Ljudska prava

Besprizornost

Jelica Greganović RSS / 23.09.2014. u 11:14

cenovnik-crkve-1369559671-315893.jpg 

Uopšte nisam imala nameru da pišem o gej paradi, prvo zato što sam sve što sam imala već napisala proteklih godina, drugo zato što mi se činilo da je država konačno shvatila da se omogućavanjem gej parade štite i prava onih članova društva koji uopšte nisu homoseksualno orjentisani. Jer, ako te niko ne pita kog si seksualnog opredeljenja kad porez plaćaš, što bi to uopšte bilo pitanje onda kada tražiš da budeš jednak među jednakima pred zakonom? Jedino što sam u tome zaboravila je institucija koja je ustavom i zakonima od države odvojena – crkva, SPC, koja je upravo svom saopštenju izvolela tu sitnicu zaboraviti. I to po pitanju para i prava. I neshvatanja. Od čega se meni ekstremno diže pritisak.

Dakle, kroz lik i delo šefa zemaljske Ješuine filijale, zvane SPC, a u formi saopštenja, javio se patrijarh Irinej i izvoleo poručiti onima koji bi da organizuju ili učestvuju u gej paradi: »"Imate pravo da paradirate, ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca, ma kako se oni zvali, kako za paradu, tako i za obezbeđenje, no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane".

Kad crkva kaže »imate pravo da...«, ja se prosto naježim. Ko je crkva, pa da određuje u sekularnoj državi ko na šta ima, a ko na šta prava nema? Za to postoje ustav i zakoni, kojima je, još jednom da ponovim, crkva od države odvojena. Shodno tome je crkva poslednja koja može građanima prava da kroji, pa još i da ih prikraja rečima »ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca...«, uz preciziranje »kako za paradu, tako i za obezbeđenje«. Elem, ako neko nema prava da se bavi raspoređivanjem budžeta, to je crkva koja u njega ne uplaćuje, a i sekularnošću joj dozvoljeno nije da raspoređuje državne pare. Inače, to su one pare koje su svi pred zakonom jednaki, porezima u budžet uplatili, svi sem jednakije od jednakih – crkve. Da ste ikada dobili račun za sveću u crkvi kupljenu (inače, već po crkvama stoje obaveštenja da u crkvi smeju da se pale samo sveće u njoj kupljene, naravno za više para no što bi ste ih van nje kupili)? Jeste li ikada dobili račun za opelo? Za krštenje? Za slavsko sveštanje kuće, stana? Za venčanje? Račun, overen onako kao što to država od svih jednakih pred zakonom traži? Plaća li crkva porez na poklone kao sve druge firme ili građani? Plaća li porez na nekretnine? I sad bi tako izuzeta iz poreskih obaveza da ima prava da određuje na šta će se porezi, kroz budžet, koristiti? Kako da ne...Pravo na te pare, kroz obezbeđenje ili bilo šta drugo zakonom određeno, imaju svi oni koji te pare uplaćuju i u skladu sa zakonom, recimo kao kad se radi o gej paradi, traže svoja prava.

Što se epskog dela gornje izjave tiče (no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane"), ja bih samo da pripitam – a što se crkva te ekonomske osakaćenosti i osiromašenosti ne seti onda kada njoj nešto treba? Kada se od građana, više bez znanja no dobrovoljno, kroz poštanske markice, po ko zna koji put, uzimaju pare za opremanje hrama Sv. Save? Što se tad crkva ne seti siromašne i osiromašene Srbije? Ili onda kada od te iste ekonomski osakaćene države crkva moralno traži da joj pokloni plac u centru Beograda, plac vredan desetine miliona evra, pa još na njemu i patrijaršijsku biblioteku sazida o državnom trošku? To traženje je vredno milione i milione evra koje država nema, a kad bi ih imala možda bi njima mogla da plati i lečenja teško bolesne dece. Ili pomogla poplavljenima, trudnima, siromašnima. Time bi se doprinelo moralnom oporavku, zar ne?

I još ovo, jer prvo nije bilo dovoljno: "Da li zbog suštinski apsurdnog paradiranja država treba da u trenutnoj nemaštini troši milione za obezbeđenje šačice sugrađana i njihovih gostiju za paradu od nekoliko stotina metara u centru Beograda?", pita gospodin Irinej. Da, treba. S tim što crkva nije ta koja određuje kriterijume apsurdnosti kada se radi o pravima koja građanima zakoni garantuju. Jer ako ćemo da se igramo mešanja i zaboravljanja sekularnosti, onda bi mogli da pripitamo: nije li zaista apsurdno da se crkveni dostojanstvenici voze kolima skupljim od kilometara  obezbeđenja gej parade, skupljim od kuća koje poplavljeni nemaju, skupljim od lečenja teško bolesne dece koja umiru? Nije li apsurdno da se skuplja novac za ukrašavanje hrama Sv. Save, samo zato da bi paradirali pozlatom i sjajem, dok sugrađani nemaju čime račune da plate i decu nahrane? Što crkva tu brigu o državnim parama i parama uopšte ne pokaže onda kada se radi o parama koje ona traži. I najčešće i dobija. Zašto se crkva ne seti dobročinstva i skromnosti, na kojima je njen bog svoje učenje i zapovesti gradio, i onda kada se radi o njenoj koži?

Da ne pominjem klasičnu zamenu teza koju demonstrira patrijarh – »Organizatori ovakvog paradiranja i njihovi mentori iz Evrope ne žele da izvuku pouku iz onoga što su prouzrokovale prethodne parade", ističe patrijarh i upozorava na sve opasnosti koje parada može da izazove "na obe strane". Koje opasnosti mogu biti izazvane na koje obe strane? Strane koja poštuje zakon i strane koja ne poštuje zakone? Jer, samo te strane postoje. I samo jedna od njih treba i mora da izvuče pouku – ona koja zakone ne poštuje. Sem ako se patrijarh ovim rečima ne stavlja na stranu onih koji krše zakone.

Drugi spin, odnosno zamena teza je: »SPC je upitala organizatore i učesnike parade da li se zaštita njihovih privatnih prava...« Privatnih prava? Otkad je pravo na slobodnu reč, pravo na traženje zaštite tog prava koje se po zakonu ima – privatno pravo? Gej parada je parada kojom se ne traži pravo na homoseksualnost, jer to i tako zakonom zabranjeno nije, nego sva ostala prava koja homoseksualci nemaju. Za početak, pomenuto pravo na zaštitu traženja građanskih prava.

Onako kao što ne shvata sekularnost države, tako patrijarh ne razume, pa pita: »Ako je gej seksualno opredeljenje opravdano i treba ga propagirati, na osnovu čega to isto ne važi i za pedofiliju, masovno raširenoj u zapadnom svetu, incest...« Odgovor je vrlo kratak i jasan: Na osnovu zakona. Za početak. Staviti u isti red homoseksualnost i pedofiliju, inače masovno raširenu u hrišćanstvu, je ako mene pitate zločin ništa manji od pedofilije. To je osnovno nerazumevanje prava koja imaju deca. Prava na to da budu zaštićena sve dok ne budu mogla da se nose sa obavezama odlučivanja i odgovornosti koje ponesu kad porastu. Deca jesu i moraju da budu posebno zaštićena grupa bilo gde u svetu. I ne smeju da budu žrtva bilo kakvog, a naročito ne seksualnog, iskorišćavanja od strane odraslih osoba. Strašno je kada to neko ne razume. Naročito neko na tako odgovornom mestu kao što je to patrijarhsko.

Ima toga još, al mi je prosto zlo da o svemu tome pišem, i ovo je više nego dovoljno. Naročito kad se za kraj ostave reči patrijarhove: "zar ste toliko zaslepljeni svojom pohotom i egoizmom" Dakle, zaista...Za to i za sve ono gore citirano, ja bih samo jednu reč imala – besprizornost.

 

 



Komentari (402)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

satinelle satinelle 19:30 23.09.2014

Re: Ауууууу !

Ti ne koristiš Linux, dakle lokalno je problem kod tebe :)


Dakle, hvala Uroše. Do sada nisam imala taj problem. Sve mi je ok dok se ne ulogujem. Nakon toga nastaje brdo stranica. Hoćeš reći da je stvar do Linux-a?

EDIT: Pomozi ako znaš, ako ne znaš, ne zahebavaj! Koristim ja 3 računara, sa sve serverima all around the world, tako da... think about it...
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:01 23.09.2014

Re: Ауууууу !

predatortz
a u suštini kad svedeš komunizam propagira ono što i hrišćanstvo,


Samo što komunisti imaju zajebanije popove. Olako se 'vataju za pištolj!

Pa bogami i popovi su se vatali, doduše tada za sablje i lomače dok nisu naterali da ljudi prime njihovu veru, pa onda kad su istrebljivali nevernike.Pa i Sveti Sava je to radio ali to beše pre 8 vekova pa se zaboravilo. E to im nije na čast ni komunistima ni popovima.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:57 23.09.2014

Re: Ауууууу !

Hajd daj malo više detalja... U međuvremenu očisti keš browsera ili pokreni firefox kroz safe mode, pa se uloguj i vidi jel` pomoglo.

Ali svakako daj više detalja, koji OS koji browser, jel` neki add-on skoro instaliran...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:12 23.09.2014

Re: Ауууууу !

Htela sam ustvari da pitam, jel' i vama ovde učitava 10 stranica komentara

Kako 10? Pa, namestila sam na 200 komentara po strani...
a_jovicic a_jovicic 03:25 24.09.2014

Re: Ауууууу !

uros_vozdovac
a_jovicic
a sa onim nesrećnikom koji je zaginuo na krstu ima taman toliko koliko i ja sa tvorcem Linux-a (koristim njegov proizvod besplatno)


Kujem planove da dovučem Linusa, u Bgd, pa eto prilike da ga upoznaš, za ovog drugog nisam nadležan :)


... no ja ću svakako i dalje da koristim njegov proizvod besplatno ... al' za razliku od onih drugih ne naplaćujem "kršteenje" novih korisnika ... niti "svetu Ubuntu liturgiju"*

*Nemojte sad da me zaskačete sa distribucijama ... svaka je "b(l)ogougodna" ... nego moradoh neku da stavim u "propoved"
a_jovicic a_jovicic 03:53 24.09.2014

Re: Ауууууу !

satinelle
10 zapovesti i Linux

Šta ti je danas vrhunac zadovoljstva! Da ne veruješ i zbrišeš, po mogućstvu, što dalje.

Eh a moš' misliti kako je tek meni vilica pala kad videh bračnu ponudu ... skoro da sam mogao da se poistovetim sa Čedom ... samo mi nikako ne bi' jasno čime zaslužih tu čast ... nit' sam ekstremni sportista, nit' volim sunčanje

... a i mi smo baš neki ... poplašismo blogo-koleginicu a tek joj je prvi dan sa nama

p.s. Htela sam ustvari da pitam, jel' i vama ovde učitava 10 stranica komentara ili samo meni? Resize-ovali su nešto ili samo ja imam taj problem?!

No sad ozbiljno ... Probaj da "izoluješ" uzrok tako što se na istoj mašini uloguješ sa raznih browser-a ... ako se isto ponaša, probaj sa neke druge (iz jednog browser-a) ... ako je i na njoj isto, onda verovatno postoji problem sa setovanjem tvog blogo-naloga (u tom slučaju probaj da promeniš broj komentara po stranici ... a ako to ne pomogne ... hm ... moraće mail administratoru bloga) ... Ako pak blog "luduje" samo na nekom browser-u (ili nekoj mašini) ... onda ide dalja "izolacija" problematične "djunte"

EDIT:
Aj'mo ipak prvo "skraćenu" proceduru ... Idi na podešavanja svog blogo-naloga i proveri da ti slučajno nije setovano 20 komentara po stranici (kad' bolje razmislim "simptomi" koje si opisala najpre vuku na tu "boljku" )
emsiemsi emsiemsi 07:47 24.09.2014

Re: Ауууууу !

a_jovicic
satinelle
10 zapovesti i Linux

Šta ti je danas vrhunac zadovoljstva! Da ne veruješ i zbrišeš, po mogućstvu, što dalje.

Eh a moš' misliti kako je tek meni vilica pala kad videh bračnu ponudu ... skoro da sam mogao da se poistovetim sa Čedom ... samo mi nikako ne bi' jasno čime zaslužih tu čast ... nit' sam ekstremni sportista, nit' volim sunčanje

... a i mi smo baš neki ... poplašismo blogo-koleginicu a tek joj je prvi dan sa nama

p.s. Htela sam ustvari da pitam, jel' i vama ovde učitava 10 stranica komentara ili samo meni? Resize-ovali su nešto ili samo ja imam taj problem?!

No sad ozbiljno ... Probaj da "izoluješ" uzrok tako što se na istoj mašini uloguješ sa raznih browser-a ... ako se isto ponaša, probaj sa neke druge (iz jednog browser-a) ... ako je i na njoj isto, onda verovatno postoji problem sa setovanjem tvog blogo-naloga (u tom slučaju probaj da promeniš broj komentara po stranici ... a ako to ne pomogne ... hm ... moraće mail administratoru bloga) ... Ako pak blog "luduje" samo na nekom browser-u (ili nekoj mašini) ... onda ide dalja "izolacija" problematične "djunte"

EDIT:
Aj'mo ipak prvo "skraćenu" proceduru ... Idi na podešavanja svog blogo-naloga i proveri da ti slučajno nije setovano 20 komentara po stranici (kad' bolje razmislim "simptomi" koje si opisala najpre vuku na tu "boljku" )

У праву си !
Ја користим мноштво браузера - Хром најчешће (у последње време).
Што се тиче овога (мало је рећи) сиромашног блог едитора - постоји проблем са ембедовањем садржаја са тјубеа.
У осталим броузерима то се одрађује ОК.
satinelle satinelle 08:07 24.09.2014

Re: Ауууууу !

Aj'mo ipak prvo "skraćenu" proceduru ... Idi na podešavanja svog blogo-naloga i proveri da ti slučajno nije setovano 20 komentara po stranici (kad' bolje razmislim "simptomi" koje si opisala najpre vuku na tu "boljku" )


Sa svih browser-a mi je bilo isto, dakle problem na "lokalu". Bravo, hvala, dobro si se setio, easy way. Kako je moguće da mi neko uđe u nalog i promeni parametre? Ups!!!
predatortz predatortz 08:09 24.09.2014

Re: Ауууууу !

Kako je moguće da mi neko uđe u nalog i promeni parametre? Ups!!!


Snouden se opet igrao. Platili mu Rusi!
a_jovicic a_jovicic 12:16 24.09.2014

Re: Ауууууу !

satinelle
Aj'mo ipak prvo "skraćenu" proceduru ... Idi na podešavanja svog blogo-naloga i proveri da ti slučajno nije setovano 20 komentara po stranici (kad' bolje razmislim "simptomi" koje si opisala najpre vuku na tu "boljku" )


Sa svih browser-a mi je bilo isto, dakle problem na "lokalu". Bravo, hvala, dobro si se setio, easy way. Kako je moguće da mi neko uđe u nalog i promeni parametre? Ups!!!

Ma verovatno "štucnulo" nešto u bazi ... al' ako si sigurna da skoro nisi menjala parametre onda bolje da za svaki slučaj promeniš i password.

"To što sam ja paranoičan ne znači da me ne prate!"


EDIT:
No da se vratimo na temu bloga ... Novi Somborac ...

hajkula1 hajkula1 16:29 24.09.2014

Re: Ауууууу !

predatortz

Edit:

Za jednog, zvahu ga Pablo, se debelo sumnja da su ga baš komunisti ustoličili...



I nije jedini slučaj.
anonimni_autor anonimni_autor 21:57 24.09.2014

Re: Ауууууу !

a_jovicic
emsiemsi
Каква острашћеност - гора него поповска.
Оставио је тај комунизам тешко избрисив печат. Но, време лечи све.

A da ti možda ne brkaš veru i crkvu? Može neko da veruje u Boga i poštuje svih onih 10 zapovesti a da mu za to ne treba "posrednik". Evo ja nisam vernik pa poštujem dobar deo tih "zapovesti" zato što su one proizašle iz fer odnosa medju ljudima (što i treba da bude suština vere)

SPC je birokratska institucija čija je svrha samo da uvećava svoja materijalna sredstva i političku moć a sa onim nesrećnikom koji je zaginuo na krstu ima taman toliko koliko i ja sa tvorcem Linux-a (koristim njegov proizvod besplatno)

Ma ne... nisi shvatio. Oni su pastiri koji nas stado stoke sigurnom rukom vode kroz mrak greha i iskušenja. Dođe mu normalno da nas onda muzu i šišaju, a plašim se, ako smo neposlušni, Boga mi, i ono treće
tompinchns tompinchns 12:19 23.09.2014

Preporuka

Preporuka velika kao kuća... Da mogu, polepila bih tvoj tekst svuda po gradu! Ovako, samo širim po tviteru...
expolicajac expolicajac 12:25 23.09.2014

Inflacija

Jeco mogo je neki "svežiji" cenovnik. hihihihihi
tompinchns tompinchns 12:31 23.09.2014

Re: Inflacija

expolicajac
Jeco mogo je neki "svežiji" cenovnik. hihihihihi



Jelica Greganović Jelica Greganović 12:52 23.09.2014

Re: Inflacija

Jeco mogo je neki "svežiji" cenovnik.

Ex, ovaj ex može samo povoljniji da bude
Jaril Jaril 12:36 23.09.2014

Хомофобија је та која промовише педофилију

Хомофобија захтева тапију на туђу сексуалност. Исто као и педофилија. "Ја имам право на твоју сексуалност и ако некоме то кажеш, страдаћеш."

Промовисање принципа хомофобије промовише и принципе педофилије.


остатиприбран, остатиприбран
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:54 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

Промовисање принципа хомофобије промовише и принципе педофилије.

Promovisanje pedofilije i na koji način mene ozbiljno uznemirava...Dobro, sad će da se javi emsiemsi i da mi održi vakelu o smirivanju, ali ja to ipak moram da kažem.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:12 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

Узгред буди речено СПЦ је један од шрафова урушавања Србије: конзервативна, неспособна да се снађе у новом времену, примитивна, глупа, пуна скандала, корумпирана, педерастична и педофилна -- и Србе држи у стању светоназорске тупости, с идејама с почетка 20. века, ако не и из 19.

Таква каква је, на жалост, има значајан утицај.
emsiemsi emsiemsi 13:26 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

Predrag Brajovic
Узгред буди речено СПЦ је један од шрафова урушавања Србије: конзервативна, неспособна да се снађе у новом времену, примитивна, глупа, пуна скандала, корумпирана, сакндалозна, педерастична и педофилна -- и Србе држи у стању светоназорске тупости, с идејама с почетка 20. века, ако не и из 19.Таква каква је, на жалост има значајан утицај.

СПЦ је кровна институција Срба.
Јасно је да као таква представља трн у оку непријатељима српства.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:32 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

emsiemsi
Predrag Brajovic
Узгред буди речено СПЦ је један од шрафова урушавања Србије: конзервативна, неспособна да се снађе у новом времену, примитивна, глупа, пуна скандала, корумпирана, сакндалозна, педерастична и педофилна -- и Србе држи у стању светоназорске тупости, с идејама с почетка 20. века, ако не и из 19.Таква каква је, на жалост има значајан утицај.

СПЦ је кровна институција Срба.
Јасно је да као таква представља трн у оку непријатељима српства.

Не.
Примитивна, тупа, далека од света, несклона променама, с назорима из 19. и 20. века -- она је непријатељ српства.
krkar krkar 13:32 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

СПЦ је кровна институција Срба.
Јасно је да као таква представља трн у оку непријатељима српства.


Nisam svraćao neko vreme pa nisam znao koji si sad ti. Ali vidim da si budala, nepopravljiva. Kolektivističkog tipa. Ovca koja je izgubljena bez stada. I čobana i kerova.

A jesi li nova ili reciklirana budala - svejedno mi.
Jaril Jaril 13:36 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

СПЦ је кровна институција Срба.

То је таз статус СПЦ (у последњих 20ак година). Ако се прекопају документа СПЦ из 19. века, у њима пише да је СПЦ била уз српски народ у тешка времена. Хришћанство (те и Православље) је по природи наднационално и космополитско. То што је национализам продро и у СПЦ, то је са хришћанске стране гледано - победа Сотоне над СПЦ-ом. Па је изгледа Црква, опет, истиснута на друштвену маргину коју сама сматра својим природним стаништем.

Али мислим да је ово сада троловање.
G.Cross G.Cross 13:40 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

СПЦ је кровна институција Срба.


Da je SPC krovna institucija (ma sta to znacilo) Srba, promenila bi kalendar da ne tera ljude u greh kad se napijaju za Novu godinu dok je jos Post.

vranac147 vranac147 13:55 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

emsiemsi

СПЦ је кровна институција Срба.
Јасно је да као таква представља трн у оку непријатељима српства.

grupa lopova, pedofila i licemera. shto bi vi pravoslavni rekli "sprom sveca i tropar".
emsiemsi emsiemsi 14:06 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

krkar
СПЦ је кровна институција Срба.
Јасно је да као таква представља трн у оку непријатељима српства.


Nisam svraćao neko vreme pa nisam znao koji si sad ti. Ali vidim da si budala, nepopravljiva. Kolektivističkog tipa. Ovca koja je izgubljena bez stada. I čobana i kerova.

A jesi li nova ili reciklirana budala - svejedno mi.

Који си ти ?
Аааа, видим који си !
Но, свеједно ми је.
emsiemsi emsiemsi 14:07 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

vranac147
emsiemsi

СПЦ је кровна институција Срба.
Јасно је да као таква представља трн у оку непријатељима српства.

grupa lopova, pedofila i licemera. shto bi vi pravoslavni rekli "sprom sveca i tropar".

Ценим да вређаш православне ?!
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:21 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

G.Cross
СПЦ је кровна институција Срба.


Da je SPC krovna institucija (ma sta to znacilo) Srba, promenila bi kalendar da ne tera ljude u greh kad se napijaju za Novu godinu dok je jos Post.


Game, set, match.
angie01 angie01 14:34 23.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

Da je SPC krovna institucija (ma sta to znacilo) Srba, promenila bi kalendar da ne tera ljude u greh kad se napijaju za Novu godinu dok je jos Post.


......
emsiemsi emsiemsi 09:03 24.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

Jelica Greganović
Промовисање принципа хомофобије промовише и принципе педофилије.

Promovisanje pedofilije i na koji način mene ozbiljno uznemirava...Dobro, sad će da se javi emsiemsi i da mi održi vakelu o smirivanju, ali ja to ipak moram da kažem.

То и мене узнемирава - што не значи да не треба задржати смиреност (како би се могла енергично борити против те пошасти - и ја са тобом).
Atomski mrav Atomski mrav 09:30 24.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

Ali vidim da si budala, nepopravljiva. Kolektivističkog tipa. Ovca koja je izgubljena bez stada. I čobana i kerova.

A jesi li nova ili reciklirana budala - svejedno mi.


Ignorišimo budalu.
emsiemsi emsiemsi 09:59 24.09.2014

Re: Хомофобија је та која промовише педофилију

Atomski mrav
Ali vidim da si budala, nepopravljiva. Kolektivističkog tipa. Ovca koja je izgubljena bez stada. I čobana i kerova.

A jesi li nova ili reciklirana budala - svejedno mi.


Ignorišimo budalu.

Иш !
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:20 23.09.2014

Oglasio se i patrijarh...

krkar krkar 13:27 23.09.2014

Mesto


Mesto i uloga crkve u društvu u vreme mračnog jugokomunizma bili su vrlo dobro rešeni. Ko je hteo da veruje verovao je, ko je uz to hteo i da ima posla sa nekom od paraverskih NVO (po sopstvenom izboru) - takođe je mogao...

Treba se vratiti na dobra i isprobana rešenja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:10 23.09.2014

Re: Mesto

ja mislim da iskreni srbokomunisti ni nisu u nekom specifično naklonjenijem odnosu prema Crkvi no što su to bili u sklopu jugokomunizma (reformskog, 70-ih i 80-ih). na to mislim i na sede glave SKJ koje stoje iza partija poput SNS i SPS. to neko malo preklapanje stavova, naizgled, prosto je staro dobro oprobano upotrebljavanje ortodoksije u dnevnopolitičke svrhe*. SPC danas je realno komunjarska institucija. paradoksalno, sede generalske glave, srbokomunističke, vode glavnu reč i na crkvenoj i na anti-strani. na ovom primeru antigej(imp)izma i (ne)održavanja gejimpijade ja ne vidim lično više od prostog ponavljanja stavova Moskve - i svetovnih i ovih nazovicrkvenih. što se srbokomunizma tiče, njima je gej okej, oduvek bio, i to se vidi na mnogobrojnim primerima i kod svetovne i kod nazovicrkvene jerarhije.

* za definisanje pojma ortodoksije u marksizmu i hrišćanstvu pogledati dragocenog Berđajeva.
angie01 angie01 14:37 23.09.2014

Re: Mesto

Ko je hteo da veruje verovao je,


ko veruje, veru ima u sebi, ne treba mu tumac, provodnik, kurir, predstavnik, posrednik, da ga sa istom veze-za pare.
emsiemsi emsiemsi 20:23 23.09.2014

Re: Mesto

angie01
Ko je hteo da veruje verovao je,


ko veruje, veru ima u sebi, ne treba mu tumac, provodnik, kurir, predstavnik, posrednik, da ga sa istom veze-za pare.

Како ти то знаш - пошто кажеш да не верујеш !?
angie01 angie01 07:21 24.09.2014

Re: Mesto

Како ти то знаш - пошто кажеш да не верујеш !?


to je postulat-ili verujes ili ne, ako ti treba ubedjivac, onda je to manipulacija,


gde sam ja rekla da ne verujem-pa svako valjda veruje u nesto!
emsiemsi emsiemsi 07:51 24.09.2014

Re: Mesto

angie01
Како ти то знаш - пошто кажеш да не верујеш !?


to je postulat-ili verujes ili ne, ako ti treba ubedjivac, onda je to manipulacija,


gde sam ja rekla da ne verujem-pa svako valjda veruje u nesto!

Какав посредник - о чему ти причаш !?
Посредник између тебе и твога веровања ?!
angie01 angie01 08:28 24.09.2014

Re: Mesto

Какав посредник - о чему ти причаш !?


cekaj, zar to nisi trebalo da pitas ranije, ako vec nisi razumeo?
freehand freehand 08:30 24.09.2014

Re: Mesto

zar to nisi trebalo


E ovo je novo i nevidženo.
Gde je Brajović da pozdravi i podrži?
angie01 angie01 08:43 24.09.2014

Re: Mesto

E ovo je novo i nevidženo.


e, pa barem sam te razgalila- eto dobrog dela od jutros,...ako te svaki tipfeler toliko obraduje- da ne diramo...pusa.
freehand freehand 08:48 24.09.2014

Re: Mesto

angie01
E ovo je novo i nevidženo.


e, pa barem sam te razgalila- eto dobrog dela od jutros,...ako te svaki tipfeler toliko obraduje- da ne diramo...pusa.

Hvala ti baš, ali - koji tipfeler?
angie01 angie01 09:05 24.09.2014

Re: Mesto

ali - koji tipfeler?


:)))), pa ako si zlonamerni drndadzija, nisi valjda i corav? Ili ti se bas dopalo, da si me uhavtio u neverovatnom neznanju i nedopustivoj gresci:)))
emsiemsi emsiemsi 09:09 24.09.2014

Re: Mesto

angie01
Какав посредник - о чему ти причаш !?


cekaj, zar to nisi trebalo da pitas ranije, ako vec nisi razumeo?

Можда сам требало, но, нисам.
Показујеш да не разумеш веровања, што и није чудно - ниси једина.
Но, то и није најважније - добар човек се може бити иако (мисли да) не верује у Бога (мога, или било којега).
angie01 angie01 10:03 24.09.2014

Re: Mesto

Показујеш да не разумеш веровања, што и није чудно - ниси једина.


dok ti razumes, cim ovako komentarises!:)
emsiemsi emsiemsi 10:53 24.09.2014

Re: Mesto

angie01
Показујеш да не разумеш веровања, што и није чудно - ниси једина.


dok ti razumes, cim ovako komentarises!:)

Па добро - ја сам мало изображенији и дубокомислећији. За мене није чудо што разумем многе ствари, многима другима неразумљиве.
krkar krkar 15:11 24.09.2014

Re: Mesto

Па добро - ја сам мало изображенији и дубокомислећији. За мене није чудо што разумем многе ствари, многима другима неразумљиве.



Mašala, počeo i u Srbiji XXI vek: WiFi u Lazi!
hajkula1 hajkula1 16:35 24.09.2014

Re: Mesto

krkar



Treba se vratiti na dobra i isprobana rešenja.







psl_srbija psl_srbija 14:02 23.09.2014

Porez

Trebalo bi iskoristiti situaciju i pokrenuti inicijativu, peticiju ili šta već da se crkvi uvede porez i to kako onaj na imovinu, tako i pdv na svu robu i usluge koje prodaju, uz normalnu obavezu izdavanja fiskalnih računa. A bilo bi dobro i tražiti da država više ne donira novac SPC niti bilo kojoj drugoj crkvi ili verskoj organizaciji. Nisam pravnik da preciziram najbolji način delovanja, ali definitivno treba nešto pokrenuti po tom pitanju.
emsiemsi emsiemsi 14:12 23.09.2014

Re: Porez

psl_srbija
Trebalo bi iskoristiti situaciju i pokrenuti inicijativu, peticiju ili šta već da se crkvi uvede porez i to kako onaj na imovinu, tako i pdv na svu robu i usluge koje prodaju, uz normalnu obavezu izdavanja fiskalnih računa. A bilo bi dobro i tražiti da država više ne donira novac SPC niti bilo kojoj drugoj crkvi ili verskoj organizaciji. Nisam pravnik da preciziram najbolji način delovanja, ali definitivno treba nešto pokrenuti po tom pitanju.

Напротив !
Држава треба да потпомаже СПЦ, као и све остале верске организације - како би поштовала људска права већине грађана - што представља основно демократско достигнуће (не би било лоше да се, председници заклињу над Библијом, као и у многим озбиљним светским државама. Но, морамо бити реални, дугогодишњи комуњарски поредак је оставио снажне последице).
psl_srbija psl_srbija 14:34 23.09.2014

Re: Porez

Srbija je sekularna država i odvojena je od crkve. A ljudsko pravo se ne poštuje tako što se nekom daju pare već što mu se dozvoljava da pod jednakim uslovima bez obzira na versku, nacionalnu i ostalu različitost živi, radi, obavlja neku delatnost i slično. A i nema potrebe posebno isticati prava VEĆINE građana, treba obratiti pažnju na prava MANJINA, jer ona umeju biti ozbiljno ugrožena. U ovom slučaju pre možemo reći da se davanjima državnih para crkvi ugrožavaju prava onih koji su ateisti ili pripadaju nekim drugim crkvama ili verskim zajednicama, mada ja lično ne bih baš tako gledao. Ali jednostavno, ako je država u krizi i nema para za plate i penzije, zašto bi imala za gradnju verskih objekata i sl. Mora postojati prioritet. Ne može se davati crkvama a da se nema za razvoj privrede i za socijalne kategorije.

O zakljinjanju pred biblijom je besmisleno govoriti, jer je totalno nazadno. Šta bi radio predsednik koji je ateista ili musliman?
angie01 angie01 15:04 23.09.2014

Re: Porez

Но, морамо бити реални, дугогодишњи комуњарски поредак је оставио снажне последице).



ono, ostavio snaznu posledicu- no sver on d bajbl:))))
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:52 23.09.2014

Re: Porez

Држава треба да потпомаже СПЦ

Ona to već radi i to baš tom rečju koja se razlikuje od reči "pomaže". Potpomaže. Tačno tako. Mimo sekularnosti.
gedza.73 gedza.73 15:02 23.09.2014

.



Sudska taksa za crkveni razvod tres iljades?
Sa oglasom u glasniku četiri i dvesta?
Mnogo, kume, mnogo.



Ma, nek' ide život. Pošto razvod i sa oglasom i sa muzikom?

bocvena bocvena 15:23 23.09.2014

Re: .

baš je povoljna ova crkva. povoljnija od notara.

uvek postoji taj trenutak kada crkva usere motku sa svojim slobodama. kad krene da pravi spiskove grešnika u sekularnim društvima.

popovi stop. gejevi go. da se poslužim kairon stilom sexi četova.
gedza.73 gedza.73 16:02 23.09.2014

Re: .

baš je povoljna ova crkva. povoljnija od notara.

Jes'. Ali notar garantuje imovinom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:54 23.09.2014

Re: .

uvek postoji taj trenutak kada crkva usere motku sa svojim slobodama.

Crkva i sloboda teško i u istoj rečenici opstaju. Dogma i sloboda su suprotnosti sušte.
predatortz predatortz 18:03 23.09.2014

Re: .


popovi stop. gejevi go. da se poslužim kairon stilom sexi četova.


Pratim!

Popovi stop! Gejevi stop! Plavuše izvol'te!
predatortz predatortz 18:07 23.09.2014

Re: .


Crkva i sloboda teško i u istoj rečenici opstaju.


Sve dok postoji sloboda da ne moraš da ideš u crkvu, ova teorija je klimava...
Uzgred, meni crkva nije uskratila ni jednu slobodu, niti mi je uzela više od onoga koliko sam hteo da dam.
bocvena bocvena 18:07 23.09.2014

Re: .

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:16 23.09.2014

Re: .

Sve dok postoji sloboda da ne moraš da ideš u crkvu, ova teorija je klimava...

Ne radi se o tome da li ja moram u crkvu ili ne, nego da neko ko slobode zabranjuje teško ima kredibilnost da o slobodama govori. A crkva na dogmi temelji.
predatortz predatortz 19:23 23.09.2014

Re: .

Ne radi se o tome da li ja moram u crkvu ili ne, nego da neko ko slobode zabranjuje teško ima kredibilnost da o slobodama govori.


Koje je tebi crkva slobode zabranila?
Crkva ništa ne zabranjuje. Ona nudi kodeks, obrazac ponašanja, koji je pozitivniji od mnogih drugih koji su u ponudi. Ko hoće, svojevoljno prihvata taj obrazac. Ko neće, nema nikakvu obavezu ni prema crkvi, ni prema ponuđenom obrascu.

. A crkva na dogmi temelji.


Sve ideologije, sve vere, počivaju na nekoj dogmi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:29 23.09.2014

Re: .


Koje je tebi crkva slobode zabranila?


Ne radi se o tome šta je meni lično zabranila, jer sekularnosti hvala više ne može da zabranjuje tek tako. Radi se o tome da se crkva temelji na neslobodama, koje zahvaljujući slobodi izbora, na koju oni ne mogu više da utiču kao što rekoh tako lako, ljudi mogu da se odluče za njihovo manje slobode.
Ali, da ponovim, neko ko na neslobodama se temelji, nema kredibiliteta da slobodama popuje.
predatortz predatortz 19:31 23.09.2014

Re: .

Ali, da ponovim, neko ko na neslobodama se temelji, nema kredibiliteta da slobodama popuje.


Na 80% nesloboda iz Svetog pisma se temelje i svetovni zakoni.
Na koje tačno neslobode misliš?
G.Cross G.Cross 19:34 23.09.2014

Re: .

Jelica

Ne radi se o tome


I hate this, but...

Ne kaze se "Ne radi se o tome" nego "nije rec o tome"

Cista binarna gramatika...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:35 23.09.2014

Re: .

Na koje tačno neslobode misliš?

Za početak jednog boga, pa nadalje...
predatortz predatortz 19:37 23.09.2014

Re: .

Jelica Greganović
Na koje tačno neslobode misliš?

Za početak jednog boga, pa nadalje...


Au! To je žešća nesloboda...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:38 23.09.2014

Re: .

Au! To je žešća nesloboda...

Govorimo načelno, jer što se mene tiče mogu da propišu i frtalj boga...sve dok ne guraju prste van crkve.
predatortz predatortz 19:43 23.09.2014

Re: .

Jelica Greganović
Au! To je žešća nesloboda...

Govorimo načelno, jer što se mene tiče mogu da propišu i frtalj boga...sve dok ne guraju prste van crkve.


Zanimljivo... Iznošenje mišljenja o nekoj pojavnosti ne bih zvao 'guranjem prstiju'. Slažem se sa tobom da je ovo mišljenje pogrešno. Naveo sam razloge zbog kojih smatram da Irinej nije u pravu kada govori o Paradi. Ali, to pravo da iznese svoje mišljenje mu nikad ne bih uskraćivao. Uostalom, ni LGBT aktivisti nisu imuni od pačanja u crkvena posla. Oni, opet moje mišljenje, jedni drugim trebaju. Jedni drugim daju vetar u jedra, svako pred svojim sledbenicima ubire poene. Ono : Al' smo im skresali!
Mi se, malčice previše, ložimo na taj ping-pong.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:13 23.09.2014

Re: .

Sve ideologije, sve vere, počivaju na nekoj dogmi.

Pa, to i govorim. Hrišćanstvo nije izuzetak, kao što hrišćanstvu dogmatičnost ostalih religija nije opravdanje.
predatortz predatortz 20:18 23.09.2014

Re: .

Jelica Greganović
Sve ideologije, sve vere, počivaju na nekoj dogmi.

Pa, to i govorim. Hrišćanstvo nije izuzetak, kao što hrišćanstvu dogmatičnost ostalih religija nije opravdanje.


Da li ljudi imaju pravo da veruju u dogme?
Šta je, recimo, sa evrofanatizmom? Nije li to postala dogma kod jednog dela Srbalja? Slepa vera? Takvi su danas prilično agresivni. Zucneš li protiv - fašista si! Džaba se braniš činjenicom da je fašizam baš iz tih krajeva, da su njima fašisti prihvatljivi, da paradiraju u EU o trošku države...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:38 23.09.2014

Re: .

Ne kaze se "Ne radi se o tome" nego "nije rec o tome"

Pa, ako ćemo o tome kako se šta pravilno kaže, onda ćemo i interpunkciju morati da počnemo da koristimo. Nespa?
inco inco 11:13 25.09.2014

Re: .

Jelica Greganović
Ne radi se o tome da li ja moram u crkvu ili ne, nego da neko ko slobode zabranjuje teško ima kredibilnost da o slobodama govori.


Znaš kako, nije zakonom zabranjeno biti licemer - da jeste promoteri i pratioci odokativno 99% ideologija, uključujući tu religije, bi bili iza rešetaka. Zato im se ne može zabraniti da se trte gde im mesto nije, i da pritom prikazuju zapanjujuću dozu licemerja, ali valjalo bi ih nazvati moralnim Pigmejima i oterati u tri lepe.
emsiemsi emsiemsi 20:19 25.09.2014

Re: .

Jelica Greganović
uvek postoji taj trenutak kada crkva usere motku sa svojim slobodama.

Crkva i sloboda teško i u istoj rečenici opstaju. Dogma i sloboda su suprotnosti sušte.

Није тачно !
Црква и слобода су у хармонији !
emsiemsi emsiemsi 20:21 25.09.2014

Re: .

Jelica Greganović
Sve dok postoji sloboda da ne moraš da ideš u crkvu, ova teorija je klimava...

Ne radi se o tome da li ja moram u crkvu ili ne, nego da neko ko slobode zabranjuje teško ima kredibilnost da o slobodama govori. A crkva na dogmi temelji.

Ауууу, како ти појма немаш !?
Па у темељу свега је догма - јер су сва исходишта аксиоматског карактера.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:45 23.09.2014

Pravedna kazNa

će vas stići, nevernici!

Sad kad izčinodejstvuju naplatu svojih usluga zaštite zabludelih ovčica kroz račun za struju ili grejanje.
princi princi 18:02 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

srdjan.pajic
će vas stići, nevernici!

Sad kad izčnodejstvuju naplatu svojih usluga zaštite zabludelih ovčica kroz račun za struju ili grejanje.

Jao, Srki, keve ti, samo ti ćuti sa tim vašim evangelistima i ostalim budalama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:44 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

princi
srdjan.pajic
će vas stići, nevernici!

Sad kad izčnodejstvuju naplatu svojih usluga zaštite zabludelih ovčica kroz račun za struju ili grejanje.

Jao, Srki, keve ti, samo ti ćuti sa tim vašim evangelistima i ostalim budalama.


Pa ja sa njima i ćutim, to jest ne komuniciram, i ne diraju me. A kad u Srbiji svima budu uveli obaveznu naplatu crkvenog poreza, to će direktno da mi zahvati u budžet za doznake. Zato, reko, daj da krenem da se derem na vreme.

freehand freehand 20:56 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

srdjan.pajic
princi
srdjan.pajic
će vas stići, nevernici!

Sad kad izčnodejstvuju naplatu svojih usluga zaštite zabludelih ovčica kroz račun za struju ili grejanje.

Jao, Srki, keve ti, samo ti ćuti sa tim vašim evangelistima i ostalim budalama.


Pa ja sa njima i ćutim, to jest ne komuniciram, i ne diraju me. A kad u Srbiji svima budu uveli obaveznu naplatu crkvenog poreza, to će direktno da mi zahvati u budžet za doznake. Zato, reko, daj da krenem da se derem na vreme.


Church tax

Oće to u zaostalim divljim predelima, pustarama i vukojebinama.

A church tax is a tax imposed on members of some religious congregations in Austria, Denmark, Finland, Germany, Iceland, Italy, Sweden, some parts of Switzerland and several other countries.
Contents [hide]
1 Austria
2 Croatia
3 Denmark
4 Finland
5 Germany
6 Iceland
7 Italy
8 Sweden
9 Switzerland


emsiemsi emsiemsi 21:42 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

srdjan.pajic
princi
srdjan.pajic
će vas stići, nevernici!

Sad kad izčnodejstvuju naplatu svojih usluga zaštite zabludelih ovčica kroz račun za struju ili grejanje.

Jao, Srki, keve ti, samo ti ćuti sa tim vašim evangelistima i ostalim budalama.


Pa ja sa njima i ćutim, to jest ne komuniciram, i ne diraju me. A kad u Srbiji svima budu uveli obaveznu naplatu crkvenog poreza, to će direktno da mi zahvati u budžet za doznake. Zato, reko, daj da krenem da se derem na vreme.


Буџет за дознаке не дирај !
Уредно дозначавање је основни задатак дијаспораца !
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:48 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

freehand
srdjan.pajic
princi
srdjan.pajic
će vas stići, nevernici!

Sad kad izčnodejstvuju naplatu svojih usluga zaštite zabludelih ovčica kroz račun za struju ili grejanje.

Jao, Srki, keve ti, samo ti ćuti sa tim vašim evangelistima i ostalim budalama.


Pa ja sa njima i ćutim, to jest ne komuniciram, i ne diraju me. A kad u Srbiji svima budu uveli obaveznu naplatu crkvenog poreza, to će direktno da mi zahvati u budžet za doznake. Zato, reko, daj da krenem da se derem na vreme.


Church tax

Oće to u zaostalim divljim predelima, pustarama i vukojebinama.

A church tax is a tax imposed on members of some religious congregations in Austria, Denmark, Finland, Germany, Iceland, Italy, Sweden, some parts of Switzerland and several other countries.
Contents [hide]
1 Austria
2 Croatia
3 Denmark
4 Finland
5 Germany
6 Iceland
7 Italy
8 Sweden
9 Switzerland




Ne brinem se ja mnogo za vernike, jer većina njih bi odma prešla u ateiste, samo ako bi morali nešto redovno da plaćaju. Nego se brinem da ne uvedu neselektivnu globu, kao što je bilo, na primer, za one markice za hram. Ustvari to već i postoji u Srbiji, jer se popovima plaća radni staž. Ta lova dolazi iz budžeta, dakle od svakog gradjanina, uključujući i daleke Koloradjane.
freehand freehand 22:04 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

srdjan.pajic
freehand
srdjan.pajic
princi
srdjan.pajic
će vas stići, nevernici!

Sad kad izčnodejstvuju naplatu svojih usluga zaštite zabludelih ovčica kroz račun za struju ili grejanje.

Jao, Srki, keve ti, samo ti ćuti sa tim vašim evangelistima i ostalim budalama.


Pa ja sa njima i ćutim, to jest ne komuniciram, i ne diraju me. A kad u Srbiji svima budu uveli obaveznu naplatu crkvenog poreza, to će direktno da mi zahvati u budžet za doznake. Zato, reko, daj da krenem da se derem na vreme.


Church tax

Oće to u zaostalim divljim predelima, pustarama i vukojebinama.

A church tax is a tax imposed on members of some religious congregations in Austria, Denmark, Finland, Germany, Iceland, Italy, Sweden, some parts of Switzerland and several other countries.
Contents [hide]
1 Austria
2 Croatia
3 Denmark
4 Finland
5 Germany
6 Iceland
7 Italy
8 Sweden
9 Switzerland




Ne brinem se ja mnogo za vernike, jer većina njih bi odma prešla u ateiste, samo ako bi morali nešto redovno da plaćaju. Nego se brinem da ne uvedu neselektivnu globu, kao što je bilo, na primer, za one markice za hram. Ustvari to već i postoji u Srbiji, jer se popovima plaća radni staž. Ta lova dolazi iz budžeta, dakle od svakog gradjanina, uključujući i daleke Koloradjane.

U Austriji, na primer, da bi prestali da ti odbijaju kkirhenštojer od plate moraš da odneseš dokaz da nisi u crkvi. Što znači da moraš u crkvu da te lepo ekskomuniciraju, ako si kršten (a skoro svi su kršteni).
A koliko znam - ni u jednoj od ovih zemalja crkvi nije oduzeto ništa, kamoli imovina vrednosti kao što je to u FNRJ učinjeno. E sad, pretpostavljam da bi pančevačka parohija rado pristala da se obračunaju svi ti porezi i sve popovske penzije i šta već pod uslovom da joj se plate kirije sa prpiadajućim kamatama za period od '45 do povraćaja imovine, a po cneama kvadrata koje je sama država određivala.
Nego se bojim da se ni ovdašnjim a ni kolorađanskim skojevcima takva ideja i kalkulacija ne bi dopala.
Uostalom, kako to da se kumrovačka deca nikad ne zapitaju - šta je to bilo Joži i njegovoj Avangardi da popovima takve ustupke čine?

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:14 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

šta je to bilo Joži i njegovoj Avangardi da popovima takve ustupke čine?

Čitam ja onomad Nazorov ratni dnevnik i vidim da se ubio čestitavajući Joži Uskrs, a ovaj mu je ništa manje emotivno uzvraćao...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:29 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

A koliko znam - ni u jednoj od ovih zemalja crkvi nije oduzeto ništa, kamoli imovina vrednosti kao što je to u FNRJ učinjeno. E sad, pretpostavljam da bi pančevačka parohija rado pristala da se obračunaju svi ti porezi i sve popovske penzije i šta već pod uslovom da joj se plate kirije sa prpiadajućim kamatama za period od '45 do povraćaja imovine, a po cneama kvadrata koje je sama država određivala.
Nego se bojim da se ni ovdašnjim a ni kolorađanskim skojevcima takva ideja i kalkulacija ne bi dopala.


Skroz pošteno, slobodno neka crkva, kad je već u kapitalističkom duhovnom raspoloženju, tera FNRJ do Strazbura, ako treba. Ne vidim samo kakve to veze ima sa Srbijom, i sa koloradjanskim skojevcima od kojih se očekuje drešenje kese za plaćanje popovskih penzija i drugih duhovnih dažbina.
freehand freehand 23:31 23.09.2014

Re: Pravedna kaza

Ne vidim samo kakve to veze ima sa Srbijom

Pa to ti kažem.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:20 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

srdjan.pajic
Ustvari to već i postoji u Srbiji, jer se popovima plaća radni staž. Ta lova dolazi iz budžeta, dakle od svakog gradjanina, uključujući i daleke Koloradjane.

Да, ми већ имамо црквени порез, само се он тако не зове.

Што је најгоре, не постоји начин да се човек и њега изузме. Ето, ја, као декларисани атеиста, не могу да спречим држава да део моје зараде узима и даје свештенству у виду уплаћивања здравственог и пензионог осигурања. Мислим да се годишње грађани Србије издвоји око 5.000.000 € за свештенство. И ја међу њима, иако се с тиме не слажем.

Да подсетим: СПЦ има своје фондове, имовину и приходе од којих и иначе исплаћује умировљеним свештенцима пензије. Ово остало, шти им ја и други дајемо, јесте bonus track.

Зашто им се даје?
Јер су заслужили?

Годишњи приходи СПЦ процењују се (нисам сигуран за тачност податка, ја верујем у веће цифре) на 100.000.000 €. Свештенства има око 3.000, што значи да свако од њих годишње приходује 33.000 €, то јест у просеку скоро 3.000 € месечно.

Ех, те лимузине и фирмиране наочаре...



П.Н.
Нека је вечни спокој српком патријарху Павлу у његовом богу, њему, који је, од једне прилике, гледајући у возни парк свештенства испред Патријаршије, трпељиво реко: Ех,шта би било да се нисте заветовали на сиромаштво...
emsiemsi emsiemsi 04:53 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

srdjan.pajic
A koliko znam - ni u jednoj od ovih zemalja crkvi nije oduzeto ništa, kamoli imovina vrednosti kao što je to u FNRJ učinjeno. E sad, pretpostavljam da bi pančevačka parohija rado pristala da se obračunaju svi ti porezi i sve popovske penzije i šta već pod uslovom da joj se plate kirije sa prpiadajućim kamatama za period od '45 do povraćaja imovine, a po cneama kvadrata koje je sama država određivala.
Nego se bojim da se ni ovdašnjim a ni kolorađanskim skojevcima takva ideja i kalkulacija ne bi dopala.


Skroz pošteno, slobodno neka crkva, kad je već u kapitalističkom duhovnom raspoloženju, tera FNRJ do Strazbura, ako treba. Ne vidim samo kakve to veze ima sa Srbijom, i sa koloradjanskim skojevcima od kojih se očekuje drešenje kese za plaćanje popovskih penzija i drugih duhovnih dažbina.

Ви из Колорада не би требало да се оптерећујете са дистрибуцијом средстава које дозначујете матици. Што би рекли у Мајкрософту, баш вас брига шта је 'андр д худ', битно је да њиндоњс функционише.
О дистрибуцији дозначених средстава пристиглих од вас дијаспораца, бринућемо ми матичари - јер свако треба да обавља свој део посла --- ви дозначујете, ми распоређујемо и трошимо.
blogovatelj blogovatelj 05:56 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Ех, те лимузине и фирмиране наочаре...


Kao da svira u ZZ Top.
freehand freehand 06:20 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Годишњи приходи СПЦ процењују се (нисам сигуран за тачност податка, ја верујем у веће цифре) на 100.000.000 €. Свештенства има око 3.000, што значи да свако од њих годишње приходује 33.000 €, то јест у просеку скоро 3.000 € месечно.



Brajoviću, Krugmane!

Jel tako i prihode budžeta Srbije deliš sa brojem činovnika pa dobijaš njihove plate?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:55 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Jel tako i prihode budžeta Srbije deliš sa brojem činovnika pa dobijaš njihove plate?

Економија разликује појмове:
ПЛАТА
ПРИХОД
Ти, изгледа, не.
freehand freehand 09:32 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Predrag Brajovic
Jel tako i prihode budžeta Srbije deliš sa brojem činovnika pa dobijaš njihove plate?

Економија разликује појмове:
ПЛАТА
ПРИХОД
Ти, изгледа, не.


A gde da nađem taj način obračuna po koke se prihodi sveštenstva dobijaju jednostavnim deljenjem prihoda crkve sa brojem sveštenika?
Dele li se isto tako prihodi države, na primer, sa brojem njenih činovnika kako bi se došlo do visine njihovih prihoda?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:34 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

freehand
Dele li se isto tako prihodi države, na primer, sa brojem njenih činovnika kako bi se došlo do visine njihovih prihoda?

Могло би: то би био остварени приход по чиновнику. Како год, то није згодан податак. јер он далеко мање говори о имућности чиновника, а више о богатству и ефикасности државе. Из тог се прихода финансирају: бесплатне школе; бесплатна здравствена заштита; изградња путева; изградња болница; пензије за наше грађане; слање деце у иностранство на операције; социјална помоћ немоћнима и старима; социјална помоћ незапосленима; одржавање јавног реда и мира; еколошка заштита нашег окружења; изградња мостова; капитални енергетски пројекти итд. Тако да он и није неки показатељ имућности чиновника.

Од прихода који се оствари по једном српском чиновнику финансира се све па и далеко више од набројаног, а тек на крају и његова плата. (Btw. приходи чиновника су сличних редова величина, мада 20-30% већи приход остварује се по запосленом у државним и јавним службама.)

Шта се и колико финансира од прихода који се оствари по једном црквеном чиновнику?
Да ли је његов приход одраз његове имућности, за разлику од прихода државног чиновника?
Колико СПЦ од свог прихода издваја за намене сличне горе описаним?
Виде ли ико сиромашног попа?
Зар СПЦ усред сиромашне и економски срозане земље не блиста својим лимузинама, наочарима за сунце, храмовима?

Нема чекања.
Њима је Рај већ на земљи.

Качавенда:


П.Н.
Овако се возе прави пастири:
freehand freehand 10:40 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Могло би: то би био остварени приход по чиновнику. Како год, то није згодан податак. јер он далеко мање говори о имућности чиновника, а више о богатству и ефикасности државе. Из тог се прихода финансирају: бесплатне школе; бесплатна здравствена заштита; изградња путева; изградња болница; пензије за наше грађане; слање деце у иностранство на операције; социјална помоћ немоћнима и старима; социјална помоћ незапосленима; одржавање јавног реда и мира; еколошка заштита нашег окружења; изградња мостова; капитални енергетски пројекти итд. Тако да он и није неки показатељ имућности чиновника.



Moglo bi, samo što to niko nigde ne radi. Niti mogu da pojmim zašto bi to iko činio sem da, ovako kao ti, recimo, optuži činovnike da plivaju u "prihodima".
A onda se još udaviš u patetici od "lečenja bolesne dece" i sličnim sranjima ne bi li nekako opravdao sopstvenu ebsmislicu.
Kakav pajac...
predatortz predatortz 10:49 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Шта се и колико финансира од прихода који се оствари по једном црквеном чиновнику?


Mnogo toga. Deo od onoga što potroši svešteno lice se sliva u budžet kroz PDV. Isto tako sveštenici plaćaju struju, vodu, putarine, registruju vozila, školuju decu, hrane ih i oblače...

Potom, sveštenici uplaćuju u penzioni fond. Država im, i to od 2012. uplaćuje za najnižu osnovicu. Preko te osnovice uplaćuju sami, a uplaćuju svi jer niko nije lud da penziju dočeka sa uplatama za minimalac.

Treće, reče mi jedan čo'ek koji je upućen u problematiku, država je ovim potezom, odnosno uplaćivanjem osiguranja sveštenicima, napravila odličan posao. Sam znaš da u EU ne može ni jedna država koja nije uradila poštenu restituciju. Crkva i država su postigle dil oko imovine, odnosno crkva se odrekla prava da 'nabija mak na konac'.

E sad, ti si pametan čovek, lako bi znao da predvidiš šta bi sa budžetom bilo da je crkva tražila baš sve, pa plus sa projektovanim prihodima i kamatama.

Uzgred, Srbija dotira oko 2000 sveštenika, što pavoslavnih, što ostalih. I to, ponavljam, za minimalac. Šta je sa desetinama hiljada partijskih žbirova u agencijama i službama čiji broj se ne može ni da utvrdi? A oni su, svi do jednog, daleko od minimalca. To glođe budžet Srbije, ne glođu ga popovi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:03 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predatortz
Crkva i država su postigle dil oko imovine, odnosno crkva se odrekla prava da 'nabija mak na konac'.

Где је и кад потписан тај споразум?
predatortz predatortz 11:05 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Predrag Brajovic
predatortz
Crkva i država su postigle dil oko imovine, odnosno crkva se odrekla prava da 'nabija mak na konac'.

Где је и кад потписан тај споразум?


Usmeni je, džentlmenski...
alselone alselone 11:10 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

Usmeni je, džentlmenski...


Kad je mene onda karta krenula...
freehand freehand 11:10 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predatortz
Predrag Brajovic
predatortz
Crkva i država su postigle dil oko imovine, odnosno crkva se odrekla prava da 'nabija mak na konac'.

Где је и кад потписан тај споразум?


Usmeni je, džentlmenski...

Temo je, pored onog iz '45 kojim se dobrovoljno crkva svega odrekla, overenog sa "Razvaljuj!" pečatom.

Eh, jebene freske...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:10 24.09.2014

Re: Pravedna kaza

predatortz
Predrag Brajovic
predatortz
Crkva i država su postigle dil oko imovine, odnosno crkva se odrekla prava da 'nabija mak na konac'.

Где је и кад потписан тај споразум?

Usmeni je, džentlmenski...

:)

Prema podacima srpske Direkcije za restituciju, Srpska crkva potražuje 73.150 hektara zemljišta - uglavnom oranica i šuma. Traži i 451 poslovni objekat, čija je ukupna površina 135.558 kvadrata. SPC ima i dokumentaciju na osnovu koje zahteva vraćanje 696 stambenih objekata, površine 55.816 kvadrata, ali i 83 groblja. Pojedinačno, država najviše duguje eparhijama bačkoj, sremskoj i šumadijskoj.

ИЗВОР

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana