Budućnost| Društvo| Gost autor| Gradjanske inicijative

Ni na nebu ni na zemlji

Hansel RSS / 25.11.2013. u 00:07

Gošća-autorka: iqiqiq

Retka je sreća biti u prilici da danas živite u dva veka. Ovu priliku pruža vam dualni pravni sistem pod jednom kapom Ustava Srbije.

Po članu 19. Ustava „jemstva neotuđivih ljudskih i manjinskih prava u Ustavu služe očuvanju ljudskog dostojanstva i ostvarenju pune slobode i jednakosti svakog pojedinca u pravednom, otvorenom i demokratskom društvu, zasnovanom na načelu vladavine prava."

Moderne globalne kompanije pretpostavljaju da svaki građanin ove države ima internet priključak, kompjuter i naravno da zna da barata istima. Zato u svojim Opštim odredbama predviđaju kao isključivu komunikaciju sa svojim klijentima internet stranicu i samim tim sve promene ugovorenih cena.

Jasno, ako hoćete da znate šta se dešava sa uslovima pod kojim ste sklopili ugovor, dovoljno je da svako jutro odete na njihovu veb stranicu i informišete se. Reč je o jednom operatoru mobilne telefonije (i verovatno ne samo njemu ‒ prim. Hansel), pogledati član 28 linkovanih Opštih uslova.

Država Srbija ipak veruje u to da mi volimo da živimo u prošlosti te članom 54 svog Zakona o upravnom postupku predviđa da mi koristimo telegrafe:

(2) Podnesci se, po pravilu, predaju neposredno ili šalju poštom pismeno, ili se usmeno saopštavaju u zapisnik, a mogu se, ako nije drukčije propisano, izjavljivati i telegrafski, odnosno telefaksom. Kratka i hitna saopštenja mogu se davati i telefonom...

Kao kljenti modernih svetskih kompanija živimo u 21. veku, ali kao građani u ostvarivanju svojih prava najbolje je da u nekoj antikvarnici pronađemo telegraf, jer internet i mejlovi mogu biti sporni.
 



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dekidimmicevic dekidimmicevic 00:16 25.11.2013

.




i?
Hansel Hansel 00:20 25.11.2013

Re: .

Ja samo da obavestim da za objašnjenja ideje sačekate (mislim na sve blogere) da se pojavi gošća-domaćica, ne bih ja da je tumačim... mada ne znam šta ovde nije jasno.
iqiqiq iqiqiq 14:20 25.11.2013

Re: .

pola puna ili polu prazna čaša: koliko građana može da proveri promenu cena na svom računaru

"Prema rezultatima istraživanja u Srbiji 59,9% domaćinstava poseduje računar, što predstavlja povećanje od 4,7% u odnosu na 2012. godinu. 55,8% domaćinstava poseduje Internet priključak, što je 8,3% više u odnosu na 2012. godinu, a čak 14,6% više u odnosu na 2011. godinu. I zastupljenost širokopojasne Internet konekcije se povećala za 5,4% i iznosi 43,4%."

LINK Portal e-uprave
Hansel Hansel 00:17 25.11.2013

0.

Ovaj blog je proizvod jednog pozitivnog nesporazuma. Naime, ja sam u nekom komentaru pomenuo (kritički, jel'te) praksu "prigodnog obaveštavanja" o promenama bitnim za korisnike nekih ustanova ili preduzeća ‒ naime, za mene je krajnje sporno da se imamo obaveštavati o promenama bitnim za nas preko medija, bilo kog, kada evidentno postoje jeftini i praktični sistemi direktnog obaveštavanja, poput elektronske pošte ili SMS poruka (za one koji koriste ove servise). Tako ja ne mogu da budem blagonaklon prema ideji da svakog jutra proveravamo sve moguće sajtove ustanova ili preduzeća čijih smo korisnici, ili kako kaže na primer član 29 iz u tekstu linkovanih Opštih uslova:

Telenor može da izmeni cene usluga i/ili druge komercijalne uslove, o čemu je dužan unapred da obavesti korisnika tako što će objaviti izmene na internet stranici www.telenor.rs.

Iqiqiq je, pak, primetila drugi paradoks, pa eto ovog bloga na kome možemo da se jadamo zbog oba (prigodna) apsurda. I ko zna još kojih.
tadejus tadejus 09:00 25.11.2013

Re: 0.

Hansel
ja sam u nekom komentaru pomenuo (kritički, jel'te) praksu "prigodnog obaveštavanja" o promenama bitnim za korisnike nekih ustanova ili preduzeća ‒ naime, za mene je krajnje sporno da se imamo obaveštavati o promenama bitnim za nas preko medija, bilo kog


a pa ne moze se u 21. vijek a da se nije multimedijalno
to oni samo za tvoje dobro
Hansel Hansel 09:11 25.11.2013

Re: 0.

to oni samo za tvoje dobro

Znam, znam...
milisav68 milisav68 09:40 25.11.2013

Re: 0.

tadejus
a pa ne moze se u 21. vijek a da se nije multimedijalno
to oni samo za tvoje dobro

E pa to su ti evropski (norveški) standardi, ladno al` standard..
iqiqiq iqiqiq 11:51 25.11.2013

Re: 0.

milisav68
tadejus
a pa ne moze se u 21. vijek a da se nije multimedijalno
to oni samo za tvoje dobro

E pa to su ti evropski (norveški) standardi, ladno al` standard..

Jašta standard, oni zaboravili da kod nas nema svako internet ali ni kompjuter, pa možda ne zna svako da koristi isti. E sad, ako prodaješ usluge mobilne telefonije, valjda se podrazumeva da obaveštavaš korisnike sms-om, preko računa, itd ali ne isključivo preko svog veb sajta.

Opet naša državna uprava je više naklonjena telegrafu, te to smatra prigodnim načinom komunikacije.

Nisam ni PR struke niti u komunikacijama, ali ova situacija deluje pomalo suludo. Ili veb sajt ili telegraf (štikliraj pogodno)
stopalo stopalo 10:33 25.11.2013

ne bih se ja bas previse...


ne bih se ja bas previse odusevljavao telenorom

recimo da bi dobio informaciju gde ima pojedinih modela moblinih telefona, mozes samo da krenes od jedne do druge radnje

kontakt centar (mozda zato sto je bio vikend) nema opciju razgovora sa operaterom

radnje nemaju broj telefona

tako da je jedino resenje - taban

i telegraf bi u takvoj situaciji dobro dosao
iqiqiq iqiqiq 11:54 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

tako da je jedino resenje - taban

Naravno, o tome smo kod Hansela već pričali, naš nizak nivo saradnje sa kupcem, tu ne pomažu zakoni, već svest i otvaranje tržišta. Zato monopol nije dobar, jer ubija takmičarski duh i trud oko kupca.
Hansel Hansel 12:21 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Da, samo se pitam šta se zaista desilo s doživljajem konkurencije, meni deluje da su pružaoci uslug ai prodavci ujedinjeni, kao kakav kartel, u sistematskom otežavanju položaja korisnika i kupaca, tu postoji samo takmičenje ko će biti gori, a ne bolji!?

Evo, da pomenem - zvao sam Imlek pre nekog vremena da mi kažu kako im "sveže mleko" (pasterizovano) ima rok trajanja od nešto više od tri nedelje (bez upozorenja da se rok skraćuje po otvaranju, nisam pravio eksperiment koliko može da izdrži tako), dao sam im i broj telefona i mejl-adresu, ali još ništa. Pre nekoliko godina su me bili pozvali da mi objasne kako dobijaju mleko bez laktoze i zašto je ono slađe od običnog mleka, sada ništa.

Drugi slučaj iz iste sfere, zvao sam mlekaru u unutrašnjosti da pitam koji im je sastav nekog jeftinog krem-sira, nekoliko puta izbegavali odgovor, rekli da će me neko pozvati... i ništa. Zvaću ja ponovo.
iqiqiq iqiqiq 12:22 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Zvaću ja ponovo

možda da ipak probaš telegraf
Hansel Hansel 12:36 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

E, stvarno, zamisli da im pošaljem telegram, isprepadali bi se načisto!

Nije to uopšte samo tek-tako šaljiva ideja!
iqiqiq iqiqiq 12:38 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Nije to uopšte samo tek-tako šaljiva ideja!

ovo se zove Eureka! ako nam nadležni ne odgovaraju, hajde da im šaljemo telegrame, shodno zakonu, kao pravi primerni građani
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 12:55 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...


možda da ipak probaš telegraf


Можда да пробаш и димне сигнале?!
Вероватно ће их боље прочитати
iqiqiq iqiqiq 12:57 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

ocajna_domacica.65

možda da ipak probaš telegraf


Можда да пробаш и димне сигнале?!
Вероватно ће их боље прочитати

jaooj, pa da, a može i golub pismonoša, samo da ih zamolimo da dopune Zakon o upravnom postupku
Hansel Hansel 13:07 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Mogu da ti kažem da izgleda ni faksovi nisu nedelotvorni (bar u slučaju privatnih kompanija). Prošle godine sam vratio ADSL opremu Orionu, dobio potvrdu o tome, prethodno platio sve, dakle svi uslovi za raskid pretplatničkog odnosa bili su ispunjeni i sve je bilo OK. To što su mi i ovom prilikom fotokipirali ličnu kartu podatak je za neku posebnu diskusiju.

Elem, iako je sve trebalo da bude gotovo, počinjem od njih da dobijam mejlove i SMS-ove sa upozorenjem da platim pretplatu za taj mesec, u suprotnom će mi prkeinuti saobraćaj, pa me tužiti i ne znam šta sve ne. Odgovaram da smo sve završili, da imam potvrdu, kažu -- greška sistema. A onda posle sedam dana ponovo sve isto, od početka do kraja. I još posle dobijem (klasičnom) poštom neko ozbiljno upozorenje. Tu već poludim i odlučim da im iskopiram svu, ali baš svu prepisku, iskeniram potvrdu o vraćanju opreme, i uz odgovarajući propratni tekst sve to pošaljem faksom, na broj koji su dali u dopisu. Onda ustanovim da taj broj (više) ne postoji, pa u tekstu im ljubazno i to napomenem. I onda se pri kraju, na 5-6. stranici desi "transmission error", pa ja pošaljem faks ponovo.

Da li su faks primali preko računara ili klasično (volim da mislim da je iz faksa izlazio čaršav, tj. dva - i prvi i drugi put, ili da su se štancovali listovi A4 formata), tek usledio je mejl sa izvinjenjem, a onda, na moje insistiranje (pomenuo sam to bio u faksu) i pismena potvrda da im ništa ne dugujem, poslata klasičnom poštom.

Juče čitam da je ono što sam se tada upitao ipak tačno -- da maltretiraju pretplatnike koji otkažu ugovor, ne daju im migracioni kod itd. itd.
iqiqiq iqiqiq 13:27 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

To što su mi i ovom prilikom fotokipirali ličnu kartu podatak je za neku posebnu diskusiju.

nadam se da će biti nekih rezultata
Pokrenut nadzor nad operatorima javnih komunikacionih mreža i usluga, saopštio poverenik Rodoljub Šabić.
iqiqiq iqiqiq 13:34 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Mogu da ti kažem da izgleda ni faksovi nisu nedelotvorni

Sa ovim možemo da krenemo u raspravu na ovom blogu. Naime Nune se nervirao što se Twitter ne prihvata kao sredstvo komunikacije sa nadležnima. Mislim da je u pravu, jer nema javnijeg i konkretnijeg saopštavanja problema, te Twitter može da bude odličan dokaz da je neka primedba građanina upućena.

Šta se dešava sa mejlom DELETE dugme i gotovo. Ne verujem da su IT službe u ministarstvima obezbedile backup mejlova te da administator kontroliše prepisku svakog činovnika sa građaninom.

Faks: pa ko dohvati čaršav, može da ga odmah isecka i baci. Dokaz da je faks primljen, hm, jedino ako faks ima podešen listing prijema/slanja, ali teško dokazivo šta je bilo u faksu.

Telegram? Pa valjda PTT čuva dokaze o slanju.

Pismena predstavka: ne funkcioniše najbolje, jer nema dokaza šta je sve bilo priloženo, već samo da je upućeno (sačuvaš onaj papirić o poslatoj pošiljci)

Lična predaja: Tu može da se kopira naslovna strana i dobije PEČAT slava pečatu! kao dokaz da je priloženo baš to na šta želite da vam odgovore. Sa tim da je pitanje ko iz pisarnice to preuzima, često se dopisi ipak "izgube". A i nije svako u Beogradu, da može da preda na pisarnici.

"ili se usmeno saopštavaju u zapisnik," ovo je super varijanta, ali treba dobiti sastanak sa nadležnima i omogućiti da se zapisnik potpiše

"Kratka i hitna saopštenja mogu se davati i telefonom..." ovo je ostalo verovatno iz vremena kada su se telefonski razgovori prisluškivali i snimali, ako je i sada tako, onda je ok da stoji u zakonu
Hansel Hansel 13:48 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

I tvit može biti OK po meni ako je poslat onome ko je nadležan. Ako pak ne, opet mislim, i u ovom smeru, da nije realno očekivati da će neko nadležan obavezno videti nešto ako je napisano bilo gde, tj. da ga to može obavezivati.

Dokaz o slanju faksom je kod pošiljaoca, uvek se dobije neki odsečak kao potvrda o uspešnom slanju; kada se šalje iz kompjutera, ostane kopija faksa s podacima u računaru. No, ja sam govorio o tome da može biti efikasno u nedostatku drugog načina.

A što se tiče mejlova, pa i to može biti lako rešivo -- da se građaninu mora odgovoriti povratnim mejlom kao potvrdom da je mejl primljen (u nekim programima za slanje mejla kao posebna postoji opcija "Request read receipt", ali, koliko znam, web-mail servisi ne daju tu mogućnost). Mogli bi i morali da budu obavezni da to čine, ali neko treba da na to obaveže i javen ustanove i privatne kompanije na ovakvu praksu.
iqiqiq iqiqiq 13:55 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

A što se tiče mejlova, pa i to može biti lako rešivo -- da se građaninu mora odgovoriti povratnim mejlom kao potvrdom da je mejl primljen (u nekim programima za slanje mejla kao posebna postoji opcija "Request read receipt", ali, koliko znam, web-mail servisi ne daju tu mogućnost). Mogli bi i morali da budu obavezni da to čine, ali neko treba da na to obaveže i javen ustanove i privatne kompanije na ovakvu praksu.

može, i da se dodeli jedinstveni broj predmeta u tom povratnom mejlu te da mogu da proveravam šta se dešava sa predmetom

npr Uvid u stanje predmeta
ili Uvid u stanje predmeta

E jedino ne razumem zašto mejlom nije dovoljno poslati, nego mora na papiru? Zbog adrese i ličnih podataka možda?

Ali recimo (provereno) Ombudsman radi sa mejlovima, Poverenik za informacije od javnog značaja takođe odgovara i rešava probleme dobijene mejlovima? Koja je razlika onda sa drugim službama???
Hansel Hansel 14:30 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Reklo bi se da je razlika u motivaciji i volji. A pošto je nema svuda, onda bi valjda mogao to konačno da reguliše zakon.
Hansel Hansel 14:45 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Nego, evo zanimljivog članka:

Naš problem je građanska poslušnost.
zovitemegrunf zovitemegrunf 14:50 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...


Hansel


Evo, da pomenem - zvao sam

Drugi slučaj iz iste sfere, zvao sam... Zvaću ja ponovo.


Zapalo mi da montiram neku masinu koja se prikljucuje na vodovod, sudo, veska, ne secam se vise. Na masini moze da se podesi tvrdoca vode, i onda ona prilagodjava svoj rad.
Logicno, ajmo na web stranicu Vodovoda, tamo nista. Krenem da telefoniram, razgovarao sam sa nebrojeno sto nekompetentnih sto simnjicavih Cvorovica, ali informaciju nisam dobio. Na samom kraju, dospem do laboratorije za kontrolu kvaliteta vode, pomogli mi ljudi bez izmotavanja.
Upravo sam proverio, ovo je ipak prica sa happy endom, BVK je azurirao svoj sajt, pa ako nekoga interesuje tvrdoca vode koju pije iz cesme, evo linka: tvrdoca vode u BG
Hansel Hansel 15:02 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

E, svašta, pa kakva je to mašina koja ne određuje sama tvrdoću vode ili se bar ne kači sama na internet da nađe potreebnu informaciju?!

A što se tiče beogradske vode, još je Živko Živković tvrdio da nema bolje od beogradske vodice , čemu tu uopšte podatak o tvrdoći?

A sad ozbiljno, dobro da se nešto ipak miče...

Nego, kad reče "najčešća pitanja", pozovem se ja na jedan odgovor na sajtu jedne toplane u unutrašnjosti u vezi sa mogućnosti delimičnog isključenja grejanja u stanu, a oni će meni: "Iiiiih, pa mi to stavili da nas ne pitaju stalno neke stvari, pa smo prepisali sa sajta Beogradskih elektrana, ne važi to kod nas!" -- Pa, što ste prepisali i ono što kod vas ne važi? -- "Obrisaćemo".
I obrisaše neki dan kasnije -- sve, stranica više ne postoji!

Ja sam ipak ostvario svoja prava, možda o tome neki drugi put.
iqiqiq iqiqiq 15:03 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

ovo je ipak prica sa happy endom,

O tome sam i ja razmišljala, nije do sistema, zakona itd, nego do ljudi

Ako čuju vaš problem (telefonom, telegramom, poštom, twitterom) i hoće da ga reše, a mogu, jer su na takvom mestu, nema veze da li je to zakonski propisano ili nije, neko normalno ljudsko stvorenje će rešiti problem.

citat iz linka koji je domaćin postavio u postu iznad
"Danas imamo zapadnu civilizaciju. Vladavinu zakona. Vladavina zakona uredila je i povećala nepravdu koja je vladala pre vladavine zakona. To je ono što je učinila vladavina zakona. U svim zemljama sveta, vladavina zakona je miljenica vladajućih i pošast naroda. To bi trebalo da prepoznamo. "
hajkula1 hajkula1 19:32 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Hansel

Ja sam ipak ostvario svoja prava, možda o tome neki drugi put.




Ti si, skoro pa moj idol

Mene strašno nervira što nam uvaljuju sir koji nije sir. I tako redom.

O mesu i prerađevinama, da ne pričam.

Ova priča o trovanju stafilokokom.
Bilo je slučajeva i na Umci i u Obrenovcu. Meni liči da je put preko nekog lanca megamarketa i da su u pitanju testenine (nešto sam negde na netu preletela, ne kupujem pa nisam detaljisala, obratila pažnju).

Ne znam šta se dalje desilo sa smrznutim radioaktivnim oslićem iz Japana, koji su prodavali u Maxi-ju.
Šta sa pirinčem, takođe radioaktivan, takođe poreklom iz Japana?

Propisi postoje ali se grubo krše.





Lopovi da vrate ukradeno.

hajkula1 hajkula1 19:44 25.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

iqiqiq
ovo je ipak prica sa happy endom,

O tome sam i ja razmišljala, nije do sistema, zakona itd, nego do ljudi




U Srbiji se korov proširio, glodari razmnožili. Ne verujem u mogućnost da oni koji su dosada živeli kao štetočine, počnu da se odgovorno ponašaju. Od govana se pita ne pravi.


Sve ovo što rade, što uvoze otpad i prodaju kao hranu, što uvaljuju lekove koji ljude čine bolesnijim... i da ne nabrajam, rade zbog para. Zbog para nam uvaljuju naplatu raznih usluga. (Na pr. kada uplaćujem račun za VIP internet, u njihovim poslovnicama, počeli su uredno da naplaćuju proviziju.)


Narod je demoralisan, demotivisan. Jedino šta može narodu da vrati veru i šta može da demotiviše lopove dalje da nas uništavaju je



Lopovi da vrate ukradeno.


Hansel Hansel 00:10 26.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

hajkula1
Hansel

Ja sam ipak ostvario svoja prava, možda o tome neki drugi put.

Ti si, skoro pa moj idol

A šta mi to nedostaje, moliću fino, pa da eliminišemo to "skoro"?

U vezi s tom radioaktivnom ribom o kojoj si već pisala (citirala mejl), ja poslao mejl tamo pomenutoj advokatskoj kancelariji -- nisu odgovorili. Zvao telefonom -- niko se nije javio. Doduše, nisam bio previše uporan, ali cenim da bi u radno vreme neko trebalo da bude u kancelariji. A zanimalo me najpre da li oni stvarno stoje iza tog mejla, jer ljudi umeju da iskopiraju zaglavlje ili potpis iz nečijeg tuđeg mejla i tako plasiraju neku izmišljotinu, možda nekad i nije izmišljotina nego prosto misle da će informacija tako biti jača?!

zovitemegrunf zovitemegrunf 01:12 26.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Hansel
E, svašta, pa kakva je to mašina koja ne određuje sama tvrdoću vode ili se bar ne kači sama na internet da nađe potreebnu informaciju?!


Ja sam samo Otto Grunt, skromni mehanicar za zrakoplove! Za strojeve tog tipa, zaduzen je kolega
Hansel Hansel 10:13 26.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

iqiqiq iqiqiq 10:25 26.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Zvao telefonom -- niko se nije javio.

Evo, kupi telegraf Stari telegraf, besprekorno očuvan, deluje vrlo ispravno
Ili pogledaj njihovu internet stranicu
jkt2010 jkt2010 13:21 26.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Ne znam šta se dalje desilo sa smrznutim radioaktivnim oslićem iz Japana, koji su prodavali u Maxi-ju.

Sad ce sv.Nikola, planuce taj oslic.
hajkula1 hajkula1 16:12 26.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Hansel
hajkula1
Hansel

Ja sam ipak ostvario svoja prava, možda o tome neki drugi put.

Ti si, skoro pa moj idol

A šta mi to nedostaje, moliću fino, pa da eliminišemo to "skoro"?

U vezi s tom radioaktivnom ribom o kojoj si već pisala (citirala mejl), ja poslao mejl tamo pomenutoj advokatskoj kancelariji -- nisu odgovorili. Zvao telefonom -- niko se nije javio. Doduše, nisam bio previše uporan, ali cenim da bi u radno vreme neko trebalo da bude u kancelariji. A zanimalo me najpre da li oni stvarno stoje iza tog mejla, jer ljudi umeju da iskopiraju zaglavlje ili potpis iz nečijeg tuđeg mejla i tako plasiraju neku izmišljotinu, možda nekad i nije izmišljotina nego prosto misle da će informacija tako biti jača?!





Ne verujem u idole
Informacija o radioaktivnom osliću poreklom iz Japana, bila i na TV, ljudi iz nekog udruženja potrošača proveravali vest, datume... Taj oslić se prodavao pod maxi-jevom robnom markom.

C...
Nema informacija. Ili gledaju u oči i lažu.




Lopovi da vrate ukradeno.
hajkula1 hajkula1 16:17 26.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

jkt2010
Ne znam šta se dalje desilo sa smrznutim radioaktivnim oslićem iz Japana, koji su prodavali u Maxi-ju.

Sad ce sv.Nikola, planuce taj oslic.




Jašta.
Planulo po nekoliko puta.





Lopovi da vrate ukradeno.
Hansel Hansel 11:01 27.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

hajkula1
Ne verujem u idole

Aaa, pa, znači -- nije do mene!

Inače sam savršen.

iqiqiq
Evo, kupi telegraf Stari telegraf, besprekorno očuvan, deluje vrlo ispravno

Ovo je sjajno, još samo kad bih imao viška para...
iqiqiq iqiqiq 12:24 27.11.2013

Re: ne bih se ja bas previse...

Ovo je sjajno, još samo kad bih imao viška para.

e pa, mora da se uloži ako hoćeš da sarađuješ sa nadležnima, zakon je zakon...
iqiqiq iqiqiq 14:06 26.11.2013

Ustav

Ok, samo da spomenem, ako nikom nije to upalo u oči, citat iz Ustava
"ostvarenju pune slobode i jednakosti svakog pojedinca u pravednom, otvorenom i demokratskom društvu, zasnovanom na načelu vladavine prava."

Koja je to jednakost građana ako 50% ima kompjutere, a pri tome opšte odredbe ugovora koje potpisujete podrazumevaju da će vas kompanija obaveštavati putem veb sajta?

Koje je to pravedno i otvoreno društvo, ako vas birokrate šikaniraju kada im pišete, jer koristite e-mail a pri tome im vi kao poreski obveznici plaćate i kompjutere i internet priključak, pa i platu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:29 26.11.2013

samo da mahnem u prolazu

po telegrafski
... .- -- --- / -.. .- / -- .- .... -. . -- / ..- / .--. .-. --- .-.. .- --.. ..-
iqiqiq iqiqiq 23:11 26.11.2013

Re: samo da mahnem u prolazu

uros_vozdovac
po telegrafski
... .- -- --- / -.. .- / -- .- .... -. . -- / ..- / .--. .-. --- .-.. .- --.. ..-



baš lepo izgleda, ne znam što su se uopšte mučili sa svim tim skalamerijama, kompjuter, mejlovi i te munje
Hansel Hansel 11:07 27.11.2013

Re: samo da mahnem u prolazu

Hihi, Uroš je to stvarno napisao Morzeovom azbukom!

Evo ga, iqiqiq, onlajn konvertor, pa možeš nekada da probaš da pošalješ i takav mejl nadležnima, bio bi to jedinstven spoj tradicije i novih tehnologija:

Online Conversion
iqiqiq iqiqiq 12:23 27.11.2013

Re: samo da mahnem u prolazu

Hihi, Uroš je to stvarno napisao Morzeovom azbukom!

kakav car!

I hvala na linku, šteta što je samo nama zabavno, ali sledeći put kada mi državni službenik traži da postupim po ZUPu, poslaću im pomoću konvertora poruku!
iqiqiq iqiqiq 14:42 28.11.2013

Mala anketa ko odgovara na mejlove

Da ne bih generalizovala problem, odgovore na poslate mejlove dobićete od pojedinaca iz raznih ministarstava (moja iskustva: Ministarstvo trgovine, Ministarstvo prosvete, Ministarstvo pravde)

Ovo pak nije sistematizovano, pa će Vam iz istog ministarstva (slučaj Ministarstva prosvete) neki državni službenici odgovarati na mejlove, a drugi će insistirati da im se obratite pismenom predstavkom. Ni na nebu ni na zemlji.

Ako se obratite Ombdusmanu, Povereniku za informacije od javnog značaja i Poverenici za zaštitu ravnopravnosti dobićete odgovore mejlom.

Ako se obratite Narodnoj skupštini, zavisno od poslanika, dobićete odgovor mejlom, neki će odgovoriti, a neki ne. Ni na nebu ni na zemlji.

Elektronska pošta se i dalje ne smatra formalnim obraćanjem, te čak i da dobijete odgovor od nadležnih, to je neobavezujuće, odnosno informativnog karaktera.

Šta kada se obratite pismenom predstavkom i ne dobijete odgovor u zakonskom roku od 2 meseca. Obratite se Ombudsmanu, koji naravno donese preporuku u vašu korist. To je ipak neobavezujuće za one državne službenike koji nisu odgovorili uopšte/ili na vreme na vašu zakonito predatu pismenu predstavku.

Ni na nebu ni na zemlji. Pravo nije jednako primenjivo u našoj državi.


ZA ONE KOJI SU USPELI SVE DA PROČITAJU SLEDI NAGRADA
Nacrt novog Zakona o upravnom postupku

LINK

gde se uvodi i elektronska komunikacija

i mišljenje Agencije za borbu protiv korupcije LINK
Hansel Hansel 16:57 28.11.2013

Re: Mala anketa ko odgovara na mejlove

E, draga moja 3iq , državne službenike na odgovor po nekom predmetu ne obavezuju ni plaćene takse u iznosu od blizu 9.000 dinara. Takav je slučaj s Republičkim geodetskim zavodom -- predmeti se vuku neograničeno dugo (iako je zakonski rok za završetak postupka mesec dana) i službenici "trzaju" isključivo ako se interesujete za sudbinu predmeta, što podrazumeva uglavnom lični dolazak. Danas sam to priznanje dobio upravo od jedne zaposlene: "Evo, imamo predmete i od 2011, ali se ti ljudi ne interesuju, pa ih ne radimo..."
iqiqiq iqiqiq 17:36 28.11.2013

Re: Mala anketa ko odgovara na mejlove

Takav je slučaj s Republičkim geodetskim zavodom -- predmeti se vuku neograničeno dugo (iako je zakonski rok za završetak postupka mesec dana)

Hebiga, možda ja nisam normalna, ali ja bih lepo mejlić na Agenciju za borbu protiv korupcije u vezi toga poslala. Ovo je idealan prostor za korupciju. Ako "podmažeš" tvoj slučaj će da urade, inače će da ga "kisele" za zimnicu.

Evo možemo inicijativu, ako reše u roku, da se uplati 9000 din i dobije rešenje, a ako kasni, da se dobija besplatno. Ali znaju oni za jadac, biće ono F1P (fali ti 1 papir).

Neverovatno!!!
Hansel Hansel 10:39 29.11.2013

Re: Mala anketa ko odgovara na mejlove

Savršeno si normalna, ali izgleda da nije reč o "podmazivanju" nego o insistiranju (ne znam, možda se neko nada i podmazivanju, ali podsećanje/insistiranje izgleda bude sasvim
dovoljno ).

A sa tim rokom -- pa "štoperica" uvek može da se zakoči -- znači, može da se meri vreme koje im je potrebno za odlučivanje. Pa neka je i mesec dana od svakog novodonetog papira, opet ne bi izašlo na ovoliko. Ja bih mogao da razumem da imaju mnogo zahteva a premalo ljudi, ali nisam ubeđen u to. A naročito mi je nejasno očigledno odsustvo norme za zaposlene.

Imam bar još jednu opservaciju: izgleda da je vreme za koje su bili pod nekim donacijama prošlo, i čim su prestali da budu, isključili su automat koji izdaje brojeve. U onolikoj gužvi možeš misliti koja se nervoza stvara, ljudi ne znaju s koje strane se čeka red, nigde ne piše. Odem kod šefa da ga pitam zašto im ne radi automat i zašto makar ne napišu neke osnovne informacije... kaže mi da bi za automat trebalo da zaposli još dvojicu. -- Zašto?! -- Ljudi ne znaju sami... -- Naučiće, napišite uputstvo! ... Bio je odlučan da mu za to treba radnik. Posle mi je palo na pamet da bi to mogli da rade radnici obezbeđenja na ulazu (za one koji se baš ne snalaze), iovako daju informacije...

Slažem se za inicijativu, ali priznajem da sada ne mogu. Tražim posao. (Drugi put, i ne samo za ovo, vrlo rado, samo što ako posao nađem, tek tada neću imati vremena osim ako mi se ne posreći da bude "u branši", pa da mogu da radim upravo takve stvari.) I tražim načina da jedna rođaka legalno ode na operaciju kuka, o čemu ću pisati i ovde. Tek je to strašno.
iqiqiq iqiqiq 15:40 29.11.2013

Re: Mala anketa ko odgovara na mejlove

Bio je odlučan da mu za to treba radnik.

izmotava se, naravno, ne verujem da je baš glup, najverovatnije lenj,a može mu se, koje su šanse da će dobiti otkaz. E sad, sa takvim šefom i službenici se ponašaju isto, računaju imaju troduplo manju platu pa onda ne valjda da rade više od šefa koji ne radi ništa...

Hvala ti na prostoru. Moj zaključak je da svako od nas mora da potroši bar jedan sat mesečno da "gura" da se nešto popravi u ovom društvu i državi.

Nadam se da će mejlovi postati zvanično sredstvo komunikacije, jer je mnogo lakše i komfornije obratiti se mejlom. Ako nadležni hoće da reše problem, onda je važno da su za problem saznali, pa telegrafom ili mejlom, nije bitno sredstvo, već cilj.
iqiqiq iqiqiq 21:59 30.11.2013

Drugi kontekst ali...

"Не води ли то ка дискриминацији грађана по основу имовног стања?" link

Ako postoji diskriminacija građana po osnovu imovnog stanja, onda je primer ove globalne kompanije model diskriminacije, jer prodaje impulse za mobilne telefone (i eventualno u paketu i mobili telefon) a očekuje od svojih kupaca da imaju svi kompjutere i internet (čak iako koriste mobilni samo za SMS i telefoniranje)

Dakle 50% Srbije nema kompjuter, kaže zvanična statistika. Ali će vas mobilni teleoperater obaveštavati na svom veb sajtu. I time diskriminisati po osnovu imovnog stanja, jer možete da platite samo mobilni telefon, a ne i kompjuter i interner.

I povisiće vam cenu a nećete ni znati ni imati šanse da se pobunite. Zakon kaže da ako ne reagujete u roku od mesec dana od promene glavnih elemenata ugovora, to znači da ste saglasni sa svim promenama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana