Astronomija| Kućni ljubimci| Ljubav| Religija| Sex

e-muhur

krkar RSS / 03.03.2016. u 13:09


FOTO%206%2019.02.2014..jpg

Pred sam kraj prošle godine pošalje država obaveštenje da će se završni računi za 2015. primati isključivo u elektronskom obliku, potpisani elektronskim potpisom. Mašala, kaže svako normalan, iako je ista stvar bila i prošle godine ali tada je, ako se ne varam, još postojala mogućnost predaje papirnih verzija. E, od 2016. samo e-poslovanje. Bravo, Srbijo!

Ali oćeš! Prvo nastane frka oko izdavanja elektronskog potpisa - svi navrli u poslednjem trenutku iako stvar postoji godinama, onomad je još lice bez zanimanja Tadić B, tada na funkciji precednika republike, nešto svečano potpisivalo elektronskim potpisom. U Srbiji postoji 6 ovlašćenih izdavalaca elektronskog potpisa iako tvrdnju da je MUP jedan od njih treba uzeti sa velikom rezervom. Svojevremeno kad sam menjao čipovanu ličnu kartu (debili su prvu seriju čipovane LK izdavali na 5 godina - da ih pitate zašpto nemaju pojma ni oni sami, valjda im bilo žao da im onolike šalter-sale stoje prazne a i nije dobro da narod ne podsetiš što češće da je samo stoka!) i dvared sam pokušavao da izvadim elektronski potpis u MUP-u (upisan na l.k.) i nisam uspeo, bilo obaveštenje "do daljeg se ne izdaje", ne sećam se više koji je bio razlog (neki jači!), slikao sam ali me mrzi da tražim, možda su pandurske šalteruše još učile slova.

Ne samo što je gužva za izdavanje e.p. krenula sredinom februara, nego je još dodatno neko potpuno nesuvislo saopštenje nekog državnog ili paradržavnog organa ljudima koji potpis nemaju napravilo dodatan zbun jer su svi shvatili da je za završni račun validan samo e.p. koji izdaje Privredna komora (PKS) pa je tek tamo nastalo ludilo.

Kad smo već kod PKS, jedan od najboljih pokazatelja koji idioti ovde upravljaju sistemom je činjenica da sve regionalne privredne komore sve zahteve popunjene u Kraljevu, Užicu, Vranju... po kuriru šalju u Beograd (kutije sa brdom papira, popunjeni zahtevi za izdavanje e.p.) pa se ti papiri prevrću sa jedne gomile na drugu i unose u računar - u centru Beograda, u sedištu PKS na ćošku Proleterskih brigada i Generala Ždanova! Arčiš poslovni prostor na jednoj od najskupljih lokacija u Srbiji, u strogom centru Beograda - da u njemu sede ćate i ukucavaju nešto u terminal!!! I boli te uvo jer si (para)državna krvopija i može ti se.

Pošto je rok za predaju završnog računa 29. februar (tačnije samo prvog dela tzv. statističkog izveštaja - praktično jedna redukovana tabela sa ulazom i izlazom), to je nastalo ludilo i u PKS i u APR. U APR, agenciji koja prima statističke izveštaje, koja godinama i mesecima unapred zna da će neposredno pred 29.2. primiti 155 000 elektronskih izveštaja (ili bi trebalo da zna) - dimenzionisali su sistem tako da im se pod pritiskom raspao. Te su onda sami sebi skočili u usta i najavili produžetak roka (koji je zakonski pa bi valjalo da se odluka o derogiranju zakona donese u nekoj zakonskoj proceduri ali jebeš proceduru i zakon, po običaju).

Dobro, de, prođe nekako i taj 29.2, uz sitne zajebancije jer ne može više ovlašćeno lice (recimo šef računovodstva) da e-potpiše završni račun nego mora baš direktor, ali bože moj, preživi se i taj gubitak nešto vremena (i živaca, što se mene tiče) dvaput godišnje. Ili lepo ako imaš dobru i pouzdanu šeficu računovodstva daš joj e.p. da sama potpiše u tvoje ime i mirna Bačka.

U utorak sednem sa šeficom računovodstva da vidim kako je prošlo, kaže ona da je aplikacija funkcionisala od prve i da smo predali kako treba. E jednom da i ovde radi kako treba, sad i završni račun (za kompletan z.r. sa papirima raznim u prilogu rok je 30.6.) predajemo elektronski, nema više onog zezanja sa papirima? Nema više onog sranja sa lupanjem štambilja? pitam ja.

I da i ne, kaže ona. Kako, bre, i da i ne? Pa lepo. Imaš elektronski izveštaj, formulari/aplikacija postoje - ali da bi bio validan moraš da podneseš i priloge: odluku o raspodeli dobiti, odluku o ovome i onome... Ali to iovako sve ja potpisujem, to može elektronski?

E, ne može! Nego u srbijanskoj verziji e-poslovanja sve to moraš da štampaš na papiru, potpišeš rukom, lupiš pečat, skeniraš i elektronski priložiš uz elektronski potpisani završni račun. I još dodatno da pošalješ kopiju poštom, overenu originalnim pečatom!

To vam je, gospodo, elektronsko poslovanje ovdašnje.


Obaška što pečat i nije obavezan, bar tako zakon kaže:

ZAKON O PRIVREDNIM DRUŠTVIMA

("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon i 5/2015)


Upotreba poslovnog imena, pečata i drugih podataka u dokumentima

Član 25

Poslovna pisma i drugi dokumenti društva, uključujući i one u elektronskoj formi, koji su upućeni trećim licima sadrže poslovno ili skraćeno poslovno ime, sedište, adresu za prijem pošte ako se razlikuje od sedišta, matični broj i poreski identifikacioni broj društva.

Društvo može uz poslovno ime da upotrebljava grb, zastavu, amblem, oznaku ili drugi simbol Republike Srbije ili strane države, domaće teritorijalne jedinice i autonomne pokrajine, međunarodne organizacije, uz saglasnost nadležnog organa te države, domaće teritorijalne jedinice i autonomne pokrajine ili međunarodne organizacije.

Društvo nije dužno da upotrebljava pečat u poslovnim pismima i drugim dokumentima društva, ako zakonom nije drugačije propisano.

Društvo ne može isticati prema trećim savesnim licima nedostatke u pogledu forme poslovnih pisama i drugih dokumenata propisane ovim članom.

Pa ti budi pametan i znaj KOJI zakon propisuje upotrebu pečata ako to nije zakon o privrednim društvima??? Treba za svaki slučaj proveriti da ne piše nešto u Zakonu o registraciji pomorskih brodova pod zastavom SR Srbije? Ili o zakonu o obaveznoj vakcinaciji koza i ovaca? (Ne dece, ovde se patriotizam meri po tome koliko NE vakcinišete svoje dete!!!)

Ili treba jednostavno postupiti po zakonu:

BtZYbuhIUAAzFgO.jpg


Doduše, ništa me ovo ne čudi:

ByUAgcpCQAAwVUY.jpg
1.jpg

08_1000x0.jpg

A putni nalog, naravno, postoji i dalje. I dalje je svaki polupismeni policajac ovlašćen da kontroliše poslovanje privatne firme!!!

e-Srbistan: e-dijagnoza!



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 19:47 03.03.2016

Re: Ojs, sivonjo

krkar
Није ми јасно да ти, тако промућуран, ниси укапирао да су то типична српска посла --- неки Србин решио да продаје тонере за штампаче, а други решио да продаје скенере - и зато је смишљено то да се најпре одштампа, па то исто, након ручног потписа - скенира.


Čarli, malo si se razobadao. Smiri se da te ne banujem.

Naravno, ja to samo zato što si Srbin. Jedan, jedini i jedinstveni, među ovolikim Klingoncima.

А, јбт, није ти требало ни три моја озбиљна поста (и да покажеш своје право лице итд...) и одмах би да ме банујеш - па не причамо сада о Усташама, него о озбиљним стварима.
satinelle satinelle 19:54 03.03.2016

Re: Inače,

Halcom ima pravilo da treba 5 dana od kada dobiju poštom potpisanu narudžbenicu sa kopijom lične karte. U stvarnosti to mogu da završe za tipa pola sata


Mogu i odmah, ali ocigledno daju sebi za pravo da odugovlace, jer zajedno sa drugima drze neku vrstu monopola, pa im se moze.

Formulari se dostavljaju elektronski ali se svi propratni dokumenti dostavljaju kao sken papirnog dokumenta sa pečatom. Formalno to jeste elektronski ali jebem onoga kome je to elektronsko poslovanje!


Kapiram sta pricas, ali se bar nesto pomera sa mrtve tacke.
Kad sam poslednji put usla u Poresku upravu samo duhovi, dva "cuvara reda" i tri zombija koji nervozno zvacu svoj peti dorucak tog jutra i nemaju ni dva papira na stolu. Pre par godina, nisu se videli od zatrpanih registratora.
niccolo niccolo 20:08 03.03.2016

Re: Inače,

krkar
Halcom ima pravilo da treba 5 dana od kada dobiju poštom potpisanu narudžbenicu sa kopijom lične karte.


Meni je strašno što se privatna, komercijalna, kompanija ponaša kao država. U normalnoj državi upravo takve kompanije uspostavljaju standarde pa onda birokratija mora malo da se pomeri i popravi.

To svakako.

Kad sam poslednji put usla u Poresku upravu samo duhovi, dva "cuvara reda" i tri zombija koji nervozno zvacu svoj peti dorucak tog jutra i nemaju ni dva papira na stolu. Pre par godina, nisu se videli od zatrpanih registratora.

Najveći broj poreskih prijava je prebačen da se podnosi elektronski - ostali su još samo preduzetnici, kapitalna dobit fizičkih lica, akcize i porezi na imovinu u papiru. I to sve treba da se prebaci na elektronsku formu do kraja 2017. godine. Taj sistem PU funkcioniše sasvim ok, bilo je nekih problema kada su počele elektronske prijave za zarade i ostale poreze po odbitku, ali se to onda posle sve korigovalo i sredilo.

Ono što mislim da bi još moglo da se sprovede jesu one razne potvrde o plaćenim porezima i doprinosima - da i to možeš da tražiš preko neta i da ih dobiješ na mail. Mada, kažu (nisam još stigao da pogledam) da novi Zakon o upravnom postupku propisuje da organi moraju da pribave dokumenta i potvrde koje vode drugi upravni organi tj. da ne mogu da zahtevaju da ih građani pribavljaju.
fijumau fijumau 20:23 03.03.2016

Re: Inače,

Šatro nabrojao si sve koji su se pojavili i šatro od prvoga dana... A gdi ti je Netskejp?


Ma kakav netskejp, charli je i dan danas na lynx-u...
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:48 03.03.2016

Re: Inače,

fijumau
Šatro nabrojao si sve koji su se pojavili i šatro od prvoga dana... A gdi ti je Netskejp?


Ma kakav netskejp, charli je i dan danas na lynx-u...

Misliš ovako?

satinelle satinelle 20:52 03.03.2016

Re: Inače,

Ono što mislim da bi još moglo da se sprovede jesu one razne potvrde o plaćenim porezima i doprinosima - da i to možeš da tražiš preko neta i da ih dobiješ na mail.


Mozes da dobijes na mail stanje po racunu, ali ne i potvrdu. Stanje nije dovoljno, mora i pecat! A i oni jadnici u PU moraju nesto da udaraju... inace lete s posla.

A i kad utvrdjujes staz u fondu PIO, treba ti izvod iz PU na papiru o placenim porezima i doprinosima. Oni su kao uvezani, ali im treba nesto vise od toga, materijalni dokaz, da se pojavis na salteru i cekas, da te vide i pozdrave...
fijumau fijumau 20:53 03.03.2016

Re: Inače,

uros_vozdovac
fijumau
Šatro nabrojao si sve koji su se pojavili i šatro od prvoga dana... A gdi ti je Netskejp?


Ma kakav netskejp, charli je i dan danas na lynx-u...

Misliš ovako?


Vidi ti konformiste... terminal u boji!
mirelarado mirelarado 21:03 03.03.2016

Re: Inače,

A i kad utvrdjujes staz u fondu PIO, treba ti izvod iz PU na papiru o placenim porezima i doprinosima. Oni su kao uvezani, ali im treba nesto vise od toga, materijalni dokaz, da se pojavis na salteru i cekas, da te vide i pozdrave...


А и шире, сваки шрафчић наше државне бирократије располаже временом нас обичних смртника као неисцрпним ресурсом...
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:27 03.03.2016

Re: Inače,

fijumau
uros_vozdovac
fijumau
Šatro nabrojao si sve koji su se pojavili i šatro od prvoga dana... A gdi ti je Netskejp?


Ma kakav netskejp, charli je i dan danas na lynx-u...

Misliš ovako?


Vidi ti konformiste... terminal u boji!

Mea culpa, ulenjilo se, razmazio me click, next. click, next, done... Ubuntu
niccolo niccolo 22:46 03.03.2016

Re: Inače,

inace lete s posla.

Ja sam ovih dana mišljenja da to uopšte nije tako loše. Čak sam hteo da pišem, pošto sam naleteo negde na netu da se Radulović pravda kako ne predlaže smanjenje broja zaposlenih u administraciji, već samo otpuštanje partijskih ljudi, šta ima toliko loše u tome i zašto ne postoji nijedna stranka koja zastupa stav nas koji smatramo da je mala administracija bolja...ali znam da bi se to završilo tako što bi svi umesto o temi mlatili o Raduloviću, a to me ne zanima uopšte.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:03 03.03.2016

Re: Inače,

Atomski mrav
Čarli garant koristi IE!

EDIT: I to verziju 8, upgrade ja ze **čke!


Eh, pa mečke bi možda i upgrejdovale, ali ne da MS - imaš XP, nema veće od 8 ;> Google je tu mnogo bolji, daje nam čak i do 48

Edit: Ene de, nije Beg cicija, dao Google čak i 49
antioksidant antioksidant 23:27 03.03.2016

Re: Inače,

koliko je tacno velika nasa administracija?
krkar krkar 23:48 03.03.2016

Re: Inače,

Mada, kažu (nisam još stigao da pogledam) da novi Zakon o upravnom postupku propisuje da organi moraju da pribave dokumenta i potvrde koje vode drugi upravni organi tj. da ne mogu da zahtevaju da ih građani pribavljaju.


Ne znam šta kaže zakon (a to je u Srbiji iovako nebitno), video sam u novinama najavu ali ne verujem ja da će se Šalteruše tako lako dati. Pa morali bi jedno 20000 besposličara šalterskih da otpuste da se to uvede.

Tako da očekujem da će tu ideju i nameru mnogobrojni pripadnici sekte FT1P razjebati dok si reko "udveoverenekopije".
trala.la trala.la 04:01 04.03.2016

Re: Inače,

uros_vozdovac
krkar
uros_vozdovac
mora se priznati da su dosledni svih ovih 20 godina


Ne podržava Win 8, Win 7... Na čemu su ovi? Na Windows 3.1???

da da 3.1 ali "for workgroups"

Žalosno je stanje RCUB svih ovih godina, zaglavljeni u vremenu.


Na neki način da, ali više ne. :) Pretpostavljam da ceniš po spoljašnjosti, odnosno da nisi imao puno uvida u to šta se zapravo i u kakvim uslovima radilo u RCUB-u svih ovih godina. Problem nije u RCUB-u, već donekle u upravi Univerziteta, a mnogo više u državi kao finansijeru. Ionako oskudna sredstva su značajno umanjena, ne možeš čak ni da zameniš nekoga ko je napustio firmu, jer postoji zabrana zapošljavanja. Dakle, ni dovoljno ljudi, ni dovoljno novca za značajniji pomak. Šta reći kad RCUB do pre godinu-dve nije imao ni agregat, iako je tu centralno čvorište Akademske mreže. Verovatno ni sada nemaju, ali nisam upoznat sa trenutnim stanjem. Ako uzmemo primer iz okruženja, čini mi se da je godišnji budžet Hrvatske akademske mreže osmocifren [€], što je nešto o čemu RCUB i sada AMRES mogu samo da sanjaju.

Dok je to moglo da radi na entuzijazam, rezultati su bili fantastični. Neki vrhunski inženjeri su to postali baš u RCUB-u. Mislim, znam neke od njih, znam i u koje firme su otišli i šta sada rade. A neki su čak i ostali, što u AMRES-u, što u RCUB-u. Brzina i kvalitet razvoja naše akademske mreže je uzimana kao primer u evropskim okvirima. Dobro, lakše je napraviti takav skok kad počneš od dial-upa, pa praktično odjednom (u svega nekoliko godina) skočiš na 1Gbps optiku do svih fakulteta, ali ne bi bilo loše prisetiti se u kakvim uslovima su radili i kakve borbe su vođene sa državom, a naročito sa Telekomom.

A taj media portal jeste zaostao, ali RCUB je samo korisnik, razvoj je bio u Nišu. Čak je i obećavao svojevremeno, ali mislim da se odavno više ne razvija. Kao što znaš, softver treba i održavati i nije dovoljno napraviti jednu verziju, jer se potrebe korisnika menjaju.

I opet se vraćamo na pitanje finansija, ali nije samo to. Da li, možda, možeš da pretpostaviš šta je potrebno da bi neki fakultet zakupio server na Amazonu, npr. Javna nabavka? Plaćanje karticom? PayPal? A kamo fiskalni račun?
emsiemsi emsiemsi 06:33 04.03.2016

Re: Inače,

trala.la
uros_vozdovac
krkar
uros_vozdovac
mora se priznati da su dosledni svih ovih 20 godina


Ne podržava Win 8, Win 7... Na čemu su ovi? Na Windows 3.1???

da da 3.1 ali "for workgroups"

Žalosno je stanje RCUB svih ovih godina, zaglavljeni u vremenu.


Na neki način da, ali više ne. :) Pretpostavljam da ceniš po spoljašnjosti, odnosno da nisi imao puno uvida u to šta se zapravo i u kakvim uslovima radilo u RCUB-u svih ovih godina. Problem nije u RCUB-u, već donekle u upravi Univerziteta, a mnogo više u državi kao finansijeru. Ionako oskudna sredstva su značajno umanjena, ne možeš čak ni da zameniš nekoga ko je napustio firmu, jer postoji zabrana zapošljavanja. Dakle, ni dovoljno ljudi, ni dovoljno novca za značajniji pomak. Šta reći kad RCUB do pre godinu-dve nije imao ni agregat, iako je tu centralno čvorište Akademske mreže. Verovatno ni sada nemaju, ali nisam upoznat sa trenutnim stanjem. Ako uzmemo primer iz okruženja, čini mi se da je godišnji budžet Hrvatske akademske mreže osmocifren [€], što je nešto o čemu RCUB i sada AMRES mogu samo da sanjaju.

Dok je to moglo da radi na entuzijazam, rezultati su bili fantastični. Neki vrhunski inženjeri su to postali baš u RCUB-u. Mislim, znam neke od njih, znam i u koje firme su otišli i šta sada rade. A neki su čak i ostali, što u AMRES-u, što u RCUB-u. Brzina i kvalitet razvoja naše akademske mreže je uzimana kao primer u evropskim okvirima. Dobro, lakše je napraviti takav skok kad počneš od dial-upa, pa praktično odjednom (u svega nekoliko godina) skočiš na 1Gbps optiku do svih fakulteta, ali ne bi bilo loše prisetiti se u kakvim uslovima su radili i kakve borbe su vođene sa državom, a naročito sa Telekomom.

A taj media portal jeste zaostao, ali RCUB je samo korisnik, razvoj je bio u Nišu. Čak je i obećavao svojevremeno, ali mislim da se odavno više ne razvija. Kao što znaš, softver treba i održavati i nije dovoljno napraviti jednu verziju, jer se potrebe korisnika menjaju.

I opet se vraćamo na pitanje finansija, ali nije samo to. Da li, možda, možeš da pretpostaviš šta je potrebno da bi neki fakultet zakupio server na Amazonu, npr. Javna nabavka? Plaćanje karticom? PayPal? A kamo fiskalni račun?

Остаје нада да ће будалетине некада да схвате да је најважније инвестирање у памет.
gedza.73 gedza.73 08:35 04.03.2016

Re: Inače,

koliko je tacno velika nasa administracija?

Ako mesto sa pedesetak hiljada stanovnika ima tri šaltera, gde iza stakla rade pet zaposlenih, gde ispred nikad nema više od dvoje, troje ljudi koji u proseku čekaju po pet minuta, gde ti niko traži doktorat za običan dokument, gde skoro 90% potrebnih dokumenata dobijaš samo i jedino na ta tri šaltera...
Onda vidiš da je naša administracija prevelika, nepotrebna, spora, nevaspitana...

Jedan od problema koji je baš primetan kad šalterski službenik nešto ne zna, ili nije siguran, uglavnom daje odgovor
-NE MOŽE!!!

Zašto ne postoji mogućnost da ti to 'NE MOŽE!!!' odštampa na papiru sa svojim potpisom?

Pa kad bi se ispostavilo suprotno da mu od plate odbiju troškove koje je imao aplikant. Poput izgubljenog vremena, prevoza, štete zbog neobavljenog posla...



antioksidant antioksidant 09:23 04.03.2016

Re: Inače,

ma oybiljno pitam gedzo. drugo je velicina administracije a drugo njena potpuna neefikasnost.

ispod je link na stranu korinog ministarstva sa analizom zaposlenih u drzavi (tu nema ministarstva odbrane) i brojka je oko 490 000 (ukljuceno je zdravstvo, policija i skolstvo).
sama administracija izmedju 60 i 70 000 ljudi (pola je na nivou drzave a pola na lokalnom nivou).


http://www.mduls.gov.rs/analiza-javne-uprave.php
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:44 04.03.2016

Re: Inače,

trala.la
uros_vozdovac
krkar
uros_vozdovac
mora se priznati da su dosledni svih ovih 20 godina


Ne podržava Win 8, Win 7... Na čemu su ovi? Na Windows 3.1???

da da 3.1 ali "for workgroups"

Žalosno je stanje RCUB svih ovih godina, zaglavljeni u vremenu.


Na neki način da, ali više ne. :) Pretpostavljam da ceniš po spoljašnjosti, odnosno da nisi imao puno uvida u to šta se zapravo i u kakvim uslovima radilo u RCUB-u svih ovih godina. Problem nije u RCUB-u, već donekle u upravi Univerziteta, a mnogo više u državi kao finansijeru. Ionako oskudna sredstva su značajno umanjena, ne možeš čak ni da zameniš nekoga ko je napustio firmu, jer postoji zabrana zapošljavanja. Dakle, ni dovoljno ljudi, ni dovoljno novca za značajniji pomak. Šta reći kad RCUB do pre godinu-dve nije imao ni agregat, iako je tu centralno čvorište Akademske mreže. Verovatno ni sada nemaju, ali nisam upoznat sa trenutnim stanjem. Ako uzmemo primer iz okruženja, čini mi se da je godišnji budžet Hrvatske akademske mreže osmocifren [€], što je nešto o čemu RCUB i sada AMRES mogu samo da sanjaju.

Dok je to moglo da radi na entuzijazam, rezultati su bili fantastični. Neki vrhunski inženjeri su to postali baš u RCUB-u. Mislim, znam neke od njih, znam i u koje firme su otišli i šta sada rade. A neki su čak i ostali, što u AMRES-u, što u RCUB-u. Brzina i kvalitet razvoja naše akademske mreže je uzimana kao primer u evropskim okvirima. Dobro, lakše je napraviti takav skok kad počneš od dial-upa, pa praktično odjednom (u svega nekoliko godina) skočiš na 1Gbps optiku do svih fakulteta, ali ne bi bilo loše prisetiti se u kakvim uslovima su radili i kakve borbe su vođene sa državom, a naročito sa Telekomom.

A taj media portal jeste zaostao, ali RCUB je samo korisnik, razvoj je bio u Nišu. Čak je i obećavao svojevremeno, ali mislim da se odavno više ne razvija. Kao što znaš, softver treba i održavati i nije dovoljno napraviti jednu verziju, jer se potrebe korisnika menjaju.

I opet se vraćamo na pitanje finansija, ali nije samo to. Da li, možda, možeš da pretpostaviš šta je potrebno da bi neki fakultet zakupio server na Amazonu, npr. Javna nabavka? Plaćanje karticom? PayPal? A kamo fiskalni račun?

Ma znam nego sam kiseo bio kad sam pisao komentar, RCUB je jedna od retkih institucija koja koliko toliko podržava slobodni softver, na kraju da nije AMRES-a i servera ne bi bilo ni domaćih repozitorija.

Stanje medija portala je u stvari na dobar način oslikan problem - u odlučivanju.
niccolo niccolo 10:42 04.03.2016

Re: Inače,

drugo je velicina administracije a drugo njena potpuna neefikasnost.

To su povezane stvari - neefikasni su pre svega zbog toga što ih je previše, pa se rasplinu i ništa ne završavaju. Recimo,
http://www.mduls.gov.rs/analiza-javne-uprave.php

ne vidim ovde, primera radi, podatak koliko prosečan inspektor PU obradi poreskih prijava dnevno? Možemo u sto evra da ih obradi manje nego što je to prosek u evropskim zemljama.

Zato i treba sve prebacivati na e-upravu, a u administraciji zapošljavati robote, oni će biti efikasniji.
antioksidant antioksidant 12:06 04.03.2016

Re: Inače,

To su povezane stvari - neefikasni su pre svega zbog toga što ih je previše, pa se rasplinu i ništa ne završavaju

stvarno ne vidim vezu. moze se desiti i da se rasplinu ako jedan sluzbenik radi na vise predmeta pa se raspline.
ne vidim ovde, primera radi, podatak koliko prosečan inspektor PU obradi poreskih prijava dnevno? Možemo u sto evra da ih obradi manje nego što je to prosek u evropskim zemljama.

ne znam taj podatak ali ne bih se kladio protiv tebe po ovom pitanju. samo ja bih reflektor drzao na organizaciji i proceduri pa tek onda iz toga izvlacio podatak o procentu prekobrojnih.
analiza uvek ide u 3 koraka
1)sta radim
2)kako to radim
3)s koliko ljudi to radim
ako se krene od "ima 10% prekobrojnih" to je politika i parola.
a zanimljiv mi je podatak o velicini administracije jer ljudi u administraciji nema vise od 70 000 a planira se otpustanje 100 000 parazita.
(od 70 000 do 700 000 su zaposleni u zdravstvu kojih u nekim segmentima ima i premalo (zdravstvenih radnika), skolstvu (o ovom cu posle posebno), mup-u (smanjuju broj a povecavaju komunalce!?!?!?!), vojci i javnim preduzecima (a ukljucuje se i broj zaposlenih u preduzecima koja nisu javna vec su u drzavnom vlasnistvu (nije isto)).

a sto se tice skolstva - pominjalo se vec kod tase oko inkluzije. postoji nesto sto se zove "personalni asistent" za ucenike za koje komisija proceni da su im potrebni. opstine za to uglavnom nemaju novaca pa su deca "u inkluziji" u sustini samo ubacena u razrede bez ikakve podrske za nastavnike i decu. e skorije sam pricao sa nekim roditeljima cije je dete u jednom odeljenju gde je dete sa personalnim asistentom. i to prelepo funkcionise (devojka koja je asistent je defektolog, zna svoj posao odlicno). kazu mi da je to dete sa asistentom a i celo odeljenje procvetalo jer je potpuno drugacija atmosfera za ucenje sada. a tu devojku, asistenta placaju, pazi sad 14 000 dinara mesecno.
nema ova prica nikakve veze sa administracijom, samo je vucem u sebi vec 2 meseca skoro i jos uvek je nisam sazvakao do kraja.


dopuna:

oko robota u administraciji samo - slazem se, ne samo zbog efikasnosti vec i zbog depersonalizacije. birokratija je u mnogim svojim stvarima cista procedura bez potrebe da se stvari komplikuju "ljudskim faktorom"
niccolo niccolo 12:39 04.03.2016

Re: Inače,

stvarno ne vidim vezu. moze se desiti i da se rasplinu ako jedan sluzbenik radi na vise predmeta pa se raspline.

Ma dobro, ja to više karikiram jer mi je pre svega zanimljivo da se niko naročito ne bavi tom temom, a i ovaj što je kao pominje odmah uzme da se ogradi kako priča o "partijskim ljudima". Pa mi zanimljivo kako izgleda da privatnici ne izlaze na izbore, pa se niko posebno ni ne bavi pitanjima koja bi njima trebalo da budu važna? Zbog čega pitanje rada administracije ne bi bilo od važnijih izbornih pitanja. Možda ću o tome da napišem tekst...

ako se krene od "ima 10% prekobrojnih" to je politika i parola.

Eto, lepo sam ja procenio da bi se svi bavili Radulovićem, a ne samom temom. Dobro je što onda i nisam pisao tekst.

zaposleni u zdravstvu kojih u nekim segmentima ima i premalo (zdravstvenih radnika

postoji nesto sto se zove "personalni asistent" za ucenike za koje komisija proceni da su im potrebni. opstine za to uglavnom nemaju novaca pa su deca "u inkluziji" u sustini samo ubacena u razrede bez ikakve podrske za nastavnike i decu.

To je onaj paradoks koji postoji i u drugim oblastima. Da s jedne strane imaš gomilu nezaposlenih doktora, a s druge strane nedovoljno anesteziologa. Delom je to što niko neće da ode u, recimo, Pirot, pa da tamo bude doktor, a delom što očigledno ne postoji bilo kakva strategija i plan.
antioksidant antioksidant 13:00 04.03.2016

Re: Inače,

Pa mi zanimljivo kako izgleda da privatnici ne izlaze na izbore,


ovo bi stvarno bilo zanimljivo (analiza strukture izaslih na izbore sa aspekta socijalnih pokazatelja)
Eto, lepo sam ja procenio da bi se svi bavili Radulovićem,

nema to veze sa radulovicem. to (prvi korak analize je da ima 10% viska zaposlenih) je pristup proteklih 20 godina.
stoga ne izmisljaj izgovore vec pisi.
Delom je to što niko neće da ode u, recimo, Pirot, pa da tamo bude doktor, a delom što očigledno ne postoji bilo kakva strategija i plan.

pa zbog nedostatka strategije niko i ne ide u pirot da bude anesteziolog sto je jako opasno (jer skolovati anesteziologa trazi godine a skolovanog anesteziologa onda traze i u londonu i u pirotu).
postoje nacini da se i u pirotu ima anesteziologa ali to za pocetak trazi pravi smer one analize koju sam gore pominjao
1)sta radim
2)kako to radim
3)s koliko ljudi to radim

gedza.73 gedza.73 13:41 04.03.2016

Re: Inače,

antioksidant
ma oybiljno pitam gedzo. drugo je velicina administracije a drugo njena potpuna neefikasnost.

Šala nas je održala.
Ja ću opet slikovito

Voziš auto u servis.
Na ulazu dve sekretarice-robokapi. Opremljene najsavremenijim komunikacionim gedžetima ali uredno (manje-više) zapisuju u neke sveske (po članu zakona iz pedesetih).
Čekaš jedno pola sata. Dolaziš na red (pre tebe upada gazdina šurnjaja, njegov komšija i auto nekog mudonje iz opštine).

Još jedno deset minuta objašnjavanja o čemu se radi jer je sekretarica u stvari frizerka koju je preporučio onaj mudonja iz opštine a gazda ima vrlo isplativ ugovor o održavanju opštinskih automobila.

Auto si parkirao na dizalicu. Jedan radnik povezuje na dijagnostiku, drugi stoji pored dizalice (rukovodilac dizalicom gore-dole), treći kraj kutije sa alatom (rukovodilac alatom) sa potrčkom (nosilac alata).

Dijagnostika je poslednje čudo tehnike ali nije uparena sa magacinom pa ti ideš po rezervne delove (nosač rezervnih delova je na bolovanju, šesti put, kičma).

U međuvremenu, mehaničar pešačkom metodom otkriva da je dijagnostika pogrešila pa te šalju nazad po drugi deo.

Magacioner je izašao na pauzu, moraš da čekaš jedno dva sata (samo da odveze dete kući iz vrtića).

Auto ti ostavljaju u servisu do sutra, ali možeš pozvati one dve sekretarice koje će te obavestiti kako napreduje popravka.

Sutra zoveš ceo dan, ali nekim usudom stalno je zauzeto.
Auto ti vraćaju posle nedelju dana.

Ukupan račun

Troškovi sekretarica, bulumente pomoćnih radnika, magacionera, gazde, dijagnostike, svih tekućih i vanrednih održavanja (uredno ti fakturišu popravku šurnjajinog auta), struje, amortizacije alata, tvoje vreme, kidanje živaca, njihovih grešaka pada tebi na teret.

Jel' logično da ponovo ideš u isti servis?
A moraš.
Još gazda u međuvremenu zaposlio švalerku zamenika onog mudonje iz opštine.
Pride si primetio da ti ogrebali branik, izmastili sedišta i dete magacionera prosulo kečap na prednje seditše dok ga tata vozio iz vrtića kući.

Što kaže Nikolo, malo karikiram ali to ti je u suštini to.
krkar krkar 14:01 04.03.2016

Kad zemlju vode debili

ma oybiljno pitam gedzo. drugo je velicina administracije a drugo njena potpuna neefikasnost.


Meni je neshvatljivo da se bezvezna administracija gomila u Beogradu (i to u centru, vidi u tekstu gde PKS ukucava nešto u terminale!).

U normalnom svetu takvi poslovi odavno su preseljeni tamo gde je jeftiniji poslovni prostor i radna snaga. Svojevremeno sam radio u Londonu a računovodstvo je bilo u nekom gradiću 20 km od Njukasla. I sve funkcionisalo - još je u ono doba sve bilo na papiru (odavno izbačeno u normalnim sistemima) koji se slao poštom, tamo su neke tetke to obračunavale, računale, kad one izsokoćaju imaš u računaru i svejedno ti je gde sedi.

Da je sreće pa da recimo Elektrodistribucija prebaci svoju birokratiju u Majdanpek, Privredna komora da unošenje podataka radi u Ivanjici a da birokratija železnica bude u Beloj Palanci.

Samo, za to treba neko malo da misli a bogme i da nešto zna i da je video štogod od normalnog sveta, ne samo Hilandare kojekakve.
krkar krkar 14:15 04.03.2016

Što da smanjuju administraciju?

i zašto ne postoji nijedna stranka koja zastupa stav nas koji smatramo da je mala administracija bolja


Zato što svi računaju pilićarski: nekoliko stotina hiljada bespotrebno zaposlenih x 3 člana porodice (uže i šire) sa glasačkim pravom = bar cenzus!

A da ništa RADIO nisi, samo si izjavio neće biti otpuštanja.

Čak ni Radulović nije toliko glupš da to ne shvata.
krkar krkar 14:32 04.03.2016

Moguće je

Zato i treba sve prebacivati na e-upravu, a u administraciji zapošljavati robote, oni će biti efikasniji.


Ili osmisliti upravu prema načelima dobre i svrsishodne organizacije. Pa kad se to napravi videti ima li starih kadrova koji se uklapaju u zahteve novog načina rada, zadovoljavaju li uslove. Ako ne - stere otpustiti i zaposliti nove.

Moguće je, čak i u mnogo gorim situacijama od sadašnje srbijanske:

1994. ili 95. otvarao sam firmu u Budimpešti sa svime što uz to ide, od statusnih do bankarskih pitanja. Procedura je bila noćna mora, dane sam proveo po raznim šalterima. Svi napravljeni tako da moraš debelo da se sagneš, sa malim prozorčetom kroz koji umetneš glavu i samo čekaš da te neko odvali sekirom po vratu, sa nadrkanim brkatim babetinama koje ne znaju ni slova ni jednog ljudskom rodu poznatog jezika osim mađarskog. I sve to na raznim krajevima grada, te trč u Ferencvaroš za poreski broj, te na budimsku stranu po ćagu, te negde kod Arpadovog mosta po potvrdu da nemaš AIDS... I to sve uz agenciju koja je uradila najveći deo posla, spremila papire, sedela sa advokatima i bankama, lizala taksene marke...

2001. ili 2002. kad sam formalno sve to zatvarao i gasio mentalno se spremim za višednevnu jebačinu. Kad - Mađari sredili stvar, napravili centralizovani sistem sa svim državnim šalterima (ne samo opštinskim nego svim, sve institucije i županijske i državne i gradske - čak ne moraš ni da znaš kojem telu šta podnosiš).

Na 4 kraja Budimpešte otvorili velike centre za birokratiju (bemliga kako se zvanično zovu). Na ulasku uzimaš broj, velika sala - desno radi sve osim nekih visokospecijalizovanih stvari kao što su oružje, usvajanje dece i slično, to je u maloj sali. Otvoreni niski šalteri, fotelja, sedneš, normalna službenica, ljudsko biće, ljubazna... završiš na istom mestu i porez i privremeni uvoz i odjavu privremenog boravka - sve. I još mi žena kaže da ima i opcija da se sve to radi na engleskom, ima nekoliko šalteruša obučenih, samo ja nisam video kad sam vadio broj.

E pa kad su mogli Mađari koji imaju ogavnu birokratiju još od srednjeg veka pa sve to u kombinaciji sa komunizmom - vala bi morao da može svako.

Ko hoće!
emsiemsi emsiemsi 15:17 04.03.2016

Re: Inače,

fijumau
Šatro nabrojao si sve koji su se pojavili i šatro od prvoga dana... A gdi ti je Netskejp?


Ma kakav netskejp, charli je i dan danas na lynx-u...

Данас сам на киселом купусу, тј. подварку (тако српски).
antioksidant antioksidant 15:18 04.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

Meni je neshvatljivo da se bezvezna administracija gomila u Beogradu

administracija se gomila po principu gde bi sef novoformiranog odeljenja voleo da zivi i radi (a i sef i odeljenje se imenuju i kreiraju politicki a ne iz potrebe)
antioksidant antioksidant 15:26 04.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

Da je sreće pa da recimo Elektrodistribucija prebaci svoju birokratiju u Majdanpek,

to je dinkic zapoceo sa nekim upravama (prinudna naplata nbs je u kragujevcu mislim a bio sam uveren da je uprava za agrarna placanja u zajecar ali vidim da je u beogradu i dalje).
sto vise tog manuelnog birokratskog rada treba iseliti u zone gde je i zivot jeftiniji, slazem se.

dopuna

a o ovom smo vec pricali - struktura glasaca. da li privatni vlasnici stvarno manje glasaju pa se glasacko telo svodi na administraciju i penzionere?
emsiemsi emsiemsi 15:26 04.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

krkar
ma oybiljno pitam gedzo. drugo je velicina administracije a drugo njena potpuna neefikasnost.


Meni je neshvatljivo da se bezvezna administracija gomila u Beogradu (i to u centru, vidi u tekstu gde PKS ukucava nešto u terminale!).

U normalnom svetu takvi poslovi odavno su preseljeni tamo gde je jeftiniji poslovni prostor i radna snaga. Svojevremeno sam radio u Londonu a računovodstvo je bilo u nekom gradiću 20 km od Njukasla. I sve funkcionisalo - još je u ono doba sve bilo na papiru (odavno izbačeno u normalnim sistemima) koji se slao poštom, tamo su neke tetke to obračunavale, računale, kad one izsokoćaju imaš u računaru i svejedno ti je gde sedi.

Da je sreće pa da recimo Elektrodistribucija prebaci svoju birokratiju u Majdanpek, Privredna komora da unošenje podataka radi u Ivanjici a da birokratija železnica bude u Beloj Palanci.

Samo, za to treba neko malo da misli a bogme i da nešto zna i da je video štogod od normalnog sveta, ne samo Hilandare kojekakve.

Шта си ти радио у Лондону ?!
Ти ?
Страшно !
krkar krkar 18:35 04.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

Шта си ти радио у Лондону ?!
Ти ?
Страшно !


Čarli,

Meni je drago da ponekad žrtvujem nešto vremena i živaca i da pomognem inkluziju.

Primeti gore reči ponekad i nešto.

Zato sad malo idi seri po glavi Voji Koštunici. Stalno i mnogo.
krkar krkar 18:38 04.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili


a o ovom smo vec pricali - struktura glasaca. da li privatni vlasnici stvarno manje glasaju pa se glasacko telo svodi na administraciju i penzionere?


Ne, nego debili privatnike računaju u nesigurne glasače. Zato što funkcionišu na nekom njima nepoznatom principu, sa više promenljivih. Te profit, te zaposlenost, te predvidljivost, te...

Dočim državni službenici funkcionišu binarno, kao bakterije u Petrijevoj šolji: ima-poso-ima-glas vs. nema-poso-nema-glas
antioksidant antioksidant 19:58 04.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

ma razumem ja logiku glasanja samo ne znam oko izlaznosti da li postoje razlike. zanimljivo bi to bilo videti
nim_opet nim_opet 22:04 04.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

Da je sreće pa da recimo Elektrodistribucija prebaci svoju birokratiju u Majdanpek, Privredna komora da unošenje podataka radi u Ivanjici a da birokratija železnica bude u Beloj Palanci.


Pa mozda i bi, kada bi njima bili vazni fiksni troskovi. Posto nikome ne odgovaraju za rezultate poslovanja, nemaju ni razloga da smanjuju troskove; jel ce glavonja da dobije platu svaki mesec? Hoce. Jel ce svi savetnici da je dobiju? Hoce. Jel ce svi u racunovodstvu, portirnici, arhivi i ostalom da je dobiju? Hoce. Jel ta plata zavisi od rezultata rada bilo kako? Ne......Jel iko zna koliko ljudi prima te plate i zasta? Ne, jer ne moraju da znaju....
krkar krkar 00:14 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

Pa mozda i bi, kada bi njima bili vazni fiksni troskovi. Posto nikome ne odgovaraju za rezultate poslovanja, nemaju ni razloga da smanjuju troskove; jel ce glavonja da dobije platu svaki mesec? Hoce. Jel ce svi savetnici da je dobiju? Hoce. Jel ce svi u racunovodstvu, portirnici, arhivi i ostalom da je dobiju? Hoce. Jel ta plata zavisi od rezultata rada bilo kako? Ne......Jel iko zna koliko ljudi prima te plate i zasta? Ne, jer ne moraju da znaju....


Zato i jeste ovako.

Dok god se ne stvori upravljačka klasa biće ovako
alselone alselone 01:20 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

Alo, penzosi, samo da vam osvezim poznavanje prirode i brauzera.



U Redmondu ne sedi vise Stiv Bolmer nego Satja Nedela.
jkt2010 jkt2010 02:13 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

antioksidant

a o ovom smo vec pricali - struktura glasaca. da li privatni vlasnici stvarno manje glasaju pa se glasacko telo svodi na administraciju i penzionere?

Pa kad pravna lica nemaju pravo glasa.
Doduše imaju pravo da plaćaju porez.
Koji im razrezuju fizička lica prema sopstvenim potrebama...



Možda treba uvesti dvodomu skupštinu: jedan dom za narodne poslanike, drugi za privredne. Za odluke o nametima, ili budžetu, da bude neophodna većina u oba doma.

Zamisli na primer, ti radiš, žena troši, i još pri tom samo ona ima pravo glasa koliko će da troši i na šta. I ako joj je malo ima pravo i da se zaduži, na tvoj račun naravno. I još može i na robiju da te otera ako joj ne platiš poreze koliko ti je rekla. Pa ne bi je trpeo taman da je Bijonse...

Ili Delta Mišković: zapošljava 10,000 ljudi, a na izborima on jedan glas za racionalnu državu, prema 10,000 glasova protiv.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:18 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

alselone
Alo, penzosi, samo da vam osvezim poznavanje prirode i brauzera.



U Redmondu ne sedi vise Stiv Bolmer nego Satja Nedela.

ma dobro de, ali si napisao kao da je to nešto dobro u pitanju...
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:20 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

jkt2010
antioksidant

a o ovom smo vec pricali - struktura glasaca. da li privatni vlasnici stvarno manje glasaju pa se glasacko telo svodi na administraciju i penzionere?

Pa kad pravna lica nemaju pravo glasa.
Doduše imaju pravo da plaćaju porez.
Koji im razrezuju fizička lica prema sopstvenim potrebama...



Možda treba uvesti dvodomu skupštinu: jedan dom za narodne poslanike, drugi za privredne. Za odluke o nametima, ili budžetu, da bude neophodna većina u oba doma.

Zamisli na primer, ti radiš, žena troši, i još pri tom samo ona ima pravo glasa koliko će da troši i na šta. I ako joj je malo ima pravo i da se zaduži, na tvoj račun naravno. I još može i na robiju da te otera ako joj ne platiš poreze koliko ti je rekla. Pa ne bi je trpeo taman da je Bijonse...

Ili Delta Mišković: zapošljava 10,000 ljudi, a na izborima on jedan glas za racionalnu državu, prema 10,000 glasova protiv.


Bilo kod Tite, Veće društveno-političkih organizacija, Veće udruženog rada

:) Svega bilo kod Tite
alselone alselone 10:30 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

ma dobro de, ali si napisao kao da je to nešto dobro u pitanju...


ali u stvari jeste.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:15 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

alselone
ma dobro de, ali si napisao kao da je to nešto dobro u pitanju...


ali u stvari jeste.

Nema Satja tu energiju, i ljubav prema kompaniji...
alselone alselone 12:18 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili


Nema Satja tu energiju, i ljubav prema kompaniji...

Boze.

On je iz korena transformisao kompaniju. Promenio je filozfiju rada, uveo nove proizvode, ugasio neke postojece. Ispravio mnoge greske koje je prethodno arogantno rukovodstvo uvelo.

Po prvu put MS postaje "cool".

Pre nego sto je postao CEO vodio je Azure, mozda najkompletniji i najkomplekjsniji cloud na trzistu.

Iskuliraj mrznju prema MS, gledaj stvari realno. Nadela je jedan od najboljih menadzera na planeti, uspeva da pomeri kompaniju koja ima ogromnu inerciju nezadovoljstva korisnika.

Mogao bih i dalje o njemu, al' da ne preterujem...
P.S.
i ljubav prema kompaniji...

Covek radi 25 godina u MS.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:37 05.03.2016

Re: Kad zemlju vode debili

alselone

Nema Satja tu energiju, i ljubav prema kompaniji...

Boze.

On je iz korena transformisao kompaniju. Promenio je filozfiju rada, uveo nove proizvode, ugasio neke postojece. Ispravio mnoge greske koje je prethodno arogantno rukovodstvo uvelo.

Po prvu put MS postaje "cool".

Pre nego sto je postao CEO vodio je Azure, mozda najkompletniji i najkomplekjsniji cloud na trzistu.

Iskuliraj mrznju prema MS, gledaj stvari realno. Nadela je jedan od najboljih menadzera na planeti, uspeva da pomeri kompaniju koja ima ogromnu inerciju nezadovoljstva korisnika.

Mogao bih i dalje o njemu, al' da ne preterujem...
P.S.
i ljubav prema kompaniji...

Covek radi 25 godina u MS.


ama Alse zezam se, a aluzija je na ovaj video :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:04 05.03.2016

Re: Inače,

sa internet eksplorera

jbg, mi na meku to nemamo od npr. 2003će.
ps. kakav luzeraj policajski.
Hansel Hansel 20:12 03.03.2016

А ово?

Dobro, de, prođe nekako i taj 29.2, uz sitne zajebancije jer ne može više ovlašćeno lice (recimo šef računovodstva) da e-potpiše završni račun nego mora baš direktor, ali bože moj, preživi se i taj gubitak nešto vremena (i živaca, što se mene tiče) dvaput godišnje. Ili lepo ako imaš dobru i pouzdanu šeficu računovodstva daš joj e.p. da sama potpiše u tvoje ime i mirna Bačka.

Мени прво не иде у главу да финансијски извештај потписује било ко коме то није струка и ко га није израдио и ко не може да га у потпуности контролише. Зашто књиговођа није одговоран пред законом за исправност извештаја који прави и шаље, не могу (ипак) да схватим. (Електронским потписом тачност/исправност гарантује онај који је потписао, а о остављању електронског потписа с ПИН-ом било коме да и не говорим, а то је реалност и изгледа нужност, знам – нпр. због заузетости сервера АПР-а, бар у једном периоду.)

И обавештење да је МУП свакако издавао електронске сертификате бар од новембра прошле године (још је на сајту писало "Припремите се на време...", а од када тачно после застоја, не знам. И, колико се сећам, пет година је био рок важења јер су чипови имали рок трајања ваљда седам година, ови сада су као неки дуговечнији. Али је био апсурд што су и личне карте без чипа издаване такође на пет година.
a_jovicic a_jovicic 21:13 03.03.2016

Re: А ово?

Hansel
И обавештење да је МУП свакако издавао електронске сертификате бар од новембра прошле године

Jeste ... eno ga gore moj od MUP-a ... doduše ja ga izvadio još kad sam menjao onu 5-to godišnju LK novom (od celih 10 godina) ... i to čisto iz zezanja ... Za sada sam "neodgovorno" lice a ni prihodi mi nisu takvi da se družim sa "haračlijama" nego čisto da se nadje ... ako mogu da zavitlavam neku od drugih državnih službi koje traže "svojeručno" potpisane dokumente.

krkar krkar 12:46 05.03.2016

Živ je Koba, umro nije

Мени прво не иде у главу да финансијски извештај потписује било ко коме то није струка и ко га није израдио и ко не може да га у потпуности контролише. Зашто књиговођа није одговоран пред законом за исправност извештаја који прави и шаље, не могу (ипак) да схватим.


Ja i mogu i ne mogu. Jasna mi je namera zakonodavca da se bakće samo sa jednim i jedinim Odgovornim Licem (iako firma može imati više od jednog o.l, zavisi od statuta i načina organizacije, o tome odlučuje vlasnik, kao i o međusobnim odnosima odgovornih lica). Pa je računovođa odgovoran direktoru a direktor državi.

Revizija kontroliše ispravnost računovodstvenih procedura i praktično pokriva dupe direktoru - iako sa zadrškom tj. naknadno. Ako je računovođa zabrljao ono što si ti potpisao - treba revizija da otkrije i ispravi.

Naravno, to samo ako nije u pitanju namera. Za namerno prikrivanje ili lažno prikazivanje podataka računovođa je krivično odgovoran. Iako gotovo uvek i direktor ide u zatvor pa dok ga ne puste.

Čist staljinizam u glavama još uvek, posebno zakonodavaca, tužilaca i sudija!
krkar krkar 23:39 03.03.2016

Sertifikat


Državno telo nadležno za elektronski potpis, deo Ministarstva Telekomunikacija (i kojekakvih još koalicionih sranja koja su nekom morala da pripadnu) - ima nevažeći sigurnosni sertifikat!

Šta onda da očekujemo od nekih levih (para)državnih sajtova???
49 41 49 41 01:06 04.03.2016

Dodjosmo do kraja,

sve bezeci od pocetka!

Dok, god se ne uvede da ono sto sam primio, procitao, potvrdio, svojim otiskom prsta o prihvatanju; ili svojim glasom (jedinstvena frakvencija kao otisak prsta) sve ostalo je sviranje

K...cu u pravnom smislu ( kod nas i u svetu)!

Dotle ce lobisti, korupcija, birokratija, da nas ubedjuje kako je to pravno ispravno!

Napr. 2 + 2 = 4 al', prvo da vidimo sta zakon kaze!

Igranka bez kraja, kao 50-tih koji su bili nepismeni, ali morali da glasaju i to potvrde muhurom svog kaziprsta.
Primili resenje o sudskoj presudi - isto!

Buducnost jeste u elektronici, online.
Pravno, zakonski sve ko svajcarski sir.
Kuleas Kuleas 13:42 04.03.2016

Re: Dodjosmo do kraja,

Краја нема - игранка се наставља,јер у Србији није могуће отпустити толики број људи и истовремено се надати о(п)станку на Власти.Јер,Власт је овде све,и извориште и исходиште.То није мантра (само) ових садашњих,то је универзална филозофија у Срба и Српске Државе.Како другачије тумачити то да ни реформски 'напаљени' ДОС по доласку на Власт није ни загреб'о по том проблему.
emsiemsi emsiemsi 11:38 06.03.2016

Re: Dodjosmo do kraja,

Kuleas
Краја нема - игранка се наставља,јер у Србији није могуће отпустити толики број људи и истовремено се надати о(п)станку на Власти.Јер,Власт је овде све,и извориште и исходиште.То није мантра (само) ових садашњих,то је универзална филозофија у Срба и Српске Државе.Како другачије тумачити то да ни реформски 'напаљени' ДОС по доласку на Власт није ни загреб'о по том проблему.

Зато што су већина чланова тога ДОС-а биле будалетине.
Још увек се чудим како је господин Коштуница могао да се ухвати у коло са свим оним башибозуком и калакурцијом ?!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:57 05.03.2016

.

teški debilizam. juče ja podižem lekove na recept i žena mi traži knjižicu. pitam je što joj treba, kad inače i ne mogu da dobijem takav recept bez overene knjižice? kaže ona, da mogu uopšte da uđem pomoću vašeg koda u već šta i čekira da je sve ok. e, oni imaju isti ili sličan softver u ambulantama, i tamo moraju da čekiraju da si naručio recepte za taj mesec, i da ti je overena knjižica, i ŠTAMPAJU ti papire, ali PEČATIRANE, ti nosiš blok niže da podigneš. apotekarka pomoću koda na knjižici ulazi u isti ili sličan sistem da potvrdi sve to. zar nije jednostavnije da nema nikakvih recepata? lekar lepo štriklira šta ti treba, u apoteci daš knjižicu da žena potvrdi da si to ti, i već ima u sistemu da treba da ti izda te i te lekove. e sad, koliko je to štampača, tonera, papira, pečata i ostali qraca...obaška tvog vremena i šteranja vamotamo.
gedza.73 gedza.73 15:22 05.03.2016

Re: .

BebaOdLonchara
ŠTAMPAJU ti papire, ali PEČATIRANE

A zdravstveni karton je 'zakonski dokumenat'.

To ti je isto kao kad čuvaš recepte na komjuteru, eksternom hard disku, a kad spremaš stoji ti drljava raskupusana knjiga recepata na kuhinjskom stolu.

Ili sve ovo ali nemaš ekran, pa opet sveskica.

A pazi, ovo nema veze ni sa Pentagonom, Vatikanom, judeomasonskom zaverom i/ili zlim neprijateljima iz komšiluka.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:15 05.03.2016

Re: .

A pazi, ovo nema veze ni sa Pentagonom, Vatikanom, judeomasonskom zaverom i/ili zlim neprijateljima iz komšiluka.

nemoj da pričaš?! a ja baš krenula da guglam iluminate...

koliko dokumenata po svetu nije štampano, pa se smatra "zakonskim"? u toliko zemalja taj pečat više ne postoji, ili važi bez pečata...
ne znam da li sam te dobro razumela?
gedza.73 gedza.73 18:49 05.03.2016

Re: .

ne znam da li sam te dobro razumela?

Nisi.
Možda sam i ja nejasno pisao.
Mi imamo čip kartice, ali moraš da imaš odštampan papir sa podacima iz lične karte.
Imaš najsavremeniju ličnu kartu, giga zaštićenu, što piše Krkar, važi pet godina.
Istoriju bolesti moraš da napišeš i u zdravstveni karton i u folder sa imenom paicjenta.

Tolike nelogičnosti, a za njih nije kriv niko osim nas (uslovno). Pa otud svetska zavera u ovoj temi.

Onaj pišljivi numerički semafor i jedan drndavi mehanički aparat sa odštampanim brojevima bi rešili problem gužvi, redova i obilaženja preko veze po bolnicama, SUP-ovima, čekaonicima.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:39 06.03.2016

Re: .

Mi imamo čip kartice, ali moraš da imaš odštampan papir sa podacima iz lične karte.

pa da, ok, razumeli smo se pre nego što smo i počeli da komentarišemo.
zanima me kako će biti kada nam od juna/jula uvedu čipovane zdravstvene, da li ćemo i onda imati "karton" i ceotajfazon? (oćemo stoposto, ali iz čiste zabave čekam da vidim :))
nikvet pn nikvet pn 09:46 07.03.2016

Re: .

Од септембра 2007. код нас функционише тај систем за псе. Чип, пасош, електронски картон, централна база. Било где по нашој држави сваки ветеринар на основу чипа у врату или броја пасоша или ЈМБГ власника има приступ бази. Увидом у електронски картон пса ето његовог здравственог статуса. Евентуална интервенција на псу се уноси ако је трајна (вакцинација, операција) или не уноси ако је пролазног карактера (прехлада, посекотина итд). Унос је под електронским потписом и подразумева личну одговорност.

(Догодио се ујед и власник замоли пријатеља ветеринара да антидатира вакцинацију 15 дана раније. Овај то уради, лако га ухите и - изгуби лиценцу на шест месеци)

Ако то може за ветеринаре и псе Србије зашто не би могло и за лекаре и грађане Србије?

Систем је свеобухватан, функционише беспрекорно али ... Ветеринарска инспекција тражи редовни месечни извештај у писменој форми с печатом наравно. Иако има баш све податке проверљиве у сваком моменту свуда где је доступан интернет - нене, мора то још и писмено.

И сад управо из базе штампам извештај за фебруар, печат included, и чекам инспекторку сутра да то овери - печатом, наравно. Онда га одложим у архиву на већ стотине кила папира. И питам се какви су то мозгови који управљају нашим животима.
cassiopeia cassiopeia 11:49 07.03.2016

Re: .

zanima me kako će biti kada nam od juna/jula uvedu čipovane zdravstvene, da li ćemo i onda imati "karton" i ceotajfazon? (oćemo stoposto, ali iz čiste zabave čekam da vidim :))


Ja dobila čipovanu prošle godine, u oktobru. I znaš šta su rekli u DZ, ne bacajte staru papirnu, tu vam sve piše, brojevi kartona raznih, i još mi reče da zalepim parče nalepnice na novu čipovanu da upišem broj kartona. A karton samo što se ne raspadne jadan od onolikog prevrtanja po fiokama.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:33 07.03.2016

Re: .

cassiopeia
zanima me kako će biti kada nam od juna/jula uvedu čipovane zdravstvene, da li ćemo i onda imati "karton" i ceotajfazon? (oćemo stoposto, ali iz čiste zabave čekam da vidim :))


Ja dobila čipovanu prošle godine, u oktobru. I znaš šta su rekli u DZ, ne bacajte staru papirnu, tu vam sve piše, brojevi kartona raznih, i još mi reče da zalepim parče nalepnice na novu čipovanu da upišem broj kartona. A karton samo što se ne raspadne jadan od onolikog prevrtanja po fiokama.


oversexy će da bude tender za digitalizaciju kartona, ala će nekakav siniša mali da stvori imperiju na tome...
cassiopeia cassiopeia 13:05 07.03.2016

Re: .

oversexy će da bude tender za digitalizaciju kartona, ala će nekakav siniša mali da stvori imperiju na tome...


Šta reći? Gospodi pomiluj

A ova digitalizacija radnih knjižica? Kažu papirne ne važe od januara ove godine. Ne smem ni da pomislim kakva papazjanija ima da nastane za koju godinu
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:07 07.03.2016

Re: .

cassiopeia
oversexy će da bude tender za digitalizaciju kartona, ala će nekakav siniša mali da stvori imperiju na tome...


Šta reći? Gospodi pomiluj

A ova digitalizacija radnih knjižica? Kažu papirne ne važe od januara ove godine. Ne smem ni da pomislim kakva papazjanija ima da nastane za koju godinu

već vidim budućnost:

"Uprava za Visokotehnološki kriminal sumnja na hakere iz Kine koji iz neobjašnjivih razloga upisuju staž građanima Srbije"
tyson tyson 01:29 08.03.2016

Re: .

Ако то може за ветеринаре и псе Србије зашто не би могло и за лекаре и грађане Србије?

Psi su nam važniji.


krkar krkar 02:03 08.03.2016

Re: .

И сад управо из базе штампам извештај за фебруар, печат included, и чекам инспекторку сутра да то овери - печатом, наравно. Онда га одложим у архиву на већ стотине кила папира. И питам се какви су то мозгови који управљају нашим животима.


Debili. Čisti komunističkomozgovni birokratski debili.

Tu jednostavno ne može da postoji nikakvo normalno i racionalno objašnjenje.
jasnaz jasnaz 23:41 05.03.2016

? :)

... praštajte što ću posle 152 komentara da pitam, ali ne videh: da li se taj famozni potpis (moj opravljen od str. Halkoma) može koristiti i za druga pravna akta (tipa autorski ugovori), ili je upotreba svedena na potrebe završnog računa?
moj knjigovođa nema odgovor
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:42 06.03.2016

Re: ? :)

jasnaz
... praštajte što ću posle 152 komentara da pitam, ali ne videh: da li se taj famozni potpis (moj opravljen od str. Halkoma) može koristiti i za druga pravna akta (tipa autorski ugovori), ili je upotreba svedena na potrebe završnog računa?
moj knjigovođa nema odgovor


morao bi da važi za sve, to je kvalifikovani potpis
krkar krkar 05:13 06.03.2016

Re: ? :)

... praštajte što ću posle 152 komentara da pitam, ali ne videh: da li se taj famozni potpis (moj opravljen od str. Halkoma) može koristiti i za druga pravna akta (tipa autorski ugovori), ili je upotreba svedena na potrebe završnog računa?



Važi za sve.

jasnaz jasnaz 10:56 06.03.2016

: hvala :)

@uros_vozdovac & @krkar

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana