Društvo| Energetika| IT| Ljubav| Život

Ko kontroliše tvoje telo?

Jaril RSS / 12.11.2013. u 05:54

[Помисли нешто потпуно другачије]

 
„Онај који се у удостојио угледати себе,
виши је од оног ко се удостојио угледати анђеле."
(св. Исак Сирин)
 

Хемијски трагови на небу који трују народ? Тајна друштва која управљају светом? Људи као експеримент ванземаљаца? Божја воља којој смо подвргнути? Имаш ли и ти тај осећај да не управљаш својим животом? Да постоји негде нешто што ти не да да живиш пуним плућима? Шта ако смо у праву? Шта ако ... решење постоји?

Преварени смо! Најперфидније. Истина о тој превари је скривана много година, иако су трагови свуда. Поробљени смо, а да су покушали и успели да нас убеде у супротно. Одузета нам је слобода, а наметнуто да верујемо да смо слободни. Ексклузивно сазнајте најновија открића до којих су дошли посебни појединци и у којимаје садржана истина. Појединци изузетне интелигенције и са великим образовањем. Ово што ћете прочитати, промениће вам живот.

„Светом влада гламуродискурс."

(В. Пељевин)

Окружење (природа, људи...) приморава нас да се у њега инсталирамо. То инсталирање нас у окружење је - превара. Бива искоришћена наша способност да повезујемо ствари, да стварамо асоцијативне мреже и да од њих правимо менталне представе. Нпр. када јабуку видимо, помиришемо, окусимо, додирнемо, чукнемо - ми све добијене информације вежемо заједно и подведемо под један звук - реч „јабука". И сваки пут када помислимо јабуку, ми то можемо јер попалимо све те информације, све те асоцијације које постоје у нашем искуству. И тако за сваку реч, за сваки појамкоји можемо да помислимо. Фасцинантна способност, зар не?

Тиме смо вишеструко преварени. Ко зна колико асоцијација, које могу да постоје за неки појам, нама окружење не нуди? И тек додатно, ко нам гарантује да су мисли које нам окружење омогућава, заиста довољне за наш опстанак? И оно најгоре, свест која је у нас инсталирана, није се изнедрила из нас самих, али зато има могућност контроле над нашим телом.

„Зашто је енергији потребан матрикс?"
(С. Жижек)

Лимбички мозак, задужен за емоције, има добре намере према нама, али му се намере често изјалове. Лимбички мозак нас чува и тежи да нам направи задовољства. Али у својој наивности, лимбички мозак је подложан притисцима које на њега могу да изврше поједине регије мозга. То су оне отуђене регије које су формиране споља. У њима су смештене асоцијативне мреже и у њима је смештена свест.

Наш начин мишљења може да превари лимбички мозак па, уместо да нас упозори на опасност, да нам произведе задовољство, па да похрлимо у сопствену пропаст. А може и да га натера да нам направи лош осећај због ствари које су од користи за наш опстанак. И,стварно, зашто је онда лимбичком мозгу уопште потребно мишљење?

„Свет је последица нагона за опстанком."
(Б. Пекић)

Лимбички мозак је покренут нагоном за опстанком. И на томе почива превара окружења. Оно нас убеди да оно има оно што нам је потребно да би нагон за опстанком био задовољен. Али нас услови својим правилима и законима. И док се ми опасуљимо, после неких 35 година, већ смо дебело испреварени.

Оно што нас, можда највише, заболи у овој превари јесте иницијација. И то нас боли читавог живота. Чим ступимо у процес усвајања окружења - касно је. А иницијацију над нама спроводи - мајка. Пре него што уопште можемо да се одбранимо, док смо још у стомаку, мајка искористи наш нагон за опстанком да нас научи првим речима, првим мелодијама, првим укусима... И тиме започне формирање нашег „Ја". После тога више нема назад.


„Своје Ја" је оксиморон


„Своје Ја" је немогуће, јер је свако Ја формирано окружењем и врло лако се могло десити да у наше тело буде инсталирано неко друго Ја. „Мислити својом главом" је такође немогуће, јер је и садржај нашег мозга као и начин обраде тог садржаја утиснут споља.

Да ли вас је сазнање, да је ваше Ја странац у вашем телу, узнемирило?

 

Будите спокојни, постоји решење. Ово решење ће Вам донети невероватну корист на најелегантнији начин. Све што треба да урадите, урадићете заваљени у сопствену компјутерску фотељу. 

Решење постоји. Решење је инсталација ове закрпе у сопствени систем - у своје Ја. Инсталација ове закрпе под називом „Одвојите себе од света." Искористите ову невероватну понуду. БЕСПЛАТНО!


Aко искористите ову инсталацију биће Вам јасно зашто су људи, осећај да нешто друго управља њиховим телом и животом, изражавали кроз теорије завере. Ако искористите ову инсталацију започећете процес трансформације својег Ја тако да сваким даном све више одговара Вама. И то БЕСПЛАТНО!

Инсталација закрпе је једноставна, може је урадити свако. Урадите инсталацију закрпе у четири једноставна корака:

1) прочитајте текст два пута
2) препоручите и поделите га својим пријатељима
3) оставите коментар
4) прочитајте текст још једанпут.

Ако искористите ову инсталацију у наредних сат времена, добићете и додатак: списак алата којима се започети процес трансформације својег Ја - унапређује! И све то

БЕСПЛАТНО!

Искористите ову невероватну понуду!

 

 



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 07:59 12.11.2013

:D

Jaril Jaril 08:15 12.11.2013

Re: :D

За најбржег корисника : стиснути овде.
vishnja92 vishnja92 08:17 12.11.2013

Re: :D

Mendelson! :)
Hansel Hansel 11:02 12.11.2013

Moje Ja

Урадите инсталацију закрпе у четири једноставна корака:
...
И све то

БЕСПЛАТНО!

Е, баш нећу!
Jaril Jaril 11:26 12.11.2013

Re: Moje Ja

Онда плати.
Hansel Hansel 11:41 12.11.2013

Re: Moje Ja


Е, тек тo нећу!
Jaril Jaril 14:02 12.11.2013

Re: Moje Ja

А можемо и овако: link.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:29 12.11.2013

.

kod mene
,u glavi,
(tj. sluškama)
uvek je neki stranac,a ovih dana najviše volim kad se zove houp:)

Jaril Jaril 14:06 12.11.2013

Re: .

stranac


Странац.(link) То је добро. По тебе.
cassiopeia cassiopeia 14:23 12.11.2013

Izmakni se

Инсталација ове закрпе под називом „Одвојите себе од света."


Jedna moja prijateljica je napisala pre neki dan.

Ako se nekome ne sviđaš, to ne govori ništa suštinski o tebi; takođe i ako se nekome sviđaš, to ne govori ništa suštinsko o tebi. Zato se ne opterećuj time da li se nekome sviđaš ili ne sviđaš. Njegovo sviđanje je njegova stvar

To mi je bila prva asocijacija.

Druga.

Nude nam svašta kad smo mali, hranu za telo i hranu za glavu. I tako pokupimo koješta i onda reagujemo roditeljem u nama, detetom u nama a najmanje odraslim.
Lepo je kad pretreseš sve fioke, staviš gde šta pripada, višak otreseš i ideš dalje.

margos margos 14:27 12.11.2013

Re: Izmakni se

A ja baš naleteh na jednu tvrdnju koja mi se uklopila u razmišljanja o ovoj temi:

''Postoji samo jedna borba i ona je sad, ovdje na ovoj planeti i na osobnoj razini... znači samo ti.
Nema neprijatelja kojeg možeš napasti osim samog sebe. Ako si zauzet napadajući nešto drugo, tratiš dragocjenu energiju i nečeš uspjeti. Ako uspiješ, neće biti više nikakve borbe.''
Jaril Jaril 14:59 12.11.2013

Re: Izmakni se

Njegovo sviđanje je njegova stvar

Одлична.
Nude nam svašta kad smo mali,

Баш вала.
Lepo je kad pretreseš sve fiokе

Jaril Jaril 15:00 12.11.2013

Re: Izmakni se

znači samo ti.

vladimir petrovic vladimir petrovic 18:26 12.11.2013

Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Одузета нам је слобода, а наметнуто да верујемо да смо слободни.


Čovek, dakle, umišlja da je slobodan.

A šta ćemo sa onima koji umišljaju da lete?

Tako ovi dečki ne samo da smatraju da kontrolišu svoja tela, već i da umeju da lete:


American Ballet Theatre


Chase Finlay, New York City Ballet


What we're aiming for: Carlos Acosta

Naravno, balerine su još gracioznije kada je san o letenju u pitanju (Like humans, but more graceful):


Ballerina Lauren Cuthbertson, Royal ballet

Baš se pitam da li domaćin Jaril ima snove u kojima leti?

(Zna se da je Frojd smatrao da su snovi važni za psihički život i da imaju značenje, te prema njegovom tumačenju snova, seksualni čin simbolizuju ritmične radnje: plesanje, udaranje, letenje, oranje, penjanje uz stepenice, itd).

Инсталација ове закрпе под називом „Одвојите себе од света."

Da, velike stvari radimo da bismo odvojili sebe od sveta.
I opet ne pobegnemo.
Zar Nastasijević nije pevao: Love, a ulovljeni!
niccolo niccolo 20:14 12.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

oranje

Šta, sad je i oranje simbol seksualnog čina? Pa dobro, ako bi neka plavuša s grudima orala u mini suknji…nije da nije
Jaril Jaril 21:15 12.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Tako ovi dečki ne samo da smatraju da kontrolišu svoja tela, već i da umeju da lete:

Како да кажем, а да избегнем да звучим фројдовски... Дубље владимире, дубље. Ко контролише њихову контролу?
Baš se pitam da li domaćin Jaril ima snove u kojima leti?

На прву сам се сетио сна у коме летим у мало већем авиону-играчки и то по главним градовима Европе: прво Београд, па Париз, па опет Београд. И ту сам одсео у неком хотелу са једним спратом. Слетео сам право на кров и спустио се преко терасе у своју собу. А онда се нешто свашта дешавало... што сам позаборављао. Елем, сан је у том делу био одличан, потврда да идем кроз живот на врло добар начин. После, оно што се издешавало на првом спрату, чини ми се да је било проблематично. Али сад конструишем тај део и није ми за веровати да сам то стварно сањао.
Zna se da je Frojd smatrao da su snovi važni za psihički život

Тачно. Само што их је потпуно погрешно разумео. Мало је исправио Јунг, али и он поприлично маши, сем у субјективним симболима. Причаћемо и о сновима. Једва чекам.
Jaril Jaril 21:17 12.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Pa dobro, ako bi neka plavuša s grudima orala u mini suknji…

ц ц ц, николо машта о силиконској лезбејки.
niccolo niccolo 21:32 12.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Jaril
Pa dobro, ako bi neka plavuša s grudima orala u mini suknji…

ц ц ц, николо машта о силиконској лезбејки.

Ah, a o čemu se još može maštati?
Jaril Jaril 21:46 12.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Ah, a o čemu se još može maštati?

When you put it that way...
nurudin nurudin 23:25 12.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

свет је, дакле, одрод а не ја

;-)

П. С. А за оне који нису искористили понуду у првих сат времена?
Jaril Jaril 05:42 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

П. С. А за оне који нису искористили понуду у првих сат времена?

Ви се наоружајте стрпљењем.

Hansel Hansel 15:13 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

niccolo
oranje

Šta, sad je i oranje simbol seksualnog čina? Pa dobro, ako bi neka plavuša s grudima orala u mini suknji…nije da nije

Ееее, ниси чуо за онај треш класик: "Ори, Миле, ал' дубоко!"?!
niccolo niccolo 16:39 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Nisam...
Hansel Hansel 16:57 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Е, ево ти онда линк* да се едукујеш... (Ни ја до сада нисам знао остале речи песме, а ни ко је то певао. )
Jaril Jaril 17:20 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Nisam...

Ја јесам. Осећам се тако прљаво.
riply riply 18:30 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

koristeci znanja koje prenosi Ivan Nastovic, a ne poznajuci trenutni kontekst zivota snevaca tj.tebe, usudila bih se da nagadjam da si ambiciozan i posvecen karijeri, a da u trenutku kada se javlja ovaj san,ona nije bila zadovoljavajuca,moguce da si zelio bolje radno mjesto
Jaril Jaril 18:39 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

koristeci znanja koje prenosi Ivan Nastovic, a ne poznajuci trenutni kontekst zivota snevaca tj.tebe,

Биће ми драго ако будеш активна на мојим блоговима. Разумећемо се.

Контекст сам и ја заборавио. Уопште не могу да лоцирам време када је то било. Има неколико година. Али памтим свој осећај да је то управљање авионом моје природно стање, да сам у том лету свој на своме и да се много добро и спокојно осећам. Мислим да сам тада закључио да несвесно хоће да ми подигне самопоуздање. Али као што рекох, уопште се не сећам животног контекста.
Hansel Hansel 19:24 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

... Него, знаш шта, нешто размишљам о тим твојим упитаностима, па да ти понудим ово питање: зашто се разликују они који су нпр. одрасли у истој породици (а баш могу драстично да се разликују)? Хоћу да кажем, Ја ипак потиче из неког другог "резервоара", нису то само "писанија" околине по Његовој табли. Е, сад, ако је неко много пластичан (а има и тога), или ако је сломљен , друга је прича...
bladerunner92 bladerunner92 19:30 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

vladimir petrovic


Frojd . Letenje .

Isadora Zelda?
e to je knjiga kojoj bi se uvek vracala
Jaril Jaril 20:44 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

зашто се разликују они који су нпр. одрасли у истој породици (а баш могу драстично да се разликују)?

Већ су ти, који су одрасли у истом окружењу, једно другом различито окружење. Једно време сам интензивно радио са једнојајчаним близанцима који су се значајно разликовали. Било ми је занимљиво како је та разлика била идентична ставу родитеља који су имали према њима, а подударала се са 'редоследом' рађања. "Старији" је увек био навалентан, иде напред, бори се за обојицу и тако су се родитељи и односили према њему и говорили о њему. "Млађи" је увек ишао иза и био стабилизујући ефекат, увек је чекао да старији започне ситуацију, да крене напред и, опет, су се родитељи тако односили према њему и говорили о њему.

Хоћу рећи: чак и ово има неки утицај (link).
Hansel Hansel 22:50 13.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Већ су ти, који су одрасли у истом окружењу, једно другом различито окружење.

Наравно, али као да ипак негираш, овим одговором ме у то још више убеђујеш, активност јединке, слободну вољу итд. Ја сам, рецимо, веома убеђен да сам, вероватно због неких других својих особина (у суштини велике интровертираности), прилично аутентичан, какав год да сам (хоћу да кажем да аутентичност по себи није нека врлина, бар је ја не видим тако ако је празна). Имао сам неке своје отпоре и неке своје афинитете одувек (те које сам имао били су интензивни, за друге ствари сам "мазив на 'лебац" ), неких ствари сам се сувише и касније тврдо држао и за то вероватно и дугорочно платио високу цену. Али, то је мој проблем, није то тема. Добро, поставља се питање да ми је окружење било друкчије, да ли би се те неке особине боље развиле, боље адаптирале -- сигурно да би.

На крају крајева, мој је закључак да и није толико битно да ли смо аутентични колико је битно да ли нам је самима са собом бар елементарно добро. Ако јесте, мени је то сигнал да су утицаји на нас били у складу с нашим бићем. Ако нису, то биће се пре или касније буни, на разне начине. То је тренутак за преиспитивање, пре тога можда и није увек паметно, нарочито не интензивно. Вероватно знаш за ону Јунгову причу о релативно младом човеку који је јако инсистирао да га Јунг подвргне анализи. И онда неко време није било резултата, а онда овај сања неки луксузан дворац, али без људи, једино је у центру неке дворане дете које се игра фекалијама. Јунг тада схвати да се у човеку крије психоза и, ако се не варам, прекинуо је анализу да та психоза не би изашла на површину. Само не знам шта се десило с тим човеком касније. А подсети ме ово на речи једне наше дивне психолошкиње: "Што сам старија, то више ценим одбрамбене механизме". Збиља је велико питање колико човек заиста себе може да преустроји и у постадолесценцији, а камоли касније. Ја верујем да може, али би требало да се малтене само собом бави. Рецимо, да је окречи. Тако ја давно некад рекао једној особи која се стално жалила на константну безвољност: "Промените нешто", а она ће мени: "Променићемо тапете!"
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:31 14.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

bladerunner92
... Frojd . Letenje .

Isadora Zelda?
e to je knjiga kojoj bi se uvek vracala


Kako ti na pamet pade Erika Džong?

Ja ovih dana na noćnom stočiću, pored kreveta, imam nekoliko knjiga koje (istovremeno) čitam***. To su: Forsiranje romana-reke, od Dubravke Ugrešić, Ostrvo Balkan, od Vidosava Stevanovića, Mjesečina, roman o životu Claudea Debussyja, od Pjera La Mira (Pierre La Mure: Clair de Lune, roman inspiré par la vie de Claude Debussy) i, na engleskom, The Human Stain by Philip Roth.

Ovo pominjem zato što u romanu Dubravke Ugrešić, pisanom u osamdesetim godinama prošlog veka, dakle u bivšoj Jugoslaviji i u poslednjoj deceniji socijalizma, na jednom mestu se pominje Erica Jong. Radi se o nekakvom međunarodnom skupu pisac u Zagrebu ("Zagrebački književni razgovori", pa u razgovoru sa jednim američkim piscem, jedan hrvatski pisac kaže - kako bi on voleo da bude Erica Jong.

A onda objašnjava zašto: "Pa da pišem o tome kako mi je tko u životu tražio erogene zone, kako je tko putem mene erektirao i ejakulirao, i kako sam, i uz čiju pomoć, orgazmirao.. Pa da s korica svojih debelih, fino opremljenih knjiga iz knjižarskih izloga diljem svijeta čežnjivo promatram svoju mušku i žensku publiku... onako poluspuštenih trepavica, poluotvorenih usta, dodirujući rukom usput kakav falisoidni objekt... Stup, telefonsku slušalicu, olovku promjera 5 cm, ili nešto slično".

Eto šta je našla za shodno Dubravka Ugrešić da zabeleži o svojoj posestrimi Eriki Džong i njenom kultnom romanu Strah od letenja - erogene zone, erekcije, ejakulacije i orgazmiranje, te pipanje falusoidnog predmeta.

Naravno, danas je Erika Džong mnogo više od toga.


----------------------

***
Moj drugar Dušan, kada hoće da me ukori ukazujući da nije dobro čitati mnogo knjiga, citira mi Židove reči: Treba, Natanaele, da spališ u sebi sve knjige!
Jaril Jaril 20:04 14.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

то биће се пре или касније буни

Прича се овим шири. Ево замисли да је човек у некој ситуацији која га жуља. Окружење му нуди опције како да то реши. Од тих понуђених опција свака му је мрска. И он крене да смишља нову опцију, да мозга како да заобиђе понуђена решења, употреби сав напор и - смисли. Дакле, нова, октривена опција. Питање: од каквих материјала (идеја, ставова...) је саставио нову опцију? Од својих, или од оних преузетих из окружења? И да ли је при том потрено да буде утрениран истим тим окружењем (културом, образовањем) да уме да смишља ново и да креативно приступа животу.

Многи људи су несрећни само зато што су од свог искуства у окружењу добили лош материјал за свој живот.
bladerunner92 bladerunner92 23:56 14.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenjejava


vladimir petrovic
Kako ti na pamet pade Erika Džong?


kako kako Vladimire?

pa meni avion pun psihijatara koji idu na neko savetovanje ili konferenciju omiljena erotska fantazija (secas se pocetka knjige)!
salim se (mada kad se setim mojih letenja uglavnom sam cmizdrila i slinila po avionima a po nekad i flertovala, verovatno u zavisnosti od intenziteta strahova i ocaja u datom trenutku) tako da mi se ta ideja sa psihijatrima u avionu cini posve zgodnom
a i ovako, bez aviona mislim
a sad dosta sale da pitam ja tebe kako tebi na pamet NE pade Erika Jong ? Meni pala po milion osnova kad bi samo pocela da ti nabrajam asocijacije (dobro nije bas da me pogodila u knjizi sa stednjak koga vidis u snovima predstavlja tvoju majku -dokazano kuvarica od mene nikad nece biti) ali Frojd i letenje !

evo ti par zanimjivih intervjua

What this woman wants

A BAD JEWISH GIRL IN A PLACE LIKE THIS

Ovo:
"Pa da pišem o tome kako mi je tko u životu tražio erogene zone, kako je tko putem mene erektirao i ejakulirao, i kako sam, i uz čiju pomoć, orgazmirao.. Pa da s korica svojih debelih, fino opremljenih knjiga iz knjižarskih izloga diljem svijeta čežnjivo promatram svoju mušku i žensku publiku...

prilicno prosto, plitko i povrsno sagledavanje.
Ja volim njen inteligentni humor...

a na nocnom stocicu imam slikovnicu uklapalicu Krava Travoslava i Zilber Ader- Sanjari ( za sada onako)

i nemoj da spalis u sebi nista

p.s Jarile sjajan blog. I ovaj i prethodni...


Hansel Hansel 00:15 15.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

Jaril

Мислим да нисмо сви исти (које откриће! ). Неки су проактивнији, други реактивнији... Итд. Ми јесмо резултат интеракције са околином, нема ту збора. Али, држим да имамо језгро које може остати нетакнуто ако то хоћемо. Али не превише. Има оно "Они који буду хтели да сачувају душу, изгубиће је" -- једна од неких (привидних?) контрадикција у Библији...
Jaril Jaril 07:31 15.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenjejava

p.s Jarile sjajan blog. I ovaj i prethodni...


Хвала.

Иначе, Ерику Јонг нисам читао, па се од ове Владимирове и твоје конверзације осећам глупим у друштву.
Jaril Jaril 07:35 15.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

riply
koristeci znanja koje prenosi Ivan Nastovic, a ne poznajuci trenutni kontekst zivota snevaca tj.tebe, usudila bih se da nagadjam da si ambiciozan i posvecen karijeri, a da u trenutku kada se javlja ovaj san,ona nije bila zadovoljavajuca,moguce da si zelio bolje radno mjesto

Покушавао јуче цео дан да се сетим контекста у коме је сан сањан. Заборавио начисто. Ни отприлична локализација. Једно време ме јесте била ухватила машта о бољим пословима, тако да је могуће да си у праву.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:37 15.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenjejava

bladerunner92
... Ja volim njen inteligentni humor...

Ovo je najbolje. To je prava stvar kod Erike.

... da pitam ja tebe kako tebi na pamet NE pade Erika Jong


Crni ja, sada sam u fazi oslobađanja od spela Erike Jong, nakon jednog vremena kada sam smarao društvo i svaku priliku koristio da navedem vodu na inteligentan humor (baš to!) Erikin. Neki (mali broj) su me shvatali ili se pravili da me shvataju, ali većina nije...

(Moj drugar Dušan je, uz piće, govorio: Volođa, ovo što ti radiš sa Erikom trebalo bi da se zove "intelektualna masturbacija". A onda bi se uozbiljio, pa bi rekao: za običnog čitaoca, u Strahu od letenja Erika Jong je preterivala sa seksom. U stilu onog francuskog vica: kakva je razlika između moje žene i Ajfelove kule? Nisu se svi popeli na Ajfelovu kulu!). Ja mu onda samo kažem da ne bude bukvalista).

... i nemoj da spalis u sebi nista


Neću. Što bi rekao V. Nabokov: Nastaviću da postojim.
bladerunner92 bladerunner92 09:51 15.11.2013

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenjejava


(Moj drugar Dušan je, uz piće, govorio: Volođa, ovo što ti radiš sa Erikom trebalo bi da se zove "intelektualna masturbacija". A onda bi se uozbiljio, pa bi rekao: za običnog čitaoca, u Strahu od letenja Erika Jong je preterivala sa seksom.

sta da ti kazem , Erika nije za obicnog citaoca
moglo bi se reci da je preterivala sa zeljom da bude slobodna i svoja i srecna a sto se mene tice kad je to preterivanje u pitanju nemam nista protiv da se preteruje(dok god to ne ugrozava druge)...

Re: Neki sanjaju slobodu, neki letenje

vladimir petrovic
Одузета нам је слобода, а наметнуто да верујемо да смо слободни.


Čovek, dakle, umišlja da je slobodan.

A šta ćemo sa onima koji umišljaju da lete?

Tako ovi dečki ne samo da smatraju da kontrolišu svoja tela, već i da umeju da lete:


American Ballet Theatre


Chase Finlay, New York City Ballet



What we're aiming for: Carlos Acosta

Naravno, balerine su još gracioznije kada je san o letenju u pitanju (Like humans, but more graceful):


Ballerina Lauren Cuthbertson, Royal ballet

Baš se pitam da li domaćin Jaril ima snove u kojima leti?

(Zna se da je Frojd smatrao da su snovi važni za psihički život i da imaju značenje, te prema njegovom tumačenju snova, seksualni čin simbolizuju ritmične radnje: plesanje, udaranje, letenje, oranje, penjanje uz stepenice, itd).

Инсталација ове закрпе под називом „Одвојите себе од света."

Da, velike stvari radimo da bismo odvojili sebe od sveta.
I opet ne pobegnemo.
Zar Nastasijević nije pevao: Love, a ulovljeni!


<3 carlos
tasadebeli tasadebeli 20:13 12.11.2013

Глитер дискурс?

Ko kontroliše tvoje telo?


цео текст, а нарочито

„Своје Ја" је оксиморон


Дакле, одатле долази оно:"У почетку беше реч..."

Идемо даље у том правцу... Онда је и овај текст превара. Мислим, за наш лимбички мозак... А и ово упутство је превара...

Ништа, да пробамо овако: завалићу се у фотељу, претрешћу све фиоке и побацати све из њих. Чак и све речи, почев од оне прве...

Само, тада морам да избришем и овај текст...

Упс, незгодација...



Jaril Jaril 21:33 12.11.2013

Re: Глитер дискурс?

Ништа, да пробамо овако: завалићу се у фотељу, претрешћу све фиоке и побацати све из њих. Чак и све речи, почев од оне прве...

Можеш ли? Пази, треба да побацаш све асоцијативне мреже. Чак и оне настале у пренаталном периоду. А већина представа/појмова се налази у нашем несвесном. Ако успеш, биће ми драго.

Само, све што нам нам је остало јесте - напред. И ова инсталација је превара преваре. Користи исте алате да би превару суспендовала. Да бисмо преузели управљање том преваром. Сликовити израз би био "овај текст, осим тога што гази на реп змији, то ради њеним репом".

И то је његова лепота. Коју је понудио теби.

"У почетку беше реч..."

Има можда 10ак година како је један владика предлагао Сабору да се у српском преводу Новог Завета реч "Реч" замени речју "Смисао" као бољим преводом грчког "Логос". А то би бацило потпуно ново светло на Христа.

Упс, незгодација... (link мој)

tasadebeli tasadebeli 23:01 12.11.2013

Re: Глитер дискурс?

Jaril

Можеш ли?


Не вреди, вртим се по оној Мебијусовој траци к'о блесав...

И то је његова лепота


То сам и ја помислио читајући га...

Има можда 10ак година како је један владика предлагао Сабору да се у српском преводу Новог Завета реч "Реч" замени речју "Смисао" као бољим преводом грчког "Логос". А то би бацило потпуно ново светло на Христа.


Хвала на овој информацији, мени до сада потпуно непознатој...

Хммм... Интересантан би то превод био...

Ипак, реч је и у почетку смисла... То јест, ја не умем да их раздвојим... Ваљда то и јесте разлог зашто Логос можемо превести и овако и онако...

Шта ћеш, нисам се без разлога у свом животу закачио баш за језик као најважнију појаву којом се људски дух остварује. Ту поред су, мислим, још митологија, религија, наука и уметност, али је и њима у основи ипак језик... Пардон, Језик.)

Извини, миц по миц и одох ја у тролирање... Али ти си крив... Подстичеш ме...

Зато боље да ставим ово на крај:

све што нам нам је остало јесте - напред.


vishnja92 vishnja92 20:22 12.11.2013

fuck art, let's dance

niccolo niccolo 20:24 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

To, Višnja, džuskanje
vishnja92 vishnja92 20:30 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

a pa mogu ja i o vezi budistickih mantri sa istocnohriscanskom Molitvom Isusu al se bojim da nikog ne zanima, tako da... bolje tres
(narocito kad je u temi)

mada je lepse kad je ritmicno.
tasadebeli tasadebeli 20:33 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

vishnja92

fuck art, let's dance


niccolo

To, Višnja, džuskanje



Придружујем се!

niccolo niccolo 20:45 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

a pa mogu ja i o vezi budistickih mantri sa istocnohriscanskom Molitvom Isusu al se bojim da nikog ne zanima

A ne bi bilo ni prikladno - danas je utorak, a o tome obično razgovaramo četvrtkom.
milisav68 milisav68 20:46 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

vishnja92 vishnja92 21:07 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

Придружујем се!

:)) taso, te nilske konjice je zaposela moja kuma u praskozorju civilizacije! tako da ih delite :)

danas je utorak

Jaril Jaril 21:37 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

a pa mogu ja i o vezi budistickih mantri sa istocnohriscanskom Molitvom Isusu

Па то знамо. Дај нешто ново, нешто дивље.
mada je lepse kad je ritmicno.(link мој)

Сви на сто!
Jaril Jaril 21:38 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

danas je utorak


Вас двоје. Данас је новембар.
Jaril Jaril 21:42 12.11.2013

Re: fuck art, let's dance

sokodbuba sokodbuba 00:46 13.11.2013

Salijeri je vrhunski kompozitor :)


Преварени смо! Најперфидније. Истина о тој превари је скривана много година, иако су трагови свуда.


Svako ko voli da čita, a radoznalost mu je živa i raznovrsna, uvidi to veoma rano. Tragovi su posejani svuda, u književnosti, filozofiji, istoriji religija, arheologiji, prirodnim naukama, etnologiji, umetnosti, muzici... Razlike u indukovanim simbolima, pojmovima i konceptima, najbolje se sagledavaju kada pogledaš, na primer, šta je neka žena koja zakolje dva sina da bi se osvetila mužu, kada piše Euripid (Medeja), a šta kada piše Kurir ili Dejli Miror.




marco_de.manccini marco_de.manccini 02:16 13.11.2013

Re: Salijeri je vrhunski kompozitor :)

Да, можда слика о Салијерију коју даје Форман уопште није фер. Али кога брига?

Форманов филм је филм, није историја, генијалан филм, игнорише Салијерија какав је био и дозвољава себи креативну слободу да га замени, јер му је потребан Салијери као пао човек, Салијери као сваки човек, Салијери као светац заштитник медиокритета који ће се заузети за нас и све нас благословити и ослободити греха.

Што је најзанимљивије, Амадеус је у целој причи потпуно споредан лик, симбол, искушење послато Салијерију, човеку коме је дат таленат да препозна, али не и да буде.
Jaril Jaril 05:37 13.11.2013

Re: Salijeri je vrhunski kompozitor :)

сокодбуба
Tragovi su posejani svuda, u književnosti, filozofiji, istoriji religija, arheologiji, prirodnim naukama, etnologiji, umetnosti, muzici...

Гле, одаде све алате.
марко
Амадеус је у целој причи потпуно споредан лик,

Ја сам цео филм доживео као причу о Богу и његовој "хировитости" (сличној оној код Каина и Авеља). Зашто таленат није дао ономе који ће прибавити славу за Бога?
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:25 13.11.2013

Re: Salijeri je vrhunski kompozitor :)

Kad sam bio mali i prvi put video film nisam skoro uopste ulovio taj ugao, cak mi je pomalo film bio i bezveze, ali to je verovatno zato sto sam samo zurio u Bogoljuba (dobro, i u dekolte njegove supruge), a tamo nije bilo nicega. Salijeri, moj zastupnik, svetac, mi je skoro potpuno promakao. Gledao sam film ponovo pre godinu dve. Kakav film!
sokodbuba sokodbuba 21:32 13.11.2013

Re: Salijeri je vrhunski kompozitor :)


Ја сам цео филм доживео као причу о Богу и његовој "хировитости" (сличној оној код Каина и Авеља). Зашто таленат није дао ономе који ће прибавити славу за Бога?


Salijerijevi učenici bili su Betoven, List i Šubert. Takođe, muzički je obrazovao i Mocartovog sina, podržavao je i pomagao Mocarta, i čak su jednu kantatu komponovali zajedno. Zbog Puškinove poeme, kao i istorijskih tračeva, njegovo delo nije poznato široj publici, a ono je veličanstveno. Salijeri nije bio poželjan posle francuske revolucije i njenih političkih konotacija.

Stvarao je godinama pre Mocarta, Betovena, Baha i ostalih iz te epohe, tvorac je posebnog stila i harmonijskih formi. Mocart jeste genije, ali je i Salijeri i mnogi drugi kompozitori i nikada Salijeriv dar nije bio patuljast ili osrednji prema Mocartovom.

Ono što je većini poznato o odnosu Mocarta i Salijerija, kao i o Salijerijevoj muzici, liči i na sujeverje i na obmanu, i sve je uvek dobro obrnuti naopačke i pogledati bolje, u duhu ovog tvog posta :) Sever, jug, istok i zapad ionako ne postoje, čista su fikcija, kreirana zbog lakšeg snalaženja tokom kretanja :)





sokodbuba sokodbuba 21:44 13.11.2013

Re: Salijeri je vrhunski kompozitor :)


Да, можда слика о Салијерију коју даје Форман уопште није фер. Али кога брига?


Pa mene, a verujem i sve koji uživaju u takvoj vrsti muzike, a nije reč samo o Formanu, nego je Salijerivo delo široj publici nepoznato, poznat je po fikcijama nadovezanim na tračeve, a sve to pruža mnogo manje lepote i istine nego Salijeriv opus :)

Што је најзанимљивије, Амадеус је у целој причи потпуно споредан лик, симбол, искушење послато Салијерију, човеку коме је дат таленат да препозна, али не и да буде.


Ali Salijeri i prepoznaje dar i jeste, u stvarnosti, a to je još zanimljivije.

marco_de.manccini marco_de.manccini 00:00 14.11.2013

Re: Salijeri je vrhunski kompozitor :)

Ма, све те разумем, и све си у праву, али ко хоће да зна, зна праву причу, мада није штета ни поновити је.

Ипак ... филм с правим Салијеријем и правим Моцартом би био нешто сасвим друго, из неког другог филма што би се рекло, а ова прича, прича о таленту, Богу, посвећености, зависти, паду, прича о људскости, у којој ни један ни други нису оно што су стварно били (није ни Богољуб био баш толико плитак како је представљен) се мора мало искривити да би била - права.

Јесте, није фер, али таква је licentia poetica.

Jaril Jaril 19:56 14.11.2013

Re: Salijeri je vrhunski kompozitor :)

Mocart jeste genije, ali je i Salijeri

Некада се питам зашто су баш ти композитори ушли у историјске уџбенике. НА јутјубу мало-мало па откријем неко јако дело неког класичара, романтичара...
zilikaka zilikaka 19:53 13.11.2013

doprinos

Dobar ti ovaj blog. Generalno.

Osvrnuću se na par momenata (a u cilju ispraznog polemisanja).

1.
И док се ми опасуљимо, после неких 35 година, већ смо дебело испреварени.

Mada je granica vrlo oštro definisana, složila bih se da je tu negde. To upravo objašnjava i zašto kolega Nikolo nije imao dovoljno razvijene asocijativne veze spram nekih pojmova, dočim kolega Hansel sa tim nije imao problema.

2.
Bez obzira na simpatične pokušaje plasiranja novog, univerzalnog rešenja,

Ако искористите ову инсталацију започећете процес трансформације својег Ја тако да сваким даном све више одговара Вама. И то БЕСПЛАТНО!


moram da primetim da univerzalno rešenje odavno postoji, i sasvim je dostupno.

Jaril Jaril 20:37 13.11.2013

Re: doprinos

(a u cilju ispraznog polemisanja)

А како другачије?
Mada je granica vrlo oštro definisana, složila bih se da je tu negde.

Један гитариста или тако неки, заборавио сам ко је, изјавио је да човек постаје зрео тек са 40. По његовим речима, тек тада човек може да себе позиционира у односу на друштво. Хоћу рећи, слажемо се да је та граница померљива и зависи од много фактора. Између осталог, и од човековог искуства у том друштву.

Dobar ti ovaj blog. Generalno

Хвала.


Hansel Hansel 22:56 13.11.2013

Re: doprinos

To upravo objašnjava i zašto kolega Nikolo nije imao dovoljno razvijene asocijativne veze spram nekih pojmova, dočim kolega Hansel sa tim nije imao problema.

Ти то само да поткачиш Никол(о)а, знам ја. Осим тога, истакнуто, с обзиром на кореспонденцију с годинама, и није нека, овај, врлина? ... А тек сада када сам мало прегледао блог... мислим, стварно, који појмови...
(Иначе, илустрација ти је феноменална. )

Него, сад се сетих... Неко је написао да је човек заправо зрео тек са 60. А онда није добар низашта друго до за смрт.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana