Društvo| Literatura

Kafka na žalu, a u Šajkašu

Vojislav Stojković RSS / 16.02.2015. u 00:03

Izveštaj obaveštajne službe SAD br. PTYX 7228936745-42216WWN:  Sledi razgovor s lečnikom Đ.N.  koji je u vreme incidenta vodio kliniku u gradu. „Da, tog dana u 11 sati primio sam poziv pomoćnika direktora mesne osnovne škole. Bio sam školski lečnik, pa su se prvo obratili meni. Pomoćnik direktora bio je strašno uzrujan. Rekao mi je da su učenici celog jednog razreda pali u nesvest. Samo je učiteljica ostala pri svesti. Bila je tako zbunjena da on nije mogao shvatiti o čemu se tačno radi. Ali jedno je bilo sigurno: šesnaestero dece iznenada se onesvestilo...

Strpao sam u torbu  pribor i lekove za hitne slučajeve koje sam imao, seo na bicikl i odvezao se do škole što sam brže mogao... Kad sam stigao video sam da su se neka deca osvestila. Troje-četvero njih, mislim. Ali ne sasvim. Vrtelo im se u glavi. Ostala deca su ležala na tlu. Nakon nekog vremena još neki su počeli dolaziti sebi... Bio je to prilično čudan prizor. Učenici su ležali tu, svi u različitim položajima. Neki su se micali, drugi su ležali bez pokreta. Sve me je to podsećalo  na neku čudnu avangardnu pozorišnu predstavu...Podigao sam jedno dete, devojčicu. Telo joj je bilo savim mlitavo, bila je kao krpena lutka. Iako je bila bez svesti, disala je normalno.  Oči su joj međutim bile otvorene i pratile nešto levo-desno...  Pregledao sam još nekoliko dece ali svi su reagovali isto.  Opipao sam im puls i izmerio temperaturu. Puls je bio normalan, oko pedeset pet, a temperatura nešto niža od trideset šest.Omirisao sam im dah, ali nije bilo ničeg neobičnog. Isto je bilo sa grlom i jezikom. Odmah sam shvatio da to nije trovanje hranom....

Sledeće na šta sam pomislio bio je plin! Neki otrovni plin, prirodni ili proizvedeni, koji paralizuje nervni sistem...Nekoliko puta sam duboko uzdahnuo da proverim oseća li se neki neobičan miris. Ali samo sam osećao svež vazduh... Onda je pomoćnik direktora, čini mi se, rekao da su plin možda bacili Amerikanci. .. A i učiteljica je rekla da su videli nešto nalik na avion B-29 tačno iznad njih.  To je to, svi su tada rekli, Amerikanci su izmislili neku novu bombu s otrovnim plinom. Ali zašto bi Amerikanci bacali takvu bombu na dalekoj planini, to niko nije znao.

Nakon nekog vremena deca su se počela meškoljiti, a onda uspravljati u sedeći položaj. Postupno su dolazili sebi.... kao da se bude iz dubokog sna. .. Jedno po jedno sam ih pregledao, izmerio temperaturu, poslušao srce stetoskopom, te proverio vid. Zadavao sam im jednostavne računske zadatke, tražio da stoje na jednoj nozi žmireći i tome slično. Sve telesne funkcije bile su im u redu.“  (Haruki  Murakami, Kafka na žalu, Grafički zavod Hrvatske, Zagreb, 2012, str. 25-29)

.............

Gotovo sam siguran da deca iz Šajkaša nisu čitali Murakamija.  Uostalom, „Kafka na žalu“ nije deo obavezne školske lektire.  Ipak, opis događaja, koji je naravno proizvod fikcije maštovitog japanskog pisca, do u detalje potseća na događaj od pre nekoliko dana u Šajkašu. Čudi me da se niko od naših vrlih novinara istraživača, inače sklonih raznim teorijama zavere, nije setio Murakamija. Slika događaja bi time bila potpunija. Moguće da je to zato što im književnost nije jača strana. Tako je, nedavno, jedan od priznatijih novinara najstarijeg lista na Balkanu, u svojm uvodniku na naslovnoj strani, objavio da je A. Kami napisao "Proces".  

Dakle, zašto su deca  sedmog razreda osnovne škole u Šajkašu, popadala u nesvest?  Deca nisu otrovana ni gasom, ni hranom. Uzrok padanja u nesvest nisu lekovi, antidepresivi, narkoanalgetici, pesticidi, Nije zabeleženo prisustvo: amonijaka, sumpor-dioksida, sumpor-vodonika, ugljen-monoksida, markeptana, odoranata, azotnih oksida, eksplozivnih smesa, kao ni jona vodonika. Nisu ni gasovi iz septičkih jama. Dakle, posle svih izvršenih, a detaljnih analiza odgovora nema. Baš zato moguće su različite hipoteze. Sklon sam da i ja iznesem svoju: 

Nastavni programi u  našim školama su prilično monotoni, a nastavnici nisu nešto naročito motivisani da ih učine interesantnijim. Učenicima je u školi dosadno. Rešili su da se malo zezaju, što sa nastavnicima, što sa roditeljima, a i ostalima. Pustili su mašti na volju, baš kao i Murakami. Lepo ih je krenulo, ali je slučaj  otišao malo predaleko, pa se nije moglo nazad. Da sam im ja nastavnik književnosti, svima bih od reda upisao po jednu peticu u dnevnik, jer su  kreativni i maštoviti baš kao i veliki japanski i svetski pisac, a i performans je bio uverljiviji od onih koje priređuje Marina Abramović.

Neka su nam deca samo živa i zdrava.. . i kreativna.

 



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 00:19 16.02.2015

***

Fleš mob?

link
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:26 16.02.2015

Re: ***

Moguće. Ali msilim da je to samo savremeniji, naravno, tehnološki usavršen, oblik uobičajenog zezanje kojima su oduvek bili skloni klinci i klinceze.
loader loader 01:16 16.02.2015

Re: ***



emsiemsi emsiemsi 08:59 16.02.2015

Re: ***

Vojislav Stojković
Moguće. Ali msilim da je to samo savremeniji, naravno, tehnološki usavršen, oblik uobičajenog zezanje kojima su oduvek bili skloni klinci i klinceze.

Није ништа од наведеног !
Чим се вест појавила у етеру, закључак моје ћере је био неупитан (уз успутни коментар --- ееее, ћале, јеси глуп !) --- тај дан су имали сигурно писмени из матиша --- и хоп-ла, измислили најефективнији поступак за одлагање писменог.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:03 16.02.2015

Re: ***

loader



Brzina inteligencije, kreativnost, divergentni način razmišljanja, elastičnost socijalnih stavova i još mnogo toga. Nažalost, njene prednosti i vrednosti mladi najčešće uvide kada ostare.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:06 16.02.2015

Re: ***

emsiemsi
Чим се вест појавила у етеру, закључак моје ћере је био неупитан (уз успутни коментар --- ееее, ћале, јеси глуп !) --- тај дан су имали сигурно писмени из матиша --- и хоп-ла, измислили најефективнији поступак за одлагање писменог.

Znači, pragmatičan oblik zezanja. Spoj zabavnog i korisnog.
freehand freehand 09:10 16.02.2015

Re: ***

Vojislav Stojković
emsiemsi
Чим се вест појавила у етеру, закључак моје ћере је био неупитан (уз успутни коментар --- ееее, ћале, јеси глуп !) --- тај дан су имали сигурно писмени из матиша --- и хоп-ла, измислили најефективнији поступак за одлагање писменог.

Znači, pragmatičan oblik zezanja. Spoj zabavnog i korisnog.

Plus histerični roditelji i sasrani nastavnici, i mediji koji jedva čekaju da krenu u masakr.
Jukie Jukie 14:47 16.02.2015

Re: ***

emsiemsi

тај дан су имали сигурно писмени из матиша .

Mene interesuje zašto su APSOLUTNO SVI (u komentarima koje sam pročitao) automatski zaključili da je to neki kontrolni baš iz MATEMATIKE.

Zašto im nije pala na pamet fizika?
Istorija?
Muzičko?
Tehničko?
Fizičko?
... itd. itd. oni preostali predmeti nisu toliko loši da zbog njih odlučiš da odeš u bolnicu da dobiješ infuziju

Ne, svima je pala na pamet isključivo matematika.

Mislim da u našem društvu postoji jedna masovna histerija da se kontrolni iz matematike smatra za jedini validan razlog za masovno namerno onesvešćivanje
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:50 16.02.2015

Re: ***

Priznaj da ti sumnjaš na kontrolni iz biologije.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:57 16.02.2015

Re: ***

deca taj dan nisu imala ništa, što podrazumeva neko ocenjivanje
..a devojčica koja je prva pala u nesvest, čak i nije radila fizičko
(pošto se čitav slučaj dogodio za vreme časa fizičkog vaspitanja)

bila je bolesna par dana i to joj je bio prvi dan u školi nakon određenog vremena.


jesmo li sad isključili i taj faktor straha od loše ocene?
Jukie Jukie 14:59 16.02.2015

Re: ***

Pa tu im ne bi pomoglo onesvešćivanje, dobili bi po pacova pod nos pa ko skoči i ustane provaljen
emsiemsi emsiemsi 15:04 16.02.2015

Re: ***

Jukie
emsiemsi

тај дан су имали сигурно писмени из матиша .

Mene interesuje zašto su APSOLUTNO SVI (u komentarima koje sam pročitao) automatski zaključili da je to neki kontrolni baš iz MATEMATIKE.

Zašto im nije pala na pamet fizika?
Istorija?
Muzičko?
Tehničko?
Fizičko?
... itd. itd. oni preostali predmeti nisu toliko loši da zbog njih odlučiš da odeš u bolnicu da dobiješ infuziju

Ne, svima je pala na pamet isključivo matematika.

Mislim da u našem društvu postoji jedna masovna histerija da se kontrolni iz matematike smatra za jedini validan razlog za masovno namerno onesvešćivanje

Мени је матиш пао на памет због тога што ми ћере иду у Математичку Гимназију !
Jukie Jukie 15:04 16.02.2015

Re: ***

stefan.hauzer
deca taj dan nisu imala ništa, što podrazumeva neko ocenjivanje ..a devojčica koja je prva pala u nesvest, čak i nije radila fizičko(pošto se čitav slučaj dogodio za vreme časa fizičkog vaspitanja)bila je bolesna par dana i to joj je bio prvi dan u školi nakon određenog vremena.jesmo li sad isključili i taj faktor straha od loše ocene?


Problem sa prosvetnim sistemom današnjice i jeste taj što deca ceo dan ne budu ocenjivana... treba ih svaki čas ocenjivati iz svakog predmeta a ne kao sada, zakaži u septembru kontrolne za decembar da se mala zlata ne stresiraju
To bre treba vojnički, jen dva, jen dva, a ne ovako

Devojčica koja je prva pala je očigledno stvarno bila bolesna, a ostali su improvizovali, što reče jedna nastavnica u komentaru Blica čisto da ne bi imali časove

. . . .

Ma sve moje ideje za komentare su zakasnele, razvio sam sto malo različitih teorija i objašnjenja pre nedelju dana, a sad me napustila zanimacija za ovu temu

Gde je ova tema bila dan-dva po događaju? Pa da opletemo u realnom vremenu
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:16 16.02.2015

Re: ***

Gde je ova tema bila dan-dva po događaju? Pa da opletemo u realnom vremenu

ja i dalje sumnjam na onostrano



usput, tih dana sam bio u šajkašu i sve što znam
saznao sam sa tv-a.

sedim kod kuće i gledam kako mi snimaju kuću i provalim; što mi je oštećen bedem na levoj strani i tako, ove neradne dane sam proveo popravljajući taj deo:)
niccolo niccolo 15:41 16.02.2015

Re: ***

Eto i neka korist od sveg tog zanesvestćivanja...
loader loader 19:26 16.02.2015

Re: ***

Brzina inteligencije, kreativnost, divergentni način razmišljanja, elastičnost socijalnih stavova i još mnogo toga. Nažalost, njene prednosti i vrednosti mladi najčešće uvide kada ostare.

Hormoni samo retkima u mladosti dozvole da se otmu od mogućnosti koje pruža taj pogonski kerozin
Unfuckable Unfuckable 03:01 17.02.2015

Re: tebe mora da je neko zlostavljao

To bre treba vojnički, jen dva, jen dva, a ne ovako


pazi kad smem da se kladim da ovo piše neko ko je oslobođen i vojske i fizičkog.
Iskompleksirani sadizam i mržnja vrcaju iz svakog komentara, jezivo.

Brate, da je ovo normalna zemlja - ti bi mogao decu da posmatraš samo iz kaveza.
blogovatelj blogovatelj 18:57 18.02.2015

Re: ***

Mene interesuje zašto su APSOLUTNO SVI (u komentarima koje sam pročitao) automatski zaključili da je to neki kontrolni baš iz MATEMATIKE


Ne, nego ce da padaju u nesvest zbog kontrolnog iz fizickog.
predatortz predatortz 19:04 18.02.2015

Re: ***

закључак моје ћере је био неупитан (уз успутни коментар --- ееее, ћале, јеси глуп !)


Imaš bistro dete!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:12 16.02.2015

ček

klinci su napravili neku akciju, a naša američka dijaspora je posumnjala da je to nešto kao posledica američkog bombardovanja
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:54 16.02.2015

Re: ček

Evo šta je utvrđeno:
- nisu otrovani ni gasom, ni hranom,
- uzrok nisu lekovi, antidepresivi, narkoanalgetici, pesticidi,
- nije zabeleženo prisustvo: amonijaka, sumpor-dioksida, sumpor-vodonika, ugljen-monoksida, markeptana, odoranata, azotnih oksida, eksplozivnih smesa kao ni jona vodonika. Nisu ni gasovi iz septičke jame.
Neki od stručnjaka sumnjaju u masovnu histeriju, ali to je samo hipoteza.

Posledice NATO bombardovanja, kao uzrok, u medijima nije niko pominjao, ali to je, kao što sam npisao, verovatno zato što nisu čitali Murakamija.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:06 16.02.2015

плачипичкице

па добро и Јеше су рокале империје па ево их сада где су?! нас једна империјица, и то килава, што рече Принси једаред, мало газнула, и ми у депри још деценијама касније?! де су тек Муракамијеви Јапанци?! шта су њима урадили? бојим се, Војиславе, да то није Империјина кривица, већ да је нешто много горе по среди, и да је унутрашње. а слажем се да су Амери говнари како су нас рокали и експериментисали на нама. ммуимјбм реднековско изблајхану празноглаву! aj смрде на земљу да се испегламо, да видимо ко је мушко!




Ribozom Ribozom 09:07 16.02.2015

Re: ček

Doktor Haus, dolazi u Sajkas i kaze pomocniku:
"Ispitaj kojim se hobijima bave roditelji ove dece, i kada su zadnji put isli na pecanje."
shkval shkval 09:15 16.02.2015

Re: ček

hehe, znajuci (moje) sajkasane, pomenuti dr bi trebalo da izbegava kafane, da ne bi bilo po tamburi :)
myredneckself myredneckself 10:04 16.02.2015

Važno je da se sve dobro završilo


Vojislav
Učenicima je u školi dosadno. Rešili su da se malo zezaju, što sa nastavnicima, što sa roditeljima, a i ostalima. Pustili su mašti na volju...
Znači, pragmatičan oblik zezanja. Spoj zabavnog i korisnog (?)

Upitnik u citatu moj.
Škola, događaji, vreme, sve je kontinuirano dosadno, pogotovo u malom mestu.
Mini skandale uskoro će svi praviti.

milisav68 milisav68 10:15 16.02.2015

Re: ček

Ribozom
Doktor Haus, dolazi u Sajkas i kaze pomocniku:
"Ispitaj kojim se hobijima bave roditelji ove dece, i kada su zadnji put isli na pecanje."





Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:25 16.02.2015

Re: ček

shkval
hehe, znajuci (moje) sajkasane,

A šta se priča po Šajkašu, imali šta novo?


stefan.hauzer stefan.hauzer 11:33 16.02.2015

Re: ček

A šta se priča po Šajkašu, imali šta novo?

osim novog semafora?
u nekoj njivi, nadomak šajkaša, stoji i dalje prvi var južnog toka.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:36 16.02.2015

Re: Važno je da je sve dobro završilo

myredneckself
Škola, događaji, vreme, sve je kontinuirano dosadno, pogotovo u malom mestu.

Rat je otac svemu, svemu kralj (Heraklit), a dosada majka i kraljica, dodao bih.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:38 16.02.2015

Re: ček

stefan.hauzer
u nekoj njivi, nadomak šajkaša, stoji i dalje prvi var južnog toka.


Biće da je ventil ostao otvoren.
shkval shkval 13:14 16.02.2015

Re: ček

nemam pojma, slabo sam se raspitivao zadnjih dana, a nisam bio bas davno
svejedno, tu je ovaj momak sto voli da metne muziku na blog, cini mi se da on ima svezije informacije :)
Jukie Jukie 15:08 16.02.2015

Re: Važno je da je sve dobro završilo

myredneckself

Škola, događaji, vreme, sve je kontinuirano dosadno, pogotovo u malom mestu.

Maloj deci je dosadno.
Protiv decje dosade izmisljaju se igracke.
Jedne igracke su makaze. Makazama se mogu seci: knjige, haljine i
prsti.
Druga igracka je cekic. Cekicem se mogu kucati: ekseri, zidovi i
takodje prsti.
Treca igracka su sibice. Sibicama se mogu izgoreti: haljine,
prostirke i opet prsti.

Unfuckable Unfuckable 02:55 17.02.2015

Re: Važno je izolovati manijake

sine, tebi treba ograničiti kretanje i pojačati dozu sedativa.
Ti si ozbiljno bolestan i - aj' što ne razumeš, nego - mrziš decu.
emsiemsi emsiemsi 07:30 17.02.2015

Re: Važno je izolovati manijake

Unfuckable
sine, tebi treba ograničiti kretanje i pojačati dozu sedativa.
Ti si ozbiljno bolestan i - aj' što ne razumeš, nego - mrziš decu.

Што си најашио на човека !?
Ја његове постове нисам схватио децомрзилачким.
emsiemsi emsiemsi 07:30 17.02.2015

Re: Važno je izolovati manijake

Unfuckable
sine, tebi treba ograničiti kretanje i pojačati dozu sedativa.
Ti si ozbiljno bolestan i - aj' što ne razumeš, nego - mrziš decu.

Што си најашио на човека !?
Ја његове постове нисам схватио децомрзилачким.
blogovatelj blogovatelj 18:41 18.02.2015

Re: Važno je izolovati manijake

Ја његове постове нисам схватио децомрзилачким.


Manje vise ti nicije postove i ne shvatas.
emsiemsi emsiemsi 20:44 18.02.2015

Re: Važno je izolovati manijake

blogovatelj
Ја његове постове нисам схватио децомрзилачким.


Manje vise ti nicije postove i ne shvatas.

Глупости !
jedi-knight jedi-knight 10:17 16.02.2015

...

Nisam pratio, da li su tabloidi imali neke ideje? Mislim, vanzemaljci, harp, hemtrejls itd.
Ako je u pitanju zezanje, onda svaka cast.
Mada, sve lici na pocetak nekog uzbudljivog romana u stilu Stivena Kinga.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:33 16.02.2015

Re: ...

Sada kada se pouzdano zna šta sve nije uzrok, tek se očekuje brainstorming.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:50 16.02.2015

Re: ...

Sada kada se pouzdano zna šta sve nije uzrok, tek se očekuje brainstorming.

usput, krov te sale za fizičko se prošle godine srušio kada je duvao onaj snažan vetar. ove godine u istoj toj sali nekoliko dece je palo u nesvest ; fora je u tome, što su se oba slučaja dogodila u februaru

ima tu nešto...
Unfuckable Unfuckable 11:17 16.02.2015

teslino tajno oružje

ja mislim da se Teslino tajno oružje koje testira grupa eminentnih akademika na tajnoj lokaciji 50 m od spomenute škole malo otelo kontroli.
Ili su klincima, u sklopu sveopšte akcije unapređenja nastave i detoksikacije od raznoraznih gedžeta uveli obavezno objektivno informisanje tokom kojeg su školarci spoznali dubinu našeg opšteg progresa.
I, umesto da zaplaču od sreće (šta zna dete?) - popadali u nesves'
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:29 16.02.2015

Re: teslino tajno oružje

Moguće da su samo mamili Supermena, dugo nije nadletao.

coviax coviax 11:49 16.02.2015

Re: teslino tajno oružje

Vojislav Stojković
Moguće da su samo mamili Supermena, dugo nije nadletao.


Prvi precednik Vlade bio na visinskim psihićkim pripremama za Kolindicinu
inaguraciju...Dao šansu Prvom precedniku RS da se iskaže,a ovaj:pa ne može
sve da stigne...
Počelo zabušavanje...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:41 16.02.2015

Fakat

Učenicima je u školi dosadno.

I ne samo u školi, nego i na privatnim časovima. Eto, ja nikako ne uspevam da časove matematike učinim zanimljivim. Možda se nisam dovoljno potrudila? Da probam sa krpenim lutkama? Da li će trigonometrija bolje da ide ako je objašnjavam smešnim glasovima? Ili ako se popnem na sto? Da skratim časove na pola sata?

Ma sledeći put ću ja lepo da padnem u nesvest i to je to.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:51 16.02.2015

Re: Fakat

dobrosavljevic_m
Eto, ja nikako ne uspevam da časove matematike učinim zanimljivim. Možda se nisam dovoljno potrudila? Da probam sa krpenim lutkama? Da li će trigonometrija bolje da ide ako je objašnjavam smešnim glasovima? Ili ako se popnem na sto?


Ova poslednja ideja sa penjanjem na sto nije loša, u kombinaciji sa pevanjem i igranjem.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:04 16.02.2015

Re: Fakat

Ova poslednja ideja sa penjanjem na sto nije loša, u kombinaciji sa pevanjem i igranjem.

Hmmm... tekst mi je malo ćoškast, ne znam na koju bi melodiju moglo da se otpeva:

"Ovo su elementarne stvari iz osnovne škole,
hiljaditi put ponavljamo isto,
ovo moraš da zapamtiš ako misliš da bilo šta uradiš samostalno,
ja neću na pismenom da ti gledam preko ramena"

To mi je refren. Dakle, treba mi neka catchy tune, materijal za Evroviziju, takoreći.
angie01 angie01 12:20 16.02.2015

Re: Fakat

To mi je refren.


ovo su stvari bazicne,
nisu ni malo stravicne,
moras sve da ih zapamtis,
ako mislis sam da ih uradis,
u skoli ti pomoci necu,
potrudi se sam za ocenu vecu.

...ovo je deo na stolu, reperski,


a posle ide pevljivi refren,

slusaj me, pazljivo slusaj,
pa posle sam pokusaj,
nemoj da ti misao luta,
jer posle tri-cetiri puta,
znaces sve i bice lako,
neces vise pitati, kako:)


eto, dobrosavljevicka, od mene toliko- ti smisli kostimaciju i koreografiju.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:26 16.02.2015

Re: Fakat

eto, dobrosavljevicka, od mene toliko- ti smisli kostimaciju i koreografiju.

E, hvala, NG! Baš mi treba da malo osvežim svoje metode,
kaže mi sestra da ću ovako da završim u zatvoru
angie01 angie01 12:40 16.02.2015

Re: Fakat

kaže mi sestra da ću ovako da završim u zatvoru


sto?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:22 16.02.2015

Re: Fakat

sto?

Zbog maltretiranja naših delikatnih izdanaka
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:27 16.02.2015

Re: Fakat

Da li će trigonometrija bolje da ide ako je objašnjavam smešnim glasovima?


U tu svrhu predlažem balon u obliku Sunđer Boba, punjen helijumom.:)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:07 16.02.2015

Re: Fakat

U tu svrhu predlažem balon u obliku Sunđer Boba, punjen helijumom.:)

Ako mi inhalacija Sunđer Bobom ne pomogne, ništa neće
kick68 kick68 16:30 16.02.2015

Re: Fakat

Eto, ja nikako ne uspevam da časove matematike učinim zanimljivim. Možda se nisam dovoljno potrudila? Da probam sa krpenim lutkama?

Igrom slucaja zavrsih na casu nastavnice matematike. Prvo im je pustila ovo:
Meters, Liters and Grams Music Video
onda ovo,
jos nesto, ne mogu da nadjem...
I na kraju mnemonic: King Henry
Zena je stvarno isla "above and beyond" ne bi li deca shvatila.
Na vratima kancelarije direktori umeju da okace doskocice tipa: Nisu dobro razumeli zato sto vi niste dobro objasnili ili You teach the kids you got, not the kids you want, so do your best:) A u Srbiji sam imala obicaj da kazem: Sta bre 'oce? Da im igram kan kan?!
Let's entertain them:)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:26 16.02.2015

Re: Fakat

Meters, Liters and Grams Music Video

Ako ima ovakvog materijala za trigonometriju, kompleksne brojeve i tako to, ja sam spremna da probam
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 17:30 16.02.2015

Re: Fakat


Zena je stvarno isla "above and beyond" ne bi li deca shvatila.


I jesu li shvatila ? :))))
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:56 16.02.2015

Re: Fakat

dobrosavljevic_m
Meters, Liters and Grams Music Video

Ako ima ovakvog materijala za trigonometriju, kompleksne brojeve i tako to, ja sam spremna da probam


A koliko se, okvirno, sad kreće cena časova iz matiša, mislim, eto, za tu osnovnu školu? I jesi li nekad razmišljala da to radiš preko skajpa (ne da se penješ na sto i padaš u nesvest, nego da držiš nastavu, daljinsku)? Pitam, onako bezveze, možda napravimo nekakav onlajn biznis...

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:26 16.02.2015

Re: Fakat

A koliko se, okvirno, sad kreće cena časova iz matiša, mislim, eto, za tu osnovnu školu? I jesi li nekad razmišljala da to radiš preko skajpa

Prosto me sramota da kažem...ja ne naplaćujem. I niko neće da me pita direktno za časove, nego me uvek nahvataju preko sestremajkekumekomšinice, pa mi bude glupo da naplatim. To traje još od kad sam išla u osnovnu školu, al' sad već poprima zabrinjavajuće razmere. I tačno kad mi tako dođu i počnu:
"Milena......a je l' bi mogla možda...... ako imaš vremena..."

o'ma' znam šta mi se sprema.

Inače znam da nastavnici koji drže časove privatno skupe po nekoliko učenika i mislim da 45min. košta oko 600 din po đaku. Al' rekla bih da od takvog spremanja nema vajde jer dok se ne radi "jedan na jedan", ne može da se vidi gde zapinje.
zilikaka zilikaka 21:09 16.02.2015

Re: Fakat

Prosto me sramota da kažem...ja ne naplaćujem.


To se tako, sestro slatka, ne radi.

Znam šta pričam, jer su i mene celog života jurili da nekom nešto objasnim i pokažem.

Ako ti ta količina para nije mnogo bitna u životu, zašto bi gubila vreme podupirući nekog?

Ono, čak da uzmemo da stvarno hoćeš da pomogneš, ako ti je to neko iz užeg kruga, taj te po pravilu ne doživljava kao autoritet, pa tu mnogo leba nema. Zveraće kroz prozor dok ti pričaš.

Drugo, ne manje važno, ni roditelji neće preterano ceniti to tvoje izgubljeno vreme i uložen rad.

Msm, ne znam da li me razumeš, ali nikom ne bi palo da odlazi redovno kod poznanice koja drži frizeraj i da traži da ga šiša džabaka, al kad je matematika u pitanju...
Bar je tako bilo u moje vreme.

Zato sam ja imala pristup da jednom odem, održim čas, upoznam dete i vidim kako stoje stvari.

Ako je u pitanju neko ko hoće, pokažem mu tipične stvari, zadam zadatke gde će baš to moći da provežba, i ostavim da se vidimo (opet džabaka) ponovo.
Ako je dete uradilo zadatke, ili ih je radilo ali ima gde opet zapinje, opet to pokažeš, pa ponovo sam da vežba. Tako niti ti sediš i žvalaviš jedno te isto, niti njemu dozvoliš da neće da radi, pa je tu sevap pomoći, a i to se radi levom rukom, u prolazu, jer ga samo navodiš da sam prelazi put.

Sve drugo, ono kad ne zna ni šta su učili, ili kad zvera kroz prozor dok se ti ubijaš da mu nešto objasniš, ili mu ne pada na pamet da radi sam zadatke (pod bilo kojim izgovorom), to odmah uz detaljno objašnjenje roditeljima otkačiš.

Kažeš im da ti tako nećeš i ne možeš, da ne želiš da preuzmeš krivicu za garantovani neuspeh, ali da veruješ da bi sve bilo drugačije kada bi oni angažovali profesionalca, pa bi dete možda bar poštovalo nešto što mora da se plati.

Prihvatiš li da radiš sa nekim ko to ni sam neće, a roditelji to još ne moraju da plate, izvukla si duplo golo.


Niti ćeš šta postići, niti će te poštovati, nit si zaradila, bićeš kriva i olajavana, a vreme i energiju svakako gubiš.


Inače, da znaš, po manjim mestima je induvidualan dvočas oko 1000 dinara.


srdjan.pajic srdjan.pajic 21:20 16.02.2015

Re: Fakat

dobrosavljevic_m
A koliko se, okvirno, sad kreće cena časova iz matiša, mislim, eto, za tu osnovnu školu? I jesi li nekad razmišljala da to radiš preko skajpa

Prosto me sramota da kažem...ja ne naplaćujem. I niko neće da me pita direktno za časove, nego me uvek nahvataju preko sestremajkekumekomšinice, pa mi bude glupo da naplatim. To traje još od kad sam išla u osnovnu školu, al' sad već poprima zabrinjavajuće razmere. I tačno kad mi tako dođu i počnu:
"Milena......a je l' bi mogla možda...... ako imaš vremena..."

o'ma' znam šta mi se sprema.

Inače znam da nastavnici koji drže časove privatno skupe po nekoliko učenika i mislim da 45min. košta oko 600 din po đaku. Al' rekla bih da od takvog spremanja nema vajde jer dok se ne radi "jedan na jedan", ne može da se vidi gde zapinje.


Pfhuh, znam, i mene je to strefilo dosta puta, a nije vredelo ni da kažem da sam išao u Teslu i da ne znam matematiku (znalo se po famili da sam bio vukovac, a i faks sam nekim čudom završavao pre roka, znači za manje od 7 godina). To držanje časova po familiji i komšiluku je najgore, jer niko neće da krene da radi sa detetom na vreme, nego ti dovedu klinca ili klinku na kanal ono pred poslednji pismeni, da ga vadiš iz govana. Pa kad znaš da od toga nema nikakve vajde još ti je gluplje da očekuješ neku materijalnu nadoknadu.


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:48 16.02.2015

Re: Fakat

To se tako, sestro slatka, ne radi.

Znam, Zili, znam. I sve što si rekla stoji i kažem sebi da ću da prestanem, al' n'umem da kažem "Ne". To je neki poremećaj...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:51 16.02.2015

Re: Fakat

jer niko neće da krene da radi sa detetom na vreme, nego ti dovedu klinca ili klinku na kanal ono pred poslednji pismeni, da ga vadiš iz govana

Aeee, to sam sredila, sada mi ih dovode redovno, o, sreće
zilikaka zilikaka 22:17 16.02.2015

Re: Fakat

al' n'umem da kažem "Ne". To je neki poremećaj...


Eeee, TEK to se vežba!

Ne kažem, treba vremena da se nauči, al kreneš polako.
Postaviš stvari kao logički problem i kažeš: "Imam situaciju u kojoj su dve suprotstavljene strane, i iz koje jedna mora izaći nezadovoljna, na uštrb druge.
Onda ta nezadovoljna neću da budem ja.

Ljudi prečesto zloupotrebljavaju to što neko neće da ih odbije. Valjda si dovoljno pametna da ne dozvoliš da ti se to dešava.

...u ostalom, mlada si, al vreme ti je da počneš da učiš.

Šta misliš, da se namćor može postati tek tako, i preko noći?!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:34 16.02.2015

Re: Fakat

Prosto me sramota da kažem...ja ne naplaćujem.

Tako niti ti sediš i žvalaviš jedno te isto, niti njemu dozvoliš da neće da radi, pa je tu sevap pomoći, a i to se radi levom rukom, u prolazu, jer ga samo navodiš da sam prelazi put.

to sve manje postoji u praksi. ja sam imala slučaj kada su mi tražili da im napišem odgovore na pitanja za ispit, za šest. ono, prepričaš mu gradivo u par rečenica (po pitanjima), ključne činjenice i tako dvajs komada. i verujem da nije to naučio, već prepisao. ne sećam se koliko sam kinte uzela. a to da učenici/studenti misle svojom glavom, to je ta-ko retko u nas.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:52 16.02.2015

Re: Fakat

dobrosavljevic_m
jer niko neće da krene da radi sa detetom na vreme, nego ti dovedu klinca ili klinku na kanal ono pred poslednji pismeni, da ga vadiš iz govana

Aeee, to sam sredila, sada mi ih dovode redovno, o, sreće




E, a ja sam na jednoj mojoj sestri od tetke izvršio eksperiment in vivo. Mislim da je bila neki razred osnovne škole, ne sećam se koji, možda peti, ili šesti. I objasnio sam joj integralni račun, onako grafički, bez pominjanja integrala, diferencijala itd, naravno. Tako da je dete razumelo integrale jedno šest godina pre nego što je uopšte čula za njih. Za razliku od mene koji sam ih skapirao tek na straži u vojsci (nakon srednje škole), iako sam ono, uredno umeo da ih rešavam, po tabelama, a da pri tome nisam imao blage veze čemu služi i kako i zašto to uopšte radi. Mislim, Tesla, i matiš...
zilikaka zilikaka 23:21 16.02.2015

Re: Fakat

objasnio sam joj integralni račun, onako grafički, bez pominjanja integrala, diferencijala itd, naravno.


Al ajd samo objasni čemu je to njoj pa moglo da posluži.
U svakom slučaju, baš ako je interesovalo, kažeš da je to (ko što i jeste) vrsta sabiranja.
Jedino što se malo komplikovanije izvodi.

Nego, kad smo načeli temu, ja sam zastupnik škole sklekovi, zgibovi, trbušnjaci.

Da se nešto pitam, u srednjoj bi mi prirodni smer cepao algebru i analizu dok im ne pozli.

Posle na to možeš da nazidaš šta hoćeš.
Ruka sama radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:57 17.02.2015

Re: Fakat

Al ajd samo objasni čemu je to njoj pa moglo da posluži.


Koga je još briga za beneficije koje ima nekakav zamorac?

Zezam se, stvarno sam samo hteo da vidim da li, na primer, mogu klincu tog uzrasta (a moguće je da sam omašio za neku godinu, ali defitinivno je klinka bila u OŠ) da pokažem kako da otprilike izračuna površnu neke iskrivljene geometrijske figure, ili, ako ne može da se seti formule kako da sračuna ovo ili ono, da to opet nadje približno.

Isto tako sam jednom kardiologu, otprilike u isto vreme, pokazao kako da na snimku delimično zakrečenog krvnog suda izračuna preostalu radnu zapreminu. Nivo matiša tih lekara je otprilike tu negde, 8. razred osnovne škole.
Hansel Hansel 22:55 17.02.2015

Re: Fakat

dobrosavljevic_m
To se tako, sestro slatka, ne radi.

Znam, Zili, znam. I sve što si rekla stoji i kažem sebi da ću da prestanem, al' n'umem da kažem "Ne". To je neki poremećaj...

Пробај да кажеш "не могу".
blogovatelj blogovatelj 18:52 18.02.2015

Re: Fakat

da pokažem kako da otprilike izračuna površnu neke iskrivljene geometrijske figure


Matematika je sedam aksioma (ili devet) algebre, a sve posle toga je nadogradnja, kao kad bi Lego kockicama, onim najmanjim, pravio svemir.
Stari Grci su do broja pi dosli integralnim racunom, samo nisu pojma imali sta je integralni racun. Nisu ga bas dobili tacno, to ni mi danas ne znamo, ali im je 22/7 vrsilo posao skroz, toliko dobro da su bili u mogucnosti da sazidaju Partenon.
mariopan mariopan 19:01 18.02.2015

Re: Fakat

dobrosavljevic_m
Ova poslednja ideja sa penjanjem na sto nije loša, u kombinaciji sa pevanjem i igranjem.

Hmmm... tekst mi je malo ćoškast, ne znam na koju bi melodiju moglo da se otpeva:

"Ovo su elementarne stvari iz osnovne škole,
hiljaditi put ponavljamo isto,
ovo moraš da zapamtiš ako misliš da bilo šta uradiš samostalno,
ja neću na pismenom da ti gledam preko ramena"

To mi je refren. Dakle, treba mi neka catchy tune, materijal za Evroviziju, takoreći.

Идеја није лоша.
Ја још памтим песмицу коју је наставник математике смислио да нас научи: " квадрат над хипотенузом то зна свако дете једнак је квадрат'ма над обе катете"
a_olmos a_olmos 21:11 18.02.2015

Re: Fakat

Ја још памтим песмицу коју је наставник математике смислио да нас научи: " квадрат над хипотенузом то зна свако дете једнак је квадрат'ма над обе катете"


Nušić. A vrlo verovatno ni on nije smislio, već je čuo u nekoj svojoj školi :)
predatortz predatortz 21:14 18.02.2015

Re: Fakat

Ја још памтим песмицу коју је наставник математике смислио да нас научи: " квадрат над хипотенузом то зна свако дете једнак је квадрат'ма над обе катете"


Ja fiziku za Bosance:

Svako telo bačeno gore, da mu jebeš mater, mora pasti dole!
tyson tyson 22:14 18.02.2015

Re: Fakat

Svako telo bačeno gore, da mu jebeš mater, mora pasti dole!

What goes up must come down.

Staro pravilo kojeg su na nepopularan način postali svesni oni koji su izlazili napolje da uz navijanje posmatraju dejstvo protivavionske artiljerije 1999. godine.


mariopan mariopan 12:09 19.02.2015

Re: Fakat

a_olmos
Ја још памтим песмицу коју је наставник математике смислио да нас научи: " квадрат над хипотенузом то зна свако дете једнак је квадрат'ма над обе катете"


Nušić. A vrlo verovatno ni on nije smislio, već je čuo u nekoj svojoj školi :)

Ето, нисам знала
А боље да не кажем колико деценија памтим ту "песмицу"!
mariopan mariopan 12:10 19.02.2015

Re: Fakat

predatortz
Ја још памтим песмицу коју је наставник математике смислио да нас научи: " квадрат над хипотенузом то зна свако дете једнак је квадрат'ма над обе катете"


Ja fiziku za Bosance:

Svako telo bačeno gore, da mu jebeš mater, mora pasti dole!

angie01 angie01 11:41 16.02.2015

deci puna podrska!

performans je upravo onaj, koji bi trebalo da su vec davno izveli njihovi roditelji, umesto sto se svakodnevno prilagodjavaju svim sranjima, kojima ih zatrpavaju, pa su postali imuni na opsti smrad.

ova deca su pokazala da nisu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:24 16.02.2015

Re: deci puna podrska!

angie01
umesto sto se svakodnevno prilagodjavaju svim sranjima, kojima ih zatrpavaju, pa su postali imuni na opsti smrad.


SKŽ (Sindrom kuvane žabe).
hajkula1 hajkula1 11:59 16.02.2015

Deca

Rešili su da se malo zezaju, što sa nastavnicima, što sa roditeljima, a i ostalima. Pustili su mašti na volju, baš kao i Murakami. Lepo ih je krenulo, ali je slučaj otišao malo predaleko, pa se nije moglo nazad. Da sam im ja nastavnik književnosti, svima bih od reda upisao po jednu peticu u dnevnik, jer su kreativni i maštoviti baš kao i veliki japanski i svetski pisac, a i performans je bio uverljiviji od onih koje priređuje Marina Abramović.

Neka su nam deca samo živa i zdrava.. . i kreativna.


Upravo ovako smo se porodično usaglasili :) uz sumnju na neko ispitivanje...



Ribozom
Doktor Haus, dolazi u Sajkas i kaze pomocniku:
"Ispitaj kojim se hobijima bave roditelji ove dece, i kada su zadnji put isli na pecanje."



Misliš na pecaroške priče? Nasleđeni talenat?
Ili?
Unfuckable Unfuckable 13:01 16.02.2015

Re: vertikalni niz

Nasleđeni talenat?

relativno skoro sam na nekom drugom blogu nevešto oBservirao "faktor sjebanosti u glavu", spominjem ovo jer mi se čini da je navedeni slučaj (Šajkaš) upravo primer toga:
naime, koliko su im roditelji i profani (dakle sve ono "odraslo i razmišljajuće" okolo) sjebani u glavu, bar toliko (ako ne i više) bi i klinci morali biti, mislim da je Šajkaš pravi mali biološki ogled te teorije
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:09 16.02.2015

Re: vertikalni niz

naime, koliko su im roditelji i profani (dakle sve ono "odraslo i razmišljajuće" okolo) sjebani u glavu, bar toliko (ako ne i više) bi i klinci morali biti, mislim da je Šajkaš pravi mali biološki ogled te teorije



Ribozom Ribozom 13:19 16.02.2015

Re: Deca

hajkula
Misliš na pecaroške priče? Nasleđeni talenat?
Ili?


Mislim, kisna godina, malo sunca - nedostatak vitamina D (ne videh da su ispitivali) i plus masovna hisyterija.

Edit: da ne pomislite pogresno, ovo samo nagadjam i nisam doktor.
mirelarado mirelarado 13:27 16.02.2015

Re: Deca

Ribozom
hajkula
Misliš na pecaroške priče? Nasleđeni talenat?
Ili?


Mislim, kisna godina, malo sunca - nedostatak vitamina D (ne videh da su ispitivali) i plus masovna hisyterija.


Или отклон од масовне депресије.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:27 16.02.2015

Re: Deca

Očito da je zahebancija pravi lek protiv opšte depresije.
"SLAVIMO ŠAJKAŠ!"
mariopan mariopan 19:07 18.02.2015

Re: Deca

Ribozom
hajkula
Misliš na pecaroške priče? Nasleđeni talenat?
Ili?


Mislim, kisna godina, malo sunca - nedostatak vitamina D (ne videh da su ispitivali) i plus masovna hisyterija.

Edit: da ne pomislite pogresno, ovo samo nagadjam i nisam doktor.

Ја бих се са овим сложила.
Мислим да се деца нису зезала.
Масовна хистерија ми је на првом месту свих образложења и не бих се зезала са тим да ли може или не може осетљивију децу да доведе до тога да покажу такве симптоме.
Верујем да може и да деца нису вољно учествовала у том циркусу.
tyson tyson 15:19 16.02.2015

Prijevod

Lečnik, plin... Šta je to?!


freehand freehand 15:27 16.02.2015

Re: Prijevod

tyson
Lečnik, plin... Šta je to?!



Misliš - kaj?
tyson tyson 19:14 16.02.2015

Re: Prijevod

Misliš - kaj?

Pa, nije ni srpski ni hrvatski, nego neki bastard kao Osijek na primer...


freehand freehand 19:16 16.02.2015

Re: Prijevod

nego neki bastard

Misliš - mulac?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:41 16.02.2015

Re: Prijevod

tyson
Lečnik, plin... Šta je to?!


Nije ti ovo Haški tribunal, pa da zanovetaš.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:58 16.02.2015

Re: Prijevod

kao Osijek na primer...

misliš - Osek?
tyson tyson 00:27 17.02.2015

Re: Prijevod

misliš - Osek?

Osek/Esseg vazda bio, dok se neki pametnjaković nije dosetio da ga preimenuje...

Isto kao i Bjelovar, a tamo se i dan-danas čistom ekavicom govori.

tyson tyson 00:33 17.02.2015

Re: Prijevod

Nije ti ovo Haški tribunal, pa da zanovetaš.






Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:03 17.02.2015

Re: Prijevod

Bolje bi im bilo da su ga već tada izabacili iz Ševeningena, uz strogu zabranu da doživotno lično ili prepiskom stupi pred bilo koji međunarodni sud.
milojep milojep 17:20 16.02.2015

SAMO SE VI ZEZAJTE

Черевићан Черевићан 22:05 16.02.2015

диа гноза

у Просвети, пратим, хаос,
на спрдњу се Школа свела
те од таквог, ваљда, стања
Деца групно . . . попи здела
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:50 17.02.2015

Re: диа гноза

The rapia: Zahe bancija
nurudin nurudin 01:44 17.02.2015

А да сви паднемо у несвест?

Чудна нека креативност...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:09 17.02.2015

Re: А да сви паднемо у несвест?

Složiću se s tobom, bez obzira da li si mislio na Murakmu ili na klince iz Šajkaša.

Dakle, tačno je kreativnost jeste čudna, rekao bih čak misteriozna pojava u širokom spektru čovekovog mišljenja i delovanja. Inspiracija i ideje dolaze iznenada, naizgled niotkuda, a kreativno mišljenje se bitno razlikuje od uobičjenog misaonog procesa.
Kreativnost podrazumeva niz različitih međusobno uvezanih aspekata: bogatu maštu, intelektualnu radoznalost, divergentno mišljenje, traganje za uzbuđenjem, fantaziju...

Kreativne ličnosti je teško ukrotiti, saterati u kalupe ustaljenih obrazaca ponašanja i monotone rutine - uvek nađu izlaz i to po pravilu drugačiji i različit od onog koji bi mediokriteti mogli predvideti.

Budući da kreativnost jednog Murakamija nije potrebno posebno dokazivati, dokaz su njegovi romani, ja u činu padanja u nesvest učenika iz Šajkaša, ukoliko nije ničim izvana izazvano, prepoznajem više bitnih elemenata kreativnosti: bogatu maštu, traganje za uzbuđenjem, iznenadnu inspiraciju, neprihvatanje ustaljenih obrazaca ponašanja, spremnost da rizikuju...

Eto, zato mislim da su ta deca kreativna. Tebe, kao profesora, pitam nisu li baš to sposobnosti koje kroz savremenu nastavu treba razvijati? Naravno, uz odgovornost da se kreativne sposbnosti samo na društveno i moralno prihvatljiv, u najširem smislu shvaćen, način koriste.
nurudin nurudin 14:39 17.02.2015

Re: А да сви паднемо у несвест?

Наравно да нисам мислио на Муракамија.

bogatu maštu, traganje za uzbuđenjem, iznenadnu inspiraciju, neprihvatanje ustaljenih obrazaca ponašanja, spremnost da rizikuju...


Наравно да да.


Naravno, uz odgovornost da se kreativne sposbnosti samo na društveno i moralno prihvatljiv, u najširem smislu shvaćen, način koriste.


Наравно да нису. И сувише је поетски приступ самом проблему. Ово поређење са Муракамијем је врло занимљиво. Војсилаве, колико су се истраумирали и родитељи и наставници, могу само да замислим. Уколико искључмо могућност масовне хистерије, ја сем бахатости не видим ништа. (Кад посматрам са стране, да могу рећи -- добра фора.)
Ни у лудилу не бих пожелео да сам био наставник деци која су пала у несвест. На једној екскурзији су се ученици успавали и нису чули ни мобилни, ни куцање. Ушао сам, од умора нико није реаговао, покушавао сам да пробудим ученике, ништа -- тих пет минута памтићу читавог живота. Умало нисам инфарк добио.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:27 17.02.2015

Re: А да сви паднемо у несвест?

Koliko znam, ti tek nekoliko godina jedeš profesorski hleb, pa zato umalo da doživiš infarkt kada ti se učenici na ekskurziji uspavaju. Vremenom, uz sticanje iskustva, drugačije ćeš doživljavati probleme, a negde pred penziju ništa te više neće moći iznenaditi, pa ni masovno padanje u nesvest čitavog odeljenja na tvom času.

Tačno, slučaj u Šajkašu posmatram sa stane, ali sa izvesnim ličnim iskustvom.

PS: Ne bih da zamaram evociranjem uspomena iz ratnog vremena devedesetih, kada je telefonska dojava da je u školi podmetnuta bomba zaista bila realna opasnost i kada su ovlašne kontrole školskih tašni popodnevne smene rezultirale pronalaženjem bar jedne kašikare i sl. pribora. Masovne tuče od po više stotina učesnika, između učenika i lokalnih huligana (obično zbog devojaka), u to vreme mogle su imati daleko teže posledice od modrica i razbijenih noseva. Međutim, uz malo sreće i mnogo rada i generacije učenika iz tog vremena sačuvali smo od težih posledica.
Hansel Hansel 22:52 17.02.2015

Египат

Када се први пут чуло да тровања није било, сетио сам се приче од пре 15-20 година да су у више градова у Египту истовремено падале у несвест младе особе. Вест је била штура и деловала је мистериозно.

Ако се овај чланак* (који сам сада пронашао) односи на тај догађај, онда је или вест која је овде пренета била лоше написана или сам ја мало лоше тада то разумео или то није тај догађај. Свеједно, није непознат феномен. У овом чланку се помиње да је "епидемија" кренула преношењем вести о онесвешћивању, а за Шајкаш се помиње да је докторка наводно после првог онесвешћивања рекла да је вероватно реч о тровању, па су друга деца почела да показују исте симптоме. Можда су се само сећала телевизијских извештаја о недавним групним тровањима управо – у школама.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana