Budućnost| Društvo| Ekologija| Mediji| Politika

KULT ličnosti, na mala vrata i ekrane!

Filip Mladenović RSS / 04.06.2013. u 17:04

CORAX o A.V.
CORAX o A.V.
U subotnjem izdanju emisije „Mućni glavom" (1. jun 2013) oštro sam kritikovao ponovno stvaranje kulta ličnosti u Srbiji. Tada nisam znao na šta će ispasti lokalni izbori u Zemunu, održani dan kasnije, u nedelju 2. juna 2013.

Ogromna većina građanki i građana Zemuna (skoro 2/3) bojkotovala je lokalne izbore, šaljući tako jasnu, kritičku poruku ovdašnjoj političkoj kamarili. Ali, ne lezi, vraže. Onih 35% izašlih na lokalne izbore (članovi i simpatizeri stranaka i večiti tražioci čvrste ruke) poslužili su Aleksandru Vučiću za nove demagoške mantre, praćene ulizivačkim usklicima stranačkih koleginica i kolega.

Da lokalni cirkus bude još bizarniji, većina podaničkih medija je upravo ovu „slavodobitnu" izjavu prvog potpredsednika i kolekcionara ostalih funkcija stavila u udarne vesti. Omogućujući nekritički da Vučić sve više i sve jače prodaje svoje demagoške klakere i kabeze, domaći mediji su se sramno stavili u proizvodnju novog kulta ličnosti. I ne samo mediji!

U intervjuu za nedeljno izdanje dnevnog lista "Blic" na pitanje novinarke Tamare Spaić "Kad biste vi rekonstruisali Vladu, koji ministri bi zaslužili da ostanu?", književnik i kolumnista Svetislav Basara odgovara: "Srbija je do te mere propala i korumpirana zemlja da bi joj mogla pomoći samo diktatura."
Doduše, u kasnijem delu intervjua Basara otvoreno govori o tome da su Srbi tradicionalno skloni obožavanju vlastodržaca, jer su to "ostaci rajetinskog mentaliteta". Međutim, ni reči o demokratskim institucijama niti o antitotalitarnim segmentima i hrabrim intelektualcima naše tradicije, žestokim oponentima kulta ličnosti.

Jedna od najpodmuklijih strategija Aleksandra Vučića je tobožnja briga za standard građanki i građana po pitanju plaćanja TV pretplate. Nakon njegovog anticivilizacijskog i nezakonitog pisanija na svom profilu na jednoj od društvenih mreža o tome da TV pretplatu novim zakonom valja ukinuti, već srozani nivo naplate je toliko nisko spao da već ugrožava redovnu isplatu bednih plata i honorara u naša dva Javna medijska servisa. Zato sam pozvao svoje koleginice i kolege da Aleksandru Vučiću pošalju kopije svojih neplaćenih računa za struju, kiriju i telefone, sa zahtevom da ih on podmiri.

Vučićevo zalaganje da javni servisi u Srbiji ubuduće budu finansirani iz budžeta, a ne iz TV pretplate, de facto i de jure znači širom otvorena vrata za novi kult ličnosti u Srbiji. Ono što je sada samo u zametku i u rukavicama, tokom narednih par godina može eskalirati u novog Domanovićevog vođu!

Samo što Srbija više nema Radoja Domanovića!

 

Atačmenti



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 17:05 04.06.2013

1.



Edit

Pa zar je moguće da ste ti i Tijanić na istoj strani barikade?

Edit edita

Mislio sam na ovo

Jedna od najpodmuklijih strategija Aleksandra Vučića je tobožnja briga za standard građanki i građana po pitanju plaćanja TV pretplate. Nakon njegovog anticivilizacijskog i nezakonitog pisanija na svom profilu na jednoj od društvenih mreža o tome da TV pretplatu novim zakonom valja ukinuti, već srozani nivo naplate je toliko nisko spao da već ugrožava redovnu isplatu bednih plata i honorara u naša dva Javna medijska servisa. Zato sam pozvao svoje koleginice i kolege da Aleksandru Vučiću pošalju kopije svojih neplaćenih računa za struju, kiriju i telefone, sa zahtevom da ih on podmiri.


Edit edita edita

KULT ličnosti, na mala vrata i ekrane!


Zašto kult velikim slovima, aman zaman.
cult cult 17:56 04.06.2013

Re: 1.

Zašto kult velikim slovima, aman zaman.


a zašto da ne.
Pozdravljam kao artističku slobodu.
Možda je odvalio She sells sanctuary kad je pisao.
Enivej, glede teme, takodje pozdravljam NULA ZAREZ devedesetosam procenata osvojenih glasova Dinkić Mladjana.
I pitanje: da li postoji neki softver, neki autofill za tekstove sa izrazitim rodnosenzitivnim insistiranjima?
nsarski nsarski 18:14 04.06.2013

Re: 1.

Edit edita edita

Be careful, my friend! Infinite regression may lead to divergence...
nsarski nsarski 18:15 04.06.2013

Re: 1.

Pozdravljam kao artističku slobodu.


I ja! Kulta za VELIKA slova!
looping looping 18:35 04.06.2013

Re: 1.

Zašto kult velikim slovima, aman zaman.

cult cult 18:51 04.06.2013

Re: 1.

Pozdravljam kao artističku slobodu.


takodje, izbor na koje pitanje odgovoriti, a zatim šta odgovoriti, a da nema blage veze s pitanjem je takodje neki, možda novi, pravac umetnosti.
Uporno tražim patterne.
To što ih ne vidim NE ZNAČI DA IH NEMA.
nsarski nsarski 17:16 04.06.2013

U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Znaci, ako ljudi ne placaju TV pretplatu, odose honorari u cabar? I zato si pozvao gradjanke i gradjane da ne placaju struju? Da bi ti dobio honorar na vreme.

Moj savet: izadji na ulicu i podigni ubistveni plakat "Stop ignorisanju mog poziva da se ne placa struja!" Revoluciju ces zapoceti, biliv mi.
Ili jos bolje: "Mene za Tijanica!"

P.S. This is too easy...
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:35 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Jutros sam razgovarao sa očajnim radnicama i radnicima firme "Novi rasadnici", koju je u kriminalnoj privatizaciji pre 15 godina kupio Đorđe Antelj, vlasnik firme GEMAX. Nisu dobili plate već 6 (šest) meseci, a gazda ih uporno ignoriše. Inače, nekada su "Novi rasadnici" bili uspešna firma, u vlasništvu zemljišta u centru Beograda (Banjički venac) i u Krnjači, gde su u međuvremenu izgrađeni "Metro" i servis "Porše".
Đorđe Antelj ih je kupio za sitne pare, naravno samo zbog velikog broja hektara, koje je rasprodao.

Ironijom sudbine, velelepna vila Đorđa Antelja je pored vile Radeta Markovića, Slobinog DB šefa, preko puta opljačkane firme "Novi rasadnici". Kada sam radnicama i radnicima predložio da štrajkuju ispred vile svog "gazde", ironično su me pogledali. Pokazali su mi policijski auto stalno parkiran ispred vile Veselina Jevrosimovića (iznad dve spomenute vile) na Banjičkom vencu, na koju su pre par meseci još uvek nepoznati izvršioci bacili dve ručne bombe!

Koliko još antelja i krpelja ova jadna zemlja mora da podnese i preživi!?
Isto pitanje i za KULT ličnosti!
nsarski nsarski 17:45 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Koliko još antelja i krpelja ova jadna zemlja mora da podnese i preživi!?
Isto pitanje i za KULT ličnosti!


Ti o ovome dok Turska gori?!!! Razocaran sam tvojom ravnodusnoscu...ali te podrzavam, bezuslovno.
freehand freehand 17:46 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

u vlasništvu zemljišta u centru Beograda

Anteljkrpelj otkupio Nove rasadnike od zemljišta?
Filipe brate, skoncentriši se malo, ovo je samo jedna od ovakvih jezičkih i pravopisnih besmislica.
Ali ono što mi nikako nije jasno jeste - kako si iz onolike hrpe Vučićevih bedastoća i besmislica - uspeo da izvučeš ove najbeznačajnije i najnaivnije?

Edit:

nsarski
Koliko još antelja i krpelja ova jadna zemlja mora da podnese i preživi!?
Isto pitanje i za KULT ličnosti!


Ti o ovome dok Turska gori?!!! Razocaran sam tvojom ravnodusnoscu...ali te podrzavam, bezuslovno.

Otpravljen je imejl podrške, a ne razumem zašto misliš da guru protestantskog pokreta Jugoistočne Evrope nije čuo za dronove?
nsarski nsarski 17:53 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Otpravljen je imejl podrške, a ne razumem zašto misliš da guru protestantskog pokreta Jugoistočne Evrope nije čuo za dronove?


E pa, free,da probijemo ovaj rekord? (Ponecu gajbu piva, pa ko ostane na nogama).


freehand freehand 17:54 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

(Ponecu gajbu piva, pa ko ostane na nogama).

Ok, a šta ćeš ti?
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:55 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

guru protestantskog pokreta Jugoistočne Evrope

samo se nadam ,
da nikad neće prestati pisati blogove
...ovde bi postalo dosadno.
nsarski nsarski 17:55 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Ok, a šta ćeš ti?


Gajbu novih frija...
nsarski nsarski 17:57 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

samo se nadam ,
da nikad neće prestati pisati blogove
...ovde bi postalo dosadno.


Zaista, u pravu si! Covek je tunel na kraju svetla (ili tako nekako).
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:21 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Da nema karikatura Marka Somborca i Predraga Koraksića CORAX-a, ovde bi se kao nekada GROMOGLASNO pevalo! Umesto: DRUG JE TITO USTAO IZ GROBA, IME MU JE MILOŠEVIĆ SLOBA! mitingašilo bi se:
SLOBA NAM JE OPET DIKA I MANTRA, LIKOM, DELOM VUČIĆ ALEKSANDRA!
nsarski nsarski 18:23 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

SLOBA NAM JE OPET DIKA I MANTRA, LIKOM, DELOM VUČIĆ ALEKSANDRA!

Ubi me, covece, ubi me! Placem od nemoci...
zilikaka zilikaka 18:58 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

SLOBA NAM JE OPET DIKA I MANTRA, LIKOM, DELOM VUČIĆ ALEKSANDRA!


Ako smem da primetim, metrika nije sasvim pravilna.

Ima jedan slog viška u prvom delu, a poznato je da takav poklič može značajno da poremeti borbenost širokih narodnih masa.
mariopan mariopan 19:21 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

zilikaka
SLOBA NAM JE OPET DIKA I MANTRA, LIKOM, DELOM VUČIĆ ALEKSANDRA!


Ako smem da primetim, metrika nije sasvim pravilna.

Ima jedan slog viška u prvom delu, a poznato je da takav poklič može značajno da poremeti borbenost širokih narodnih masa.

Ih, ta nemojte kasti !!!!!
trener92 trener92 23:48 04.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

nsarski
SLOBA NAM JE OPET DIKA I MANTRA, LIKOM, DELOM VUČIĆ ALEKSANDRA!

Ubi me, covece, ubi me! Placem od nemoci...




Al' samo prava raja je znala

U čemu je trik

Nije Ibro, jarane, nas fukara
Ibro ti je de fakto umjetnik, svaćaš?

A script on this page may be busy, or it may have stopped responding. You can stop the script now, or you can continue to see if the script will complete.
/_/hscv?pvt=AMP3uWaHsTX6aU5ZaVeL43Uc24wXhNWapA2CWavnii00YQScWi4SG1hNbkWNRs9WwLxRIHKPj4i433mfFDSVKu-kMQZU0weVEg&xpc=%7B%22cn%22%3A%22NIhJ6nN9Hx%22%2C%22tp%22%3Anull%2C%22osh%22%3Anull%2C%22ppu%22%3A%22https%3A%2F%2Ftalkgadget.google.com%2Frobots.txt%22%2C%22lpu%22%3A%22https%3A%2F%2Fplus.google.com%2Frobots.txt%22%7D:19

"Tvoje usne kontrolišu pokrete mojejavascript:;
tvoja sjena pada preko pola Beograda
ja je pratim bez daha od vrata do vratajavascript:;
kao jadnik što luta za rudnikom zlata
kao slijepac što prati udarac štapa"



+1 preporuka
AlexDunja AlexDunja 00:13 05.06.2013

a ja mislila bajaga

najpsihodeličniji autor stihova u nas:)

Cini mi se da je bilo prolece
jednog dana, jedne dobre godine
ne secam se, sreda il' ponedeljak
do tog trena dan je bio naopak
mozda neki utorak


pa refren:

Nista vise ne zelim
cim otvorim oci, sve odmah se zna
kad si tu, ja se selim
u oblake bele, daleko od tla

Pukle su mi na gitari zice sve
ostale mi ove cet'ri debele
samo gledaj, to me nece spreciti
imam problem, ti ga mozes leciti
ovaj problem veciti
stefan.hauzer stefan.hauzer 02:40 05.06.2013

Re: a ja mislila bajaga

bez bajage,molim ,)
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:16 05.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Jutros sam razgovarao sa očajnim radnicama i radnicima firme "Novi rasadnici",

Valjda se kaže "Novi rasadnici i rasadnice"?!
alselone alselone 07:23 05.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Jutros sam razgovarao sa očajnim radnicama i radnicima firme "Novi rasadnici",


Au sine, ala su oni ocajni.
alselone alselone 10:24 05.06.2013

Re: a ja mislila bajaga

bez bajage,molim ,)


posle bajage nema kajanja.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 12:06 05.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Jer ko danas ne vidi šta se iza brda valja,


Videli ljudi (ako hoces pamtis) jos kad si pozvao na glasanje belim listicima. E, sada ti gledaj.
nsarski nsarski 10:11 06.06.2013

Re: U, jbt., ja mislio ti u Turskoj!

Touché!!

Ovo je trenutak kada shvatis da je suvise kasno da bezis...

looping looping 18:28 04.06.2013

1

da već ugrožava redovnu isplatu bednih plata i honorara u naša dva Javna medijska servisa.

A koga je briga za isplatu bednih plata i honorara u nasa dva javna medijska servisa? Gradjane? Pa treba da izdvajaju crkavicu da gledaju Bolji Zivot? Kad vec ne mogu da ga imaju.
Svaka cast Vucicu. Neka radi sta hoce samo da ne zavlaci ruke u sirotinjske dzepove.
A sto se honorara belih medveda tice... ih!
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:37 04.06.2013

Re: 1

looping
da već ugrožava redovnu isplatu bednih plata i honorara u naša dva Javna medijska servisa.

A koga je briga za isplatu bednih plata i honorara u nasa dva javna medijska servisa? Gradjane? Pa treba da izdvajaju crkavicu da gledaju Bolji Zivot? Kad vec ne mogu da ga imaju.
Svaka cast Vucicu. Neka radi sta hoce samo da ne zavlaci ruke u sirotinjske dzepove.
A sto se honorara belih medveda tice... ih!


Štovani blogeru, samo da slušate emisiju "Mućni glavom" i program Beograda 202, pa bi bilo dosta za iznos TV pretplate. A tek RTS Digital, sa toliko lepih opera, baleta, pozorišnih predstava. Pa 3. program Radio Beograda, sa direktnim prenosima opera iz njujorškog "Metropolitena"...

Čudim se samo kako ne saosećate sa običnim ljudima iz RTS-a, ton majstorima, kamermanima, novinarima... koji preživljavaju sa 30-40 hiljada plate mesečno!?
freehand freehand 18:39 04.06.2013

Re: 1

Čudim se samo kako ne saosećate sa običnim ljudima iz RTS-a, ton majstorima, kamermanima, novinarima... koji preživljavaju sa 30-40 hiljada plate mesečno!?

Gde ti živiš...
looping looping 18:46 04.06.2013

Re: 1


Čudim se samo kako ne saosećate sa običnim ljudima iz RTS-a, ton majstorima, kamermanima, novinarima... koji preživljavaju sa 30-40 hiljada plate mesečno!?

Postovani,
jel vi zaista mislite da su ljudi sa RTS-a najugrozenija vrsta u Srbiji pored tolikog jada i bede koji treba da placa njihove honorare.
30 hiljada plate mesecno je plata o kojoj neki ljudi (na veliku zalost) mogu samo da sanjaju. Nisam siguran koliko prate operu, balet etc. ali znam da nemaju za 'leba.
cult cult 18:48 04.06.2013

Re: 1

preživljavaju sa 30-40 hiljada plate mesečno!


filipe, filipe.
Šta ti je državni lebac suncetijebem.
Vi, bre, i ne znate kakav je život van budžetlijskih cucli.

SOMETHING IS OUT THERE, FILIPE
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:51 04.06.2013

Re: 1

looping

Čudim se samo kako ne saosećate sa običnim ljudima iz RTS-a, ton majstorima, kamermanima, novinarima... koji preživljavaju sa 30-40 hiljada plate mesečno!?

Postovani,
jel vi zaista mislite da su ljudi sa RTS-a najugrozenija vrsta u Srbiji pored tolikog jada i bede koji treba da placa njihove honorare.
30 hiljada plate mesecno je plata o kojoj neki ljudi (na veliku zalost) mogu samo da sanjaju. Nisam siguran koliko prate operu, balet etc. ali znam da nemaju za 'leba.


Pa kakvu to perverznu logiku demonstrirate!? Plaćanje TV pretplate je ZAKONSKA OBAVEZA! U normalnim zemljama procenat naplativosti TV pretplate je oko 99%!
Pa nismo mi izmislili rupu na saksiji!??????

Naravno da znam, i govorim i pišem JAVNO o tome da u Srbiji ljudi gladuju!
I šta sad!? Treba da gladuju i moje koleginice i kolege!?
cult cult 18:53 04.06.2013

Re: 1

Naravno da znam, i govorim i pišem JAVNO o tome da u Srbiji ljudi gladuju!
I šta sad!? Treba da gladuju i moje koleginice i kolege!?


Pa ovo je fenomenalno!
looping looping 18:56 04.06.2013

Re: 1

Pa kakvu tu perverznu logiku demonstrirate!?

Meni je cista perverzija da onaj ko nema za 'leba ima obavezu da mesecno daje za neciju platu, a u suprotnom treba biti zakonski sankcionisan jer:
Plaćanje TV pretplate je ZAKONSKA OBAVEZA!


Naravno da znam, i govorim i pišem JAVNO o tome da u Srbiji ljudi gladuju!
I šta sad!? Treba da gladuju i moje koleginice i kolege!?

Taman posla oni da gladuju. Onaj ko je dosad gladovao neka nastavi da gladuje i placa redovno pretplatu za RTS.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:58 04.06.2013

Re: 1

cult
preživljavaju sa 30-40 hiljada plate mesečno!


filipe, filipe.
Šta ti je državni lebac suncetijebem.
Vi, bre, i ne znate kakav je život van budžetlijskih cucli.

SOMETHING IS OUT THERE, FILIPE

looping
Мени међутим није јасно како успевате да правите тако лош програм и како то да Тијанићу и даље нико ништа не може.

Sve je to zbog globalnog zagrevanja. Link.
Gde smes da diras u bele medvede.


O Tijaniću sam dovoljno kritički govorio i pisao! Čak sam dva puta (2006. i 2010.) konkurisao za mesto Gen. direktora RTS-a!

Kakav loš program!? RTS Digital? 2. program RTS-a? Radio Beograd 202!? "Dragstor ozbiljne muzike" Dejana Đurovića!? "Kvadratura kruga" kolege Stankovića? Da ne nabrajam dalje!

Ja argumentima, a Vi predrasudama!
Evo jedne narodne izreke za Vas: ZLO JE KO NE ZNA, A UČITI SE NE DA!
cult cult 19:01 04.06.2013

Re: 1

ma zajebavam se.
Ja bih vam dao kolača.
looping looping 19:18 04.06.2013

Re: 1

cult
ma zajebavam se.
Ja bih vam dao kolača.


Daj sta bilo, samo da se ne ugasi RTS.
mirelarado mirelarado 18:33 04.06.2013

ПлаЧање или плакање?

Дакле, отимање кинте за претплату од граЏана (и граЏанки!) обезбеђивало је да РТС медији не буду уз влас', него се неговао критички однос према нашој стварности?

Расплаках се од смеха...
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:41 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

RTS ima dva programa televizije, plus RTS Digital, a Radio Beograd 4 programa.
Naravno, televizija je kao mlađa sestra podložnija koketiranju sa režimima, ali je zato radio uvek bio kritički orijentisan prema našoj vrloj političkoj nomenklaturi.

Ali, Vi očigledno ne znate i ne želite da znate značaj i ulogu javnog medijskog servisa u svakoj civilizovanoj zemlji!
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:10 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

značaj i ulogu javnog medijskog servisa u svakoj civilizovanoj zemlji!


odgovaram, samo da mi prođe serija; "selo gori,a baba se češlja"
mariopan mariopan 19:36 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

Filip Mladenović
RTS ima dva programa televizije, plus RTS Digital, a Radio Beograd 4 programa.
Naravno, televizija je kao mlađa sestra podložnija koketiranju sa režimima, ali je zato radio uvek bio kritički orijentisan prema našoj vrloj političkoj nomenklaturi.

Ali, Vi očigledno ne znate i ne želite da znate značaj i ulogu javnog medijskog servisa u svakoj civilizovanoj zemlji!

Filipe, evo da ti priznam, ja nijednom nisam platila tv pretplatu otkad je uvedena. Saosecam sa vama zbog malih plata i gladovanja ali ne znam cak ni kakve programe ima RTS niti me to zanima.

Placam kablovsku i to retko gledam ali kada pozelim na raspolaganju mi je mnogo toga sto bi dokona penzionerka pozelela da vidi......a ponekad dok menjam kanale naletim na RTS program koji je zablokirao negde pre 30 godina i od tada vrti sve istu semu -red repriza od pre 20 godina pa red repriza od pre Hrista Boga..pa ispocetka.

Radio ne slusam, nemam kola, ne vozim se na posao..

Zasto bih ja imala zakonsku obavezu da kupujem nesto sto mi se ne dopada, nne koristim ga, ne trosim - a moram da platim?

Ali ti si mi mnogo simpatiсan i kada bih imala para na bacanje ( a nemam) placala bih tu pretplatu samo zbog tebe.
Pozdrav
tyson tyson 19:41 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

RTS ima dva programa televizije, plus RTS Digital, a Radio Beograd 4 programa.
Naravno, televizija je kao mlađa sestra podložnija koketiranju sa režimima, ali je zato radio uvek bio kritički orijentisan prema našoj vrloj političkoj nomenklaturi.

Uvek?!?

Kratko ti je nešto pamćenje, il ito aboliraš udarne pesnice režima Slobodana Miloševića - tvog kolegu Miliku Šundića na primer, jedno retko ogavno govno, makar danas i ne bio više živ.



Filip Mladenović Filip Mladenović 20:08 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

tyson
RTS ima dva programa televizije, plus RTS Digital, a Radio Beograd 4 programa.
Naravno, televizija je kao mlađa sestra podložnija koketiranju sa režimima, ali je zato radio uvek bio kritički orijentisan prema našoj vrloj političkoj nomenklaturi.

Uvek?!?

Kratko ti je nešto pamćenje, il ito aboliraš udarne pesnice režima Slobodana Miloševića - tvog kolegu Miliku Šundića na primer, jedno retko ogavno govno, makar danas i ne bio više živ.



Niti mi je kratko pamćenje niti bilo koga aboliram! Borim se za svoje koleginice i kolege, SADA i OVDE, koji zbog jedne demagoške pisanije A.V. na svom profilu čekaju konačan obračun plate za april 2013. A mi honorarci, autorske honorare za - decembar 2012!
angie01 angie01 21:36 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

Ali, Vi očigledno ne znate i ne želite da znate značaj i ulogu javnog medijskog servisa u svakoj civilizovanoj zemlji!


izvini, prvo nemam pojma sta u ovom slucaju znaci javni medijski servis- kada je rst oduvek bio rezimski, kao sto i ostale stanice imaju svog , khm, gospodara koji orkestrira u zeljenom pravcu!

drugo- isto tako ne mogu da shvatim, da ako krajnji korisnik plati u odabiru kablovskog provajdera odradjeni listing kanala na kome je i rts, da to isto gledanje ponovo plati samo ovom jednom tv kanalu, koji nosi ono cudno nerazumljivo ime iz prvog pasusa u mom komentaru- pa valjda to kablovski provajder placa, kao i svim ostalim kanalima koje ima u svojoj ponudi.

ne znam da li negde postoji da ti moras da gledas neki tv kanal ili da ako imas tv, obavezno moras da platis neki kanal-pa hebote, ti one koje neces da gledas, tabi provajder skrembluje i toliko o tome- zasto bi rts bio neprikosnoven i obaveza gradjanima Srbije?
freehand freehand 21:49 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

drugo- isto tako ne mogu da shvatim, da ako krajnji korisnik plati u odabiru kablovskog provajdera odradjeni listing kanala na kome je i rts, da to isto gledanje ponovo plati samo ovom jednom tv kanalu, koji nosi ono cudno nerazumljivo ime iz prvog pasusa u mom komentaru- pa valjda to kablovski provajder placa, kao i svim ostalim kanalima koje ima u svojoj ponudi.

Ne plaćaš gledanje nego proizvodnju. I to je opravdano, i tako je u većini modernih država.
A i objašnjavano toliko puta da je besmisleno ponavljati.

angie01 angie01 22:04 04.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

Ne plaćaš gledanje nego rpoizvodnju. I to je opravdano, i tako je u većini modernih država.
A i objašnjavano toliko puta da je besmisleno ponavljati.


izvini, a u kojim to modernim zemljama?

sto bi bilo opravdano- da me drzava tera da placem nesto sto mi se ne dopada, nesto sto nije moj izbor i ima rezimski obojene delove, koji bi trebalo da su "slobodni", a pri tome, isto ima sve mehanizme kao i druge komercijalne stanice.

nikako da neko kaze, u cemu je taj nevorovatni znacaj rts, sa cudnim nadimkom, javni servis, po nas gradjane, da bi bili prinudjeni da ga placamo, iako ga ne gledamo.

ovde se vise radi o gabaritima koje treba odrzati, a koji su ostali iz nekih drugih vremena.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:15 05.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

mariopan
ali kada pozelim na raspolaganju mi je mnogo toga sto bi dokona penzionerka pozelela da vidi......


Da pogađamo?
mariopan mariopan 10:27 05.06.2013

Re: ПлаЧање или плакање?

Vojislav Stojković
mariopan
ali kada pozelim na raspolaganju mi je mnogo toga sto bi dokona penzionerka pozelela da vidi......


Da pogađamo?

Inenadio bi se
Sepulturero Sepulturero 18:47 04.06.2013

Из левог у десни џеп

Добро, зар није потпуно свеједно да ли се ЈАВНИ СЕРВИС ЕВРОПСКЕ СРБИЈЕ финансира директно из џепа пореских обвезника или индиректно преко буџета од тих истих?
Мени међутим није јасно како успевате да правите тако лош програм и како то да Тијанићу и даље нико ништа не може.
looping looping 18:51 04.06.2013

Re: Из левог у десни џеп

Мени међутим није јасно како успевате да правите тако лош програм и како то да Тијанићу и даље нико ништа не може.

Sve je to zbog globalnog zagrevanja. Link.
Gde smes da diras u bele medvede.
blogov_kolac blogov_kolac 21:01 04.06.2013

crni efekat belih listica

Ono sto ce za gradjane Zemuna sledecih 4 godine biti stvarna i opipljiva zivotna cinjenica (koliko dobra pokazace vreme), i od stvarnog uticaja na njih - nije to da 2/3 punoletnih gradjana nije izaslo na ove lokalne izbore i iskoristilo svoje pravo glasa, vec da je umnogome zahvaljujuci takvoj izlaznosti jedna izborna lista sama dobila preko 1/2 glasova i 2/3 mandata! Cemu to vodi, mogli smo da znamo na primeru BELO-rusije, zemlje gde su u par navrata dosta efikasno bili organizovani bojkoti izbora od strane brojnih stranaka opozicije i intelektualaca, ali je efekat bilo samo dalje ucvrscivanje pozicija Aleksandra "kult licnosti" Lukasenka. Uostalom, zar najveci profiteri uspelih bojkota iz 90'ih (savezni izbori 92 i parlamentarno/predsednicki 97) nisu bili Vojislav Seselj i SRS??? Kada deo demokratske javnosti podrzava antidemokratske metode (agitacija i delovanje protiv visestranackih izbora i visestranackog pluralizma kao takvog) efekti moraju biti antidemokratski, odnosno "autogol" sportskim recnikom receno.
G.Cross G.Cross 21:23 04.06.2013

Ko ne plati na mostu platice...

Na cupriji...

Ono sto Filip propusta da objasni je da ako ne bude pretplate, RTS ce se finansirati iz budzeta.
A ko puni Budzet? Opet Vi.
Samo sto ovaj put vlada direktno kolntrolise gde idu pare, a to ce biti kod jos vecih poslusnika od ovih (ako je to uopste moguce).

Tako , smejte te se vi Filipu, a onaj ce da se smeje svima.

Javni servis mora da bude nezavisan ili da uopste ne postoji. Nazalost to se u Srbiji (nezavistan servis) jos nije dogodilo pa ljudi jos i ne znaju sta je to.

A smejati se Filipu, samo zato sto je Filip je vec odavno postalo degutantno.

A da vam se kult licnosti vec dogodio, jeste. Samo sto to jos niste primetili, kao sto niste ni SLobu primetili dok nije bilo kasno.

Verujete da je ovaj bolji zato sto je ljubimac zapada. Pa i Sloba je bio dok ga ne pustise niz vodu, ali o tome nek se Aca brine, a ostavite Filipa da pise...

angie01 angie01 21:46 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

A smejati se Filipu, samo zato sto je Filip je vec odavno postalo degutantno.


saglasna!
arianna arianna 21:47 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

Verujete da je ovaj bolji zato sto je ljubimac zapada


ne pominji zapad i ljubimce.....n.i...p.o.d...r.a.z.n.o :)))
freehand freehand 21:56 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

G.Cross
Na cupriji...

Ono sto Filip propusta da objasni je da ako ne bude pretplate, RTS ce se finansirati iz budzeta.
A ko puni Budzet? Opet Vi.
Samo sto ovaj put vlada direktno kolntrolise gde idu pare, a to ce biti kod jos vecih poslusnika od ovih (ako je to uopste moguce).

Tako , smejte te se vi Filipu, a onaj ce da se smeje svima.

Javni servis mora da bude nezavisan ili da uopste ne postoji. Nazalost to se u Srbiji (nezavistan servis) jos nije dogodilo pa ljudi jos i ne znaju sta je to.

A smejati se Filipu, samo zato sto je Filip je vec odavno postalo degutantno.

A da vam se kult licnosti vec dogodio, jeste. Samo sto to jos niste primetili, kao sto niste ni SLobu primetili dok nije bilo kasno.

Verujete da je ovaj bolji zato sto je ljubimac zapada. Pa i Sloba je bio dok ga ne pustise niz vodu, ali o tome nek se Aca brine, a ostavite Filipa da pise...


Dži Krose: nije moj problem (za druge ne znam svako zna svoje razloge) sa Filipom u tome šta gađa, nego šta maši, a još više u urnebesnom načinu na koji to čini.
pri tome sam milion puta napisao da ja apsolutno verujem u njegove dobre namere i iskrenost u tom strašnom buntu sa drvenim mačem na metli-Rosinanti, ali brate - njegove parole su težak opijat i atomski stimulans za šegu!
Pa sad - nek ide greh na moju glavu.
Što se Vučića, pak, tiče...
Nemam šta dodati.
U ovom deljenju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:59 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

Uloga i dužnost slobodnih novinara, između ostalog, jeste i da budu rani, pravovremeni uzbunjivači.

Kult ličnosti ponovo se u Srbiji, suptilno i lukavo, gradi, po principu skuvane žabe!
arianna arianna 22:04 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

Kult ličnosti ponovo se u Srbiji, suptilno i lukavo, gradi, po principu skuvane žabe!


čuje se pitanje po čaršiji ovih dana..... "smenismo one, al KO će ove da smeni? "
freehand freehand 22:07 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

Kult ličnosti ponovo se u Srbiji, suptilno i lukavo, gradi, po principu skuvane žabe!

Jebote, DžioKrose... Aj sad gukni, po principu pržennog kanarinca!

čuje se pitanje po čaršiji ovih dana..... "smenismo one, al KO će ove da smeni? "

Pa sad je malo kasno.
A bajdvej - i nema nikog dovoljno pametnog da bi ga valjalo postalvjati ni dovoljno ludog da se toga prihvati.
blogov_kolac blogov_kolac 22:28 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

arianna
čuje se pitanje po čaršiji ovih dana..... "smenismo one, al KO će ove da smeni? "

Biraci na izborima smenjuju vlast (vreme je vise makar to da naucimo), a nadajmo se da su, sto se same primopredaje tice, OVI nesto naucili iz sopstvenih sramnih epizoda 1996 kada su izgubili lokal ili 2000 kada su pukli na drzavnom nivou, i da ce se ugledati na ONE koji su nakon bolnih poraza 2004 i 2012 vlast predavali bez otpora cim se na drugoj strani pojavila parlamentarna vecina, tj na nacin na koji se to praktikuje u civilizovanom svetu.

Ono sto OVE sigurno nikada nece smeniti je izlaznost na izborima od 35-40-45 procenata, jer je u otadzbini Ilije Cvorovica odavno primeceno koji je i ciji je deo birackog tela najdisciplinovaniji i najlojalniji, pa im smanjena izlaznost najvise pogoduje.
mirelarado mirelarado 22:39 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

A smejati se Filipu, samo zato sto je Filip je vec odavno postalo degutantno.


Једнако као што је дегутантно саговорницима о којима баш ништа не знаш надмено делити лекције са (којих?) свезнајућих висина...
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:51 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

mirelarado
A smejati se Filipu, samo zato sto je Filip je vec odavno postalo degutantno.


Једнако као што је дегутантно саговорницима о којима баш ништа не знаш надмено делити лекције са (којих?) свезнајућих висина...


Mislite na A.V.?
mirelarado mirelarado 23:02 04.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

Filip Mladenović
mirelarado
A smejati se Filipu, samo zato sto je Filip je vec odavno postalo degutantno.


Једнако као што је дегутантно саговорницима о којима баш ништа не знаш надмено делити лекције са (којих?) свезнајућих висина...


Mislite na A.V.?


Његово глуматање и пренемагање прескачем, нисам мазохиста. :)
blogovatelj blogovatelj 01:52 05.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

A smejati se Filipu, samo zato sto je Filip je vec odavno postalo degutantno.


Ne smejem se ja Filipu, nego onome što Filip napiše.
Jer mi je smešno. To što napiše.
Sem toga, smejem se napisanom, ne podsmevam se.
A vi što ga šatro branite tretirate ga kao retarda, kao da nije odrasla osoba koja je u stanju da sama odgovori na ma kakav komentar ovde.
Razmisli o ovome...
looping looping 06:03 05.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

A da vam se kult licnosti vec dogodio, jeste. Samo sto to jos niste primetili, kao sto niste ni SLobu primetili dok nije bilo kasno.

Verujete da je ovaj bolji zato sto je ljubimac zapada. Pa i Sloba je bio dok ga ne pustise niz vodu, ali o tome nek se Aca brine, a ostavite Filipa da pise...

Posto ne volimo KULT licnosti hajde onda da ostavimo sve kako jeste i nista da ne menjamo u drzavi. Glasamo za bilo koje prethodne i uljuljkamo se u nase pasivne politicare a oni lagano i neprimetno gradjanima ruku zavlace u dzepove.
Javni servis mora da bude nezavisan ili da uopste ne postoji. Nazalost to se u Srbiji (nezavistan servis) jos nije dogodilo pa ljudi jos i ne znaju sta je to.

Da postoje neki izbori za javni servis ja bih glasao za "da ne postoji".
Jel nam treba neki nezavisni BBC da izvestava o stanju na bliskom istoku da vidimo kako je nama lepo? Ako je to tebi nezavisno onda svaka cast.
BTW. na internetu imas opere, klasicne balete, umetnost svake vrste.
U kom veku zivite vi sa "javnim servisom"?
Evo malo kulturno da se uzdizete bez RTS-a. --->> Link.
Pretpostavljam da svako ko moze da bloguje ima internet.

Nazalost to se u Srbiji (nezavistan servis) jos nije dogodilo pa ljudi jos i ne znaju sta je to


Javni nezavisni servis - servis koji placaju gradjani a koji je za njih jos uvek velika misterija. I uvek ce i biti pretpostavljam.
mariopan mariopan 10:22 05.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

Filip Mladenović
Uloga i dužnost slobodnih novinara, između ostalog, jeste i da budu rani, pravovremeni uzbunjivači.

Kult ličnosti ponovo se u Srbiji, suptilno i lukavo, gradi, po principu skuvane žabe!

Prvo je slobodno novinarstvo uspavano principom kuvane zabe pa ste se setili gldovanja i nepravde tek kada je dosllo u pitanje vase gladovanje.........a uzbunjivaci iz vasih redova su spavali dok su onom milionu gradjana Srbije koji odavno gladuju tajkunsko-poliiticki oligarsi otimali hleb iz ruku i crno ispod nokta...

Gradjanke su tek posebna prica. Dali su im rodnu ravnopravnost ( koje se ti drzis kao pijan plota) a oteli im hleb iz ruku jer je tekstilna industrija u Srbiji u kojoj su masovno radile zene - gotovo ugasena, ali cete ih vi novinari uvek rodno ispostovati u vasim tekstovima ni o cemu? Muka mi pripadne kad procitam " gradjanka" a " gradjanka" se svaki dan dovija kako da prezivi. Ko je pisao o tome da sad i gace kupujemo od Kineza dok nase gradjanke gladuju?

Znam da ti nikada nisi o tome cutao i ne sumnjam u tvoje postenje nijednog momenta, ali ti si redak izuzetak u vasoj profesiji, zato tako i prolazis. Oni koji su se slizali sa rezimom prolaze mnogo bolje?

Prvo pocistite svoje dvoriste, dozvolite slobodnim novinarima da slobodno pisu o svemu, najurite korumpirane sluge rezma pa cemo se i mi osloboditi, jer prvi uslov da se narod za nesto pobuni bila bi istinita i pravovremena informacija - sto je vas posao zapravo - a to je jedino sto mi od vas NE DOBIJAMO.
arianna arianna 10:25 05.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

blogov_kolac
Ono sto OVE sigurno nikada nece smeniti je izlaznost na izborima od 35-40-45 procenata, jer je u otadzbini Ilije Cvorovica odavno primeceno koji je i ciji je deo birackog tela najdisciplinovaniji i najlojalniji, pa im smanjena izlaznost najvise pogoduje.


jasno je da će građani birati, nego preciznije pitanje je koga? i koja je alternativa ovima?

freehand
A bajdvej - i nema nikog dovoljno pametnog da bi ga valjalo postalvjati ni dovoljno ludog da se toga prihvati.
chitach chitach 19:57 05.06.2013

Re: Ko ne plati na mostu platice...

A da vam se kult licnosti vec dogodio, jeste. Samo sto to jos niste primetili, kao sto niste ni SLobu primetili dok nije bilo kasno.


" Covece vidis li ti kako je propao ovaj Vucic , ne spava nikako , ubi se covek od posla i opet pljuju po njemu ... " i tako jos neka trabunjanja . Djelimicno sam citirao poznanika dok smo letimicno bacili pogled na neki izvejstaj na TV - u .
Da se ne lazemo , svoju sam guzicu ( i guzice moje porodice ) smjestio na zapad i nikakav Vucic mi nece vise uzeti 15 - tak godina zivota , pratim situaciju u Srbiji po inerciji mozda , imam dosta veoma dragih ljudi koje posjecujem , i nekima sam i pomogao da se maknu , ali me strah kada cuejem ovo gore citirano od nekoga ko je mojih godina i ko je prosao gotovo istu pricu u zivotu kao i ja .
kukusigameni kukusigameni 08:23 05.06.2013

ptianje preciznosti

Filip Mladenović
ponovno stvaranje kulta ličnosti u Srbiji.

Na koji si kult ličnosti iz prošlosti mislio, kad si napisao ponovNo?
rade.radumilo rade.radumilo 10:27 05.06.2013

Zahtevam

da kao u normalnim zemljama imam osnovno ustavno pravo po kome:
- Država ne može da me prisili da nešto kupim.

U prevodu: NEĆU DA PLAĆAM PRETPLATU ZA RTS po cenu zatvora! NEĆU da kupujem ciglu!

A što se kulta ličnosti tiče... Bleda kopija, pokušaja kopije...
Ne dobacije ni do Batrovaca!



alselone alselone 10:50 05.06.2013

Re: Zahtevam

normalnim zemljama


Covece...
Razmislis ti malo pre nego sto napises ili makar pre nego sto kliknes "Objavi". Postoji dugme "Pregledaj" bas iz tog razloga.

Da li znas koliko NORMALNIH zemalja ima obaveznu TV pretplatu?

- Država ne može da me prisili da nešto kupim.


EDIT: A obavezno zdravstveno osiguranje, obevezno auto osiguranje, vakcinu...
Opusti se od tog pravednickog gneva...
rade.radumilo rade.radumilo 12:23 05.06.2013

Re: Zahtevam

A obavezno zdravstveno osiguranje, obevezno auto osiguranje, vakcinu...


1. Zdravstvena zaštita je nešto što svi ali apsolutno svi u državi pre ili kasnije počnu da koriste, tako da država ima legitimno pravo da uvede obavezno osiguranje kojim ćeš na vreme platiti ono što ćeš svakako koristiti, makar se ceo život lečio kod vračeva, na kraju će ti trebati onaj deo osiguranja koji pokriva grobno mesto itd.
Ovo je i bio jedan od argumenata kojim je Vrhovni Sud SAD presudio u korist "Obamacare" zakona, po tužbi o njegovoj neustavnosti. To i dalje ne znači da ceo sistem neće pasti u sledećem sazivu Kongresa i Senata. Otpor kupovanju bilo čega po diktatu države je prilično veliki.
RTS mogu da odaberem da ne konzumiram ikada u životu.
2. Auto osiguranje je obavezno isključivo ukoliko kupim kola. Ne vidim kako me država prisiljava da kupim auto osiguranje, ukoliko nisam kupio automobil?
Država me prisiljava da plaćam RTS pretplatu imao nemao TV prijemnik u kući?
3. Ne vidim šta je tu obavezno oko vakcina?

Država ima legitimno pravo da "razreže" poreze kakve god. To je stvar društvenog ugovora, ali je tada cela stvar prilično čista. U tom slučaju država može da sakrije na šta troši pare, ali ne može da sakrije koliko para troši. Prisiljavanje građana da nešto "kupe" je način da država finansira nešto ili nekoga a da se to ne vidi kroz budžetske rashode.
freehand freehand 12:39 05.06.2013

Re: Zahtevam

Zdravstvena zaštita je nešto što svi ali apsolutno svi u državi pre ili kasnije počnu da koriste

na kraju će ti trebati onaj deo osiguranja koji pokriva grobno mesto itd.

Grobno mesto i zdravstvena zaštita nemaju veze (bar ne u smislu naknade).

Ovo je i bio jedan od argumenata kojim je Vrhovni Sud SAD

ovo nije SAD. Ovo je Srbija, a Srbija je u Evropi.

RTS mogu da odaberem da ne konzumiram ikada u životu.

Možeš da odabereš i da budeš Dorijan Grej, ili Petar Pan, ili Sava Savanović, ili Hajlender.

Država ima legitimno pravo da "razreže" poreze kakve god. To je stvar društvenog ugovora, ali je tada cela stvar prilično čista. U tom slučaju država može da sakrije na šta troši pare, ali ne može da sakrije koliko para troši. Prisiljavanje građana da nešto "kupe" je način da država finansira nešto ili nekoga a da se to ne vidi kroz budžetske rashode.

Ovo je netačno. Medijski javni servisi se u čitavoj Evropi finansiraju na jedan od dva načina: kroz pretplatu ili kroz budžet. U oba slučaja to plaćaju građani. Smisao javnog servisa jeste postojanje medija koji ne funkcionišu jedino i isključivo na osnovu profita, i nad kojima može biti uspostavljena javna kontrola, u smislu sadržaja i interpretacije.
Takođe, smisao je u proizvodnji i emitovanju programa i sadržaja koji nisu profitabilni ali jesu korisni i čak društvu neophodni. Od obrazovnog i dokumentarnog programa do velikih segmenta kulture neinteresantnih za komercijalizaciju.
E građani TO plaćaju, a ne gledanje ili slušanje programa.
A kvalitet i uspešnost u realizaciji samih programa nisu u direktnoj vezi sa njihovom neophodnošću. I na osnivaču je da to evaluira i menja, ukoliko je rezultatima nezadovoljan.
A libertarijanci-skojevci mogu slobodno da gledaju šta im je volja, što nikako ne znači da nemaju obavezu da plate ono što je država razrezala, bar dok ne pobede na izborima i ukinu sve što im se ne sviđa.
Makartijevski agitprop je keva!

rade.radumilo rade.radumilo 13:27 05.06.2013

Re: Zahtevam

Grobno mesto i zdravstvena zaštita nemaju veze (bar ne u smislu naknade).


Celokupna rabota oko sahranjivanja je pokrivena osnovnim zdravstvenim osiguranjem. Abitno, zdravstvenu zaštitu svi koriste i prema tome treba da je plate.

ovo nije SAD. Ovo je Srbija, a Srbija je u Evropi.


Da, pa? Ako u Africi ili Aziji postoji nešto što smatram da je dobro za društvo, napomenuću.


Smisao javnog servisa jeste postojanje medija koji ne funkcionišu jedino i isključivo na osnovu profita, i nad kojima može biti uspostavljena javna kontrola, u smislu sadržaja i interpretacije


Nešto ne vidim da se direktor RTS-a bira glasanjem onih koji ga plaćaju, već ga postavlja država. Takođe interesuje me ko je vlasnik RTS-a? Država, akcionari, građani Srbije... ko? Javna kontrola? Nije nego!

Takođe, smisao je u proizvodnji i emitovanju programa i sadržaja koji nisu profitabilni ali jesu korisni i čak društvu neophodni. Od obrazovnog i dokumentarnog programa do velikih segmenta kulture neinteresantnih za komercijalizaciju


Ja ne videh niti jednu jedinu reklamu na BBC-u. Na RTS-u reklama koliko hoćeš.

E građani TO plaćaju, a ne gledanje ili slušanje programa


Ja NEĆU to da plaćam. Većina može da odluči da je to potrebno društvu. U tom slučaju se iz budžeta odvoje sredstva i definišu se upravljanje, organizacija i operativni rad celokupnog sistema. Izdržavanje takvog servisa figurira kao stavka u budžetu i molim lepo. Porez plaćam pa plaćam i sasvim je legitimno da većina odluči šta će se s tim parama raditi. Ono što nije legitimno u svemu ovome jeste da se država prikazuje kako kao nema ništa s tim, a primorava me da plaćam nešto što je zapravo pod njenim patronatom.

što nikako ne znači da nemaju obavezu da plate ono što je država razrezala


Kao što rekoh država može razrezati šta god hoće, ali u tom slučaju izvoli pa ga nazovi pravim imenom: Porez/Taksa za Javni Servis RTS. Ne pristajem na prodavanje cigle. Ili mi prisloni pištolj na čelo i traži pare, ili idi svojim putem, ali nemoj pokušavati da legitimizuješ time što ćeš mi nešto "prodavati" pokazujući mi da imaš i pištolj za slučaj da kažem da neću da kupim.
alselone alselone 13:46 05.06.2013

Re: Zahtevam

Ja ne videh niti jednu jedinu reklamu na BBC-u. Na RTS-u reklama koliko hoćeš.


Zalazes se da se poveca pretplata?
freehand freehand 13:46 05.06.2013

Re: Zahtevam

Celokupna rabota oko sahranjivanja je pokrivena osnovnim zdravstvenim osiguranjem. Abitno, zdravstvenu zaštitu svi koriste i prema tome treba da je plate.

Ja mislim da to spada u sferu socijalnog osiguranja, pa ću biti slobodan da proverim ko od nas dvojice nije u pravu. I da uputim izvinjenje ako sam ja taj koji greši.

Da, pa? Ako u Africi ili Aziji postoji nešto što smatram da je dobro za društvo, napomenuću.

Može biti, ali ova država pripada Evropi - geografski, sitorijski, kulturno. A i na putu je u EU a ne u SAD. Možda, samo možda, i to ima neke veze.

Nešto ne vidim da se direktor RTS-a bira glasanjem onih koji ga plaćaju, već ga postavlja država. Takođe interesuje me ko je vlasnik RTS-a? Država, akcionari, građani Srbije... ko? Javna kontrola? Nije nego!

Procedura izbora i imenovanja utvrđena je zakonom. Pa taj izbor može biti neposredan ili posredan. I da znaš da je i SFRJ bilo pretplate, da su direktori imenovani, a da su nas plašili onim spotovima sa nadrkanim penzionerima naoružanim švedskim detetkorima koji love barabe što ne plaćaju pretplatu.
Mislim, kolko da se prisetiš kad te opet dohvati jugonostalgija i žal za socijalizmom.

Ja ne videh niti jednu jedinu reklamu na BBC-u. Na RTS-u reklama koliko hoćeš.

I to je u skladu sa mogućnostima i zakonom: potšo mnogo ljudi pretplatu ne plaća (siromašni jer nemaju a neki koji su za red, mir i narhiju kad im treba jer neće) država je (opet zakonski) Javnom servisu omogućila da svoj budžet dopuni komercijalnim programima i reklamama.
BBC-ju to očigledno ne treba.
Ja NEĆU to da plaćam. Većina može da odluči da je to potrebno društvu. U tom slučaju se iz budžeta odvoje sredstva i definišu se upravljanje, organizacija i operativni rad celokupnog sistema. Izdržavanje takvog servisa figurira kao stavka u budžetu i molim lepo.

Ne moraš. zato što je država u pimpeku i takva kakva je a možeš da se švercuješ uz sirotinju. Ali nemoj to prodavati za principe, jer je... Bljutavo, bre.
A opet mašiš istinu: većina donosi odluku šta je potrebnoi društvu, i kako će se tos sprovesti: pretplatom ili kroz budžet. A ti se o tome da li hoćeš ili nećeš pitaš na izborima.
jednostavno, jelda?
Ono što nije legitimno u svemu ovome jeste da se država prikazuje kako kao nema ništa s tim, a primorava me da plaćam nešto što je zapravo pod njenim patronatom.

Sve u državi je pod njenim patronatom. To tako funkcioniše u ovoj civilizaciji.
A ne primorava te. Bar ne dovoljno. Jer bi plaćao i bunio se, a ne samo bunio se.


Kao što rekoh država može razrezati šta god hoće, ali u tom slučaju izvoli pa ga nazovi pravim imenom:

Da, to se zove TV pretplata.
To nije porez.
Ili mi prisloni pištolj na čelo i traži pare, ili idi svojim putem, ali nemoj pokušavati da legitimizuješ time što ćeš mi nešto "prodavati" pokazujući mi da imaš i pištolj za slučaj da kažem da neću da kupim.



Ništa te nisam razumeo, priznajem. Nema vzee.
Na istom je fonu kao ostatak komentara.
rade.radumilo rade.radumilo 14:40 05.06.2013

Re: Zahtevam

Ja mislim da to spada u sferu socijalnog osiguranja, pa ću biti slobodan da proverim ko od nas dvojice nije u pravu. I da uputim izvinjenje ako sam ja taj koji greši.


Tehnikalija, ali u svakom slučaju svako od nas je pre ili kasnije korisnik zdravstvene zaštite i pogrebnih usluga. Ukupan broj onih koji nestanu u Savi ili Dunavu i onih koji se vode kao naši državaljani ali se nikada ne vrate u Srbiju je marginalan.

Može biti, ali ova država pripada Evropi - geografski, sitorijski, kulturno. A i na putu je u EU a ne u SAD. Možda, samo možda, i to ima neke veze


To nije opravdanje da se od dve ili više mogućnosti izabere lošija.

Mislim, kolko da se prisetiš kad te opet dohvati jugonostalgija i žal za socijalizmom.


Uvek se prisetim kada se neko upodobi da nam svima objašnjava kako se sada bolje živi na ovim prostorima nego tada.



BBC-ju to očigledno ne treba.


Jer predstavlja javni servis u društvu kojie prilično dobro funkcioniše. Kod nas to malo liči na:
"Uprava firme je odlučila da organizujemo priredbu i proslavu za godišnjicu firme."
"Dobro i?"
"Svako treba da uplati po X dinara"
"Pa već tri meseca nismo dobili platu!"
"Pa firma nema para da organizuje, a ne možemo ni da vam odbijemo od plate, pa ćemo vam dati uplatnice da sami uplatite."

Jer bi plaćao i bunio se, a ne samo bunio se


Bunim se i plaćam. Stan u kojem živim nije moje vlasništvo i prinuđen sam da plaćam pretplatu za RTS. Da je stan moje vlasništvo, ni dinara ne bi videli.

Da, to se zove TV pretplata


Pretplata podrazumeva kupoprodajni obligacioni sporazum dve strane. Ovde toga nema, odnosno druga strana nema mogućnost izbora. U tom slučaju u pitanju je porez/taksa ukoliko ga propiše država ili iznuda ukoliko to uradi bilo koje fizičko ili pravno lice koje država nije ovlastila.
freehand freehand 15:44 05.06.2013

Re: Zahtevam

Tehnikalija

Činjenica. Inače vidim da voliš preciznost.
Ukupan broj onih koji nestanu u Savi ili Dunavu i onih koji se vode kao naši državaljani ali se nikada ne vrate u Srbiju je marginalan.


Ovaj... Aha. Ok.
štagod ovo značilo.

To nije opravdanje da se od dve ili više mogućnosti izabere lošija.

Ko kaže da je lošija? Nadležna vaćina je na adekvatnom mestu izabrala kao bolju.
Uvek se prisetim kada se neko upodobi da nam svima objašnjava kako se sada bolje živi na ovim prostorima nego tada.

I ja volim kad neko tako zamenjuje teze pa hop! elegantno sa TV pretplate u SFRJ i njenih švedskih detektora pređe na Djuka Elingtona i Dip P(a)rpl. Su per!
A nisam se upodobio niti vam svima objašnjavam bilo šta. Sa tobom pokušavam da diskutujem o nekakvim notornim stvarima.
A to što se živelo bolje - e jebi ga, to se i sad plaća.
Eno ti i Vučić odjednom okrenuo priču na "višedecenijske probleme" koji su sad došli na naplatu i rešavanje.


Jer predstavlja javni servis u društvu kojie prilično dobro funkcioniše. Kod nas to malo liči na:

Meni to liči na vađenje, jeftin vic i besmislen argument u ovoj raspravi.
Pretplata podrazumeva kupoprodajni obligacioni sporazum dve strane. Ovde toga nema, odnosno druga strana nema mogućnost izbora. U tom slučaju u pitanju je porez/taksa ukoliko ga propiše država ili iznuda ukoliko to uradi bilo koje fizičko ili pravno lice koje država nije ovlastila.

E dobro.
Tako nekako je rekao neki američki sud, ili šta?
rade.radumilo rade.radumilo 15:58 05.06.2013

Re: Zahtevam

Meni to liči na vađenje, jeftin vic i besmislen argument u ovoj raspravi.


Ovo je istinit događaj iz jedne firme u Srbiji.
freehand freehand 16:05 05.06.2013

Re: Zahtevam

rade.radumilo
Meni to liči na vađenje, jeftin vic i besmislen argument u ovoj raspravi.


Ovo je istinit događaj iz jedne firme u Srbiji.

Aha.
A oni koncerti čiji si plakat okačio - Djuk i Džetro Tal... Ko je to plaćao?
I koliki misliš da je procenat radničke klase i penzionera koji bi se sa tim složio, da ih je neko pitao? Tako kao tebe, na preimer?
I - kad već - šta znaš o SIZ-ovima? Koliko da proverim da li mogu da te priupitam nešto o prelivanju para, efiksanosti, tadašnjem blagostanju i današnjoj propasti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:56 05.06.2013

Re: Zahtevam

Javni medijski servis je nacionalno dobro, kao elektroenergetska mreža, autoput, telekomunikacije... U susednoj Hrvatskoj naplativost TV pretplate je preko 90%.

Javni medijski servis je i kulturno dobro, jer RTS Digital, 2. i 3. program Radio Beograda svojim TV i radijskim ponudama na najbolji način kontriraju vladajućoj kretenizaciji građanki i građana pomoću tabloidnih medija.

I najzad, Javni medijski servis je čuvar nacionalnog blaga. Glasovi i TV snimci veličina formata Isidore Sekulić, Ive Andrića, Borislava Pekića, Desanke Maksimović, Danila Kiša... koji se nalaze u video i fono arhivama RTS-a, čuvaju kolektivno pamćenje i kulturnu baštinu srpskog naroda i drugih naroda koji žive u Srbiji.

Ko ne vidi ili ne želi da vidi i uvaži ove činjenice de facto radi u korist svih onih koji od ove zemlje hoće da naprave poligon glupiritija i zonu zombija!
stopalo stopalo 17:27 05.06.2013

Re: Zahtevam

Ko ne vidi ili ne želi da vidi i uvaži ove činjenice de facto radi u korist svih onih koji od ove zemlje hoće da naprave poligon glupiritija i zonu zombija!


blogovatelj blogovatelj 19:17 05.06.2013

Re: Zahtevam

Javni medijski servis je nacionalno dobro, kao elektroenergetska mreža, autoput, telekomunikacije...


Nije Filipe, nije...
Ima stvari za koje se može reći da ih je RTS proizveo a da se mogu svrstati pod nacionalno dobro. Ali takvih nema puno, tj veoma su retke.
99% građana Srbije ne sluša klasičnu muziku. Zašto bi onda plaćali radio stanicu koja to pušta?
Zašto bi oni koji vole treš metal plaćali Žikinu šarenicu?
Zašto bi cela Srbija plaćala stoto repriziranje Boljeg života? Troškovi proizvodnje su odavno pokriveni, reklame su čisti keš koji RTS ubira emitujući tu seriju.
To je mesto koje guta pare svih građana i građanki Srbije. Potrebno je otpustiti dosta njih tamo. Baš dosta...
Ne padaju pare s neba, kad to shvatiš, shatićeš mnogo bolje i mnoge druge stvari.
Just follow the money.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:31 05.06.2013

Re: Zahtevam

blogovatelj
Javni medijski servis je nacionalno dobro, kao elektroenergetska mreža, autoput, telekomunikacije... Nije Filipe, nije...Ima stvari za koje se može reći da ih je RTS proizveo a da se mogu svrstati pod nacionalno dobro. Ali takvih nema puno, tj veoma su retke.99% građana Srbije ne sluša klasičnu muziku. Zašto bi onda plaćali radio stanicu koja to pušta?Zašto bi oni koji vole treš metal plaćali Žikinu šarenicu?Zašto bi cela Srbija plaćala stoto repriziranje Boljeg života? Troškovi proizvodnje su odavno pokriveni, reklame su čisti keš koji RTS ubira emitujući tu seriju.To je mesto koje guta pare svih građana i građanki Srbije. Potrebno je otpustiti dosta njih tamo. Baš dosta...Ne padaju pare s neba, kad to shvatiš, shatićeš mnogo bolje i mnoge druge stvari.Just follow the money.



Naravno da RTS, kao i RTV Vojvodinu treba trasformisati, restruktruirati, modernizovati, i tehnološki i kadrovski.
Ali, Javni medijski servis svake zemlje, koja drži do sebe, tekovina je civilizacije, onog najobrazovnijeg, najkulturnijeg, najprosvećenijeg, kao njen obrazovni ili zdravstveni sistem.
Da ne govorim o protivteži sveopštoj kretenizaciji stanovništva, u režiji tzv. komercijalnih, čitaj tabloidnih medija!
freehand freehand 19:46 05.06.2013

Re: Zahtevam

Nije Filipe, nije...

Jeste, Blogovatelju, jeste. kao što je BBC nacionalno dobro.
Kao ZDF, kao ARD.
Švajdcarci svojuu nacionalnu televiziju sigurno smatraju nacionalnim dobrom kao i Austrijanci ORF.
To ne služi samo tome da se neko drnda tim dosadnim operama, već da postoji mesto na koje ne može da dođe Aca Lukas. Ili bar ne može da bude 24 sata. Na kome će nastati "Neven" i "Poletarac", "Kockica", pa i taj "Bolji život". I biti emitovani i reprizirani, pa koliko god puta. Na kome će postojati hor i orkestar, narodni i zabavni. Na kome će biti više folklora nego Karleuše.
Na kome će biti i evropskog filma, i kratkog metra, i Bunjuela, i Felinija, i Fasbindera.
99% građana Srbije ne sluša klasičnu muziku. Zašto bi onda plaćali radio stanicu koja to pušta?
Zašto bi oni koji vole treš metal plaćali Žikinu šarenicu?
Zašto bi cela Srbija plaćala stoto repriziranje Boljeg života? Troškovi proizvodnje su odavno pokriveni, reklame su čisti keš koji RTS ubira emitujući tu seriju.

Eto zato. Da bi postojalo nešto što svi moraju da plaćaju a niko (ne bi trebalo) ne može da kupi.
Ne padaju pare s neba, kad to shvatiš, shatićeš mnogo bolje i mnoge druge stvari.
Just follow the money.

Nije sve u parama, niti su pare sve. Nije ponekad loše promeniti fokus i prizmu. Kroz pare sve izgleda isto, sve su žene lkoje otvaraju usta Cece.
Da ne idem dalje.
Ja sam za to da platim da bi i Milka Canić imala svoje mesto.
G.Cross G.Cross 20:44 05.06.2013

Re: Zahtevam

Da li znas koliko NORMALNIH zemalja ima obaveznu TV pretplatu?


Velika Britanija na primer, kolevka demokratije . Ziveo tamo, ali sad, bogu hvala vise ne.
blogovatelj blogovatelj 00:13 06.06.2013

Re: Zahtevam

Jeste, Blogovatelju, jeste. kao što je BBC nacionalno dobro.


Ne kažem ja da RTS ne treba da se finansira, iz razloga kao što su Kocka, kocka, kockica ili kao Poletarac, ili serija o Vuku Karadžiću.
Ali kao što rekoh takve stvari se odavno nisu desile RTS-u, bar ne da ja znam, pa bi stoga oni koji su tamo zaposleni, a godinama nisu bili u stanju da naprave nešto slično, morali da dobiju otkaze.
Dalje, finansiranje svega toga moralo bi biti iz budžeta, a ne pretplatom.
BBC koji pominješ svoj svetski servis finansira sam tako što prodaje reklame, a programi u Britaniji su bez reklama. Razlog jednostavan - ako te plaćam iz budžeta, onda ne uzimaš pare od reklama. Ovo sam čitao odavno, ne kažem da nije promenjeno do sada, ali mislim da je princip dovoljno jasan.
Kanadski CBC radio je od kad živim ovde bez reklama. Sad su se u krizi izborili za četiri minute na sat reklama za francuski program, toliko im je država dozvolila. Dozvolila im je jer seče budžet. A tražili su devet minuta na sat.
freehand freehand 07:20 06.06.2013

Re: Zahtevam

Kanadski CBC radio je od kad živim ovde bez reklama. Sad su se u krizi izborili za četiri minute na sat reklama za francuski program, toliko im je država dozvolila. Dozvolila im je jer seče budžet. A tražili su devet minuta na sat.

Nemam šta da dodam.
Bogata država odredi šta joj treba, formira budžet servisa i to tako radi. Siromašna država daje koliko može a ostatak se krpi sa tržišta.

rade.radumilo rade.radumilo 09:19 06.06.2013

Re: Zahtevam

Javni medijski servis je nacionalno dobro, kao elektroenergetska mreža, autoput,


Nacionalno dobro su i Kolarac, JDP, BDP itd. Svi oni se izdržavaju iz budžeta uz delimičnu participaciju tržišta (kroz prodaju ulaznica i slično). Nemam apsolutno ništa protiv da se naplaćuje taksa na električno brojilo ili na telefonski priključak iz koje će se finansirati RTS. Samo to se onda zove pravim imenom: Taksa/Porez i figuriše kao stavka u budžetu Republike Srbije.
Ovako imam situaciju da sam ja kao građanin navodno suvlasnik RTS-a, ali je moja jedino vlasničko pravo i obaveza da isti izdržavam.
Ili ćemo plaćati pretplatu za RTS, ali rukovodstvo istog birati neposrednim glasanjem, (a da državne institucije ne mogu imati nikakvu jurisdikciju u tome) i imati potpuni uvid u finansije, ili će državna uprava postavljati rukovdstvo RTS-a i brinuti o njegovom finansiranju iz svoje kase.
freehand freehand 09:38 06.06.2013

Re: Zahtevam

Ili ćemo plaćati pretplatu za RTS, ali rukovodstvo istog birati neposrednim glasanjem, (a da državne institucije ne mogu imati nikakvu jurisdikciju u tome) i imati potpuni uvid u finansije...



Tiu baš imaš problema sa ovim.
Gde si čuo da postoje neposredni izbori za direktora Javnog servisa?
Daj prosvetli me da umrem ovde odmah na licu mesta!
U SFRJ, kod druga Tita?
I kako bi hteo da imaš potpuni uvid ui finansije? Kome se nadigne sa ulice u računovodstvo RTS: "Dobar dan - dobar dan. Daj knjige na sunce!"
...ili će državna uprava postavljati rukovdstvo RTS-a i brinuti o njegovom finansiranju iz svoje kase...

Ovakvo nerazumevanja funkcionisanja države je tragično. "Svoja kasa" je - tvoja kasa. Koju kontorlišu i kojom raspolažu oni koje si ti birao da to čine.
I to ti je isto kao da plaćaš pretplatu, sem što, eto, voliš da ne znaš baš direktno šta si i koliko dao za RTS.


rade.radumilo rade.radumilo 09:48 06.06.2013

Re: Zahtevam

I koliki misliš da je procenat radničke klase i penzionera koji bi se sa tim složio, da ih je neko pitao? Tako kao tebe, na preimer?


Ne kapiram poentu da se brani nešto što je stupidno samo zato što:
- Se nekad radilo isto tako, pa eto.
- Drugi to rade tako, pa što bi mi bili pametniji od njih.

Pri svemu tome, mašiš poentu onoga što pokušavam da kažem, a to je sledeće:
- Treba da postoje javni servisi (ne mislim samo na RTS, mislim da i javni prevoz treba da bude javni servis i obrazovanje i slično) samo pokušavam da kažem da je izdržavanje istog potpuno nelegitimno organizovano (a bogami i nelegalno, jer prilikom donošenja odluke i zakona o pretplati nisu ispraćene neke zakonske odredbe i zato RTS ma koliko pretio ne može nikog tužiti). Imam problem sa tim da sam ja kao građanin Srbije k'o bajagi vlasnik javnog servisa, pri čemu se moje jedino pravo i obaveza svodi na izdržavanje istog.
rade.radumilo rade.radumilo 09:49 06.06.2013

Re: Zahtevam

I kako bi hteo da imaš potpuni uvid ui finansije? Kome se nadigne sa ulice u računovodstvo RTS: "Dobar dan - dobar dan. Daj knjige na sunce!"


Pogledaj malo web stranu BBC-a. Videćeš da je tamo objavljeno za svaki peni pretplate na šta je potrošen.
rade.radumilo rade.radumilo 10:02 06.06.2013

Re: Zahtevam

Ovakvo nerazumevanja funkcionisanja države je tragično. "Svoja kasa" je - tvoja kasa. Koju kontorlišu i kojom raspolažu oni koje si ti birao da to čine.
I to ti je isto kao da plaćaš pretplatu, sem što, eto, voliš da ne znaš baš direktno šta si i koliko dao za RTS.


Postoji jedan ključni problem u tome kada se izdržavanje neke firme ne vidi kroz budžet, već se građani primoravaju da je izdržavaju. Objasni mi sledeće:
Ukoliko ne postoji ustavom zagarantovano pravo građana da ga država ne može naterati u obligacioni odnos sa nekim po sili zakona, šta sprečava državu da nam (poput Petra Velikog npr.) uvede zakonske mesečne kvote koliko moramo kupiti: benzina, kafe, cigareta, alkoholnih pića i sl. Razloge za tako nešto je lako smisliti, sve se da opravdati vrlo legitimnim objašnjenjima. Treba samo biti kreativan. Država može da uvede zakon po kom vlasnik poljoprivrednog zemljišta mora kupiti toliko i toliko đubriva, obrađivao ne obrađivao zemlju koju poseduje. Primera mogu da ti sastavim koliko god hoćeš, nikakav problem.

Ustav služi tome da sprečava samovolju državnog aparata, odnosno potrebna je saglasnost ogromne većine u društvu da bi se prvo izmenio ustav, a potom doneo zakon koji na ovaj ili onaj način utiče na društvo.

Uzgred Britanija, na koju se svi ovde osvrćemo glede BBC pretplate, nema Ustav i predstavlja monarhiju u kojoj monarh nominalno ima vrhovnu vlast, mada je praktično prilično demokratski uređena, ali do toga se došlo kroz dosta sukoba i krvi (tek posle drugog svetskog rata su svi punoletni građani dobili pravo glasa).
freehand freehand 10:15 06.06.2013

Re: Zahtevam

Ne kapiram poentu da se brani nešto što je stupidno samo zato što:
- Se nekad radilo isto tako, pa eto.
- Drugi to rade tako, pa što bi mi bili pametniji od njih.

Dabre. Nije biutno to što postoji višedecenijska praksa, ptovrđena kroz mnoštvo skupštinskih saziva i u različitim političkim sistemima. Nije bitno ni to što ista praksa postoji u najvećem broju zemalja na koje se ugledamo i pozivamo kad je u pitanju uređivanje društva i države. Bitno je samo šta kaže Rade Radumilo skakućući i slalomišući u elegantnim kristijanijama oko činjenica i argumenata, mlatarajući nasumično po državnom uređenju, ustavnom pravu, obligacionim odnosima...
Ok, bre.
Da se ukine.
Jebo RTS.
Pa gledaj Lukasa ceo dan, na svim programima.
rade.radumilo rade.radumilo 10:30 06.06.2013

Re: Zahtevam

Ok, bre.
Da se ukine.
Jebo RTS.


Jok nije reč o tome, iako pokušavaš sve vreme da ga tako postaviš. Reč je o tome da socijalni ugovor podrazumeva obligacioni odnos između države i građana, ali da deo tog društvenog ugovora (Ustava) mora biti i stavka koja sprečava državu da na silu uvede građane u obligacioni odnos (ugovor) sa nekim trećim licem, bez njihovog pristanka.
alselone alselone 11:18 06.06.2013

Re: Zahtevam

Pogledaj malo web stranu BBC-a. Videćeš da je tamo objavljeno za svaki peni pretplate na šta je potrošen.


Nemoj uzimati u obzir ove nenormalne zemlje sto teraju ljude da placaju nesto sto nece.
rade.radumilo rade.radumilo 11:31 06.06.2013

Re: Zahtevam

Nemoj uzimati u obzir ove nenormalne zemlje sto teraju ljude da placaju nesto sto nece


Ima tu raznih primera. Npr. Holandija propisuje koliko minimalno moraš plaćati stanarinu ili stambeni kredit u odnosu na LD. Razlog je sasvim legitiman: sprečavanje imućnih da zazumu jeftinije nekretnine usled čega bi siromašniji slojevi bili u problemu.
Takvih primera ima koliko hoćeš. Sa druge strane imaš zemalja koje ti ustavom garantuju da država ne može da te natera da nešto kupiš i tačka.
freehand freehand 11:54 06.06.2013

Re: Zahtevam

Sa druge strane imaš zemalja koje ti ustavom garantuju da država ne može da te natera da nešto kupiš i tačka.

Jeste. Ima i zemalja u kojima je dozvoljeno mnogoženstvo, u kojima je ropstvo bilo ok do ove godine, u kojima seku ruke i glave, u kojima se vrše javna pogubljenja, u kojima je koka legalna. Svašta ima na ovom dunjaluku. Ti samo proberi šta se tebi lično sviđa i sve nas uvedi u svoju sliku.

Reč je o tome da socijalni ugovor podrazumeva obligacioni odnos između države i građana, ali da deo tog društvenog ugovora (Ustava) mora biti i stavka koja sprečava državu da na silu uvede građane u obligacioni odnos (ugovor) sa nekim trećim licem, bez njihovog pristanka.

Sad smo došli do teorije države i prava...
Socijalni uzgovor, društveni ugovor, obligacioni odnosi...
Dobro, ne objasni ti meni ništa o samoupravljanju, društvenoj svojini, TV pretplati i švedskim detektorima u najboljoj truloj državi na svetu? I Djuku Elingtvonu i volji samoupravljača?
Pa da pređemo onda i na ovo, ako obećaš da nećeš opet zamenjivati teze kako ti se dopada.

Kazezoze Kazezoze 14:24 09.06.2013

Re: Zahtevam

G.Cross
Da li znas koliko NORMALNIH zemalja ima obaveznu TV pretplatu?


Velika Britanija na primer, kolevka demokratije . Ziveo tamo, ali sad, bogu hvala vise ne.

u holandiji, srećom, nije tako velika demokratija kao u britaniji jer ja ne koristim televizijske usluge i samim tim nisam obavezan da ih plaćam.

mnogo bolje programe ima moja veš mašina od televizije, jer veš mašina služi za pranje i ispiranje odeće, a tv samo za ispiranje mozga.
stopalo stopalo 16:31 05.06.2013

izvinjavam se sto sam tek danas procitao

da sam znao da je ovako urnebesno dosao bih ranije

Jutros sam razgovarao sa očajnim radnicama i radnicima firme "Novi rasadnici", koju je u kriminalnoj privatizaciji pre 15 godina kupio Đorđe Antelj, vlasnik firme GEMAX. Nisu dobili plate već 6 (šest) meseci, a gazda ih uporno ignoriše. Inače, nekada su "Novi rasadnici" bili uspešna firma, u vlasništvu zemljišta u centru Beograda (Banjički venac) i u Krnjači, gde su u međuvremenu izgrađeni "Metro" i servis "Porše".

Kada sam radnicama i radnicima predložio da štrajkuju ispred vile svog "gazde", ironično su me pogledali.


dakle oni su pre 15 godina kriminalno privatizovani

14,5 godina su primali platu i hebalo im se za to ko im je gazda

sada 6 meseci ne primaju platu

ne bune se zbog toga

nego ce filip da im pomogne sa stihovanim doskocicama

priceless

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana