Budućnost| Politika| Region| Religija

Pomirenje u regionu, najbolja brana protiv svih izazova

Milan Karagaća RSS / 10.01.2015. u 23:02

Događaji u Francuskoj i posledice koje će izazvati , a pogotovo sve ono što smo već pretrpeli, dovoljno ozbiljno govore da se svi trebaju uzrdžavati od  teških reči, pogotovo političari i verski poglavari jer iza teških reči uvek slede fanatici koji onda u ime toga mogu da počine potpuno nerazumna i brutalna teroristička dela.Naš region je zbog svoje multietničke i multinacionalne strukture i veoma ružnih događaja i iskustava iz prošlosti u ozbiljnoj opasnosti kojoj se može suprostaviti samo zajednički. Preduslov za zajedničko delovanje i suprostavljanje svim izazovima je istinsko  pomirenje.rukovanje-yu.jpg

Krajnje je vreme da svi shvate da je pitanje opšteg pomirenja i katarze u interesu svakog naroda i svake države na prostoru biše SFRJ, jer je to pitanje mira, sigurnosti i budućnosti.

Ovih dana povodom Božićnih praznika svi crkveni poglavari od najviših do sveštenika na nivou parohija puni su propovedi o miru i pomirenju, ljubavi, bratstvu, slozi i svega najmiroljubijieg i najradosnijeg , uz krupne reči Bože pomozi. Skoro isto će nam ponoviti u svojoj Ramazanskoj poruci i poglavari Islamske verske zajednice.

Ni političari od predsednika država, vlada, stranačkih prvaka i svih drugih koji su bili u prilici da nešto kažu o ljubavi i pomirenju ništa nisu zaostajali , a čak su bili i decidniji i konkretniji od okoštalih crkvenih poslanica koje se ne menjaju vekovima. Pa bogami i estradne zvezde, javne ličnosti, pa razne tabloidne ličice i likovi sa time se razmetaše.

I šta imamo, ništa osim praznih priča za jednokratnu upotrebu, pa se treba zapitati da li je zaista moguće ,i kako, pomirenje na prostorima bivše SFRJ, pomirenje u smislu da živimo kao ljudi bez mržnje i , naročito, stalnog podgrejavanja svađa, podbadanja, pretnji mržnjom i nekim novim ratovima. Da je malo iskrenosti u tim porukama za jednonedeljnu upotrebu možemo se lako uveriti jer odmah posle toga, a neki i ranije, počnu sa trovanjem naroda izjavama koje su potpune suprotne.

Za pomirenje je neophodna volja ,iskrenost i hrabrost, a dobra instrukcija svima mogle biti reči prof. Jerotića i pismo Adenauera bonskom županu 1946.godine. (evo original)

Profesor  Jerotić , je još 1999.godine , između ostalog ,rekao :“ Poslednja tragična zbivanja sa srpskim narodom,nisu li još jedna i možda poslednja opomena, šansa i izazov da na stoletna pitanja o karakteru srpskog naroda progovorimo otvorenu reč, kao konzilijum lekara nad bolesnikom, jer će od postavljene dijagnoze zavisiti i lečenje. ... Ne treba se bojati iznošenja istine! Dugogodišnja laž duboko je iskvarila ovaj narod zadržavajući ga na stupnju deteta koje to više nije. Istina uvek čisti i pomaže sazrevanju i pojedinca i naroda. Moramo biti spremni da saslušamo istinu o sebi, a posle toga – ne svetiti se, niti dozvoliti u sebi mesta anarhičnoj obesti. Samo u tome slučaju istina će delovati katarzično”.

To važi za sve narode na ovom prostoru pa neka svako umesto  reči “srpski narod” stavi ime svog naroda  i u okvirima svoje države i nacije o tome dobro razmisle. Kada razmisle i odluče se da urade nešto korisno za svoj i sve narode , trebalo bi da svi politički i verski lideri, političari, partijski aparatčici, nabeđeni novoistoričari i nacionalno-verski patriJotski društveno-politički delatnici u obliku novinara i novinarčića, spisatelja, analitičara i drugih pažljivo prouče Pismo Adenauera bonskom parohu. Pa kada predsednici novonastalih država shvate da su zaista shvatili neka napišu isto takvo pismo verskim vođama i verskim institucijama svojih naciona. Podvlačim, tek onda kada budu sigurni da su shvatili i da mogu biti toliko iskreni i pošteni da navedu sve što su pripadnici njihovih nacija i vera radili drugima, a verski poglavari su ćutali i još ćute.

E onda mogu svako pojedinačno da takvo isto pismo napišu ostalima, a mogu i da se sastanu  svi predsednici država i vlada i svi poglavari verskih zajednica i zajedno napišu, usvoje I objave Dekalraciju o pomirenju ,upravo na temelju Adenauerovog pisma.

Da bi uopšte počelo ozbiljno pomirenje kod nas, na prostorima bivše SFRJ treba , dakle, Adenauerova spremnost za suočavanje sa istinom i osudu zločina. Šuština je priznati sebi i drugima istinu o sebi i drugima i iskreno pružiti ruku pomirenja. Nemački političari su imali i hrabrosti i mudrosti da svoj narod izvedu na put katarze i denacifikacije i danas taj narod rehabilitovali i uzdigli među najnaprednije narode sveta, iako i dan danas postoje slučajevi kolektivne krivice koju osećaju generacije mladih Nemaca zbog zla koje su učinili njihovi preci.Svakako, ima i neonacista koji pokušavaju da to opravdaju i, ponove ako bi im se dozvolilo.

 Nije teško ni prepisati Adenauerovo pismo samo u njemu promeniti imena, tako da svako stavi ime svojih, evo pisma:

“Prema mom mišljenju, nemački narod, a i biskupi i kler snose golemu krivicu zbog događanja u koncentracionim logorima. Tačno je da se nakon toga možda nije imalo više što uraditi. Krivica je počinjena ranije. Nemački narod, a i biskupi i kler velikim delom, upustili su se u nacionalsocijalističku agitaciju. On se gotovo bez otpora, čak dečlimično s oduševljenjem, izjednačio na svim područjima koja su označena u članku. U tome leži njegova krivica. Ali uostalom takođe se znalo – da se i nije znalo za događanja u logorima u njihovoj punoj meri – da su lična sloboda, sva pravna načela gažena nogama, da su u koncentracionim logorima činjene velike grozote, da su Gestapo, naše SS trupe, a delimično i naše trupe u Poljskoj i Rusiji postupali s besprimerenim grozotama prema civilnom stanovništvu. Pogromi Židova 1933. i 1938. zbivali su se potpuno javno. Mi smo oficijelno obznanili umorstva talaca u Francuskoj. Odista se dakle ne može tvrditi da javnost nije znala da su se nacionalsocijalistička vlast i vrhovna komanda stalno ogrešili u načelu o prirodno pravo, o Hašku konvenciju i o najjednostavnije naloge čovečnosti. Verujem da bi, da su biskupi svi zajedno jednog određenog dana javno s propovedaonica zauzeli stav protiv toga, oni mogli puno toga srečiti. To se nije desilo i za to nema izgovora. Da su biskupi zbog toga dospeli u zatvor ili u koncentracione logore, to ne bi bilo šteta, naprotiv.Sve se to nije zbilo i zato je najbolje da ćuti. Znam sigurno da se preminuli Papa (Pio XI, prim. prev.) točno slaže s mojom osudom. Kako misli sadašnji Papa, ne znam.”

Donošenje dekaracija u kojoj se države upravo tako deklarišu i osuđuju jasno po imenu i formaciji one koji su počinili grozote i donošenje zakona o zabrani negiranja zločina, holokausta, genocida i zločina protiv čovečnosti i naročito zabrani rehabilitacije i veličanja počinilaca tih dela, bio bi veliki civilizacijski korak ka istinskom pomirenju,bilo bi olakšanje za sve. (čak ne moraju mnogo da se trude pišući jedni drugima, evo neka prepišu Adenauerovo pismo i samo izmene odgovarajuće nazive.Mislim da bi trebalo u celini prepisati stav iz pisma koji se odnosi na biskupe , pa reći „Verujemo da bi, da su poglavari svih verskih zajednica zajedno jednog određenog dana javno zauzeli stav protiv ratova devedesetih godina, da sui naložili svojim vladikama, biskupima, popovima, župnicima, hodžama da vode antiratnu a ne ratnohuškačku propoved među svojim  vernicima, oni mogli puno toga srečiti. To se nije desilo, oni su upravo radili suprotno, i za to nema izgovora.Pa hajde sada svi zajedno da radimo pravu stvar za mir i pomirenje”

Bio bi to prvi civilizacijski korak hrabrosti da istupe pred svoj narod i svet i povedu ga putem katarze i pomirenja, a ne na puteve novih zločina i stradanja.

U osnovi iskrenog  trajnog pomirenja je istina i spremnost da se sa njom svi suoče.

Nažalost, kod svih još uvek preovlađuje samo jedna istina-“naša istina”, što je lepo opisao bivši diplomata i književnik Ljubomir Anđelković:  "Pre glasanja šta treba da bude naša istina, svi koji žele da budu „mi“, moraju da znaju da ćemo kao istinu prihvatiti samo ono što nam obezbeđuje mirnu savest, ali i dovoljnu količinu pravednog gneva da jebemo mater onima koji drugačije pamte. I mi i oni (koji nisu „mi“) dresirani smo da se kunemo samo u svako-svoju-istinu i da poštujemo samo one svoje, predivne, zlatnim slovima ispisane epove i hagiografije, koje nas pune ponosom i daju nam snagu. Sve tuđe, neistinite i nakaradne istine treba zabraniti! One ne smeju da budu dostupne ni deci ni odraslima, jer su pune otrova. Tuđe istine su mnogo gore od narkotika. One moraju da ostanu strogo čuvana tajna!"

Za iskreno suočavanje sa istinom uopšte potrebna je mudrost jednog Jerotića, državnička hrabrost  odgovornost jednog Adenauera i poštenje i čovečnost jednog Branta.

Pitanje da li je pomirenje moguće je pre svega pitanje koliko su oni koji su na javnim državnim i verskim dužnostima spremni da budu prvo ljudi pa onda  sve ostalo.

Dakle,  koliko mogu predsednici država, vlada, ministri, patrijarh, biskup, Reis, vladike , biskupi, intelektualci, akademici, nabeđeni novoistoričari i nacionalno-verski patriJotski društveno-politički delatnici u obliku novinara i novinarčića, spisatelja, analitičara i dr.ugi, da se i delima uzdignu na nivo onoga što govore povodom Božića i Bajrama ili drugim prilikama, koliko zaista tako misle a koliko foliraju.

Pomirenje bi budućim generacijama uskratilo muke suočavanja sa zločinima koje su neki počinili u njihovo ime i obezbedilo život u mirnom i sigurnom okruženju.

Ne bi bilo dobro da ih na pomirenje nateraju neki nekontrolisani događaji širih razmera izazvani upravo verskim i šovinističkim ekstremizmima koji se međusobno podhranjuju, a stradaju nedužni građani.



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 00:32 11.01.2015

?

Gde nestaše komentari?
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:34 11.01.2015

Re: ?

nask
Gde nestaše komentari?

evo upravo sam objasnio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:44 11.01.2015

Re: ?

nask
Gde nestaše komentari?


Puca sdesna, puca sleva
na sve strane vatra seva
kad eto ti stiže sila
partizanska eskadrila
cenzuri je vična bila
komentare počistila.
Milan Karagaća Milan Karagaća 01:01 11.01.2015

Re: ?

hoochie coochie man
nask
Gde nestaše komentari?


Puca sdesna, puca sleva
na sve strane vatra seva
kad eto ti stiže sila
partizanska eskadrila
cenzuri je vična bila
komentare počistila.

Lepa ti pesmica ali nije lepo što nisi objektivan jer komentari nisu tretirali temu već vređali autora.
Uostalom, ja ovo nisam ni pisao radi onih koji bi večno da se svađaju a tuđa deca da ginu već mi je namera da se učini sve kako bi se sprečilo da sutra , ne daj Bože, negde neki ludaci kod nas slično urade pa pobiju nedužne ljude.Nadam se da ni ti ne želiš da se to desi i da je važnije pitanje šta učiniti da se to zajednički prevenira nego primitivno pro..ravanje i trolovanje.
Pa sada ko razume razumeće da prvo moraju obaveštajni i bezbednosni sistemi svih država u regionu tesno sarađivati i profesionalno razmenjivati podatke, a ne, kao što je nekada bilo, da čak pomažu ekstremiste da onom drugome nanesu zlo.E da bi to funkcionisalo moraju i odnosi između država u regionu biti iskreni a to ne može bez konačnog pomirenja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:05 11.01.2015

Re: ?

Lepa ti pesmica


Ma smislio bih i lepšu al sam mislio da ćeš obrisati, vidim osladilo ti se, pa se nisam ni trudio posebno.

A pravo da ti kažem blog nisam ni čitao, takav običaj ovde, komentariše se napamet.
Milan Karagaća Milan Karagaća 01:19 11.01.2015

Re: ?

hoochie coochie man
Lepa ti pesmica


Ma smislio bih i lepšu al sam mislio da ćeš obrisati, vidim osladilo ti se, pa se nisam ni trudio posebno.

A pravo da ti kažem blog nisam ni čitao, takav običaj ovde, komentariše se napamet.

Hvala na iskrenosti.Znači samo se pogleda ime i opleti po njemu bez obzira šta je tema . Ja tako ne radim, prvo pročitam tekst pa komentarišem.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:34 11.01.2015

Molim

sve one kojima se ne sviđa tema ni moj pristup da ako već žele da izraze svoj stav neka to urade uljudno, bez vređanja na ličnoj osnovi i trolovanja.
Inače, u skladu sa temom svi oni koji vređaju, pokušavaju da raspiruju mržnju biće im komentari obrisani.
Unapred hvala.
Unfuckable Unfuckable 02:56 11.01.2015

Re: Molim

sve one kojima se ne sviđa tema ni moj pristup da ako već žele da izraze svoj stav neka to urade uljudno, bez vređanja na ličnoj osnovi i trolovanja.


ok evo meni se ne sviđa padež (je l' se tako vika?)
u naslovu

Pomirenju u regionu,najbolja brana protiv svih izazova
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:16 11.01.2015

Re: Molim

Unfuckable
sve one kojima se ne sviđa tema ni moj pristup da ako već žele da izraze svoj stav neka to urade uljudno, bez vređanja na ličnoj osnovi i trolovanja.


ok evo meni se ne sviđa padež (je l' se tako vika?)
u naslovu

Pomirenju u regionu,najbolja brana protiv svih izazova


A i ovo "n" bi moglo malo da se odmakne od zareza, po sistemu "od-ruči!". Cenim da ovo nije vredjanje na ličnoj osnovi, mada možda jeste trol u povoju.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:41 11.01.2015

Re: Molim

Unfuckable
sve one kojima se ne sviđa tema ni moj pristup da ako već žele da izraze svoj stav neka to urade uljudno, bez vređanja na ličnoj osnovi i trolovanja.


ok evo meni se ne sviđa padež (je l' se tako vika?)
u naslovu

Pomirenju u regionu,najbolja brana protiv svih izazova

Hvala lepo, slovna greška, ispravljeno.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 05:35 11.01.2015

Pomirenje, izvinjenje...

Mnogo toga ne razumem, ali me uvek iznenadi koliko povrshno i iracionalno, gotovo estradno-emotivno, nashi ljudi mogu da "razmishljaju".

Naravno - znam da se zaista ne radi o razmishljanju. Josh manje o razumevanju. Uglavnom je to neko "prichanje" ili "pisanje". Ali svejedno - kolichina ovakvih neznam-kako-da-ih-vishe-nazovem vrckanja kroz svoje zivote je zapanjujuca. I otuzna. I infuriating.

Zbilja - koliko decenija je potrebno da osrednje ljudsko bice razume ELEMENTARNE obrise realnosti u kojoj zivi? Ili abog chega je toliko teshko razumeti istoriju, onakvu kakva je? Bez samoudovoljavanja, samodopadljivosti, wishful thinking? Koliko je teshko razumeti i prihvatiti sebe i svoj zivot?

Karagaca - govorite o "miru", "bezbednosti"... itd. Ni jedno ni drugo ne postoje u realnom svetu. Ni globalno, niti lokalno, narochito u znachajnom vremenskom kontinuitetu.
Mir,bezbednost, stabilnost... je "intelektualno emotivna shtaka" (chini se ne samo Srpskog) nekih naroda. Uglavnom neuspeshnih. Recimo Ruskog, Ukrajinskog, Srpskog... Slovenskog?
Takvi, izgleda zauvek, maloletni narodi stalno iznova "interpretiraju" svoju istoriju i traze "silver bullet" za svoju buducnost.

Sharena laza i izgovor za sopstvenu pasivnost i reaktivnost. Lenjost.
Privremeni mir, privremena bezbednost, privremena stabilnost se ZARADJUJU. Uglavnom borbom, ratom, sukobom - otporom inerciji i tudjim, suprotnim, interesima.
Govorite o "pomirenju" koje se nigde, nikada, nikome ZAISTA nije dogodilo. I to "pomirenje" je po vama "jedino reshenje".
Samo da isheklamo taj leteci cilim i odosmo u Shangrila?

Ne znam. Shta god da kazem, povredicu vasha tanana osecanja. Ali stvarno, zaista!?

Kako bi izgledalo to pomirenje?

Predsednichke, parlamentarne, nekakve "deklaracije"?
Susreti i grljenja?
Svenarodne katarzichne svetkovine?
Radne akcije sa pevanjem, znojenjem, ...?
Ko da se "miri"? Svako? Sa svakim? Lichno? Grupno? Na nivou mesne zajednice, opshtine?
Jednom? Dvaput? Svako jutro pre doruchka?

I shta onda? Mozemo, napokon, da sednemo i odmorimo ili odemo na spavanje? Na kaficu? Na miru!?
U penziju? Radosni i spokojni?

Narod koji nije uspeo da iznedri dovoljno intelekta, ljubavi prema istini, i samoposhtovanja da razume svoju istoriju, svoju sadashnjost i da envision svoju buducnost je jednostavno osudjen na odumiranje i nestanak. Narod koji ne razume izazov, sukob i borbu, ne raduje im se i ne slavi ih, nema buducnost. I u nishtavilo moze da ode pevajuci sebi uspavanke i chekajuci na svog dzelata koji ce sigurno doci, u bilo kom trenutku, iz bilo kog pravca i sa bilo kojim licem.
A i bez dzelata, to debelo, jalovo, lenjo krme bi nestalo bilo zbog prezderavanja ili nesposobnosti da napravi potomstvo, ili oba.

Ne znam shta je Dzoni mislio sa "prde u prashinu", niti zashto mi je to sada palo na pamet.
emsiemsi emsiemsi 09:20 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

cane.srbljanovic
Mnogo toga ne razumem, ali me uvek iznenadi koliko povrshno i iracionalno, gotovo estradno-emotivno, nashi ljudi mogu da "razmishljaju".

Naravno - znam da se zaista ne radi o razmishljanju. Josh manje o razumevanju. Uglavnom je to neko "prichanje" ili "pisanje". Ali svejedno - kolichina ovakvih neznam-kako-da-ih-vishe-nazovem vrckanja kroz svoje zivote je zapanjujuca. I otuzna. I infuriating.

Zbilja - koliko decenija je potrebno da osrednje ljudsko bice razume ELEMENTARNE obrise realnosti u kojoj zivi? Ili abog chega je toliko teshko razumeti istoriju, onakvu kakva je? Bez samoudovoljavanja, samodopadljivosti, wishful thinking? Koliko je teshko razumeti i prihvatiti sebe i svoj zivot?

Karagaca - govorite o "miru", "bezbednosti"... itd. Ni jedno ni drugo ne postoje u realnom svetu. Ni globalno, niti lokalno, narochito u znachajnom vremenskom kontinuitetu.
Mir,bezbednost, stabilnost... je "intelektualno emotivna shtaka" (chini se ne samo Srpskog) nekih naroda. Uglavnom neuspeshnih. Recimo Ruskog, Ukrajinskog, Srpskog... Slovenskog?
Takvi, izgleda zauvek, maloletni narodi stalno iznova "interpretiraju" svoju istoriju i traze "silver bullet" za svoju buducnost.

Sharena laza i izgovor za sopstvenu pasivnost i reaktivnost. Lenjost.
Privremeni mir, privremena bezbednost, privremena stabilnost se ZARADJUJU. Uglavnom borbom, ratom, sukobom - otporom inerciji i tudjim, suprotnim, interesima.
Govorite o "pomirenju" koje se nigde, nikada, nikome ZAISTA nije dogodilo. I to "pomirenje" je po vama "jedino reshenje".
Samo da isheklamo taj leteci cilim i odosmo u Shangrila?

Ne znam. Shta god da kazem, povredicu vasha tanana osecanja. Ali stvarno, zaista!?

Kako bi izgledalo to pomirenje?

Predsednichke, parlamentarne, nekakve "deklaracije"?
Susreti i grljenja?
Svenarodne katarzichne svetkovine?
Radne akcije sa pevanjem, znojenjem, ...?
Ko da se "miri"? Svako? Sa svakim? Lichno? Grupno? Na nivou mesne zajednice, opshtine?
Jednom? Dvaput? Svako jutro pre doruchka?

I shta onda? Mozemo, napokon, da sednemo i odmorimo ili odemo na spavanje? Na kaficu? Na miru!?
U penziju? Radosni i spokojni?

Narod koji nije uspeo da iznedri dovoljno intelekta, ljubavi prema istini, i samoposhtovanja da razume svoju istoriju, svoju sadashnjost i da envision svoju buducnost je jednostavno osudjen na odumiranje i nestanak. Narod koji ne razume izazov, sukob i borbu, ne raduje im se i ne slavi ih, nema buducnost. I u nishtavilo moze da ode pevajuci sebi uspavanke i chekajuci na svog dzelata koji ce sigurno doci, u bilo kom trenutku, iz bilo kog pravca i sa bilo kojim licem.
A i bez dzelata, to debelo, jalovo, lenjo krme bi nestalo bilo zbog prezderavanja ili nesposobnosti da napravi potomstvo, ili oba.

Ne znam shta je Dzoni mislio sa "prde u prashinu", niti zashto mi je to sada palo na pamet.

Сагласан !
Успут --- само разграничење са најближим комшијама, постављањем јасних међа, у свим сферама, може да подигне ниво заштићености свих међаша.
Успут 2 --- нпр. како се мирити са неким ко је усташке провинијенције ? Зашто би се мирили са таквима ?
timotije timotije 09:32 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Milan Karagaća Milan Karagaća 10:56 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Govorite o "pomirenju" koje se nigde, nikada, nikome ZAISTA nije dogodilo. I to "pomirenje" je po vama "jedino reshenje".

Nadam se da ti je poznata situacija u Skandinavlju, pa Švajcarskoj.

Kako bi izgledalo to pomirenje?

Prvo da se svako presabere i rasčisti sa sobom i kod sebe ali iskreno bez laži.Evo kako , ako nisi pročitao:"Profesor Jerotić , je još 1999.godine , između ostalog ,rekao :“ Poslednja tragična zbivanja sa srpskim narodom,nisu li još jedna i možda poslednja opomena, šansa i izazov da na stoletna pitanja o karakteru srpskog naroda progovorimo otvorenu reč, kao konzilijum lekara nad bolesnikom, jer će od postavljene dijagnoze zavisiti i lečenje. ... Ne treba se bojati iznošenja istine! Dugogodišnja laž duboko je iskvarila ovaj narod zadržavajući ga na stupnju deteta koje to više nije. Istina uvek čisti i pomaže sazrevanju i pojedinca i naroda. Moramo biti spremni da saslušamo istinu o sebi, a posle toga – ne svetiti se, niti dozvoliti u sebi mesta anarhičnoj obesti. Samo u tome slučaju istina će delovati katarzično”.
E tako neka svako uradi kod sebe pa će svoju naciju izvesti na zdrav razum i kada to svi urade onda zdravorazumskim neće biti teško da se pomire i zajednički brinu o zajedničkim opasnostima po mir, a to je recimo ekstremizam, verski, nacionalni, ideološki.Pa neka svako kod sebe takve stavi pod kontrolu a ne da im oni diktiraju odnose sa drugima.
A Deklaracija, pa to je jedan simboličan akt kojim bi se promovisali civilizacijske i ljudske vrednosti, a osudila svako veličanje, rehabilitacija i promovisanje ličnosti, pokreta i događaja iz bilo čije istorije koji su zagovarali mržnju, istrebljenje onih drugih, rat, zloćine i nasilje.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:15 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Успут --- само разграничење са најближим комшијама, постављањем јасних међа, у свим сферама, може да подигне ниво заштићености свих међаша.

Nažalost ni međe ni zidovi nisu prepreka za ekstremiste, kriminalce i sve ono što ugrožava miran život građana. Međe im samo pomažu da jačaju, a te iste međe i zidovi samo štete normalnim ljudima i prepreka su komunikaciji normalnih.
Успут 2 --- нпр. како се мирити са неким ко је усташке провинијенције ? Зашто би се мирили са таквима ?

Ja sam pisao o regionu. Prema tome ustaška provoinijencija je problem i zadatak hrvatske države da ga reši, eliminiše , da izvrši istinsku katarzu i onda pokaže da je za istinsko pomirenje.
Tačno je, dok god se relativizuju, rehabilituju i slave kao heroji oni koji su bili nosioci mržnje, ratova, zločina i tamo i ovde , ne pože se govoriti o suštinskom pomirenju već samo o fingiranju političara kada im treba. Sve lepo piše u uvodnom tekstu pa pročitaj.
Pa eto recimo zamislimo, a teško je zamisliti, da Josipović, Nikolić, Izetbegović reše da postupe kao Adenauer u onom pismu.Pa Josipović da kaže kako je katolički kler ćutao na ustaške zločine i zločine hrvatskih formacija 90-ih, Nikolić kako je SPC bila izrazito protiv oslobodilaćkog pokreta i na strani kolaboracionista, kako nije reagovala na četničke zločine tokom 2.svetskog rata i tokom ratova 90-ih, a Izetbegović Islamskoj zajednici isto to za ponašanje hodža tokom 2.svetskog rata i ratova 90-ih.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 11:49 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...


Nadam se da ti je poznata situacija u Skandinavlju, pa Švajcarskoj.


Hm, u Skandinavlju slabo pa Shvajcarskoj onako. Tako nekako, valjda. Jesam li vas dobro razumeo?

U stvari, iskreno, nisam vas razumeo. Shta je "skandinavlje"? I kakva je situacija u "pa Shvajcarskoj"? I da li idu jedno za drugim, pa trecim? Tim redom? Izgleda da je redosled vazan?


Prvo da se svako presabere i rasčisti sa sobom i kod sebe ali iskreno bez laži


Znam (u stvari ne znam, ali mi zvuchi tako) da je ovo shto ste rekli izvanredna, briljantna ideja. I znam to zbog dve stvari:
1. Uopshte je ne razumem, i
2. Ne znam shta bih s njom

Shto mi govori da bi trebalo da je neizostavno i odmah probamo. Probali smo jugoslovenstvo, komunizam, bratstvo-jedinstvo, itd ... pa shta nam fali? Ovo je mozda i bolje.

E tako neka svako uradi kod sebe pa će svoju naciju izvesti na zdrav razum i kada to svi urade onda zdravorazumskim neće biti teško da se pomire i zajednički brinu o zajedničkim opasnostima


Izvanredno g Karagaca.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:59 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

U stvari, iskreno, nisam vas razumeo. Shta je "skandinavlje"? I kakva je situacija u "pa Shvajcarskoj"? I da li idu jedno za drugim, pa trecim? Tim redom? Izgleda da je redosled vazan?

Pa ako ne razumeš u kakvim su odnosima Skandinavske zemlje, a isto su ratovale međusobno, a sada imaju čak i zajedničke ambasade u inostranstvu, imaju Skandinavski savet ministara, priznaju se i uvađavaju međusobno uz priznavanje i jezika i diploma, slobodno zaposenje u svim državama. Pa nisu oni svoju istoriju zaboravili, samo su pametni da je ne ponavljaju već grade budućnost bez sukoba.
A u Švajcarskoj žive tri nacije pa se ne tamane međusobno i to nisu radili čak ni za vreme dok su ostalom Evropom tutnjali 1. i 2. svetski rat. Znači da može.
Izvanredno g Karagaca.

Izvanreno je za prof. Jerotića koga sam parafrazirao, a on je , priznaćeš, mnooogo veće ime od tebe i mene i bolje se u te stvai razume od nas dvojice.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 12:42 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...


Izvanreno je za prof. Jerotića koga sam parafrazirao, a on je , priznaćeš, mnooogo veće ime od tebe i mene i bolje se u te stvai razume od nas dvojice.


Da, da svakako g. Karagaca.

Ukoliko nije preterano, hteo sam da vas pitam o nechemu shto nema veze sa temom - Shta vi mislite o ovim smanjenjima penzija i koliko je to pogodilo penzionere, i da li postoji shansa da se prikljuchite Vucicevom timu, ukoliko oni iz vlade chitaju blogove i mogu da primete talenat i kvalitet?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:02 11.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Da, da svakakoUkoliko nije preterano, hteo sam da vas pitam o nechemu shto nema veze sa temom

Da svakako je preterano, ja da sam na tvom mestu ne bih me zajebavao, a kao što vidiš sa svoga mesta ne zajebavam tebe.
Informacije radi , ja blogove pišem od 2006.godine kada ni sam Vučić nije verovao da će biti premijer. Pa ako ti nije teško i onda sam kritikovao i hvalio i vlast i opoziciju zavisno od toga da li su radili nešto korisno za narod ili glupost.
Što se smanjenja penzija tiče, teško onoj ekonomiji koja misli da će se oporaviti smanjenjem penzija a zapošljavanjem stranački ljudi i bez odgovaraujeće školske spreme na izmišljena ili duplirana radna mesta sa bezobrazno visokim platama. Pa onda toliki broj agencija i raznih regulatornih tela kao da je vlada i kompletna ministarstva retardirana pa umesto da ministarstva regulišu stvari iz svoje nadležnosti to im rade agencije.
Ako baš mora i smanjenje penzija onda nemam ni tu ništa protiv ali da se sve drugo predhodno uradi, pa onda da se svima smanji srazmerno. Zašto recimo nisu ograničili primanja u vladinom sektoru, ministarstvima , agencijama, JP na 150.000 a sve ostalo neka ide u stabilizacioni fond. I da se sve to oroči na recimo 2 godine.
Eto odgovorih ti čak i na provokaciju i trol.
cane cane 02:01 12.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

A u Švajcarskoj žive tri nacije



koje to tri nacije zive u svajcarskoj?

Milan Karagaća Milan Karagaća 11:48 12.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

cane
A u Švajcarskoj žive tri nacije



koje to tri nacije zive u svajcarskoj?


Pa pazi ovako, prvo Švajcarska se piše velikim početnim slovom, a u istoj su u službenoj upotrebi tri jezika tj. jezici tri naroda koji žive u toj državi ravnopravno.Pa pošto ovo nije čas geografije ostavljam da se sam informišeš koji su to jezici i nacije.
cane cane 16:14 12.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Pa pazi ovako, prvo Švajcarska se piše velikim početnim slovom, a u istoj su u službenoj upotrebi tri jezika tj. jezici tri naroda koji žive u toj državi ravnopravno.Pa pošto ovo nije čas geografije ostavljam da se sam informišeš koji su to jezici i nacije.


pazi ti ovako, poslednji si koji moze bilo koga ovde da proziva za gramaticke greske, ako je uopste u pitanju gramaticka greska.

na blogu uglavnom sve pisem malim slovima, latinicom, a ti bi bar mogao da se dogovoris sam sa sobom da li objavljujes latinicom, cirilicom, ili pises latinicom pa uz los konvertor prebacis na cirilicu, itd itd... elem, preskoci me lekcija o pravopisu.

a o svajcarskoj, ne nisu u upotrebi tri jezika, vec cetiri. sluzbena.

raspitaj se, jer posle toga slede dva nagradna pitanje za tebe (to je ono, negde sedmi osnovne) - 1) koji su to jezici? i 2) koje su to 'nacije' (pojam na kome ti uporno insistiras). kad insistiras, onda ih nabroj, pls...

i zaista, ovo nije cas ni geografije ni pravopisa ni odbrambene doktrine, vec samo mali pokazatelj opsteg obrazovanja onih koji su 'radili' u diplomatiji, i jos ponesto.



Milan Karagaća Milan Karagaća 19:26 12.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

a o svajcarskoj, ne nisu u upotrebi tri jezika, vec cetiri. sluzbena.

Službeni jezici Švajcarske konfederacije su nemački , kojim govori preko 63% stanovništva, francuski , kojim govori preko 20% i italijanski kojim govori blizu 7%, a u komunikaciji u komunikaciji sa ljudima retoromanskog porekla, romanš je takođe službeni jezik Švajcarske Konfederacije koji inače govori oko o,5% stanovnika u kantonu Graubindenu.Prema tome,romanš se priznaje kao sluđbeni jezik ali se čl. 70. utvrđuje da su službeni jezici Švacarske konfederacije ova tri, kojim govore Švajcarci nemačkog, fransuskog i italijanskog govornog područja.
I nemoj da mi postavljaš nikakva pitanja.
Prijatno.
cane cane 23:40 12.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

I nemoj da mi postavljaš nikakva pitanja.


hocu. bravo majstore, rasturio si wikipediu. samo, jos si iz mog komentara mogao da saznas da su u pitanju cetiri sluzbena jezika, a ne 3, kako si tvrdio.

sluđbeni


sta znaci ova rec?

i, sad da se vratimo na pocetak, koje su to 'tri nacije' koje zive u svajcarskoj?
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:48 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

sta znaci ova rec?

zar treba toliko pameti da bi se videla slovna greška i da piše službeni.
koje su to 'tri nacije' koje zive u svajcarskoj?

pa valjda muški, ženski i deca. Valjda znaš specifičnost Švajcarske,ili je gledaš iz balkanske vizure.
Ajde malo oladi i prestani već jednom.
cane cane 01:12 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

a deca nisu muski i zenski?

znam specificnost svajcarske, zato te i pitam - koje tri nacije zive u svajcarskoj, kako si tvrdio u prvom postu.

ili si u medjuvremenu odstupio od svojih prvobitnih uverenja?
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:36 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

cane
a deca nisu muski i zenski?

znam specificnost svajcarske, zato te i pitam - koje tri nacije zive u svajcarskoj, kako si tvrdio u prvom postu.

ili si u medjuvremenu odstupio od svojih prvobitnih uverenja?

pa vidiš pošto ti ne voliš jugoslovenstvo i Jugoslovene kojih je bilo oko 1,6 miliona u SFRJ, dakle ljudi koji su se tako nacionalno pisali a znali su svoje srpsko, muslimansko, hrvatsko, crnogorsko, makedonsko i mešovito nacionalno poreklo.Tako ti i u Švajcarskoj nemački govoreća populacija zna za svoje nemačko poreklo, nacionalnu tradiciju, kao što to isto znaju i poštuju francuski govoreće stanovništvo, odnosno italijanski govoreće stanovništvo i svi oni imaju kulturne i druge veze sa državama gde živi matica, a tako su i geografski kantoni. Prema tome po našim poimanjima to su pripadnici tri nacije bukvalno, mada moja poenta nije bila na bukvalnom već suštinskom da tri naroda koja govore tri različita jezika mogu da žive mirno u uređenoj državi, za razliku od nas gde ne mogu zajedno ni oni koji govore isti jezik srpsko-hrvatski već čak i te jezike kvari praveći neke nove rogobatne.Pa čak i kada na tim rogobatnim varijantama razgovaraju apsolutno razumeju šta ko govori dok, priznaćeš, ako nemački, francuski i italijanski imaju sličnosti taman toliko kao srpski, albanski i mađarski.Eto ti tu primera za pomirenje o kojem je ova tema a ne da se propitujemo šta je radio Robin Hud i Nemanja.A i u Švajcarskoj su nekada vođeni ratovi na religijskoj i nacionalnoj osnovi.
Isto ti je i u SAD gde žive pripadnici mnoogih nacija pa i srpske ali se svi deklarišu kao Amerikanci.
a deca nisu muski i zenski?

deca su srednji rod, dakle on, ona, ono iliti čovek , žena , dete kad već zajebavaš.
E da, a onaj četvrti narod koga ima 0,5% oko (40.000) je nacija kao što su kod nas Bunjevci ili u Nemačkoj Danci(oko 50.000) ili Lužički Srbi(oko 60.000), ali govore svojim jezicima, a službeni je nemački.
Završavamo sa ovom temom, hvala na izuzetnom doprinosu razumevanja nacionalne homogenizacije Švajcarske, i kako to mogu da žive pomireni i u miru uprkos tolikim jezičkim i religioznim barijerama.
cane cane 11:54 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

pa vidiš pošto ti ne voliš jugoslovenstvo i Jugoslovene kojih je bilo oko 1,6 miliona u SFRJ,


molim te da citiras gde sam ja pomenuo nekakvo 'jugoslovenstvo' na ovom blogu.

Tako ti i u Švajcarskoj nemački govoreća populacija zna za svoje nemačko poreklo, nacionalnu tradiciju, kao što to isto znaju i poštuju francuski govoreće stanovništvo, odnosno italijanski govoreće stanovništvo i svi oni imaju kulturne i druge veze sa državama gde živi matica, a tako su i geografski kantoni.


jel ti uopste znas sta pricas, ili samo lupas, onako bezveze?

Prema tome po našim poimanjima to su pripadnici tri nacije bukvalno


po tvojim poimanjima???

ti si odredio nekom svajcarcu da vise nije svajcarac nego francuz?

Milan Karagaća Milan Karagaća 12:15 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

ti is odredio nekom svajcarcu da vise nije svajcarac nego francuz?

Informacije radi:percipirati (lat. percipere)
primati, primiti, dobiti; opažati, shvatati, poimati, učiti.
Da navedem sinonime poimati, shvatati, razumeti, opažati, percipirati.
Sada ja da pitam, da li ti onda smatraš da su svi koji žive u BiH Bosanci i da li opravdavaš one koji tvrde da oni nisu Bosanci nego sada Bošnjaci, Srbi iz RS, Hrvati iz BIH , a pazi, govore istim jezikom totalno srpski ijekavski, i samo se razlikuju po religijama, pa je li to veća razlika nego kod jezika Švajcaraca. Ako nisi znao taj Švajcarac prvo kaže da je Švajcarac pa onda francuskog korpusa.
molim te da citiras gde sam ja pomenuo nekakvo 'jugoslovenstvo' na ovom blogu.

na ovom nisi ali si na mnogima ranije govorio kako je Jugoslavija srpska greška.A ti potraži sam, pod uslovom da si cane. srbljanović.Ako nisi , izvinjavam se, mada mi ličiš jer si nastavio tamo gde je on stao.
cane cane 13:31 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Sada ja da pitam, da li ti onda smatraš da su svi koji žive u BiH Bosanci i da li opravdavaš one koji tvrde da oni nisu Bosanci nego sada Bošnjaci, Srbi iz RS, Hrvati iz BIH , a pazi, govore istim jezikom totalno srpski ijekavski, i samo se razlikuju po religijama, pa je li to veća razlika nego kod jezika Švajcaraca. Ako nisi znao taj Švajcarac prvo kaže da je Švajcarac pa onda francuskog korpusa.


nista od toga. ja samo znam da svaki svajcarac za sebe tvrdi da je svajcarac, a ne francuz, italijan ili nemac.

naravno, sve dok ga karagaca, svojim opstepoznatim metodama, ne uveri da nije.

by the way, duzina komentara nije proporcionalna inteligenciji.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:17 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

cane
Sada ja da pitam, da li ti onda smatraš da su svi koji žive u BiH Bosanci i da li opravdavaš one koji tvrde da oni nisu Bosanci nego sada Bošnjaci, Srbi iz RS, Hrvati iz BIH , a pazi, govore istim jezikom totalno srpski ijekavski, i samo se razlikuju po religijama, pa je li to veća razlika nego kod jezika Švajcaraca. Ako nisi znao taj Švajcarac prvo kaže da je Švajcarac pa onda francuskog korpusa.


nista od toga. ja samo znam da svaki svajcarac za sebe tvrdi da je svajcarac, a ne francuz, italijan ili nemac.

naravno, sve dok ga karagaca, svojim opstepoznatim metodama, ne uveri da nije.

by the way, duzina komentara nije proporcionalna inteligenciji.

Pošto ne odgovaraš na postavljena pitanja, a uporno postavljaš nova, i pošto ti komentari sadrže uvrede, ne bih o tvojoj inteligenciji osim da konstatujem da inteligentni ljudi ne vređaju i umesto uvreda koriste argumente.
Dalju raspravu prekidam, a ti svoju inteligenciju i primitivizam istresaj na nekom drugom blogu.
Ajd zdravooo.
cane cane 17:37 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

hajmo jos jednom:

karagaca

A u Švajcarskoj žive tri nacije


i opet karagaca

Ako nisi znao taj Švajcarac prvo kaže da je Švajcarac pa onda francuskog korpusa.


by the way, nikad svajcarac nece reci da je 'francuskog korpusa' (sta god to u tvom mozgu znacilo).


na koja 'pitanja' treba ja tebi da odgovorim?
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:03 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

da li ti onda smatraš da su svi koji žive u BiH Bosanci i da li opravdavaš one koji tvrde da oni nisu Bosanci nego sada Bošnjaci, Srbi iz RS, Hrvati iz BIH , a pazi, govore istim jezikom totalno srpski ijekavski, i samo se razlikuju po religijama, pa je li to veća razlika nego kod jezika Švajcaraca.

cane cane 19:22 13.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

ne.
looping looping 06:47 11.01.2015

1

Pomirenje bi budućim generacijama uskratilo muke suočavanja sa zločinima koje su neki počinili u njihovo ime i obezbedilo život u mirnom i sigurnom okruženju.

Samo jedno pitanje. Kako se pomiriti sa nekim ko te ne voli?



Milan Karagaća Milan Karagaća 11:23 11.01.2015

Re: 1

Kako se pomiriti sa nekim ko te ne voli?

To je pitanje za odnose na ineterpersonalnim nivoima, ne moraju se pomiriti dve osobe ako neće, ali se ne može jedna cela nacija kao kolektivitet svoditi na jednu osobu, jer nije tačno da postoji kolektivna ljubav niti kolektivna mržnja, to su samo manipulacije političara i verskih pohlavara. Zar vam ne liči na čistu kutroaziju kda dva predsednika ili premijera prilikom susreta govore o "tradicionalnom prijateljstvu između naših naroda" a i jedan i drugi znaju da su samo pre recimo 50 ili 100 godina ili kroz dugu istoriju ratovali jedni protiv drugih.
djovica djovica 07:59 11.01.2015

Mir, mir, niko nije kriv

Tesko. U Srbiji i dalje traje relativizovanje uloge Srbije u agresiji. Ne mozete ocekivati pomirenje npr. ako jedan (kvaziliberalan) predsenik (Tadic) uputi nekakvo stidljivo izvinjenje pa koji dan posle nasred BiH sa sirokim osmehom na licu otvori skolu po koja se zove "Srbija". Nasred drzave koje je pretrpila genocid u reziji upravo Srbije! Dskle, ako vec trazite paralelu sa Nemackom: Nemacka je svatila svoju ulogu u 2. Svetskom ratu pa joj je i noglo biti oprosteno i stekli su se uslovi za pomirenje. U Srbiji 2015. su na vlasti isti tipovi koji su aktivno ucestvovali u jednom rezimu koji je 90-ih donio zlo. Hej, odlukom gradjana Srbije na vlasti je cetnicki vojvoda. A vi pricate o pomirenju. S kim?
grmfrm grmfrm 09:23 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Tesko. U Srbiji i dalje traje relativizovanje uloge Srbije u agresiji. Ne mozete ocekivati pomirenje npr. ako jedan (kvaziliberalan) predsenik (Tadic) uputi nekakvo stidljivo izvinjenje pa koji dan posle nasred BiH sa sirokim osmehom na licu otvori skolu po koja se zove "Srbija"
.

Izvinjenje nije ni trebalo da se uputi jer danas se vidi ta to nikome nije ni znacilo osim Tadicu mozda.

A sto se tice imena skole Republika Srpska je drzava Srba prema tome sta je tvoj problem?



Nasred drzave koje je pretrpila genocid u reziji upravo Srbije!



Koji genocid?

Dskle, ako vec trazite paralelu sa Nemackom: Nemacka je svatila svoju ulogu u 2. Svetskom ratu pa joj je i noglo biti oprosteno i stekli su se uslovi za pomirenje.


Treba traziti paralelu sa Hrvatskom. Njima su krvave ruke do grla.
Nemci sa tim diluju Nemacki.


U Srbiji 2015. su na vlasti isti tipovi koji su aktivno ucestvovali u jednom rezimu koji je 90-ih donio zlo. Hej, odlukom gradjana Srbije na vlasti je cetnicki vojvoda. A vi pricate o pomirenju. S kim?


Ne sa kim vez zbog cega kada je ocigledno da ga ovi drugi ni ne zele.
timotije timotije 09:34 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

looping looping 09:38 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

djovica
Tesko. U Srbiji i dalje traje relativizovanje uloge Srbije u agresiji. Ne mozete ocekivati pomirenje npr. ako jedan (kvaziliberalan) predsenik (Tadic) uputi nekakvo stidljivo izvinjenje pa koji dan posle nasred BiH sa sirokim osmehom na licu otvori skolu po koja se zove "Srbija". Nasred drzave koje je pretrpila genocid u reziji upravo Srbije! Dskle, ako vec trazite paralelu sa Nemackom: Nemacka je svatila svoju ulogu u 2. Svetskom ratu pa joj je i noglo biti oprosteno i stekli su se uslovi za pomirenje. U Srbiji 2015. su na vlasti isti tipovi koji su aktivno ucestvovali u jednom rezimu koji je 90-ih donio zlo. Hej, odlukom gradjana Srbije na vlasti je cetnicki vojvoda. A vi pricate o pomirenju. S kim?

Evo ga odličan primer!
Kako se pomiriti sa djovicom? Šta reći djovici i zadobiti njegove simpatije (ili makar poštovanje), šta uraditi?
Može to da nam kaže djovica a može i autor ovog bloga. Mi ćemo poslušati i jednog i drugog, usaglasimo se i eto nama pomirenja! Ako nam je (nama i autoru ovog bloga) zaista stalo do pomirenja.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:42 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Karagaca, citash li ti ovo? :) E moj Karagaca, nemoj da ti je neprijatno sada.

djovice - mozda greshim, ali Tadic je otvorio shkolu u Republici Srpskoj a ne u BIH, zar ne?

O "paraleli sa Nemachkom" je bolje da prichash sa nekim kome je otac bio u handzar diviziji a stric u crnoj legiji, to ti sigurno nece biti teshko da nadjesh tamo kod tebe, zar ne? Nisi valjda zbunjen kad su u pitanju "uloge" u 2. svetskom ratu? Usput ih pitaj i o genocidu, znace oni.

I nastavi da pishesh, Karagaci i slichnima je to bash potrebno.
looping looping 09:57 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

I nastavi da pishesh, Karagaci i slichnima je to bash potrebno.

Takozvani "djovicilin", za SFRJ nostalgičare i entuzijaste.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:29 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Ne sa kim vez zbog cega kada je ocigledno da ga ovi drugi ni ne zele.

Ko je to proveo referendum pa da narod, a ne ekstreisti iz stranaka i verskih zajednica, kaže da li je za pomirenje, mir , miran život ili će da ratuje i gine za interese onih koji bi i u tom ratu profitirali s svoje porodice zbrinuli u inostranstvu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:46 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

looping
I nastavi da pishesh, Karagaci i slichnima je to bash potrebno.

Takozvani "djovicilin", za SFRJ nostalgičare i entuzijaste.

Ja pišem za sve normalne ljude, koji ne bi voleli da nam se dešavaju stvari kao trenutno u Francuskoj, gde sada svi masovno izlaze na proteste za mir, pomirenje, smirenje, pale sveće žrtvama. Ne radi se ni o kakvoj jugonostalgiji, mada, ako baš hoćeš, SFRJ je bila normalna i sugurna zemlja, normalnija u svakom pogledu od svih ovih banana državica i njihovih veelikih državnika, a ako baš hoćeš i mnogo pristojnija nego EU.
grmfrm grmfrm 11:53 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Ko je to proveo referendum pa da narod, a ne ekstreisti iz stranaka i verskih zajednica, kaže da li je za pomirenje, mir , miran život ili će da ratuje i gine za interese onih koji bi i u tom ratu profitirali s svoje porodice zbrinuli u inostranstvu.


Pa ako im se ne dopadaju ekstremisti iz stranaka sto ih ne maknu?
Elem Karagaca da odmah vam odgovorim, mnogo su glupi za to, i mi i oni.
looping looping 11:54 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Milan Karagaća
looping
I nastavi da pishesh, Karagaci i slichnima je to bash potrebno.

Takozvani "djovicilin", za SFRJ nostalgičare i entuzijaste.

Ja pišem za sve normalne ljude, koji ne bi voleli da nam se dešavaju stvari kao trenutno u Francuskoj, gde sada svi masovno izlaze na proteste za mir, pomirenje, smirenje, pale sveće žrtvama. Ne radi se ni o kakvoj jugonostalgiji, mada, ako baš hoćeš, SFRJ je bila normalna i sugurna zemlja, normalnija u svakom pogledu od svih ovih banana državica i njihovih veelikih državnika, a ako baš hoćeš i mnogo pristojnija nego EU.

Slažem se ali SFRJ je bila i jeste neizvodljiva. Utopija. Balkanski narodi koji žive u slozi a niko se nije složio nego ih sila spaja da žive u sreći i da budu pristojni. Kad je preminula sila (čitaj Broz) sve je krenulo svojim prirodnim tokom.


Milan Karagaća Milan Karagaća 12:10 11.01.2015

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Slažem se ali SFRJ je bila i jeste neizvodljiva. Utopija. Balkanski narodi koji žive u slozi a niko se nije složio nego ih sila spaja da žive u sreći i da budu pristojni. Kad je preminula sila (čitaj Broz) sve je krenulo svojim prirodnim tokom.

Pa nije neizvodljiva, samo je trebalo da se oslobodi dogmatizma i učmalosti i da se brže treformiše. Tu sila ne pomaže, a primer da može da bude pristojna zajednica u kojoj su svi i samostalni i zajedno je , evo opet ponavljam , Skandinavija.
Kod nas nije krenulo prirodnim već neprirodnim vanrazumskim tokom jer krenuti iz mira u rat da bi sada ponovo maltene oni koji su uveli u rat pričali kako su za mir je neprirodno. Iz mira se ide u još srećnije društvo i sigurniji mir , a ne nikako u rat, pogotovo onaj u Jugoslaviji, koji kao što vidimo nikome ništa dobro doneo nije osim malim grupicama u svim državicama koja se enormno obogatile.
gavrilo1 gavrilo1 10:08 11.01.2015

poniznost ---> izvinjenje ---> pomirenje

---> SMIRENJE

timotije timotije 10:20 11.01.2015

Protestanska idelogija je pustila zao duh.

Dok su hrišćani širili ideje svetih Jovana i Isusa vladari su birali načine kako da ih što brutalnije ubuju. Od kada je hriščanstvo pod zaštitom vladara, države, ne brani božje ideje, a ne protivi se đavoslkim idejama pomoću kojih država vlada i drži u potčinjenost veliku većinu. Muhamed je to shvatio pa je borbom nametao svoju idelogiju. Doduše, on se štedeo da ne bi se ubijanjem kompromitovao, već je to radio u Njegovo ime Njegov stric Hamza.
Hrišćanska crkva vekovima je proganjala najunnije glave koje su htele da podignu svest čovečnastvu. Zbog toga se sporo napredovalo, a zbog čega su protestanti ivršili revoluciju i pustili da ego, a to je za Isuza bio Đavo, prevlada u odnosima među ljudima. Baš zbog toga prvo su Nemci poludeli. A kako su doživeli pogrom od udruženog sveta, katarza ih je prinudila da podviju rep.


Nažalost,vladajuće mišljenje, čak je izašlo kao pobednik nad konkurentnim krajem dvadesetog veka, da treba pustiti da čovekov ego i ambicije vode čovečanstvo. Baš zato je danas svet upao u sve veća stradanja – ekomoskim krizama, ratovima, podmetanjima, izazivanjem međunacionalne mržnje, što je dokaz da je sotona prevladala čovekovom dušom. Zato i dalje velika većina čovečsntva, “široke narodne mase”, kako ih nazivaju njihovi vladari, sotone, i dalje za njih tvrde, a na tome počiva i funkcioniše ovaj svet, imaju prostu prirodu koja daje prednost osećanjima mržnje, jer je sebičnost prava čovekova priroda. Time se negira Bog, Ljubav, mogućnost učenja, obrazovanja. A tačno je to da ako bi se obrazovale “široke narodne mase”, onda bi postali pojedinci, ličnosti, a time bi postali slobodni, pa još većim učenjem kod njih bi ljubav kao osećanje prevladalo, koja čoveka usrećuje, nad mržnjom koja ga unesrećuje.Tada ne bi mogla sebičnast da bude pokretačka sila napretka zbog čega se ljudi međusobno ubijaju. Naravno, onda vladari ne bi mogli da tako lako, kao danas, da regrutuju ljude iz tih “širokih narodnih masa” i upućuju ih da ubijaju druge ljude.
Ništa nije veličanstvenije od namere i delovanja da se poveća svesnost ćovečanstva za njegovo postojanje.Baš zbog toga to nastojanje je tako naporno i najčešće po izvođača tragično, kao što baš ta opasnost oboženog genija tera da iz sebe iscrpi svu snagu svoga uma i duha, za cenu ne postavlja pitanje, jer zna da je uradio veliko delo. Kao što su to Jovan i Isus žrtvujući se,makar su pokazali čovečanstvu gde da traži istinu, a ona je u samome čoveku, u njegovom božaskom delu svesti, onom delu koji se ne plaši smrti pa je tako slobodan,a samo takav može da širi svest o ljubavi prema drugima, o Božanstvu u čoveku. Oni su znali, kao mnogi pre Njih i posle Njih, a Njima slični, da niko ko se žrtvovao za dobro čovečanstva nije umro uzalud. Jer nijedna duhovna akcija ne može biti besmislena.Uostalom genije jednog čoveka koji bi da poveća svesnot čovečanstvu uvek bila najveća opasnost po njega samog.
Moralnost se može naučiti, verovali su Jovan i Isus, kao što su Buda i Sokrat pre njih, tako i mnogi posle njih, da spomenem samo Erazma Roterdamskog koji je postupao kao njih dvojica u vreme Humanizma i Renesanse, i Nikolu Teslu u burnom i tragičnom Dvadesetom veku.Tako etičkim ljudima njihova egzistencija je nevažna, svu energiju usresređuju da doprinesu boljem životu ljudi,a pre svega moralnosti čovečanstva.
G.Cross G.Cross 12:51 11.01.2015

Living in the past

Karagaca, pa nije valjda da se i ti nadas kancelariji u Briselu.

Narodi su se pomirili, ne ratuju,
Ekonomije saradjuju. ljudi putuju. Sportski timovi igraju jedni sa drugima.
Svaka dalja prisilna ljubav bi bila kontraproduktivna.

Koliko vidim, Wagneru, kao Hrvatu, nisu problem Srbi nego njegova vlast.

Licno meni je veci problem Vucic nego Josipovic.

Ja bih rekao "Ekonomski razvoj i eliminacija korupcije najveca sansa regiona".

Let it go.


Milan Karagaća Milan Karagaća 14:25 11.01.2015

Re: Living in the past

pa nije valjda da se i ti nadas kancelariji u Briselu.

ne znam po čemu si zaključio, a bio bih zahvalan da mi daš savet jer ne bi bilo loše
Narodi su se pomirili, ne ratuju,

ne ratuju, ali kod svih ima još mnogo onih koji rat prizivaju, a pomirenje znači između ostalog i da svako svoje jastrebove dovede u red.
Ekonomije saradjuju. ljudi putuju. Sportski timovi igraju jedni sa drugima.

To je dobro, treba i više, a biće kada ekonomije svih banana državica budu bile jače
Svaka dalja prisilna ljubav bi bila kontraproduktivna.

Ja ne pričam o ljubavi već o zabrani širenja mržnje, poziva na linč, ubijanje, proteravanje onih drugih, skrnavljenje obeležja identiteta drugih.
Evo ilustracije:nije pošteno, iskreno, civilizacijski ni ljudski, a ni u interesu pomirenja da su u Hrvatskoj ustali svi od predsednika države pa nadalje kada je Šešelj pomenuo Veliku Srbiju, a istovremeno ćute kada mnogo više njihovih Šešelja i ona zastupnica u EP Tomašić izjavljuju kako Srbima nije mesto u Hrvatskoj, ne reaguje niko kada se u Glini zabranjuje pomen žrtvama ustaškog zločina i td, a možeš da nađeš i obrnutih primera naročito u prepucavanjima Dodika i Izetbegovića.
A što se tiče sportskih susreta, koliko se sećamo na njima je i počelo divljanje i svako je štitio svoje a krivio one druge, pa to se dešava i sada i umesto da svako upristoji svoje oni ih podržavaju raspaljujući one druge i u nedogled dok se ne dese sukobi u kojima bude i povređenih a i žrtava. Ne radi se dakle o ljubavi već o tome da sport ne bude arena izliva mržnje, a svi se prave blesavi kao nisu ni čuli ni videli, pa nam još sportski reporter ladno saopti kako je utakmica odigrana u fer i sportskoj atmosferi.
Koliko vidim, Wagneru, kao Hrvatu, nisu problem Srbi nego njegova vlast.
Licno meni je veci problem Vucic nego Josipovic.

I njemu je verovatno Milanović mnogo ozbiljniji problem nego Vučić ali nije to poenta.
Ja bih rekao "Ekonomski razvoj i eliminacija korupcije najveca sansa regiona".

ja bih dodao i eliminaciju organizovanog kriminala koji je povezan na celom prostoru i ne interesuju ih nikakve istoroijske nebuloze, posluju u skladu sa interesima a likvidiraju ko im u tome smeta bez obzira koje nacije i vere bio.
mariopan mariopan 14:40 11.01.2015

..

Од мене препорука домаћинуза ширење толеранције

А како то да се уради сложила бих се са G.Cross.

Економско повезивање и јачање свих држава у региону ћр брже и квалитетније да повеже људе јер ће имати зједнички интерес да раде у миру пре него да се свађају.

Едит
Милан подмладио аватар? Лепо.
emsiemsi emsiemsi 14:57 11.01.2015

Re: ..

mariopan
Од мене препорука домаћинуза ширење толеранције

А како то да се уради сложила бих се са G.Cross.

Економско повезивање и јачање свих држава у региону ћр брже и квалитетније да повеже људе јер ће имати зједнички интерес да раде у миру пре него да се свађају.

Едит
Милан подмладио аватар? Лепо.

Лепо је док постоје идеалисти слични теби, те слични тима које си навела.
На жалост, други одређују "правила игре" (у којима се свака толерантност тумачи као слабост и прихватање кривице).
Према томе --- само тврдо и енергично брањење својих интереса (и у најбаналнијим случајевима) ствара претпоставку су-живљења.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:14 11.01.2015

Re: ..

Милан подмладио аватар? Лепо.

pa taki sam , fotografija od prošle godine
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:17 11.01.2015

Re: ..

Према томе --- само тврдо и енергично брањење својих интереса (и у најбаналнијим случајевима) ствара претпоставку су-живљења.

Tačno. Ali energično branjenje svojih interesa ne znači i energično branjenje svojih gluposti. Najbolje se interesi brane principijelnošću- ne radi drugom što ne želiš da on radi tebi pa ako uradi onda energično reaguj.
mariopan mariopan 15:29 11.01.2015

Re: ..

emsiemsi
mariopan
Од мене препорука домаћинуза ширење толеранције

А како то да се уради сложила бих се са G.Cross.

Економско повезивање и јачање свих држава у региону ћр брже и квалитетније да повеже људе јер ће имати зједнички интерес да раде у миру пре него да се свађају.

Едит
Милан подмладио аватар? Лепо.

Лепо је док постоје идеалисти слични теби, те слични тима које си навела.
На жалост, други одређују "правила игре" (у којима се свака толерантност тумачи као слабост и прихватање кривице).
Према томе --- само тврдо и енергично брањење својих интереса (и у најбаналнијим случајевима) ствара претпоставку су-живљења.


Побркао си лончиће, нисам ја наивна, Милан Карагаћа је наиван.

Када би извињења могла да решавају овако дубоке поделе зачињене ратом и злочинима са свих страна, када би декларацијама и изјавама државника и верских вођа могло да се побрише и поједе све што се у пошлости скувало и издешавало , их где би нам крај био, ми би сви већ живели у некој дивној земљи без овоземаљских проблема.
Али то не бива.
Како не можемо још да разрешимо узроке наших подела јер су сви неискрени и крију своја злодела, а живот иде даље, можда је боље да решавамо оно што можемо ( економија) и што се обично не меша са емоцијама.

То је рад и профит, борба против корупције....а једног дана када све злочине откријемо, када свима судимо без обзира на нацију и веру, што сада није случај, е, онда можда после 6-7 деценија и дође до некаквог помирења. Искренијег него што би сада било свако извињавање ( лицемено) наших и њихових државника и верских вођа.

Ето, пробао је Тито да под истом капом држи Усташе, Четнике, Комунисте и њихове жртве и на силу деценијама одржавао " братство и јединство" - и види где смо сви сада?
mariopan mariopan 15:37 11.01.2015

Re: ..

Milan Karagaća
Милан подмладио аватар? Лепо.

pa taki sam , fotografija od prošle godine

Ова је боља од старе
Двоумим се и ја да ставим слику а не оно цвеће, да знамо са ким причамо ( бар лик) али не умем то сама па чекам да ми то неко од деце одради, кад дођу. А кад ће то бити не зна се.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:38 11.01.2015

Re: ..

а једног дана када све злочине откријемо, када свима судимо без обзира на нацију и веру, што сада није случај, е, онда можда после 6-7 деценија и дође до некаквог помирења. Искренијег него што би сада било свако извињавање ( лицемено) наших и њихових државника и верских вођа.

Ako ti misliš da države ne znaju ko je činio zločine i šta radio i da tek treba da ih otriju, onda si stvarno naivna. Isto tako si naivna ako veruješ da su spremni svako svojima da objektivno sudi za zločine, ali bi zato još uvek one druge strogo osudili i bez validnih dokaza.
To je suština, odsustvo iskrenosti, samopoštovanja, pijeteta, pa je u takvim uslovima , i tu si u pravu, izvinjenje licemernost, mada verske vođe to čak ni licemerno nisu uradile, nema kod njih ni jednog zločina koji su počinili ovnovi iz njihovih stada.
Pa evo i tebi da kažem, pročitaj još jednom ono Adenauerovo špismo a i ono što je prof. Jerotić rekao.
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:40 11.01.2015

Re: ..

..а једног дана када све злочине откријемо, када свима судимо без обзира на нацију и веру, што сада није случај, е, онда можда после 6-7 деценија и дође до некаквог помирења. Искренијег него што би сада било свако извињавање ( лицемено) наших и њихових д

ili možda misliš da je bolje da čekamo da nam se nešto desi, ne daj bođe, kao u Parizu pa da se onda svi skupe kao i ovi danas

Na Maršu više od milion ljudi uz prisustvo više od 40 svetskih lidera koji suiskazali svoju podršku Francuskoj
pa zar nije pametnije to preventivno raditi.
Ili da te pitam kako to da recimo lideri sa Balkana danas iskazuju tako pompezno protest ptrotiv nasilja u Parizu a kada se desi nešto slično ovde onda nisu na čelu kolona. Evo vidim Jahjaga i Tači su tamo, lepo, ali neka to rade i kada se slične stvari dešavaju na Kosovu, i drugi isto tako.
mariopan mariopan 16:45 11.01.2015

Re: ..

Milan Karagaća
а једног дана када све злочине откријемо, када свима судимо без обзира на нацију и веру, што сада није случај, е, онда можда после 6-7 деценија и дође до некаквог помирења. Искренијег него што би сада било свако извињавање ( лицемено) наших и њихових државника и верских вођа.

Ako ti misliš da države ne znaju ko je činio zločine i šta radio i da tek treba da ih otriju, onda si stvarno naivna. Isto tako si naivna ako veruješ da su spremni svako svojima da objektivno sudi za zločine, ali bi zato još uvek one druge strogo osudili i bez validnih dokaza.
To je suština, odsustvo iskrenosti, samopoštovanja, pijeteta, pa je u takvim uslovima , i tu si u pravu, izvinjenje licemernost, mada verske vođe to čak ni licemerno nisu uradile, nema kod njih ni jednog zločina koji su počinili ovnovi iz njihovih stada.
Pa evo i tebi da kažem, pročitaj još jednom ono Adenauerovo špismo a i ono što je prof. Jerotić rekao.

Знам да знају.
Шта чине по том питању?
Славе као хероје своје злочинце?
И онда се " извињавају" а неки се и не извињавају него своје злочине славе као државни празник?
Зато и кажем да је овде потребна много љућа трава на љуту рану, извињења и декларације ту не пимажу.
Суд у Хагу је само долио уље на ватру.
Ако сами не радимо ништа по том питању историја ће нам се поновити. ( пу,пу,пу)!
mariopan mariopan 16:58 11.01.2015

Re: ..

Milan Karagaća
..а једног дана када све злочине откријемо, када свима судимо без обзира на нацију и веру, што сада није случај, е, онда можда после 6-7 деценија и дође до некаквог помирења. Искренијег него што би сада било свако извињавање ( лицемено) наших и њихових д

ili možda misliš da je bolje da čekamo da nam se nešto desi, ne daj bođe, kao u Parizu pa da se onda svi skupe kao i ovi danas

Na Maršu više od milion ljudi uz prisustvo više od 4о svetskih lidera koji suiskazali svoju podršku Francuskoj
pa zar nije pametnije to preventivno raditi.
Ili da te pitam kako to da recimo lideri sa Balkana danas iskazuju tako pompezno protest ptrotiv nasilja u Parizu a kada se desi nešto slično ovde onda nisu na čelu kolona. Evo vidim Jahjaga i Tači su tamo, lepo, ali neka to rade i kada se slične stvari dešavaju na Kosovu, i drugi isto tako.

И Тачи је тамо?
Причамо о .....чему беше?
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:07 11.01.2015

Re: ..

И Тачи је тамо?
Причамо о .....чему беше?

Da i on i Jahjaga a i Dačić i Maja Gojković
mariopan mariopan 20:18 11.01.2015

Re: ..

Milan Karagaća
И Тачи је тамо?
Причамо о .....чему беше?

Da i on i Jahjaga a i Dačić i Maja Gojković

Чек чек...ти стварно ниси разуео у ком контексту помињем Тачија или се само правиш?

Milan Karagaća Milan Karagaća 22:56 11.01.2015

Re: ..

Знам да знају.

Da evo pročitaj ovo iz intervjua Vladimira Vukčevića
"Mučne priče
Koji vam je slučaj bio najstrašniji?
- Globalno, slažem se s ministrom Selakovićem, koji kaže da srpske žrtve pred pravosuđem drugih država nisu dobile odgovarajuću satisfakciju. „Oluja“ i period od dolaska UNMIK na KiM nisu svetao primer za poimanje pravde. Individualno, svaki predmet je mračna priča, svako ubijanje žena i dece, silovanja i pljačke obavijaju ove prostore i samo presude protiv počinilaca takvih zločina mogu doneti svetlost. Teško je reći šta je gore, da li Gnjilane, u kojem su silovali žene danima i na četiri strane sveta čerečili ljude, „Ovčara“, gde su streljane trudnice i 200 drugih ljudi, Štrpci, gde su pljačkali, pa ubijali ljude i bacali ih u Drinu, „Lovas“, gde su terali ljude na minska polja. „Tropoja“, gde su ljudima vadili organe, Sarajevo, gde su pucali vojnicima u teme, Ðakovica, gde su predstavnici OVK držali zarobljene civile i urezivali im svoja znamenja u čelo, pa ih potom ubili, Zvornik - Čelopek, gde su terali očeve i sinove na seksualni odnos, pa ih ubili, Skočić, gde su danima silovali i zlostavljali žene i ubijali i pljačkali komšije, Srebrenica - Trnovo, gde su streljali pred kamerama bosonoge dečake, Dvor na Uni, gde su pobili hendikepirane osobe."
Pa zar nema dovoljno stvari koje bi morali zajedno rasčistiti svi na ovim prostorima .


Milan Karagaća Milan Karagaća 23:05 11.01.2015

Re: ..

mariopan
Milan Karagaća
И Тачи је тамо?
Причамо о .....чему беше?

Da i on i Jahjaga a i Dačić i Maja Gojković

Чек чек...ти стварно ниси разуео у ком контексту помињем Тачија или се само правиш?


ja razumeo odlično i napisao ti a ti mene nisi razumela. Dakle, ako mogu Jahjaga i Tači da idu i tamo u Parizu iskažu osudu nasilja zašto to ne čine na Kosovu.
Dalje, a u kontekstu teme pa i Briselskog sporazuma, zar ne bi bilo pametnije da se sastanu sa Nikolićem i Dačićem i lepo dogovore da će biti suzbijan svaki i najmanji oblik inicijalnog ekstremizma. Pa ako tamo Albanci pucaju na manastir, kamenuju autobus, ne dozvoljavaju pristup manastirima i grobljima da organizuju onakvu šetnju kao što je ova u Parizu koju bi nazvali šetnja za slobodu Srba na Kosovu, šetnja protiv diskriminacije.
Isto tako kada se ovde razbijaju poslastičarnice treba organizovati šetnje protiv nasilja i diskriminacije.
Znam da je suviše idealistički, ali da političari budu nosioci i promoteri razumnog a ne da lupaju sa bombastičnim izjavama i vređanjima onog drugoga.
mariopan mariopan 12:22 12.01.2015

Re: ..

Шта нисам разумела?
Да је Тачи у Паризу и да одаје почаст француским жртвама које су убили неки други терористи ( само случајно нису његови) а не одаје почаст бар суђењем за злочине над оним српским, албанским, ромским жртвама које су убили његови терористи из УЧК?
И то је похвално?
И са њим да се мирим?
gedza.73 gedza.73 14:47 11.01.2015

Gre'ota da se baci

MM
Socijaldemokrati su samo popravljali građansko društvo, činili ga humanijim. Socijalisti takođe, ali su socijalisti imali i viziju budućeg, drugačijeg, socijalističkog društva, kome su težili

MM
Komunisti su uglavnom smatrali da građansko društvo, kao nepravedno, treba srušiti i odmah zameniti humanijim, socijalističkim

MM
Socijaldemokrati i socijalisti nisu uspeli da humanizuj kapitalizam, da otklone najdublje nepravde tog društva, iz jednostavnog razloga što je on na tim nepravdama zasnovan.

MM
Komunisti nisu stigli, bar ne za sada, da do svog velikog ideala - ravnopravnosti i slobode za sve ljude i svakog čoveka

MM
Možda je vreme da objedine te različite i nepovezane napore u zajednički front za bolji..

i tralalala sve u stilu 'lepi, pametni, za ruke u kolo, zajedno ka E(den)u...'

edit
nemoj, Milane, da brišeš, 'leba ti, jedva prepisa iz novina a sve me tvoja pisanja (kao i Filipova) podsećaju na autora gore citiranih rečenica, Miru Marković.
Sve okolo, naokolo ali se 'nekada živelo lepo i zajedno kao u Utopiji dok se neki zli tuđi desničari i nacionalisti nisu doselili i napravili pičvajz.
A ako još i vratimo Zvezdu na minaret ili crkveno kube ima da nam svane'
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:13 11.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

A ako još i vratimo Zvezdu na minaret ili crkveno kube ima da nam svane'

što se mene tiče ne moraš da vraćaš petokraku, ne moraš da stavljaš ni krst ni polumesec, možeš da staviš sve troje zajedno, a tolerancija bi bilo kada nikome ne bi smetalo gde se šta nalazi, a naročito da im ne smeta ko u šta i kako veruje i da ne vređaju jedni druge.
A što se tiče citata kojim se ponosiš, mogu ti reći da sa navedenom gospođom nisam imao dodirnih tačaka ni sa njenim programom.
gedza.73 gedza.73 19:24 11.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

Milan Karagaća
A što se tiče citata kojim se ponosiš, mogu ti reći da sa navedenom gospođom nisam imao dodirnih tačaka ni sa njenim programom.

Jednom mi napisa 'tvoj kralj', drugi put 'tvoji četnici' sad se 'ponosim citatom gospođe' koja je bila leva drugarica i čiji su svi bili pripadnici KPJ...
Ne kažem da si imao 'dodirnih tačaka' al' da sličite programski
što se mene tiče ne moraš da vraćaš petokraku, ne moraš da stavljaš ni krst ni polumesec, možeš da staviš sve troje zajedno, a tolerancija bi bilo kada nikome ne bi smetalo gde se šta nalazi

Konačno začeprkavamo po problemu.
'Ne valja kapitalizam, ne valja religija, ne valjaju filmovi, ne valja privatni preduzetnik, ne valjaju koze...'
I to se zakorenilo.
Samo su se objekti mržnje promenili. A netolerancija ostala ista.

G.Cross
Narodi su se pomirili, ne ratuju,
Ekonomije saradjuju. ljudi putuju. Sportski timovi igraju jedni sa drugima.
Svaka dalja prisilna ljubav bi bila kontraproduktivna.


Koliko vidim, Wagneru, kao Hrvatu, nisu problem Srbi nego njegova vlast.

Licno meni je veci problem Vucic nego Josipovic.

Ja bih rekao "Ekonomski razvoj i eliminacija korupcije najveca sansa regiona".
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:13 11.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

Jednom mi napisa 'tvoj kralj', drugi put 'tvoji četnici' sad se 'ponosim citatom gospođe' koja je bila leva drugarica i čiji su svi bili pripadnici KPJ...

Pa tako formuliše i staviš se na stranu navedeni da samo po sebi proizilazi, a što ti meni uvek spočitavaš sve negativno što je bilo vezano za komunjare, dakle ne poštene ljude članove KPJ /SKJ,pa sve što nije valjalo u SFRJ pa 90-ih kao da sam ja to sve kreirao.
Konačno začeprkavamo po problemu.
'Ne valja kapitalizam, ne valja religija, ne valjaju filmovi, ne valja privatni preduzetnik, ne valjaju koze...'

naravno , ništa nije idealno i sve je podložno konstruktivnoj kritici i dobronamernim primedbama u smislu da se stvari popravljaju.
G.Cross G.Cross 00:01 12.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

naravno , ništa nije idealno i sve je podložno konstruktivnoj kritici i dobronamernim primedbama u smislu da se stvari popravljaju.


Milane, Iskreno, jesi li ikada radio za neku firmu koja je radila za profit?
`
Slutim da znam odgovor.

Pusti ti to bre, te price, neko treba da pravi pare da vam plati penzije. A to ne zavisi od Tacija i Josipovica nego od Vucica.


I Izetu u Sarajevu ne zavisi od Vucica nego njegovog ne znam ako se zove.

Verujem da bi Albanci voleli vise vece plate nego Dron U Beogradu.

Nego razmisljam.. sto ne osnujes trans-balkansku asocijaciju penzionera svih nacionalnosti, koja ce da se bori za budicnost Balkana.

Milan Karagaća Milan Karagaća 00:34 12.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

Pusti ti to bre, te price, neko treba da pravi pare da vam plati penzije. A to ne zavisi od Tacija i Josipovica nego od Vucica.
I Izetu u Sarajevu ne zavisi od Vucica nego njegovog ne znam ako se zove.
Verujem da bi Albanci voleli vise vece plate nego Dron U Beogradu.

Neko treba da odgovara što su pare koje su odvajane od zaposlenih u penzioni fond, u koji verujem i ti uplaćuješ, potrošene.
Tačno je, treba narodu omogućiti da radi prvo za sebe i svoje penzije a onda i penzije penzionera koje su pojeli skakkavci. I to je u svim državama regiona, pa zato i kažem neka se bave time a ne da huškaju narod u BiH, Kosovu , Hrvatskoj i Albaniji kako im je za loš standard kriv Vučić i Srbija, odnosno ovi kod nas kako nam je kriv Tači, Rama, Izetbegović....
Nego razmisljam.. sto ne osnujes trans-balkansku asocijaciju penzionera svih nacionalnosti, koja ce da se bori za budicnost Balkana.

pa koliko vidim i ti ćeš skoro u penziju, mlađi si od mene 4 godine , a pošto sve znaš prepuštam tebi da osnuješ tu transbalkansku asocijaciju.
Inače postoje razne regionalne nevladine organizacije koje sarađuju, eto REKOM je osnovan pa ga neki bojkotuju jer nisu spremni da priznaju istinu.
G.Cross G.Cross 01:01 12.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

pa koliko vidim i ti ćeš skoro u penziju, mlađi si od mene 4 godine



E, iz tvojih usta u Bozije usi. ja moram jos da pravim ove odvratne kapitalisticke pare.

Jos jedno 5 godina, a posle toga tenis , golf, bas me briga za ove mlade, nek se bore za sebe.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:06 12.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

Milan Karagaća

Tačno je, treba narodu omogućiti da radi prvo za sebe i svoje penzije a onda i penzije penzionera koje su pojeli skakkavci.


Parafrazira se Pekić. Da li to znači da ste se Vi lično pomirili sa reakcijom i kontrarevolucijom?
michiganac michiganac 12:47 12.01.2015

S oprostenjem,

G.Cross
pa koliko vidim i ti ćeš skoro u penziju, mlađi si od mene 4 godine



E, iz tvojih usta u Bozije usi. ja moram jos da pravim ove odvratne kapitalisticke pare.

Jos jedno 5 godina, a posle toga tenis , golf, bas me briga za ove mlade, nek se bore za sebe.


u tome i jeste kvaka nakon svih ovih godina i ispisanih redaka i redaka na ovim blog-stranicama, jer je oceve bas bilo briga za nasljedne generacije, pa su im i priredili ove godine/decenije koje su izeli skakavci i uskratili pravo na srecnije djetinjstvo, odrastanje, kvalitetno obrazovanje (ruku na srce:-a koje je sve prethodno njima darovao "drug stari", pa su uzivali i u proputovanjima diljem belog sveta, ili recimo ino-biznis angazmanima sirom "nesvrstanih" i sl.) i dalju svjetliju buducnost, dopustivsi i da odrastaju najnovije zombi-generacije nakljukane najbljutavijim 'pink-konformizmom'..
Pa vas stoga na kraju pitam, zar vas ne bi trebalo biti bar malo sramota? -barem pred svojim, pokojnim ocevima, nasim (pra)djedovima koji su revno slagali kosti da bi skrpili za vasu buducnost?

No, tu smo gdje smo, dobrodosli u XXI vijek -eru egoizma, licemjerja i samohranih oceva i majki.
emsiemsi emsiemsi 15:54 12.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

G.Cross
pa koliko vidim i ti ćeš skoro u penziju, mlađi si od mene 4 godine



E, iz tvojih usta u Bozije usi. ja moram jos da pravim ove odvratne kapitalisticke pare.

Jos jedno 5 godina, a posle toga tenis , golf, bas me briga za ove mlade, nek se bore za sebe.

Еееее, не може тако !
Има да дођеш овде (када одеш у пензију) и да објашњаваш Карагаћи и осталим пензионерима како да оплоде и мултиплицирају средства у пензионом фонду --- нема голфа до даљег.
ПС. Да ли смо за то улагали у тербе (када највише знаш да играш голф) ?
G.Cross G.Cross 18:20 12.01.2015

Re: S oprostenjem,

Jel u Michigenu niste culi za sarkazam?

michiganac michiganac 19:10 13.01.2015

Re: S oprostenjem,

Nadam se samo da prethodno niste isuvise licno shvatili, i da se razumijemo. Nije mi namjera bila da budem iskljuciv, a vas kratki iskaz mi je prevashodno posluzio kao slagvort.

Svako dobro!
mariopan mariopan 13:18 14.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

Чешки пуковник проговорио, на Косову је учињен геноцид над Србима.
Прочитај ако не знаш зашто не могу да делим твоје одушевљење што је Тачи у Паризу.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:20 14.01.2015

Re: Gre'ota da se baci

Прочитај ако не знаш зашто не могу да делим твоје одушевљење што је Тачи у Паризу.

Ne čitaš dobro jer ja sam napisao da ako ide da iskaže stav prema nasilju u Parizu da valjda to treba da čini i kada se dešava nasilje na Kosovu, što do sada nije radioi.
abraham_linkoln abraham_linkoln 00:48 12.01.2015

Pomirenje je samo r(ij)eč. Ništa više...

Pošto ljudi pomirenja koliko vidim nema na vidiku
vojislav948 vojislav948 11:20 12.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Gde je iščezao taj osećaj za meru, kažu neki dobri ljudi, da i najružnija stvar na svetu, može da se upakuje u lepom paketu. Negde kao da smo zaboravili da vodimo kulturan dijalog, bez obzira ko nam je sagovornik, moramo da ga uvažavamo i snagom argumenata pokušamo da pokažemo i dokažemo da smo u pravu ili da korektno priznamo da ovoga puta nismo u pravu. Živimo zaista u burnim vremenima, koja hteli mi to da priznamo ili ne, izazivaju i veće tenzije i naglašene emocije u svima nama. Sve to, sve češće, uzrokuje neobjektivno i nerealno reagovanje i na naizgled bezazlene probleme, koji nas okružuju i svakodnevno opterećuju. Zato i zbog svega toga je danas osmeh i lepa reč mnogo dragocenija i mnogo, mnogo cenjenija....
michiganac michiganac 13:05 12.01.2015

Re: Pomirenje, izvinjenje...

Vojislave,

ovim ste me upravo potaknuli da citiram misao i rijeci jednog od nasih uvazenih umjet. stvaralaca, a iz teksta koji sam prethodno iznad linkovao:

>>
DAN ĆUTANjA
* DA li danas ćutanjem može više da se kaže?
- Osećam se neprijatno kad treba da govorim, što je negde i srazmerno mojim godinama - kako čovek stari, nekako mu lepše stoji ćutanje. Mislim, inače, da previše govorimo, čitavo čovečanstvo, i da bi neke velike međunarodne organizacije trebalo da proglase dan ćutanja na planeti - da čitava Zemlja isključi prekidače, releje, i da tako pošalje jedan veliki signal, ako nas iko čuje u toj vaseljeni ili, na nesreću, gleda šta radimo. Iako je to utopija, mislim da bismo ćutanjem iskazali pravi protest protiv banalnosti - neka samo bebe plaču i neka ptice pevaju 24 sata da bi čovečanstvo vratilo vrednost i značaj reči.
<<

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana