Postoji P/L , Profit and Loss account.
Postoji Balans sheet.
I naravno postoji Cash Flow.
Možda Srdjan, Noletov otac nije znao svu ovu ekonomsku teoriju kada je pokušavao da prikupi novac da održi Novaka u teniskim akademijama.
Ali on je podsvesno znao sta je ključ uspeha a to je Product (proizvod).
Novak je Rolls Roys . Savršen proizvod.
Ali tu se paradigma menja.
I Novak postaje proizvod koji je svoj sopstveni vlasnik.
Na nekom Jutubu koji sam nedavno gledao Boris Becker objašnjava kako je Novak u stvari Djokovic Inc. kompanija kojoj je Novak jedini proizvod ali u isto vreme i vlasnik i CEO.
Za sve buduće wonabi biznismene, ono sto je Novak uradio je savršen tekstbook.
Definisao je sebe kao proizvod.
Definisao je svoj taget odijens.
Ali veoma netipično za ljude sa ovog podneblja definisao je veoma jasno i investitore.
Nije mogao Nike, pa je prvo S. Tacchini a onda Uniqlo.
Nikada Novak ne može da bude idol Nikeovih kupaca, jednostavno nije Švajcarac ili bilo koja nacija o kojoj su Ameri mozda čuli.
Novak ne prodaje KIA-u ili Ford , Novak je lice Peugeota , svetsko a naše , mislim francusko.
Siguran sam da će jednog dana predavati na ekonomskim, marketing fakultetima način na koji je Novak izgradio svoj brand.
Trebalo je mnogo strpljenja, mnogo pameti i pomalo srece ( onaj lopata udarac protiv Rogera) da uspe.
Znao je tačno koje su mu slabosti, ne samo u igri, nego u igri biznisa, PR-a i imao pameti i samokontrole da ostane uz brand koji je hteo da izgradi.
Prvo šaljivdzija koji odrasta i postaje mirno mudar.
Još jedna divna lekcija za buduće ekonomske školarce.
Novak se nije fokusirao na profit nego na rast ( growth).
Svi govore koliko je zaradio , niko ne govori koliko je investirao u svoj tim, u trenere, fizioterapeute itd. Oni ne rade za DŽ. Njih plaća Nole i to ne malo . I dobio je neverovatan Retun on Investment u te ljude.
I naravno Novak ima svoju fundaciju koja je učinila mnogo dobrog.
Ako ikada Novak odluci za IPO ja cu da mu kupim akcije.