Moj grad| Život

Brr...

mlekac RSS / 03.10.2013. u 13:07

smokey+joe.pngJeste, ja sam ona što voli jesen i zimu.

Zaista ih volim.

I stvarno mi ne smeta kad pada kiša.

Ni kad duva vetar.

Ni kad se uhvati mraz.

Imam čak i kuče koje voli iste vremenske uslove, Samojeda, pa kad nas dve krenemo u zimske avanture, uživanju nikad kraja!

Ali...

Volim zimu napolju! Ne u sopstvenom stanu.

U stanu volim da se raskomotim, da se izujem, a ne da sedim u veštačkim krznom postavljenoj kućnoj haljini, sa vunenim čarapama i čizmama na nogama, dodatno uvijena kao da sam pošla u polarnu ekspediciju!!!

Moja zgrada je izgrađena pre 41 godinu.

Od onih fenomenalnih čiji betonski zidovi nikad nisu saznali šta znači čudna reč „izolacija".

Da bi veselje bilo potpuno - stan gleda i na severoistok i na jugozapad. Što, uz stolariju staru 41 godinu i prozore na obe strane omogućava neprekidan protok svežeg vazduha kroz ceo stan.

Dobro, nije to ništa novo.

Mislim, ko mi kriv što nisam imala love da promenim prozore.

Ni da izolujem sve zidove.

I što je temperatura sve bliža nuli.

I što, zbog od ranije poznatih problema koje sam imala sa računima za struju, ne gajim u kući nikakva dodatna grejna tela koja bi mi, možda, pomogla u ovom trenutku...

Na kraju krajeva, moj je lični problem što mi je imunitet otišao u šetnju, pa već drugu nedelju slinim i kašljem.

Ali, ako Boga znate, neka mi neko objasni ZAŠTO nam još uvek ne uključuju grejanje kad lepo piše da bi ga trebalo uključiti ako posle 1. 10. prosečna dnevna temperatura ne prelazi 12 stepeni????

I ne zanimaju me priče o održavanju sistema i nepostojećim toplotnim probama.

Hoću uključene radijatore!!!!

Tagovi



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rade.radumilo rade.radumilo 13:28 03.10.2013

Čiča gliše...

Hteli dobili...

mlekac mlekac 13:49 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

rade.radumilo
Hteli dobili...


Ne znam da li sam baš htela ovo, ali, u svakom slučaju za prvog:
rade.radumilo rade.radumilo 14:54 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

Ne znam da li sam baš htela ovo


Ne kažem da smo hteli, ali malčice se nismo dovoljno potrudili za sve ove godine. Dok pametniji popuštaju, budale kolo vode...



u svakom slučaju za prvog


Blagodarim
Atomski mrav Atomski mrav 15:02 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

Čiča gliše...
Hteli dobili...


Šta je trebalo po tvom mišljenju uraditi?
rade.radumilo rade.radumilo 15:30 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

Šta je trebalo po tvom mišljenju uraditi?


Sprečiti da nam prigradska naselja u Beogradu poslednjih dvadesetak godina kroje kapu. Oni ne crtaju čiča gliše po Boleču, Vrčinu, Zaklopači i sl. već disciplinovano glasaju, dok mi u 1. zoni GSP-a filozofski raspravljamo o tome kako niko zapravo ne zaslužuje naš glas, jer je naš izbor valjda toliko uzvišen, da je potrebno moliti nas i preklinjati da ga načinimo.

EDIT:

Na prethodnim izborima za grad Beograd, bilo je 16 (šesnaest stavki) na izbornom lisitću. Od toga su samo prvih 7 (sedam) stranke koje su prethodno učestvovale na bilo kom nivou vlasti. LINK

Ukoliko su želeli da kazne prethodnu vlast, umesto čičagliša mogli su odabrati nekoga od preostalih 9, umesto toga su odlučili glas dati zapravo ovim prethodnim 7.
mlekac mlekac 15:54 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

Atomski mrav
[

Za tebe:
Atomski mrav Atomski mrav 16:07 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

Sprečiti da nam prigradska naselja u Beogradu poslednjih dvadesetak godina kroje kapu. Oni ne crtaju čiča gliše po Boleču, Vrčinu, Zaklopači i sl. već disciplinovano glasaju, dok mi u 1. zoni GSP-a filozofski raspravljamo o tome kako niko zapravo ne zaslužuje naš glas, jer je naš izbor valjda toliko uzvišen, da je potrebno moliti nas i preklinjati da ga načinimo.

EDIT:

Na prethodnim izborima za grad Beograd, bilo je 16 (šesnaest stavki) na izbornom lisitću. Od toga su samo prvih 7 (sedam) stranke koje su prethodno učestvovale na bilo kom nivou vlasti. LINK

Ukoliko su želeli da kazne prethodnu vlast, umesto čičagliša mogli su odabrati nekoga od preostalih 9, umesto toga su odlučili glas dati zapravo ovim prethodnim 7.


Evo nekih od preostalih 9 lista... ne ulivaju mi baš poverenje:

- Grupa građana Pokret prigradskih opština (ti reče da oni ne bi trebalo da kroje kapu Beograđanima)
- Pokret radnika i seljaka (ne znam, mene opet asocira na prigradske opštine)
- Dveri (say no more)
- Komunistička partija - Josip Broz (šta znam, možda je u Titovo vreme grejanje u Beogradu bilo bolje?)
- Srpska monarhistička stranka "Srpska sloga"...
gedza.73 gedza.73 17:19 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

Sprečiti da nam prigradska naselja u Beogradu poslednjih dvadesetak godina kroje kapu.

Pa da vidite kako je ostatku Srbije.




Sepulturero Sepulturero 19:13 03.10.2013

Re: Čiča gliše...

rade.radumilo
Ne znam da li sam baš htela ovo


Ne kažem da smo hteli, ali malčice se nismo dovoljno potrudili za sve ove godine. Dok pametniji popuštaju, budale kolo vode...



u svakom slučaju za prvog


Blagodarim


Зар је Милошевић још увек на власти?
rade.radumilo rade.radumilo 07:54 04.10.2013

Re: Čiča gliše...

Зар је Милошевић још увек на власти?


Ja koliko vidim, na vlasti su SPS i Radikali.
rade.radumilo rade.radumilo 07:56 04.10.2013

Re: Čiča gliše...

Evo nekih od preostalih 9 lista... ne ulivaju mi baš poverenje:


Dobro i dalje ostaju 4. Dovoljno je da su Bbeograđani pružili šansu jednoj od tih izbornih lista. Ovako su neizlaskom i crtanjem čičagliša dali svoje glasove istim onima koji ih zamlaćuju već dve decenije (tu računam svih 7 gore pomenutih).
rade.radumilo rade.radumilo 07:58 04.10.2013

Re: Čiča gliše...

Pa da vidite kako je ostatku Srbije.


Problem u ovoj naopako postavljenoj Srbiji je što se Beograd pita o ostatku Srbije, a ostatak Srbije o Beogradu, umesto obrnuto.
gedza.73 gedza.73 11:57 04.10.2013

Re: Čiča gliše...

@Rade
maksa83 maksa83 15:13 03.10.2013

ne razumem

A što su ljudi nerazumni i razmaženi...

Sjaši malo, Nadzorni Odbor Beogradskih elektrana ima samo jednog predsednika i dva člana i sa Kolegijumom sve zajedno samo 21 člana. Kako očekuješ da tolicko telo reši sve tvoje probleme?

Generalni direktor ima samo jednog zamenika, izvršnog direktora i dva pomoćnika, a ti očekuješ ... šta znam, da ti greju stan?

(Moram da primetim da postoji i Direktor Marketinga i Prodaje. Fas-ci-nan-tno).

Nadzorni odbor Beogradskih elekrana:
Skupština grada Beograda, na sednici održanoj 30. maja 2013. godine, donela je, na osnovu Zakona o javnim preduzećima, Zakona o glavnom gradu, Statuta grada Beograda i Odluke o promeni osnivačkog akta JKP „Beogradske elektrane“, Rešenje o imanovanju u Nazdorni odbor:

za predsednika:

- Snežanu Tripković, naučnog istraživača, doktorirala na Tehničko metalurškom fakultetu

za članove:

- Gorana Vujačića, dipl.inž. mašinstva,

- Vojislava Glođovića, dipl. mašin. inž., pomoćnika direktora OC proizvodnja i distribucija toplotne energije (predstavnik zaposlenih)

Kolegijum JKP „Beogradske elektrane“
Zoran Predić, generalni direktor
Nenad Đakovac, zamenik generalnog director
Radmilo Savić, izvršni direktor
Miodrag Jeknić-Miki, pomoćnik generalnog direktora za ekonomske poslove
Vladan Pavlović, pomoćnik generalnog direktora za tehničke poslove
Ivana Kalanja, direktor Organizacione celine Proizvodnja i distribucija toplotne energije
Dragutin Mijović, direktor Organizacione celine Inženjering
Slobodan Džunić, direktor Organizacione celine Održavanje
Goran Smiljanić, direktor Organizacione celine Marketing i prodaja
Gordana Stanković, direktor Organizacione celine Zajednički poslovi
Zdravko Dobrić, direktor Organizacione celine Planiranje i razvoj
Živojin Jovanović, direktor Organizacione celine Finansije
Vlado Krivokapić, direktor Organizacione celine Nabavke
Slobodan Jović, direktor Organizacione celine Centar za ispitivanje kvalitet i ekologiju
Slobodan Ogrizović, direktor Tima za korporativni razvoj
Vojin Stefanović, pomoćnik direktora Organizacione celine Informacione tehnologije
Savo Radić, interni revizor

iqiqiq iqiqiq 15:33 03.10.2013

Re: ne razumem

Možda treba naći službu koja sarađuje sa građanstvom (sektor Održavanja i sektor Naplate), često je razlog lošeg grejanja, to što se instalacije ne čiste, pa je protok tople vode u radijatorima mnogo manji (a to je posebno problem na višim spratovima, ako se negde zapuši od kamenca). U svakom slučaju služba održavanja treba na poziv da dođe i proveri pritiske i protoke na mernom mestu i u dovodnim cevima ispred zgrade.

Ne znam da li su uveli naplatu po potrošnji, ali nadam se da hoće, jer ovako plaćaš po kvadraturi stana, a to znači da možeš da imaš dva radijatora sa 10 rebara a komšija 20 radijatora sa 10 rebara i za istu kvadraturu plaćate istu cenu.
mlekac mlekac 15:50 03.10.2013

Re: ne razumem

maksa83
A što su ljudi nerazumni i razmaženi...



Evo preporuke za odevanje dok se odbor ne sastane
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:02 03.10.2013

za maksu

šta znam, da ti greju stan?

tako ti i treba!
prozivaš tu NS kad god stigneš ...a kod nas grejanje radi
(makar kod mene u kraju)


pravda za Novi Sad:
maksa83 maksa83 16:06 03.10.2013

Re: za maksu

prozivaš tu NS kad god stigneš ...a kod nas grejanje radi

Nije istina kad stignem, samo kad pravi sranja!

A i lako je vama, kad vam je zima samo istrčite na ulicu, nacepate malo pedera (i svakog ko zaliči) i stranaca, to naslažete u uglu i to ložite dve nedelje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:12 03.10.2013

Re: za maksu

A i lako je vama, kad vam je zima samo istrčite na ulicu, nacepate malo pedera (i svakog ko zaliči) i stranaca, to naslažete u uglu i to ložite dve nedelje.




wild wild west,za vas smo ipak zapad:)
maksa83 maksa83 16:18 03.10.2013

Re: za maksu

wild wild west,za vas smo ipak zapad:)

Nemoj bre "vas", ja sam prvi maksa u dugoji liniji koji tu nije odrastao - iskorenjen i iščupan takoreći!

Rođen u Srbiju a srce u Novi Sad! Kisačka forevr!
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:25 03.10.2013

Re: za maksu

Kisačka forevr!

pa ti si naš,što ne reče

već sam bio skupio rulju,sledeći put kad dođeš u posetu da te iznenadimo
maksa83 maksa83 16:30 03.10.2013

Re: za maksu

pa ti si naš,što ne reče

Šta misliš odakle mi napadi lalinske mirnoće i lagani odijum prema Crnogorcima?

Genetika čoveče, vekovima brusila ravnica.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:39 03.10.2013

Re: za maksu

i lagani odijum prema Crnogorcima?

a da,ako se i sumnjalo
sad je gotovo.
meni baba rekla,dve stvari:

vijaj mađaricu,dobro kuva i nemoj da te đavo nanese da u kuću dovedeš crnogorku - ta ne zna da kuva,a i može da te prebije:)


(+ njena braća od po dva metra)
gedza.73 gedza.73 17:05 03.10.2013

Re: za maksu

Kisačka forevr!

Jedinu ulicu koju znam po imenu u NS je Kisačka.
Izlazio sam, pored prodavnice ribolovačke opreme na ćošku, pravo na reku.
Trčanje sa pogledom na osvetljen Petrovaradin.
Neprocenjivo.



G.Cross G.Cross 17:57 03.10.2013

Re: ne razumem

Kolegijum JKP „Beogradske elektrane“
Zoran Predić, generalni direktor
Nenad Đakovac, zamenik generalnog director
Radmilo Savić, izvršni direktor
Miodrag Jeknić-Miki, pomoćnik generalnog direktora za ekonomske poslove
Vladan Pavlović, pomoćnik generalnog direktora za tehničke poslove
Ivana Kalanja, direktor Organizacione celine Proizvodnja i distribucija toplotne energije
Dragutin Mijović, direktor Organizacione celine Inženjering
Slobodan Džunić, direktor Organizacione celine Održavanje
Goran Smiljanić, direktor Organizacione celine Marketing i prodaja
Gordana Stanković, direktor Organizacione celine Zajednički poslovi
Zdravko Dobrić, direktor Organizacione celine Planiranje i razvoj
Živojin Jovanović, direktor Organizacione celine Finansije
Vlado Krivokapić, direktor Organizacione celine Nabavke
Slobodan Jović, direktor Organizacione celine Centar za ispitivanje kvalitet i ekologiju
Slobodan Ogrizović, direktor Tima za korporativni razvoj
Vojin Stefanović, pomoćnik direktora Organizacione celine Informacione tehnologije
Savo Radić, interni revizor


U jebote

18 Ljudi. Kolika li je njohava sala za sastanke? Kako li je zagreju...

Usput, je li iko ikada video grupu od 18 ljudi da se nesto dogovore?


iqiqiq iqiqiq 18:22 03.10.2013

Re: ne razumem

pri tome nisu obavezni na direktan kontakt sa građanima

"Prijave građana na curenje na instalacijama u stanu, curenje na ulazu ili na objektu, kao i curenje na toplotnoj podstanici Beograđani mogu da prijave i Beogradskom pozivnom centru Službe za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima svakog dana od 7 do 19 časova.

Korisnici će tako svoje reklamacije moći da prijave i na besplatan broj telefona telefona 0800-110-011 za fiksnu telefoniju, kao i 011/30-90-007 za pozive sa mobilnog telefona ili slanjem elektronske pošte na adresu bks@beograd.gov.rs."

Link
maksa83 maksa83 18:25 03.10.2013

Re: ne razumem

Usput, je li iko ikada video grupu od 18 ljudi da se nesto dogovore?

Razumem da ti nije jasno - te grupe što s' ti viđao nisu imale direktora Organizacione celine Zajednički Poslovi kao kohezivni faktor koji daje viziju, smernice i širi snažno polje sinergije u cilju integrisanja ideja zarad ostvarivanja ... zajedničkog poslovanja.
iqiqiq iqiqiq 18:29 03.10.2013

Re: ne razumem

maksa83
Usput, je li iko ikada video grupu od 18 ljudi da se nesto dogovore?

Razumem da ti nije jasno - te grupe što s' ti viđao nisu imale direktora Organizacione celine Zajednički Poslovi kao kohezivni faktor koji daje viziju, smernice i širi snažno polje sinergije u cilju integrisanja ideja zarad ostvarivanja ... zajedničkog poslovanja.


Kad vidiš ovako organizovano preduzeće, moraš da se diviš činjenici da grejanje ipak stigne u stanove.

Zajednički poslovi su verovatno pravna i kadrovska služba, nadam se...
AlexDunja AlexDunja 19:02 03.10.2013

Re: ne razumem

e, volela bih da znam šta ova organizaciona celina radi:)
Vojin Stefanović, pomoćnik direktora Organizacione celine Informacione tehnologije
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:31 03.10.2013

Re: ne razumem

AlexDunja
e, volela bih da znam šta ova organizaciona celina radi:)
Vojin Stefanović, pomoćnik direktora Organizacione celine Informacione tehnologije


Nemam pojma, ali znam da garan radi na windowsu 7 i na ultranabudženom laptopu od minimum 23 inča, sa sve numeričkom tastaturom (što je debela negacija prenosnog uređaja, sve u svemu)

Na njemu garant ima Photoshop, kojim je jednom pokušao da sredi slike iz Turske iz hotela sa 5 zvezdica, ali je brzo odustao...

Šalu nastranu ta organizaciona celina garant vodi brigu da ugovorna strana, tj neka firma sa realnim potecijalo radi sve poslove oko IT potreba.
AlexDunja AlexDunja 19:47 03.10.2013

Re: ne razumem

Šalu nastranu ta organizaciona celina garant vodi brigu da ugovorna strana, tj neka firma sa realnim potecijalo radi sve poslove oko IT potreba.


misiš, okrene telefon kad im padne win7
AlexDunja AlexDunja 20:00 03.10.2013

Re: ne razumem

na ultranabudženom laptopu od minimum 23 inča, sa sve numeričkom tastaturom (što je debela negacija prenosnog uređaja, sve u svemu)

e, primećujem to, i nikako da ukapiram.
niko više ne koristi desktop računare, iako su mnogo udobniji.

čak i oni koji nikada ne nose računar uzimaju laptop,
tako samo laptopovi postaju sve veća suprotnost sebi:)))
šašav svet
zilikaka zilikaka 20:10 03.10.2013

Re: ne razumem

Na njemu garant ima Photoshop, kojim je jednom pokušao da sredi slike iz Turske iz hotela sa 5 zvezdica, ali je brzo odustao...


Vake?
arianna arianna 20:37 03.10.2013

Re: ne razumem

zna li neko čime se bavi potpredsednik za realan sektor??


šta je realan sektor?



uros_vozdovac uros_vozdovac 20:44 03.10.2013

Re: ne razumem

AlexDunja
na ultranabudženom laptopu od minimum 23 inča, sa sve numeričkom tastaturom (što je debela negacija prenosnog uređaja, sve u svemu)

e, primećujem to, i nikako da ukapiram.
niko više ne koristi desktop računare, iako su mnogo udobniji.

čak i oni koji nikada ne nose računar uzimaju laptop,
tako samo laptopovi postaju sve veća suprotnost sebi:)))
šašav svet

Evo ga jedan "direktorski" na stolu, na njemu, ne`š verovati Vista, 20 inča veliki, baš onako "u fulu", "vrh vr`ova" ispovrnuo se na leđa i ni da bekne.

Tera Ubuntu i peva, sa`ću ga vratim ne u dual boot nego čist Ubuntu, ionako stoji kao ukras, al` ću oderem za popravku, ne pitaj!

Ja tu maniju oko veličine laptopa ne kapiram, to je neki folklor, čiji je veći pojma nemam, ali da je idiotski - jeste. Koliko i držanje Organizacione celine za Informativne tehnologije...
p.s. Imaš neku ideju koliko je brojno takvo odeljenje u Narodnoj banci Srbije, te informacione tehnologije?

misiš, okrene telefon kad im padne win7


To ti kažem!
AlexDunja AlexDunja 20:50 03.10.2013

Re: ne razumem

Tera Ubuntu i peva, sa`ću ga vratim ne u dual boot nego čist Ubuntu, ionako stoji kao ukras, al` ću oderem za popravku, ne pitaj!

mlekac mlekac 00:03 04.10.2013

Re: ne razumem

uros_vozdovac

AlexDunja

misiš, okrene telefon kad im padne win7


To ti kažem!


Ako je za utehu, bar racunarima prija ova niska temperatura...
mlekac mlekac 00:03 04.10.2013

Re: ne razumem

zilikaka
Na njemu garant ima Photoshop, kojim je jednom pokušao da sredi slike iz Turske iz hotela sa 5 zvezdica, ali je brzo odustao...


Vake?

mlekac mlekac 00:04 04.10.2013

Re: ne razumem

G.Cross


U jebote

18 Ljudi. Kolika li je njohava sala za sastanke? Kako li je zagreju...

Usput, je li iko ikada video grupu od 18 ljudi da se nesto dogovore?




Cista naucna fantastika!
iqiqiq iqiqiq 09:35 04.10.2013

Re: ne razumem

arianna
zna li neko čime se bavi potpredsednik za realan sektor??
šta je realan sektor?

jaoooj,, bolje bi mi bilo da nisam imala ovu informaciju Arianna
Jaoooj Srbijo šta sebi radiš!
reanimator reanimator 19:00 04.10.2013

Re: ne razumem

šta je realan sektor?

Mislim da ne postoji osoba na svetu koja će precizno odgovoriti na ovo pitanje. Ono, lome se koplja :)
Npr, rudarstvo i poljoprivreda su primarni sektor realnog sektora, jer koriste resurse majke Zemlje.
Gradjevina je npr sekundarni sektor realnog sektora, jer preradjuje dobra dobijena u primarnom sektoru.
Da li je finansijsko tržište tercijarni deo realnog sektora ili je izvan istog nikada nećemo saznati.
Nekada se učilo da postoje servisni, finansijski, realni i javni sektor (teoretičari zavere tvrde da je ova podela postojala samo da bi je omladina lakše pamtila kao sfrj), a 2013. godine niko sa sigurnošću ne može finansijski sektor da isključi iz realnog.
Ako se nadješ u nekomd ruštvu, pa se povede tema, slobodno zagovaraj teoriju o postojanju realnog i javnog sektora, a ako je u društvu filozof koji će krenuti da iznosi sumnje i da otvara pitanje statusa preduzeća u javno - privatnom vlasništvu, slobodno piči da daš tetki lek, jer, pod jedan, nećete doći do konkretnog odgovora i pod dva, koj ćeš moj da gubiš vreme sa nerdom tog formata :)
mlekac mlekac 19:04 04.10.2013

Re: ne razumem

reanimator
šta je realan sektor?

Mislim da ne postoji osoba na svetu koja će precizno odgovoriti na ovo pitanje. Ono, lome se koplja :)
Npr, rudarstvo i poljoprivreda su primarni sektor realnog sektora, jer koriste resurse majke Zemlje.
Gradjevina je npr sekundarni sektor realnog sektora, jer preradjuje dobra dobijena u primarnom sektoru.
Da li je finansijsko tržište tercijarni deo realnog sektora ili je izvan istog nikada nećemo saznati.
Nekada se učilo da postoje servisni, finansijski, realni i javni sektor (teoretičari zavere tvrde da je ova podela postojala samo da bi je omladina lakše pamtila kao sfrj), a 2013. godine niko sa sigurnošću ne može finansijski sektor da isključi iz realnog.
Ako se nadješ u nekomd ruštvu, pa se povede tema, slobodno zagovaraj teoriju o postojanju realnog i javnog sektora, a ako je u društvu filozof koji će krenuti da iznosi sumnje i da otvara pitanje statusa preduzeća u javno - privatnom vlasništvu, slobodno piči da daš tetki lek, jer, pod jedan, nećete doći do konkretnog odgovora i pod dva, koj ćeš moj da gubiš vreme sa nerdom tog formata :)


Re, realno, ovaj tvoj odgovor je cisto prosvetljenje!

EDIT: Jos da ukopcam kakve veze ima poljoprivreda sa toplanama i osecacu se kao cist genije.
reanimator reanimator 19:17 04.10.2013

Re: ne razumem

Re, realno, ovaj tvoj odgovor je cisto prosvetljenje

Služim narodu

EDIT: Jos da ukopcam kakve veze ima poljoprivreda sa toplanama i osecacu se kao cist genije

Nikakve. Ariana troluje postavljanje linkova privredne komore :)
arianna arianna 20:00 04.10.2013

Re: ne razumem

EDIT: Jos da ukopcam kakve veze ima poljoprivreda sa toplanama i osecacu se kao cist genije

Nikakve. Ariana troluje postavljanje linkova privredne komore :)


pitam kako bih naučila ono što ne znam i hvala na odgovoru
iskreno, bila sam ubeđena da je pomenuto radno mesto izmišljeno kako bi se na njega nalepio neki pogodan trut :)

a toplana spada, koliko sam ja razumela u nadrealni sektor

usluge, trgovina, turizam, zdravstvo, javna uprava, obrazovanje, kultura.... itd

otišla sam da odnesem tetki lek :)


maksa83 maksa83 20:17 04.10.2013

Re: ne razumem

Ako se nadješ u nekomd ruštvu, pa se povede tema, slobodno zagovaraj teoriju o postojanju realnog i javnog sektora, a ako je u društvu filozof koji će krenuti da iznosi sumnje i da otvara pitanje statusa preduzeća u javno - privatnom vlasništvu, slobodno piči da daš tetki lek, jer, pod jedan, nećete doći do konkretnog odgovora i pod dva, koj ćeš moj da gubiš vreme sa nerdom tog formata :)

Dvoje su se tako smuvali...
arianna arianna 20:33 04.10.2013

Re: ne razumem

Dvoje su se tako smuvali...


malo, malo.... pa se pominje neko muvanje
daj nek neko otvori prigodan blog pa da vidimo ko šta nudi, kom šta fali, uslovi, cv, other skills ...
zilikaka zilikaka 20:38 04.10.2013

Re: ne razumem


daj nek neko otvori prigodan blog pa da vidimo ko šta nudi, kom šta fali, uslovi, cv, other skills ...


A ko će cepa karte?
reanimator reanimator 20:40 04.10.2013

Re: ne razumem

Prijavljujem se za ulogu medijatora. Em je moderno i proevropski, em daje priliku da zakuvavaš iz pozadine
arianna arianna 20:49 04.10.2013

Re: ne razumem

A ko će cepa karte?


pa ako ćemo da imamo posmatrače, rasvetu, režiju, scenariste, insipicijente.... onda bolje i da se igramo, nije zanimljivo

zilikaka zilikaka 22:02 04.10.2013

Re: ne razumem

pa ako ćemo da imamo posmatrače, rasvetu, režiju, scenariste, insipicijente.... onda bolje i da se igramo, nije zanimljivo


Kako nije.
Tako je TEK zanimljivo!
blogovatelj blogovatelj 00:19 05.10.2013

Re: za maksu

Genetika čoveče, vekovima brusila ravnica.


Rode/čaplje/droplje, đermovi, salaši, paprikaš i Zvonko Bogdan duboko usađeni u genetski kod.
Teeeeeeeeeeeežak slučaj...
mlekac mlekac 21:07 05.10.2013

Re: za maksu

blogovatelj
Genetika čoveče, vekovima brusila ravnica.


Rode/čaplje/droplje, đermovi, salaši, paprikaš i Zvonko Bogdan duboko usađeni u genetski kod.
Teeeeeeeeeeeežak slučaj...

iqiqiq iqiqiq 15:29 03.10.2013

Krediti banaka

Ima i ova varijanta (ako odeš do banaka, bar ćeš se zgrejati)
Kredit za energetsku efikasnost

Krediti se daju i za zamenu vrata i prozora

Eko krediti pogledaj
mlekac mlekac 15:53 03.10.2013

Re: Krediti banaka

iqiqiq
Ima i ova varijanta (ako odeš do banaka, bar ćeš se zgrejati)
Kredit za energetsku efikasnost

Krediti se daju i za zamenu vrata i prozora

Eko krediti pogledaj

Ovo, na zalost, ne dolazi u obzir dok god ne razresim pitanje stalnog priliva sredstava....

Ali, hvala na sugestiji.

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:04 03.10.2013

Re: Krediti banaka

Šta da ti kažem sem da smo svi prigrlili radijatore kao najrođenije sinoć kada smo konačno osetili da bar nisu ledeni...jes da je to jedva toplo, al i to je nešto...ovi ovde valjda računaju da živimo pod Alpima i da smo se već očeličili, pa dok se ne spotakne pod nulu i zapada do kolena nema šta da nas dogrevaju.

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:10 03.10.2013

Re: Krediti banaka

Moram ovo da napišem...doselimo se mi pre xy godina u ovaj ulaz, jesen duboko zagazila, stan kao ledara, deca mala, kreteni ne greju...i sretnem u liftu komšinicu, fina starija gospođa...sledi upoznavanje kroz razgovor, "vistenovekomšije? jesteetoonomad...jasamsavašegsprata...":
I kaže ona:
- Zahladilo baš...
- Hladno, a ne greju - biberim ja.
- Kod moje majke u stanu greju još od kraja leta...
- Od kraja leta? Koji je to deo grada?
- Švedska.

Kiza car Kiza car 16:39 03.10.2013

Re: Krediti banaka

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:57 03.10.2013

Re: Krediti banaka

Koji je to deo grada?
- Švedska.


Ja sam zivela u Stokholmu tri godine i stalno sam otvarala prozore i kukala da mi je vruce, na nevidjeno cudenje Svedjana, jer oni nisu normalni greju kao ludi, ne pomaze ni zavrtanje radijatora, greju stepeništa, sve, sve, po sistemu gde god vidis prazno mesto ti radijator posadi.
Atomski mrav Atomski mrav 23:00 03.10.2013

Re: Krediti banaka

Ja sam zivela u Stokholmu tri godine i stalno sam otvarala prozore i kukala da mi je vruce, na nevidjeno cudenje Svedjana, jer oni nisu normalni greju kao ludi, ne pomaze ni zavrtanje radijatora, greju stepeništa, sve, sve, po sistemu gde god vidis prazno mesto ti radijator posadi.


Dok Norvežani spavaju sa otvorenim prozorima... to su pravi Vikinzi!
gedza.73 gedza.73 23:12 03.10.2013

Re: Krediti banaka

Dok Norvežani spavaju sa otvorenim prozorima... to su pravi Vikinzi!

Otvoren prozor?
A vidi baćuške.


mlekac mlekac 23:59 03.10.2013

Re: Krediti banaka

Jelica Greganović
Moram ovo da napišem...doselimo se mi pre xy godina u ovaj ulaz, jesen duboko zagazila, stan kao ledara, deca mala, kreteni ne greju...i sretnem u liftu komšinicu, fina starija gospođa...sledi upoznavanje kroz razgovor, "vistenovekomšije? jesteetoonomad...jasamsavašegsprata...":
I kaže ona:
- Zahladilo baš...
- Hladno, a ne greju - biberim ja.
- Kod moje majke u stanu greju još od kraja leta...
- Od kraja leta? Koji je to deo grada?
- Švedska.



Da, tako i meni kaze prijateljica iz Surduka: "Pa sto se zalis, evo kod mene toplo", a tamo Smederevac!
blogovatelj blogovatelj 00:28 05.10.2013

Re: Krediti banaka

Kod moje majke u stanu greju još od kraja leta...
- Od kraja leta? Koji je to deo grada?
- Švedska.


Kod mene deset dana već radi grenjanje.
Prvo je bilo sedam dana u nizu 7 stepeni ili niže svaku bogovetnu noć za redom. Tada grejanje nije radilo.
Onda su ga konačno uključili, ali je sada spoljna temperatura danju 20 a noću 15. I još vlaga napolju.
A oni ne isključuju.
Stan mi je kao sauna.
Hansel Hansel 08:00 05.10.2013

Re: Krediti banaka

blogovatelj
A oni ne isključuju.
Stan mi je kao sauna.

Oni izgleda nisu u EU! Jel' su čuli za energetsku efikasnost, kalorimetre, delitelje toplote, termostatske ventile, uopšte -- naplatu po utrošku?!
mirelarado mirelarado 18:03 03.10.2013

Бели дим

Из сулундара дорЧолске топлане вије се бели дим. А да ли то значи и топле радијаторе, или само додатно загађење, знаће они који имају централно грејање...

maksa83 maksa83 18:05 03.10.2013

Re: Бели дим

Из сулундара дорЧолске топлане вије се бели дим. А да ли то значи и топле радијаторе, или само додатно загађење, знаће они који имају централно грејање...

Možda su tajnim glasanjem izabrali novog pomoćnika direktora Organizacione Celine za Radijatore Do 8 Rebara, pa javljaju da se i mi radujemo?
mirelarado mirelarado 18:09 03.10.2013

Re: Бели дим

Možda su tajnim glasanjem izabrali novog pomoćnika direktora Organizacione Celine za Radijatore Do 8 Rebara, pa javljaju da se i mi radujemo?


Али, уважићемо само ако Пи-Арка споменуте ОЦ јавно саопшти ту одлуку.
iqiqiq iqiqiq 18:25 03.10.2013

Re: Бели дим

"Udruženje "Efektiva": Elektrane da umanje račune za grejanje za oktobar

Udružženje bankarskih klijenata Efektiva zahteva od JP Beogradske elektrane da račune za grejanje za ovaj mesec, umanji za srazmeran iznos dana za koje nisu omogućile adekvatnu isporuku toplotne energije.

Efektiva u saopštenju napominje da, iako je poslednjih nekoliko dana temperatura u Beogradu niža od uobičajenih, Elektrane nisu pustile grejanje zbog čega su korisnici sistema daljinskog grejanja bili prinuđeni da svoje stanove dogrevaju na struju.

- S obzirom na to da se grejanje, putem računa Infostana, plaća tokom cele godine, a da je često i na polovini zimskog perioda lošše, zahtevamo od Beogradskih elektrana da račune za grejanje za ovaj mesec, umanje za srazmeran iznos dana za koje nisu omogućile adekvatnu isporuku toplotne energije. Smatramo udarom na džep potroššača činjenicu da je potrebno izdvojiti dodatna sredstva za plaćanje uvećanih računa za struju dok se u istom trenutku Elektranama plaća mesečna obaveza za grejanje, kojeg ovih dana očito nema - navodi Organizacija potrošača Efektiva.

Ta organizacija napominje da Elektrane svoj posao moraju da obavljaju u skladu sa temperaturnim promenama a ne u skladu sa, od strane Beogradskih Elektrana, propisanim datumima za početak grejne sezone.

- U protivnom, trebalo bi da omoguće da korisnici ovu uslugu plaćaju po utroššenoj toplotonoj energiji, na ššta ih obavezuje i član 83 Zakona o zašštiti potroššača, kojim je propisano da cena usluge od opššteg ekonomskog interesa mora biti obračunata prema stvarnim trošškovima pružženih usluga"
Zahtev da se umanje računi jer nema grejanja
mlekac mlekac 23:57 03.10.2013

Re: Бели дим

iqiqiq
"Udruženje "Efektiva": Elektrane da umanje račune za grejanje za oktobar

Udružženje bankarskih klijenata Efektiva zahteva od JP Beogradske elektrane da račune za grejanje za ovaj mesec, umanji za srazmeran iznos dana za koje nisu omogućile adekvatnu isporuku toplotne energije.

mlekac mlekac 23:58 03.10.2013

Re: Бели дим

mirelarado
Из сулундара дорЧолске топлане вије се бели дим. А да ли то значи и топле радијаторе, или само додатно загађење, знаће они који имају централно грејање...



To je po principu - ako ti je vruce, gledaj slike sa snegom, bice ti bolje???

Tako i oni, valjda, misle da ce ljudima biti toplije ako vide dim?
Hansel Hansel 11:56 04.10.2013

Re: Бели дим

iqiqiq
"Udruženje "Efektiva": Elektrane da umanje račune za grejanje za oktobar

Jedan komentar:
Četvrtak, 03. 10. 2013. 15:38h

neregistrovan korisnik.Bravo za predlog, samo da se usvoji......... placamo cele godine, a greju samo u januaru i februaru....

AlexDunja AlexDunja 19:00 03.10.2013

:)

kod mene mlako...
da ti ne napisa tekst ne bih ni primetila
da je tako hladno..

meni ova temperatura taman:)
i napolju i unutra
49 41 49 41 19:11 03.10.2013

Secam se

kraj marta (?!? '88. il'89.)

Lezim sa prijateljem na vrhu planine. Skinuli se goli golcijati, suncamo se.
Zaspao na suncu.
Probudi me, curenje znoja niz celo telo.
Pitam prijatelja, dal' ja to sanjam jel' ovo jos uvek mart il' sam prespavao pa se probudio usred jula.

U junu te iste godine u stanu 3 C, ponekad 6 C.
Grijanje naravno ne radi jer se ciste kotlovnice. Grejalicu naravno nemam, niti sam je mogao naci po prodavnicama u to doba godine.

Sredinom jula, pri odlsku na posao vidim okolne zgrade do 4-tog sprata; ostali navise ili u magli ili u crnim-niskim oblacima.
Tako danima.

Otrcim pravo po nalog za odmor od nedelju dana.
Neplaniran odmor, ali samo gde jesam - da nisam.
Moze prva selendra, more, planina; samo nek se vidi iznad mene i nek greje odozgo.




mlekac mlekac 23:56 03.10.2013

Re: Secam se

49 41

Otrcim pravo po nalog za odmor od nedelju dana.
Neplaniran odmor, ali samo gde jesam - da nisam.
Moze prva selendra, more, planina; samo nek se vidi iznad mene i nek greje odozgo.




I da moze da se upali pec!
Sepulturero Sepulturero 19:24 03.10.2013

Северњак

Пошто већ дуже времена живим у једној земљи мало северније од Србије ево неколико апсолутно добронамерних примедби:

1. Да ли сте испустили ваздух из радијатора?

2. Да ли се грејање плаћа према потрошњи?

3. Адекватна изолација је овде на Северу обавезна, мислим да се чак плаћају некакви пенали ако је нема.

4. Кадгод дођем у Београд зими, а то је често, полудим од грејања у таксијима, дућанима а и у становима код пријатеља (општина Стари Град). Невероватно је да не могу ни да га искључе нити смање. Температура се регулише отварањем прозора.

5. Није нека утеха али "прехладу" не проузрокује хладноћа, већ вирус.
bocvena bocvena 20:15 03.10.2013

Re: Северњак

Pošto se moj rat za vodu završio neslavno, bolje da ti ja ne pomažem u ratu za grejanje:)

(mi se grejemo na TA peći i krenuli da ih uključujemo noću pre tri dana. od tri noći, dve je nestajalo struje u 1 i dolazila oko 6. dakle, ogrejasmo se...na poslu:)


ljudi, ja se ne sećam vremena u kome sam imala i vodu i struju kad treba. ili je bila stabilizacija ili kriza ili su marsovci napadali kaluđericu i otimali izvore energije i pijaće vode. ma dokopaću se ja mirijeva jednog dana, pa bog da me vidi!

ma nije smešno.
kad budete čitali da se neka bocvena opasala eksplozivom i drži taoce, setite se da sam dobar čovek u suštini.
kukusigameni kukusigameni 20:52 03.10.2013

Re: Северњак

bocvena
kad budete čitali da se neka bocvena opasala eksplozivom i drži taoce, setite se da sam dobar čovek u suštini.

Da nađeš neke jake taoce koji mogu dugo da izdrže bez vode, struje i grejanja.
bocvena bocvena 22:02 03.10.2013

Re: Северњак

pa neke iz ove paralelne srbije (tunu-nu-nu). što ima i vodu, i struju i grejanje. prosto da im razvijam osećaj solidarnosti:)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:24 03.10.2013

Re: Северњак

Температура се регулише отварањем прозора.

5. Није нека утеха али "прехладу" не проузрокује хладноћа, већ вирус.


a taj virus mnogo lepo džiklja u prostorijama gde se niko do proleća ne 'vata prozora, već okreće točkiće i štedi energiju tako što diše ono što je izdisao.

bez zezanja, ja prozore otvaram na nervnoj bazi i hejtujem onaj diskretno ustajali smrduckavi vazduh po hermetički zatvorenim gajbama.

EDIT: Prehladu još kako uzrokuje hladnoća, jer kad se o'ladiš i smrzneš, srolja ti se imunitet, pa ti tanka odbrana od virusa.
Hansel Hansel 23:51 03.10.2013

Re: Северњак

Vesna Knežević Ćosić

Tu si skroz u pravu, to konzerviranje će tek da pokaže loše strane.

bocvena
ma dokopaću se ja mirijeva jednog dana, pa bog da me vidi!

ma nije smešno.
kad budete čitali da se neka bocvena opasala eksplozivom i drži taoce
neke iz ove paralelne srbije (tunu-nu-nu). što ima i vodu, i struju i grejanje. prosto da im razvijam osećaj solidarnosti:)

Ne pucaj u Mirijevce!


mlekac mlekac 23:52 03.10.2013

Re: Северњак

Sepulturero


5. Није нека утеха али "прехладу" не проузрокује хладноћа, већ вирус.


Jeste, to su i mene ucili, hot medjutoa... Odem za vikend u Surduk, a tamo, u kuci, stari dobri Smederevac, odradjuje posao...

I meni prestane da curi nos i sve sto uz to ide.

I vratim se u ponedeljak kuci, u ovu nasu ledaru.

Nije proslo pola dana, a kod mene ko da je neko cesmu otvorio. Plus temperatura, plus kasalj....

Ako je i virus - mnogo je cudan. Javlja se samo kad je hladno.

Sto se prve tri tacke tice - kod nas niko ne sme da cacka oko radijatora osim ovlastenih predstavnika elektrana, do kojih je skoro nemoguce doci.

Grejanje se ne placa prema potrosnji.

Izolacija je delimicno odradjena, koliko se moglo - visa sila (finansijska) onemogucila da zavrsim komplet, ali, veruj mi, nisam jedina. Vise od pola Novog Beograda ima istovetan problem. A i ostali delovi grada gradjeni oko sedamdesetih....

Ovo pod 4 je tacno primeceno - regulatori na radijatorima su, iz nepoznatog razloga, uglavnom zasvajsovani da ne mogu da se okrenu. I ne smeju da se menjaju (popravljaju) bez majstora iz Elektrana...
mlekac mlekac 23:54 03.10.2013

Re: Северњак

Vesna Knežević Ćosić
[

bez zezanja, ja prozore otvaram na nervnoj bazi i hejtujem onaj diskretno ustajali smrduckavi vazduh po hermetički zatvorenim gajbama.


Vesna, najcrnje je sto ih i ja stalno otvaram - ne trpim ustajao vazduh. A kad dodje do situacije da ti se na 4 stepena cini kako spolja ulazi TOPLOTA, onda znas kako mi je u stanu.
mlekac mlekac 23:55 03.10.2013

Re: Северњак

bocvena
pa neke iz ove paralelne srbije (tunu-nu-nu). što ima i vodu, i struju i grejanje. prosto da im razvijam osećaj solidarnosti:)

Boco, kad krecemo po taoce?
bocvena bocvena 07:16 04.10.2013

Re: Северњак

Ne pucaj u Mirijevce!

Ma nikako! Mirijevci su najbolji frajeri u gradu:)
Ako krenem u terorizam (je l' beše Služba čita ove blogove?), operišem samo u krugu dvojke.
Hansel Hansel 07:59 04.10.2013

Re: Северњак

mlekac
Ako je i virus - mnogo je cudan. Javlja se samo kad je hladno.

Editovala Vesna gore -- fora je u padu imuniteta. Plus na hladnoći nos mnogima curi "po difoltu", valjda "zamišlja" da se time od nečega brani (preventivno ispira viruse i bakterije?!)?!

bocvena
Mirijevci su najbolji frajeri u gradu:)

Oooo... nisu nas obavestili da smo!
bocvena bocvena 08:41 04.10.2013

Re: Северњак

Služba zna i to:)
rade.radumilo rade.radumilo 08:44 04.10.2013

Re: Северњак

Editovala Vesna gore -- fora je u padu imuniteta. Plus na hladnoći nos mnogima curi "po difoltu", valjda "zamišlja" da se time od nečega brani (preventivno ispira viruse i bakterije?!)?!


Jok, nego ovako:
1. Pad imuniteta, najviše usled lošije ishrane van letnje sezone i usled toga što može doći do pada telesne temperature u određenim delovima tela, što ometa normalne hemijske procese u roganizmu.
2. Hladan vazduh je istovremeno i suvlji, tako da dolazi do isušivanja sluzokože disajnih organa, usled čega su ranjiviji na dejstvovanje virusa.
3. Po hladnom vremenu prostorije u kojima boravimo provetravamo samo povremeno, usled čega je koncetracija virusa u vazduhu daleko veća nego kada su prostorije konstantno provetrene.

Šmrcanje i slinavljenje je posledica virusa koji je već napao sluzokožu disajnih organa. Da li će to prerasti u nešto više (temperatura i slično) je sad stvar toga kakav je virus, kakav je imuni sistem u tom trenutku itd.
Hansel Hansel 11:24 04.10.2013

Re: Северњак

1. Imunitet pada i zbog poremećene termoregulacije, tu se recimo slažemo.

2. Otkud to da je hladan vazduh nužno i suvlji? Recimo, magla na +1 ili 0 u odnosu na 20 u sobi? Imaš, recimo, proračun tačke rose, ali da ne davim -- ne vidim odakle ti to da je hladan vazduh suvlji od onog u sobi koju greje radijator na primer (ne kače se uzalud isparivači na radijatore)?

3. I ovo se slažemo i rečeno je već.

4. (nenumerisano) Zašto slinave i kijaju alergični? Zašto nekima suze i oči na hladnom? (Ovo drugo ne znam, osim što sam čuo da čak postoji i alergija na hladno... inače, zna s ei da alergije slabe imunitet... hej, mlekac, a da li si proverila, da nisi alergična na grinje i nešto, pa u kombinaciji sa svim i svačim imaš veću podložnost infekciji?)

5. (moj dodatak): Ono što se retko čuje, a vrlo je bitno -- vitamin A je vanredno važan za zaštitu od infekcija jer doprinosi očuvanju površinskog sloja sluzokože; ako je u deficitu, javljaju se mikrooštećenja u tom sloju i sluzokoža postaje mnogo podložnija prodoru virusa i bakterija. Naravno, oprezno ako se vitamin A uzima u obliku suplemenata -- moguća je hipervitaminoza.
Jukie Jukie 12:10 04.10.2013

Re: Северњак

rade.radumilo
.Šmrcanje i slinavljenje je posledica virusa koji je već napao sluzokožu disajnih organa. Da li će to prerasti u nešto više (temperatura i slično) je sad stvar toga kakav je virus, kakav je imuni sistem u tom trenutku itd.

Mislim da li ili nije, tj. da je preventivno, ili da smo mi po difoltu krajem godine napadnuti od virusa koji će nas u određenom trenutku oboriti u krevet sa temperaturom, kašljanjem i bolovima (grip ili ne, za ovu diskusiju važna je suština)

A lošija ishrana, to je danas relativno, kancelarijski moljci na pauzama jedu kifle, burek, slatkiše i picu tokom cele godine.
rade.radumilo rade.radumilo 15:38 04.10.2013

Re: Северњак

Otkud to da je hladan vazduh nužno i suvlji? Recimo, magla na +1 ili 0 u odnosu na 20 u sobi? Imaš, recimo, proračun tačke rose, ali da ne davim -- ne vidim odakle ti to da je hladan vazduh suvlji od onog u sobi koju greje radijator na primer (ne kače se uzalud isparivači na radijatore)?


Ima x parametara, ali da sada ne drvim dinamiku gasova (a posebno vodene pare sa svim specifičnostima molekula vode) evo ti plastičan primer:
- Pogledaj kako radi klimatizacija velikih zgrada raspršivanjem vodene magle u struji vazduha.
- Probaj sledeći eksperiment. Stavi dve merne posude sa vodom, jednu u frižider a jednu pored frižidera u vreme kada u stanu ne koristiš grejanje (pošto je to poseban efekat) pa izmeri iz koje će više ispariti za određeno vreme.

Za CG si u pravu, ali to je double effect. Dakle, sa jedne strane ti spolja u stan uđe suvlji vazduh jer je napolju hladno, a onda ga dodatno dočeka grejanje, koje zapravo vodenu paru potera pod plafon.
Naravno, ovo nije uniformna priča. Može napolju biti hladno i povećana vlažnost vazduha recimo, ali samo do izvesne mere, kada je vrlo hladno (ispod -6 stepeni) vazduh je izuzetno suv.
Da li si primetio da po takvom vremenu (ukoliko nema novih padavina) sneg postepeno nestaje sa otvorenih površina, bez topljenja? Sbulimacija leda (direktan prelazak iz čvrstog u gasovito stanje) je moguća jer je koncentracija vodene pare u vazduhu minimalna. Takođe se i veš brže suši nego kada je recimo temperatura oko nule. Jeste da se prvo pretvori u dasku, ali se potom brže osuši nego kada je oko nule i ima više vlage u vazduhu.

Zašto slinave i kijaju alergični? Zašto nekima suze i oči na hladnom?


Od polovine avgusta do polovine septembra kijavim, slinavim i peku me oči zato što moj imuni sistem napada čestice za koje misli da su virusi. Doduše onda ja pobegnem u Severnu Afriku ili Malu Aziju, pa mi je sat vremena po sletanju na aerodrom super.
rade.radumilo rade.radumilo 15:47 04.10.2013

Re: Северњак

A lošija ishrana, to je danas relativno, kancelarijski moljci na pauzama jedu kifle, burek, slatkiše i picu tokom cele godine.


Pa na plastičnom primeru:
- O Milicinoj ishrani (sada ima 3 i po) strašno vodimo računa. Kako smo na čvrstu hranu počeli da prelazimo ped početak zimske sezone, kupovali smo joj slane i voćne kašice čime smo joj obezbedili veliku raznovrsnost voća i povrća tokom zimske sezone. Posle toga je prešla na istu ishranu koju i mi upražnjavamo u kojoj je dosta povrća i voća.
- Osim toga, osim kada je napolju najšmrljavije moguće vreme, minimalno dva puta dnevno izlazi napolje da se igra bilo napolju +30 ili -30.
Do sada je svega tri ili četiri puta bila prehlađena. Za prethodnih godinu dana imala je neku virusnu infekciju u oktobru prošle godine i u septembru ove, kada smo se vratili s mora i svi troje je zapatili. Pri tome je ona prošla bez temperature, za razliku od nas dvoje.
zilikaka zilikaka 20:16 04.10.2013

Re: Северњак

Hladan vazduh je istovremeno i suvlji,



Može još koja na ovu temu?

EDIT: Sad vidim da si napisao koju.

Ima x parametara, ali da sada ne drvim dinamiku gasova (a posebno vodene pare sa svim specifičnostima molekula vode) evo ti plastičan primer:


Ti to sve sam? Iz glave?

Nego, prijatelju, brkaš opasno babe i žabe, al to zvuči vrrrlo bombastično.
Pričaš svašta i vataš na galamu.

Ajd sad prost seljački rezon.
Ako je ladan vazduh suvlji, pa zato jače suši, što bre ljudi prave šušare pa ih lože?
Kako se bre niko nije setio da oladi pa će brže osušiti?

...i vodi računa kako ćeš odgovoriti!
X parametara, dinamika gasova i te munje ti neće proći.


Hansel Hansel 23:35 04.10.2013

Re: Северњак

Da, hvala Zili, evo i ja da dodam svojim rečima, da odgovorim i ja Radetu.

Dakle, vrlo dobro znam da frižider i klima-uređaj isušuju -- jer se na delovima koji hlade kondenzuje vodena para iz unutrašnjosti frižidera/sobe, a u slučaju frižidera i zaledi, u svakom slučaju voda se tako "povlači" iz vazduha, a nova ne dolazi (dok se ne otvore vrata/prozor npr.) i zato se veštačkim hlađenjem prostor isušuje. (Pomenuo sam tačku rose, ima na sajtu RHMZ-a uvek proračun tačke rose za određenu temperaturu i vlažnost vazduha -- to bi bila tačka kada u veštačkim uslovima, ako vazduh dođe u dodir s hladnjakom te temperature, počinje kondenzacija odn. isušivanje vazduha u zatvorenom sistemu.)

Evo, pogledaj temperature i vlažnosti vazduha na sajtu RHMZ-a:

Подаци са метеоролошких станица: ПЕТАК 04.10.2013. време: 23:00 (21:00 UTC)

Станица Температура (°C) Притисак (hPa) Правац ветра Брзина ветра (m/s) Влажност (%) Субјективни осећај температуре (°C) Симбол Опис времена

Палић 1 1018.1 - тихо 100 -1 Ведро
Сомбор 1 1019.9 SE 2 80 -2 Ведро
Нови Сад 3 1020.4 NE 2 87 1 Ведро
Зрењанин 2 1020.5 NE 1 87 -0 Ведро
Кикинда 2 1020.4 NE 1 87 -0 Ведро
Б. Карловац 1 1019.8 SE 2 93 -1 Ведро
Лозница 2 1015.9 - тихо 93 0 Ведро
С. Митровица 3 1020.6 NE 2 81 1 Ведро
Ваљево 3 1009.3 S 1 93 1 Ведро
Београд 6 1014.7 SE 2 70 4 Ведро
Крагујевац 2 1009.0 - тихо 93 0 Сумаглица
С. Паланка 1 1016.2 NE 1 93 -1 Ведро
В. Градиште 0 1020.7 NE 1 93 -2 Ведро
Црни Врх 1 908.2 N 1 86 -1 Ведро
Неготин 2 1025.4 - тихо 93 0 Ведро
Златибор 1 909.2 SE 1 75 -2 Ведро
Сјеница -1 908.3 NW 1 86 -4 Ведро
Пожега 0 993.0 - тихо 100 -2 Ведро
Краљево 3 1004.9 SE 1 81 1 Ведро
Копаоник -4 834.7 NE 3 54 -8 Ведро
Куршумлија 1 984.8 SW 2 86 -1 Ведро
Крушевац 2 1010.6 SE 2 87 -0 Ведро
Ћуприја 0 1016.0 - тихо 93 -2 Ведро
Ниш 3 1005.7 - тихо 87 1 Ведро
Лесковац 1 1002.7 - тихо 93 -1 Ведро
Зајечар 0 1014.2 SW 1 93 -2 Ведро
Димитровград 0 977.2 SE 3 93 -2 Ведро
Врање 3 977.2 NE 2 81 1 Ведро


A, vidi sada, na stranici automatskih stanica, na primer, Smederevska Palanka, u 23.50:

Станица: С. Паланка
Термин: 23:50
Датум: 04.10.
Дан: ПЕТАК
Температура
Температура (у термину) 0.4 °C
Тачка росе (у термину) 0.3 °C
...
Релативна влажност (у термину) 99 %

Namerno sam uzeo primer S. Palanke s ovolikim stepenom vlažnosti (a gore si mogao da vidiš da je vazduh u najvećem broju mesta veoma vlažan, iako je hladno. To što je apsolutna vlažnost tog vazduha manja u poređenju s vazduhom iste relativne vlažnosti, a na višoj temperaturi je potpuno druga stvar. Na ovoj t vazduh u Palanci može da primi vrlo malo vlage, a postojeća će početi da se kondenzuje ako t padne samo za 0,1 °C, što se verovatno već desilo.

Evo i V. Gradišta, u 0.10:
Станица: В. Градиште
Термин: 00:10
Датум: 05.10.
Дан: СУБОТА
Температура
Температура (у термину) -0.3 °C
Температура на висини од 5 cm (у термину) -1.7 °C
Тачка росе (у термину) -0.3 °C
Релативна влажност (у термину) 100 %

20 minuta ranije t je bila 0,5°C, relativna vlažnost je ostala ista.

I, kako se ponaša nos u ovakvim situacijama? Pomišljam, u šali, da se on "znoji" na niskim temperaturama, a pri visokoj relativnoj vlažnosti. Nemam pojma zašto, ali malo sam analizirao ponašanje svog u različitim momentima danas, i rekao bih da možda ima neke veze. Ali, dopuštam i da curi i na suvom vazduhu, da se brani od isušivanja; ali, zašto se to ne dešava leti kada je suv vazduh?

E, da, sneg. Sigurno da neki deo snega sublimira, ali mnogo jači efekat je sleganje i lagano topljenje u nižim slojevima (zbog toplote zemljišta). Gledao sam zimus u operativnim biltenima RHMZ-a podatke o visini snežnog pokrivača i rezervi vode u pokrivaču -- nije bilo novih padavina, visina snežnog pokrivača se smanjivala, a rezerva vode ostajala je ista -- dakle, povećavala se gustina snega.

(Mada, i za Zilikaku jedan primer, znaš kako su nekad domašice volele da ostave veš da se smrzne, a još ako duva, sušio se prilično dobro, kažu. )

Toliko od mene za večeras.

Hansel Hansel 08:37 05.10.2013

Re: Северњак

... A sada da dodam da se u nosu, kad je hladno, zaista možda dešava prava kondenzacija, budući da u izdahnutom vazduhu ima i vodene pare. Sećam se, izvinjavam se što će biti malo degute, da su mi se tokom straže u vojsci smrzavale nozdrve iznutra (led na dlačicama u nosu), toliko je bilo hladno (od -20 do -30, noćne temperature).
zilikaka zilikaka 13:35 05.10.2013

Re: Северњак

Da, hvala Zili

Ti si moj dragi lik. Zato sam i uletela u fajt

Pošto nam se kolega ne javlja, a posle onako ispraznog i nadmenog nastupa, valjalo bi objasniti sledeće:

Hladan vazduh je istovremeno i suvlji,

Nije.
Postoji apolutna i relativna vlažnost vazduha, a sposobnost primanja vlage (intenzitet isušivanja) opada sa temperaturom.
Nači, hladan vazduh je mokriji.
Ima x parametara

Nije. Ima ih tačno tri.
U termodinamici su za svako kretanje toplote ili mase zaslužni
-razlika pritisaka
-razlika temperature
-razlika koncentracija
ali da sada ne drvim dinamiku gasova (a posebno vodene pare sa svim specifičnostima molekula vode)

Ne znam šta po tebi dođe "dinamika gasova", al samo da ti kažem, vlažan vazduh je mešavina a ne gas. O drugom delu rečenice TEK neću da komentarišem. Blage veze s pričom nema.
Pogledaj kako radi klimatizacija velikih zgrada raspršivanjem vodene magle u struji vazduha

Na tom principu ti rade sva hlađenja, al je ovo nepovratni, a ne kružni proces. Voda uzima toplotu okoline zbogradi sopstvenog isparavanja, i ti kao rezultat toga imaš nižu temperaturu vazduha.
Probaj sledeći eksperiment. Stavi dve merne posude sa vodom, jednu u frižider a jednu pored frižidera u vreme kada u stanu ne koristiš grejanje (pošto je to poseban efekat) pa izmeri iz koje će više ispariti za određeno vreme.

Ovo ćeš ti sam da uradiš nekoliko puta, i pri tome upisuješ sve podatke od značaja (temperature u frižideru i napolju, da li je frižider sa sopstvenim otapanjem, koliko puta su otavarana vrata, šta se dešavalo u sobi...)

Kad iz najmanje tri ponavljanja dobiješ približne rezultate, ja se obavezujem da ih prodiskutujem javno sa tobom.

Nego, kad smo već u radnji, da nastavimo.

1. Onaj koji te je učio fiziku il termodinamiku, da ti vrati pare. Nije što te nije naučio, nego što te je ostavio u uverenju da ti to znaš.

2. To što ti nešto u životu nisi naučio, božemoj, ništa strašno, nego što imaš potrebu da pametuješ okolo nesvestan svog neznanja. Jeste ovde opuštena atmosfera za čapras divan, al ne prolazi baš sve.

3. Aj i što si lupio i pogrešio, živ čovek, nego kad ti neko lepo skrene pažnju da grešiš, umesto da staviš prst na čelo i priznaš (bar sebi) da se to nekad može desiti i takvima, ti se vataš besmislenih fraza i teraš dalje, pokušavajući da onog drugog napraviš na neznalicu i budalu.

...nemoj sinko, sujeta je gadna stvar. Upropastila je i mnogo bolje od tebe.
Hansel Hansel 16:35 05.10.2013

Re: Северњак

zilikaka
Da, hvala Zili

Ti si moj dragi lik. Zato sam i uletela u fajt

Ahhh! Ovo je tako neoromantično!

... Takođe!
tetris tetris 23:21 05.10.2013

Re: Северњак

Pogledaj kako radi klimatizacija velikih zgrada raspršivanjem vodene magle u struji vazduha

Na tom principu ti rade sva hlađenja, al je ovo nepovratni, a ne kružni proces. Voda uzima toplotu okoline zbogradi sopstvenog isparavanja, i ti kao rezultat toga imaš nižu temperaturu vazduha.


i veću vlažnost, pri cemu se taj metod ne koristi primarno zbog hladjenja vazduha već zbog regulacije vlažnosti (naročito u zimskim uslovima kad zbog predgrevanja vazduha opada relativna vlažnost - dok absolutna vlažnost ostaje ista). Inače za klimatizaciju zgrada se uglavnom koriste zatvoreni sistemi sa vodenim hladnjacima (ili u nekim slučajevima haldnjaci sa isparavanjem freona).

mojih pet centi ovoj diskusiji
milisav68 milisav68 10:33 06.10.2013

Re: Северњак

Hansel

Namerno sam uzeo primer S. Palanke s ovolikim stepenom vlažnosti (a gore si mogao da vidiš da je vazduh u najvećem broju mesta veoma vlažan, iako je hladno. To što je apsolutna vlažnost tog vazduha manja u poređenju s vazduhom iste relativne vlažnosti, a na višoj temperaturi je potpuno druga stvar. Na ovoj t vazduh u Palanci može da primi vrlo malo vlage, a postojeća će početi da se kondenzuje ako t padne samo za 0,1 °C, što se verovatno već desilo.

Ovo ti je mnogo loš primer - ja da ti kažem.
Hansel Hansel 15:06 06.10.2013

Re: Северњак

milisav68
Ovo ti je mnogo loš primer - ja da ti kažem.

Setio sam se pošto sam objavio komentar, a nedavno sam tek locirao tog Palančanina (jel' se tako kaže?), tj. sâm se locirao.
milisav68 milisav68 15:57 06.10.2013

Re: Северњак

Hansel
Setio sam se pošto sam objavio komentar, a nedavno sam tek locirao tog Palančanina (jel' se tako kaže?), tj. sâm se locirao.


Da, tako se kaže, a gos`n Rade može slobodno da dođe i da vidi kako se ujutru uveliko "bele" automobili, a zbog čega - jbmlga.

A i inače imamo super klimu od -30 do +45.
jedi-knight jedi-knight 12:35 04.10.2013

...

Jeste, ja sam ona što voli jesen i zimu.
Zaista ih volim.
I stvarno mi ne smeta kad pada kiša.
Ni kad duva vetar.
Ni kad se uhvati mraz.


I ja sam tako mislio dok nisam doživeo moskovsku zimu. I to ne jednu. DVE
A greju čak i metro

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana