21. SEKUND

Željko Mirković RSS / 26.03.2008. u 11:34

21.sekund
21.sekund
         Nakon dve i po godine rada, dokumentarni film " 21. SEKUND" /radni naslov filma bio je "Zlatni Zoltan"/ biće premijerno prikazan na RTS2, 27. marta 2008 u 18.40h.            

Ovo je film o Zoltanu Daniju, nekada je bio na čelu tima koji je oborio            "nevidljivi" F117A, a danas je pekar. To je neispričana priča o obaranju nevidljivog.Priča o tehničkaoj  inovaciji vrednoj milione dolara.Medjutim, izmedju svega to je ljudska drama o povratku porodici.

Film ima jednu širu, epsku metaforu- povratku junaka svojoj porodici.

Zoltan se kao Odisej sa dalekih putovanja vraća porodižnom životu. Porodici, koja mu predstavlja glavni motiv da život započne iznova i u kojoj nalazi snagu za sve izazove.           

Pozivam vas da pogledate film i da  zatim zajedno podelimo utiske.  

Trajanje filma je 56 minuta.  

Scenario i režijaŽeljko Mirković 

Izvršna produkcija Polka Dot 

Direktor fotografije Darko Ković 

Kompozitor Lajko Felix 

Montažer Darko Ković 

Snimanje i obrada zvuka Goran Štifanić 

Producent Željko Mirković 

Izvršni producent Darko Ković 

Film finansirali /pod radnim naslovom "Zlatni Zoltan"/ Ministarstvo Kulture Republike Srbije i Filmski Centar Srbije,Pokrajinski sekretarijat za kulturu I obrazovanje AP Vojvodine,Grad Niš-savet za kulturuGO Medijana, NišGO Pantelej, NišSO Ruma      SO Kovin 

 

 

 

Saradnik u produkciji

Agencija MarkZ, Novi Sad

Atačmenti



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:08 26.03.2008

Cestitam !

Super da si ovo najavio.
Pozdrav !
nikola svilar nikola svilar 12:19 26.03.2008

takođe

iskrene čestitke.

voleo bih da pogledam - pokušaću, s obzirom da ne posedujem tv (stvar izbora, naravno)
u svakom slučaju zanimljiva tema, lepa najava i ekipa koja je radila na filmu, bice
interesantno poslusati muziku.

bilo kako bilo, svraticu da
pogledam utiske
hvala
AlexDunja AlexDunja 12:47 26.03.2008

:)

Pozivam vas da pogledate film i da zatim zajedno podelimo utiske.


ok.
bladerunner bladerunner 13:43 26.03.2008

Jedva cekam

da ga odgledam.Mislim da je zanimljiva prica...
angie angie 13:57 26.03.2008

super,

chestitam- ako uspem da se ukljuchim pogledacu obavezno.
Srki Srki 15:34 26.03.2008

tehnicka inovacija

"tehnicka inovacija vredna milione dolara".

O cemu pricas, molim te? Mislio sam da je taj avion oboren potpuno slucajno. U stvari siguran sam da jeste, jer je oboren samo jedan. Jel ovo opet ono "i na kraju je Srbin (pardon - Madjar, ali "nas" ispao najpametniji". Dokle bre ljudi?








mariopan mariopan 16:13 26.03.2008

Re: tehnicka inovacija

Mislim Srki da nije to sto kazes...da je neko ispao najpametniji. i nije to slucajno oboren avion...naravno sad za kompjuterom i u miru svoga doma svi mi mozemo da pametujemo i da kazemo da to nije nista. Onda, kada se to sve dogadjalo bilo je pravo herojstvo i zasto ne odati priznanje onome ko je to zasluzio?

A o Zoltanu sam vec videla jednu reportazu i pogledacu i film..naime u toj reportazi nije stavljen naglasak na taj oboreni avion vec je to prica o mladom coveku koji je poceo privatan biznis (pekar) i kako je sve to uradio, dakle jedan vredan i pametan mladi covek.

Pozdrav i p[reporuka za temu.
Srki Srki 16:24 26.03.2008

Re: tehnicka inovacija

mariopan
Mislim Srki da nije to sto kazes...da je neko ispao najpametniji. i nije to slucajno oboren avion...naravno sad za kompjuterom i u miru svoga doma svi mi mozemo da pametujemo i da kazemo da to nije nista. Onda, kada se to sve dogadjalo bilo je pravo herojstvo i zasto ne odati priznanje onome ko je to zasluzio?

A o Zoltanu sam vec videla jednu reportazu i pogledacu i film..naime u toj reportazi nije stavljen naglasak na taj oboreni avion vec je to prica o mladom coveku koji je poceo privatan biznis (pekar) i kako je sve to uradio, dakle jedan vredan i pametan mladi covek.

Pozdrav i p[reporuka za temu.


U redu, mozda gresim, zazvucalo mi je tako kao u vicu, a i kad sam video ko se sve javio da ostavi komentar... Upravu si za ovo oko pametovanja, nije mi to bila namera. Zbog posla koji sam radio tada, mozda znam neke stvari vezane za tehnicku stranu tog sukoba. Otud moj skepticizam.



Solomon Solomon 16:40 26.03.2008

Re: tehnicka inovacija

Objasnjenje NATO-a je da je Avion oboren konvencionalnim metodama - ne nekakvom novom tehnikom.
Prelomno kod obaranja ovog aviona je to da su ti avioni koristili iste 'koridore' ili puteve prilaza.
Ovi koridori su bili odredjeni od strane koncenzusa NATO-a.
Dakle, RVO je mogao posle par noci znati kojom ce 'trasom' ti avioni putovati. Kada je to poznato, uz minimalno paljenje radara je lako suziti u gde se Avion trenutno nalazi i koji mu je vektor kretanja.
Bez 'lock-on' cilja AA rakete se salju da explodiraju na visini i mestu gde se predvidja da ce F117 biti.
Posto je F117 izgubljen, NATO je odlucio da pilotima F117 dozvoli da koriste sve moguce "Koridore" prilaza posle cega ni jedan F117 nije izgubljen.
- Pojma nemam sta je tu tacno, samo kazem - tako to objasnjava NATO.
49 41 49 41 16:48 26.03.2008

Re: tehnicka inovacija

Srki

mariopanMislim Srki da nije to sto kazes...da je neko ispao najpametniji. i nije to slucajno oboren avion...naravno sad za kompjuterom i u miru svoga doma svi mi mozemo da pametujemo i da kazemo da to nije nista. Onda, kada se to sve dogadjalo bilo je pravo herojstvo i zasto ne odati priznanje onome ko je to zasluzio?A o Zoltanu sam vec videla jednu reportazu i pogledacu i film..naime u toj reportazi nije stavljen naglasak na taj oboreni avion vec je to prica o mladom coveku koji je poceo privatan biznis (pekar) i kako je sve to uradio, dakle jedan vredan i pametan mladi covek. Pozdrav i p[reporuka za temu.U redu, mozda gresim, zazvucalo mi je tako kao u vicu, a i kad sam video ko se sve javio da ostavi komentar... Upravu si za ovo oko pametovanja, nije mi to bila namera. Zbog posla koji sam radio tada, mozda znam neke stvari vezane za tehnicku stranu tog sukoba. Otud moj skepticizam.

Koliko sam ja u toku; ovih dana svih 60 komada "nevidljih" F-117 se povlace iz upotrebe.
Dal' je Zoltan pogodio Ahila u petu namerno ili slucajno-ko to moze da zna?!?
49 41 49 41 16:53 26.03.2008

Re: tehnicka inovacija

"tehnicka inovacija vredna milione dolara".

Milijarde dolara (Billions dollar)!
trener trener 17:18 26.03.2008

Re: tehnicka inovacija

Solomon
Objasnjenje NATO-a je da je Avion oboren konvencionalnim metodama - ne nekakvom novom tehnikom.Prelomno kod obaranja ovog aviona je to da su ti avioni koristili iste 'koridore' ili puteve prilaza. Ovi koridori su bili odredjeni od strane koncenzusa NATO-a. Dakle, RVO je mogao posle par noci znati kojom ce 'trasom' ti avioni putovati. Kada je to poznato, uz minimalno paljenje radara je lako suziti u gde se Avion trenutno nalazi i koji mu je vektor kretanja.Bez 'lock-on' cilja AA rakete se salju da explodiraju na visini i mestu gde se predvidja da ce F117 biti. Posto je F117 izgubljen, NATO je odlucio da pilotima F117 dozvoli da koriste sve moguce "Koridore" prilaza posle cega ni jedan F117 nije izgubljen. - Pojma nemam sta je tu tacno, samo kazem - tako to objasnjava NATO.

F117 je oboren Nevom
nikola svilar nikola svilar 15:27 27.03.2008

Re: tehnicka inovacija

a i kad sam video ko se sve javio da ostavi komentar...


ccc, srki, srki... :)
Srki Srki 18:52 27.03.2008

Re: tehnicka inovacija

nikola svilar
a i kad sam video ko se sve javio da ostavi komentar...


ccc, srki, srki... :)


Hehe, razumemo se, takoreci - bez reci ;-).

Nego, ja sluzio "armiju" u tom RV-PVO-u tamo jos '89 i vece bande nesposobnjakovica i neznalica od tada nisam video. Sem jednog ili dva casna izuzetka, a i tih par su bili krivinasi koji su se pitali koji ce q..c u je-ne-a. Kamo srece da su svi ti oficiri i podoficiri jos onda digli ruke od uniforme i poceli da rade neki posten pos'o, dakle postali pekari, poslasticari ili nesto trece. Pogotovu sad kad Srbija nece uci u NATO, mogu svi komplet na prinudni odmor ili prekomandu na poljoprivredna dobra. Ili nazad u skolu.
asterix asterix 08:17 27.03.2008

Pozdrav

Eto nisam dzabe platio pretplatu, sem ako ne propustim kojim sluchajem taj film:(
Dolybell Dolybell 16:58 27.03.2008

verujem ti na blanko


Hvala na napomeni, sigurno bih ga propustila,
da tebe nije bilo....
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:21 27.03.2008

Preporuka Zoltanu!

Zoltan je sjajan tip. Visokomoralan. Vredan. Pametan.
Neću zaboraviti 99. i sve što smo uradili tada sa Zoltanom.
Zoltane, skidam ti kapu!
Dolybell Dolybell 04:09 28.03.2008

Re: Preporuka Zoltanu!

Zoltan je sjajan tip. Visokomoralan. Vredan. Pametan.
Neću zaboraviti 99. i sve što smo uradili tada sa Zoltanom.
Zoltane, skidam ti kapu!


Drago mi je da ste bili sa njim i da ste ga lično upoznali.
Vaše reči više govore od filma.
Vi znate čega se sećate, mi to preko filma - ne znamo.
trener trener 04:23 28.03.2008

Re: Preporuka Zoltanu!

KRALJMAJMUNA
Zoltan je sjajan tip. Visokomoralan. Vredan. Pametan.Neću zaboraviti 99. i sve što smo uradili tada sa Zoltanom. Zoltane, skidam ti kapu!

Kapa dole i sto je skupio petlju da nastavi dalje i puno srece
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:27 27.03.2008

Prezir

A, da. Još nešto.
Osim poštovanja Zoltanu prezir ljudima sa Bloga koji uprljaju sve što pomenu, a sigurno će uprljati i film i Zoltana.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:31 27.03.2008

Dusevno

i sa srcem... Sjajno !
Djole Djole 19:43 27.03.2008

Upravo sam pogledao film

Kao sto rekoste, lepa i topla ljudska prica, coveka koji je do skora, sebe u potpunosti zrtvovao za tu vojsku koja ga je na kraju odbacila kad joj vise nije bio potreban. Porodica koja je sve to vreme patila, na kraju je ipak dobila veliku satisfakciju.

S jedne strane, podsetili smo se i tih teskih dana, a sa druge i one, da genijalnost moze da pobedi timove iznenjera koji su taj avion pravili. I ne samo to, najvaznije u celoj prici je i cinjnica da je njegov divizion bio premestan 23 puta i da nijednom nije bio pogodjen. I tu lezi ne manji deo njegove ratnicke vestine, a to je da je uspevao da sacuva zivote svojih ljudi i opremu koju je uspesno kortisio.
Na kraju, humanost je potvrdio i recenicom da mu je drago sto ni Ken Dwelle nije nastradao i da bi voleo da ga jednog dana sretne, pruzi mu ruku i kazu mu :Zdravo kolega!

Sve u svemu, Zeljko, hvala na divnoj prici.
Srki Srki 01:03 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Djole
Kao sto rekoste, lepa i topla ljudska prica, coveka koji je do skora, sebe u potpunosti zrtvovao za tu vojsku koja ga je na kraju odbacila kad joj vise nije bio potreban. Porodica koja je sve to vreme patila, na kraju je ipak dobila veliku satisfakciju.

S jedne strane, podsetili smo se i tih teskih dana, a sa druge i one, da genijalnost moze da pobedi timove iznenjera koji su taj avion pravili. I ne samo to, najvaznije u celoj prici je i cinjnica da je njegov divizion bio premestan 23 puta i da nijednom nije bio pogodjen. I tu lezi ne manji deo njegove ratnicke vestine, a to je da je uspevao da sacuva zivote svojih ljudi i opremu koju je uspesno kortisio.
Na kraju, humanost je potvrdio i recenicom da mu je drago sto ni Ken Dwelle nije nastradao i da bi voleo da ga jednog dana sretne, pruzi mu ruku i kazu mu :Zdravo kolega!

Sve u svemu, Zeljko, hvala na divnoj prici.


Ne bih da zvucim potcenjivacki i nema veze sa filmom, Zoltan je covek na mestu, svaka mu cast sto je preziveo bombardovanje u tom neposobnom i zastarelom PVO-u, ali me nervira ovaj ton komentara. Ok, premestao je divizion, pa to su radili manjevise svi. Kod mene u sumici pored zgrade se izredjalo sve zivo, od 30mm Praga, do Strela i boforsa, poljskih kuhinja i onih sa motalicama na ledjima. I jel' sad to neka genijalna strategija osmisljena u komandi VJ ili prosto jedino sto je preostalo da se zanima vojska nakon sto su nam kompletno rasturili radarske sisteme u prvih pola sata napada, a potom i avijaciju u sledecih 15 minuta. Sreca da se nismo mnogo kurcili sa ostatkom PVO-a, posto mi je puno drugara iz vojske tu bilo mobilisano.

Drugo, one vucibatine koje su se izlezavale ceo rat u hladovini na Adi Ciganliji pomesani sa bezbriznim kupacima i glumeci strogocu kad im pridje neki biciklista nisu imali blage veze sta je "premestanje" pa ni njih celo bombardovanje niko nije pogodio. Jel' sad i to bila neka genijalna taktika ili ih prosto niko nije ni gadjao?

Trece, to sto je covek stisnuo petlju, upalio radar i slucajno "nabo" jedan avion raketom, je obrni - okreni bas to - slucaj. Mogao je isto tako da obori i nas, samo da smo ga imali. Pa tu je svaku noc na nebu bilo po nekoliko stotina aviona. Ne razumem kako je to "pobedio timove inzenjera" - jel' provalio da neka od Maksvelovih jednacina ne funkcionise? Ili je prosto rizikovao da mu osisaju bateriju ako upali radar na par sekundi - i dobio. A mogao je i da ne dobije...niko ga se posle toga sem familije ne bi secao.

Dakle, sto pravimo mitove tamo gde ih nema? Pukli smo bre u tom ratu ko zvecka i to sto nije izginulo vise ljudi nije plod nikakve "genijalne strategije" nego prosto prokleti NATO nije hteo da pravi sranje vece nego sto treba da nas porazi. Na kraju krajeva i predali smo se kad smo ostali bez struje u Beogradu na vise od dva dana, pa krenulo meso u zamrzivacima da se kvari...










Dolybell Dolybell 03:25 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Dakle, sto pravimo mitove tamo gde ih nema? Pukli smo bre u tom ratu ko zvecka i to sto nije izginulo vise ljudi nije plod nikakve "genijalne strategije" nego prosto prokleti NATO nije hteo da pravi sranje vece nego sto treba da nas porazi. Na kraju krajeva i predali smo se kad smo ostali bez struje u Beogradu na vise od dva dana, pa krenulo meso u zamrzivacima da se kvari...


Ne verujem, da si video film uopšte.
Ako si ga i gledao ništa nisi video.
Prema tome, komentar zato ni nema veze sa filmom.
trener trener 03:55 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Ti kao da si gledao neki drugi film ili neces da cujes o cemu se govori.Naravno postujem tvoje vidjenje tog idiotskog rata i smesno je uopste pricati o tome koliko su ameri tehnicki superiorniji i od Rusa i sta su mogli da nam urade da su hteli iz vazduha, ali samo odatle i tu se zavrsava cela prica.Samo nemoj, leba ti, da lupetas gluposti o necemu o cemu,bar po onom sto si pisao, nemas pojma.
Ok, premestao je divizion, pa to su radili manjevise svi.

Ocigledno, a i iskreno mi je drago sto je tako, da nemas predstavu sta znaci premestati divizion, ukopati se,maskirati i da nikad nisi i nadam se da neces biti u prilici
Trece, to sto je covek stisnuo petlju, upalio radar i slucajno "nabo" jedan avion raketom, je obrni - okreni bas to - slucaj. Mogao je isto tako da obori i nas, samo da smo ga imali. Pa tu je svaku noc na nebu bilo po nekoliko stotina aviona. Ne razumem kako je to "pobedio timove inzenjera" - jel' provalio da neka od Maksvelovih jednacina ne funkcionise? Ili je prosto rizikovao da mu osisaju bateriju ako upali radar na par sekundi - i dobio. A mogao je i da ne dobije...niko ga se posle toga sem familije ne bi secao.

kada vec to pominjes,raspolazes sa vrlo malo informacija koliko smo im poskidali aviona,krstarecih raketa,apaca i da ne pominjem Majevicu.To nabadanju jednog aviona i pobede tima inzinjera ,treba da shvatis da pricas o trenutno najsuperiornijoj tehnicki vojnoj sili usvetu i njihovom"steltu" kao vrhuncu te tehnologije, to je njihova prica i naravno istinita je.E sad skinuti jednog i onesposobiti jos nekoliko takvih je toliko vazno da verovatno ne shavatas sta znaci, kao prvo sto je ugasen taj taj "amerski san" o nepobedivosti i nepovredivosti, a posle su dokusureni 11.septembra.,kao drugo ociggledno je da je nekom " jako" zasmetalo sta je taj covek uradio, pa je bacen u pozadinu tj. na marginu a to su vec pitanja koja bi mogao sam da postavis i izvuces neke zakljucke.
Koliko je vredno govore i ponude koje je covek dobijao , a samo jedan podatak da nasa drzava vise zaradjuje na takvim stucnjacima nego na prodaji naoruzanja
Ili je prosto rizikovao da mu osisaju bateriju

Kad pocne rat, vec si rizikovao, pa bice ili ces uraditi nesto ili ces cekati da ti padne nesto naglavu, ali ocigledno je da ti to posmatras iz pozicije ispred TV uz neki "Platoon" ili neku PC igricu, ali bolje je stoje tako ,zbog tebe
AcaB AcaB 03:59 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Ne verujem, da si video film uopšte.
Ako si ga i gledao ništa nisi video.
Prema tome, komentar zato ni nema veze sa filmom.

Nisam ni ja gledao film (snimili su mi, pa cu pogledati kad dobijem), pa ne znam da li Srkijev komentar ima veze sa istim. Gledao sam uzivo (od trenutka kada su me savatali :), a i da nisam jasno bi mi bilo da Srkijev komentar ima veze sa mozgom.

Zoltan je pametan, kulturan i dobar covek. A i stisnuo je petlju. Stisnuli su i neki drugi, pa su nastradali. On, srecom, a i mi sa njime, nismo.

Ja sam ja - Zoltan Dani,
ja sam sada ovde glavni!
Ja sam ja - Dani Zoltan,
ja sam nasoj zemlji odan.

Rakete sam ispalio,
nevidljivog oborio
i na svetu to prvi ostvario !!
Dolybell Dolybell 04:11 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

a i da nisam jasno bi mi bilo da Srkijev komentar ima veze sa mozgom.


jel to greška ili namera?
AcaB AcaB 04:14 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

a i da nisam jasno bi mi bilo da Srkijev komentar ima veze sa mozgom.

jel to greška ili namera?

Nije greska. IMA veze sa mozgom.
trener trener 04:25 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

AcaB
a i da nisam jasno bi mi bilo da Srkijev komentar ima veze sa mozgom.jel to greška ili namera?Nije greska. IMA veze sa mozgom.

Ocigledno da ima
AcaB AcaB 04:32 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Jasno mi je da si cinican i da tebi nije ocigledno.
Ne uzivam u rusenju mitova, ali u vezi ovoga osecam poterbu i obavezu da reagujem.
trener trener 04:41 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

AcaB
Jasno mi je da si cinican i da tebi nije ocigledno.Ne uzivam u rusenju mitova, ali u vezi ovoga osecam poterbu i obavezu da reagujem.

Pa slusaj, momak je tako zestoko i nadahnuto komentarisao, a taj komentar nema blage veze sa onim sto smo gledali,a on je ocigledno ozlojedjen na sve to sto se desilo tada uostalom kao i svi mi, ali nije bilo mesta za takav komentar ,bar ne na ovom blogu,moje misljenje
AcaB AcaB 04:48 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Pa slusaj, momak je tako zestoko i nadahnuto komentarisao, a taj komentar nema blage veze sa onim sto smo gledali,a on je ocigledno ozlojedjen na sve to sto se desilo tada uostalom kao i svi mi, ali nije bilo mesta za takav komentar ,bar ne na ovom blogu,moje misljenje

Naravno, svako ima pravo na svoje misljenje.
Po mom, pogresio je jedino u sledecem:
Mogao je isto tako da obori i nas, samo da smo ga imali.

Neva (iako sistem iz 60-ih) ima sistem za prepoznavanje "prijateljskih" aviona.
Ipak, nebitno za poruku.
Srki Srki 06:46 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

trener
Ti kao da si gledao neki drugi film ili neces da cujes o cemu se govori.Naravno postujem tvoje vidjenje tog idiotskog rata i smesno je uopste pricati o tome koliko su ameri tehnicki superiorniji i od Rusa i sta ad pocne rat, vec si rizikovao, pa bice ili ces uraditi nesto ili ces cekati da ti padne nesto naglavu, ali ocigledno je da ti to posmatras iz pozicije ispred TV uz neki "Platoon" ili neku PC igricu, ali bolje je stoje tako ,zbog tebe


Cek, polako.
Prvo da razjasnimo zabunu kojoj sam mozda i sam doprineo - film nisam gledao, nemamo svi RTS2, ali bih ga sigurno pogledao. Slusao sam jedan raniji prilog na B92 o Zoltanu i zato kazem da je covek na mestu.
Nadam se da ce filma biti na youtube-u. Nisam komentarisao film, odgovorio sam na par komentara i to je sve.

Vidi, treneru, nemas ti mene sta da prozivas ispred kakvog ekrana ja sedim i koje igrice igram dok pljujem ovde po blogu. Prvo, ja sam bre sluzio vojsku u RV-PVO i sve sto sam rekao je iz prve ruke. Dakle video svojim ocima, kopao svojim rukama, vukao na svojim ledjima. Nista mi nije rekao burazer ili komsijin sin, niti sam procitao u komentarima Miroslava Lazanjskog ili Milovana Drecuna, jel' to ok?. Istina, nikad nisam izmestao divizion, Bogu hvala, ali sam zato sasvim dovoljno jebao cvorka kad smo izmestali nas PVO puk, za vreme mog sluzenja i to dva puta. Ja besmislenije i losije organizovane vezbe u zivotu nisam video, narocito ukopavanje onih drndavih dajceva sa radarima (izvini, zaboravio sam model, da ne lupam). Da ne pominjem mleko za operatere na radaru, jadna li im majka. A tek debele oficircine - sve glupak do glupaka.

U doba dronova i ground-penetrating radara cela nasa "odbrambena strategija" delovala je, ajde da kazem - smesno. Verujem da su se NATO oficiri valjali od smeha gledajuci tamo na nosacima satelitske snimke na kojima nesrecni gusteri i mobilisani kopaju aplasmane za M-84 ke. Dakle, ordinarna glupost je u pitanju i jedini razlog sto nas nisu nacisto slupali je sto smo tako duboko ukopani predstavljali opasnost samo za krtice i voluharice. No ne brini, doslo bi i to na red, da su resili da krenu u kopnenu invaziju, nemas valjda neke sumnje s tim u vezi?

Iako sam sluzio 10 godina pre bombardovanja, jos tada sam mogao da kazem da bi mi izgubili vojni sukob od bilo koje prosecno organizovane armije iz okruzenja. Kako u vazduhu tako i na tlu. A mi ne da se nismo namerili na neke slabije komsije nego smo zaratili sa najboljima. Pa smo tako u velikom stilu i pukli...

Dalje, sto se tice informisanosti o nasim "uspesima" za vreme bombardovanja i ja sam se naslusao tih epskih prica, znam neke ljude koji su i ih i sami izmisljali, iz cistog straha. Ali, ovaj, kako da ti kazem - lagali bre! A ti se upecao kao som, a siguran sam da znas sta je propaganda... Svaka cast onim pilotima koji su izginuli na samom pocetku rata, ali oni su znali gde i idu i sta ce im se dogoditi.

Moras da mi verujes sad malo na rec: zbog posla kojim sam se bavio u to vreme, proslo mi je kroz ruke dosta toga sto je palo i direktno sam ucestvovao u ocajnickim pokusajima naseg RVPVO-a da se kako tako odbrani od nadmocnog neprijatelja sa kojim se uslo u sukob. Reci cu samo da je bilo - Bogu plakati, narocito ako se setis da je zemlja bila vec 7 godina u sanckijama i da je to malo elektronskih komponenti moralo da se svercuje... Mislim ok je bilo da pokusamo da se branimo, kako umemo, ali svi koji smo tu ucestvovali smo se pitali - kojoj budali je palo napamet da krene u rat tako nepripremljena?! Setila se banda koliko smo slabi kad je rat vec poceo, ko u onom vicu sa Mujom i papagajem, kad padaju iz aviona. E vidis, ta glupost i nadmenost me strasno vredja a pogotovu kad neko posle krene da je velica. I sad ja treba da mislim da je nasa armija iz tog vremena bila neka "ozbiljna" i respekta vredna sila jer je Zoltan slucajno oborio F117?. Ma banda jedna nesposobna, koju je trebalo raspustiti jos odavno.

Ispravio bih te samo u jos jednoj stvari - Ameri nemaju nikakav san o nepobedivosti i nepovredivosti, to je bojim se samo tvoja predrasuda. Naucili su se oni pameti jos odavno. Koliko sam mogao da vidim, kad se upuste u vojni sukob uglavnom to rade postujuci protivnika, ali ne zaleci ga ni malo. Ne tvrdim da su im vojne akcije ispravne, niti da je bombardovanje najbolji metod za svrgavanje tirana sa vlasti, ali ja sam o nepobedivosti narodne vojske slusao samo dok sam bio u JNA (secate se POIV-a i obaveznog gledanja dnevnika? o tugo jesenja ;-)...)

I eto tako, nadam se da sam se malo razjasnio ;-) Ostatak tvog posta o 11. septembru, strucnjacima i kako nasa drzava od njih (nas?) zaradjuje ne bih komentarisao, posto mislim da o tome stvarno nemas pojma.














Srki Srki 07:13 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

AcaB
Pa slusaj, momak je tako zestoko i nadahnuto komentarisao, a taj komentar nema blage veze sa onim sto smo gledali,a on je ocigledno ozlojedjen na sve to sto se desilo tada uostalom kao i svi mi, ali nije bilo mesta za takav komentar ,bar ne na ovom blogu,moje misljenje

Naravno, svako ima pravo na svoje misljenje.
Po mom, pogresio je jedino u sledecem:
Mogao je isto tako da obori i nas, samo da smo ga imali.

Neva (iako sistem iz 60-ih) ima sistem za prepoznavanje "prijateljskih" aviona.
Ipak, nebitno za poruku.


Jbg ga Aco, u pravu si, sta ja znam o Nevama, ja sam bio prasinarska PVO ;-).





AcaB AcaB 14:12 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Jbg ga Aco, u pravu si, sta ja znam o Nevama, ja sam bio prasinarska PVO ;-).

Odmah mi je bilo jasno da si prasinarcina, gujo! Mislis da ste pametniji zato sto imate pivo u kantini!?
AcaB AcaB 14:24 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Mislim ok je bilo da pokusamo da se branimo, kako umemo, ali svi koji smo tu ucestvovali smo se pitali - kojoj budali je palo napamet da krene u rat tako nepripremljena?!

Ziva istina.
Jedno od mojih razmisljanja je da je Milosevic, u svrhu sakupljanja poena kog glasaca kao i obicno, planirao daleko kraci rat i brzu "pobedu", ali mu je upravo Zoltan nesvesno pomrsio racune sa tim rusenjem "nevidljivog". Sta ces, covek vojno lice, bukvalno shvatio... (veliki pozdrav cenjenom komandantu Daniju). Onda je trebalo pokazati narodu da mi ipak nismo u stanju da NATO potucemo do kolena, te da je pobeda i to sto smo uspeli da meso iz otapajucih zamrzivaca ispecemo i stavimo u mast kako bi potrajalo... Da se htelo vise ratovati i bolji rezultati ostvariti - moglo se, uz vrlo malo organizacije i minimalna ulaganja. Naravno, opet bismo izgubili, uz vece zrtve i stetu. Ipak je sve bilo (neuspesna) predizborna kampanja po ideji Mire Markovic.
Srki Srki 15:49 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Ma bezi bre postaru, vama ni pivo u kantini ne bi pomoglo da izgledate pametniji ;-).
Doduse i mi ga imali samo posle 2pm. Ako se sam ne snadjes "preko zice" veci deo dana si glup ;-).

A da vidis samo kako mi je cela baterija najebala jednom od nekog kapetancica "prve klase" koji nas je presreo "ko Zoltan F117", kad smo greskom okacili slemove dole pored rapa ili maske, umesto po ps-u na borbene rancice, pa se ovom moronu ucinilo da imitiramo americku vojsku...A nama vojske do nosa, jbe nam se i za amere i za njegov usrani ps, samo bre da nas puste kuci....Ne kazu dzabe - ispod slema mozga nema.

Da ne pricam kad smo se na terenu "dosetili" da stavljamo kese od zamrzivaca u porcije, da ne moramo da ih posle peremo. Ja predlozio da u one manjerke stavimo kese za djubre da ni njih ne peremo, hteli naseg kapetana na vojni sud da salju posle toga. Ok, nije "tehnicko unapredjenje" Zoltanovog kalibra, ali barem ne bi niko dobio trovanje od lose opranog posudja. Ma znas i sam, budala je bilo na lopate, svaka inicijativa je suzbijana ma kako jednostavna bila , tvoje je da "izvrsavas naredjenja". A tek sto sam se domacih zadataka iz matisa za decu podoficira naresavao...

Dobro sad davim i ja u bozju mater.
Ziv bio.


AcaB AcaB 15:55 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Ne kazu dzabe - ispod slema mozga nema.

To je tvrdio i Bora Corba, ali je bez istog ostao zahvaljujuci maliganima.
Mi, manekeni, nosimo beretke jbt.

U zdravlju!
trener trener 21:01 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Ok, razjasnio si mi dileme
kako nasa drzava od njih (nas?) zaradjuje ne bih komentarisao, posto mislim da o tome stvarno nemas pojma.

Nisam upućen kao ti, ali ponešto znam o ovome,ali neka bude da si ti u pravu
trener trener 21:26 28.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

Prvo da razjasnimo zabunu kojoj sam mozda i sam doprineo - film nisam gledao, nemamo svi RTS2, ali bih ga sigurno pogledao. Slusao sam jedan raniji prilog na B92 o Zoltanu i zato kazem da je covek na mestu.
Nadam se da ce filma biti na youtube-u. Nisam komentarisao film, odgovorio sam na par komentara i to je sve.

Vidi, treneru, nemas ti mene sta da prozivas ispred kakvog ekrana ja sedim i koje igrice igram dok pljujem ovde po blogu. Prvo, ja sam bre sluzio vojsku u RV-PVO i sve sto

Kada budeš odgledao biće ti jasno zašto sam tako reagovao na tvoj komentar i ono što smo gledali nije nikakvo velčanje naše vojske, niti bi tako nešto čovek koji ima imalo mozga mogao da napiše
Nisam komentarisao film, odgovorio sam na par komentara i to je sve.

Da si ovo napisao budi siguran da ja ne bi pisao bilo šta,jer imamo slično viđenje i shvatanje dagađanja iz tog vremena, a pogotovo o "spremnosti" tog jada što se zvalo JNA i o "maloj grupi pedera" koja nam je uništila živote
Srki Srki 00:40 29.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

trener

Da si ovo napisao budi siguran da ja ne bi pisao bilo šta,jer imamo slično viđenje i shvatanje dagađanja iz tog vremena, a pogotovo o "spremnosti" tog jada što se zvalo JNA i o "maloj grupi pedera" koja nam je uništila živote


Ma sve je u redu treneru, nisam primio nista licno, nemoj ni ti, cak iako sam upotrebio ostrije reci nego sto je trebalo. Mislim da ti je slucajno promaklo da sam napisao gore da moj komentar nema nikakve veze sa filmom, ali nije vazno. Iznervira me onaj djoletov komentar, mada ni on covek verovatno nista lose nije mislio, ali jezim se kad god cujem tu mitologiju o nama, ono kako smo mi bolji lepsi i pametniji od drugih samo eto nema pravde na svetu da se to vidi. Upropasti nas bre to sto ne znamo vise koliko se pruzamo i sto se eto Zoltanovo profesionalno obavljanje njegovog tadasnjeg posla smatra za nesto vredno divljenja.

Ziv ti bio, zelim nam obojici da nikad ponovo ne moramo da se sibamo ni sa kim, kao i Zoltanu svaki uspeh u pekarstvu, tu se sigurno vise ceni domisljatost nego u armiji nam nasoj.
trener trener 00:52 29.03.2008

Re: Upravo sam pogledao film

U pravu si,nisam pažljivo pročitao

Mislim da ti je slucajno promaklo da sam napisao gore da moj komentar nema nikakve veze sa filmom, ali nije vazno. Iznervira me onaj djoletov komentar, mada ni on covek


Ok, razumemo se... only good vibrations
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:38 28.03.2008

Američka priča

Pricamo o Zoltanu Daniju i njegovoj ekipi koja se PO SVEMU izdvajala od uobicajenog u Vojsci.
Izdvajala se i po redu koji je vladao tamo gde su bili.
I nije bilo slucajno, Srki.
I nije da se Ameri nisu potresli. Potresu se i kad im pilot slomi nogu, a kamoli nece kad im neko skine onu skalameriju od ko zna koliko stotina miliona dolara sa rizikom da delovi/sistemi dođu u ruke njihovom glavnom protivniku. I kad im neko osteti jos jednu takvu.
Pricamo o moralu individualca, ovo je prava američka priča SAM PROTIV SISTEMA, SAM PROTIV VISESTRUKO JACIH.
I niko ne priča o nepobedivosti.
Ne pricamo o tome ko je bio superiorniji i ko je kako izvodio vezbe. Sve vojne vezbe su glupe.
A da se svi koji su slabiji snalaze tako sto se sklanjanju i menjaju poziciju - mozes da vidis u svakom boks meču, u svakom ratu, u svakoj tuči. I to treba znati. I ako to radis dovoljno brzo (kao sto smo mi) onda imas sanse da prezivis. A ako pri tome nabodeš protivnika - to je samo kolateralna korist.
A neispričani deo priče o odnosu prema Zoltanu posle događaja zaslužuje posebnu pažnju. Tu se dobro videla i naša spoljna politika, i naš Generalštab, i Zoltanova porodica, i karakter tog čoveka, i naši istorijski konstantni poremećaji u kolektivnoj svesti (Vidi Arčibald Rajs & Co.),... sam protiv matice!
A ti, Srki, napravi scenarijo za film o BANDI NESPOSOBNOJ KOJU JE TREBALO RASPUSTITI JOŠ ODAVNO pa skokni do Zoltana da ga pitaš za mišljenje. Neće ti se dopasti. A možeš da skokneš i do Queeria po mišljenje -dopašće ti se.
AcaB AcaB 15:47 28.03.2008

Re: Američka priča

Pricamo o Zoltanu Daniju i njegovoj ekipi koja se PO SVEMU izdvajala od uobicajenog u Vojsci.
Izdvajala se i po redu koji je vladao tamo gde su bili.

Ovo je tacno. Bili smo suvise umorni od non-stop premestanja i dezuranja da bismo pili i/ili pravili pizdarije. Sremci su to umeli da postuju. Hvala.
Tacno je i da je to bio izuzetak koji potvrdjuje pravilo.
I nije bilo slucajno, Srki.

Nije. Neva jos uvek moze da srusi bilo koji avion na svetu, ali uz ogroman rizik, jer postoje rakete "harm".
I niko ne priča o nepobedivosti.

Omiljena pesma momaka iz kabine je bila "Ne moze nam niko nista". Ne volim novokomponovane, ali za ovu priliku tema je pogodjena u nastavku:

"JACI SMO OD SUDBINE!!!"

Niko danas nije jaci od NATO-a, ali su momci iz kabine bili jaci od sudbine, jer je njihova sudbina bila ista kao i sudbina nesrecnika iz ostalih diviziona (neka je vecna slava poginulim borcima).
pa skokni do Zoltana da ga pitaš za mišljenje. Neće ti se dopasti.

To ostavimo Zoltanu da iskaze, kada i ako bude hteo.
49 41 49 41 22:44 29.03.2008

Srki

Nas li si ili nisi?!?
Jesili za nas ili protiv nas?!?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana