Reč i slika

još kraća lekcija iz etike

uros_vozdovac RSS / 20.06.2016. u 11:27

izvesni prosvetni savet Srbije je danas poslao dopis školama, da odbijaju prigovore na prijemni. 

Prosvetni savet izglasao da je rešenje na slici desno tačno rešenje za paralelno  povezivanje otpornika. Tačno...

Miša mu šta je sledeće? Da Fudbalski savez Srbije izglasa da je EŠ bezveze takmičenje i da je Srbija prvak Evrope

 U OŠ "Bora Stanković"  upravo mom detetu odbili prigovor, kažu - jesu u pravu ali prosvetni sovjet izglasao.

 

 2tLXQ5y.jpg

Tagovi



Komentari (582)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

babmilos babmilos 11:36 20.06.2016

Čekaj malo

Hoćeš da kažeš da je bilo ko na ovom svetu potpisao papir po kome je crtež desno način na koji se pravilno crtaju dva paralelno vezana otpornika?
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:43 20.06.2016

Re: Čekaj malo

babmilos
Hoćeš da kažeš da je bilo ko na ovom svetu potpisao papir po kome je crtež desno način na koji se pravilno crtaju dva paralelno vezana otpornika?

Ne samo da to hoću da kažem, a hoću...

Hoću da kažem i da je današnjim dopisom Prosvetni savet Srbije pojasnio da je jedino ispravno desno rešenje, a da je rečenica

"bilo koje od dva rešenja" - štamparska greška
freehand freehand 11:48 20.06.2016

Re: Čekaj malo

babmilos
Hoćeš da kažeš da je bilo ko na ovom svetu potpisao papir po kome je crtež desno način na koji se pravilno crtaju dva paralelno vezana otpornika?

Mislim da je ovo rešenje za paralelno vezivanje odbornika.
babmilos babmilos 11:49 20.06.2016

Re: Čekaj malo

Заправо да. Овде се ваља чудити само онима који се чуде.
babmilos babmilos 11:53 20.06.2016

Re: Čekaj malo

paralelno vezivanje odbornika.

Једном када усвојимо да мој рођак Бабић седи у том совјету ствари се одједном одмотавају.
emsiemsi emsiemsi 11:55 20.06.2016

Re: Čekaj malo

babmilos
Hoćeš da kažeš da je bilo ko na ovom svetu potpisao papir po kome je crtež desno način na koji se pravilno crtaju dva paralelno vezana otpornika?

Па није начин на који се правилно (ајде да употребимо термин - најочигледније) цртају два отпорника у паралели - али је тачно да су отпорници на скици десно у паралели.
То су штос питања, јер се врло често у топологији штампаних кола згог разноразних ограничења паралелне везе два отпорника не могу да реализују школски. Тако и овај пример треба да буде схваћен као захтев клинцима да мало укључе мозак.
У принципу, овај пример се најлакше реши на тај начин да у мислима узмеш један од отпорника и заротираш га око вертикалне осе - и отпорник се, са везама, постави у свој школски приказ.
Lionsgate Lionsgate 12:18 20.06.2016

Re: Čekaj malo

U jebote patak, emsiemsi briljira, jos da pomisli covek da je ETF-ovac...
emsiemsi emsiemsi 12:24 20.06.2016

Re: Čekaj malo

Lionsgate
U jebote patak, emsiemsi briljira, jos da pomisli covek da je ETF-ovac...

Ма, јебига --- зајебала ми ова тема бетонажу ... одох сада док неко није почео о диодама, FRED FET, HEX FET транзисторима ... има да ми се стегне бетон у мешалици.
Успут --- нема бољега посла за Србина од бетонаже, 3 лопате шодера, 1 лопата цемента, довољно воде да се бетон сам хоризонтира ... милина.
Lionsgate Lionsgate 12:27 20.06.2016

Re: Čekaj malo

има да ми се стегне бетон у мешалици.


Malo veci vodocementni faktor pa mozes da odstrikas 2-3 posta, nije ti to priprosta elektrotehnika...
little_radojica little_radojica 12:29 20.06.2016

Re: Čekaj malo

Успут --- нема бољега посла за Србина од бетонаже, 3 лопате шодера, 1 лопата цемента, довољно воде да се бетон сам хоризонтира ... милина.


Тај има и стручно име - случајни бетон.

Него, каква је ово дискриминејшн према нама неимарима? Што деци да не поставе питање шта је то водоцементни фактор
Lionsgate Lionsgate 12:36 20.06.2016

Re: Čekaj malo

Што деци да не поставе питање шта је то водоцементни фактор

Secam se da je u nekom univerziteskom udzbeniku za pojam hidratacije stajalo da je to jos dovoljno nepoznat i neistrazen proces... pa kako onda deci to da objasnis?
predatortz predatortz 12:39 20.06.2016

Re: Čekaj malo

Lionsgate
Што деци да не поставе питање шта је то водоцементни фактор

Secam se da je u nekom iniverziteskom udzbeniku za pojam hidratacije stajalo da je to jos dovoljno nepoznat i neistrazen proces... pa kako onda deci to da objasnis?



Kako, bre, neistražen?!
Pričaš svašta!

Pročitaj ovaj članak, sve piše.
emsiemsi emsiemsi 12:40 20.06.2016

Re: Čekaj malo

Lionsgate
има да ми се стегне бетон у мешалици.


Malo veci vodocementni faktor pa mozes da odstrikas 2-3 posta, nije ti to priprosta elektrotehnika...

Ееее, нема ми више стрица, вука из Мостоградње.
Он није дао ни грам више воде, јбт. да је могло и без воде --- и онда сам морао да се убијам лупајући чекићем по шалунгу да се бетон коректно набије ... а сада када више стрица нема, вода мајка --- нарокам воде, рокнем више цменета - и милина.
Успут --- јебо водоцементни фактор, фракције шодера и марке бетона (МБ20, МБ25, МБ30, ...), то грађевинци само филозофирају.
Успут --- мени је у грађевини било увек фасцинантно како то да у једној од најкомплекснијих техничких области има толико будалчина --- није лако грађевинским инжењерима и архитектама.
Lionsgate Lionsgate 12:48 20.06.2016

Re: Čekaj malo

јебо водоцементни фактор, фракције шодера и марке бетона (МБ20, МБ25, МБ30, ...), то грађевинци само филозофирају.


Bio je jedan stari profesor (jos iz princijevog prepotopskog doba) koji je govorio: beton se sastoji od 4 sastvna elementa, cementa, frakcije, vode i znanja. Jbg. nekom to znanje u macoli nekom negde drugde, pa u skladu sa tim i beton...
little_radojica little_radojica 12:49 20.06.2016

Re: Čekaj malo


Успут --- јебо водоцементни фактор, фракције шодера и марке бетона (МБ20, МБ25, МБ30, ...), то грађевинци само филозофирају.
Успут --- мени је у грађевини било увек фасцинантно како то да у једној од најкомплекснијих техничких области има толико будалчина --- није лако грађевинским инжењерима и архитектама.


Обичан електричар - бандераш!

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:41 20.06.2016

Re: Čekaj malo

uros_vozdovac
babmilos
Hoćeš da kažeš da je bilo ko na ovom svetu potpisao papir po kome je crtež desno način na koji se pravilno crtaju dva paralelno vezana otpornika?

Ne samo da to hoću da kažem, a hoću...

Hoću da kažem i da je današnjim dopisom Prosvetni savet Srbije pojasnio da je jedino ispravno desno rešenje, a da je rečenica

"bilo koje od dva rešenja" - štamparska greška


Pa i jeste jedino ispravno desno rešenje.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:52 20.06.2016

Re: Čekaj malo

srdjan.pajic
uros_vozdovac
babmilos
Hoćeš da kažeš da je bilo ko na ovom svetu potpisao papir po kome je crtež desno način na koji se pravilno crtaju dva paralelno vezana otpornika?

Ne samo da to hoću da kažem, a hoću...

Hoću da kažem i da je današnjim dopisom Prosvetni savet Srbije pojasnio da je jedino ispravno desno rešenje, a da je rečenica

"bilo koje od dva rešenja" - štamparska greška


Pa i jeste jedino ispravno desno rešenje.


pre nego što se upustimo u ozbiljniju raspravu, kakomoguće da bude typo štamparska, a ne logička greška?
Majstor u prelomu svojeručno dodaš rečenicu pa pride nacrtao? I ubedio nastavnika Jovana da je tačno, ali je desno - tačnije.

Inače sutra stiže još jedan snimak, i to će tek da zamuti čorbu - stay tuned
st.jepan st.jepan 15:15 20.06.2016

Re: Čekaj malo

Hoću da kažem i da je današnjim dopisom Prosvetni savet Srbije pojasnio da je jedino ispravno desno rešenje, a da je rečenica
"bilo koje od dva rešenja" - štamparska greška

Sve sam uvereniji da se ne radi o štamparskoj grešci u toj rečenici (previše bi reči tu moralo biti pogrešno otkucano), već o grešci u crtežu.

Pretpostavljam da je radnik u odelenju repro fotografije, obrađujući negativ grafičkog filma, greškom "zadekovao" vertikalnu liniju na levoj strani levog crteža, ili je prosto film odsećen gde ne treba (znam za slične slučajeve, godinama sam radio kao grafički urednik).

Ovu tezu osnažuje i rekonstrukcija najverovatnijeg edukativnog cilja zadatka.
Jukie Jukie 16:44 20.06.2016

Re: Čekaj malo

st.jepan
Hoću da kažem i da je današnjim dopisom Prosvetni savet Srbije pojasnio da je jedino ispravno desno rešenje, a da je rečenica
"bilo koje od dva rešenja" - štamparska greška

Sve sam uvereniji da se ne radi o štamparskoj grešci u toj rečenici (previše bi reči tu moralo biti pogrešno otkucano), već u grešci u crtežu.

Pretpostavljam da je radnik u odelenju repro fotografije, obrađujući negativ grafičkog filma, greškom "zadekovao" vertikalnu liniju na levoj strani levog crteža, ili je prosto film odsećen gde ne treba (znam za slične slučajeve, godinama sam radio kao grafički urednik).

Ovu tezu osnažuje i rekonstrukcija najverovatnijeg edukativnog cilja zadatka.


Pa sigurno jeste tako
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:58 20.06.2016

Re: Čekaj malo

pre nego što se upustimo u ozbiljniju raspravu,


Ne treba upuštanje u ozbiljniju raspravu (to mi i nije jača strana ), ovo kako su nacrtani otpornici na desnoj slici možda izgleda blesavo, ali je sasvim korektno i nedvosmisleno. Otpornici na levoj slici su povezani redno (i tu ima mali problem jer su nacrtana čvorišta iako povezuju samo dve grane, pa to možda malo bode oči, čovek bi pomislio da je nešto zaboravljeno u šemi, ili da je ova vertikalna linija "kratak spoj", kao komponenta, ali onda je to nekonzistentno sa time što i ostale komponente nemaju svoje "kružiće" koji onda označavaju pristupe. Ja za takvo crtanje tehničaru uzmem 10% od plate, pa da vidiš kako nauči korektno da crta šeme i obeležava komponente bez greške, iako je po struci - mašinac ).

EDIT: Da, ovo što stepan kaže izgleda najbliže istini - zaboravili da odštampaju jednu liniju. Jebi ga, ali onda ne mogu da krive decu.
tasadebeli tasadebeli 01:34 21.06.2016

Re: Čekaj malo

st.jepan
Hoću da kažem i da je današnjim dopisom Prosvetni savet Srbije pojasnio da je jedino ispravno desno rešenje, a da je rečenica
"bilo koje od dva rešenja" - štamparska greška

Sve sam uvereniji da se ne radi o štamparskoj grešci u toj rečenici (previše bi reči tu moralo biti pogrešno otkucano), već u grešci u crtežu.

Pretpostavljam da je radnik u odelenju repro fotografije, obrađujući negativ grafičkog filma, greškom "zadekovao" vertikalnu liniju na levoj strani levog crteža, ili je prosto film odsećen gde ne treba (znam za slične slučajeve, godinama sam radio kao grafički urednik).

Ovu tezu osnažuje i rekonstrukcija najverovatnijeg edukativnog cilja zadatka.



Не разбирам се ич у ово о чему ви глагољате овде (отпорници итд.), мада ми пада на памет да ипак јесте и неки отпор крив за овакве глупарије у српском образовању које су се силно умножиле током ових последњих 15 година.

Али 'ајде да се не задевамо по том питању отпора, имао бих много тога ружног да кажем када је српска просвета у питању.

Елем, биће да је Стјепан у праву.

Барем судећи по допису прослеђеном школама да га проследе школским комисијама за жалбе:

Поштовани,

У комбинованом тесту у задатку 4. из физике једино тачно решење је под 4 и једино се оно признаје као тачно. Иако у Збирци у решењу задатка 379, који је сличан задатку из теста, постоји штампарска грешка у првом примеру која је техничке природе (слика је померена улево, па се не види лева линија), док је други пример идентичан тачном одговору у тесту, те се не може признати као тачан одговор уколико је ученик заокружио било који други број.

Срдачан поздрав,

Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања



Из чега се опет види да Национални просветни савет нема никакве везе са тим.


Мислим да ми тренутно и немамо Национални просветни савет. (ЛИНК)


Тешко да они могу да гласају о било чему када још увек нису формирани.(ЛИНК)


Тако да, Уроше, они који су ти рекли да је то спорно решење задатка изгласао Национални просветни савет лупетају глупости.

Сву одговорност, и за Збирку и за тестове на завршном испиту, има Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања.

И зато, Уроше!

sledeći put kad štrajkuju prosvetari nek mi netraže podršku. Ni za šta molim lepo.


Не отказуј нам подршку за неки следећи штрајк јер тестове и збирку нису ни састављали просветари нити су они одговорни за овакве глупости које се сваке године појављују на завршном испиту, па често они просветари прегледачи тестова по школама морају да раде дупли посао и ревизију бодовања свих тестова ученика због накнадних исправки у самом тесту и у решењима које Завод пошаље тек када је прегледање завршено.

Ти си се изнервирао ове године јер те се ове године то тиче.

Ја се због тога нервирам сваке године.

А један од главних захтева на тим штрајковима на којима нас нећеш подржати и јесте да се тутумраци и неспособњаковићи уклоне баш из тих тзв. "'ладовинских" структура као што је Министарство и његова два Завода.





П.С. - Те школске комисије за жалбе су само пуки извршиоци онога што им се проследи у кључу-решењу тестова. Данас сам баш био у једној таквој. За српски. Уместо мене могао је ту да седи било ко. Имаш кључ-решење теста испред себе са прецизно датим бодовањем којег се држиш и нема одступања.

А за то и не мораш баш да будеш професор српског... Или матиша... Или физике...

Зато ја предлажем да следеће године у тим комисијама седе родитељи ученика који полажу завршни испит, да прегледају те тестове и раде ревизије бодовања по неколико пута, а да после, на тзв. дану за жалбе, тулипане са искљученим мозгом потпуно бесплатно 8 сати у некој школи говорећи с времена на време:

"Ево, видите, у кључу пише тако и ту се ништа не може. Идите на окружну комисију ако сте незадовољни."

То што сам ја радио данас, могао је да ради и било који ћата из Министарства или из та два Завода који сигурно има и много већу плату од мене.
Atomski mrav Atomski mrav 07:16 21.06.2016

Re: Čekaj malo

Не разбирам се ич у ово о чему ви глагољате овде (отпорници итд.), мада ми пада на памет да ипак јесте и неки отпор крив за овакве глупарије у српском образовању које су се силно умножиле током ових последњих 15 година.


Hajzenberg, Šredinger i Om se voze automobilom i zaustavi ih policajac.
"Da li znate kojom brzinom ste vozili?", pita policajac Hajzenberga koji je bio za volanom. "Ne znam, ali zato znam tačno gde se nalazimo!", odgovara Hajzenberg. "Vozili ste 80 km/h u zoni gde je dozvoljena brzina 60 km/h", nastavlja policajac. "E baš ti hvala, glupane! Sad smo se izgubili!", odgovara mu iznervirani Hajzenberg. Policajcu je bilo sumnjivo njegovo ponašanje pa mu naredi da otvori prtljažnik. "Da li znate da imate mrtvu mačku u prtljažniku?", pitao je zgranuti policajac putnike. "Sad znamo, idiote jedan!", odgovori razjareni Šredinger. Policajac je odlučio da ih uhapsi i odvede u policijsku stanicu. Om je pružao otpor prilikom hapšenja.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:56 21.06.2016

Re: Čekaj malo

tasadebeli




Znao sam za jadac, pa sam insistirao i kažu Prosvetni savet Beograda, imam neku gužvu pa malo kasnije naostatak pišem.

A stići će i još jedna, sasvim nova ilustracija koja se, o belaja, razlikuje od ovih u jednom detalju,a nalazi se na testu...
angie01 angie01 12:41 21.06.2016

Re: Čekaj malo

Pretpostavljam da je radnik u odelenju repro fotografije, obrađujući negativ grafičkog filma, greškom "zadekovao" vertikalnu liniju na levoj strani levog crteža, ili je prosto film odsećen gde ne treba (znam za slične slučajeve, godinama sam radio kao grafički urednik).


pa onda znas, da je urednik morao da odobri probni otisak- da uoci gresku, ispravi je-pa novi probni, dok sve nije ok....dese se razne greske do stampe- zato taj probni otisak i sluzi.


glavno da su nivo bezbednosti tokom prenosenja testova, u zemlji u kojoj predsednik drzave i vecina funkcionera imaju lazne diplome i doktorate, doveli na nivo prvog stepena, kao da su deca potencijalni glavni osumnjceni prevaranti,...a nazavrsetku osnovne skole.



freehand freehand 11:45 20.06.2016

Strava

u SFRJ smo imali dogovornu ekonomiju.
Napredovali smo do dogovorne nauke.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:48 20.06.2016

Re: Strava

freehand
u SFRJ smo imali dogovornu ekonomiju.
Napredovali smo do dogovorne nauke.

sledeći put kad štrajkuju prosvetari nek mi netraže podršku. Ni za šta molim lepo.

Nekim izglasa prosvetni savet život u blagostanju i društveno priznanje kakvo dolikuje akademskoj struci
Milan Novković Milan Novković 11:54 20.06.2016

Možda je ...

... (polu)trik pitanje ali se to ne vidi dovoljno dobro na ilustraciji:

- Ako žice što idu dijagonalno nisu spojene tamo gde se ukrštaju onda su ova dva otpornika paralelno spojena.

- Ideja pitanja bi bila da se proveri razumevanje kako otpornik nije "usmeren", kao dioda, na primer.

Tj nejasno je ali liči kao da su na spojevima nacrtani kružići, a da ga na preseku dijagonala nema.
emsiemsi emsiemsi 11:59 20.06.2016

Re: Možda je ...

Milan Novković
... (polu)trik pitanje ali se to ne vidi dovoljno dobro na ilustraciji:

- Ako žice što idu dijagonalno nisu spojene tamo gde se ukrštaju onda su ova dva otpornika paralelno spojena.

- Ideja pitanja bi bila da se proveri razumevanje kako otpornik nije "usmeren", kao dioda, na primer.

Tj nejasno je ali liči kao da su na spojevima nacrtani kružići, a da ga na preseku dijagonala nema.

Па сигурно да нису жице спојене на пресеку дијагонала - јер би то био чисти кратак спој ... јебеш онда отпорнике, онда их нити не треба. Не верујем да су људи који су поставили задатак баш толико глупи.
Успут --- ееее, треба знати да диода може да води и у реверзном смеру - и зато је код диода битан параметар trr (t reverse recovery --- време поновног успостављања блокирајућег стања диоде у реверзном катода-анода смеру) и диоде које имају то време кратко се називају фаст диоде.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:02 20.06.2016

Re: Možda je ...

Milan Novković
... (polu)trik pitanje ali se to ne vidi dovoljno dobro na ilustraciji:

- Ako žice što idu dijagonalno nisu spojene tamo gde se ukrštaju onda su ova dva otpornika paralelno spojena.

- Ideja pitanja bi bila da se proveri razumevanje kako otpornik nije "usmeren", kao dioda, na primer.

Tj nejasno je ali liči kao da su na spojevima nacrtani kružići, a da ga na preseku dijagonala nema.

nema na preseku dijagonala buljim u original i svedočim.

Muka je što se deca pogrešno učena da su oba rešenja ravnopravno dobra, a nisu. Nije ni jedno ovako nacrtano.

I muka je što prosvetni savet prkosi činjenicama egzaktne nauke, i što ga komisije ispod spovode bez ulaženja u suštinu

A mogli su stave ovakvo rešenje i mirna Bačka
babmilos babmilos 12:05 20.06.2016

Re: Možda je ...

(polu)trik pitanje

AHA! E, jebiga.
emsiemsi emsiemsi 12:09 20.06.2016

Re: Možda je ...

uros_vozdovac
Milan Novković
... (polu)trik pitanje ali se to ne vidi dovoljno dobro na ilustraciji:

- Ako žice što idu dijagonalno nisu spojene tamo gde se ukrštaju onda su ova dva otpornika paralelno spojena.

- Ideja pitanja bi bila da se proveri razumevanje kako otpornik nije "usmeren", kao dioda, na primer.

Tj nejasno je ali liči kao da su na spojevima nacrtani kružići, a da ga na preseku dijagonala nema.

nema na preseku dijagonala buljim u original i svedočim.

Muka je što se deca pogrešno učena da su oba rešenja ravnopravno dobra, a nisu. Nije ni jedno ovako nacrtano.

I muka je što prosvetni savet prkosi činjenicama egzaktne nauke, i što ga komisije ispod spovode bez ulaženja u suštinu

A mogli su stave ovakvo rešenje i mirna Bačka

Ниси у праву --- друга, тј. десна скица приказује два отпорника у паралелној вези. И то јесте тачно.
Успут --- немам више времена да се зезам, одох да бетонирам нешто.
Milan Novković Milan Novković 12:23 20.06.2016

Re: Možda je ...

A mogli su stave ovakvo rešenje i mirna Bačka

Pa da.

Jednom sam ja uzeo MIT predavanja iz te prve elektronike i stavio u demo za naš eLearning softver - sve je jasno i pregledno, često rukom crtano, ali nema trikova i na prvi pogled dvosmislenosti, nema ništa nejasno.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:26 20.06.2016

Re: Možda je ...

Milan Novković
A mogli su stave ovakvo rešenje i mirna Bačka

Pa da.

Jednom sam ja uzeo MIT predavanja iz te prve elektronike i stavio u demo za naš eLearning softver - sve je jasno i pregledno, često rukom crtano, ali nema trikova i na prvi pogled dvosmislenosti, nema ništa nejasno.

Problem je u pristupu. E- learning softveri služe za obrazovanje da nauče nešto korisnika.
Naša posveta je posvećena da nađe šta učenik i ne zna i da mu nos natrlja što ne zna.
Pa mu oteža očigledno.

Nastavnik fizike mojeg deteta tvrdi da je sve u ponajboljem redu i da su oba rešenja tačna, ali je desno - tačnije.
predatortz predatortz 12:27 20.06.2016

Re: Možda je ...

Nastavnik fizike mojeg deteta tvrdi da je sve u ponajboljem redu i da su oba rešenja tačna, ali je desno - tačnije.


On treba da se prekvalifikuje i da predaje veronauku, recimo.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:29 20.06.2016

Re: Možda je ...

predatortz
Nastavnik fizike mojeg deteta tvrdi da je sve u ponajboljem redu i da su oba rešenja tačna, ali je desno - tačnije.


On treba da se prekvalifikuje i da predaje veronauku, recimo.



jasno. Ko je meni kriv što nisam imao kit pri ruci i dva otpornika i unimer, i izvor struje da mi demonstrira na licu mestu.

Dakle u međuvremenu i dalje nam uči decu
rade.radumilo rade.radumilo 16:09 20.06.2016

Re: Možda je ...

Muka je što se deca pogrešno učena da su oba rešenja ravnopravno dobra, a nisu. Nije ni jedno ovako nacrtano.


Desni crtež je paralelna veza dva otpornika. Problem je što se šeme nekada crtaju tako da su dve veze koje su na crtežu jedna preko druge nekada sa malim polukrugom jedne na mestu preseka, a nekada ne. U tom slučaju se gleda da li ima kružića ili ne na spoju. Ako pogledaš gde se dijagonale spajaju sa horizontalnim linijama, videćeš "kružiće".
Bez toga, cela skalamerija na desnoj strani je kratak spoj.
Što se leve strane tiče, sve zavisi gde "metneš" ostatak kola. Crtež je definitivno nedovršen.
Goran Vučković Goran Vučković 11:57 20.06.2016

Fali jumper

Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.
predatortz predatortz 12:02 20.06.2016

Re: Fali jumper

Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.


Tačno! Otpornici na slici levo su redno vezani. Za desnu sliku se slažem da može da izazove zabunu u glavama osnovaca.
U svakom slušaju loše grafički odrađen zadatak. Neprecizan i neprimeren uzrastu ispitanika.
Goran Vučković Goran Vučković 12:03 20.06.2016

Re: Fali jumper

U svakom slušaju loše grafički odrađen zadatak. Neprecizan i neprimeren uzrastu ispitanika.

Trik pitanje.
Milan Novković Milan Novković 12:07 20.06.2016

Re: Fali jumper

U svakom slušaju loše grafički odrađen zadatak. Neprecizan i neprimeren uzrastu ispitanika.

Da, ni ja nisam neki pristalica tih trik pitanja deci osim ako su ostala pitanja značajno prostija pa je ovo za 5+
emsiemsi emsiemsi 12:07 20.06.2016

Re: Fali jumper

predatortz
Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.


Tačno! Otpornici na slici levo su redno vezani. Za desnu sliku se slažem da može da izazove zabunu u glavama osnovaca.
U svakom slušaju loše grafički odrađen zadatak. Neprecizan i neprimeren uzrastu ispitanika.

Није тачно --- десна скица је направљена баш тако са разлогом да се провери да ли се, заиста, зна шта је паралелна веза. И треба да буде мало збуњујуће.
Вучко је рекао да је прва слика редна веза, нормално - а пази, отпорници нацртани паралелно, као уосталом и на другој слици. У оваквим стварима увек треба узети у обзир не само компоненте него и везе --- дакле другу реч синтагме паралелна веза (или серијска веза).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:10 20.06.2016

Re: Fali jumper

Goran Vučković
Trik pitanje.

Па и за вас маторе куке је трик питање: нема консензуса шта је то што се види на слици. На правди бога, ако се оне дијагонале на десној слици додирују, онда је кратак спој. Зар не иде неки мали полукруг ако се жице мимоилазе, а не спајају на месту пресека? Ако иде -- ја њега не видим.
predatortz predatortz 12:11 20.06.2016

Re: Fali jumper

emsiemsi
predatortz
Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.


Tačno! Otpornici na slici levo su redno vezani. Za desnu sliku se slažem da može da izazove zabunu u glavama osnovaca.
U svakom slušaju loše grafički odrađen zadatak. Neprecizan i neprimeren uzrastu ispitanika.

Није тачно --- десна скица је направљена баш тако са разлогом да се провери да ли се, заиста, зна шта је паралелна веза. И треба да буде мало збуњујуће.
Вучко је рекао да је прва слика редна веза, нормално - а пази, отпорници нацртани паралелно, као уосталом и на другој слици. У оваквим стварима увек треба узети у обзир не само компоненте него и везе --- дакле другу реч синтагме паралелна веза (или серијска веза).


Ok, ali onda ne važi konstatacija da su oba ponuđena odgovora tačna.
predatortz predatortz 12:13 20.06.2016

Re: Fali jumper

Predrag Brajovic
Goran Vučković
Trik pitanje.

Па и за вас маторе куке је трик питање: нема консензуса шта је то што се види на слици. На правди бога, ако се оне дијагонале на десној слици додирују, онда је кратак спој. Зар не иде неки мали полукруг ако се жице мимоилазе, а не спајају на месту пресека? Ако иде -- ја њега не видим.


Zbog toga i rekoh da je grafičko rešenje neprecizno. Naročito ako uzmemo za koji je uzrast ispitanika pravljeno.

Hajde da se bavimo levom slikom. Rekoše da su paralelno vezani otpornici na obe slike. Na levoj nisu.

Dakle, test ne valja.
Tačka!
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:13 20.06.2016

Re: Fali jumper

emsiemsi
predatortz
Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.


Tačno! Otpornici na slici levo su redno vezani. Za desnu sliku se slažem da može da izazove zabunu u glavama osnovaca.
U svakom slušaju loše grafički odrađen zadatak. Neprecizan i neprimeren uzrastu ispitanika.

Није тачно --- десна скица је направљена баш тако са разлогом да се провери да ли се, заиста, зна шта је паралелна веза. И треба да буде мало збуњујуће.
Вучко је рекао да је прва слика редна веза, нормално - а пази, отпорници нацртани паралелно, као уосталом и на другој слици. У оваквим стварима увек треба узети у обзир не само компоненте него и везе --- дакле другу реч синтагме паралелна веза (или серијска веза).


Nisi razumeo. Deci je prezentovano da su oba rešenja tačna, dakle da dete koje zaokruži levo rešenje dobija 0,5 bodova, koje zaokruži desno rešenje dobije 0,5 bodova koje zaokruži oba rešenja dobije 0,5 bodova.

I onda dobili ključ kad su pregledali u kojem je samo desno rešenje tačno. I ko god je zaokružio oba ili samo levo dobio je 0.

I onda deca otišla u školu rekla - vi ste nam prekjuče rekli - bilo koje od dva rešenja ili oba su tačna, a danas volšebno samo jedno...

A oni kažu - prosvetni savet izglasao, ko ti je kriv.
Goran Vučković Goran Vučković 12:14 20.06.2016

Re: Fali jumper

Da, ni ja nisam neki pristalica tih trik pitanja deci osim ako su ostala pitanja značajno prostija pa je ovo za 5+

Čini mi se da je ovo pitanje kroz koje se pokušava da se vidi da li ispitanici zaista razumeju šta je redno a šta je paralelno povezivanje električnih/elektronskih komponenti, bez obzira kako je slika nacrtana.
emsiemsi emsiemsi 12:15 20.06.2016

Re: Fali jumper

Predrag Brajovic
Goran Vučković
Trik pitanje.

Па и за вас маторе куке је трик питање: нема консензуса шта је то што се види на слици. На правди бога, ако се оне дијагонале на десној слици додирују, онда је кратак спој. Зар не иде неки мали полукруг ако се жице мимоилазе, а не спајају на месту пресека? Ако иде -- ја њега не видим.

Делимично си у праву --- али то је питање конвенције ... најчешће се ако се додирују, нацрта ојачана тачка, а ако се не додирују, онда ништа --- ја када цртам ручно некоме шему, онда, у зависности од нивоа саговорника, односно, онога коме цртам, користим већи ниво очигледности, па, нпр. на "пресеку", уколико се не додирују везе, заокружим мало, што би ти рекао.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:16 20.06.2016

Re: Fali jumper

Čini mi se da je ovo pitanje kroz koje se pokušava

Ма ништа се не покушава -- збрљали су цртеж. Конфузија. Најбоље: овај задатак уопште не обрачунаваш.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:18 20.06.2016

Re: Fali jumper

уколико се не додирују везе, заокружим мало, што би ти рекао.

Сине, мислим да сам ово ископао са ОТОа!
emsiemsi emsiemsi 12:18 20.06.2016

Re: Fali jumper

predatortz
emsiemsi
predatortz
Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.


Tačno! Otpornici na slici levo su redno vezani. Za desnu sliku se slažem da može da izazove zabunu u glavama osnovaca.
U svakom slušaju loše grafički odrađen zadatak. Neprecizan i neprimeren uzrastu ispitanika.

Није тачно --- десна скица је направљена баш тако са разлогом да се провери да ли се, заиста, зна шта је паралелна веза. И треба да буде мало збуњујуће.
Вучко је рекао да је прва слика редна веза, нормално - а пази, отпорници нацртани паралелно, као уосталом и на другој слици. У оваквим стварима увек треба узети у обзир не само компоненте него и везе --- дакле другу реч синтагме паралелна веза (или серијска веза).


Ok, ali onda ne važi konstatacija da su oba ponuđena odgovora tačna.

Ма наравно - то није спорно (да су на левој слици отпорници на ред).
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:18 20.06.2016

Re: Fali jumper

Predrag Brajovic
Čini mi se da je ovo pitanje kroz koje se pokušava

Ма ништа се не покушава -- збрљали су цртеж. Конфузија. Најбоље: овај задатак уопште не обрачунаваш.

ili još bolje - prosvetni savet izglasa :) i iskrivi realnost
st.jepan st.jepan 12:23 20.06.2016

Re: Fali jumper

Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.

Greška verovatno jeste štamparska, ali ne radi se o grešci u tekstu, već o grešci u crtežu:
Nekako je išćezla okomita linija koja je spajala krajeve provodnika na levom crtežu (dešava se pri obradi-dekovanju grafičkog filma).
Ideja zadatka je najverovatnije bila provera da li učenicii kapiraju nebitnost ukrštenosti provodnika.
emsiemsi emsiemsi 12:29 20.06.2016

Re: Fali jumper

st.jepan
Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.

Greška verovatno jeste štamparska, ali ne radi se o grešci u tekstu, već o grešci u crtežu:
Nekako je išćezla okomita linija koja je spajala krajeve provodnika na levom crtežu (dešava se pri obradi-dekovanju grafičkog filma).
Ideja zadatka je najverovatnije bila provera da li učenicii kapiraju nebitnost ukrštenosti provodnika.

Ниси у праву Ст.јепане --- леви цртеж је коректан, тј. конвенционалан (приказ два отпорника у редној вези).
st.jepan st.jepan 12:33 20.06.2016

Re: Fali jumper

Зар не иде неки мали полукруг ако се жице мимоилазе, а не спајају на месту пресека?

Nema polukruga, a u svim šemama koje sam viđevao (ili sam crtao), mimoilaženje žica se prikazivalo malim polukrugom, kao nekim mostićem.
st.jepan st.jepan 12:41 20.06.2016

Re: Fali jumper

emsiemsi
st.jepan
Goran Vučković
Otpornici na slici levo nisu povezani sa leve strane. Jesu doduše postavljeni paralelno, ali inače su serijski spojeni.

Greška verovatno jeste štamparska, ali ne radi se o grešci u tekstu, već o grešci u crtežu:
Nekako je išćezla okomita linija koja je spajala krajeve provodnika na levom crtežu (dešava se pri obradi-dekovanju grafičkog filma).
Ideja zadatka je najverovatnije bila provera da li učenicii kapiraju nebitnost ukrštenosti provodnika.

Ниси у праву Ст.јепане --- леви цртеж је коректан, тј. конвенционалан (приказ два отпорника у редној вези).

Naravno da je na levom crtežu prikazana redna veza, i u tom slučaju je tekst pogrešan, ali sasvim je moguće i da je tekst ispravan, a da na levom crtežu nedostaje jedna okomita linija. Ovo drugo je čak verovatnije, jer je intencija zadatka najverovatnije bila da se njegovim pravilnim rešavanje dokaže razumevanje nebitnosti smera struje koja prolazi kroz otpornik.
little_radojica little_radojica 13:16 20.06.2016

Re: Fali jumper

ali sasvim je moguće i da je tekst ispravan, a da na levom crtežu nedostaje jedna okomita linija.


Све је то неприхватљиво. Него, подсетило ме на једну комичну епизоду након испита из математике на пољопривредном. Лик незадовољан оценом пита асистенте у вези неког задатка, они му објашњавају, а он никако не разуме. На крају изнервиран крене да их критикује како је фотокопија лоша и показује на "длаку" која је упала у фотокопир машину па се ископирала заједно са текстом. Испостави се да је "длака" била ознака за интеграл...
zilikaka zilikaka 14:14 20.06.2016

Re: Fali jumper

predatortz
Predrag Brajovic
Goran Vučković
Trik pitanje.

Па и за вас маторе куке је трик питање: нема консензуса шта је то што се види на слици. На правди бога, ако се оне дијагонале на десној слици додирују, онда је кратак спој. Зар не иде неки мали полукруг ако се жице мимоилазе, а не спајају на месту пресека? Ако иде -- ја њега не видим.


Zbog toga i rekoh da je grafičko rešenje neprecizno. Naročito ako uzmemo za koji je uzrast ispitanika pravljeno.

Hajde da se bavimo levom slikom. Rekoše da su paralelno vezani otpornici na obe slike. Na levoj nisu.

Dakle, test ne valja.
Tačka!

Uključiću se čim uzmognem
ilija ilija 09:30 22.06.2016

Re: Fali jumper

Ako smem da se umešam:
Evo šta kaže moj sin povodom ovoga:"U udžbeniku je super objašnjena lekcija, a kad sam video rešenje u zbirci pitao sam nastavnika na času i on nam ponovo objasnio."Ipak su neki od njegovih drugara (takođe odlični đaci) pravili greške. Majka jednog od njih mi je rekla:"Ja sam dete naučila da radi kako je u zbirci, valjda oni iz Beograda bolje znaju." Jasno je meni da je u zemlji Srbiji sve moguće i narod smatra da nam kroje kapu neki iz Beograda, ali ljudi ovo je prirodna nauka i tu je uvek 2+2=4.
little_radojica little_radojica 12:13 20.06.2016

Дакле

...овако нацртано решење је - ниједан од ова два!
little_radojica little_radojica 12:15 20.06.2016

Re: Дакле

уосталом, како знати кад није приказан извор?
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:15 20.06.2016

Re: Дакле

little_radojica
...овако нацртано решење је - ниједан од ова два!

to je posebna tema, oko koje nameravam da se dopisujem sa Dr Andrijana Žekić, da vidim zašto krije revolucionaran način povezivanja otpornika, a neće da to podeli sa svetom.
emsiemsi emsiemsi 12:21 20.06.2016

Re: Дакле

uros_vozdovac
little_radojica
...овако нацртано решење је - ниједан од ова два!

to je posebna tema, oko koje nameravam da se dopisujem sa Dr Andrijana Žekić, da vidim zašto krije revolucionaran način povezivanja otpornika, a neće da to podeli sa svetom.

Немој о томе --- јер то није револуционаран начин, него (незнатно) неуобичајен.
Можеш да је питаш нешто друго, а то је --- како је могуће да направе такву грешку, то је право питање.
Ево, ја се нудим да им, код таквих задатака, помогнем и да преконтролишем тестове ... бесплатно (наравно, потписаћу заклетву да нећу продати резултате итд...).
Дакле, не о самом задатку него о грешкама.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:23 20.06.2016

Re: Дакле

emsiemsi
uros_vozdovac
little_radojica
...овако нацртано решење је - ниједан од ова два!

to je posebna tema, oko koje nameravam da se dopisujem sa Dr Andrijana Žekić, da vidim zašto krije revolucionaran način povezivanja otpornika, a neće da to podeli sa svetom.

Немој о томе --- јер то није револуционаран начин, него (незнатно) неуобичајен.
Можеш да је питаш нешто друго, а то је --- како је могуће да направе такву грешку, то је право питање.
Ево, ја се нудим да им, код таквих задатака, помогнем и да преконтролишем тестове ... бесплатно (наравно, потписаћу заклетву да нећу продати резултате итд...).
Дакле, не о самом задатку него о грешкама.


sve se slažem, samo desni crtež ako nije u kratkom spoju - ja ne znam šta je kurcšlus i nikad me nije lupila struja majkemi, ipak smo Tesla i ja Srbi...
predatortz predatortz 12:26 20.06.2016

Re: Дакле

ja ne znam šta je kurcšlus i nikad me nije lupila struja majkemi, ipak smo Tesla i ja Srbi...


Ne znam ni ja. Ne zbog toga što sam Srbin, nego zbog toga što sve proverim i premerim, taman da ga je i Tesla projektovao.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:27 20.06.2016

Re: Дакле

predatortz
ja ne znam šta je kurcšlus i nikad me nije lupila struja majkemi, ipak smo Tesla i ja Srbi...


Ne znam ni ja. Ne zbog toga što sam Srbin, nego zbog toga što sve proverim i premerim, taman da ga je i Tesla projektovao.


Ma mi Srbi, samo zato što je Nikola Tesla Srbin imamo popust.Ali ne da prosvetni savet jbg...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:29 20.06.2016

Re: Дакле

sve se slažem, samo desni crtež ako nije u kratkom spoju

Повећавао сам цртеж: изгледа да им је тачка контакта подразумевано обележена мајушним кружићем.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:30 20.06.2016

Re: Дакле

Predrag Brajovic
sve se slažem, samo desni crtež ako nije u kratkom spoju

Повећавао сам цртеж: изгледа да им је тачка контакта подразумевано обележена мајушним кружићем.


pred mojim očima je original, i garantujem da nije. Mogi i da dokažem, ali nemam moćniji fotoaparat pri ruci, a ni skener.

Hoš` mi verovati ili da se odbavim sa tim?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:32 20.06.2016

Re: Дакле

Hoš` mi verovati ili da se odbavim sa tim?

Ма, верујем, наравно.
Питао сам.
Goran Vučković Goran Vučković 12:34 20.06.2016

Re: Дакле


Повећавао сам цртеж: изгледа да им је тачка контакта подразумевано обележена мајушним кружићем.

Onda šema levo nije ni paralelno ni serijski nego oba vise nepovezani a u sredini kratki spoj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:41 20.06.2016

Re: Дакле

Onda šema levo nije ni paralelno ni serijski nego oba vise nepovezani a u sredini kratki spoj.

Daj, baci pogled -- imam halucinacije?
Ja vidim kružiće???
predatortz predatortz 12:42 20.06.2016

Re: Дакле

imam halucinacije?
Ja vidim kružiće???


To je početak. Do miševa ima još...
emsiemsi emsiemsi 12:51 20.06.2016

Re: Дакле

Predrag Brajovic
Onda šema levo nije ni paralelno ni serijski nego oba vise nepovezani a u sredini kratki spoj.

Daj, baci pogled -- imam halucinacije?
Ja vidim kružiće???

Ма нема кружића, тада би, лепо ти је Вучко рекао, то био кратак спој - и онда ништа нема смисла.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:51 20.06.2016

Re: Дакле

predatortz
imam halucinacije?
Ja vidim kružiće???


To je početak. Do miševa ima još...


Evo najbolje što mogu trenutno Klik
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:56 20.06.2016

Re: Дакле

Klik

Auuu!
Tu su kružići!
I -- šta je njihovo značenje?
Izvor?
Kontakt dve žice?
emsiemsi emsiemsi 18:43 20.06.2016

Re: Дакле

uros_vozdovac
emsiemsi
uros_vozdovac
little_radojica
...овако нацртано решење је - ниједан од ова два!

to je posebna tema, oko koje nameravam da se dopisujem sa Dr Andrijana Žekić, da vidim zašto krije revolucionaran način povezivanja otpornika, a neće da to podeli sa svetom.

Немој о томе --- јер то није револуционаран начин, него (незнатно) неуобичајен.
Можеш да је питаш нешто друго, а то је --- како је могуће да направе такву грешку, то је право питање.
Ево, ја се нудим да им, код таквих задатака, помогнем и да преконтролишем тестове ... бесплатно (наравно, потписаћу заклетву да нећу продати резултате итд...).
Дакле, не о самом задатку него о грешкама.


sve se slažem, samo desni crtež ako nije u kratkom spoju - ja ne znam šta je kurcšlus i nikad me nije lupila struja majkemi, ipak smo Tesla i ja Srbi...

Мене је струја лупила много пута - не због тога што сам Србин као и Тесла, нити због тога што не знам, него због тога што сам често радио преморен.
tsunade tsunade 06:46 22.06.2016

Re: Дакле

o je posebna tema, oko koje nameravam da se dopisujem sa Dr Andrijana Žekić, da vidim zašto krije revolucionaran način povezivanja otpornika, a neće da to podeli sa svetom.




super si uroše

Lionsgate Lionsgate 12:30 20.06.2016

Jedno roditeljsko pitanje

Jel to sa opsteg testa za osmi razred?
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:31 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Lionsgate
Jel to sa opsteg testa za osmi razred?

da, kombinovani test od pre neki dan
Lionsgate Lionsgate 12:33 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

da, kombinovani test od pre neki dan


I kako ste prosli? (ako nije tajna) I koje su zelje?
gedza.73 gedza.73 12:36 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Jel to sa opsteg testa za osmi razred?

Jeste.

Imalo je svačega. Moj klinac kaže
-Nije fer.
Nije, ali tako je.

Negde se vidi ogromna razlika u bodovima iumeđu matematike (ispod pet) i opšteg (oko osam).

Priče idu od urgiranja roditelja ('naučne elite') kako se dete ne bi 'obrukalo' do dobrodušnosti revizora (korišćenje interneta za tačne odgovore)
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:36 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Lionsgate
da, kombinovani test od pre neki dan


I kako ste prosli? (ako nije tajna) I koje su zelje?

kad se sve sabere prošli smo sa 94,5 poena bilo bi 95... A želje su nam IV ili V verovatno IV.

Sakupilo se dovoljno iako joj nije uvažen rezultat sa takmičenja, iz proceduralnih razloga, tu smo bacili 2 poena, i ovih pola...
Lionsgate Lionsgate 12:38 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Jbg, ja nisam ni gledao test, njima odmah posle skole pregledali i disa im "nezvanicno" saopstavao svakog dana koliko su uradili.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:39 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Lionsgate
Jbg, ja nisam ni gledao test, njima odmah posle skole pregledali i disa im "nezvanicno" saopstavao svakog dana koliko su uradili.

aha, danas tokom dana može da se dobije test na uvid... I slikanje telefonom
gedza.73 gedza.73 12:40 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

kad s sve sabere pročli smo sa 94,5


Meni klinac otkinuo srpski. 9,75.
Za matematiku nisam bio živ, tu smo na solidnih sedam.
Imao je ekstremno strogu i pomalo živčanu nastavnicu. Koliko je to bilo dobro (mora da se uči dan i noć) toliko je i loše (nahvatao strah).

-Ženo, ovaj nije ni na mene ni na tebe.
Lionsgate Lionsgate 12:40 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Sakupilo se dovoljno iako joj nije uvažen rezultat sa takmičenja, iz proceduralnih razloga, tu smo bacili 2 poena, i ovih pola...


Za V imate dovoljno bar na osnovu prosle godine. Neamas da se brines, posle da castis.
Lionsgate Lionsgate 12:43 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Meni klinac otkinuo srpski. 9,75.
Za matematiku nisam bio živ, tu smo na solidnih sedam.
Imao je ekstremno strogu i pomalo živčanu nastavnicu. Koliko je to bilo dobro (mora da se uči dan i noć) toliko je i loše (nahvatao strah).


Pa jebiga, meni zao dece, tremiraju se kao da je smak sveta
I mi smo srpski razvalili, matis takodje, opsti nesto losije ali sve u svemu OK.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:47 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Lionsgate
Sakupilo se dovoljno iako joj nije uvažen rezultat sa takmičenja, iz proceduralnih razloga, tu smo bacili 2 poena, i ovih pola...


Za V imate dovoljno bar na osnovu prosle godine. Neamas da se brines, posle da castis.

Mislim da sudeći po prošloj godini imamo za obe želje daleko iznad, tako da sam već častio :)
gedza.73 gedza.73 12:48 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Pa jebiga, meni zao dece, tremiraju se kao da je smak sveta


Cirkus. To je išlo od školskog 'vi nemate pojma, ne znate ništa, niko neće da prođe test' do kućnog 'moraš, uči, ne spavaj, uči, ne jedi, uči'

-Sine, ovo ti je jedna od manjih briga u životu, iako ti to sad ne misliš tako.
Videćeš kad porastete, kad budete ljudi, imali porodice, šta se sve kroz život promeni i kud te sve život odvede.

-Znam ja to, ali ne mogu drugačije.

E to me ubilo, nisam znaš šta da mu kažem, samo sam ga ljubio

Lionsgate Lionsgate 12:50 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

tako da sam već častio :)

E super, mislio sam da si se stisao..
Lionsgate Lionsgate 12:51 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

-Sine, ovo ti je jedna od manjih briga u životu, iako ti to sad ne misliš tako.
Videćeš kad porastete, kad budete ljudi, imali porodice, šta se sve kroz život promeni i kud te sve život odvede.

-Znam ja to, ali ne mogu drugačije.

E to me ubilo, nisam znaš šta da mu kažem, samo sam ga ljubio



little_radojica little_radojica 12:57 20.06.2016

Re: Jedno roditeljsko pitanje

Cirkus. To je išlo od školskog 'vi nemate pojma, ne znate ništa, niko neće da prođe test' do kućnog 'moraš, uči, ne spavaj, uči, ne jedi, uči'


Кинези месец дана пред пријемни за факултет.
bookez bookez 12:35 20.06.2016

Ako ćemo ultrakorektno...

Ako ćemo da budemo ultrakorektni, ove dve slike nisu potpune dok se ne preciziraju terminali kojima se ova kola spajaju na spoljašnje kolo.

Neko dete buntovnik može da insistira da se kolo sa desne slike (usled nedostatka terminala) pobudju tako što se ubaci u promenjivo magnetno polje, koje generiše elektromotornu silu (ili ti napon), i da u takvoj konfiguraciji spoljašnjeg kola su ovi otpornici zapravo u serijskoj vezi.

little_radojica little_radojica 12:42 20.06.2016

Re: Ako ćemo ultrakorektno...

bookez
Ako ćemo da budemo ultrakorektni, ove dve slike nisu potpune dok se ne preciziraju terminali kojima se ova kola spajaju na spoljašnje kolo.

Neko dete buntovnik može da insistira da se kolo sa desne slike (usled nedostatka terminala) pobudju tako što se ubaci u promenjivo magnetno polje, koje generiše elektromotornu silu (ili ti napon), i da u takvoj konfiguraciji spoljašnjeg kola su ovi otpornici zapravo u serijskoj vezi.



То није ултракоректно него минимално коректно. Нису ни у каквој вези док нису у колу, а кола нема без струје, а ње опет без разлике потенцијала. Да ли су у паралелној или редној вези одређује то како струја кроз њих пролази, а не цртеж. Дисквалификовати питање и казнити дебила који га је саставио.
emsiemsi emsiemsi 12:46 20.06.2016

Re: Ako ćemo ultrakorektno...

bookez
Ako ćemo da budemo ultrakorektni, ove dve slike nisu potpune dok se ne preciziraju terminali kojima se ova kola spajaju na spoljašnje kolo.

Neko dete buntovnik može da insistira da se kolo sa desne slike (usled nedostatka terminala) pobudju tako što se ubaci u promenjivo magnetno polje, koje generiše elektromotornu silu (ili ti napon), i da u takvoj konfiguraciji spoljašnjeg kola su ovi otpornici zapravo u serijskoj vezi.


Зајебаваш --- ако ставиш "побудне" терминале, са леве, (или) са десне, (или) са доње или са горње стране - два отпорника на десној слици су у паралели.
Изузетак је само да поставиш терминале на било којој од дијагонала, а то ваљда никоме не би пало на памет ... ако би, којим случајем, онда томе одмах дати нула поена.
little_radojica little_radojica 12:59 20.06.2016

Re: Ako ćemo ultrakorektno...

Зајебаваш --- ако ставиш "побудне" терминале, са леве, (или) са десне, (или) са доње или са горње стране - два отпорника на десној слици су у паралели.
Изузетак је само да поставиш терминале на било којој од дијагонала, а то ваљда никоме не би пало на памет ... ако би, којим случајем, онда томе одмах дати нула поена.


Нема у задацима "ако" и "изузетак", мора да буде јасно и недвосмислено.
bookez bookez 13:27 20.06.2016

Re: Ako ćemo ultrakorektno...

emsiemsi
bookez
Ako ćemo da budemo ultrakorektni, ove dve slike nisu potpune dok se ne preciziraju terminali kojima se ova kola spajaju na spoljašnje kolo.

Neko dete buntovnik može da insistira da se kolo sa desne slike (usled nedostatka terminala) pobudju tako što se ubaci u promenjivo magnetno polje, koje generiše elektromotornu silu (ili ti napon), i da u takvoj konfiguraciji spoljašnjeg kola su ovi otpornici zapravo u serijskoj vezi.


Зајебаваш --- ако ставиш "побудне" терминале, са леве, (или) са десне, (или) са доње или са горње стране - два отпорника на десној слици су у паралели.
Изузетак је само да поставиш терминале на било којој од дијагонала, а то ваљда никоме не би пало на памет ... ако би, којим случајем, онда томе одмах дати нула поена.


Za početak da pojasanim svoj stav: označavanje terminala bi doprinelo korektnosti, ali to svakako ne znači da ovaj zadatak, ovakav kakav je, nije korektan. Jeste trik pitanje, i možda nije najbolji izbor za proveru znanja i razumevanja, ali daleko od toga da je pitanje užasno ili pak odgovor netačan (moje skromno mišljenje).

A sada nazad na zajebavnje

Terminali ka spoljašnjem svetu ne moraju da budu čvorovi grafa (i ne mora da ih bude 2). Ono na šta dete buntovnik iz prethodnog posta insistira je da zatvorena petlja takodje može biti "terminal" za pobudjivanje. Ta vrsta pobude je dualna od one na koju smo navikli, gde su čvorovi "ulaz" za spoljašnji svet.

Iako nismo navikli na takve pobude, to nije neka matematička izmišljotina. Pobuda elektromagnetnim poljem je upravo takva vrsta pobude, gde suma napona po zatvorenoj konturi nije 0.

PS. Jedan simpatična i najverovatnije izmišljena anegdota na ovu temu (link).
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:57 20.06.2016

.

Nije bitno sa koje se strane dovodi napon, otpornici desno su paraleno vezani, ovi levo to nisu ni pod razno. To što ima greške u rešenju to nikako ne menja.

Mi smo na kontrolnom iz fizike u osn. školi imali i kompleksnija kola od ovog, ali to je bilo pre 20 godina.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:02 20.06.2016

Re: .

dobrosavljevic_m
Nije bitno sa koje se strane dovodi napon, otpornici desno su paraleno vezani, ovi levo to nisu ni pod razno. To što ima greške u rešenju to nikako ne menja.

Mi smo na kontrolnom iz fizike u osn. školi imali i kompleksnija kola od ovog, ali to je bilo pre 20 godina.

Hajd molim te najlepše pojasni meni, neukom, a usput i zajednici kako rešenje desno nije u kratkom spoju, sad, danas, pre 20 godina...

Pa onda kako su oba rešenja - ispravna.

I kako je tačno problem što je greška u rešenju ne menja suštinu - kad meni lično nastavnik fizike kaže - oba su tačna, ali je desno tačnije.
little_radojica little_radojica 13:02 20.06.2016

Re: .

Nije bitno sa koje se strane dovodi napon, otpornici desno su paraleno vezani, ovi levo to nisu ni pod razno. To što ima greške u rešenju to nikako ne menja.

Ево задатак за одрасле: нацртај ЕМС на слици десно да отпорници буду редно везани (да не буде забуне, дијагонале се мимоилазе)
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:04 20.06.2016

Re: .

little_radojica
Nije bitno sa koje se strane dovodi napon, otpornici desno su paraleno vezani, ovi levo to nisu ni pod razno. To što ima greške u rešenju to nikako ne menja.

Ево задатак за одрасле: нацртај ЕМС на слици десно да отпорници буду редно везани (да не буде забуне, дијагонале се мимоилазе)

zadatak je da budu paralelna veza, samo da podsetim :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana