Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Porodica| Zdravlje

O SREĆI I OSTALIM NEZASLUŽENOSTIMA

razmisljam RSS / 05.03.2014. u 20:45

               Kada nam se rodilo treće dete, poprilično godina nakon prva dva, lepo smo, kao što je red, otišli u naš Dom zdravlja da odradimo prvi kontrolni pregled. Dogovorili smo se da i nju vodi lekarka koja je od početka bila nadležna i za prethodno dvoje. Žena je korektno obavljala svoj posao, a nama nije trebalo ništa više od toga. Na prijavnom šalteru, sestra nas je pogledala kao da smo upravo pali s Marsa i uspela da promuca:


               ,,Ali, ta doktorka je već pet godina u penziji.''


               Šta želim da kažem? Mi smo, kao roditelji zdrave dece, imali sreće. Ušuškana u tu ničim nezasluženu privilegiju, nisam imala pojma kroz šta su sve prinuđeni da prolaze roditelji dece koje u izvlačenju karata sreća nije poslužila. Onda su na Blogu počele da mi se otvaraju oči. Polako sam otkrivala košmarno vrzino kolo u koje su prinuđeni da se uhvate roditelji bolesne dece ( a i ostali ljudi koji su se teško razboleli ) rvući se sa sistemom ne bi li se izborili za malo dostojanstva i po koje pravo već uređeno zakonom.
               Nisam se odrekla svog kaFućina. Ne zato što sam licemerna, već stoga što nisam Gandi. Uostalom, i to malo zadovoljstvo ( Za veća se nema, ali, ne žalim se. ) je pedagoška poruka podmlatku: ,, I roditelji imaju pravo na neku sitnnu ekscentričnost, a vi ne morate po svaku cenu baš sve da imate.'' Ali, nije to tema.
               Radi se o tome da sam svesna da ne mogu svima i svakom da pomognem, makar se odrekla svega. No, sa druge strane, nadam se da postoji način na koji bih mogla da doprinesem da stvari u ovom parlogu u kojem živimo krenu na bolje. Zato sam se i priključila Inicijativi blogera B92. Znam da je put koji smo odabrali težak, ali je jedini ispravan:


               Стога се и тражи/захтева СИСТЕМСКО решење.
               Дакле:


     1. Направити базу података особа са ретким/тешким болестима. ( Која тренутно не постоји, а лако би се дала сачинити ако би се ваљано запослио вишак администрације који неоспорно постоји у здравству, а на уштрб медицинског особља. ) Тиме би и ,,сиротиња раја'' могла да дође до шансе да буде лечена, а не би у ту прилику долазили само они који су у могућности да се докопају медија.


     2. Обавестити сваког корисника здравствених услуга о његовим правима. ( Дознати која су ти права је готово неизводљиво - све се своди на обавезе. ) И ово би било корисно за ,,сиротињу рају'', а требало би да буде обавеза медицинских радника, која ништа не кошта, сем пар минута утрошеног времена за давање адекватних информација.


     3. Обезбедити услове да, ако је болест неизлечива, бар смрт буде достојансвена и без непотребних патњи.


     4. На време и плански упућивати лекаре на специјализције, како не бисмо поново дошли у ситуацију да нам фале анестезиолози, педијатри, патолози, само стога што се годинама све радило стихијски.


     5. Омогућити родитељима иста права на старатељство као и старатељским породицама. Ови први се доводе у ситуацију да морају да смештају децу код ових других, јер нега тешко болесне деце неретко захтева да се један од родитеља одрекне посла и остане код куће да би се о детету бринуо, што неповољно утиче на њихову материјалну ситуацију. Када би се иста средства која се данас дају старатељима ( који, узгред, имају по тој основи и уплаћен пензиони стаж и остале бенефиције ) доделила родитељима да би могли да задрже децу и адекватно се брину о њима, то не би додатно оптеретило државну касу, а било би од велике помоћи, јер би се избегао ,,Софијин избор''.


     6. Захтевати транспарентност расподеле средстава у РФЗО-у. Тамо то крију к'о змија ноге. Нешто је труло у држави Данској?


     7. Увести доплатне поштанске маркице за попуну здравственог фонда. Ако се тако могло за изградњу храма Светог Саве, зашто не би могло и за ово? То би помогло да се дође до још нешто преко потребног новца, а било би елегантно решење, јер не би било обавеза, попут додатних пореза, већ ствар избора сваког појединца који шаље поштанске пошиљке.


     8. Регулисати рок у коме се поставља дијагноза болести. Тренутно тако нечег нема, и болесници се развлаче од немила до недрага, без икакве шансе да започну лечење.


     9. Довести у ред шифрарнике болести. Једна тачка вишка или мањка, коју РФЗО не препознаје, значи и немогућност приступа лечењу.


   10. Обезбедити ноћно снимање ЕЕG-а за све којима је то потребно. Ако се зна да се промене на можданим таласима код неких епилепсија јављају искључиво у току ноћног сна, није у реду да се такви пацијенти присиљавају да сатима шетају не би ли се довољно уморили да би им се снимање урадило у току дана или да им се предлаже употреба хемијских супстанци за успављивање, јер то једноставно није то. Вадити се на недостатак особља у ноћним сменама је у најмању руку смешно.


   11. Увести обавезу да лекар одговори на сва питања која му пацијент постави, а везана су уз пацијентову дијагнозу. Нити смо ми недотупавни, нити су лекари неспособни да једноставно објасне суштину.


   12. Када се донесу закони, увести временски рок у коме морају да се донесу и сва подзаконска акта, протоколи и све остало што је потребно да би ти закони могли да заживе у пракси. Тренутно је многе законе једноставно немогуће инплементирати, јер не постоји та подршка на нижим нивоима. То је посао ресорних министарстава, а она га не раде.


...
...
...

               Има тога још онолико, али, да не дужим.
               За већину ових ствари не треба додатних новчаних средстава, већ само мало добре воље да се ствари систематизују. А кад се систем једном доведе из хаоса у ред, одржавање је лакши део посла.

 

**********

               Pisali smo predsedniku Narodne skupštine i podneli mu nekoliko predloga, sasvim dobronamerno i spremni na svaku vrstu saradnje i podrške. . Nije nas udostojio odgovora. *
               Pisali smo RFZO-u i postavili par konkretnih pitanja. Odbili su naš zahtev kao ,,neuredan''.*


               Sve u svemu, ne postoji dobra volja da se bilo šta menja, osim kada medijska dreka i galama postanu previše bučne u pojedinim slučajevima, pa nadležni bivaju priterani uza zid. Tako se ne dolazi do rešenja.
               A jedino rešenje su sistemske promne.


     *Molim nekog od blogodrugara da u komentarima okači dopise o kojima je reč, jer ja ne uspevam. Hvala unapred.



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 20:56 05.03.2014

ja nisam na svom kompu

ovde je jedan od dopisa

drugi se nije mnogo razlikovao, osim što je podsećao da je postojao prvi.

ali rfzo je kompletno dno.
potpuno netransparentno, potpuno neznalačko,
potpuno okrutno zlo.
iqiqiq iqiqiq 20:58 05.03.2014

Re: ja nisam na svom kompu

iqiqiq iqiqiq 20:58 05.03.2014

Re: ja nisam na svom kompu

iqiqiq iqiqiq 21:05 05.03.2014

Nije samo do dece

Poneka egoistična primedba " a što se borite samo za decu" naterala me je da napišem i jedan događaj od pre neki dan, kada je bolesna žena, posle Urgentnog centra otišla do lekara da dobije recept za lek koji joj je prepisan za hitnu terapiju.

Recept je bio nevažeći, jer je pečat lekarke suspendovan. Lekarka i direktorka doma zdravlja udariše u kuknjavu na RFZO, Ministarstvo i svece i tropare, kao nije do njih, tako RFZO nalaže, itd itd

Meni ovo deluje kao ozbiljno zahebavanje nas odraslih

A onda da se vratimo na pitanje " a što samo za decu", pa ja lično se borim za decu, zato što maloletna deca ne mogu da pišu dopise i da pišu žalbe institucijama.

A mi odrasli, valjda smo dovoljno pismeni da svaki propust, marifetluk, lopovluk, korupciju, nesistemska rešenja, uočimo i rešavamo. Ako nismo, ko nam je za to kriv?

Deca nisu dužna da ispaštaju što smo dozvolili da se fondovi opljačkaju, da se bolnice opljačkaju, da se lekari i medicinsko osoblje ponizi na razne načine itd itd

Kolaps zdravstva ne sme da se odrazi na decu, te od toga mora prvo da se počne.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:09 08.03.2014

Re: Nije samo do dece

" a što se borite samo za decu"

Zato da ostavimo prostora i drugima, naročito tima što nam džvanjkaju, da se i oni za nešto bore. Da ne ostanu uskraćeni za humanost.
iqiqiq iqiqiq 22:05 05.03.2014

Dopis 2

iqiqiq iqiqiq 22:13 05.03.2014

Dopis RFZO

iqiqiq iqiqiq 22:14 05.03.2014

Re: Dopis RFZO

razmisljam razmisljam 22:17 05.03.2014

Re: Dopis RFZO

Дуња
iqiqiq


Хвала, девојке.
little_radojica little_radojica 09:22 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

Ако овај последњи пасус има икаквог смисла ја сам Зека Роџер
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 10:52 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

little_radojica
Ако овај последњи пасус има икаквог смисла ја сам Зека Роџер



Svi smo izgleda neki zerrrcovi

Mene zanima koji su to ljudi koji tamo rade, tako pišu da ti nakon dobijenog odgovora treba tumač sta je napisano
Hansel Hansel 11:17 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

Ја синоћ читао једанпут и слично сам помислио. Него, да ли сте (питам Иницијативу) покушали с још једним, коригованим захтевом?

Даље је "занимљиво" да немају сређене податке само за малолетну популацију, а проблем је и што у захтеву није био прецизиран период за који се тражи подаци!?

Ако би њихов коначан одговор био да немају такав податак, не знам постоји ли у земљи орган који би могао (и хтео) да их натера да га "произведу". Ако постоји нека основа да су га свесно прикрили, Повереник за информације од јавног значаја може да их казни. Могли бисмо да порадимо на томе, не знам у којој сте фази са овим у вези.
AlexDunja AlexDunja 12:59 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

не знам у којој сте фази са овим у вези.

u fazi smo da tumačimo šta su nam rekli.

kako meni izgleda oni podatke koje smo im tražili nemaju u vidu izbeštaja,
ali mi smo u našem zahrevu to predvideli, i zatražili da ako nemaju izveštaj,
da nam ih dostave u drugom obliku, jer podatke o tome koliko im se ljudi obratilo, koliko zahteva je odobreno ili odbijeno u nekom obliku moraju imati.

dogovorićemo se kako dalje, a meni izgleda da ćemo se dugo sa njima dopisivati.

kod njih je sve netransparentno, i ko su članovi famoznih
komisija koje odlučuju o zivotu i smrti, i koliko ljudi je tražilo pomoć,
i koliko ljudi su odbili, a tek koliko dece...
Hansel Hansel 14:49 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

Мени је Градски секретаријат за здравство 2009. прво одбио захтев, чак под изговором да злоупотребљавам закон. Онда је повереник донео решење којим им је наложио да одговоре, и онда су одговорили -- да немају податак о броју запослених лекара у установама чији су оснивач и којима управљају! То је, наравно, била лаж (а чак и да није, такав податак довољно говори), и на основу једног другог доказа сам могао да се опет жалим поверенику, али пошто сам морао да завршим започето, дао сам и ово као информацију која је, рекох, сама по себи довољна.
razmisljam razmisljam 15:01 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

little_radojica
Ако овај последњи пасус има икаквог смисла ја сам Зека Роџер


Одахни, Радојице Мали - ниси Зека Роџер. Само си прочитао један текст који презентује сву моћ коришћења бирократског језика измишљеног у сврху слуђивања.
Изборити се са тим много личи на борбу са ветрењачама.

И - добродошао у моје блогодвориште. Драго ми је што си свратио.
kukusigameni kukusigameni 15:02 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

Za Radojicu.

razmisljam razmisljam 15:13 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

dusanovaiivanovamama



Svi smo izgleda neki zerrrcovi


Пре ће бити да нас сматрају за магарчине. ( Хинт: дугачке уши. )

Mene zanima koji su to ljudi koji tamo rade, tako pišu da ti nakon dobijenog odgovora treba tumač sta je napisano


Знам да ти је јасно, али да подвучем: бирократски језик је и смишљен зато да га не разумеш. Како би иначе бирократија могла да живи и размножава се, ако те не би збуњивала и слуђивала? То им је посао, канда...
AlexDunja AlexDunja 15:20 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

То им је посао, канда..


paovom što je zadužen za informacije od javnog značaja je
izgleda posao da ne da informacije po svaku cenu.

lak i laže. kaže da nismo precizirali vremenski period,
a posle u poslednjem pasusu kaže da jesmo naveli vremenski period,

i nije mi jasno šta znači da nismo naveli organizacionu
jedinicu rfzo kojoj se obraćamo, pa njemu smo se obratili.
on je zadužen da da informacije
razmisljam razmisljam 15:39 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

Hansel
Ја синоћ читао једанпут и слично сам помислио. Него, да ли сте (питам Иницијативу) покушали с још једним, коригованим захтевом?

Даље је "занимљиво" да немају сређене податке само за малолетну популацију, а проблем је и што у захтеву није био прецизиран период за који се тражи подаци!?

Ако би њихов коначан одговор био да немају такав податак, не знам постоји ли у земљи орган који би могао (и хтео) да их натера да га "произведу". Ако постоји нека основа да су га свесно прикрили, Повереник за информације од јавног значаја може да их казни. Могли бисмо да порадимо на томе, не знам у којој сте фази са овим у вези.


Дуња ти је већ делимично одговорила, али, није згорег да додам још пар информација. Слали смо им захтев у два наврата. Први пут смо добили поуку о томе да нам исти није довољно прецизан и да није јасно шта тражимо и за који период. Натруковали смо нови, јаснији, са све периодом за који смо заинтересовани, и као одговор добили то што си имао прилику да прочиташ. ( Није да смо се надали да ће се ствари одвијати другачије, али, вредело је покушати. )

Они на сајту имају збирне податке за комплетну популацију, без додатних појашњења или било каквих конкретнијих података. Не знам да ли имају некакву законску обавезу да те податке систематизују. Ако је имају, то не чине. Ако је, пак, немају, ваљало би порадити на томе да почну да је имају. Сувише магле има у њиховом раду и односима са јавношћу.

Знаш, проблем може да буде и да такав неки закон постоји, али да се нико није сетио да уради и подзаконска акта, правилнике и остало што би га учинило примењивим. Тај део је исто једно врзино коло неажурности, игнорантства и незаинтересованости. Не знам да ли би Повереник ту ишта могао да помогне. Неком приликом ( можда баш поводом тога, не могу да се сетим ) смо му се обратили, али смо добили одговор да његова Канцеларија није за то надлежна. Мислим да ће колегиница iqiqiq боље знати о чему се радило - ја не успевам да избургијам тај допис.

И, да. Нисмо били лењи, па смо, осим РФЗО-у, истоветан допис послали и на адресе свих филијала у држави. Већина нас није ни удостојила отписивања, али из одговора које смо добили смо стекли утисак да је комисијско одлучивање о даљем лечењу централизовано и да се врши само у главној, републичкој подружници. Стога и не стоји закључак у овом презентованом одговору РФЗО-а да им није јасно на коју се филијалу наш захтев односи.

Ето.
razmisljam razmisljam 16:01 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

AlexDunja
То им је посао, канда..

paovom što je zadužen za informacije od javnog značaja je
izgleda posao da ne da informacije po svaku cenu.

lak i laže. kaže da nismo precizirali vremenski period,
a posle u poslednjem pasusu kaže da jesmo naveli vremenski period,

i nije mi jasno šta znači da nismo naveli organizacionu
jedinicu rfzo kojoj se obraćamo, pa njemu smo se obratili.
on je zadužen da da informacije


Дуња, он је лепо смућкао микс од оба наша дописа и тако и одговорио. Што би моја мама рекла: тикава-бундева. Или, округло па на ћоше. А може и песмица и рецитација.
Како ти воља.
Hansel Hansel 16:13 06.03.2014

Re: Dopis RFZO

Еххх... Морао би и "Батут" да има податке, њима би првима требало да буде посао да воде ваљану статистику, али сам скептик.

Пада ми на памет и могућност да се РФЗО пита и у којој форми чува податке. Логично би било да има бар неку табелу, макар у Екселу, која садржи године рођења или макар ЈМБГ. Па, ако ништа друго, тражити ту табелу, јасно -- са заштићеним битним елементима (ако је само ЈМБГ били би обавезни да оставе 5, 6. и 7. цифру, које означавају годину рођења). Ако немају никога ко може да из Ексела извуче тр податке, ево ја се јављам да волонтерски то урадим.

А да ли сте размишљали да затражите пријем код г. Шабића да просто разјасните дилеме? Верујем да би он врло радо прихватио.
razmisljam razmisljam 14:43 07.03.2014

Re: Dopis RFZO

Hansel
Еххх... Морао би и "Батут" да има податке, њима би првима требало да буде посао да воде ваљану статистику, али сам скептик.


Да пробаш да то избургијаш, када си се већ пријавио за волонтера, а ја те, наравно, схватила сасвим озбиљно? Мислим, да се промуваш по њиховом сајту, па да видиш има ли разлога да и њих приупитамо за јуначко здравље.

Пада ми на памет и могућност да се РФЗО пита и у којој форми чува податке. Логично би било да има бар неку табелу, макар у Екселу, која садржи године рођења или макар ЈМБГ. Па, ако ништа друго, тражити ту табелу, јасно -- са заштићеним битним елементима (ако је само ЈМБГ били би обавезни да оставе 5, 6. и 7. цифру, које означавају годину рођења). Ако немају никога ко може да из Ексела извуче тр податке, ево ја се јављам да волонтерски то урадим.


ОК. Хвала за сугестију и за понуђену помоћ.

А да ли сте размишљали да затражите пријем код г. Шабића да просто разјасните дилеме? Верујем да би он врло радо прихватио.


Нисмо размишљали о томе. У међувремену сам избунарила онај допис из његове Канцеларије који сам већ помињала. И, да, односио се на нетранспарентност података у РФЗО-у, али је био такав да, отприлике, по закону, исти морају да имају некакве информације које су свима доступне, али, с друге стране ( чисто лаички тумачено ) имају и право шта ће од истих објавити, јер су подаци осетљиви и тако то и у том смислу.
Све у свему, стекли смо утисак да нам он не може помоћи.
Hansel Hansel 16:28 07.03.2014

Re: Dopis RFZO

У наредних неколико дана сам нешто заузет, јављам се одмах после тога зарад наставка консултација.
razmisljam razmisljam 16:46 07.03.2014

Re: Dopis RFZO

Hansel
У наредних неколико дана сам нешто заузет, јављам се одмах после тога зарад наставка консултација.


Договорено. Није никаква преша.
Свако доприноси кад и колико може.
( Битно је да си сад урачунат и сабран, па полако. )
Hansel Hansel 20:30 07.03.2014

Re: Dopis RFZO

( Битно је да си сад урачунат и сабран, па полако. )

Хммм, јел' ово алузија на неке моје раније самоконстатације?

Колегинице, јесте ли Ви добро проучили дисклејмер?! Детаљи из приватне преписке не смеју се износити на Блогу!

razmisljam razmisljam 21:00 07.03.2014

Re: Dopis RFZO

Hansel
( Битно је да си сад урачунат и сабран, па полако. )

Хммм, јел' ово алузија на неке моје раније самоконстатације?

Колегинице, јесте ли Ви добро проучили дисклејмер?! Детаљи из приватне преписке не смеју се износити на Блогу!



Колега, никакве ја илузије не гајим нити ми падају на памет.
Свака сличност са реалним људима и догађајима је сасвим случајна.
Моје памћење гледе приватних преписака ( није да се хвалим ) је попут оног у златне рибице. И чега бих хтела да се сетим, заборавим када сам на јавном месту, тек да се зна.

Иначе, превод реченице коју сте цитирали гласи: ,,Важно је да си нам се придружио ( прибрао ) и да сходно томе можемо да рачунамо на тебе.'' То за неписмене. ( Мислим, ваљда имам право на мало језичке еквилибристике у изражавању. )

P.S. Узгред, Правилник о понашању, као сваки поштен и до себе држећи штребер, знам наизуст и држим га се к'о пијан(а) плота.
А то што смо прешли на Ви ме дубоко вређа, тек да знате.
Hansel Hansel 10:10 08.03.2014

Re: Dopis RFZO

То за неписмене.


Колегинице, оно је било двосмислено и моје алузије на могуће алузије су биле само то!

А то што смо прешли на Ви ме дубоко вређа, тек да знате.

И мене што нисам добио обавезну препоруку (а о неписмености да и не причам)!
razmisljam razmisljam 14:59 08.03.2014

Re: Dopis RFZO

Hansel


Колегинице, оно је било двосмислено и моје алузије на могуће алузије су биле само то!


Грешиш/те, колега. Поради/те мало на томе да не учитаваш/те оно што није речено, молићу фино.

А то што смо прешли на Ви ме дубоко вређа, тек да знате.

И мене што нисам добио обавезну препоруку (а о неписмености да и не причам)!


Препорука чукнута. Наравно да сам је прескочила ( случајно, свакако ), затечена количином ничим незаслужених инсинуација са твоје/Ваше стране.

( Стога је и примедба о неписмености била сасвим намерна, признајем. )
Hansel Hansel 20:42 08.03.2014

Re: Dopis RFZO

Грешиш/те, колега. Поради/те мало на томе да не учитаваш/те оно што није речено, молићу фино.

Само није било довољно прецизно речено.
ничим незаслужених

Видео сам да је ово правило (двоструке негације) поштовано и у главном тексту, па нисам хтео да коментаришем и тролујем. Иначе, мислим (и имам аргументе) да Клајн (и вероватно други) ту ипак није у праву, али -- оставимо то за неки други пут.

(Друго лице намерно избегнуто. )
razmisljam razmisljam 21:56 08.03.2014

Re: Dopis RFZO

Hansel

Само није било довољно прецизно речено.


Сматраш/те?

ничим незаслужених

Видео сам да је ово правило (двоструке негације) поштовано и у главном тексту, па нисам хтео да коментаришем и тролујем. Иначе, мислим (и имам аргументе) да Клајн (и вероватно други) ту ипак није у праву, али -- оставимо то за неки други пут.


Ја о томе нисам ни размишљала. Просто пишем по навици/осећају.
А након ове натукнице сам морала да консултујем струку. Морам признати да сам склона да се приволим Клајновом ставу.
Наравно, расположена сам и за контрааргументе, али не на овом месту, да не давимо блогодругаре нашим језичким замајавањима.
Дакле, мејл или ПП, одлучи/те сами.

(Друго лице намерно избегнуто. )


А штооо? Сад не знам на чему смо па и даље морам да удвајам, а то ми је тако неестеЦки.
Hansel Hansel 23:26 08.03.2014

Re: Dopis RFZO

А штооо? Сад не знам на чему смо па и даље морам да удвајам, а то ми је тако неестеЦки.

Па, може се лако заобићи, баш овако како сам ја управо урадио!
Ја о томе нисам ни размишљала. Просто пишем по навици/осећају.
А након ове натукнице сам морала да консултујем струку. Морам признати да сам склона да се приволим Клајновом ставу.
Наравно, расположена сам и за контрааргументе, али не на овом месту, да не давимо блогодругаре нашим језичким замајавањима.
Дакле, мејл или ПП, одлучи/те сами.

Ма, посебан блог, ако се стигне. Иначе ми је занимљиво да је оваква употреба некоме природна, то ме озбиљно уздрмава, али -- о том потом.
zilikaka zilikaka 22:21 05.03.2014

Uh, odakle početi

Najlakše je sedeti sa strane i pametovati. Ne zameri.

Kao neko ko je imao priliku da na svojim leđima oseti kako izgleda uvođenje reda u opušten sistem pun javašluka, a da pri tome nemaš gotovo nikakve poluge moći, moram da vam kažem - mrka kapa.

To da neko dovikuje kroz prozor onima unutra šta kod njih treba da se dešava, ma koliko bili u pravu, ne može dovesti do cilja.
Znači, ili napraviti paralelan mini sistem koji bi odradio deo predloga koji si navela (pre svega mislim na ono pod 1, 2 i recimo 6) i onda gotovo servirao RFZO, ili se izboriti za direktan politički uticaj, odnosno prema RFZO nastupati sa pozicija moći (što mislim da se skoro neće desiti).

Zašto mislite da bi neko i najmanje ugrozio svoju udobnost radeći nešto što mu nije direktno naređeno, a pri tome može još samo navući gnev kolega i ugroziti svoju udobnu poziciju?
Nema šansi, ma šta vam eventualno pričali na tim sastancima na kašičicu. Ništa oni neće promeniti.

Volela bih da nisam u pravu, ali mislim da se nešto može postići jedino paralelnim delovanjem, van sistema, i to koračić po koračić, pa kad se pređe dovoljno koraka, i poprilično ojača, onda malo energičnije zakucati na vrata nadležnih i reći "Evo gospodo, mi smo uradili ovoliko, sami, a sad dalje morate i vi mrdnuti svoja d.."

AlexDunja AlexDunja 22:29 05.03.2014

Re: Uh, odakle početi


Volela bih da nisam u pravu, ali mislim da se nešto može postići jedino paralelnim delovanjem, van sistema, i to koračić po koračić, pa kad se pređe dovoljno koraka, i poprilično ojača, onda malo energičnije zakucati na vrata nadležnih i reći "Evo gospodo, mi smo uradili ovoliko, sami, a sad dalje morate i vi mrdnuti svoja d.."

to i pokušavamo zili, u par navrata smo nešto mallo pomerili,
jedino što možemo je da održavamo temu u javnosti,
da njih neprekidno opominjemo šta im je posao.
tako to ide
razmisljam razmisljam 23:06 05.03.2014

Re: Uh, odakle početi

zilikaka
Najlakše je sedeti sa strane i pametovati. Ne zameri.


А што да ти замерим? Ту смо да разменимо мишљења, поделимо искуства... Није страшно не сложити се или изразити сумњу.
Мислим, зар стварно треба да ти напишем:,,Само опуштено.''?


Zašto mislite da bi neko i najmanje ugrozio svoju udobnost radeći nešto što mu nije direktno naređeno, a pri tome može još samo navući gnev kolega i ugroziti svoju udobnu poziciju?
Nema šansi, ma šta vam eventualno pričali na tim sastancima na kašičicu. Ništa oni neće promeniti.


Не мислимо. Нисмо баш толико наивни. Али, зато барем можемо да дрмамо кавез кад год нам се за то укаже прилика. Можда се неком то константно дрмање смучи, па реши да одради свој део посла. И тако, мало по мало...

Volela bih da nisam u pravu, ali mislim da se nešto može postići jedino paralelnim delovanjem, van sistema, i to koračić po koračić, pa kad se pređe dovoljno koraka, i poprilično ojača, onda malo energičnije zakucati na vrata nadležnih i reći "Evo gospodo, mi smo uradili ovoliko, sami, a sad dalje morate i vi mrdnuti svoja d.."


Дуња ти је на ово веч одговорила, али, хајде и да ја додам коју.
По нешто смо већ мрднули дреком: ентерална храна је ушла у правилник РФЗО-а. Чак ће је коначно на рецепт добити и оно сирото дете без дијагнозе које је умирало од глади и које је још живо само захваљујући добронамерницима.
Иселили смо оно Друштво параплегичара и ослободили плац за градњу Дневног центра за децу и родитеље којима је то потребно. И да видиш, сва је прилика да ће бити завршен у року у коме је и предвиђен.
...
Има тога још.
Корачић по корачић, крени-стани, мало по мало...
Имамо ми стрпљења.
Овакве ствари се не мењају преко ноћи, али некад се мора почети и неко мора начинити први корак.


Hansel Hansel 23:42 05.03.2014

Re: Uh, odakle početi

Иселили смо оно Друштво параплегичара и ослободили плац за градњу Дневног центра за децу и родитеље којима је то потребно.

Дај, молим те, прецизирај ово, овако изгледа као да сте избацили параплегичаре, а сигурно није тако.

razmisljam razmisljam 00:12 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

Hansel

Дај, молим те, прецизирај ово, овако изгледа као да сте избацили параплегичаре, а сигурно није тако.


У праву си ( Као и увек. ). Испадосмо најгори избацивачи.
А није томе ни налик. ( ЛИНК!!! )
Договор је уследио након овог ( ЛИНК!!! ) и овог ( ЛИНК!!! ) текста.

Хвала и за сугестију и за цевтић.
zemljanin zemljanin 02:05 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

OK, hajde da probam da komentarišem o pristupu rešavanja problema ... postoje dva načina - jedan je borba za pravdu i pravo ... ta borba uvek podrazumeva dve suprostavljane strane ... borba uvek podrazumeva opstrukciju, teške reči, "silu" i sl.

Drugi način, ukoliko razmatrate ideju paralelnog, podrazumeva partnerstvo ... to takođe podrazuzmeva strategiju i dostižnost planiranih ciljeva ... takav paralelni sistem bi morao da bude saradnja, da ne pravite sebi protivnike već saradnike koje ćete privoleti na svoju stranu pa će se i oni boriti za vas ... možda to zvuči kao podilaženje režimu ali je suštinski dugoročna strategija rešavanja problema ... obe strane prave kompromise, ti kompromisi moraju da se diktiraju sa naše strane ali da budu u formi minimuma "njihovih" ciljeva ...

Morao bih dosta toga da ispišem da bih pojasnio, ali rešenje je dobro kada su obe strane zadovoljne ... strategija Vas (nas) mora da se zasniva na tome da naš ciljevi postanu "njihovi" i onda je rezultat zajednički ... sve ostalo je sila zakona i biće mnogo opstrukcije a rezutat toga je prolongiranje rešenja.

Ovo je sve praktičan prstup jer prolongiranje ima visoku cenu ...

PS. Imam negde studiju koju sam onomad radio za problematiku IT u obrazovanju i kako rešiti opstrukciju ... trebaće mi vremena da to izbunarim po nekim kutijama ali ako je neko spreman da se ozbiljno bavi time, pronaći ću pa mogu da pošaljem ...
zemljanin zemljanin 02:32 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

Hm, kad malo bolje razmislim, takav pristup je isuviše kompleksan i zahteva jasnu organizaciju, hijerarhiju odlučivanja, finansije, posvećenost itd. ... to je ipak više projekat nastupa kompanije na tržištu i nije primeren i realan na ovom problemu ... tako da ignore
bocvena bocvena 10:08 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

ma šta ignore...ovde si sažeo sva naša preispitivanja u poslednjih par meseci.

mi smo ti potpuno neformalna ekipa, sa decom i obavezama i malo slobodnog vremena. sve radimo za dž i kad ko stigne i šta ume. sistematizujemo se po potrebi i zasad radimo u dva pravca - pritisak na institucije da rade svoj posao i pojedinačna pomoć. svesni smo svih manjkavosti, ali za sada ne možemo bolje.

svaka konstruktivna kritika i lično zalaganje i pomoć je dobro došla. no, ne u vidu saveta, nego konkretne akcije. ko ume bolje i brže i poseduje ozbiljnije resurse i znanja - priključićemo se i sarađivati. to važi i za državu, i za pojedince.

sujeta i tapšanje po ramenu na blogu nisu naši prioriteti. za to imamo privatne živote:)

kukusigameni kukusigameni 10:09 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

zemljanin
Hm, kad malo bolje razmislim, takav pristup je isuviše kompleksan i zahteva jasnu organizaciju, hijerarhiju odlučivanja, finansije, posvećenost itd. ... to je ipak više projekat nastupa kompanije na tržištu i nije primeren i realan na ovom problemu ... tako da ignore



E ovo je bloger.

Hvala na glasnom razmišljanju, na blogu Razmišljalice.

Jaril Jaril 11:22 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

strategija Vas (nas) mora da se zasniva na tome da naš ciljevi postanu "njihovi" i onda je rezultat zajednički ...

Лепо си сажео нешто што сам ја хтео навелико и нашироко. Оно "мало добре воље" која је потребна се - ствара. Окружењем. И верујем да се све препреке које је зиликака написала могу неутралисати исправно постављеним стварима у окружењу.

Imam negde studiju koju sam onomad radio za problematiku IT u obrazovanju i kako rešiti opstrukciju ...

Ја бих ово врло волео да прочитам.
angie01 angie01 11:26 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

drugarice & drugovi blogeri,

svaka cast, podrska i respekt!
Hansel Hansel 11:27 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

sujeta i tapšanje po ramenu na blogu nisu naši prioriteti. za to imamo privatne živote:)

(Ипак ја да потапшем -- за овај став! )
bocvena bocvena 12:12 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

cvetić i pozdrav.
razmisljam razmisljam 14:55 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

zemljanin


Ништа ignore. Такнуто-макнуто.
Шалим се, наравно.

Као што ти је Боцвена већ рекла, успео си да прецизираш све наше недоумце о начинима на које бисмо требали/могли што успешније и брже да дођемо до својих циљева.
С обзиром на то да смо тек група ентузијаста која је решила да однекле треба почети са чишћењем Аугијевих штала, а при томе немамо перформансе једног Херкула, сналазимо се како знамо и умемо.
Наравно да смо свесни да је борба неравноправна и да су они који држе полуге власти у огромној предности, али нас то не спречава да покушавамо да бушкамо где год нам се учини да је то могуће.
Стога је свака конструктивна дискусија, сваки предлог, свака разложна критика, свака сугестија, свака подршка, свака врста помоћи добродошла.

Хвала ти што си пожелео да учествујеш.
razmisljam razmisljam 15:08 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

bocvena


Што'но би рекли, потписујем.
А ако треба, ћу и печат да ставим.
razmisljam razmisljam 15:46 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

Jaril

Лепо си сажео нешто што сам ја хтео навелико и нашироко.


Можеш ти још увек ,,навелико и нашироко''. Од вишка глава не боли, а неке ствари се лакше искристалишу.

Оно "мало добре воље" која је потребна се - ствара. Окружењем. И верујем да се све препреке које је зиликака написала могу неутралисати исправно постављеним стварима у окружењу.


Управо. Али, потребно је много стрпљења, живаца, покушаја, промашаја... Мучан посао. Но, вреди радити на томе. ( И остати позитиван, упркос свему. )

Узгред: добродошао у моје блогодвориште. Драго ми је што си свратио.


razmisljam razmisljam 15:48 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

angie01
drugarice & drugovi blogeri,

svaka cast, podrska i respekt!


Благодарим у име свих нас ( ,,из кхм...кхм...кхм... неке'' ), драга другарице блогерко Енџи.
razmisljam razmisljam 15:49 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

Hansel
sujeta i tapšanje po ramenu na blogu nisu naši prioriteti. za to imamo privatne živote:)

(Ипак ја да потапшем -- за овај став! )


Пази, кад си немогућ.
razmisljam razmisljam 15:57 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

kukusigameni


Hvala na glasnom razmišljanju, na blogu Razmišljalice.


Хвала теби што си тако фин па захваљујеш колеЗи блогеру. Мада, све ми се нешто јавља да се мешаш у мој посао.
Hansel Hansel 16:20 06.03.2014

Re: Uh, odakle početi

razmisljam
Пази, кад си немогућ.



fantomatsicna fantomatsicna 23:42 05.03.2014

Što samo za decu

Razmišljalice hvala ti za ovaj blog.
Baš zato I ja iako bi moglo da me bude baš briga želim da se za decu u Srbiji obezbedi sve to.Zato što I ja imam tu privilegiju da imam zdravo dete a to zaslužuje svaki roditelj!
Ne znači da se ne mogu I drugi zalagati za regulacije I za ostale gradjane ali od nečega se mora početi pa etoja od najvećeg nam bogatsva I budućnosti..NAŠE DECE
razmisljam razmisljam 00:14 06.03.2014

Re: Što samo za decu

fantomatsicna
Razmišljalice hvala ti za ovaj blog.
Baš zato I ja iako bi moglo da me bude baš briga želim da se za decu u Srbiji obezbedi sve to.Zato što I ja imam tu privilegiju da imam zdravo dete a to zaslužuje svaki roditelj!
Ne znači da se ne mogu I drugi zalagati za regulacije I za ostale gradjane ali od nečega se mora početi pa etoja od najvećeg nam bogatsva I budućnosti..NAŠE DECE


Девојко, хвала теби за подршку. Драго ми је што одонуд прекосвета мариш за нас који се трудимо да прекостанемо на овим просторима.
mlekac mlekac 09:30 06.03.2014

Drugari, izvinite

Trenutno sam malo u guzvi, neki imaju temperature, drugi moraju na preglede i tako...
Nista strasno, samo malo naporno.
U svakom slucaju, puna podrska!
razmisljam razmisljam 15:04 06.03.2014

Re: Drugari, izvinite

mlekac
Trenutno sam malo u guzvi, neki imaju temperature, drugi moraju na preglede i tako...
Nista strasno, samo malo naporno.
U svakom slucaju, puna podrska!


Чему извињавања, молићу лепо?
Глеј си посла, лечи, води на прегледе и старај се да сви што пре оздраве. При том не заборави да и себе мало причуваш.

Хвала за подршку.
charlie charlie 14:03 06.03.2014

Пуна подршка !

Подржавам у потпуности све захтеве написане у Иницијативи !
Поред тога, подржавам и исказујем поштовање свима који се боре да се овај (и слични ситеми) уреде.
Посебно подржавам оне који немају лични интерес за овакве акције. Такви су благо које треба да се негује.
razmisljam razmisljam 15:53 06.03.2014

Re: Пуна подршка !

charlie
Подржавам у потпуности све захтеве написане у Иницијативи !
Поред тога, подржавам и исказујем поштовање свима који се боре да се овај (и слични ситеми) уреде.
Посебно подржавам оне који немају лични интерес за овакве акције. Такви су благо које треба да се негује.


Хвала, Чарли.
Да ли то значи да си нам опростио оне бунде и одбрану поларних лисица у истим?
( Извини, морала сам мало да те пецнем. Мило ми је што си разумео да није то у питању. )

Добродошао у моје блогодвориште. Драго ми је што си свратио.



charlie charlie 16:12 06.03.2014

Re: Пуна подршка !

razmisljam
charlie
Подржавам у потпуности све захтеве написане у Иницијативи !
Поред тога, подржавам и исказујем поштовање свима који се боре да се овај (и слични ситеми) уреде.
Посебно подржавам оне који немају лични интерес за овакве акције. Такви су благо које треба да се негује.


Хвала, Чарли.
Да ли то значи да си нам опростио оне бунде и одбрану поларних лисица у истим?
( Извини, морала сам мало да те пецнем. Мило ми је што си разумео да није то у питању. )

Добродошао у моје блогодвориште. Драго ми је што си свратио.




То са бундама није било упућено теби (и сличнима), него онима који ... ма мислим, знаш на кога сам мислио (односно, мислио сам да је Инцо мислио на оне на које и ја мислим - оне са бундама ... итд ... само се незгодно наместило).
Све коректне и искрене иницијативе подржавам, те људе који их покрећу !
mr.fogg mr.fogg 16:34 06.03.2014

Re: Пуна подршка !

Подржавам у потпуности све захтеве написане у Иницијативи !
Поред тога, подржавам и исказујем поштовање свима који се боре да се овај (и слични ситеми) уреде.
Посебно подржавам оне који немају лични интерес за овакве акције. Такви су благо које треба да се негује.


Слажем са свим наведеним у овом цитату, али бих само додао да је овај блог као мелем на рану у јеку политичке кампање људи који се боре за нешто друго. Ви се борите за праве вредности. Зато имате моју апсолутну подршку.

razmisljam razmisljam 14:24 07.03.2014

Re: Пуна подршка !

charlie

То са бундама није било упућено теби (и сличнима), него онима који ... ма мислим, знаш на кога сам мислио (односно, мислио сам да је Инцо мислио на оне на које и ја мислим - оне са бундама ... итд ... само се незгодно наместило).
Све коректне и искрене иницијативе подржавам, те људе који их покрећу !


ОК.
И ето, да искористим прилику па да те замолим да убудуће покушаш да приликом коментарисања избегнеш генерализације, нарочито оне које са собом носе негативне конотације. Такве ствари доводе до непотребног неразумевања и лоших вибрација, а то би требало избегавати. Бар је то мој став, кога покушавам да се држим. Лако је неког повредити несмотреном речју. Али није тешко ни одмерити речи пре него што се изрекну.
Надам се да разумеш да ти ово говорим сасвим добронамерно, захвална што смо се разумели и споразумели.

Још једном хвала за подршку. Ако се сетиш било чега чиме би помогао овој нашој Иницијативи, ту смо за конструктивне предлоге и идеје, јер, није нам намера да изигравамо недодирљиву секту, већ да сакупимо што више позитивне енергије и ваљаних начина да постигнемо оно што желимо.
razmisljam razmisljam 14:31 07.03.2014

Re: Пуна подршка !

mr.fogg


Слажем са свим наведеним у овом цитату, али бих само додао да је овај блог као мелем на рану у јеку политичке кампање људи који се боре за нешто друго. Ви се борите за праве вредности. Зато имате моју апсолутну подршку.


Mr.fogg хвала за подршку.
Као што рекох и Чарлију, добро би нам дошли и конкретни предлози како и шта радити е да бисмо остварили наше накане. Дакле, ако ти сине нека лампица, приложи предлоге и идеје. Ради смо свакој врсти помоћи.

Додатно благодарим за музички клип, мада мислим да си мало претерао, јер, ми смо сасвим, сасвим обични људи који живе своје сасвим, сасвим обичне животе, али имају воље да покушају да реше проблеме.

И, да, да не заборавим: добродошао у моје блогодвориште. Драго ми је што си свратио.
charlie charlie 14:51 07.03.2014

Re: Пуна подршка !

razmisljam
charlie

То са бундама није било упућено теби (и сличнима), него онима који ... ма мислим, знаш на кога сам мислио (односно, мислио сам да је Инцо мислио на оне на које и ја мислим - оне са бундама ... итд ... само се незгодно наместило).
Све коректне и искрене иницијативе подржавам, те људе који их покрећу !


ОК.
И ето, да искористим прилику па да те замолим да убудуће покушаш да приликом коментарисања избегнеш генерализације, нарочито оне које са собом носе негативне конотације. Такве ствари доводе до непотребног неразумевања и лоших вибрација, а то би требало избегавати. Бар је то мој став, кога покушавам да се држим. Лако је неког повредити несмотреном речју. Али није тешко ни одмерити речи пре него што се изрекну.
Надам се да разумеш да ти ово говорим сасвим добронамерно, захвална што смо се разумели и споразумели.

Још једном хвала за подршку. Ако се сетиш било чега чиме би помогао овој нашој Иницијативи, ту смо за конструктивне предлоге и идеје, јер, није нам намера да изигравамо недодирљиву секту, већ да сакупимо што више позитивне енергије и ваљаних начина да постигнемо оно што желимо.

Коректно написано !
Сагласан !
razmisljam razmisljam 15:06 07.03.2014

Re: Пуна подршка !

charlie

Коректно написано !
Сагласан !


Драго ми је што се разумемо.
iqiqiq iqiqiq 01:01 08.03.2014

Re: Пуна подршка !

mr.fogg
Слажем са свим наведеним у овом цитату, али бих само додао да је овај блог као мелем на рану у јеку политичке кампање људи који се боре за нешто друго. Ви се борите за праве вредности. Зато имате моју апсолутну подршку.

u suštini, imam i neki lični interes u tome, a interes je da sistem bude funkcionalan i da postoji red, lično sam osoba koja ne voli anarhiju, te se teško snalazim u ovom haosu
Meni je postavka da postoji zdravstveni sistem, da se dogovorno uplaćuje neki novac koji onda pruža podršku bolesnima itd, baš onako u redu i prihvatljiv.

Sjajno da meni to lično ne treba, i nemam ništa protiv da i dalje uplaćujem iako mi ne treba ni lekar ni lekovi, jer ne želim da gledam da ljudi oko mene umiru bez pomoći, lekara, lekova, to nije sistem i red i mir u kome želim da živim.

Pa onda imam ličnu korist u tome što želim da odgajam decu u humanom društvu, ne mogu da ih vaspitavam da budu zveri. Ako oni gledaju decu svaki dan na televiziji i u medijima, decu koja vape da im se pomogne jer umiru bez ikakvog lečenja i lekova, onda ja ne znam kako da objasnim svojoj deci zemlju u kojoj živimo. A da lažem ne umem. A oni žele da vole svoju zemlju, onu zemlju u kojoj žive humani ljudi, koji funkcionišu kao zajednica, koji pomažu jedni drugima kada je to potrebno i kada institucije sistema rade svoj posao za koji su plaćeni.

Pa ako je ovo lična korist za mene, mislim da je lična korist i za sav ostali svet koji živi u nekoj sredini i zajednici.

I stoga ne razumem kada mi RFZO čovek sa imenom i prezimenom pošalje dopis u kome se ništa ne kaže, jer ja sam očekivala da oni imaju takve podatke i da intenzivno traže rešenja da pomognu deci koju su morali da odbiju iz nekog meni nedokučivog razloga. I posle dopisa koji smo poslali, taj nedokučivi razlog nikako da saznamo
kleinemutter kleinemutter 21:40 06.03.2014

info za roditelje dece sa smetnjama

( preuzeto sa FB uz odobrenje )

Beograd 6.3.2014
Dragi roditelji

Na danasnjem sastanku u Sekretarijatu za obrazovanje i deciju zastitu dobili smo sledece odgovore:

1. Vama koji niste dobili Misljenje IRK ili ista ne radi javite se Sekretarijatu a oni ce vas obavestiti na kojoj opstini radi IRK i poslati vas da ne cekate.

2. Grad je konacno nasao sredstva da finansira 40 personalnih asistenata ili licnih pratilaca za decu koja pohadjaju skole kako redovne tako i skole za decu sa smetnjama u razvoju. Ovo ne vazi jedino za opstinu Palilula jer sama iste finansira. Ugovori sa asistentima se potpiduju do kraja skolske godine. Posto nismo dobili spisak pozovite Sekretarijat i proverite da li ste na spisku?

3. Roditelji cija deca idu u vrtice javljaju se Sekretarijatu da daju podatke deteta, zatim ce oni pozvati direktore vrtica koji ce obezbediti asistente.

Takodje je dogovoreno da sutra podnesemo zahtev u kom ce se traziti resenja za:
1. Dve skole za decu sa smetnjama u razvoju da dezuraju tokom zimskog i letnjeg raspusta.
2. Da postojece osnovne skole za decu sa smetnjama otvore i srednje obrazovanje.
3. Uvodjenje video nadzora u sve skole.

Primedbe za higijenu saljite Sekretarijatu koji ce slati inspekcije na teren, prosvetnu i sanitarnu.

Iskreno se nadamo da ovo nisu samo obecanja pred izbore pa vas molim da se javite ako se gore navedeno ne postuje.

Stojimo na raspolaganju za sva pitanja.

Pozzz Dijana Skoko-Lale i Vida Tomic Lukic, (možete ih naći na FB)
razmisljam razmisljam 15:04 07.03.2014

Re: info za roditelje dece sa smetnjama

kleinemutter


Мала Мама,
нека је са срећом.
Лепо је чути добре вести.
И ја се придружујем нади да нису у питању само предизборне шарене лаже и да ће све ово о чему допис говори да постане стална пракса.


mr.fogg mr.fogg 19:58 07.03.2014

Za našu decu

Jezik pravnika je veoma 'specifičan', ali baš zato ...
Možda ima smisla da se traži pravna pomoć.
Možda među našim pravnicima ima ljudi sa velikim 'LJ'.
Samo jedan bio bi dovoljan.
Možda ima smisla da se link na ovaj blog sa dokumentima pošalje na adrese:

Advokatske komore Srbije:
a.k.srbije@gmail.com
ili
komora@sbb.rs,

i
Advokatske komore Beograda:
adv.komora.beograda@gmail.com

Izvori:
Advokatska komora Srbije
Advokatska komora Beograda
razmisljam razmisljam 21:06 07.03.2014

Re: Za našu decu

mr.fogg
Jezik pravnika je veoma 'specifičan', ali baš zato ...
Možda ima smisla da se traži pravna pomoć.
Možda među našim pravnicima ima ljudi sa velikim 'LJ'.
Samo jedan bio bi dovoljan.
Možda ima smisla da se link na ovaj blog sa dokumentima pošalje na adrese:

Advokatske komore Srbije:
a.k.srbije@gmail.com
ili
komora@sbb.rs,

i
Advokatske komore Beograda:
adv.komora.beograda@gmail.com

Izvori:
Advokatska komora Srbije
Advokatska komora Beograda


Хвала за сугестију, mr.fogg. Драго ми је што ниси остао само на подршци и што си се потрудио да будеш конкретан.

За сада нам се није прикључио нико ко је правник по струци, што не значи да неће. У сваком случају, ово је група која ради на добровољној основи и сналази се са оним што има на располагању. Дакле, свако је добродошао са сугестијама, али такође свако има право да остане по страни, или пак да критикује ( по могућству аргументовано ). Прве радо прихватамо, друге не осуђујемо нити имамо намеру да их прозивамо, треће слушамо и коригујемо се ако установимо да је то потребно.
( Просто к'о пасуљ. )
mr.fogg mr.fogg 21:14 07.03.2014

Re: Za našu decu

Na blogu B92 ima mnogo ljudi različitih struka.
Ima li smisla da neko od VIP blogera napravi blog pod nazivom:

Potrebna pravna pomoć - za DECU.
(sa linkom na ovaj blog)?
zemljanin zemljanin 21:37 07.03.2014

Re: Za našu decu

Nekada je, a verujem i danas, na Pravnom fakultetu postojala besplatna pravna pomoć ... sistem je da se mladi pravnici susretnu sa problemima i pod mentorstvom profesora daju validne pravne savete i pravnu pomoć ... obzirom da su to mladi ljudi, samim tim neiskvareni praksom (izvinjavam se advokatima sa praksom ali tako je) verujem da bi našli zajednički jezik ... Vama je to dosta jednostavno da proverite jednim telefonskim pozivom ... recimo

EDIT. Tokom vikenda ću malo pogledati šta i kako sa Zavodom, zakonom i sl. da bih uopšte razumeo problem pa onda, možda i bude nešto konkretnije ...
zemljanin zemljanin 05:06 08.03.2014

Re: Za našu decu

... jer ovde ima najviše dama



srećan praznik
razmisljam razmisljam 14:08 08.03.2014

Re: Za našu decu

mr.fogg
Na blogu B92 ima mnogo ljudi različitih struka.
Ima li smisla da neko od VIP blogera napravi blog pod nazivom:

Potrebna pravna pomoć - za DECU.
(sa linkom na ovaj blog)?


Нема смисла, mr.fogg. На овом Блогу су различити аутори и гости-аутори објавили већ много текстова о проблемима које желимо да решимо. Уз њих су често ишли и линкови ка нашој Фејсбук страници ( линк!!! ) и нашем сајту. Ко је желео да помогне, сам се јавио, на овај или онај начин: неки у дискусијама, неки на ПП...

Ми не желимо никога да цимамо за рукав и да молимо. С обзиром да смо се скупили на потпуно добровољној основи, некако не би ишло да икога на било који начин на било шта присиљавамо, макар и посредно и изокола.
Јер, већина тих текстова има приличну читаност. Дакле, људи су отворили страницу и видели о чему се ради. Ко је осетио порив да прискочи у помоћ, реаговао је.

Прозивати ову или ону струку онда делује депласирано.
Свако има право на свој избор, на располагање својим слободним временом и енергијом, и сам бира где ће их и како потрошити.

razmisljam razmisljam 14:13 08.03.2014

Re: Za našu decu

zemljanin
Nekada je, a verujem i danas, na Pravnom fakultetu postojala besplatna pravna pomoć ... sistem je da se mladi pravnici susretnu sa problemima i pod mentorstvom profesora daju validne pravne savete i pravnu pomoć ... obzirom da su to mladi ljudi, samim tim neiskvareni praksom (izvinjavam se advokatima sa praksom ali tako je) verujem da bi našli zajednički jezik ... Vama je to dosta jednostavno da proverite jednim telefonskim pozivom ... recimo


Хвала за сугестију, Земљанине. Имаћемо је у виду.

EDIT. Tokom vikenda ću malo pogledati šta i kako sa Zavodom, zakonom i sl. da bih uopšte razumeo problem pa onda, možda i bude nešto konkretnije ...


Захваљујем што ћеш викенд да потрошиш на нашу ствар. ( Мада, не претеруј. Ипак су то дани када човек треба мало да се посвети и себи и својима. )

Бојим се да ти, када кренеш да рониш по свему томе, тек онда ништа неће бити јасно.
razmisljam razmisljam 14:14 08.03.2014

Re: Za našu decu

zemljanin
... jer ovde ima najviše dama



srećan praznik


Захваљујем у име свих дама.
jednatanja jednatanja 22:24 07.03.2014

Svi smo isti pred Bogom i RFZO

Ja bih malo osvetlila predmet iz drugog ulga. Sve stavke (osim prve koja je specifična i tiče se dece sa retkim bolestima), sve druge se tiču celokupnog zdravstva Srbije. Neko je dole napisao da je bilo kritika tipa "zašto samo decu?" a ja bih to ovako obrazložila:

2. SVAKI građanin Srbije je zaslužio da bude tretiran baš ovako kao što ste u ovim stavkama izneli. SVAKI građanin Srbije treba da ima pamflet u rukama od RFZO koji mu objašnjava njegova prava. Ja bih dodala da mora da ima pamflet u rukama koji mu objašnjava sve preventivne preglede koje RFZO plaća i/ili preporučuje. To je takođe pravo svakog građanina. Da bude informisan o svom pravu preventivnog pregleda. To uključuje i pamflet za testiranje novorođenčadi na retke bolesti.

3. Obezbediti uslove ljudima da umru dostojanstveno. Mislim da imamo par palijativnih klinika u Srbiji. 99% građana Srbije umire kod kuće, dok se članovi porodice muče psihički i fizički da ih napoje i izleče rane od dekubitisa, i koji zovu Hitnu Pomoć i dežurne lekare koje nikad niko nije naučio metodama ublažavanja boli (ova informacija je iz prve ruke).

4. SVI naši lekari dužni su da idu na specijalizaciju, a ovde bi se zaista moglo uštedeti i profitirati na znanju uz pomoć veza sa našom velikom bazom lekara i profesora u dijaspori. Neiskorišćen potencijal, rudnik zlata.

5. Naknada iz državnog fonda starateljima, ili osobama koje brinu o bolesnoj deci/roditeljima kroz dugotrajnu ili palijativnu negu. Nikad neću zaboraviti komentar jednog čitaoca na b92 vest o katastrofalnim bolničkim uslovima: "Moj recept za brigu o bolesnom roditelju je da onaj od bračnih drugova koji zarađuje manje da otkaz, i tako omogući koliko-toliko dostojanstven kraj svom bolesnom roditelju."

6. Transparentnost, itekako.

7. Poštanske markice, itekako.

8. Regulisati rok u kom se postavlja dijagnoza. Za SVE građane Srbije.

i tako...da ne trošim hartiju...ali imam još!

Dok se ne reformiše sistem tako da lekari mogu da otvaraju svoje ordinacije čije usluge RFZO pokriva, dok ne bude te konkurencije da pridobiju pacijente, uvek će biti slučajeva kao što sam ja doživela prošle nedelje posle 3.5 sati čekanja na Pedijatriji, da njih 6 sestara ćaskajući iza zatvorenih vrata produže naše čekanje dodatnih 20 minuta. Ne sestro, nisam ja ovde zbog tebe, nego si ti ovde zbog mene, ali to su ti ostaci propalog sistema koji landara u zdravstvu i niko da ga reformiše. Korenita reforma zdravstvenog sistema ka zdravoj konkurenciji bi uklonila sve izraze nestpljivosti, neljubaznosti i dosade na licima zdravstvenih radnika. Čast izuzecima.

Hoću da kažem, ova inicijativa može da se gradi ovako od krova prema temelju, ali mnogi od ovih problema dece sa retkim bolestima su problemi čitavog zdravstvenog sistema. Ili inicijativa može da se radi na reformi celog sistema, koji se možda vama čini kao preveliki zalogaj, ali bi bio odlična osnova za decu sa retkim bolestima. Ovaj problem, hteli - ne hteli zahteva sistematsko lečenje, a ne korekciju simptoma.

iqiqiq iqiqiq 00:52 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

ma sve je to sjajno, hvala ti puno na lepim idejama i rešenjima, ali eno negde gore Zemljanin je dotakao suštinu problema: kako pokrenuti lančanu reakciju, milom ili silom

Dakle, koja karika u lancu treba da profunkcioniše da bi se sistem unormalio? Jedni smatraju da treba krenuti sa vrha, a drugi da je svaki mali čovek Sistema jednako odgovoran.

Usled straha od gubitka sigurnog činovničkog posla, realno ne treba gajiti neke velike nade da će niži nivoi odlučivanja razmišljati, biti inovativni i proaktivni. Viši nivoi sistema su, pak, uglavnom i kreatori ovog poljuljanog Sistema. I tako stojimo i češkamo se po glavi sa pitanjem " a kako ovo čudo pokrenuti?" (Čudo je zdravstveni sistem koji je potpuno razvezan i nefunkcionalan)
Hansel Hansel 10:35 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

3. Obezbediti uslove ljudima da umru dostojanstveno. Mislim da imamo par palijativnih klinika u Srbiji. 99% građana Srbije umire kod kuće, dok se članovi porodice muče psihički i fizički da ih napoje i izleče rane od dekubitisa, i koji zovu Hitnu Pomoć i dežurne lekare koje nikad niko nije naučio metodama ublažavanja boli (ova informacija je iz prve ruke).

Ни на палијативним клиникама које постоје се много не претржу у вези са терапијом боли, мучнине... које трпе пацијенти.

Друго, ја не видим проблем што људи умиру код куће (многи би бирали да не умру у болници или сличној установи), треба обезбедити кућну негу, тј. кућне посете где год то организационо није тешко изводљиво. (Ужасава ме "индустријализација" рађања и умирања, отуд овај мој став.)
razmisljam razmisljam 14:45 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

jednatanja
Ja bih malo osvetlila predmet iz drugog ulga. Sve stavke (osim prve koja je specifična i tiče se dece sa retkim bolestima), sve druge se tiču celokupnog zdravstva Srbije. Neko je dole napisao da je bilo kritika tipa "zašto samo decu?" a ja bih to ovako obrazložila:

...
...
...

Hoću da kažem, ova inicijativa može da se gradi ovako od krova prema temelju, ali mnogi od ovih problema dece sa retkim bolestima su problemi čitavog zdravstvenog sistema. Ili inicijativa može da se radi na reformi celog sistema, koji se možda vama čini kao preveliki zalogaj, ali bi bio odlična osnova za decu sa retkim bolestima. Ovaj problem, hteli - ne hteli zahteva sistematsko lečenje, a ne korekciju simptoma.


Тања, за почетак, хвала ти на овако опширном и разложном доприносу дискусији.

Наравно да си у праву када кажеш да све ово што сам у иницијалном тексту набројала ( уз још много тога што нисам ) треба да важи и да се примени на целокупну популацију ове државе у којој живимо. То уопште није спорно.

Свесни смо тога, али, однекле мора да се крене, а ми немамо довољно капацитета да бисмо заграбили толико широко. Стога смо решили да почнемо да поправљамо барем један сегмент, надајући се ( вероватно нереално ) да би то можда могло да повуче ланчану реакцију.

Видим да си свесна да није проблем само у односу према тешко болесној деци, већ у чињеници да је комплетна организација спровођења здравствене заштите урушена и обесмишљена. О томе би се могло причати и писати до бесвести. На жалост, свако ко је био у ситуацији да се мува по чекаоницама, ординацијама и болничким собама, имао је прилике да установи колико систем не функционише и колико је постављен погрешно.

Искрено, волела бих када би се нашла енергија да се формирају сличне групе за различите сегменте, како у здравству, тако и у школству, које такође вапи за великим спремањем... и да не набрајам даље. Па да представнике система опколимо са свих страна, вршећи стални притисак да почну већ једном да уређују ствари.

Овако, ,,мало руках, малена и снага.''

И да, да не заборавим, ми све време инсистирамо на системском решењу, јер било шта друго не би имало смисла. У међувремену, трудимо се да, од случаја до случаја, учинимо колико можемо.




razmisljam razmisljam 14:52 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

Hansel

Ни на палијативним клиникама које постоје се много не претржу у вези са терапијом боли, мучнине... које трпе пацијенти.

Друго, ја не видим проблем што људи умиру код куће (многи би бирали да не умру у болници или сличној установи), треба обезбедити кућну негу, тј. кућне посете где год то организационо није тешко изводљиво. (Ужасава ме "индустријализација" рађања и умирања, отуд овај мој став.)


У праву си, наравно.
Некако би једна од тековина цивилизације требало да буде и право на достојанствено умирање. На жалост, то код нас најчешће није случај.

Родиш се у недостојанственим условима, живиш у хаосу несређене државе и умреш без достојанства... ( Барем се у свему назире некаква доследност. )
jednatanja jednatanja 16:21 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

Ни на палијативним клиникама које постоје се много не претржу у вези са терапијом боли, мучнине... које трпе пацијенти.

Друго, ја не видим проблем што људи умиру код куће (многи би бирали да не умру у болници или сличној установи), треба обезбедити кућну негу, тј. кућне посете где год то организационо није тешко изводљиво. (Ужасава ме "индустријализација" рађања и умирања, отуд овај мој став.)


Hansel, ljudi na Zapadu posle iskustva u palijativnim klinikama tamo pišu da im je samo žao što se ranije nisu obratili tim institucijama jer su zaista specijalizovane za bolesnike u zadnjoj fazi života i njihove familije. Takođe oni pružaju istu negu i kod bolesnika u kući, znači bolesnik sam bira da li želi da umre kod kuće (uz svu pomoć radnika sa klinike) ili na klinici.
jednatanja jednatanja 16:27 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

Искрено, волела бих када би се нашла енергија да се формирају сличне групе за различите сегменте, како у здравству, тако и у школству, које такође вапи за великим спремањем... и да не набрајам даље. Па да представнике система опколимо са свих страна, вршећи стални притисак да почну већ једном да уређују ствари.


Razmišljam, hvala ti na blogu, deca su zaslužila da se brinemo o njima kao društvo. Meni je jednostavno žao svih ljudi. Jer svaki bolestan čovek je čovek koji je ranjiv, kome treba pomoć. Imate dobre ljude na vašoj strani. Pisaćemo još, ovo je tek početak.
Hansel Hansel 20:35 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

jednatanja
Hansel, ljudi na Zapadu posle iskustva u palijativnim klinikama tamo pišu da im je samo žao što se ranije nisu obratili tim institucijama jer su zaista specijalizovane za bolesnike u zadnjoj fazi života i njihove familije. Takođe oni pružaju istu negu i kod bolesnika u kući, znači bolesnik sam bira da li želi da umre kod kuće (uz svu pomoć radnika sa klinike) ili na klinici.

Ово подржавам, само сам рекао да би тако требало да буде и код нас. Хвала ти на информацијама.
razmisljam razmisljam 20:44 08.03.2014

Re: Svi smo isti pred Bogom i RFZO

jednatanja


Razmišljam, hvala ti na blogu, deca su zaslužila da se brinemo o njima kao društvo. Meni je jednostavno žao svih ljudi. Jer svaki bolestan čovek je čovek koji je ranjiv, kome treba pomoć. Imate dobre ljude na vašoj strani. Pisaćemo još, ovo je tek početak.


Тања, хвала теби још једном, онако укупно: и за изношење твог виђења, и за подршку и за разумевање.

Схватам шта желиш да кажеш. Него, глупо је сад да причам да је и мени, и свима који учествују у Иницијативи жао свих људи. То би, ваљда, требало да се подразумева. ( Или да се правдам што о неким темама могу да причам и уз каФућино, а да ме при томе не гризе савест. )

Битно је да смо на истој страни.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana