Astrologija| Film| Filozofija| Religija| Sex

Nisu Srbi za državu. Daj Nemce!

krkar RSS / 30.11.2015. u 02:21

regenwetter-verkehr.jpg


S je bio dušanovački mangup, frajer, kozer, zajebant, švaler, muvator i lafčina velikog srca. Po profesiji šofer. Negde oko 1985. vrati se S iz Nemačke besan kao ris: majku švapsku, Hitler, Gestapo, SS, partizani... Šta je bilo?

Zvala me jedna fina gospođa seli majku iz Minhena. Uzmem špediter
(zatvoreni kamion za selidbe), stignem tamo 3-4 sata ranije, rešim da iskoristim vreme i promenim u kamionu ulje. Kupim Valvolin, bolji triput od ovih naših, stanem u nekoj mirnoj ulici iznad slivnika, podvučem se, otvorim karter, ispustim ulje, sipam novo ulje, taman da krenem - policija. Uzmu mi papire, dođu i neka komunalna kola sa žutom rotacijom, pa još neka kao laboratorija, skinu rešetku spuste neko čanče u slivnik, uzmu uzorak, pojavi se komšija koji me video i prijavio. Pa kod sudije za prekršaje i rebne mi 6400 maraka. 500 DM kaznu i 5900 za čišćenje onog slivnika od ulja.

- Pa dobro, platio si lekciju.

Jesam, mater im nemačku, nikad više neću da im menjam ulje na ulici tamo.

- A kod nas?

E za nas me boli patka, ovde niko ne kontroliše i ne kažnjava.

Tadašnji "mi" je, doduše, bila Jugoslavija mada kažu da je i tada nekakva Srbija postojala (ne verujem, popovi i današnji veliki Srblji kunu se da Srbi nisu smeli ni da pisnu ni da mrdnu, ali nećemo sad o tome, nije to tema).

Glede činjenice da Srbija nije u stanju da vrši jednostavne organizacione, nadzorne i regulatorne funkcije, predlažem da prestanemo da se zezamo da ovde domoroci mogu da vode državu nego da lepo zamolimo jednu Bavarsku koja je dokazano organizovana država da dođe i preuzme sve. Da se ukinu svi srbijanski zakoni a prepišu bavarski. Tojest, neka srbijanski zakoni ostanu za politiku i ostale gluposti bez kojih raja ne može, ali da se za sve iz domena tehnike, organizacije, javnog reda... samo prevedu bavarski/nemački zakoni i dovedu tamošnji policajci i sudije da ih sprovode. Ne moraju ni da uče srpski, samo neka deru po xhepu.

Pa kad već ne umeju Srbi, neka Nemci reše:

1. Parkiranje na invalidska mesta
2. Blokiranje požarnih prolaza i izlaza za slučaj opasnosti
3. Neovlašćene i nestručne "popravke" liftova od strane neovlašćenih i nestručnih firmi
4. Krađu struje sa bandera
5. Bespravnu vožnju kola sa stranim, najčešće bosanskim, tablicama
6. Blokiranje saobraćaja u glavnim ulicama zaustavljanjem sa 4 migavca
7. Protivpropisno parkiranje vozila GSP na dorćolskim trotoarima
8. Parkiranje na zelenim površinama
9. Splavove sa neispravnim i nepropisnim električnim, vodovodnim i kanalizacionim instalacijama
10. Parkiranje po trotoarima bez ostavljanja obaveznog prolaza za pešake (1,60 m)
11. Nepoštovanje propisa o evakuacionim vratima sa prinudnim otvaranjem u javnim objektima
12. Izdavanje registracionih nalepnica bez odlaska na tehnički pregled
13. Rad ugostiteljskog osoblja bez sanitarnog i zdravstvenog pregleda i sanitarne knjižice
14. Lešinarenje taksista na aerodromu i pretrpavanje svih taksi stanica i prostora oko njih
15. Blokiranje trotoara kojekakvim terasama, žardinjerama, saksijama i ostalim neovlašćenim preprekama

Mrzelo me dalje od 15, siguran sam da ima najmanje 1500.



Komentari (763)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 02:26 30.11.2015

Urbane legende

To sa ovim što je menj'o ulje pa pros'o u šaKt sam čuo i ja negde početkom devedesetih. Jedino nije bila Nemačka, nego Švajcarska.
Ali svejedno, lepa basna. I poučna.
Zato kod nas ima zezanje. Nemaju oni dušu ko mi
krkar krkar 02:31 30.11.2015

Re: Urbane legende

Ali svejedno, lepa basna.


S je još živ i zdrav, iako malkice nagluv, i još uvek živi na istoj dušanovačkoj adresi na kojoj je ceo život proveo.

A što si ti lik iz basne - e to nije bitno za temu bloga.
blogovatelj blogovatelj 02:41 30.11.2015

Re: Urbane legende

A što si ti lik iz basne - e to nije bitno za temu bloga.


Šta si se usplahirio, kano leptir. Ponovo numeš da pročitaš moje skrivene poruke.
Ajd da probam kao kad objašnjavam Filipu M - da, ja se u načelu slažem sa tobom, jedino mi je metod koji predlažeš ogavan. Ogavno ogavan. Zato te i podjebavam.
krkar krkar 02:52 30.11.2015

Re: Urbane legende

da, ja se u načelu slažem sa tobom, jedino mi je metod koji predlažeš ogavan.


Boli te uvo, ti si emigrirao i za tebe nikakve opasnosti nema.
blogovatelj blogovatelj 02:56 30.11.2015

Re: Urbane legende

Boli te uvo, ti si emigrirao i za tebe nikakve opasnosti nema.


Majka i sestra i familija mi žive u Srbiji. Misliš da ne bih voleo da lepše i bolje žive?
pallmma pallmma 08:18 30.11.2015

Re: Urbane legende

A što si ti lik iz basne -

Iz zoo vrta, drže tamo teške budale al se malo drugačije zovu, da ih deca vide i zapamte na vreme.

12. Izdavanje registracionih nalepnica bez odlaska na tehnički pregled.
Priznajem, to redovno radim. Platio tom nekom ili onom koji će kroz prste da mi progleda loše kočnice, ne dodje na isto. Makar nisam čekao red.

Ostalo se sve slažem. Nemci, dodjite!
krkar krkar 11:47 30.11.2015

Koči, koči

Ostalo se sve slažem. Nemci, dodjite!


E želim ti da ih ne dočekaš. Da se zakucaš u zid zbog loših kočnica i ubiješ samo sebe, nikog drugog.
pallmma pallmma 12:20 30.11.2015

Re: Koči, koči

E želim ti da ih ne dočekaš. Da se zakucaš u zid zbog loših kočnica i ubiješ samo sebe, nikog drugog.




duševan kakav jesi, nasmeja me tvoja dobrota. hello, bila je to šega, čisto da vidim reakciju.
znači, smiri se, misli na srce, pritisak.
albicilla albicilla 09:24 01.12.2015

Re: Koči, koči

Nego, ta parkiranja na mestima za invalide...

Bulevar Revolucije, bas na mestu Vladinog platana, tu je jedno mesto za invalide na kome je najcesce parkiran betonski blok, jer je iza njega prolaz pored banke, pa neki guzonjin sin iz iste parkira mecku u prolazu i onda pred mestom za invalide razvuce lanac s tablom "Zabranjeno parkiranje, prolaz".

Preko puta, bukvalno, je bila poslasticarnica s najboljim krempitama u gradu. zbog njih sam dolazio poizdalje. Onda su im digli rentu i oterali ih, a tu se uselio kafe koji je, u inat valjda komunalnoj policiji, postavio letnju bastu bas inznad mesta za parkiranje invalida - opet bukvalno, poklopili daskama mesto za parkiranje.

Moj Beograd? A gde sam sada ja?
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:36 30.11.2015

16:

16. Sve crkve u Srbiji, advokati, lekari, zubari... da izdaju PDV račune korisnicima usluga.
krkar krkar 02:51 30.11.2015

Re: 16:

16. Sve crkve u Srbiji


Možda da se protestanti ipak oslobode ove obaveze?

Filip Mladenović Filip Mladenović 02:57 30.11.2015

Re: 16:

Može, pod uslovom da se broj tzv. narodnih poslanika u srpskom parlamentu smanji sa 250 na 100 (sto)!

I da se u skupštinskom restoranu primenjuju komercijalne cene za pića i jela!
blogovatelj blogovatelj 02:57 30.11.2015

Re: 16:

Možda da se protestanti ipak oslobode ove obaveze?


I katolici.
krkar krkar 03:09 30.11.2015

Re: 16:

Može, pod uslovom da se broj tzv. narodnih poslanika u srpskom parlamentu smanji sa 250 na 100 (sto)!


A zašto baš 100? Kojim si to relevantnim metodima politologije ili možda fizičke hemije došao do optimalnog broja od 100 poslanika? zašto ne, na primer, 89 ili 23 ili 174 ili 566?

Ili je to nešto simbolično, 100 poza u Figurae veneris pa pošto je Skupština čista jebačina, onda baš toliko?
krkar krkar 03:09 30.11.2015

Re: 16:

I katolici.


Blago tebi!
anonymous anonymous 03:20 30.11.2015

Re: 16:

Filip Mladenović
16. Sve crkve u Srbiji, advokati, lekari, zubari... da izdaju PDV račune korisnicima usluga.



.....i honorarni novinari ....


st.jepan st.jepan 02:55 30.11.2015

A raja?

...da se za sve iz domena tehnike, organizacije, javnog reda... samo prevedu bavarski/nemački zakoni i dovedu tamošnji policajci i sudije da ih sprovode.

Nemački zakoni, policajci, sudije... OK, ali to ne bi bilo dostatno.
Morala bi i nemačka raja da se dovede.
Karika koja je tu ključna, a koja bi nedostajala, bio bi naime onaj savesni građanin koji bi nepočinstvo prijavio.
blogovatelj blogovatelj 02:59 30.11.2015

Re: A raja?

Karika koja je tu ključna, a koja bi nedostajala, bio bi naime onaj savesni građanin koji bi nepočinstvo prijavio.


Da, ima u funkcionisanju tako velikih sistema i taj faktor povratne sprege.
krkar krkar 03:07 30.11.2015

Re: A raja?

Karika koja je tu ključna, a koja bi nedostajala, bio bi naime onaj savesni građanin koji bi nepočinstvo prijavio.


Vrlo jednostavno: daj mu 20% naplaćene kazne. Da vidiš kako će da prijavljuju!
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:10 30.11.2015

Re: A raja?

Ako, na primer u Kalgariju ne pokosite travu ispred svoje kuće, prijave vas komšije. Potom plaćate kaznu + troškove košenja trave u režiji nadležne službe.

Moj rodjak je trenutno na stručnom usavršavanju u jednom holandskom gradu. Kao stanar u zgradi sa 4 sprata dobio je posebnu karticu, nalik kreditnoj, uz pomoć koje može da otvori kontejner kako bi bacio smeće!!!
krkar krkar 03:17 30.11.2015

Re: A raja?

dobio je posebnu karticu, nalik kreditnoj, uz pomoć koje može da otvori kontejner kako bi bacio smeće!!!


Osećam da će sad Jelica!
anonymous anonymous 03:21 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
Karika koja je tu ključna, a koja bi nedostajala, bio bi naime onaj savesni građanin koji bi nepočinstvo prijavio.


Vrlo jednostavno: daj mu 20% naplaćene kazne. Da vidiš kako će da prijavljuju!


.....dobar bizis bi od toga mogao da se napravi ....


....možda je u tome rešenje krize... ?


anonymous anonymous 03:24 30.11.2015

Re: A raja?

Filip Mladenović
Ako, na primer u Kalgariju ne pokosite travu ispred svoje kuće, prijave vas komšije. Potom plaćate kaznu + troškove košenja trave u režiji nadležne službe.

Moj rodjak je trenutno na stručnom usavršavanju u jednom holandskom gradu. Kao stanar u zgradi sa 4 sprata dobio je posebnu karticu, nalik kreditnoj, uz pomoć koje može da otvori kontejner kako bi bacio smeće!!!



....svako ima svoje smeće .....

....privatizovano ....

....da li plačaju po kilogramu ili kubiku....?
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:28 30.11.2015

Re: A raja?

U Holandiji je sve podredjeno imperativu da se troši što manje energije i da se što manje zagadjuje priroda.

Kada je moj rodjak stigao u taj holandski gradić, domaćini su mu, izmedju ostalog, dali na korišćenje i - službeni bicikl!
st.jepan st.jepan 03:39 30.11.2015

.

.
blogovatelj blogovatelj 03:39 30.11.2015

Re: A raja?

Ako, na primer u Kalgariju ne pokosite travu ispred svoje kuće, prijave vas komšije. Potom plaćate kaznu + troškove košenja trave u režiji nadležne službe.


A ti bi plakao da te Vučić maltretira kad bi neko tako nešto pokušao u Beogradu.
Ovo kažem samo da bih pokušao da te nateram da probaš da uključiš mozak i shvatiš da problem nije samo u drugima, nego i u tebi. Mada, slutim da je moj napor zaludan.
krkar krkar 03:50 30.11.2015

Re: A raja?

Mada, slutim da je moj napor zaludan.


Sad je u zanosu od dana Pokojne republike. Probaj za jedno 10-15 dana, tad nema ništa revolucionarno. Ali nemoj da čekaš 22.12.
krkar krkar 03:51 30.11.2015

Re: A raja?

.....dobar bizis bi od toga mogao da se napravi ....


....možda je u tome rešenje krize... ?


To je vrlo stari princip poznat još u antici a uobičajen u južnoevropskim gradovima-državama srednjeg veka. U nekima je onaj ko prijavi dobijao i polovinu naplaćene kazne.
princi princi 04:15 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
.....dobar bizis bi od toga mogao da se napravi ....


....možda je u tome rešenje krize... ?


To je vrlo stari princip poznat još u antici a uobičajen u južnoevropskim gradovima-državama srednjeg veka. U nekima je onaj ko prijavi dobijao i polovinu naplaćene kazne.

Pa da, ne kažu za džabe da Nemci nisu mogli da se odbrane od doušničkih prijava tokom Drugog sv. rata u Beogradu. Savesni građani prijavljivali svoje komšije.

Tačno zamišljam scenu, učiteljica pita dete šta mu radi tata a dete ponosno: "Prijavljuje komšije policiji."

Krkare, bre, tebe k'o policajac da je pravio a ne lekar. Samo bi nekog prijavljivao i kažnjavao, pisao mandatne kazne...
krkar krkar 04:19 30.11.2015

Re: A raja?

Krkare, bre, tebe k'o policajac da je pravio a ne lekar. Samo bi nekog prijavljivao i kažnjavao, pisao mandatne kazne...


Privremeno, samo dok se stoka ne nauči redu.
princi princi 04:30 30.11.2015

Re: A raja?

Kazne same po sebi baš ništa ne rešavaju. U Kini za prevare i pronevere imaš najdrastičnije kazne, gubiš glavu, pa ti je Kina jedna od nakorumpiranijih država na svetu. Po meni, sve ove stvari, a možeš da ih nakačiš još bar hiljadu, rešava transparentnost. Srbija je država kakva je zbog muljanja, zbog dođeš mi, dođem ti, zbog plemenskih veza koje jedino funkcionišu, zbog toga što u sveopštoj muljačini svako gleda kako da što više zagrabi (i u tome Srbi nisu nikakav izuzetak; mogao bi u isti kontekst da staviš Vikinge, Jevreje, Nemce, isto bi se ponašali). Elem, ono što je Srbiji potrebno je transparentnost, na svakom nivou. Tek s tim će građani steći poverenje u državu, u društvo i počeće da se gradi poverenje između građana i građana i države.
urbana_gerila urbana_gerila 04:30 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
Karika koja je tu ključna, a koja bi nedostajala, bio bi naime onaj savesni građanin koji bi nepočinstvo prijavio.


Vrlo jednostavno: daj mu 20% naplaćene kazne. Da vidiš kako će da prijavljuju!



gestapo moli građane da više ne potkazuju - nemačka će bankrotirati!

svi zatvori su odavno dupke puni, građani i dalje biraju zatvor umesto novčane kazne, a mi, kao odgovorna i civilizovana vlast koja drži do zakona - ipak isplaćujemo tih 20%.

nego, krkar, jesi li ti to zaboravio kako se završilo kada je švaba onomad zavodio vlast, ili ti je samo brajović hakovao nalog?
krkar krkar 04:42 30.11.2015

Re: A raja?

U Kini za prevare i pronevere imaš najdrastičnije kazne, gubiš glavu, pa ti je Kina jedna od nakorumpiranijih država na svetu. Po meni, sve ove stvari, a možeš da ih nakačiš još bar hiljadu, rešava transparentnost.


Kina je čisti Vučićland. Jer tamo ne gubi glavu svako ko mulja i krade, čak ni svako koga uhvate nego samo onaj koji nema dovoljno dobra leđa ili nije dovoljno platio Koga Treba.

Tako da se tu slažemo samo što ja to ne bih nazvao transparentnost nego opšta primenjivost propisa bez obzira na status i položaj prekršitelja.

Nije Nemačka uređena zemlja zato što su oni svesniji nego što su bolje dresirani. I što imaju građansku srednju klasu koja svoju stabilnost zasniva na uređenosti, na činjenici da postoji kritična masa ljudi koji poštuju zakone i žele da to rade i drugi. E TO je ono što Srbiji fali.

I srednja klasa i spremnost da se zakon poštuje.
krkar krkar 04:44 30.11.2015

Re: A raja?

kada je švaba onomad zavodio vlast


Da, da, samo sam čekao koji će se mudrac dosetiti ovog argumenta.

Ali kad je već pomenuto, Nemci su i odmazdu sprovodili pedantno i vraćali viškove u zatvore. Za razliku od Srba koji su aljkavi i ošljari i u ubijanju (vidi: Hag i sličlni sudovi).
urbana_gerila urbana_gerila 04:49 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
kada je švaba onomad zavodio vlast


Da, da, samo sam čekao koji će se mudrac dosetiti ovog argumenta.

Ali kad je već pomenuto, Nemci su i odmazdu sprovodili pedantno i vraćali viškove u zatvore. Za razliku od Srba koji su aljkavi i ošljari i u ubijanju (vidi: Hag i sličlni sudovi).



krkar krkar 04:57 30.11.2015

Re: A raja?

urbana_gerila




Nadasve originalno i inteligentno. Baš kao što se od tebe i moglo očekivati. Daj sad još jedan klip gde neko prdne a svi se smeju.
urbana_gerila urbana_gerila 05:04 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
urbana_gerila




Nadasve originalno i inteligentno. Baš kao što se od tebe i moglo očekivati. Daj sad još jedan klip gde neko prdne a svi se smeju.



nemaš ti pojma šta od mene možeš očekivati.
smisla za humor što se tiče - moj je neki pomeren, samo ja uživam.
emsiemsi emsiemsi 06:42 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
U Kini za prevare i pronevere imaš najdrastičnije kazne, gubiš glavu, pa ti je Kina jedna od nakorumpiranijih država na svetu. Po meni, sve ove stvari, a možeš da ih nakačiš još bar hiljadu, rešava transparentnost.


Kina je čisti Vučićland. Jer tamo ne gubi glavu svako ko mulja i krade, čak ni svako koga uhvate nego samo onaj koji nema dovoljno dobra leđa ili nije dovoljno platio Koga Treba.

Tako da se tu slažemo samo što ja to ne bih nazvao transparentnost nego opšta primenjivost propisa bez obzira na status i položaj prekršitelja.

Nije Nemačka uređena zemlja zato što su oni svesniji nego što su bolje dresirani. I što imaju građansku srednju klasu koja svoju stabilnost zasniva na uređenosti, na činjenici da postoji kritična masa ljudi koji poštuju zakone i žele da to rade i drugi. E TO je ono što Srbiji fali.

I srednja klasa i spremnost da se zakon poštuje.

Ма све је то ОК итд ...
Тешко је код нас очекивати искорак по питањима које отвараш, тј. питањима комуналног реда --- због тога што смо ми друштво редукованог скупа приоритета.
Јер --- 84,6% становништва има проблема како да се прехрани, тако да све остале обавезе испуњава редуковано.
Када ће бити боље, тешко је рећи, но, да ће бити боље - верујем (јер има много више оних који Србију, и Србе, воле, него таквих као ти - који ју, и њих, мрзе).
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:03 30.11.2015

Re: A raja?

blogovatelj
Karika koja je tu ključna, a koja bi nedostajala, bio bi naime onaj savesni građanin koji bi nepočinstvo prijavio.


Da, ima u funkcionisanju tako velikih sistema i taj faktor povratne sprege.




tess tess 07:45 30.11.2015

Re: A raja?

Nije Nemačka uređena zemlja zato što su oni svesniji nego što su bolje dresirani.

Ne dresirani, funkcionalno artikulisani.
I što imaju građansku srednju klasu koja svoju stabilnost zasniva na uređenosti, na činjenici da postoji kritična masa ljudi koji poštuju zakone i žele da to rade i drugi.

Da, tačno tako.
freehand freehand 08:10 30.11.2015

Re: A raja?

Nije Nemačka uređena zemlja zato što su oni svesniji nego što su bolje dresirani. I što imaju građansku srednju klasu koja svoju stabilnost zasniva na uređenosti, na činjenici da postoji kritična masa ljudi koji poštuju zakone i žele da to rade i drugi. E TO je ono što Srbiji fali.

I srednja klasa i spremnost da se zakon poštuje.

Ovde si u pravu. Samo što se srednja klasa ne uvodi dekretom niti se oblikuje zabranama i kaznama, nego nastaje kroz proces ekonomskog osamostaljivanja i kulturnog napretka.
To što govoriš podrazumeva evoluciju i dug i uporan trening i države i građana.
martin_krpan martin_krpan 08:13 30.11.2015

Re: A raja?

Filip Mladenović
Ako, na primer u Kalgariju ne pokosite travu ispred svoje kuće, prijave vas komšije. Potom plaćate kaznu + troškove košenja trave u režiji nadležne službe.

Moj rodjak je trenutno na stručnom usavršavanju u jednom holandskom gradu. Kao stanar u zgradi sa 4 sprata dobio je posebnu karticu, nalik kreditnoj, uz pomoć koje može da otvori kontejner kako bi bacio smeće!!!


To je zato što ljudi razmišljaju o vrijednosti imovine. Ako imaš ruinu sa ksenofobnim grafitima u komšiluku, jasno je da i tebi opada vrijednost imovine.

Srbija je po pitanju organizovanja lokalne zajednice 100% mrtva. Tu se i dalje očekuje od države da poduzme nešto a policija nije nadležna za uništavanje lične imovine ukoliko nema prijetnji smrću i sl. a komunalnu policiju odavno treba rasformirati jer je beskorisna.

Jedini koncept je da grupe građana plaćaju ozbiljne security organizacije koje bi garantovale red.
alselone alselone 08:25 30.11.2015

Re: A raja?

Elem, ono što je Srbiji potrebno je transparentnost, na svakom nivou. Tek s tim će građani steći poverenje u državu, u društvo i počeće da se gradi poverenje između građana i građana i države.


Treba krenuti od malog. Nedozvoljavanje svercovanja u busu ili izlivanja ulja u kanalizaciju stvara utisak reda. Kada to vaspostavimo onda mozemo na ozbiljnije stvari.

Broken windows theory
pallmma pallmma 08:45 30.11.2015

Re: A raja?

Privremeno, samo dok se stoka ne nauči redu.




5. Bespravnu vožnju kola sa stranim, najčešće bosanskim, tablicama

g.radicevic g.radicevic 10:08 30.11.2015

Re: A raja?

Samo što se srednja klasa ne uvodi dekretom


Si potpuno siguran da ovde i to nije moguće. Nemoj da te tajno društvo TNT demantuje. I ne dekret, nego ''zakon o obaveznom uvođenju srednje klase u najmanjoj količini od 80% upisanih u biračke spiskove'' da se uvede ako treba.




pedjalon pedjalon 11:09 30.11.2015

Re: A raja?

Tako je i meni moja žena dala na korišćenje službeni bicikli.
krkar krkar 11:55 30.11.2015

Rajetinstvo je izbor, sopstveni

Тешко је код нас очекивати искорак по питањима које отвараш, тј. питањима комуналног реда --- због тога што смо ми друштво редукованог скупа приоритета.
Јер --- 84,6% становништва има проблема како да се прехрани, тако да све остале обавезе испуњава редуковано.


Po običaju si potpuno u pravu:

Prosečni Srbin koji efektivno radi recimo 1h 35min a iz firme krade bar toalet papir ako nema šta drugo i za to prima, recimo 300 € - a on ZNA da zaslužuje najmanje 600 - od gladi oseti poriv da parkira na zelenu površinu. A parking ne može da plati jer mu svaka kinta treba za slavu na koju će da potroši 600 € da neko ne pomisli da je on golja (preostala hrana će, naravno, da se baci jer ko će treći dan da jede hladnu prasetinu)!

Kolektivna dijagnoza!!!

који ју


Znam ja da si ti nepismen, kako i dolikuje patriJoti, nego otkad si počeo da pišeš na hrvatskom?
krkar krkar 12:57 30.11.2015

Re: A raja?

Ne dresirani, funkcionalno artikulisani.


Eh, čovekoljupka, ona je to lepše rekla!

Proces obično kreće kao dresura. Ako pređe u funkcionalnu atrtikulaciju znači da su svi segmenti dresure bili uspešni. Posle čak više ne mora država da dresira subjekte, samodresiraju se međusobno.
krkar krkar 13:01 30.11.2015

Re: A raja?

To je zato što ljudi razmišljaju o vrijednosti imovine. Ako imaš ruinu sa ksenofobnim grafitima u komšiluku, jasno je da i tebi opada vrijednost imovine.


Kako će "ljudi" da razmišljaju o vrednosti imovine kad je njihova bila džabe? Mi već godinama ne uspevamo da sredimo ruiniranu fasadu jer pola stanara uopšte ne razume da MI moramo da sredimo fasadu a ne "država". Ali kako objasniti vrednost imovine ženi koja je dobila od države stan kao društveni i posle ga "otkupila" za 1000 maraka?

A tek babi sa I sprata koja živi sama u 90 kvadrata, ne plaća ni čistačicu, kintu nikad ni za šta nije dala. Njen je argument da se ona za to borila. Posle mi kažu da zaista jeste, da je na konju sa šmajserom 44. ušla u zgradu i oslobodila stan.

Morala je, doduše, konja da ostavi u prizemlju. Klizavo mu bilo stepenište a lift mali.
angie01 angie01 13:09 30.11.2015

Re: A raja?

OK, ali to ne bi bilo dostatno.
Morala bi i nemačka raja da se dovede.


pa ne bi!

I ovi nasi koji tamo zive, lepo su se uklopili i postuju pravila, jer znaju da ce u suprotnom biti snakcionisani.

Vec sam pisala, na nekom putu po Evropi, ispred nas neka mecka, ( a i sta bi drugo:), sve pazi, na brzinu, odstojanje, prilikom preticanja, ono, ko streber, sve do momenta kada smo presli nasu granicu, k'o da mi je neko okrenuo saltanje, odmah dao gas do nedozvoljene brzine, krenuo slalom, sa secom, i kao vrhunac potvrde da je stigao u domovinu, spontano je otvorio prozor- biiiip i lagano istresao pikslu kroz isti na sred puta....ono, prodisao covek opusteno.
krkar krkar 13:51 30.11.2015

Kako od rulje praviti građane

Samo što se srednja klasa ne uvodi dekretom niti se oblikuje zabranama i kaznama, nego nastaje kroz proces ekonomskog osamostaljivanja i kulturnog napretka.
To što govoriš podrazumeva evoluciju i dug i uporan trening i države i građana.


Kolarac, glavna muzička scena Srbije (govorim o muzici sa notama, ne o zapomaganju i arlaukanju kojekakvom za koje postoji i Sava Centar). Pošto mračni komunizam nije dovoljno poživeo da napravi Operu - to je što je.

E pa na tom Kolarcu ta kakva-takva srbijanska srednja klasa (tj. ono malo što je od nje preostalo i što nisu gilipteri sa džaba kartama koje u bloku kupuju javna preduzeća) ulazi u koncertnu salu sa kaputima.

Jedan mali ali značajan korak u stvaranju te mitske srednje klase bio bi da se razvodnicima da nalog da sa kaputima ne puštaju u salu već građane upućuju na garderobu koja je, uzgred budi rečeno, besplatna.

To bi teoretski moglo i bez Nemaca... ali iz nekog razloga još se nije desilo.
kalaf kalaf 14:13 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
Vrlo jednostavno: daj mu 20% naplaćene kazne. Da vidiš kako će da prijavljuju!

Koje kazne one od 500DM .
20% od nista je nista (crva nije ni bilo). Kod nas ljudi idu u Padinjak da odleze za 1000 dinara, a neko ce da ti plati 500 jura ili sta ti ja znam. U kom ti svetu zivis covece...
krkar krkar 14:32 30.11.2015

Re: A raja?

Koje kazne one od 500DM .
20% od nista je nista (crva nije ni bilo). Kod nas ljudi idu u Padinjak da odleze za 1000 dinara, a neko ce da ti plati 500 jura ili sta ti ja znam. U kom ti svetu zivis covece...


Zaplena imovine. Pa da vidiš kako se nađu pare!

Evo ti primer iz života:

Moj komšija ima na spratu iznad 2 stana. Niko ne zna ni šta radi ni od čega živi, žena mu je ćata za platu u lošoj firmi. On, žena 3 dece u stanu od 40 kvadrata. U međuvremenu kupi stan pored od nekih 70 kvadrata*.

U tom drugom stanu ne prebaci struju na sebe**. Računi stižu na bivšeg vlasnika kojeg, naravno, više nema. Komšija izdaje novokupljeni stan, naravno, na crno bez papira i plaćenog poreza. E, ali nagomilaju se neplaćeni računi i jednog dana dođe EDB i iseče struju za novokupljeni stan, onu koja se još vodi na Vlasnika Bivšeg.

Komšiji se pobune zakupci da nemaju struje ali on nema nameru da plati, nije je nikad ni imao. Nego ode u ormar sa strujomerima da preveže novokupljeni stan na zajedničku struju (ili nečiju, svakako ne na svoje brojilo). Megjutoa, zezne se, izazove kratki spoj i požar. U panici otvori hidrant i krene da poliva instalaciju polovine zgrade (dva su glavna ormana), glavne osigurače, uklopne satove i strujomere. Naravno, sve poiskače, požar se proširi, cela zgrada bez struje, dođu vatrogasci i policija a kad su videli da je ovaj zadobio ozbiljne opekotine (3. stepen po rukama, 2. po licu) dođe i hitna pomoć.

3 dana cela zgrada bez struje jer EDB neće da radi dok se sve ne osuši. Verovatno tehnički potpuno ispravno i opravdano. Celoj zgradi propadne sve iz zamrzivača, samo najbanalniju stvar navodim, da ne spominjem da smo svi mogli da izgorimo ili ostanemo bez kapitalne imovine u slučaju da smo uspeli da pobegnemo.

E, sad dolazi vrhunac: nema odgovornosti. Pojela maca.

Policija rekla da neće podnositi krivičnu prijavu jer "štete nema". Privatno policajac rekao predsedniku kućnog saveta greota još i prijavu da podnosimo, dosta mu što se opeko.

EDB, koja takođe ima pravo da podnese krivičnu prijavu, nije to napravila. Opet tumačenje nekog iz EDB, naravno nezvanično (ne odgovaraju ni na mailove ni na preporučena pisma, čak ni sa povratnicom) ima čovek malu decu.

Dakle, svakog zabole.

Nego, kaže mi drugi komšija odozgo da ovaj nije platio dug (ne znam je li brojilo preneo na sebe) - ali da se stan i dalje iznajmljuje i da unutra struje ima.

I šta onda normalan građanin ovog Srbistana da poželi nego da dođe Nemac sa velikom batinom?



*) Pitanje 1: od kojih para, kako zarađenih i je li na njih plaćen porez?
**) Pitanje 2: Je li ovo moguće igde osim u Srbiji?
inco inco 14:41 30.11.2015

Re: A raja?

Filip Mladenović
Moj rodjak je trenutno na stručnom usavršavanju u jednom holandskom gradu. Kao stanar u zgradi sa 4 sprata dobio je posebnu karticu, nalik kreditnoj, uz pomoć koje može da otvori kontejner kako bi bacio smeće!!!


A je l' ti rođak objasnio zašto to tako funkcioniše? Šta sprečava prosečnog gedžu (domaćeg il' uvoznog) da samo zafrljači kesu pored zaključanog kontejnera jerbo neće da plaća za uslugu (a samim tim i karticu) i šta ga tera da u situacijama kad je kontejner pun vrće kesu s đubretom nazad kući (makar i kasnio tamo kuda je krenuo) pa zove službu da isprazne kontejner pa tek kad to odrade nosi kesu u kontejner?

Zato što mu na kontejneru lepo piše da će da ga oderu 90-120-190€ (lokalne vlasti to određuju) ak' to uradi. Pitaš se kako će da znaju koji je gedža to uradio? Računaju na komšije da cinkare? Ma jok, daleko jednostavnije - otvore kesu, istresu đubre i traže unutra bilo šta što može da ukaže na vlasnika. Kad nađu, lepo napišu kaznu (plus naplate utrošeno vreme na odnošenje nepropisnog đubreta i traženje njegovog vlasnika) pa se ti ponovo zajebavaj. Evo recimo šća kaže opština u 'di Šešelj ima povremeni boravak:

Bij heterdaad krijgt u een zogenoemde strafbeschikking. U krijgt een geldboete van € 90 en moet het huisvuil direct verwijderen. Het bedrag van € 90 is door het Openbaar Ministerie vastgesteld. U krijgt de boete binnen enkele weken via het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) thuisgestuurd. Als u bij heterdaad uw huisvuil niet zelf opruimt, doet de gemeente dit. De kosten hiervoor worden dan wel bij u in rekening gebracht.

Bij niet-heterdaad krijg u een zogenoemde spoedeisende bestuursdwang opgelegd. Het huisvuil wordt door de gemeente weggehaald en daarna onderzocht. Een deel van de kosten die de gemeente hierbij maakt, wordt bij u in rekening gebracht. De 1e keer betaalt u € 126 per overtreding. Bij de 2e overtreding wordt een hoger bedrag in rekening gebracht: € 160. Vanaf de 3e overtreding is het bedrag € 194 per overtreding. Begaat u meerdere keren een overtreding, dan legt de gemeente u een dwangsom op.


(Google Translate će ti zadovoljavajuće odraditi posao ak' nisi bio dovoljno zaludan da učiš ovaj krajnje nepotrebni jezik)

Pa sad ti ili uredno plaćaj 'đubrarinu' (i pazi da ne zagubiš karticu, replejsment košća 10-50€) il' pazi da slučajno u đubre ne baciš nešto adresirano na tebe, svoju vizitku il' bilo šta tome slično pa kome se prvom smuči. A još ako si ubacio baterije ili sličan no-no otpad u kesu zajedno sa nekim spamom koji ti je stigao na adresu - e tek tad si jeb'o čvorka.

Zato to tako funkcioniše, a ne zato što su kontejneri zaključani. Uostalom, u mnogim gradovima (ili čak samo delovima gradova) nema zaključanih kontejnera al' je kaznena politika ista. Đubre ide u kontejner - stavi ga van istog i neko će da pretrese kroz tvoje đubre da nađe ko si a onda se češaj 'di te ne svrbi.


anonymous
....da li plačaju po kilogramu ili kubiku....?


Po stambenoj jedinici, najčešće, negde je to prilagođeno broju ljudi prijavljenih na toj adresi. Negde se cela ta operacija 'socijalizuje' pa se plaća iz budžeta umesto direktno od građana.

Većina novih kontejnera skuplja statistiku koliko ko đubreta baca (frekventnost i težinu) al' se za sad, koliko znam, to koristi samo radi optimizacije frekventnosti odnošenja. Ne bi me začudilo da počnu i da naplaćuju individualno jednog dana jerbo koliki god Holanđani bili socijalisti mlogo ne vole da socijalizuju lične troškove - zato mož' da vidiš veselo društvance na polasku iz kafane kako uredno svako čeka da plati šta je popio/pojeo, il' da strpljivo zaokružuju i lupaju po kalkulatoru individualne cene sa zajedničkog računa e da bi svako do u cent platio samo svoje.


Filip Mladenović
U Holandiji je sve podredjeno imperativu da se troši što manje energije i da se što manje zagadjuje priroda.


Nije tačno. U Holandiji je, kao i u svakoj normalnoj državi, sve podređeno imperativu da stanovnici iste žive u što većem blagostanju što najčešće znači - sve je podređeno sticanju i čuvanju bogatstva. Pošto još nismo došli do stadijuma da se pare prave i bez ljudi (a i pitanje je onda koji bi bio smisao para) moraš ljudima da obezbediš sredinu gde se neće pogušiti od zagađenja i pocrkati od boleština, te se zato pazi na životnu sredinu.

Tamo gde nema mnogo ljudi (il' ti ljudi prave manje para nego što bi mogla neka druga aktivnost na tom prostoru) Holandija itekako nema problem da pravi ekološki haos - pitaj svog rođaka da se raspita okolo šta Holanđani misle o kompaniji NAM (Nederlandse Aardolie Maatschappij), inače u 40% u vlasništvu države, pogotovo šta o njima misle ljudi iz provincije Groningen (evo Guardian je to lepo sažvakao) - kompaniji koja je omogućila Holandiji da bude najveći proizvođač gasa u Evropskoj Uniji (i da tek za dvadesetak posto kaska za Norveškom). Ka' su pare u pitanju, ko šiša ekologiju... A pare su goleme!


Filip Mladenović
Kada je moj rodjak stigao u taj holandski gradić, domaćini su mu, izmedju ostalog, dali na korišćenje i - službeni bicikl!


Ovo nema veze sa ekologijom, trošenjem ili bilo čemu sličnom - većina holandskih gradova je tako 'dezajnirano' da je brže stići biciklom nego kolima ili javnim prevozom. Većina kompanija koje posluju van grada (niže cene rente i raznorazne komunalne takse) će ti dati službeni automobil - voz je svakako ekološkije rešenje al' bi ti to bilo tri dana jahanja a vreme je novac. Dakle, dobio je službeni bicikl zato što je procenjeno da će tako najbrže stizati na posao.
rade.radumilo rade.radumilo 15:00 30.11.2015

Re: A raja?

I šta onda normalan građanin ovog Srbistana da poželi nego da dođe Nemac sa velikom batinom?


Al da povedu i neke Švajcarce sa sobom.

Hebote, na starom gradu u Ženevi imaš terasu na strani prema parku. Da se ne bi natezali sa svakom budalom koja bi se naslonila na ogradu, lepo su poređali klupe naslonom okrenute ogradi i pribijene jedna uz drugu. Otprilike metar i po od ograde. Jedini način da dođeš do ograde jeste da preskačeš klupe. Pa ti izvoli.
Na nekoliko mesta sam video kako su predupredili bahato parkiranje. Prosto mesta, na kojima bi bahata stoka parkirala iako je zabranjeno, pošto je ultra-zgodno mesto. Dali su nekim umetnicima da postave svoje kreacije u kamenu. Većinom samo stenčuge poređane u nekom tripu. Svaka oko polovče tone ili više, između mogu da prođu biciklisti i pešaci, al' kola jok.
emsiemsi emsiemsi 15:46 30.11.2015

Re: Rajetinstvo je izbor, sopstveni

krkar

...
Znam ja da si ti nepismen, kako i dolikuje patriJoti, nego otkad si počeo da pišeš na hrvatskom?

Глупости !
krkar krkar 15:52 30.11.2015

Re: Rajetinstvo je izbor, sopstveni

Глупости !


Ma gluposti pišeš i inače ali na hrvatskom - e to je nešto novo!
kalaf kalaf 16:29 30.11.2015

Re: A raja?

inco
A je l' ti rođak objasnio zašto to tako funkcioniše? Šta sprečava prosečnog gedžu (domaćeg il' uvoznog) da samo zafrljači kesu pored zaključanog kontejnera jerbo neće da plaća za uslugu (a samim tim i karticu) i šta ga tera da u situacijama kad je kontejner pun vrće kesu s đubretom nazad kući (makar i kasnio tamo kuda je krenuo) pa zove službu da isprazne kontejner pa tek kad to odrade nosi kesu u kontejner?

Zato što mu na kontejneru lepo piše da će da ga oderu 90-120-190€ (lokalne vlasti to određuju) ak' to uradi. Pitaš se kako će da znaju koji je gedža to uradio? Računaju na komšije da cinkare? Ma jok, daleko jednostavnije - otvore kesu, istresu đubre i traže unutra bilo šta što može da ukaže na vlasnika. Kad nađu, lepo napišu kaznu (plus naplate utrošeno vreme na odnošenje nepropisnog đubreta i traženje njegovog vlasnika) pa se ti ponovo zajebavaj.

To ti je ono kako mali perica zamislja kako funcionise policijska drzava na zapadu.
Naravno sve te urbane legende su nista no obicna glupost.
Jel zaista mislis da je komplikovano paziti da ne bacis djubre sa adresom (dakle samo pazis da ne bacas koverte)?
Koji drugi nacin postoji da te identifikuju? Ako si Srbin pa bacas domacu ambalazu? Skidaju ti otiske sa plasticne ambalaze?
Nema neko druga posla nego ce da se zahebava sa time.
A i to preturanje po djubretu, ajd malo razmisljaj logicno. Neka je i kazna 120evra ako te uhvate, sta mislis koliki je procenat ljudi koje preturajuci po djubretu identifikuju, 10-20%?
Jel mislis da se za 120 evra isplati preturati 10 kesa za djubre, koliko je to radnih sati ljudi koje preturaju? Koliko kosta njihov radni sat? Jel mislis da ce neko da posluje sa gubitkom?

A i te price kontejneri na karticu i ostale, ajd otidji u tipican islamski kvart u Amsterdamu i probaj da zamislis koliko se kazni za ilegalno bacanje djubreta godisnje napise?
Sve ove price su nista drugo nego proseravanje, jer ma kolko uredjena zemlja bila, mozes da nadjes i te kako delova gde nista od tih civilizaovanih zakona jednostavno ne vazi (da je taj Krkarov poznanik otisao u prosecano tursko predgradje u Berlinu koja je sansa da bi mu se ista dogodilo, ajd ne budimo naivni)...

kalaf kalaf 16:39 30.11.2015

Re: A raja?

krkar
Zaplena imovine. Pa da vidiš kako se nađu pare!

Evo ti primer iz života:

Moj komšija ima na spratu iznad 2 stana. Niko ne zna ni šta radi ni od čega živi, žena mu je ćata za platu u lošoj firmi. On, žena 3 dece u stanu od 40 kvadrata. U međuvremenu kupi stan pored od nekih 70 kvadrata*.

Koju bre imovinu da plene, ti zaista zivis u oblacima. Takvih kao tog tvog komsije ima u promilima. Najveci broj ljudi, nema nista, shvati nista pod milim bogom. Celu kucu da im zaplenis i prodas na dobos ne bi naplatio samo troskove plenidbe i dobosa, a kamoli da bi nesto drugo moglo da se plati.
Izadji malo iz kruga dvojke, pa se prosetaj po pasivnijim krajevima da vidis kakva je situacija...
rade.radumilo rade.radumilo 16:48 30.11.2015

Re: A raja?

Jel zaista mislis da je komplikovano paziti da ne bacis djubre sa adresom (dakle samo pazis da ne bacas koverte)?


Baš onaj koji frljne đubre kroz terasu, vodi računa o tome da ne baci gornji deo računa za fiksni ili infostan i slično u đubre. Proveri još da nije ostavio i neke vlasi kose i tragove DNK.

Jel mislis da se za 120 evra isplati preturati 10 kesa za djubre, koliko je to radnih sati ljudi koje preturaju?


Ovde pričamo o uređenim kvartovima, u kojima je to toliko redak slučaj da se ozbiljno bave time.

A i te price kontejneri na karticu i ostale, ajd otidji u tipican islamski kvart u Amsterdamu


Krkarov poznanik otisao u prosecano tursko predgradje u Berlinu


Pa dobro, gastarbajterski kvartovi u velikim metropolama. Ajde ti sad lepo obiđi Beograd, Novi Sad, Niš, pa mi nađi ijedan kvart u kome ne postoji neka budala, iz neke zgrade, koja ne baca kesu sa đubretom kroz prozor. Nađi makar jedno naselje u ova tri grada u kome neka majmunčina nije parkirala u hebenoj raskrsnici! Tri godine nisam znao da li je krajnja leva traka na jednoj raskrsnici na Medaku samo za levo ili levo i pravo, jer uvek stoje parkirana vozila u toj traci do samog semafora, pa ne vidim oznake na asfaltu! Znak je naravno odvaljen, sve to vreme, U svakoj drugoj prometnoj ulici neki idiot stane i upali sva četiri, dok trkne po cigare, a gužva se razvije preko pola užeg centra grada.
kalaf kalaf 17:02 30.11.2015

Re: A raja?

rade.radumilo
Ovde pričamo o uređenim kvartovima, u kojima je to toliko redak slučaj da se ozbiljno bave time.

A i te price kontejneri na karticu i ostale, ajd otidji u tipican islamski kvart u Amsterdamu


Krkarov poznanik otisao u prosecano tursko predgradje u Berlinu


Pa dobro, gastarbajterski kvartovi u velikim metropolama. Ajde ti sad lepo obiđi Beograd, Novi Sad, Niš, pa mi nađi ijedan kvart u kome ne postoji neka budala, iz neke zgrade, koja ne baca kesu sa đubretom kroz prozor.

40% Pariza, 30% Brisela, 25% Berlina, u zbiru vise ljudi nego cela Srbija i to u super uredjenim zemljama. Kako su majku mu onda uredjene zemlje kad toliki procenat svoje populacije ne mogu da civilizuju???
Otkud onda nepostovanje zakona tamo, sto ne iskorene to, kad su tako uredjeni i superiorni?

A ti bas mislis da bas u svakom kraju u Srbiji bacaju djubre kroz prozor???

Sa vama nacosima se bas ne moze razgovarati normalno.
princi princi 17:09 30.11.2015

Re: A raja?

Јбг, опасност оваквих дискусија је што човек лако може да склизне у расистичка срања, па да потеже аргументе како су муслимани (или Индуси, или Пакистанци, или Арапи) овакви или онакви. Треба се чувати тога.
kalaf kalaf 17:22 30.11.2015

Re: A raja?

princi
Јбг, опасност оваквих дискусија је што човек лако може да склизне у расистичка срања, па да потеже аргументе како су муслимани (или Индуси, или Пакистанци, или Арапи) овакви или онакви. Треба се чувати тога.

Fantastican lakmus papir za ove blogovske nacose. Ako je drzava savrsena i nesto ne valja, onda mora da je u pitanju hebena imigrantska stoka .
A ako je kao kod nas onda je cela nacija degenericna...
princi princi 17:28 30.11.2015

Re: A raja?

Fantastican lakmus papir za ove blogovske nacose.

Taj sam!
pallmma pallmma 17:36 30.11.2015

Re: Kako od rulje praviti građane

E pa na tom Kolarcu ta kakva-takva srbijanska srednja klasa (tj. ono malo što je od nje preostalo i što nisu gilipteri sa džaba kartama koje u bloku kupuju javna preduzeća) ulazi u koncertnu salu sa kaputima.


najbolje na celom blogu.
emsiemsi emsiemsi 18:20 30.11.2015

Re: Rajetinstvo je izbor, sopstveni

krkar
Глупости !


Ma gluposti pišeš i inače ali na hrvatskom - e to je nešto novo!

Видим да инсистираш на нечему што не разумем - мислиш на хрватској ћирилици или ?
cane cane 19:31 30.11.2015

Re: A raja?

A je l' ti rođak objasnio zašto to tako funkcioniše? Šta sprečava prosečnog gedžu (domaćeg il' uvoznog) da samo zafrljači kesu pored zaključanog kontejnera jerbo neće da plaća za uslugu (a samim tim i karticu) i šta ga tera da u situacijama kad je kontejner pun vrće kesu s đubretom nazad kući (makar i kasnio tamo kuda je krenuo) pa zove službu da isprazne kontejner pa tek kad to odrade nosi kesu u kontejner?


ne znam sta ga sprecava u holandiji, ali svajcarce ni kazne ne sprecavaju da svercuju djubre u francusku.


inco inco 20:43 30.11.2015

Re: A raja?

kalaf
To ti je ono kako mali perica zamislja kako funcionise policijska drzava na zapadu.
Naravno sve te urbane legende su nista no obicna glupost.


Jedino što mali Perica živi u toj istoj Holandiji i zna lično dva primera kojima su stizale čestitke od komunalnog. No evo, valjda ćeš ti da mi objasniš kako bolje znaš od mene kako to funkcioniše u 'mom dvorištu'.


kalaf
A i te price kontejneri na karticu i ostale, ajd otidji u tipican islamski kvart u Amsterdamu i probaj da zamislis koliko se kazni za ilegalno bacanje djubreta godisnje napise?


Mogu ja? Mogu ja? Sa tvojim velikim poznavanjem zapada složićeš se da je Indische Buurt jedan tipičan imigrantski kvart u Amsterdamu sa verovatno najvišim procentom muslimana. Ja vidiš proveo tamo neko vreme i, o čuda, ljudi uredno bacaju đubre u kontejnere. Tamo su inače otključani kontejneri pa nema ni izgovora za ostavljanje đubreta na ulici.

A ti koliko pominješ Turke i muslimane, čovek bi pomislio da imaš neke žešće predrasude...
krkar krkar 21:36 30.11.2015

Cortina d'Ampezzo


Prošle zime sam bio u Dolomitima, prvi put posle 7-8 godina. Ni na jednom izletištu, ni na jednom parkingu, nigde pored puta nema kanti za smeće (samo po gradu po banderama one sasvim male kante da možeš da baciš maramicu i papirić od žvake.

Svuda obaveštenja da je provincija Belluno ukinula kontejnere i kante za smeće na javnim mestima jer se smeće plaća po količini - ko ga proizvede treba i da plati za njegovo uklanjanje i reciklažu. Od hotelskih gostiju zahteva se da sve smeće koje tokom dana naprave bace u hotelske kante a hoteli su dužni da predvide kapacitet za sve goste.

I, da vidiš - stvar funkcioniše. Ne samo što funkcioniše nego otkako razdvajaju smeće i recikliraju ukupna cena odnošenja otpada po domaćinstvu i po stanovniku - pala!

krkar krkar 21:43 30.11.2015

Re: A raja?

Najveci broj ljudi, nema nista, shvati nista pod milim bogom.


Nema ništa osim stana koji je priključen na divlje na struju, kola koja su im potrebna da dovlače džakove iz sela da bi mogli da žive u Beogradu (sa neispravnim kočnicama i ćelavim letnjim gumama, što to da kupuju kad im ne treba) i balkona sa kojeg bacaju praseće koske - iovako to kučići razvuku a u Beogradu broj avlijanera otprilike jednak broju stanovnika.

I onda im se zalomiš ti da ih braniš i pravdaš!
krkar krkar 21:46 30.11.2015

Re: A raja?

Sa vama nacosima se bas ne moze razgovarati normalno.


Vidim poznavalac zapadnoevropskih prestonica - tek sad shvatam da je to pravi bepegrillovarufakisovski antifašistički anarhista, jedan od onih gologuzana što bi redistribuirali postojeću imovinu.

Tuđu, naravno!

Filip za početnike, samo malo alav i bez onog zanosa.
cane cane 23:14 30.11.2015

Re: A raja?

Hebote, na starom gradu u Ženevi imaš terasu na strani prema parku.


hebote i do zeneve je stigao.

tess tess 08:00 01.12.2015

Re: A raja?

Eh, čovekoljupka,

:)
tess tess 08:03 01.12.2015

Re: A raja?

I ovi nasi koji tamo zive, lepo su se uklopili i postuju pravila, jer znaju da ce u suprotnom biti snakcionisani.

Angie01, opet brkaš sankcije i eutanaziju.

rade.radumilo rade.radumilo 09:02 01.12.2015

Re: A raja?

hebote i do zeneve je stigao


Jesam, za razliku od mrso*uda kojima je super, ovakva situacija, u Srbistanu, dokle god ima za pečenje, rakiju i meze, a nisu videli ništa dalje od Haniotija. Oputovao sam razne zemlje "Zapada" i "Istoka". Obilazio turističke znamenitosti, ali i zavirivao po ćoškovima i budžacima, gledao kako ljudi žive, koji su im problemi. Velike gradove i sela i gradiće po zapizdinama. Išao i privatno i službeno, evo ima više od 35 godina, kako sam prvi put prešao granicu. Upoređivao sa ovim parčetom Balkana.
Priznajem, ostale su mi još Amerike i Australija, neposećeni ali radim na tome, radim na tome.
cane cane 14:37 01.12.2015

Re: A raja?

rade.radumilo
hebote i do zeneve je stigao


Jesam, za razliku od.


Cek cek, da nisi ti onaj zika zeneva?


rade.radumilo rade.radumilo 15:28 01.12.2015

Re: A raja?

Cek cek, da nisi ti onaj zika zeneva?


Ko?
cane cane 19:37 01.12.2015

Re: A raja?


Ko?


ovaj

rade.radumilo rade.radumilo 09:43 02.12.2015

Re: A raja?

ovaj


Moram da priznam da nisam odgledao niti jednu epizodu te TV serije. Tako da ne kapiram.
angie01 angie01 21:35 02.12.2015

Re: A raja?


Moram da priznam da nisam odgledao niti jednu epizodu te TV serije.





e, hebiga sad, kako onda covek s tobom da razgovara?!
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:11 30.11.2015

чекензи аусвајс цу фил

zdavanje registracionih nalepnica bez odlaska na tehnički pregled

Ви Европљани га много тупите. По неким селима овде и не постоји технички преглед, региструју ти возило уколико имаш поседовни лист, друго их не занима. Чак ни потврду о осигурању не траже, рачунају ваљда да је то твој проблем а не њихов. Додуше, с времена на време шаљу поштом позив да се појавиш да ти провере емисију и то је све.
tyson tyson 06:15 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

По неким селима овде и не постоји технички преглед, региструју ти возило уколико имаш поседовни лист, друго их не занима. Чак ни потврду о осигурању не траже, рачунају ваљда да је то твој проблем а не њихов. Додуше, с времена на време шаљу поштом позив да се појавиш да ти провере емисију и то је све.

Naravno; small government. Amerika.


little_radojica little_radojica 06:16 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

marco_de.manccini
zdavanje registracionih nalepnica bez odlaska na tehnički pregled

Ви Европљани га много тупите. По неким селима овде и не постоји технички преглед, региструју ти возило уколико имаш поседовни лист, друго их не занима. Чак ни потврду о осигурању не траже, рачунају ваљда да је то твој проблем а не њихов. Додуше, с времена на време шаљу поштом позив да се појавиш да ти провере емисију и то је све.


Било на National Geografic једаред како је амерички авион пао па је каснија истрага утврдила да је било мало до нимало контроле у одржавању истог. Па се неко у ланцу досетио да продаје шрафиће мало лошијих спецификација (по принципу "нећ' то никУд, ти инжењери само нешто паметују, ма држаће и овај!". Код вас јенкија све може док се нешто страшно не деси и док се неко не буни. А и онда се нагодите и терај даље (шалим се мало, додајем уље на ломачу стереотипова, па нек гори блог)
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:46 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

marco_de.manccini
zdavanje registracionih nalepnica bez odlaska na tehnički pregled

Ви Европљани га много тупите. По неким селима овде и не постоји технички преглед, региструју ти возило уколико имаш поседовни лист, друго их не занима. Чак ни потврду о осигурању не траже, рачунају ваљда да је то твој проблем а не њихов. Додуше, с времена на време шаљу поштом позив да се појавиш да ти провере емисију и то је све.


I moje je jedno od tih sela. A ako ti upadne sekira u med, pa kupiš nov automobil, prvih četiri ili pet godina ne moraš na te provere emisija uopšte da ideš.

A i što bi neku babu tamo za šalterom u DMV-u zanimalo u kakvom su ti stanju kočnice, homokinetički zglobovi ili šare na gumama? Ako zbog toga ubiješ nekog, ili sebe, to je onda predmet zanimanja advokata oštećene strane (ožalošćene porodice). Čak i oni službenici što ti izdaju vozačku dovolu, pa te nameste na aparat za kontrolisanje vida, to rade, onako, baš reda radi, verovatno nikad niko nije pao taj test, sem ako za šalter nije došao uz asistenciju službenog psa ili sa štapom u ruci.
princi princi 09:18 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Naravno; small government. Amerika.

Štono kažu, you say that like it's a good thing.
zilikaka zilikaka 09:51 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

srdjan.pajic
marco_de.manccini
zdavanje registracionih nalepnica bez odlaska na tehnički pregled

Ви Европљани га много тупите. По неким селима овде и не постоји технички преглед, региструју ти возило уколико имаш поседовни лист, друго их не занима. Чак ни потврду о осигурању не траже, рачунају ваљда да је то твој проблем а не њихов. Додуше, с времена на време шаљу поштом позив да се појавиш да ти провере емисију и то је све.


I moje je jedno od tih sela. A ako ti upadne sekira u med, pa kupiš nov automobil, prvih četiri ili pet godina ne moraš na te provere emisija uopšte da ideš.

A i što bi neku babu tamo za šalterom u DMV-u zanimalo u kakvom su ti stanju kočnice, homokinetički zglobovi ili šare na gumama? Ako zbog toga ubiješ nekog, ili sebe, to je onda predmet zanimanja advokata oštećene strane (ožalošćene porodice). Čak i oni službenici što ti izdaju vozačku dovolu, pa te nameste na aparat za kontrolisanje vida, to rade, onako, baš reda radi, verovatno nikad niko nije pao taj test, sem ako za šalter nije došao uz asistenciju službenog psa ili sa štapom u ruci.

Da, to su dva različita koncepta, pri čemu sam ja apsolutni pristalica onog prvog.
Naročito kad je u pitanju bezbednost.

Istina da se taj pristup sve više potiskuje od strane ovog druhog - radi šta hoćeš al ćeš štetu da platiš.
Recimo, nekadašnji pristup Nemačke, pa i nas koji smo mahom prepisivali DIN je bio da ti država propuše kako se postupa i kontroliše industrijska oprema koja je opasna. Pri tome su provere bile česte i jasno definisane, bez mogućnosti razlučitog tumačenja.. I moro si tog da se držiš jer te ta ista država proveravala i kažnjavala ako to ne radiš.
Da ne kažem da je u igri bila kako materijalna tako i krivična odgovornost.

E, onda je sa globalizmom u Evropu, pa posle i kod nas zaživeo drugi koncept. Imaš ti smernice, ali je polje široko. Uvek imaš načina da legalno uvatiš krivinu.
E, sad, taj isti koncept podrazumeva isplatu štete, al meni lično se ni najmanje ne dopada da neko glavu izgubi zato što je usvojen jeftiniji koncept ( jeftiniji za industrijalca, jer mu smanjuje troškove), a onda porodica dobija odštetu, ako i koliko uspe da istera.

Dakle, ni Švabe nisu što su bile, a mene neće čuditi da, ako nastavimo na ovaj način, uskoro počnu da se ruše mostovi i eksplodiraju rezervoari i diljem Evrope, kao što stradaju vozovi u Bangladešu.




princi princi 10:27 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Recimo, nekadašnji pristup Nemačke, pa i nas koji smo mahom prepisivali DIN je bio da ti država propuše kako se postupa i kontroliše industrijska oprema koja je opasna. Pri tome su provere bile česte i jasno definisane, bez mogućnosti razlučitog tumačenja.. I moro si tog da se držiš jer te ta ista država proveravala i kažnjavala ako to ne radiš.

Ma, dobro, isto je bilo i u USA tokom 50-ih i 60-ih, u vreme najveceg booma kojeg je svet verovatno ikad video. Tad su postavljene osnove svega onoga sto Amerika predstavlja danas: putna mreza, jumbo jetovi, let na Mesec, Apolo program, cak i razvoj interneta, DARPA i te radnje. Nista od toga nisu razvili privatnici, iza svega je stajala drzava. Onda ih je sjebao Vijetnam, naftna kriza 70-ih, kriza dugova u Juznoj Americi, i onda je dosao Regan. Posle toga je sve otislo u racq.
freehand freehand 10:37 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Dakle, ni Švabe nisu što su bile, a mene neće čuditi da, ako nastavimo na ovaj način, uskoro počnu da se ruše mostovi i eksplodiraju rezervoari i diljem Evrope, kao što stradaju vozovi u Bangladešu.

Stradaju vozovi i u Nemačkoj i Francuskoj.
Kao i petrohemijski kompleksi po SAD.
milojep milojep 10:58 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Onda ih je sjebao Vijetnam, naftna kriza 70-ih, kriza dugova u Juznoj Americi, i onda je dosao Regan. Posle toga je sve otislo u racq.

Ostalo je dosta toga njima i danas!
Primer: Poslednjih godina svu garderobu naručujem iz USA. Znam svoje brojeve tamo utvrđene i u 95% slučajeva nema greške! Jedino je pantalone malo nezahvalno kupovati online zbog krojeva.Što se tiče obuće nema greške!
A kod nas broj mi je u rasponu od XL do 5XL! Toliki je raspon i u kvalitetu.
Isto tako koliko god niska cena bila kod Amera, majice,duksevi i sl. kvalitet nikada nije bio na nivou bofla ili bačenog novca.Za to im skidam kapu.
princi princi 10:59 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Isto tako koliko god niska cena bila kod Amera, majice,duksevi i sl. kvalitet nikada nije bio na nivou bofla ili bačenog novca.Za to im skidam kapu.

Pa da, mada je to verovatno sve mahom napravljeno u nekom Bangladesu, Vijetnamu ili na nekoj Sri Lanci. Jbg, druze, US ti je veliko trziste... i to oni (Ameri) jako dobro znaju. Zato i mogu svakom da ubiju cenu.
milojep milojep 11:03 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

princi
Isto tako koliko god niska cena bila kod Amera, majice,duksevi i sl. kvalitet nikada nije bio na nivou bofla ili bačenog novca.Za to im skidam kapu.

Pa da, mada je to verovatno sve mahom napravljeno u nekom Bangladesu, Vijetnamu ili na nekoj Sri Lanci. Jbg, druze, US ti je veliko trziste... i to oni (Ameri) jako dobro znaju. Zato i mogu svakom da ubiju cenu.


To je već druga a čini mi se i dosta puta ispričana priča
krkar krkar 11:41 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Stradaju vozovi i u Nemačkoj i Francuskoj.


Stradaju. Ali retko zbog namernog javašluka.

A i kad stradaju provede se detaljna i sveobuhvatna istraga i napravi se iskren napor da se sve što je moguće iz nje naučiti nauči i primeni.

Eto, opet ti Nemci!

Da citiram samo jedan deo ovoga. Pa da mi kažete možete li da zamislite da u Srbiji jedno preduzeće tako postupi. Mkar i da zamislite?

In July 1997, nearly one year before the disaster, Üstra, the company that operates Hanover's tram network, discovered fatigue cracks in dual block wheels on trams running at about 24 km/h (15 mph). It began changing wheels before fatigue cracks could develop, much earlier than was legally required by the specification. Üstra reported its findings in a warning to all other users of wheels built with similar designs, including Deutsche Bahn, in autumn 1997. According to Üstra, Deutsche Bahn replied by stating that they had not noticed problems in their trains.

zilikaka zilikaka 11:46 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

freehand
Dakle, ni Švabe nisu što su bile, a mene neće čuditi da, ako nastavimo na ovaj način, uskoro počnu da se ruše mostovi i eksplodiraju rezervoari i diljem Evrope, kao što stradaju vozovi u Bangladešu.

Stradaju vozovi i u Nemačkoj i Francuskoj.
Kao i petrohemijski kompleksi po SAD.

Komšija, uvek postoji nekad, al to nekad da ne bude često.
alselone alselone 11:47 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Da citiram samo jedan deo ovoga. Pa da mi kažete možete li da zamislite da u Srbiji jedno preduzeće tako postupi. Mkar i da zamislite?


Tesko, ali nije tajna da su Nemci mozda najorganizovanija nacija na planeti. Ali to nije razlog da zauzmu sve ostale drzave.

Treba uciti od njih, to nije nista pogresno. Ja mislim da ti zapravo to hoces i da kazes, samo imas malo viska testosterona pa te on ponese u ovo gromoglasno secenje knezova, jebanje majke svima i prizivanje okupacije.

krkar krkar 12:04 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

zilikaka





Pisalo se o tim temama na ovom blogu onoliko puta. Na primer:

Helikopter.

Voz.

Parni kotao.

Poplave.

Da ostanemo samo na ovim navedenim slučajevima. Ni jedna istraga nije završena, ni jedan rezultat objavljen, ni jedan primenjen, ni jedan eventualni krivac kažnjen...

Bangladeš!
zilikaka zilikaka 14:18 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

krkar
zilikaka





Pisalo se o tim temama na ovom blogu onoliko puta. Na primer:

Helikopter.

Voz.

Parni kotao.

Poplave.

Da ostanemo samo na ovim navedenim slučajevima. Ni jedna istraga nije završena, ni jedan rezultat objavljen, ni jedan primenjen, ni jedan eventualni krivac kažnjen...

Bangladeš!


Sve si u pravu i ništa nisi.

Ako država hoće da se uvede red negde,a ja neću, ona će mene čas posla naterati i reda će biti.
Obrnuto ne važi.

E, a to zato što kod nas još nije uspela nikako da se održi na vlasti treća generacija onih koje ne treba putati kako su stekli. Jerbo nailaze uvek neki novi da tako stiču.

...al sve to nas ne čini gorim narodima od drugih. To zajebi.

krkar krkar 14:55 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

...al sve to nas ne čini gorim narodima od drugih. To zajebi.


A inače si racionalna inžinjerka u svemu ... osim u Srpstvu!
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:28 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

A ako ti upadne sekira u med, pa kupiš nov automobil, prvih četiri ili pet godina ne moraš na te provere emisija uopšte da ideš.

Или ако возиш немачки аутомобил, онда не мораш никад ни ићи на тај тест, ни после пет година, ионако никад не падну.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:05 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

Da, to su dva različita koncepta, pri čemu sam ja apsolutni pristalica onog prvog.
Naročito kad je u pitanju bezbednost.


Ja nešto baš i nisam za to da se država petlja u bilo šta, pogotovu ako je kljakava i teško korumpirana (ovde ne mislim samo na Srbiju i Bangladeš, naravno). Postoji i koncept obaveznog osiguranja, pogotovu u oblastima gde imaš rizike po život i zdravlje ljudi, i to isto tako tera kompanije da preduzimaju mere, jer, ko je blesav da ti proda osiguranje ako će fabrika sutra da ti izgori i pobije zaposlene i okolne meštane? Ne kažem ni da ovo savršeno funkcioniše, nego navodim kao još jednu moguću opciju za razmatranje.

Nego, pre neku nedelju sam bio na predavanju gde se govorilo o ustupanju dela elektromagnetnog spektra, koji trenutno koristi vlada, za primenu u civilnim telekomunikacijama (to su pre svega radarski sistemi u civilnom i vojnom vaduPLOhovstvu, i federalnim službama, uglavnom oko 3.5GHz). Tačnje o deljenju tog dela spektra sa civilnim sistemom mobilne telefonije. I predavač, koji je inače inženjer, i federalac, je dobar deo sata posvetio tehnikalijama, pre svega objašnjavajući koliko su trenutni korisnici tog dela spektra (radarski sistemi) osetljivi na prisustvo signala, bilo kakvog, u njihovom opsegu. Što onda predstavlja ozbiljan tehnički problem pri deljenju spektra sa drugim sistemima. I kad je završio, krenu pitanja, i ja pitam čoveka: ko monitoriše delove spektra koji su u nadležnosti federalne vlade, kao što je recimo taj deo o kome je bilo reči (to ne radi FCC, nego NTIA). Kako, u kojim intervalima, itd. I čovek, nakon cele priče o osetljivosti sistema, teškoćama deljenja spektra, kritičnosti samih aplikacija (vodjenje, jelte, aviona), kaže da to redovno ne monitoriše - niko. I gotovo nikad. Tek ako se pojavi problem u sistemu, pa se posumnja da je iza toga neki inteferer, onda gledaju da ga ulove, ali to se, po njegovim rečima, nije desilo maltene nikad, pogotovu ne namerno (posle su kolege krenule da me zajebavaju zato što sam to uopšte pitao, sigurno nešto mrsim na tim frekvencijama, pa sam se onda kleo da ne mrsim, mada možda neki harmonik tu oće da upadne, jebeš ga, s tim harmonicima se nikad ne zna, i moraš stalno nešto da filtriraš...).


srdjan.pajic srdjan.pajic 18:10 30.11.2015

Re: чекензи аусвајс цу фил

marco_de.manccini
A ako ti upadne sekira u med, pa kupiš nov automobil, prvih četiri ili pet godina ne moraš na te provere emisija uopšte da ideš.

Или ако возиш немачки аутомобил, онда не мораш никад ни ићи на тај тест, ни после пет година, ионако никад не падну.


Da, to je ta nemačka tehnologija i DIN standardi, svaka im čast. Ali moraš na test svejedno, jer država treba da uknjiži tih 25 dolara po vozilu svake godine, ne razumem zašto samo ne povećaju cenu registracije za toliko, ako im baš treba lova, nego moraš da se cimaš do tog test postrojenja, koje je obično pored nekog zatvora ili rafinerije nafte na obodu grada, a unapred znaš da ćeš proći test. Valjda da se ispoštuje forma...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana