Ljudska prava| Zdravlje| Život

Fondovi naši nasušni

Jelica Greganović RSS / 28.08.2014. u 19:17

944761_420043221444775_1891540082_n.jpg 

Za par nedelja će biti otvoren novi državni fond za lečenje teško bolesne dece u inostranstvu. Iako takav fond već postoji, zove se RFZO. Doduše, najavljeni fond će biti državno-javni. To znači sledeće: za prvi fond RFZO se odvajaju pare iz državnog budžeta koji se puni obaveznim plaćanjem poreza od strane građana smernih. Novi fond će biti državno-javni, što znači da će se jedan deo puniti kao i RFZO, novcem iz budžeta, dakle obaveznim plaćanjem od strane građana, a drugu deo će građani plaćati dobrovoljno. Jedino što niko ne pominje hoće li se taj dobrovoljno dati novac i dalje oporezivati, jer donacije su u Srbiji još uvek porezu podložne. Što znači da će građani za oba fonda em davati sve pare, em za novi fond i porez na porez plaćati.

Upravo zato bi valjalo da se unapred ogovori na niz pitanja. Za početak, zašto se pravi novi fond kad jedan već postoji? Da li je razlog u naglašavanju transparentnosti budućeg fonda? Da li to znači da onaj prvi, RFZO ne radi transparentno? Nije li bolje za početak proveriti rad tog fonda, čiji direktor tvrdi da fond odlično posluje, dok u istom dahu taj fond odbija gomilu teško bolesne dece i njihove roditelje prisiljava da naokolo mole za novac kojim kupuju bar nadu za njihovo preživljavanje?

Zašto se osniva fond koji će se eksplicitno baviti slanjem teško bolesne dece na lečenje u inostranstvo? Šta će biti sa decom koja su teško bolesna, neka i neizlečivo, a nema im spasa ni u inostranstvu? Ostavićemo ih i dalje bez enteralne hrane? Pelene će im biti davane u takvom broju da ni te elementarne životne potrebe neće smeti da obavljaju? Roditelji će i dalje, kako znaju i umeju, tražiti način da nabave stome, sonde za hranjenje? Špriceve, zavoje? Deca bez dijagnoze, jer nema nikog sposobnog da je postavi, će ostati bez pomenute pomoći, iako na nju imaju pravo? Hoće li novi fond, baš kao i stari, slati samo na lečenje i odbijati decu kojoj je potrebno postaviti dijagnozu? Jer, znate, dešava se da u Srbiji ne može da se postavi dijagnoza, a u inostranstvu bi mogla. A to je za tu decu od životne važnosti. Ko će to da uradi? Neki treći fond?

Koji fond će da se pobrine za psihološku podršku roditeljima, za njihovu obuku za brigu o teško bolesnoj deci? Jer, svi oni kojima sreća okrene leđa moraju da postanu medicinske sestre, da nauče da previjaju, teše, rukuju sondama, aparatima za disanje, da podižu kako treba, spuštaju kako treba, neguju...Ko će se njima baviti, jer od njih teško bolesna deca zavise? Šta ćemo sa samohranim majkama teško bolesne dece? Onima koje su ostavljene upravo zato što im se život pretvorio u pakao u trenutku kada se rodilo bolesno ili razbolelo dete? Onima koje nemaju kada da rade od brige o tom detetu, koje od njega ne smeju da se odmaknu, a na bolovanju tako dugo ne mogu da budu, još manje od državne pomoći da ostanu žive i prežive i potrebe teško bolesnog deteta?

Na osnovu kog zakonskog akta se pravi taj novi fond? Naime, Inicijativi B92 je, prošle godine, u Skupštini Srbije rečeno da takav fond ne može da se pravi, jer nema osnova u zakonu. Nisam primetila da je zakonodavstvo na tu temu u međuvremenu menjano. Ako jeste, da li je tom prilikom konačno usvojena i uredba pomoću koje bi se konačno napravila evidencija teško bolesne dece? Već godinama se na nju čeka, a njeno usvajanje bi bar delom pomoglo transparentnijem radu već postojećeg fonda, RFZO.

Kaže se da će odluku o lečenju donositi konzilijum lekara na osnovu preporuka stručnjaka iz inostranstva. Dakle, neće preporuka stručnjaka iz inostranstva i domaćih lekara biti odbijena kao što je to bio slučaj sa malom Anastasijom Trajković, čije je lečenje odbijano uprkos tome da je ispunjavala uslove iz Pravilnika RFZO i imala preporuku stručnjaka iz inostranstva? Ili kao u slučaju malog Aleksandra Jankovića iz Kragujevca, za kog je RFZO napisao i rekao da je neizlečiv i da mu spasa nema, i tek pod pritiscima javnosti pristao da ga pošalje na lečenje. Inače, juče je Aleksandar operisan u Švajcarskoj, njegova mama kaže da je dobro i da je »porastao deset santimetara«?

U najavi novog fonda se kaže da će transparentnost njegovog rada garantovati sastav njegovog nadzornog odbora, u kome će biti ljudi iz struke, predstavnici medija i predstavnici organizacija za retke bolesti. Greška. Kao prvo – retke bolesti su upravo ono zbog čega treba menjati postojeći Pravilnik postojećeg fonda RFZO. To su bolesti koje se, jednostavno rečeno, mere statistikom, retkošću njenog pojavljivanja na milion ili više stanovnika. Šta ćemo sa bolestima koje nisu retke, ali su u Srbiji neizlečive? Druga greška je to da će transparentnost rada garantovati sastav nadzornog odbora, u kome inače nema predstavnika građana, onih humanih građana koji će uplaćivati deo novca za njegovo postojanje. Valjalo bi da i oni budu tu, da vide šta se radi sa njihovim novcem. A, transparentnost ne može da garantuje sastav nijednog odbora, nego dostup javnosti do podataka o radu tog fonda. Ili će i taj fond kriti podatke kao zmija noge, baš kao RFZO koji Inicijativi Bloga B92 nije odgovorio ni na jedno od postavljenih pitanja o svom radu? 

Novi fond bi trebalo, kako kažu, da popravi poljuljano poverenje u humanost. To je već popravljeno, a i da nije to nijedan fond ne može da popravi, jer novi fond neće moći da bude alibi za poslovanje starog fonda. A ljudi će i dalje biti humani, već jesu. Nema izuzetka koji bi mogao da poljulja potrebu zaista humanih da pomognu onima kojima je pomoć životno potrebna. Naročito kada se radi o deci. I to se svakog dana može videti na društvenim mrežama, na kojima se i dalje objavljuju i pojavljuju novi slučajevi očajnih roditelja i bolesne dece. Onaj ko u sebi ima sistem vrednosti vredan Čoveka neće nikada zažmuriti pred tuđom, naročito ne detinjom mukom. Ali će taj Čovek teško dati novac bilo kom fondu koji ne bude radio zaista transparentno i bio spreman da u svakom trenu stane pred javnost i kaže šta je sa novcem humanih uradio i radio.

Hoće li javnost moći da vidi imena ljudi koji će raditi u tom odboru ili će ona biti sakrivena kao imena ljudi iz legendarne Komisije RFZO? Odgovori na ta pitanja će tek moći da mere najavljenu transparentnost rada novog fonda i spremnost ljudi u njemu da ponesu odgovornost za svoje odluke. Naravno da će ona biti ogromna, taman onolika koliko će biti i dato im pravo da se igraju bogova, da odluče ko će dobiti priliku da bude lečen, da preživi, a ko ne. Jer novca za sve biti neće.

Upravo zato pare nisu problem, para nema, nikada gih dovoljno neće biti. Problem je odnos. I taj problem nijedan fond neće moći da reši. To je pitanje sistema, sistema vrednosti društva. Sistema vrednosti koji se brine o najslabijima među svima – teško bolesnoj deci. Naročito onoj kojoj spasa ni u inostranstvu nema, a koja imaju pravo na dostojanstvo ono malo svog teškog života koji im je preostao. Tek to je sistem koji je stvarna mera humanosti i civilizovanosti, stvarna mera stvarne želje da se zaista pomogne.

 p.s. Na slici su mala Ana Kujavić i njen brat. Ana je, zahvaljujući nepoljuljanoj humanosti ljudi, ipak otišla na operaciju u Rusiju, i uskoro će po prvi put u životu moći da obuje normalnu cipelicu, otvorenu, sa cvetićima, kakvu svaka devojčica treba da ima. Više neće morati da nosi ogromne cipele, povećane podloge na jednoj, njene noge će konačno biti jednake dužine. Moći će da hoda... 

 

 

 

 

 

 



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zox.zox zox.zox 19:31 28.08.2014

Pitanja

Pročitala i šerovala na FB.

Postavljena prava pitanja Jelice. Bojim se da na njih nećemo dobiti pravi odgovor. I da će se i ovaj Fond pretvoriti u isto ono što je RFZO. Leglo neradnika i "pravilnika". Daj Bože da nisam u pravu. Tebi svaka čast na ovom što radiš. U meni imaš saborca makar i malog.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:41 28.08.2014

Re: Pitanja

Pitanja ima još, jer malo šta je oko tog fonda jasno.
Dr M Dr M 20:05 28.08.2014

Modus operandi


Povelika štala, gradjena odavno, sa ambicijom, sada urušena, a u njoj mršav, olinjali konj, duša mu u nosu, ni za jahanje ni za vuču. Nije ni mnogo star, samo neuhranjen i zapušten.

"Šta ćeš sa ovom tugom, domaćine"?, pita komšija.
"Ću si pravim novu štalu", odgovara upitani.
"A šta ćeš da metneš u tu novu štalu"?
"Novog konja, arapskog, il` engleskog, rasnog".
"A odakle ti pare za tu lepotu, `leba ti, kad ni ovu ragu ne možeš da nahraniš"?
"Dobar je narod, daće, evo i Ti ćeš, komšija si".
"Al šta će ti konj trkač, tebi treba radni konj"?
"Ma, kad uzjašem, pa projezdim sokakom, ima svi da vide kaki sam domaćin".
kukusigameni kukusigameni 20:10 28.08.2014

fondovi kamioni avioni

Al si ga sročila, skoro kao ja da sam pisao.

Malo će se i članstvo pozapošljavati.

Ili će i taj fond kriti podatke kao zmija noge, baš kao RFZO koji Inicijativi Bloga B92 nije odgovorio ni na jedno od postavljenih pitanja o svom radu?


Ovo bih samo istakao i dodao da na svim tim dokumentima stoje imena i prezimena nekih ljudi. Nadam se da će ih jednog dana biti makar sramota zbog svoje bahatosti.

Btw, idemo dalje.
Dr M Dr M 20:15 28.08.2014

Re: fondovi kamioni avioni

Malo će se i članstvo pozapošljavati.


A možda će i svako bolesno dete u inostranstvo pratiti poveća ekipa..
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:26 28.08.2014

Re: fondovi kamioni avioni


Koliko će ljudi raditi u tom fondu i koje stranke?

Potpuno je jasno da ovakav RFZO ne radi dobro svoj posao. Roditelji čija su deca bolesna od teških i retkih bolesti to najbolje znaju.

Osnivanje novog, boljeg fonda je dokaz nemoći ovog i ovakvog ministarstva zdravlja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:43 28.08.2014

Re: fondovi kamioni avioni

Hvala, kukusigameni...A to oko zapošljavanja, i to je pitanje, koliko njih, po kojim kriterijumima, za koliko para?..
mariopan mariopan 20:30 28.08.2014

...

У ову и овакву државу ја одавно немам поверења поготово ако су неке паре у питању.
То је исто као да кози даш купус на чување.
Рекла бих да је то измишљање топле воде јер не намеравају да поправе стару шталу него да купе и новог коња и нову шталу да ми видимо каки су то домаћини - а даће добри људи?

Добро каже др М.
verauskokovic verauskokovic 20:32 28.08.2014

...

Nadam se da će tekst da pročita i neko od osnivača ovoga fonda. Pomalo se stidim što sam toliko neinformisana da ne znam za osnivanje fonda. Samo, moje konstantno pitanje je šta svako od nas može da uradi


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:45 28.08.2014

Re: ...

Vera, ako ništa drugo možemo da pišemo i pitamo, da nam ne promiče...

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Loncar-Od-septembra-privatno-javni-fond-za-lecenje-dece.lt.html
jepet jepet 09:16 29.08.2014

Re: ...

Mozemo da se bunimo i trazimo transparentnost i javnu debatu, ako nista drugo. Ako svi odustanu jer 'sta svako od nas moze da uradi' nikada se nece stvoriti kriticna masa da se ova i slicne stvari menjaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:37 29.08.2014

Re: ...

Jepet, naravno, s pokazivanjem prstom, inače ume da promakne. A i posle da ne bude da nismo rekli
kleinemutter kleinemutter 20:40 28.08.2014

rfzo

RFZO je fond koji ima najveci budzet u ovoj zemlji/nezvanicno oko 2 milijarde eura .

Tu ima para za sve bolesne. RFZO treba reformisati. Doneti novi pravilnik i podzakonske akte.To se moze za 7 dana da uradi u Vladi.Naravno, kad bi hteli.

U tom RFZO poneko glumi ponekad boga.

Opet cu pricu o pelenama.
Po danu daju 2 komada /24h i to onih najlonskih najjeftinijih.
Ko to detetu da stavi po vrucini...

Stvar je u ustedi na najgadniji nacin, jer dobra pelena 30 komada kosta oko 2000.
ta njihova losa , najlonslka 30 komada kosta 1300.

Nema veze , sto se dete ojede , pa mu se dodatno zakoplikuje zivot.
Vazno je da je rfzo ustedeo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:50 28.08.2014

Re: rfzo

Pelene...a stome su u poslednje vreme posebna muka, nestala je firma koja ih je uvozila, sad ima samo nekih koje su veće, pa su lekari roditeljima predlagali nove operacije da bi stavili te veće stome. A radi se o deci i inače suviše osetljivoj, nova operacija je za njih posebno opasna.
I opet dobri ljudi skupljaju pare za stome, da bi ta deca mogla da jedu. I donose ih ili šalju iz Hrvatske, Švedske...onda majke jedne drugima daju, iako znaju da će i njima biti frka, ali nemaju srca da čuvaju stome kao rezervne...Tuga.
mlekac mlekac 21:56 28.08.2014

Polakomilo se to...

Al' znajući naše, opet će pare privatno da se skupljaju. Sumnjam da će iko dobrovoljno da uplaćuje državi...
Dr M Dr M 22:33 28.08.2014

Re: Polakomilo se to...

mlekac
Al' znajući naše, opet će pare privatno da se skupljaju. Sumnjam da će iko dobrovoljno da uplaćuje državi...


Ko će ga znati..

Možda im je osnovna ideja da pritisnu razne državne firme i zavisne pojedince.Kako se formiraju sredstva fonda Predsednikove supruge?

I da iskoriste popularne ličnosti, ono sa Sergejem je bilo poučno.

Na taj način mogu da se skupe značajne pare koje će da budu pod kontrolom ministra i direktora RFZO, koji se već pokazao.

I opet nema Registra bolesnika i sistemskog, nego voluntarističkog rešenja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:47 28.08.2014

Re: Polakomilo se to...

I opet nema Registra bolesnika i sistemskog, nego voluntarističkog rešenja.


I neće ga ni biti sve dok se ne usvoji uredba koja će da ga omogući. Niko je ni ne pominje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:51 28.08.2014

Re: Polakomilo se to...

Al' znajući naše, opet će pare privatno da se skupljaju.

Naravno...
Dr M Dr M 23:53 28.08.2014

Re: Polakomilo se to...

Jelica Greganović
I opet nema Registra bolesnika i sistemskog, nego voluntarističkog rešenja.


I neće ga ni biti sve dok se ne usvoji uredba koja će da ga omogući. Niko je ni ne pominje.


Naravno, neće sebi da vezuju ruke nekom Uredbom.

nego će da bude naredbom, bojim se.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:00 29.08.2014

Re: Polakomilo se to...

Naravno, neće sebi da vezuju ruke nekom Uredbom.

nego će da bude naredbom, bojim se.

U ovom slučaju naredba teško da će da prođe, prosto nije u skladu sa evropskim zakonodavstvom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:59 28.08.2014

Sa fb


Stanko Milić
12 сати
Pozdrav svima,
Imamo cerkicu koja je od rodjenja bolesna. Sada je vec godinu dana a konkretnu dijagnozu jos nismo ustanovili. Molimo Vas za pomoc u smislu vise informacija ili kontakt sa nekim ko bi mogao da nam objasni proceduru i zakonsku regulativu za dijagnostiku van nase drzave...hvala
kleinemutter kleinemutter 08:08 29.08.2014

blogeri b92 traze sistemsko resenje

Jelica Greganović Jelica Greganović 08:12 29.08.2014

Re: blogeri b92 traze sistemsko resenje

I to još uvek tražimo, sve ostalo su privremena rešenja koja sigurno neće pomoći svima kojima je pomoć potrebna.
jepet jepet 08:55 29.08.2014

Ono

sto je meni najfascinantnije je da se direktor RFZO hvali ustedom a drzava paralelno osniva jos jedan Fond zbog (paz' sad) nedostatka novca! I najopustenije tu pricu prodaje javnosti! Uz ideju da je lakse osnovati novo nego popraviti staro... al' ako 'kupimo' tu ideju i dozvolimo da nas moguca zamena teza iliti 'kako imate srca da se bunite protiv osnivanja fonda koji ce omoguciti da se bolesna deca lece' laznog protivargumenta obeshrabri - sami smo krivi. Nije njima do dece... njima je do para i politickih poena.
Dr M Dr M 09:03 29.08.2014

Re: Ono

Nije njima do dece... njima je do para i politickih poena.


Nemoguće je sve ovo opisati tako tačno u tako malo reči.
iqiqiq iqiqiq 12:33 29.08.2014

Re: Ono

Ono
sto je meni najfascinantnije je da se direktor RFZO hvali ustedom a drzava paralelno osniva jos jedan Fond zbog (paz' sad) nedostatka novca!

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:39 29.08.2014

Re: Ono

sto je meni najfascinantnije je da se direktor RFZO hvali ustedom a drzava paralelno osniva jos jedan Fond zbog (paz' sad) nedostatka novca!

On se hvali i uspešnim poslovanjem RFZO...još uvek razmišljam šta je to za njega - "poslovanje"...Oni silni roditelji što naokolo moljakaju novac za živote svoje dece koju je RFZO odbio?
kleinemutter kleinemutter 09:20 29.08.2014

inicijativa

ovde je zahtev koji je javno saopsten u skupstini a tice se sistemskog resenja http://blog.b92.net/text/23162/DRZAVO-ZAHTEVAMO/
razmisljam razmisljam 13:14 29.08.2014

Занимљиво је

да управо Бабић ( директор РФЗО-а ) у неколико наврата

( ЛИНК 1

ЛИНК 2 )

потенцира оснивање ,,посебног буџетског фонда'' за покривање трошкова лечења у иностранству.
Питање је: зашто?
kleinemutter kleinemutter 13:33 29.08.2014

stanje u domu za odrasle sa smetnjama

[url=http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/491211/Bruka-u-Kragujevcu-Sticenici-idu-bez-gaca-direktor-se-razbacuje-s-novcem]http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/491211/Bruka-u-Kragujevcu-Sticenici-idu-bez-gaca-direktor-se-razbacuje-s-novcem[/url]
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:00 29.08.2014

Re: stanje u domu za odrasle sa smetnjama

Poslednje što sam iz Kragujevca onomad čula je ljuta i ožalošćena majka teško bolesne devojčice, koja mi je rekla da ona ne može da dobije neophodne špriceve za dete, ali se isti dele narkomanima...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 15:18 29.08.2014

Zanimljivo ignorisanje



Septembar je mesec kada deca polaze u školu, kada ljudi pripremaju, ako već nisu ogrev, zimnicu, a ministar Lončar će domaćinski pripremiti teren za fond.
Bravo.

Pored jednog fonda još jedan, bolji. Poput onog mosta u Mostaru. Još stariji i lepši?!?

Dragi moji, drage moje, roditeljima i bolesnoj deci treba i mora pomoći ovaj fond koji se zove RFZO, ako kojim slučajem to nema pojma, neka se rasformira. Onda će stvaranje novog fonda imati smisao.

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:02 29.08.2014

Re: Zanimljivo ignorisanje

Tačno tako.
b92fmember b92fmember 18:25 29.08.2014

rfzo

rfzo treba da sluzi za lecenje u zemlji.

Za lecenje u inostranstvu treba da postoji poseban fond
AlexDunja AlexDunja 18:41 29.08.2014

Re: rfzo

fzo treba da sluzi za lecenje u zemlji.

Za lecenje u inostranstvu treba da postoji poseban fond

odakle ti ta ideja?

rfzo je fond koji finansira lečenje
naših građana, gde god da im je potrebno.

ministra zdravlja su o trošku rfzo lečili u švajcarskoj,
a ti bi sad, konkretno, šta?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:48 29.08.2014

Re: rfzo

b92fmember
rfzo treba da sluzi za lecenje u zemlji.

Za lecenje u inostranstvu treba da postoji poseban fond


Пакао деце са ретким болестима<<<LINK

O tome se i radi sto ovakav fond ne radi svoj posao. Neke bolesti nemaju ni šifru.

Koga mrzi da otvara link citiram komentar novinarke V.Novosti- Биљана РАДИВОЈЕВИЋ
CВАКА СУДБИНА ДРУГАЧИЈА
Свака ретка болест је мучна и тешка на свој начин. Свака људска судбина је друга прича. Ако питате Горана Илића и његову супругу, родитеље Ане Илић, младе песникиње из Владичиног Хана, у инвалидским колицима, девојке оболеле од Фридрихове атаксије која погађа нервни систем, срце, мишиће, док интелект остаје нетакнут, како у Србији живе оболели од ретких болести, рећи ће: - Да ли да вам причамо о њеном осмеху, или о њеним сузама, о срцу које забринуто удара и боли, можда о жељи за животом који воде њени вршњаци, о нади да ће се лек убрзо пронаћи, о њеним стиховима? Да бисте се колико-толико носили са ретком болешћу данас у Србији, морате из себе извући толико тога, а да нисте ни знали да је тако нешто дато људској души. Морате научити све што су писали „експерти“, па морате и сами постати експерт - познавати законе, прописе, правилнике, методе лечења, саму болест и њене узроке, дијагностику, сами тражити ресурсе, правити контакте. Можете не знати језике, али морате разговарати са целим светом, можете остати без посла, али морате имати брдо пара. Јер, све то неће вам нико казати, неће вас нико научити, јер сте остављени сами себи. На милост и немилост свакојаким ситуацијама, незамисливим за обичног човека.
Dr M Dr M 18:53 29.08.2014

Re: rfzo

b92fmember
rfzo treba da sluzi za lecenje u zemlji.

Za lecenje u inostranstvu treba da postoji poseban fond


RFZO je relikt socijalističke egalitarnosti i trebalo bi da obezbedjuje zdravstvenu zaštitu korisnika ma gde je to moguće. To je cena monopola.

Ako bismo imali još jedan fond, za lečenje u inostranstvu, kako bi se on punio i ko bi mogao da ga koristi?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:02 29.08.2014

Re: rfzo

b92fmember
rfzo treba da sluzi za lecenje u zemlji.

Za lecenje u inostranstvu treba da postoji poseban fond


Dva fonda, to u skladu sa nickom?

b92fmember;Saznajte više o autoru

-imam dva nick-a, a ovaj mi je drugi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:41 29.08.2014

Re: rfzo

rfzo treba da sluzi za lecenje u zemlji.

Za lecenje u inostranstvu treba da postoji poseban fond

To nije tačno, jer pre svega ljudi imaju pravo da budu lečeni za novac koji uplaćuju kroz zdravstveno osiguranje. I ako u našoj zemlji nema mogućnosti da budu lečeni i izlečeni, oni imaju pravo da traže i dobiju lečenje tamo gde te mogućnosti postoje. To je upravo i jedan od zadataka RFZO.
b92fmember b92fmember 08:09 30.08.2014

Re: rfzo

Jelica Greganović
rfzo treba da sluzi za lecenje u zemlji.

Za lecenje u inostranstvu treba da postoji poseban fond

To nije tačno, jer pre svega ljudi imaju pravo da budu lečeni za novac koji uplaćuju kroz zdravstveno osiguranje. I ako u našoj zemlji nema mogućnosti da budu lečeni i izlečeni, oni imaju pravo da traže i dobiju lečenje tamo gde te mogućnosti postoje. To je upravo i jedan od zadataka RFZO.


Jelice, potpuno razumem tvoje stav, ali mislim da nažalost još dugo neće biti vajde od RFZO i da će je biti sve manje.

Zato je moj stav da je osnivanje ovakvog fonda dobar potez, i da bi ih trebalo biti više. ne moraju svi biti pod patronatom države ali moraju biti uređeni zakonom.
osnivanje takvih fondova ne sme biti izgovor da se RFZO dovede u red.

Dok čekamo da nam upristoje zdravstvo u srbiji, mnogima će jedina šansa biti humatirane akcije i donacije.

Samo zbog toga mislim da je osnivanje fonda dobra stvar. Možda grešim, ali nadam se da to neće biti samo još jedan izgovor za birokrate.

b92fmember b92fmember 10:21 30.08.2014

Re: rfzo

dusanovaiivanovamama


Dva fonda, to u skladu sa nickom?



Ma ne, trapavo sam bio isključiv u svojoj tvrdnji ali, jednostavno mislim da RFZO i domaće zdravstvo još dugo neće biti sposobno da pomaže deci i ljudima u mnogim slučajevima i da je poseban fond za onu bolesnu decu kojima je potrebna posebna nega, ishrana, lečenje u inostranstvu... efikasnije rešenje nego čekati na "reformu zdravstva i RFZO".

Za reformu zdravstva su potrebne decenije. ona traje već više od 10 godina a možemo i da vidimo u kom pravcu ide. Ta osnivanje fonda su potrebne nedelje ili meseci.

Nemam iluziju da bi ovakvi humanitarni fondovi bili rešenje za sve kojima je pomoć potrebna ali mislim da bi bilo više onih koji bi pomoć dobili.



Jelica Greganović Jelica Greganović 06:49 01.09.2014

Re: rfzo

Jelice, potpuno razumem tvoje stav, ali mislim da nažalost još dugo neće biti vajde od RFZO i da će je biti sve manje.


Upravo zbog toga osnivanje novog fonda nije rešenje. Kredibilnost novi fond može da stekne ili njegovo osnivanje da ga ima tek kada se srede stvari sa RFZO. U suprotnom, nema razloga da se ne veruje da će novi fond biti samo novi RFZO.
tetkino tetkino 07:04 30.08.2014

Država je htela da ubije mog sina Dina

Smrt Anastasije Trajković pogodila me je jer je mali anđeo izgubio bitku sa bolešću, ali i kao oca deteta kome je dijagnostikovan isti tumor kao njoj.

Ovim rečima počinje ispovest za „Blic” Dževad Hadživejzović iz Prijepolja, kojem je Republički fond za zdravstveno osiguranje (RFZO) pre nekoliko godina isto kao i Anastaiji odbio da plati lečenje njegovog tada petogodišnjeg sina u inostranstvu.

Čak je i Upravni sud u Kragujevcu odbacio njegovu tužbu koju je pre tri godine podneo protiv RFZO. Fond je tužio jer su odbili da mu teško obolelog sina pošalju u inostranstvo na protonsko zračenje, jedinu terapiju propisanu za tu vrstu tumora. Na ovu terapiju Anastasija je poslata tek iz drugog puta, posle ogromnog pritiska javnosti. Nažalost, kasno.

- Prvostepena i drugostepena komisija odbile su zahtev, iako sam imao predlog konzilijuma sa Banjice i Onkološkog pedijatrijskog instituta da je lečenje protonom za Dina jedina lekovita terapija, a to su potvrdili i lekari iz inostranstva. Podneo sam tužbu protiv RFZO. Za ove tri godine sud me nijednom nije pozvao, nije održano nijedno ročište. Nedavno je predmet prenet u Kragujevac i posle tri godine iščekivanja dobio sam odgovor kojim su moje dete osudili na smrt - ojađeno priča Hadživejzović, koji sam brine o sinu.

Od dana kada mu je dijagnostikovan tumor, devetogodišnji Dino imao je nekoliko operacija u zemlji i inostranstvu.

- Skupio sam, zahvaljujući dobrim ljudima, oko 90.000 evra. Dino je operisan u Nemačkoj više puta. U vratnom delu kičme, gde mu je tumor i lokalizovan, ugrađeni su mu metalni implanti sa prednje i sa zadnje strane. Sada idemo na kontrolu svakih šest meseci. Trebalo bi da ide na protonsko zračenje kako bi se i na taj način pokušalo sprečavanje da se tumor vrati - očajan je Hadživejzović.

Dečak trenutno ide u školu, u drugi razred. Izgubio je jednu generaciju zbog bolesti, ali u školu ide redovno, prati sve i društvo ga prihvata.

- Dino je imao osam operacija dosad, nije mogao da priča četiri meseca, nije mogao da hoda pet meseci, jeo je na cevčicu šest meseci, išao je na rehabilitaciju i ponovo je morao da uči da priča i da hoda. U slučaju da mu se stanje pogorša, ovakva odluka RFZO bi bila pogubna po njega - ogorčen je ovaj hrabri otac.

Najavljuje i borbu na sudu protiv RFZO.

- Obratiću se Ustavnom sudu, a ići ću ako treba i do Strazbura, samo da saznam zašto je mom detetu uskraćena jedina terapija. Njihovom odlukom našoj deci oduzeto je pravo na borbu. Oni ih osuđuju na smrt. Gospodo iz RFZO, nemate pravo da se igrate bogova - poručuje Dinov otac.

Ćute u RFZO
Pitanje zbog čega su odbili zahtev malog Dina za protonsko lečenje u inostranstvu uputili smo i Republičkom fondu. Odgovor, međutim, nije stigao. Treba podsetiti i da je u slučaju male Anastasije bila podignuta velika prašina u javnosti, pa je naknadno drugostepena komisija RFZO preinačila odluku i dozvolila odlazak u Prag.

iqiqiq iqiqiq 20:39 30.08.2014

Re: Država je htela da ubije mog sina Dina

i da li je ovakvih jezivih priča još mnogo nećemo saznati, jer i ova priča je objavljena samo na ovom blogu...ni sud ni institucije, niko da mrdne prstom, niko da kaže odakle pravo RFZO da nekim pravilnikom uskraćuje pravo deci na lečenje.

O ovome bi mogao konačno jedan ministar zdravlja da se izjasni, bar zarad tog pokusnog fonda u koji niko neće uplaćivati novac ako se nastavi ova loša praksa RFZO

Ono što je mene strah povodom novog fonda je da će drugostepene RFZO komisije još lakše i opuštenije odbijati svu decu prebacujući ih na javno privatni fond koji možda neće da se puni takvom vrtoglavom brzinom.
zox.zox zox.zox 20:51 30.08.2014

Re: Država je htela da ubije mog sina Dina

iqiqiq
...
Ono što je mene strah povodom novog fonda je da će drugostepene RFZO komisije još lakše i opuštenije odbijati svu decu prebacujući ih na javno privatni fond koji možda neće da se puni takvom vrtoglavom brzinom.


Ovo je jedno od pitanja koje se meni vrti po glavi ovih dana. Kad i kako će ta deca biti korisnici tog novog Fonda? Hoće li prolaziti prvo proceduru sa RFZO pa tek kad ih ovi odbiju će se javljati ovom Fondu za finansiranje lečenja? Ili će lekari koji konstatuju da je dete potencijalni korisnik ovog Fonda odmah ga na njega upućivati? Bojim se da može da se izgubi mnogo dragocenog vremena dok dete prođe prvostepenu pa drugostepenu komisiju RFZO pa roditelji prikupe novu dokumentaciju za ovaj drugi Fond... toj deci je nekad vreme bitno isto koliko i novac.
Jelica Greganović Jelica Greganović 06:58 01.09.2014

Re: Država je htela da ubije mog sina Dina

Dino...javio mi se njegov otac nakon što je Anastasija dobila lečenje, da mi čestita i da mi kaže da je srećan zato što je bar neko dete uspelo da dobije priliku da se leči i preživi...Anastasije više nema, Dino se još uvek bori.

hajkula1 hajkula1 14:56 30.08.2014

Boli

Upravo kako si napisala. Uvek me opauče situacije i stanja u kom se nalaze bolesni, kojima je potrebna pomoć i nemoć porodice.


Upravo zato pare nisu problem, para nema, nikada gih dovoljno neće biti. Problem je odnos. I taj problem nijedan fond neće moći da reši. To je pitanje sistema, sistema vrednosti društva. Sistema vrednosti koji se brine o najslabijima među svima – teško bolesnoj deci. Naročito onoj kojoj spasa ni u inostranstvu nema, a koja imaju pravo na dostojanstvo ono malo svog teškog života koji im je preostao. Tek to je sistem koji je stvarna mera humanosti i civilizovanosti, stvarna mera stvarne želje da se zaista pomogne.
iqiqiq iqiqiq 20:18 30.08.2014

Nezainteresovanost javnosti

Navikli smo se da je javnost nezainteresovana da se udubljuje u neke probleme, pa verujem da na sva ova dobro postavljena Jelicina pitanja nikada se neće u potpunosti odgovoriti.

Pitanja su konkretna i odgovori bi nam omogućili mnogo bolje razumevanje problema. Ako nema korupcije, ako je sve ok sa RFZO, očekivala bih da PR ove institucije zakaže emisije na RTS, B92 itd itd i pruži uvid u potpunosti u situaciji sa RFZO fondom.

Kada bi se ova nemoguća situacija desila, onda bismo konačno dobili odgovor, šta je u stvari izazvalo ovu situacije mnogobrojnih i učestalih vapaja roditelja za pomoć. Kako smo došli do ove situacije da SMSom šaljemo pomoć, da se dečije priče tragične i teške razvlače po novinama, da se kamerama unose u lica roditelja novinari koji pokušavaju da otrezne poreske obveznike.

Podrška novinarim da zagaze u vode u koje Jelica gazi i da počnu da postavljaju paralelna pitanja, kada se svaki novi apel pojavi u medijima, hoćemo i drugu stranu priče: šta je RFZO uradio, odnosno nije uradio, i zašto. I kako je to moguće

Ove tanke vesti o nekom javno privatnom fondu su bruka i za novinare i za ministra, Dajte jednom vesti i izjave koje ne vređaju dostojanstvo nas pismenih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana