Gost autor| Istorija| Nostalgija| Život

Kako smo oslobodili Jugoslaviju

Vojislav Stojković RSS / 23.11.2015. u 23:05

Gost: amika - Milivoj Anđelković, književnik

 Средина августа у Грчкој, на мору. Ни дашка.Онај тренутак зрелог лета када престане сваки покрет ваздуха а море се притаји, тешко и глатко све до хоризонта. Тек понекад се заљуља и занесе, пучином прође дрхтај, обалу оплакну два-три таласа па све опет утоне у непомичност и нирвану. Једино сунце непрекидно сјакти на празном, већ истањеном небу и као да се топи на усијаном хоризонту.

 Ни вече не доноси освежење. Ваздух је преврућ и густ, као да роните у  огромној, добро загрејаној пећницу. А тек небо! Дубоко и препуно звезда - од оних величине ораха до минијатурних искрица, наговештаја бескрајно далеког, тренутног бљеска. Са оближњег аеродрома узлећу авиони - звук се не чује,  само светлости пролећу између звезда и губе се у дубинама неба. Два круже, чекајући ред за слетање, у тишини неба нечујно клизе као нове, помичне звезде. И све то заједно трепери и лагано се њише у мору да ти се мути у глави, лепо ти је и због нечег ти се плаче а не знаш зашто, ни шта си то изгубио. Или, можда, заборавио?

Да сакријеш бљесак у оку нагињеш се кроз прозор – врелина ти се залепи за кожу, зној избија кроз сваку пору, и тада видиш како ходником, иза прозора депаданса прекопута, неко промиче са теби познатим, издуженим и белим предметом у рукама и осетиш тежак мирис нагоретине. Човек изађе и видиш да си се преварио, да носи велики затворен сунцобран за плажу. Али сећање је већ покренуто и остајеш на прозору, загледан негде много даље, где одједном, само за тебе, бљесну давни, заборављени, бивши дани... 

          * * * 

...Поодавно је звонило а учитељ не излази из зборнице. Већ смо почели да чежњиво звиркамо у школско двориште у коме је неколико дечака из старијих разреда шутирало лопту од згужваних и добро упресованих новина, кад неко објави:

- Учитељ!

Долазио је из зборнице, дуж другог крила зграде, промичући иза мутних прозора. Његова висока фигура била је пресечена неком необичном, издуженом белином, као одсјај који се креће заједно са њим. Неколицина најхрабријих, који су вирили кроз одшкринута врата, суштише се на своја места:

- Нешто носи!

Учитељ врхом оног дугачког предмета раскрили одшкринута врата и уђе у учионицу.

- Здраво, пионири трећег два! - рече весело, као и увек.

- Здраво друже учитељу! - одговорисмо сложно, стојећи поред клупа.

- Седите. Дежурни: затвори врата. И помози ми.

Стајао је на средини подијума, испред табле. У десној руци је држао слојевито намотану подужу белину и стезао дневник испод мишке. Рукав леве руке био му је празан и заденут у џеп. Дежурни пажљиво извуче дневник испод његове мишице. Оне намотане дугачке слојеве учитељ није испуштао из руке.

Лепићемо плакате – помислили смо.

Учитељ то непознато положи на катедру, вешто га ухвати за средину и подиже да се одмота - зелено, браон, плаво...

- Децо, од данас учимо и географију. Земљопис. Ово је географска карта. На њој су уцртани сви градови и села. Реке, језера, планине, море... Цела наша лепа, ослобођена домовина! 

 Било је то треће године после ослобођење. Рат је још био у нама, у учитељевом празном рукаву, у свему око нас.На зидовима изрованим шрапнелим кочила су се велика, црвена и црна, разливена слова: СВИ НА ИЗБОРЕ! НИЈЕ ЗАРУШЕЊЕ! ПРОВЕРЕНО - МИН ЊЕТ.

 

 

ДРУГАРИЦЕ ГЛАСАЈ ЗА НАРОДНИ ФРОНТ! ЖИВИО АФЕЖЕ! ЖИВЕЛА НАРОДНА ВЛАСТ! Уши су нам још биле заглухнуте тутњавом топова - увече, у полусну, трзао нас  је запамћени хук хаубица и тресак минобацача, продорни писак каћуша, штектање «шараца» и ситан вез машинки... У корову рушевина још су се крили немачки шлемови испуњени устајалом и смрдљивом кишницом, лакше смо налазили чауре него шљунак за праћке и пиљке... Двојици другара из улице у рукама је експлодирала тек нађена мала "италијанка"... Зато ни учитељев празан рукав није био далеки симбол већ тада чест, необорив доказ његове јуначке прошлости.

- Друже учитељу, шта сте имали у одреду: «шарац» или машинку?"

- Шмајсер, другови пионири. Немачки. Отет од четника.

- А рука, је ли то од бомбе?

- Рафал из митраљеза, децо. Пресекао је руку изнад лакта. Онда је наш храбри и вешти партизански лекар морао да је одсече...

- Који то орден имате, друже учитељу?

- Ово је медаља. За храброст.

Данима смо потом расправљали да ли то значи да је наш учитељ Сава народни херој. Један од оних из читанке, као Сава Ковачевић, на пример? Мишљења су била различита, а онда смо се сви сложили да је свакако јунак и да му је место у читанци. Саставили смо и писмо за министарство које штампа читанке, да бисмо их упознали са јуначком прошлошћу, шмајсером, изгубљеном руком и медаљом нашег учитеља Саве и одредили место где ће у читанци писати о њему: одмах после Иво Лоле Рибара и Саве Ковачевића... 

Велика карта је висила преко целе табле. Избледелих боја, ту и тамо огуљена тако да се назирало платно, са великом рупом нагорелих ивица у десном доњем углу, истезала се све до пода.

- Цела наша домовина - рекао је учитељ. - А ми смо овде - показао је највеће огуљено место, тамо где су генерације ђака пре нас показивале где се налазе.

Узео је перо са катедре, позвао дежурног да му придржава мастионицу са црвеним мастилом и пажљиво, више пута умачући перо и пазећи да мастило не капне на карту, исцртао повећи црвени круг.

- Ово је наш град - објаснио је. - А ово - обележио је тачку на ивици круга - ово је наша школа.

Из клупа смо истезали вратове да што боље видимо наше место и школу.

- Дођите, пионири - рече учитељ. - Али двоје по двоје.

И тако смо у паровима, клупа по клупа, излазили, пењали се на подијум и разгледали карту. Боје су нам играле пред очима, ситна слова насеља и речица одједном су постајала читљива, а оним великим словима и дугачким називима више нисмо налазили ни почетак ни крај. Са доњег дела карте још су се круниле фине, црне честице угљенисаног платна и запахњивао нас задах нагоретине.

Када смо се сви изређали, учитељ је зашао међу редове клупа и окренуо се лицем према карти.

- А сада, другови пионири, наш данашњи задатак. Ова карта је одштампана у старој, издајничкој Југославији. На њој су још обележени читави делови наше земље који су за време краља и ненародних режима припадали фашистима. 

Видите ове црвене линије које одвајају градове Ријеку и Задар, па острва Црес, Лошињ и Ластово, затим наша лепа Истра... Све је то наша земља, сада наша ослобођења домовина. Пионири, хоћемо ли да се то види и на овој карти? Хоћемо ли да и њу ослободимо?       

- Хоћемо - рекосмо у глас - друже учитељу, хоћемо!

Учитељ зграби катедру и довуче је пред карту, столицу постави на њу, из џепа извуче ножић и стави га на катедру.

- Ко још има ножић, жилет или нешто слично - нека иступи!

На катедри се накупи десетак ножића, два жилета и три оштра плеха неправилног облика, Затим нас учитељ распореди у пет одреда. Стајали смо, постројени и спремни да и на карти, коначно, ослободимо целу нашу лепу земљу од последњих остатака издајничке краљеве владавине.

Први одред је добио најодговорнији задатак - да протера краљев грб и реч "краљевина" са "карте. Попели су се на катедру и столицу и са неколико ножића и комадом плеха почели да стружу. Други су ослобађали Истру, трећи Задар, па Ријеку, а мој, пети одред, брисао је дебеле, издајничке линије које су три острва  припајале Италији.

Орно смо се бацили на задатак, чистећи свако своју деоницу. Ножићи су само севали, боја се трунила, у ноздрвама смо осећали фину прашину која је лебдела у ваздуху и сталан, оштар задах нагорелог дела карте...

Најзад је све било готово - црвене линије старе државне границе су биле избрисане, на карти су се белеле нове, тек

остругане ране.

- Другови пионири - честитам! – узвикнуо је учитељ. - Ви сте извршили своје задатке. На овој карти више нема ни једне речи или црте која подсећа на краља – издајника и ненародне владе. Ово је сада заиста карта слободне, народне државе, наше домовине.

          И попевши се на катедру учитељ је лагано и свечано, великим црвеним словима, испред одштампане речи ЈУГОСЛАВИЈА, на оном тек огуљеном простору карте, исписао: ФЕДЕРАТИВНА НАРОДНА РЕПУБЛИКА. 

* * * 

Сутрадан ујутру, на путу за плажу, пролазимо поред туристичке агенције. На зиду код улаза виси омања карта Европе.

Застанем и загледам се, син нестрпљиво цупка поред мене. Тек је завршио први разред.

- Ви још не учите географију? Земљопис?

- Не, то се учи касније – каже и вуче ме за руку.

- Видиш, овде је наша Србија...

И прстом заокружим око Дунава, Саве и Мораве.

- Кад сам ја био ђак, одмах после рата, на карти смо ослободили ове градове, острва и крајеве...

Мој прст застаје у ваздуху – ти, ослобођени крајеви, једва се  назиру. Овлаш додирнух обалу Јадрана и његов врх, тамо где би требало да буде Истра.

- То плаво? – упита син сумњичаво. – Плаво је вода – додаје самоуверено, зна дете. – То је поплављено.

И повуче ме за руку.

- Идемо на плажу!

- Ту је обала, острва... – покушавам да му објасним.

А кроз свест ми сврдла оно „поплављено“. Биле су поплаве, данима смо гледали мутне воде, па је запамтио...

Али то, наше – поплављено?

Да, дете је у праву. Рат донео, воде времена однеле...

Било па прошло, као што ће и ово данас бити поплављено новим временом. Али тако је било, и остаће као белег у времену.

Шта ће остати од овог времена? Шта је белег овог времена?

Зато ћу морати да му једном испричам како смо ми,  ђаци, ослободили Југославију. 

    


                     

Atačmenti

Tagovi



Komentari (561)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dolazel dolazel 00:43 24.11.2015

distance

Nazalost, sa ove istorijske distance se lepo vidi ko je tu koga i zasto oslobadjao kao i ko je zaista verovao u Jugoslaviju a ko se trudio da iz te iste Jugoslavije izvede svoju nacionalnu drzavu.
Danasnje generacije tesko mogu da shvate koliko se krvi (posebno srpske) prolilo za tu ideju koja je srpskom narodu donela toliko patnji i ogroman poraz uz potencijalno biolosko istrebljenje. I ne zaboravimo na skoro pa unisten ugled u svetu (mozda najgora posledica komunistickog apartcika Milosevica)
zemljanin zemljanin 02:09 24.11.2015

Re: distance

dolazel
Nazalost, sa ove istorijske distance se lepo vidi ko je tu koga i zasto oslobadjao kao i ko je zaista verovao u Jugoslaviju a ko se trudio da iz te iste Jugoslavije izvede svoju nacionalnu drzavu.
Danasnje generacije tesko mogu da shvate koliko se krvi (posebno srpske) prolilo za tu ideju koja je srpskom narodu donela toliko patnji i ogroman poraz uz potencijalno biolosko istrebljenje. I ne zaboravimo na skoro pa unisten ugled u svetu (mozda najgora posledica komunistickog apartcika Milosevica)

pretpostavljam da misliš na Jugoslaviju nakon II sv. rata ... ideja Jugoslavije je dosta starija i nije srpskog porekla ali je Srbija našla svoj interes i prihvatila je ... neralna su bila očekivanja i entuzijazam da će sile dopustiti i Bugarsku u njoj ali i ovako je to bila velika država ... svejedno ne može se generalizovati da je neki narod hteo ovo a neki ono, bilo je dovoljno budala na svim stranama, nedorasle prilikama i realnoj situaciji ...
rade.radumilo rade.radumilo 09:29 24.11.2015

Re: distance

bilo je dovoljno budala na svim stranama, nedorasle prilikama i realnoj situaciji ...


Na žalost, te budale su bile vrlo dorasle prilikama. Veoma spretno su ubedili gladijatore u areni da su jedni drugima neprijatelji i da treba da se kolju međusobno, a oni ubrali žestoku lovu od toga.
amika amika 09:30 24.11.2015

Re: distance

Danasnje generacije tesko mogu da shvate koliko se krvi (posebno srpske) prolilo za tu ideju


Идеја је била ослобођење, и у првом и у другом рату, а онда су апетити и политика наметнули велику тамнпон државу уместо Аустроугарске
rade.radumilo rade.radumilo 09:32 24.11.2015

Re: distance

prolilo za tu ideju koja je srpskom narodu donela toliko patnji i ogroman poraz uz potencijalno biolosko istrebljenje


Srpskom narodu, a i ostalima na ovim prostorima, su najviše patnji i potencijalno biološko istrebljenje doneli hohštapleri koji su "brinuli o Srpstvu" i "borili" se za "svete Srpske zemlje".
amika amika 09:34 24.11.2015

Re: distance

bilo je dovoljno budala na svim stranama, nedorasle prilikama i realnoj situaciji ...


Манипулисани и манипулатори, као и увек
nsarski nsarski 03:21 24.11.2015

Omaž


И све то заједно трепери и лагано се њише у мору да ти се мути у глави, лепо ти је и због нечег ти се плаче а не знаш зашто, ни шта си то изгубио.


Branku Ćopiću?

("Znam samo da u proljeće iza naše potamnjele baštenske ograde prosine nešto ljupko, prozračno i svijetlo pa ti se prosto plače, iako ne znaš ni šta te boli ni šta si izgubio." - B. Ćopić, BAŠTA SLJEZOVE BOJE, Svjetlost: Sarajevo, 1999 )
amika amika 09:38 24.11.2015

Re: Omaž

pa ti se prosto plače, iako ne znaš ni šta te boli ni šta si izgubio." - B. Ćopić,


Да, сада јесте омаж, и добро си то приметио, када сам писао то је улетело само од себе јер је остало негде у подсвести.
emsiemsi emsiemsi 18:08 24.11.2015

Re: Omaž

nsarski

И све то заједно трепери и лагано се њише у мору да ти се мути у глави, лепо ти је и због нечег ти се плаче а не знаш зашто, ни шта си то изгубио.


Branku Ćopiću?

("Znam samo da u proljeće iza naše potamnjele baštenske ograde prosine nešto ljupko, prozračno i svijetlo pa ti se prosto plače, iako ne znaš ni šta te boli ni šta si izgubio." - B. Ćopić, BAŠTA SLJEZOVE BOJE, Svjetlost: Sarajevo, 1999 )

Велики Бранко Ћопић --- на крају увидео да су сви остали, пре свега били сви остали, док су само Срби били Југословени.
Свеједно, одрастао сам уз његове књиге пуне љубави, не знам да ли ми је дражи био Мачак Тоша или Млинар Триша.
Успут --- камо среће да спрдња од СФРЈот није нити настала.
Успут 2 --- надам се да ће Срби кад - тад да се опасуље од те будалаштине звана Југославија.
Додатно --- надам се да се Србима никада више неће накачити пробисвет као што је то био (њихов) драги (им) друг Тито. Јадни су они народи који нису имали таквог сина. Пропадаше начисто сви они Норвежани, Италијани, ... и да не набрајам даље.
zemljanin zemljanin 18:23 24.11.2015

Re: Omaž

emsiemsi
Успут --- камо среће да спрдња од СФРЈот није нити настала.

Jugoslavija kao država ili socijalizam u već postojećoj državi?
emsiemsi
Успут 2 --- надам се да ће Срби кад - тад да се опасуље од те будалаштине звана Југославија.

Ideja Jugoslavije je bila velika ideja a što se Srba tiče i jedini način da svi Srbi žive u istoj državi.
smrtfasizmu smrtfasizmu 05:46 24.11.2015

SFRJ

- Другови пионири - честитам! – узвикнуо је учитељ. - Ви сте извршили своје задатке. На овој карти више нема ни једне речи или црте која подсећа на краља – издајника и ненародне владе. Ово је сада заиста карта слободне, народне државе, наше домовине.


amika amika 09:45 24.11.2015

Re: SFRJ

Другови пионири


Онда смо сви били другови - пионири, учитељ, лекар, Тито - док ништа нисмо имали. Данас смо господа па неко има само то звање, а мањи део право да узима.
predatortz predatortz 10:16 24.11.2015

Re: SFRJ

amika
Другови пионири


Онда смо сви били другови - пионири, учитељ, лекар, Тито - док ништа нисмо имали. Данас смо господа па неко има само то звање, а мањи део право да узима.


Jeste. Samo, drug Tito je pio čivas, a mnogi drugovi pioniri u mojoj radničkoj Tuzli nisu imali ni mleko.
rade.radumilo rade.radumilo 10:25 24.11.2015

Re: SFRJ

Jeste. Samo, drug Tito je pio čivas, a mnogi drugovi pioniri u mojoj radničkoj Tuzli nisu imali ni mleko.


Samo što je sada mnogo veći broj onih koji nemaju ni mleko, a vođe i dalje piju čivas.
predatortz predatortz 10:33 24.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilo
Jeste. Samo, drug Tito je pio čivas, a mnogi drugovi pioniri u mojoj radničkoj Tuzli nisu imali ni mleko.


Samo što je sada mnogo veći broj onih koji nemaju ni mleko, a vođe i dalje piju čivas.


Ne bih rekao. Narod je ranije bio prilično siromašan. Čak, velika većina je bila siromašna. Zbog toga ljudi i misle da su živeli bolje nego danas - bilo je manje onih koji žive upadljivo bolje od njih.
rade.radumilo rade.radumilo 10:36 24.11.2015

Re: SFRJ

Ne bih rekao. Narod je ranije bio prilično siromašan. Čak, velika većina je bila siromašna.


Ne znam u kojoj bajci ti danas živiš. Tada je bio određen procenat siromašnih, zatim srednja klasa (nedovoljna, ali daleko veća nego sada) i bio je određen procenat privilegovanih Guzonja i njihovih sinova.
Danas, imaš svega 10% stanovništva koje živi iznad granice siromaštva. Tu su i Guzonjin sin i unuk i ono malo srednje klase koje je preostalo.

Zbog toga ljudi i misle da su živeli bolje nego danas - bilo je manje onih koji žive upadljivo bolje od njih.


Ne lupaj, ljudi se upoređuju sami sa sobom, ne sa drugima. E tu su daleko svesniji kako im je bilo tada, a kako sada.
predatortz predatortz 10:45 24.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilo
Ne bih rekao. Narod je ranije bio prilično siromašan. Čak, velika većina je bila siromašna. Zbog toga ljudi i misle da su živeli bolje nego danas - bilo je manje onih koji žive upadljivo bolje od njih.


Ne znam u kojoj bajci ti danas živiš.


Ja, Rade, živim u realnosti. Sećam se i restrikcija struje, i par - nepar, i nestašica svega i svačega. Sećam se da se u mojoj kući, a otac je bio profesor a majka viša medicinska sestra, vodilo računa o novcu jer primanja i nisu bila neka. Sećam se da dosta mojih drugova iz škole nije lako dolazilo do famoznog petstokeca, starki i ostalih statusnih simbola tog vremena. Sećam se da je moj drug, čiji je otac bio šef komiteta, imao sve to x n komada. Ja sam, recimo, uspevao da se ogrebem za po jedan par od svega. Mnogi ni za to. Sećam se da smo i onda skupljali i za ekskurzije i za užine, gle čuda, uglavnom radničkoj deci.
predatortz predatortz 10:54 24.11.2015

Re: SFRJ

Danas, imaš svega 10% stanovništva koje živi iznad granice siromaštva. T


Da. A turističke agencije rasprodaju ponudu već u martu. Automobil ima preko 1.7 miliona na 7 miliona stanovnika.
Klimava ti ta 10% teza...
mariopan mariopan 11:07 24.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
rade.radumilo
Jeste. Samo, drug Tito je pio čivas, a mnogi drugovi pioniri u mojoj radničkoj Tuzli nisu imali ni mleko.


Samo što je sada mnogo veći broj onih koji nemaju ni mleko, a vođe i dalje piju čivas.


Ne bih rekao. Narod je ranije bio prilično siromašan. Čak, velika većina je bila siromašna. Zbog toga ljudi i misle da su živeli bolje nego danas - bilo je manje onih koji žive upadljivo bolje od njih.

Da, danas ne postoji srednja klasa, a tada je i srednja klasa bila, u poređenju sa današnjom, siromašna ali je imala za život.

Danas se delimo na one koji jedva prežvljavaju i one koji se iživljavaju. Sredine skoro da nema.

Narod nikad nije bolelo malo nego nepravo.
amika amika 11:10 24.11.2015

Re: SFRJ

a vođe i dalje piju čivas.


Вође, да, ако уопште има вођа, него они којима се не зна порекло првог милиона, па ни порекло прве стотине хиљада.
predatortz predatortz 11:12 24.11.2015

Re: SFRJ

amika
a vođe i dalje piju čivas.


Вође, да, ако уопште има вођа, него они којима се не зна порекло првог милиона, па ни порекло прве стотине хиљада.


Zanimljivo je, dragi prijatelju, da je većina takvih stasavala u ondašnjoj Službi...
rade.radumilo rade.radumilo 11:12 24.11.2015

Re: SFRJ

Ja, Rade, živim u realnosti. Sećam se i restrikcija struje, i par - nepar, i nestašica svega i svačega. Sećam se da se u mojoj kući, a otac je bio profesor a majka viša medicinska sestra, vodilo računa o novcu jer primanja i nisu bila neka. Sećam se da dosta mojih drugova iz škole nije lako dolazilo do famoznog petstokeca, starki i ostalih statusnih simbola tog vremena. Sećam se da je moj drug, čiji je otac bio šef komiteta, imao sve to x n komada. Ja sam, recimo, uspevao da se ogrebem za po jedan par od svega. Mnogi ni za to. Sećam se da smo i onda skupljali i za ekskurzije i za užine, gle čuda, uglavnom radničkoj deci.


Ali se ograničavaš na neposrednu okolinu i iz toga izvlačiš zaključke za celokupno društvo. Ja na to mogu da ti dodam da sam odrastao kao podstanar i da su roditelji klinca preko puta, koji je takođe odrastao kao podstanar, vodili računa da "gazda" ne vidi da za ručak jedu meso jer bi im nakon toga povećao kiriju. Sećam se i ja nestašica svega i svačega po samoposlugama i restrikcija struje. Sećam se i nestašica nafte, a mi smo imali "naftaricu" za grejanje.
U pravu si, vodilo se računa o novcu, ali je bilo daleko manje egzistencijalno ugroženih. Danas, u ovoj zemlji je tajkun svako ko bez problema obezbedi sebi i svojoj porodici tri (pravilna) obroka dnevno. Svi ostali, štede na ishrani sebe i na žalost svoje dece. Čuvena "potrošačka" korpa, iako nameštena je ispod proseče (takođe nameštene) plate. Samo što medijanu ličnog dohotka niko ne računa, a o 30% nezaposlenih i ne govori. To što poslodavci radnicima uplaćuju na TR minimalac, a zatim ih primoravaju da im deo LD vrate u kešu, niko ne sme ni da zucne. Pre nekoliko meseci su objavljeni podaci o prosečnim primanjima u Srbiji. Osim u nekoliko opština, svugde je prosek ispod zakonskog minimalca!?
Zvaničan podatak, do koga možeš lako doći, je da svega 20% poslodavaca lični dohodak (dakle tu istu crkavicu) isplaćuje na vreme.
amika amika 11:13 24.11.2015

Re: SFRJ

Narod nikad nije bolelo malo nego nepravo.


Тачно тако.
predatortz predatortz 11:16 24.11.2015

Re: SFRJ

amika
Narod nikad nije bolelo malo nego nepravo.


Тачно тако.


Ok. Evo vam slikovit primer:

Ja sam, kao većina ondašnjih funkcionera, četiri godine ratovao za narod. Da li je pravo da me vi, zbog te činjenice, doživotno nosite na grbači? Da moj 'borački dodatak' nadmašuje vaše penzije? Da li je pravo da otmem tuđi stan i pokućstvo, pa da vam iz tog stana pričam o pravdi?

Ja mislim da nije.
mariopan mariopan 11:24 24.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
Danas, imaš svega 10% stanovništva koje živi iznad granice siromaštva. T


Da. A turističke agencije rasprodaju ponudu već u martu. Automobil ima preko 1.7 miliona na 7 miliona stanovnika.
Klimava ti ta 10% teza...


Svet se od tada promenio kao i mi. Nije više dovoljno da imaš frižider i televizor da bi se računao u srednju klasu.

Mnogo je polovnih automobila u tome što vidiš, takoreći otpad iz bogatijih zemalja, koji govori da su te zemlje daleko odmakle od nas u svemu pa i shvatanju šta je to srednja klasa i koje ona zahteve ima da bi taj status održala.
Oni su sebi kupili nova kola a mi smo srećni i sa njihovim starim, kao i sa odećom iz druge ruke.

Aranžmane za letovanja možeš da uzmeš i na kredit, tako većina ljudi letuje. Moja drugarica (penzionerka) cele godine štedi da ode deset dana na more i ovih dana već uplaćuje letovanje za dogodine, zato što je sada mnogo jeftinije. Niko je ne pita čega se odrekla da to sebi priušti?

A i onda smo išli na more na kredit, samo u mnogo jeftinijim i skromnijim varijantama. Radnička odmarališta ili sopstveni objekti raznih preduzeća (koje su posle privatizacije dobili noge kao i firme koje su rasprodate u burazerskoj otimačini, pardon, privatizaciji)...bili smo skromnih zahteva, bilo je mnogo siromašnih koji su imali samo za život...a danas kad kažeš siromašan to podrazumeva da nema ni za život - samo je tu razlika.
mariopan mariopan 11:29 24.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
amika
Narod nikad nije bolelo malo nego nepravo.


Тачно тако.


Ok. Evo vam slikovit primer:

Ja sam, kao većina ondašnjih funkcionera, četiri godine ratovao za narod. Da li je pravo da me vi, zbog te činjenice, doživotno nosite na grbači? Da moj 'borački dodatak' nadmašuje vaše penzije? Da li je pravo da otmem tuđi stan i pokućstvo, pa da vam iz tog stana pričam o pravdi?

Ja mislim da nije.



Da, bilo je mnogo toga što nije valjalo, nema savršenog društva, samo to što ne valja ne sme da pređe granicu izdržljivosti naroda, a narod je izdržljiva životinja.
Danas mi se čini da je ta izdržljovst na granici pucanja.
rade.radumilo rade.radumilo 11:33 24.11.2015

Re: SFRJ

A turističke agencije rasprodaju ponudu već u martu


Aha, samo nisi računao da kad saberu godišnji izveštaj ispadne preko agencija letuje svega 8.6% građana, od čega trećina letuje u aranžmanima ispod 100€ po osobi (van sezone, autobus, Grčka).
Takođe, za te iste automobile nisi računao da je prosečna starost 14 godina, a tu su uračunati i automobili koji su u vlasništvu pravnih lica.
rade.radumilo rade.radumilo 11:40 24.11.2015

Re: SFRJ

Da, bilo je mnogo toga što nije valjalo, nema savršenog društva, samo to što ne valja ne sme da pređe granicu izdržljivosti naroda, a narod je izdržljiva životinja.


U bivšoj Jugi se daleko bolje živelo nego u zemljama SEV-a u periodu 1945-1990. Živi se i danas bolje, samo umesto da težimo onome što su te zemlje, koje su se izvukle ispod Ruske čizme, dostigle, mi kontinuirano težimo onome gde su one bile pre 90-e.
mariopan mariopan 11:50 24.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilo
A turističke agencije rasprodaju ponudu već u martu


Aha, samo nisi računao da kad saberu godišnji izveštaj ispadne preko agencija letuje svega 8.6% građana, od čega trećina letuje u aranžmanima ispod 100€ po osobi (van sezone, autobus, Grčka).
Takođe, za te iste automobile nisi računao da je prosečna starost 14 godina, a tu su uračunati i automobili koji su u vlasništvu pravnih lica.

Da, o tome pričam i ja.

Ova moja drugarica uplati samo sobu i prevoz i ide u Grčku gde su ti apartmani opremljeni za kuvanje. Minimalno potroši ali ode na more jer joj prija zdravlju.

A deo skupljih aranžmana ide i na roditelje gastarbajtera, dakle od novca koji nije ovde zarađen. Doznake iz inostranstva čine značajan deo te lažne slike da se ovde ipak dobro živi...ne živi se nego najveći deo ljudi koje poznajem samo preživljava.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:31 24.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
rade.radumilo
Ne bih rekao. Narod je ranije bio prilično siromašan. Čak, velika većina je bila siromašna. Zbog toga ljudi i misle da su živeli bolje nego danas - bilo je manje onih koji žive upadljivo bolje od njih.


Ne znam u kojoj bajci ti danas živiš.


Ja, Rade, živim u realnosti. Sećam se i restrikcija struje, i par - nepar, i nestašica svega i svačega. Sećam se da se u mojoj kući, a otac je bio profesor a majka viša medicinska sestra, vodilo računa o novcu jer primanja i nisu bila neka. Sećam se da dosta mojih drugova iz škole nije lako dolazilo do famoznog petstokeca, starki i ostalih statusnih simbola tog vremena. Sećam se da je moj drug, čiji je otac bio šef komiteta, imao sve to x n komada. Ja sam, recimo, uspevao da se ogrebem za po jedan par od svega. Mnogi ni za to. Sećam se da smo i onda skupljali i za ekskurzije i za užine, gle čuda, uglavnom radničkoj deci.

СФРЈ је била лаж-држава, како би то рекао Вуче Драшковићу. Изгледа да је свако памти онако како му је било у њој, додајући на то романтику младалачких година. И онда једна блесава перцепција постоји, где се радничка Тузла или црногорски катуни и села и не виде.

И то је доба када је цео свет стицао, неко варјачу а неко аутопутеве и осталу инфраструктуру.
grmfrm grmfrm 13:57 24.11.2015

Re: SFRJ

Вође, да, ако уопште има вођа, него они којима се не зна порекло првог милиона, па ни порекло прве стотине хиљада.


Pih ni tada se nije znalo. Titovi milioni su odakle bese?
mariopan mariopan 14:29 24.11.2015

Re: SFRJ

Predrag Brajovic

СФРЈ је била лаж-држава, како би то рекао Вуче Драшковићу.

U kojoj je i njemu i tebi bilo tako dobro da i dan danas živite od te usrane sreće što vas je onomad ukakila?

A na tu zemlju pljujete nasočnije vi, što vam je sve tuđe bolje nego svoje, i kojima je ta zemlja u svemu bila bolja nego nekim drugima koji su u njoj živeli?

Valjda stav zavisi od toga i šta je ko očekivao pa dobio i koliko je ko bio alav pa se razočarao jer je neko drugi bio alaviji pa zagrabio više?

Najveći deo ljudi koji posle tog rata nije imao ništa, bio je zadovoljann i malim i zato su naše uspomene lepše od tvojih, bar su iskrene ma šta ti o tome rekao.

Šta bi tek pisao da ti je otac ili neko tvoj zaglavio na goli otok ili da su ti oduzeli fabriku a tebe skratili za glavu....ovako, ti si bio "dobitnik tranzicije" u toj priči...gubitnike je progutao mrak.

I ja sam bila dobitnik u toj priči, mene je ta država othranila, školovala i dala mi život u ruke. Malo li je?

Изгледа да је свако памти онако како му је било у њој, додајући на то романтику младалачких година.

Prirodno, ne mogu ja da pamtim kako je tebi bilo.
И онда једна блесава перцепција постоји, где се радничка Тузла или црногорски катуни и села и не виде.

Možda se ne vidi Tuzla iz siroma[nog beogradskog predgrađa ali je i Tuzla imala indrustriju gde su ljudi mogli zaraditi parče hleba za svoju decu...eno elis baš napisao lep blog o tome, čitaj malo i između redova, pismen si?

И то је доба када је цео свет стицао, неко варјачу а неко аутопутеве и осталу инфраструктуру.

Pa zašto vi sada, moderne demokrate, liberali ili šta ste već............. (jer ni vi ne znate šta ste samo ste antiprotivni jer treba srtušiti svaki sistem koji je bolji od pljačke&prevare zvane demokratija, koja je poslužila samo da se jedan sloj obogati a drugi opljačkaju do gole kože i u koju ne verujete ni vi ali vam dobro dođe za varanje tog naroda ne bi li se lakše prodao za staklene perlice i ogledalca)................. ne gradite puteve nego se još vozite ovim, izgrađenim u ono vreme, punim rupa i zakrpljenim? Ko vam je smetao da to uradite?

Ali, ne može da se ima i za puteve i alave stranačke glavešine, sve članove, vredne botove, kupljene novinare, sudije, sinove i kćeri novih oslobodilaca od naše imovine??
Kako da se ima, nema više ko to sve da zaradi jer su i fabrike pokrali, pa se sada krčmi pozajmljeno i krade se naveliko, na očigled gladnog naroda i to nam prodajete kao mantru skoro dvadeset godina?

I to ti zoveš "bolje"?
mariopan mariopan 14:50 24.11.2015

Re: SFRJ

Predrag Brajovic
И то је доба када је цео свет стицао, неко варјачу а неко аутопутеве и осталу инфраструктуру.

Da, u pravu si i nisi samo ti to primetio. Mnogi su naši baš te puteve tamo po Evropi i pravili. Neki kao zarobljenici a neki kao gastarbajteri, ne mnogo kasnije.

Svako ko je želeo više, drugačije i bolje otišao je iz te Jugoslavije. Zato sada imamo najbrojniju dijasporu u tom naprednijem i razvijenijem svetu. Ima ih od Aljaske do Australije. Niko ni tebi nije smetao da odeš.

Oni su imali snage, hrabrosti i poverenja u svoje sposobnosti, ili ovde nisu imali ništa pod kapom nebeskom, da odu tamo gde im je bolje, sa pasošima koje je poštovao ceo svet.

Nisu ostali ovde da nam drže predavanja kako se iz razrušene zemlje desetkovanog stanovništva i skoro nepismenih seljaka uskače u mercedes i trči trka koja se ni za nekoliko decenija - ne može dobiti.

Zato je nekome bila vredna i ta varjača.
rade.radumilo rade.radumilo 15:01 24.11.2015

Re: SFRJ

СФРЈ је била лаж-држава


A šta je ovo sada?

где се радничка Тузла


Nisam primetio da je u Tuzli nešto bolje, ovih dana.

црногорски катуни и села


I dalje su tamo. To što će neka mlada Crnogorka rađe raditi u "noćnom klubu" ili "salonu za masažu," a mladi Crnogorac se baviti "biznisom", pa su katuni opusteli, to je neka druga priča.
rade.radumilo rade.radumilo 15:26 24.11.2015

Re: SFRJ

Pih ni tada se nije znalo. Titovi milioni su odakle bese?


Moj poslodavac, ima veću kvadraturu unutar svojih vozila nego što ja imam u svom stanu. Međutim, pošto on nema problem s tim da ja dobijem svoj deo kolača, u skladu sa svojim doprinosom veličini tog kolača, ni ja nemam problem s tim koliki je njegov deo.
Moj trenutni vlastodržac, ima veću kvadraturu unutar svojih vozila nego što ja imam u svom stanu. Međutim, pošto on ima problem s tim koliko ja privredim i gleda da mi oduzme to što sam privredio, kako bi sebi i svojima dodao još, ja imam ozbiljan problem s tim koliki je njegov deo.
Naš bivši vlastodržac, imao je veću kvadraturu unutar svojih vozila nego što smo mi imali u svojim domovima. Međutim, pošto on nije imao problem s tim da podeli deo tog kolača sa svima nama, ni mi nismo imali problem s tim koliki je njegov deo. On je svoj posao vođe, radio kako treba.

emsiemsi emsiemsi 18:16 24.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilo
Da, bilo je mnogo toga što nije valjalo, nema savršenog društva, samo to što ne valja ne sme da pređe granicu izdržljivosti naroda, a narod je izdržljiva životinja.


U bivšoj Jugi se daleko bolje živelo nego u zemljama SEV-a u periodu 1945-1990. Živi se i danas bolje, samo umesto da težimo onome što su te zemlje, koje su se izvukle ispod Ruske čizme, dostigle, mi kontinuirano težimo onome gde su one bile pre 90-e.

Било, не поновило се --- мислим, та Југа, како јој већ све тепате !
Оно што ти не схваташ је --- дубина деградације људске личности у тој комуњарској накази од државе.
Та деградација је довела до тога да су земље бившег лагера (за које ти тврдиш да су много лошије живеле него у СФРЈоту) са лакоћом прешишале земље настале од СФРЈот, јер нису толико "јебане у здрав мозак". Биле су окупациона зона, а то је њиховим грађанима било јасно, тако да су се веома брзо вратиле где им припада.
emsiemsi emsiemsi 18:20 24.11.2015

Re: SFRJ

Predrag Brajovic
predatortz
rade.radumilo
Ne bih rekao. Narod je ranije bio prilično siromašan. Čak, velika većina je bila siromašna. Zbog toga ljudi i misle da su živeli bolje nego danas - bilo je manje onih koji žive upadljivo bolje od njih.


Ne znam u kojoj bajci ti danas živiš.


Ja, Rade, živim u realnosti. Sećam se i restrikcija struje, i par - nepar, i nestašica svega i svačega. Sećam se da se u mojoj kući, a otac je bio profesor a majka viša medicinska sestra, vodilo računa o novcu jer primanja i nisu bila neka. Sećam se da dosta mojih drugova iz škole nije lako dolazilo do famoznog petstokeca, starki i ostalih statusnih simbola tog vremena. Sećam se da je moj drug, čiji je otac bio šef komiteta, imao sve to x n komada. Ja sam, recimo, uspevao da se ogrebem za po jedan par od svega. Mnogi ni za to. Sećam se da smo i onda skupljali i za ekskurzije i za užine, gle čuda, uglavnom radničkoj deci.

СФРЈ је била лаж-држава, како би то рекао Вуче Драшковићу. Изгледа да је свако памти онако како му је било у њој, додајући на то романтику младалачких година. И онда једна блесава перцепција постоји, где се радничка Тузла или црногорски катуни и села и не виде.

И то је доба када је цео свет стицао, неко варјачу а неко аутопутеве и осталу инфраструктуру.

Сагласан !
Ми стицали макадамске путеве, а Аустријанци, асфалтирали помоћне путиће и по шумама и њивама --- а ми били победници, јеботе, а они поражени. Ми, додатно имали драгога друга Титу, а они не. Како је то, уопште било могућре да буде тако наопако.
emsiemsi emsiemsi 18:23 24.11.2015

Re: SFRJ

grmfrm
Вође, да, ако уопште има вођа, него они којима се не зна порекло првог милиона, па ни порекло прве стотине хиљада.


Pih ni tada se nije znalo. Titovi milioni su odakle bese?

Да, јбт --- сећам се када је један другар у Гимназији (изашло у оној купусари, Борбетини, тј. новинама да друг Тито уопште не прима плату) организовао прикупљање помоћи за драгог друга Титу, јер, он, јеботе, не прима плату .
emsiemsi emsiemsi 18:26 24.11.2015

Re: SFRJ

mariopan

...

I ja sam bila dobitnik u toj priči, mene je ta država othranila, školovala i dala mi život u ruke. Malo li je?
...

Што се нервираш Мариопан !?
Није ваљда да верујеш да није било те државе, онакве каква је била, да не би било хране, школе и живота ?
emsiemsi emsiemsi 18:28 24.11.2015

Re: SFRJ

mariopan

...

Svako ko je želeo više, drugačije i bolje otišao je iz te Jugoslavije. Zato sada imamo najbrojniju dijasporu u tom naprednijem i razvijenijem svetu. Ima ih od Aljaske do Australije. Niko ni tebi nije smetao da odeš.
...

Па у томе и јесте проблем --- веће зло нашем народу тешко да је могло бити учињено.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:46 24.11.2015

Re: SFRJ

Naš bivši vlastodržac, imao je veću kvadraturu unutar svojih vozila nego što smo mi imali u svojim domovima. Međutim, pošto on nije imao problem s tim da podeli deo tog kolača sa svima nama,


S kim je delio?
Sa mnom i sa mojima nije.

Moji roditelji, seljaci, izraziti radnici i štediše, ništa alkohol, cigarete,...a kamoli kafana ili neka druga njihova zadovoljstva, su školovali dvoje dece, mene i sesrtu, i to u to "najsretnije" vreme, kraj sedamdesetih početak osamdesetih, i to je bilo baš sirotinjsko školovanje, a davali su sve što su imali za to školovanje.

Stanovanje po nekim šupama, bez kupatila, sa česmom u dvorištu, džeparca nema, ako ti treba zaradi ga preko studentske, kad dođem kući, u selo, rad u selu se podrazumevao, sve da bi se napabirčilo dovoljno za školovanje. .....i to je bio uobičajen način, ni po čemu se nisam izdvajao od drugih. Takvih kao ja je bila većina.

Danas ja, sa istog imanja, od istog posla, školujem dve ćerke, plaćam im stan u epicentru Beograda jer neće u studentske domove, plaćam im putovanja po Evropi, plaćam im letovanja, zimovanja.... i naravno one blage veze nemaju poljoprivredi, ne znaju čak ni gde se nalaze pojedine njive a kamoli da nešto pomažu.

I onda kažu onda bilo više para.
Jeste, al kad bi se zajebavali.
mariopan mariopan 20:23 24.11.2015

Re: SFRJ

emsiemsi
mariopan

...

I ja sam bila dobitnik u toj priči, mene je ta država othranila, školovala i dala mi život u ruke. Malo li je?
...

Што се нервираш Мариопан !?
Није ваљда да верујеш да није било те државе, онакве каква је била, да не би било хране, школе и живота ?

Bilo bi nekakve države sigurno ali ne znam da li bi hrane, života i škole bilo za sve nas ili samo za neke? Zašto to već sada nemaju sva deca u Srbiji?

Ne bih ja nikom poželela da odraste kao što sam ja.
I tada je bilo sirotinje kao i sada, samo je država bila socijalno odgovornija od ove.
milisav68 milisav68 21:10 24.11.2015

Re: SFRJ

mariopan

Bilo bi nekakve države sigurno ali ne znam da li bi hrane, života i škole bilo za sve nas ili samo za neke? Zašto to već sada nemaju sva deca u Srbiji?

Ne bih ja nikom poželela da odraste kao što sam ja.
I tada je bilo sirotinje kao i sada, samo je država bila socijalno odgovornija od ove.

A jel si sigurna da su i onda sva deca i odrasli imali hranu/stan?

Nekome je moralo da smrkne da bi drugome svanulo.

Razlika između onoga tada i danas, je što o tome danas možeš negde da pročitaš/čuješ.

Država bi možda i mogla da bude socijalno odgovornija, da nije bilo zloupotreba iz tog perioda sa recimo lažnim invalidskim i prevremenim penzijama, i ostalih malverzacija, gde su pare koje su izdvajane za takve stvari, završavale u privatnim džepovima.

Pa sam rat je (između ostalog) i zbog toga izazavan, da se unište dokazi o pljački.
On 1 November 1984 the two were arrested for fraud and spent 11 months in detention before their friend Nikola Koljević managed to bail them out.[16][17] Due to a lack of evidence, Karadžić was released and his trial was brought to a halt. The trial was revived and on 26 September 1985 Karadžić was sentenced to three years in prison for embezzlement and fraud. As he had already spent over a year in detention, Karadžić did not serve the remaining sentence in prison


mariopan mariopan 21:58 24.11.2015

Re: SFRJ

milisav68
A jel si sigurna da su i onda sva deca i odrasli imali hranu/stan?

Nisu, napisala sam već da je bilo mnogo sirotinje ali su kao takvi dobijali beneficije, imali značajnije nego danas sume za dečije dodatke, dobijali socijalne stanove ili su roditelje zapošljavali po hitnom postupku na neka radna mesta gde se to moglo po njihovoj stručnoj spremi - zato što su socilani slučajevi.
Nema nijedne zemlje u kojoj je siromaštvo sasvim iskorenjeno, ni bogatije zenlkje od nas nisu to pitanje rešila na idealan način.
Nekome je moralo da smrkne da bi drugome svanulo.

Ovo nisam razumela, kome je moralo da se smrkne da bi neko siromašno dete išlo u školu i imalo tri obroka dnevno?
Za to su od svojih plata izdvajali svi zaposleni u zemlji od dvadeset miliona ljudi i nisam čula da se nekome to smrklo, naprotiv, znali su da će i njima, ako im se desi neka nesreća to isto društvo da pomogne.
Razlika između onoga tada i danas, je što o tome danas možeš negde da pročitaš/čuješ.

A ti veruješ onome što danas možeš da pročitaš?


mariopan mariopan 22:02 24.11.2015

Re: SFRJ

milisav68

Država bi možda i mogla da bude socijalno odgovornija, da nije bilo zloupotreba iz tog perioda sa recimo lažnim invalidskim i prevremenim penzijama, i ostalih malverzacija, gde su pare koje su izdvajane za takve stvari, završavale u privatnim džepovima.

Pa sam rat je (između ostalog) i zbog toga izazavan, da se unište dokazi o pljački.
On 1 November 1984 the two were arrested for fraud and spent 11 months in detention before their friend Nikola Koljević managed to bail them out.[16][17] Due to a lack of evidence, Karadžić was released and his trial was brought to a halt. The trial was revived and on 26 September 1985 Karadžić was sentenced to three years in prison for embezzlement and fraud. As he had already spent over a year in detention, Karadžić did not serve the remaining sentence in prison


Da, pa zar nismo mi zato išli da skidamo Slobu da bi neka druga vlast sve to istražila, kaznila lopove ma ko to bio i uvela red u zemlji?
Bar ja sam zato dolazila u Beograd, mrzla se, zviždala, lupala u šerpe....i šta se desilo?

Zašto mi dvadeset godina kasnije pričamo o tome kako to nije urađeno s tim da neko to zove "napredak" i "bolje društvo" a ja zovem katastrofom?
milisav68 milisav68 23:00 24.11.2015

Re: SFRJ

mariopan
ali su kao takvi dobijali beneficije, imali značajnije nego danas sume za dečije dodatke

Samo što to nije bilo dovoljno, pa su se skupljale pare za užinu/ekskurzije ili čak kao pomoć u gotovom novcu.
Ovo nisam razumela, kome je moralo da se smrkne da bi neko siromašno dete išlo u školu i imalo tri obroka dnevno?

Posleratni period, kada se vršio prinudan otkup, i kada su ljudi isterivani iz kuća samo zato što se nekom glavonji svidela.Pa porodice onih koji su bili na Golom otoku.
A ti veruješ onome što danas možeš da pročitaš?

Znači onaj članak iz novosti što si postavila nema blage veze - lažu mangupi a?
Kad smo kod novina, evo jedan članak o tome kako nam je školstvo tek sad propalo.

Bežanje iz škole 1981
Da, pa zar nismo mi zato išli da skidamo Slobu da bi neka druga vlast sve to istražila, kaznila lopove ma ko to bio i uvela red u zemlji?

Pazi, Karadžić je uhapšen tri godine pre nego što se Milošević pojavio na javnoj sceni, što znači da su te mahinacije još od pre.
Zašto mi dvadeset godina kasnije pričamo o tome kako to nije urađeno s tim da neko to zove "napredak" i "bolje društvo" a ja zovem katastrofom?

Odgovor na to nije jednostavan, zato što se u nekim stvarima stvarno napredovalo i jesmo postali bolje društvo, a sa druge, i svet (ljudi su postali bezosećajni) se promenio, pa sama si rekla da je nekad standard bio meren sa frižiderom i TV-om.

Mislim, znam primere gde deca imaju besne mobilne, ali nemaju za užinu, ili se jedu neki jeftini sendviči sa podriguša salamama a nose najke od 100 evra.

Takođe, imaš ljude koji nisu navikli da rade (bili neka leva smetala po državnim firmama), pa samo sede kući i kukaju i čekaju da im padne posao sa neba, ili deca/unuci koje ceo život izdržavaju matorci.

Da se razumemo, svestan sam ja itekako da sada ima mnogo loših stvari i nepravde, samo, to nije došlo iznenada sa recimo Miloševićem, nego je toga bilo i pre, ali je sada isplivalo na površinu (iz mnogo razloga).
jkt2010 jkt2010 03:33 25.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilesku
Pre nekoliko meseci su objavljeni podaci o prosečnim primanjima u Srbiji. Osim u nekoliko opština, svugde je prosek ispod zakonskog minimalca!?


Na ovo se pozivaš?

Od 174 opštine u Srbiji, žitelji čak 149 opština zarađuju manje od republičkog proseka. To znači da građani 85,6 odsto opština u proseku žive sa manje od 44.583 dinara mesečno.


Ne znaš razliku između minimalca (20,328.00) i proseka (44,583.00)? Ili si samo lažljivi komunjarski demagog, petokolonaš u potrazi za okupatorom?
kalaf kalaf 05:43 25.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
Jeste. Samo, drug Tito je pio čivas, a mnogi drugovi pioniri u mojoj radničkoj Tuzli nisu imali ni mleko.

Civas je djubre od viskija. Dal ti stvarno mislis da covek koji je "oslobodjenje" Trs'a 1954. proslavio kupovinom Patek Filipa u Zenevi za tadasnjih 2000 franaka (prodat nedavno za 3 miliona) zaista pio djubre zvano Civas???
kalaf kalaf 06:05 25.11.2015

Re: SFRJ

jkt2010
Ne znaš razliku između minimalca (20,328.00) i proseka (44,583.00)? Ili si samo lažljivi komunjarski demagog, petokolonaš u potrazi za okupatorom?

Komunjarski rezim brane samo 2 kategorije ljudi:

1) Ljudi rodjeni neposredno posle rata iz izuzetno siromasnih porodica, danas uglavnom izgubili dodir sa realnoscu i zive od secanja (potpuno romantiziranih koja veze nemaju ni sa kakvom realnoscu), nesto su malo stekli 80-ih, danas siromasni, takozvani gubitnici tranzicije, i
2) Deca i u unuci sinjelasa, udbasa, visokih oficira, partijskih sekretara, komesara. Uglavnim ih odlikuje vrlo dobro materijalno stanje, "snasli" se, a smatraju da je to zato su pametniji, bolji, lepsi...

Ovi prvi su u izumiranju, ovi drugi nazalost nisu, ima ih i u polugama vlasti, a i kao udarna pesnica "druge" Srbije.
Radumilo ti je treca gotovo nepostojeca kategorija, idealista, oni koji veruju u komunizam i to ne bilo koji nego onaj Titin kao zaista superiorno drustveno uredjenje...
jkt2010 jkt2010 06:24 25.11.2015

Re: SFRJ

kalaf

Radumilo ti je treca gotovo nepostojeca kategorija, idealista, oni koji veruju u komunizam i to ne bilo koji nego onaj Titin kao zaista superiorno drustveno uredjenje...

On tvrdi da je taj socijalizam bio superioran u odnosu na ovu demokratiju jer je (kao) privreda bila bolja.

A pošto je nacional-socijalizam što se privrednog preporoda tiče neprejebiv, ti onda vidi gde Radumilu srce leži. Otud mu izvire i prizivanje okupacije. Znači, kakav bre komunjara, on je nešto drugo.

Prema nastupima na blogu rekao bih kao da je za vreme bombardovanja, iz čistog idealizma, postavljao lokatore po komšiluku. Pa je sad razočaran, jer nema nikog da mu taj rad u ilegali prizna u radni staž.
kalaf kalaf 06:50 25.11.2015

Re: SFRJ

jkt2010
Prema nastupima na blogu rekao bih kao da je za vreme bombardovanja, iz čistog idealizma postavljao lokatore po komšiluku. Pa je sad razočaran, jer nema nikog da mu taj rad u ilegali prizna u radni staž.

Iako ima drugosrbijansku retoriku, ne bih bas toliko daleko isao.
I on ti je u neku ruku gubitnik tranzicije. Nije imao muda da ode preko, ostao ovde, gleda sad svoje poznanike, kolege, koji su napolju (pa cak i u Srbiji) rade za daleko vise, imaju daleko bolji standard, rade u uredjenim zemljama, pa mu je sve zivo krivo za sopstene zivotne promasaje. I onda utehu nalazi u tome da pljuje i seca se zalom vremena i sistema koji u stvari nikad nije ni doziveo, nego su mu sva znanja u fazonu pricao mu deda, pricala mu tetka.
grmfrm grmfrm 08:49 25.11.2015

Re: SFRJ

Prema nastupima na blogu rekao bih kao da je za vreme bombardovanja, iz čistog idealizma, postavljao lokatore po komšiluku. Pa je sad razočaran, jer nema nikog da mu taj rad u ilegali prizna u radni staž.


Pa sada je napredovao, pravi dronove.
rade.radumilo rade.radumilo 09:01 25.11.2015

Re: SFRJ

Ne znaš razliku između minimalca (20,328.00) i proseka (44,583.00)?


A ti si zaboravio da uračunaš:
- Neisplaćivanje LD na vreme za 80% zaposlenih.
- Vraćanje dela LD poslodavcu u raznim oblicima.
- Da je prosečan LD jedno, ali da niko u svetu ne računa prosek već medijanu, a ona je u Srbiji manja od zakonskog minimuma.

No ja shvatam da će tvoj ljubljeni premijer, u čiju odbranu redovno ustaješ na ovom blogu, da nadljudskim naporima, prvi put u novijoj istoriji učini sve da nam za dve godine bude bolje.
mariopan mariopan 10:16 25.11.2015

Re: SFRJ

milisav68

Da, sve što kažeš stoji, i ja se sećam toga. Kada bi krenuli u sitnice setila bih se i više.
Gledam društvo u celini, koliko ljudi dobro živi a koliko ih je na marginama, kolika je sigurnost, poverenje u institucije (za većinu ljudi)

Mi se ovde, nadam se, većonom slažemo da ono nije valjalo i da smo od onda morali stvoriti bolje društvo? Imali smo vremena? Pa zašto ga nismo napravili - to je moje jedino pitanje.

Ja sam okružena ljudima koji se bore da samo prežive, koji nemaju nikakva primanja jer su otpušteni iz fabrika, koji se bore zaista, rade sitne poslove za sitne pare i vrte se u krug već nepodnošljivo dugo. I mnogo ih je.

Onih 11 000 dinara prihoda koji je država propisala da je dovoljno da se ne računaš i siromašne je tako strašno malo da je to očigledno trik vlasti da se masa gladnih ne bi videla.

Sa druge strane imamo afere u kojima se vidi da se naš novac, iako smo ovako siromašna zemlja, rasipa na sumnjive transakcije sa privilegovanim osobama i preliva u privatne džepove, institucije su privatna prćija svake stranke koja dođe na vlast i običan čovek ne može da očekuje od države nikakvu sigurnost niti rešavanje nekih gorućih problema.

Nekima je dobro, ne mislim na tajkune nego na privrednike ili zanatlije, zemljoradnike koji su imali nešto zemlje, nekoga ko je sam sebe podigao.
Snašli su se, borili se oni sami i ako su uspeli to nije zato što im je država bila dobra majka već uprkos svim preprekama koje im je država postavljala - to je problem. Bili bi i uspešniji da nisu morali da preskaču prepone?

Šta sa gubitnicima tranzicije kako se to lepo kaže, da ne kažem sirotinjom?
Sada ih ima neuporedivo više nego ikada pre, vidljivi su na svakom koraku i to su ljudi za koje nikada ne bi rekao da su siromašni, to su naše komšije, rođaci i prijatelji za koje sigurno znam da nisu nikakve lenštine i neradnici pa da im je siromaštvo suđeno.
mariopan mariopan 10:28 25.11.2015

Re: SFRJ

kalaf
Komunjarski rezim brane samo 2 kategorije ljudi:

Da se razumemo, komunjarski režim ne brani niko.

Moje pitanje glasi

Zašto nismo napravili bolje i pravednije društvo kada ono nije valjalo?
Za šta smo, zaboga, išli da se borimo, demonstrirali, rušili baš tu vlast?
Valjda da menjamo nešto?
I šta smo promenili?
Da ova banda dospe na vlast umesto one?
Da li je sada dobro kada je mali procenat ljudi enormno bogat a skoro svi ostali siromašni i gotovo obespravljeni?

Društvo se ipak procenjuje onako - pogledaš prihode, u frižider, u novčanik, u račune - uhvatiš se za glavu ili zapevaš?

Pa koliko ljudi danas peva kada to uradi?

Već rekoh nekoliko puta - uopšte me ne interesuje kako bi se neki pravedniji politički sistem zvao ni ko bi ga sprovodio, šta mu je bila ideja, to me uopšte ne interesuje.
milisav68 milisav68 10:39 25.11.2015

Re: SFRJ

mariopan
Sa druge strane imamo afere u kojima se vidi da se naš novac, iako smo ovako siromašna zemlja,

Da, to jeste problem, što je ponestalo novca (zbog raznih okolnosti), pa je to sad još vidljivije.

Zato i tvrdim da je ovo nastavak lošeg pravca kojim smo kao država krenuli u SFRJ.
Šta sa gubitnicima tranzicije kako se to lepo kaže, da ne kažem sirotinjom?

Pa treba im pomoći svakako, ali pre toga treba da se napravi stvarni popis imovine, i da se povežu katastar i poreska uprava, a ne da se daje socijalna pomoć nekima koji dolaze po to sa besnim kolima, bundama, i bilmezima koji mogu konju rep da isčupaju (gledao svojim očima).

A i još nešto oko tih gubitnika tranzicije, znam ljude koji su dobili po 15-20 hiljada evra, i umesto da ulože u neki posao, te pare su potrošili na kola, nov skup TV, letovanja, garderobu....i sad kukaju kako ih je neko zeznuo.
mariopan mariopan 10:44 25.11.2015

Re: SFRJ

kalaf
jkt2010
Prema nastupima na blogu rekao bih kao da je za vreme bombardovanja, iz čistog idealizma postavljao lokatore po komšiluku. Pa je sad razočaran, jer nema nikog da mu taj rad u ilegali prizna u radni staž.

Iako ima drugosrbijansku retoriku, ne bih bas toliko daleko isao.
I on ti je u neku ruku gubitnik tranzicije. Nije imao muda da ode preko, ostao ovde, gleda sad svoje poznanike, kolege, koji su napolju (pa cak i u Srbiji) rade za daleko vise, imaju daleko bolji standard, rade u uredjenim zemljama, pa mu je sve zivo krivo za sopstene zivotne promasaje. I onda utehu nalazi u tome da pljuje i seca se zalom vremena i sistema koji u stvari nikad nije ni doziveo, nego su mu sva znanja u fazonu pricao mu deda, pricala mu tetka.

Svašta.

Zašto diskusiju spuštamo na taj lični nivo?

Imate li vi komšije, rođake ili prijatelje koji žive daleko lošije od vas - sposobnih, mladih, obrazovanih, punih snage i mladosti...možete li da se osvrnete i vidite kako ONI žive?
Možete li da se odlepite od Beograda i pogledate malo i provinciju, a to je sve što nije Beograd? Kako tamo ljudi žive?

Nije Srbija Beograd i ono što vidite sa prozora.
mariopan mariopan 10:53 25.11.2015

Re: SFRJ

milisav68


Da, to jeste problem, što je ponestalo novca (zbog raznih okolnosti), pa je to sad još vidljivije.

Zato i tvrdim da je ovo nastavak lošeg pravca kojim smo kao država krenuli u SFRJ.

Eto, oko toga se slažemo sasvim.

Ja tvrdim da se nije promenilo ništa i da je ovo samo nastavak onoga što nije valjalo, inercija koja nas nosi u istom pravcu. Samo su se jahači apokalipse promenili, sjaačli jedni a uzjahali drugi.

Zamajavanje politčkim sistemom koji se sada zove ovako a onda se zvao onako - je samo zamajavanje da se vlasi ne dosete..
Ko to ne vidi ćorav je kod očiju.
A i još nešto oko tih gubitnika tranzicije, znam ljude koji su dobili po 15-20 hiljada evra, i umesto da ulože u neki posao, te pare su potrošili na kola, nov skup TV, letovanja, garderobu....i sad kukaju kako ih je neko zeznuo.

Da, neki su to dobili ali mnogi nisu dobili ništa, plus, staž im nije povezan pa ne mogu u penziju i sad su na "belom lebu", nemaju nikave prihode niti su u sitemu zaštite, ne računaju se u socijalu.
rade.radumilo rade.radumilo 10:56 25.11.2015

Re: SFRJ

Zašto diskusiju spuštamo na taj lični nivo?


Kako drugačije da brane stav da je sada bolje nego što je bilo iako mi težimo onome što je Albanija bila pre 20-ak godina?

Možete li da se odlepite od Beograda i pogledate malo i provinciju, a to je sve što nije Beograd? Kako tamo ljudi žive?


Vidi, da su ti što urlaju na ovom blogu, videli malo više od Srbije i Haniotija, možda bi im nešto ušlo u glavu. Ne mislim samo na "Zapad" već i na "Istok", na razne kontinente, razne zemlje.
Tužno je da mi "gledamo u leđa" polovini Afričkih zemalja, a oni vrište kako je to u stvari dobro za ovu kao-državu i ako slučajno kažeš drugačije, onda si smrad, izdajica, petokolonaš. Jer samo oni rade u najboljem interesu ovog naroda. Ako treba, ima narod i da pocrka od gladi, jer je to u njegovom nacionalnom interesu!
angie01 angie01 11:04 25.11.2015

Re: SFRJ

kalaf
Komunjarski rezim brane samo 2 kategorije ljudi:


Da se razumemo, komunjarski režim ne brani niko.


niko ne brani komunjarski rezim, ni rade ni ja, npr- moji nisu bili komunisti, ni ja, moji su bili sa one strane od kojih se uzelo, gradjani intelektualci- mojoj baki uzeli, srusili kucu kod botanicke baste da bi nesto gradili i dali joj drustveni stan- koji je posle moj cale morao da odkupi:)- iako je bio vrhunski inzenjer, ( deo tima koji je projektovao i ucestvovao u izgradjnji recimo toplane bgd, koja i danas greje nas grad- samo je jedna d stvari), nikada ni stan nije mogao da dobije- jer je iz Beograda:),...ovo sve navedeno su samo sitnice,...ja i dalje tvrdim da je yu bila najbolja zemlja na ovim prostorima, sa svim slabostima- koje smo, kao sto vec rekoh, mogli-trabli da popravimo, umesto totalnog unistavanja...zivela sam i napolju, u raznim zemljama, pa nemam ni tu frustraciju da mi je neko nesto dao dzabe, pa sad toga vise nema i kukam jer to vise ne ide tako.

svi oni koji tvrde suprotno, neka nabroje sta je sada bolje,...ja mogu u obrnutom smeru.

pri tome, jako je ruzno, glupo, i destruktivno etiketirati one koji misle drugacije nekim ruznim floskulama, kao da se tom manipulacijom daje na znacaju, prednosti svojim stavovima- a upravo je suprotno, pokazuje se slabost u korektnom iznosenju cinjenica.
svarog svarog 11:13 25.11.2015

Re: SFRJ

Zašto nismo napravili bolje i pravednije društvo kada ono nije valjalo?


Zato što nismo bili spremni da uradimo ono što je potrebno da napravimo bolje i pravednije društvo.
jkt2010 jkt2010 11:29 25.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilesku
Tužno je da mi "gledamo u leđa" polovini Afričkih zemalja,

Što je tužno, jer su crnci? Da su Bugari ili Švabe bilo bi ti manje tužno?

a oni vrište kako je to u stvari dobro za ovu kao-državu i ako slučajno kažeš drugačije, onda si smrad, izdajica, petokolonaš.

Stvarno jebote, otkud im pravo da nekome ko otvoreno & na sav glas priziva okupaciju & slom & propast rođene zemlje kažu tako nešto grubo... Umesto da se dive tvojoj iskrenoj ljubavi prema Čaušeskuu i da te tapšu po temenu.
angie01 angie01 11:36 25.11.2015

Re: SFRJ

Umesto da se dive tvojoj iskrenoj ljubavi prema Čaušeskuu i da te tapšu po temenu.


Svako ko je pomenuo rumunskog tiranina kao poredjenja sa Titom, je ili jako neinformisan ili pokvareno podmece ili ekstrmno glup- jer to sto se u Rumuniji desavalo za vreme vladavine bracnog para vampira je najvesa strahota koju je taj narod preziveo.
rade.radumilo rade.radumilo 12:35 25.11.2015

Re: SFRJ

Svako ko je pomenuo rumunskog tiranina kao poredjenja sa Titom, je ili jako neinformisan ili pokvareno podmece ili ekstrmno glup


On samo nije imao prilike boraviti u zemljama SEV-a, pre 1989-e. Po njegovim komentarima, deluje da je, u svom životu, najdalje stigao do nekog apartmana u Solunskoj regiji.
jkt2010 jkt2010 12:39 25.11.2015

Re: SFRJ

angie01
Umesto da se dive tvojoj iskrenoj ljubavi prema Čaušeskuu i da te tapšu po temenu.


Svako ko je pomenuo rumunskog tiranina kao poredjenja sa Titom, je ili jako neinformisan ili pokvareno podmece ili ekstrmno glup- jer to sto se u Rumuniji desavalo za vreme vladavine bracnog para vampira je najvesa strahota koju je taj narod preziveo.

Endži bre, ti nisi ni svesna koliko ti je Vampir sa Dedinja sjeb'o mozak. Sad si našla da mi praviš hijerarhiju vampira... Kao, ovaj naš je bio do jaja, kakvih vampira ima... Umro bre pre 35 godina, još vas drži pod magijom, a ovamo kao bio od slabijih vampira?!? Idi begaj bre...
rade.radumilo rade.radumilo 12:40 25.11.2015

Re: SFRJ

Što je tužno, jer su crnci? Da su Bugari ili Švabe bilo bi ti manje tužno?


Ne, tužno je što se ponosimo činjenicom što nas prestižu i oni kojima smo bežali čitav krug.
jkt2010 jkt2010 12:42 25.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilo
Svako ko je pomenuo rumunskog tiranina kao poredjenja sa Titom, je ili jako neinformisan ili pokvareno podmece ili ekstrmno glup


On samo nije imao prilike boraviti u zemljama SEV-a, pre 1989-e. Po njegovim komentarima, deluje da je, u svom životu, najdalje stigao do nekog apartmana u Solunskoj regiji.

De bre Šiceru, ne lupetaj više.
predatortz predatortz 12:43 25.11.2015

Re: SFRJ

Umro bre pre 35 godina, još vas drži pod magijom, a ovamo kao bio od slabijih vampira?!? Idi begaj bre...


U osnovi, postoje dve vrste ljudi:
- oni koji misle svojom glavom
- oni koji više vole da neko drugi misli umesto njih

Ovi drugi žale za periodom diktature. Sve je bilo njima podređeno. Jedini njihov posao je bio ono što oni vole - da ne razmišljaju.

rade.radumilo rade.radumilo 12:53 25.11.2015

Re: SFRJ

U osnovi, postoje dve vrste ljudi:


A u koju grupu svrstavaš one, kojima je on posle 35 godina kriv za sva s**nja koja se danas dešavaju? Mi smo eto super, fini i dobri, ali nam je sve ovo on napravio i da nije bilo njega mi bi bili Švajcarska.
angie01 angie01 12:54 25.11.2015

Re: SFRJ




. Umro bre pre 35 godina, još vas drži pod magijom, a ovamo kao bio od slabijih vampira?!?


ne drzi on nikog pod magijom, nego ovi posle ne uradise nista dobro,....osamdesetih je yu imala potencijal da napreduje, da promeni sve sto treba,...al hebiga, aspiracije su bile drugacije,....o tome se radi.

...sta je tile ostavio svojoj deci?...svi posle njega su obezbedili i cukunkunuke sa mnogo kracim stazom u fotelji- da ne nabrajam sad i nacine...
predatortz predatortz 12:57 25.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilo
U osnovi, postoje dve vrste ljudi:


A u koju grupu svrstavaš one, kojima je on posle 35 godina kriv za sva s**nja koja se danas dešavaju? Mi smo eto super, fini i dobri, ali nam je sve ovo on napravio i da nije bilo njega mi bi bili Švajcarska.


ja ne mislim da je taj vaš ON nama bilo šta napravio. Mislim da smo to što pripisujemo njemu sami sebi napravili. Napravili su oni koji su mu šenili uz nogavice dok je delio Srbiju na pokrajine, oni koji su hapsili kako koji Srbin glas digne, oni što su ga čuvali po svu noć stojeći uz drvo dok on živi hedonistički. Služinčad su uništila domaćinsku Srbiju. Nije tu kriv on, on to sam nije mogao.
rade.radumilo rade.radumilo 13:13 25.11.2015

Re: SFRJ

Napravili su oni koji su mu šenili uz nogavice dok je delio Srbiju na pokrajine


Što se toga tiče, mi (mislim KP Srbije) smo tražili pokrajine, njegov prvobitni plan je bio samo šest republika.

domaćinsku Srbiju

Kada se otarasimo mitova, možda počnemo i da gradimo progresivno društvo.
predatortz predatortz 13:15 25.11.2015

Re: SFRJ

Kada se otarasimo mitova, možda počnemo i da gradimo progresivno društvo.


Onda je vreme da batališ mit o Titu i Jugoslaviji.
mariopan mariopan 13:17 25.11.2015

Re: SFRJ

angie01

niko ne brani komunjarski rezim, ni rade ni ja,

Ni ja.....ali ti je ovo tačno
.ja i dalje tvrdim da je yu bila najbolja zemlja na ovim prostorima, sa svim slabostima- koje smo, kao sto vec rekoh, mogli-trabli da popravimo, umesto totalnog unistavanja...zivela sam i napolju, u raznim zemljama, pa nemam ni tu frustraciju da mi je neko nesto dao dzabe, pa sad toga vise nema i kukam jer to vise ne ide tako

Kao i ceo komentar
smrtfasizmu smrtfasizmu 13:55 25.11.2015

Re: SFRJ

@jkt2010

Endži bre, ti nisi ni svesna koliko ti je Vampir sa Dedinja sjeb'o mozak. Sad si našla da mi praviš hijerarhiju vampira... Kao, ovaj naš je bio do jaja, kakvih vampira ima... Umro bre pre 35 godina, još vas drži pod magijom, a ovamo kao bio od slabijih vampira?!? Idi begaj bre...


@jkt2010, why so serious?

rade.radumilo rade.radumilo 14:11 25.11.2015

Re: SFRJ

Onda je vreme da batališ mit o Titu i Jugoslaviji


Ja se upravo borim protiv mita da je sada bolje nego što je bilo tada. Što ne znači da je tada bilo dobro, samo je sada mnogo gore...
mariopan mariopan 14:11 25.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
Umro bre pre 35 godina, još vas drži pod magijom, a ovamo kao bio od slabijih vampira?!? Idi begaj bre...


U osnovi, postoje dve vrste ljudi:
- oni koji misle svojom glavom
- oni koji više vole da neko drugi misli umesto njih

Ovi drugi žale za periodom diktature. Sve je bilo njima podređeno. Jedini njihov posao je bio ono što oni vole - da ne razmišljaju.


Pa izvini, ali ja mislim da mi i sada imamo diktatora koji hapsi ako slučajno misliš i to naglas kažeš?
Naprimer - Andrej Fajgelj.
Na stranu šta god da je rekao. On je uhapšen zbog "verbalnog delikta" koji više ne postoji (ili postoji) kao osnova za hapšenje?
Ili napad na članicu saveta za borbu protiv korupcije, a pre toga prebijanje njenog kolege - koje policija ignoriše, to jest "istražuje"?
Ona je praćena, zastrašivana...i sve me podseća na praćenje pokojnog Ćuruvije? pu pu pu
....da ređam još?
predatortz predatortz 14:12 25.11.2015

Re: SFRJ

Pa izvini, ali ja mislim da mi i sada imamo diktatora koji hapsi ako slučajno misliš i to naglas kažeš?


I ja to mislim.
mariopan mariopan 15:10 25.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
Pa izvini, ali ja mislim da mi i sada imamo diktatora koji hapsi ako slučajno misliš i to naglas kažeš?


I ja to mislim.

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:43 25.11.2015

Re: SFRJ

mi (mislim KP Srbije) smo tražili pokrajine


Kojom logikom dođe do toga da smo mi KP Srbije, leba ti?

I ako su oni to tražili, to su oni, komunisti, nismo mi nikako. Došla bagra, otela vlast i sjebala Srbiju, i sad smo je kao mi sjebali.

Da li su Srbiju sjebali komunisti Miloš i Petar, ili koumisti Josip i Stane, baš je svejedno, komunisti su i jedni i drugi.

alselone alselone 19:03 25.11.2015

Re: SFRJ

Da li su Srbiju sjebali komunisti Miloš i Petar, ili koumisti Josip i Stane, baš je svejedno, komunisti su i jedni i drugi.



Ko ne zna da napravi a ume da uništi?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:10 25.11.2015

Re: SFRJ

alselone
Da li su Srbiju sjebali komunisti Miloš i Petar, ili koumisti Josip i Stane, baš je svejedno, komunisti su i jedni i drugi.



Ko ne zna da napravi a ume da uništi?


Kom uništi
alselone alselone 19:16 25.11.2015

Re: SFRJ

Kom uništi



Kako mi je žao što 'nakav čovek propade. Kad je on još imao muda to da kaže, a na šta danas liči. Na babu trandžu, pre operacije.
jkt2010 jkt2010 23:23 25.11.2015

Re: SFRJ

rade.radumilo
Onda je vreme da batališ mit o Titu i Jugoslaviji


Ja se upravo borim protiv mita da je sada bolje nego što je bilo tada. Što ne znači da je tada bilo dobro, samo je sada mnogo gore...

To tebi možda, jer niti znaš šta je sloboda, niti šta bi radio sa njom i da je prepoznaš.

Toliko si glup da ne kapiraš ni da nigde na svetu nije kul da podvodiš rođenu zemlju okupatoru - to ti je bre kao da nudiš ženu komšiji, jer bolje jebe od tebe, a možda ti i da bakšiš. Gluperdo bre pokvarena.
rade.radumilo rade.radumilo 08:55 26.11.2015

Re: SFRJ

Gluperdo bre pokvarena.


Ko ti drma kavez?
smrtfasizmu smrtfasizmu 15:52 26.11.2015

Re: SFRJ


Ko ti drma kavez?


Svako pominjanje Marsala, SFRJ i antifasizma "drma kavez" svim fasistima. Jebe ih Marsal i 35 godina posle smrti. I ne mogu mu nista. Eno mu grob na Dedinju, sto ga ne posete? Ta nemoc ih cini veoma nervoznim pa onda vredjaju ovako preko interneta jer im je to krajni domet. Ubise se da "objasne" kako je SFRJ bila sranje u odnosu na danasnju Srbiju sto je totalni idiotizam.

SFRJ je zlatno doba Balkana a Tito je jugoslovenski Perikle. Sa svim svojim manama, ta drzava je bila vrhunac drzavnosti Juznih Slovena. Sve pre i posle toga je pad.

Danasnja "drzava" Srbija je klero-fasisticka struktura vodjena ratnim zlocincima, mafijom, kriminalcima, i nekolicinom naivnih budala.

Gledaj sad fasiste kako ce da se zalepe za ovaj komentar. Posmatraj samo. Kroz dupe ce da progovore u odbranu fasizma i pljacke iz prostog razloga sto su - kao ljudi - najobicnija govna.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:57 26.11.2015

Re: SFRJ

SFRJ je zlatno doba Balkana a Tito je jugoslovenski Perikle. Sa svim svojim manama, ta drzava je bila vrhunac drzavnosti Juznih Slovena. Sve pre i posle toga je pad

Како је ово нетачно.
Шта фали Словенцима? Они су и политички и економски задовољни.
Шта фали косовским Албанцима, који су остварили своју вековну тежњу за државом, а ускоро и за присаједињењем са Алабанијом?
Хрвати? И њима је сан остварен...
rade.radumilo rade.radumilo 16:01 26.11.2015

Re: SFRJ

Шта фали Словенцима? Они су и политички и економски задовољни.

Хрвати? И њима је сан остварен...


Aha, ali tek pošto su posle jedne unije uskočili u drugu.

Шта фали косовским Албанцима, који су остварили своју вековну тежњу за државом, а ускоро и за присаједињењем са Алабанијом?


Toliko su srećni zbog toga, da se u hiljadama uputiše u Nemačku, da im prenesu koliko su srećni zbog toga i kad su već tamo, da se ogrebu za apanažu namenjenu tražiocima azila.
gedza.73 gedza.73 16:26 26.11.2015

Re: SFRJ

Ubise se da "objasne" kako je SFRJ bila sranje u odnosu na danasnju Srbiju sto je totalni idiotizam.

SFRJ poredimo sa normalnim zemljama u istom vremenskom periodu.

SFRJ je zlatno doba Balkana a Tito je jugoslovenski Perikle.

Dosta Rumuna slično tvrdi za Čaušeskog. Mrkonjić za Miloševića.

Gledaj sad fasiste kako ce da se zalepe za ovaj komentar.



Kroz dupe ce da progovore u odbranu fasizma i pljacke iz prostog razloga sto su - kao ljudi - najobicnija govna.

SFRJ i antifasizma "drma kavez" svim fasistima.

Ti stvarno misliš da koka-kola osvežava? Ono 'nema neželjenih efekata'?
Niko ne spori antifašizam. Uporedo sa antifažizmom je nasilno uveden politički i ekonomski poredak koji karakteriše sovjetski blok država. Sve pod plaštom 'narodne volje' bilo je otimanja, zatvaranja, nasilnog udruživanja.
Da li ubicu oslobađa odgovornosti što je preveo bakicu preko ulice i dao 100 eura uličnom pevaču?
Meni deluje da bi 'antifašisti' voleli standard Švajcarske a da žive u samoupravljanju, po mogućstvu doživotno zaposlenje sa platom i slobodnim danima po potrebi (za svinjokolj, radnička odmarališta, 1. maj, 29. novembar, dane i dane ustanaka i boraca, sletove).
šta da ti kažem? Odraslo se. Život 'oće i da boli.

rade.radumilo
Toliko su srećni zbog toga, da se u hiljadama uputiše u Nemačku, da im prenesu koliko su srećni zbog toga i kad su već tamo,

Ono je više delovalo kao da je seoski poglavica, posle plemenskog saveta, rekao
-'ajde ti, ti i ti sa porodicama sutra na put. Da vidimo kako sledeći mogu da prođu.
ali tek pošto su posle jedne unije uskočili u drugu.

Tačno. Ali su sami odabrali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:36 26.11.2015

Re: SFRJ

Gluperdo bre pokvarena.


E jbg jkt, zar ne može bez ovoga?
Ti i ja smo, vidim, po pitanju komunista i Jugoslavije sličnog stava, ali brate,
zar nema drugog načina da komunistima objasniš da pojma nemaju nego ovako?

Zašto je obavezno da neko ko je u zabludi bude pokvarena gluperda?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:38 26.11.2015

Re: SFRJ

Gledaj sad fasiste kako ce da se zalepe za ovaj komentar. Posmatraj samo.


A to si očekivao? :)
Misliš nešto si mnogo pametno ili mnogo iritantno napisao, pa će da se lepe?
Jok brate, precenjuješ ti sebe, očigledno.
predatortz predatortz 17:43 26.11.2015

Re: SFRJ

hoochie coochie man
Gledaj sad fasiste kako ce da se zalepe za ovaj komentar. Posmatraj samo.


A to si očekivao? :)
Misliš nešto si mnogo pametno ili mnogo iritantno napisao, pa će da se lepe?
Jok brate, precenjuješ ti sebe, očigledno.


A fašista je, drugovi, ko?
Svaki onaj, drugovi, koji ne misli kao mi je fašista!

Ne mogu da se odlučim da li mi je ono što je blogokolega pod nikom 'smrtfašizmu' napisao smešno, ili pak tužno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:51 26.11.2015

Re: SFRJ

Ne mogu da se odlučim da li mi je ono što je blogokolega pod nikom 'smrtfašizmu' napisao smešno, ili pak tužno.


Ma samo glupo, cenim.

Misli čovek, uh al sam pametan, uh al sam im skres'o, sad će da se lepe.
Fašista, izraz, je tu samo da izazove te toliko željene reakcije na njegov komentar, jer to mu je cilj, očigledno.
Posle se divi samom sebi.
Budalasto.

A to igranje sa izrazom fašisti, (ili genocid) je toliko često da je već banalizovalo i sam fašizam i genocid.

Svaka šuša sve živo proglašava fašizmom i genocidom da je već postalo normalno da se na to i ne osvrće.

predatortz predatortz 17:56 26.11.2015

Re: SFRJ


A to igranje sa izrazom fašisti, (ili genocid) je toliko često da je već banalizovalo i sam fašizam i genocid.

Svaka šuša sve živo proglašava fašizmom i genocidom da je već postalo normalno da se na to i ne osvrće.


U tome i jeste keč! Kome je u interesu da se bagateliše reč genocid? A naše budale se lepe kao muve na lepak...

Da vidiš kako Jevreji škripe zubima kada se pomene fraza 'srebrenički genocid'. Reaguju žešće nego bilo ko od nas. Ljudi ne daju da se umanjuje ono što se njima desilo, kad smo mi već glupi i trpimo da nam zvono oko vrata meću.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:02 26.11.2015

Re: SFRJ

Da vidiš kako Jevreji škripe zubima kada se pomene fraza 'srebrenički genocid'.


Pa s pravom.

Svrsati u istu kategoriju streljanje ratnih zarobljenika i ono što se dešavalo Jevrejima je zaista nemoralno.

I na ovu konstataciju često krenu priče o relativizaciji ili čak osporavavanju zločina u Srrebrenici.
Aman ljudi ne, nikako ne, samo dajte da napravimo razliku jer ona zaista postoji.
predatortz predatortz 18:06 26.11.2015

Re: SFRJ

hoochie coochie man
Da vidiš kako Jevreji škripe zubima kada se pomene fraza 'srebrenički genocid'.


Pa s pravom.

Svrsati u istu kategoriju streljanje ratnih zarobljenika i ono što se dešavalo Jevrejima je zaista nemoralno.

I na ovu konstataciju često krenu priče o relativizaciji ili čak osporavavanju zločina u Srrebrenici.
Aman ljudi ne, nikako ne, samo dajte da napravimo razliku jer ona zaista postoji.


E, sad smo najebali! Sad će da dođe Braja da nam objasni koliki smo zlikovci!

A sad da se uozbiljim, pošto sam ja načeo ovu temu.
Ono što se desilo u Srebrenici je težak zločin, velika sramota na obrazu onih koji stoje iza toga. Samo čovek poremećenog uma može reći da je to bilo ok. Ali, tu tragediju toliko zloupotrebljavaju razni, samo da bi oprali svoje krvave ruke, da to izaziva revolt i najsmirenijih ljudi koje poznajem.
deset_slukom deset_slukom 18:10 26.11.2015

Re: SFRJ

Jedna neobavezna asocijacija po ovom pitanju...

Sud u Hagu je presudio da je u Srebrenici bio genocid.
Sud u Hagu je instrument zapadnih (Američkih) sila.
Amerikom (svetom) upravljaju Jevreji.
Jevreji škripe zubima kada se pomene fraza 'srebrenički genocid'

Mnogo, bre, komplikovano.
predatortz predatortz 18:11 26.11.2015

Re: SFRJ

Amerikom (svetom) upravljaju Jevreji.


Glupost!

ZUROF
deset_slukom deset_slukom 18:15 26.11.2015

Re: SFRJ

predatortz
Amerikom (svetom) upravljaju Jevreji.


Glupost!


Ne tvrdim to ja. Kao što rekoh, asocijacija. Ovakve (i slične) tvrdnje se nalaze obično na istim izvorima, u različitim situacijama. Upotrebljavaju se prema potrebi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:23 26.11.2015

Re: SFRJ

E, sad smo najebali! Sad će da dođe Braja da nam objasni koliki smo zlikovci!


Ni Hitler nam nije ravan :)
Ali, tu tragediju toliko zloupotrebljavaju razni, samo da bi oprali svoje krvave ruke, da to izaziva revolt i najsmirenijih ljudi koje poznajem.


Na neki uvrnut način to relativizuje i sam zločin.

Kad shvatiš da neko preteruje, a nije teško shvatiti da ovde ima mnogo preterivanja, njega prestaneš da uzimaš za ozbiljno, pa sumnjaš u sve o čemu govori, i o onom delu koji je istina.
Tako zamišljam nekog neutralnog posmatrača koji uvidi preterivanja i pomisli, ma ovi lupetaju, ko zna šta se tamo stvarno desilo, i da li se desilo išta strašno.
A jeste strašno. Strašno i za žrtve i za Srbe.

Samo istina je poštovanje žrtava, a preterivanje je manipulacija njima zarad koristi živih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana