Budućnost| Društvo| Sport

Zemlja šampiona

freehand RSS / 19.07.2015. u 23:14

Košarka, prvenstvo Evrope za igrače mlađe od 20:

 

Screenshot_5.jpg

Odbojka, svetska liga. Drugo mesto u Riu.

image.jpg?imageId=32470&thumb=1 

Trud. Rad. Znoj. Odricanje. Upornost Talenat.

Da li sam nešto zaboravio nabrajajući neophodne činioce najviših rezultata u vrhunskom sportu današnjice? Nisam? A da li je moguće da sve te činioce i osobine imaju momci i devojke iz Srbije? I ne samo jedan tim, i ne samo u jednom sportu? Možda nije, ali rezultati ostvareni samo u poslednjih mesec dana kažu da se račun verovatnoće opasno sprda sa prognozerima koji ne veruju u čudne osobine onih koji se na ovim prostorima rađaju i odrastaju.

Pa će onda biti da problem ovih prostora nije nedostatak pobrojanih osobina, nego nešto drugo, ipak.

Šta mi, smrtnici, imamo sa tim? Ništa, sem što su ti košarkaši, košarkašice, fudbaleri, odbojkaši, vaterpolisti, teniserke i teniseri, rukometašice i rukometaši - naša deca, rođaci, drugovi, prijatelji i komšije. 

Da: oni su mi, takoreći. I svaka čast na postignutom i da nam donesu još mnogo radosti u budućnosti.

Bravo momci za danas i nastavite da budete to što jeste.

Šampioni.

I mi, takoreći.

 

 

 

 



Komentari (79)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tyson tyson 23:16 19.07.2015

Zloba

A gde plaćaju porez?


freehand freehand 23:17 19.07.2015

Re: Zloba

tyson
A gde plaćaju porez?



Ja mislim da ovi još ne plaćaju nigde. No plaćanjem poreza ne briše se ni poreklo ni habitus.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:25 20.07.2015

Re: vajdu frulu, državo ;)

plaćaš porez tamo gde praviš pare. ako praviš puno para internacionalno, plaćaš negde na planeti gde su najpovoljniji uslovi. ne, nego ću ds i naprednjake da finansiram. finansiraću moju decu, jebe mi se za partijce.
blogovatelj blogovatelj 15:31 20.07.2015

Re: vajdu frulu, državo ;)

ako praviš puno para internacionalno, plaćaš negde na planeti gde su najpovoljniji uslovi. ne, nego ću ds i naprednjake da finansiram. finansiraću moju decu, jebe mi se za partijce.


Dobro.
Ti onda kad naletiš na rupe u asfaltu po novosadskim ulicama, ili kad zafali vode u slavini, seti se ovih reči i reci sebi "dobro je, ići ću u Džeruzalem da pijem vode i da vozam auto"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:13 21.07.2015

Re: vajdu frulu, državo ;)

nisam ništa rekao o lokalnoj samoupravi. ona se neguje. uzećemo privatnu kompaniju, i ja ću platiti asfaltiranje, kolege zlatni Olimpijci, odbojkaši iz Sidneja 2000., oni i ja, ionako se trudimo da održavamo komšiluk uredno ... tako smo uradili pre neki dan i sa održavanjem vodovoda. nula poena za Državu, zašto bi bilo ko od uspešne dece plaćao parazitskoj Državi opstanak? šta je Država učinila za njih? ne pitajte šta može Narod da učini za vas, braćo Paraziti, već šta možete vi da učinite za Narod.
jkt2010 jkt2010 01:58 22.07.2015

Re: vajdu frulu, državo ;)

Srđan Fuchs
ne pitajte šta može Narod da učini za vas, braćo Paraziti, već šta možete vi da učinite za Narod.

Izvini al u ovoj priči ti ispadaš parazit.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:08 23.07.2015

Re: vajdu frulu, državo ;)

Ti onda kad naletiš na rupe u asfaltu po novosadskim ulicama, ili kad zafali vode u slavini, seti se ovih reči i reci sebi "dobro je, ići ću u Džeruzalem da pijem vode i da vozam auto"

Ili zamisli da ti lokalna vlast objasni da će umesto da zapuši rupe, te pare dati jako perspektivnim sportistima...A, oni pobedili ili ne, platili porez ili ne - rupe su tamo svakako. Biće da je problem negde drugde.
sweet64 sweet64 00:01 20.07.2015

Gušt

Posebno zadovoljstvo mi čini taj verovatni trenutak kad mnogi stanovnik planete sa udobnim životom pretražuje atlas (mora da ima tu nešto…) i pronalazi tu zemlju kod koje broj slova imena u vodoravnom položaju prevazilazi njene granice.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:21 20.07.2015

Re: Gušt

- Where are you from?
- Serbia
- Ah, Siberia. very cold. I need two jackets!
tasadebeli tasadebeli 11:46 20.07.2015

Re: Gušt

Milutin Milošević
- Where are you from?
- Serbia
- Ah, Siberia. very cold. I need two jackets!





Увек се код оваквих дијалога питам да ли мене треба да буде срамота што живим у Србији, а ипак знам где је, на пример, Оклахома или треба да буде срамота неког Оклахомца што не зна чак ни где је Сибир...

'Ајде што не зна где је Србија, то ме нешто и не погађа... Рачунам, можда и боље што не зна где је Србија.

Али да не зна где је и шта је Сибир, а хоће да ратује за ту сибирску нафту и гас... Е, то већ не разумем...





uros_vozdovac uros_vozdovac 13:10 20.07.2015

Re: Gušt

tasadebeli

Увек се код оваквих дијалога питам да ли мене треба да буде срамота што живим у Србији, а ипак знам где је, на пример, Оклахома или треба да буде срамота неког Оклахомца што не зна чак ни где је Сибир...


negde krajem mog osnovnoškolskog obrazovanja, odem na izvesno takmičenje iz geografije zapadne mi od kontinenata severna amerika, pa sam nabubao svih 50 USA država sa glavnim gradovima, rest is Canada & provincije.

Sad ispitam malo ćeru, auh kakvo blaženo neznanje demonstrira, neverovatno.

Pojma nema npr di je Arkanzas, a odatle je, recimo, The Man in Black, Mister Outlaw. Dočim zna napamet bez mucanja di su rođeni sva petorica One Direction, hajd ti to razumi...
freehand freehand 13:13 20.07.2015

Re: Gušt

Pojma nema npr di je Arkanzas, a odatle je, recimo, The Man in Black, Mister Outlaw.

Arkanzistan, rodna grda Klinton Bila?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:21 20.07.2015

Re: Gušt

freehand
Pojma nema npr di je Arkanzas, a odatle je, recimo, The Man in Black, Mister Outlaw.

Arkanzistan, rodna grda Klinton Bila?


WhoTF is Clinton, zna se ko je Man in Black!
tasadebeli tasadebeli 13:38 20.07.2015

Re: Gušt

uros_vozdovac

Sad ispitam malo ćeru, auh kakvo blaženo neznanje demonstrira, neverovatno.

Pojma nema npr di je Arkanzas, a odatle je, recimo, The Man in Black, Mister Outlaw. Dočim zna napamet bez mucanja di su rođeni sva petorica One Direction, hajd ti to razumi...



Шта ћеш, ни деца нису као што су некада била...

Ја и данас, када се однекуд из других крајева града вратим на ово моје Баново брдо, певам из све снаге




predatortz predatortz 20:33 20.07.2015

Re: Gušt

певам из све снаге


Moja omiljena! Zbog čega? Ubio me Bog ako znam!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:06 21.07.2015

Re: Gušt

predatortz
певам из све снаге


Moja omiljena! Zbog čega? Ubio me Bog ako znam!


kako zašto,pa podseća te na rodni kraj

p.s.
na sitoniji super, prihvataju kartice, ima goriva, a čak, nećeš poverovati, daju i fiskalne
predatortz predatortz 22:11 21.07.2015

Re: Gušt

na sitoniji super, prihvataju kartice, ima goriva a čak, nećeš poverovati daju i fiskalne


Hvala za info. U kontaktu sam sa Kostasom ( vlasnik 4you aparthotela u Metamorfoziju). I on mi garantuje da je sve ok i da me čeka ohlađena radža.
freehand freehand 22:12 21.07.2015

Re: Gušt

na sitoniji super

A na Sidoniji? Grci, pederi, ne daju fiskalni?
jkt2010 jkt2010 02:00 22.07.2015

Re: Gušt

uros_vozdovac

zapadne mi od kontinenata severna amerika, pa sam nabubao svih 50 USA država sa glavnim gradovima, rest is Canada & provincije.

I puk'o si, jer si zaboravio Mehiko i njegove estados unidos?
anonymous anonymous 05:40 20.07.2015

Timski rad

...je ono sto im omogucava pobede u grupnim sportovima, a nedostaje nam u poslovnoj sferi..
freehand freehand 08:12 20.07.2015

Re: Timski rad

anonymous
...je ono sto im omogucava pobede u grupnim sportovima, a nedostaje nam u poslovnoj sferi..

Nema timskog rada bez filinga za timski rad i treninga za timski rad. Da li se i gde to van sporta gubi? I kako, i zašto?
Ja mislim da nije to u pitanju, ni kod sportskih uspeha ni kod privredne bare.
niccolo niccolo 08:16 20.07.2015

Re: Timski rad

Ja mislim da nije to u pitanju

Svakako da se ne može govoriti o samo jednom uzroku, ima tu veći broj varijabli. Ja bih tako istakao da naši sportisti ne gube vreme na žalopojke kako su pravila po kojima se igra odvija nepravedna, već uzmu i igraju po tim pravilima i pobede. Kao Đoković na primer - i ovde na blogu je bilo desetina komentara kako ga Britanci ne vole (a o drugim mestima i da ne govorim). Da li se Đoković bavio time što ga ne vole? Normalno da nije, nego je osvojio Vimbledon.
freehand freehand 08:24 20.07.2015

Re: Timski rad

niccolo
Ja mislim da nije to u pitanju

Svakako da se ne može govoriti o samo jednom uzroku, ima tu veći broj varijabli. Ja bih tako istakao da naši sportisti ne gube vreme na žalopojke kako su pravila po kojima se igra odvija nepravedna, već uzmu i igraju po tim pravilima i pobede. Kao Đoković na primer - i ovde na blogu je bilo desetina komentara kako ga Britanci ne vole (a o drugim mestima i da ne govorim). Da li se Đoković bavio time što ga ne vole? Normalno da nije, nego je osvojio Vimbledon.

Ovo je krajnje pojednostavljeno gledanje, u životu i poslu još manje izbora imaš no u sportu a ulozi su nemerljivo veći.
milojep milojep 09:02 20.07.2015

Re: Timski rad

anonymous
...je ono sto im omogucava pobede u grupnim sportovima, a nedostaje nam u poslovnoj sferi..


Mislim da timska priča nema veze sa našom poslovnom sferom. Poslovna sfera je bliža klupskom fudbalu, pored toga što je korumpirana i puna koje kakvih smutljivaca nije realno, pored svetskih igrača i timova, očekivati od nas nešto.
Jedino rešenje bi bilo da nađemo neki privredni 'vaterpolo'(čitaj neku poljoprivredu i slično) gde bi i kao klubovi mogli nešto da uradimo na široj sceni.
princi princi 09:15 20.07.2015

Re: Timski rad

anonymous
...je ono sto im omogucava pobede u grupnim sportovima, a nedostaje nam u poslovnoj sferi..

Kazu da smo evoluciono nauceni da solidarno radimo i zivimo u grupama od 30, 40 pa maksimalno do 150 ljudi. Sve preko toga zahteva napor volje, disciplinu, vaspitavanje, ideologije i sl. Principi koji vaze za grupe do 30, 40 ljudi jednostavno ne vaze za ekonomske sisteme, nacije i sl.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:22 20.07.2015

Re: Timski rad

Ja već neko vreme imam osećaj da kod nas primat preuzimaju individualni sportovi (tenis, atletika, plivanje), upravo zato što je kolektivno, pre svega kolektivni rad, potpuno degradiran u našem društvu. Ovi momci i devojke pobijaju moje mišljenje.
freehand freehand 09:43 20.07.2015

Re: Timski rad

Milutin Milošević
Ja već neko vreme imam osećaj da kod nas primat preuzimaju individualni sportovi (tenis, atletika, plivanje), upravo zato što je kolektivno, pre svega kolektivni rad, potpuno degradiran u našem društvu. Ovi momci i devojke pobijaju moje mišljenje.

Ma ne, ali sve ovo što se izdešavalo u poslednjih par meseci samo je koncentrovani odgovor onima koji tako vole da o uspesima Srbije i njenih sportista govore kao o skroz ličnoj stvari i kescesima/slučajnostima.
Malo morgen slučajnost. I uprkos relativnom siromaštvu, tehničkoj inferiornosti itd.
jedi-knight jedi-knight 09:52 20.07.2015

Re: Timski rad

Ma ne, ali sve ovo što se izdešavalo u poslednjih par meseci samo je koncentrovani odgovor onima koji tako vole da o uspesima Srbije i njenih sportista govore kao o skroz ličnoj stvari i kescesima/slučajnostima.
Malo morgen slučajnost. I uprkos relativnom siromaštvu, tehničkoj inferiornosti itd.


Trebe da govore upuceni.
Sto nisi zalepio za neke druge pa se identifikovao sa njima. Ti drugi su u ogromnoj vecini u odnosu na ove sjajne ljude. I oni su rodjeni na ovom podneblju.

Jeste sjajno sto se na ovom prostoru rodilo toliko mnogo sampiona, ne samo u sportu, ali slaba vajda kada ce svi do jednog otici, a nama ce ostati najgori. A otici ce ne toliko zbog novca koliko zbog ambijenta u kome zive, a taj ambijent cine ljudi.

Uspesi nikako nisu slucajnost, to si ti negde nekog pogresno shvatio. Ja se samo pitam kome vise da verujem.
freehand freehand 10:02 20.07.2015

Re: Timski rad

Trebe da govore upuceni.

Ne znam šta ovo znači? O čemu treba da govore upućeni, i ko su upućeni?
O sportskim uspesima? Treba da govori svako ko misli da ima šta da kaže.
Sto nisi zalepio za neke druge pa se identifikovao sa njima. Ti drugi su u ogromnoj vecini u odnosu na ove sjajne ljude. I oni su rodjeni na ovom podneblju.

Ni sa kim se ja nisam identfikovao. Mislim da sam jasno napisao: to su naša deca, komšije, rođaci, prijatelji, drugari iz razreda naše dece. Nisu napravljeni ni u kakvoj laboratoriji.
I ugred, pozitivna identifikacija je dobra stvar, Jedi. Za razliko od one pinkovštine i arkanovštine.
Jeste sjajno sto se na ovom prostoru rodilo toliko mnogo sampiona, ne samo u sportu, ali slaba vajda kada ce svi do jednog otici, a nama ce ostati najgori. A otici ce ne toliko zbog novca koliko zbog ambijenta u kome zive, a taj ambijent cine ljudi.

Ma jok. Po pravilu se odlazi zbog novca i šanse za napredovanje i dokazivanje.

Uspesi nikako nisu slucajnost, to si ti negde nekog pogresno shvatio. Ja se samo pitam kome vise da verujem.

Ni ovo ne razumem. kako tiu znaš da sam ja pogrešno shvatio nekog ko decidirano kaže da su ti uspesi potpuno individualna stvar i time čista slučajnost?
A ne znam u čemu treba nekom da veruješ? Tvoj IQ daleko je iznad minimalnog a neophodnog da sam doneseš svoje sudove u oblasti koju poznaješ.
jedi-knight jedi-knight 10:27 20.07.2015

Re: Timski rad

I ugred, pozitivna identifikacija je dobra stvar, Jedi.


To je sjajna stvar i od sveg srca bih voleo da se ovim uspesima promovisu prave vrednosti, a to su upravo:

Trud. Rad. Znoj. Odricanje. Upornost Talenat.


Ono sto meni, medjutim, smeta je sto ima mnogo vise onih sto sampionima skidaju dresove, lupaju samare, razbijaju automobile...a drzava nema moc da ih zaustavi. Vecina ne moze da spreci ili zaustavi manjinu. Ili su mozda oni vecina.

Nesto ima na ovim prostorima zbog cega smo tako sjajni takmicari ( i individualno i ekipno ). Na sportskim terenima nema foliranja, ili jesi ili nisi. Mozes da "kupis" dres reprezentacije kao sto kupuju diplome i zvanja; desavalo se da tatini sinovi nicim izazvani stignu do nacionalne selekcije. Ali cim dodju u ozbiljno takmicenje ispadnu smesni.
Siguran sam da u ovoj zemlji postoje "vrhunski takmicari", zreli za najvecu scenu u svim delatnostima, od politike do ekonomije, samo nikako da docekaju da budu pozvani u reprezentaciju.
Kada tu budemo imali sampione, prvi cu da odem pod balkon

milojep milojep 10:45 20.07.2015

Re: Timski rad

Nesto ima na ovim prostorima zbog cega smo tako sjajni takmicari ( i individualno i ekipno ).


Mislim da je tajna u idealnom odnosu svesti,standarda i kvaliteta
tasadebeli tasadebeli 12:29 20.07.2015

Re: Timski rad

jedi-knight

Ono sto meni, medjutim, smeta je sto ima mnogo vise onih sto sampionima skidaju dresove, lupaju samare, razbijaju automobile...a drzava nema moc da ih zaustavi. Vecina ne moze da spreci ili zaustavi manjinu. Ili su mozda oni vecina.

Nesto ima na ovim prostorima zbog cega smo tako sjajni takmicari ( i individualno i ekipno ). Na sportskim terenima nema foliranja, ili jesi ili nisi. Mozes da "kupis" dres reprezentacije kao sto kupuju diplome i zvanja; desavalo se da tatini sinovi nicim izazvani stignu do nacionalne selekcije. Ali cim dodju u ozbiljno takmicenje ispadnu smesni.
Siguran sam da u ovoj zemlji postoje "vrhunski takmicari", zreli za najvecu scenu u svim delatnostima, od politike do ekonomije, samo nikako da docekaju da budu pozvani u reprezentaciju.
Kada tu budemo imali sampione, prvi cu da odem pod balkon



Потпуно те разумем... И ја се тако осећам... Поготово када, рецимо, видим у нашем фудбалу једног Офкана Звездића званог Творза и сличне типове...

Али ничија није горела до зоре, па неће ни њихова...

И ниси у праву када је у питању бројност једне или друге стране. Има ту много, много више квалтетних људи од ове фукаре која је бучна, дрчна и агресивна...

Све то дође на своје, кад-тад...
jedi-knight jedi-knight 12:34 20.07.2015

Re: Timski rad

И ниси у праву када је у питању бројност једне или друге стране. Има ту много, много више квалтетних људи од ове фукаре која је бучна, дрчна и агресивна...


Drago mi je da nisam, ako nisam
tasadebeli tasadebeli 12:44 20.07.2015

Re: Timski rad

jedi-knight
И ниси у праву када је у питању бројност једне или друге стране. Има ту много, много више квалтетних људи од ове фукаре која је бучна, дрчна и агресивна...


Drago mi je da nisam, ako nisam




Живи били, па видели...




freehand freehand 12:45 20.07.2015

Re: Timski rad

To je sjajna stvar i od sveg srca bih voleo da se ovim uspesima promovisu prave vrednosti, a to su upravo:

A šta ti vidiš da se promoviše?
ja nikad, ali nikad nisam čuo da se u prenosima sportskih takmičenja, bez obzira na rezultat, promoviše išta drugo.

Sve ostalo radi lova, kroz desetine svojih pojavnih oblika ili medijuma.
Ono sto meni, medjutim, smeta je sto ima mnogo vise onih sto sampionima skidaju dresove, lupaju samare, razbijaju automobile...a drzava nema moc da ih zaustavi. Vecina ne moze da spreci ili zaustavi manjinu. Ili su mozda oni vecina.

Ma kakvi. To je manjina daleko ispod promila. Samo što takvi, po sebi, najviše upadaju u oči, i što najviše bode kad bivaju tolerisani, a pogledaš li moje blogove - najmanje sam tri puta pisao o najekstremnijim oblicima takovg ponašanja i njegovog tolerisanja.
no ovde je ipak reč o nečem drugom: o tome da su ova zemlja i ovaj prostor, ipak, iako prcaboca na atlasu - gigantski veliki u nekim svojim rezultatima.
U poslednje dve nedelje imali smo i mlade matematičare i fizičare, da ne bude zabune.
jkt2010 jkt2010 12:51 20.07.2015

Re: Timski rad

jedi-knight
Ono sto meni, medjutim, smeta je sto ima mnogo vise onih sto sampionima skidaju dresove, lupaju samare, razbijaju automobile..

Kad bi svi bili šampioni onda niko više ne bi bio šampion. Evo recimo disanje - tu su svi otprilike podjednako sposobni i zato ne postoji šampion u disanju. Niti se iko takmiči u toj disciplini... a ima takvih "disciplina" koliko hoćeš.

Free
Trud. Rad. Znoj. Odricanje. Upornost Talenat.

... a ne politikaranje. Jesi li primetio, što je manje politikaranja po masovnim medijima to je više uspeha? Slučajnost ili...?
freehand freehand 12:55 20.07.2015

Re: Timski rad

... a ne politikaranje. Jesi li primetio, što je manje politikaranja po masovnim medijima to je više uspeha? Slučajnost ili...?

U pravu si, jkt. Utoliko je idiotskije kad ona mrcina od Vesića, na primer, Savu Miloševiću zabrani izlazak na balkon. To nije ni politikarenje, to je klasično svinjarenje, da mi oproste svinje na izrazu.
milojep milojep 12:57 20.07.2015

Re: Timski rad

U poslednje dve nedelje imali smo i mlade matematičare i fizičare, da ne bude zabune.


Kad' već pomenu mlade matematičare i fizičare, meni nije jasno da li postoji jedan novinar u pravom smislu reči da pored podatka o pet osvojenih medalja izađe i sa podacima bez kojih ljudi nesvesno ne pridaju veliku važnost takvim uspesima.
A ti podaci su sledeći recimo:
-iz koliko disciplina je bilo takmičenje u matematici/fizici
-koliko je bilo učesnika (ne samo države,već sami učesnici)
-koliko se medalja delilo? (nije isto osvojiti 5 medalja od 200 ili pet medalja od 20!!)
-neki country-scoreboard...

Ne mogu da verujem da je teško doći do takvih podataka(za pravog novinara) a ja sam više puta pokušavao to da iščačkam po vestima i nisam uspevao.



KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:40 20.07.2015

Re: Timski rad

milojep
U poslednje dve nedelje imali smo i mlade matematičare i fizičare, da ne bude zabune.Kad' već pomenu mlade matematičare i fizičare, meni nije jasno da li postoji jedan novinar u pravom smislu reči da pored podatka o pet osvojenih medalja izađe i sa podacima bez kojih ljudi nesvesno ne pridaju veliku važnost takvim uspesima.A ti podaci su sledeći recimo: -iz koliko disciplina je bilo takmičenje u matematici/fizici-koliko je bilo učesnika (ne samo države,već sami učesnici)-koliko se medalja delilo? (nije isto osvojiti 5 medalja od 200 ili pet medalja od 20!!)-neki country-scoreboard...Ne mogu da verujem da je teško doći do takvih podataka(za pravog novinara) a ja sam više puta pokušavao to da iščačkam po vestima i nisam uspevao.

Da, u pravu si. Treba malo novinarskog mozga imati.
Ovako se svaki put stiče utisak da smo mi daleko bolji od drugih. Trebalo bi objavljivati kompletnu sliku. Ima talenata i vrednih i u drugim zemljama. Kao što se objavljuje sa svetskih, evropskih i drugih prvenstava u košarci, odbojci,...
Znam da se na takmičenjima iz mat&fiz medalje dele po broju poena, pa ko god dobije vise od, recimo, 90 dobije zlato. Tako da može biti vise zlatnih medalja. Isto važi i za srebro i za bronzu.
A sport je nešto što je neobjašnjivo. I lepo. Meni. Pogotovo ovi mladi ekipni sportovi.
freehand freehand 17:30 20.07.2015

Re: Timski rad

KRALJMAJMUNA
milojep
U poslednje dve nedelje imali smo i mlade matematičare i fizičare, da ne bude zabune.Kad' već pomenu mlade matematičare i fizičare, meni nije jasno da li postoji jedan novinar u pravom smislu reči da pored podatka o pet osvojenih medalja izađe i sa podacima bez kojih ljudi nesvesno ne pridaju veliku važnost takvim uspesima.A ti podaci su sledeći recimo: -iz koliko disciplina je bilo takmičenje u matematici/fizici-koliko je bilo učesnika (ne samo države,već sami učesnici)-koliko se medalja delilo? (nije isto osvojiti 5 medalja od 200 ili pet medalja od 20!!)-neki country-scoreboard...Ne mogu da verujem da je teško doći do takvih podataka(za pravog novinara) a ja sam više puta pokušavao to da iščačkam po vestima i nisam uspevao.

Da, u pravu si. Treba malo novinarskog mozga imati.
Ovako se svaki put stiče utisak da smo mi daleko bolji od drugih. Trebalo bi objavljivati kompletnu sliku. Ima talenata i vrednih i u drugim zemljama. Kao što se objavljuje sa svetskih, evropskih i drugih prvenstava u košarci, odbojci,...
Znam da se na takmičenjima iz mat&fiz medalje dele po broju poena, pa ko god dobije vise od, recimo, 90 dobije zlato. Tako da može biti vise zlatnih medalja. Isto važi i za srebro i za bronzu.
A sport je nešto što je neobjašnjivo. I lepo. Meni. Pogotovo ovi mladi ekipni sportovi.

To uopšte nije bitno., Na tim takmičenjima klinci se ne takmiče jedni protiv drugih, niti je motiv da se neko pobedi, već da se pokaže što bolje znanje. I zlato, i srebro i bronza sa tih olimpijada vrede potpuno isto kao i u sportu, bez obzira koliko je nosilaca tih medalja.
milojep milojep 17:47 20.07.2015

Re: Timski rad

freehand
KRALJMAJMUNA
milojep
U poslednje dve nedelje imali smo i mlade matematičare i fizičare, da ne bude zabune.Kad' već pomenu mlade matematičare i fizičare, meni nije jasno da li postoji jedan novinar u pravom smislu reči da pored podatka o pet osvojenih medalja izađe i sa podacima bez kojih ljudi nesvesno ne pridaju veliku važnost takvim uspesima.A ti podaci su sledeći recimo: -iz koliko disciplina je bilo takmičenje u matematici/fizici-koliko je bilo učesnika (ne samo države,već sami učesnici)-koliko se medalja delilo? (nije isto osvojiti 5 medalja od 200 ili pet medalja od 20!!)-neki country-scoreboard...Ne mogu da verujem da je teško doći do takvih podataka(za pravog novinara) a ja sam više puta pokušavao to da iščačkam po vestima i nisam uspevao.

Da, u pravu si. Treba malo novinarskog mozga imati.
Ovako se svaki put stiče utisak da smo mi daleko bolji od drugih. Trebalo bi objavljivati kompletnu sliku. Ima talenata i vrednih i u drugim zemljama. Kao što se objavljuje sa svetskih, evropskih i drugih prvenstava u košarci, odbojci,...
Znam da se na takmičenjima iz mat&fiz medalje dele po broju poena, pa ko god dobije vise od, recimo, 90 dobije zlato. Tako da može biti vise zlatnih medalja. Isto važi i za srebro i za bronzu.
A sport je nešto što je neobjašnjivo. I lepo. Meni. Pogotovo ovi mladi ekipni sportovi.

To uopšte nije bitno., Na tim takmičenjima klinci se ne takmiče jedni protiv drugih, niti je motiv da se neko pobedi, već da se pokaže što bolje znanje. I zlato, i srebro i bronza sa tih olimpijada vrede potpuno isto kao i u sportu, bez obzira koliko je nosilaca tih medalja.


Nije baš tako! Ukupnim kvalitetom takmičara na tim olimpijadama se diktiraju i pragovi za medalje! Samim tim onaj koji je osvojio medalju je sigurno 'pobedio' onoga koji nije bio iznad tih pragova. Onaj sa zlatom je sigurno bolji od onoga sa srebrom itd.
Uostalom možda postoji gradacija u poenima za koju ne znamo? (zato se i nerviram zbog novinarskog ološa kojima je vest jedna rečenica)
Zato mi je nenormalno da se ne prenese vest koliko je ukupno zlatnih medalja osvojeno...!

freehand freehand 18:28 20.07.2015

Re: Timski rad

Nije baš tako! Ukupnim kvalitetom takmičara na tim olimpijadama se diktiraju i pragovi za medalje! Samim tim onaj koji je osvojio medalju je sigurno 'pobedio' onoga koji nije bio iznad tih pragova. Onaj sa zlatom je sigurno bolji od onoga sa srebrom itd.

Ne, Milojep, suština je da se svi takmičari bore protiv komisije, ne jedni protiv drugih, ni kao pojedinci ni kao reprezentacije.
.
Uostalom možda postoji gradacija u poenima za koju ne znamo? (zato se i nerviram zbog novinarskog ološa kojima je vest jedna rečenica)
Zato mi je nenormalno da se ne prenese vest koliko je ukupno zlatnih medalja osvojeno...!

Tu je sad pitanje i da li je to odluka i posledica neznanja novinara ili urednika, koji procenjuje šta je potrebno/interesantno objaviti i kolo kojoj temi prostora posvetiti.
milojep milojep 18:45 20.07.2015

Re: Timski rad

Ne, Milojep, suština je da se svi takmičari bore protiv komisije, ne jedni protiv drugih, ni kao pojedinci ni kao reprezentacije.


Ne slažem se, onda bi postojao jedan prag a ne tri! Jer imaš zlatnu,srebrnu i bronzanu medalju!
Uostalom da li ti se bacač kladiva, koplja ili kugle bori protiv komisije?
Ili recimo streljaštvo?
Uostalom verovatno je dosta i nas ovde učestvovalo na takmičenjima iz koje čega u osnovnoj školi! Zvali smo: opštinsko,gradsko,republičko takmičenje u matematici...ili nečemu drugom ali 'takmičenje'!!
Nije mi jasno kako ti i ove matematičke olimpijade nisu takmičenja?
Pa šta su onda? Testovi znanja gde ti ko deci na kraju podele nekakve medalje?!
timotije timotije 18:49 20.07.2015

Re: Timski rad

Nema timskog rada bez filinga za timski rad i treninga za timski rad. Da li se i gde to van sporta gubi? I kako, i zašto?
Ja mislim da nije to u pitanju, ni kod sportskih uspeha ni kod privredne bare.


Izneću samo dva primera koji nude pravac razmišljnja ili odgovor na pitanje. Pre dva meseca imao sam priliku da čujem i vidim na tv N1 dvoje umnih ljudi, jednom znam prezime, prof. Zec i drugom sigurno blogeri znaju ime, a on je vlasnih tekstilne proizvodnje koji uspešno se nosi sa silnom svetskom konkurencijom,a koji je izjavio sledeće:"Neka mi Vlada dozvoli ja obećavam da bi u roku od tri meseca zaposlio sve nezaposlene". Molim vas ne kačite se za vreme trajanja, jer je to najmanje bitno, zato što bi bili zadovojni da to bude rok od tri ili pet godine.
Drugo, danas me brat upozna sa jednim od tridesetak vrhunskih majstora bravara koji su svojevremeno formirali firmu, a koji mi je rekao, da su do sada izgubili 17 (sedamnajest) poslova ponuđenih na tenderima, zato što nemaju svog čoveka u vlasti.
Još kada znamo da uspesi u sportu koriste političari, onda je tu i odgovor:Tamo gde formirana politička udruženja poznata kao stranke iskljčivo odlučju za uspehe u privredi, jer te novce one kontrolišu, ne mogu vredni da postižu uspehe.
milojep milojep 18:55 20.07.2015

Re: Timski rad

freehand


evo nađoh kod komšija objašnjenje!

Natjecanja iz matematike za učenike osnovnih i srednjih škola provode se u mnogim državama; kod nekih već odavno, kao npr. u Mađarskoj gdje se ona održavaju još od 1894. U Hrvatskoj se natjecanja iz matematike provode od 1959. godine. Iste godine je u Rumunjskoj održano prvo međunarodno matematičko natjecanje za učenike srednjih škola na kojem je sudjelovalo sedam država iz Istočne Europe. I dalje su se održavala takva natjecanja pod nazivom: Međunarodna matematička olimpijada (MMO). Broj država se stalno povećavao, tako da ih je krajem devedesetih godina prošlog tisućljeća bilo preko 80. S izuzetkom 1980. g., kada nije održana MMO, već je umjesto nje, za europske države, održano lokalno matematičko natjecanje, ovo natjecanje se održava svake godine.

Učenici iz Hrvatske su od 1963. do 1991. g. sudjelovali kao članovi jugoslavenske ekipe. Od 1993. g. Hrvatska sudjeluje kao samostalna država.

Pravo sudjelovanja na MMO imaju učenici koji na drugi dan rješavanja zadataka još nisu navršili dvadeset godina i nisu upisali studij matematike na sveučilištu. Hrvatska ekipa se odabire na Državnom natjecanju, kojem prethode školska, općinska i županijska natjecanja. Od 1983. g. svaka država može u ekipi imati najviše šest članova (do 1981. - po osam, a 1982. ih je bilo samo četiri). Zadnjih godina na MMO dolazi preko 450 učenika.

Svaka država osim domaćina može predlagati zadatke za natjecanje. Između 100 - 150 prijedloga, specijalna komisija koju formira domaćin odabire 25-30 zadataka između kojih se biraju zadaci za samo natjecanje. Ovi su grupirani u četiri područja: algebra, geometrija, kombinatorika, teorija brojeva. Neposredno prije rješavanja, međunarodni žiri bira šest zadataka, po tri za prvi i tri za drugi dan. Nakon rješavanja i pregleda svih rješenja odlučuje se o nagradama koje će biti dodijeljenje najuspješnijim natjecateljima. Pri tome se vodi računa da ukupan broj nagrađenih ne bude veći od polovine ukupnog broja sudionika, pri ćemu zlatnu medalju može dobiti njih najviše 1/12 broja svih natjecatelja, zlatnu i srebrnu zajedno - njih najviše 1/4, dok ostali dobivaju brončanu medalju. Osim samog natjecanja jedan od ciljeva Olimpijade je međusobno upoznavanje i druženje učenika iz raznih država, te upoznavanja prirodnih i društvenih karakteristika zemlje domaćina.



Primetićeš reč natjecanje!

A ako je zaista ovako medalje dobija skoro polovina učesnika same olimpijade Nije loš procenat


freehand freehand 19:28 20.07.2015

Re: Timski rad

Primetićeš reč natjecanje!

primetio sam da smo i do sada koristili reč takmičenje, pa me ovo otkriće nije naročito dojmilo.

A ako je zaista ovako medalje dobija skoro polovina učesnika same olimpijade Nije loš procenat

Moje žensko dete godinama je guralo do republičkog takmičenja iz jednog od predmeta, a ove je konačno, kao maturant, posle mnoštva drugih mesta - bila prva. To pominjem iz dva razloga: prvo, ne znam da li si svestan koliko su zadaci na tim takmičenjima teški, kad tako sa omalovažavanjem govoriš o broju medalja? To su žestoko probrani klinci, koji provode mesece i mesece pripremajući se za ta takmičenja. Tu znanje iz redovne nastave jednostavno možeš da zaboraviš, a koledži, univerzitetti i koimpanije iomaju gomile skauta koji takmičenja prate.
Drugo, svi ti klinci navijaju jedni za druge, raduju se i teše međusobno jer cilj NIJE da se pobedi Milica, Mojca, Peter ili Nemačka, Irska, Azerbejdžan, već da se svako od njih što bolje izbori sa zadacima. Tek sabiranjem tih uspeha dobijaju se nekakvi redosledi reprezentacija, mada uopšte nisam siguran da takva rangiranja postoje.
milojep milojep 20:41 20.07.2015

Re: Timski rad

o pominjem iz dva razloga: prvo, ne znam da li si svestan koliko su zadaci na tim takmičenjima teški, kad tako sa omalovažavanjem govoriš o broju medalja?


Svestan sam težine tih zadataka i žao mi je što misliš da omalovažavam bilo koga na tom takmičenju osim možda onoga ko je smislio to pravilo da skoro polovina učesnika dobije medalje! ako ništa drugo glupo je prema onoj drugoj polovini koja je isto tako uložila neverovatan trud,volju i znanje da dođe do same olimpijade!
I ne možeš me ubediti da su deca na tim olimpijadama operisana od lokal patriotizma, pa da li je to škola, država, regija...
A evo iskopah i jedan zanimljiv članak iz kurira o Teodoru Van Burgu gde je pojašnjeno da postoji i rangiranje po osvojenim pozicijama i među istim medaljama itd. U članku se i vidi do kakvih gluposti mogu dovesti nepotpune informacije zbog kojih ja i krenuh sa ovom temom.

http://www.kurir.rs/teodor-fon-burg-nije-najbolji-na-svetu-clanak-347499

A i na članak sa linka imam mnogo zamerki ali da ne širim

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 00:51 21.07.2015

Re: Timski rad

freehand
KRALJMAJMUNA
milojep
U poslednje dve nedelje imali smo i mlade matematičare i fizičare, da ne bude zabune.Kad' već pomenu mlade matematičare i fizičare, meni nije jasno da li postoji jedan novinar u pravom smislu reči da pored podatka o pet osvojenih medalja izađe i sa podacima bez kojih ljudi nesvesno ne pridaju veliku važnost takvim uspesima.A ti podaci su sledeći recimo: -iz koliko disciplina je bilo takmičenje u matematici/fizici-koliko je bilo učesnika (ne samo države,već sami učesnici)-koliko se medalja delilo? (nije isto osvojiti 5 medalja od 200 ili pet medalja od 20!!)-neki country-scoreboard...Ne mogu da verujem da je teško doći do takvih podataka(za pravog novinara) a ja sam više puta pokušavao to da iščačkam po vestima i nisam uspevao.

Da, u pravu si. Treba malo novinarskog mozga imati.
Ovako se svaki put stiče utisak da smo mi daleko bolji od drugih. Trebalo bi objavljivati kompletnu sliku. Ima talenata i vrednih i u drugim zemljama. Kao što se objavljuje sa svetskih, evropskih i drugih prvenstava u košarci, odbojci,...
Znam da se na takmičenjima iz mat&fiz medalje dele po broju poena, pa ko god dobije vise od, recimo, 90 dobije zlato. Tako da može biti vise zlatnih medalja. Isto važi i za srebro i za bronzu.
A sport je nešto što je neobjašnjivo. I lepo. Meni. Pogotovo ovi mladi ekipni sportovi.

To uopšte nije bitno., Na tim takmičenjima klinci se ne takmiče jedni protiv drugih, niti je motiv da se neko pobedi, već da se pokaže što bolje znanje. I zlato, i srebro i bronza sa tih olimpijada vrede potpuno isto kao i u sportu, bez obzira koliko je nosilaca tih medalja.
Nisam bas razumeo sta to uopste nije bitno. Naravno da medalje vrede isto bez obzira koliko je nosilaca. Novinari ni to ne napisu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:46 20.07.2015

[ˈvɛltʃmɛɐ̯ts]

Da: oni su mi, takoreći. I svaka čast na postignutom i da nam donesu još mnogo radosti u budućnosti.
Bravo momci za danas i nastavite da budete to što jeste.
Šampioni.
I mi, takoreći.


na neki način i nisu mi. mi smo primetno sjebani sa mean world syndrome-tom, dok su oni slobodniji, i primetno i optimističniji, više verujući - i radeći, shodno; da je vrh sveta dosežan.
medjutim92 medjutim92 08:29 20.07.2015

A zašto nismo šampioni u seniorima?

Zato što posle klinačkog entuzijazma i pravih sportskih borbi dođe do

tasadebeli tasadebeli 14:20 20.07.2015

Re: A zašto nismo šampioni u seniorima?

medjutim92
Zato što posle klinačkog entuzijazma i pravih sportskih borbi dođe do




Јел' ово фотка од јуче, са Врачара? Из Улице господара Вучића?

То јест, са Обилићевог стадиона? Текма ОФК Београд - Црвена звезда 2:6 (2:0)?

Тикет из кеца у двојку? Квота 28...

Ево вам један од коментара из Спортског журнала испод текста о Звездану Терзићу:


grunf · 20 јул, 2015 11:43
Svaki dan proveden na slobodi ovog čoveka je vrhunsko poniženje za svakog običnog građanina ove nesrećne zemlje. Bez obzira ko za koga navija !
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:23 20.07.2015

Šteta...

... što im košarkaši veterani potrošiše balkon
JJ Beba JJ Beba 12:49 20.07.2015

zaboravio si

Vaterpoliste koji su osvojili svetski kup dakle zemlja- voda- vazduh (fudbal, vaterpolo, košraka (odbojka)
freehand freehand 12:54 20.07.2015

Re: zaboravio si

JJ Beba
Vaterpoliste koji su osvojili svetski kup dakle zemlja- voda- vazduh (fudbal, vaterpolo, košraka (odbojka)

Šta mi, smrtnici, imamo sa tim? Ništa, sem što su ti košarkaši, košarkašice, fudbaleri, odbojkaši, vaterpolisti, teniserke i teniseri, rukometašice i rukometaši - naša deca, rođaci, drugovi, prijatelji i komšije.

Bebe, Bebe... pažljivije da čitaš! Al ok je i dva puta ih pomenuti. :)
JJ Beba JJ Beba 15:06 20.07.2015

Re: zaboravio si


Bebe, Bebe... pažljivije da čitaš! Al ok je i dva puta ih pomenuti. :)

ups!

dakle, zemlja-voda-vazduh!
freehand freehand 15:14 20.07.2015

Re: zaboravio si

JJ Beba

Bebe, Bebe... pažljivije da čitaš! Al ok je i dva puta ih pomenuti. :)

ups!

dakle, zemlja-voda-vazduh!

I vatra, da ne naljutimo Herklita. Bez žara - ništa!
vcucko vcucko 18:41 20.07.2015

Fudbal i ostalo

Možda nije tema, ali verujem da ipak jeste. Ova utakmica juče na Obilićevom.

Nameštanja je bilo i biće. Dogovornog ili sa pozicije sile, svejedno. Neka sam ja genetski uslovljeni Grobar (recimo da me ćale kao 5-godišnjaka na Kantridi prebacivao preko žice da na terenu uzmem autogram od Vladice Kovačevića po kome sam uostalom i dobio ime), mislim da sam tu realan. Tada je bila Zvezda kao konstanta, pa prazno, pa ostali onako periodično, kad naiđe generacija i kad se sve poklopi. Ali ovo juče...

Jedno je kad Partizan ili Zvezda igraju protiv X kluba iz domaće lige pa sudija duva po totalno različitim kriterijumima. To se posle vrati u Evropi jer naši sivonje se i tamo ponašaju isto pa u 15. minutu dobiju crveni. Mogu čak da razumem i da se neko onako malo skloni, može se to u fudbalu. Ali ovo juče je granica preko koje iole normalan narod ne bi tek tako prešao. U državi koja ima "p" od pravne čekale bi marice na izlazu. Pa nek dokazuje banda da nije kriva, zabole me.

Ovi ljudi iz sportova u kojima smo svetska klasa, oni su, možda čudno zvuči, jedina nada za fudbal. Ako imaju imalo svesti da je fudbal, ma šta ko mislio o tome, mnogo više od sporta i da se fudbalski rejting baš gleda u većem delu sveta, uradiće nešto. Uzeće motke, ma i golim rukama bi oduvali ove lopine, hoću da verujem da je veći deo naroda normalan i da bi stao iza njih. Bilo bi bolje i za njih, košarkaše, vaterpoliste, odbojkaše i ostale asove.

freehand freehand 19:40 20.07.2015

Re: Fudbal i ostalo

Ali ovo juče je granica preko koje iole normalan narod ne bi tek tako prešao. U državi koja ima "p" od pravne čekale bi marice na izlazu. Pa nek dokazuje banda da nije kriva, zabole me.

E o takvim bi stvarima kolega Jedi mogao da priča sa mnogo više autoriteta. Samo bi mu smanjivanje doze ogorčenosti omogućilo da stvari i vidi i opiše jasnije, a da mu zaključci budu objektivniji.
Zvezdan Terzić je opskuran lik, odavno dokazani mufljuz koji je godine proveo u bekstvu od zakona, ali ovo je daleko od najveće bvruke koju smo doživeli.
Meni, recimo, situacija u kojoj kriminalac uskoči na teren punog stadiona i pred kamerama, policijom i svim državnim organima kapitenu partizana skine traku izgleda kudikamo luđa. Momenat od koga me klupski fudbal ne interesuje a ono što sebe zove vlašću se u najboljem svetlu pokazalo kao gomila mamlaza.
Uostalom evo: REKONSTRUKCIJA; PEŠKIRI I PEDERI; Otvoreno pismo Aleksandru Vučiću
jedi-knight jedi-knight 19:42 20.07.2015

Re: Fudbal i ostalo

E o takvim bi stvarima kolega Jedi mogao da priča sa mnogo više autoriteta. Samo bi mu smanjivanje doze ogorčenosti omogućilo da stvari i vidi i opiše jasnije, a da mu zaključci budu objektivniji.


Treba mi vremenska, prostorna i filosofska distanca
freehand freehand 19:52 20.07.2015

Re: Fudbal i ostalo

jedi-knight
E o takvim bi stvarima kolega Jedi mogao da priča sa mnogo više autoriteta. Samo bi mu smanjivanje doze ogorčenosti omogućilo da stvari i vidi i opiše jasnije, a da mu zaključci budu objektivniji.


Treba mi vremenska, prostorna i filosofska distanca

Za objektivan zaključak distanca je uvek dobra.
irvington irvington 21:50 21.07.2015

Re: Fudbal i ostalo


Poruka od drugara koji još uvek radi kao novinar:

"Na poluvremenu cirkusa na Vračaru, Terzić je upao u svlačionicu OFK-e i najebao se majke treneru i igračima, pretio, vređao. Mali Dražić iz OFK-e posle utakmice je zvao Stefana Babovića i ispričao mu da su se on i saigrači uplašili i da su bukvalno morali da stoje dok Zvezda daje golove. Babović je ovo preneo Vučeliću, a ovaj je javno rekao da je utakmica nameštena. Priču zna i Željko Pantić (Dođite na stadion) i prema onome što je meni poznato nudio se na nekoliko medija da ispriča šta zna".
dali76 dali76 21:52 20.07.2015

Zemlja sampinjona

Cestitke momcima and devojkama
Nas moze biti ponos , sve ostalo pripada njima.
P.S.
Cinjenica da su partijski drugovi, zainteresirani za sportiste tek kad ovi naprave uspeh, izgleda ima i svoju dobru stranu.
Da je redosled drugaciji, Srbiju bi neko na osnovu slicnih principa proglasio zemljom luzera.
Svaka je zemlja i zemlja sampiona, i zemlja gubitnika, i pametnih i onih malo manje pametnih; samo zavisi ko se gde i kako rasporedio.
Nekako mislim da nas je Vuk Karadzic zeznuo ostavivsi nam u amanet gluposti poput one po kojoj “pametniji popusta” kao svojevrsnu narodnu mudrost ,a narodna mudrost je oksimoron prve kategorije.


tasadebeli tasadebeli 00:48 21.07.2015

Re: Zemlja sampinjona

dali76

Nekako mislim da nas je Vuk Karadzic zeznuo ostavivsi nam u amanet gluposti poput one po kojoj “pametniji popusta” kao svojevrsnu narodnu mudrost ,a narodna mudrost je oksimoron prve kategorije.



A narod ti horski odgovara kao u nekoj starogrčkoj tragediji:

Ne brini ti, moj brajko, hoće li narod propasti ili neće, nego radi ono što si ti kadar! Pa ako svaki uradi onoliko koliko je kadar, neće narod nikad propasti.


(V.S. Karadžić)



dali76 dali76 20:12 21.07.2015

Re: Zemlja sampinjona

Tacno tako druze brajo, narod govori, ili odgovara ,samo u predstavama , bilo pozorisnim, ili politickim.
U tim istim predstavama takodje “zna narod, ili osvaja zlato, ili igra turnir.
Ili se u ime naaroda ‘apsi, sudi,a bogami kadkad i ubija.
A u realnosti pojedinci, bas kao ti u svom komentaru, “pozajme” glas narodu.
Ako se dohvate oklagije, odnosno medija, mogu pojedinci da mese narod , jer, sto onomad jedan pojedinac rece, “narod je ko testo , samo ga treba umeti mesiti.



freehand freehand 20:56 21.07.2015

Re: Zemlja sampinjona

Ako se dohvate oklagije, odnosno medija, mogu pojedinci da mese narod , jer, sto onomad jedan pojedinac rece, “narod je ko testo , samo ga treba umeti mesiti.

Tebe su neki baš dobro umesili.
a i ovo:
U tim istim predstavama takodje “zna narod, ili osvaja zlato, ili igra turnir.

Šta po tebi, Dali, znači reč "reprezentacija"'
I zašto se ta ekipa na takmičenju zove USA, ili Francuska, ili Srbija? Čemu sve one pizdarije oko zastave, himne, dresova? Čemu sve to ako su u pitanju Mika, Džon, i Abebe, pojedinci i samodovoljna bića, koja samo sebe predstavljaju i ni sa kakvim kolektivitetom nemaju veze?
tasadebeli tasadebeli 23:59 21.07.2015

Re: Zemlja sampinjona

dali76

Tacno tako druze brajo,



Ma jok, Dali, nije Braja nego Tasa Debeli.

Ali nije to toliko ni važno... Svi smo mi narod... Ti, Braja, ja,... Čak i ti reprezentativci što osvajaju zlatne medalje... I oni su narod...




dali76 dali76 18:45 22.07.2015

Re: Zemlja sampinjona


Taso:
Ma jok, Dali, nije Braja

A ja sam negde napisao Brajo ili Braja ?
Lele Taso, ja imena ljudi jos uvek pisem velikim slovom.
Doduse, moja je greska, pravilno je bilo staviti zarrez: druze, brajo…
A razmisli malo o sledecoj izjavi:

I ja sam narod, i ti si narod, ali ti i ja nismo narod.
Do sledeceg kucanja.
Poz.
Moj brajo )
tasadebeli tasadebeli 22:02 22.07.2015

Re: Zemlja sampinjona

dali76

Taso:
Ma jok, Dali, nije Braja

A ja sam negde napisao Brajo ili Braja ?
Lele Taso, ja imena ljudi jos uvek pisem velikim slovom.



A ne, izvini ti... Moja greška... Glup sam, pa nisam shvatio da je to druže brajo od milja za druže brate (bato, braco, braćela, batice, brajo,...).

Otud moja greška.


I ja sam narod, i ti si narod, ali ti i ja nismo narod.



Dobro ako ti tako kažeš... Za mene jesmo, za tebe nismo...

Barem dok još uvek hodamo po ovom zemljskom šaru.

__________________________________________________________________________


Može ovde jedno potpitanje?

Da li su Amerikanci narod?

Ili su Amerikanci samo državljani SAD koja je, u stvari, multinacionalna zajednica u kojoj svaka nacija ima jednaka prava i obaveze, a ako to zatraži, može da ima ta neka nacija i svoju federalnu jedinicu u okviru SAD?

Recimo, ispostavi se da u tamo nekakvoj Luizijani ima mnogo Francuza, ili npr. Meksikanaca u Teksasu, pa sada oni traže da Luizijana bude definisana kao država Francuza i ostalih koji tu žive, ili da Teksas postane federalna jedinica SAD sa specijalnim vezama a Meksikom?

To mi nikada nije bilo jasno.


Što se mene tiče, u staroj SFRJ to je bilo popilično komplikovano. Bio sam po državljanstvu Jugosloven, a po nacionalnosti Srbin.

Onda su tu Jugoslaviju počeli da ukidaju 1974. time što je postalo važnije državljanstvo federalne jedinice u kojoj si se rodio, nego državljanstvo Jugoslavije i time su nas doveli do građanskog rata, ali ti to već znaš, da ne ponavljamo... (Naš građanski rat je imao suprotni pravac od američkog građanskog rata. Kao što vidiš, građanski ratovi su uvek dvosmerne ulice.)

A kod Amerikanaca mi nije to uopšte jasno...

Biti Amerikanac, da li je to državljanstvo ili nacionalnost?

Da li postoji, recimo, državljanstvo Misisipija (moja omiljena zbog delte i bluza otud), pošto su SAD takođe federacija kao i bivša SFRJ?

Ako to "biti Amerikanac" nije nacionalnost, onda treba onome D.W. Grifitu takođe da se mile majke majčine isto onoliko koliko i Vuku Karadžiću ("Brat je mio ma koje vjere bio." ) jer nas od 1915. godine vuče za nos sa onim filmom "Rađanje jedne nacije..." (Već 100 godina nas mister Grifit vuče za nos! Doduše, Federalne rezerve su malkice starije - 102 godine...)






(Čujem da je ovaj dokumentarni filmić ovih dana postao iznimno popularan u Stejtsima? (LINK)


A dobio je i svoje evropske odjeke... (LINK) )


Ništa to meni, Dali, nije jasno... Državljanstvo nije isto što i nacija... Ali može i da se preklapa...

Da li se i u SAD to preklapa?

Da li si ti za dobijanje državljanstva SAD morao da učiš napamet himnu SAD i Ustav SAD kao došljak da bi dobio to državljanstvo i sebe danas nazivao Amerikancem?

Mislim, čemu ta zajebancija sa himnom i ustavom ako ti i ja nismo narod?

Ako si ti narod, i ako sam ja narod, ali ti i ja zajedno nismo narod, čemu onda to maltretiranje ljude za dobijanje državljanstva?

I čemu zastava, grb i himna na pobedničkom sportskom postolju ako ti i ja nismo narod niti delimo isto državljanstvo?

(I da dodam ovde! Ako sve to nije toliko bitno, onda Felps da vrati zlatnu medalju Čaviću jer je čak i po svedočenju Marka Špica 7 godina kasnije, Omega naknadno u jednom mejlu priznala da je u Pekingu na Olimpijskim igrama prvi bio, u stvari, Čavić. Samo je te 2008. nekakav Veliki brat odnekud naredio čak i zvaničnom meraču olimpijskih rekorda, Omegi, da laže... )

Čemu, stvarno, onda sve te zajebancije oko nacionalnosti, državljanstva, grba, himne zastave i svih tih formalnosti u zemlji čiji je simbol Kip slobode?

(Nekada je to bilo prvo što je svaki imigrant u SAD video sa broda useljavajući se u tu veliku zemlju velikih mogućnosti i još većih očekivanja.)

Da nije sve to zbog ovoga?





_______________________________________________________________________________



P.S. - Moram da ti se pohvalim da su se meni stvari ovde na ovim našim balkanskim prostorima prilično pojednostavile raspadom SFRJ...

Barem dok još uvek hodam ovim zemaljskim šarom.

Pošto sam od rođenja po nacionalnosti Srbin, sad sam to lepo izjednačio i sa državljanstvom Srbije. I baš me briga za nekakvo jugoslovenstvo... Ionako ga niko neće, zašto bih ga samo ja želeo?

I milina jedna... Ne moram više da razmišljam o tome da li mi je državljanstvo isto što i nacionalnost ili nije... Srbin, brajo, s državljanstvom države Srbije. (Sad, da li republike ili monarhije, neka to narod odluči jednog dana... )


P.P.S. - A opet, moram i to da ti kažem... Vaspitavan sam tako da, bez obzira na sve, u dubini duše isto tako duboko verujem da smo svi mi na koncu konca jedno te ista nacija... I jedno te isto državljanstvo... Treba misliti poneki put malo i na taj način... Čisto onako, radi ravnoteže ispod zvezda...








Eto, to su ti moja razmišljanja o onoj tvojoj izjavi s početka ovog dugog, dugog čaršafa... Pa ako su moja razmišljanja i pogrešna, zato barem nisu kratka. Ne možeš reći da te zanemarujem kao svog braju...
tasadebeli tasadebeli 11:41 21.07.2015

Црвене пионирске мараме

и партизани, усташе, четници, ОЗНА, УДБА,ЈНА...



А види тек овога!

Milanovićevo pismo – oštrija kazna Hrvatima
Odluka o kazni Hrvatske, zbog iscrtanog kukastog krsta na travnjaku spolitskog stadiona u Poljudu, već je doneta.

IZVOR: B92, TANJUG, JUTANJI LIST UTORAK, 21.07.2015. | 11:24


UEFA: Hitan postupak protiv Hrvatske

Odluka je zaključana je u sefu Mišela Platinija gde će ostati do 23. jula, kada će o njoj raspravljati Disciplinska komisija, objavio je Jutarnji list.

Strahuje se, međutim, piše portal, da bi Disciplinska komisija mogla pooštriti već donetu odluku nakon što je premijer Zoran Milanović pisao Platiniju zamolivši ga da "bude milosrdan prema Hrvatskoj" koja je, kako je naveo, imala više partizana nego francuski Pokret otpora.





Како је ово добро! Насмејао ме је до суза!

Јбг, само је заборавио да напомене да је велика већина тих партизана из Хрватске била из Лике, са Баније и Кордуна,... А знамо сви ко је тамо био већинско становништво до 1995. када су их ти што цртају кукасте крстове на фудбалском терену протерали из родних кућа...

Е, а замислите Вучића како моли Платинија да Звезди да специјалан статус у УЕФА зато што су је основали припадници ОЗНЕ или да Партизан добије неку вајлд кард за учешће у групној фази Лиге шампиона јер су га вазда водили неки Титови генерали. То би био доживљај...

Дакле, овај Балкан је стварно земља чуда! Са епицентром у Кумровцу.






П.С. - Мученици су ови наши спортисти диљем Балкана са таквим политичарима и државним системима који би требало да их подрже...
freehand freehand 17:48 21.07.2015

Zlatni matematičari

Kikinđanin najbolji matematičar na svetu

Na 56. Međunarodnoj olimpijadi iz matematike, održanoj na Tajlandu, Kikinđanin Aleksa Konstantinov osvojio je zlatnu medalju.

I sjajni novinari:
Možda je zlatna medalja siguran znak da će Aleksa, baš kako je i poželeo, svoje školovanje nastaviti u Bostonu, na Univerziteti IMT.

milojep milojep 20:59 21.07.2015

Re: Zlatni matematičari

I sjajni novinari:

Možda je zlatna medalja siguran znak da će Aleksa, baš kako je i poželeo, svoje školovanje nastaviti u Bostonu, na Univerziteti IMT.


Možda je čoveku san da iz Kikinde stigne do Rakovice
predatortz predatortz 21:04 21.07.2015

Re: Zlatni matematičari

milojep
I sjajni novinari:

Možda je zlatna medalja siguran znak da će Aleksa, baš kako je i poželeo, svoje školovanje nastaviti u Bostonu, na Univerziteti IMT.


Možda je čoveku san da iz Kikinde stigne do Rakovice


Možda se radi o vrhunskoj balkanskoj obrazovnoj instituciji, čiji diplomci dominiraju u biznisu i politici - Imal' Mene Tu.
tasadebeli tasadebeli 00:06 22.07.2015

Офсајд

freehand

Pa će onda biti da problem ovih prostora nije nedostatak pobrojanih osobina, nego nešto drugo, ipak.



Ма ја мислим да су ови клинци кошаркаши и математичар, као и матори одбојкаши узели злата и сребро из офсајда...

Мора да је био офсајд, не видим шта би друго било...









EDIT: Фуснота за оне млађе који се тада нису родили још увек: (ЛИНК)


NIŠLIJE se po pesmi prepoznaju. Neki po “Niškoj Banji”, a gotovo svi po “Nišlijskom kalfi” Aleksi, koji se “udavija baš na Brzi Brod”. Niko pouzdano ne zna ko je autor ove pesme nastale pre gotovo jednog veka, ali je svi rado pevaju i to ne samo u izvornom obliku, već u još nekoliko obrada. Najpoznatiju od njih smislio je i zapevao, a kasnije i na ploči snimio, čuveni niški muzičar Ljubiša Cvetković Robi i to pod nazivom “Kude je taj Niš“.

Dogodilo se to početkom osamdesetih godina, kad je niški Radnički igrao u Kupu UEFA.

- Bilo je to posle utakmice u Napulju, gde je Radnički odigrao sa čuvenim Napolijem nerešeno 2:2 - priseća se Cvetković.

- Svi su se pitali odakle toliko smelosti nama iz Niša da dominiramo u Napulju, i gde se uostalom nalazi taj grad iz koga smo mi došli. Pomalo revoltiran takvim odnosom osmelio sam se da im kroz pesmu kažem “Kude je taj Niš“. Za podlogu sam uzeo jednu od najstarijih niških pesama “Udavija se nišlijski kalfa”, ali sam reči promenio, pa je tako umesto “Alekse koji se udavio” u stih ušao tadašnji predsednik Radničkog profesor dr Slobodan Kobliška, jedan od najpoznatijih Nišlija. Njega smo, prema pesmi, slali u “baštu Cirišku” gde je bio žreb za Kup UEFA u kome je Radnički tri godine dominirao, “da ga vidu svi”, a otuda su nam slali klubove, evropske velikane koje je Radnički pobeđivao. “Ete, tu je taj Niš“, pevao sam tada.
Za samo nekoliko sati pesma se pevala u Nišu, a zahvaljujući Radio Beogradu preneta je i u sve domove tadašnje Jugoslavije.



Тако да, децо моја, само ви послушајте Николу Никића, некадашње крило Жеље из Сарајева и не берите бригу... Мудар човек... Народски мудар... Онако баш окиморонски, што би рекао Дали...



milojep milojep 15:13 22.07.2015

Nije bitno odakle si?



tetkino tetkino 07:26 23.07.2015

Специјална олимпијада

У суботу Мишел Обама отвара Специјалну олимпијаду на којој учествује више 7.000 спортиста.

Захваљујући Вањи Грбићу биће ту и наших.

Не заборавимо их зато што су посебни!
freehand freehand 07:53 23.07.2015

Re: Специјална олимпијада

tetkino
У суботу Мишел Обама отвара Специјалну олимпијаду на којој учествује више 7.000 спортиста.

Захваљујући Вањи Грбићу биће ту и наших.

Не заборавимо их зато што су посебни!

A ovo kad počnu da pričaju o Srbiji kao najgorem detetu:
Velika sramota organizatora Specijalne olimpijade

Učesnike Specijalne olimpijade u Južnoj Kaliforniji dočekala je zbrka u organizaciji, pa su neki od njih bili primorani da spavaju na podu jedne sportske sale.

[url=http://www.b92.net/sport/olimpizam/vesti.php?yyyy=2015&mm=07&dd=23&nav_id=1018807]KLIK
[/url]
tetkino tetkino 08:14 23.07.2015

Re: Специјална олимпијада

А ја никако не волем кад кренемо да се вадимо како има и горих.

freehand freehand 08:23 23.07.2015

Re: Специјална олимпијада

tetkino
А ја никако не волем кад кренемо да се вадимо како има и горих.


Ko se vadi?
I zašto bi se vadio?
predatortz predatortz 08:30 23.07.2015

Re: Специјална олимпијада

I zašto bi se vadio?


Zna se kad se vadi!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana