Moj grad| Nostalgija| Životni stil

Krovovi Beograda

jednarecfonmoi RSS / 25.04.2016. u 18:25

 Wudc9dd.jpg
Kada smo bili deca jedna od glavnih zanimacija bila je da otkrijemo iz koje zgrade moze da se izađe na krov.


Mislim da nas je mnogo stvari u isto vreme vuklo ka gore. Otkrivanje novog prostora gde nema gužve, pogled sa najviše tačke zgrade ka noćnom nebu. Zvezde su delovale bliže. Mogućnost da sa visine gledamo automobile, ljude i čitav grad kako diše u daljini.

Kad smo malo porasli neko je provalio sunčanje na krovu. To se upražnjavalo neko vreme sa sve flašicama za vodu. Polivalo se po kosi.
Pamtim i par žurki gde se, ipak, pazilo da neko od nervoznih komšija ne dođe gore sa ručnom bombom i kalašnjikovim.

E onda je moj tata, ima tome mnogo godina unazad dok još nije bilo toliko popularno, krenuo da gradi baštu na krovu i da pravi kalupe za povrće iz štosa. Pojavio se krastavac neuobičajenog oblika. Sve je sadio u gajbice od voća i povrća. Komšije nisu imale razumevanja, proteran je polako uz gunđanje da zaliva povrće a to će kad tad probiti do njihovih soba. S rezignacijom je napustio svoju baštu blizu oblaka.

Lepi su vračarski krovovi kad gledaš sa prozora kako polako nestaju dužinom ulice i vire između kestenova. Moja drugarica, sad već dugo u Nemačkoj, pričala mi je o nekoj zgradi gde može preko krova na drugu zgradu. Ali bilo je opasno i uzak prolaz. Divni su krovovi visokih zgrada Novog Beograda jer vidiš ceo grad. Ako se ikada još budem popela na neki krov u nekom delu Beograda preneću utisak. Moram da kažem da ni na Avalskom tornju, ni na vidikovcu na vrhu Beograđanke nemam taj doživljaj. Lepo je, visoko si, okružen si staklom, vidiš daleko, ali kao da nedostaje momenat "Ovde samo ja stigoh". Nemaš utisak da si došao tajnim putem, nije zanimljivo. Jer još uvek imam u mislima neki beskrajni osećaj slobode koju može samo dete da ima kada otkrije neki novi put, neki novi krov. Možda bi trebalo da stavim naznaku uz tekst "Ne pokušavajte ovo kod kuće ili bez nadzora".

A ima još nešto što se otvori kao tema skoro svakog beogradskog leta kad upekne zvezda i temperature postanu previsoke: "Da li postoji šansa da nekako izgradimo bazen na krovu?". Onda kreću uvek iste polemike: "Jao, biće gužva...", "Kako da sprovedemo vodu?", "Procureće komšijama.". I tako polako nestane poneki letnji dan u mislima o imaginarnom bazenu u kojem nikako da zaplivamo. Ma i bolje (kiselo grozđe), verovatno bi bila gužva kao u busu.

Tagovi



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 10:41 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

edit: al' neću da zagadim njima blog, ende


Mudro zboriš!
Lionsgate Lionsgate 11:53 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

E te dve kule su nesreca za sebe, za nas obicne prolaznike one spolja deluju impozantno ali sa njima dosta stvari nije stimovalo, prvo u toj poslovnoj genexovoj zgradi problemi sa restoranom i instalacijama a jadnici koji su imali zivotnu nezgodu da zive u stambenoj kuli su 90-tih vise prepesacili uzbrdo nego se vozili liftovima, pucale su im kanalizacione i vodovodne cevi itd. Tek pre 7-8 godina su im liftovi sredjeni pa oni na visokim spratovima nisu osudjeni na camotinju gore.

Bio sam i na krovu stambene kule, a vodili su me i u lift "kucicu" ali sa sremske strane bolji pogled je sa zmajevih solitera u Zemunu ( 22-24 sprata plus se nalaze u gornjem Zemunu, nekih 30-40m iznad NBGD).

U svetu je normalno da su stanovi na viskokim spratovima (pogotovo penthausi) skuplji, kod nas nije, sta Srbin zna kako se lift odrzava.

Edit.
Da ne ispadne da sam kenjac kao neki od likova ovde, da napomenem da sam nekoliko godina radio u Stambenom pa imam veze sa zgradama po Beogradu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:25 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

Lionsgate
E te dve kule su nesreca za sebe, za nas obicne prolaznike oni spolja deluju impozantno ali sa njima dosta stvari nije stimovalo, prvo u toj poslovnoj genexovoj zgradi problemi sa restoranom i instalacijama a jadnici koji su imali zivotnu nezgodu da zive u stambenoj kuli su 90-tih vise prepesacili uzbrdo nego se vozili liftovima, pucale su im kanalizacione i vodovodne cevi itd. Tek pre 7-8 godina su im liftovi sredjeni pa oni na visokim spratovima nisu osudjeni na camotinju gore.

Bio sam i na krovu stambene kule, a vodili su me i u lift "kucicu" ali sa sremske strane bolji pogled je sa zmajevih solitera u Zemunu ( 22-24 sprata plus se nalaze u gornjem Zemunu, nekih 30-40m iznad NBGD).

U svetu je normalno da su stanovi na viskokim spratovima (pogotovo penthausi) skuplji, kod nas nije, sta Srbin zna kako se lift odrzava.

Edit.
Da ne ispadne da sam kenjac kao neki od likova ovde, da napomenem da sam nekoliko godina radio u Stambenom pa imam veze sa zgradama po Beogradu.



HvAla za detaljan opis:)

A cek, jel si prosao kroz onaj tunel?Ne?

Verujem da je pogled sa onih solitera u Zemunu kejom iza Jugoslavije, ako na njih mislis, sjajan pogled na Dunav ...
Lionsgate Lionsgate 12:28 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

A cek, jel si prosao kroz onaj tunel?Ne?

Verujem da je pogled sa onih solitera u Zemunu kejom iza Jugoslavije, ako na njih mislis, sjajan pogled na Dunav ...


Bio sam samo u stambenoj kuli, u poslovnu nikad nisam usao pa ni tom pasarelom.
Ne mislim na te solitere na keju nego u gornjem gradu tkz.zmjeve solitere ( po firmi Zmaj).
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:33 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

Lionsgate
A cek, jel si prosao kroz onaj tunel?Ne?

Verujem da je pogled sa onih solitera u Zemunu kejom iza Jugoslavije, ako na njih mislis, sjajan pogled na Dunav ...


Bio sam samo u stambenoj kuli, u poslovnu nikad nisam usao pa ni tom pasarelom.
Ne mislim na te solitere na keju nego u gornjem gradu tkz.zmjeve solitere ( po firmi Zmaj).



U prqvu si, pravi izraz je pasarela:)

Pa jedino mi padaju na pamet oni soliteri, beli, u Prvomajskoj, valjda na njh mislis?
emsiemsi emsiemsi 18:20 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

jednarecfonmoi
Lionsgate
А пуштали су се и филмови на том крову. Под отвореним небом.


Ја не памтим игранке, али јесам гледао филмове на том крову.


Nisam bio na krovu 20.oktobra, hmm, samo na Domu JNA... nas nekako mrzelo da prelazimo preko reke u bioskop, iamli smo 3 u glavnoj ulici (Sloboda, Jedinstvo i Central), eventualno se islo do Jugoslavije (stari merkator), a kad si avanturisticki raspolozen do Fontane ili cak do Sava centra. Tek kad se preko reke krenulo u skolu onda je pocelo malo obilazenja prestonickih bionja.


Pponadala sam se da si mozda bio na Geneksu da cujem kako to izgleda.

Ne znam zasto je valjda vrlo brzo zabranjen prolaz onim tunelom, a tamo u onoj kruznoj kuli je trebalo da bude restoran.

Mozda ja i umisljam, mozda nam je neko davno ispricao tu pricu da ne probamo da se nekako provucemo gore.

:)

Sad razmisljam koja je to neiskoriscena turisticka atrakcija, da je gore restoran.

Jednan deo je valjda poslovna zgrada.

Једно време сам радео у Генексовој кули (не и у Генексу), мислим на 27. спрату, па се после некога времена спустио на 24. спрат.
emsiemsi emsiemsi 18:22 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

Lionsgate
E te dve kule su nesreca za sebe, za nas obicne prolaznike one spolja deluju impozantno ali sa njima dosta stvari nije stimovalo, prvo u toj poslovnoj genexovoj zgradi problemi sa restoranom i instalacijama a jadnici koji su imali zivotnu nezgodu da zive u stambenoj kuli su 90-tih vise prepesacili uzbrdo nego se vozili liftovima, pucale su im kanalizacione i vodovodne cevi itd. Tek pre 7-8 godina su im liftovi sredjeni pa oni na visokim spratovima nisu osudjeni na camotinju gore.

Bio sam i na krovu stambene kule, a vodili su me i u lift "kucicu" ali sa sremske strane bolji pogled je sa zmajevih solitera u Zemunu ( 22-24 sprata plus se nalaze u gornjem Zemunu, nekih 30-40m iznad NBGD).

U svetu je normalno da su stanovi na viskokim spratovima (pogotovo penthausi) skuplji, kod nas nije, sta Srbin zna kako se lift odrzava.

Edit.
Da ne ispadne da sam kenjac kao neki od likova ovde, da napomenem da sam nekoliko godina radio u Stambenom pa imam veze sa zgradama po Beogradu.

Кењац јеси (и ти), истина, сероња ниси.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:26 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

emsiemsi
jednarecfonmoi
.

G
Pponadala sam se da si mozda bio na Geneksu da cujem kako to izgleda.

Ne znam zasto je valjda vrlo brzo zabranjen prolaz onim tunelom, a tamo u onoj kruznoj kuli je trebalo da bude restoran.

Mozda ja i umisljam, mozda nam je neko davno ispricao tu pricu da ne probamo da se nekako provucemo gore.

:)

Sad razmisljam koja je to neiskoriscena turisticka atrakcija, da je gore restoran.

Jednan deo je valjda poslovna zgrada.

Једно време сам радео у Генексовој кули (не и у Генексу), мислим на 27. спрату, па се после некога времена спустио на 24. спрат.




:)))
Kapiram da je sjajan pogled odozgo, ali verovstno nisi ni ti prosao onom pasarelom?

Deluje jezivo kad gledas sa zemlje, ali verujem da je gore dozivljaj proci,
G.Cross G.Cross 20:04 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

jednarecfonmoi
milojep
Pponadala sam se da si mozda bio na Geneksu da cujem kako to izgleda.


Mislim da je bila neka emisija o toj kuli. Taj restoran je napravljen tako da rotira kao ringišpil (sporije naravno).
Možda ne bi bilo loše da neko 'poturi' ideju rekonstrukcije svemogućem premijeru.



Da, da, rotiranje..

Kazem ti ja da je to kao pod nekim velom tajne i misterije x godina.

A mogao bi da bude bas bas velika atrakcija.





Odveli mene na rucak u restoran na vrhu TV tornja u Kuala Lumpuru. Koji je nizi od Petronas Towersa ali je na bregu pa je apsolutno visi. I restoran se tako okrece.
Ja seo da jedem sa drustvom stavim torbu pored stola i gledam , dole ispod nas kisa, kod nas sunce, I posle nekog vremena provalim da mi je neko ukrao torbu i dignem frku , gde mi je torba,. I dodje Sef Sale ( nije se zvao Sale samo je bio sef) i pocne da se smeje i kaze mi da sam ja jedan od sucker-a.
Naime ja sam stavio torbu uz prozor, deo koji se ne okrece i kad se sala okrenula moja torba je ostala tamo gde sam je i ostavio ali moj sto se pokrenuo sa celom salom.


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:15 27.04.2016

Re: Не дам, бре!

G.Cross
jednarecfonmoi
milojep
Pponadala sam se da si mozda bio na Geneksu da cujem kako to izgleda.


Mislim da je bila neka emisija o toj kuli. Taj restoran je napravljen tako da rotira kao ringišpil (sporije naravno).
Možda ne bi bilo loše da neko 'poturi' ideju rekonstrukcije svemogućem premijeru.



Da, da, rotiranje..

Kazem ti ja da je to kao pod nekim velom tajne i misterije x godina.

A mogao bi da bude bas bas velika atrakcija.



Odveli mene na rucak u restoran na vrhu TV tornja u Kuala Lumpuru. Koji je nizi od Petronas Towersa ali je na bregu pa je apsolutno visi. I restoran se tako okrece.
Ja seo da jedem sa drustvom stavim torbu pored stola i gledam , dole ispod nas kisa, kod nas sunce, I posle nekog vremena provalim da mi je neko ukrao torbu i dignem frku , gde mi je torba,. I dodje Sef Sale ( nije se zvao Sale samo je bio sef) i pocne da se smeje i kaze mi da sam ja jedan od sucker-a.
Naime ja sam stavio torbu uz prozor, deo koji se ne okrece i kad se sala okrenula moja torba je ostala tamo gde sam je i ostavio ali moj sto se pokrenuo sa celom salom.



Hahahah, naravoucenije, drzite svoje stvari u krilu ako se restoran okrece :)
tasadebeli tasadebeli 08:32 28.04.2016

Re: Не дам, бре!

Lionsgate

Nisam bio na krovu 20.oktobra, hmm, samo na Domu JNA...



jednarecfonmoi

Mislim da sam dva put bila u biskisu na krovu.Jednom, cini mi se Dom JNA,



Е, да, свака вам част што се сетисте тог биоскопа на Дому ЈНА! Ја заборавих на њега...

prestonickih bionja.



Свакојако смо им тепали... Бискиш, бион,...

Како ови клинци данас тепају месту где купују упаковане снове?

Синеплексчић?

(Sloboda, Jedinstvo i Central),




Онај Централ је био баш прави соцреалистички! Мада ни ови остали нису заостајали за њим... Па Славија, па ова моја Шумадија на Брду... Онако синдикално, за владајућу радничку класу.

Прави празник ми је био када сам одлазио у оне предратне биоскопе попут Балкана или Београда (данас Позориште на Теразијама) са оним старинским столицама или ложама... Некако ми је то било најлепше окружење за потонути у снове...



Lionsgate Lionsgate 10:54 28.04.2016

Re: Не дам, бре!

Nemoj da trpas Sumadiju medju elitne bioskope

Kako me secanje sluzi, bioskopi koji su pustali hit filmove ( tadasnje blockbustere) su bili Kozara, Jadran, Balkan, Jugoslavija i Central. Svi ostali su pusatli manje atraktivne filmove ili sa zadocnjenjem u odnosu na pobrojane.

Taj Central je imao dolby ozvucenje jos s kraja 70-tih pa se secam kako je to mocno zvucalo u Ajkuli ili Paklenom tornju. A secam se da sam tamo odgledao i integralnu vezriju "Bilo jednom u Americi", to je trajalo mislim preko 5 sati, pocelo je nas 7-8 u sali da gleda, kraj je docekalo samo nas trojica...
tasadebeli tasadebeli 17:24 28.04.2016

Re: Не дам, бре!

Lionsgate

Kako me secanje sluzi, bioskopi koji su pustali hit filmove ( tadasnje blockbustere) su bili Kozara, Jadran, Balkan, Jugoslavija i Central. Svi ostali su pusatli manje atraktivne filmove ili sa zadocnjenjem u odnosu na pobrojane.



Тако је. Такви онда дистрибутери били... А не к'о ови преваранти данас против којих се и побунише они колинци у биоскопу Звезда прошле године.


A secam se da sam tamo odgledao i integralnu vezriju "Bilo jednom u Americi", to je trajalo mislim preko 5 sati, pocelo je nas 7-8 u sali da gleda, kraj je docekalo samo nas trojica...



Јави ми се када будеш једаред у ово време интернета, плазма тв, ДВД, торента и осталога одвео своју госпођу у биоскоп, па се испостави да сте вас двоје сами у сали као што се то мени догодило са мојом госпођом на "Гордост и предрасуде".

Пошто је Гопсатасиница заљубљена у дела Џејн Остин до имбецилности, све време сам је ложио да сам закупио целу биоскопску салу само за њу да би могла на миру да гледа свој омиљени филм.


3o3oje 3o3oje 14:10 27.04.2016

Кровови Париза

[url=http://www.alaincornu.com/art/sur-paris/#22][/url]
milojep milojep 14:37 27.04.2016

Re: Кровови Париза

3o3oje
[url=http://www.alaincornu.com/art/sur-paris/#22][/url]


http://www.alaincornu.com/art/sur-paris/#22

Onu zagradu posle 22 cut-ujes i paste-uješ iza prvog quote i obrišeš znak jedankosti.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:09 27.04.2016

Re: Кровови Париза

3o3oje
[url=http://www.alaincornu.com/art/sur-paris/#22][/url]

3o3oje,

Hvala za link, gledam posle obavezno.

Znnas kad sam pisala blog razmisljala sam o tome kako sam jednom bila sa nekim francuzima u stanu na Slaviji i gledamo kroz prozor i jakazem Krovovi Beograda, a oni su se nasmejali i rekli mi Krovovi Pariza, ali u tom smislu da je to nesto veoma poznato, kao lendmark....

Pozdravcic 3o3ojki, oporavljam se od Zone sumraka jos kako sam se bila..izgubila xD

Pogledala link, sjajno!!!
3o3oje 3o3oje 08:54 28.04.2016

Re: Кровови Париза

Хвала.
jinks jinks 14:20 27.04.2016

...

pričala mi je o nekoj zgradi gde može preko krova na drugu zgradu

Ustvari, baš na Vračaru ima zgrada, da ne kažem u kojoj ulici, u kojoj su komšije na poslednjem spratu kupile stan u susednoj zgradi, i sve spojile u jedan stan. Tako da imate jedan stan u dve odvojene zgrade.

Te oni, ustvari, svaki dan i prelaze preko "krova" iz jedne u drugu zgradu ko zna koliko puta :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:04 27.04.2016

Kako sam se izgubila






Ovo sto cu vam sad reci je u stvari prica u okviru price, ja se jos uvek smejem malo ali sam i u Zoni sumraka( tiru ri ru)

Krenem ja poslom do Old Merkatora, zvrsim to, i posto volim da setsm i tsko odrzavam formu odlucim da odatle odem do Fontane posle recimo bilijardu godina.

Sve najiskrenije pricam, postavicu posle fotku,

I krenem ja da piljim u krovove, inspirisana tekstom, osmislim sjajnu tv emisiju...sa ovim nasloviom

Vec razgovaram u glavi sa Lionsgate da li bi pristao da daje tehnicka objasnjenja zgrade, pricamo o arhitektima, snimamo grad.Svako od blogera ko zeli odvodi me u svoj kraj, Milojep tamo gde se peo Sreda...Tasa na onaj krov sa zvezdama....razmisljam kako bi to bila mogucnost da se dodje do Genexa,Pa onda kako ako se tv ekipa zaglavi u liftu!Ko bi finansirao, jer znam da je zeznuto sa televizijama danas, upoznata sam...

I odjwdnom ja na sred NEKE ulice na kojoj se nadjoh putem kojim dodjoh izmedju zgrada.Nigde zive duse.

Razmisljam, ja sam bre uvek bila cuvena da se snalazim bez mape u bilo kom stranom gradu.Pa nisu ovo blokovi gde je sve isto i gde je broj 26 pored broja 275 i gde se i oni sami svi gube sem kad krenu na Savu.

Da skratim,,pojavi se devojka koja mi pokazuje Fontanu i Mek koje ja NE vidim.Vidim samo Genex (!) iz cudnog ugla.Resim da joj poverujem,,pravim sr da mi je jasno da se ne obrukam, krenem tamo gde je rekla.Na kraju izadjem pred Fontanu i od totalnog shoka, piljim i ne vidim je.I tu pocnem da se smejem, zovem ukucane, dobru drugaricu, i saopstim da sam se ' ladno, ali ' ladno bila izgubila.

Sad cu postavim sliku Corpus delicti:)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:05 27.04.2016

Re: ...

Jinks,

verujem da im je sjajno, ja sam jos pd utiskom mog gubljenja povodom bloga, ima pricica dole.

Znam za to stanovi iz dva ulaza ali probijen zid, ovo ke lepse....krovni,put
jinks jinks 15:08 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

Za mene je N. Beograd još uvek Terra incongita. Doduše, snalazim se oko Novog Merkatora, Jugoslavije, Jubc centra, dobro Sava Centra i Arene, Zemun pomalo, još dva tri mesta, ali ovo resto ...

Inače, što se tiče krovova, još uvek mi je u sećanju krov solitera na Zvezdari u kome sam odrastao. Odatle se videlo bukvalno sve. Ali ono što fascinira jeste da je ograda na krovu čak i nekome od 10-12 godina bila ne nešto preterano viša od pasa. Mogu da zamislim kako se odrastao čovek gore oseća kada priđe ogradi.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:22 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

jinks
Za mene je N. Beograd još uvek Terra incongita. Doduše, snalazim se oko Novog Merkatora, Jugoslavije, Jubc centra, dobro Sava Centra i Arene, Zemun pomalo, još dva tri mesta, ali ovo resto ...

Inače, što se tiče krovova, još uvek mi je u sećanju krov solitera na Zvezdari u kome sam odrastao. Odatle se videlo bukvalno sve. Ali ono što fascinira jeste da je ograda na krovu čak i nekome od 10-12 godina bila ne nešto preterano viša od pasa. Mogu da zamislim kako se odrastao čovek gore oseća kada priđe ogradi.


Uuu mora da je uzas pogledati odozgo ako je ta niska ograda.Nz gde su ti soliteri.

A ovo za Nbg, kazem ti, ovaj deo bi trebalo da je jasan, nije to ljuti lavirint blokova.Ali eto, desi se i iskusnima.Izgubiti se.Smesan je osecaj:)))
jinks jinks 15:33 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

Uuu mora da je uzas pogledati odozgo ako je ta niska ograda.Nz gde su ti soliteri.

A ovo za Nbg, kazem ti, ovaj deo bi trebalo da je jasan, nije to ljuti lavirint blokova.Ali eto, desi se i iskusnima.Izgubiti se.Smesan je osecaj:)))


Lep je pogled, bukvalno se vidi ceo Beograd, mada davno je bilo ... to je jedan od solitera na delu Zvezdare u nastavku Cvijićeve ulice.

Inače, i dan danas kada idem na NBgd, desi se, i ne toliko retko, da palim PlanPlus i iGO navigaciju na mobilnom. A imam instaliran i kompas za svaki slučaj :)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:50 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

jinks
Uuu mora da je uzas pogledati odozgo ako je ta niska ograda.Nz gde su ti soliteri.

A ovo za Nbg, kazem ti, ovaj deo bi trebalo da je jasan, nije to ljuti lavirint blokova.Ali eto, desi se i iskusnima.Izgubiti se.Smesan je osecaj:)))


Lep je pogled, bukvalno se vidi ceo Beograd, mada davno je bilo ... to je jedan od solitera na delu Zvezdare u nastavku Cvijićeve ulice.

Inače, i dan danas kada idem na NBgd, desi se, i ne toliko retko, da palim PlanPlus i iGO navigaciju na mobilnom. A imam instaliran i kompas za svaki slučaj :)



Kad bacim pogled u glavi od Cvijiceve u pravcu Zvezdare, nesto mi se ne "pojavljuju"

Ali ja sam sad u mislima onog dela Cvijiceve koji mi ie blizak.Tamo na raskrsnici , blizu Brace Grim, dalje je Hala Pionir.Nije ni cudo da ih ne vidim.

Nema veze, verujem da je pogled spektakularan:)
jinks jinks 19:46 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

Kad bacim pogled u glavi od Cvijiceve u pravcu Zvezdare, nesto mi se ne "pojavljuju"

Ovo je na drugom kraju Cvijićeve, u okolini poslednje stanice trolejbusa 28 i 41.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:19 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

jinks
Kad bacim pogled u glavi od Cvijiceve u pravcu Zvezdare, nesto mi se ne "pojavljuju"

Ovo je na drugom kraju Cvijićeve, u okolini poslednje stanice trolejbusa 28 i 41.



Da, da, pretpostavila sam
jinks jinks 21:00 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

Izvini, evo sad sam proverio. Nije Cvijićeva već D. Tucovića (glb. kolio dugo nisam bio, šta sam zaboravio). Doduše one se nadovezuju jedna na drugu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:18 27.04.2016

Re: Kako sam se izgubila

jinks
Izvini, evo sad sam proverio. Nije Cvijićeva već D. Tucovića (glb. kolio dugo nisam bio, šta sam zaboravio). Doduše one se nadovezuju jedna na drugu.




Da, tako sam ja "bacala" pogled u daljinu i dodjem do mosta onog nekog i tu znma da ide dalje D.Tucovica, ali stade pogled u mislima, ne znam dalje sta gde ima, koje zgrade, samo "vidim" put :)

Ne znam koliko dugo nisi bio, ali staze detinjstva se tesko zaborave, vratilo bi ti se sve.Kao voznja bajsa posle pauze :)
tasadebeli tasadebeli 08:50 28.04.2016

Фудбал на крову

А у последњих неколико година на кров под звездама идем да гледам фудбал.

Стадион ФК Вождовац на крову тржног центра (кажу, један од три постојећа у целој Европи).





Јесте занимљиво... Нарочито кад одозго погледаш оне аутомобиле доле на улици који изгледају као дечје играчкице, као и читав крај са крововима кућа, а ови испред тебе пикају лопту. Необичан осећај.

Обавезно идем тамо на текму када Вождовцу гостује овај мој Чукарички. (ЛИНК)





А када кренеш узбрдо од оних остатака некадашњег Душановца које није уништио аутопут (Бранко Пешић, Земунац ), на зидовима кућа навијачи Вождовца исписивали пред сваку значајну текму графите:


"Сви на кров!"








EDIT:
(Бранко Пешић, Земунац )



Да не буде забуне и љутње код Земунаца, исто мишљење имам и о његовом имењаку, Бранку Тишми ( ), тадашњем председнику Општине Чукарица који је 1969. године преселио стадион Чукаричког (налазио се код данашње пијаце на Бановом брду) на врх овог нашег Брда где је увек барем за степен-два температура нижа него доле и стално дува, чак и лети...

Да само знате како изгледа тамо играти фудбал по каснојесењој шљиви, кад загуди ветруштина уз ону ситну цигањску кишу...

А ваљда је циљ пресељења тог нашег стадиона на "кров Београда" и био да једнога дана можемо да певамо:




( )


па некако Тишми и да опростимо.

Али Бранку Пешићу никад!

(Јбт, ми смо једина престоница на Балкану којој аутопут иде усред града! Стварно мислим да је то била нека освета Земунаца...)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:46 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Taso:)

Sve zanimljivi detalj, cak pogledah i gooooo( ne gledam skoro nikad bilo koji sport ) podseca na nesto sto i ja pamtim, onaj kos Raduljice gde ubacuje od pozadi ono je cak i za mene, chudo!

Znam da ima zarobljena reka ispod autoputa kod Mostarske petlje, to pise u omiljenoj knjizi Beograd ispod Beograda.
Da, Branko Pesic je Zemunac, znam gde je ziveo, ima i ulica.Blizu kafane Shiroka staza.
Al cek, kuda je trebalo da ide put prema tvom vidjenju?Pitam u miroljubivo-informativnom tonu?:)
Lionsgate Lionsgate 10:06 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

А када кренеш узбрдо од оних остатака некадашњег Душановца које није уништио аутопут

Jel' si ti siguran da znas kako je izgledao stari Dusanovac gde je prosao autoput? Dusanovacki potok, Marinkova bara itd? Autoput je "pocistio" nesto zgrada i privatnih kuca na kraju danasnje Sarajevske, Kneza Milosa i od Autokomande do danasnje Krusvacke (ovo zadnje je ono sto ti zoves stari Dusanovac). Trasu autoputa su izveli po jaruzi u kojoj je bilo korito Dusanovackog potoka, neuredjenog kao sto je bila i Topciderka. S proleca ili za velikih kisa taj potok se pretvarao u bujicu tako da je nosio sve pred sobom i kuce su bile dignute od njega a paralelne ulice sa potokom i danas postoje. Od glavnih ulica koje su sekle potok uglavnom su sve ostale i dobile madvoznjake preko autoputa( Avalski drum i Krusevacka), a ostale uglavnom ni nisu imale mostice preko potoka. Uostalom, od Krusevacke je prema Medaku uglavnom bila ciganmala ( sad je jos gore sa jiuzne strane autoputa), sto govori o tom "starom Dusanovcu".

Autoput je od turske selendre napravio donekle moderan grad od Beograda i omogucio mu razvoj od 60-90-tih godina. Uzgred, nije Branko Pesic to uradio, ni odobrio, odobreno je na visem nivou jer je autoput BJ bio dzravni projekat a oni koji su projektovali petlje (mosatrsku i autokomandu) zovu se Jovin i Maletin.

Edit.
Taso, nonstop nesto dopisujes, nikako da uhvatim ni za rep ni za glavu, daj se malo smirit...

(Јбт, ми смо једина престоница на Балкану којој аутопут иде усред града! Стварно мислим да је то била нека освета Земунаца...)


Obilaznica je predvidjena jos u GUPu 1969 ( a izrada GUPa je trajala deceniju jos pre toga), predvidjen je i novi most preko Dunava, obilaznicu nisu zavrsili ni danas, most preko Dunava su uradili pre 2 godine. Da krajem 60-tih nije uradjen taj deo autoputa od Zmaja do Bubanj potoka gledajuci iz danasnje istorijske perspektive Beograd verovatno ni do danas ne bi imao ovo sto mi zovemo autoput kroz Beograd. Ne bi bilo ni Gazele a ti ne bi mogao 80-tih u zemunsku gimnaziju sa Banovog brda. Autoput kroz Beograd, Gazela, mosatrska petlja i autokomanda su kljucni saobracajni objekti u Beogradu, bez njih grad staje.
tasadebeli tasadebeli 11:16 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

jednarecfonmoi

Al cek, kuda je trebalo da ide put prema tvom vidjenju?Pitam u miroljubivo-informativnom tonu?:)


Наравно, у том тону све време и пишем. Не обраћај пажњу толико на љутите емотиконе...

Не знам куда, Једнареч, нисам стручњак, али свакако не кроз средиину града. Са ове стране те пресекнице кроз Београд живи сигурно 500 000 људи данас ако не и више... (EDIT: Заборавих на Нови Београд са оним мостићима за прелазак аутопута.)

Lionsgate

Autoput je "pocistio" nesto zgrada i privatnih kuca

sto govori o tom "starom Dusanovcu".


Није морало да буде почишћено баш аутопутем, могло је и другачије, зар не?

Autoput je od turske selendre napravio donekle moderan grad od Beograda


Е, видиш, ту се не слажемо. Ја не сматрам данашњи Београд модерним градом. Више је то скуп мањих градова, варошица, чији становници врло често годинама и не одлазе у друге крајеве Београда. Као они црнци у Њујорку, 10-11 пута бројнијем, који и не знају да је Њујорк на обали океана.

А у Београду је добрим делом кривац за то и аутопут кроз средину града што прилично отежава путовање са краја на крај града због густине транзитног саобраћаја.

nije Branko Pesic to uradio, ni odobrio,


Да, али је његово име симбол тога урађеног.

obilaznicu nisu zavrsili ni danas,


И ко зна када ће је... А дотле нека шлепери на релацији исток - запад тутње кроз град? И тако већ 50 година.

Autoput kroz Beograd, Gazela, mosatrska petlja i autokomanda su kljucni saobracajni objekti u Beogradu, bez njih grad staje.


Па ваљда је то све могло да буде и ПОРЕД Београда, а не КРОЗ Београд?

Газела је могла да се направи и без аутопута (вероватно би изгледала другачије и не бисмо је звали Газелом).

А ти који су радили тадашњи "ГУП", алал им вера на замисли!

Пресећи један град на пола транзитним саобраћајем? Каква морбидна идеја... Није ни чудо што се велика већина данашњег становништва баш тако и осећа у Београду - транзитно.

Направили су, бре, аутопутем од Београда само један турски конак на путовању од Берлина до Истамбула. Као мотел уз аутопут.

Не видим ја да су остали балкански градови изгубили нешто на економском плану тиме што им аутопут не пролази кроз средину града.

Taso, nonstop nesto dopisujes, nikako da uhvatim ni za rep ni za glavu, daj se malo smirit...






Извини!

Последица дијалога (ма шта дијалога, полилога) у мојој глави по том питању...
svarog svarog 11:50 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Pa prave tu obilaznicu, sad se kamioni preusmeravaju na nju, al ovaj deo prema bubanj potoku ko skadar na bojani. Non stop kolone skroz gore do kružnog puta, čak i dole do skretanja za resnik
Lionsgate Lionsgate 12:09 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Није морало да буде почишћено баш аутопутем, могло је и другачије, зар не?

Ne, nego je trebalo ostaviti ciganmalu ili sazidati socijalisticke stambenjake kao na Banovom brdu. Ovako je ispalo da je "zrtvovana" Marinkova bara i dusanovacki potok zbog, pazi sad, viseg drustvenog interesa. Taj izraz cak postoji u Zakonu o gradnji i GUP-u. Branko Pesic i urbanisti su gle, unistili duh Beograda u Marinkovoj bari, hehe.


А дотле нека шлепери на релацији исток - запад тутње кроз град? И тако већ 50 година.

Sine, sleperi ne jure vec godinama, mislim od 2008 im je zabranjen prolaz od Bubanj potoka autoputem, idu na Kruzni put pa na Ostruznicu i Surcin. Zaboravljas sta je YU i Srbiju sve zadesilo od 80-tih, prvo kresanje investicija i stabilizacija u vreme Milke Planinc, pa kriza i ratovi 90-tih, tako da je obilaznica bila tesko ostvariva investicija, do tad je kamionski saoobracaj morao nekuda da ide. Uzgred imas li pojma gde su kroz Beograd tutnjali sleperi dok nije bio zavrsen autoput? Smederevskim drumom (Bulevarom revolucije), Ibarskom magistralom ( preko Zarkova i Gopsodarske mehane), pa sve kroz centar Beograda, na Brankov most i dalje preko Zemuna za Novi Sad ili Zagreb. I onda se fasisti setili da rasterete centar grada i sjebu Marinkovu baru, to je tvoja logika.

Па ваљда је то све могло да буде и ПОРЕД Београда, а не КРОЗ Београд?

Газела је могла да се направи и без аутопута (вероватно би изгледала другачије и не бисмо је звали Газелом).

А ти који су радили тадашњи "ГУП", алал им вера на замисли!

Citao si ono gore sto sam pisao? GUP-om je jos 1969-te bilo predvidjeno da se radi obilaznica ali nikad nije bilo novca, autoput koji ti toliko mrzis je predvidjen da od tih tacaka obilaznice dovede saobracaj u centar Beograda i ne postoji nijedan drugi geomorfoloski pravac u Beogradu (sve ostalo su brda). Zamisli, taj GUP a i one pre njih su radili ljudi kojima je to struka, koji su bili toliko dalekovidi da su smislili koncept Novog Beograda, saobracajnih prstenova koji se danas grade, obilaznica oko grada, ostale saobracajne infrastrukture, vizonari ljudi u odnosu na tebe i mene i sve postojece urbaniste u Srbiji. I gle zrtvovali su tvoju Marinkovu baru.


Пресећи један град на пола транзитним саобраћајем? Каква морбидна идеја... Није ни чудо што се велика већина данашњег становништва баш тако и осећа у Београду - транзитно.

I sta mislis, kad se izgradi obilaznica jel treba ukinuti autoput kroz Beograd? Da onda izgrade i Marinkovu baru? Jurija Gagarina ne sece N.Beograd na pola? Zaboravlas da je sa severne strane autoputa ostao daleko veci deo centralnog dela Beograda, sa juzne strane su ostali relativno manji delovi Vozdovca i opstine Cukarica i Rakovica koje su iovako uvek bile periferne. Pogledaj i mape nekih vecih svetskih gradova, videces ili da su ispresecani autoputevima, ili uokvireni prstenovima, cak i tamo su odsekli neke delove grada od drugih, centralni delovi grada ( kod nas to Cukarica svakako nije) su odseceni od drugih prstenovima autoputeva.

Uostalom, kad je 60-tim moj cale hteo da kupi plac iznad Pozeske ul. keva je htela da ga ubije, gde ce iz civilizacije (KundK) da je vodi na neko brdo u kukuruze, a to je bilo u vreme kad se gradila Gazela i autoput.
milojep milojep 12:37 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

А у последњих неколико година на кров под звездама идем да гледам фудбал.

Стадион ФК Вождовац на крову тржног центра (кажу, један од три постојећа у целој Европи).


'bote pa ja ovo nisam znao? Prvo pomislih da je neka fotomontaža!


Svaka čast
Lionsgate Lionsgate 12:57 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

'bote pa ja ovo nisam znao? Prvo pomislih da je neka fotomontaža!


Ispod prazan trzni centar a iznad seoska liga, zamisli Cukaricki i Vozdovac, to je nekad bilo I Beogradska liga, igrali po Borci, Batajnici, Jakovu...
milojep milojep 13:06 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Lionsgate
'bote pa ja ovo nisam znao? Prvo pomislih da je neka fotomontaža!


Ispod prazan trzni centar a iznad seoska liga, zamisli Cukaricki i Vozdovac, to je nekad bilo I Beogradska liga, igrali po Borci, Batajnici, Jakovu...


Vidi svašta bih rekao ali sam se obavezao da ne remetim koncepciju bloga.

Sa tim u vezi samo kratak komentar sledeće fotografije uz čestitku braći na novom kosmodromu.
Neka je srećan novi kosmodrom bratskom ruskom narodu i mogućnost svih nas da gledamo krovove naše drage planete.

p.s. pročitah da je ovo prva raketa koja nosi i jedan satelit urađen od studenata!

Lionsgate Lionsgate 13:22 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Vidi svašta bih rekao ali sam se obavezao da ne remetim koncepciju bloga.

Mislis iz svemira se vide BGD krovovi pa da ostabes na temi bloga? Ti u skoli izgleda nikad nisi masio temu...
milojep milojep 13:29 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Lionsgate
Vidi svašta bih rekao ali sam se obavezao da ne remetim koncepciju bloga.

Mislis iz svemira se vide BGD krovovi pa da ostabes na temi bloga? Ti u skoli izgleda nikad nisi masio temu...


Tako je! Eno Predator objavio sliku Beograda iz svemira!
Lionsgate Lionsgate 13:44 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

milojep
Lionsgate
Vidi svašta bih rekao ali sam se obavezao da ne remetim koncepciju bloga.

Mislis iz svemira se vide BGD krovovi pa da ostabes na temi bloga? Ti u skoli izgleda nikad nisi masio temu...


Tako je! Eno Predator objavio sliku Beograda iz svemira!

Predator je stari policijski kadar, on ide logikom bolje spreciti nego leciti.
Tasa zapalio iako je danas vec na praznicnom odmoru, sta ti je nastavno osoblje u drzavnoj sluzbi, imaju ne zna se koliko slobodnog vremena pa kako da im covek ne zavidi...

E od mene je dosta za danas, odoh i ja na praznike, idem da trazim Filipa Mladenovica po Italiji. Mucnite glavom
milojep milojep 13:48 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

E od mene je dosta za danas, odoh i ja na praznike, idem da trazim Filipa Mladenovica po Italiji.


Kad ga pomenu, znaš li da je on imitirao beogradske krovove

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:05 28.04.2016

Hoteli sa krovnom terasom

Nazalost nemam fotke.

Ima neki nov hotel iza Hrama, i kafic na krovu.Bila sam jednom na nekoj promociji.Vidi se Hram Svetog Save, famtastican pogled.

Takodje na NBG kod Arene onaj IN, ali neko mi rekao da terasa gleda samo ka autoputu, pa i nije neki uzitak,ako je tako, nisam bila.

To sa hotelima mi je zanimljivo, jer me podseca na detinjstvo, kao, ipak ides negde gde nije uobicajeno, jer uglavnom tu vise gosti.

Mozda ima jos neki hotel sa terasom gore, ali ne pada mi na pamet...
tasadebeli tasadebeli 16:18 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Lionsgate

Ne, nego je trebalo ostaviti ciganmalu ili sazidati socijalisticke stambenjake kao na Banovom brdu.


Боље и то него аутопут. И шта сад имаш ту поред аутопута?

Uzgred imas li pojma gde su kroz Beograd tutnjali sleperi dok nije bio zavrsen autoput?


Па зато је и требало да праве аутопут ОКО Београда, а не опет КРОЗ Београд. Па да евентуално град прикључе на аутопут. А не 30 година после наводног великог и значајног инфраструктурног решења да Београд и даље муку мучи са транзитним саобраћајем.


Citao si ono gore sto sam pisao? GUP-om je jos 1969-te bilo predvidjeno da se radi obilaznica ali nikad nije bilo novca,


Зато сам и написао ГУП под наводницима... И онда усред економске кризе одједном има пара да се прави обилазница да би се исправило оно што се забрљало пре 35 година?

'Ајде, бре!

Јесте, ти људи су били визионари, за разлику од тебе и од мене.

Али знаш какви визионари?

Они који су пред собом имали само визију како да што више друштвене имовине стрпају у сопствене џепове. То је била једина визија коју су тада имали.

i ne postoji nijedan drugi geomorfoloski pravac u Beogradu (sve ostalo su brda).


А куда сада иде обилазница?


Sine, sleperi ne jure vec godinama, mislim od 2008 im je zabranjen prolaz od Bubanj potoka autoputem, idu na Kruzni put pa na Ostruznicu i Surcin.



1971 - 2008? Само 37 година?


А што се ти толико жестиш? Лако је теби, не иде ти аутопут кроз Земун нити те одваја од строгог центра града...


Uostalom, kad je 60-tim moj cale hteo da kupi plac iznad Pozeske ul. keva je htela da ga ubije, gde ce iz civilizacije (KundK) da je vodi na neko brdo u kukuruze, a to je bilo u vreme kad se gradila Gazela i autoput.



ОК, ово све објашњава.

Лепо ја кажем, освета "Земунаца". И то оних који су имали у виду "шири друштвени интерес".

И немој опет да се љутиш и на ово.

Лако је вама у КундК монархији... Вама аутопутеви не иду кроз насељена места, улице вам се секу под правим углом... Све је као под конац.

Овде на Оријенту тога нема. Ради ко шта стигне и где стигне... Врло често то буду баш они из КундК монархије. Оријент је то, може се свима.

А само да те обавестим, сада ти ту где су некада били кукурузи, живи преко 500 000 Београђана. Каквих год, али називамо их Београђанима, па сходно томе овај град припада и њима.

И ти ми онда причаш о визионарству оних који су правили аутопут ту где су га онда правили...

Немој ми рећи да творци "ГУП" нису умели нити могли да предвиде правце ширења града?

Па ка овом мом делу Београда је гравитирала читава Шумадија у тзв. процесу урбанизације Србије који траје од 1945. па ево до данас.

То је могао "визионарима" да каже и сваки ондашњи сељак из Жаркова тих шездесетих кад је прављен "ГУП".
tasadebeli tasadebeli 16:24 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Lionsgate
'bote pa ja ovo nisam znao? Prvo pomislih da je neka fotomontaža!


Ispod prazan trzni centar a iznad seoska liga, zamisli Cukaricki i Vozdovac, to je nekad bilo I Beogradska liga, igrali po Borci, Batajnici, Jakovu...



Их, што си огорчен!

Пази, каква је да је (лига), наша је... Српска.

Боље и то него ништа после распада онога нечега што је било толико заговнано да, кад мало боље размислиш, није ни вредело улагати толико труда у очување тог некад заједничког.

А што се мене тиче, не дао бог да се опет нађемо у истој лиги са Хајдуком из Сплита, Динамом из Загреба, Олимпијом из Љубљане... Шта ће нам то више у животу.

Е, јеси ли сигуран да је вазда празан тржни центар?

Када сам куповао карте за текме у њему, гужва велика...


П.С. -

milojep

'bote pa ja ovo nisam znao? Prvo pomislih da je neka fotomontaža!


Svaka čast



Понављам:

Кажу упућени да поред тог на крову на Вождовцу има још само два таква у Европи.
tasadebeli tasadebeli 17:09 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Lionsgate

Tasa zapalio iako je danas vec na praznicnom odmoru, sta ti je nastavno osoblje u drzavnoj sluzbi, imaju ne zna se koliko slobodnog vremena pa kako da im covek ne zavidi...






Који си ти лик, Лафе!





Па сад ти смета и то што имам мини распуст дужи за само један дан од свих осталих запослених у Србији?

(Да нагласим, Ускршњи распуст, не распуст за Први мај... Први мај нека славе они "визионари" и њихова деца које споменусмо код градње аутопута.)

Е, али не заборави при томе да ја имам и плату која је мања од републичког просека. А при томе имам факултетску диплому исто као и ти...

Хоћу да ти кажем, стара добра истина гласи: Колико пара, толико и музике!

odoh i ja na praznike, idem da trazim Filipa Mladenovica po Italiji.



Уживајте, брате, и ти и Филип и за мене.

Ја ћу можда до Калиша... Ако скупим паре за сладолед.





Lionsgate Lionsgate 19:16 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Cika Taso, pisem ti sa telefona dok sam jos u Srbiji, vidis koliko te volim
Hajde prvo jedna desmistifikacija, vas na Cukarici ima 200k, Vozdovac sa juzne strane autoputa 90k, Rakovica (ona je iovako bogu iza nogu) oko 100k, to je sa svim selima do Avale i Obrenovca koje su pola stanovnistva tih opstina, plus Topcidersko brdo i Senjak (bogatuni) oko 25k. Znaci smanji dozivljaj, nije pola miliona ljudi a ni zbog nekog u Sremcici ili Belom Potoku ne mozes da stucas milijarde $, negde mora da se kaze stop znajuci da opet nece svi biti zadovoljni.

Ne vidim zasto se zestis, drzava nam je siromasna i decenijama pokusava da resi pitanje infrastrukture, suludo je bacati milijardu ili dve $ u obilaznicu oko Beograda ako taj autoput nije zavrsen ni u pravcu Budimpeste ni u pravcu Sofije i Atine, plus sto je potrebno razvijati ravnomerno infrastrukturu po drzavi jer u suprotnom dolazi do neravnomernog razvoja regiona (Trepca radi Beograd se gradi, poznato ti je to?) Obilaznica (Kruzni put) se decenijama radi, izgradjen je i most pre 16 godina, pa ga je Nato rusio, Starzevica se busi deceniju i vise, pocinjalo se, stajalo, inflacije, nemastine, ratovi, bombardovanja.... a zamisli danasnji Beograd bez autoputa i Gazele? Prvo ne bi mogao da se razvije, sam sebe bi ugusio, ljudi ne bi mogli da se prebace sa leve na desnu obalu Save. Secas li se na sta je licio Beograd kad je Gazela pre 8 ili 9 godina renovirana? Potpuni kolaps u Beogradu mesecima, i ja sam putovao sa zemunske strane na Autokomandu, pa sam u automobilu provodio sat sat i po u jednom pravcu.

A sto se plata tice, profesori u srednjim skolama su za 30% placeniji po radnom satu od inzenjera u Beogradskom vodovodu recimo, to smo racunali pre par godina. Ah da, sa tim da inzenjer u Vodovodu ima 5 godina studija, profesor u srednjoj skoli 4, ako cemo vec da pricamo o "istim" diplomama. Meni je krajnje cinicno da se neko buni zasto je malo placen a koristi svaku priliku da malo strpne od skolske godine, dan tamo dan ovamo pa se nakupi 190 do 200 neradnih dana u godini. A kad razmislis taj inzenjer u Vodovodu ima 40h radnu nedelju, profesoru je norma 22h nedeljno. Jbg, zato i jeste otimacina za skole iako su plate tako male, zamisli cak su neke moje kolege napustile taj Vodovod i zaposlile su srednjoj skoli, kazu da su zadovoljniji, nemaju pritisak, mnogo manje rade.


U svakom slucaju, lep provod, moram da prekidam, granica.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:20 28.04.2016

Pticama je nebo krov



Ima jedno drvo gde gakovi prave gnezda, i smatraju sve ispod svojom teritorijom.

Videla sam par puta neupucene kako nadrljaju kao u filmu Ptice kad se ovi obruse odozgo:) Stanu da caskaju pored tog drveta a pobegnu glavom bez obzira.

Odozgo je sigurno super pogled, ali mislim da se niko ne bi usudio.

Smesno mi sad sto stavljam sliku drveta a ovde je slicica drveta za postavljanje slika.

tasadebeli tasadebeli 23:41 28.04.2016

Re: Фудбал на крову

Lionsgate



Да те сачека кад се вратиш...


Cika Taso, pisem ti sa telefona dok sam jos u Srbiji, vidis koliko te volim





A sto se plata tice, profesori u srednjim skolama su za 30% placeniji po radnom satu od inzenjera u Beogradskom vodovodu recimo, to smo racunali pre par godina.

Meni je krajnje cinicno da se neko buni zasto je malo placen a koristi svaku priliku da malo strpne od skolske godine, dan tamo dan ovamo pa se nakupi 190 do 200 neradnih dana u godini.


A kad razmislis taj inzenjer u Vodovodu ima 40h radnu nedelju, profesoru je norma 22h nedeljno.




Мој годишњи одмор је исте дужине као и твој. Прошлог лета ми је решење за годишњи одмор гласило од 6. јула до 13. августа - 29 радних дана (дао ми директор два дана по основу доприноса на раду ) са 25 година стажа у школи.

Али није тако увек. Догађа се повремено да уписујем осмаке у средњу шкоу, па онда седим у школи и када ми је годишњи одмор већ увелико почео и изађем из школе тек 20. јула као што је то био случај прошле године рецимо. (Шта ћу, не могу да кажем боли ме уво, ја сам на годишњем, па да деца остану неуписана.)

(О томе да не могу никада да користим одмор у неком другом периоду, а не баш тада и да не причам.)


Извини, лоше сте рачунали сатницу за професоре јербо сте необавештени.

Професору је такође норма 40 сати недељно.

Па сте самим тим и лоше израчунали по сату.

'Ајде да мало демистификујемо ту тему о радном времену професора у школама која се деценијама лажно шири по Србији... (Нека ми домаћица опрости на тролу, али она ће знати о чему причамо.)

Ево овако изгледа моје званично овогодишње решење (сваке године нам га обнављају варирајући понеку ставку, али то је то) о радним задужењима током радне недеље:

1) Редовна настава - 18

2) Писмени задаци (и домаћи задаци и контролни итд.) - 2

3) Разредно старешинство - 1

4) Допунска настава - 1

5) Додатна настава - 1

6) Индивидуални рад са ученицама (читај: инклузија) - 1

7) Слободне активности (секције) - 1

(То се зове непосредни рад са ученицима - укупно 25.)

Па онда:

8) Припреме за часове - 10

9) Реализација и развој школског програма - 0,5

10) Праћење напредовања ученика и вођење евиденције - 0,5

11) Сарадња са родитељима - 0,5

12) Ажурирање школског сајта - 0,5

13) Стручно усавршавање - 0,5

14) Сарадња са локалном заједницом (читај Школски одбор) - 0,5

15) Тимски рад (читај у мом случају: Тим за борбу против насиља) - 1

16) Дежурство - 1


С тим што за сарадњу са родитељима код мене рачунај 1,5, али то сам ја тако одлучио, нико ме не бије по ушима да то радим. И за допунску и додатну мени рачунај по 2, а не један, али и то ја сам слободоручно, нико ме не тера.

А за припреме за часове ми је мало 10 сати недељно! То је малко јаче од пола сата за један час, а сад, поред интернета и свега, то буде и много више. Али и то је моја одлука, нико ме не бије по ушима да сваки час спремам као да полажем државни испит. То ја сам тако хоћу.

Оних пола сата недељно за вођење евиденције је лаж. Толико је има да то узима много више времена.

Овде не рачунам ни оне обавезне радне суботе када се деца воде у биоскоп, позориште итд. То се не плаћа.

Ни такмичења на којима проводим, опет суботом и недељом, по читав дан, такође не рачунам. Ни то се не плаћа.

Ни школске приредбе не рачунам. ни то се не плаћа.

У школи сам обично од 8 до 14 или од 14 до 20 поподне. Па онда идем кући где ме тек чека посао за сутра за разлику од оних који туре кључић у бравицу фирме и оду кући да се посвете својој породици.

Све у свему, друже, 21-22 радна дана месечно, 40 сати недељно, 160 сати месечно, плата 47 000 (са 25 година радног стажа у у школи) и испадне да ми је сатница 293,75 динара. Или негде око 20 евра дневно.

И на крају крајева, целој Србији чувамо децу радним данима по шест сати дневно од разноразних глупости за те паре. Нема на свету јефтиније гувернанте од мене и мојих колегиница и колега.

П.С. - Својевремено сам био чуо да да је у некој земљи ЕУ просветним радницима законски одузето право да сведоче на суду ако имају преко 20 година радног стажа. Онда ме је Кркар исправио и рекао ми је да је то био случај у Турској својевремено. Није ни важно где... Важно је да је то уочено као проблем.

А знаш зашто је то проблем? Па зато што просветни радници после извесног броја година пролупају од оне силне дечје цике, вриске, хистерије и спида у покушају да све постигну што се од њих тражи.

Поздрави ми колеге из Водовода и реци им да једва чекамо да неко дође и замени нас у српској просвети. Колико год буду издржали. Макар да изгурају недељу дана...









EDIT: Што би рекао мој Кум:"Јбт, к'о да сваки дан живиш са Сунђер Боб Коцкалонеом!"

alselone alselone 23:38 28.04.2016

Ovo je bas jedan prijatan blog

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 05:03 29.04.2016

Re: Ovo je bas jedan prijatan blog

alselone



Hvala Alselone
predatortz predatortz 09:39 29.04.2016

Re: Ovo je bas jedan prijatan blog

alselone


Vidiš, bre, da ne umemo da se ponašamo na ovakvom blogu! Ja sam se upodobio k'o seoska mlada.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:47 29.04.2016

Re: Ovo je bas jedan prijatan blog

predatortz
alselone


Vidiš, bre, da ne umemo da se ponašamo na ovakvom blogu! Ja sam se upodobio k'o seoska mlada.


E, to :))))) lol





Ljudi bre, fali nam jos varijeteta ovih smajlija.

Jel to mnogo zeznuto da se pridoda?
emsiemsi emsiemsi 14:04 29.04.2016

Re: Ovo je bas jedan prijatan blog

Ovo je bas jedan prijatan blog

Сагласан !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:46 29.04.2016

Re: Ovo je bas jedan prijatan blog

emsiemsi
Ovo je bas jedan prijatan blog

Сагласан !




Hvala:)))
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:27 29.04.2016

Re: Ovo je bas jedan prijatan blog





Mozda jos neko zna za ovaj crtani iz 1941.

Mr Bug goes to town (nas prevod: Skocko ide u grad).

Nestaje jedan vrt, bubice su ocajne :p , na kraju filma dobiju vrt koji je vrlo blizu oblaka, na krovu solitera
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:47 01.05.2016

Uskrs

Hristos Voskrese!

Srecan Uskrs svima koji ga danas slave

silver silver 09:10 01.05.2016

Re: Uskrs

Srećan Uskrs i tebi draga Jednareč :)



Poklopio se sa engleskim May Day



I prastarim keltskim praznikom Beltane

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:43 01.05.2016

Re: Uskrs



Hvala draga Silver:))))

Treci put mi se brise ceo post, al sta cu.

Evo mojih jaja, ovde se bolje vide, tetki uvek uspe plava kao tirkizna, boja mora, sad znam zasto, nabavi neka skroz bela.

Sad sam pogledala za Beltane, mislila sam da je praznik u slavu proleca, sad vidim leta, i plodnosti na prvom mestu.

Inace razmak ove godine izmedju katolickog i pravoslavnog Uskrsa je najveci koji moze biti.Uskrs najkasnije moze da bude 8. maja, na jednu redju slavu, Markovdan.

Zanimljivo je zaista da pada ove godine na Prvomajski uranak, sta li rade sad ovi koji idu na uranak, vrv spoje jedno i drugo :)))
silver silver 10:25 01.05.2016

Re: Uskrs

Lepa fotografija :) Nikad ne znaš kako će boja da se primi, ali važni su trud i dobra namera. Danas sam u mislima na dragom Vračaru, sa porodicom i za svečanim stolom. Nadam se da je osvanuo sunčan dan u Beogradu i da ćeš uživati sa svojim najmilijima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:33 01.05.2016

Re: Uskrs

silver
Lepa fotografija :) Nikad ne znaš kako će boja da se primi, ali važni su trud i dobra namera. Danas sam u mislima na dragom Vračaru, sa porodicom i za svečanim stolom. Nadam se da je osvanuo sunčan dan u Beogradu i da ćeš uživati sa svojim najmilijima.



Draga Silver,

razumem te skroz.Mozda mozete da se vidite malo na Skajpu bar?

U Beogradu je cudan dan, duva tvetar, na srecu topao,, ali bas duva onako prqvo beogradski, kosava.Taj vetar me sledi, uzas ! :) I u Londonu duva nekad kao blesavo.Ali topao vetar mi je divan uvek, lici mi na pustinjski nekako.

U Beogradu je odjednom toplo, mada najavljuju kisu kasnije.Ulice su tihe, prazne...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana