Biz| Društvo| Ekonomija| Politika| Život

EPS neće reforme: da li građani Srbije hoće to da plate?

WBinSerbia RSS / 04.07.2016. u 08:00

 

За некога ко долази са стране, као што сам ја, ЕПС је запањујући пример. То предузеће има највеће плате у земљи, а услуга му је (у најбољем случају) једва осредња. Не могу да зауставе крађу струје која је, према њиховој рачуници, равна 0,2 одсто вредности ГДП. Неће да користе чак ни јефтина средства билатералних донатора да улажу у обновљиве изворе енергије. А све ово се, чини ми се, превиђа у садашњој расправи о реформи ЕПС-а y, јер су они који желе status quo, успешно усмерили пажњу јавности само на питање отпуштања 1000 запослених.

Тиме се превиђају неке прилично застрашујуће чињенице, које тако, нажалост, остају ван домена јавности.

Прва је цена која се мора платити ако се ништа не уради. План финансијске консолидације, који је влада Србије усвојила у јуну 2015. године, израчунао је да би та цена била две милијарде евра до 2019. године, више него што је данашњи дуг Србијагаса. Цене струје у региону падају па ће по нашим анализама ситуација бити још гора  и зато је још важније да се нешто учини. Не предузме ли се ништа, ЕПС ће опет тражити помоћ - паре - од државе па ће у крајњој линији то платити порески обвезници.

Друга се односи на спречавање да се ЕПС суноврати низ литицу (и поништи све што је учињено у финансијској консолидацији). Ту постоје три битне ствари: цена, трошкови запослених и инвестиције. Остала питања - као што је затварање пет непотребних погона, унутрашње реструктурирање, бољи систем јавних набавки, смањење трошкова преноса и крађе струје - такође су битна јер побољшавају однос прихода и расхода. Али крупне ствари које одређују да ли ће ЕПС бити санта леда која је потопила Титаник су прве три и о њима ћу детаљније.

Што се тиче првог елемента - цене - цена струје за домаћинства у Србији је и даље најнижа у Европи. Делом је то зато што је производња јефтина, али и зато што ЕПС-у није било дозвољено да прати цене на тржишту електричне енергије. Зато ту још има простора а, како је лане то рекао министар Вујовић, повећање цене у августу је за многе био трошак једнак трошку неколико паклица цигарета.

Друга ствар - трошкови запослених - план финансијске консолидације ЕПС-а предвиђа смањење трошкова за плате за 15 одсто као важан елемент смањења укупних трошкова, који треба достићи да се не би „сурвали низ литицу". То се може постићи на много начина. Рецимо смањењем свих плата за 15 одсто (а то су најбоље плаћени радници у Србији, који су чак у 2015. години повећали плате за 5 милијарди динара у односу на 2014. годину). Или смањењем броја запослених тамо где је очито да их је више но што треба. Нама је увек боље ово друго, али да би се то постигло ЕПС мора да направи нову систематизацију радних места, која треба да покаже где су вишкови запослених. Нажалост, уместо да се позабаве тиме, они који у свему имају личне интересе пребацили су расправу на висину отпремнине, што је умногоме другоразредно питање. Осим тога, висина отпремнина зависи од финансијске снаге фирме, за коју смо управо утврдили да није сјајна...

Коначно о инвестиционом плану ЕПС-а. Руководство ЕПС-а представило је план по коме ће се инвестиције увећати за 300 одсто у односу на садашњи ниво. Што се нас тиче, то је потпуно нереално. Нема компаније у свету која може троструко да повећа коришћење средстава и да све то спроведе у само неколико година. У најбољем случају је могуће постепено повећавање. Сматрамо да је то важно с обзиром да ЕПС жели да буде конкурентна фирма на регионалном тржишту. То, пак, значи да она треба да унапреди своја постројења а Србија ће морати и да побољша заштиту човекове околине у контексту преговора о прикључењу Европској унији.

Проблем је у томе што ће, према нашим анализама, чак и скромно повећање инвестиција даље погоршати финансијску ситуацију у ЕПС-у, осим ако се трошкови (цена струје и трошкови запослених) не прилагоде. То се може урадити на три начина:

Прва опција је избалансирано комбиновање повећања цена са смањењем величине предузећа. Потом  повећање прихода и смањење трошкова како би се разлика међу њима смањила. И на крају прилагођавање инвестиционог плана. 

Друга могућност је прилагођавање величине предузећа и повећање цена само у висини инфлације. То би захтевало да се уштеде у трошковима повећају за 15 одсто у односу на оно што је договорено 2015. године.

Трећа варијанта је да се не смањују трошкови за плате, или да се минимално смање, а да се цена значајно повећа. То је опција по којој би потрошачи у Србији, домаћинства и предузећа, платила цену вишка веома добро плаћених радника у ЕПС-у. Чини се да је управо то оно што желе људи који у томе имају лични интерес...

На крају остаје фундаментално питање: да ли грађани Србије треба да плате руковођење ЕПС-ом на неефикасан начин? 



Komentari (462)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 15:18 09.07.2016

Re: ...

Кад јој се за то пружила и најмања прилика, Русија је то покушала. (Титов највећи политички подвиг јесте управо то што је успео да се, жив, измакне од Русије.)

Dobro de, ne treba preterivati. Ruse nikad nije bolelo uvo za ovaj region, zato su onomad kad su bili u komšiluku tako mirno i reagovali na "Titov podvig". Da ih je zanimalo, pregazili bi nas ko plitak potok u roku od pola sata. Ruska sfera interesa se završava kod država koje izlaze na Crno More. Sve izvan toga je cool ako mogu da smetaju svojim rivalima, ali ništa više od toga. I u tome je pogubnost svih onih Srba koji se vezuju za Ruse - što ne razumeju da njih ta priča zanima na nivou hajde da smetamo Amerima...
milojep milojep 15:28 09.07.2016

Re: ...

emsiemsi
Predrag Brajovic
Al" nije baš mnogo pošteno.

То је као неки овде кад ми објашњавају како је Србија супер-ово-оно-јединствена-мајчица, а деца им или они сами јесу по иностранствима, јер у СуперОвојонојСрбији не би имали 'леба да једу, или би, спрам свог потенцијала, били потцењени и негде таворили.

Узгред, ту, у таквим расправама, исплива оно тешко синдикално ментално наслеђе -- како је СФР Југославија (а доцније и наш Слобо с њом) била земља социјалне правде. Не, то је била земља социјалне уравниловке, па отуда и социјалне неправде. Зато је и прошла, између осталог, онако како је прошла.

Еееее, укапирао сам шта је било максино питање које је остало неодговорено и због којег неодговора сам оптужен за непоштење --- дакле, ако бог да старије дете ће у Швајцарску на докторат из Роботике, а млађе у Кембриџ на студиј.
Успут --- да ли ове чињенице мењају ствар да су Срби и Руси браћа ? Да ли ја због ових чињеница морам да мрзим Русе ?
Успут 2 --- Наградно питање за мета виртуалце ... да ли због оваквих путева наше деце веће заслуге има Запад или Исток ?
Успут 3 --- како ћу ја да преживим ове њихове путеве развоја ... јако тешко, но, ја сам небитан, чак и самом себи. Себи (и) најмање.


E moj Emsi, džaba Brajoviću postavljaš ta pitanja jer neće dati odgovor na njih. Njegova kontrargumentacija je u stilu zašto piješ KokaKolu ako voliš Rusiju! I mogu ti reći da od svih gluposti koje je navodio ova sa KokaKolom bi još i imala smisla


milojep milojep 15:33 09.07.2016

Re: ...

Predrag Brajovic
Reći činejnicu da je kroz istoriju više zla u Srbju stiglo sa zapadne nego sa ruske strane nije rusofilstvo, to je samo činjenica.

Чињеница је да одавде до Москве има скоро две хиљаде и двеста километара. А до Будимпште триста, Беча шесто, а Минхена девет стотина километара. Оно мало историјских прилика кад се та раздаљина између Москве и Београда смањила -- за време Другог рата -- показало је да Руси желе од нас да направе своје кловнове и патуљке за врт, као што су направили од браће Бугара, Румуна или Пољака.

Русија, да нам је ближа, била би нам једнако империјално мрска као Мађари, Аустријанци, Немци. Гледала би да нађе оправдање да нас присаједини, и -- хоп! -- власт би нам била у Кремљу, а не на Дедињу. Кад јој се за то пружила и најмања прилика, Русија је то покушала. (Титов највећи политички подвиг јесте управо то што је успео да се, жив, измакне од Русије.)

Дакле, нормално је да ти бука долази од суседа, који с тобом живи у кући, а не од оног који ти је два блока удаљен.


E još da mi tako stručno objasniš otkud recimo pukovnik Rajevski u Srbiji sa par hiljada dobrovoljaca? Mora da nije znao razdaljinu koju je krenuo da savlada!Možda je krenuo da nas osvaja a onda video da je Rusija prilično daleko pa nam se priklonio? A jel' tako Brajoviću?







milojep milojep 15:42 09.07.2016

Re: ...

niccolo
Кад јој се за то пружила и најмања прилика, Русија је то покушала. (Титов највећи политички подвиг јесте управо то што је успео да се, жив, измакне од Русије.)

Dobro de, ne treba preterivati. Ruse nikad nije bolelo uvo za ovaj region, zato su onomad kad su bili u komšiluku tako mirno i reagovali na "Titov podvig". Da ih je zanimalo, pregazili bi nas ko plitak potok u roku od pola sata. Ruska sfera interesa se završava kod država koje izlaze na Crno More. Sve izvan toga je cool ako mogu da smetaju svojim rivalima, ali ništa više od toga. I u tome je pogubnost svih onih Srba koji se vezuju za Ruse - što ne razumeju da njih ta priča zanima na nivou hajde da smetamo Amerima...


Ja već pitah negde a niko ne prokomentarisa, pa ajde opet!
Pa jel' knez Lazar na Ruse računao? Jeli se preko Albanije išlo zbog Rusa? Je li 27.mart bio zbog Rusa ? Svoj put smo mi uvek imali! I sada je to slučaj! Ovo Brajovićevo 'otvaranje očiju' drugima po pitanju Rusije je čist idiotizam i apsolutno infantilno razmišljanje! Dete dobije batine a kriv mu je onaj koji ga nije branio!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:08 09.07.2016

Re: ...

E još da mi tako stručno objasniš otkud recimo pukovnik Rajevski u Srbiji sa par hiljada dobrovoljaca?



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:10 09.07.2016

Re: ...

Dete dobije batine a kriv mu je onaj koji ga nije branio!

Ne, nego onaj koji je poturao najjačem u kraju golobrado dete da se s njim bije.
Atomski mrav Atomski mrav 16:13 09.07.2016

Re: ...

дакле, ако бог да старије дете ће у Швајцарску на докторат из Роботике, а млађе у Кембриџ на студиј.

Nadrljali su kad Ameri provere šta im tatko piše po Blogu B92. Šta, mislio si da će da se zaustave samo na njihovim virtuelnim identitetima i na svojim granicama? Eeeee...
niccolo niccolo 16:31 09.07.2016

Re: ...

Pa jel' knez Lazar na Ruse računao?

Odličan primer, sad si mi skrenuo pažnju da nam praćenje dešavanja u svetu nikada nije išlo od ruke. Eto recimo taj Lazar, očekivao pomoć od ostalih hrišćana iako već više od 100 godina nisu bili organizovani krstaški ratovi.

p.s. A na Ruse i nije mogao da računa, eventualno na bratski mongolski narod
gedza.73 gedza.73 17:13 09.07.2016

Re: ...

Atomski mrav
Nadrljali su kad Ameri provere šta im tatko piše po Blogu B92.




Oh, I'm a good old Rebel
Now that's just what I am.
For this Yankee nation
I do not give a damn.
I'm glad I fought agin her,
I only wish we'd won.

I hates the Yankee nation
And everything they do.
I hates the Declaration
Of Independence too.
I hates the glorious Union --
'Tis dripping with our blood --
I hates their striped banner,
And I fit it all I could.
emsiemsi emsiemsi 17:39 09.07.2016

Re: ...

Atomski mrav
дакле, ако бог да старије дете ће у Швајцарску на докторат из Роботике, а млађе у Кембриџ на студиј.

Nadrljali su kad Ameri provere šta im tatko piše po Blogu B92. Šta, mislio si da će da se zaustave samo na njihovim virtuelnim identitetima i na svojim granicama? Eeeee...

Ја мислим, ипак, да њима треба још више идиота - корисних и бескорисних.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:44 09.07.2016

Re: ...

Неки су корисни идиоти, а неки тек идиоти.
emsiemsi emsiemsi 17:56 09.07.2016

Re: ...

Predrag Brajovic
Неки су корисни идиоти, а неки тек идиоти.

Сагласан !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:57 09.07.2016

Re: ...

Ruska sfera interesa se završava kod država koje izlaze na Crno More.

То је данас тако. Некад је руска сфера интереса била и Албанија и Југославија. Партизанске јединице су се утркивали с руским да их дочекју на граници, да не буде да нас Руси ослобађају. Титови полтички маневри били су генијални. Прави коминтерновски кадар, тачно је знао пут како да нешто постигне. Велики професионалац.

Дакле, лепо звучи теза, али није тачна, бар не за сваку епоху.

Нешто сам био налетео на мемоаре Енвера Хоџе о његовим сусретима са Стаљином.

"Continuing my discourse, I told Comrade Stalin that the difficult moments created by the Titoites and by the monarcho-fascists who were acting against our country under orders of the American and British imperialists, were overcome successfully thanks to the correct line of the Party, the patriotism of our people and the assistance of the CP of the Soviet Union.

Protect your, Homeland and the Party," Comrade Stalin said. "The enemy must be exposed thoroughly, with convincing arguments, so that the people can see what this enemy has done and be convinced of the menace he represents. Even if such an enemy, utterly discredited in the eyes of the people, is not shot, he is automatically shot, morally and politically, because without the people he can do nothing at all."

"The trial which is now going on in Tirana," I told Comrade Stalin, "is being held with open doors and everything that is said in the court room is published in the newspapers.

"At the same time," I added, "those who have thoroughly understood their mistakes, who have made sincere and convincing self-criticism, we have treated patiently and magnanimously, and have given them the possibility to make amends for their mistakes and faults through work, through loyalty to the Party and the people. We have even thought we should send one of them to study in the Soviet Union," and I mentioned one name.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:00 09.07.2016

Re: ...

emsiemsi
Predrag Brajovic
Неки су корисни идиоти, а неки тек идиоти.

Сагласан !

Inače, izuzetno mi je drago zbog tvoje dece.
Iskreno.
Izveo si ih na pravi put.
niccolo niccolo 18:22 09.07.2016

Re: ...

То је данас тако.

Ne samo danas već i za vreme carske Rusije, zato su i podržavali onomad tzv. Veliku Bugarsku...

Некад је руска сфера интереса била и Албанија и Југославија.

Pa ja o tome i pričam. Bili smo njihova sfera interesa i uredno su nas pustili. Toliko ih je zanimao ovaj prostor.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:55 09.07.2016

Re: ...

Toliko ih je zanimao ovaj prostor.

Ма, нису нас пустили.
У једном трену се тако наместило да смо им се ми измигољили..
А они нису имали снаге да нас задрже: пета колона у земљи на Голом отоку, Запад наместио се, као, да нас брани, наша војска значајна и велика...

И то је то: одосмо.
Намигујући на Запад.
blogovatelj blogovatelj 19:03 09.07.2016

Re: Gazpromneft generali..

ali otkidam na rusku supkulturu


Pre par dana na Fejsbuku natrčim na grupu "Squatting Slavs In Tracksuits"
Koliko neko lud-genijalan treba da bude da bi napravio stranicu o Slovenima u trenerčicama koji uz to još i čuče?!
Ima već preko 175 soma ljubitelja.
Ko je osnovao grupu nemam pojma, dal ludi Rusi da se sami sebi smeju, dal CIA da jebe rusofile po Fejsu, dal neki ludi Srbi (ima nekih fora sa ovdašnjih prostora viđenih poodavno) ali ko god to bio, ima duha.

Izvolite pogledati
alselone alselone 19:16 09.07.2016

Re: ...

Predrag Brajovic


Ne lici na tebe da budes bas ovoliko ostrascen.
blogovatelj blogovatelj 19:28 09.07.2016

Re: ...

Inače, izuzetno mi je drago zbog tvoje dece.
Iskreno.
Izveo si ih na pravi put.


Vidim da nešto prcate mučenog Čarlija, ali ne kapiram šta.
Bojim se da sam nešto i nekada preskočio sa njegovom decom? Gde su mu deca? U mrskoj Kaliforniji?
Atomski mrav Atomski mrav 19:34 09.07.2016

Re: ...

Нешто сам био налетео на мемоаре Енвера Хоџе

A to je svakako vrlo značajno istorijsko štivo. Posebno mi se ovo čini kredibilnim:

those who have thoroughly understood their mistakes, who have made sincere and convincing self-criticism, we have treated patiently and magnanimously


Pošto je rasprava o EPS-u iscrpljena (kao i naš holandsko-belgijsko-engleski domaćin, verovatno), bilo je za očekivati da će se rasprava rasplamsati u jednom od naših omiljenih pravaca - tema jeste domaća pa bi bilo za očekivati partizani vs. četnici fajt ali pošto je umešan i strani faktor onda smo dobili dobri stari Istok vs. Zapad.

Rusijom se ne vlada demokratski, slažem se s tim. Isto to se može reći i za Srbiju, ako nije i gore ali to tebi, Brajo, ne smeta da pohvališ našu vlast kad misliš da radi nešto dobro iako generalno više sledi modus operandi Vladimira Putina koga ne voleš nego Angele Merkel koju voleš (znam, znam - šunka se vole a ovo mož biti eventualno neka simpatija). Verovatno i Putin i njegova vlada urade ponešto dobro za svoje građane (mada je Rusija jedina država u kojoj sam boravio a da sam pomislio kako u Srbiji i nije tako loše) a i Merkelova uradi nešto što može da se protumači da je loše za njene građane (npr. primi milion izbeglica pa joj zbog toga opadne popularnost samo tako). Interesantno je da je Merkelova do pre godinu dana bila u stilu "Pa ne možemo mi baš sve imigrante da primimo" a onda odjednom goes like:
"Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!"

I Velika Britanija je demokratska država sem kad demokratski odluči da istupi iz EU, tada ta demokratija ništa ne valja jer krezubi, neobrazovani provincijalci imaju isto pravo glasa kao mladi, obrazovani i urbani građani. Ovde u Norveškoj partija Levice ima predlog kako oslabiti tu penzionersku glasačku mašineriju koja polako ali sigurno postaje trn u oku svim demokratijama na svetu - ali ne ukidanjem glasačkog prava ili umanjenjem "vrednosti" njihovih glasova već pomeranjem donje starosne granice za sticanje glasačkog prava sa 18 na 16 godina. Što više "mladih" glasova, to "stari" glasovi manje vrede.
SAD su, znamo već, bastion demokratije i tamo građani uživaju u stepenu ljudskih prava nezabaleženom u ostatku sveta. Dobro, ne baš svi građani - ako si belac, možeš da odvedeš svoju dečicu stariju od 14 godina u "najbezbedniju streljanu" da ih učiš kako se bezbedno rukuje vatrenim oružjem i onda slučajno ubiješ jedno od njih jer si idiot i rukom u kojoj je napunjen, repetiran i otkočen pištolj pokušaš da izvadiš čauru koja ti je zapala za okovratnik košulje i da ne dobiješ ni neku prekršajnu prijavu jer se "sve to vodi kao nesrećan slučaj"; a ako si crnac - možda će policija da te ubije pred ženom i decom zato što si pokušao da izvadiš vozačku dozvolu iz pretinca za rukavice.

Mi možemo smatrati Ruse braćom, ne vidim ja tu neki problem. Ali, ako smo braća, ne znači da su nam kese sestre. Niti da se braća uvek slažu. Čarli tvrdi kako je ruski car čak upropastio državu hrleći u pomoć napadnutoj Srbiji a samo stotinjak godina ranije su nas ukopavali u borbi za nezavisnost od Otomanske Imperije, favorizovali Bugarsku (dragoljub mora da je na letovanju, ovo je već drugi put da se Bugarska spominje a on ne reaguje)... pa da mi ipak pustimo te priče o bratskoj ljubavi. Interesi i samo interesi se gledaju a kad su interesi u pitanju velike sile se ponašaju jednako i nema razlike između nedemokratskih Kine i Rusije i demokratskih SAD, VB, Nemačke...
Atomski mrav Atomski mrav 19:36 09.07.2016

Re: ...

Bojim se da sam nešto i nekada preskočio sa njegovom decom? Gde su mu deca? U mrskoj Kaliforniji?

Pošto te mrzi da čitaš komentare, pogotovo sa prethodne stranice, nećemo da ti kažemo!
Atomski mrav Atomski mrav 19:46 09.07.2016

Re: ...

Ostao sam bez vazduha na kraju prethodnog komentara (ne znam kako tasa i blogov kolac mogu toliko da se raspišu every fucking time), pa sam zaboravio da napišem rusku verziju naše čuvene poslovice/uzrečice "Nas i Rusa trista miliona" - "Vas i Rusa trista miliona, vas bez Rusa pola kamiona".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:46 09.07.2016

Re: ...

Ne lici na tebe da budes bas ovoliko ostrascen.

Malo dosoljavam, čisto zbog atmosfere, pa koristim teže reči, ali, načelno -- to je taj stav. Ako ništa drugo, uz mene je brat po Pitralonu Maksimilijan!

Malo sam pod utiskom priča mog prijatelja naftaša, koji sa svima radio. A Rusi, kaže on, tretirali su ga kao stoku. Niko nije tako: ni Kinezi, ni Englezi, ni Nemci. I to se ponovlja...
alselone alselone 19:59 09.07.2016

Re: ...

šunka


kad vec pomenu. Ja ne mogu da verujem da mi nemamo jednu krstenu domacu sunku na trzistu nego moramo da uvozimo slovenacki Kras. Znaci, zasto smo toliko jadni da samo skart matijevicevski od crkotina pravimo, da covek na trzistu nema domacu krstenu sunku i kulen.

Poznanica doktorirala na tehnoloskom sa temom o kulenovima. Prakticni deo joj bio u Backom Petrovcu, sve ih je izanalizirala. Sad cekam samo da mi posalje izvestaj koji je najkvalitetniji. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:08 09.07.2016

Re: ...

hoochie coochie man
Pa koliko sam shvatio rusofilsk ton - ijaoo, to su naša braćaaa, prijateljiii, zaštitnici, drndemrnde


Gde ti to pročita, makso?
Evo i Braja nešto slično piše, ja listah komentare i nigde ništa ni blizu tome ne prčitah.


a onda


emsiemsi


Да - Руси јесу наш браћа.



E jebiga emsi :)


Nego, ti sigurno znaš kako Srbi kažu, a njima se valjda veruje, iako smo mi braća kese nam nisu sestre.
Tako da ne treba mnogo računati na bratsku ljubav.

Nismo braća, naravno, ali to što nismo braća ne znači da ne stoji sve ono o čemu smo pričali, da nas Rusi, za razliku od zapada, nikada nisu napali, da sa njima nikada nismo ratovali, da su nekad podržavali i stranu naših protivnika, ali zato veoma često štitili naše interese od drugih.
Nekada i po visoku cenu koju su morali da plate.

Zabavno je čitati kako oponenti ovakvog mišljenja, Braja recimo, pokušavaju to da relativizuju pričom, ma i oni bi, sugurno, ali daleko su :)

Mnogo je, kaže Braja, dve hiljade kilometara, nemaju račun toliko da pređu da bi nas bombardovali, inače bi.
A koliko je kilometara do Njujorka, Brajo, kako Ameri, a nisu nam komšije, imaju računa da dođu?

Atomski mrav Atomski mrav 20:16 09.07.2016

Re: ...

da covek na trzistu nema domacu krstenu sunku i kulen.

Kupovno jede onaj ko mora...
alselone alselone 20:36 09.07.2016

Re: ...

Kupovno jede onaj ko mora...


milisav68 milisav68 20:45 09.07.2016

Re: ...

alselone
Kupovno jede onaj ko mora...




Zidaj pušnicu dok ne donesu zakon da ti treba dozvola i projekat za to.
alselone alselone 20:49 09.07.2016

Re: ...

Realno. Moram odgodine, Hteo sam iz jednog dela da napravim rostilj, odelenje za kotlic, pusnicu i malu kuhinjicu u prohromu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:56 09.07.2016

Re: ...

Potpuno sam izbacio prerađevine iz ishrane.
Jedino neki put pokleknem pred kobasicom od mangulice, mađarskom.
Loše se osećam ako kupim piletinu -- stalno se mislim čime su ga sve drogirali.
Za goveda slično.
Gledam da kupim onaj paradajz što an sebi ima malo pegica-zadebljanja od neke gljivice, to mi je zbnak da je manje prskan.
Sam sebi spremam hranu.
Da me neko ne otruje.

Als, jesi li razmišljao o oboru?
milojep milojep 20:59 09.07.2016

Re: ...

Predrag Brajovic
Dete dobije batine a kriv mu je onaj koji ga nije branio!

Ne, nego onaj koji je poturao najjačem u kraju golobrado dete da se s njim bije.


Već objasnih da je ovo gledište totalno blesavo i bez ikakve realne argumentacije.
alselone alselone 21:00 09.07.2016

Re: ...

Potpuno sam izbacio prerađevine iz ishrane.


Mi smo delimicno izbacili. Nista sto je mleveno ne kupujemo. Ponekad samo neki kolbas i to je sve ali ni to bas ne nesto cesto. Od ostalog samo ono sto vidim sta je, kao sto je sunka, slanina, suvi vrat i slicno.

ЕDIT: Je l' ides jos kod nesretnog majstor Ljube mesara?
alselone alselone 21:00 09.07.2016

Re: ...

Als, jesi li razmišljao o oboru?


Nisam. :)

milojep milojep 21:02 09.07.2016

Re: ...

Predrag Brajovic


I Flora Sandes i sve škotske bolničarke i Arčibald Rajs su velikani koji su zadužili Srbiju večno! Ali ne pravi se nevešt, dobro znaš da su inicijalni motivi dolaska u Srbiju Rusa dobrovoljaca i gore pomenutih različiti.
milojep milojep 21:07 09.07.2016

Re: ...

Eto recimo taj Lazar, očekivao pomoć od ostalih hrišćana iako već više od 100 godina nisu bili organizovani krstaški ratovi.


Jeste, čekao i tri minuta zaustavnog vremena da ulete krstaši! U to vreme godinama, ako ne i decenijama unapred se znalo u kom pravcu idu dešavanja.
Time je odluka Lazara da se suprostavi imperiji još hrabrija i vanvremenska.
milojep milojep 21:19 09.07.2016

Re: ...

Predrag Brajovic

То је данас тако. Некад је руска сфера интереса била и Албанија и Југославија. Партизанске јединице су се утркивали с руским да их дочекју на граници, да не буде да нас Руси ослобађају...


Koliko si Brajoviću kvaran,oportun a kad' misliš da će nešto ovako da 'upali' moram reći i veoma neinteligentan!
Koristiš sada pridev 'ruski' zbog negativnog konteksta! Koliko juče bi kenjao da su sovjeti oslobađali Jugoslaviju i ostale evropske države a samo da se umanji (donekle i OK) zasluga samih Rusa!
A dobro znaš da je biti RUS u SSSR-u bilo slično kao i biti SRBIN u SFRJ!
A znaš verovatno da je posle revolucije nesrazmerno malo bilo Rusa u kojekakvim komitetima i ostalim instancama vlasti.Sam Staljin nije bio Rus, ali ako pokoka milione onda je to ruski zločin. Sram te bilo više, al'stvarno!
milojep milojep 21:26 09.07.2016

Re: ...

Mi smo delimicno izbacili. Nista sto je mleveno ne kupujemo. Ponekad samo neki kolbas i to je sve ali ni to bas ne nesto cesto. Od ostalog samo ono sto vidim sta je, kao sto je sunka, slanina, suvi vrat i slicno.


Generalno ne valja ništa! Pričao sam skoro sa čovekom iz industrije svega toga, najnezdravije stvari su po njemu svi dimljeni proizvodi više i od koje kakvih viršli i pašteta!? A što se tiče proizvođača , od naših, uputio me je samo na velike: Carnex,Yuhor i Neoplantu.
elenold elenold 21:26 09.07.2016

Re: ...

milojep
Njegova kontrargumentacija je u stilu zašto piješ KokaKolu ako voliš Rusiju! I mogu ti reći da od svih gluposti koje je navodio ova sa KokaKolom bi još i imala smisla


E ova ti je ko Njegoševa !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:31 09.07.2016

Re: ...

ЕDIT: Je l' ides jos kod nesretnog majstor Ljube mesara?

Ih, da li idem???
Naravno, i slikao sam ga, proveri na Google Maps Kalenić.
elenold elenold 21:38 09.07.2016

Re: ...

Atomski mrav
da covek na trzistu nema domacu krstenu sunku i kulen.

Kupovno jede onaj ko mora...


Tako je. Imam odlican recept za kulen i kobadice do kojih sam iskuszveno dosao izivavajuvi slovavavke, sremske , backe i slavonske recepte za kulen. Ko je zainteresovan mozr na pm da dobije. Glabno je da je svinja zeza of 160 kg da se uglavnom hranila prekrupom a ne konctratpm i da je paprika dobra. Nju nababljam iz Kisaca. Mogu dati i adresu.

Inace nisam znao koje su cari svinjokolja dok redovno nisam poceo da upraznjavam. Znate li kako se zovu cvarci.
elenold elenold 21:47 09.07.2016

Re: ...

milojep
...
A što se tiče proizvođača , od naših, uputio me je samo na velike: Carnex,Yuhor i Neoplantu.

Mislim da sve velile treba izbrgavati jer su oni i najveci uvoznivi mesa a to je nekvalitezno meso pred istek roka i zato je jeftino. Bolje naci manjeg mesara i znati kada mu dolazi sveze meso.
Ili imato svog seljaka pa mu obilaziti i obor, a a mu dajem i bastu na kpjoj je zadejao detelinu da sa njom doda vitamine prekrupi :)
alselone alselone 22:02 09.07.2016

Re: ...

Pričao sam skoro sa čovekom iz industrije svega toga, najnezdravije stvari su po njemu svi dimljeni proizvodi više i od koje kakvih viršli i pašteta!?


Kako to? Je l' ti objasnio zasto?
apostata apostata 22:03 09.07.2016

Re: ...

milojep

(...)
A znaš verovatno da je posle revolucije nesrazmerno malo bilo Rusa u kojekakvim komitetima i ostalim instancama vlasti.
(...)

Gdje ih je konkretno malo bilo?
alselone alselone 22:04 09.07.2016

Re: ...

Naravno, i slikao sam ga, proveri na Google Maps Kalenić.


He, he, nasao. :)
alselone alselone 22:05 09.07.2016

Re: ...

Nju nababljam iz Kisaca. Mogu dati i adresu.


Aj meni posalji adresu za papriku, pls. Ja imam ali je tamo sa severa, iz Monostora i Kupusine, pa mi nije tako lako da je dobavim. Kisac mi je pored.
elenold elenold 22:05 09.07.2016

Re: ...


Pa ja o tome i pričam. Bili smo njihova sfera interesa i uredno su nas pustili. Toliko ih je zanimao ovaj prostor.

Ma o cemu bre pricas. Pa zar se sam SSSR nije raspao, pa koliko im je trebalo godina da zamene Jelcina iKozirjeva, pa da Ceceniju smire, pa sada Nato pokusava noz pod grlo da im stavi uvlacenjem Ukrajine uNATO, pa normalno da im je Krim najvazniji a ne Jadransko more. Pa obaranje cene nafte da izdrze. A ubedjen sam da bi se Engleska odrekla i kraljevske porodice samo da Turska zarati ss Rusojom.
Ne mozete mesati lokalne stvari sa geopolitikom u koju mi ne spadamo.
E da zamalo da zaboravim, mora Rusija da izdrzi i sankcije koje im je uvela mlada i poletna drzava Crna Gora ( e kada bi Njegos mogao da ovo vidi). Ajde molim vas da i tome ne diskutujem. .
alselone alselone 22:09 09.07.2016

Re: ...

Gdje ih je konkretno malo bilo?


Sad kad vas apostata rastera ko macke s jebista. I jednu i drugu stranu. I to argumentima, naravno.
elenold elenold 22:09 09.07.2016

Re: ...

alselone
Nju nababljam iz Kisaca. Mogu dati i adresu.


Aj meni posalji adresu za papriku, pls. Ja imam ali je tamo sa severa, iz Monostora i Kupusine, pa mi nije tako lako da je dobavim. Kisac mi je pored.

Oces i recept kulena ili/i kobasice.
Volis jako ljuto slabo ljuto ili dijetalno.
Pa da saljem.
alselone alselone 22:10 09.07.2016

Re: ...

adresu za papriku


Da si mozda rekao dan ranije, bas sad razmisljam. Sutra mi dolazi matori da pravi papras u kotlicu a nestalo nam te proverene koju obicno nabavljam preko kuma. Sad moram na pijacu pa na pogadjanje koja je dobra.
alselone alselone 22:11 09.07.2016

Re: ...

Oces i recept kulena ili/i kobasice.
Volis jako ljuto slabo ljuto ili dijetalno.
Pa da saljem.


Moze, moze. Jako i veoma slabo, za klince. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:11 09.07.2016

Re: ...

Sad kad vas apostata rastera ko macke s jebista. I jednu i drugu stranu. I to argumentima, naravno.


Jes, mi smo naivni pa da s njim polemišemo o istorijskim činjenicama.
Opletemo po apstraktnoj politici, jesmo braća, nismo braća, i ništa nam ne može :)
milojep milojep 22:12 09.07.2016

Re: ...

alselone
Pričao sam skoro sa čovekom iz industrije svega toga, najnezdravije stvari su po njemu svi dimljeni proizvodi više i od koje kakvih viršli i pašteta!?


Kako to? Je l' ti objasnio zasto?


Valjda taj dim pravi neke otrove a time meso biva kancerogeno. Što se tiče ovih velikih proizvođača oni dosta rade za izvoz pa moraju poštovati sve standarde, a valjda je i veliki promet sam po sebi bitan. Ovo što kaže Elenold ima logike ali mislim da ovi baš veliki imaju svoje klanice a verovatno i uzgoj itd. Sa druge strane ovi srednji i manji zbog konkurentnosti moraju uvoziti meso i koristiti ga maksimalno (šta god da to znači).To su ti razni Matijevići,Zlatiborci...
alselone alselone 22:16 09.07.2016

Re: ...

Jes, mi smo naivni pa da s njim polemišemo o istorijskim činjenicama.
Opletemo po apstraktnoj politici, jesmo braća, nismo braća, i ništa nam ne može :)




Moram da primetim tvoj prilicno uravnotezen stav po ovom pitanju. Srbi iz centralne Srbije, da ne kazem Srbijanci iz tvog kraja nikad se nesto nisu lozili na Ruse. Bar po mom iskustvu.
alselone alselone 22:17 09.07.2016

Re: ...

Valjda taj dim pravi neke otrove a time meso biva kancerogeno. Što se tiče ovih velikih proizvođača oni dosta rade za izvoz pa moraju poštovati sve standarde, a valjda je i veliki promet sam po sebi bitan. Ovo što kaže Elenold ima logike ali mislim da ovi baš veliki imaju svoje klanice a verovatno i uzgoj itd. Sa druge strane ovi srednji i manji zbog konkurentnosti moraju uvoziti meso i koristiti ga maksimalno (šta god da to znači).To su ti razni Matijevići,Zlatiborci...


A jebiga! Stvarno covek vise ne zna sta da jede.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 09.07.2016

Re: ...

Srbi iz centralne Srbije, da ne kazem Srbijanci iz tvog kraja nikad se nesto nisu lozili na Ruse. Bar po mom iskustvu.


Pa i meni se tako čini.
Ja sam ubeđen (ili natripovan?)da smo se mi najviše ložili na ta velika pitnja, srpska država, sloboda, demokratija, i to po principu use i u svoje kljuse, a manje na neke spasitelje.

Prvi ustanak, drugi, Cer, Kolubara, Ravna Gora....

milisav68 milisav68 22:25 09.07.2016

Re: ...

milojep
Valjda taj dim pravi neke otrove

Ma nije dim nego nešto kao sprej, pa se poprska da malo zamiiše, prosuši malo i teraj kao dimljeno.
milisav68 milisav68 22:29 09.07.2016

Re: ...

hoochie coochie man
Ja sam ubeđen (ili natripovan?)da smo se mi najviše ložili na ta velika pitnja, srpska država, sloboda, demokratija, i to po principu use i u svoje kljuse, a manje na neke spasitelje.

Pa kad nas tako naučio Miloš.
alselone alselone 22:32 09.07.2016

Re: ...

Prvi ustanak, drugi, Cer, Kolubara, Ravna Gora....


Ponos nase istorije, nema sta.
milojep milojep 22:39 09.07.2016

Re: ...

apostata
milojep

(...)
A znaš verovatno da je posle revolucije nesrazmerno malo bilo Rusa u kojekakvim komitetima i ostalim instancama vlasti.
(...)

Gdje ih je konkretno malo bilo?


e jeb'ga nisam istoričar ali recimo sećam se kada sam davno čitao Protkole sionskih mudraca na samom kraju te kopije je bio spisak svih članova dal' politbiroa ili nešto slično (al' sam vrh gde se i Staljin navodi) i svi sa nacionalnostima. Sećam se mase jevreja (o tome je i Solženjicin nešto pisao čini mi se) a i mase drugih ne-rusa. Poenta je bila da je Rusa bilo malo. Pre nego me napadnu 'pravednici' evo ti si istoričar, reći ćeš nam tačne podatke.
elenold elenold 22:44 09.07.2016

Re: ...

alselone
Prvi ustanak, drugi, Cer, Kolubara, Ravna Gora....


Ponos nase istorije, nema sta.

Jeste jeste. I sad jos da pustis da ti svaki zapisava to. Pa Srnijanci ne daju ni na tarabu da im pisaju, a kamoli na istoriju. Ali kad neko ima jakog tatu onda se ima to sto se ima.
Moram previ na racunar pa da ti posaljem recept na ovom telefonu ne mogu bas precizno da pisem.
elenold elenold 23:29 09.07.2016

Re: ...

alselone
Oces i recept kulena ili/i kobasice.
Volis jako ljuto slabo ljuto ili dijetalno.
Pa da saljem.


Moze, moze. Jako i veoma slabo, za klince. :)


Poslao sam ti na PM. Ali bez sirenja na mrezama, jer mogu to lukavi zapadanjaci da prepsu pa da nam jos uvaljuju kroz korumpirane tgovce kroz izvoz.
emsiemsi emsiemsi 23:51 09.07.2016

Re: ...

alselone
Realno. Moram odgodine, Hteo sam iz jednog dela da napravim rostilj, odelenje za kotlic, pusnicu i malu kuhinjicu u prohromu.

Ко о чему, алселоне мисли најпре на своју гузицу.
Успут --- за драјвање те инсталације би могао да инсталираш ветрогенератор и који соларни панел (да се вратимо не енергетске теме и ЕПС).
apostata apostata 23:53 09.07.2016

Re: ...

milojep
apostata

Gdje ih je konkretno malo bilo?


e jeb'ga nisam istoričar ali recimo sećam se kada sam davno čitao Protkole sionskih mudraca na samom kraju te kopije je bio spisak svih članova dal' politbiroa ili nešto slično (al' sam vrh gde se i Staljin navodi) i svi sa nacionalnostima. Sećam se mase jevreja (o tome je i Solženjicin nešto pisao čini mi se) a i mase drugih ne-rusa. Poenta je bila da je Rusa bilo malo. Pre nego me napadnu 'pravednici' evo ti si istoričar, reći ćeš nam tačne podatke.

Znao sam ja da se sve vrti oko Jevreja

Protokoli ... lažu, bez stida i srama, a laže i taj dodatak.

Solženjicin .., hajmo reći da ne laže, ali ebga koristi u literaturi one koji lažu (Diki i Šuljigin) tako da je sa tim svoju knigu Двести лет вместе sam diskreditovao.

U sastav prvog Sovjeta narodnih komesara (formiran 26.10.1917.) inkorporiran je samo jedan Jevrej - Trocki.
Taj Sovjet je imao 13 članova.
U decebru iste godine u Sovjet je umjesto Miljukova ušao Šlihter, a nakon sporazuma sa lijevim eserima u vladi se našao kao ministar pravde Jevrej Štajnberg.

1918. u sastavu Sovjeta (koji je tada imao 17 članova) ušla su tri Jevreja - Trocki, Gukovski i Bronski.

Od 72 čovjeka koji su od 1917 do 1924. bili u sastavu Sovjeta narodnih komesara Rusa (Velikorusa, Malorusa i Bjelorusa) bilo je 48 (67%) , Jevreja - 8 (11%) , Poljaka - 5 (7%), 3 Latvijca, 2 Njemca, 2 Jermena, 3 Gruzina, 1 (nepoznat).

Od 13 partijskih rukovodioca, koji su u periodu od 1917 pa do 1926. bili članovi Politbiroa, četvero njih bili su Jevreji (Trocki, Kamenev, Zinovjev, Sokoljnikov).

Nakon "odlaska" Trockog '26. iste godine u Politbiro će biti primljeni Vorošilov, Kalinjin, Molotov i Rudzutak, a '27. Kjubišev (niko od njih nije Jevrej).
Prvi sledeći član Politbiroa (koji će biti primljen '30) je bio Jevrej - Kaganović.

Poslije Kaganoviča više nikada ni jedan Jevrej nije ušao u Politbiro ... Bauman je bio jednu godinu kandidat za člana i to je sve.

Od 121 člana člana Politbiroa, između 1917. i 1991. njih petorica su bili Jevriji .., znači nekih 4%.

Mogu ti dati i nac. strukturu članova i kandidata za članove CK do 30 g. (poopširno je, ali ako hoćeš mogu).

Onda npr. najveće laži su pisane o nac. sastavu VČK (Čeka).
U prvom sastavu od 11 ljudi u rukovodstvu 7 Rusa, 2 Poljaka i 2 Latvijca.

U rukovodstvu iz '21. od 19 ljudi Rusa 8, Jevreja 5 Poljaka 2 itd.

Rukovodstvo iz '23. od 22 člana Rusa 10, Jevreja 7, Poljaka 3 itd.

Npr. na 1. okt. 1921 u organima VČK radilo je 49.991 čovjek, od toga 77% Rusa, a Jevreja 9%.

Imam podatke i za OGPU, ako te interesuje.

A evo još (kao bonus) i neki brojevi za predrevolucionarni period partije.

Na 6. kongresu RSDRP izabran je CK u sastavu od 21 čovjeka od kojih je bilo 6 Jevreja (Zinovjev, Kamenjev, Trocki, Sverdlov, Uricki, Sokoljnikov)

Na 7. kongresu iz 16 članova CK bilo je 5 Jevreja (Trocki, Sverdlov, Zinovjev, Laševič, Sokoljnikov)

Na 8. RKP(b) kongresu iz 19 članova CK bilo je 4 Jevreja (Zinovjev; Kamenjev, Trocki, Radek).

Na 9. RKP(b) kongresu broj i sastav članova CK nisu mjenjani


emsiemsi emsiemsi 23:58 09.07.2016

Re: ...

apostata
milojep
apostata

Gdje ih je konkretno malo bilo?


e jeb'ga nisam istoričar ali recimo sećam se kada sam davno čitao Protkole sionskih mudraca na samom kraju te kopije je bio spisak svih članova dal' politbiroa ili nešto slično (al' sam vrh gde se i Staljin navodi) i svi sa nacionalnostima. Sećam se mase jevreja (o tome je i Solženjicin nešto pisao čini mi se) a i mase drugih ne-rusa. Poenta je bila da je Rusa bilo malo. Pre nego me napadnu 'pravednici' evo ti si istoričar, reći ćeš nam tačne podatke.

Znao sam ja da se sve vrti oko Jevreja

Protokoli ... lažu, bez stida i srama, a laže i taj dodatak.

Solženjicin .., hajmo reći da ne laže, ali ebga koristi u literaturi one koji lažu (Diki i Šuljigin) tako da je sa tim svoju knigu Двести лет вместе sam diskreditovao.

U sastav prvog Sovjeta narodnih komesara (formiran 26.10.1917.) inkorporiran je samo jedan Jevrej - Trocki.
Taj Sovjet je imao 13 članova.
U decebru iste godine u Sovjet je umjesto Miljukova ušao Šlihter, a nakon sporazuma sa lijevim eserima u vladi se našao kao ministar pravde Jevrej Štajnberg.

1918. u sastavu Sovjeta (koji je tada imao 17 članova) ušla su tri Jevreja - Trocki, Gukovski i Bronski.

Od 72 čovjeka koji su od 1917 do 1924. bili u sastavu Sovjeta narodnih komesara Rusa (Velikorusa, Malorusa i Bjelorusa) bilo je 48 (67%) , Jevreja - 8 (11%) , Poljaka - 5 (7%), 3 Latvijca, 2 Njemca, 2 Jermena, 3 Gruzina, 1 (nepoznat).

Od 13 partijskih rukovodioca, koji su u periodu od 1917 pa do 1926. bili članovi Politbiroa, četvero njih bili su Jevreji (Trocki, Kamenev, Zinovjev, Sokoljnikov).

Nakon "odlaska" Trockog '26. iste godine u Politbiro će biti primljeni Vorošilov, Kalinjin, Molotov i Rudzutak, a '27. Kjubišev (niko od njih nije Jevrej).
Prvi sledeći član Politbiroa (koji će biti primljen '30) je bio Jevrej - Kaganović.

Poslije Kaganoviča više nikada ni jedan Jevrej nije ušao u Politbiro ... Bauman je bio jednu godinu kandidat za člana i to je sve.

Od 121 člana člana Politbiroa, između 1917. i 1991. njih petorica su bili Jevriji .., znači nekih 4%.

Mogu ti dati i nac. strukturu članova i kandidata za članove CK do 30 g. (poopširno je, ali ako hoćeš mogu).

Onda npr. najveće laži su pisane o nac. sastavu VČK (Čeka).
U prvom sastavu od 11 ljudi u rukovodstvu 7 Rusa, 2 Poljaka i 2 Latvijca.

U rukovodstvu iz '21. od 19 ljudi Rusa 8, Jevreja 5 Poljaka 2 itd.

Rukovodstvo iz '23. od 22 člana Rusa 10, Jevreja 7, Poljaka 3 itd.

Npr. na 1. okt. 1921 u organima VČK radilo je 49.991 čovjek, od toga 77% Rusa, a Jevreja 9%.

Imam podatke i za OGPU, ako te interesuje.

A evo još (kao bonus) i neki brojevi za predrevolucionarni period partije.

Na 6. kongresu RSDRP izabran je CK u sastavu od 21 čovjeka od kojih je bilo 6 Jevreja (Zinovjev, Kamenjev, Trocki, Sverdlov, Uricki, Sokoljnikov)

Na 7. kongresu iz 16 članova CK bilo je 5 Jevreja (Trocki, Sverdlov, Zinovjev, Laševič, Sokoljnikov)

Na 8. RKP(b) kongresu iz 19 članova CK bilo je 4 Jevreja (Zinovjev; Kamenjev, Trocki, Radek).

Na 9. RKP(b) kongresu broj i sastav članova CK nisu mjenjani



Баш лепа статистика и национални састав --- таман уравнотежено да се за све лоше оптужују Руси, а све добро (ако је ишта било) остали - као и у Југославији.
apostata apostata 00:30 10.07.2016

Re: ...

emsiemsi

Баш лепа статистика и национални састав --- таман уравнотежено да се за све лоше оптужују Руси, а све добро (ако је ишта било) остали - као и у Југославији.

Lijepa ili ne takva je, kakva je i tu se ništa ne može uraditi.

Ali može se to gledati i sa druge strane - Rusi su po toj logici onda zaslužni i za sve dobro.

Tako da onome ko hoće da pljuje na Ruse ovo su apsolutno nebitne stvari, on će da pljuje i sa ovim i bez ovoga - njemu je svejedno.
blogovatelj blogovatelj 00:44 10.07.2016

Re: ...

da covek na trzistu nema domacu krstenu sunku i kulen.


Imamo i šljiva i malina koliko ti duša ište, pa nemamo krštenu marmeladu. I tako za milion stvari, upravo mi šljivovica pade na pamet.
U Srbiji ljudi nemaju pare jer ne znaju da uzmu pare. To sam ponovio mnogo puta ovde. I to sam shvatio tek poslle prvog dolaska u Srbiju posle preseljenja na američki kontinent. I svaki put kad dođem na Balkan u to me nanovo uvere.
blogovatelj blogovatelj 00:59 10.07.2016

Re: ...

Već objasnih da je ovo gledište totalno blesavo i bez ikakve realne argumentacije.


To je gledište najnormalnije i najlogičnije, samo ti ne želiš da ga razumeš, jer ti si isti kao Pajić, samo potpuno suprotan. Zacrtao si u glavi ko je dobar a ko loš i nema odstupanja.
U momentu kada Ameri uleću na istok Evrope posle rušenja Zida, kada ih tamo svi ljube u dupe sem Čaušeskua, bilo je sasvim dovoljno normalnom čoveku videti kako se treba ponašati. Jerbo, niko se sa Amerima nije kačio, čak ni Rusi, uredno su im predali pribaltik, jedino je taj Čaušesku našao za shodno da treba da ga šilji. I prošao je kako je prošao. Pametnoj je osobi to bilo dovoljno.
E, a u toj i takvoj situaciji, kada i Rusi kao puvanjci ćute, oni se lepo prisete da pošto je Tajson u kafani pijan i traži kavge, da napujdaju Slobodana Maloumnog da se bije sa njima. Zato si prošao kako si prošao, a ni danas toga svestan nisi. Znači Vučić je pametniji od tebe, evo njemu se to razjasnilo ima jedno pet godina.
blogovatelj blogovatelj 01:14 10.07.2016

Re: ...

Srbi iz centralne Srbije, da ne kazem Srbijanci iz tvog kraja nikad se nesto nisu lozili na Ruse. Bar po mom iskustvu.


Iskustvo, još od Karađorđa. Naložili ga da diže bunu baš kao i Slobodana, pa se posle predomislili i primili ga u azil. Posle ga poslali da ruši kuma drugosrbijanca Obrenovića, ali ga ovaj skratio za glavu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 05:32 10.07.2016

Re: ...

He, he, nasao. :)

E, sad, pazi, kako izgleda spolja, tako izgleda iznutra.
I kako Ljuba može da bude parametar za bilo šta?
emsiemsi emsiemsi 05:32 10.07.2016

Re: ...

blogovatelj
da covek na trzistu nema domacu krstenu sunku i kulen.


Imamo i šljiva i malina koliko ti duša ište, pa nemamo krštenu marmeladu. I tako za milion stvari, upravo mi šljivovica pade na pamet.
U Srbiji ljudi nemaju pare jer ne znaju da uzmu pare. To sam ponovio mnogo puta ovde. I to sam shvatio tek poslle prvog dolaska u Srbiju posle preseljenja na američki kontinent. I svaki put kad dođem na Balkan u to me nanovo uvere.

Па помагај (онда) Блоги, шта си се стиснуо !?
niccolo niccolo 06:38 10.07.2016

Re: ...

Ma o cemu bre pricas. Pa zar se sam SSSR nije raspao

1948. je SSSR bio daleko od raspadanja. Osim ako nećeš da tvrdiš da smo im se, što bi rekao Brajović, "izmigoljili" 40 godina pre nego što su se raspali.

Ajde molim vas da i tome ne diskutujem. .

O tome svakako ne moraš da diskutuješ, isto kao što ni ovo što si pre toga napisala nisi morala da pišeš - pošto o tom vremenu niko osim tebe ne govori...
gedza.73 gedza.73 08:37 10.07.2016

Re: ...

alselone
Realno. Moram odgodine, Hteo sam iz jednog dela da napravim rostilj, odelenje za kotlic, pusnicu i malu kuhinjicu u prohromu.


Pričao sam skoro sa čovekom iz industrije svega toga, najnezdravije stvari su po njemu svi dimljeni proizvodi više i od koje kakvih viršli i pašteta!?



Kako to? Je l' ti objasnio zasto?


milojep
Valjda taj dim pravi neke otrove a time meso biva kancerogeno.


Možeš da napraviš pušnicu sa duplim zidom. Poput dva odžaka, jedan je spoljni drugi unutrašnji prsten.
Ložište ti je sa spoljne strane i vatra greje unutrašnje zidove pa sama toplota isušuje meso a dim odlazi nagore i nema dodira sa mesom.
Između dva zida ostaviš vratanca i pri samom kraju sušenja pustiš jedan, dva dima da daju šmek mesu.

To ti je jedno (malo komplikovanije) rešenje. Drugo ti je izdvojeno ložište na metar, dva, od pušnice, vezano tunelom i pušnica bude malo viša (meso što dalje od vatre) a u gornjem delu, gde visi meso, da bude napravljena od dasaka tako da do njega dolazi hladan dim pa možeš dan vatre, dan mraza (plus promaja).

Stavi i malu furunu za picu, domaći hleb i pola praseta u pleku

edit
Ako praviš i deo za kotlić možeš da obložiš sa šamotnom ciglom i popuniš smešom za visoke temperature (izvetreo mi naziv).

Dosta lepo može da izgleda pušnica se seljačkom opekom (švapska cigla izgleda vrhunski) i starim drvenim gredama (opeskariš ili opereš pumpom) koje samo premažeš firnajzom (može da se doda i malo prirodnog pčelinjeg voska a nikad ne lakiraj drvo koje stoji na suncu) sa picikato kovanog gvožđa.
I stare verige obavezno.
Na useljenje donosim šljivovicu.
zilikaka zilikaka 08:58 10.07.2016

Re: Gazpromneft generali..

Ko je osnovao grupu nemam pojma, dal ludi Rusi da se sami sebi smeju, dal CIA da jebe rusofile po Fejsu, dal neki ludi Srbi (ima nekih fora sa ovdašnjih prostora viđenih poodavno) ali ko god to bio, ima duha.

Ja bacila pogled. To su ti, rekla bih 8o% naši klinci a 20% svi ostali. Veselo se zajebavaju.

Kod nas bar nikad nije manjkalo talenta za sprdačinu.
emsiemsi emsiemsi 09:05 10.07.2016

Re: ...

gedza.73
alselone
Realno. Moram odgodine, Hteo sam iz jednog dela da napravim rostilj, odelenje za kotlic, pusnicu i malu kuhinjicu u prohromu.


Pričao sam skoro sa čovekom iz industrije svega toga, najnezdravije stvari su po njemu svi dimljeni proizvodi više i od koje kakvih viršli i pašteta!?



Kako to? Je l' ti objasnio zasto?


milojep
Valjda taj dim pravi neke otrove a time meso biva kancerogeno.


Možeš da napraviš pušnicu sa duplim zidom. Poput dva odžaka, jedan je spoljni drugi unutrašnji prsten.
Ložište ti je sa spoljne strane i vatra greje unutrašnje zidove pa sama toplota isušuje meso a dim odlazi nagore i nema dodira sa mesom.
Između dva zida ostaviš vratanca i pri samom kraju sušenja pustiš jedan, dva dima da daju šmek mesu.

To ti je jedno (malo komplikovanije) rešenje. Drugo ti je izdvojeno ložište na metar, dva, od pušnice, vezano tunelom i pušnica bude malo viša (meso što dalje od vatre) a u gornjem delu, gde visi meso, da bude napravljena od dasaka tako da do njega dolazi hladan dim pa možeš dan vatre, dan mraza (plus promaja).

Stavi i malu furunu za picu, domaći hleb i pola praseta u pleku

edit
Ako praviš i deo za kotlić možeš da obložiš sa šamotnom ciglom i popuniš smešom za visoke temperature (izvetreo mi naziv).

Dosta lepo može da izgleda pušnica se seljačkom opekom (švapska cigla izgleda vrhunski) i starim drvetenim gredama (opeskariš ili opereš pumpom) koje samo premažeš firnajzom (može da se doda i malo prirodnog pčelinjeg voska a nikad ne lakiraj drvo koje stoji na suncu) sa picikato kovanog gvožđa.
I stare verige obavezno.
Na useljenje donosim šljivovicu.

Јеботе патак !
milisav68 milisav68 09:32 10.07.2016

Re: ...

gedza.73
Ako praviš i deo za kotlić možeš da obložiš sa šamotnom ciglom i popuniš smešom za visoke temperature (izvetreo mi naziv).

Šamotno brašno i staklena voda.

link


grebostrek.lurker grebostrek.lurker 09:59 10.07.2016

Re: ...

moramo da uvozimo slovenacki Kras


Kras se pravi kod nas, kupili neku mesaru u Backoj, samo lepe logo.
elenold elenold 14:09 10.07.2016

Re: ...

niccolo
Ma o cemu bre pricas. Pa zar se sam SSSR nije raspao

1948. je SSSR bio daleko od raspadanja. Osim ako nećeš da tvrdiš da smo im se, što bi rekao Brajović, "izmigoljili" 40 godina pre nego što su se raspali.

Ajde molim vas da i tome ne diskutujem. .

O tome svakako ne moraš da diskutuješ, isto kao što ni ovo što si pre toga napisala nisi morala da pišeš - pošto o tom vremenu niko osim tebe ne govori...

niccolo
Ma o cemu bre pricas. Pa zar se sam SSSR nije raspao

1948. je SSSR bio daleko od raspadanja. Osim ako nećeš da tvrdiš da smo im se, što bi rekao Brajović, "izmigoljili" 40 godina pre nego što su se raspali.

Ajde molim vas da i tome ne diskutujem. .

O tome svakako ne moraš da diskutuješ, isto kao što ni ovo što si pre toga napisala nisi morala da pišeš - pošto o tom vremenu niko osim tebe ne govori...


Ma jednostavno mislim, kakvo migoljenje, samo je 48 ocuvan geostrteski polozaj Jugoslavije po dogovoru sa Jalte fifti - fifti.
A drugo, jasno da ne mora da se pise ali cisto da u datom trenutku treba uociti sta je gepolitika ( primer suceljavanja oko Krima) i slugarske neke pojave ( najbizarniji primer sankcija C Gore prema Rusiji). To su za mene laika onako lako prepoznatljibi primeri.
mariopan mariopan 15:14 10.07.2016

Re: ...

Atomski mrav
Bojim se da sam nešto i nekada preskočio sa njegovom decom? Gde su mu deca? U mrskoj Kaliforniji?

Pošto te mrzi da čitaš komentare, pogotovo sa prethodne stranice, nećemo da ti kažemo!

Злоћо.

Ја ћу да ти кажем.

Брајовић је похвалио Емсија да је децу извео на прави пут ( читај, леђима ка Русији лицем према Западу) и то му је особито мило ем драго, као да их је лично Брајовић упутио у том правцу.

Још само седам милиона шесто хиљада и ресто становника Србије да крене тим путем и срећа би му била комплетна, а ми се ту нешто инатимо, намерно, да га насекирамо.


Отуда двеста његових коментара против Русије. Те ружни су, те пију квас и вотку уместо кока коле и вискија, грозни им били они Романови, а и Рат и Мир су они започели по његовим инсајдерским сазнањима?

Ето
mariopan mariopan 15:29 10.07.2016

Re: ...

hoochie coochie man
Sad kad vas apostata rastera ko macke s jebista. I jednu i drugu stranu. I to argumentima, naravno.


Jes, mi smo naivni pa da s njim polemišemo o istorijskim činjenicama.
Opletemo po apstraktnoj politici, jesmo braća, nismo braća, i ništa nam ne može :)

gedza.73 gedza.73 17:31 10.07.2016

Re: ...

emsiemsi
Јеботе патак !

'esi vid'o?
Pa ne raste prase samo u pečenjari

milisav68
Šamotno brašno i staklena voda.

To. Zabagovao mi mozak, samo se vrtela vatrena i teška voda

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:55 10.07.2016

Re: ...

Imamo i šljiva i malina koliko ti duša ište, pa nemamo krštenu marmeladu. I tako za milion stvari, upravo mi šljivovica pade na pamet.
U Srbiji ljudi nemaju pare jer ne znaju da uzmu pare.


A šta zoveš krštenom marmeladom?
Najveći prerađivač voća od Vradara pa do Triglava, a bogami i šire, je srpska firma, srpske rakije pobeđuju ponekim takmičenjima i po Americi, za Srbijicu je to dosta.
Ako očekuješ da budemo poznati kao kokakola, pa da tek onda da kažeš, pa dobro, onda to nikad nećeš reći.

Iskustvo, još od Karađorđa. Naložili ga da diže bunu baš kao i Slobodana,


E, Blogi, ovde grešiš.
Niko njega nije naložio da diže budu.
Jesu se posle malo umešali pa povukli, ali buna je bez njih podignuta.

A ni Miloš ni malo ne liči na drugosrbijance.
Baš ni malo.
On se borio i izborio da što više toga bude srpsko, da otme ili izmoli i od Turaka i od ostalih, ali da bude srpsko. I škole, i pozorišta, muzeje.
Svoju decu je upisao u srpsku gimnaziju iako je mogao da bira.
Ne liči mi to na drugosrbijance.
alselone alselone 20:43 10.07.2016

Re: ...

srpske rakije pobeđuju ponekim takmičenjima


U pravu si i za marmelade, i za raiju i za sokove, al kulen i sunke nemamo. :) Ja kod kuce uvek imam flasu ili zute ose ili stare sokolove, posto domace dobre nemam pa ako banu rakijski probirljivi gosti. :)

Kras se pravi kod nas, kupili neku mesaru u Backoj, samo lepe logo.

Ja sve vidim poznato mi svinjce, nije mi delovalo nekako slovenacko. ;P


Hvala elenoldu na detaljnom receptu, zaista deluje super pa ce se verovatno testirati ovu zimu. :)

Gedzo brate ono zvuci super, pogotovo ono sa duplim zidom. Mada, kad krenem da pravim odgodine moracu se ponovo posavetovati.
gedza.73 gedza.73 21:10 10.07.2016

Re: ...

Gedzo brate ono zvuci super, pogotovo ono sa duplim zidom.

Triput proveri savete na internetu
Svako ima poneku ideju koja u praksi teško ili nikako ne funkcioniše.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:20 10.07.2016

Re: ...

al kulen i sunke nemamo. :)


Pa prečani, pogospodilo se to, batalilo ono što je nekad dobro radilo :)
Vidiš kako mi, gedže, poštujemo naš pekmez i rakiju.

ps
Sve bi to tako bilo da nam najviše voća ne prerađuju baš prečani :)
milisav68 milisav68 21:20 10.07.2016

Re: ...

hoochie coochie man
Niko njega nije naložio da diže budu.
Jesu se posle malo umešali pa povukli, ali buna je bez njih podignuta.

Ma da, buna je već bila podignuta i bez Karađorđa, jer je recimo Stanoje Glavaš već proterao Turke iz Hasanpašine Palanke, pa je na skupu u Orašcu odbio da bude vrhovni vođa naroda (ustanka), i predložio Karađorđa.
A ni Miloš ni malo ne liči na drugosrbijance.
Baš ni malo.
On se borio i izborio da što više toga bude srpsko, da otme ili izmoli i od Turaka i od ostalih, ali da bude srpsko.

Da, čak nije dao da vođe ustanka preuzmu kompletna turska imanja, već je dao zemlju narodu - ko gde zabode kočeve - njegovo.
elenold elenold 21:28 10.07.2016

Re: ...

alselone
... Ja kod kuce uvek imam flasu ili zute ose ili stare sokolove, posto domace dobre nemam pa ako banu rakijski probirljivi .

Te su dobre. A mozes lako naci i kupiti dobru rakiju na pijacama u uzuoj Srbiji.
Da li znas od koga i kako treba naci tu dobru rakiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 10.07.2016

Re: ...

Da, čak nije dao da vođe ustanka preuzmu kompletna turska imanja, već je dao zemlju narodu - ko gde zabode kočeve - njegovo


E to je razlog što je stanje u Srbiji takvo da su parcele usitnjene, a ne gedžovanski mentalitet da braća pri deobi svaku parcelu cepkaju, kako neko nekoga ne bi zajebao pa uzeo bolju, što nam spočitavaju.

Da je Miloš poslušao svoje velikaše, koji su se nadali da će sad oni postati spahije, al srpske umesto turskih (a to bi raji baš pomoglo), drugačije bi izgledalo danas.
Možda bi tako bilo bolje, ali tu cenu je trebala da plati ondašnja sirotinja.
Ovako, zemlja je onoga ko je obrađuje, pa svi imaju po malo.

A koliko je Miloš bio drugosrbijanac pokazuje detalj (kažu istinit) da je jednom prilikom kad mu je u kući bio pop da sveti vodicu, sin Mihailo bio negde odsutan
Pita Miloš, a gde je Mihailo?
Kažu mu, tu je negde, razgovara sa engleskim konzulom.
Ovaj poludi, odmah da ste ga našli i doveli, kakav konzul kad se vodica sveti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:40 10.07.2016

Re: ...

A mozes lako naci i kupiti dobru rakiju na pijacama u uzuoj Srbij


Teško, zabranjeno je tako prodavati rakiju.
Može da se naleti, ali uglavnom je to šverc.
milisav68 milisav68 21:49 10.07.2016

Re: ...

hoochie coochie man

Teško, zabranjeno je tako prodavati rakiju.
Može da se naleti, ali uglavnom je to šverc.

Može konspirativno, kao mafijaši - jel garantuješ za kupca/prodavca?
elenold elenold 21:56 10.07.2016

Re: ...

milisav68
hoochie coochie man

Teško, zabranjeno je tako prodavati rakiju.
Može da se naleti, ali uglavnom je to šverc.

Može konspirativno, kao mafijaši - jel garantuješ za kupca/prodavca?

Nemojte da se uvredite ali ne znate.
Kupujes uvek od seljanke. Pitas koliko ima kao oces sve da kupis. Ako ima jednu ili dve flase onda uzmes od nje. A znas li sto.
Ma kakav sverc, glupost.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:00 10.07.2016

Re: ...

Kupujes uvek od seljanke.


Jao, pa to je prastara caka kojom seljanke navlače kupce:)

Ide priča, ova je mnogo dobra, muž je posebno pekao i stavio u malo bure, ne prodaje je ni za kakve pare, ja mu ukrala, trebaju mi neke pare, da zna da sam uzela ubio bi me :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:07 10.07.2016

Re: ...

E to je razlog što je stanje u Srbiji takvo da su parcele usitnjene, a ne gedžovanski mentalitet da braća pri deobi svaku parcelu cepkaju, kako neko nekoga ne bi zajebao pa uzeo bolju, što nam spočitavaju.

Najpre će biti da je stanje s parcelama takvo zbog dve velike agrarne reforme, jedna pod kraljem a druga pod Titom, kojima se velika imanja rascepkana. Više sam puta o tome ovde pisao.

No, dobro, mit je u narodu uvek živ.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 10.07.2016

Re: ...

No, dobro, mit je u narodu uvek živ.


Pa da je Miloš spahiluke razbio tako što je zemlju dodelio "onome ko je obrađuje" nije mit, to je istina.
A ako ti misliš da to nije uticalo na usitnjenost poseda, onda ništa.

Naravno da je mnogo faktora, istorijskih, političkih, pa i onih koji se tiču mentaliteta, ona braća koji se plaše da ih drugi ne pravari, razlog za ovakvo stanje.
Tome jesu doprinele i agrarne reforme, ali presudnija je uticala Miloševa "reforma"
Jer, i jedna i druga reforma su se sprovodile kako u centralnoj Srbiji tako i u Vojvodini, a danas u Vojvodini postoje veliki kompleksi a južno ih skoro uopšte nema.
Zašto?
Pa zato što ih nije bilo ni pre tih reformi, Miloš ih razbio.

I, pošto si trenutno u antisrpskom raspoloženju, nemoj insistirati na tome da je to srpski specijalitet, slično stanje je u Italiji recimo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:17 04.07.2016

odlicno formulisan tekst

по свему што пишете, као да се оцртава лик г. Вучића иза сваког питања које поставите. хоће ли обичан свет платити? хоће, као што и стално плаћа за грешке, неразумност или пуку бахатост политичара.
rade.radumilo rade.radumilo 17:29 04.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

по свему што пишете, као да се оцртава лик г. Вучића иза сваког питања које поставите. хоће ли обичан свет платити? хоће, као што и стално плаћа за грешке, неразумност или пуку бахатост политичара.


Problem je što narod ne kapira da plaća. Narod se mnogo ne bahće time gde idu pare iz budžeta ("svi su oni lopovi" ) i jednostavno razmišlja da ako ne ode EPS-u otići će Miki, Peri, Žiki... Narod, uglavnom, ne povezuje uzrok (bahato rasipanje budžetskih para) sa uništavanjem privrede (davljenje firmi fiskalnim i parafiskalnim nametima, skupa radna snaga zbog enormnih poreza i doprinosa na lični dohodak).
Jeste da je muž/žena/sin/ćerka/snaja/zet ostao bez posla "kod onog lopva," (taj se nafatir'o, pa poizbaciv'o ljude na ulicu) ali učlanio(la) se u stranku, pa će bude neki pos'o u opštinu ili u ovu novu fabriku što stranci otvara'u.
qryber qryber 11:12 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

ti ne kapiraš da će privatizacijom EPSa sve ostati isto, samo će cena struje porasti....da neće kapialista da isplaćuje minimalce svom menadžmentu? da li si ikada postavio to pitanje sebi? a buniš se što oko nepotizma, šta će biti kada nemac napakuje svoju bližu i dalju rodbinu u EPS, sa masnim platama, praćeno dodatnim povećanjem cene? hoćeš li onda da ideš i da žvrljaš gluposti po blogovima, i da se buniš i tražiš pravdu od okorelog kapitaliste??? svrati do bugarske, tamo se narod spaljivao na ulicama kada su osetili čari privatizacije njihovog EPS!

ne vidiš dalje od svog nosa, primaš se na neoliberalnu propagandu ko saučešće...
maksa83 maksa83 11:16 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

svrati do bugarske, tamo se narod spaljivao na ulicama kada su osetili čari privatizacije njihovog EPS!

Je l' to zabeleženo negde, neki video, nešto?

Pitam za dragoljuba.
nikvet pn nikvet pn 11:49 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst


Драгољуб има разлога за радост.

http://www.koreni.rs/turci-vratite-se-sve-vam-je-oprosteno/

(неће линк)

qryber qryber 12:06 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

ako tu vest tražiš na B92, Danas, Blic, Peščanik, itd. nećeš naći, to okupacioni mediji ne objavljuju, taman (s) posla, šta bi im Soroš rekao...!?!?!
maksa83 maksa83 12:11 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

šta bi im Soroš rekao...!?!?!

Meni je jednom ukinuo dve dnevnice + markicu za prevoz zato što sam u privatnom razgovoru - koji nikako nije mogao da čuje - konstatovao da je američka ekonomija XIX/XX veka bila visoko protekcionaška.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana