Društvo| Ekonomija| Politika

O Mercedesovoj investiciji u Srbiju

Saša Radulović RSS / 14.02.2014. u 01:00

U novembru mesecu imali smo u kabinetu PPV-a sastanak sa jednim od direktora Mercedesa u vezi sa njihovom saradnjom sa Ikarbusom. Pored PPV-a i direktora Mercedesa, sastanku su prisustvovali i nemački ambasador u Srbiji, ministar finansija, ja kao ministar privrede, Siniša Mali i par savetnika. Ono što je nedvosmisleno rečeno na tom sastanku je da Mercedes nije zainteresovan za investiranje u Srbiji. Ni za investiciju, ni za privatizaciju bilo koje firme u Srbiji, pa samim tim ni Ikarbusa ni FAP-a.


Ono što interesuje Mercedes je javno iskazana namera grada Beograda da kupi nove autobuse. Kako su Mercedesovi autobusi preskupi i ne mogu da prođu javni tender, ideja i pre rekonstrukcije Vlade je bila da Mercedes Ikarbusu umesto šasija koju je Ikarbus koristio, proda svoje šasije starije generacije sa sve motorom i prenosom, da Ikarbus nadogradi šasiju i da takav autobus bude ponuđen gradu Beogradu. Mercedes bi izvršio i kontrolu kvaliteta i autobus bi dobio Mercedesov znak.


Kratko smo pričali i o tome da je u drugoj fazi možda moguće da umesto gotove šasije, Mercedes šasiju isopruči u delovima, i da se onda šasija sklapa u FAP-u. Međutim, pošto su već bili posetili FAP, bili su prilično rezervisani oko ovoga. Takođe, nisu bili spremni da razgovaraju ni o tome da taj novi autobus preko Mercedesa nađe i neka treća tržišta. Bili su veoma jasni i po tom pitanju. Nemački jasni.

 

A onda stiže ova Tanjugova vest:

"Čuo sam da su neki rekli da Mercedes nikad neće doći u Srbiju. Boš je već otvorio fabriku u Pećincima, a za manje od mesec dana prvi srpski mercedes će se pojaviti na našim ulicama", rekao je Vučić u obraćanju polaznicima Londonske komercijalne škole, koja danas obeležava trogodišnjicu rada u Srbiji.

To da Mercedes neće doći u Srbiju nije čuo samo od mene, već i od direktora Mercedesa, ali taj deo je prećutao.


"Ali pre svega njihov dolazak je važan da bi se promenila svest i odnos prema kapitalu, poslu i profitu", istakao je on.

Onaj ko misli da je kupovina Mercedesovih šasija od strane Ikarbusa važna za promenu svesti u Srbiji, očigledno ima problem sa sopstvenom.

 


Da li grad Beograd treba da kupuje ove autobuse? Da li je upravo ova šasija najbolja za grad Beograd, ili nam možda trebaju niskopodni autobusi? Da li postoji potencijal baš za ove autobuse na svetskom tržištu? To bi bila neka od važnih pitanja na koja bi menadžment i inženjeri Ikarbusa i grada Beograda trebalo da daju odgovore. Međutim, za tu analizu ostaćemo uskraćeni. Zato što nikada nije ni sačinjena. Ministarstvo privrede je tražilo od Ikarbusa ove analize, i dobili smo neke analize troškova izrade jednog ovakvog autobusa, ali ne i bilo kakvu smislenu analizu tržišta, konkurencije i potencijala ovakvog partnerstva. A i šta će nam, kada imamo kabinet PPV-a da donese sve potrebne odluke. Od Feketića do Mercedesa, Katica za sve svojeručno već rešava sve što je potrebno. U skladu sa marketinškim potrebama naravno.


Najvažnije od svega je da možemo da pokažemo kako privlačimo investitore. Nema veze što se ovde ne radi o investiciji, ne radi o otvaranju fabrika, već o prodaji šasija. I nema veze što je sve ovo posao menadžmenta Ikarbusa, ne kabineta Aleksandra Vučića.

 

Srbija vodi promašenu ekonomsku politiku u poslednjih 10 godina. Ekonomsku politiku baziranu na javnoj potrošnji, uvozu, državnoj privredi, subvencijama, bacanju novca u bunar, korupciji, odsustvu smislenih reformi i večitoj nadi u strane investitore koji će preporoditi Srbiju. Ovo živo blato nas je koštalo ne samo tih 10 izgubljenih godina, već i 300.000 izgubljenih radnih mesta, uništene privrede, javnog duga na nivou 60% BDP-a i deficita koji ove godine a i naredne, prelazi 6%.


Naša nada u strane investitore kao spasioce Srbije je mitskih dimenzija. Od nje je možda jedino veća želja da izbegnemo suočavanje sa realnošću. I želja da se ne promenimo. Da sve ostane isto. A da nam nekim čudom bude bolje. Pošto nismo u stanju da se promenimo, logično je da su nam strani investitori jedino rešenje. Jer drugo nemamo. Oni su nam omiljeni neizrečeni izgovor zašto i nije tako strašno što se ne menjamo. Neko drugi će umesto nas. Umesto da radimo, mi smo zamislili da će stranci doći da razviju našu privredu. Ovo je naravno kapitalna budalaština. Svi investitori, domaći ili strani, posluju zbog profita.


Ako sami sebi ne pomognemo neće nam niko pomoći. Glavni fokus ekonomske politike mora da bude domaća privreda. Domaći privrednici. Domaći investitori. Domaću privredu čine sva privredna društva koja posluju u Srbiji, zapošljavaju u Srbiji i plaćaju porez u Srbiji, bez obzira na to da li su u vlasništvu građana Srbije ili stranih lica. Glavni fokus ekonomske politike mora da bude rasterećenje domaće privrede i stvaranje dobre poslovne klime za poslovanje. Najbolji način da privučete i strane investitore je da napravite zdravu državu i dobro poslovno okruženje za domaću privredu. Najbolji signal stranim investitorima je uspeh i profit domaćih firmi. Strani investitori su nam potrebni i oni su poželjni. Ali strani investitori su šlag na torti. Domaća privreda je torta. Nama je propala torta.

 

Car je go. Aleksandar Vučić nije dorastao poslu koji obavlja. Što i nije neka novina, jer sve od Zorana Đinđića ni jedan premijer koga smo imali, a bogam ni jedan PPV, nije bio dorastao poslu koji je obavljao. Aleksandar Vučić niti zna kakve su nam reforme potrebe, niti mu je u interesu da ih sprovede. Aleksandar Vučić ne želi nezavisne institucije sistema i nema nikakvo poštovanje za njih. One mu smetaju jer želi da donosi sve odluke sam iz svog kabineta. Na kraju krajeva on najbolje poznaje svoj narod, a i stručan je u mnogim oblastima. Recimo za akcije spašavanja ljudi zavejanih snegom uz zgodno prisutne kamere. Aleksandar Vučić drži medije pod kontrolom kabineta, da uređuje naslovne stranice tabloida, da odlučuje ko može da dođe na Utisak nedelje ili da li nam je potrebno Mentalno razgibavanje, jer su očigledno bitna poluga vlasti.


Aleksandar Vučić ne želi reforme, jer istinske reforme znače demontažu prazitskog sistema partokratske države i njenog ogromnog javnog sektora kao poligona za partijsko zapošljavanje i burazersku privilegovanu ekonomiju od koje i on i njegova stranka, a i druge stranke pre njega, žive. Parazitskog sistema u kome vašeg kuma postavite za direktora JP EMS. Ceh za sve to plaćaju građani Srbije. I činjenica je da on i nije sagradio ovaj sistem. Sagradio ga je njegov prethodnik. On ga je samo prilagodio sebi. Upravo zbog tog i takvog sistema, ogromna većina građana živi sve gore. I došli smo u situaciju da se raspadamo po šavovima. Parazit ubija sve zdravo u društvu. I ne obazire se na to što će na kraju da umre zajedno sa društvom koje ga hrani.


Istinske reforme znače uvođenje reda, domaćinsko ponašanje, odgovornost, rad, i sve to bez prenemaganja i velikog marketinga. I taj red vodi ka pozitivnoj selekciji: da nas vode najsposobniji. Ove istinske reforme očigledno nisu nikome potrebne, osim građanima Srbije. Nema besplatnog ručka. Nema lakih, trik rešenja. Marketing ne pomaže. Neće nas spasiti čuda. Moramo mi sami.

 

www.dostajebilo.rs

Facebook grupa - Podrška reformama

https://twitter.com/SasaRadulovich 

 

.

 

 



Komentari (393)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mr.fogg mr.fogg 18:31 16.02.2014

Re: i jos jedno...

Razumem da vi lično niste ubeđeni da moj tim i ja znamo šta radimo. Kada kažete vi u množini, na koga mislite?


Mislim na Vas i na Vaš 'tim'. Uostalom, sami ste rekli:
Ako na osnovu našeg rada ...


Kako da vas prepoznam u odnosu na one koji nisu dobronamerni ili one koji su dobronamerni ali nemaju pojma o čemu pričaju?


Kako hoćete, to je Vaš izbor. Primetio sam da ovde ima mnogo dobronamernih ljudi, ali je nepristojno da ja govorim u njihovo ime.

Što se mene lično tiče, mogu da Vam kažem da sam se ozbiljno slagao sa Vašim idejema o promeni sistema, ali da Vi to niste pokazali na delu. Jeste na teorijskom planu, ali mislim da nemate osećaj za praktične posledice 'hirurških rezova' na život naših građana. Za poslednih 5 meseci, mnogo ljudi koje poznajem, žive mnogo teže, a to su ljudi koji se bave proizvodnjom - stvaraju realan novac.

Verujem da imate najbolje namere, ali nisam siguran koliko ste svesni toga da Vas političari samo koriste.
Ako ste to shvatili, možda ćete postati političar, a to je sasvim druga priča.
Nadam se da grešim :)
arianna arianna 19:38 16.02.2014

Re: i jos jedno...

Možda da ste počeli od toga šta to treba da slušam.


Za početak - oslušnuti glas naroda ..... dovoljno je i pregledati blog, teme koje su bile aktuelne proteklih sto dana i komentare


Sapienti sat

mr.fogg mr.fogg 19:42 16.02.2014

Re: i jos jedno...

dovoljno je i pregledati blog, teme koje su bile aktuelne proteklih sto dana i komentare


iqiqiq iqiqiq 19:43 16.02.2014

Re: i jos jedno...

arianna
Možda da ste počeli od toga šta to treba da slušam.

Za početak - oslušnuti glas naroda ..... dovoljno je i pregledati blog, teme koje su bile aktuelne proteklih sto dana i komentare

Sapienti sat


Realno naš narod ne voli promene, glasaće za ustaljene opcije, sve novine su im suviše strane, zato nam se na sceni vrte isti likovi poslednjih 20 godina...mora nešto stvarno ključno da se pošalje kao poruka da bi se iz 100 registrovanih partija neka izdvojila i privukla pažnju. Tipujte na one koji izlaze da prešvrljaju glasački listić i vodite računa da na mestima gde imate šanse da osvojite neke glasove, imate i dobru kontrolu glasačkih kutija. Ako ništa drugo, ovim organizovanjem izbora svake dve godine madžioničarske veštine nestajanja listića su usavršene
hajkula1 hajkula1 02:44 17.02.2014

Re: i jos jedno...

arianna
Možda da ste počeli od toga šta to treba da slušam.


Za početak - oslušnuti glas naroda ..... dovoljno je i pregledati blog, teme koje su bile aktuelne proteklih sto dana i komentare


Sapienti sat





Osnovna supstanca, uslov i početak promena - da se nelegalno stečena imovina oduzme.
iqiqiq iqiqiq 09:32 17.02.2014

Re: i jos jedno...

hajkula1
arianna
Možda da ste počeli od toga šta to treba da slušam.


Za početak - oslušnuti glas naroda ..... dovoljno je i pregledati blog, teme koje su bile aktuelne proteklih sto dana i komentare
Sapienti sat



Osnovna supstanca, uslov i početak promena - da se nelegalno stečena imovina oduzme.


Vidiš da te neko ipak čuje
Poruka Ombudsmana
hajkula1 hajkula1 12:54 17.02.2014

Re: i jos jedno...

iqiqiq
hajkula1
arianna
Možda da ste počeli od toga šta to treba da slušam.


Za početak - oslušnuti glas naroda ..... dovoljno je i pregledati blog, teme koje su bile aktuelne proteklih sto dana i komentare
Sapienti sat



Osnovna supstanca, uslov i početak promena - da se nelegalno stečena imovina oduzme.


Vidiš da te neko ipak čuje
Poruka Ombudsmana



Čuju me mnogi, nego se stide .

Čulo i da smo na ivici pobune.
iqiqiq iqiqiq 19:17 16.02.2014

Nekoliko "uskih grla"

Mešanje države u struku, donošenje zakona kojima se državne nadležnosti prenose na udruženja i komore. Ako se borite da PKS nema obaveznu članarinu zašto to ne važi za lekare, inženjere i druge struke, koja država kvazi kontroliše. Od ovakve kontrole stručnosti stradasmo, dajte struci da se sama bavi sobom, bez upliva države.

Nedostatak saradnje privrede i obrazovanja, dok se ne shvati suštinski problem degradacije obrazovnog sistema, nikakve reforme privrede neće dati rezultata. Morate prekvalifikovati kadar, morate omogućiti decentralni sistem obrazovanja, odrešiti ruke nastavnom kadru, dati im glas. Ovako nam obrazovanje kreira mala grupa eksperata u zalasku karijere.

Definicija odgovornosti i kontrole, počevši najpre od državne administracije, ali što reče neko ko sada ima hrabrosti da otpušta rođake i kumove...
djatta3 djatta3 19:43 16.02.2014

Utisak nedelje

Saša,

Samo napred večeras. Ne trošite energiju na glupe provokacije Nebojše Stefanovića. Mada, voleo bih da bar jednom neko, svaki put kad neki takav zameni teze, odmah u sledećoj replici ukaže na cilj svog sagovornika.

Ćulibrk je posebna priča. U vašem poslednjem zajedničkom gostovanju mrtav-ladan je izjavio da nije mogao da pročita predlog Zakona o radu jer ga nema nigde na internetu, a ja sam ga svojim očima u tom trenutku gledao i na sajtu ministarsva privrede, i na sajtu ministarstva rada.
a_jovicic a_jovicic 22:04 16.02.2014

Re: Utisak nedelje

Krenulo seckanje po pitanju Mercedesa i Etihada

Jedan od boljih "Utisaka"

EDIT: ovo je bolelo

Svaka čast Saša ... a super ti je bio i onaj tweet o bot-u u sred emisije
hajkula1 hajkula1 23:27 16.02.2014

Re: Utisak nedelje

a_jovicic
Krenulo seckanje po pitanju Mercedesa i Etihada

Jedan od boljih "Utisaka"

EDIT: ovo je bolelo

Svaka čast Saša ... a super ti je bio i onaj tweet o bot-u u sred emisije



Pratim Sašine blogove pa razumem šta hoće da kaže već posle malo reči, nego ne znam kako su mogli da ga razumeju neki koji ga čuju prvi put?

I meni je bilo efektno to oko štetnih ugovora ali ne znam za ostale prosečne gledaoce?
U to vreme je PPV gostovao na Pinku, prebacila sam na minut-dva dok su na Utisku bile reklame. PPV naduven a voditelju vire noge
a_jovicic a_jovicic 23:56 16.02.2014

Re: Utisak nedelje

hajkula1
Pratim Sašine blogove pa razumem šta hoće da kaže već posle malo reči, nego ne znam kako su mogli da ga razumeju neki koji ga čuju prvi put?

I meni je bilo efektno to oko štetnih ugovora ali ne znam za ostale prosečne gledaoce?
U to vreme je PPV gostovao na Pinku, prebacila sam na minut-dva dok su na Utisku bile reklame. PPV naduven a voditelju vire noge

Mislim da je ciljna grupa (a to svakako nisu oni koji prate Pink) mogla da shvati poruku čak i bez prethodnog znanja ... Demontaža parazitskog sistema ... Netransparentnost ugovora ... Baronisanje P.P.V-a oko Mercedesa i Michellina ... bez obećanja o boljem sutra ... trebalo bi da je bilo dovoljno.

Doduše na dva pitanja nije počeo odgovor direktno ali ga je Olja vratila na temu.

Svakako korisno gostovanje pošto će imati bar jedan dan pojavljivanja na vestima '92-ke a da ne mora da mazi krave, dovodi mercedese ili pali baklje.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:46 16.02.2014

Ni jedan

.
.. jer sve od Zorana Đinđića ni jedan premijer koga smo imali, a bogam ni jedan PPV, nije bio dorastao poslu koji je obavljao.


Dakle svi, izuzev Đinđića i Radulovića, bili su nedorasli. Hm.

Imam pitanje za ex ministra: šta je Zoran Đinđić tačno uradio pa ga to kvalifikuje za pozitivnu Radulovićevu ocenu "doraslog" funkciji? Dakle, ne šta je govorio, već šta je uradio?

Pitam ovo, ne zbog Đinđića, nego da shvatim Radulovićev kriterijum.

milojep milojep 00:42 17.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic

Pitam ovo, ne zbog Đinđića, nego da shvatim Radulovićev kriterijum.


Ma nismo ni posumnjali da pitaš to zbog Đinđića. On je neupitan!
djatta3 djatta3 00:58 17.02.2014

Re: Ni jedan

milojep
Nebojsa Krstic

Pitam ovo, ne zbog Đinđića, nego da shvatim Radulovićev kriterijum.


Ma nismo ni posumnjali da pitaš to zbog Đinđića. On je neupitan!


Da da, nikom nije ni palo na pamet da bi pitao to zbog, na primer, štatijaznam, Tadića, eto...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:12 17.02.2014

Re: Ni jedan

Dakle, ne šta je govorio, već šta je uradio?

Pitam ovo, ne zbog Đinđića, nego da shvatim Radulovićev kriterijum.


U'apsio Miloševića. I ekspedovao ga tamo gde treba. A ako to nije bio kriterijum za Jedini, možda je nešto od ovoga: uveo mimo zakona i razuma Veronatuk u državne škole (s druge strane, nije uveo pravilo da se Crkva Za Sve Pita). Uglavio Kolesara i Janjuševića. Unapređivao ekonosmke veze u Saveznoj Zajedinici (uredno koristio stanovitu crnogorsku banku kao dispoziciju za sve privrednike koji su nešto 'teli).

Spisak i tekstovi zakona koji su doneti 2001 - 2003 ima na:
http://www.arhiva.srbija.gov.rs/vesti/2003-03/06/333942.html
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 03:03 17.02.2014

Re: Ni jedan

Ma nismo ni posumnjali da pitaš to zbog Đinđića. On je neupitan!

Koji ste to VI što niste posumnjali?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 03:06 17.02.2014

Re: Ni jedan

Da da, nikom nije ni palo na pamet da bi pitao to zbog, na primer, štatijaznam, Tadića, eto...

Pitam zbog Cvetkovića, za koga ja mislim da je bio najbolji premijer posle Milke Planinc. Nažalost, u najteže vreme.
busolazasrbiju busolazasrbiju 03:37 17.02.2014

Re: Ni jedan

Pitam zbog Cvetkovića, za koga ja mislim da je bio najbolji premijer posle Milke Planinc. Nažalost, u najteže vreme.


Gospodine Krstiću jel ovo provokacija ili to stvarno mislite?
milisav68 milisav68 10:54 17.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic

Pitam zbog Cvetkovića, za koga ja mislim da je bio najbolji premijer posle Milke Planinc. Nažalost, u najteže vreme.

Da, da, simpatični čika koji je radio sve suprotno od pomenute gospođe Planinc.
Pošto je od oktobra 2008 godine na ime otplate glavnice potrošeno 11.532 miliona evra, a pri rastu ukupnog duga od 4.302 miliona, dolazimo do novozaključenih kredita u vrednosti od 15.834 miliona evra. Znači, u strukturi ukupnog duga od 24,8 milijardi evra 15,8 su novi ugovori stari do 4 godine, a 9 milijardi su obaveze starije od četiri godina. To znači da se otplate najvećim delom izvršavaju novim zaduživanjem.


Servisiranje spoljnog duga od izbijanja krize, IX 2008-IX 2012

On se zaduživao i veći deo para je išao u potrošnju, a ona je štedela da se vrate nagomilani dugovi.
Milka Planinc je maja 1982. godine prihvatila mandat s namerom da sprovede preporuke MMF-a, ali za vreme njenog mandata nije došlo do neophodne fiskalne i monetarne centralizacije. Te godine došlo je do „pucanja“ spoljne likvidnosti SFRJ – država je te godine utrošila devizne rezerve do poslednjeg dolara, ali nije mogla da servisira (otplaćuje) sve svoje obaveze prema inostranim poveriocima. Čak je i dva puta došlo do „zadržavanja“ (privremene zaplene) aviona JAT-a na inostranim aerodromima. Prema tadašnjoj analizi matematičara i ekonomiste Stojana Stamenkovića, koji je bio u timu Milke Planinc, 97% obaveza po osnovu duga koje dospevaju u narednih pet godina predstavljaju „promašene investicije“ u 50 velikih preduzeća („Smederevska železara“, „Feni“, „Obrovac“ itd.)

Iznuđene mere štednje vlade Milke Planinc (nagomilani problemi su, ipak, nasleđeni iz prethodnog vremena) izazvala je velike potrese u privredi i posledice na životni standard stanovništva. Celokupni uvoz koji nije bio namenjen proizvodnji bio je zabranjen, uključujući i robu široke potrošnje. Građani su se susretali sa restrikcijama električne energije i nestašicama kafe, šećera, ulja, deterdženta itd.


link

A ekstra podatak je da se nije potrudio da se izglasa zakon o završnom računu budžeta, što ni komunisti nisu radili, pa čak ni Milošević.

Poslednji put je to urađeno 2002. godine.
milojep milojep 11:15 17.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic 03:03 17.02.2014
Re: Ni jedan

Ma nismo ni posumnjali da pitaš to zbog Đinđića. On je neupitan!


Koji ste to VI što niste posumnjali?



Ja i dva moja savetnika, komšija Zoki i mali Nidža.
Saša Radulović Saša Radulović 13:33 17.02.2014

Re: Ni jedan

.. jer sve od Zorana Đinđića ni jedan premijer koga smo imali, a bogam ni jedan PPV, nije bio dorastao poslu koji je obavljao.


Dakle svi, izuzev Đinđića i Radulovića, bili su nedorasli.



Još da nam objasniš kako si u rečenici u kojoj govorim o premijerima i PPV-u našao mene? I onda izvukao poruku da sam u stvari sam za sebe rekao da sam dorastao? Koliko znam, nikada nisam bio premijer.

Da bi se dala ocena da li je neko dorastao poslu premijera ili ne, ocenjuju se rezultati rada. To je jedini kriterijum. Moja ocena je to što napisah. Mogli bi naravno i detaljno da pišemo o rezultatima rada svakog od njih, dobrim i lošim stvarima, ali to nije tema ovde.

Da li sam dorastao poslu ministra privrede koji sam obavljao, ne mogu da ocenjujem ja. Rezultate mog rada ocenjuješ između ostalih i ti. Ne bi bilo loše da upravo to i uradiš.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:56 17.02.2014

Re: Ni jedan

Još da nam objasniš kako si u rečenici u kojoj govorim o premijerima i PPV-u našao mene? I onda izvukao poruku da sam u stvari sam za sebe rekao da sam dorastao? Koliko znam, nikada nisam bio premijer.

Ok.
Da bi se dala ocena da li je neko dorastao poslu premijera ili ne, ocenjuju se rezultati rada.

Pa to upravo i pitam. Šta su, po tebi rezultati rada Đinđića i njegove vlade koji ga kvalifikuju za tvoju ocenu "doraslog" funkciji?

Vrlo konkretno pitanje, bez trunke politike u sebi.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:25 17.02.2014

Re: Ni jedan

Vrlo konkretno pitanje, bez trunke politike u sebi.


               
bensendin bensendin 23:54 17.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic
Pitam zbog Cvetkovića, za koga ja mislim da je bio najbolji premijer posle Milke Planinc. Nažalost, u najteže vreme.


A između je bila jedna greška zvana Zoran Đinđić.
busolazasrbiju busolazasrbiju 03:28 18.02.2014

Re: Ni jedan

Pitam zbog Cvetkovića, za koga ja mislim da je bio najbolji premijer posle Milke Planinc. Nažalost, u najteže vreme.


Očigledno ste ozbiljno mislili gospodine Krstiću. Nego mene zanima šta je to bilo teško u Cvetkovićevo vreme? Ekonomski, a bogami i politički gledano, teško da je i jednom premijeru unazad 25 godina bilo lakše za rad po svim pitanjima. Kod tvrdnje o lakoći potpuno apstrahujem mešanje (ili nemešanje) bivšeg predsednika Tadića u delokrug rada premijera.
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:01 18.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic
Da da, nikom nije ni palo na pamet da bi pitao to zbog, na primer, štatijaznam, Tadića, eto...

Pitam zbog Cvetkovića, za koga ja mislim da je bio najbolji premijer posle Milke Planinc. Nažalost, u najteže vreme.


Milka Planinc? Ne znam da li mislimo na istu Milku Planinc?
Milka Planinc, jedina žena na premijerskoj funkciji u zemljama totalitarnog komunizma? Nju ljudi pamte po nestašicama kafe, deterdženta, ulja, čokolade. Pamte je i po par-nepar vožnji.
A trebalo bi je pamtiti i po nekim drugim aktivnostima. Ona je bila pripadnica 11. udarne dalmatinske brigade. Postojala je osnovana sumnja da je drugarica Milka učestvovala kao partizanski zapovednik u ratnom zločinu u Kočevskom Rogu, juna 1945. godine. Protiv nje je podneta krivična prijava 2006. Kriminalistička policija Hrvatske nije imala političku dozvolu da drugaricu Milku privede. Takođe, osim ovog masovnog partizanskog ratnog zločina postoje brojna ubistva koja se pripisuju drugarici Milki dok je obavljala funkciju premijera. Brojne likvidacije četničke emigracije u toku njenog mandata tek treba rasvetliti. Drugarica Milka je umrla 2010. Neosuđena, poput mnogobrojnih komunističkih ratnih i poratnih zločinaca.
I Vi sada, posle svega, tvrdite da je Milka Planinc najbolji premijer. Ona pa Cvetković. Kako Vas nije sramota?
011-495 011-495 03:44 19.02.2014

Re: Ni jedan

Kod tvrdnje o lakoći potpuno apstrahujem mešanje (ili nemešanje) bivšeg predsednika Tadića u delokrug rada premijera

Tadic se nije mesao uopste. Ustvari nigde ga nije bilo, sve su odradjivali drugovi iz partije/koalicije. Covek se bavio malo prizemnijim stvarima.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:56 19.02.2014

Re: Ni jedan

Da bi se dala ocena da li je neko dorastao poslu premijera ili ne, ocenjuju se rezultati rada.

Pa to upravo i pitam. Šta su, po tebi rezultati rada Đinđića i njegove vlade koji ga kvalifikuju za tvoju ocenu "doraslog" funkciji?

Neću da budem dosadan, ali primećujem da je ovo pitanje ostalo bez odgovora.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:57 19.02.2014

Re: Ni jedan

Takođe, osim ovog masovnog partizanskog ratnog zločina postoje brojna ubistva koja se pripisuju drugarici Milki dok je obavljala funkciju premijera.

Nijesam raspolagao ovim podatkom. Odakle ti?
vlad_aleksh vlad_aleksh 17:21 19.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic
Takođe, osim ovog masovnog partizanskog ratnog zločina postoje brojna ubistva koja se pripisuju drugarici Milki dok je obavljala funkciju premijera.

Nijesam raspolagao ovim podatkom. Odakle ti?


Vama je u redu to što je neko bio član KPJ, Vama je u redu to što je neko bio visoki funkcioner KPJ, Vama je u redu to što je neko bio premijer jedne totalitarne države. Vama je u redu to što je neko učestvovao u ratu na strani jedne banditske skupine, Vama je u redu to što je neko učestvovao u likvidaciji oko 40.000 ratnih zarobljenika i civila. Sve Vam je u redu, samo Vas zbunjuje to što su za vreme njegove vladavine vršene likvidacije četničke emigracije u inostranstvu?
Još jednom - sram Vas bilo!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:32 19.02.2014

Re: Ni jedan

Vama je u redu to što je neko bio član KPJ,

Što se mene ti če, neko može da bude i član SNS.
Vama je u redu to što je neko učestvovao u likvidaciji oko 40.000 ratnih zarobljenika i civila.

Ovde ne pričamo o nekom nego o Milki Planinc.
Sve Vam je u redu, samo Vas zbunjuje to što su za vreme njegove vladavine vršene likvidacije četničke emigracije u inostranstvu?

Ništa me ne zbunjuje. Nego vidim da su "brojna ubistva koja se pripisuju drugarici Milki dok je obavljala funkciju premijera". već u sledećem komentaru postala "likvidacije četničke emigracije u inostranstvu koje su vrešene za vreme njene vladavine". Pa pitam, da li je Milka Planinc nekog ubila.
Još jednom - sram Vas bilo!

Na ovu vrstu trabunjanja sam oguglao, pa možete da je preskočite.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:14 20.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic
Vama je u redu to što je neko bio član KPJ,

Što se mene ti če, neko može da bude i član SNS.
Vama je u redu to što je neko učestvovao u likvidaciji oko 40.000 ratnih zarobljenika i civila.

Ovde ne pričamo o nekom nego o Milki Planinc.
Sve Vam je u redu, samo Vas zbunjuje to što su za vreme njegove vladavine vršene likvidacije četničke emigracije u inostranstvu?

Ništa me ne zbunjuje. Nego vidim da su "brojna ubistva koja se pripisuju drugarici Milki dok je obavljala funkciju premijera". već u sledećem komentaru postala "likvidacije četničke emigracije u inostranstvu koje su vrešene za vreme njene vladavine". Pa pitam, da li je Milka Planinc nekog ubila.
Još jednom - sram Vas bilo!

Na ovu vrstu trabunjanja sam oguglao, pa možete da je preskočite.


Vi ste pajac. Isto kao i onaj Vaš šef koji mjauče po mitinzima.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:41 20.02.2014

Re: Ni jedan

Vi ste pajac. Isto kao i onaj Vaš šef koji mjauče po mitinzima.

To je moguće, ali me i dalje interesuje to što tvrdite da je Milka Planinc bila ubica. Odakle znate i zašto ste do sada ćutali?
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:40 20.02.2014

Re: Ni jedan

Nebojsa Krstic
Vi ste pajac. Isto kao i onaj Vaš šef koji mjauče po mitinzima.

To je moguće, ali me i dalje interesuje to što tvrdite da je Milka Planinc bila ubica. Odakle znate i zašto ste do sada ćutali?


Citiram samoga sebe.

"Postojala je osnovana sumnja da je drugarica Milka učestvovala kao partizanski zapovednik u ratnom zločinu u Kočevskom Rogu, juna 1945. godine. Protiv nje je podneta krivična prijava 2006. Kriminalistička policija Hrvatske nije imala političku dozvolu da drugaricu Milku privede."

Ne razumem šta me pitate.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:11 20.02.2014

Re: Ni jedan

Citiram samoga sebe.

"Postojala je osnovana sumnja da je drugarica Milka učestvovala kao partizanski zapovednik u ratnom zločinu u Kočevskom Rogu, juna 1945. godine. Protiv nje je podneta krivična prijava 2006. Kriminalistička policija Hrvatske nije imala političku dozvolu da drugaricu Milku privede."

Ne razumem šta me pitate.

Evo, ako dozvolite, citiraću vas:
Takođe, osim ovog masovnog partizanskog ratnog zločina postoje brojna ubistva koja se pripisuju drugarici Milki dok je obavljala funkciju premijera.

Pa vas, shodno vašoj sopstvenoj tvrdnji, pitam: koji su to brojni zločini koje je počinila Milka Planinc, odakle znate za njih i zašto ste do sad ćutali?

Ako mi odgovorite ličnom uvredom, neću se iznenaditi jer prostak, u nedostatku argumenata, često poseže za takvim sredstvom u dijalogu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:39 20.02.2014

Re: Ni jedan

Citiram samoga sebe.


Tako je (povikaše seljaci)! Krajnji i neoborvi argument u internet i kafanskim diskusijama - izrekne se neka glupost, a onda se kao dokaz pruži samo izricanje te gluposti. Krug je zatvoren! ☻

          
hajkula1 hajkula1 23:21 16.02.2014

Utisak


Gledala. Po meni, Saša nije bio loš a Stefanović je opasan, bezobrazan, namazan, kadrovik.

a_jovicic a_jovicic 23:37 16.02.2014

Re: Utisak

hajkula1

Gledala. Po meni, Saša nije bio loš a Stefanović je opasan, bezobrazan, namazan, kadrovik.

Džabe mu bezobrazluk kad ga je Saša matirao državnom tajnom u sefu.

Mislim da će Nj.V. P.P.V da se gorko kaje što se švrćkao po Pinku umesto da je došao kod Olje.
dali76 dali76 03:03 17.02.2014

Re: Utisak

Vucic je mudra politicar. On nece da razgovara u emisiji u kojoj gostuje Radulovic. On zna sta ne zna,a zna sta zna.
AlexDunja AlexDunja 03:12 17.02.2014

Re: Utisak

. On zna sta ne zna,a zna sta zna.

teško da bilo ko zna šta ne zna. toliko je toga...( o tome da
bilo ko zna ono što zna da i ne govorimo:))
ili si hteo da kažeš
da saša zna šta vučić ne zna i obrnuto,

interesantno je, though, kako su se oni upšte našli jedan naspram drugog:)
milojep milojep 11:34 17.02.2014

Re: Utisak

a_jovicic

Mislim da će Nj.V. P.P.V da se gorko kaje što se švrćkao po Pinku umesto da je došao kod Olje.


Neće se kajati jer svesno i nije došao. Protiv argumenata koje je imao Radulović jedino je moguće boriti se bezobrazlukom gluposti. To bi donelo mnogo veće minuse Vučiću nego igrački zvanoj Stefanović! Dotični je juče svesno žrtvovan jer će većina SNS glasača baš pomisliti nešto tipa 'što mu Vučić nije došao'-valjda on ima važniji sef sa ugovorima

milojep milojep 11:43 17.02.2014

Re: Utisak

AlexDunja 03:12 17.02.2014
Re: Utisak

. On zna sta ne zna,a zna sta zna.


teško da bilo ko zna šta ne zna. toliko je toga...( o tome da
bilo ko zna ono što zna da i ne govorimo:))
ili si hteo da kažeš
da saša zna šta vučić ne zna i obrnuto,

interesantno je, though, kako su se oni upšte našli jedan naspram drugog:)


ispravnije bi bilo reći reč 'koliko' tj. On zna koliko zna a zna i koliko ne zna. Hoću reći da neko može znati koliko 'količinski' ne zna!
To je ona priča sa dva kruga,manjim i većim, na blanko papiru, gde sam krug predstavlja znanje a njegov obim kontakt sa svim onim što se ne zna. Pa onda onaj koji ima veće znanje ima i spoznaju o tome koliko ne zna, dok onaj čiji je krug manji ima i mali kontakt sa tim što se ne zna pa zaključuje da toga i nema mnogo
Najveći problem SNS-a je što je mnogo njih stalo u vrlo mali krug
a_jovicic a_jovicic 11:47 17.02.2014

Re: Utisak

milojep
Neće se kajati jer svesno i nije došao. Protiv argumenata koje je imao Radulović jedino je moguće boriti se bezobrazlukom gluposti. To bi donelo mnogo veće minuse Vučiću nego igrački zvanoj Stefanović! Dotični je juče svesno žrtvovan jer će većina SNS glasača baš pomisliti nešto tipa 'što mu Vučić nije došao'-valjda on ima važniji sef sa ugovorima

Slažem se da je to verovatno bio planiran "eskivaž", nego bi Nj.V. spretnije moglo da "odgovara" a da ništa ne kaže ... doduše njegova prevelika popularnost bi u takvoj emisiji bila smetnja pošto bi je neki gledali samo zbog njegovog učešća pa bi mogao da im proradi i "crv sumnje" ... Svakako će bežati od TV duela ovog tipa ("sreća" te je kampanja kratka) samo koga će sledećeg da žrtvuje ako se situacija ponovi (ostali kandidati su mu bitni za Beograd)
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:35 17.02.2014

Re: Utisak

milojep

Neće se kajati jer svesno i nije došao. Protiv argumenata koje je imao Radulović jedino je moguće boriti se bezobrazlukom gluposti. To bi donelo mnogo veće minuse Vučiću nego igrački zvanoj Stefanović! Dotični je juče svesno žrtvovan jer će većina SNS glasača baš pomisliti nešto tipa 'što mu Vučić nije došao'-valjda on ima važniji sef sa ugovorima


Vucic je iskoristio jeftin trik i izbegao da svojim prisustvom u Utisku prizna Radulovica za sebi ravnog sa kojim NJ.V. ucestvuje u istoj emisiji i razgovara na ravnoj nozi. Umesto da se on licno brani od Radulovicevih optuzbi, delegirao je niskorangiranu (ali drsku) zamenu, cime je poslao poruku o Radulovicevom mestu na skali politickog znacaja. To je jedan razlog zbog kog do direktnog susreta u nekoj emisiji verovatno nikada nece doci.

Druga stvar je pitanje argumenata koje sarlatan Vucic nema, a Radulovic ima. Direktni susret bi mogao da bude vrlo neprijatan. Zna se da je onaj ko izgubi hladnokrvnost gubitnik i bilo bi zanimljivo videti koju bi strategiju Vucic upotrebio.
hajkula1 hajkula1 13:00 17.02.2014

Re: Utisak

a_jovicic
milojep
Neće se kajati jer svesno i nije došao. Protiv argumenata koje je imao Radulović jedino je moguće boriti se bezobrazlukom gluposti. To bi donelo mnogo veće minuse Vučiću nego igrački zvanoj Stefanović! Dotični je juče svesno žrtvovan jer će većina SNS glasača baš pomisliti nešto tipa 'što mu Vučić nije došao'-valjda on ima važniji sef sa ugovorima



Slažem se da je to verovatno bio planiran "eskivaž", nego bi Nj.V. spretnije moglo da "odgovara" a da ništa ne kaže ... doduše njegova prevelika popularnost bi u takvoj emisiji bila smetnja pošto bi je neki gledali samo zbog njegovog učešća pa bi mogao da im proradi i "crv sumnje" ... Svakako će bežati od TV duela ovog tipa ("sreća" te je kampanja kratka) samo koga će sledećeg da žrtvuje ako se situacija ponovi (ostali kandidati su mu bitni za Beograd)



Stefanović može da kaže da ne zna sadržaj ugovora, ali PPV to ne bi mogao da kaže.
Zbog sadržaja ugovora PPV nije došao u emisiju.

Saša Radulović Saša Radulović 13:35 17.02.2014

Re: Utisak

Zna se da je onaj ko izgubi hladnokrvnost gubitnik i bilo bi zanimljivo videti koju bi strategiju Vucic upotrebio.


Ta strategija ne postoji. Istina je strašno nezgodna. Postoji samo potpuna demontaža. Zato se direktan susret neće ni desiti.
Saša Radulović Saša Radulović 13:39 17.02.2014

Re: Utisak

interesantno je, though, kako su se oni upšte našli jedan naspram drugog:)


Tako što nisu imali nikoga boljeg. Prvo je trebalo da gostujem sam sa Igorom Mirovićem. Pa su se uplašili i tražili trećeg. Pa su dobili Ćulibrka. Pa su onda razmišljali o Siniši Malom. Međutim i jedan i drugi imaju problem da su bili u direktnom kontaktu sa mnom, mogao bih direktno da ih pitam za događaje u kojima smo zajedno učestvovali, a koji su opisani u tekstu ostavke, i to bi bila katastrofa.

Jednio rešenje je bilo da pošalju nekoga ko nije imao nikakav kontakt sa mnom, ne zna ništa o radu Vlade, nije video ni jedan ugovor itd. Neko ko će izvršiti nalog da skrene temu sa teme. Na žalost, okliznuo se.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:51 17.02.2014

Re: Utisak

Saša Radulović
Zna se da je onaj ko izgubi hladnokrvnost gubitnik i bilo bi zanimljivo videti koju bi strategiju Vucic upotrebio.


Ta strategija ne postoji. Istina je strašno nezgodna. Postoji samo potpuna demontaža. Zato se direktan susret neće ni desiti.


Naravno, rizik je ogroman i do suceljavanja nece doci.

Izlazna strategija na koju sam mislila je neka neophodna "visa sila" koja prekida emisiju, cak napr. da Vucicu "pozli". (To bi bilo kongruentno sa njegovim repertoarom iz knjige "zasto nisam mogao da uradim domaci".)
a_jovicic a_jovicic 15:20 17.02.2014

Re: Utisak

Saša Radulović
Jednio rešenje je bilo da pošalju nekoga ko nije imao nikakav kontakt sa mnom, ne zna ništa o radu Vlade, nije video ni jedan ugovor itd. Neko ko će izvršiti nalog da skrene temu sa teme. Na žalost, okliznuo se.

... a evo i reprize "umetničkog" oklizavanja


... ili na http://vimeo.com/86884991
chitach chitach 18:47 17.02.2014

Re: Utisak


vidim da je tokom citave emisije stajalo " predizborni program " . Sta to konkretno znaci ? Da je ucesce u emisiji predizborna kampanja i samim tim se placa ? Ako nije placeno , na koji nacin ste dosli u emisiju vi a kako ostali ucesnici ?
jkt2010 jkt2010 00:23 18.02.2014

Re: Utisak

Saša Radulović
interesantno je, though, kako su se oni upšte našli jedan naspram drugog:)


Tako što nisu imali nikoga boljeg. Prvo je trebalo da gostujem sam sa Igorom Mirovićem. Pa su se uplašili i tražili trećeg. Pa su dobili Ćulibrka. Pa su onda razmišljali o Siniši Malom. Međutim i jedan i drugi imaju problem da su bili u direktnom kontaktu sa mnom, mogao bih direktno da ih pitam za događaje u kojima smo zajedno učestvovali, a koji su opisani u tekstu ostavke, i to bi bila katastrofa.

Jednio rešenje je bilo da pošalju nekoga ko nije imao nikakav kontakt sa mnom, ne zna ništa o radu Vlade, nije video ni jedan ugovor itd. Neko ko će izvršiti nalog da skrene temu sa teme. Na žalost, okliznuo se.

Saša, pod hitno da dodate nekog vodoinstalatera u kampanju. Vec je pocela voda u uši da vam ulazi...
49 41 49 41 00:09 17.02.2014

Put svile

Svojevremeno, posle pada berlinskog zida; nemacka je donela programe i beneficije da se investira u bivsi DDR.

Medjutim, veliki biznismeni - bar vecina njih; su uspeli da u ime "patriotizma", programa, drzavnih beneficija okrenu vodu na sopstvene vodenice.

Preko 64 milijardi tadasnjih DEM; je pojela maca, na mala vratanca.

Nezaposlenost, koja je bila drasticna na istoku se prelila na zapad.
Usledio je talas izbeglica sa Balkana, koji je dodatno uzdrmao; relativno stabilno trziste rada.

Tata, ujedinjene evrope; postao je zabrinut kako mu je nezaposlenost rasla iz godine u godinu. Cena rada mu je opadala.

Ugledan na naseg "dozivotnog tatu" krenuo je put velike Kine; kao nas nekada.

Znamo da pravimo Mercedese i dobro pivo.

Mercedes koji prave kinezi za nas bice 30.000 DEM, a azijati nek piju nase domace pivo; ima ih toliko.

Medjutim, put svile se pokazao kao nekada - One way Road!

Beograd je u vreme mojih studenskih dana bio preplavljen svime i svacime iz Kine - preko noci.
Priustio sam sebi da od svog tankog studenskog dzepa; na uglu Dz. Vasingtona/ 29. novemra kupim majci za 8. mart ceo servis za rucavanje i belu kafu.

S one strane puta svile, Mercedes se nikada nije napravio za DEM 30 hilj. Verovatno im se vise svidjalo njihovo pirincano pivo u odnosu na Bajernsko.

Tati evrope, je sve vise rasla nezaposlenost, te je morao u penziju.


igorito igorito 09:56 17.02.2014

merceses i ostalo

Poštovani g-dine Raduloviću
Polazeći od sebe imate šansu da agnostike, tj. bele listiće privučete na svoju stranu.
Pratio sam juče vaš "duel" u "UTISKU NEDELJE" i nema potrebe da potvrđujem da ste izašli kao pobednik, posebno sa Stefanovićem. Ali on i nije dostojan pritivnik pošto se u ništa ne razume.

Ipak, iako sam sklon da vas zaokružim na izborima imam nekokiko nedoumica, tj. neslaganja sa vama, koji bih voleo da razrešim. Neću ovaj put da nabrajam zašto vas podržavam,mada je u stvari sve osim ovog što ću navesti kao neslaganje.

U UTISKU, naveli ste da je ugovor sa FIAT-om štetan po Srbiju? Zašto? Šta je tu štetno kada ste propalo preuduzeće uvalili kome god? Pa čak i da ste mu platili? Danas ta firma je najveći izvoznik a to tada smo ga mi finansirali iz budžeta. Insistirate svaki put u razgovoru na popisu imovine, potraživanja i obaveza, te da se tako utvrdi vrednost firme. Zar mislite da bi tako pomoigli bilo kojoj firmi koja ne radi a guta masovan novac iz budžeta? Ko bi ih kupio po toj "fer"ceni. Lepo vam je Ćulibrk rekao da su Amerikanci prodali Železaru za 1 USD, iako je imvovina firme višemilionska?

Isto važi i za JAT, koji je po vama štetan ugovor. Pa možda pravno jeste, ali smo se oslobodili dugogodišnjeg bolesnika koji bi nas na kraju i dotukao. Pa neka smo i platili nekim učešćem. Ako ništa drugo, oslobodili smo se daljeg partijskog zapošljavanja koje bi bilo neminovno.
Koliko je meni poznato, gotovo sve nacionalne avio kompanije u evropi su gubitaši koje država subvencioiniše. Verujte i ja bih kao i Ćulibrk to dao nekome samo da ne gubimo više
NIS je ista priča, po meni. Ja sam iz Novog Sada i verujte to u NIS-u dok je bilo državno to nisu bile kradje to su bile otimačine varavrskih razmera. 18.000 zaposlenih, monopolisti a godinu pred prodaju napravili 30 mlrd dinara gubitka?

mene sve to podseća na našu fudbalsku reprezentaciju. Imamo vrhunske igrače nezamenljive u vodećim evropskim klubovima. A reprezentacija nikad bednija. Zbog nas samih jer ne umemeo.
Pa daj da damo nekom ko zna, pa bio i stranac samo da to postavi na noge, ne vidim problem u tome. NIS, FIAT, JAT po meni je dobro odrađeno samo da nas ne vuku više da potonemo. Pa sve države to rade samo da se oslobode balasta,Evo Austru+ija npr. Za saniranje jedne bančice (HYPO ALPE), da bančice u evropskim okvirima, pokušava da nadje strateškog partnera i da to plati jer bi je sanacija koštala 3 mlrd EUR
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:20 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

Ставри у економији понекад нису једнозначне. Тако је и са политиком субвенција иностраних улагања. Уколико се добро сећам, данашњи индустријски гигант, Јужна Кореја, примењивала је исту меру, с тим што је на поједине области ставила вето што се тиче иностраних улагања. Очигледно је да Кореја има сјајне економске резултате. Такође, у Европи Чешка је успела том политиком да направи одличне резултате. ЕВО ОВДЕ СТРУЧНОГ ЧЛАНКА О ТОМЕ.

Мислим да је исправно рећи како подстицајна политика нити је негативна нити позитивна. Она у једној земљи или у неком периоду даје резултате, у другој земљи и другом периоду штети домаћој привреди и развоју државе. Једноставно -- треба знати докле је спроводити. Онај наведени чланак утврђује да мере подстицаја јесу ефикасне и дају позитивне резултате.

Но, верујте ми -- то није кључни проблем српске економије и привреде. То је, већ сада, побочно питање и проблематика.
dddoca dddoca 12:05 17.02.2014

Re: merce(d)es i ostalo

Jedino što je bitno u vezi Fiata, Jata i ostalih je koliko je država platila da bi te firme radile. Znači, plaćamo PDV, akcize, poreze, država se zaduži u inostranstvu i onda iz tog budžeta plati da bi neke firme radile. Ako je na kraju država u plusu (vrati uložene pare, vrati dugove (koje je morala da uzme) i ZARADI tj dodatno napuni budžet), onda to ima smisla. Postoje još mnoge firme (mnoge su već propale) koje bi super radile sa takvom injekcijom love koje su dobile navedene firme.
Za NIS ste u pravu, ali tu nije problem što je prodat, već po kojoj ceni je prodat. Objekti, infrastruktura, glavna pozicija na tržištu cele zemlje, eksploatacija nafte i gasa narednih 30 godina (možda grešim), za 400 miliona evra.
little_radojica little_radojica 12:05 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

Predrag Brajovic
Ставри у економиији понекад нису једнозначне. Тако је и са политиком субвенција инсотраних улагања. Уколико се добро сећам, данашњи индиустријски гигант, Јужна Кореја, примењивала је исту меру, с тим што је на поједине области ставила вето што се тиче иностраних улагања. Очигледно је да Кореја има сјајне економске резултате. Такође, у Европи Чешка је успела том политиком да направи одличне резултате. ЕВО ОВДЕ СТРУЧНОГ ЧЛАНКА О ТОМЕ.

Мислим да је исправно рећи како подстицајна политика нити је негативна нити позитивна. Она у једној земљи или у неком периоду даје резултате, у другој земљи и другом периоду штети домаћој привреди и развоју државе. Једноставно -- треба знати докле је спроводити. Онај наведени чланак утврђује да мере подстицаја дају јесу ефикасне и дају позитивне резултате.

Но, верујте ми -- то није кључни проблем српске економије и привреде. То је, већ сада, побочно питање и проблематика.


Ако ми г. Брајовић дозволи, ја бих бацио још који зрак светлости на несумњиви успех Кореје (која је копирала Јапан, а обе их сад мање више копира Кина). Они су улагали у области које су биле "Next Big Thing". Другим речима кладили су се на велико, а не на било шта. Јапанци на аутомобилску индустрију (Toyota among all) и индустију уопште, Корејци на електронску индустију и дизајн (Samsung, LG фирме-државе), Кинези на трговину и софтвер (то још није очигледно, али биће) и то онда када су те индустрије биле у повоју (сад више нису, конкуренција је жестока). Резултат су мамутске компаније - конзорцијуми који покривају све од осигурања до производње усисивача. Али, пај' сад ово, они су само везивно ткиво и маркетиншка капа, док иновације у њима долазе одоздо и извана, из малих и средњих предузећа-коопераната, каква су и сами не тако давно били (Неко реко Тојота?). Све те државе су имале полутоталитарни или тоталитарни режим (судећи по западним а и нашим стандардима). Да, чак и Јапанци, могу и то да елаборирам. Јесте, они су постепено смањивали протекционизам и уводили либерализам, али сад су нека друга времена и они немају ЕУ за суседа. Прошо брзи воз.
Неко би сад питао: што то не би функционисало код нас? Па зато што ми субвенционишемо све и свашта, без икаквих критеријума (осим родбинско-кумовских веза, али да не будемо заједљиви сад) и без стратегије развоја! Слажем се са г. Брајовићем да не морају субвенције бити лоше саме по себи, али иза њих мора да стоји паклени план развоја, невероватна дисциплина спровођења (поздрав са Далеког Истока) и позитивни набој у друштву (јер са наглим развојем, нагло се развијају и социјалне промене које покрећу социјални дијалог). Због свега овог што (тренутно) немамо, ја разумем зашто је Радуловић тако помпезно објавио рат субвенцијама.

NIS, FIAT, JAT po meni je dobro odrađeno samo da nas ne vuku više da potonemo. Pa sve države to rade samo da se oslobode balasta,Evo Austru+ija npr. Za saniranje jedne bančice (HYPO ALPE), da bančice u evropskim okvirima, pokušava da nadje strateškog partnera i da to plati jer bi je sanacija koštala 3 mlrd EUR


Држава није субвенционисала Фијат и Етихад и рекла "па-па, одсад су радници ваш проблем". Они су и даље прикачени на буџет, јер Србија је ту сувласник и инвеститор. То је и даље проблем државе, само је замаскирано да изгледа да је проблем Италијана и Арапа и Руса (успут Руси су све вишкове поотпуштали без да је и један синдикат рекао реч). То је могло јер је нетранспарентан сам процес тих приватизација. Не знамо колико нас то кошта. Уговори су тајни. А паре су јавне. Не иде.
Успут, од извоза Фијата (који на папиру изгледа импозантно) треба одузети увоз Фијата, па ће се добити неке сасвим скромне цифре. Од тога што остане треба одузети оно што држава дотира, а пошто не знамо колико је то, не можемо знати ни да ли смо у плусу или нисмо. Дакле не можемо рећи да је то "добро одрађено".

Даље, видиш, за банку коју наводиш, Аустријанци знају колико би их коштало да је санирају, а колико да јој нађу стратешког партнера, па могу и да одлуче. Ми не знамо колико нас кошта да угасимо железару, а колико нас кошта да је одржавамо у коми. Радуловићевим конкретним деловањем, сад бар шира јавност зна колико ми уствари не знамо. Мада треба одузети ботове.
******************************************************************************************************


Ми требамо дугорочно за циљ да поставимо да кроз 30 година изведемо на пут једну генерацију која ће моћи да буде конкурентна глобално. Дакле, дубока реформа образовања као центар стратегије. Њено школовање треба да финансира данашња привреда. Та генерација сигурно неће копати угаљ, скупљати лешнике и склапати аутомобиле шрафцигером. Та генерација ће се бавити креативним услугама за које ће бити потребно пуно школе и искуства (дизајн, пројектовање, софтвер, технологија, управљање,...) и носиће развој овог друштва. Класична пољопривреда је практично решен проблем на нивоу човечанства. Ако ћемо да будемо искрени 1-2% становништва то може да обави уз данашњу технологију (а тренутно ради 30% код нас). Људски рад у производњи има ограничен раст због трошкова енергије, природних ресурса и галопирајуће аутоматизације. Ни тамо не треба тражити брз и велик раст, него у знањима/технологијама којима још не располажемо. То је глобална тенденција, а кад си мали, онда наслониш уво на земљу и ослушкујеш како Земља вибрира. Тој генерацији ће као пословна клима требати добар start up програм и правна држава коју до тада можемо направити. Ако сад почнемо. Краткорочно, треба да избегнемо банкрот. Средњерочно, да се припремимо за "сталност промена" као друштвени концепт и да прилагодимо државне механизме позитивној селекцији.

Ово што ради г. Радуловић је изузетно храбро и на правом путу. Даје наду свима онима који се држе подаље од политике само због блата у које би могли бити увучени бавећи се њоме искрено. Даје наду и онима који се чак држе подаље од ове земље због тог истог блата.
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 12:15 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

U UTISKU, naveli ste da je ugovor sa FIAT-om štetan po Srbiju? Zašto?

Da budemo pošteni, rekao je da su delovi tog ugovora štetni po Srbiju.

Takođe, može se popisom imovine i potraživanja doći do zaključka da se nešto može dati džabe ili se čak platiti da se preuzme uz određene garancije.

Ono što se ne bi smelo raditi jeste da se prave zacrnjeni ugovori u kome se neki društveno/državni resursi pod velom tajne predaju privatnim kompanijama.

Sunčeva svetlost je najbolji dezinficijens. Ugovore na Sunce!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:37 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

little_radojica

Да будем искрен, ово што си написао већином знам и мислим слично или исто. Јутрос сам једном другу написао у мејлу следеће:
"Овде је често напорно и мучно било шта радити, јер су и ментални обрасци по којима се све одвија накарадни и потпуно ван модерног времена. Пола Србије још увек живи Титово доба, а друга половина оно Слобино. Остатак смо ми, нормални. (Шалим се, наравно: ипак тај број – „нормалних“ – неумитно нараста.)"

Вучић размишља и дела у обрасцима на које је научио. Они нису обрасци модерног света. Питање је колико он може да се апгрејдује и апдејтује. Моје размишљање иде у правцу да ће се наша коначна преобразба десити онда када ова генерација ишчезне са сцене, дакле -- за једно 20-30 година. До тада, живимо у једној Србији деформисаног ума и рђавих назора, која једе своју децу.
Saša Radulović Saša Radulović 13:48 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

Ovde vam je odgovor:

Takođe, može se popisom imovine i potraživanja doći do zaključka da se nešto može dati džabe ili se čak platiti da se preuzme uz određene garancije.

Ono što se ne bi smelo raditi jeste da se prave zacrnjeni ugovori u kome se neki društveno/državni resursi pod velom tajne predaju privatnim kompanijama.



Prva lekcija iz ekonomije je da su resursi ograničeni. Da li je silan novac koji smo platili, i još uvek plaćamo, i svake godine ćemo plaćati, za Fijat mogao biti bolje utrošen, na nešto drugo? Ja kažem da. Da li znamo koji su stvarni pozitivni efekti Fijatove investicije? Ne. Niko nikada nije pravio ekonomsku analizu.

Zamislite da firma, pored imovine u zemlji, ima u inostranstvu nekretnine vredne 40 miliona evra. Da ih niste popisali. Da firma ima potraživanja u inostranstvu vredna još 20 miliona evra. I da onda prodajete firmu za 40 miliiona evra. To znači da ste onome ko kupuje poklonili 20 miliona evra i svu imovinu u Srbiji. To je štetan ugovor. Bez obzira na to da li će posle firma stati na zdrave noge. Da je firma lično vaša, prodali bi nekretnine u inostranstvu, naplatili 20 miliona evra, procenili vrednost imovine u Srbiji i onda prodali po njenoj fer vrednosti.

kalifumestokalifa kalifumestokalifa 14:10 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

Prva lekcija iz ekonomije je da su resursi ograničeni. Da li je silan novac koji smo platili, i još uvek plaćamo, i svake godine ćemo plaćati, za Fijat mogao biti bolje utrošen, na nešto drugo? Ja kažem da. Da li znamo koji su stvarni pozitivni efekti Fijatove investicije? Ne. Niko nikada nije pravio ekonomsku analizu.

Zamislite da firma, pored imovine u zemlji, ima u inostranstvu nekretnine vredne 40 miliona evra. Da ih niste popisali. Da firma ima potraživanja u inostranstvu vredna još 20 miliona evra. I da onda prodajete firmu za 40 miliiona evra. To znači da ste onome ko kupuje poklonili 20 miliona evra i svu imovinu u Srbiji. To je štetan ugovor. Bez obzira na to da li će posle firma stati na zdrave noge. Da je firma lično vaša, prodali bi nekretnine u inostranstvu, naplatili 20 miliona evra, procenili vrednost imovine u Srbiji i onda prodali po njenoj fer vrednosti.



little_radojica little_radojica 14:21 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

Predrag Brajovic
little_radojica

Да будем искрен, ово што си написао већином знам и мислим слично или исто. Јутрос сам једном другу написао у мејлу следеће:
"Овде је често напорно и мучно било шта радити, јер су и ментални обрасци по којима се све одвија накарадни и потпуно ван модерног времена. Пола Србије још увек живи Титово доба, а друга половина оно Слобино. Остатак смо ми, нормални. (Шалим се, наравно: ипак тај број – „нормалних“ – неумитно нараста.)"
Вучић размишља и дела у обрасцима на које је научио. Они нису обрасци модерног света. Питање је колико он може да се апгрејдује и апдејтује. Моје размишљање иде у правцу да ће се наша коначна преобразба десити онда када ова генерација ишчезне са сцене, дакле -- за једно 20-30 година. До тада, живимо у једној Србији деформисаног ума и рђавих назора, која једе своју децу.


Ако будемо одмах приступили исправљању система који генерише те менталне обрасце и ако их несмањеним интензитетом будемо спроводили тих 20-30 година. Притом, мислим да све то што треба да урадимо није никакав баук, већ је више као да тераш дете недељом у каду. Доказ да и топла купка може бити "непопуларна мера" хахаха. Е да, успут не смемо да заборавимо да нас свет неће чекати док се ми опасуљимо већ ће наставити да се развија својим темпом. Инфлација свести. :)
igorito igorito 19:46 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

Prihvatam sugestiju
Ali kako je trebalo rešiti FIAT, JAT, NIS
Ogromni, nenormalni gubitaši, jedu svake godine više desetina mlrd dinara, partijska zapošljavanja, od kojih su većina čačka nos tokom celog radnog vremena.
I svi znamo da je to samoubistvo, ali se to nastavlja... Kako to brzo rešiti.
Koja je po vama alternativa bila tom "strateškom" partnerstvu. Ali brza da prestane to isisavanje para iz budžeta subvencijama. Džabe ta imovina napolju kad vi godinama subvencionišete.Da li je rešenje bilo da se ZASTAVA proda u staro gvoždje? Zar slovaci nisu radili isto što i mi? tj. subvencionisali proizvodjače automobila.
I da na kraju, hože li u NS biti neki inicijativni odbori, kongresi ili nešto sl.
milojep milojep 20:47 17.02.2014

Re: merceses i ostalo

igorito
Prihvatam sugestiju
Ali kako je trebalo rešiti FIAT, JAT, NIS
Ogromni, nenormalni gubitaši, jedu svake godine više desetina mlrd dinara, partijska zapošljavanja, od kojih su većina čačka nos tokom celog radnog vremena.
I svi znamo da je to samoubistvo, ali se to nastavlja... Kako to brzo rešiti.
Koja je po vama alternativa bila tom "strateškom" partnerstvu. Ali brza da prestane to isisavanje para iz budžeta subvencijama. Džabe ta imovina napolju kad vi godinama subvencionišete.Da li je rešenje bilo da se ZASTAVA proda u staro gvoždje? Zar slovaci nisu radili isto što i mi? tj. subvencionisali proizvodjače automobila.
I da na kraju, hože li u NS biti neki inicijativni odbori, kongresi ili nešto sl.


Dajte ljudi dosta više nagađanja! Slažem se da je bolje firmu koja je gubitaš ponuditi nekome koje voljan da je uzme! ALI!!!
Hoće li je neko uzeti sa sve preuzetim dugovima? Neće!
Hoće li je neko uzeti sa obavezom da drži duplo ili mnogo više radnika od potrebnog broja? Neće!
Hoće li taj 'dobrotvor' hteti da o svom trošku isplati otpremnine? Neće!
Hoće li ulagati sredstva a da ne traži od države oslobađanje od poreza, obezbeđenje infrastrukture itd? Neće!
Hoće li pristati na državnu komisiju koaja će procenjivati izvršenje dogovorenih ulaganja? Neće! (pa će kao u Henkel-Merimi investitor pod formom ulaganja, uskladištiti mašine starije nego što je Merima imala u trenutku privatizacije, ili kao kod Rubina gde je isti plaćen sa manje para nego što je bilo pića u podrumima)
Takvi su investitori koji su nam dovedeni ili koji nam se nude.
I dok neko ne izađe sa jasnom kalkulacijom, na papiru, sa podvučenom crtom šta je korist a šta šteta možemo samo da lupetamo, i mi ovde i političari na TV-u. Kao što ozbiljan investitor plati ozbiljnu proceniteljsku kuću da mu sračuna potencijale investicije tako i naša država treba isto to da uradi pa i dodatno da proceni samog investitora. Radulović je nešto od ovoga hteo da uradi sa 'ličnim kartama' preduzeća ali avaj.Na taj način ne bi se više moglo nekažnjeno mešetariti i stranački agitovati na grbači narodne imovine prodajući je budzašto.
Dok nemamo gore pomenute kalkulacije a i to malo dokumenata poput ugovora biva skriveno, više nego opravdano je sumnjati po svim pitanjima!


nim_opet nim_opet 21:33 18.02.2014

Re: merceses i ostalo

Ogromni, nenormalni gubitaši, jedu svake godine više desetina mlrd dinara, partijska zapošljavanja, od kojih su većina čačka nos tokom celog radnog vremena.
I svi znamo da je to samoubistvo, ali se to nastavlja... Kako to brzo rešiti.


Ali Air Serbia je i dalje to isto preduzece, i dalje na grbaci budzetu. Sta god pricali o Etihadu, Etihad nije preuzeo dugove JATa, preuzela ih je drzava. Fijat nije preuzeo niti dugove Zastave, niti troskove viskova itd. Preuzela ih je drzava. Dakle, kosta nas isto koliko nas je kostalo i pre, ali smo dali imovinu nekome (mada, oko Air Srbije nista nije cisto, izgleda da ni imovinu nismo preneli, jerbo u centralnom registru HOV i dalje pise da je Srbija 100% vlasnik - bog otac zna sta li su oni dali Etihadu).
jkt2010 jkt2010 04:46 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

Sta god pricali o Etihadu, Etihad nije preuzeo dugove JATa, preuzela ih je drzava

Drzava ih je i napravila, ne? Etihad moze da bude odgovoran za (polovinu) buducih dugova, ali ne i za ono sta se desavalo pre njih. Logicno, ne? Te tako, ajd im damo malo fore da vidimo sta ce da urade. Fer, ne?

Licno mislim da je odlicno sto su udomili Jat pre nego sto je g.Radulovic dobio sansu da iskomplikuje stvar, otera Etihad i upropasti ovaj posao...
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 10:17 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

icno mislim da je odlicno sto su udomili Jat pre nego sto je g.Radulovic dobio sansu da iskomplikuje stvar, otera Etihad i upropasti ovaj posao...


Zaista sramota sta je g. Radulovic zahtevao. Da se utvrdi sta se prodaje, kolika je fer trzisna vrednost toga sto se prodaje, da se vidi pod kojim uslovima se prodaje, sta su obaveze prodavca, a sta kupca. Sramota...
jkt2010 jkt2010 11:12 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

domazetovic.andrej
icno mislim da je odlicno sto su udomili Jat pre nego sto je g.Radulovic dobio sansu da iskomplikuje stvar, otera Etihad i upropasti ovaj posao...


Zaista sramota sta je g. Radulovic zahtevao. Da se utvrdi sta se prodaje, kolika je fer trzisna vrednost toga sto se prodaje, da se vidi pod kojim uslovima se prodaje, sta su obaveze prodavca, a sta kupca. Sramota...


Ajde? A kako znamo da se imovina ne zna tj da se nije znala?

I aj' mi kazi kolika treba da je ta imovina pa da ispegla gubitke od po jedno 25 miliona evra godisnje? I tako svake godine makar od 2000-te (da ne idemo dalje u proslost)...

I kako se utvrdjuje ta fer trzisna vrednost? Koliko na tom fer trzistu vredi nesto sto niko nije hteo da kupi?
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 14:42 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

Ajde? A kako znamo da se imovina ne zna tj da se nije znala?


I to je trazeno - da ugovor bude transparentan i javan. Usput, Radulovic ga je za razliku od mene i mozda i tebe procitao...

I aj' mi kazi kolika treba da je ta imovina pa da ispegla gubitke od po jedno 25 miliona evra godisnje? I tako svake godine makar od 2000-te (da ne idemo dalje u proslost)...


Kolika je, tolika je... No, niko normalan ne bi ni dedinu kucu prodavao a da prvo ne vidi sta ima u garazi, koliko je dedino dvoriste, koliko dedi komsije duguju... Bez obzira sto deda mozda duguje za struju i vise nego sto to sve zajedno vredi...

Ne kazem da bi JAT bio u plusu, ali i manji minus je realan kapital...

I kako se utvrdjuje ta fer trzisna vrednost? Koliko na tom fer trzistu vredi nesto sto niko nije hteo da kupi?


Za ovo u svetu postoje standardi. JAT sa svim dugovima za 100 miliona koliko je trazeno niko nije hteo da kupi. JAT bez dugova i bez para bi mozda neko i kupio. I jos dobio JAT catering uz JAT kao pride... Od Arapa za JAT pare videti necemo. Videcemo avione na lizing koje ce taj isti JAT, pardon AirSerbia, otplacivati.

Usput, na avionima su i dalje YU oznake i kodovi...

Od Arapa smo do sada videli jedino 1.5 milion za hotel koji je vlada Srbije dve nedelje pre prodaje platila milion vise...

A tek ce stici (kune nam se NjCVPPV) 3 milijarde za budzet, 4 milijarde MaBudala fabrika cipova, 200 miliona za zemlju i navodnjavanje, fabrika avio delova, hotel umesto generalstaba... Verovatno sam zaboravio sta je seik El Zayeb jos porucio... Vec dve godine samo sto nesto nije stiglo, evo sad ce, iza coska je, samo da zavrsimo projekte, samo da se ovaj vrati sa godisnjeg, samo ....

I onda smo svi ziveli srecno i u ljubavi sve do kraja zivota... Cmok i laku noc...
little_radojica little_radojica 14:43 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

jkt2010
domazetovic.andrej
icno mislim da je odlicno sto su udomili Jat pre nego sto je g.Radulovic dobio sansu da iskomplikuje stvar, otera Etihad i upropasti ovaj posao...


Zaista sramota sta je g. Radulovic zahtevao. Da se utvrdi sta se prodaje, kolika je fer trzisna vrednost toga sto se prodaje, da se vidi pod kojim uslovima se prodaje, sta su obaveze prodavca, a sta kupca. Sramota...


Ajde? A kako znamo da se imovina ne zna tj da se nije znala?

I aj' mi kazi kolika treba da je ta imovina pa da ispegla gubitke od po jedno 25 miliona evra godisnje? I tako svake godine makar od 2000-te (da ne idemo dalje u proslost)...


I kako se utvrdjuje ta fer trzisna vrednost? Koliko na tom fer trzistu vredi nesto sto niko nije hteo da kupi?




Али су га ипак купили. Значи да има неку вредност. Само што не знамо у чему она лежи. Да ли у доношењу губитака или у помоћи пореских обвезника Србије за пеглање истих... Јел треба да чекамо 10 година да сазнамо?
nim_opet nim_opet 16:16 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

Licno mislim da je odlicno sto su udomili Jat pre nego sto je g.Radulovic dobio sansu da iskomplikuje stvar, otera Etihad i upropasti ovaj posao


Ja i dalje ne znam kako su i da li su udomili JAT. Nikako nije jasno koja je to imovina preneta na Etihad, sta to Etihad poseduje, koliko je platio to sto poseduje itd. Slazem se da im treba neko cestit da upravlja firmom, ali da je netransparentno, netransparentno je. Da postoji toliko opcija za muljanje da je prosto neprimereno zvati to dobrim poslom. JEl se seca neko NISa? Kako ono bese, kupljen za vrednost procenjene imovine, a ne buducih prihoda ili tako nesto, jel? Rusi, bez tendera, dobili za $400MM, prve godine napravili toliko profita. Povracaj investicije kakav nigde drugde ne mogu da ocekuju.
nim_opet nim_opet 16:18 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

Али су га ипак купили. Значи да има неку вредност.


Ko ga je kupio? I sta su kupili? Gde vidimo transakciju?
jkt2010 jkt2010 23:47 19.02.2014

Re: merceses i ostalo

domazetovic.andrej



Pa Domazetovicu hebiga kad su za tebe (ko i za Radulovica) ista stvar Jat i : dedina kuca sa sve kokoskama, Arapin koji kupi hotel na Kopaoniku, Mubadala, Fish & Chips i generalstab i stagaznam sta si sve udrobio.

A ta famozna imovina. Radulovic i ti mora da ste zhurili na voz pa vam je promaklo, ali najvrednija imovina je odavno izvucena iz Jata (aerodromi u CG na pr ili hoteli po Srbiji ili (jbte!) upravna zgrada... ili zavisne firme tipa ketering ili tehnika itd itd).

Bottom line: to za cim ti zalis i sa cim se na nevidjeno slazes sa Radulovicem je VEC PROBANO I NIJE USPELO (<=ovo je link na jedan od hiljade clanaka iz tog doba - pre 5 godina)

Da potsetim: Tada su se nadali Rusima, trazili su 50 miliona za 50%... a evo sta su Rusi rekli:

Šef pres službe Aeroflota Irina Tanenberg, izjavila je Tanjugu da je ruska aviokompanija upoznata sa uslovima objavljenog tendera za privatizaciju Jat ervejza i da ima ozbiljne rezerve zbog ponuđenih uslova, odnosno cene srpske kompanije.

"Mislim da su uslovi koje vlada Srbije daje takvi da najverovatnije nećemo učestvovati. Platiti za prevoznika koji ne vredi ništa, tim pre ako se uzme u obzir rast cena goriva...?", kazala je ona.


I sta sad? Kao da nista nije bilo, ajde da Radule popisuje vec popisano jos 5 godina? I sta cemo posle jos i tih 5 godina i jos 150 miliona of good money thrown after bad money , i Jatom u generalno jos vecem raspadu? I dokle tako?

Odatle moj prvi komentar: fala bogu da Radule nije stigao da se poigra ovom igrackom.
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 13:34 20.02.2014

Re: merceses i ostalo

ista stvar Jat i : dedina kuca


Sta da ti kazem - isto... Ja se licno odnosim prema svakoj imovini za koju sam odgovoran kao da je moja privatna... To smatram pristojnim...

Voleo bih da mi je neko rekao da imovina JATa vredi npr 10 miliona, da su dugovi JATa npr 100 miliona i da se JAT prodaje tako sto se imovina prebacuje u novu kompaniju, a da dugovi ostaju veselom pucanstvu.

Koliko me secanje sluzi takav tender nije nikada objavljen, nikada nismo saznali koliko ociscen JAT vredi (i da li nesto vredi), vec smo se samo slikali pored orijentalnog grba i aviona na lizing starog 10 godina... Sve nove avione nece kupiti Etihad vec Air Serbia. Ne znamo tacno ni sta je Etihad dao da dobije 49% nove kompanije?

Mozda je u konacnici u pitanju posao veka, samo zasto se onda radi ispod stola i tajno? Ja na rec odavno politicarima ne verujem, pa ni tvome idolu NjCVPPVu...
milojep milojep 12:10 17.02.2014

Ćulibrk

Moram da prokomentarišem i gospodina Ćulibrka u jučerašnjem utisku nedelje.
Ni ranije ga nisam preterano cenio, ali juče je toliko nisko pao očiglednom željom da se ne zameri SNS-u da je to ljudski porazno!
One njegove kukumavke o sistemu, stanju privrede, potrebnim potezima itd apsolutno su deplasirane ukoliko ih ne prate potrebne adrese nadležnih ,odgovornih i krivih!
On je ćutao kao baba koja gleda tuđu svađu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:15 17.02.2014

Jedino da vatamo

vezu u Mercedesu, tamo je "naš" čovek glavni dizajner, majstor koji je napravio ove nove lepotane mercedeske, Slovenac, Robert Lešnik...

http://sl.wikipedia.org/wiki/Robert_Le%C5%A1nik
hajkula1 hajkula1 14:58 17.02.2014

O štetnim ugovorima i malo o Arapima



http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=02&dd=17&nav_id=813183



Čekam da mi objave komentar.

Pod kojim uslovima daju Arapima lokaciju? Ono što sam čula je kontradiktorno i šturo. Tipa, 3 godine je potrebno da se reši izmeštanje železničkog čvora a Arapi kreću s radovima naleto??? Obaveza izmeštanja i čišćenja lokacije... je naša.

Koja planirana dobit je za nas, i još tačnije ne samo koliko iznosi nego da li se planira dobit za budžet Srbije ili?
gelender gelender 17:17 17.02.2014

Nije "ni jedan", već "nijedan"

Osim kada su u pitanju fraze (ni jedan, ni drugi) ili kada se koristi sa predlozima (ni sa jednim).

Mene zanima, šta će biti sa naučnim saradnicima? Sa mladima koji idu na postdiplomske studije? Ne mislim na megatrenduše i megatrendušane, nego na naučne saradnike pri državnim fakultetima.

Postoje određeni problemi sa naučnim projektima. Da li je u budžetu predviđeno finansiranje nauke ili je to opet preskočeno, zaboravljeno, zapostavljeno?

Da li je doktorantima zabranjeno da se zaposle pri fakultetima naredne dve godine ili su oni izuzeti?

Postoji nelogičnost (konkretno za lekare) u sistemu. Država nema dovoljno novca da finansira lekare. Lekara po unutrašnjosti nema dovoljno, a kaže se da ima višak lekara. Veliki broj svršenih studenata ide za Nemačku da radi. Doći ćemo do situacije da se ovde ljudi školuju da bi radili za nemačke bolnice. Odnosno, da nam je to glavni izvozni proizvod. Je li to shizofreno ili je to dobar posao?

Mene zanima, gospodine Raduloviću, šta očekujete da će da se desi sa privredom i stanjem u ekonomiji ako/kada Vučić postane glavni i odgovorni na papiru? I zanima me Vaše mišljenje o radu Anta Markovića, Dragoslava Avramovića i Mlađana Dinkića.

Hvala.
jasminas jasminas 17:43 17.02.2014

Kurir danas

Ne znam da li je neko bio na Kurirovom veb portalu danas. DOSTA JE BILO kaže Vučić Bajatoviću jer mu je previsoka plata
kvodfak kvodfak 23:42 17.02.2014

Utisak

Ako ne zamerite, mislim da pravite jednu ozbljnu gresku. Juce vam je Olja ponekad skoro cupala reci, a vi niste ponavljali posto ih ona vec zna iz bloga. Vecina ljudi ne cita ovaj blog, a vi pricate sa vecinom, ne sa njom. Samo sugestija, btw, bila je ocigledna razlika u klasi izmedju sukobljenih strana
011-495 011-495 03:23 19.02.2014

Vucic je u pravu

Mercedes ce doci u Srbiju u vidu nekog vozila. Vucic nije rekao da ce Mercedes otvoriti fabriku, pokrenuti sopstvenu proizvodnju, privatizovati nesto ili sl. To sto neko shvata na svoj nacin njegove reci nije problem g-na Vucica, jel' tako?

"Ekonomsku politiku baziranu na ..., uvozu, ......" Ne vodi Srbija ovakvu ek.politiku nego Srbi. Mnogo je lakse postati uvoznik necijeg brenda koji je razradjen pa ga prodavati sirotinji i cediti suvu drenovinu i zaliti se na drzavu, nego pokustai izvoziti. Nasa zemlja je ovakva (i to ne mislim na poslednjih 20 godina nego 200) zato sto Srbi nisu preduzimaci i trgovci nego administratori (vole da parazitiraju na tudjem uspehu i kvalitetu, cast izuzecima koje i sam znam).
Samo kratko, kada se 90-ih SSSR raspao ogroman broj nasih "privrednika" je tamo ostao ali samo do momenta kada je postalo ocigledno da treba uloziti sopstveni novac (a ne posredovati) da bi se zaradjivalo. U tom trenutku je otislo 90% ljudi i to neki koji su u tom trenutku mogli nogom da otvore vrata bilo kog ministarstva i vlade. Niko od njih nije posegnuo u svoj dzep i ulozio "krvave" posrednicke pare u razvoj trzista. Svi su rekli "nema ovde vise 'leba".
Ovakav mentalitet se ne moze promeniti, bar ja ne vidim kako.
hajkula1 hajkula1 10:08 19.02.2014

Re: Vucic je u pravu

011-495
1 Vucic nije rekao da ce Mercedes otvoriti fabriku, pokrenuti sopstvenu proizvodnju, privatizovati nesto ili sl. To sto neko shvata na svoj nacin njegove reci nije problem g-na Vucica, jel' tako?

2 Ne vodi Srbija ovakvu ek.politiku nego Srbi.



1 Ma naravno, ko da sumnja u Nj.V. PPV


2 Znači, ja vodim, ti vodiš, on vodi, mi vodimo, vi vodite oni vode
ovakvu ekonomsku politiku. Ovako?
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 10:21 19.02.2014

Re: Vucic je u pravu

Mercedes ce doci u Srbiju u vidu nekog vozila. Vucic nije rekao da ce Mercedes otvoriti fabriku, pokrenuti sopstvenu proizvodnju, privatizovati nesto ili sl. To sto neko shvata na svoj nacin njegove reci nije problem g-na Vucica, jel' tako?


Ne, NjCVPPV je rekao da ce Mercedes investirati u Srbiju. Kupovina Mercedesovih sasija nije investicija Mercedesa, vec Ikarbusa. Pod pretpostavkom da ce sklopljeni autobusi biti prodavani po vecoj ceni od nabavne cene delova, sto kod Ikarbusa nikada nije sigurno...
hajkula1 hajkula1 11:38 19.02.2014

Re: Vucic je u pravu

domazetovic.andrej
Mercedes ce doci u Srbiju u vidu nekog vozila. Vucic nije rekao da ce Mercedes otvoriti fabriku, pokrenuti sopstvenu proizvodnju, privatizovati nesto ili sl. To sto neko shvata na svoj nacin njegove reci nije problem g-na Vucica, jel' tako?


Ne, NjCVPPV je rekao da ce Mercedes investirati u Srbiju. Kupovina Mercedesovih sasija nije investicija Mercedesa, vec Ikarbusa. Pod pretpostavkom da ce sklopljeni autobusi biti prodavani po vecoj ceni od nabavne cene delova, sto kod Ikarbusa nikada nije sigurno...



To ti kažem.
011-495 011-495 12:15 19.02.2014

Re: Vucic je u pravu

hajkula1
011-495
1 Vucic nije rekao da ce Mercedes otvoriti fabriku, pokrenuti sopstvenu proizvodnju, privatizovati nesto ili sl. To sto neko shvata na svoj nacin njegove reci nije problem g-na Vucica, jel' tako?

2 Ne vodi Srbija ovakvu ek.politiku nego Srbi.



1 Ma naravno, ko da sumnja u Nj.V. PPV


2 Znači, ja vodim, ti vodiš, on vodi, mi vodimo, vi vodite oni vode
ovakvu ekonomsku politiku. Ovako?


2. Tacno tako. zasto neko misli da su nasi politicari dalekovidniji/bolji od prosecnog srpskog "preduzimaca". Oni su ponikli u kulturi gde niko ne zeli da proizvodi ili bar da razvija svoj brend (pa makar mu Kinezi proizvodili) pa se shodno tome i ponasaju.
To sto su nas komunisti 45-e na kratko naterali u proizvodnju je samo pokazalo jos bolje sta Srbi misle o proizvodnji. Zasto su M.Miskovicevi prvi koraci sa Deltom bili u proizvodnji (zato to je dosao iz proizvodnje) a zasto se brzo prebacio na tzv. trange-frange? Zato sto je jos brze shvatio sta se ceni u zemlji Srbiji. Da si predstavnik Nestle-a a ne da izvozis "Najlepse zelje" ili Smoki.
milisav68 milisav68 12:21 19.02.2014

Re: Vucic je u pravu

011-495
Zasto su M.Miskovicevi prvi koraci sa Deltom bili u proizvodnji.

Šta je Delta proizvodila?
011-495 011-495 19:38 19.02.2014

Re: Vucic je u pravu

milisav68
011-495
Zasto su M.Miskovicevi prvi koraci sa Deltom bili u proizvodnji.

Šta je Delta proizvodila?

Proizvodili su omeksivace i deterdzente kao Delta In, deo Delta MDM.
Potrosili su preko 10 miliona za projekat fabrike deterdzenata, na nagovor onog cuvenog Prof.Zeolit-ka sa Instituta za Fizicku Hemiju. Kada su videli koliko se para trosi a nista se ne dobija a pogotovo u vidu podrske proizvodjacima, odustali su. Ali to je bilo pre 15-ak godina.
milisav68 milisav68 23:47 19.02.2014

Re: Vucic je u pravu

011-495

Proizvodili su omeksivace i deterdzente kao Delta In, deo Delta MDM.
Potrosili su preko 10 miliona za projekat fabrike deterdzenata, na nagovor onog cuvenog Prof.Zeolit-ka sa Instituta za Fizicku Hemiju. Kada su videli koliko se para trosi a nista se ne dobija a pogotovo u vidu podrske proizvodjacima, odustali su. Ali to je bilo pre 15-ak godina.

Nisam to znao.
eppursimuove eppursimuove 06:21 19.02.2014

Economic Cycles by Bridgewater HF

As a Serbian who grew up in the west and works in a hedge fund I really enjoyed reading your posts, hopefully your signature gathering campaign is successful.

I am often disappointed by the poor quality of public discourse in Serbia. On this note, within my professional community, the video below has been making the rounds. I think it's an imperfect but very helpful explanation of economic cycles. I would gladly contribute funds to have it translated to Serbian if there was a chance that it would be played on television or more broadly distributed. I think you, and your readers, may find it enjoyable.

http://www.youtube.com/watch?v=PHe0bXAIuk0

Good luck.

n.b. I also wish that there were translations of the key IMF documents in Serbian, I find them a helpful starting point whenever we look at investing in a new geography.
a_jovicic a_jovicic 10:52 19.02.2014

Re: Economic Cycles by Bridgewater HF

eppursimuove
http://www.youtube.com/watch?v=PHe0bXAIuk0


Excellent tutorial ... Here is same one (just wrapped by blog tools for those of us who are lazy to do copy/paste)
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:20 19.02.2014

Re: Economic Cycles by Bridgewater HF

eppursimuove eppursimuove 06:27 20.02.2014

Re: Economic Cycles by Bridgewater HF

Thanks, glad you enjoyed the video, I will link directly in the future. Is there a way to paste a picture into the comment or do you have to link to one already on the internet?

For example, I think that the table in Box 4 of this report is an interesting comparison of changes in public wages for select European countries, including Serbia, from 2012-2013.
[url=http://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2013/cr13206.pdf][/url]

I saved a picture of it but I haven't been able to actually paste it into the comment box.
a_jovicic a_jovicic 07:21 20.02.2014

Re: Economic Cycles by Bridgewater HF

eppursimuove
Thanks, glad you enjoyed the video, I will link directly in the future. Is there a way to paste a picture into the comment or do you have to link to one already on the internet?

For example, I think that the table in Box 4 of this report is an interesting comparison of changes in public wages for select European countries, including Serbia, from 2012-2013.
link

I saved a picture of it but I haven't been able to actually paste it into the comment box.

Unfortunately I believe that it is not possible to store it somewhere on blog server (just links) ... I'm not very familiar with public cloud document storage systems but I guess that some can allow public access. I hope that other bloggers can help us. BTW this blog will be automatically closed for comments 7 days after creation ... but Mr Radulovic just wrote new one

BTW ... always put some text inside tags as system won't create link if there are no text between (example ... in this reply I've added word "link" in quotation of your text). If you wrap it also with underline tag it will looks like regular browser link (blog tools are far from perfection)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana