Na današnji dan| Nauka

Mihajlo Pupin u zagrljaju srpskoristoljublja

babmilos RSS / 19.05.2016. u 11:11

Danas  je na programu još jedna iteracija tribine "Nauka me je učinila boljim hrišćaninom". Mašala. 

Primetio bih, pre svega, da je u poslednje vreme nivo Mileve u medijima značajno opao. Tu bih žalosnu činjenicu podlodžukački pripisao delovanju reakcionarnih elemenata Srpske pravoslavne crkve čiji sveštenici sa nepoverenjem gledaju na ženska bavljenja van delokruga obdanišnih, energetskih i priplodnih aktivnosti. Pošto ukupna promena količine srpstva u vremenu mora rasti(dS/dt > 0), to parcijalni udeo nauke (dSn/dt) ne sme zaostajati, pa je jasno da je posledica ovog neprijatnog stanja morala biti, ni manje ni više već upravo, Aleksandra Ninković Tašić.

 pupin1.jpg

Pored toga što (kao vlasnica oba prezimena) zna baš sve, Aleksandra je istoričarka nauke i turistički vodič slavne specijalizovane ture o Mihajlu Pupinu. A specijalizovana je tura posađena u Istorijski muzej pod imenom „Pupin - od fizičke do duhovne realnosti". Eto nama sjajnog naučnobrazovnog čuda: svakog vikenda kolone radoznalog srpstva i ostalog građanstva pune prostorije jednog muzeja u terminima od 13h i 15h kada Aleksandra započinje svoje ture za koje se, svakako, ne priprema, već priča iz srca i glave.

Istorijski muzej Srbije noseći priču o Pupinu ispisuje i muzeologiju budućnosti. Vi istražujete, ljuljate se, javljate na telefon, možete čuti Pupinove reči, poruku njegove majke i još mnogo toga. Kao da se zaista susrećete sa Čovekom, kakvi svi težimo da budemo.

Ovo su reči Aleksandrine, odnosno to su reči koje Aleksandri pripisuje časopis 24 sata. I eto, prve reči čine da se odmah iznerviramo: zašto nikada, ali apsolutno nikada, tekst koji pretenduje da nam ponudi višu stvarnost, duhovnu nadgradnju našeg svakodnevnog gacanja u vanrednim stanjima blatnjavog tipa, dakle zašto nikada, ali bezuslovno nikada, takav tekst ne može da bude ni pravopisno ni gramatički korektan?

Znanje nije dovoljno. Ono mora proći kroz srce da bi delovalo na ljude koji vas okružuju. Priča sa dušom - to je verujem ono čudo koje se dešava pod krovom Muzeja. (...) Pupin piše da ga je nauka učinila boljim hrišćaninom, kao i da su duhovna i materijalna realnost plodovi sa istog drveta saznanja. Kada upoznate Pupina, vidite da je vera jedan od njegovih najčvršćih oslonaca u životu. (...) Pupinizacija je mreža ljubavi, koja nam pokazuje na moralnom Pupinovom primeru šta nam je činiti.

I ovo su reči Aleksandrine. Znate kako, već dvadeset i pet debelih godina ovde se periodično pojavljuju prorokovanjem nadahnuti ljudi, razni ni(t)kovi vujučići koji prosipaju čuda, duhovna uzvišenja, srca i ostala slova ljubve kao put ka nečemu boljem. I šta? Ništa. A sve zbog providne činjenice da se kule bez temelja ne grade. Bolje ne postoji ako nema dobrog. Može biti da znanje nije dovoljno, ali je nesumnjivo potrebno. Ako znanja nemamo, nemamo šta ni da prođe kroz srce da bi delovalo na ljude.

Dozvolimo sada Aleksandri da odogovori na pitanje „Otkrijte nam pet fascinantnih detalja vezanih za Pupinov život koji su malo poznati" - obratite pažnju, ne „Pupinov rad", već „život":

1. Pupin je otac telekomunikacija, ali ne samo zbog svojih kalemova, već i drugih fundamentalniih doprinosa nauci zbog kojih ga pronalazimo u 21. veku. Bio je učitelj i mentor poznatim naučnicima i nobelovcima.
2. Zahaljujući Pupinu Rendgen aparat je ušao u medicinsku upotrebu. On pravi prvi rendgenski snimak u Americi na živom čoveku, kao pripremu za operaciju.
3. Sve što je stekao časnim naučnim radom ostavio je srpskom narodu.
4. Njegova Pulicerom nagrađena Autobiografija bila je obavezna lektira u američkim školama.
5. Lista darova, legata, kulturne i humanitarne pomoći srpskom narodu ima preko 1.000 stavki.

Ova histerična potreba da se kod Pupina nađu „fundamentalni doprinosi nauci zbog kojih ga pronalazimo u 21. veku", baš kao što je nesrećni slučaj sa Teslom i Milevom, ukazuje da je u pitanju sistematsko korišćenje nauke u propaga(n)dne svrhe male grupe zainteresovanih da odlično žive ljuljuškajući se na udobno usidrenom brodu (jahti?) srpstva, što je trend kome ne može (zapravo i ne želi) da se odupre sadašnje udvoričko stanje srpske nauke, spremno samo za projektno životarenje u memljivim budžacima državnog budžeta.

*** 

Ako već niste, poštovani glasači Dveri i ostalih demokratskih stranaka, sada je krajnje vreme da prestanete sa čitanjem i dohvatite se tastature sa ciljem da mi objasnite kako nisam u pravu. Jer činjenice koje dalje slede nemaju nikakvo utemeljenje u etici aktuelnog srpskog društva, već upravo svoj smisao crpu iz nesumnjive ugrađenosti u temelje savremene civilizacije gde god pogledamo, bilo levo ili desno od Kragujevca. 

 ***

Istina je da nema Pupinovih fundamentalnih doprinosa nauci 21. veka. Vremena analognih telekomunikacija, osim neverovatnog opstajanja predratne - a to nisu SFRJ ratovi devedesetih - železničke centrale, davno su prošla. Istina je da je Pupin svoje kalemove temeljno obrazložio sa teorijske strane, što su neki drugi elektroinženjeri tog vremena mogli samo da sanjaju, koliko god da se teorijsko objašnjenje i moralo očekivati od jednog studenta H. Helmholca, čiji je ponešto slavniji učenik Hajnrih Herc zaista započeo celu telekomunikacionu komplikaciju. Istina je da je Pupin pronašao način da dramatično smanji vreme izlaganja X-zracima i time otvori vrata rentgenskoj tehnici. Istina je da je Pupin bio profesor slavnom Robertu Milikenu, čije je ingeniozno eksperimentalno određivanje električnog naboja elektrona krunisano Nobelovom nagradom. Istina je da o ostalim Pupinovim naučnim prilozima Aleksandra ne govori ništa više od internetske enciklopedije tehnologije i pronalazaštva: „Other important inventions followed."

Ovako je mogla da počne priča o jednom čoveku neobične biografije, nemačkom učeniku bačenom u američka naučna bespuća, svedoku neobičnog vremena u kojem je jedna divlja mešavina nauke i tehnologije počela da se uobličava, da se primenjuje, da usmerava ljudski život u savremenom pravcu. Ali to i nije bilo moguće zbog činjenice da je sadavećgroteskno silovanje srpstva jednostavnije od odavanja počasti nauci, jedinoj stvari koja svima nama istinski olakšava život. Zašto da spominjemo Milikena kada možemo da kažemo da je sve „što je stekao časnim naučnim radom ostavio srpskom narodu", implicirajući usput postojanje nečasnog naučnog rada? Zašto bismo pominjali Pupinov naučni teorijski rad, hiljadu mu stavki kulturne pomoći srpskom narodu?

Zašto, kada se ne isplati.



Komentari (121)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 11:29 19.05.2016

Tendenciozno


Zašto si objavio ovaj antisrpski pamflet baš kad zaseda Sinod SPC?

Da prikriješ Soroševo učešće u Aferi Panama?

Nije to bez neke!
babmilos babmilos 11:33 19.05.2016

Re: Tendenciozno

Zašto si objavio ovaj antisrpski pamflet baš kad zaseda Sinod SPC?

Jebiga oni vazda nešto zasedaju.
Da prikriješ Soroševo učešće u Aferi Panama?

Platio mi čovek normalno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:42 20.05.2016

Re: Tendenciozno

Шае била, браћо Црногорци, Римљани и титоисти, има л' нервозе шо нема шпијунирања више по Патријаршији? карактеристично да Курир није добио нити једну једину инфо!

пс. него, пошто ја не посматрам проблематику са оваквом заслепљеношћу као колега, већ тако да је црква, као најутицајнија институција, донела одлуку да идемо на запад, што је - одлично. одлична одлука, браво Деда! свака ти цура дала ладне воде из бокала! сада још само смена генерација, и то је то, браћо Удбаши, прва наша институција из које ћете добити шут-карту. ко губи, има права да се љути.
milojep milojep 13:12 19.05.2016

Zgubidan

Nije tebi lako, drmni nešto

emsiemsi emsiemsi 14:52 19.05.2016

Предивна изложба !

Био сам на поменутој изложби баш када је излагала ауторка (којој се ти ругаш што има два презимена) са тако невероватном инспирацијом да сам се осећао поносним што сам присутан - и што је Пупин био Србин.
babmilos babmilos 17:25 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

осећао поносним што сам присутан - и што је Пупин био Србин.

To ti pričam. Istoričarka nauke je u tebe ulila ponos zbog nacionalnog porekla jednog naučnika. A lakoća njenog uspeha se sastoji u činjenici da ti tu ne vidiš baš ništa pogrešno.
emsiemsi emsiemsi 17:32 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

babmilos
осећао поносним што сам присутан - и што је Пупин био Србин.

To ti pričam. Istoričarka nauke je u tebe ulila ponos zbog nacionalnog porekla jednog naučnika. A lakoća njenog uspeha se sastoji u činjenici da ti tu ne vidiš baš ništa pogrešno.

Не схватам ово, молим, појасни !
zemljanin zemljanin 17:47 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

emsiemsi
babmilos
осећао поносним што сам присутан - и што је Пупин био Србин.

To ti pričam. Istoričarka nauke je u tebe ulila ponos zbog nacionalnog porekla jednog naučnika. A lakoća njenog uspeha se sastoji u činjenici da ti tu ne vidiš baš ništa pogrešno.

Не схватам ово, молим, појасни !

Sramotmo je velicinu coveka meriti nacionalnoscu
emsiemsi emsiemsi 17:49 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

zemljanin
emsiemsi
babmilos
осећао поносним што сам присутан - и што је Пупин био Србин.

To ti pričam. Istoričarka nauke je u tebe ulila ponos zbog nacionalnog porekla jednog naučnika. A lakoća njenog uspeha se sastoji u činjenici da ti tu ne vidiš baš ništa pogrešno.

Не схватам ово, молим, појасни !

Sramotmo je velicinu coveka meriti nacionalnoscu

Што !
Треба да се стидим што је Пупин био Србин !?
Па докле, другови !?
Goran Vučković Goran Vučković 17:51 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

Не схватам ово, молим, појасни !

Da probam ja - možda si već video da sam ovo negde pomenuo. Negde u aprilu 2000. prvi put sam išao za London, poslom. Izađem na Holborn stanici metroa i krenem peške prema firmi - i usput vidim kola sa nalepnicom sledećeg sadržaja (na engleskom):

"Svakog jutra kad se probudim, prvo se zahvalim Bogu što sam Velšanin"

Kad letiš iz Glazgova za Pariz BMI-om, menjaš avion u Kardifu. Izađeš iz aviona i onda kreneš nekim dugačkim hodnikom - i šetaš tako, šetaš, a na zidu poruke (na engleskom i velškom geliku). Između ostalog:

"U Patagoniji postoji selo u kome se govori velškim gelikom"

"Obala Velsa je dugačka kao X dužina ovog hodnika" (gde je X bio neki broj, tipa 1743).

Ideš tako i misliš se "j**ala vas i velška obala i Patagonija, jeste li mogli da napravite kraći hodnik!"
babmilos babmilos 17:56 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

emsiemsi
Не схватам ово, молим, појасни !

U Srbiji je trenutno aktuelna kampanja "nacionalne" ili "lokalno specifične" nauke. To su gluposti čija je svrha da se zamene teze, da prestanu da budu bitna naučna dostignuća (koja su po definiciji nacionalno slepa) i da ih zameni nacionalnost. A osnovni motiv ove zamene teza je činjenica da je nauka veoma komplikovan, a nacionalizam veoma jednostavan način za zaradu.
emsiemsi emsiemsi 18:04 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

babmilos
emsiemsi
Не схватам ово, молим, појасни !

U Srbiji je trenutno aktuelna kampanja "nacionalne" ili "lokalno specifične" nauke. To su gluposti čija je svrha da se zamene teze, da prestanu da budu bitna naučna dostignuća (koja su po definiciji nacionalno slepa) i da ih zameni nacionalnost. A osnovni motiv ove zamene teza je činjenica da je nauka veoma komplikovan, a nacionalizam veoma jednostavan način za zaradu.

Мислим да ти претерујеш у својој заслепљености и искључивости.
Чини ми се да ти (и теби слични) не би били толико противни да се воле неки опскурни ликови.
Не могу да схватим да било ко може да опонира некоме ко воли Пупина - без обзира што је он био Србин.
babmilos babmilos 18:39 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

Мислим да ти претерујеш у својој заслепљености и искључивости.

Ma da, ja preterujem, a istoričarka nauke koja priča šta bi Pupin sada dobro radio je super (motivacioni govornik, ej! Pupin bi bio motivacioni govornik! Pa valjda bi bio naučnik, hiljadu mu ruku Nika Vujičića!) Rekoh već: lakoća njenog uspeha se sastoji u činjenici da ti tu ne vidiš baš ništa pogrešno.
zemljanin zemljanin 18:43 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

emsiemsi
zemljanin
emsiemsi
babmilos
осећао поносним што сам присутан - и што је Пупин био Србин.

To ti pričam. Istoričarka nauke je u tebe ulila ponos zbog nacionalnog porekla jednog naučnika. A lakoća njenog uspeha se sastoji u činjenici da ti tu ne vidiš baš ništa pogrešno.

Не схватам ово, молим, појасни !

Sramotmo je velicinu coveka meriti nacionalnoscu

Што !
Треба да се стидим што је Пупин био Србин !?
Па докле, другови !?

nikako ... ne treba se stideti sto je jedan takav covek, ujedno I Srbin ... samo ta odrednica apsolutno nista ne znaci u opisu njegovog rada I doprinosa ... nekima iponuje da je neko sa takvim domenima, njihov sunarodnik pa slavi njegovu popularnost I ime a ne njegov doprinos ... e sad, da li zbog nerazumevanja ili nezainteresovanosti ili nedostatka adwkvatnog praga znanja - to ne bih znao ... njima je najbitnije da je neko Srbin/Srpkinja I da je vise od 3(tri) osobe, culo za njega/nju uz uslov da nije gej
emsiemsi emsiemsi 18:53 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

zemljanin
emsiemsi
zemljanin
emsiemsi
babmilos
осећао поносним што сам присутан - и што је Пупин био Србин.

To ti pričam. Istoričarka nauke je u tebe ulila ponos zbog nacionalnog porekla jednog naučnika. A lakoća njenog uspeha se sastoji u činjenici da ti tu ne vidiš baš ništa pogrešno.

Не схватам ово, молим, појасни !

Sramotmo je velicinu coveka meriti nacionalnoscu

Што !
Треба да се стидим што је Пупин био Србин !?
Па докле, другови !?

nikako ... ne treba se stideti sto je jedan takav covek, ujedno I Srbin ... samo ta odrednica apsolutno nista ne znaci u opisu njegovog rada I doprinosa ... nekima iponuje da je neko sa takvim domenima, njihov sunarodnik pa slavi njegovu popularnost I ime a ne njegov doprinos ... e sad, da li zbog nerazumevanja ili nezainteresovanosti ili nedostatka adwkvatnog praga znanja - to ne bih znao ... njima je najbitnije da je neko Srbin/Srpkinja I da je vise od 3(tri) osobe, culo za njega/nju uz uslov da nije gej

Сагласан --- са првом реченицом.
За остало --- глупости !
Успут --- мислиш да само онима са ограничени знањем може да импонује то што је Пупин Србин, а да онима са, рецимо, неограниченим знањем то не може да импонује.
Шта рећи ? Знање би требало да спречава људе да причају / пишу глупости.
milojep milojep 18:59 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

zemljanin

nikako ... ne treba se stideti sto je jedan takav covek, ujedno I Srbin ... samo ta odrednica apsolutno nista ne znaci u opisu njegovog rada I doprinosa ...


A ko je pa to rekao? Sa kim se to ovde prepiru drugosrbijanci? Dosta bre vežbanja tog kosmopolitizma i univerzalnih vrednosti na primeru Srba i Srbije. Vama nije bitno što je taj Pupin morao postati Amerikanac da bi bio to što jeste, a bitno vam je što je neki Pera,Laza ili Žika rekao da se ponosi Srbinom Pupinom!? U toj americi samo što im ,redom , zastava iz dupeta ne viri al' to nije bitno mi smo lokalni kosmopoliti. Kretenizam!
zemljanin zemljanin 19:22 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

milojep
zemljanin

nikako ... ne treba se stideti sto je jedan takav covek, ujedno I Srbin ... samo ta odrednica apsolutno nista ne znaci u opisu njegovog rada I doprinosa ...


A ko je pa to rekao? Sa kim se to ovde prepiru drugosrbijanci? Dosta bre vežbanja tog kosmopolitizma i univerzalnih vrednosti na primeru Srba i Srbije. Vama nije bitno što je taj Pupin morao postati Amerikanac da bi bio to što jeste, a bitno vam je što je neki Pera,Laza ili Žika rekao da se ponosi Srbinom Pupinom!?

niko ovde nikome ne brani da se izjasnjava kako god mu to bilo drago ... pogotovo ne vidim problem da se neko izjasnjava kao Srbin na srpskom blogu ... ovde se nije spominjao nikakav kosmopolitizam vec kako opisujemo velikog coveka ... I Srbin je jedna od tih odrednica ali nije ni prva ni najbitnija ... a cak je I to primereno blogerima ali nije primereno profesionalcima ...
inace kad se pozivas na univerzalne vrednosti one po logici stvari imaju prioritet nad lokalnim vrednostima pa je kontraproduktivno ...

U toj americi samo što im ,redom , zastava iz dupeta ne viri al' to nije bitno mi smo lokalni kosmopoliti. Kretenizam!

kakve veze sad imaju amerikanci sa svim ovim
babmilos babmilos 19:28 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

U toj americi samo što im ,redom , zastava iz dupeta ne viri al' to nije bitno mi smo lokalni kosmopoliti.

Otiđi milojep odavde, pročitaj jednu pobožnu poemu Matije Bećkovića, biće ti bolje.
milojep milojep 19:36 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

... I Srbin je jedna od tih odrednica ali nije ni prva ni najbitnija ...

Ja ponovo pitam ko je rekao da je najbitnije što je Pupin Srbin? Dajte ljudi kakve su to gluposti?

kakve veze sad imaju amerikanci sa svim ovim


Pa eto kao primer nacije kojoj je nacionalni identitet jači nego mnogim' drugima. Pa kada se već pišu blogovi o univerzalnostima oni su mnogo bolji teren za to od Srba. A ako se pozovete na to da ste vi odavde onda sami sa sobom imate problem oko univerzalnih vrednosti.
zemljanin zemljanin 19:42 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

A ako se pozovete na to da ste vi odavde onda sami sa sobom imate problem oko univerzalnih vrednosti.

mene uopste ne doticu te vrednosti ... I dok sam ziveo u Yu/SCG/Srbiji izjasnjavao sam se onako kako sam se i osecao - zemljanin

PS. doduse na jednom popisu je popisivac "pozurio" sa popunjavanjem ono sbin/prvoslavac, pa sam morao da se izjasnim kao Inuit/mesecar
milojep milojep 19:44 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

babmilos
U toj americi samo što im ,redom , zastava iz dupeta ne viri al' to nije bitno mi smo lokalni kosmopoliti.

Otiđi milojep odavde, pročitaj jednu pobožnu poemu Matije Bećkovića, biće ti bolje.


Rekoh ja da tebi nije lako! Odakle sada izvuče Matiju Bećkovića?
emsiemsi emsiemsi 19:45 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

zemljanin
A ako se pozovete na to da ste vi odavde onda sami sa sobom imate problem oko univerzalnih vrednosti.

mene uopste ne doticu te vrednosti ... I dok sam ziveo u Yu/SCG/Srbiji izjasnjavao sam se onako kako sam se i osecao - zemljanin

PS. doduse na jednom popisu je popisivac "pozurio" sa popunjavanjem ono sbin/prvoslavac, pa sam morao da se izjasnim kao Inuit/mesecar

Да те не дотичу те вредности, не би се толико (и на овом блогу) занимао тиме.
Успут --- то што се изјашњаваш да си земљанин те нимало не дисквалификује.
milojep milojep 19:47 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

PS. doduse na jednom popisu je popisivac "pozurio" sa popunjavanjem ono sbin/prvoslavac, pa sam morao da se izjasnim kao Inuit/mesecar


Ja se i ne sećam kako sam se izjasnio! Srbin verovatno! Al' zanimljivo je da se ti sećaš i koliko ti je bilo bitno da te ne upišu kao Srbina,pravoslavca!? Ko li je tu za dijagnozu?
milisav68 milisav68 19:48 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

milojep
babmilos
U toj americi samo što im ,redom , zastava iz dupeta ne viri al' to nije bitno mi smo lokalni kosmopoliti.

Otiđi milojep odavde, pročitaj jednu pobožnu poemu Matije Bećkovića, biće ti bolje.


Rekoh ja da tebi nije lako! Odakle sada izvuče Matiju Bećkovića?

....ne skreći sa staze.....
emsiemsi emsiemsi 19:50 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

milojep
babmilos
U toj americi samo što im ,redom , zastava iz dupeta ne viri al' to nije bitno mi smo lokalni kosmopoliti.

Otiđi milojep odavde, pročitaj jednu pobožnu poemu Matije Bećkovića, biće ti bolje.


Rekoh ja da tebi nije lako! Odakle sada izvuče Matiju Bećkovića?

Милоје, поменути Србе се не сме ни у каквом контексту. То ови покушавају да нам кажу, али се све нешто фемкају, не би да се аутују, што би рекао Принци (или неко други са нашег другог, прекоокеанског, континента).
Извињавам се --- пљувачке и србомрилачке тлапње су пожељне, што би клинци рекли - кул.
zemljanin zemljanin 19:51 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

emsiemsi
zemljanin
A ako se pozovete na to da ste vi odavde onda sami sa sobom imate problem oko univerzalnih vrednosti.

mene uopste ne doticu te vrednosti ... I dok sam ziveo u Yu/SCG/Srbiji izjasnjavao sam se onako kako sam se i osecao - zemljanin

PS. doduse na jednom popisu je popisivac "pozurio" sa popunjavanjem ono sbin/prvoslavac, pa sam morao da se izjasnim kao Inuit/mesecar

Да те не дотичу те вредности, не би се толико (и на овом блогу) занимао тиме.
Успут --- то што се изјашњаваш да си земљанин те нимало не дисквалификује.

ma daj bre , pa blog uopste nije o nacionalnostima ali smo se upleli ovde jer se ne razumemo baš najbolje ... iz ovih, onih, tvojih, mojih isl. razloga ... neću više da repliciram oko teme koja je izašla iz originalnog okvira
babmilos babmilos 20:11 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

Милоје, поменути Србе се не сме ни у каквом контексту.

Uz bol u srcu i suzu na obrazu, primećujem da Srbi ovde nisu tema. Kao ni Ameri ni Zemljani.
8c_competizione 8c_competizione 20:19 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

babmilos
A osnovni motiv ove zamene teza je činjenica da je nauka veoma komplikovan, a nacionalizam veoma jednostavan način za zaradu.


nisi mogao lepse objasniti

i ne brini, on nece niti zeli da shvati!
emsiemsi emsiemsi 20:30 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

8c_competizione
babmilos
A osnovni motiv ove zamene teza je činjenica da je nauka veoma komplikovan, a nacionalizam veoma jednostavan način za zaradu.


nisi mogao lepse objasniti

i ne brini, on nece niti zeli da shvati!

Немој да причаш !
Јеботе патак, па ја до сада нисам знао да веома компликовано зарађујем за живот.
babmilos babmilos 20:42 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

Emsi, molim te, dosta je bilo, shvatili smo. Na ovom mestu nije važna nacionalnost Mihajla Pupina. Tebi je važna, u redu. Nađi drugo mesto za takve priče.
emsiemsi emsiemsi 20:56 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

babmilos
Emsi, molim te, dosta je bilo, shvatili smo. Na ovom mestu nije važna nacionalnost Mihajla Pupina. Tebi je važna, u redu. Nađi drugo mesto za takve priče.

Ако сте схватили, драго ми је --- није ми било тешко да вам објасним.
Но, ја, ипак, у то нисам сигуран --- мислим да је вама важнија националност Михајла Пупина него мени.
С друге стране, готово сам сигуран да вам његова националност не би била важна да он није био Србин.
Успут --- кажеш да ти то није важно, а управо на томе си засновао овај блог. Но, нема везе - ја сам своје рекао (а и ти си ме замолио).
milisav68 milisav68 21:05 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

8c_competizione
babmilos
A osnovni motiv ove zamene teza je činjenica da je nauka veoma komplikovan, a nacionalizam veoma jednostavan način za zaradu.


nisi mogao lepse objasniti

i ne brini, on nece niti zeli da shvati!

To samo u Srbiji ima.
babmilos babmilos 21:07 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

Успут --- кажеш да ти то није важно, а управо на томе си засновао овај блог

Ovo je tako tužna laž. Nije reč o nacionalnosti, već o zloupotrebi nacionalnosti. Piše lepo - to je srpskoristoljublje. Piše lepo - to je silovanje srpstva. Piše lepo - to je ljuljuškanje srpskog broda.
milojep milojep 22:12 19.05.2016

Re: Предивна изложба !

babmilos
Успут --- кажеш да ти то није важно, а управо на томе си засновао овај блог

Ovo je tako tužna laž. Nije reč o nacionalnosti, već o zloupotrebi nacionalnosti. Piše lepo - to je srpskoristoljublje. Piše lepo - to je silovanje srpstva. Piše lepo - to je ljuljuškanje srpskog broda.


Umesto što si pisao sve te gluposti gore bilo bi bolje da si pročitao Pupinovu autobiografiju gde bi ,gle čuda, saznao da je na njega i njegovu potrebu za znanjem i knjigom presudno uticala majka i Sveti Sava! Da je nekim svojim pronalascima davao imena potekla od srpkih gajdaša i guslara, i da je u samom uvodu knjige pomenuo svoje srpsko poreklo i da mu je to što je useljenik verovatno pomoglo da stvari bolje spozna od Amerikanaca.

E jebiga zakasnio si nekih osamdeset i nešto godina da ove tvoje stavove objasniš i samom Pupinu. Priznajem da bi posle toga i sam Pupin možda odustao od ideje da sve ostavi srpskom narodu!
jkt2010 jkt2010 01:30 20.05.2016

Re: Предивна изложба !

babmilos
Pa valjda bi (Pupin) bio naučnik, hiljadu mu ruku Nika Vujičića!)

Bogumi, ne verujem...to je za vas odabrane.
sadašnje udvoričko stanje srpske nauke, spremno samo za projektno životarenje u memljivim budžacima državnog budžeta.


krkar krkar 01:33 20.05.2016

Re: Предивна изложба !

i Sveti Sava


jkt2010 jkt2010 01:43 20.05.2016

Re: Предивна изложба !

zemljanin
I dok sam ziveo u Yu/SCG/Srbiji izjasnjavao sam se onako kako sam se i osecao - zemljanin

PS. doduse na jednom popisu je popisivac "pozurio" sa popunjavanjem ono sbin/prvoslavac, pa sam morao da se izjasnim kao Inuit/mesecar


Možda je nekom zabavno što se neki anonimni nik lik na tamo nekom blogu bogu iza nogu izjašnjava kao "Zemljanin" a oseća kao "Inuit"...

Ček, evo sad ću da se nasmejem, jao baš si šašav...

teodor63 teodor63 11:53 20.05.2016

Re: Предивна изложба !

krkar
i Sveti Sava




Одломак из Пупинове аутобиографије

...
По причи, коју сам тек чуо од своје мајке, и по начину на који ми је она
то све испричала, моја прва јасна слика о Светом Сави била је у овоме: то је био светац који је нарочито истицао вредност књиге и вештине писања. Тада сам тек разумео зашто је моја мајка толико полагала на читање и писање. Тада сам се и зарекао да ћу се томе посветити макар и по цену да напустим своје другове и вршњаке.
...
krkar krkar 12:24 20.05.2016

Re: Предивна изложба !

По причи, коју сам тек чуо од своје мајке, и по начину на који ми је она
то све испричала, моја прва јасна слика о Светом Сави била је у овоме: то је био светац који је нарочито истицао вредност књиге и вештине писања. Тада сам тек разумео зашто је моја мајка толико полагала на читање и писање.


Svaka čast Pupinovoj majci!

I tada je sigurno bila retkost a sada bi je spalili na lomači što Svetog Savu poistovećuje sa knjigom.

Svima koji ne veruju predlažem da sprovedu malu anketu među decom od 7-17 godina na temu ko je bio Sveti Sava. Ili zašto je Sveti Sava značajan.
jkt2010 jkt2010 13:59 20.05.2016

Re: Предивна изложба !

Krkar
I tada je sigurno bila retkost a sada bi je spalili na lomači što Svetog Savu poistovećuje sa knjigom.

Jakako, zato valjda i nije odabran za sveca zaštitnika škole i učenja, nego kokakole i mučenja.
gedza.73 gedza.73 14:14 20.05.2016

Re: Предивна изложба !

emsiemsi
што би клинци рекли - кул.

Il' što bi baba rekla...
Priča ide ovako
Baba bila u gradu pa stane kod medicinske da sačeka 'lokal' (autobus koji ide ka selu).
Ugledaju ju je klinci koji su, nakon završenog posla, pošli džumle kući pa je povezu.

Bakac sva srećna što može da se pohvali krene sa pričom kako je kupila ovo, pa ono, pa bila kod frizera pa 'sam, sad onako, k'o što vi kažete sva u pulu'.

Klinci se smejuljili celim putem, jedva čekali da izađe. Sad im glavna fora kad je sve u fulu da citiraju bakicu pa im je sve u pulu.

Šta pusta globalizacija napravi od dobroćudnih seoskih bakica.
makemyday makemyday 08:58 23.05.2016

Re: Предивна изложба !

A da je nacionalizam pre i više od svega jednostavan način da se brzo i mnogo zaradi najbolje su su demonstrirali istaknuti patrijoti svih bivših jugoslovenskih republika.
svarog svarog 15:10 19.05.2016

Od sveg ovog kupusa

izdvojio bih samo ovo:
Njegova Pulicerom nagrađena Autobiografija bila je obavezna lektira u američkim školama.


Obavezno bih primenio kod nas
adriana adriana 15:26 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

Tu autobiografiju ne možeš da nađeš kod nas. Slala sam konjicu u lokalnu biblioteku - nemaju.
svarog svarog 15:32 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

Velika sramota!
gedza.73 gedza.73 15:54 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

adriana
Tu autobiografiju ne možeš da nađeš kod nas.


Imam ja

Napisao je na prvoj strani
'u spomen majci'

First meeting of the NACA in 1915 (Pupin seated first from right)


alselone alselone 16:29 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

Tu autobiografiju ne možeš da nađeš kod nas.


You are welcome

You are very welcome.
milojep milojep 18:51 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

adriana
Tu autobiografiju ne možeš da nađeš kod nas. Slala sam konjicu u lokalnu biblioteku - nemaju.


Može poodavno, eno Alselone već rekao.Zove se 'Sa pašnjaka do učenjaka'!
Knjiga za dobar američki film!
Jukie Jukie 20:18 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

svarog
izdvojio bih samo ovo:
Njegova Pulicerom nagrađena Autobiografija bila je obavezna lektira u američkim školama.


Obavezno bih primenio kod nas

Ako je to "Od pašnjaka do naučenjaka" imam ja jedan primerak, dobio sam ga na kraju srednje škole za odličan uspeh
(razredna me je ostavila da raspodelim komplet knjiga pa sam sebi izabrao najzanimljiviju)
8c_competizione 8c_competizione 20:20 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

adriana
Tu autobiografiju ne možeš da nađeš kod nas. Slala sam konjicu u lokalnu biblioteku - nemaju.


pokupovao sve irinej i krije u sefu SPCa

da se mladez ne truje idejama o nauci
gedza.73 gedza.73 20:51 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

8c_competizione
pokupovao sve irinej i krije u sefu SPCa

da se mladez ne truje idejama o nauci

Otvori drugi link koji je postavio Alselone.

Knjiga, u kojoj priča o svom životu i za koju je dobio Pulicerovu nagradu i koja je jedno vreme bila obavezna lektira u američkim školama, se kosi sa viđenjem nekih kako treba da se ponaša naučnik i koju boju kravate treba da nosi uz pepito sako.
Malo previše u njoj upotrebljava reči 'vaspitanje, majka, crkva, Srbin...'

O Đokoviću nemam neko mišljenje.
Deluje mi da se preterano trudi kako bi se dopao ljudima. Ali, bate, realno je po rezultatima jedan od najboljih tenisera sveta.
Malo je glupo da počnem sa zakeranjem da mu je levi zamah kraći od desnog, da ne vraća loptice po PS tenisa, što se krsti pre meča, ili ljubi zemlju, čuka se sa 'respect'-om po grudima.

I to ja koji jedva da pogodi ping-pong lopticu .



svarog svarog 22:18 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

You are very welcome.


Ovu sam verziju ja citao, samo nisam znao da li je legalno na izvolte ili ne, pa rekoh da ne reklamiram
svarog svarog 22:23 19.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

Knjiga, u kojoj priča o svom životu i za koju je dobio Pulicerovu nagradu i koja je jedno vreme bila obavezna lektira u američkim školama, se kosi sa viđenjem nekih kako treba da se ponaša naučnik i koju boju kravate treba da nosi uz pepito sako.
Malo previše u njoj upotrebljava reči 'vaspitanje, majka, crkva, Srbin...'


Bojim se da je knjiga imalo popularnija da bi bio proglasen za srbofasistickoklerikalnog cetnika iako je bio ameirkanac od glave do pete u vreme kada je amerika bila obecana zemlja
antioksidant antioksidant 07:54 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

svarog
izdvojio bih samo ovo:
Njegova Pulicerom nagrađena Autobiografija bila je obavezna lektira u američkim školama.


Obavezno bih primenio kod nas


slazem se, jer da je ta knjiga citana kod nas mozda bi neko i zapamtio da je pupin kao jako talentovano dete otisao u pestu da studira pa se upustio u sirenje panslavenskih ideja zbog cega je zapustio studije i potpuno propao pa je u ameriku otisao bez ikakvih para, znanja i planova sem da se od sramote sakrije.
u americi je pak ucio, naucio pa postao to sto jeste.
svarog svarog 08:15 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

sirenje panslavenskih ideja


mamicu mu šalabajzersku
Zamisli, a u Americi ga niko nije tukao zbog toga. Čudo kako se ta AU raspala
antioksidant antioksidant 08:19 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

svarog
sirenje panslavenskih ideja


mamicu mu šalabajzersku
Zamisli, a u Americi ga niko nije tukao zbog toga. Čudo kako se ta AU raspala

pogresno si skapirao, nije problem u panslavizmu vec u odustajanju od ucenja. u americi je nasao balans a slusali su ga o srbiji jer je bio naucen, vredan i znacajan na naucnom i ekonomskom nivou a ne jer je bio srbin/ poenta je u razumevanja putanje koju je potrebno preci da bi se postiglo nesto dobro i za srbiju.
ali naravno. lakse je uprazno mlatiti panslavizmom/srpstvom i srbstvom.
i da, iskreno ti preporucujem citanje knjige ako je nisi procitao do sada.
gedza.73 gedza.73 08:31 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

svarog
Bojim se da je knjiga imalo popularnija da bi bio proglasen za srbofasistickoklerikalnog cetnika iako je bio ameirkanac od glave do pete u vreme kada je amerika bila obecana zemlja

Knjige mi nekako izvetre brzo (mali mi hard disk) pa svaku knjigu kad čitam iznova kao da je čitam prvi put.

Pupinova knjiga je američki san kombinovan sa patrijaharlnim vaspitanjem.
Kao kad kažu za Teslu da je ostao u Srbiji bio bi u najboljem slučaju poštar, takva bi sudbina manje-više čekala i Pupina.

A da prvo-drugosrbijanci vole da razvlače Kiša ili Pupina na jednu ili drugu stranu.. pa 'bilo je toga i biće', traže potvrdu od velikana iz prošlosti za svoje stavove.


Čudo kako se ta AU raspala


МИХАЈЛО И. ПУПИН

"Онда, глупане, требало је да промениш воз у Гензердорфу!" одговори влаковођа са
учтивошћу која је, у обичају код аустријских чиновника када разговара ју са Србима. "А
зашто ме нисте пробудили у Гензердорфу?" усудих се ја да протестујем. Он плану и појми да
ме удари по ушима, па се ипак предомисли и, место ударца шаком, распали по моме поносу:
"Ти глупави српски свињару, ти ли очекујеш да ти царски чиновник помогне у твојој
лењости, дремљивче један!"

Оковратник, рукаве и капу ресиле су му златне плетенице, а изгледао је тако
строг и озбиљан као да он брине бригу за целу царевину, као да је она на његовим плећима.
"Капу доле, паорендеру један! Зар не знаш како се стоји пред претпостављеним?"
забобоња он, окрећући се мени. Ја спустих своје шарене торбе, скидох жути кожух да њим
торбе покријем, скидох своју црну шубару и поздравих га на редован граничарски начин.
Помислих у себи, можда је то и сам цар; уплаших се да није сазнао како сам погазио његову
жуто-црну заставу на прослави Првог Маја у Панчеву. Ипак сабрах сву снагу па почех да се
извињавам: "Ваше милостиво Величанство, опростите ми што не показах довољно поште
према својим претпостављенима. Али ово је за мене стран свет, па, из бојазни за моје ствари,
руке су ми биле пуне посла око мојих торба. Тако нисам могао да скинем капу када сам
изашао пред Вашу прејасну Узвишеност." Приметих да овај наш разговор привуче пажњу
оних особа које су биле довољно близу да то чују. Нарочито је то занимало двоје старијих
путника, једну госпођу и господина.
"Што се плашиш за твоје торбе?" упита овај високи чиновник. "Ниси на дивљем Балкану,
земљи лопова. У Бечу си, у престоници Његовог Величанства цара Аустро-Угарске."
"Да," одговорих ја, "али пре два дана украли су ми печену гуску из једне торбе у царству
Његовог Величанства, а мој отац ми је причао да су баш овде у Бечу прокрађена сва права и
привилегије Војводине и Војне Границе."
"Ах, бунтовничко дерле, зар очекујеш да оваквим разговором добијеш бесплатан пут од
Гензердорфа до Беча и натраг?! Зауздај те твоје бунтовничке вилице, јер ћу ти ја дати
бесплатан пут чак до твоје Војне Границе, где би требало бунтовнике као што си ти држати с
оне стране браве!"
svarog svarog 08:45 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

i da, iskreno ti preporucujem citanje knjige ako je nisi procitao do sada.


Pa šta misliš da je preporučujem, a nisam pročitao? ccc

Baš zbog njegovog učenja i oduševljenja naukom i mislim da treba da bude u školskoj lektiri, a ne zbog jedne manje bitne stranice s početka knjige.

Osim toga kao tvrdoglavog i upornog, verujem da mu je taj nacionalni ponos izazvala baš okolina i raspoloženje u Pragu (AU).
On je svoje poreklo i veru isticao u SAD i pre nego što je postao poznat i uspešan, ali mu to niko nije uzimao za zlo, čak šta više Amerika je i postala velika zato što je prihvatala da svako bude šta je hteo, za razliku od umiruće imperije.
Tako da je zaključak osim što treba učiti i da treba bežati iz neslobodnog okruženja gde hoće da te unize zbog onoga što si
antioksidant antioksidant 08:59 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

Pa šta misliš da je preporučujem, a nisam pročitao? ccc

ne bi bio jedini :)
On je svoje poreklo i veru isticao u SAD i pre nego što je postao poznat i uspešan, ali mu to niko nije uzimao za zlo

naravno ali je veci odjek dobio uspehom koji nije dosao zbog srpstva vec zbog talenta i rada.
slicno djokovicu :)
e sad, sta cemo mi odavde potencirati kod njih dvojice - talenat i rad ili srpstvo, na nama je

i da

slazem se da je knjiga za obaveznu skolsku lektiru
svarog svarog 09:03 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

e sad, sta cemo mi odavde potencirati kod njih dvojice - talenat i rad ili srpstvo, na nama je


ja sam se gore već izjasnio

Baš zbog njegovog učenja i oduševljenja naukom i mislim da treba da bude u školskoj lektiri

st.jepan st.jepan 11:38 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

gedza.73
Baš zbog njegovog učenja i oduševljenja naukom i mislim da treba da bude u školskoj lektiri,

A možda pomalo i zato što je - smelo zaključujem na osnovu citiranog fragmenta - sjajno napisana.
U svakom slučaju, zadaću je sebi kao obaveznu lektiru.
Zna neko gde može da se nađe?
gedza.73 gedza.73 12:58 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

Citirano je napisao Svarog ali sam i ja saglasan

st.jepan
A možda pomalo i zato što je - smelo zaključujem na osnovu citiranog fragmenta - sjajno napisana.

Postavio je linkove Alselone (skroluj po komentarima, nekih par na gore), drugi je pdf.

st.jepan st.jepan 21:48 20.05.2016

Re: Od sveg ovog kupusa

gedza.73
Citirano je napisao Svarog ali sam i ja saglasan
st.jepan
A možda pomalo i zato što je - smelo zaključujem na osnovu citiranog fragmenta - sjajno napisana.

Postavio je linkove Alselone (skroluj po komentarima, nekih par na gore), drugi je pdf.

Ups, greška.
Zahvalnost dakle dugujem sledećim blogerima:
Alselone,
Svarog,
Gedza73.
sin_m sin_m 17:56 19.05.2016

Добротвор

Пупин је био познат и као велики приложник. Износ се може лепо видети у следећем писму:

babmilos babmilos 18:25 19.05.2016

Re: Добротвор

Ma sjajno. Sad će Pupin postati još i Hrvat.
michiganac michiganac 19:48 19.05.2016

Tesla i pisanje

Istina je da je Pupin svoje kalemove temeljno obrazložio sa teorijske strane, što su neki drugi elektroinženjeri tog vremena mogli samo da sanjaju,


U svjetlu ovoga, samo jedna banalna, ali ne i beznacajna cinjenica: -Poznato je da je NT drasticno smanjio zapise na hartiji od trenutka kad mu je laboratorija 1895. nestala u pepelu i dimu, sa njegovim sveukupnim dotadasnjim spisima (i tu mozemo samo da nagadjamo).

Otad je preferirao skoro pa iskljucivo da sve drzi u glavi, osim kad je za potonje domete bio prinudjen crno na bijelo da prilozi obrazlozenja patentnom uredu.
docsumann docsumann 21:26 19.05.2016

eto,


da sam juče umro, učinio bih to u neznanju da se na kaže Putin nego Pupin.

babmilos babmilos 21:31 19.05.2016

Re: eto,

docsumann
da sam juče umro, učinio bih to u neznanju da se na kaže Putin nego Pupin.

Pravilo glasi: kad si u dilemi, kaži Putin.
docsumann docsumann 21:44 19.05.2016

Re: eto,

babmilos
docsumann
da sam juče umro, učinio bih to u neznanju da se na kaže Putin nego Pupin.

Pravilo glasi: kad si u dilemi, kaži Putin.


hmm, a da li sam u dilemi?

znači - Putin, Putin
Putin pa RasPutin
Ra Ra Rasputin
švaler of d rašn queer



nisam siguran da l' tekst pjesme (!?) ide baš ovako ... Putin, Putin
babmilos babmilos 21:49 19.05.2016

Re: eto,

Hm... nisam siguran, ergo Putin.
docsumann docsumann 21:54 19.05.2016

Re: eto,

ergo Putin.


piše se Put Inna

evo imaš na tjubu

milojep milojep 22:25 19.05.2016

budi bog s'nama

Istina je da nema Pupinovih fundamentalnih doprinosa nauci 21. veka.


Istina, umro čovek 1935.
cyberm cyberm 08:03 20.05.2016

Raskrinkavanje...

Ima li neki naš naučnik da valja čemu?
babmilos babmilos 08:28 20.05.2016

Re: Raskrinkavanje...

cyberm
Ima li neki naš naučnik da valja čemu?

Zavisi. Čemu želiš da valja? Da li želiš naučnika koji je temeljno promenio način na koji čovečanstvo shvata svet oko sebe? Takvog nemamo. Da li želiš naučnika koji je dao fundamentalne doprinose nauci 21. veka? Ni takvog nemamo. Da li želiš naučnika koji je u svom vremenu i svom prostoru bio radan, poštovan, nagrađivan? Takvih imamo, jedan od njih je Mihajlo Pupin.
Jukie Jukie 10:19 20.05.2016

Re: Raskrinkavanje...

babmilos
cyberm
Ima li neki naš naučnik da valja čemu?

Zavisi. Čemu želiš da valja?


Bio je neki film u kome vlasnica javne kuće objašnjava mladoj početnici (koja nije bila zadovoljna ko joj je zapao): "Intelektualac to radi isto tako dobro kao i kovač, samo dosta sporije"
cyberm cyberm 11:16 20.05.2016

Re: Raskrinkavanje...

Da li želiš naučnika koji je temeljno promenio način na koji čovečanstvo shvata svet oko sebe?


Ne, takvih je u celoj istoriji bilo za prste jedne ruke.

Da li želiš naučnika koji je dao fundamentalne doprinose nauci 21. veka?


Za ovih 15 godina 21. veka ga nema nijedna druga zemlja...

Da li želiš naučnika koji je u svom vremenu i svom prostoru bio radan, poštovan, nagrađivan?


Da, na takve sam mislio. Mislim da su i Tesla i Pupin bili takvi.
teodor63 teodor63 11:40 20.05.2016

Re: Raskrinkavanje...

Ne, takvih je u celoj istoriji bilo za prste jedne ruke.


Тачно тако, од Коперника до Ајнштајна само још пар њих. А ја ћу се усудити да у њих убројим и Николу Теслу.
Он јесте био од оних који су мењали схватања у пољу у коме су радили.

Za ovih 15 godina 21. veka ga nema nijedna druga zemlja...


И то је тачно, а у 21. веку нема науке којој тек треба поставити фундамент. Тако да су науци 21.века фундаменталне доприносе давали управо научници ранијих векова.


Da li želiš naučnika koji je u svom vremenu i svom prostoru bio radan, poštovan, nagrađivan?



Da, na takve sam mislio. Mislim da su i Tesla i Pupin bili takvi.


Наравно, само бих додао и то да те награде нису биле за пецање или веслање већ управо за поља у којима су радили.



babmilos babmilos 12:32 20.05.2016

Re: Raskrinkavanje...

И то је тачно, а у 21. веку нема науке којој тек треба поставити фундамент

E pa vidiš, istoričarka nauke Aleksandra Ninković Tašić ne misli tako.
teodor63 teodor63 13:03 20.05.2016

Re: Raskrinkavanje...

babmilos
И то је тачно, а у 21. веку нема науке којој тек треба поставити фундамент

E pa vidiš, istoričarka nauke Aleksandra Ninković Tašić ne misli tako.


Ако мислиш на ово:

1. Pupin je otac telekomunikacija, ali ne samo zbog svojih kalemova, već i drugih fundamentalniih doprinosa nauci zbog kojih ga pronalazimo u 21. veku. Bio je učitelj i mentor poznatim naučnicima i nobelovcima.


Смисао је потпуно другачија.Формулацију о фундаменталним доприносима науци у 21. веку дала је твоја маленкост а не дотична госпођа. Она је колико видим говорила о фундаменталним доприносима (некада а не у 21.веку) који су довели до тога да се Пупин помиње и у 21. веку.
babmilos babmilos 13:12 20.05.2016

Re: Raskrinkavanje...

Смисао је потпуно другачија.Формулацију о фундаменталним доприносима науци у 21. веку дала је твоја маленкост а не дотична госпођа. Она је колико видим говорила о фундаменталним доприносима (некада а не у 21.веку) који су довели до тога да се Пупин помиње и у 21. веку.

Vidiš, vidiš, moguće je i tako čitati.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:37 20.05.2016

А Тесла?

Недавно ми је пажњу привукла "Тесла метаморфоза", т.ј "лечење Теслиним зрацима", што се продаје као метода лечења и као обука за будуће практиканте.

Познато?

ЛИНК
babmilos babmilos 08:57 20.05.2016

Re: А Тесла?

Neeeeeeeeeeeeee, ne reč na "T"!

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:47 20.05.2016

Re: А Тесла?

I know!
Jaril Jaril 14:09 20.05.2016

Силовање српства?

Или силовање српством?
Goran Vučković Goran Vučković 14:12 20.05.2016

Re: Силовање српства?

Više liči na onu poslovicu: ako od alata imaš samo čekić, sve ti liči na ekser.
babmilos babmilos 14:23 20.05.2016

Re: Силовање српства?

Силовање српства?

Ovo je ideja na tragu tvog progejovitog Obradovića: postoji nekakvo okopajkrompirigledajsvojaposla srpstvo i njega ti lepo Aleksandra svakog vikenda posadi na stolicu, opkorači i počne. A raja balavi, k'o u svakom porniću.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:14 21.05.2016

Re: Силовање српства?

A raja balavi, k'o u svakom porniću.

bar pola posetioca su školska deca i stranci. a koliko je naivno to što ona priča (ko se primi) je primetio i moj 11togodišnji bratanac koji mi je u jednom momentu šapnuo "malo ona preteruje, nije sve tako kao što priča".
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:10 21.05.2016

ne kapiram

to što ona radi je reklamiranje svog proizvoda, izložbe o pupinu, koja je odlična. da je ne reklamira u ovakvoj srbiji na taj način, ne bi ni pola ljudi došlo. ovako se čeka u redovima. izložba je bila produžena za još šest meseci. onoliki broj ljudi ne bi video izložbu, što je običaj u našoj zemlji. ovako, video je rekordan broj ljudi, i sada neko ko o pupinu nije znao ništa, bar zna da je bio naučnik. da ga je reklamirala samo kao velikog naučnika, izložba bi verovatno propala. jbg, ja posmatram stvar iz tog ugla. kao što koka-kolu reklamiraju kao porodično piće, bez kojeg se ne može.
babmilos babmilos 15:00 21.05.2016

Re: ne kapiram

I to je to? To je rešenje, makijavelistički marketing kao poslednje utočište srbijanske nauke? Ne slažem se. Ljudi su ove godine napunili Sajam nauke, da se nije imalo gde parkirati. Ne, ova je gostovala u emisiji Agape, to se ne može fingirati.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:06 21.05.2016

Re: ne kapiram

Ne, ova je gostovala u emisiji Agape, to se ne može fingirati.

pa dobro, možda je žena zaista velikosrpkinja. mene u svemu tome najviše zanima sama izložba i da je posećena. ona kao takva (kakva god da je) je uspela da dopre do mnogih (velikosrba??) koji su izložbu posetili i saznali da je pupin, za početak, postojao. meni dosta. za 10 godina ćemo se sećati velike izložbe o pupinu, a nje baš i nećemo. nadam se.
setio se kako je prošao konkurs za naučne institute i projekte, kad smo kod utočišta nauke u srba.
babmilos babmilos 15:27 21.05.2016

Re: ne kapiram

Ne, nacionalističko reklamiranje reklamira samo nacionalizam. Ovaj nesrećni emsiemsi je sa izložbe poneo samo veliku ljubav prema srpstvu, gde ćeš bolji dokaz. A konkursna komendija je tema iz istog koša, direktna posledica primene Bolonjske deklaracije i sledstvene hiperprodukcije istraživača "nacionalnih" i "lokalno specifičnih" "nauka".
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:36 21.05.2016

Re: ne kapiram

Ne, nacionalističko reklamiranje reklamira samo nacionalizam.

ne vidim da je neko pljuckao hrvate, amere, ruse, engleze, nemce..? a emsi nije baš najreprezentativniji primerak. i ne znam zašto je loše ako voliš što si srbin/hrvat/rus/englez/francuz..?
babmilos babmilos 16:08 21.05.2016

Re: ne kapiram

ne vidim da je neko pljuckao hrvate, amere, ruse, engleze, nemce..?

Ne bih znao. Ni da li je pljuckao ni šta će oni u ovoj priči.
a emsi nije baš najreprezentativniji primerak.

Emsi je upravo posledica nacionalističkog reklamiranja, pravi primer šta se desi kada pričaš o nečijoj nacionalnosti umesto o nečijem radu. Razumem da u slučaju Tesle i Mileve nema baš mnogo prostora za priču o nauci pa se mora drobiti o naciji, ali Pupin nije takva zverka. On je bio pravi naučnik svog vremena.
ne znam zašto je loše ako voliš što si srbin/hrvat/rus/englez/francuz..?

Joooj, to smo pitanje već bistrili gore. Nema ništa loše, ali to ovde nije tema. Pupin je bio naučnik, hajde da istoričarka nauke priča o nauci.
Goran Vučković Goran Vučković 16:27 21.05.2016

Re: ne kapiram

Miloše, jel ovo tvoje?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:40 21.05.2016

Re: ne kapiram

Razumem da u slučaju Tesle i Mileve nema baš mnogo prostora za priču o nauci pa se mora drobiti o naciji, ali Pupin nije takva zverka.

kod tesle nema mnogo priče o nauci?
mislim da sam došla na pogrešan blog, neće mi se ponoviti.
babmilos babmilos 16:44 21.05.2016

Re: ne kapiram

kod tesle nema mnogo priče o nauci?

Nema.
neće mi se ponoviti.

Sva najbolje ti želim.
babmilos babmilos 16:45 21.05.2016

Re: ne kapiram

Goran Vučković
Miloše, jel ovo tvoje?

Da.
Goran Vučković Goran Vučković 16:49 21.05.2016

Re: ne kapiram

Da.

Čista radoznalost - kako objašnjavaš sledeći deo teksta:

Ateista je čovek koji se slaže sa svim tačkama ovog manifesta. Ne može se biti delimični ateista. Ukoliko čovek deluje protivno bilo kojoj tački ovog manifesta, taj čovek nije ateista.

babmilos babmilos 16:52 21.05.2016

Re: ne kapiram

kako objašnjavaš

Ne može da se bude pomalo trudan.
Goran Vučković Goran Vučković 16:55 21.05.2016

Re: ne kapiram

Ne može da se bude pomalo trudan.

A kako to uklapaš sa ovim delom teksta:

Smatramo da je najveće dostignuće naše vrste naučni metod. Gajimo najdublje poštovanje prema zahtevu da svaka pretpostavka sa sobom ponese i mogućnost sopstvenog opovrgavanja. Nalazimo za obavezno da se svaka pretpostavka eksperimentalno proverava ponovo i ponovo. Proveravanje nikada ne sme da prestane i nikada ne sme da bude zabranjeno. Kao svoje tajno oružje koristimo Okamov princip: za tumačenje pojava izabraćemo uvek najjednostavniju pretpostavku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana