Budućnost| Društvo| Kultura| Moj grad

BGD na vodi, beleška od 09. jula 2014.

Đorđe Bobić RSS / 09.07.2014. u 11:40

Maketa projekta „Beograd na vodi" u zgradi Beogradske zadruge čiji je autor nepoznat i čuva mu se naziv u diskreciji je javno izložena i pokazana javnosti kako bi ona (javnost) bila upoznata sa budućim izgledom Savskog amfiteatra i Beograda celog na desnoj obali Save uostalom. Marketinška oluja koju prouzrokuje i u snazi održava država i gradska uprava uz slogan „Slavimo Beograd" na panoima po celom gradu pritiska građane objašnjavajući im da je nameravani poduhvat bitan korak ka boljoj i svetloj budućnosti Beograda jer će šeička investicija od tri i po a možda i više milijardi eura doneti mnoga dobra gradu, istina, ne kaže se jasno koliko će grad i država uložiti u pripremu za izgradnji dva miliona metara kvadratnih ali ne budimo cepidlake, ako kažu da je to put ka prosperitetu onda da ćutimo jer ionako nemamo te pare da bismo se kvalifikovali za diskusiju a može se urbanističko primedbovanje tumačiti i kao politička mržnja. Sve je oko tog poduhvata nejasno i tajnovito, pre svega urbanistički ali i ekonomski, ne zna se da li postoji ma kakav ugovor o poduhvatu sa obostranim obavezama i profitu a priprema je već započela na terenu raščišćavanjem onih šina i raseljavanjem zatečenih stanovnika na tom mestu.

Zatim sledi izmena Generalnog plana Beograda 2021 jer predloženi projekat u značajnoj meri odstupa od stavova i preporuka istog i potrebno je na putu ka narečenoj svetloj budućnosti plan prilagoditi projektu, odnosno prepisati u njega onu maketu ili bar otkloniti moguće smetnje iz GUPa koje bi realizaciju tog predloženog urbanističkog kupusa omele i ne daj bože i ugrozile. U proceduri koju zakon predviđa postoji javni uvid u izmenu GUPa, okačeno je u nekom suterenu par listova sa izmenama, crteža nema da ne bi zbunjivao urbanizmu nenaviknut narod i očekuju se primedbe na koje će odgovor dati na javnoj sednici gradska komisija zadužena za javne komunikacije sa građanima.      

Danas je zadnji dan, recimo sudnji dan, kada se mogu dostaviti primedbe na Generalni plan Beograda 2021 i sudeći po vestima sa društvenih mreža a i nekoliko tekstova objavljenih u Politici biće ih dosta i nisu naklonjene predlogu koji vapi za prihvatanjem tamo u zgradi Zadruge u Karađorđevoj.

Sve najavljene primedbe su usmerene na način i metod i postupak kojim se dolazi do projekta za Savski amfiteatar i ukazuju da je projekat nastao bez javnog međunarodnog urbanističkog konkursa, da predloženi urbanistički uradak nema koncept i sasvim je stran okruženju u koji ga žele ugurati, da će brutalno promeniti sliku Beograda posebno sa ponuđenim brojnim visokim objektima uz reku zbog čega se ukida dosadašnji plan koji je kako tako regulisao ovo pitanje, ugroziće zaštićene vizure grada sa Savske strane sa naglaskom na jednu dvesta metara visoku nepriličnog izgleda zgradu na samoj obali reke, da je potpuno nepovezan sa urbanom matricom savske padine i Trezijske terase, dozvoliće da se parcele oko zgrada koje su zaštićeno kulturno dobro mogu preparcelisati, o javnim objektima ima samo nekih naznaka ali bez obavezujućih odrednica a isto je i sa javnim zelenilom koje se znatno umanjuje ili se prepušta volji investitora, pitanje železničkog saobraćaja nije definisano i može biti kako se po potrebi odluči, dakle, može sve i svašta. Naime, zapaža se da je sve podređeno volji investitora i njegovim tržišnim potrebama, Beograd je samo mesto, teren gde će se ti interesi ovaplotiti bez obzira na gradsku istoriju, autentični urbani milje i što je najvažnije na potpuno zanemarivanje struke, arhitekata, ljudi iz kulturne sfere i svih koji imaju obavezu, makar i ličnu a takva obaveza je i najvažnija, da u procesu stvaranja grada kažu šta misle i učestvuju u proceduri. Strukovne organizacije, Udruženje arhitekata Srbije i Društvo arhitekata Beograda su rekli svoj, uzdržano negativan stav prema predloženom projektu Beograda na vodi posebno na metod rada i agresivan način promovisanja istog sa umanjenom ulogom javnosti a tvrde i da nije sve u skladu sa zakonom.

Primedbe na GUP Beograda koje će se dostaviti gradskoj instituciji su deo procedure i to jeste jedan od načina da se iskaže neko mišljenje ali pod uslovom da je javnost predhodno obaveštena o posledicama koje izmene GUPa donose. To se nije dogodilo, nije bilo bilo kakve rasprave ili neke, nekada uobičajene  tribine koja je u takvim slučajevima neophodna kada se radi o kapitalnim poduhvatima u razvoju Beograda i čak obavezujuća. Verovatno je procenjeno sa visokog mesta da bi takva rasprava možda ugrozila tržišne interese investitora i to bi ga moglo naljutiti pa da se odrekne naklonosti ka Beogradu i svoje milione ponudi nekom savitljivijem i prilagodljivijem.

Naravno, teško da ima građanina Beograda koji ne bi žarko želeo da se u Savskom amfiteatru izgradi deo gradskog centra i da se taj zapušteni prostor, jedna od najlepših pozicija čak i u poređenju sa evropskim gradovima uredi i privede u grad. Nikome ne pada na pamet da osporava izgradnju na tom mestu, uostalom, do sada je bilo javnih, međunarodnih konkursa za urbanističko rešenje Savskog amfiteatra i Akademija nauka je radila na tome, postoji generalni koncept ugrađen u GUP na osnovu svih predhodnih decenijama sprovođenih radnji i napora. Sada se sve to zaboravlja, sve to odjednom ne postoji, ide u arhivu zaboravljenih stvari, nudi se neprimerena tom prostoru urbana slika gde su metri kvadratni stambenog i poslovnog prostora jedina mera. Po tu cenu zaista treba razmisliti da li žarku želju da se Savski amfiteatar izgradi treba umiriti i u primebama na GUP Beograda 2021 reći da Beograd nije na rasprodaji ma kakva cena bila u pitanju.

            

Atačmenti



Komentari (28)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 12:48 09.07.2014

još uvek se o ovom

projektu raspravlja? Neverovatno, mi smo odavno prestali da tražimo Mubadala čipove.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 12:55 09.07.2014

Re: još uvek se o ovom

Uroše, ja mislim da je to raspravljanje posledica one skaske o zmiji I gušteru ...
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:00 09.07.2014

Re: još uvek se o ovom

Đorđe Bobić
Uroše, ja mislim da je to raspravljanje posledica one skaske o zmiji I gušteru ...

Ne pada sneg da pokrije breg... Ulizištvo i ketmanizam imaju nezapamćene razmene u Beogradu ovih dana.
U pravu si - gušter i zmija.

p.s. kad će i onima sa pokretnih stepenica biti jasno da nema ništa od ovog projekta? Jedno 8 godina, mislim.
sima2000 sima2000 13:06 09.07.2014

Re: još uvek se o ovom

uros_vozdovac
projektu raspravlja? Neverovatno, mi smo odavno prestali da tražimo Mubadala čipove.


Moraš priznati da se čipovi nisu reklamirali sa zilion zastava, bilborda, maketa i reklama po novinama. BNV je ipak jedan potpuno novi nivo prevare :)
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 13:14 09.07.2014

Re: još uvek se o ovom

Slažem se sa vama dvojicom oko budućnosti BNV, budućnost mu nije tako izvesna kako piše na bilbordima, ali ... u toku je procedura izmene GUPa Beograda I verovatno će se završiti kako to vlast hoće a onda ostaje za dugo vremena bez obzira na BNV jedan sakat plan koji dozvoljava sve I svašta pa će jedan od oslonaca kako tako kontrolisanog I urednog razvoja Beograda da ostane ništa ... to mene brine!
angie01 angie01 13:25 09.07.2014

Re: još uvek se o ovom

budućnosti BNV, budućnost mu nije tako izvesna


EVO STA PISE O TOME
sima2000 sima2000 12:59 09.07.2014

..

Naime, zapaža se da je sve podređeno volji investitora i njegovim tržišnim potrebama


Čisto sumnjam da i jedan tržišno orjentisani investitor želi da napravi 1.8 miliona kvadrata u Beogradu i ponudi ih na prodaju (rentu) po sadašnjim uslovima. Po trenutnim tržišnim cenama za prodaju stambenog i rentiranje poslovnog prostora, BNV se ne isplati.

Cene rente i kupovine u budućnosti mogu da budu samo manje, nikako veće iz dva razloga. Prvi je to što se u narednih 5 godina ne očekuje ekonomski rast, stagnacija u najboljem slučaju, realno recesija. Drugi razlog je to što naglo povećanje ponude, a bez rasta tražnje dovodi do pada cena. Poslovni prostor se danas u Beogradu najmi za 5-15 eur po kvadratu mesečno i pola zgrada zvrji prazno. Možete misliti šta će se desiti kad neko ponudi još 300-400 hiljada kvadrata.

Mogu da se kladim da ćemo od celog BNV dobiti samo veliki tržni centar i ništa više. To je jedini posao koji može da obezbedi povraćaj investicije, jer trenutno nemamo ni jedan objekat te vrste sa ove strane Save.

Ovaj moj pesimističan scenario može da pokvari jedino oduševljenje bliskoistočnih, ruskih i kineskih biznismena koji će se na prvi pogled zaljubiti u Beograd i BNV, pa pod hitno preseliti svoje firme i porodice u Srbiju. BNV može da se isplati samo ako neki novi ljudi i poslovi dođu kod nas. Starih nema dovoljno ni za postojeću ponudu poslovnog i životnog prostora.

Postoji i još jedna varijanta da investicija bude uspešna, a to je da se ceo državni aparat preseli u BNV. Država može da plaća i 30 eur kvadrat poslovnog prostora - može joj se. Pogledajte vest o tome kako se EPS preselio u Belvil i po kojoj ceni.


zoky.nbgd zoky.nbgd 20:43 09.07.2014

Re: ..

EPS nije niti će ući u Belvil, pre par dana sam zaznao, ne znam zbog čega je otkazan ulazak, kažu možda zbog pritiska javnosti, zvuči pomalo smešno ali ko zna...
Druga stvar, i ja sam bio ubeđen da poslovnog prostora ima koliko hoćeš(govorim o Novom Beogradu) ali ipak nije tako, prostora je sve manje, u prilog tome govori i činjenica da GTC uskoro kreće sa izgradnjom novog objekta u bloku 41, a znamo da do sada i nisu baš bili blesavi da ulažu u zjapeće zgrade.

Kako god, BNV je kriminalni akt i nekako sam se tešio da je to samo predizborno blebetanje, ali vidim po ukidanju studije o izgradnji visokih objekata i izmeni GUP-a da ludilo uzima maha. Pitanje za autora bloga kojeg sam imao priliku da svojevremeno upoznam jeste: šta realno može da se uradi da se spreči ovaj kriminal? koji su to koraci i čiji? šta javnost može da uradi? kakva vrsta pritiska može da pomogne?
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 20:55 09.07.2014

Re: ..

Ništa vise nažalost od ovga što se radi, strukovna udruženja su se oglasila, biće veliki broj primedbi na gradskoj komisiji, angažobanje po medijima, društvenim mrežama, nevladine organizacije I to je to. Akcije struke ili ljudi iz kulturne sfere koji imaju šta o tome da kažu, ne baš pozitivno, svrstavaju se u gupe koje iskazuju "političku mržnju" kako je rečeno neki dan sa visokog mesta. Javnost je ućutkana, svaka čast Politici koja je u Kulturnom dodatku objavila par kritičkih tekstova o BNV ali to je sve što je bilo.
Ipak treba nastaviti sa ovakvim načinom, uostalom jedinim I objašnjavati javnosi o čemu se zapravo radi.
st.jepan st.jepan 00:38 10.07.2014

Re: ..

Mogu da se kladim da ćemo od celog BNV dobiti samo veliki tržni centar i ništa više.

Pa sad, rekao bih da ni to "ništa više" nije za bacit'.
Jer, ako sam dobro skapirao, prva faza biće uklanjanje šina, industrijske arheologije, udžerica i kojekakvog raspadnuća, dakle mogli bismo se nadati golemom raščišćenom platou, koji bi lako mogao postati lep travnjak, pašnjak, ili čak nešto nalik parku, a to, priznaćete, uopšte ne bi bilo loše.
zoky.nbgd zoky.nbgd 08:17 10.07.2014

Re: ..

da ali po koju cenu?

to i jeste jedna od ključnih stavki BNV, koliko će to sve nas da košta? znaš ono cost-benefit, šta se tu nama isplati ako ćemo da slupamo par desetina ili stotina miliona da bi dobili lep travnjak ili pašnjak, a investitor se posle izgradnje tržnog centra povuče, i ispadne mi uložili 100 miliona u raščišćavanje a on 50 u objekat...meni je to malo skupa zajebancija...
Dr M Dr M 08:48 10.07.2014

Re: ..

meni je to malo skupa zajebancija...


Svaka travka Vimbldonka..

Nema se, zadužiće se..
st.jepan st.jepan 12:33 10.07.2014

Re: ..

koliko će to sve nas da košta?

Pa rečeno je:
200 (čitaj 500) miliona.
Vučko se obavezao da će toliko da spizdi na pospremanje placa pre no što Arap zabode prvo ašovće.
Poljanče će nam kao benefit ostati čak i u (vrlo verovatnom) slučaju da se Arap već od tog prvog ašovčeta smori, pokupi maketu i s njom odleprša u neku drugu banana ili bostan državu.
zoky.nbgd zoky.nbgd 13:12 10.07.2014

Re: ..

što bi bosanci rekli "meščini" da je i tih 200 milki mnogo za jedno poljanče, mada, ako ga baš dobro zatrave i urede prodaće se i to poljanče pred sledeće izbore kakvi smo bolidi
kakapo kakapo 15:24 09.07.2014

Šalter sala

Po jutru se dan poznaje. Naime, zanimalo me je kako će - kao prvi konkretan korak - investitori i gradske vlasti renovirati Beogradsku zadrugu. Ruku na srce, još nisam otišao da je vidim (čekam dok uminu gužve oduševljenih poklonika), no pouzdano znam da su čuvenu šalter salu, koja je bila pod zaštitom - kao i cela Zadruga - temeljno i nemilosrdno razvalili. I to uz (nevoljni?) blagoslov gradskog zavoda za zaštitu: uklonili su mermerne parapete, mesingane stubiće i debela šlifovana stakla s peskiranim slikama (sve s dvokrlinim vratancima okovanim mesingom), te su sve prekrečili u belo (zidove i arhitektonsku plastiku, koja je nekada bila islikana "veštačkim mermerom" ). E sada, takva šalter sala može da se vidi samo još u filmovima o Fileasu Fogu (ili u goblinskoj banci "Gringots" u Hari Poteru). A imali smo je, pravu pravcatu, tu pod nosem. Nekim čudom je, nesretnica, preživela sve užase u poslednjih sto i kusur godina. Ali ne i ovo! Nemamo je više. Meni je to vrlo jasan signal kakav je i kuda ide čitav projekat "Beograd na vodi".
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 18:00 09.07.2014

Re: Šalter sala

Po jutru se dan poznaje

hvala na fotkama I potpuno ste u pravu za sve što rekoste ... a ono sa jutrom je tek zanimljivo, izgleda da će dan biti mutan I sa puno omorine ... bar da bude neka kiša sa olujom I grmljavinom ...
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:15 09.07.2014

Zanimljivo

Zoran Čičak (twitter.com/zorancicak) je pronašao neke zaninljive stvari:

Investitor Al-Abar i premijer Kurdistana Barzani, 2013. Isto 3 milijarde USD investicija i 35000 radnih mesta



I ostade samo jedan pano u pustinji, da svedoči o prevari. "Slavimo Erbil".



U Pakistanu, Al-Abar ostao dužan čak 15 miliona USD, piše Arabian Business: http://t.co/CnizQ2bUqE
Projekat u Karačiju počeo još 2008.

Bilans Al-Abarovog Emaar Properties u Indiji - optužnica zbog kriminalnog udruživanja, prevare, falsifikata (2011): http://t.co/gGDlHhw9fA

U gradu Mohali u Pendžabu (Indija), Al-Abar prevario 560 kupaca stanova, a vlasnicima zemlje nije platio od 2006: http://t.co/SuOCaJwhDX

Ministar unutrašnjih poslova indijske države Andhra Pradesh uhapšen zbog poslova sa Al-Abarom http://www.ndtv.com/article/india/andhra-pradesh-s-home-secretary-arrested-in-emaar-scandal-cbi-gets-custody-till-feb-1-171664 …

Prema @Stratfor Mohamed Al-Abar je prvi privatnim avionom leteo u Severnu Koreju (2007), valjda radi investicija (?): http://www.wildcatsandblacksheep.com/2007/09/06/emaar-the-uae-and-north-korea/ …
angie01 angie01 21:44 09.07.2014

Re: Zanimljivo

Milutine, eno ti ceo clanak ispod linka koji sam postavila, koji nisi ni otvorio:)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:13 09.07.2014

Re: Zanimljivo naravoučenije

Znači, naši prevaranti kao g-đa Dafina i gazda Jezda ne bi mogli biti ni šegrti tom Arapinu.
Naravoučenije: Što je prevara većih razmera ona budalama deluje uverljivije.

Uzgred: Znate li kada će biti izgrađen Beograd na vodi? Kada kanalom od Južne Morave do Soluna zaplove brodovi i kada na vrbi rodi grožđe.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:37 09.07.2014

Re: Zanimljivo

Milutine, eno ti ceo clanak ispod linka koji sam postavila, koji nisi ni otvorio:)

Hvala. Ne stižem, imao posla danas (a setio se tvitova)
michiganac michiganac 10:38 11.07.2014

Re: Zanimljivo naravoučenije

Vojislav Stojković
Znači, naši prevaranti kao g-đa Dafina i gazda Jezda ne bi mogli biti ni šegrti tom Arapinu.
Naravoučenije: Što je prevara većih razmera ona budalama deluje uverljivije.

Uzgred: Znate li kada će biti izgrađen Beograd na vodi? Kada kanalom od Južne Morave do Soluna zaplove brodovi i kada na vrbi rodi grožđe.


Rekoste J. Morava??




Slavimo BNV >>> S(v)rbija na Tuznoj Moravi

Tek ce bude cesanja od sveprisutnih koznih ekcema i dr., a i tamo gdje (nas) jos ne svrbi.. I ove u BG, naravno!
jkt2010 jkt2010 08:43 14.07.2014

Re: Zanimljivo naravoučenije

michiganac
Slavimo BNV >>> S(v)rbija na Tuznoj Moravi

Opste je poznato da mi Tuznjaci nikad ne bi zafrljacili crknutu kravu u Moravu, to sve do nas stize ploveci uzvodno iz Beograda na vodi.
michiganac michiganac 16:46 14.07.2014

'..pir poruge zahvatio sve sinove..'



jkt2010
michiganac
Slavimo BNV >>> S(v)rbija na Tuznoj Moravi

Opste je poznato da mi Tuznjaci nikad ne bi zafrljacili crknutu kravu u Moravu, to sve do nas stize ploveci uzvodno iz Beograda na vodi.


Moj komentar odnosi se prije svega na pravnu dimenziju citave stvari, uzmimo: i Srbije kao vrhovnog pravnog subjekta (i iznad samog 'PPV-a').
Mislim da sam htio da kazem, da sav taj mulj i glib kojim je obavijen cijeli BNV-projekt, utice potpuno direktno i na cinjenicu da tuznjak bez ikakvih odmah neposrednih konsekvenci moze da zafrljaci svoju crknutu kravu u pretuznu Moravu.

Jasno definisani i postavljeni zakoni, procedure na osnovu kojih se donose projekti od opsteg dobra i dr., njihova potpuna transparentnost, dosljedno izvrsenje i adekvatne sankcije su jedini djelotvorni, respiratorni mehanizmi za preciscenje trulog zadaha kojim je obavijeno ovo drustvo..

Riba se oduvijek prvo cistila od glave.

Nista sto nismo znali, zar ne!?

No svi su izgledi da ce pretuzna S(v)rbija da zavrsi na djubristu istorije, nastavi li makar samo u sopstvenim sarkasticnim opaskama i nista dalje od toga.

Sad bih parafrazirao samo jos jednu: 'Moj Dise, ko te kleo nije dangubio!'
max.cohen92 max.cohen92 13:32 12.07.2014

Botovi...

Dosli divlji i oterali pitome...

Horda Seste licke je bila uplasena Beogradom, civilizacijom, plasila se lepog, plasila se onih koji znaju vise od njih, plasila se tekovina civilizacije, jer bilo ko sa iole mozga ima postovanje prema lepom, skladnom. Deca i unuci tih istih izrasli na bahatoscu, svesni da ih vise ni jedno veslo ne moze vratiti preko iste one proklete Drine, preko koje su dosli, svesni da je Beograd konacno odrediste, da su glasniji, obesniji od dece i unuka onih koji su bili tu i imali srecu da se rode sa kakvom-takvom civilizacijom oko sebe, jer su njihovi ocevi i dedovi isli od Beca, Berlina, Peste po svoje diplome i doktorate, pa se vracali da osvetle ono odakle su ponikli, divljaju gradom, divljaju zemljom, lazu, vredjaju, seru. Jaci no ikad. Sada ih je ubogi i glupi narod uzdigao ispod kamenja pod kojim su bitisali, nisu morali da dojasu na konjima i da vuku koze za sobom. I evo vracaju mu.
Danas ode ornamentika jedne prelepe zgrade, u najboljoj tradiciji dedova im kao sa JDP-om, neki ojkacki idioti snimaju se po Narodnom pozoristu, moroni ne odgovaraju za falsh diplome i doktorate, sef diplomatije se nado`vatava mikrofona kad god stigne, uz odobravanje plebsa...ukratko kataklizma. Sutra ce odleteti Parlament, nasi zivoti, ko zna sta jos...
Razlika u stepenu bahatosti danasnjih lokalnih Huna je u tome, sto nemaju ni trunke one seljacke pronicljivosti i neiskvarenosti koju kod prethodnih generacija ni idiotski pokret poput komunizma nije uspeo da suzbije, vec su potpuno oslobodjeni bilo kakvog balasta inteligencije, percepcije sveta oko sebe, realnosti. Jednostavan bot, nista drugo. Svoje misljenje nema, jedina bojazan je ugrozenost sopstvenog stomaka i dupeta, glave nikako, jer je nema. Udri, skrnavi, lomi, lazi, rokaj, oduvek si to hteo, sad mozes. Zatri, obezvredi, budi stoka, ispolji sve Uber degenericne porive koje imas u sebi, jer ti se moze.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:30 12.07.2014

Re: Botovi...

Horda Seste licke

Potpuno provizorna etiketa!

Deda i baba mog najboljeg druga iz detinjstva su oboje borci Šeste ličke. Dobili su plac za kuću na Zvezdari i u miru i veselju proživeli život. Sin im je bio poznati naš radio režiser, unuk (moj drug) doktor elektrotehnike, jedna njegova kćerka takođe inovativan i preduzetan elektrotehničar a druga skoro pa doktor arhitekture.

Beograd se nosi u srcu a ne u ličnoj karti!
max.cohen92 max.cohen92 19:21 12.07.2014

Re: Botovi...

Milutin Milošević
Horda Seste licke

Potpuno provizorna etiketa!

Deda i baba mog najboljeg druga iz detinjstva su oboje borci Šeste ličke. Dobili su plac za kuću na Zvezdari i u miru i veselju proživeli život. Sin im je bio poznati naš radio režiser, unuk (moj drug) doktor elektrotehnike, jedna njegova kćerka takođe inovativan i preduzetan elektrotehničar a druga skoro pa doktor arhitekture.

Beograd se nosi u srcu a ne u ličnoj karti!


Gazda Milutine, apsolutno se slazem za ovo zadnje. Etiketa zbog vecine, nikako zbog finih ljudi kojih je de facto bilo i bice, na zalost u manjini i to onoj na nivou statisticke greske. Ali vecina je bila i bice jedno veeeliko zlo koje je snaslo civilizovanu Srbiju.
michiganac michiganac 19:32 12.07.2014

Re: Botovi...

max,

evo ja sam ti prekodrinac i bejah u BG-u (tacnije, u predgradju: Batajnici) s roditeljima smjesten kod dalje familije jedno kratko vrijeme u djetinjstvu '90-ih, kad sam bio prinudjen da se sklanjam ispred uzarenih puscanih cijevi. U medjuvremenu sam se zatekao na sasvim trecoj strani.
Kazacu da ne poznajem dovoljno taj grad, a k'mo li naslijedje tzv. '6. Licke', no vise sticem utisak da su oni u mnogo vecoj mjeri prihvatili staros(j)edelacki 'mindset', nego sto su dovukli svoj.

Potpuno si, evo recimo, prenebregnuo period od 1910 (i prije), pa do 1945..



Da li se nesto sustinski promijenilo?? ..ili preciznije: Da li bi, i da nije bilo omrazenih 'lickih dosljaka' (Da li bih, uzgred, ovo jos trebao da shvatim i kao metaforu koja se odnosila na vascijeli, naslovimo ga "crveni" establisment koji se etablirao u BG-u nakon '45 - pa i onaj iz uze Srbije)!?

Rekao bih, potpuno promasena poenta, iako ti ne oduzimam od tvrdnji da nije bilo i takvih bahatih pojavnosti od doticnih, kakvim si ih opisao gore.

A ovako mi jos djeluje kao da si nehoticno zapljunuo i milje koji je iznjedrio jednog N.T. koji se uzgred iskolovao po tim Pestama, Pragovima, Gracevima Parizima i inima..

Zaista ne mogu da razumijem pisanija ovakve vrste gore. (No, mozda je nekom sasvim dovoljna i ijekavica da zapara usi)

Razumijevanja radi, da dodam jos naposljetku: moji preci u WW2 takodje nisu iskljucivo odlazili u tabor 'crvenih', a ni Lika ne bejase dio moga zavicaja.
Tu potekoh odnekud, na pola puta od Like do Drine.
milisav68 milisav68 09:37 13.07.2014

Re: Botovi...

Milutin Milošević
Horda Seste licke

Potpuno provizorna etiketa!

Deda i baba mog najboljeg druga iz detinjstva su oboje borci Šeste ličke. Dobili su plac za kuću na Zvezdari i u miru i veselju proživeli život.

To i jeste problem, što su se pošteni ljudi sklonili u stranu (sa najčešćim komentarom - nismo se za ovo borili), pa su do izražaja došli oni najglasniji i najbahatiji koji su upropastili tu plemenitu ideju slobode i ravnopravnosti.

Zato oni ipak snose neku odgovornost (i etiketu) - jer su ih (svoje kolege/saborce) pustili da rade šta hoće....

Slično je i danas, kada meni (nama) može svako da zalepi u lice - jebala te demokratija/kapitalizam - jer sam (smo) svojevremeno agitovao(li) da se glasa protiv Miloševića.....i džabe meni (nama) da objašnjavam(o) da to (ovo) nije ni demokratija ni kapitalizam već haos i rasulo.....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana