Filozofija| Muzika| Politika| Umetnost

"Odbrana" u 26 slika

Nebojsa Krstic RSS / 18.04.2015. u 15:14

 

 

Slika 1. Srđan Šaper i ja idemo Bulevarom Revolucije. Pevušimo melodiju jedne nove pesme. "Isus je naš maj", je deo teksta pesme od koga u tom trenutku imamo samo to i još par reči. Na isti način nastala je i "Zašto su danas devojke ljute", godinu i nešto ranije. Samo, tada smo hodali od Slavije ka Kalemegdanu. Problem je kako onemogućiti da se pesma nastala u hodu zaboravi. Predložim da odemo kod Ljudmile Bećković na Konjarnik. Ona ima klavir, zna note i zapisaće nam. To i uradimo iste večeri. Ljudmila nam zapiše. Još uvek imam negde taj komad hartije. Tako nastane prva od pesama s ploče "Odbrana i poslednji dani".

Slika 2. Podrum u Knez Danilovoj. Vežbamo od pet popodne, radnim danima, vikendom samo iznimno. U ovoj slici tu je Mile Pile Miletić. Dogovaramo se da nam snimi novu ploču. Otkud Mile? Upoznali smo ga kod Minimaxa kome je bio tonac. Mile se ponudio, rekao da bi voleo to da uradi. Nije bio naročito iskusan, to ćemo utvrditi tek kasnije.

Slika 3. Studio 6 Radio Beograda. Ogroman, može da stane čitav simfonijski orkestar. Nama to nije problem, možemo da priuštimo jer smo prethodnu ploču, Mini LP, prodali toliko da nam je Jugoton dao da snimamo gde želimo bez vremenskog ograničenja. Zloupotrebićemo to i snimaćemo 3 meseca plus još jedan za miks. Sada snimamo matricu, bubnjeve i bas. Nikako ne možemo da namestimo zvuk bubnja kako treba. Doboš da bi bio dobar mora da ima čvrst i kantast zvuk, a ne sme da zvuči kao kanta. Da bi se to postiglo membrana na dobošu mora da se tapacira papirnatim maramicama i selotejpom u odgovarajućoj meri i mikrofoni moraju da se postave tako da jedan hvata kontru, drugi doboš, a ostali nogu, pa timpane, činele itd. Nekoliko dana trošimo samo na nameštanje željenog zvuka koji na koncu nećemo ni postići.

Slika 4. Fleš bek. Studio Dunav filma nedaleko od Zagreba. Snimamo «Retko te viđam sa devojkama». Pre toga smo istu pesmu već snimili kod Enca Lesića u Beogradu. Ali Goran Bregović nas je zvao, želeo je da snimimo ponovo, da nam on producira i da malo promenimo aranžman. I sad, završili smo poslednje što je bilo u planu, duvače. Trombonista, trubač i saksofonista, svi iz "Haustora", pakuju instrumente. Bregović sedi za miksetom. Ja sam ispred pulta, gledam u mnogobrojne reglere i pevušim: "Uzalud me budiš u pola šest/Nema nigde nikog i nemamo kud...". Bregović me čuvši to pronicljivo pogleda – i kao ništa.

Slika 5. Divljanov stan u Knez Danilovoj. Treba da se nađemo kod njega, ali ostali Idoli još nisu stigli. Sedimo u njegovoj sobi i pričamo o refrenu koji nam fali. Sutra treba da snimim pevanje za tu pesmu. Melodiju imamo, imamo i većinu teksta, fali samo tekst refrena. Vlada studira geologiju. Na zidu ispred fotelje u kojoj sedim zalepljena je velika mapa geoloških doba: prekambrijum, paleozoik, mezozoik, kenozoik...perm, karbon, jura, trijas...

"Reci mi, kenozoik nije za tebe", otpevam ja.

Vlada se nasmeje: "Nenormalno je."

"Jeste, malo je glupo", priznam..."U stvari nije – to je na granici između mnogo glupog i neviđeno mudrog."

I tako ostane.

Slika 6. Srđanov stan na Čuburi. Dnevna soba. Razgovaramo o naslovu za novu ploču. Složimo se da naslov mora da ima značajnu dozu heroike u sebi.

"Uspenje i sunovrat Idola", kažem ja.

"Odbrana i poslednji dani", kaže Srđan.

Slika 7. Terazije, 1991. Poslednje dan "Plišane revolucije". Događaj preti da se prevori u agoniju. Organizacioni odbor, u kancelarili iznad "Atine". Padne predlog da Đinđić raspusti skup. Ja dobijem zadatak da mu javim. Zovem ga iz telefonske govornice kod Mek Donaldsa: "Šta radiš?", pitam. "Gledam Star Wars s Jovanom." I dođe Zoran, održi govor. Izuzetan. Jedan od boljih u karijeri. Svrši se revolucija. Vrzmanje oko Terazijske česme. Srđan mi maše iz gužve. Pogledam, stoji sa Borislavom Pekićem. Priđem i upoznam se. Kažem mu da imamo ploču za koju smo mu ukrali naslov i obećam da ćemo mu je pokloniti, ne znajući da se to nikada neće desiti.

(Nastaviće se)

 

Objavljeno 18.4.2015. u Našim Novinama 



Komentari (550)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 15:39 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

e, bogtetvoj, mene niko nikad nije zvao u partiju.


Baš me to čudi.
blogovatelj blogovatelj 15:49 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Šta ja da pustim ćerki od osam godina (još uvek je izolovana od Pinka), a prerasla je Dragana Lakovića, Branka Kockicu i Kolibre.


1. Muziku iz Braće Bluz, pustiš joj film i uživaš. I ti i ona.
2. Rane Bitlse za početak, onda doziraš kasniju karijeru.
3. Rok muziku iz pedesetih. Čak Beri, Badi Holi, Litl Ričard, Džeri Li Luis
4. Veseljačke rane osamdesete, tipa Nena, Boj Džordž...
5. Marlija

Hipnoza za decu tog uzrasta, veruj mi. Ja testirao na svojoj deci.
pnbb pnbb 18:20 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Re: Jel ste slušali U2 u
Jel ste slušali U2 u
to vreme

Ni slučajno!

sve ti je oprosteno
pnbb pnbb 18:56 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Iskreno, ne sećam se tačno baš svega šta se pevalo,

ide prva kamila...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:06 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

pnbb
Re: Jel ste slušali U2 u
Jel ste slušali U2 u
to vreme

Ni slučajno!

sve ti je oprosteno

Iz te kategorije grupa voleo sam jedino Big Country

vlad_aleksh vlad_aleksh 10:14 21.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

milisav68

Šta ja da pustim ćerki od osam godina (još uvek je izolovana od Pinka), a prerasla je Dragana Lakovića, Branka Kockicu i Kolibre.


Četnički ciklus? Ima tu dosta kvalitetnih pesama: Od Topole, Spremte se spremte četnici, Ide vojska od Nikšića, Morem plovi jedna mala barka...
svjetlana10 svjetlana10 16:51 18.04.2015

"Okupacija i odbrana" u 26 slika

Nebojsa, odlican naslov i jos bolji tekst!

I kao sto neko rece, preveci kritiku romana Mirka Kovaca, zivot je ono cega se sjecamo, a ne ono sto smo prozivjeli.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:17 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
najboljih konceptualnih bendova u Jugoslaviji

koncept...??

Da, koncept. Izvanredan. Šta je smešno?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:28 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Nebojsa Krstic
BebaOdLonchara
najboljih konceptualnih bendova u Jugoslaviji

koncept...??

Da, koncept. Izvanredan. Šta je smešno?

Мени ништа.
Када би ово друштво мало боље размислило, схватило би да Рокери с Мораву јесу били чудо, концептулно чудо, унутар једног великог и претежног корпуса. И да никакво прегалаштво народњака није победило у тој борби, већ маса -- она сељачка, већинска Србија. Рок је делом био покушај да се она урбанизује, модернизује -- то је чест мотив ондашњих песама, жал урбанизваног сељачета за завичајем, јер га је посао терао у град -- али ствар није прошла, а и идеолошке комисије и чувари идеје схватили су да рок није погодан за очување система. Народњаци јесу.

И тако, ситуација је била она иста као недавна: као што су Ђинђић, Тадић и ДС успели, на фору, да неко време делују као претежна Србија, тако је накратко, током осадесетих, просечно слеп конзумент помислио да је готово и да је рокендрол Србија та која побеђује, док га деведесетих нису као шамаром демантовала Цеца Мајка и остале уметнице.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:39 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

тако, ситуација је била она иста као недавна: као што су Ђинђић, Тадић и ДС успели, на фору, да неко време делују као претежна Србија, тако је накратко, током осадесетих, просечно слеп конзумент помислио да је готово и да је рокендрол Србија та која побеђује, док га деведесетих нису као шамаром демантовала Цеца Мајка и остале уметнице.

Mislim da je stvar složenija.

Naime, Ceca je, kao paradigma, posledica emancipacije onog šund narodnjačkog melosa sa Ibarske magistrale.

Da li je on imao pravo na emancipaciju? Jeste.
Da li je neko ljude tukao po ušima i terao da slušaju? Nije.
Da li je ljubiteljima šund folka nego mogao da zabrani da se emancipuju i da iz svojih mračnih jazbina izađu na svetlost dana? Nije.

Ceca je bila new wave folka.

Kao što ni naprednjacima niko nije mogao da zabrani da se emancipuju od stadijuma radikala.

A kao što i sam znaš, to je korisno za Srbiju.
freehand freehand 23:42 18.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

A kao što i sam znaš, to je korisno za Srbiju.

I to valja podržati.
Ajde...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:01 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Nebojsa Krstic
Da li je on imao pravo na emancipaciju? Jeste.

Несумњиво да јесте.
Али, брате, овај је баш издоминир'о!!!
Ту је проблем ;-)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:27 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Несумњиво да јесте.
Али, брате, овај је баш издоминир'о!!!
Ту је проблем ;-)

Pa i SNS je imao pravo, al je izdominirao pa se sad sekiraju i oni koji su glasali za njih, na primer Vesna Pešić.
tasadebeli tasadebeli 00:28 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Људи моји, мени ова расправа под заједничким називом Како је пропао рокенрол малкице беспредметна...

Подсетили сте ме на онај дијалог из Браће блуз када они питају које врсте музике се свирају у том локалу уз пут у којем треба да гостују, а газдарица им каже:"Ооо, па свирају се обе врсте! И кантри и вестерн!"

И то вам је тако свугде...

Музика као музика, не може бити ништа другачија од друштва у којем настаје и за које се ствара... Мислим, могу се опкладити да ова плавуша што пјева овде није изабрана због својих вокалних могућности...



Али има 11 милиона прегледа на Јутјубету... И сестрице са села су врло популарне, колико сам успео да схватим... Ипак, не верујем да би их, иако су тако популарне, пуштали на ББЦ 4 или Мецо или тако нечему сличном.

Право питање за нас овде би пре било како је уопште дошло до тога да деценијама медиокритети негативном селекцијом заузимају неке кључне положаје и бивају богато награђени за свој аматеризам уместо да се руководимо способностима људи и квалитетом њиховог рада и професионалношћу...

И ја због тога не видим да се онда српска музичка сцена ишта разликује од осталих сегмената српског друштва, односно свакодневнице у којој живимо. Пресудне нису способности и квалитет и професионализам, већ очигледно нешто друго. Крај приче...


__________________________________________________________________________

EDIT (тј. накнадна памет, односно пример): Погледајте пример РТС 2 (јавни сервис) у последње време. Више пута смо га овде на Блогу Б92 похвалили због уређивачке концепције и квалитета програма (добро, осим преноса из Скупштине али то је виша сила са којом не могу да се изборе). А и похвале никада нису сувишне...

А до тога је дошло тиме што су неки људи који се разумеју у свој посао, имају изграђен систем вредности који поштују и који не пристају на труле компромисе зарад тренутне гледаности и популарности, коначно постављени на нека места са којих могу да одлучују о програму, па и о избору музике која ће се вртети на том каналу.

И док су они ту, могу се кладити да нећемо на РТС 2 чути ниједну песму типа Сузама сам лепио тапете и слично, без обзира на профил публике на који циљају.

Где би нам крај био када бисмо се у сваком сегменту друштва руководили таквим критеријумима као када је постављана екипа која ради програм РТС 2...
emsiemsi emsiemsi 06:08 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Predrag Brajovic

...
Рок је био покушај да се она урбанизује
...

Глупости !
Каква "митска" учитавања значају рока !
Рок је код нас био имитација виђеног по разним световима --- као и већина осталога у животима нас, и нама сличних, по светским периферијама.
princi princi 07:24 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Ne znam što se toliko bacate govnima po countryju. Meni je to slušanje country stanica na nekom road tripu po Americi poseban deo užitka. Prosto, jednostavno pozivanje na oplodnju, nekako imaš utisak da diluješ direktno sa elementima od kojih je sazdan život. Sve jednostavno, prosto: izađe sunce, pokreneš traktor, pokupiš seno i žito, pojebeš svoju sisatu i zubatu plavušu, ručaš, popiješ pivo, opet odeš u njivu, pogledaš malo da li treba nešto zaliti, vratiš se kući, opet pojebeš plavušu (može i neku drugu, ne mora ona ista), istuširaš se, odeš u kafanu, stučeš par piva s drugarima, pocepaš par ribs, odgledaš tekmu, vratiš se kući, opet plavuša...
emsiemsi emsiemsi 13:23 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi
Ne znam što se toliko bacate govnima po countryju. Meni je to slušanje country stanica na nekom road tripu po Americi poseban deo užitka. Prosto, jednostavno pozivanje na oplodnju, nekako imaš utisak da diluješ direktno sa elementima od kojih je sazdan život. Sve jednostavno, prosto: izađe sunce, pokreneš traktor, pokupiš seno i žito, pojebeš svoju sisatu i zubatu plavušu, ručaš, popiješ pivo, opet odeš u njivu, pogledaš malo da li treba nešto zaliti, vratiš se kući, opet pojebeš plavušu (može i neku drugu, ne mora ona ista), istuširaš se, odeš u kafanu, stučeš par piva s drugarima, pocepaš par ribs, odgledaš tekmu, vratiš se kući, opet plavuša...

Јебачка посла !
tasadebeli tasadebeli 13:32 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi

Ne znam što se toliko bacate govnima po countryju. Meni je to slušanje country stanica na nekom road tripu po Americi poseban deo užitka.


Тако је, брате... Већ смо се сложили горе да је све то питање перцепције...

У Србији ти то изгледа овако...

Често се возим бусом од Београда до Паланке (намерно не помињем присвојни придев "смедеревска" да не бих у Паланци добио батине... Јел' тако, Паланчани?)

И док бус шиба оних својих 45 минута аутопутем, из звучника се чује обично неки лаунџ или тако нешто.

Чим бус сиђе са аутопута, код Михајловца рецимо, и почне да врлуда путем кроз села и засеоке, долази до нагле промене ди џејовог (читај шоферовог) расположења и из звучника се зачује рецимо:





И мени је то, брате, сасвим у реду.

Јебеш земљу у којој увек и на сваком месту сви слушају Колтрејна или Брамса... Из такве земље бих емигрирао одмах!

П.С. - Да сам ја нека власт, ја бих на посебном психо тесту проверио зашто возаче међуградских аутобуса аутопут асоцира на лаунџ! Није ни чудо онда што им се често догађа да захрчу за воланом...
princi princi 13:48 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

И мени је то, брате, сасвим у реду.

Da. Iz mog nekog, doduše slabašnog, iskustva slabo u svetu postoje zemlje gde svi slušaju Baha i Stravinskog. Štaviše, ljudi uglavnom vole da jedu, slušaju, gledaju, čitaju đubre. Kvalitet tog đubreta je dosta ravnomerno, ujednačeno i homogeno nizak. Znam da je to velikim delom pitanje i (bez)ukusa, ali meni stvarno nije jasno koja je suštinska razlika između neke Vesne Zmijanac (ako ćemo pravo, ona, a ne Ceca je bila promoter Slobizma s kraja 80-tih) i nekog Magazina ili Novih fosila. Čak bih rekao da Zmiki ima taj neki domaćinski feel kućne pornjave, dok ove ustaše deluju nekako humpa cumpa isprazno, industrijski.
milisav68 milisav68 15:24 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

tasadebeli
Често се возим бусом од Београда до Паланке (намерно не помињем присвојни придев "смедеревска" да не бих у Паланци добио батине... Јел' тако, Паланчани?)

Pa i ti bi tako reagovao da ti natovare na vrat smederevske gubitaše.

Inače, u vojnim i železničkim kartama i dalje stoji samo Palanka.

dodatak:

A nekada davno, davno - Nekudim.
gedza.73 gedza.73 15:36 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi
Prosto, jednostavno pozivanje na oplodnju, nekako imaš utisak da diluješ direktno sa elementima od kojih je sazdan život. Sve jednostavno, prosto: izađe sunce, pokreneš traktor, pokupiš seno i žito, pojebeš svoju sisatu i zubatu plavušu, ručaš, popiješ pivo, opet odeš u njivu, pogledaš malo da li treba nešto zaliti, vratiš se kući, opet pojebeš plavušu (može i neku drugu, ne mora ona ista), istuširaš se, odeš u kafanu, stučeš par piva s drugarima, pocepaš par ribs, odgledaš tekmu, vratiš se kući, opet plavuša.

Pu, 'bem ti sve, opet me omanulo.
Imam taktor, seno, njivu, pšeničicu sitno seme, izlazeće sunce, samo mi moja garava kvari spisak (dobro, de, i pivo. kafana. Ups, i tekma)



U SFRJ je bila zabranjena pesma koju je napisao Dragiša Nedović (samouk autor mnogih narodnih pesama). čini mi se da se zvala 'pluća su mi bolna'.

@Bonner
M. Petrovic Seljancica
Aj, zelja mi je, zelja mi je svakog dana,
da joj skidam zlatni rumen sa usana.
Aj, na bosiljak mirisu joj grudi,
a sa srca uzdisaj se budi


Krstiću, lep blog.
Ono što ste uradili je vredno poštovanja.
tasadebeli tasadebeli 15:48 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi

Znam da je to velikim delom pitanje i (bez)ukusa, ali meni stvarno nije jasno koja je suštinska razlika između neke Vesne Zmijanac (ako ćemo pravo, ona, a ne Ceca je bila promoter Slobizma s kraja 80-tih) i nekog Magazina ili Novih fosila. Čak bih rekao da Zmiki ima taj neki domaćinski feel kućne pornjave, dok ove ustaše deluju nekako humpa cumpa isprazno, industrijski.






Али тврдим да су живци две врсте публике у Београду које перцепирају те две врсте музике ипак у различитом стању... Вероватно то произлази и из њиховог социјалног статуса...

Када у градском превозу у неком од ових минибусева што се посебно плаћају замолим да, забога, већ једном промене тај Радио Јат који 24 сата непрекидно пушта ту хрватску (и босанску) хумпа цумпа индустријску испразну досаду јер ми припадне мука од "мора, валова и мјесечине и шкољки" који таласају кроз облаке парфема у минибусу, онда и возач и присутни културни путници хоће да ме пребију тврдећи да сам великосрпски шовиниста.

Дочим, када у неком издрнданом икарусовом градском бусу који клопоће ка периферији затражим од возача да промени мало ту Весну Змијанац која трешти кроз ваздух испуњен смрадом, возач и путници тог буса се обично праве као да ме нису ни чули... Као да ме нема... Не постојим за њих...

Претпостављам да та разлика у понашању те две врсте путника и возача у градском превозу долази и из њихових политичких опредељења. Ови што слушају Змики су некако, брате, пацифисти... Вероватно их истроши и тај секс (који изгледа фали онима из минибуса), па зато немају снаге и да мене бију и убијају...

'Бем ти, бре ову земљу Србију! Земља чуда! Осећам се ту, брате, као Алиса...


princi princi 19:37 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

samo mi moja garava kvari spisak

Brineta!

Pazi ovu: the Food Babe. Dođe ti da zbog nje batališ i traktor i kombajn i frezu.
qqriq qqriq 22:53 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

emsiemsi
13:23 19.04.2015
Re: Jel ste slušali U2 u
princi
Ne znam što se toliko bacate govnima po countryju. Meni je to slušanje country stanica na nekom road tripu po Americi poseban deo užitka. Prosto, jednostavno pozivanje na oplodnju, nekako imaš utisak da diluješ direktno sa elementima od kojih je sazdan život. Sve jednostavno, prosto: izađe sunce, pokreneš traktor, pokupiš seno i žito, pojebeš svoju sisatu i zubatu plavušu, ručaš, popiješ pivo, opet odeš u njivu, pogledaš malo da li treba nešto zaliti, vratiš se kući, opet pojebeš plavušu (može i neku drugu, ne mora ona ista), istuširaš se, odeš u kafanu, stučeš par piva s drugarima, pocepaš par ribs, odgledaš tekmu, vratiš se kući, opet plavuša...

Јебачка посла !



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 19.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

есто се возим бусом од Београда до Паланке (намерно не помињем присвојни придев "смедеревска" да не бих у Паланци добио батине... Јел' тако, Паланчани?)

И док бус шиба оних својих 45 минута аутопутем, из звучника се чује обично неки лаунџ или тако нешто.

Чим бус сиђе са аутопута, код Михајловца рецимо, и почне да врлуда путем кроз села и засеоке, долази до нагле промене ди џејовог (читај шоферовог) расположења


Ima i iznenađenja.

Ranih devedesetih, rat, haos, caruju Zorica Brunclik i Baja Mali Knindža.
Ja sa nekim kamiondžijama često putujem za Podgoricu.
I naravno, svraćanje u šoferske birtije.
I ima jedna u kanjonu Morače, kad se spusti niz Crkvinu, pred Platijama, sa leve strane.. Najodvratnija, al radi celu noć.
Unutra karirani stolnjaci, kuvana jaja na stolovima, vinas pločice, i vece u koji nikako ne treba ulaziti.
Pred zoru umorni šoferi ili dremaju za stolovima ili se nalivaju kafama, nebili se nekako budni dokotrljali do Podgorice.

Uđemo tamo i prvo što zapazim, čuju se Almani.
Ma radio sugurno, pomislim, konobar zaboravio da promeni stanicu.
Kad druga stvar, opet Almani, treća, opet oni.
Pitam konobara jel ovo neka radio stanica, on kaže, ne, ne, nije, jel smeta muzika, da promenim?
Ma nemoj bre da menjaš ništa, nego me iznendadila.
Kaže, ma ja doneo svoju kasetu (tad je tako vrme bilo, kasete) pa kad ovako pred zoru kad sve zamre pustim malo da odmorim glavu, poludeh više od narodnjaka na kom gazda i gosti insitiraju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:20 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Da, koncept. Izvanredan. Šta je smešno?

to nije koncept, krle. koncept je bio rambo-amadeus.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:27 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
Da, koncept. Izvanredan. Šta je smešno?

to nije koncept, krle. koncept je bio rambo-amadeus.

Rokeri s Moravu su izuzetno inteligentan i duhovit koncept i grupa s nekoliko desetina genijalnih pesama. Rambo je nikao iz njihovog gunja.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:49 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Da li je neko ljude tukao po ušima i terao da slušaju? Nije.

...sem što mu decenijama nije dao da sluša ništa drugo, u vreme kad se slušao uglavnom radio.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:10 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Када у градском превозу у неком од ових минибусева што се посебно плаћају замолим да, забога, већ једном промене тај Радио Јат који 24 сата непрекидно пушта ту хрватску (и босанску) хумпа цумпа индустријску испразну досаду јер ми припадне мука од "мора, валова и мјесечине и шкољки" који таласају кроз облаке парфема у минибусу, онда и возач и присутни културни путници хоће да ме пребију тврдећи да сам великосрпски шовиниста.

Дочим, када у неком издрнданом икарусовом градском бусу који клопоће ка периферији затражим од возача да промени мало ту Весну Змијанац која трешти кроз ваздух испуњен смрадом, возач и путници тог буса се обично праве као да ме нису ни чули... Као да ме нема... Не постојим за њих...

ala su ti reprezentativni urorci, do mojega. pa ne možeš o muzičkom ukusu i navikama cele zemlje da govoriš na osnovu dve fele ljudi iz beograda. npr, aleksinac je vrlo zanimljiv grad po tom pitanju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:55 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Meni je to slušanje country stanica na nekom road tripu po Americi poseban deo užitka.

a jel slušaš vesnu zmijanac i zoricu bruncklik sa istim užitkom, kad voziš ibarskom (npr, navede te put)?
izađe sunce, pokreneš traktor, pokupiš seno i žito, pojebeš svoju sisatu i zubatu plavušu, ručaš, popiješ pivo, opet odeš u njivu, pogledaš malo da li treba nešto zaliti, vratiš se kući, opet pojebeš plavušu (može i neku drugu, ne mora ona ista), istuširaš se, odeš u kafanu, stučeš par piva s drugarima, pocepaš par ribs, odgledaš tekmu, vratiš se kući, opet plavuša...

blago plavuši, jbt. taj njen i šije, i kosi, i vodu nosi.
gedza.73 gedza.73 19:41 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

princi
Brineta!

Pazi ovu: the Food Babe. Dođe ti da zbog nje batališ i traktor i kombajn i frezu.

Dođe meni da odem u tri lepe

A vezano za brinetu.
gospoja i ja negde u gradu, ona nešto priča, meni mozak angažovan oko nekiih nedovršenih poslova, klimkam glavom i ne znam koji mu đavo bi da čuje njeno pitanje
-Vidi onu tamo kako je zgodna
Klasična navlakuša sa mojim, najgorim mogućim, odgovorom
-Ja nikad nisam imao ukus za žene.

Sad kad je prošlo puno vremena pa sam mogao dobro da izanaliziram ceo događaj padaju mi na pamet scene iz dva filma (knjiga se kod drugog se ne slaže ko je 'vozio' konja)


na 1:40 (obratiti pažnju na reakciju bika i publiku oko njega)

i


Četiri jahača apokalipse šibani Zevsovim munjama i ganjani Torovom macolom pod upravom četvororukog indijskog uništivača sveta.

U njenim zenicama.

od tada koristim neutralne odgovore po pitanju ukusa
-Da, draga, mnogo je lepa zavesa, nisam je odmah primetio.
-Imaš pravo, ova je još lepša.
-Ako ti kažeš (formulacija koja malo izaziva njeno podozrenje ali prođe ako je dobre volje) da bi se lepo uklopila...
I tako nešto slično.


pnbb pnbb 20:49 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

istuširaš se,

ovo si ubacio, nije iz miljea
emsiemsi emsiemsi 20:57 20.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara
Meni je to slušanje country stanica na nekom road tripu po Americi poseban deo užitka.

a jel slušaš vesnu zmijanac i zoricu bruncklik sa istim užitkom, kad voziš ibarskom (npr, navede te put)?
izađe sunce, pokreneš traktor, pokupiš seno i žito, pojebeš svoju sisatu i zubatu plavušu, ručaš, popiješ pivo, opet odeš u njivu, pogledaš malo da li treba nešto zaliti, vratiš se kući, opet pojebeš plavušu (može i neku drugu, ne mora ona ista), istuširaš se, odeš u kafanu, stučeš par piva s drugarima, pocepaš par ribs, odgledaš tekmu, vratiš se kući, opet plavuša...

blago plavuši, jbt. taj njen i šije, i kosi, i vodu nosi.

Али, што је плавуши најважније --- и редовно прца !
tasadebeli tasadebeli 07:14 21.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

BebaOdLonchara

ala su ti reprezentativni urorci, do mojega. pa ne možeš o muzičkom ukusu i navikama cele zemlje da govoriš na osnovu dve fele ljudi iz beograda. npr, aleksinac je vrlo zanimljiv grad po tom pitanju.



Ма зезање, бре, Бебо... Моја социолошка анализа је таман толико озбиљна колико и ова расправа како је пропао рокенрол у Србији...

Једино је истина оно да ми је заиста мука од хрватске и босанске (дино, харис, мујко, зујко,...) хумпа цумпа индустријске испразне досаде скоро на свим београдским радио станицама.

А да видиш какве су последице тог испирања мозга, сунце ти жарко... Да видиш само када на школским излетима учитељице почну да ваде из ташница своје цедејове са музиком, па ме још терају да пјевам са њима! Ја им онда из зајебавања кажем да без Хари Мата Харија нећу уопште да разговарам, а оне најозбиљније кажу:"Имамо и и Харија!"

'Бем ти сунце, нападају ме са свих страна и гризу ме са својим зубима!

А бабин магнет више не може да ми помогне! Дошла модерна времена, аудио траке се више не користе... Једино ми преостаје да својеручно и слободоручно почнем да ломим те цедејове и мп3 плејере... Отприлике:"Упс, колегинице извините, случајно сам вам нагазио на ташницу и тако седам пута!"





П.С. - Запази, молим те, како онај мали лупа бубњеве... Гарантовано има хроничну упалу синуса која му се одражава и на слух... То ти је честа појава међу основношколском децом...
tsunade tsunade 12:40 21.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

Rokeri s Moravu su izuzetno inteligentan i duhovit koncept


džiberi neopevani. sve u vezi s njima mi je bljuc
blogovatelj blogovatelj 17:38 21.04.2015

Re: Jel ste slušali U2 u

džiberi neopevani. sve u vezi s njima mi je bljuc


Oni su se podsmevali džiberima na jedinstven način.
Moja omiljena

tasadebeli tasadebeli 18:36 18.04.2015

Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

Топла ноћ... Рано лето... Журка на крову зграде у Војводе Миленка испод бивше америчке амбасаде... Шапер и Крстић стоје поред стола са пићем и држе неотворене флаше пива у рукама... Не знају шта да раде, врте се, нигде нема отварача... Прилази им један од узваница и отвара флаше закачивши чеп на ивицу стола (када бих се правио важан, сад бих написао да сам то урадио зубима, али није било тако)... Ова двојица збуњени, не умеју ни хвала да кажу...

Кенозоик стварно није био за вас...





П.С. - Исечак из новина у којем јављају да је албум Одбрана и последњи дани проглашен те године четвртим албумом у Европи стајао ми је током служења ЈНА све време у џепу, одмах поред великог бабиног кројачког магнета за скупљање шпенадли који сам понео од куће да бих размагнетисавао сваку аудио траку Халида, Синана, Шекија и сличних у касарни која би ми дошла у руке...

И са уживањем сам по хиљадити пут читао наглас тај исечак из новина док се "раја у спаваони" силно ишчуђавала зашто им одједном Халид, Шеки, Синан,... са аудио траке завијају као да их неко набија на колац.

Тај бабин кројачки магнет је био моја лична одбрана у последњим данима једне земље која је могла много да учини за своје грађане, али јој није било дато... А оно пиво на крову зграде је пријало као што пиво и уме да прија у топлој летњој ноћи...

Хвала, Крле, теби и осталима на томе!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:33 18.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

сечак из новина у којем јављају да је албум Одбрана и последњи дани проглашен те године четвртим албумом у Европи


Da li se sećaš prva tri?
tasadebeli tasadebeli 19:48 18.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

Nebojsa Krstic
сечак из новина у којем јављају да је албум Одбрана и последњи дани проглашен те године четвртим албумом у Европи


Da li se sećaš prva tri?



Само првог... Фалко... И заборавио сам и какав је то избор био... Мислим да су у питању били музички критичари часописа Западне Европе, али не смем да тврдим... Идоли једини из једне социјалистичке (кхм, кхм!) земље.

(И после нека ми неко каже да треба да идемо у Европу... Па ми смо били Европа одавно, а то што су нас после разноразни лагали, то је нешто сасвим друго... )
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:54 18.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

tasadebeli
Nebojsa Krstic
сечак из новина у којем јављају да је албум Одбрана и последњи дани проглашен те године четвртим албумом у Европи


Da li se sećaš prva tri?



Само првог... Фалко... И заборавио сам и какав је то избор био... Мислим да су у питању били музички критичари часописа Западне Европе, али не смем да тврдим... Идоли једини из једне социјалистичке (кхм, кхм!) земље.

(И после нека ми неко каже да треба да идемо у Европу... Па ми смо били Европа одавно, а то што су нас после разноразни лагали, то је нешто сасвим друго... )

Falko, onda onaj švajcarski ekscentrični bend...setiću se kako se zovu...i ko beše treći?

Sećam se da su UB40 bili osmi!

Izbor su pravili evropski muzički časopisi...iz raznih zemalja...Iz Frabcuske Actuel, iz Britanije NME...onda neki italijanski, neki nordijski itd.
tasadebeli tasadebeli 20:13 18.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

Nebojsa Krstic

Falko, onda onaj švajcarski ekscentrični bend...setiću se kako se zovu...



Yello!!!

(ЛИНК)


(Прави смо пензоси са Калиша... Ја се сетим једног, ти се сетиш другог... Фали нам трећи пензос да комплетирамо листу... Као да играмо преферанс... )
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:48 18.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

tasadebeli
Nebojsa Krstic

Falko, onda onaj švajcarski ekscentrični bend...setiću se kako se zovu...



Yello!!!

(ЛИНК)


(Прави смо пензоси са Калиша... Ја се сетим једног, ти се сетиш другог... Фали нам трећи пензос да комплетирамо листу... Као да играмо преферанс... )

Da! Yello!...Bravo!...a setiću se i ko je bio treći.
deset_slukom deset_slukom 03:15 19.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

Google
Prethodne pozicije su zauzeli Yello, Depeche Mode i Falco


U ovakvom društvu, Odbrana je mogla da bude i, hajde da ne preteram, druga.

Yello je uvek 'vatao na dobru produkciju, inače pravi dosadnjikavu muziku bez duha. Još im je ovaj poslednji album, od pre nekoliko godina, ponajbolji.

Falco je 'nako...

Nikada ne bih striktno numerisao rang-liste. Mogao bih da nabrojim pet ili deset najboljih albuma, ali redosled važi od danas do sutra.

Osim "pametnih" pop-rok izdanja, svakako bi se tu našlo malo više onih baš rokerskih. Prvi Time, prva Korni grupa...
mirelarado mirelarado 09:11 19.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

(Прави смо пензоси са Калиша... Ја се сетим једног, ти се сетиш другог... Фали нам трећи пензос да комплетирамо листу... Као да играмо преферанс... )


Aко имате амбиција да се упишете међу пензосе на Калишу, онда само шах долази у обзир. Истини за вољу, опет би вам фалио трећи: кибицер. :)
tasadebeli tasadebeli 09:52 19.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

deset_slukom

Yello, Depeche Mode i Falco



Тако је, браво! Дипеш мод!

Кажем ја лепо да Крлету и мени фали трећи пензос за подсећања! (Мислим на Гугла, не на тебе...)


Nikada ne bih striktno numerisao rang-liste. Mogao bih da nabrojim pet ili deset najboljih albuma, ali redosled važi od danas do sutra.



Тако је... Мени је само та чињеница, четврти албум у Европи, у том моменту била заиста значајна јер сам спознао са мојих 18 година да земља у којој живим није читава као Кнез Михајлова како сам то замишљао пре тога.

У том тренутку мени је та чињеница била од великог значаја... Што би рекли, "Јела бих купуса, љубила бих Јусуфа".(ЛИНК)

И сваки од ових које си и ти побројао има своје место и на мојој полици са плочама (винилима ) јер је сваки одиграо своју улогу у мом личном поимању музике.

И зато не могу да опљујем никога кога сам тада слушао. Можда је Смак група рођених лузера, како рече Хучи Кучи, али мене и данас Шумадијски блуз сваки пут помери из места... И зато ми је пре пар година било пуно срце када је читава Арена, 20000 људи, хорски отпевала Даире док су смаковци стајали на бини загрљени и слушали како им публика пева...

Хоћу да кажем, свако од њих има своје место на тој мојој "полици"... Чак и оно сналажљиво ђубре од човека, Горан Бреговић...
tasadebeli tasadebeli 10:47 19.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

mirelarado
(Прави смо пензоси са Калиша... Ја се сетим једног, ти се сетиш другог... Фали нам трећи пензос да комплетирамо листу... Као да играмо преферанс... )


Aко имате амбиција да се упишете међу пензосе на Калишу, онда само шах долази у обзир. Истини за вољу, опет би вам фалио трећи: кибицер. :)



Таман посла, Мирела, какав шах!

Треба онда да нам тај трећи стоји изнад, сумњичаво врти главом и шапуће:"Ц,ц,ц, какви пацери..."



(Не знам зашто, али овде сам одмах помислио на Фрија... )


П.С. - Сад кад си већ поменула шах, не излази ми ова сцена из главе...





Ветар и заставе...
tsunade tsunade 12:33 19.04.2015

Re: Слика 6а - пиво и бабин кројачки магнет

Yello!


qqriq qqriq 18:59 18.04.2015

ccc

kad pre obrisa komentar o gospodaru?
idem gore-dole, tražim, baš tela da se nadovežam, al ga nema, nema.
sad slutim da opet ide pretnja o banu, čist refren
G.Cross G.Cross 20:15 18.04.2015

SKC

Krle, hvala sto delis ovo sa nama.
Osecam se povlasceno da cujem detalje stvaranja necega sto traje toliko dugo.

Krajem sedamdesetih i pocetkom osamdesetih ziveh na uglu Svetozara Markovica ( kako li se sada zove? ) i Nemanjine (pretpostavljam da se zove isto).

I provodih mnogo vremena u SKC-u.
Ne znam da li je ikada iko napisao nesto ozbiljno o ulozi SKC-a u to vreme.

U Oficirskom Domu ( cela arhitektura tog zdanja je oficirska) sam slusao Sarla akrobatu, Pankrte i ostale , gledao KGPT i FEST.
Paradoks vredan Beograda iz tih dana.

niccolo niccolo 20:18 18.04.2015

Re: SKC

kako li se sada zove?

Isto.
princi princi 20:19 18.04.2015

Re: SKC

U Oficirskom Domu ( cela arhitektura tog zdanja je oficirska) sam slusao Sarla akrobatu, Pankrte i ostale , gledao KGPT i FEST.
Paradoks vredan Beograda iz tih dana.

A Golubnjaču?
G.Cross G.Cross 20:25 18.04.2015

Re: SKC

princi
U Oficirskom Domu ( cela arhitektura tog zdanja je oficirska) sam slusao Sarla akrobatu, Pankrte i ostale , gledao KGPT i FEST.
Paradoks vredan Beograda iz tih dana.

A Golubnjaču?


Ne. Nije me interesovalo.
princi princi 20:30 18.04.2015

Re: SKC

Ne. Nije me interesovalo.

A Pankrti jesu, :)?
G.Cross G.Cross 20:31 18.04.2015

Re: SKC

princi
Ne. Nije me interesovalo.

A Pankrti jesu, :)?


Daaaa, je si li ih ikada slusao?

princi princi 20:39 18.04.2015

Re: SKC

Ne. Bilo mi dosadno. Čak se prevario i kupio album. Mislim da sam ga utopio i poklonio ga nekoj ribi za rođos.
G.Cross G.Cross 20:43 18.04.2015

Re: SKC

princi
Ne. Bilo mi dosadno. Čak se prevario i kupio album. Mislim da sam ga utopio i poklonio ga nekoj ribi za rođos.


Tipicno za tebe. Procice ti zivot praveci pogresne odluke. Over and out.
princi princi 20:47 18.04.2015

Re: SKC

Procice ti zivot praveci pogresne odluke.

:))))))))))))))), siguran sam da si ti najmerodavniji za donošenje takvih procena.
tasadebeli tasadebeli 21:02 18.04.2015

Re: SKC

G.Cross

Ne znam da li je ikada iko napisao nesto ozbiljno o ulozi SKC-a u to vreme.



Пробај књигу Александра Жикића Место у мећави (Прича о Милану Младеновићу)... Има подоста о СКЦ из тога доба као о простору из којег се ширило Београдом и Србијом то о чему говориш...

И ако ме памћење добро служи, ту је и Небојша Пајкић имао значајну улогу у формирању свега тога око СКЦ.

Мени је најзанимљивије колико су, заправо, и Шарло и Идоли и Оргазам једна шаролика група људи, потпуно различитих, и као личности и када је у питању музика, а како је све то било добро упаковано у онај Пакет аранжман који је, по мени, био најбоља слика духовног живота овог града у тим првим годинама после смрти вољеног маршала... Био је то добар осећај, живети тада са тим, зар не?

Сећаш ли се овога?





Све то, АРА и остало, све је то пролазило кроз СКЦ... Јбт, тада нисам познавао никога између 15 и 25 година старости ко није свирао у некој групи...
G.Cross G.Cross 21:06 18.04.2015

Re: SKC

princi
Procice ti zivot praveci pogresne odluke.

:))))))))))))))), siguran sam da si ti najmerodavniji za donošenje takvih procena.



Ne kopiraj Brajovica sa :)))))))))))))))))))). To je njegov izum.

Ne. Bilo mi dosadno. Čak se prevario i kupio album


A ako ti mislis da kupovati albume od grupa koje su ti dosadne dokazuje visoki IQ onda dobro.

Ono jes Pankti nisu bili Srbi ali niko nije savrsen.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:10 18.04.2015

Re: SKC

G.Cross
Ne kopiraj Brajovica sa :)))))))))))))))))))). To je njegov izum.

Не видим с ким комуницираш, али сигуран сам да ме не копира.
G.Cross G.Cross 21:17 18.04.2015

Re: SKC

tasadebeli

. Био је то добар осећај, живети тада са тим, зар не?


O da,... evo mene sa dragom u Manjeskom parku u to vreme.


princi princi 21:34 18.04.2015

Re: SKC

Ono jes Pankti nisu bili Srbi ali niko nije savrsen.

:), stvarno sam mislio da si makar malo pametniji.
emsiemsi emsiemsi 22:35 18.04.2015

Re: SKC

princi
Ne. Bilo mi dosadno. Čak se prevario i kupio album. Mislim da sam ga utopio i poklonio ga nekoj ribi za rođos.

Ја једној за рођендан поклонио књигу !
Подсетила ме на то после 20 година (а тада ми није дала).
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:12 18.04.2015

Re: SKC

И ако ме памћење добро служи, ту је и Небојша Пајкић имао значајну улогу у формирању свега тога око СКЦ.

Pajkić je bio umetnički direktor. I pokojni Miki, legenda SKC-a.
blogovatelj blogovatelj 19:21 19.04.2015

Re: SKC

evo mene sa dragom u Manjeskom parku u to vreme.


Jes' bio haš'šar
angie01 angie01 12:39 20.04.2015

Re: SKC

A Golubnjaču?


ja gledala i Karamazove i kleble zable-teatra levo, gde je bio Zika iz instruktora i Milana Mladenovica-prvi samo stalan nastup i Buldozer i Bjelo dugme u basti:))),....
trener92 trener92 20:46 18.04.2015

Bez naslova

Baš me je zanimalo da li ćeš nešto napisati:)) Bravo!

Ali opet pukao bih da ne napišem nešto ("Pljuni istini u oči" je trebao da bude naslov komentara, kao aluzija na Buldožer koji su bili avangarda, ako je to bilo dominantno, posebno uživo ko je prisustvovao njihovim koncertima, jasno mu je, ali ne bi bilo u redu, cenim.)

Bez obzira, što o ukusima ne vredi raspravljati, samo da primetim

Kako popisom uglavnom dominiraju osamdesete i devedesete, ( tako piše)
a što mi se nikako ne dopada, odnosno ne uklapa u moju sliku shvatanja muzičkog izražavanja " s prostora bivše Jugoslavije od 1955. do danas
"Na temelju izbora trinaest glazbenih novinara, koje je okupilo hrvatsko izdanje časopisa Rolling Stone, album "Odbrana i poslednji dani" beogradske grupe Idoli proglašen je najboljim diskografskih izdanjem s prostora bivše Jugoslavije od 1955. godine do danas."

OVDE

[url=http://www.rtl.hr/tabloid/scena/1583353/odabrano-100-najboljih-albuma-s-prostora-bivse-jugoslavije-od-1955-do-danas/]Odabrano 100 najboljih albuma s prostora bivše Jugoslavije od 1955. do danas
[/url]


konačan odabir napravljen preklapanjem trinaest lista izbornika, b

Iako se ne navodi, ostaje nedoumica na osnovu čega, koga i šta je bilo dominantno da lista bude ovakva kakva je?

No, bez obzira, što bi
svakako neka lista, po mom ukusu i shvatanju bila potpuno ( sasvim drugačija,takva mi je bila i prva reakcija,( ) kada sam pročitao ovaj naslov pre par dana,
i štojavascript:;

" kenozoik ipak nije za mene

Ili kako kaže B.

" ja sam gori od tramvajaaaa


Ne može se svima ugoditi , jel?!

Ništa eto, drago mi je zbog tebe i rekoh da ti čestitam na ovom priznajavascript:;nju ( kao i svima koji su učestvovali u pravljenju tog "diskografskog izdanja" kako je navedeno u tekstu.

angie01 angie01 21:02 18.04.2015

Re: Bez naslova

Covjek kao ja je imao Treci svijet i Tajni grad, kojim su vijugali Filigranski plocnici i Modra rijeka izmedju njih.

I bili su dovoljni Leb i sol da Bitanga i princeza ispisu Dnevnik jedne ljubavi kao Bolero.

Bila je Suncana strana ulice i Prodavnica tajni u njoj i Nasi dani sa nosevima zalepljenim na staklo, a Ako pridjes blize, vidi se i Izlog jeftinih slatkisa, gde je Cokolada Kao kakao bila Mrtva priroda.

Sta bi dao da si na mom mjestu tada, Pod sjajem zvezda, S vetrom u lice, a da znas Drugi nacin Prisluskivanja svemira, pa mozes prepoznati Sva cuda svijeta.

Kad nedelja prodje, Andjeli se dosadjuju, a Sa druge strane jastuka izmile Moje bube.

I eto, bas hocu da budem Partibrejkers , jer Svremena na vreme sve vidim kao Crno bejli svjet, jer Svidja mi se da ti ne bude prijatno , kao da imas Kost u grlu, kad pokazes da ti nisu bliski Mitovi i legende o kralju Elvisu.

Veceras vas zabavljaju muzicari koji piju, Od sanka do sanka svirajuci Devet lakih komada tako da zvuce kao muzika Samo za zaljubljene. Malinkonija rasprsena sa dimom cigarete neprimetno se siri.

Ne znam da l Bistriji il suplji covek biva kad vidi Sve najbolje u svemu.

A onda su se pojavili Signali u noci, a sa njima Pub, a njegova Plitka poezija je znacila Adio pameti i prosuta Kiselina u nas Haustor i cizme koje odjekuju Kako bubanj kaze postali su nasa Istina.

Das ist Walter, pokazala je Crna dama na svog coveka, a on je povikao-Svi za mnom- U ime naroda, baceni Indexi su zamenjeni puskama i pocelo je Prljavo kazaliste.

Pokvarena masta I prljave strasti, kao uplaceni Paket aranzman, Jos jucer samo na filmu, a sada i u vasoj glavi.

It was a strange Time!

Kada fazani lete, pokrece se Teska industrija i dok traje Distorzija sve kotrlja Ravno do dna, u Bezdan i nastaje Smak svega sto je bilo normalno.

Pljuni istini u oci, Zeleni zub na planeti Dosade nece Doziveti stotu.

Pozitivna geografija je nestala preko noci i tuzni i bolni su njeni Odbrana i poslednji dani, kao i 1941.

Najjaci ostaju, kazu, ali nikakva Kozmetika nece ulepsati Rucni rad kojim je pokradeno Yu zlato i unistena Yu grupa zemalja.

Ostade samo ova Buvlja pijaca u kojoj Jahaci magle nude Osmi nervni slom umesto boljeg zivota, tvrdeci kako Hocemo gusle.

Ne cvikaj generacijo, sada kad Spavas sam, Probaj me, Pruzi mi ruku ljubavi i Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo, budi Nasvojistrani .
trener92 trener92 21:16 18.04.2015

Re: Bez naslova

angie01


:))))))) Bravo angie
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:17 18.04.2015

Re: Bez naslova

Covjek kao ja je imao Treci svijet i Tajni grad, kojim su vijugali Filigranski plocnici i Modra rijeka izmedju njih.

Ti si Endži osoba od onih što vole da citiraju same sebe.

Naime, ovaj komentar (mislim na ceo, samo mi muka da ceo kopiram) sam već video ranije, sećam se jer sam i onda pomislio: "Aman!"
angie01 angie01 21:29 18.04.2015

Re: Bez naslova

Ti si Endži osoba od onih što vole da citiraju same sebe.


sa'cu k'o ova grama naci ekipa- Ti si Endzi od onih osoba, koje vole da,...

pa, mozda ti tako izgleda, jer ti se ne dopada komentar, kako sam shvatila,

a meni nekako ok, za pominjanje izbora 100 najboljih yu rok albuma-i to je jedini razlog sto sam ga ponovila.
angie01 angie01 21:31 18.04.2015

Re: Bez naslova

trener92




...al se ne svidja gazdi:).
trener92 trener92 22:01 18.04.2015

Re: Bez naslova

angie01



...al se ne svidja gazdi:).


Ma pusti, znaš i sama da ume da bude namćor, nema veze, al` je naš, oprašta mu se i bio je deo ovoga, što nije mala stvar.
angie01 angie01 22:11 18.04.2015

Re: Bez naslova

Ma pusti


pustila:)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:43 18.04.2015

Urbofolk (da, bez T)

Ne znam zašto mi pade na pamet taj termin koji je svojevremeno skovao jedan moj ortak (ili sam ga ja bar od njega prvi put čuo)
freehand freehand 22:44 18.04.2015

Re: Urbofolk (da, bez T)

vrabac_u_steni
Ne znam se zašto mi pade na pamet taj termin koji je svojevremeno skovako jedan moj ortak (ili sam ga ja bar od njega prvi put čuo)

Op!Šta?
Kult:Ura!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:59 18.04.2015

Re: Urbofolk (da, bez T)

freehand
vrabac_u_steni
Ne znam se zašto mi pade na pamet taj termin koji je svojevremeno skovako jedan moj ortak (ili sam ga ja bar od njega prvi put čuo)

Op!Šta?
Kult:Ura!


pa da, opšta kultura podrazumeva da i taj muzički pravac moraš bar u osnovama poznavati.

a to zaista jeste zaseban muzički pravac koji živi i dan danas, ne samo u Srbiji već diljem ex-YU, a ovo o čemu se priča je bio jedan od kamena temeljaca.
freehand freehand 23:02 18.04.2015

Re: Urbofolk (da, bez T)

vrabac_u_steni
freehand
vrabac_u_steni
Ne znam se zašto mi pade na pamet taj termin koji je svojevremeno skovako jedan moj ortak (ili sam ga ja bar od njega prvi put čuo)

Op!Šta?
Kult:Ura!


pa da opšta kultura podrazumeva da i taj muzički pravac moraš bar u osnovama poznavati.

a to zaista jeste zaseban muzički pravac koji živi i dan danas, ne samo u Srbiji već diljem ex-YU, a ovo o čemu se priča je bio jedan od kamena temeljaca.

Ne znam kako se zove tvoj ortak ali čovek koji je skovao Opšta Kultura! slogan zove se Božidar-Bole Mladenović. Zaboravih da kažem, da ne bude da je namerno. A vredi ponovoiti.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:12 18.04.2015

Re: Urbofolk (da, bez T)

freehand

Ne znam kako se zove tvoj ortak ...


Marko, al nije bitno, u ostalom u pitanju je samo još jedan od tih jebenih anonimusa.
freehand freehand 23:46 18.04.2015

Re: Urbofolk (da, bez T)

vrabac_u_steni
freehand

Ne znam kako se zove tvoj ortak ...


Marko, al nije bitno, u ostalom u pitanju je samo još jedan od tih jebenih anonimusa.

Bitno je, kako da ne! Autorstvo je uvek bitno. Lošeg i dobrog, a ovo čto si citirao je sjajno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:16 19.04.2015

Re: Urbofolk (da, bez T)

freehand
vrabac_u_steni
freehand

Ne znam kako se zove tvoj ortak ...


Marko, al nije bitno, u ostalom u pitanju je samo još jedan od tih jebenih anonimusa.

Bitno je, kako da ne! Autorstvo je uvek bitno.

Осим на блогу.
freehand freehand 10:57 19.04.2015

Re: Urbofolk (da, bez T)

Predrag Brajovic
freehand
vrabac_u_steni
freehand

Ne znam kako se zove tvoj ortak ...


Marko, al nije bitno, u ostalom u pitanju je samo još jedan od tih jebenih anonimusa.

Bitno je, kako da ne! Autorstvo je uvek bitno.

Осим на блогу.

Ova primedba ima neko specifičlno značenje ili je samo usput posejana misao velikih ljudi?
Inner Party Inner Party 23:11 18.04.2015

Crni talas

Upravo sam pročitao knjigu Bogdana Tirnanića Crni talas i tamo se - baš tu pred kraj, prilikom analize filmova Kvar i Dečko koji obećava - pominju baš Dečaci/Idoli.

Lepa koincidecija za otvaranje ovog - lepog - bloga danas ...

freehand freehand 23:24 18.04.2015

Okudžava

... sa kasetofona i onda pukne žica na gitari. Posle bude i veslo po glavi.
I sve ode u tri lepe sa tim Slobodanom Miloševićem.
Veliki je to film.
Miša Radivojević mi je u sećanju ostao kao možda najpametniji sagovornik kojeg sam imao. I najprijatniji.
Berček je posle bio ministar kulture u nekoj od Miloševićevih vlada, što ni na koji način ne dotiče činjenicu da je među najvećim glumcima koje je ova zemlja ikada imala.
"Odbrana" je album sa kojeg ni jednu pesmu ne znam napamet, niti postoji šansa da išta sa tog albuma otpevam.
Čak ne znam ni nazive pesama.
Bonner Bonner 23:54 18.04.2015

Re: Okudžava

freehand

...
"Odbrana" je album sa kojeg ni jednu pesmu ne znam napamet, niti postoji šansa da išta sa tog albuma otpevam.
Čak ne znam ni nazive pesama.


Nista cudno za tebe. Cudno bi bilo da znas.

Ti si u to vreme slusao kaljinku. Ili narodnjake verovatno.

freehand freehand 08:48 19.04.2015

Re: Okudžava

Bonner
freehand

...
"Odbrana" je album sa kojeg ni jednu pesmu ne znam napamet, niti postoji šansa da išta sa tog albuma otpevam.
Čak ne znam ni nazive pesama.


Nista cudno za tebe. Cudno bi bilo da znas.

Ti si u to vreme slusao kaljinku. Ili narodnjake verovatno.


Jok, nego sam se palio na Horsta Vesela a najveća trauma iz detinjstva mi je sećanje na bioskop i ono kad Bata i Smoki pokokaju hiljadu nacista, svi aplaudiraju a ja skrivam suze i nemoćni bes.
Hitlerjugend - pali!
Bonner Bonner 09:31 19.04.2015

Re: Okudžava

freehand

...
Jok, nego sam se palio na Horsta Vesela a najveća trauma iz detinjstva mi je sećanje na bioskop i ono kad Bata i Smoki pokokaju hiljadu nacista, svi aplaudiraju a ja skrivam suze i nemoćni bes.
Hitlerjugend - pali!


Hahaha, smehotresno, frogs and grandmothers. Tvoja opsednutost nacistima je fascinantna, neko bi mogao da kaze i ko o cemu kurva o postenju. Ili se iza toga mozda krije mrznja prema nemackom narodu?!

freehand freehand 09:43 19.04.2015

Re: Okudžava

Bonner
freehand

...
Jok, nego sam se palio na Horsta Vesela a najveća trauma iz detinjstva mi je sećanje na bioskop i ono kad Bata i Smoki pokokaju hiljadu nacista, svi aplaudiraju a ja skrivam suze i nemoćni bes.
Hitlerjugend - pali!


Hahaha, smehotresno, frogs and grandmothers. Tvoja opsednutost nacistima je fascinantna, neko bi mogao da kaze i ko o cemu kurva o postenju. Ili se iza toga mozda krije mrznja prema nemackom narodu?!


Achtung, achtung. Ein animalischen sex mit die zwei Pensioneren Sport und elegantisch ... Liebe Penis, liebe zwei. Liebe sex abnormal

Hitlerjugend - pali, rekoh ti. Vidiš da ti varniči i ta jedna poluvijuga od napora da budeš pametan.
Nema danas bona za tebe.
Bonner Bonner 09:56 19.04.2015

Re: Okudžava

freehand


Achtung, achtung. Ein animalischen sex mit die zwei Pensioneren Sport und elegantisch ... Liebe Penis, liebe zwei. Liebe sex abnormal

Hitlerjugend - pali, rekoh ti. Vidiš da ti varniči i ta jedna poluvijuga od napora da budeš pametan.
Nema danas bona za tebe.


Ah, opet se vracas seksualnim insinuacijama, samo ovaj put konkretno, danas mastas o penzionerskom seksu. Ako, ako, svakome ono sto voli, samo uzivaj.

Ili je to samo jos jedan znak tvoje redovne mentalne rastrojenosti, da ne kazem patologije?!


freehand freehand 11:16 19.04.2015

Re: Okudžava

Achtung, achtung. Ein animalischen sex mit die zwei Pensioneren Sport und elegantisch ... Liebe Penis, liebe zwei. Liebe sex abnormal



sweet64 sweet64 13:27 19.04.2015

Re: Okudžava

freehand

"Odbrana" je album sa kojeg ni jednu pesmu ne znam napamet, niti postoji šansa da išta sa tog albuma otpevam.
Čak ne znam ni nazive pesama.

Ne razumem zašto ovo navodiš, nije valjda da se hvališ?
Ovo jeste rokenrol, jedini koji je postojao u Jugoslaviji bio je upravo tad, u osamdesetim, autentičan, zbog angažovanih tekstova. Pre i posle je bila glupa kopija svetskih trendova i to sa kašnjenjem.
freehand freehand 13:35 19.04.2015

Re: Okudžava

Ne razumem zašto ovo navodiš, nije valjda da se hvališ?

Ne hvalim se. Jewdnostavno je tako. I meni je čudno što svaku od pesama, naravno, prepoznam i mogu da je pratim dok svira. Sad da probam da se setim čitavog teksta - nema šanse. Nekih uopšte.
Ovo jeste rokenrol, jedini koji je postojao u Jugoslaviji bio je upravo tad, u osamdesetim, autentičan, zbog angažovanih tekstova. Pre i posle je bila glupa kopija svetskih trendova i to sa kašnjenjem.

O čemu govoriš? Samo o albumu ili čitavoj dekadi, sa Vatrenim poljupcem, Divljim jagodama, Plavim orkestrom, D bojsima, Srebrnim krilima i Kikijem?
sweet64 sweet64 13:58 19.04.2015

Re: Okudžava

O čemu govoriš? Samo o albumu ili čitavoj dekadi, sa Vatrenim poljupcem, Divljim jagodama, Plavim orkestrom, D bojsima, Srebrnim krilima i Kikijem?

Bilo je i nuspojava, ali sveža krv je bila novi val. Čak i kada nije bilo državno nepodobnih krenulo je to razmišljanje svojom glavom, osvešćenje i otrežnjenje i to pogotovu u ranim osamdesetim. Odbrana je došla kao nadgradnja.
pape92 pape92 23:50 18.04.2015

priča iz vojske

"Odbrana i poslednji dani" je album koji je bez sumnje uticajan. Evo kako je uticao na mene. 1986. sam služio vojsku u Tuzli, i potrefilo se da još kao gušter dobijem da zamenjujem tonca koji je bio na redovnom. Moj posao je bio da puštam muziku sa razglasa. Sa sobom sam na odsuženje vojnog roka poneo i (originalnu) kasetu pomenutog albuma, i još prvog jutra sam kao pesmu koja ide odmah nakon što dežurni upali svetlo u spavaoni pustio Kenozoik. Nakon čitava tri uzastopna dana buđenja vojske stihovima "uzalud me budiš u pola šest" - inertnost iz koje se naslućivalo da je JNA pred kolapsom - naređeno mi je da izaberem neku drugu stvar. Do poslednjeg dana sam puštao Kokolo. Onda se vratio stari tonac, koji je nastavio sa praksom puštanja Magazina, ali mene kad se on skinuo nisu vratili u razglas.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:09 19.04.2015

Re: priča iz vojske

Do poslednjeg dana sam puštao Kokolo.

Crni dušmanine...
blogov_kolac blogov_kolac 08:05 19.04.2015

Reci mi, ...

Držaću se isključivo stvari koje su pomenute u ovom tekstu (tj "nastavku" ), a koje me zapravo odavno zanimaju.

- Da li je pravi tiraž prodatih kopija "Odbrane" stvarno onako mali kakvi su bili zvanični podaci Jugotona (oko 50.000!?), ili su oni iz nekog misterioznog razloga to drsko krivotvorili i umanjili? Mis'im bio je to verovatno najiščekivaniji album te godine, prevazišao je sva očekivanja što se tadašnje rok-kritike tiče, u startu je već bio proglašen za kultni (da ne kažem remek delo), a iako sam tada bio previše klinac da bi bio pouzdan svedok nekog šireg konteksta, makar se dovoljno sećam da je bar pola pesama sa tog albuma imalo sasvim pristojnu minutažu na radio stanicama. U tom 1981-83 periodu su Lepa Brena, Novi Fosili, i onaj Danijel što je pevao na Evroviziji sa svojom jedinom poznatom pesmom bili prodali albume u preko 700.000, a uostalom, i vaša "Čokolada" je par godina kasnije dostigla preko 300.000, a debitantski VIS Idoli mini-album mislim preko 200.000... Meni je inače tiraž "Odbrane.." od mizernih 50K, i takođe nepojmljivo mali (valjda duplo manji) zvanični tiraž "Paket aranžmana", oduvek bio jedan od krupnih retroaktivnih dokaza da u zemlji seljaka na brdovitom Balkanu ono što se događalo tokom 90'ih možda i nije bilo toliko u neskladu sa 1975-1985 zlatnim dobom Titove ere, dok je zemljom vladao polumrtav i mrtav, makar sa stanovišta nekakve tihe većine. Ali ipak mi treba neko iz prve ruke da mi potvrdi da je Odbrana stvarno prodata u 50 a Aranžman u 20-30 hiljada primeraka, jer mi je prosto teško da to prihvatim zdravo za gotovo, jer to svakako nisu bili albumi koji su prošli nezapaženo, čak štaviše...

- Oko teksta pesme "Kenozoik" stvorena je nekakva fama da je težak za razumevanje, namerno nejasan, pa čak i da zapravo ništa konkretno ni ne znači. Ja sam ga oduvek razumeo i doživljavao (pojednostavljeno rečeno) kao priču o mladiću koji je upravo odlučio da raskine sa svojom devojkom zbog nepremostivih razlika izazvanih njenim jako drugačijim (zastarelim? rigidnim?) shvatanjima, i to mi toliko deluje očigledno da ni članovi Idola lično neće moći da me razuvere što se tiče osnovne radnje/kostura pesme ... A to momkovo glasno promišljanje se dešava u cik zore kada su misli najjasnije, ali često i nepovezane, pa otud malo bunovan tekst jer ga "peva" neko ko se tek probudio. Već tolike decenije gledam na tu pesmu baš tako... Eventualno mi je nedoumicu izazivao stih "ti si stvorena za sve te stvari", jer u ovom kontekstu bi to trebalo da znači "takva si kakva si, a to nije ono što ja tražim", pa opet, možda bi moglo i da bude kao nekakva digresija u smislu "imala si predispozicije da budeš skroz drugačija". Naslov Kenozoik savršeno je odgovarao ovom mom tumačenju, jer je u pitanju aktuelna era naše planete koja traje već nekoliko desetina miliona godina, pa je stih "kenozoik nije za tebe" onda u tom smislu verovatno do sada nejefektnije sročena poruka na našem jeziku da je neko previše "staromodan", uz možda dodatno značenje da je taj neko i nesposoban za malo kompleksnije razmišljanje, pa je zato upotrebljen jedan stručni naučni termin ne previše težak za razumevanje... Pošto se evo ispostavilo da je autor tog naslova i refrena pesme voljan da nešto kaže o tome, zanima me da li je termin Kenozoik pre svega izabran jer 1) jako dobro zvuči, 2) jer to nije bilo koja, nego baš aktuelna faza naše planete Zemlje?

- Za pesmu "Retko te viđam sa devojkama" vezana je jedna jako uspešna i delotvorna (po efektima skoro na nivou onog "tarabićevog proročanstva" o Koštunici iz Koštunića) politička (anti)kampanja namenjena inače onima koju takvu vrstu muzike ni ne slušaju, da su to napisali Šaper i Krstić o svom tadašnjem zajedničkom drugaru iz svojih gimnazijskih dana, izvesnom Borisu Tadiću... Od samog početka iza kompozicije je stajao potpis Vlade Divljana (koji uzgred u to vreme valjda nije ni znao dotičnog Borisa), ali oko autorstva ovog teksta jeste bilo nekakvih kontroverzi, jer postoje tvrdnje kako je stvarni autor zapravo bio jedan od tadašnjih spoljnih saradnika Idola. Moje pitanje glasi, iako nikada nisam sumnjao u zvaničnu verziju, ko je pravi autor ovog teksta, inace prvog u celom komunističkom bloku na ovu tabu-tematiku?

- Istina je da je u trenutku kada je Đinđić svojim govorom "raspustio" terazijski parlament to bila samo nefunkcionalna i skoro obesmišljena karikatura onoga što se moglo videti tu prvih dana, i pravo je pitanje ko je i zašto insistirao na otupljenju oštrice protesta. Mene sa ove distance recimo zanima, kada se već pominje "organizacioni odbor" protesta... da li se tamo na primer odlučivalo i o najsitnijim detaljima tipa koji će od glumaca koji su se ponudili da animiraju te višednevne neprekidne demonstracije koliko sati držati mikrofon/megafon, ili su takve stvari išle spontano, jer mi je upadljivo bilo kako se odnos u minutaži Zoran Cvijanović / Branislav Lečić menjao u korist potonjeg kako su radikalne antirežimske demonstracije krenule da mutiraju u "Plišana (r)evolucija" hepening/performans smeru? Ili još jedno takođe naizgled banalno pitanje... kada je pri kraju protesta bilo jasno da su Sloba i Služba preplašeni od mogućeg "Čaušesku" scenarija odustali od gušenja protesta silom, a sama Česma odjednom postala IN mesto u gradu, maltene pomodno, počeo je štrajk nekih beogradskih gimnazija i čak i nekih osnovnih škola, pa je sve odjednom postalo prepuno dece, posle čega je bilo jasno da je neizvodljiva dalja radikalizacija protesta niti njegovog suzbijanja, pa me zanima da li je taj "školski" momenat bio ičim ohrabren od strane "organizacionog odbora" u cilju da se potpuno odstrani mogućnost tenkovskog okončanja protesta, ili je to bio genijalan potez vlasti koji su uz pomoć mase klinaca potpuno otupili oštrinu protesta, ili se prosto i to desilo spontano?
zilikaka zilikaka 09:11 19.04.2015

Re: Reci mi, ...

a sama Česma odjednom postala IN mesto u gradu, maltene pomodno, počeo je štrajk nekih beogradskih gimnazija i čak i nekih osnovnih škola, pa je sve odjednom postalo prepuno dece, posle čega je bilo jasno da je neizvodljiva dalja radikalizacija protesta niti njegovog suzbijanja, pa me zanima da li je taj "školski" momenat bio ičim ohrabren od strane "organizacionog odbora" u cilju da se potpuno odstrani mogućnost tenkovskog okončanja protesta, ili je to bio genijalan potez vlasti koji su uz pomoć mase klinaca potpuno otupili oštrinu protesta, ili se prosto i to desilo spontano?


Ti stvarno očekuješ istinit odgovor na ovakvo pitanje?

I kako ćeš poverovati da je istina, kakva god bila?
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:16 19.04.2015

Re: Reci mi, ...

a iako sam tada bio previše klinac da bi bio pouzdan svedok nekog šireg konteksta


Ko bi to rekao? Ja sam mislila da si Kragacin ispisnik.
princi princi 09:33 19.04.2015

Re: Reci mi, ...

Ja sam mislila da si Kragacin ispisnik.

Ako si mislila da je Karagaća prvoborac, ljuto si se prevarila. Nije on uopšte tako mator. Samo se tako oseća, :).
princi princi 09:37 19.04.2015

Re: Reci mi, ...

- Oko teksta pesme "Kenozoik" stvorena je nekakva fama da je težak za razumevanje, namerno nejasan, pa čak i da zapravo ništa konkretno ni ne znači. Ja sam ga oduvek razumeo i doživljavao (pojednostavljeno rečeno) kao priču o mladiću koji je upravo odlučio da raskine sa svojom devojkom zbog nepremostivih razlika izazvanih njenim jako drugačijim (zastarelim? rigidnim?) shvatanjima, i to mi toliko deluje očigledno da ni članovi Idola lično neće moći da me razuvere što se tiče osnovne radnje/kostura pesme ... A to momkovo glasno promišljanje se dešava u cik zore kada su misli najjasnije, ali često i nepovezane, pa otud malo bunovan tekst jer ga "peva" neko ko se tek probudio. Već tolike decenije gledam na tu pesmu baš tako... Eventualno mi je nedoumicu izazivao stih "ti si stvorena za sve te stvari", jer u ovom kontekstu bi to trebalo da znači "takva si kakva si, a to nije ono što ja tražim", pa opet, možda bi moglo i da bude kao nekakva digresija u smislu "imala si predispozicije da budeš skroz drugačija". Naslov Kenozoik savršeno je odgovarao ovom mom tumačenju, jer je u pitanju aktuelna era naše planete koja traje već nekoliko desetina miliona godina, pa je stih "kenozoik nije za tebe" onda u tom smislu verovatno do sada nejefektnije sročena poruka na našem jeziku da je neko previše "staromodan", uz možda dodatno značenje da je taj neko i nesposoban za malo kompleksnije razmišljanje, pa je zato upotrebljen jedan stručni naučni termin ne previše težak za razumevanje... Pošto se evo ispostavilo da je autor tog naslova i refrena pesme voljan da nešto kaže o tome, zanima me da li je termin Kenozoik pre svega izabran jer 1) jako dobro zvuči, 2) jer to nije bilo koja, nego baš aktuelna faza naše planete Zemlje?


Boga mi je tu bilo mesta i za Milankovićeve cikluse... Davno je Chuck Berry pametno izrekao besmrtne reči: beware of middlebrows bearing electric guitars.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana