Društvo| Životni stil

Poređenja : Nasilje kao stil života

Boris Drenca RSS / 18.10.2013. u 21:53

1374076_647188785312179_474711601_n.jpg

Nasiljem se bavimo kampanjski. Skoro svaki pojedinačni slučaj prati se zgražavanjem i osudom. I to je sve. Do sledećeg koji je praćen osudom i zgražavanjem. Tišim. I tako redom....Što više vremena prolazi to su glasovi zgražavanja i osude tiši. I onda se probudimo u užasu i ne znamo gde su nam prošle godine.

Danas je 16 godina od ubistva Dušana Jovanovića. Pojedinačni slučaj nasilja. Koji je morao da nas otrezni od godina koje smo do tada proveli kao u magli užasa. Nije nas otreznio.Pojačao je tišinu. Da, da, bilo je užasavanja i osuda. Neko je bio i u zatvoru zbog toga. Ali ostalo je na tome. Na jednoj ploči u Beogradu. Na sećanjima. Užasi koji su usledili su samo Dušanovu tragediju dublje zakopavali.

I niko ko je tvrdio da je vlast u 'državi' (čast pojedinačnim glasovima) nije ništa uradio ovim povodom. Niko one koji mu veruju nije pokušao da ubedi da je to odvratno, kukavički, jadno, bedno, nesvojstveno civilizovanom načinu komunikacije.

Palac, mozak i govor smo razvili kao vrsta da razgovaramo i tako rešavamo probleme a ne da se grizemo, udaramo, ubijamo.

Niije počelo tada, počelo je ranije. Na našu žalost nije se tada ni završilo. Nastavljalo se manjim ili većim izlivima nasilja. Uvek sa žrtvama. Nekim izlivima nasilja sam prisustvovao. Rat sa svim grozotama, 14. oktobar 2000. godine. Ništa se nije dogodilo. Pokušaj Parade ponosa 2001. Nisam samo ja, svi smo prisustvovali.

U međuvremenu događa se da svaki dan dočekujemo sa vestima koje liče na izveštaj sa ratišta. Mediji kao da su navikli da statistike i žrtve kažu ujutru, posle 'dobro jutro'. .. Nisu nasilje samo prebijeni, ranjeni povređeni, deo statistike su i povređeni u saobraćajnim nesrećama, opljačkani, poniženi. Privođenja dolaze u večernjim vestima, oslobađanja samo ako baš mora da se javi...

Ma koliko 'država' pokušavala da objasni da je autoritet, svojim postupcima pokaže da nije. I ne potresa se zbog toga.

Nikome nije problem što aflatoksina ima u našoj hrani. Problem je onaj čovek iz 'države' koji je to objavio. A aflatoksin nije niko ni čistio. 'Država' pokazuje da je to ne interesuje i nastavlja da vređa. Nas uglavnom.

I ovim najavama legalizacije GMO proizvoda u prometu država pokazuje da je poražena. Ne treba u ovom slučaju dozvoliti da se rasprava svede na argumente za ili protiv GMO.

Treba obratiti pažnju da je problem mnogo veći od rasprave o tome . ZAKONOM je bio zabranjen promet i proizvodnja GMO materijala. 'Država' je priznala da se taj promet možda obavlja već neko vreme. 

To znači ova 'država' priznaje da se na njenoj teritoriji ne poštuju njeni zakoni i umesto da ih primeni ona odlučuje da ih promeni. Poraz i to veliki.

Baš me interesuje šta će da urade i kada saznaju da se u Srbiji sasvim slobodno, bez straha od sankcija, gaje GMO proizvodi. To će biti zabranjeno i po novom zakonu.

Pismo koje sam uputio poslanicima moj je pokušaj da kod onih koje plaćamo izazovem reakciju i pozovem ih na akciju. Odgovorile su mi samo dame. Osim gospođa Čomić, Karić i Đerić svoju akciju je najavila i narodna predstavnica, poslanica Milica Vojić Marković. Hvala im svima .

Možda se nekome čini da je pisanje pisama spor način. da nema rezultata i tome slično. Mislim da nije.

Dokle god ljude koji su naši predstavnici i zaposleni podsećamo na njihove dužnosti mi pomažemo i sebi i njima. Kada urade nešto, nama će biti bolje. O alternativnim akcijama ne želim ni da razmišljam. Isuviše su gadne.

A možemo i samo da kukamo. I postignemo ....ništa.



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 22:22 18.10.2013

sasvim

odličan tekst
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 18.10.2013

poraz do poraza

I ovim najavama legalizacije GMO proizvoda u prometu država pokazuje da je poražena.

Da li ja dobro čitam?
Ti smatraš da je ispunjavanje uslova za pristupanje Svetskoj Trgovinskoj Organizaciji i Evropskoj Uniji poraz Srbije?

To znači ova 'država' priznaje da se na njenoj teritoriji ne poštuju njeni zakoni i umesto da ih primeni ona odlučuje da ih promeni. Poraz i to veliki.


Priznaje država da na njenoj teritoriji ima i heroina, a i on je zakonom zabranjen.
Da li je i to veliki poraz države?
Ako jeste postoji li država na svetu koja nije poražrena?
Boris Drenca Boris Drenca 22:40 18.10.2013

Re: poraz do poraza

Priznaje država da na njenoj teritoriji ima i heroina, a i on je zakonom zabranjen.


Lepo primećeno ali heroin se ne prodaje u samoposluzi na uglu.

Kada imate nešto što je nelegalno onda se prodavci nelegalnog sasvim kriju (slučaj heroin) ali ako imate u samoposluzi nešto što je nelegalno (znači neko uvezao / proizveo protivno zakonu) to je drugi problem. To je dokaz poraza 'države'.

Posebno zbog toga što se trgovci ne kriju, za razliku od onih što prodaju heroin.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 18.10.2013

Re: poraz do poraza

Kada imate nešto što je nelegalno onda se prodavci nelegalnog sasvim kriju (slučaj heroin) ali ako imate u samoposluzi nešto što je nelegalno (znači neko uvezao / proizveo protivno zakonu) to je drugi problem. To je dokaz poraza 'države'.


I to je skriveno, nije deklarisano kao proizvod od GMO, švercovano.
Svakako da se država time ne može ponositi ali pošto nas to, gmo na policama, čeka u skoroj budućnosti, čemu dizanje larme i proglašavanje poraze džave?

Ili da odustanemo od STO i EU?
Boris Drenca Boris Drenca 23:00 18.10.2013

Re: poraz do poraza

Tema teksta nisu ni GMO, ni EU ni STO.

Tema je da 'država' ima zakon za koji je potpuno svesna da se ne poštuje (a 'država' je obavezna da ga poštuje) i onda reši da 'prelomi u mozak' i zakon jednostavno promeni.

To je isto kao kada bi saopštila (da iskoristim vašu paralelu sa heroinom) da ima ljudi koji prodaju heroin i onih koji ga kupuju iako je zakonom zabranjeno pa odluči da tu trgovinu ozakoni.


I to je skriveno, nije deklarisano kao proizvod od GMO, švercovano.


Mislim da grešite. piše nešto kao 'napravljeno od sastojaka genetski modifikvanih biljaka' ali nemam trenutno u kući. Slikaću u prodavnici i postaviti. Nije švercovano legalno uvezeno. Tačnije jeste zabranjeno ali u ovoj zemlji to ne znači i da će biti kažnjivo
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 18.10.2013

Re: poraz do poraza

To je isto kao kada bi saopštila (da iskoristim vašu paralelu sa heroinom) da ima ljudi koji prodaju heroin i onih koji ga kupuju iako je zakonom zabranjeno pa odluči da tu trgovinu ozakoni.


Nije baš tako
Nije motiv države da dozvoli prodaju proizvoda od GMO to što ih već ima pa hajd da legalizuje kad ne može da spreči.
Motiv joj je što je to uslov za pristupanje STO.

Prvo pitanje

Da li je loše što je tih proizvoda imalo i dok su zakonom bili zabranjeni?
Jeste.
Drugo pitanje
Da li država treba da legalizuje te proizvode ako je legalizacija uslov za EU?
Ja mislim da treba, a ti?

Boris Drenca Boris Drenca 23:34 18.10.2013

Re: poraz do poraza

Ja mislim da treba, a ti?


Ja mislim da država ne primenjuje zakone koji važe u njoj i sam tim popušta pred prekršiocima istog.

Da li je to uslov za EU i STO? Ne znam. Nemam ni jedan dokaz osim izjava političara ovdašnjih. To je validan dokaz isto koliko i da će granica aflatoksina biti vraćena na nivo od pre pojave tog otrova u hrani. Tačnije mislim da to ništa ne znači.

Da smo se bavili primenom zakona, bilo kog, mislim da ne bi 'MORALI' da usvajamo bilo koji zakon koji nam treba za nešto. Ali to nije tema, tema je što se sadašnji zakon ne poštuje.

U tekstu sam pitao šta će država 'uraditi' sa zakonom kada 'sazna' da se GMO gaji u Srbiji? Verovatno će ponovo biti promenjen. Poštovanje zakona je problem ne članstvo bilo gde.
escherichije_colic escherichije_colic 11:40 19.10.2013

Re: poraz do poraza

Boris Drenca

To je isto kao kada bi saopštila (da iskoristim vašu paralelu sa heroinom) da ima ljudi koji prodaju heroin i onih koji ga kupuju iako je zakonom zabranjeno pa odluči da tu trgovinu ozakoni.


Ako sam ja dobro upućen u problematiku vezanu za GMO, to genetski modifikovano seme bukvalno uništi zemljište na kojem je zasejano, promeni ga tako da ubuduće na njemu samo to mutirano seme može uspevati. U prevodu, svaki put kad hoćeš da seješ, sadiš, štagod, moraš da kupiš kod Monsanta i Mikija Kostića trejdmark seme. Ako u tom svetlu sagledamo stvari, daleko bi manja šteta bila legalizovati heroin nego zagaditi zemlju tim đubretom. Jedinu štetu od legalizacije heroina imali bi dileri i njihov sponzor u većini slučajeva- državni aparat.
hajkula1 hajkula1 13:52 19.10.2013

Re: poraz do poraza

hoochie coochie man

Drugo pitanje
Da li država treba da legalizuje te proizvode ako je legalizacija uslov za EU?
Ja mislim da treba, a ti?






Da li treba država da potpiše dozvolu da se trujemo, naša deca i ako budu imali decu njihova deca? Nema šta da se razmišlja.

Kada neko ovako priča, ili je neobavešten potpuno ili je Monsato lobista i /ili zlonameran.

Ima na youtube snimak o iskustvu na Havajima posle (20-togodišnje) gajenja hrane iz GMO semena, preveden na naš jezik, nisam uspela da pronađem, spor mi je net.




hajkula1 hajkula1 14:30 19.10.2013

Re: poraz do poraza

Boris Drenca
Tema teksta nisu ni GMO, ni EU ni STO.

Tema je da 'država' ima zakon za koji je potpuno svesna da se ne poštuje (a 'država' je obavezna da ga poštuje) i onda reši da 'prelomi u mozak' i zakon jednostavno promeni.


To je isto kao kada bi saopštila (da iskoristim vašu paralelu sa heroinom) da ima ljudi koji prodaju heroin i onih koji ga kupuju iako je zakonom zabranjeno pa odluči da tu trgovinu ozakoni.


I to je skriveno, nije deklarisano kao proizvod od GMO, švercovano.


Mislim da grešite. piše nešto kao 'napravljeno od sastojaka genetski modifikvanih biljaka' ali nemam trenutno u kući. Slikaću u prodavnici i postaviti. Nije švercovano legalno uvezeno. Tačnije jeste zabranjeno ali u ovoj zemlji to ne znači i da će biti kažnjivo




Tema je i GMO jer je nešto što truje našu sredinu, vodotokove, biljke, životinje i nas a država se pravi blesava. Kako će nas štititi od trovača ako tek dozvoli GMO? Kontrolisaće? Da verujemo što nam država kaže?


Svi što se bune protiv Monsanta su neodgovorni, neznalice, šta?


Imali smo aferu s vakcinama, sa eksperimentalnim lekovima i - nikome ništa. I ovde na blogu smo bili proglašavani paranoicima i slično a šta je bilo na kraju?
8c_competizione 8c_competizione 09:47 19.10.2013

mislim ...

... da je u ovoj recenici siže celog bloga:

To znači ova 'država' priznaje da se na njenoj teritoriji ne poštuju njeni zakoni i umesto da ih primeni ona odlučuje da ih promeni. Poraz i to veliki.
hajkula1 hajkula1 13:42 19.10.2013

HVALA TI NA TEKSTU


Hvala ti na tekstu. Na nekoliko mesta, molila sam da neko započne temu o GMO.

Na nasilje kao da se navikavamo, izgleda tako a ja ne želim da priznam. Ne znam koji roditelj vaspitava dete da slabije treba braniti, uglavnom čujem pouku, skloni se. Odrasli i manje odrasli, ako se ne sklone, onda snimaju mob telefonom. Ko to može da promeni, nego mi pojedinci. Država mora da se ponaša drugačije, da sankcioniše a ne kao do sada nagrađuje velike lopove i prevarante. I to moramo da promenimo.


Treba obratiti pažnju da je problem mnogo veći od rasprave o tome . ZAKONOM je bio zabranjen promet i proizvodnja GMO materijala. 'Država' je priznala da se taj promet možda obavlja već neko vreme.

To znači ova 'država' priznaje da se na njenoj teritoriji ne poštuju njeni zakoni i umesto da ih primeni ona odlučuje da ih promeni. Poraz i to veliki.




Ivana Dulić je rekla da je dozvolila uvoz, znači nije možda, nego stvarno.

Kako se Rusija nosi s time?
Kako Francuska?


Nije samo opasnost u GMO, nego u hemiji kojom se tretira a sadrži otrove, na primer glifosat.

Treba razmotriti proširenje proizvodnje organske hrane. Onda, šta znači ne pristupanje STO (a za pristup EU, sada kada vidim druge zemlje, baš me briga).


Glamočić je bio protivnik GMO a sada ne znam šta drugo, sem da sumnjam. Treba da imamo ljude u vlasti kojima verujemo a situacija je takva da im u startu ne verujemo. Tu smo i sami krivi, dozvolili smo da nas lažu i idu dalje.



Boris Drenca Boris Drenca 14:25 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Nije samo opasnost u GMO, nego u hemiji kojom se tretira a sadrži otrove, na primer glifosat.


Izuzetnoo'' važan podatak. Pitajte vlasnike njiva pored GMO uljane repice kako su prošli posle zaprašivanja GMO njive
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:51 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Pitajte vlasnike njiva pored GMO uljane repice kako su prošli posle zaprašivanja GMO njive


Dajte ljudi raspitajte se malo pre nego što krenete da delite znanje.
Raspitajte se evo kod mene. Ja svake, ali svake, godine koristim preparate na bazi glifosata a oni deluju tako da kad je samo normalna godina onda ne mogu da spreče nicanje korova ni na površini koja je tretirana, pa moram nekada i po dva puta istu površinu da tretiram, a pričati o posledicama na susednim parcelama je smešno.

Kako Francuska?


Evo ovako

PARIZ, Francuski sud je danas poništio zabranu uzgoja genetski modifikovanog kukuruza američke kompanije Monsanto.

Dakle ne samo da je dozvoljen promet nego i proizvodnja GMO.


to genetski modifikovano seme bukvalno uništi zemljište na kojem je zasejano, promeni ga tako da ubuduće na njemu samo to mutirano seme može uspevati.


Ogromna zabluda.

Zna se da je u jednom periodu bilo ozbiljnih površina pod GM sojom u Vojvodini, i ne samo Vojvodini, a da ih sada ima ali manje.
Šta je sa tim parcelama na kojima je bila zasejana takva soja a sada nije?
Da li su prazne, neupotrebljive?
Pa ne naravno, sasvim normalno se gaje druge kulture na njima.
blogovatelj blogovatelj 18:24 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Dakle ne samo da je dozvoljen promet nego i proizvodnja GMO.


Kanada je ovih dana potpisala ugovor o slobodnoj trgovini sa EU.
Još nije na snazi, predstoji ratifikacija od strane država članica EU, ali za par godina će sve profunkcionisati.
Ugovorom je liberalizovano 98% trgovine, pretpostavljam da i GMO hrana spada u to.
Tako da je džaba ovo naricanje, GMO je naša budućnost. Je li ta budućnost svetla ili nije, to niko ne zna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:46 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Tako da je džaba ovo naricanje, GMO je naša budućnost. Je li ta budućnost svetla ili nije, to niko ne zna.


Baš tako.

Ima Srbija razloga da što je moguće više odlaže i promet i proizvodnju GMO ali to sigurno nisu ovi razlozi koji se najčešće mogu čuti, da je zemljište posle toga upropašteno, da kad se to jednom poseje gotovo je, da i komšija posle toga samo gm seme mora da seje i slične besmislice.

Da li je sreća u GMO, to niko živ ne zna.
Boris Drenca Boris Drenca 19:11 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

http://www.mooshema.com/2012/11/12/gmo-prirucnik-za-laike-mitovi-i-cinjenice/
kukusigameni kukusigameni 19:14 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

hoochie coochie man

Đes' laiče?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:21 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Đes' laiče?


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:33 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Boris Drenca
http://www.mooshema.com/2012/11/12/gmo-prirucnik-za-laike-mitovi-i-cinjenice/


Pazi kad me nije mrzelo da otvorim taj link iako sam dobro pretpostavio šta može da se nalazi na njemu.
Naravno budalaštine.

Ej, neka mušema napšiše nešto i ti to uzimaš kao neki dokaz!

Kakav bre gen terminator kakvi bakrači.
Čoveče, ako te stvarno zaniam ta oblast što ne čitaš neku ozbiljnu literaturu nego nasedaš na kojekakve stupidarije.

Pazi šta ta mušema piše

Takav DNK proizvodi otrovni pesticid u samoj ćeliji biljke. Ovaj pesticid se ne može oprati


Ona priča o pranju, pazi čoveče, PRANJU nečega što se nalazi unutar ćelije.
Svako normalan bi već tu odustao (a ja sam čitao još malo, pa ti vidi :))

Boris Drenca Boris Drenca 20:07 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

hoochie coochie man :
Naravno budalaštine


Eto zbog raznih mojih poslovnih aktivnosti imam priliku da čitam tekstove stranačkih internet službi. Opterećenih mantrama i isključivošću. Osnovna karakteristika je da se nedostatak argumenata pokriva menjanjem teme i pravca rasprave.

Ne mrzi me ponoviću smisao teksta, ako ga neko nije čitao:

I ovim najavama legalizacije GMO proizvoda u prometu država pokazuje da je poražena. Ne treba u ovom slučaju dozvoliti da se rasprava svede na argumente za ili protiv GMO.

Treba obratiti pažnju da je problem mnogo veći od rasprave o tome . ZAKONOM je bio zabranjen promet i proizvodnja GMO materijala. 'Država' je priznala da se taj promet možda obavlja već neko vreme.

To znači ova 'država' priznaje da se na njenoj teritoriji ne poštuju njeni zakoni i umesto da ih primeni ona odlučuje da ih promeni. Poraz i to veliki.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Osnovna karakteristika je da se nedostatak argumenata pokriva menjanjem teme i pravca rasprave.


Jel?
A važi li to uvek ili samo kad ti tako odgovara, važi li i za i one sa kojima se slažeš ili samo za neistomišljenike?
Onaj link koji si ti postavio kao neki dokaz ide u tom, promenjenom, pravcu.

Tvoj komentar, Pitajte vlasnike njiva pored GMO uljane repice kako su prošli posle zaprašivanja GMO njive, ništa ne priča o državi nego isključivo protiv GMO.

Pa, kad i za koga važi vrlo striktno držanje pravca?

Eto zbog raznih mojih poslovnih aktivnosti imam priliku da čitam tekstove stranačkih internet službi.


Zanimnjivo.

Ja bih za čoveka koji radi takav posao pomislio da je prilično informisan, a kad pročitam da ne zna da li je liberalizacija tržišta, pa i onog za GMO, uslov za pristupanje STO vidim da to i nije baš tako.
A trebalo bi.
Ili ne bi?

Boris Drenca Boris Drenca 22:31 19.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Ja bih za čoveka koji radi takav posao pomislio da je prilično informisan, a kad pročitam da ne zna da li je liberalizacija tržišta, pa i onog za GMO, uslov za pristupanje STO vidim da to i nije baš tako.


Informisaniji nego što bi sam želeo ali i dalje zamena teza ...ja pričam o 'državi' koja ne poštuje sopstvene zakone a ne o STO o kome vi sve vreme, veoma slično ljudima čije literarne radove čitam po ceo dan.

Inače iz pomenutih radova se čovek ne može informisati već samo čitati propagandne floskule, a liberalno tržište svakako nije STO...ali o tome kada o tome budemo raspravljali...ne ovde , u nekom drugom tekstu
hajkula1 hajkula1 01:49 20.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

hoochie coochie man
Boris Drenca
http://www.mooshema.com/2012/11/12/gmo-prirucnik-za-laike-mitovi-i-cinjenice/


Pazi kad me nije mrzelo da otvorim taj link iako sam dobro pretpostavio šta može da se nalazi na njemu.
Naravno budalaštine.

Ej, neka mušema napšiše nešto i ti to uzimaš kao neki dokaz!

Kakav bre gen terminator kakvi bakrači.
Čoveče, ako te stvarno zaniam ta oblast što ne čitaš neku ozbiljnu literaturu nego nasedaš na kojekakve stupidarije.

Pazi šta ta mušema piše

Takav DNK proizvodi otrovni pesticid u samoj ćeliji biljke. Ovaj pesticid se ne može oprati


Ona priča o pranju, pazi čoveče, PRANJU nečega što se nalazi unutar ćelije.
Svako normalan bi već tu odustao (a ja sam čitao još malo, pa ti vidi :))




Tužno je što je tebi smešno. Voće i povrće se peru pre nego što se jedu, zar ne? Zato što su prskani, savetuje se dobro pranje.

Naravno da biljka koja proizvodi pesticid je najmanje rečeno, sumnjiva.

Šta je tebi smešno to što kaže da ne može da se opere, kada je nešto unutar ćelije? Naravno da ne može. Tekst je za laike, za neobrazovane ljude, da im približi opasnost.

Na internetu bar mogu da se nađu tekstovi ljudi iz struke. I ima ih koji upozoravaju i koji su vrlo kritični prema glifosatu i prema GMO.

Ti možeš da pametuješ ali to što se rugaš, tebi na čast.

Tebi ne verujem.








hajkula1 hajkula1 03:23 20.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

hoochie coochie man


Kako Francuska?


Evo ovako

PARIZ, Francuski sud je danas poništio zabranu uzgoja genetski modifikovanog kukuruza američke kompanije Monsanto.

Dakle ne samo da je dozvoljen promet nego i proizvodnja GMO.




Evo iz Francuske, nadam se da je dovoljno relevantan izvor


U knjizi "Genetički modifikovani organizmi - to je naša stvar" Korin Lepaž, bivša ministarka ekologije Francuske, a sada poslanica Grupe Zelenih u Evropskom parlamentu, opisuje kako su prehrambene industrije kao Monsanto uspele da uđu u evropske demokratske institucije.

Organizovana prevara

- Velike industrijske grupe diktiraju pravila igre, parametre koji su tako napisani da nikada nije bilo nikakvog problema. A zapravo je reč o ogromnoj i organizovanoj prevari koju su institucije javne vlasti, nažalost, prihvatile - kaže Lepažova.


Namešteni eksperimenti

- Do sada je EU izdavala dozvole za GMO na osnovu studija proizvođača koje nikada nisu trajale duže od tri meseca. Eksperiment dr Seralinija na pacovima, prvi koji je trajao dve godine, pokazao je da postoje teške zdravstvene posledice upotrebe GMO. Evropska agencija za bezbednost hrane zbog sukoba interesa svojih članova i dalje se vrši pritisak da GMO dobiju dozvolu za EU bez ikakve eksperimentalne studije na duži rok - upozorava sagovornica "Vesti".

Ona ukazuje na to da su neki evropski komesari i gotovo svi eksperti koji savetuju Evropsku komisiju zapravo finansijski vezani za prehrambenu industriju.

U Evropi ima zemalja koje su to odbile. U Austriji nema GMO. Mi imamo jedan tekst, ja sam bila izvestilac u EP, koji treba da omogući državama i regionima da zabrane GMO na njihovoj teritoriji. Taj je tekst izglasan u EP, ali je blokiran na nivou Saveta ministara EU. Srbima bih rekla isto što i Francuzima ili drugim Evropljanima, a to je da treba pružiti otpor. Treba insistirati na obaveznom stavljanju etiketa na proizvode sa GMO, a potrošači treba da odbiju da kupuju GMO. Treba se boriti kako ne bi bilo GMO u Srbiji, kao što je nema u Austriji i u skoro svim evropskim državama.

Srbija će ulaskom u Svetsku trgovinsku organizaciju morati da dozvoli promet GMO?
- Postoje dve stvari. Jedna je uzgajanje GMO, a druga je prodaja i promet. To nije isto. Na primer, jedna zemlja može danas da zabrani uzgajanje GMO na svojoj teritoriji. Soja i kukuruz koji dolaze iz SAD uglavnom su GMO koji nemaju etiketu jer su namenjeni stočnoj ishrani. Jedna sam od onih koji se bore da u EU bude uvedena obavezna etiketa kao što je to sada slučaj sa proizvodima za ljudsku ishranu.

Da li postoje dve vrste stručnjaka, oni koji imaju interese i oni koji su nezavisni?
- Naravno da su sukobi interesa ogromni u tom domenu. Izvestan broj evropskih institucija je to priznao. Ti stručnjaci su plaćeni da bi rekli da nema problema ili da nije utvrđeno da ih ima. Nezavisni stručnjaci nemaju novca da vrše istraživanja. To tako funkcioniše na isti način kad je reč o duvanu ili klimatskim promenama. Velike industrijske grupe dobro su organizovane i na nama građanima - na civilnom društvu je da se organizujemo protiv njih.


http://www.vesti-online.com/Vesti/Tema-dana/352954/Srbi-borite-se-protiv-GMO
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:27 20.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

Tužno je što je tebi smešno


Pa hteo sam da budem fin i napisao da je tvrdnja da herbicidi deluju i na parcelama na kojima nisu primenjeni smešna.
Da nisam hteo da budem fin napisao bih da je glupa, jer jeste i to.

Voće i povrće se peru pre nego što se jedu, zar ne? Zato što su prskani, savetuje se dobro pranje.


Da te potsetim, ona priča o pranju nečega što se nalazi unutar ćelije.
Naravno da biljka koja proizvodi pesticid je najmanje rečeno, sumnjiva.

Pa može da bude sumnjiva, u sve se može sumnjati, ali dokaza za štetnost nema.
Postoji nešto što se zove imuni sistem, a kako on funkcioniše?
Tako što telo na pojavu patogena luči hemijske supstance koje ga štite. Osposobljavanje biljke da intenzivnije luči te supstance, ili osposobljavanje da luči i one supstance koje sama nije u stanju, može da bude i sumnjivo, ali je nesumnjivo veoma korisno.

Dalje, nije svaka modifikacija u tom smeru, neka, kao što je slučaj sa sojom, a nje najviše ima u Srbiji, je u smeru da bude otporna na herbicid. Ona ne luči nikakve pesticide.
Tebi ne verujem.


Šta mi ne veruješ?
Da koristim glufosate i da oni ne deluju ni izbilza onako kako ovi kojima na reč veruješ govore?
Nije mi posebno bitno da li mi veruješ ili ne, ali ako hočeš mogu da postavim slike svojih parcela na kojima su primenjivani glifosati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:39 20.10.2013

Re: HVALA TI NA TEKSTU

nadam se da je dovoljno relevantan izvor

Korin Lepaž, bivša ministarka ekologije Francuske, a sada poslanica Grupe Zelenih u Evropskom parlamentu,

Zašto bi to bio relevantan izvor?
Šta je to čini relevntnom, pripadnost nekoj partiji ili bavljenje politikom?


Velike industrijske grupe diktiraju pravila igre,

Naravno. Ništa novo nije rekla.
A kakav je to dokaz da su GMO zapravo otrovi?

Politički stav da je dominantan uticaj velikih kompanija štetan po civilizaciju je savim legitiman, ali samo politički stav, koji se može svrstati u ideologiju nazvanu antiglobalizam.

To je sasvim legitimna ideologija i na nama je da se zalažemo za jednu ili drugu.
Danas preovlađujuća ideologija je globalistička a ona obuhvata i povezivanje država u razne asocijacije, EU i STO npr. I zato se kod opredeljivanja za ili protiv GMO mora prihvatiti i ono što uz takav izbor ide.
Ako smo protiv GMO to automatski znači da smo i protiv EU, jedno bez drugog ne može.
Dakle, imamo mogućnost da se odreknemo EU jer ona podrazumeva i nešto za šta ne postoje dokazi da je štetno, ali postoje sumnje.
Treba li se odreći EU zbog tih sumnji?
Na svakom je da zauzme stav po toj dilemi, i baš me zanima kakav je tvoj?

hajkula1 hajkula1 13:55 19.10.2013

GMO soja posejana na 23 ha

GMO soja posejana na 23 ha, kaže ministarstvo

Pitam zašto nije uništeno jer je zabranjeno zakonom?
hajkula1 hajkula1 14:09 19.10.2013

Obojila sam stručnost i zanimanje

Ovo citiram ne da bih vas mučila, nego da vidite neke od protivnika GMO, da su to ljudi iz struke i sigurno mnogo više znaju nego svi mi.




Izveštaj sa panel diskusije o GMO iz 2010. Koji nije nigde objavljen!
1

October 3, 2013 by Admin

Panel diskusija o GMO

Gde su svi ti stručnjaci?

Niti jedan medij nije preneo diskusiju jos iz 2010 iako su bili prisutni, i mnogi kontaktirani.

Dobili smo ovaj mail jos pre godinu dana (23.10.2012), ali nismo ga objavili jer smo cekali da nabavimo snimak. Posto se vise nisu javljali i nismo dosli do snimka prenosimo ga u CELOSTI ovde :



Umesto komentara šaljem vam zaključak sa panel diskusije održane pre DVE GODINE. Sastanku su prisustvovali i predstavnici pojedinih medija. Naši članovi su slali elektronske i pisane forme zaključka na razne adrese. NIKO NAM NIJE ODGOVORIO !! NIKO NIJE OBJAVIO VEST o održanoj diskusijiu Srpskom lekarskom društvu.
To nas nije obeshrabrilo!!

Srdačan pozdrav! dr Slavica Aranđelović, predsednik udruženja Quanttes i sekretar Aktiva za kvantnu medicinu SLD





PANEL DISKUSIJA

ORGANIZATOR

AKTIV ZA KVANTNU MEDICINU SEKCIJE ZA AKUPUNKTURU SRPSKOG LEKARSKOG DRUŠTVA
Džrodža Vašingtona 19, Beograd

15.06.2010, u 18h, u Srpskom lekarskom društvu, Džordža Vašingtona 19, Beograd, u organizaciji Aktiva za kvantnu medicinu SLD, uz podršku: Komisije za uređenje tradicionalne medicine Ministarstva zdravlja Srbije, Udruženja za tradicionalnu ishranu i makrobiotiku Srbije, Udruženja za promociju i razvoj kvantne medicine – QUANTTES i Srpskog udruženja za integrativnu medicinu – SUIM, održana je panel diskusija na temu:

UPOTREBA GENETSKI MODIFIKOVANIH ORGANIZAMA (GMO) U ISHRANI
sa tematskim blokovima:
I Blok:

Ishrana – nacionalna strategija očuvanja narodnog zdravlja – Vuk Stambolović, profesor u penziji, Medicinski fakultet, Beograd, Udruženje za javno zdravlje Srbije, član Komisije za tradicionalnu medicinu Ministarstva zdravlja Srbije
II Blok:

Ključna uloga medicinskih stručnjaka u donošenju zakonskih propisa u vezi sa proizvodnjom i prometom hrane biljnog i životinjskog porekla:

1. Bioetički problemi današnjice, nauka na raskrsnici – prof. dr. sci. med. Žarko Pavić (rektor Univerziteta za poslovni inženjering i menadžment, Banja Luka, spoljni član za Bioetički komitet u vladi Francuske (Comission Bioethique), stalni član Nemačkog Udruženja kliničkih hemičara, stalni član Međunarodne asocijacije za oblast zdravstvene ekonomije)

2. GMO – potencijalne prednosti i opasnosti primene – prof. dr. sci. med. Slavica Vučinić (načelnik Klinike za toksikologiju VMA, načelnik Centra za kontrolu trovanja, VMA Beograd)

3. Opšti osvrt na GMO, prof. dr. sci. med. Nedeljko Radlović (Katedra za gastroenterologiju, Univerzitetska Dečija Klinika, Beograd, sekretar SLD, predsednik Padijatrijske sekcije SLD)

4. Ksenobiotici i jetra – doc. dr. sci. med. Jasna Jović (Klinika za gastroenterologiju VMA, predsednik Sekcije za hepatologiju SLD)

5. Značaj prirodne ishrane – dr. sci. med. Nina Bulajić (Savetnik za makrobiotiku, predsednik Udruženja za tradicionalnu ishranu i makrobiotiku, član Komisije za tradicionalnu medicinu Ministarstva zdravlja Srbije

6. Značaj očuvanja kvantno-holografske sprege makrosistemskog i mikrosistemskog energetsko-informacionog nivoa organizma – prof. Dejan Raković (rukovodilac diplomskog Smera za biomedicinski i ekološki inženjering Elektrotehničkog fakulteta, Beograd, predsednik Internacionalnog anti stres centra) i ass. dr. sci. med. Drago Đorđević (Katedra za patofiziologiju, Medicinski Fakultet, Beograd, član predsedništva Aktiva za kvantnu medicinu SLD)
III blok:

Prioritet upotrebe bioloških metoda u procesu proizvodnje hrane biljnog i životinjskog porekla:

1. Modeli poljoprivrede i ekspanzionistički razvoj GM useva u svetu – prof. Miladin Ševarlić (Predsednik Društva agrarnih ekonomista Srbije, šef Katedre ekonomike poljoprivrede i tržišta Instituta za agroekonomiju Poljoprivrednog fakulteta, Beograd; predsednik Društva agrarnih ekonomista Srbije, predsednik Saveza poljoprivrednih inženjera i tehničara Srbije.

2. Organska poljoprivreda i GMO – prof. Snežana Oljača (Poljoprivredni fakultet, Beograd, Katedra za agrotehniku i agroekologiju)

3. Genetski modifikovane namirnice – prof. dr. Staniša Stojiljković (šef Katedre za ekološko inženjerstvo, Tehnološki fakultet, Leskovac)


4. Primena kvantno informacionih tehnologija u medicini i biologiji: milimetarski talasi EHF u povećanju biomase biljaka i lečenju životinja – dr. med. Zlata Jovanović-Ignjatić (specijalista fizikalne medicine i rehabilitacije, predsednik Aktiva za kvantnu medicinu – SLD, predsednik Udruženja za promociju i razvoj kvantne medicine – Quanttes, rukovodilac Škole kvantne medicine – Quanttes/SLD, član Komisije za tradicionalnu medicinu pri Ministarstvu zdravlja Srbije);

5. Mogućnosti homeopatije u tretmanu biljaka i zemljišta – dr. med. Dragana Mihajlović (član komisije za Tradicionalnu medicinu pri Ministarstvu zdravlja Srbije, član predsedništva Aktiva za kvantnu medicinu – SLD, član Sekcije za homeopatiju – SLD)
Organizacioni odbor: prof. Vuk Stambolović, dr. sci. med. Nina Bulajić, spec. dr. med. Zlata Jovanović Ignjatić, spec. dr. med. Dragana Mihajlović, dr. med. Slavica Aranđelović
Predsedavajući: spec. dr. med. Zlata Jovanović Ignjatić
Moderator: dr. med. Slavica Aranđelović (Sekretar Aktiva za kvantnu medicinu SLD; potpredsednik Udruženja Quanttes, organizator Škole kvantne medicine – Quanttes / SLD)
Diskusija pred prisutnim slušaocima u sali SLD (oko 80 prisutnih). Diskusija je zabeležena i sačuvana u audio DVD formatu.

Zapisnik se može dati na uvid: učesnicima Panel diskusije, Komisiji za tradicionalnu medicinu Ministarstva zdravlja Srbije, Udruženju za promociju i razvoj kvantne medicine Quanttes, Srpskom udruženju za integrativnu medicinu, medijima.
Zakljucak je formulisao organizacioni odbor, a prihvaćen je od strane svih učesnika u diskusiji.



GENERALNI ZAKLJUČAK:
1. Apelujemo za kritičko načno razmatranje potencijalnih opasnosti od GMO u ishrani;

2. Apsolutno se protivimo korišćenju GMO u ishrani, sve dok se nepobitnim naučnim studijama, sa dugogodišnjim praćenjem, ne bude dokazala neškodljivost GMO u ishrani.

3. Zalažemo se, da se u donošenju odluka u vezi GMO u ishrani, u daleko većoj meri uključe pripadnici medicinske profesije;

4. Pozdravljamo uključivanje profesionalaca drugih struka u vezi GMO u ishrani;

5. Naši stručnjaci, uz uključivanje medjunarodnih eksperata iz oblasti tradicionalne medicine i organske proizvodnje, spremni su da ponude metode koje na potpuno neškodljiv način mogu da obezbede zaštitu bilja i prirodnu poljoprivrednu proizvodnju.


Organizacioni odbor:

prof. Vuk Stambolović

dr. sci. med. Nina Bulajić

spec. dr. med. Zlata Jovanović Ignjatić

spec. dr. med. Dragana Mihajlović

dr. med. Slavica Aranđelović

Beograd, 23.06.2010. god.



Mi se pitamo GDE su sada oni, ZAŠTO ĆUTE? Trazili smo DVD audio snimak, da ga objavimo ali se više nisu javljali.

Iz obraćanja se vdi da je doktorica raspolozena i da je protvnik GMO, ali nazalost više se nije javljala.

Ovom objavom apelujemo na sve njih da se jave, da se organizujemo i ne dozvolimo promenu zakona, i uvodjenje GM useva, GM hrane, jer svi znamo da je pritisak ogroman, sprečimo nesagledive posledice po nasu decu, i budućnost svih nas.

Neka se čuje glas nauke, glas stručnjaka koji rade za istinu, a ne za politiku i kompanije.

Ako su pravi naučnici, a prevashodno ljudi neka NE ćute vise, ako su nezavisni javiće se i raditi u korist istine i u korist naroda svog.

Nemamo vremena na pretek. Ne dozvolimo GMO u Srbiji.

Ne dozvolimo da nas sutra pokolenja pitaju, gde ste bili, sta ste radili?

Sada je istorijski trenutak da budemo jaki i hrabri, i budimo to!

Neka nas istorija pamti da smo se zalagalli hrabro za istinu i dobrobit svog naroda!





[url=http://srbijabezgmo.wordpress.com/2013/10/03/izvestaj-sa-panel-diskusije-o-gmo-iz-2010-koji-nije-nigde-objavljen/][/url]
hajkula1 hajkula1 14:20 19.10.2013

Rezultati istraživanja



Najnovije istrazivanje o GMO ishrani

Najprodavaniji unistitelj korova i genetski modifikovani kukuruz otporan na njega mogu da izazivaju tumore, visestruka ostecenja organa i dovodu do prerane smrti, otkrila je nova studija.

Rezultati su objavljeni u The Food & Chemical Toxicology Journal u Njujorku.

Strucnjaci diskutuju o znacaju nalaza.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3SzXvBwvhd4


Protesti širom sveta protiv GMO i Monsanto firme

[url=http://srbijabezgmo.wordpress.com/vesti/]
http://srbijabezgmo.wordpress.com/vesti/[/url]








hajkula1 hajkula1 16:35 19.10.2013

Poljska je ZABRANILA



[url=http://www.portalsvijesti.com/vijesti/poljska-je-zabranila-monsantov-kukuruz/]http://www.portalsvijesti.com/vijesti/poljska-je-zabranila-monsantov-kukuruz/
[/url]



Unatoč odluci Europske agencije za sigurnost hrane koja je označila GM usjeve kao sigurnima, Poljska je postala najnovija država Europske unije koja je zabranila genetski modificirane usjeve. Poljsko Ministarstvo poljoprivrede odlučilo je iskoristiti “zaštitnu klauzulu” u njihovom zakonu koja im to dozvoljava, te je tako zaštitila svoju poljoprivrednu bazu od kontaminacije. Ovime se Poljska pridružila Njemačkoj, Austriji, Mađarskoj, Luksemburgu, Francuskoj, Grčkoj, Italiji i Bugarskoj, koje su također zabranile sadnju GM usjeva.

Nedavno je Europska unija odobrila dva genetički modificirana usjeva za Europu – Monsantov kukuruz MON810 i BASF-ov Amflora krumpir, unatoč tome poljska će zabrana stupiti na snagu 28. siječnja.

“Kako bi opravdalo donošenje ovih propisa, Ministarstvo poljoprivrede istaknulo je nemogućnost suživota GM usjeva i prirodnih sorti, bez rizika od kontaminacije potonjih. Ministarstvo također skreće pozornost na opasnosti od kontaminacije meda peludom od kukuruza MON810 i nedostatak istraživanja koja podupiru sigurnost ovakvih usjeva na zdravlje ljudi i okoliš. Od 28. siječnja ove godine poljoprivrednik koji ilegalno sije ove navedene sorte može biti kažnjen velikim novčanim iznosima, pa čak i uništenjem njegovih usjeva”, piše GMWatch.

Ovo su dobre vijesti za protivnike GM hrane, pogotovo nakon što se konzumacija ovakve hrane povezala s nastankom raka, tumora i sličnih zdravstvenih problema kod laboratorijskih životinja i ljudi.

Saznajte više na: GMWatch.org





cgubg cgubg 21:25 19.10.2013

Samo se vi uzdajte u drzavu

Mozda je trol, ali me ovo jadno dete iniciralo: juce na radiju Studio B slusam neku zenu Denic iz Ministarstva za ljudska i manjinska prava, kako li se vec zove... Elem, hvali se ona kako Ministarstvo u novembru organizuje Konfrenciju o sprecavanju vrsnjackog nasilja, jer je to strasno vazna tema. Pohvali se ona i time da Konferencija traje 3 (tri) sata i objasni nam da ne treba da traje duze, kako bi ucesnici imali vremena da razmisljaju o svemu recenom na konferenciji!!!
Verujete li, ljudi, da je nije sramota da neki trocasovni sastanak naziva konferencijom. Da nadju resenje za vrsnjacko nasilje za tri sata. Zvala ja da se ukljucim u program i izvredjam je, ali mi nisu dali. E to je nasa drzava-smandrlja konferenciju da opravda neke pare i jos se pohvali!
Boris Drenca Boris Drenca 22:32 19.10.2013

Re: Samo se vi uzdajte u drzavu

Nije trol i to govori o 'državnom' odnosu prema ljudima koji je plaćaju...smandrljavanje i ošljarenje
hajkula1 hajkula1 03:04 20.10.2013

Re: Samo se vi uzdajte u drzavu

cgubg
Mozda je trol, ali me ovo jadno dete iniciralo: juce na radiju Studio B slusam neku zenu Denic iz Ministarstva za ljudska i manjinska prava, kako li se vec zove... Elem, hvali se ona kako Ministarstvo u novembru organizuje Konfrenciju o sprecavanju vrsnjackog nasilja, jer je to strasno vazna tema. Pohvali se ona i time da Konferencija traje 3 (tri) sata i objasni nam da ne treba da traje duze, kako bi ucesnici imali vremena da razmisljaju o svemu recenom na konferenciji!!!
Verujete li, ljudi, da je nije sramota da neki trocasovni sastanak naziva konferencijom. Da nadju resenje za vrsnjacko nasilje za tri sata. Zvala ja da se ukljucim u program i izvredjam je, ali mi nisu dali. E to je nasa drzava-smandrlja konferenciju da opravda neke pare i jos se pohvali!




Toliko su se osilili, raspojasali, razbahatili u ponašanju da gledam i trepćem, mislim oteraću sliku.

Osećam da me steže nešto. Kao da sam pala s Marsa. Pročitala sam naslov, Mali mi je ovaj grob, od Srbljanovićke, i nisam se usudila da pročitam tekst o tome.
Upravo se osećam kao u tom naslovu.(Ne znam o čemu piše.) Nisam imala hrabrosti da pročitam.

Za nasilje kod mlađih, najodgoorniji su roditelji. Takođe, važno je da učitelji, nastavnici što pre uoče agresivno ponašanje i odreaguju. Problem je što roditelji problematične dece najčešće ne sarađuju. Potrebna je edukacija roditelja, da dete treba da podržavaju a ne da mu povlađuju. Decenijama, knjižice i tekstovi psihologa savetovali su da roditelj treba da bude drug detetu i slično. Sada treba što pre da se krene sa savetima preko medija, da roditelj mora da uspostavi disciplinu, granice. Roditelj naravno da treba da mazi dete, pokazuje mu ljubav. Odraz ljubavi prema detetu je pripremiti ga za život.

Vlast, institucije daju negativne primere. U okruženju i na medijima vidimo sem starletica i učesnike tupavih rijalitija i licemerne, bahate, agresivne, lažljive, razne sumnjive tipove i prave kriminalce kao uspešne.

Kako deca odrastaju, roditeljima postaje sve teže da ih pravilno vaspitavaju zbog uticaja okruženja.

Zainteresovanost države, preko institucija, vidi se kroz opisani primer, o razumevanju onih koji nešto treba da sprovedu. Nezainteresovani, neobrazovani i nevaspitani bave se nečim što ih ne zanima, što ne razumeju.



iqiqiq iqiqiq 13:45 20.10.2013

Re: Samo se vi uzdajte u drzavu

Vlast, institucije daju negativne primere. U okruženju i na medijima vidimo sem starletica i učesnike tupavih rijalitija i licemerne, bahate, agresivne, lažljive, razne sumnjive tipove i prave kriminalce kao uspešne.

Kako deca odrastaju, roditeljima postaje sve teže da ih pravilno vaspitavaju zbog uticaja okruženja.

Zainteresovanost države, preko institucija, vidi se kroz opisani primer, o razumevanju onih koji nešto treba da sprovedu. Nezainteresovani, neobrazovani i nevaspitani bave se nečim što ih ne zanima, što ne razumeju.

stvarno je mnogo negative i mnogo nebrige. Nekako ne mogu da verujem da u tih 170 agencija, nebrojeno drugih državnih institucija i kompanija, od tog impoznatnog broj od 700.000 zaposlenih u javnom sektoru nikoga nije briga. I to su ljudi koji žive sa nama i koje more iste brige.

Osim tih nadležnih, postojimo i mi, od 7 miliona, ako oduzmemo 1.5 miliona dece (do 18 godina) ostaje dovoljno veliki broj odraslih ljudi. Šta se to sa nama dešava.

Bravo i domaćinu na tekstu! Sećam se ovog slučaja i danas me podiđe jeza od nasilja nad ovim detetom. Kazna treba da bude pooštrena kao i u slučaju pedofilije, svako nasilje nad decom treba da bude brzo i efikasno rešavano.

Dokle god ljude koji su naši predstavnici i zaposleni podsećamo na njihove dužnosti mi pomažemo i sebi i njima. Kada urade nešto, nama će biti bolje. O alternativnim akcijama ne želim ni da razmišljam. Isuviše su gadne.
A možemo i samo da kukamo. I postignemo ....ništa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana