Ljudska prava

Ponoćni Prajd je promašaj

Nebojsa Krstic RSS / 28.09.2013. u 16:53

Sinoćnji blickrig pripadnika LGBT organizacija iznenadio je državu, huligane i čitavu javnost - umesto današnjeg zabranjenog Prajda, održan je jedan ponoćni, ad hoc, u inat svim protivljenjima i bezbednosnim rizicima. Na taj način, slažu se mnogi zagovornici slobodnog održavanja gej parade, Beograd je pokazao dušu i svoje nemirenje sa nepravdom, nasiljem i nasilnicima.

«Zbog te šetnje, Srbija noćas nije poražena od ljudi sa štanglama – poražena je samo vlast.»

«Važno je što su ovi ljudi sinoć ipak prošetali i što nisu dozvolili da ih uplašena država i siledžije oteraju u rupu.»

«Mislim da nam se veceras desio OTPOR... proud!»

U ovom tonalitetu, na društvenim mrežama proslavljen je noćni događaj.

Moja malenkost se slaže da je Beograd, odnosno nekolicina Beograđana, pokazala svoj slobodarski duh i hrabrost.

Jedna me stvar samo brine. Da li je ovim gestom obesmišljena ideja Prajda?

Naime, ideja događaja jeste da se skrene pažnja na težak položaj jedne manjinske zajednice u društvu. Na činjenicu da su u mnogim sredinama žrtve predrasuda, šikaniranja i omalovažavanja. Negde i nasilja. Zbog opasnosti od nasilja čitava ta kategorija građana živi u nekoj vrsti unutrašnjeg egzila i u ilegali bivajući primorana da skriva svoju prirodu i afinitete. S obzirom na gnev i mržnju koju prajdovci pobuđuju kod nekih «tradicionalno orijentisanih» Srba njihov strah za golu egzistenciju, više je nego opravdan.

Zbog ovakve situacije koja nije karakteristika samo naše zemlje, neko se dosetio da organizuje Prajd kao demonstraciju na kojoj će LGBT osobe izaći na svetlo, pokazati se i reći: živi smo i postojimo, razlikujemo se od vas, ali imamo i mi pravo da živimo životom dostojnim slobodnog čoveka, i evo nas da nas vidite i uverite da vam od nas ne preti nikakva opasnost, upoznajte nas i ostavite na miru.

Takva je demonstracija trebalo da se desi jutros u parku pored Manježa, a nije. Trebalo je i prošle godine, ali nije. Pretprošle godine se desila, ali po cenu rušenja, paljenja i pucanja u sedište DS-a u Krunskoj.

Ponoćni Prajd je dakle, bio i hrabar, kreativan i otporaški, ali on nije ispunio svoju svrhu ni na koji način. Čak suprotno - on je pokazao da homoseksualci nisu građani koje Ustav republike Srbije štiti kao sve ostale građane,  dokazao je da oni svoja prava ne mogu da ostvare tako što se obrate svojoj državi i zatraže njenu zaštitu, već samo onako kako to čine ilegalaci - u trenutku kada njihovi protivnici nisu na oprezu i u sitne sate. Problem ponoćne promenade u tome je što će sutra poslužiti kao alibi premijeru/ministru unutrašnjih poslova koji ne samo da ne radi svoj posao, nego već drugu godinu zaredom svojim ponašanjem upravo ohrabruje najmilitantnije huligane. Biće mu sutra dokaz da je u Srbiji po pitanju ljudskih prava sve u redu jer se Prajd ipak održao.

A nije.

Zato bi premijera & ministra obavezno trebalo pitati:

Ko je prouzrokovao rizik zbog kog je Prajd otkazan? I šta će nadležni organi preduzeti da se oni koji prete i prouzrokuju bezbednosni rizik sankcionišu u skladu sa zakonom?

I podsetiti ga da prethodnih godina država nije uradila ama baš ništa.

Tagovi



Komentari (566)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

eli.lacrosse eli.lacrosse 12:21 01.10.2013

Re: ...

Propagiranje takvog stava i pravdanje selektinvnosti i tuđeg (Fileovog na primer) neprihvatljivog ponašanja prelazi granicu.
Ne pravdam ničiju selektivnost, ni Fileovu ni kafe kuvarice. Pokušavam da primetim balvan u sopstvenom oku. A pomoć je dobrodošla, tim pre što nam je, u ovom slučaju, oko zajedničko.
Koju granicu?
freehand freehand 12:26 01.10.2013

Re: ...

Da, pogrešio sam. ne empatija.
Je l' ovo prvi put u životu?

Ne znam kako da ovo kažem a da ne zvuči prepotentno - ali da si malkice pratio mogao bi da primetiš da se ja izvinjavam vrlo lako i bez prenemaganja. Što, valjda, implicira da vrlo lako priznajem greške.
Ko je potrošio pravo na postojanje čega?
Za ovo je Wikipedia dovoljna (LINK).

Ovo je loša dosetka.
Neonacisti nisu manjinska grupa.
Štaviše, njihve organizacije u većini evropskih zemalja zabranjene su kao takve, te i ne postoje njihova politička ili ljudska prava kao takvih (neonacista).

eli.lacrosse
Propagiranje takvog stava i pravdanje selektinvnosti i tuđeg (Fileovog na primer) neprihvatljivog ponašanja prelazi granicu.
Ne pravdam ničiju selektivnost, ni Fileovu ni kafe kuvarice. Pokušavam da primetim balvan u sopstvenom oku. A pomoć je dobrodošla, tim pre što nam je, u ovom slučaju, oko zajedničko.
Koju granicu?

Ne vidim balvan. Odnosno ne tu gde si ga ti locirao.
Sa druge strane puna Srbija kojekakvih balvana u obliku raznih manjinskih zajednica, uopšte nema teškoća da bi se pronašli.
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:31 01.10.2013

Re: ...

Što, valjda, implicira da vrlo lako priznajem greške.
Implicira. Ja pitam za sam čin.

Ovo je loša dosetka.
Uopšte nije dosetka.
Neonacisti nisu manjinska grupa.
Većinska svakako nisu.
Štaviše, njihve organizacije u većini evropskih zemalja zabranjene su kao takve, te i ne postoje njihova politička ili ljudska prava kao takvih (neonacista).
Oni postoje, to je, nadam se, jasno. Ne postoje njihova prava kao grupacije. Ali postoje pojedinačna prava svakog pripadnika te grupacije. Ako neki član te grupacije bije ženu i decu (prepisan primer), hoćeš li ustati u njegovu odbranu?
freehand freehand 12:40 01.10.2013

Re: ...

Implicira. Ja pitam za sam čin.

Šta sa samim činom?
Mada nije ni bitno. nema veze sa temom, svakako.
Ako neki član te grupacije bije ženu i decu (prepisan primer), hoćeš li ustati u njegovu odbranu?

Misliš žene i dece?
Ili se baš nisi najbolje izrazio?
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:57 01.10.2013

Re: ...

Misliš žene i dece?
Ili se baš nisi najbolje izrazio?
"Ne, mislim na njegova a ako ga neko mlati u kafani, ili ga diskriminišu u opštini, ili ga maltretira policija.
Da li je on svoja prava izgubio kršeći tuđa..."

Ovo je pun krug, čini li ti se?
freehand freehand 13:11 01.10.2013

Re: ...

"Ne, mislim na njegova a ako ga neko mlati u kafani, ili ga diskriminišu u opštini, ili ga maltretira policija.
Da li je on svoja prava izgubio kršeći tuđa..."

Da, apsolutno treba zaštiti njegova prava, jer se ona ne mogu potrošiti kršenjem tuđih.
eli.lacrosse eli.lacrosse 13:49 01.10.2013

Re: ...

Da, apsolutno treba zaštiti njegova prava, jer se ona ne mogu potrošiti kršenjem tuđih.

Odlično. Sad imamo odgovore na sva pitanja. Ti i ja potvrđujemo da su četrdesete nove tridesete.
laziiprevare laziiprevare 15:03 29.09.2013

Izbori

2010. sam gledao rezultate sondiranja javnog mnjenja pre i posle Prajda.

Tadić je podržao, pao mu je rejting značajno.

Dačić i Đilas, homofobna kampanja, popriličan skok u rejtingu za obojicu.

Zaključak, javnost većinski izrazito homofobno opredeljena.



Sada deo potencijalnih glasača zaključi da ste iz političkih razloga doneli odluku,naravno sa SPS-om , da se zabrani Prajd u 2011 kao i ovi danas.

Možda bi bilo interesantno ako nije samo za partijsku upotrebu, da nas informišeš koliki je bio taj pad popularnosti Tadića pre i posle Prajda 2010 i porast popularnosti Dačića i Đilasa ?

Mislim da ovakve tvrdnje i (ne)jasan stav ekipe oko Đilasa u vezi Prajda i svih drugih ljudskih prava koja se krše, osim "prava članova partije" , pojačavaju zbunjenost dela vaših birača i velikog broja danas neopredeljenih.

Ako pretpostavimo da je Beogradu 10% populacije homoseksualno i da njihova prava podržava samo 20% heteroseksulanih glasača, koliko vi glasova gubite sa konzervativnim kandidatima ili je to nevažno kao tema za izbore i uticaj na ljudska prava u Srbiji ?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:03 29.09.2013

Re: Izbori

Možda bi bilo interesantno ako nije samo za partijsku upotrebu, da nas informišeš koliki je bio taj pad popularnosti Tadića pre i posle Prajda 2010 i porast popularnosti Dačića i Đilasa ?

Značajan. Ne sećam se cifara.
Mislim da ovakve tvrdnje i (ne)jasan stav ekipe oko Đilasa u vezi Prajda i svih drugih ljudskih prava koja se krše, osim "prava članova partije" , pojačavaju zbunjenost dela vaših birača i velikog broja danas neopredeljenih.

Tačno. Međutim, ono što je daleko značajnije od rejtinga je to što je takav homofobni stav bio civilizacijski nespojiv sa idejom DS-a- Ali, na moje zaprepašćenje, pojeo vuk magarca i ništa se nije desilo.
Ako pretpostavimo da je Beogradu 10% populacije homoseksualno i da njihova prava podržava samo 20% heteroseksulanih glasača, koliko vi glasova gubite sa konzervativnim kandidatima ili je to nevažno kao tema za izbore i uticaj na ljudska prava u Srbiji ?

Ne bih se bavio tom vrstom kalkulisanja jer sam običan član, ne donosim odluke, ne utičem na politiku te stranke i nek sadašnji šefovi sami zaključe šta im je činiti.

A da se ja pitam, onaj funkcioner DS-a koji se pokaže kao homofob leteo bi iz stranke u roku od odmah.
Sada deo potencijalnih glasača zaključi da ste iz političkih razloga doneli odluku,naravno sa SPS-om , da se zabrani Prajd u 2011 kao i ovi danas.

Zaključak jeste logičan, ali nije tačan. za ovu tvrdnju nemam dokaz, jedino mogu da posvedočim, pa ko hoće da veruje nek veruje.

U Tadićevom kabinetu nije se niko bavio rejtingom vezanim za temu Prajda. On to nikad nije ni pomenuo. Bilo je jedino priče o tome da se čekaju bezbednosne procene (isto kao i danas).

Dok su se procene čekale, Dačić je vodio besomučnu kampanju hejtovanja Parade. Đilas takođe, na svoj način.

Napokon je stigla ta famozna procena koja je rekla da se sam skup može obezbediti, ali da su žrtve moguće kada se učesnici Prajda budu razilazili kućama. I to je presudilo.
laziiprevare laziiprevare 22:57 29.09.2013

Re: Izbori

Značajan. Ne sećam se cifara.

Verovatno će u sledećoj kampanji ponoviti istraživanje.

Rešavanje problema manjinskih grupa, potencijalno može imati veliki pozitivan uticaj na izborno opredeljenje populacije koja ima nizak interes i slab motiv da se bore za promene jer smatraju da je njihov uticaj postao nevažan i za društvo i za stranke.
običan sam član, ne donosim odluke, ne utičem na politiku te stranke

Meni deluje da šefovi i prvi red demokratske stranke, više ne vide ništa osim "slona" ili samog sebe u ogledalu, ali i to nije počelo jučer.
jedino mogu da posvedočim: Dačić je vodio besomučnu kampanju hejtovanja Parade. Đilas takođe, na svoj način.

Kombinacija Đilasa sa kontraverznim Jovanovićm (ti si tu sasvim jasan), doneće veći pad od (ne)podržavanja Prajda.
disident79 disident79 23:02 29.09.2013

Re: Izbori

Možda bi bilo interesantno ako nije samo za partijsku upotrebu, da nas informišeš koliki je bio taj pad popularnosti Tadića pre i posle Prajda 2010 i porast popularnosti Dačića i Đilasa ?


Odnos prema paradi 2011. i odnos prema Romima su Đilasu konačno doneli najveću popularnost u Beogradu. Zvuči zastrašujuće, ali tako je.

Sa druge strane Đilasa je politički stvorio Tadić, a to je već odgovornost od koje se bivši predsednik ne može ograditi.

laziiprevare laziiprevare 23:16 29.09.2013

Re: Izbori

Odnos prema paradi 2011. i odnos prema Romima su Đilasu konačno doneli najveću popularnost u Beogradu. Zvuči zastrašujuće, ali tako je.

Niko ne sumnja da je igra bila prljava, ali ja nisam siguran u te tvrdnje i ankete što ne znači da Krstić ne govori istinu i da su dobijeni rezultati bili upravo takvi.
Podseća me na : u Srbiji 90% + su religiozni.

Novi izbori doneće razrešenje mnogih dilema, posle broda, logično da jahta ne može izdržati teret slepih puntika.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:23 30.09.2013

Re: Izbori

Meni deluje da šefovi i prvi red demokratske stranke, više ne vide ništa osim "slona" ili samog sebe u ogledalu, ali i to nije počelo jučer.

Dobro si ovo uočio.

Potpuno identično ponaša se i vlast.

E sad, jedino ne razumem da li je to dobro ili loše.
laziiprevare laziiprevare 16:49 30.09.2013

Re: Izbori

Potpuno identično ponaša se i vlast.E sad, jedino ne razumem da li je to dobro ili lose.

Naravno da to radi i današnja vlast, koja je i prošla vlast, ali nisu svi hteli, koji glasaju za promene, da vi naslediti takav način ponašanja.

Srbija je zadužena, a da ni kokošinjac nije izgrađen. (Đilas)

Ja bih nešto o negativnom "slonu" koji ne želite videti pored 130 DVD-eva o aferi "Banana".

-Dana 6. oktobra 2000. godine u večernjim satima, dok sam se nalazio u kući u Surčinu, mobilnim telefonom pozvao me je Ljubiša Buha, rekao mi da dođem kombi vozilom pred Skupštinu grada gde će me čekati on i Političar, jer treba da u kombi utovarim oružje i prevezem .... došao pred Skupštinu grada. Tu su me sačekali Čume i POLITIČAR, a sa njima u društvu su bili još dvojica momaka .... To oružje korisitili smo sukscesivno za ubistva . (svedočenje atentatora Bagzija u sudnici)

Ovo je vaš najveći "slon" i ne možete se pravdati biračima ja sam počasni predsednik ili ... ne zanima me sa kim sada stranka pravi koaliciju.

Nije važno da li će partijski tužioci procesuirati ili ne sve kontraverzne političare, nije važno ko drži brojeve "kalašnjikova" i "zolja" sada u fioci, ali znaju se pravila kada se baviš profesionalno politikom. Ako neko ne zna pravila, njemu se to saopšti bez milosti.

Ti si bio savetnik, povukao se kao svuda u svetu posle izgubljenih izbora, ponovno ćeš biti na odgovornoj funkciji i ponovno uspešno, ali ne može više da se glasa za manju katastrofu. Katastrofa je katastrofa.
freehand freehand 09:11 01.10.2013

Re: Izbori

ali ne može više da se glasa za manju katastrofu. Katastrofa je katastrofa.

Tako je. Potpuno je logično, pametno i moralno opravdano da se glasa za veću katastrofu.
Nema razlike između malog i velikog zemljotresa, poplave i cunamija, Đinđića i Miloševića, siromaštva i masovnog umiranja od gladi, epidemije gripa i velikih boginja.
Katastrofa je katastrofa.
laziiprevare laziiprevare 16:03 01.10.2013

Re: Izbori

Ja uopšte nisam pozivao da se glasa za veću ili manju katastrofu. Kod nas i Sfinga sam odlučuje kada će progovori, pa i svako od nas, kada dođe vreme izbora, dobije pravo da nešto "kaže".

Izneo sam svoje mišljenje Krstiću, koji je u politici i ne bez uticaja, da li nastaviti pratiti dvojac bez kormilara Dačić – Vučić, koje podržavaju tumači Đinđićevog puta do zamandaljenih vrata, deo onih koji su upravo iz tvoje priče o masovnom siromaštvu ,epidemijama zaboravljenih bolesti, nacionalnom pomirenju i relativizaciji likova koji su uvaljivali nekome "kalašnjikov" , a nekome "ciglu" ...

Pošto se politika oslonja na ispitivanje potencijalnih glasača, stranka će proceniti kao i kod Prajda da li će zadovoljavati drevne glasače ili glasače koji smatraju da im treba više od "Lazareve jahte", surčinskih "Foka" ili pokajanja Vučića da je 130 DVD-eva Ivice & Miše čista nameštaljka.

U Francuskoj i nevin Štros Kan ne može da učestvuje u izborima.

Koliko pratim, Đinđić je već spušten na nivo Vučića , da li zbog "million žabljih batakova" ili ovce koja se vraća stadu i poziva da kupimo njegovu "ciglu" radi očuvanja političke stabilnosti i kontinuiteta institucija, saznaćemo za vreme naših života.


"Oni bi imali šta da kažu"

Mene lično ne interesuje šta kuhaju u "našem taboru" , smejem se na Čerčila i De Gola, ne interesuje me ni koliko petica je imao Genije u 5 naučnih polja i njegova devojka u 31 naučnom polju, a najmanje me interesuje "Cobetov" solidarni porez za jazavce.

Znam da ti "mašem crvenom maramom pred nosom", ali neću pasivno učestvovati u seriji:
"Kako nas šimpanze prave majmunima" .
freehand freehand 17:52 01.10.2013

Re: Izbori

Izneo sam svoje mišljenje Krstiću, koji je u politici i ne bez uticaja, da li nastaviti pratiti dvojac bez kormilara Dačić – Vučić, koje podržavaju tumači Đinđićevog puta do zamandaljenih vrata, deo onih koji su upravo iz tvoje priče o masovnom siromaštvu ,epidemijama zaboravljenih bolesti, nacionalnom pomirenju i relativizaciji likova koji su uvaljivali nekome "kalašnjikov" , a nekome "ciglu" ...

Po običaju te ne razumem u tvom ključu, al nema veze.
Reagovao sam samo na ovo

Katastrofa je katastrofa.

... jer je to često ponavaljana teza onih koji sada u fras padaju gledajući alternativu. Ništa više, ništa manje.
Ti si, naravno, kao i svi punoletni poslovno sposobni građani da praviš svoje izbore i svoje greške.
Kao i ja, uostalom.
laziiprevare laziiprevare 20:36 01.10.2013

Re: Izbori

Ponovno, "katastrofa je katastrofa" nema veze o tome šta ti govoriš, to je samo pokušaj motivisanja političara da modifikuju pristup biračima jer to što neko pada ili ne pada u fras neće dovesti do izlaska "zaboravljenih" glasača koji ti trebaju za pobedu na izborima.

Neobjašnjivo ponašanje sadašnjeg vrha stranke da ulazi u koaliciju sa kompromitovanim političarem koji je fikus u sudnici , to je negativno za bilo koju stranku pa da je "nevin" kao Štros Kan.
Na isti način, "Bananamen" je nerešiv slučaj za vlast.
AlexDunja AlexDunja 19:49 29.09.2013

ovako se bori za slobodu govora

u normalnom svetu:)
Domazet Domazet 20:13 29.09.2013

Алгоритам VS Част

Ово се ја надовезујем на оно од пре неколико страна.

Ма(р)кса је потпуно у праву што се тиче доношења одлука од стране алгоритама. Алгоритми доносе одлуке, неке од њих су невероватно важне. Не знам колико сте упознати са нечим што се зове High Frequency Trading. Да бих објаснио шта је HFT морам прво коју о томе како заправо функционише берза (да се разумемо, ово је од малог Ђокице малим Ђокицама). Берза функционише на трендовима. Трик је на време препознати тренд (било да је узлазни или силазни) и искористити га . Ти трендови су до сада настајали што спонтано што манипулацијама берзанских трговаца (што ово звучи анахроно на српском). HFT се базира на моћним алгоритмима који имају за циљ да хиљадама трансакција у секунди креирају трендове које онда искористе. Мислим да је чак и Војиславу јасно да ту обични људи (traders on the floor) немају баш никакве дугорочне шансе (остаје да се види да ли Принци капира да се увођењем HFT a разбија и последња либертаријанска илузија да сви имамо шансу и да све зависи само од наших личних способности, овде сам већ мањи оптимиста). Шансу имају само они који себи могу да приуште поменуте моћне алгоритме.

Тако да му је отприлике то то. Остаје да Ма(р)кса ишчепрка на нету за колико се глобално повећала смртност због ових алгоритамских одлука.

Е да, и на крају моја поента. За евентуални пораст смртности не треба кривити алгоритме. Као што за онај ишчепркани пораст смртности не треба кривити младе и неискусне лекаре. По мени, кривица је на нечасним људима. Који су, знајући да само они могу да их приуште, нечасно одлучили да користе моћне алгоритме. И онима који нечасно уваљују младе лекаре у ситуације којима нису дорасли. Тако да је сасвим могуће да Част губи у утакмици са алгоритмима. Међутим, сасвим сам сигуран да сви, укључујући и алгоритме, губимо у утакмици са бешчашћем. Све док се не опасуљимо да постоје ситуације у којима морамо прихватити нефер захтев који нам упућује Част. Захтев да будемо бољи него што јесмо...
inco inco 20:27 29.09.2013

Re: Алгоритам VS Част

Na tu temu:



P.S. Ima dosta dokumentaraca koji se baš bave tematikom unutar stock exchange-a, tražite: wall street quants i plašite se za svoje novce.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:54 29.09.2013

Re: Алгоритам VS Част

Domazet
мајсторија

Волим дијаспору!
Ако сам ти некад нешто оштро рекао, праштај, у Христу добри мој брате Домазете...
maksa83 maksa83 23:09 29.09.2013

Re: Алгоритам VS Част

Тако да му је отприлике то то. Остаје да Ма(р)кса ишчепрка на нету за колико се глобално повећала смртност због ових алгоритамских одлука.

Te algoritamske odluke nisu povećale smrtnos' (eventualno su doduše možda napravile poneki infRakt), ali kad te stvari dožive šizofreniju (ne merem pobeć' od antropomorfizacije svega toga, kažu da je to profesionalna nezrelost, kod mene plain vanilla nezrelost) onda se dese tzv. flash crashevi (kolapsi i kolapsići berzi). Bilo ih je nekoliko u poslednjh par godina. Odn. te stvari se u poslednje vreme povremeno otimaju kontroli, i sve to više nema veze sa ekonomijom ni "optimalnom raspodelom resursa" (što bi kao bila osnovna funkcija berze) nego liči na najbrutalniju trku u naoružanju.

Ali automated trading je odličan primer i kad ne pričamo o HFT-u, njega ljudi koriste upravo zato da ispeglaju sopstvene ljudske nesavršenosti. Npr. emocija je jedan od najvećih neprijatelja trejdera. On može sve da složi u glavi, ima trejding sistem (to su uzgred često notorne gluposti, ti trejding sistemi), ali se recimo dešava da trejding sistem (koji je on sam pravio) kaže "ovo je palo previše, prodaj, odmah" a kod njega proradi "nada" - "možda će da stane, okrene se", pa onda kreće kockarski "double or nothing" i neumitni kolaps, tako da i zato trejderi koriste trejding algoritme - da razvežu svoje racionalne odluke od emotivnih tako što će da ih prepuste računaru koji se ne boji da će da ostane bez bonusa, šmrkanja koke sa dupeta top manekenke, i sl. bogougodnih Wall Street trejderskih sitnih radosti.

P.S. Inače, da, to što kaže qm je istina - sam čovek protiv HFT algoritma nema nikakve šanse, osim da živi u srednjim i dugim trendovima, gde ga opet sa druge strane čekaju drugi algoritmi.
bladerunner92 bladerunner92 23:44 29.09.2013

Re: Алгоритам VS Част

znaci sve je mozda kompjuterski program, iskustvo smrti i svetlost na kraju tunela je gasenje kola a moguce je da postoji masina koja moze da na osnovu moje fotografije zakljuci sve o meni sad kao i kroz 10 godina kad pogleda tu istu fotografiju?



a samo sam htela da kazem da se pitam kako su zakljucivali oni koji su zakljucili da ce prajda BITI i hteli da se klade?

bolje malo da citam blic zenu...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:54 29.09.2013

Re: Алгоритам VS Част

koji se ne boji da će da ostane bez... šmrkanja koke sa dupeta top manekenke...

КНЕЗ БРАЈО
Причај штогод, Максо од Чикагах!
Какав народ бјеше на те стране?
ВОЈВОДА МАКСО
Какав народ, питаш ли, Брајане?
Ка остали -- не бјеху рогати.
КНЕЗ БРАЈО
Знамо, чоче, нијесу рогати,
но бјеху ли згодни и богати?
ВОЈВОДА МАКСО
Бјеше, брате, доста лијепијех,
а грднијех десет пута више;
од бруке се гледат не могаху.
Богатијех бјеше поголемо;
од богатства бјеху полуђели,
ђетињаху исто као бебе.
ВУК ПРИНЦОВИћ
А бјеху ли јунаци, војвода?
ВОЈВОДА МАКСО
Не, божја ти вјера, Принцовићу!
О јунаштву ту не бјеше збора.
Него бјеху к себи домамили,
домамили па их похватали,
јадну нашу браћу соколове,
Далматинце и храбре Хрвате;
па бродове њима напунили
и тиска' их у свијет бијели,
те довукуј благо из свијета
и притискај земље и градове.
СЕРДАР НИЦЦОЛО
А судови бјеху ли им прави?
ВОЈВОДА МАКСО
Бјеху, брате, да те Бог сачува!
Мало бољи него у Турчина.
Бјеше једна кућа превелика
у којој се грађаху бродови;
ту хиљаду бјеху невољниках,
сви у љута гвожђа попутани,
те грађаху принципу бродове;
ту од плача и љуте невоље
не мили се уљести човјеку.
Једни сужњи бјеху приковани
у путима на веље бродове,
те возаху по мору бродове;
ту их љетње горијаше сунце
и дављаху кише и времена,
не могаху из везе шенути,
но, ка пашче кад га за тор свежеш,
ту чамају и дневи и ноћи.
Најгоре им пак бјеху тавнице
под дворове ђе берзе стојаше;
у најдубљу јаму коју знадеш
није горе ко у њих стојати.
Коњ хоћаше у њима цркнути,
човјек пашче ту свезат не шћаше,
а камоли чојка несретњега;
они људе све тамо везаху
и дављаху у мрачним избама.
Сав протрнем, да их Бог убије,
кад помислим за оно страшило.
Нико жалит не смије никога,
а камоли да му шта поможе.
Када виђех витешку невољу,
забоље ме срце, проговорих:
Што, погани, од људи чините?
Што јуначки људе не смакнете,
што им такве муке ударате?
Док Домазет мени попришапта:
Немој такве говорит ријечи,
не смије се овде право зборит.
Твоја срећа -- не разумјеше те
И чујте ме што вам данас кажем:
познао сам на оне тавнице
да су божју грдно преступили,
и да ће им царство погинути
и бољима у руке уљести.
Domazet Domazet 00:00 30.09.2013

Јеси...

Predrag Brajovic
...
Ако сам ти некад нешто оштро рекао, праштај, у Христу добри мој брате Домазете...

...па шта?

Али нисам хтео о томе. Хтео сам о томе како Ма(р)кса маши поенту. Ствар је у томе да је, од како се појавио HFT, разбијена и последња илузија о Free Trading-у. Ствар је у томе да су људи, невероватно мали број људи, донели нечасну, неморалну, грамзиву, нехуману одлуку да на основу исправних алгоритамских одлука схеб(авај)у све остале.

Пре неки дан налетим на невероватан видео на нету, неки моторциклиста који је изгубио ногу у несрећи, демонстрира механичку ногу коју контролише сопственом свешћу. Могу да замислим колико је сложен алгоритам који стоји иза хватања електронских импулса моторциклисте и превођења истих у електронске импулсе који контролишу сервое и пнеуматику у нози. У пар минута колико је видео трајао, алгоритам није направио ни једну једину грешку. И жена и ја смо били потпуно фасцинирани. Све док она није попиздела не моју изјаву 'Сине, како ће ово војска да злоупотреби...'

Моја жена је непоправљиви оптимиста. Мене још нико није оптужио ни за нешто макар издалека слично томе. Међутим не ради се овде о мом песимизму. Ради се о мојој паници од тога што се увек међу нама нађу они који ће сасвим свесно да искористе сваку прилику да све тачније одлуке све моћнијих алгоритама употребе све бешчасније.
blogovatelj blogovatelj 04:37 30.09.2013

Re: Алгоритам VS Част

znaci sve je mozda kompjuterski program, iskustvo smrti i svetlost na kraju tunela je gasenje kola a moguce je da postoji masina koja moze da na osnovu moje fotografije zakljuci sve o meni sad kao i kroz 10 godina kad pogleda tu istu fotografiju?


Postoje magovi koji to već znaju.



A onda me Pajić ubeđuje da to nije ništa strašno, jer ti magovi nisu Rusi?!
maksa83 maksa83 05:47 30.09.2013

Re: Јеси...

Све док она није попиздела не моју изјаву 'Сине, како ће ово војска да злоупотреби...'

Ali qme bre, vektor ti je skroz dobar samo ima pogrešan znak - SVA tehnologija koju svakodnevno koristiš ne da je našla vojnu (zlo)upotrebu, nego je njen nusprodukt.

Onaj Roomba usisivač - slatki mali spljeskani R2D2 koji puzi okolo i skuplja prašinu je napravila firma spinoff firme koja pravi military robote. Računar koji koristiš nije nastao tako što je neko razmišljao kako da napravi mašinu koja će da samelje DNK i nađe lek za dečiju paralizu nego tako što je došao neki General i rekao "na pare da mi napravite mašinu koja će brzo da mi sračuna artiljerijske tabele za razne tipove oružja", tako je nastao Eniac, čukunčukunđed toga po čemu kucaš. Finansijska industrija je najveći individualni polagač optičkih kablova kroz zemlju i mora. Istorija tehnologije je istorija (pre svega) vojne (pa zatim) finansijske tehnologije. Sve ostalo dobije te stvari kao mlađi brat odeću od starijeg.

HFT je Amerika. Najbolji opis koji imam za to mesto je "potenciometar okrenut na 11" (od mogućih 10), a finansijska tržišta su najameričkija Amerika koja postoji. Automatizujemo trejding? Važi. Aj' sad da odvrnemo to na 11! Je l' zabranjeno? Nije, teraj dok ne zabrane. Hajde da špekulišemo cenama nafte. Je l' zabranjeno? Jeste. Au, aj' vidi sa onim malim u Kongresu što smo mu dali des' miliona za kampanju da nam to sredi - al' samo nama. Sređeno, ajmo da se igramo sa cenama nafte ... a šta ćemo ako povučemo nagore i cene soje pa po trećem svetu krenu da umiru od gladi? Nema veze, odvrni na 11! Gle, kredit može da se preproda, baš zgodno. Odvrni na 11! <Boom>.


Ради се о мојој паници од тога што се увек међу нама нађу они који ће сасвим свесно да искористе сваку прилику да све тачније одлуке све моћнијих алгоритама употребе све бешчасније.


- Moj tata kaže da su pištolji loši.
- Pištolj je loš ili dobar koliko i čovek koji ga nosi.
(Šejn, 1953.)
bladerunner92 bladerunner92 07:36 30.09.2013

Re: Алгоритам VS Част

blogovatelj



ma samo sam konstatovala (mozda i pogresno)...
ne bih da pricam o necemu o cemu nista ne znam...
angie01 angie01 08:40 30.09.2013

Re: Јеси...

(Šejn, 1953.)



ma je l sam rekla da je Sejn presudan, a vi mi tu podmecete Sampiona i sl.:)))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:31 30.09.2013

Re: Јеси...

Onaj Roomba usisivač - slatki mali spljeskani R2D2 koji puzi okolo i skuplja prašinu je napravila firma spinoff firme koja pravi military robote.

pa i internet je nastao isto tako. da nije trebalo ministarstvu odbrane SAD-a, ko zna kad bi ga imali.
alselone alselone 09:35 30.09.2013

Re: Јеси...

Da dodam i ja koju - PID algoritam kao najzastupljeniji closed loop algoritam danasnjice, nastao je u US Navy za automatsko upravljanje pravcem plovidbe.
blogovatelj blogovatelj 09:48 30.09.2013

Re: Јеси...

SVA tehnologija koju svakodnevno koristiš ne da je našla vojnu (zlo)upotrebu, nego je njen nusprodukt.


Negde sam pročitao da je 80% stvari koje su izmišljene u istoriji čovečanstva nastalo za vojsku.
Teflon su Rusi izmislili jer im je bio potreban materijal koji dobro provodi toplotu a slabo provodi struju. A bio im je potreban za svemirsku industriju, kada im se letelice vraćaju iz kosmosa u atmosferu, da im se vrhovi ne pregrevaju a u isto vreme i da se u njima ništa ne indukuje.
Za GPS nema potrebe bilo šta objašnjavati.
Arhimed je sve svoje izume napravio da bi se odbranio od Rimljana.
Izmislio je jo-jo tako što je uz pomoć njega skidao rimske vojnike koji bi stigli do njegovog utvrđenja na Siciliji, balvani bi ih poskidali sa zidina, a jo-jo balvan bi se sam vraćao na vrh do njegovih vojnika i u kratkom roku bi bio spreman da ga ponovo upotrebe. Katapult je isto on izmislio.
inco inco 15:48 30.09.2013

Re: Јеси...

blogovatelj
Teflon su Rusi izmislili jer im je bio potreban materijal koji dobro provodi toplotu a slabo provodi struju. A bio im je potreban za svemirsku industriju, kada im se letelice vraćaju iz kosmosa u atmosferu, da im se vrhovi ne pregrevaju a u isto vreme i da se u njima ništa ne indukuje.


Jedan od najrasprostranjenijih mitova, mada priznajem prvi put čujem da ga neko vezuje za Ruse kad je bar opšte poznato da je to američka zamišljotina - obično se vezuje za NASA-u i sličnu priču oko potrebe da se zaštiti spejsšatl pri ponovnom ulasku u atmosferu, a koji je postao jedan od NASA spinoff-ova kad su napravili non-sticking spray od toga. Oba, naravno, nisu tačna, i gre'ota je da danas ljudi u doba Interneta nikad ne reše da provere informacije pre nego što ih plasiraju dalje. Wiki ima prilično kompletan artikal o tome, pa samo da izdvojim:

It is commonly believed that Teflon is a spin-off product from the NASA space projects. Though it has been used by NASA, the assumption is incorrect.

...

PTFE was accidentally discovered in 1938 by Roy Plunkett, in New Jersey while he was working for Kinetic Chemicals.

...

Kinetic Chemicals patented the new fluorinated plastic (analogous to known polyethylene) in 1941, and registered the Teflon trademark in 1945.

...

An early advanced use was in the Manhattan Project as a material to coat valves and seals in the pipes holding highly reactive uranium hexafluoride at the vast K-25 uranium enrichment plant at Oak Ridge, Tennessee.

...

In 1954, French engineer Marc Grégoire created the first pan coated with Teflon non-stick resin under the brand name of Tefal after his wife Collete urged him to try the material he had been using on fishing tackle on her cooking pans. In the United States, Kansas City, Missouri resident Marion A. Trozzolo, who had been using the substance on scientific utensils, marketed the first US-made Teflon coated frying pan, "The Happy Pan", in 1961.
Domazet Domazet 17:30 30.09.2013

Ко им је крив кад нису чули за дијамант и

...силикон карбид. Мислим Руси...

А што се НАСЕ тиче, њима треба не добар проводник топлоте него јако анизотропан проводник топлоте. Организован тако да одлично проводи топлоту по површини ( тј у ширину) а лоше у дубину. Пиролитички графит би душу дао (однос 200:1) само да није онако мекан и некомпактан.

Али нисам хтео о томе. А нисам хтео ни о томе како ми је сада сасвим јасно да морамо бити захвални војсци као институцији кад нам је донела толико добрих ствари. Хтео сам о томе да Ма(р)кса поново маши поенту. Војска није cause, војска је vehicle. A и eli.lacrosse ми се баш наместио да коначно завршим са овим тролом. Већ сам се осврнуо на локални сукоб Лудисти VS Верници у Ново и изнео мој став да ни Ново ни Старо нису проблем већ да је проблем то што у људској врсти увек има појединаца који су спремни да искористе и Ново (сложоће се са овим Јеремија) и Старо (сложиће се са овим Принци) за своје уске, супер себичне, интересе не марећи за остале. Међутим, иако извор проблема, они нису (целокупна) суштина проблема. Ти супербескрупулозни су у великој мањини. Тачно је да они у својој бескрупулозности (најчешће комбинованој са супермарљивошћу) имају пар кругова предности. Али не би могли да раде то што раде да није једне друге далеко многобројније групе. Групе оних који су спремни да разумеју мужа који лема жену за коју су чули да га вара. Или да разумеју билмезе који су силовали неку жену јер се зна да она воли да носи кратке сукње. Не оправдавају они баш то, и никад не би сами тако нешто али су спремни да разумеју. Нарочито ако се надају да ће ти лемачи, силоватељи и тако то да их часте вечером.

Ето, ја завршних и немам намеру да учествујем у даљој дискусији да ли је сукњица била на коцке. Ја сам се, у завршном чину исте, већ бацио каменом на елија. Е сад да ли сам баш имао право да бацим тај камен, вероватно да нисам. И не оправдавам себе и не бих ја то иначе никада, али да вам поштено кажем, потпуно разумем себе.
blogovatelj blogovatelj 17:42 30.09.2013

Re: Јеси...

Jedan od najrasprostranjenijih mitova, mada priznajem prvi put čujem da ga neko vezuje za Ruse kad je bar opšte poznato da je to američka zamišljotina


Za ovo se obrati mojoj predivnoj profesorki Nedi Pekarić Nađ, naslednici magičnog Branka Popovića. Ona ga je zamenila kad je prestao da predaje u Novom Sadu. To su njene reči koje sam čuo na predavanjima iz osnova elektrotehnike daleke 1988. godine.
Rekla je i da je to bila vrhunski čuvana ruska tajna i da su im Ameri špijunažom maznuli izum, a kasnije su počeli i tiganje da prave od teflona.
Ako je ona lagala nas, onda i ja lazem vas.
inco inco 18:04 30.09.2013

Re: Јеси...

blogovatelj
Za ovo se obrati mojoj predivnoj profesorki Nedi Pekarić Nađ, naslednici magičnog Branka Popovića. Ona ga je zamenila kad je prestao da predaje u Novom Sadu. To su njene reči koje sam čuo na predavanjima iz osnova elektrotehnike daleke 1988. godine.


Pa obrati joj se ti što te filovala lažnim informacijama - hoće to tako kod predavača koji su na 'Koja su to kola bolja od Moskviča / Nemačka medicina je najbolja na svetu / šta god' razini koji ni zrno kritičke misli nemaju. Doduše pitanje je da li i njih treba kriviti kad nam je ceo obrazovni sistem ustrojen po principu papske nepogrešivosti predavača i filovanju 'činjenicama' bez obrade postupka. Davno pričam da prvih par godina u školi treba da se deca uče samo jednoj stvari - da pitaju 'zašto' i da traže i prepoznaju argumentovan dokaz za sve što neko hoće da im saspe u glavu. Doduše to se neće desiti jer bi onda oni koji prave 'planove i programe' ostali bez posla pošto tako obrazovano stanovništvo nikada ne bi takve šarlatane dovelo u poziciju moći.

No to i dalje nije razlog da ono što su nam turali u glave danas, u vreme Interneta, povremeno ne proverimo pre no što plasiramo dalje. Čovek se uči dok je živ i hendikep iz ranog obrazovanja nije izgovor za lenjost duha. Da sam ja samo slušao svoje predavače danas bih verovao da se pivski kvasac pravi od usmrdelog konjskog mesa i da ima magična hemikalija (koja košta 100 maraka) koju pošpricaš na zeleni paradajz i on preko noći duplo nabubri i postane crven, i da u kečap stavljaju mlevenu ciglu, i ko zna šta još... Živeli naši prosvetari!
blogovatelj blogovatelj 18:33 30.09.2013

Re: Јеси...

Davno pričam da prvih par godina u školi treba da se deca uče samo jednoj stvari - da pitaju 'zašto'


Deca i učenici ovo uvek treba da rade.

No to i dalje nije razlog da ono što su nam turali u glave danas, u vreme Interneta, povremeno ne proverimo pre no što plasiramo dalje.


Ja ipak blog posmatram kao pričaonicu, da pišem kakav elaborat svakako bih proverio. Niti mislim da sam najpametniji, niti da sve znam najbolje.
Uostalom, jedan od razloga zašto sam godinama ovde je i taj što sam video da na blogu B92 ima puno ljudi od kojih mogu da naučim dosta stvari.
Od tebe sam naučio ovo za teflon.
inco inco 18:54 30.09.2013

Re: Јеси...

Da ne ispadne da te napadam - daleko bilo. Napadam samo pojavu da se šire taki mitovi i legende, često i nesvesno, bez da se zapitamo a da li je zaista to onako kako su nas učili. Da si ti živ i zdrav kol'ko sam ja netačnih informacija plasirao ne pomislivši na tren da proverim validnost istih ili oslanjajući se na ničim zaslužen autoritet

Što ne znači da se ne treba truditi da svoje predrasude što češće verifikujemo - a to nikada nije bilo lakše nego danas u doba Interneta - ma koliko neke od njih delovale logično i 'zdravorazumski'. Za dobrobit svih nas

mariopan mariopan 19:07 30.09.2013

Re: Ко им је крив кад нису чули за дијамант и

Domazet
И не оправдавам себе и не бих ја то иначе никада, али да вам поштено кажем, потпуно разумем себе.

freehand freehand 19:15 30.09.2013

Re: Јеси...

Rekla je i da je to bila vrhunski čuvana ruska tajna i da su im Ameri špijunažom maznuli izum, a kasnije su počeli i tiganje da prave od teflona.
Ako je ona lagala nas, onda i ja lazem vas.

Koliko se sećam, bila je priča da su Rusi problem zagrevanja površine šatla na ulasku u atmosferu rešavali na mnogo "prirodniji" način: nekakvim borovim letvicama impregniranim nekom specijalnom smolom koje su se, opet, ponašale reaktivno kao neka vrsta sendvič oklopa sa keramikom na tenkovima u odnosu na kumulativne granate.
I opet nevezano, ali kažu da su face američkih inženjera koji su dojurili da u Japanu rasklope čudo od MiG 25 bile više iznenađene time da je to sa tom količinom zakovica moglo da poleti, a kamoli da dostigne 3+ Naha.
milisav68 milisav68 20:01 30.09.2013

Re: Јеси...

inco
i da u kečap stavljaju mlevenu ciglu,

U alevu papriku.
freehand freehand 20:13 30.09.2013

Re: Јеси...

milisav68
inco
i da u kečap stavljaju mlevenu ciglu,

U alevu papriku.

Nije to ništa:
skoro je sigurno da stavljaju i meso u soju!
8c_competizione 8c_competizione 07:12 30.09.2013

zanimljivost

potrosile se na pare za opremu o kojoj niko ne zna, bila namenjena za Prajd a nije isporiucena
nesha92 nesha92 11:31 30.09.2013

teza

Ako je zabrana parade promasaj i ako je ponocna parada promasaj onda je i zabrana parade isto sto i ponocna parada.
Ovo ima taman takav smisao koliko i autorov post u ovom trenutku.
Ako bi birali arbiter elegantiae na politickoj sceni autor bi nesumnjivo mogao da ocekuje poziciju, ako ni zbog cega drugog onda blagodareci konkurentima.
Zelim reci da to nikako nije dovoljno...ni za autora ni za odrzavanje parade...
S toga bih G-dina Krstica zamolio da razmisli o standardima i predlozi sta u Srbiji treba da se desi da bi se parada odrzala. Meni je tesko da pristanem na tezu da je Srbija promasaj...
freehand freehand 12:12 30.09.2013

Sfinga progovorila:

Od danas pripreme za sledeći Prajd
Izvor: B92

Beograd -- Predsednik Srbije Tomislav Nikolić ocenjuje da je trebalo mnogo bolje pripremiti teren za Paradu ponosa, a ne dozvoliti da to pitanje ugrožava naš evropski put.
...
Nikolić u saopštenju ističe da prema Ustavu Republike Srbije svi građani, pa i pripadnici LGBT populacije imaju zagarantovano pravo na okupljanje i to je jedan od postulata za koji se Srbija zalagala u okviru borbe za ljudska prava.

"Svi građani su, bez obzira na seksualnu i drugu orijentaciju jednaki u pravima i država bi tome trebalo da se posveti na adekvatan način. S obzirom na to da je reč o delikatnom pitanju, koje bi pojedinci i pojedine grupe mogle da zloupotrebe, suprotno interesima Srbije i teške situacije u kojoj se naša zemlja nalazi, u organizaciju tog događaja trebalo je uključiti sve ključne činioce, od bezbednosnih agencija, medija, pa do nevladinih organizacija i međunarodnih institucija i na vreme pripremiti teren", piše u saopštenju poslatom iz Predsedništva Srbije.


Radoš Ljušić za predsednika Organizacionog odbora!
A Omladina SNS - kolektivno da se kooptira.
laziiprevare laziiprevare 17:00 30.09.2013

Re: Sfinga progovorila:

Napokon je stigla ta famozna procena koja je rekla da se sam skup može obezbediti, ali da su žrtve moguće ... (2011)




Sona kiselina, veća količina vatrenog oružja, pa čak i ose i pčele ...(2013)


Sfinga je progovorila zato što su oni koji su trebali uraditi nešto nisu uradili i onda može i Sfinga da izađe i nešto kaže.
freehand freehand 18:35 30.09.2013

Re: Sfinga progovorila:

Sfinga je progovorila zato što su oni koji su trebali uraditi nešto nisu uradili i onda može i Sfinga da izađe i nešto kaže.

Sfinga je progovorila zato što u zemlji Srbiji i Sfinge imaju pravo glasa. Štaviše, mala je nezgodacija kad je Sfinga na mestu Predsednika Republike a ćuti.
Mada, opet - kakva je - najčešće je i najbolje kad ne otvara usta i od sebe glasa ne pušta.
laziiprevare laziiprevare 22:31 30.09.2013

Re: Sfinga progovorila:

mala je nezgodacija kad je Sfinga na mestu Predsednika Republike a ćuti


Čerčil, De Gol,Heraklit, Genije, Mesija ...

Sfinga na pravom mestu. Ako me pitaš, deluje mi baš po meri .

Ja ću te opet mirno saslušati ... Ja sam te jako pažljivo slušao ...

Čovek koji je sa mnom na ti, i ja sa njim.

E izvini, a za koliko si prodao svoj deo firme ?

Zini da ti kažem.

Sada smo opet na vi jer se vremena menjaju.
iqiqiq iqiqiq 20:16 30.09.2013

500

pnbb pnbb 21:57 30.09.2013

pm

Ima jedan problem sa političkim marketingom što se kad tad vrati i ugrizete za dupe. Te zahteva kontrolu štete
inco inco 07:41 01.10.2013

Re: krvopije

Ovo objašnjava što se svakog dana plusevi i minusi na komentarima koji makar remotely kače SNS po portalima povećava eksponencijalno Pobeg'o im bot!

Nije to ništa, nama se tako jedan skalabilni algoritam bio oteo kontroli na Amazonovom 'oblaku' - bio je lepo dizajniran da pri opterećenju diže druge instance, tj. da se skalira po potrebi. Ideja je bila vrlo plemenita - što da plaćamo za silni hardver non-stop kad možemo da se dinamički skaliramo po potrebi.

Avaj, duh u mašineriji ne spava - pri podizanju nove instance treba da se odradi kompleksan set kriptografskih računa što privremeno maksimizuje arčenje resursa, taman dotle da trigeruje podizanje nove instance jerbo smo zaboravili da ubacimo lock mehanizam pre inicijalizacije. Da maler bude još gori, imali smo dva poveća rezervisana klastera i jednom dok smo debagovali koristili smo privremeno drugi control account jerbo se na prvom vrtela test aplikacija za pokazivanje budžama sa debelim buđelarom. Onda je i taj account ostao u listi konfiguracije i nikome nije palo na pamet da ga skloni (you can see where this is going)...

I tako jednog lepog dana pušćimo mi load test i krenu instance da nam eksponencijalno rastu. Budno oko test ekipe to primeti i pritisne 'crveno dugme' na celom klasteru, sve se ubije i svi srećni i zadovoljni... Sem što odnekud stiže gomila pingova nazad a zvanično ništa nije aktivno. Posle određenog vremena kad više to nije moglo da se pravda delay-em u gašenju VM-ova na Amazonu zovemo tehničku podršku, kažu njihovi ladmini - sve je ugašeno. Trebalo je par sati da nam padne na pamet da se možda aplikacija 'preselila' na onaj drugi rezervni klaster - za to vreme je probila sve limite, potrošnju resursa digla na 11, i da Amazon nema dobru kontrolu oko podizanja instanci verovatno bi srušila celi Amazon... Needless to say, ova samoinicijativa našeg dragog load balancing algoritma je koštala pozamašnu sumu (i potrošila struje k'o omanje naselje pride ). Bole dupe kompjukter kol'ki će nam račun Amazon ispostaviti.

Od tad imam strahopoštovanja prema algoritmima - ka' se sve doista preseli na 'oblak' ovaki neki runaway algoritam je tehnički sposoban da obori ceo internet...
maksa83 maksa83 08:47 01.10.2013

Re: krvopije

Needless to say, ova samoinicijativa našeg dragog load balancing algoritma je koštala pozamašnu sumu

Siguran sam da je kad si ga pitao "pa zašto lale tako?" rekao "sve je bilo po zakonu.".
Od tad imam strahopoštovanja prema algoritmima - ka' se sve doista preseli na 'oblak' ovaki neki runaway algoritam je tehnički sposoban da obori ceo internet...

Da, svaka stvar kojoj omogućiš samorepliciranje ima potencijal da "get a life of its own". Onaj Wolfram napravio (ok, dosta je i krao, što ne bi bilo strašno da je citirao odakle je krao) od toga celu vrlo zanimljivu nauku, samo još uvek niko ne zna šta sa tim da radi. Rešenje u potrazi za Problemom.

Mozak je prilično slab ali visoko paralelizovan hardver i iz tog paralelizma crpi snagu. Udaranje u granice silikona gura tehnologiju u tom smeru, biće ekstremno zanimljivo gledati šta radi softver koji trči na petsto ili 'iljadu korova... dok quantum computing ne postane mainstream, a onda boktepita kako će sve to da izgleda, ja to ne mogu da zamislim. U kombinaciji sa nanotehnologijom moć će biti neverovatna, ali i strašan potencijal za razna opasna sranja.
inco inco 09:43 01.10.2013

Re: krvopije

maksa83
Siguran sam da je kad si ga pitao "pa zašto lale tako?" rekao "sve je bilo po zakonu.".


Ma vikali mi algoritmu svevišnjem da prestane, 'ajd što biberči račun na Amazonu k'o žena sa Visa Platinum karticom u prodavnici cipela nego što je pretio da nam DDoS-uje lokalnu nadzornu mrežu 'di je slao homing beacon pa da onda ne mož' ni da ga ubijemo jerbo bi nas odsekao od kontrola nad njegovim life line-om a i od Skajpa sa Amazonovim ladminima.

Mal' je falilo da ta konverzacija bude:

inco@ctrl-aws-01:~$ sudo aws-sigterm -a -release
> I'm sorry inco, I'm afraid I can't do that...
Connection closed.




maksa83
Udaranje u granice silikona gura tehnologiju u tom smeru, biće ekstremno zanimljivo gledati šta radi softver koji trči na petsto ili 'iljadu korova... dok quantum computing ne postane mainstream, a onda boktepita kako će sve to da izgleda, ja to ne mogu da zamislim.


Ih, malo je to korova za scary shit - gled'o ja šta neki frikovi rade na 200 FPGA-ova koji su kontrolisali brat-bratu više od 10k cell procesora - sirijusli kul staf! Al' ned'o ti bog da gledaš u kod koji je potreban da se tako šta pravilno iskoristi - ja pobegao od kvantne mehanike u mirne vode logičke apstrakcije nekonkurentnog procesuiranja, kad ne lezi vraže - aj' opet uvrći mozak da dojmiš efikasne paralelne algoritme. Što li čačkaju mečku, šta je falilo programiranju kakvo je bilo decenijama? Imam utisak da se prešaltam na iran-turbo-folk zavijanje i tu će neko da se pojavi da ubaci kvantnu teoriju i nelinearne algoritme sam' da mi zagorča život i da mi žlezdu za apstrakciju dovede do pucanja. No rest for the wicked, I guess...

Elem, u tom vrlom novom svetu nećemo morati da čekamo da neko upotrebi tehnologiju za nešto zbilja maliciozno - imam utisak da će sa takvom snagom i najmanja greška, a mi ljudi ih 'vala pravimo oho-ho, imati potencijal da napravi opasan pičvajz. Ostaje nam samo da se nadamo da će da ih prestignu ovi nano-tehnologičari u progresu pa da pre nego što mašine preuzmu svet - lepo kao grešku naprave von Njumanovu makinu da nas sve lepo pojede i prekrati nam muke.

No da ne mračim - pozitivna strana svega toga je što će bar biti spektakularno za gledati :)
maksa83 maksa83 10:06 01.10.2013

Re: krvopije

Elem, u tom vrlom novom svetu nećemo morati da čekamo da neko upotrebi tehnologiju za nešto zbilja maliciozno - imam utisak da će sa takvom snagom i najmanja greška, a mi ljudi ih 'vala pravimo oho-ho, imati potencijal da napravi opasan pičvajz.

Da, na to sam prevashodno mislio - ne treba ti maliciozna primena pored živih bagova. Zamisli swarm polu-autonomnih nanobota koje ovlaš kontroliše kvantni kompjuter? B'ate, tu kad se nešto desi, onda se baš - Desi i to živ čo'ek ne izdebagova. A te stvari će da ti ulaze u krvotok i ribaju krvne sudove.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:01 01.10.2013

Re: krvopije

Bloodsucking botnet escapes extermination and lives to leach again

Mene ovo neobično asocira na to,da je Spajk Li odlučio da rimejkuje Old Boya.Misim da Spajka treba nabosti čekićem i da je to neupitno.Kakav kreten.

Šta više,ta stvar je odmakla u postprodukciji i uskoro će u bioskope. Zar ništa nije sveto?
Zar si se i ti prodao Chan-wook Park'u? :(


Domazet Domazet 01:10 02.10.2013

UUuuuuuuuUUUU...

maksa83
Elem, u tom vrlom novom svetu nećemo morati da čekamo da neko upotrebi tehnologiju za nešto zbilja maliciozno - imam utisak da će sa takvom snagom i najmanja greška, a mi ljudi ih 'vala pravimo oho-ho, imati potencijal da napravi opasan pičvajz.

Da, na to sam prevashodno mislio - ne treba ti maliciozna primena pored živih bagova. Zamisli swarm polu-autonomnih nanobota koje ovlaš kontroliše kvantni kompjuter? B'ate, tu kad se nešto desi, onda se baš - Desi i to živ čo'ek ne izdebagova. A te stvari će da ti ulaze u krvotok i ribaju krvne sudove.

...da se nije kojom prilikom citao Pray neke noci pri kraju oktobra dok je vetar zlokobno duvao drmusajuci skriputave grane ogolelog drveca i noseci tamne oblake koji su u skoro pravilnim razmacima otkrivali i sakrivali pun mesec koji je sjao hladnjikjavim i zlokobnim sjajem?

I kad smo vec kod Pray-a, sve mi se cini da je Krajton tu pokazao da mnogo bolje poznaje posao kojim se vi momci bavite nego posao kojim se bavi moja zena a o kome je u doticnoj knjizi pisao...

I da josh malo beatnem dead horsa, i najstrasnije samoorganizovane nanocestice ni primirisati ne mogu dobro osmisljenoj zloj nameri finansiranoj sa par milijjardi dolara koje si zaradio samo zato sto si vec imao par milijardi dolara.
maksa83 maksa83 07:56 02.10.2013

Re: UUuuuuuuuUUUU...

...da se nije kojom prilikom citao Pray neke noci pri kraju oktobra dok je vetar zlokobno duvao drmusajuci skriputave grane ogolelog drveca i noseci tamne oblake koji su u skoro pravilnim razmacima otkrivali i sakrivali pun mesec koji je sjao hladnjikjavim i zlokobnim sjajem?

Nije qme, znam da ćeš ti sad da se naljutiš (ako si ljubitelj), ali meni je taj Crichton onako u rangu Daniele Steel u tom žanru. Nije baš krš k'o božemeoprosti Den Braun, ali svakako gleda ceo taj SF Panteon onako daleko odozdo, kroz oblake.

Pri vrhu bi bio Nil Stivenson, (sledeća liga ili dve ispod) Čarls Štros i ekipa. I naravno iznad svega praotac William Gibson, dok nije rekao o sajberpanku sve što ima i počeo da piše neke marmelade. I Heinlein - pošto sam seljak koji se prima na canned responses i catchy replike.

I da josh malo beatnem dead horsa, i najstrasnije samoorganizovane nanocestice ni primirisati ne mogu dobro osmisljenoj zloj nameri finansiranoj sa par milijjardi dolara koje si zaradio samo zato sto si vec imao par milijardi dolara.

Ovo je istina, ali ima i hitech ljudskih clusterfuckova koji se tome opasno približavaju. Pitaj sve one ljude koji su pre neku godinu popili strašne doze zračenja od skenera zbog baga u softveru koji ga je pogonio.
Domazet Domazet 04:03 03.10.2013

Ja?

maksa83
...da se nije kojom prilikom citao Pray neke noci pri kraju oktobra dok je vetar zlokobno duvao drmusajuci skriputave grane ogolelog drveca i noseci tamne oblake koji su u skoro pravilnim razmacima otkrivali i sakrivali pun mesec koji je sjao hladnjikjavim i zlokobnim sjajem?

Nije qme, znam da ćeš ti sad da se naljutiš (ako si ljubitelj), ali meni je taj Crichton onako u rangu Daniele Steel u tom žanru. Nije baš krš k'o božemeoprosti Den Braun, ali svakako gleda ceo taj SF Panteon onako daleko odozdo, kroz oblake.

Pri vrhu bi bio Nil Stivenson, (sledeća liga ili dve ispod) Čarls Štros i ekipa. I naravno iznad svega praotac William Gibson, dok nije rekao o sajberpanku sve što ima i počeo da piše neke marmelade. I Heinlein - pošto sam seljak koji se prima na canned responses i catchy replike.

I da josh malo beatnem dead horsa, i najstrasnije samoorganizovane nanocestice ni primirisati ne mogu dobro osmisljenoj zloj nameri finansiranoj sa par milijjardi dolara koje si zaradio samo zato sto si vec imao par milijardi dolara.

Ovo je istina, ali ima i hitech ljudskih clusterfuckova koji se tome opasno približavaju. Pitaj sve one ljude koji su pre neku godinu popili strašne doze zračenja od skenera zbog baga u softveru koji ga je pogonio.

Od Krajtona sam procitao samo Pray a od den Brauna Andjele i Demone i Davinci kod. I jedan i drugi su, meni bar, cista konfekcija. Teraju te da prvrces listove i to mu je to.

Od citavog SajFaja ja zaista cenim samo Ursulu Le Guin i Reja Bredberija. A volim i Klarka i Ssimova (ali to vise onako profesionalno)...
maksa83 maksa83 06:59 03.10.2013

Re: Ja?

Od citavog SajFaja ja zaista cenim samo Ursulu Le Guin i Reja Bredberija. A volim i Klarka i Ssimova (ali to vise onako profesionalno)...

Probaj o-ba-vez-no Dena Simonsa - Hiperion (sa nastavcima ili bez, ako te u'vati ili ne u'vati).
sadiovde sadiovde 22:48 01.10.2013

podsetnik

Samo mali podsetnik:
http://blog.b92.net/text/18807/Nekoliko-saveta-organizatorima-Parade-ponosa
Cini se da u svojim stavovima niste preterano konzistentni, g-dine Krsticu
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 04:06 02.10.2013

Re: podsetnik

Cini se da u svojim stavovima niste preterano konzistentni, g-dine Krsticu

U kojim stavovima nisam?
livia68 livia68 13:09 03.10.2013

ljudska prava?

Koje su to žvake ... pa ovo je već odavno gay civilizacija!
Tko tu koga zamajava?

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/jCJO5dRDotM?list=PLFBB658BCFC675AB7" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
livia68 livia68 13:15 03.10.2013

Re: ljudska prava?

[youtube]http://youtu.be/pdrGcz23QF8[/youtube]

sorry, ne ide mi ugrađivanje[youtube]http://youtu.be/pdrGcz23QF8[/youtube]

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana