Društvo

opcije

antioksidant RSS / 24.06.2013. u 21:36

nije razlog za ostavku ministra obradovica to sto su testovi "provaljeni". stampa je data sluzbenom glasniku, koji bi kao trebalo da bude ozbiljna firma. ali i u ozbiljnim firmama je se moze desiti zloupotreba. kao sto se i desila. neko je posusao i uspeo da ukrade. ponavljam, to nije razlog za ostavku. razlog za ostavku je kasnija reakcija ministra i ministarstva. nekoliko opcija je bilo u igri: 1) praviti se blesav (sto su izgleda radili prethodnih godina), 2) ponoviti test i 3 ) angazovati sve resurse za hvatanje sto vise pojedinacnih slucajeva prepisivanja.
ministar i ekipa su krenuli sa opcijom 2) koja je losa jer, iako vraca neku veru u realnost rezultata, poprilicno narusava uslove u kojim deca polazu veoma znacajan test (donosi 40% bodova za upis u srednju skolu, sto moze porilicno uticati na buducnost. tih 40% su inace veoma vazni i s aspekta ujednacavanje kriterijuma ocenjivanja jer svi smo svesni da postoje skole gde se teze dobija 5 - tako je uosatalom uvek i bilo). dakle - veoma je bitno da testa bude - zato je test, potreban ali ponavljanje u ovoj konfuziji pojacava vec prisutan stres.
opcija 3) je, po meni, najbolja jer a) obezbedjuje test i b) ne utice negativno na decu koja ni na koji nacin nisu umesana u aferu.
ali ministar je izabrao ponavljanje matematike. u medjuvremenu se pokazalo da je "provaljen" i test iz srpskog i ministar se odlucio za opciju 4) ponistiti sve rezultate testova.
od svih opcija takva najvise narusava sistem jer danas je razlog za ukidanje testiranja ova afera, sutra ce biti 5 000 nezadovoljnih roditelja ispred vlade srbije a prvenstveno je dokazano da postoje odredjeni uslovi u kojima je moguce u sred igre (upisa u srednju skolu) promeniti pravila. i to ne za malo vec za 40%.
e to vec jeste razlog za ostavku. ministar se pokazao potpuno nesposobnim ili nezainteresovanim da sistem za koji je odgovoran provuce kroz krizu. on je zbog rupe na brodu (velike ali ne kriticne) uspeo da potopi brod u plicaku tj da potpuno obezvredi polovinu trazene provere osmaka.

 

naravno, ostavke nece biti a i ako bude dovesce nam nekog "boljeg"... a karic se vraca, pa vi vidite. 



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 21:36 24.06.2013

негативни тастер

expolicajac expolicajac 21:40 24.06.2013

Bojkot

Da prestanemo da pišemo blogove mesec dana.
antioksidant antioksidant 21:40 24.06.2013

Re: Bojkot

Da prestanemo da pišemo blogove mesec dana.

moze li 3 nedelje dok sam na moru?
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:42 24.06.2013

Re: Bojkot

antioksidant
Da prestanemo da pišemo blogove mesec dana.

moze li 3 nedelje dok sam na moru?


3 nedelje na moru? Jooj... Uživaj!
antioksidant antioksidant 21:44 24.06.2013

Re: Bojkot

3 nedelje na moru? Jooj... Uživaj!

s decom
expolicajac expolicajac 21:45 24.06.2013

Re: Bojkot

antioksidant
Da prestanemo da pišemo blogove mesec dana.

moze li 3 nedelje dok sam na moru?

Moram ono glupo pandursko pitanje. Odakle ti pare za tri nedelje?
antioksidant antioksidant 21:47 24.06.2013

Re: Bojkot

Odakle ti pare za tri nedelje?

prodao sam cetvrtu
predatortz predatortz 21:48 24.06.2013

Re: Bojkot

antioksidant
3 nedelje na moru? Jooj... Uživaj!

s decom


Da ti pravo kažem, to mi je najveće uživanje.
Jes' da mi dupe pomere, ali...
kukusigameni kukusigameni 21:48 24.06.2013

Re: Bojkot

predatortz
antioksidant
3 nedelje na moru? Jooj... Uživaj!

s decom


Da ti pravo kažem, to mi je najveće uživanje.
Jes' da mi dupe pomere, ali...


Sve ću ovo da prijavim moderaciji.
antioksidant antioksidant 21:50 24.06.2013

Re: Bojkot

predatortz
antioksidant
3 nedelje na moru? Jooj... Uživaj!

s decom


Da ti pravo kažem, to mi je najveće uživanje.
Jes' da mi dupe pomere, ali...

ne kazem da nije uzivanje, samo nije bas odmor
a lakse mi s njima kuci a njima je svuda zabavno (logisticki je lakse) ali kazu da je more dobro za njih (ja se ne nesto ne secam, bar do trenutka dok nisam poceo da se prsim kad izlazim iz vode da bi se lakse videli napeti misici, ali verujem knjigama )
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:57 24.06.2013

Re: Bojkot

ali kazu da je more dobro za njih (ja se ne nesto ne secam, bar do trenutka dok nisam poceo da se prsim kad izlazim iz vode da bi se lakse videli napeti misici, ali verujem knjigama )

Ja se samo sećam da nisam izlazio iz vode - preko leta postanem vodozemac, a onda na jesen ponovo u školu prilagođavanje na kopno...
nsarski nsarski 22:24 24.06.2013

Re: Bojkot

antioksidant
3 nedelje na moru? Jooj... Uživaj!

s decom


Aha, taj rad. Znaci nista provod, zezanje...
Umesto toga, dan na plazi pocinje sa lopatica, kantica, duvaj pojaseve, misice, spasavaj decu, duvaj dusek, razdvoj decu da se ne biju. A zavrsava se sa lopatica, kantica, izduvaj pojaseve, izduvaj misica, spasavaj decu, izduvaj dusek, razdvoj decu da se ne biju...
Zavidim ti, nemas pojma.
nurudin nurudin 22:25 24.06.2013

Re: Bojkot

antioksidant
Da prestanemo da pišemo blogove mesec dana.

moze li 3 nedelje dok sam na moru?



Три недеље?


Брига тебе за тестове, кад ћеш три недеље бити на мору. :)

Ал' кад дођеш, биће нови министар + Карић, размисли да три недеље нису и превелики шок за оно што те чека кад се вратиш. :)
antioksidant antioksidant 22:26 24.06.2013

Re: Bojkot

A zavrsava se sa lopatica, kantica, izduvaj pojaseve, izduvaj misica, spasavaj decu, izduvaj dusek, razdvoj decu da se ne biju...

zaboravio si na "ponesi kamencice* sa plaze"

* ovo "kamencice" shvati uslovno. retko koji je manji od teniske loptice
predatortz predatortz 22:27 24.06.2013

Re: Bojkot

razdvoj decu da se ne biju...


Ovo kod mojih ne pali, kažu:

Treniramo!
4krofnica 4krofnica 23:18 24.06.2013

Re: Bojkot

Treniramo!


:) moji neće pošteno ni da se potuku, sve mi nešto čudno kako se lepo slažu i zovu umilno. (ja sam sa sestrom polomila ogromni akvarijum u nekom koškanju. to je bio dobar kadar: nas dve skamenjene sa trideset ribica koje se praćakaju po parketu:))

a ko se odmorio sa decom na moru .. taj je poveo bejbisiterku.
(kako se ti toga nisi setio, ao?:)

godinama na moru nisam zaplivala duže od nanosekunde ili ušla dublje od kolena (u napetom kombat stavu spremna da se bacim u pravcu sitne dece koja nemaju pojma šta se dešava kad izgubiš tlo pod nogama a ne znaš pravilno da mašeš ručicama)...
dzim mi ne služi za seksi-luk već kao priprema da izdržim odmor:)



ček, ao, tek sad vidim mjuz.. neprihvatljivo!
stasava stasava 00:20 25.06.2013

Re: Bojkot

prodao sam cetvrtu

Ma da nisi ti nešto muljao sa testovima ispod tezge?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:31 25.06.2013

Re: Bojkot

Aha, taj rad. Znaci nista provod, zezanje...
Umesto toga, dan na plazi pocinje sa lopatica, kantica, duvaj pojaseve, misice, spasavaj decu, duvaj dusek, razdvoj decu da se ne biju. A zavrsava se sa lopatica, kantica, izduvaj pojaseve, izduvaj misica, spasavaj decu, izduvaj dusek, razdvoj decu da se ne biju...
Zavidim ti, nemas pojma.

E, al' znas kakav je merak kad pozaspu...
predatortz predatortz 12:49 25.06.2013

Re: Bojkot


E, al' znas kakav je merak kad pozaspu...


Znam. Sva čula otupela,sem ona za bol. Boli svaka koska i svaki mišić, ležiš i gledaš u plafon...

predatortz predatortz 12:54 25.06.2013

Re: Bojkot



:) moji neće pošteno ni da se potuku, sve mi nešto čudno kako se lepo slažu i zovu umilno. (ja sam sa sestrom polomila ogromni akvarijum u nekom koškanju. to je bio dobar kadar: nas dve skamenjene sa trideset ribica koje se praćakaju po parketu:))


Moji ništa drugo i ne rade

Paf! Mlađi na podu, kao palačinka... Kuknjava, plač... Ulećem u sobu, stariji spremno odgovara:

Pokazujem bratu tehniku. Bacio sam ga za ipon!

Bačeni, okuražen mojim prisustvom ,ustaje, upućuje 'tehničaru' udarac pesnicom u predelu oka i beži.



Ribice koje se praćakaju!
Zbog takvih scena sam ja svojim džudistima za ljubimca nabavio japansku akitu...
Čik nek' njega praćaknu!
nestor92 nestor92 13:26 25.06.2013

Re: Bojkot

Odakle ti pare za tri nedelje?


E neka si mu rekao!
NNN NNN 14:04 25.06.2013

Re: Bojkot

a ko se odmorio sa decom na moru .. taj je poveo bejbisiterku.
(kako se ti toga nisi setio, ao?:)

bejbisiterku da ga čuva dok žena pazi na decu
predatortz predatortz 08:43 26.06.2013

Re: Bojkot

NNN
a ko se odmorio sa decom na moru .. taj je poveo bejbisiterku.
(kako se ti toga nisi setio, ao?:)

bejbisiterku da ga čuva dok žena pazi na decu


Hoćeš da ga se rešiš ?!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:39 30.06.2013

Re: Bojkot

Znam. Sva čula otupela,sem ona za bol. Boli svaka koska i svaki mišić, ležiš i gledaš u plafon...


Da, dok ne sedneš na terasu, istuširan, uz hladno pivo sa dragom, pa jel' divanimo malo, jel' ćutimo uz literaturu, il' ćutimo 'nako.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:48 24.06.2013

Ostavka

ministar se pokazao potpuno nesposobnim ili nezainteresovanim da sistem za koji je odgovoran provuce kroz krizu. on je zbog rupe na brodu (velike ali ne kriticne) uspeo da potopi brod u plicaku

Ako ćemo pravo, ministar Obradović je zaslužio da napusti brod i pre nego što se desio ovaj poslednji skandal.

Evo ljudi već pokrenuše ozbiljnu peticiju za njegovu ostavku:

www.peticije24.com/Peticija_za_smenu_ministra_Zarka_Obradovica

antioksidant antioksidant 21:52 24.06.2013

Re: Ostavka

Ako ćemo pravo, ministar Obradović je zaslužio da napusti brod i pre nego što se desio ovaj poslednji skandal.

to je nesporno
ja sam ovde dao svoje vidjenje samo oko same afere provale testova
po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu leda
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:54 24.06.2013

Re: Ostavka

po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu leda

Potpuno se slažem. Njemu i njegovoj kabinetskoj ekipi uopšte nije stalo do saniranja posledica, već do zataškavanja.
antioksidant antioksidant 21:54 24.06.2013

Re: Ostavka

Njemu i njegovoj kabinetskoj ekipi uopšte nije stalo do saniranja posledica, već do zataškavanja.

upravo
expolicajac expolicajac 21:57 24.06.2013

Re: Ostavka

antioksidant
Ako ćemo pravo, ministar Obradović je zaslužio da napusti brod i pre nego što se desio ovaj poslednji skandal.

to je nesporno
ja sam ovde dao svoje vidjenje samo oko same afere provale testova
po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu leda

Stara dobra Slobina vremenu su se vratila. Sve oko polaganja je čista nameštaljka. To se radilo i ranije, sve se znalo, ali se ćutalo. E sada neki mudrijaš iz "ono ime što ne sme da se spominje" je procenio da bi dobro leglo pred rekonstukciju vlade ili izbore da se malo zaprži čorba političkim protivnicima. "Ono ime što ne sme da se spominje" izvuklo iz fijoke više stvari i po sistemu eci-peci-pec odlučilo da budu to testovi za prijemni. Sve posle je "istorija".
nurudin nurudin 22:56 24.06.2013

Re: Ostavka

expolicajac
antioksidant
Ako ćemo pravo, ministar Obradović je zaslužio da napusti brod i pre nego što se desio ovaj poslednji skandal.

to je nesporno
ja sam ovde dao svoje vidjenje samo oko same afere provale testova
po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu leda

Stara dobra Slobina vremenu su se vratila. Sve oko polaganja je čista nameštaljka. To se radilo i ranije, sve se znalo, ali se ćutalo. E sada neki mudrijaš iz "ono ime što ne sme da se spominje" je procenio da bi dobro leglo pred rekonstukciju vlade ili izbore da se malo zaprži čorba političkim protivnicima. "Ono ime što ne sme da se spominje" izvuklo iz fijoke više stvari i po sistemu eci-peci-pec odlučilo da budu to testovi za prijemni. Sve posle je "istorija".


ЕХ, навели сте нас још ономад на погрешан траг, лепо је рекла Арианна да је теткица за све крива, и испоставило се да је била у праву... :)))
trala.la trala.la 23:58 24.06.2013

Re: Ostavka

antioksidant
ja sam ovde dao svoje vidjenje samo oko same afere provale testova, po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu leda


Pogrešno! To što je test provaljen JESTE razlog za ostavku. Sve ostalo je razlog za SMENU. Ostavku može da da onaj ko smatra da snosi ličnu odgovornost. Dakle, ne Obradović. Ako mene neko pita, tu mogućnost za koliko-toliko častan izlaz ministar je nepovratno izgubio.
st.jepan st.jepan 00:09 25.06.2013

Re: Ostavka

trala.la
antioksidant
ja sam ovde dao svoje vidjenje samo oko same afere provale testova, po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu leda


Pogrešno! To što je test provaljen JESTE razlog za ostavku. Sve ostalo je razlog za SMENU. Ostavku može da da onaj ko smatra da snosi ličnu odgovornost. Dakle, ne Obradović. Ako mene neko pita, tu mogućnost za koliko-toliko častan izlaz ministar je nepovratno izgubio.


Pre neki dan, istinski šok:
U nekim novinma, ispod glavudže Ministra, naslov "Daću ostavku!".
Tek u tekstu, umirujući nastavak: "...ako bude potrebno"
mariopan mariopan 08:20 25.06.2013

Re: Ostavka

trala.la
antioksidant
ja sam ovde dao svoje vidjenje samo oko same afere provale testova, po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu leda


Pogrešno! To što je test provaljen JESTE razlog za ostavku. Sve ostalo je razlog za SMENU. Ostavku može da da onaj ko smatra da snosi ličnu odgovornost. Dakle, ne Obradović. Ako mene neko pita, tu mogućnost za koliko-toliko častan izlaz ministar je nepovratno izgubio.


Ostavka je moralni čin (ako ministar ima morala) a smena je kaznena mera.
Dok ne počnu da pljušte ostavke ili smene onih koji ne rade svoj posao ovoj zemlji neće biti dobro, ni nama u njoj...pa neka počne, jedan po jedan i sredićemo se negde u budućnosti? Ako ne počnemo - onda nam nikad neće biti bolje?
antioksidant antioksidant 08:49 25.06.2013

Re: Ostavka

Ostavka je moralni čin (ako ministar ima morala) a smena je kaznena mera.

слажем се с примедбом
можда би се најближе пришло ономе што сам желео рећи кад бих уместо израза "оставка" или "смена" користио "одлазак".
mirelarado mirelarado 10:32 25.06.2013

Re: Ostavka

antioksidant
Ostavka je moralni čin (ako ministar ima morala) a smena je kaznena mera.

слажем се с примедбом
можда би се најближе пришло ономе што сам желео рећи кад бих уместо израза "оставка" или "смена" користио "одлазак".


Четири додатна разлога за смену ЖО
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:09 25.06.2013

Re: Ostavka

to je nesporno
ja sam ovde dao svoje vidjenje samo oko same afere provale testova
po meni, nije razlog za ostavku to sto je radnik sluzbenog glasnika ukrao testove (to je pre razlog za ostavku radosa ljusica) ali sve posle toga je guranje titanika u santu led

Dobro je...čitam komentare, more se ljuška, palme se njišu, sunce zalazi, oni se ljubu, deca ih preskaču, a od mature ni traga...
Slažem se da je nesposobnost da se izađe na kraj sa problemom koji se pojavio u sistemu, po cenu sistema, vredan ostavke, jer "rešenje" mu je bilo linija manjeg otpora.
A ja...ja čekam rezultate poslednjeg kućnog maturanta...mozak me boli, pregledaju ih skoro mesec dana, kao da u Sloveniji ima 20 miliona maturanata...a rezultati se objavljuju na netu, jednog dana, tradicionalno u 5 sati ujutru.
Lepo bih ko pile zadavila barabu kojoj je palo na pamet da i na taj način sasecka ono malo živaca preostalih deci i roditeljima
st.jepan st.jepan 21:53 24.06.2013

3.

angazovati sve resurse za hvatanje sto vise pojedinacnih slucajeva prepisivanja.

Nema garancije da bi svi slučajevi bili otkriveni (i sam kažeš "što više" ), a ta nesavršenost još bi više deprimirala, jer bi najprefriganiji i najveštiji likovali.
Zar nije dosta što je u kasnijem, realnom životu, upravo tako?
antioksidant antioksidant 21:56 24.06.2013

Re: 3.

Nema garancije da bi svi slučajevi bili otkriveni

zato i kazem "sto vise"

znam da bi se mnogi provukli ali nahvatati ih sto vise kao preventivu i upozorenje za sledecu godinu.
ovako, koja je poruka za sledecu godinu? osim da sistema nema.
st.jepan st.jepan 22:00 24.06.2013

Re: 3.

antioksidant
Nema garancije da bi svi slučajevi bili otkriveni

zato i kazem "sto vise"

znam da bi se mnogi provukli ali nahvatati ih sto vise kao preventivu i upozorenje za sledecu godinu.
ovako, koja je poruka za sledecu godinu? osim da sistema nema.

Dakle kombinacija 3. i 4. opcije:
Najpre javno bičevanje provaljenih, a onda i poništavanje svih testova.
antioksidant antioksidant 22:04 24.06.2013

Re: 3.

a onda i poništavanje svih testova.

ne, nikako ponistavanje testova. previse dece nije ukljuceno u to a sva deca su celo skolovanje prosla sa svescu da pravilo igre kaze "do 40 bodova se moze osvojiti na testu".
nikada, ali nikada se ne menjaju pravila u sred igre.
angie01 angie01 22:06 24.06.2013

Re: 3.

Najpre javno bičevanje provaljenih, a onda i poništavanje svih testova.


sa akcentom na bicevanje!


sto se mene tice, ta mala matura je cist qr!

ona pokazuje samo koliko su se roditelji naplacali privatnih casova i daje mogucnost, da neko ko je kroz celo skolovanje fulao, izbije u prve redove- a mesta u skolama ima dovoljno za sve koji u njih zele da se upisu-sto bi se neko, ko ne voli da uci, upisivao u tesku skolu, samo decu stresiraju ovim glupostima, neki vec ovde, nedovoljno zreli za konacne odluke, zbog ovih zahebancija, krenu u nekom pogresnom smeru.
angie01 angie01 22:08 24.06.2013

Re: 3.

nikada, ali nikada se ne menjaju pravila u sred igre.


prosle godine je isti ministar promenio pravila za upis studenata na budzet u narednu godinu.
st.jepan st.jepan 22:36 24.06.2013

Re: 3.

antioksidant
a onda i poništavanje svih testova.

ne, nikako ponistavanje testova. previse dece nije ukljuceno u to a sva deca su celo skolovanje prosla sa svescu da pravilo igre kaze "do 40 bodova se moze osvojiti na testu".
nikada, ali nikada se ne menjaju pravila u sred igre.

Ma naravno, slažem se, ali ovde se, naprotiv, skoro uvek menjaju u sred igre.

To poništavanje testova dragocena je pouka za budućnost - nesolidnost i nepouzdanost su ovde odavno kul model ponašanja.
Teško da će se za života te dece bilo šta u tom smislu promeniti

trala.la trala.la 23:51 24.06.2013

Re: 3.

angie01
sto se mene tice, ta mala matura je cist qr!

ona pokazuje samo koliko su se roditelji naplacali privatnih casova i daje mogucnost, da neko ko je kroz celo skolovanje fulao, izbije u prve redove- a mesta u skolama ima dovoljno za sve koji u njih zele da se upisu-sto bi se neko, ko ne voli da uci, upisivao u tesku skolu, samo decu stresiraju ovim glupostima, neki vec ovde, nedovoljno zreli za konacne odluke, zbog ovih zahebancija, krenu u nekom pogresnom smeru.


Hm, ja bih obratio posebnu pažnju na te koji su fulali kroz celo školovanje (tačnije, poslednja tri razreda), a ipak uspeli da to nadoknade za mesec-dva-tri plaćanja časova ili samostalnog spremanja. Po svemu sudeći, radi se o bistroj/talentovanoj deci koja, možda, nisu imala adekvante uslove u kontinuitetu. Npr, razveli se roditelji, pa ih je to sustiglo. Treba li ih kažnjavati zbog toga? Inače, nekakva prednost je data upravo kontinuitetu, jer je prijemni (teško mi je da nazovem maturom nešto za šta je dovoljno da izađeš i da položiš, pa makar sa nula poena) nosio 40 bodova, a uspeh iz škole 60.

Inače, test je lošije urađen nego prošle godine, tvrdi ministar. Da li je pogrešno pretpostaviti da škola, možda, nije pružila dovoljno znanja đacima? Onda je prirodno da su se plaćali privatni časovi. Rezultat tih časova je izvesno novostečeno znanje - šta je, onda, tu loše?
angie01 angie01 00:04 25.06.2013

Re: 3.

šta je, onda, tu loše?


dve stvari- da to nije znanje steceno tokom skolovanja,

i drugo- to je uvezbano, kratkotrajno znanje, za resavanje testova, samo da se preskoci prepreka,....kao sto se na faksu uci nesto 7 dana i noci, polozi se ispit i posle toga- sve zaboravi.
trala.la trala.la 00:14 25.06.2013

Re: 3.

angie01
šta je, onda, tu loše?


dve stvari- da to nije znanje steceno tokom skolovanja,

i drugo- to je uvezbano, kratkotrajno znanje, za resavanje testova, samo da se preskoci prepreka,....kao sto se na faksu uci nesto 7 dana i noci, polozi se ispit i posle toga- sve zaboravi.


Ne vidim šta je problem sa prvom stvari. To što je znanje stečeno izvan tokova redovnog školovanja samo po sebi ne sme biti prepreka za napredovanje. Štaviše, mogla bi to biti solidna indicija o kvalitetu školstva (pa samim tim i ocena) u slučaju da je ta pojava raširena, a čini mi se da jeste.

Što se tiče kratoročnog pamćenja, ne bi li se isti argumenat mogao potegnuti i za neke odlikaše/vukovce? Ili ti nisi upoznala nikog ko je imao dobre ocene, a imao manje sposobnosti/znanja od nekog koga ocene nisu zanimale u toj meri?
Jukie Jukie 06:35 25.06.2013

Re: 3.

trala.la

ja bih obratio posebnu pažnju na te koji su fulali kroz celo školovanje (tačnije, poslednja tri razreda), a ipak uspeli da to nadoknade za mesec-dva-tri plaćanja časova ili samostalnog spremanja. Po svemu sudeći, radi se o bistroj/talentovanoj deci koja, možda, nisu imala adekvante uslove u kontinuitetu.

Ima jedan vic:

Šta deda Mraz donosi šestacima?

Hormone.

Od neke sredine šestog razreda, sledećih godinu do godinu i po dana friški tinejdžeri su kao muve bez glave. Sinapse u mozgu im se prekopčavaju i oni imaju probleme sa osnovnom koncentracijom na bilo koju aktivnost. Najradije bi skakutali okolo i igrali se kao ogromni vrtićarci (samo nekih podosta odraslijih igara).

Gradivo koje se u tom periodu obrađuje u školi je prilično izgubljeno. Sve će morati ponovo da se obrađuje kada mozak jednom dođe sebi.

I ne znači da su sva ta deca (tj. SVA deca) zla i lenja i da treba da ospemo paljbu po njima "eto im, tako im i treba, nikad ništa od njih neće biti" nego bi trebalo promeniti zahteve koji se postavljaju pred određeni uzrast.

U četvrti i peti razred treba ubaciti što više nauka na nivou činjenica i jednostavnog zaključivanja, tako da to gradivo internalizuju pre nego što ih uhvati. Šesti i sedmi razred ih uglavnom treba nadgledati da se ne unište, otprilike kao kad sređeni kolač stavite u rernu i sad nema čačkanja i bockanja, čekamo da se ispeče. Onda u osmom razredu kreće ukrašavanje kolača sa spoljašnje strane.
Jukie Jukie 06:38 25.06.2013

Re: 3.

trala.la

Inače, test je lošije urađen nego prošle godine, tvrdi ministar.

Test ove godine nije LOŠE urađen, nego su raniji rezultati bili nerealno visoki.
Rezultati testa na jako velikom uzorku, koji ovde imamo, raspoređuju se u obliku zvonaste krive. Najviše ih ima oko neke srednje vrednosti. Ako test ima maksimum od 20 poena, srednja vrednost je oko 10 poena (ne 13!, ne 15! itd.). A koliko sam shvatio, rezultati su bili 9.83 i 10.18 (lupam cifre, nešto tog tipa) što znači da je test dobar jer objektivno meri ono što već meri.
mlekac mlekac 09:35 25.06.2013

Re: 3.

Jukie


Od neke sredine šestog razreda, sledećih godinu do godinu i po dana friški tinejdžeri su kao muve bez glave. Sinapse u mozgu im se prekopčavaju i oni imaju probleme sa osnovnom koncentracijom na bilo koju aktivnost. Najradije bi skakutali okolo i igrali se kao ogromni vrtićarci (samo nekih podosta odraslijih igara).

Gradivo koje se u tom periodu obrađuje u školi je prilično izgubljeno. Sve će morati ponovo da se obrađuje kada mozak jednom dođe sebi.

I ne znači da su sva ta deca (tj. SVA deca) zla i lenja i da treba da ospemo paljbu po njima "eto im, tako im i treba, nikad ništa od njih neće biti" nego bi trebalo promeniti zahteve koji se postavljaju pred određeni uzrast.

U četvrti i peti razred treba ubaciti što više nauka na nivou činjenica i jednostavnog zaključivanja, tako da to gradivo internalizuju pre nego što ih uhvati. Šesti i sedmi razred ih uglavnom treba nadgledati da se ne unište, otprilike kao kad sređeni kolač stavite u rernu i sad nema čačkanja i bockanja, čekamo da se ispeče. Onda u osmom razredu kreće ukrašavanje kolača sa spoljašnje strane.




Ovim cinjenicama trebalo bi svaki dan bombardovati one koji prave planove i programe za osnovnu skolu!


angie01 angie01 09:46 25.06.2013

Re: 3.

Ne vidim šta je problem sa prvom stvari



osnovni problem je, a time se i potvrdjuje da je sve postavljeno naopako- da ti testovi pokazu koliko su deca naucila u skoli koju napustaju.


Što se tiče kratoročnog pamćenja,


i to je deo o kome niko da se pozabavi- poklanjanje ocena ljubimcima, pa drugi nastavnici prepisu, kako dobre, tako i lose ocene-nasa razredna je jednu mamu pitala kako je njeno dete prolazilo kod uciteljice- mi svi sokirani, kakve to veze ima, moglo je da bude los djak u 3. npr, ali da se zaiteresovalo u 5. pa da postigne mnogo bolji uspeh- nego ispada, odlikasi, pa kako god da zna, on je kategorizovan, i oni losiji, koji po pravilu mora da zna duplo vise, da bi zaradio 3.
nestor92 nestor92 14:13 25.06.2013

Re: 3.

nikada, ali nikada se ne menjaju pravila u sred igre.



U uređenom svetu to je jedan od osnovnih postulata pravne sigurnosti.

Kod nas, pak, ljudi koji kroje našu sudbinu jedino što ne vole su pravila ( jer bi ih ona logično udavila ). Još je najveći sin naših naroda i narodnosti govorio da se ne možemo držati zakona kao pijan plota.

Primera iz najnovije istorije koliko hoćeš.

U principu malo je koji od naših političara iole vredan pažnje van fotelje. E zato je se drže kao pijan plota.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:11 25.06.2013

Re: 3.

ona pokazuje samo koliko su se roditelji naplacali privatnih casova

Ima to i drugu stranu, pravo je čudo kako nastavnici koji ne umeju da objasne gradivo u školi, u privatno vreme, na privatnim časovima, ali ovaj put za pare, znaju to da odrade odlično.
trala.la trala.la 22:05 25.06.2013

Re: 3.

Jelica Greganović
Ima to i drugu stranu, pravo je čudo kako nastavnici koji ne umeju da objasne gradivo u školi, u privatno vreme, na privatnim časovima, ali ovaj put za pare, znaju to da odrade odlično.


Pa, to baš i nije neko posebno čudo. Rad u razredu sa 25+ različite dece sa usrednjenim tempom, programom itd. nasuprot individualnog rada prilagođenog detetovim potrebama. Prilično sam siguran da znam gde su veće šanse za uspeh.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:55 25.06.2013

Re: 3.

Pa, to baš i nije neko posebno čudo.

Veruj mi, troje sam se nagledala, i njih i njihovih nastavnika. Znam o čemu pričam, i to nije razlika između individualnog i kolektivnog rada, jer ako ništa drugo, ima i "masovnih" instrukcija, onih na kojima je i po 20 dece prisutno, pa ide mnogo bolje, odjednom se sve bolje objašnjava.
angie01 angie01 21:58 24.06.2013

,

vec sam negde rekla,smena ovog ministra-jer on sam ostavku ne bi dao ni pod pretnjom da ce Srbija nestati, jedino da kad bi mu mica poklonio megableju- je vec skuvana, al ne mogu nikog da navataju, citaj ubede, da sedene u tu sjebanu fotelju, jer su je prethodnici toliko unistili, da je neudobna za dekubitis, koji oni svi jedino gaje.

obradovic treba da bude smenjen-jer sve sto je radio je bilo katastrofa po skolstvo, k'o insajder neprijatelja, nesto, jer je nevidjeno nesposoban, a pomoglo mu je uputsvo svih ostalih kolega, da je tu da uzme lovu i pravi se lud, da poveca broj besmislenih radnih mesta, kako bi sto vise svojih udomio i toliko o tome.

to sto su testovi procureli tereti za ostavku: ljusica, direktora glasnika, marica, direktora stamparije, jer nisu obezbedeli apsolutnu sigurnost i masinski brojali i pakovali- ljudski faktor u ovakvim situacijama nije opravdanja, a moje je misljenje da je zm-notirana kao maloletnica inicijalima, sa sve brushalterom, samo podmetnuta da vuk pojede magarca.

obradovic u ovom slucaju, kao glavni kapo od posla, je MORAO da proveri sigurnosni sistem- nema tu slucajnosti, kako su oni navikli, da sve moze da prodje, da se pokrije, da se demagogise, mulja.

i, najlepse molim da mi neko objasni ovaj omiljeni meni deo iz novog zakona o obrazovanju vezanog za studente:

Важност одржања постигнутог нивоа финансирања, као и његовог подизања, нарочито ће се огледати у односу на нови модел финансирања школарина. Дакле, како ће велики број студената морати да плаћа школарину, то ће сигурно порасти захтеви за бољим (за студента јефтинијим, а за државу скупљим) стандардом (смештај, храна, превоз, џепарац итд.). У односу на садашњи систем, мораће настати промене, што значи да се повластице деле свака посебно (а не неком све, а неком ништа), а такође и да се део тих трошкова враћа кроз кредит који студент подиже (аналогно са школарином). Дакле, као што се процентуална партиципација државе предвиђа у школаринама, тако ће се она вршити и код студентс
libkonz libkonz 22:11 24.06.2013

Cirkus

Boli ministra uvo, očigledno. Ako se zna da je i ranijih godina bilo istih propusta, onda ti je obaveza kao ministra da se pobrineš da testovi ne mogu biti provaljeni. Da je ministar bar pet minuta posvetio ovoj temi, sigurno bi mu prvo pala na pamet štamparija. I onda se pobrineš da se testovi obezbede.
Onda, još luđe, saznaju da su testovi iz matematike dostupni onome ko plati i ni jednog momenta im ne padne na pamet da su onda verovatno i testovi iz srpskog dostupni?
Ko može da bude toliko glup da to ne ukapira? Znači, mrzi ih da rade svoj posao.
Jasno mi je da je sada komplikovano odrediti datum testova jer mnogo učenika ima negde plaćeno letovanje, pa bi jednostavno trebalo priznati rezultate iz srpskog. Tako bi pokazali da smo bar malo ozbiljna država, ali još jednom se pokazalo da je ovo što zovemo državom obična sprdnja.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:39 24.06.2013

.

stampa je data sluzbenom glasniku, koji bi kao trebalo da bude ozbiljna firma.

koliko znam,direktor 'službenog glasnika' je Radoš Ljušić.
koji je i urednik (nisam siguran i da je vlasnik) u izdavačkoj kući: 'freska'
(na stranu moje lično mišljenje o čoveku
,udžbenici su mu mnogo bolji od zavodovih:
odakle je 'otišao' sa padom dss-a 2008,u međuvremenu je prešao u sns,dok ga je na mestu direktora zamenio jedan poznati kadar g17+ Miloljub Albijanić)
angie01 angie01 22:51 24.06.2013

Re: .

odakle je 'otišao' sa padom dss-a 2008,u međuvremenu je prešao u sns,dok ga je na mestu direktora zamenio jedan poznati kadar g17+ Miloljub Albijanić)


albijanic je samo dotuko zavod posle ljusicevih malverzacija, a posto mu je istekao mandat u stranci, zamenio ga je sns kada-Dragoljub Kojcic, kao vd zavoda.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:57 24.06.2013

Re: .

a posto mu je istekao mandat u stranci, zamenio ga je sns kada-Dragoljub Kojcic, kao vd zavoda.

ostao je Albijanić,kao savetnik
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:00 24.06.2013

Re: .

stefan.hauzer
a posto mu je istekao mandat u stranci, zamenio ga je sns kada-Dragoljub Kojcic, kao vd zavoda.

ostao je Albijanić,kao savetnik



samo da primetim,skroz usputno,da je Uroš Šuvaković odgovorni urednik za posebna i univerzitetska izdanja
(koga ne mrzi,neka izgugluje malo o njemu)

da čovek plače za zavodom.
angie01 angie01 23:18 24.06.2013

Re: .

stefan.hauzer
stefan.hauzer
a posto mu je istekao mandat u stranci, zamenio ga je sns kada-Dragoljub Kojcic, kao vd zavoda.

ostao je Albijanić,kao savetnik



samo da primetim,skroz usputno,da je Uroš Šuvaković odgovorni urednik za posebna i univerzitetska izdanja
(koga ne mrzi,neka izgugluje malo o njemu)

da čovek plače za zavodom.

ne znam sta on moze da savetuje-milsim na albijaniaca, to je ustupak, kao sto je sa njim savetnik njegova dodavacica tanja krstic, pravnica, koju je doveo tata, dok je bio sofer bjeleticu- zena ne zna ni pravo, a ne da savetuje direktora nesto o izdavastvu.

suvakovic je posledica stranackih ustupanja i obaveza:)
mlekac mlekac 22:45 24.06.2013

Meni se...

Od svega ovoga vrti u glavi...

Unapred!

Preziveh da dvoje polazu "malu maturu" u Srbiji, a sad me, kroz dve godine ceka jos jedna, ali ovog puta sa TRI testa (ako sam dobro shvatila - a mozda ih je i vise?)
A o tim testovima koji se polazu od sestog i boduju - ne boduju (Niko nije siguran, kanda, sta ce se bodovati), niko i ne prica.

Zao mi je osamka, ali mi je jos zalije sestaka koje isto tako teraju na kraju godine da polazu.

Jedan deo klinaca je potpuno opusten - posto ne kapiraju zasto su im ti testovi bitni, a drugi deo je u potpunoj panici...

Meni ovo, ako cemo pravo, lici na nakaradno kopiranje tudjih skolskih sistema pri cemu se, je li, biralo samo ono sto nekome u ministarstvu odgovara.

Kad su mi se deca skolovala u Bw, ocene tokom godine nisu sluzile ni za sta osim za to da roditelj i profesori vide kako dete napreduje u savladjivanju gradiva.

Na kraju svakog razreda je postojalo testiranje, ali ni ono nije bilo bitno za zavrsetak osnovnoskolskog skolovanja.

Zavrsni test za napustanje osnovne skole - LPSE (Leaving Primary School Exam) - polagao se cele nedelje.

Pri tom se Engleski polagao iz TRI dela. Jedan deo je bila gramatika, jedan deo je bilo pisanje eseja i knjizevnost, a treci deo je bilo pisanje namenskih tekstova (pisma, molbe i slicno)

Matematika se polagala iz DVA dela Jedan dan algebra, drugi geometrija.

Zatim su se polagali Social Studies (Drustveni predmeti) i Science (Prirodni predmeti), pa Agriculture i Art.

Sve to u pet dana - pre i posle podne.

Potom su deca, na osnovu rezultata sa LPSE dobijala koje srednje skole mogu da upisu...

E, sad, stos je u tome sto su kod njih sve srednje skole - gimnazije.

I sto i tu postoji niza i visa, pa se u visu upisuju samo oni koji dobro poloze testove na kraju trece godine, t.j. nize gimnazije.

A na kraju vise gimnazije se polaze 0 level - poznatiji kao Kembridz.

Pa se onda, ako se i to dobro polozi, ide dalje u skolu za A level.

E, tek onda se bira strucno usavrsavanje ili se ide na faks...

Ne tvrdim da je taj sistem dobar - licno, vise volim da postoje strucne skole, ali imam utisak da je neko pokusao da to prekopira kod nas i onda smo dobili ovu papazjaniju u kojoj se ne zna ko pije, ali ceh placaju DECA!

Zbog toga ministar treba da bude sklonjen! (Posto ne verujem da ce nam uciniti plezir da sam podnese ostavku)
jacHa. jacHa. 07:25 25.06.2013

konjoslav

da da ostavku: opet nastavnici iz medija saznaju, ja juče roditeljima mojih osmaka koje srećem po varošici mojoj dragoj, kažem: čitala sam i ja na net-u, nema zvaničnog obaveštenja iz ministarstva, ali to je manir, verujem da je poništeno sve. taman posla da nas je ministar zvanično obavestio. nije me niko mlatnuo, ali su ljuti i besni i na mene i na sve redom, što smo im decu zezali?
antioksidant antioksidant 08:49 25.06.2013

Re: konjoslav

opet nastavnici iz medija saznaju, ja juče roditeljima mojih osmaka koje srećem po varošici mojoj dragoj, kažem: čitala sam i ja na net-u, nema zvaničnog obaveštenja iz ministarstva,

стварно?
то је тек шлаг на оволику неозбиљност.
jacHa. jacHa. 09:03 25.06.2013

Re: konjoslav

kod nas u školu stiglo juče popodne oko 4-5, blic je objavio oko 3.

edit: nije prvi put da se informacija plasira u medije, pre nego što stigne u škole i obaveste se direktori i nastavni kadar. sto puta me bilo sramota zbog toga. ako su već doneli tu odluku posle radnog vremena, pošalji faksove školoma, pa ujutru izađi u medije, a ne ovako mi blenemo ko telad kad nas nešto pitaju roditelji i đaci. šta da kažeš kad te neko pita jel istina ono sa net-a?
mariopan mariopan 08:10 25.06.2013

...

A jesi vid'o kojom brzinom je policija rešila testove? Hm?
I posle neko neka mi priča one viceve o policajcima?
reanimator reanimator 09:09 25.06.2013

Re: ...

A jesi vid'o kojom brzinom je policija rešila testove? Hm?
I posle neko neka mi priča one viceve o policajcima

Propev'o neko iz Zoricine grupe. Sad kad krene da se odmotava... Iso Lero, afera Satelit, Index, Aflatoksin...Zorica će fasuje tri doživotne.
arianna arianna 13:18 25.06.2013

Re: ...

Zorica će fasuje tri doživotne.


Zar si sumnjao? Normalno je da će anonimna Zorica da fasuje kaznu. Na nekog moraju da upere prst.

Bitno je da su nam ministri: pošteni, vredni, obrazovani, oličenje najviših moralnih i ljudskih vrednosti

predatortz predatortz 13:20 25.06.2013

Re: ...

Zar si sumnjao? Normalno je da će anonimna Zorica da fasuje kaznu. Na nekog moraju da upere prst.


Ministar reče da oni nemaju veze sa malom maturom. Izgleda da je organizuju, spremaju i sprovode tetkice...
A, kakve su rezultate klinci pokazali, izgleda da im tetkice i predaju.

arianna arianna 13:26 25.06.2013

Re: ...

Ministar reče da oni nemaju veze sa malom maturom. Izgleda da je organizuju, spremaju i sprovode tetkice...


Šta da ti kažem, sem da ni ministar Mrkonjić nema veze s pevanjem, pa organizuje koncerte
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:32 25.06.2013

Kao što se...

...u civilizovanim zemljama podnosi ostavka i za manje, ovde se ne podnosi ni za vise(gore) od ovoga.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:49 25.06.2013

Re: Kao što se...

već pokušava da se 'opere'

Tako to ovde funkcionoiše. Uhvatiš neke tamo levate,koji su šatro učestvovali,optužiš,sačekaš da se euforija ako tebe smiri i posle nastaviš kao da se ništa nije dogodilo.

Dačić je preživeo,Knežević,a i Obradović će ... ali nemamo frke,Vučić se bori protiv korupcije
Laudanum Laudanum 13:28 25.06.2013

Matura

zack2jack zack2jack 17:47 25.06.2013

...

naravno, ostavke nece biti




..Obradovic Zarko tvrdi da ministarstvo i ministar nisu odgovorni sto su ukradeni testovi za polaganje male mature. Ministar Zarko tog jutra na dan polaganja testova, lepo se ocesljao i odenuo svecano. Pozeleo je svoj deci puno uspeha. Jer to radi jedan dobar ministar.

Cak je konstatovao sa simpaticnim osmehom, da mu se cini da su ovaj put roditelji nervozniji od dece. Naravno kad roditelji nisu znali da su im deca testove uradila jedan dan ranije?

Zarko, inace prijatan & ljubazan ministar, uvek je spreman da se dogovori sa svima i svakoga da saslusa. Ovaj put je bio vrlo osion i arogantan. NISAM KRIV! Po onoj staroj, ako se derem glasnije od ostalih, mozda ce pomisliti da sam u pravu? A onda cu da nastavim dalje da se pravim lud, dok se sve polako ne stisa i zaboravi. Dok ne legnu na rudu.

A posle mogu opet da budem prijatan & ljubazan sa svima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:52 25.06.2013

Re: ...

[quote
..Obradovic Zarko tvrdi da ministarstvo i ministar nisu odgovorni sto su ukradeni testovi ]
To ne mora da bude relevantno ori razmišljanju o ostavci, ali moralna odgovornost itekako...uz odluku da se izabere rešenje modela Linija manjeg otpora, i promeni postojeći sistem maturiravanja, instantno i "najlakše".
zack2jack zack2jack 18:04 25.06.2013

Re: ...

Jelica Greganović

To ne mora da bude relevantno ori razmišljanju o ostavci, ali moralna odgovornost itekako...uz odluku da se izabere rešenje modela Linija manjeg otpora, i promeni postojeći sistem maturiravanja, instantno i "najlakše".




..ne mora da bude relevatno. Ali je vrlo relevatno Jelice.

Nema razloga da prizivamo njegovu moralnu vertikalu?
Njegov je posao da mala matura prodje bez greske?

Jel on ima neki drugi, pametniji i vazniji posao od tog? Kao ministar prosvete..
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:30 25.06.2013

Re: ...

..ne mora da bude relevatno. Ali je vrlo relevatno Jelice.

Vidi, ja to ne sporim, jer i po mom mišljenju je to jako relevantno.
Ali ako se već on izvlači relativizujući to, onda ipak ostaje moralna odgovornost. Zato ista i postoji, kad je neko na previsokom položaju da bi ga se uhvatilo na štambilje i papire, kad taj neko to iskorišćava, e onda je tu da ga u zasedi pričeka - moralna odgovornost. Jer od nje viši nije.
stasava stasava 19:30 25.06.2013

lud zbunjenog

Sada je otišao dalje-tvrdi da matura uopšte nije poništena (samo se rezltati neće uzimati u obzir)!
vishnja92 vishnja92 19:37 25.06.2013

Re: lud zbunjenog

pa nije, jer je matura navodno zavrsetak osnovne, a ne prijemni za srednju skolu.
oni su se pogubili preko svake mere. roditelji sada treba da budu zadovoljni sto su im deca zavrsila osnovnu

stasava stasava 20:52 25.06.2013

Re: lud zbunjenog

oditelji sada treba da budu zadovoljni sto su im deca zavrsila osnovnu

Jukie Jukie 23:32 25.06.2013

Re: lud zbunjenog

Najzabavnija situacija je sa onih procenat-dva dece koja iz bilo kojeg razloga nisu izašla na polaganje, jer će oni morati u drugom roku da izađu na ispit koji im se za ništa neće bodovati

marco_de.manccini marco_de.manccini 23:35 25.06.2013

Re: lud zbunjenog

Можда могу нешто лепо да нацртају чика Обрадовићу.
iqiqiq iqiqiq 22:29 25.06.2013

Ma nisam htela da ostavim komentar

ali ste me stvarno iznervirali, pa gde je opcija 5: roditelji da daju ostavke
opcija 6: deca da daju ostavke, pa jel lepo ministar rekao "sram vas bilo roditelji, sram vas bilo deco što ste kupovali testove"
Tako da stvarno sa ovim vašim opcijama, mlogo sam se nasekirala, udarili ste po nedužnom čoveku tj kako naši političari kažu "stvara se atmosfera linča"
I kako onda čovek, tj ministar da radi svoj posao...tc tc tc
A da, ni ja ni moje dete nismo kupovali testove te ne smatramo da treba da damo ostavke, krivi su oni što su se šetali ulicom u to vreme kada su se testovi prodavali. A krivi su jer za 2000 dindji ima da se kupe lepe sandale za plažu, one čuvene japanke, a oni navalili pa kupovali testove. E sada neka daju ostavku!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:58 25.06.2013

Re: Ma nisam htela da ostavim komentar

Tako da stvarno sa ovim vašim opcijama, mlogo sam se nasekirala, udarili ste po nedužnom čoveku tj kako naši političari kažu "stvara se atmosfera linča"
I kako onda čovek, tj ministar da radi svoj posao...tc tc tc

Moje srce se cepa i krvari...stvarno tuga jedna nepravedna, sram nas bilo.
iqiqiq iqiqiq 08:15 28.06.2013

Re: Ma nisam htela da ostavim komentar

Sad malo ozbiljniji osvrt na pitanje ostavke: postoji tim i vođa tima, kako god se ove funkcije zvale, u osnovi je uvek ista postavka. Tim treba da bude funkcionalan i profesionalan da uvek bude podrška vođi tima, a vođa tima preuzima odgovornost, a sve sa saznanjem da je tim kvalitetan. Ako vođa tima ima nekvalitetan tim, onda je dužnost vođe da unapredi svoj tim, zameni neke u timu itd.

Dakle ne očekujem ja da ministar sedi u štampariji i da bude u svakoj učionici Srbije da prati neregularnosti. Očekujem da ministar postavlja kvalitetne i profesionalne ljude da obavljaju posao koji su dobili. Ako to nije uradio, onda treba da dozvoli da ga zamene, a pri tome treba i čitav tim poslati na rezervnu klupu i dovesti ljude koji će raditi svoj posao kako treba.
Meni to deluje dosta jednostavno za razumevanje. Mislim da je loš izgovor ako ministar kaže da je reagovao i poništio ispit, pa to je gašenje požara koji nije trebao ni da se desi.
Jukie Jukie 10:06 26.06.2013

Predaja liste želja

Danas se predaje lista želja, i kako reče direktor Drinke, biće baš zanimljivo kako će da rasporede hiljadu beogradskih vukovaca...
U vestima piše da će da povećavaju odeljenja. Već vidim odeljenja od šezdesetoro dece po beogradskim gimnazijama, sede jedno drugom na glavi, guše se od nedostatka kiseonika.
Bio sam na sajtu Ministarstva, nema podataka o srednjim školama i broju odeljenja, ali ima podataka o prosečnoj oceni đaka u svakoj školi; na Starom gradu skoro svaka škola ima prosek 53-54. Inače 54 je najslabiji odlikaš (4,50), što bi značilo da ima bar oko polovine odlikaša. Ako uzmemo u obzir da i oni imaju neke slabije đake (npr. one kojima se poklanjaju dvojke) znači da odlikaša ima oko 2/3 (a ranije se znalo da je vukovaca oko 30 odsto).
E pa eto vam roditelji i pepsi službo, svi hoćete da svako dete bude vukovac, sada neka se u septembru poguše na +35 u znoju svojih vršnjaka. Prirodna selekcija ako se ne plati na mostu platiće se na ćupriji
antioksidant antioksidant 10:17 26.06.2013

Re: Predaja liste želja

E pa eto vam roditelji i pepsi službo, svi hoćete da svako dete bude vukovac,

upravo zbog nedostataka samog procesa ocenjivanja taj test je i imao neku svrhu
iqiqiq iqiqiq 17:01 27.06.2013

Re: Predaja liste želja

svi hoćete da svako dete bude vukovac

E Jukie opet smo mi ispali glupi, moja mala npr nije vukovac, jer nikada nisam htela da kidišem na nastavnike, te npr iako je odlična ima 4 iz fizičkog, prošle godine je imala 3 iz izabranog sporta, koji je bio fudbal. I mi smo joj stalno tupili, da imati sve petice nije bitno i da ona skuplja znanje. I da će se to znanje pokazati na testovima. Ruku na srce, i bez kupovine testova, ona je pokazala znanje jednog odličnog učenika, 17,5 iz srpskog i 19 iz matematike, što je fantastičan uspeh, jer je deo osnovnog školovanja provela u inostranstvu, te nije imala pokriveno baš sve što se tražilo na polaganju male mature. A pri tome se sama spremala, nismo plaćali ni časove ni sve te ujdurme.
I sada jedna od kvazi vukovaca, čija je mama kidisala, da smo svi mi roditelji već bili spremni da molimo nastavnike da se odupru, likuje, jer je test uradila jako loše. I koju sada priču da složim detetu, veruj mi, zahvalna sam ti na savetu, a pratim tvoje komentare i deluješ mi kao razuman čovek. Pomagaj!
Jukie Jukie 16:24 28.06.2013

Re: Predaja liste želja

Mislim da je najvažnije da se roditelji malo opuste i smire bez prenošenja svoje nervoze na decu. Čitam ovih dana dosta komentara roditelja koji ne znaju šta da kažu svojoj deci povodom cele ove priče. Čini mi se da je roditeljima mnogo važniji taj teški razgovor nego samoj deci. Deca svaki dan u školi gledaju nepravde oko ocenjivanja i do sada su razvila neke mehanizme da ne pošize, dok roditelji nisu, i umesto toga imaju neki mehanizam samoodbrane "biće sve dobro (valjda), samo neka vredno radi, u svetu postoji jedno carstvo u kome caruje drugarstvo".

Ono što mislim da je važno je da ne treba deca u ovoj situaciji da budu psihoterapeuti roditeljima i da slušaju jadanje što se ta kula od karata srušila. Vreme je raspustu, neka idu u prirodu i neka se bave sportom.
antioksidant antioksidant 17:22 28.06.2013

Re: Predaja liste želja

Vreme je raspustu, neka idu u prirodu i neka se bave sportom.

word
iqiqiq iqiqiq 18:02 28.06.2013

Re: Predaja liste želja

Mislim da je najvažnije da se roditelji malo opuste i smire bez prenošenja svoje nervoze na decu.

Mudro zboriš, nama odraslima su živci istrošeni a klincima je ovo jedna epizoda koju neće dugo da troše. Negde instiktivno sam krenula tim putem, hajde da se radujemo raspustu i da se bavimo lepim aktivnostima, sport, priroda, lepe knjige, rodbina i putovanja. Zaslužili smo da uživamo i da budemo svojoj deci roditelji, a ne dodatni i dopunski nastavnici, vaspitači, psihijatri itd.
Hvala na mudrosti, slažem se 100%.
A za ministra smo ipak dužni da se još malo potrudimo...ali to nije nešto o čemu treba da deci pričamo, dakle šššš!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana