Budućnost| Društvo| Moj grad| Planeta| Roditeljstvo

Poreklo heroina u Srbiji

Srđan Fuchs RSS / 01.09.2016. u 15:06

banner-aktteatar.jpgPovede me juče jedan drugar na radno popodne sa sobom, i tako, svašta nešto sam čuo, uglavnom o mizernim uslovima u kojima ti rehabilitacioni centri rade, uglavnom zasnovani na velikom entuzijazmu personala uposlenog tamo, verovatno sa mizernim ili nikakvim primanjima, sa jadnim ili nikakvim budžetima. To nije ništa neobično za Srbiju, koja je jedna pogođena i poharana ekonomija, što spoljašnjim što ličnim zaslugama.

Nakon tih razgovora sa ljudima koji su mozgovi i ruke egzekucija rehab-programa, ovde kod nas u Vojvodini, otišli smo i do jednog od tih rehab-centara, gde sam bio u mogućnosti da se sretnem sa momcima koji prolaze kroz program izlečenja od zavisnosti - program koji nimalo nije naivan niti lagan.

Tu sam čuo priče od momaka koji su odlučili da dođu u centar, neki od njih novopridošlice, koji su koliko pre par dana ubrizgali sebi doze od više grama heroina. Međutim, nisu samo zavisnici od heroina pohađaoci rehab-programa. Tu su i ovisnici o kokainu, kocki, internetu, alkoholu... Najpotresnija mi je bila priča jednog mladog momka, izbeglog iz Hrvatske, preko Srbije u Australiju, i odraslog u metropoli Sidneju. Momak je lep kao slika, čak i sada, kada su ga kristal met i koka odveli u stanje deluzija, mlad, zgodan. Jako me je rastužila njegova otvorena ispovest, i čak i u ovom momentu dok pišem, osećam duboku žal nad destrukcijom koja se nadvila nad mnogobrojnim mladim životima naših ljudi, lepih i kvalitetnih devojaka i momaka, nekada, pre devastacije.


 

Crystal_Meth.jpg

Heroin je velika pošast Srbije. Prema mojim shvatanjima, heroin je u prethodnih par decenija odneo više desetina hiljada mladih ljudskih života u Srbiji. Doskora sam mislio da su ovo možda moja vlastita preterivanja i projekcije, ali evo, od juče sam čuo to без сумње od ljudi koji su na najvišem nivou posvetili svoje živote borbi protiv ovog zla.

I sam sam imao različite dodire sa posledicama višegodišnjeg uzimanja heroina, najbliže ljude u životu mi je uništila zavisnost.

No, ono što ja nisam razumeo kod tih ljudi, prvo, da su konzumirali i davali direktno novac za svoju ulaznicu u smrt - bio, psiho i fiziološku; ljudima koji su organizovali celu tu propast - direktno si plaćao svojim dželatima da te pogube? Ne prestajem da se pitam, svih ovih godina kada se setim svog rođenog, počivšeg brata, svog prvog druga iz detinjstva, svog druga iz gimnazijske klupe, zašto su svi oni davali novce sistemu kojeg smo toliko duboko, iz dna duše svi prezirali?

Pričam juče sa tim jednim čovekom, gospodinom Iks, on je iz državne uprave, nestranačka ličnost  i nekomunista, o tom fenomenu porekla heroina. On kaže da, nakon svih ovih godina rovovske borbe za život mnogobrojnih ljudi, on smatra da se heroin, kada se prvi put pojavio, 1970-ih, pojavio kao pažljiva distribucija sa strane, na žurkama Paket-aranžmana pažljivo distribuiran, kao fora, kao deo specijalnog ratovanja protiv dedinjske, senjačke, vračarske, novobeogradske, limanske dece jugoslovenske komunističke elite; i za slamanje kičme jugoslovenskog društva. Mogućno. No kako objasniti da je, u potonjim decenijama, sama ta elita zdušno distribuirala isti taj heroin sopstvenoj deci, ostvarujući prljavu i veliku zaradu i dovršavajući, praktično, proces samouništenja otpočet 1990-ih? Koja normalna država bi to uradila sama sebi?! I, da stvar bude gora, zlo još nije ni blizu istrebljenja u ovoj našoj izmrcvarenoj zemlji. Kada bismo bili kadri otkriti, ne bi me čudilo da su dileri bili isti oni kojima su puna usta velikosrpstva i nominalne brige za budućnost ovog ojađenog parčeta planete.

 

220px-Paket_Aranzman_New_Wave_compilation_album_Yugoslavia.jpg


Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:17 01.09.2016

non šljakare

jutjub u teks'

tasadebeli tasadebeli 15:53 01.09.2016

Ајакс-Јувентус, 1973.

Pričam juče sa tim jednim čovekom, gospodinom Iks, on je iz državne uprave, nestranačka ličnost i nekomunista, o tom fenomenu porekla heroina. On kaže da, nakon svih ovih godina rovovske borbe za život mnogobrojnih ljudi, on smatra da se heroin, kada se prvi put pojavio, 1970-ih, pojavio kao pažljiva distribucija sa strane, na žurkama





Мени рекоше да су прве значајније количине ушле у тадашњу СФРЈ са утакмицом финала Купа шампиона Ајакс-Јувентус (1:0).

Кажу донели холандски навијачи.







А ја се сећам да се у првој половини осамдесетих из Амстердама доносио ЛСД, углавном са сличицама Пинк Пантера иоли Супермена на тим папирићима.

Углавном га доносила деца дипломатског особља наших амбасада по иностранству.

Ваљда им је због поседовања дипломатских пасоша то било прилично олакшано.

Додуше, много њих је и само завршило како је завршило, као што си то рекао и ти.

Ма шта ти је, бре Срки!

Ако је један син Мике Шпиљака износио девизе у коферима из земље после афере ИНА,

што и јесте прави узрок убиства бившег директора ИНЕ у Немачкој Ђурековића на прагу његове куће као незгодног сведока по функционерско дете јер Ђурековић није пристајао да буде жртвено јагње у свему томе (а и данас нам, у 2016 још увек ваљају лажну причу да је Ђурековић убијен у Немачкој зато што је био припадник усташке емиграције),

како онда неће гледати кроз прсте овима што су уносили гудро у земљу.

Кад се само сетим тужне судбине ћерки Цвијетина Мијатовића, деце из фамилије Ковачевић...

Све породице са партизанским, функционерским и партијским педигреом.


Неко лепо рече за то доба: Двоструки морал доведен до савршенства.


И баш због тога, право да ти кажем, још више ми је жао неких мојих чланова даље фамилије и мојих другара, ситне београдске шанерије и мангупарије, који су се у једном општем лудилу друштва у распадању током осамдесетих навукли на иглу и на чије сахране сам ишао у протеклих 25-30 година.


tasadebeli tasadebeli 16:51 01.09.2016

Узгред

Заборавих то да поменем...


Београдско тржиште осамдесетих су држали Шиптари, док су им Црногорци на "вјечитим студијама" у престоници служили као потрчко.


Она ситна дилерска риба пљуцкавица која је радила продају на улици, из руке у руку, углавном су били локални београдски папци.

(Повремено би понеко од тих ситних уличара био ухапшен и то би онда медији представљали као велику борбу против шверца и трговине дрогама. Али у суштини, главни играчи су ту увек остајали недодирљиви.

А данас чак и када ухапсе понеког од тих ситних уличних дилера, он се врло брзо опет појави на улици... Мука жива је када због тога не можеш да их растераш ни око школа. Основних школа.

Све чешће слушам ове полицајце који их хапсе око школа како се осећају као последње будале јер се тај баја појави опет на улици код школе за два-три дана...)


Мислим да ништа другачије није ни данас, нити се ту било шта битно мењало у протеклих 30-35 година када је у питању Београд.


Једино се сада све то проширило и по многим градовима у Србији, па је тако некадашњи хир престоничке размажене деце сада постао опште место чак и за сиротињу из провинције.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:59 01.09.2016

Re: Узгред

ima ovaj surovi black BG-film, ako su braća iz Emigracije propustili:

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 01.09.2016

Heroin

Srki, koja zemlja je lider u broju ovisnika od heroina, i zašto?
docsumann docsumann 16:18 01.09.2016

Re: Heroin

srdjan.pajic
Srki, koja zemlja je lider u broju ovisnika od heroina, i zašto?


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:38 01.09.2016

Re: Heroin

srdjan.pajic
Srki, koja zemlja je lider u broju ovisnika od heroina, i zašto?

ne znam, Šime, imaš ti neki podatak?

dva članka iz NYTimes -

DRUGS DULLING GOLDEN YOUTH IN YUGOSLAVIA
By DAVID BINDER
Published: January 12, 1984

BELGRADE, Yugoslavia — ''They don't want to work. They'd rather sleep until noon and get money from their parents. At night they make the rounds of five or six night spots - the new disco on Usicka Street. Our acquaintances, they don't believe in anything. Not in politics, the party or the state. Just clothes and music.''

Marina - a dark-eyed, 23-year-old Serbian university student - is talking about some of her contemporaries, who make up what is sometimes described as the ''golden youth'' of Yugoslavia. They are the sons and daughters of officials who would rate elsewhere as dropouts.

They are a small minority of Yugoslavia's young people, but some of their habits, including drug use, are troubling the authorities.

A report in a Sarajevo newspaper in September said there were ''officially 10,000 registered addicts'' in Yugoslavia. But the number is ''widely assumed to be much greater.'' The majority, the report said, are 13 to 25 years old, although 20 percent of Yugoslavia's known heroin users are over 25.

A Family Tragedy

In a Yugoslav home, a father confides, ''We have a small tragedy in the family.'' His son, he relates, was arrested 10 days earlier in an Adriatic coastal town where he had been working as a tourist guide.

''He had a head-on collision with another car,'' he says. ''His girlfriend was kneeling on the front seat next to him and she went through the windshield. They took 52 stitches.''

He says the girlfiend's father, an army colonel, telephoned him and said, ''Your son has annihilated my daughter's face.''

''Worse still, they found drugs on my son,'' he says. ''Marijuana, LSD. It turned out he was on the fringe of a ring that had bases in Sarajevo and Venice. They arrested twenty of them.''

'Where Is My Lover?'

The phone rings. He speaks briefly and hangs up. ''It was the girlfriend,'' he says. ''She was calling from the hospital, asking for our son. 'Where is my lover?' she asked.''

Yugoslavia, lying athwart the main land route between the Middle East and Northern Europe, has long been an unwilling and unwitting channel for drug traffic to the profitable markets of Frankfurt, Amsterdam, Brussels and Paris. Much of the drug traffic comes through in big international trucks that have supposedly been sealed for transit.

''It's spillage, at least,'' an American Embassy official says of the the drugs that find their way to the markets in Yugoslavia. The diplomat adds that the United States Drug Enforcement Agency is helping train Yugoslav narcotics inspectors to curb the trade.

In another dimension of the problem, there appear to be hundreds of young specialists, including doctors and dentists, out of work in Yugoslavia's big cities, even though their services are desperately needed in smaller cities only 50 miles from a metropolis.

''There are 400 dentists in Belgrade and many of them have no work,'' a medical student observes, ''But try to find a dentist in Kragujevac.''

A Doctor Selling Worms

One graduate of the medical faculty of Belgrade University who can not find a job in his profession here has chosen to support himself by selling worms to anglers along the banks of the Danube, rather than leave the city.

In Skopje, the capital of Macedonia, Mirjana Jankovska of the Republican Committee for Information, says: ''There are 100 unemployed doctors in Skopje. They graduate and they don't want to go back to Stip or Tetovo, and there's not enough work places here. They could get an apartment and be paid well in smaller cities, but they won't go.''

On an evening round of cafes, discoth eques and youth clubs, a dozen young Serbs seem to be about equally divided between those who want to help improve the country and those who have more or less given up on it.

A group assembles at the Student Cultural Center on Marsala Tito, where loudspeakers blare reggae music into the courtyard. There are perhaps 400 students standing around in tight knots. Many have come on Suzuki motorbikes, and many smoke filter-tip American cigarettes.

'I'd Even Go to Saudi Arabia'

Marina, the Serbian student, and her friends move on in two cars to the Piknik restaurant on the Boulevard of the Yugoslav National Army.

A handsome, light-haired Serbian boy says he wants to leave Yugoslavia. ''I'd even go to Saudi Arabia,'' he declared.

A heavily rouged young woman in a blue polka dot miniskirt says it's New York for her, and adds, as a reason, ''There's no coffee here.''

''What's so important about coffee?'' says Gordana, a young woman from Cacak, who proceeds to assail the others as materialistic and to defend Yugoslavia as a good place to live and work.

Another exchange between two medical students goes:

''We must change the system. We can't afford to go on being independent. We have to go either with Russia or the U.S.A.''

''No, we must be independent. As long as we keep thinking of Tito we'll be all right.''

Prof. Milutin Garasanin, an archeologist at Belgrade University, says the younger generation is better than the older one at the ''long and delicate'' process of integration.

His observation seems to be borne out in conversations with young Yugoslavs. ''My friends and I don't ask about nationality,'' says Zarko Novakovic, a 31-year-old Serbian engineer who is employed in Slovenia. ''We may talk about what town we come from, but that's all.''
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:40 01.09.2016

Re: Heroin

i, stariji -

YUGOSLAVS ALARMED BY SHARP RISE IN DRUG USE
AP
Published: October 4, 1981

BELGRADE, Yugoslavia, Oct. 3 — A 17-year-old youth has become the seventh heroin addict in Yugoslavia to die of a drug overdose in less than two months. The authorities say that drug use, virtually unknown in this Communist country 10 years ago, has become a national epidemic.

The youth, who because of his age was identified only by his initials, Z.G., died last month, the latest victim of a social ill once thought to belong exclusively to the West.

Although heroin addiction exists on a far smaller scale in Yugoslavia than in the West, the sharp rise in drug use, particularly the use of heroin, has alarmed Yugoslav experts, and they will meet here this month to seek ways to combat it.

In 1970 the police knew of only 250 heroin addicts in Yugoslavia. By 1978 there were 5,678 registered addicts, those who were caught either using or selling drugs. Some specialists believe that for every known addict there are as many as 10 who have not been identified by the police.

Addicts 15 to 23 Years Old

The latest available police records indicate that 90 new addicts were identified in Belgrade in the first six months of this year, and that all of them were between the ages of 15 and 23.

Experts speculate that in Belgrade, which has a population of one million, there are between 2,000 and 3,000 heroin addicts. Belgrade police records in 1966 listed only six known addicts.

Yugoslavia, a favorite gateway on the smugglers' route from opium and hashish sources in the Middle East to the lucrative underground drug markets in Western Europe, had long enjoyed relative immunity from drug abuse.

The late 1960's brought a flood of Western fashions, rock music and counterculture ideas to Yugoslavia, as well as a small increase in drug use that the authorities viewed as a passing fad.

'Spreading of a Social Ill'

Drug abuse later began to spread among young people, many of whom would gather around an open-air cafe in Republic Square here. A police crackdown drove drug users from the square, but as the newspaper Politika put it, ''a disturbing spreading of a social ill'' had already taken hold.

''The fast spreading of drug abuse is mainly due to the appearance of heroin, some three years ago,'' said Dr. Stevan Petrovic, a leading Yugoslav expert on drug addiction.

The authorities say one gram of heroin currently costs the equivalent of $165 on the Belgrade black market. The Government has stepped up its border ch ecks, and it seized morethan 600 pounds of heroin last year. Official s say 292 smugglers werecaught, mostly Turks, West Germans, Lebanese and Iranians.

In a recent radio interview Dr. Petrovic, referring to heroin abuse, said: ''We were not ready to cope with this problem. For years we have been linking drug addiction with the capitalist world.''

Inadequate Treatment for Addicts

He said parents should be the first ones to notice whether their child had become an addict. ''But parents do not have much time for their children nowaday s,'' he said. ''And even when they notice something, it is with a heavy heart that they accept this and always try to soften up the hard truth.''

Dr. Petrovic said another problem was inadequate treatment for addicts, adding: ''Only a 10-member voluntary crew in a clinic currently deals with drug addiction. They have achieved some wonderful results, but this is not enough.''

''For lack of specialized institutions, addicts are usually sent to mental institutions,'' he said. ''There they are not welcome because they need long and special treatment. We must open a special center to cure and rehabilitate addicts.''
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:56 01.09.2016

Re: Heroin

NYTimes1981


''For lack of specialized institutions, addicts are usually sent to mental institutions,'' he said. ''There they are not welcome because they need long and special treatment. We must open a special center to cure and rehabilitate addicts.''


pazi ovo, 35 godina kasnije mi i dalje tapkamo u mestu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:40 02.09.2016

Re: Heroin

Srki, koja zemlja je lider u broju ovisnika od heroina, i zašto?

u evropi, mislim da je norveška, bar po stopi heroinskog overdouza.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:16 02.09.2016

Re: Heroin

BebaOdLonchara
Srki, koja zemlja je lider u broju ovisnika od heroina, i zašto?

u evropi, mislim da je norveška, bar po stopi heroinskog overdouza.


a jes', bila je moja bivša devojka, norvežanka, u nekoj dop-epizodi, delom stoga što u trondhajmu sunca ima, otprilike, samo na dan prolećne ravnodnevice... vikinškinja, super ljudi, uglavnom, ti norvežani. počeo sam proces njenog izlečenja nježno je ljubiv i vrativ joj vjeru u život.

ruku na srce, i u to smo bili umešani, otkud ime - Joca Amsterdam, i ko su bili ti ljudi, sličnog profila i brutalnosti kao gospodin Arkan?

delimični odgovor može se naći u antologijskom danskom serijalu, Gurač, PUSHER.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:24 02.09.2016

Re: Heroin

PUSHER.

da!!! jbt, kako sam zaboravila ovo da pogledam, a na skandinavcima sam jedno tri godine, navučena.
btw, kako je mali svet, sad vidim da Mila igra isti lik koji je igrao onog debelog rusa milionera iz filma 2012, inače poreklom hrvat. vrlo karakteristična njuška.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:29 02.09.2016

Re: Heroin

Joca Amsterdam

pa zar tu svu drozu u evropu nije donela albanska mafija? nešto mi se javlja i da su 90tih veće sume deviza (ono preko 20 soma) imali da ti prodaju/kupe samo albanci. kulturiška se obavljalo, u kolima, samo moralo da se dogovori preko "čoveka od poverenja". nije im to palo s neba, jbg. a da nisu albanci drozu poturili exyu omladini, da sjebu srbiju i kroz 30 godina odvoje kosovo? sad polako kupuju i ostatak srbije.
Ribozom Ribozom 13:03 02.09.2016

Re: Heroin

norveška


Ah koliko stereotipa.
Kada izbacite stereotipe o Norveskoj: bogatstvo od nafte, Brejvik, losi vremenski uslovi, depresija, narkomanija, uredjena zemlja, ne ostaje vam nista.

Evo vam mali hint: 90-ih je levica organizovala referendum na kojoj ce se reci NE ulasku u EU.

Nemojte koristiti Brejvika za onu cuvenu 'i tamo ima budala', koristite onog pilota kamikazu iz Lufthanze ili onog Iranca sto je utripovao da je veci nemac od ostalih. Da li iz prve mozete da se setite njihovih imena?


bolid1 bolid1 13:03 02.09.2016

Re: Heroin

The authorities say one gram of heroin currently costs the equivalent of $165 on the Belgrade black market.


Preračunah jutros, ondašnjih 165$ je nešto preko 480$ današnjih, što će reći da je 0.25gr (doza) bila 120$ (u današnjim parama). Nek me isprave stariji, ali to je onda bila solidna lova koju nije baš imao svako.

Ima nešto i u tome koliko je ozbiljna država i koliko ozbiljno jure drogu od krupnih dilera. Recimo, neko vreme posle Sablje su svi popadali i cene odjenom postale evropske, nisi za paket trave mogao da nakupiš, ako bi uopšte našao nekoga ko ima i voljan je da proda...kasnije je opet olabavilo i cena je otišla dole, a dostupnost postala redovna...

Hoću reći, kako se zarozavala Juga, tako se zarozavalo sve pa i ozbiljna gudra postajala dostupnija i posle se to zarozavanje nastavilo u nedogled.
docsumann docsumann 16:16 01.09.2016

mehanizam vs organizam


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:49 01.09.2016

Re: mehanizam vs organizam

moj all-time favorit, abel ferara, zavisnost, full length

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:14 01.09.2016

Re: mehanizam vs organizam

docsumann
nutshell



da, da, samoća, kod ovog dečka iz Sidneja sa kristal metom me je potreslo toliko što je izuzetno prefinjenih osećanja, što je potpuno izbijala fantastična emocionalna inteligencija iz njega, sa perfektnom introspekcijom, i ogroman osećaj emocionalne odbačenosti, ili samoće... iskorenjen iz svoje zemlje, emigracija, ponovo samoća... baš sam bio tužan i slomljen veče nakon toga.
rade.radumilo rade.radumilo 17:04 01.09.2016

Zastarela shvatanja o zavisnosti

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:19 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

rade.radumilo
ted thinktank

praktično prepričava Doksov natšel, ili Doksov natšel prepričava Harija. simpatičan orator.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:29 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

massive program of job creation


Buddy, ne znam gde si ti, u kom kutku planete, ali job creation u današnjoj Srbiji je unthinkable, čini mi se da je pojedincima u širem interesu da građanastvo bude doped nego da se uredi kvalitetna resocijalizacija. čak i kada prođu naporne, višegodišnje programe u privatnim rehab-centrima, dolazi taj korak povratka kući, u stare sredine, besposlenost, samoća ponovo, česta tretiranost od strane poslodavaca kao da su krimogeni slučajevi...



rade.radumilo rade.radumilo 17:29 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

praktično prepričava Doksov natšel, ili Doksov natšel prepričava Harija. simpatičan orator.


Tu se uklapa jedna bitna stvar, a to je kako oksitocin suzbija dopaminsku i druge zavisnosti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:31 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

rade.radumilo


a to je kako oksitocin suzbija dopaminsku i druge zavisnosti.


ko je ovaj Drug Oksitocin, u kojoj jedinici je služio armiju?
rade.radumilo rade.radumilo 17:35 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

Buddy, ne znam gde si ti, u kom kutku planete, ali job creation u današnjoj Srbiji je unthinkable, čini mi se da je pojedincima u širem interesu da građanastvo bude doped nego da se uredi kvalitetna resocijalizacija. čak i kada prođu naporne, višegodišnje programe u privatnim rehab-centrima, dolazi taj korak povratka kući, u stare sredine besposlenost...


Šetam svuda, ali Srbija je izgubljen slučaj po mnogo kom pitanju ne samo po ovom. Međutim, jedna stvar može da se promeni a to je shvatanje problema zavisnosti i zakoni koji su iz toga proistekli.
Urušena ekonomija i nezaposlenost bi po toj logici trebali voditi u masovnu zavisnost od narkotika. Međutim, iako ima povećanja upotrebe kako narkotika, tako i alkohola, duvana i kocke, brojevi nikako nisu u korelaciji.
rade.radumilo rade.radumilo 17:38 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

ko je ovaj Drug Oksitocin, u kojoj jedinici je služio armiju?


U pitanju je hormon "zajednice" koji postoji kod socijalnih sisara. Ovde možeš naći pojednostavljeno objašnjenje:

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:41 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

rade.radumilo
ali Srbija je izgubljen slučaj


da cepnemo mi Vošu i Srpsku od Bosne i Srbije, prisajedinimo ih jedne drugima, i tako sačuvamo barem delić nacije i napravimo manju ali kvalitetniju nation-state - Srpskijanci i Srpskijanke ratuju i rađaju a mi Vojvođanci šljakamo - Pašaluk ako se priključi Uniji Srpskih Zemalja, priključi se, a ako ne setićemo ih se na Dan Bezbednosti.
maksa83 maksa83 20:09 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

Urušena ekonomija i nezaposlenost bi po toj logici trebali voditi u masovnu zavisnost od narkotika.

To se, naprotiv, dešava kada se ekonomija stabilizuje i kupovna moć raste (svaka stabliziacija dinara u pok. SFRJ je značila više narkomana, izmereno) pošto to nije baš jeftin sport. Sitni pušeri lakih droga idu po školama, ali oni koji prodaju skupu robu uvek gravitiraju oko zvezda i bumbara, slede pare, što bi rekli.
bekasa bekasa 21:22 01.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

Srđan Fuchs


... čini mi se da je pojedincima u širem interesu da građanastvo bude doped nego da se uredi kvalitetna resocijalizacija...



Odavno nisu u pitanju pojedinci.

Roberto Savijano u novom delu NulaNulaNula piše o svojim istraživanjima na temu kokaina (poreklo, distribucija, put od zabave za bogate do trenutka kada je postao svuda prisutan i pristupačan).

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:29 02.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

hvala na preporuci, druže, interesantna problematika, potražiću knjigu danas.
8c_competizione 8c_competizione 10:25 02.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

Srđan Fuchs
...Buddy, ne znam gde si ti, u kom kutku planete, ali job creation u današnjoj Srbiji je unthinkable...


ovde u Berlinu postoji "FIRMA" koja se bavi sa jedne stranbe pruzanjem raznih usluga, a sa druge strane rehabilitacijom i re-socijalizacijom zavisnika.

zove se Synanon (pamflet na EN ovde, web stranica na DE ovde)

znam za njih poodavno i koncept mi je delovao veoma zanimljivo

e onda je dosao momenat kada je Hausverwaltung (agencija koja se bavi izdavanjem stanova i odrzavanjem) zgrade u kojoj zivim odlucio da ih koristi za odrzavanje zgrade i mini baste u drvoristu

pravo da kazem, u prvi momenat mi nije bas bilo svejedno (dokaz koliki su mi jos sitni plemenski zaostaci), dok polako nisam poceo da upoznajem te ljude dok su radili. pocnes sa jednostavnim "dobar dan" pa uspes i da prozboris koju vise

fenomenalan koncept i kamo lepe srece da i drzava Srbija uvidi prednosti takvog sistema rehabilitacije i pocne nesto da radi u tom pravcu

u proslosti, bio sam posebno sokiran cinjenicom da mi je drugar iz osnovne skole zavrsio zbog predoziranja, inace je bio jako dobar odbojkas koji bi verovatno bio u nacionalnom timu da nije imao problema sa zavisnoscu. bio lep ko slika, pametan, ali na zalost dete izuzetno "pametnih" roditelja koje je u zivotu zanimala samo karijera i koji su mislili da ljubav i paznju mogu da zamene skupe igracke, odeca i obuca. na svu srecu, mladji burazer mu se otrgao na vreme i sada se bavi manekenstvom. nisam ga bio video godinama (posto vec neko vreme nisam ziveo u Bgdu) kada su me ostali iz skole pozvali na njegovu sahranu. bolje upuceni delovi drustva iz skole nisu hteli ni da pridju roditeljima da izjave saucesce. isti nisu hteli ni da pridju drugoj grupi drugara iz skole (kasnije saznah da su upravo ti navukli ovog mog drugara na drogu, a sami se izvukli). bilo je vrlo mucno. ponarocito sto sam bio prilicno izolovan od sve te akcije, tako da zaista nisam ni znao sta se tacno desava medju njima svima. cak nisu ni caletu dozvolili da nosi kovceg, pa sam ja upao da pomognem. tuga, a takav je potencijal bio.
angie01 angie01 10:40 02.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

glavni problem rehabilitacije zavisnika u Srbiji je taj primitivan stav prema njima, koji, na zalost ima podrsku i lekara i ustanova koje se njima bave- u glavnom ih gledaju kao gubavce, vec predodredjene za otklon.

i nas najpoznatiji savetnik, koji je po obrazovanju lekar, je na jednom blogu izneo neverovatno morbidnu recenicu vezanu za muzicare iz EKV.
emsiemsi emsiemsi 19:40 03.09.2016

Re: Zastarela shvatanja o zavisnosti

angie01
glavni problem rehabilitacije zavisnika u Srbiji je taj primitivan stav prema njima, koji, na zalost ima podrsku i lekara i ustanova koje se njima bave- u glavnom ih gledaju kao gubavce, vec predodredjene za otklon.

i nas najpoznatiji savetnik, koji je po obrazovanju lekar, je na jednom blogu izneo neverovatno morbidnu recenicu vezanu za muzicare iz EKV.

Глупости !
Ја сам ишао у Драјзерову као помоћ једној даљој рођаци и зависници нису посматрани као губавци.
Пре ће бити онако како је Срђан у уводу блога рекао --- да су јунаци који раде најтежи друштвени посао.
Ribozom Ribozom 18:36 01.09.2016

fb

Hrabro.
Nadam se da ce se u komentarima pojaviti oni koji znaju vise o ovoj temi.
Meni je fascinantno da su 80-ih ti koji su odlucivali o zivotu i smrti, autoriteti bez alternative, dozvolili da im njihova deca skrenu s puta. Meni iz toga proizilazi zakljucak da su to bili glupsoni i amateri koji svoje porodice nisu umeli da sacuvaju, a ovamo kao vodili zemlju.
Mislim da je to onaj sindrom Sloba & Timberland shoes.
Черевићан Черевићан 18:57 01.09.2016

booca

oce glava sludi
k'o caavu vunenu
spas ti se ponudi
rokneshse uvenu

pa se potom trgnesh
jer svestan si kraja
(al' kako da odolish
uzitku .... dojaja)

polako se gubish
sve si dalji sebi...
ka'te vishe nema
....prichaju otebi
Spiridon Spiridon 20:30 01.09.2016

..



i guram noz medju zube

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:01 01.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

Spiridon


i guram noz medju zube



ovo je strahovito tužno - Megina životna storija, posebno njen kraj, je nekako rezime celog tog, priglupog, moram reći, stradanja gradske Srbije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:11 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

ovo je strahovito tužno - Megina životna storija, posebno njen kraj, je nekako rezime celog tog, priglupog, moram reći, stradanja gradske Srbije.

pa stradali su isto toliko, i više, po celoj zapadnoj evropi, šta si zapeo za srbiju 80tih? u to vreme ih je svuda kosilo, samo što je kod nas posle došlo još gore vreme, pa je ono malo preživelih pobeglo glavom bez obzira, i to ti je to "stradanje građanske srbije". ne znam koliko je heroina bilo po staljinovoj rusiji, ali sad razne droge haraju i tamo, kad ljudi imaju malo više para, i od kad su se otvorili. evo, norveška u vrhu po heroinskom overdouzu - idila, ima kinte ko pleve, sređeno demokratsko društvo, a deca im se rokaju ko da je pred smak sveta. čini mi se da ljudi ipak bolje funkcionišu pod diktaturom, sve više mi se čini da svima nama treba taj ćale koji će da nas šamara i vezuje lancima. takva smo stoka mi ljudi, glupa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:24 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

BebaOdLonchara
ovo je strahovito tužno - Megina životna storija, posebno njen kraj, je nekako rezime celog tog, priglupog, moram reći, stradanja gradske Srbije.

pa stradali su isto toliko, i više, po celoj zapadnoj evropi, šta si zapeo za srbiju 80tih? u to vreme ih je svuda kosilo, samo što je kod nas posle došlo još gore vreme, pa je ono malo preživelih pobeglo glavom bez obzira, i to ti je to "stradanje građanske srbije". ne znam koliko je heroina bilo po staljinovoj rusiji, ali sad razne droge haraju i tamo, kad ljudi imaju malo više para, i od kad su se otvorili. evo, norveška u vrhu po heroinskom overdouzu - idila, ima kinte ko pleve, sređeno demokratsko društvo, a deca im se rokaju ko da je pred smak sveta. čini mi se da ljudi ipak bolje funkcionišu pod diktaturom, sve više mi se čini da svima nama treba taj ćale koji će da nas šamara i vezuje lancima.



pa ne živim ja u zapadnoj evropi, zato sam zapeo za srbiju, iako atheist rap kažu za nas da, "ja sam za vas zapadna evropa, preteran sam, a vi to ne razumete." zeza. ne stoji ova relativizacija, u srbiji je dop, i to verovatno najprljaviji mogući, najintenzivnije korišten u prethodne tri decenije - i to, prema zvaničnoj informaciji, nakon 5. X 2000., i to iz očajanja, a ne iz opuštenosti životne. a u rusiji se zna ko ima pare - ko je na ovaj ili onaj način povezan sa državom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:31 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

BebaOdLonchara
samo što je kod nas posle došlo još gore vreme, pa je ono malo preživelih pobeglo glavom bez obzira, i to ti je to "stradanje građanske srbije". evo, norveška u vrhu po heroinskom overdouzu - idila, ima kinte ko pleve, sređeno demokratsko društvo, a deca im se rokaju ko da je pred smak sveta.


gradska - rekoh, seoska srbija je stradala na drugi način, zbog užasno niskih cena otkupa i jedne katastrofalne nebrige države, korumpiranosti sreskih činovnika i hibridnog komunizam-kapitalizam sistema. norveška, sticajem okolnosti, poznajem prisno problematiku, i tu je po sredi otuđenje pojedinca u društvu, uglavnom opet ona heart-brokenness koju su pomenuli Doksi i Radumilo sa svojim prilozima.


čini mi se da ljudi ipak bolje funkcionišu pod diktaturom, sve više mi se čini da svima nama treba taj ćale koji će da nas šamara i vezuje lancima. takva smo stoka mi ljudi, glupa.


nonsens. ovo je tradicionalna, pa gotovo i pravoslavna, rekao bih , slovenska malodušnost i samoporaženost jer ne uspevamo da podignemo normalnu demokratiju - samo i isključivo sopstvenom krivicom, delom zato što su pojedini likovi ideološki indoktrinirani, delom zato što su pojedini korumpirani, a delom i stoga što nam je ogroman broj ljudi koji bi bili kadri izneti teret transformacije društva zapalitis iz zemlje a nova generacija još stasala nije.
maksa83 maksa83 09:07 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

norveška, sticajem okolnosti, poznajem prisno problematiku, i tu je po sredi otuđenje pojedinca u društvu, uglavnom opet ona heart-brokenness koju su pomenuli Doksi i Radumilo sa svojim prilozima.

Aman. kakvo otuđenje razotuđenje srcolomlje itd...

Gde ima para - ima droge.

Šta misliš, gde se više slupa koksa dnevno - na Menhetnu ili u Tuscaloosa, Alabama?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:40 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

maksa83


Gde ima para - ima droge.

Šta misliš, gde se više slupa koksa dnevno - na Menhetnu ili u Tuscaloosa, Alabama?


ne govorim ja o ziljavim Amerima, već o nama suptilnim Evropljanima.


šalim se.

ne, nelogična je ova tvrdnja jer u Srbiji, od ovog članka NYTimesa, dakle 1981. para je hronično sve manje a problem sa dopom sve grđi... koksom se rade neki bikisrbki, čedice, anonimusovi drugari dok su bili u vladi pa se sad čudi kako im je izmakla srbija a meni podmeće da sam nesrb.
urbana_gerila urbana_gerila 12:02 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

maksa83

Aman. kakvo otuđenje razotuđenje srcolomlje itd...

Gde ima para - ima droge.

Šta misliš, gde se više slupa koksa dnevno - na Menhetnu ili u Tuscaloosa, Alabama?


maksimoviČu, dijete, mLogo mi ti dramiš naivnozu, premda, u svetlu moje tradicionalne naklonosti glede ti - više bih voleo da si u narko-trafiking nego u it sektoru, ali, jbg, nije život bajka...

no, deder, da čujem - ko je na vlasti na menhetnu a ko u taskalusi?
maksa83 maksa83 12:49 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

no, deder, da čujem - ko je na vlasti na menhetnu a ko u taskalusi?

Ne znam stvarno, a i nisam siguran daje to bitan parametar (kad kažem "nisam siguran da je bitan" zapravo mislim "siguran sam da nije" ) u tom konkretnom slučaju.

Teške i skupe droge "od prirodnih sirovina" (mak, koka) gravitiraju ka kinti. Za sirotinju raju napravili crack, crystal meth i ostale brain frying lepkove.

urbana_gerila urbana_gerila 12:56 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

maksa83
no, deder, da čujem - ko je na vlasti na menhetnu a ko u taskalusi?

Ne znam stvarno, a i nisam siguran daje to bitan parametar (kad kažem "nisam siguran da je bitan" zapravo mislim "siguran sam da nije" ) u tom konkretnom slučaju.

Teške i skupe droge "od prirodnih sirovina" (mak, koka) gravitiraju ka kinti. Za sirotinju raju napravili crack, crystal meth i ostale brain frying lepkove.




ma, ne znam ni ja, ali sam gotovo siguran da vlast na menhetnu obnašaju - komi!

(ne pominji bugare!)
maksa83 maksa83 13:04 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

ma, ne znam ni ja, ali sam gotovo siguran da vlast na menhetnu obnašaju - komi!

Meni pričao drugar koji je živeo u Americi sedamdesetih kao tinejdžer (a Srbin sa Umke) da je to zapravo bilo mnogo dobro - biti komi, ili da te bar tako percipiraju, pošto su ribe bile u fazonu "to fuck a commie", pošto je to (commie) nešto kao egzotično. Kad je njegov brat to ukapirao zamalo da ga taj marketing košta glave, otišao je naime u školu sa onom vojničkom Če Gevara torbicom koja je ovde kod nas bila najnormalnija stvar, i niko od Amera nije imao pojma, ali su ga spazili Cholo i Cuban potomci postradalih u Če Gevera - Castro čistkama i malo ga jurili da ga izrezbare, jedva živ pretekao.

Tako da, eto, nou risk nou fan...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:10 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

no, deder, da čujem - ko je na vlasti na menhetnu a ko u taskalusi?

mislim da to ima više veze sa tim ko je na kojoj poziciji u DEA, CIA, kao i kod nas u raznim službama svih ovih godina. a koja će droga gde da ide, sigurna sam, odlučuje kupovna moć onih na menhetnu ili taskalusi (whateverfuckitis). to ti je kao sa visokom modom ili radnjom sa organskim proizvodima, šanel ili neki bio-market će pre da otvori radnju na menhetnu.
maksa83 maksa83 13:19 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

mislim da to ima više veze sa tim ko je na kojoj poziciji u DEA,

DEA je pod (jako fini svet) Big Pharma šapom koju ovi koriste da gde mogu blokiraju istraživanja i medical use gandže, pošto - ako neko može da kupi ili uzgaji malo glupog korova i olakša si razne muke, zašto bi se onda rokao skupim pilulama za ovo-ono-i-to, a to ne želimo drugovi.

Poslednji kleš oko toga su imali sad skoro u Vašintonu.
urbana_gerila urbana_gerila 13:30 02.09.2016

Re: od genija do ambisa - Megin pečat

maksa83


BebaOdLonchara



ite, bre, u kua tako seriozni - gde se dedoše oni benigni trol dani...





(mojne o tome kako je tema ozbiljna - nije, na razini je bratomeginog dumanja o poreklu srba. čuj mene, srba - o poreklu svega živog osim ameba...)
blogov_kolac blogov_kolac 22:56 01.09.2016

rani jadi

Heroin u ljudskom mozgu stvara valjda najjaci oblik zavisnosti koji je uopste izmeren, a samo dve-tri nedelje redovnog uzimanja su dovoljne da se ona stekne, i to je temeljni razlog zasto od svih oblika zavisnosti heroinska toliko dominira po procentu tragicnih ishoda ili mizernom procentu izlecenja (de facto put bez povratka, iako su ovisnici kada se sve izrodi u njihov licni pakao jako motivisani da ga ostave). Ova prosta (medicinska) istina izgleda je pre oko 3-4 decenije bila nepoznanica ondasnjem rezimu i njegovim cuvarima, ili bar dugo nisu shvatali da se medju onim brojnim psihoaktivnim supstancama sto su se sve zbirno zvale "droge" nalazi i jedan tako podmukli ubica poput heroina od kojeg nema spasa ko se jednom navuce.

Prvi talas narkomanije u SFRJ, ako izuzmemo dve najvece hrvatske luke, stvarno je gotovo iskljucivo obuhvatio decu tadasnje YU elite skoncentrisanu u pojedinim delovima Beograda, ali tu nema neke narocite zavere - ko drugi bi i inace u tadasnjim uslovima mogao to da nabavlja, placa i bude imun na ondasnju narodnu miliciju!? Sticajem nesretnih okolnosti mogu i sam da posvedocim o jednom takvom slucaju. Moj pokojni kum je bio bas jedan takav slucaj koji se jako mlad navukao ranih 80'ih (kumstvo koje potice od toga sto su nam roditelji bili vencani kumovi). Njegov otac bio je ceo radni vek direktor raznih preduzeca, ziveli su istina na Terazijama, ali na Dedinju je zivela devojka sa kojom je izlazio par meseci zasluzna za njegovu inicijalizaciju (bar kada je rec o heroinu), koja je jedna od retkih koji su se izvukli iz tog zacaranog kruga, kasnije se i udala i imala decu. To znam iz prica nase kume koja je i dan danas proklinje zbog propasti svog sina, pogotovo sto su i mladic sa kojim je izlazila neposredno pre njega, a i onaj odmah posle njega tragicno skoncali od droge jos tih 80'ih. Naravno, sta je ta tada mlada devojka (cerka nekog tadasnjeg saveznog funkcionera srednjeg nivoa) u to ex-YU "doba nevinosti" po pitanju droge mogla da zna, mislila je sigurno da je svojim momcima otvarala vrata novog sveta... i dobro je da se bar neko od njih na kraju izvukao (sto je redak slucaj u pricama o heroinu). A kum mi je inace tek posle oko dve decenije duge odiseje sa svojom borbom sa zavisnoscu umro i to samo indirektno zbog heroina (izvrsio samoubistvo), kada se cinilo da ce ipak krenuti u kakav-takav novi pocetak. Jedno vreme se lecio u UK, a bio je ovde izmedju ostalog jedan od pionira odlazaka u manastire koji su sluzili kao neka vrsta karantina za odvikavanje, isto i kada se u Rusiji pojavila nekakva inekcija... itd... itd... citav jedan tuzan roman.

Nazalost, kada je "drzava" konacno ozbiljno shvatila problem koji se opasno nadvio nad decom sveje elite i nomenklature, stanje je postalo jos mnogo gore nekoliko godina kasnije, jer su drzava i njene Sluzbe krenuli da stite podmladak "elite" od tog zla, a obicnim smrtnicima je maksimalno priblizili, tako da je tokom 90'ih pa sve negde do "Sablje" u Srbiji gram heroina uglavnom bio najjeftiniji u Evropi! Demonstriracu vam na jedan muzicki nacin kako se stanje menjalo u SFRJ u tom smeru. U prvoj polovini 80'ih jos uvek je postojala cenzura, i razne ideoloske komisije su premeravale svaki stih, a narocito sta stoji izmedju redova, pa se ipak dogodilo da jedna ocigledna i otvorena oda heroinu prodje bez ikakvih problema - jer dezurni kerberi nisu imali blage veze o cemu se tu radi, a kamoli svest da je bas to ono sto je kosilo tih godina decu najzasluznijih drugarica i drugova!? Zbog dubokih i iskrenih emocija kojom pesma zraci, stekla je i zapazen uspeh, iako i pored sve eksplicitnosti (cak ni naslov "Kreni kroz vene" ne skriva mnogo) u tom verovatno najboljem tekstu Marine Tucakovic u to vreme velika vecina nije shvatala da Oliver Mandic peva odu ljubavi posvecenu heroinu a ne voljenoj zeni, jer je to tada jos uvek bila velika nepoznanica i tabu.
Ispostavilo se da je to jedina njegova pesma temeljno ociscena sa YouTube pa evo prve obrade na koju sam naleteo:

Samo oko pet godina posle ove pesme, pred sam pocetak ratova i famoznih 90'ih pojavice se poznata pesma sarajevskog sastava Zabranjeno Pusenje "Guzonjin sin" cija tematika su deca "elite" ali iz nesto kasnijeg perioda, a u kojoj ima stih "...poneka trava, nikad heroin, jer ja sam guzonjin sin...", gde se jasno vidi kako je u medjuvremenu problem heroina medju decom elite bio detektovan i lociran, pa je sam heroin tamo odjednom tretiran kao najnepozeljnija stvar koja se mogla desiti - dakle potpuna promena u odnosu na kasne 70'te i rane 80'te kada je to bio tabu o kojem se nista nije znalo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:17 02.09.2016

Re: rani jadi

Heroin u ljudskom mozgu stvara valjda najjaci oblik zavisnosti koji je uopste izmeren, a samo dve-tri nedelje redovnog uzimanja su dovoljne da se ona stekne

hm, možda, mada kažu i da je kristal met još gori. ne znam da li znaš, ali npr, lorazepam stvara istu takvu zavisnost posle samo dve nedelje redovnog uzimanja, a dobija se na recept. ljudi koji su se skidali sa njega porede taj horor sa iskutvom skidanja sa heroina. na takvim lekovima (za smirenje) je pola srbije. opet, podaci kažu da je daleko najveći problem u srbiji alkoholizam.
Spiridon Spiridon 07:40 02.09.2016

Re: rani jadi

Heroin u ljudskom mozgu stvara valjda najjaci oblik zavisnosti koji je uopste izmeren,



tyson tyson 19:14 03.09.2016

Re: rani jadi

Prvi talas narkomanije u SFRJ, ako izuzmemo dve najvece hrvatske luke, stvarno je gotovo iskljucivo obuhvatio decu tadasnje YU elite skoncentrisanu u pojedinim delovima Beograda, ali tu nema neke narocite zavere - ko drugi bi i inace u tadasnjim uslovima mogao to da nabavlja, placa i bude imun na ondasnju narodnu miliciju!?
(...)
Nazalost, kada je "drzava" konacno ozbiljno shvatila problem koji se opasno nadvio nad decom sveje elite i nomenklature, stanje je postalo jos mnogo gore nekoliko godina kasnije, jer su drzava i njene Sluzbe krenuli da stite podmladak "elite" od tog zla, a obicnim smrtnicima je maksimalno priblizili, tako da je tokom 90'ih pa sve negde do "Sablje" u Srbiji gram heroina uglavnom bio najjeftiniji u Evropi!

Pa to i jeste pitanje svih pitanja: kako i zašto je u vreme diktature, u zemlji gde su policija i tajne službe imali široka saznanja i praktično odrešene ruke da u saradnji sa pravosuđem gone koga i kako hoće - kad im se kaže, i ako ih se ne spreči odozgo - dozvoljeno da se kreira narko mafija, da kroz zemlju prolaze tone droge namenjene zapadnoj Evropi, da se na kraju teške droge faktički neometano distribuiraju unutar zemlje?

Nemoj potpadati pod uticaj stereotipa, kao što imaš običaj, pa da misliš da je osamdesetih olabavljen čvrst stisak čelične pesnice narodne vlasti; to je vreme kada vlast i dalje veoma ozbiljno tretira, operativno obrađuje, i na kraju razbija uz ubistva čak i takve marginalne grupe kao što je bio levičarski "Otvoreni univerzitet", ili staljinisti okupljeni oko Vlada Dapčevića. Uz to, osamdesete predstavljaju zenit operativnog rada savezne i republičkih Službi državne bezbednosti sa emigracijom.

Godine kada javna bezbednost rutinski svaki put pred posetu rukovodilaca ili sličan događaj uredno locira, privodi i zatvara bez ikakvih pratećih papira jednog marginalca kao što je bio Stanoje Ćebić.

I onda se dozvoljavaju nesmetan uvoz i distribucija teških droga.

Kako, zašto?

Možda komitetlije nisu bile u korak s vremenom, ali verum mi profesionalci u javnoj i tajnoj bezbednosti i te kako jesu.

Kako, zašto?



anonymous anonymous 23:22 01.09.2016

Хуманизам....

.....са повезом преко очију.


Добро постављено питање :

Koja normalna država bi to uradila sama sebi


....и наравно следи... од Срђана очекиван одговор :

Kada bismo bili kadri otkriti, ne bi me čudilo da su dileri bili isti oni kojima su puna usta velikosrpstva i nominalne brige za budućnost ovog ojađenog parčeta planete.





Едит...

....зашто мрзиш Србе ???

Па, либерализовали смо трговину и укинули царине иако на штету своје привреде, продали готово све кључне ресурсе ( ускоро и пољопривредно земљиште ) декриминализовали коцкање као кривично дело и дозволили отварање више коцкарница него бурекџиница, укинули касе узајамне помоће и омогућили монопол на лихварство страним банкама, готово легализовали проституцију, алкохол се продаје и конзумира готово као кока кола, а дистрибуира се и одређени контигент наркотика.

Све како нам је наложено.

А ти се као чудиш како то да једна " суверена земља " ради то сама себи.

И оптужујеш патриоте.

Има ли већег цинизма !!!!!



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:26 02.09.2016

Re: Хуманизам....

anonymous




Едит...

....зашто мрзиш Србе ?




ne lupetaj, jarane, alaha ti. ti prvo idi da naučiš da poštuješ čoveka više od ideologije kojom si zatrovao samog sebe, pa se vrati ovde meni da držiš pridike.

edit. jako me nerviraju ljudi koji dovode u pitanje moju odanost, nakon 4 decenije, zemlji u kojoj sam rođen, živim u dužim ili kraćim intervalima, podižem svoju decu... to si uradio jer si indoktriniran svojom ideologijom, i da stvar bude lošija, sam si to sebi napravio, poput ljudi koji se navlače na iglu. banovao sam te 24h. sledeći put ćeš dobiti celu temu, i ako me konačno budeš potkačio i treći put na ovu foru, završio si sa mnom dok ti Hercegovina u meni ne oprosti nekada.
angie01 angie01 09:29 02.09.2016

Re: Хуманизам....

Све како нам је наложено.

А ти се као чудиш како то да једна " суверена земља " ради то сама себи.

И оптужујеш патриоте.


jao, izvini,...ael mozes da mi objasnis ko je nalozio i koje to patrijote pristaju da uniste sopstvenu zemlju jer im je tako nalozeno?

je l znas sta su kompradori?
urbana_gerila urbana_gerila 12:07 02.09.2016

Re: Хуманизам....

Srđan Fuchs
banovao sam te 24h.



bro, ti si latentni(?) komi: tko drukčije kaže - kleveće i laže!
angie01 angie01 12:10 02.09.2016

Re: Хуманизам....

banovao sam te 24h


pa, kako ce sad da mi razjasni dilemu?!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:35 02.09.2016

Re: Хуманизам....

angie01
banovao sam te 24h


pa, kako ce sad da mi razjasni dilemu?!


do'će sjutra, pametniji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:42 02.09.2016

Re: Хуманизам....

urbana_gerila
Srđan Fuchs
banovao sam te 24h.



bro, ti si latentni(?) komi: tko drukčije kaže - kleveće i laže!


tiću samo, to ne sme nikako da se dozna.

a breakin news today - revealed Banksy's id -

A Scottish journalist has finally solved one of the world’s great mysteries – no, not the exact ingredients that go into Colonel Sanders’ secret recipe, that came out last week, but rather the identity of the world’s most famous street artist, Banksy.

According to Craig Williams, the street artist is actually Robert “3D” Del Naja, one half of Bristol trip-hop duo, Massive Attack. And what evidence does he have to support these claims? Well, none really, but Williams’s extensive use of Google search has revealed that the appearance of numerous Banksy murals dovetails with the dates that Massive Attack have been scheduled to perform at nearby venues.

Although tenuous, Williams does list several dozen locations of Banksy’s work alongside Massive Attack’s tour dates and they do kind of match up. Add in the fact that Del Naja happens to be a respected graffiti artist himself – one that Banksy, also a Bristol native – has cited as an influence, and there might be some substance to these claims.

Or they could be completely rubbish. It’s equally as likely that Banksy is one of Massive Attack’s roadies. Who knows? And considering that Banksy is about as passé as Rage Against the Machine, does anyone honestly care?

If you do care, take a glance over Williams’s investigation in full.

But let’s not forget that it wasn’t that long ago that scientists claimed to have discovered the artist’s identity by using geographic profiling, and it wasn’t Robert Del Naja or anyone in Massive Attack for that matter. Check out who it was here.



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 07:59 03.09.2016

Re: Хуманизам....

si čekirao?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:23 05.09.2016

Re: Хуманизам....

back to an old self after the son's tragedy -

замисли исповест, "часни оче, морам вам се исповедити, нисам то учинио никада, не знам како да почнем... у мени је вера ник кејва, можете да узмете мој пиштољ и одмах одузмете себи живот, или ме саслушате до краја."




ps. хвала за подељај, нисам знао за пројекат.
zemljanin zemljanin 08:40 02.09.2016

heroin(e) vs heroin

rekoh Srki se bacio na heroine kad ono "belo"
Unfuckable Unfuckable 02:26 04.09.2016

domovina se hrani blesotom

u nemoći da okačim Tamo, kojoj i treba
staviću ovde mali kviz - ne jede 'leba

koliko foliranja i zdravog stava, hvata me jeza
stoga samo ovoliko
- izbaci uljeza:

Petar se puca pajdom
lopta se puca nogom
A Jadna Mandrilović - jogom

(pa ti banuj, lažljiva bičarko)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:43 04.09.2016

Re: domovina se hrani blesotom

Unfuckable
u nemoći da okačim Tamo, kojoj i treba
staviću ovde mali kviz - ne jede 'leba

koliko foliranja i zdravog stava, hvata me jeza
stoga samo ovoliko
- izbaci uljeza:

Petar se puca pajdom
lopta se puca nogom
A Jadna Mandrilović - jogom

(pa ti banuj, lažljiva bičarko)

ne razumem kontekst ovog komentara? kome je namenjen?
Milan Novković Milan Novković 14:32 05.09.2016

Re: domovina se hrani blesotom

ne razumem kontekst ovog komentara? kome je namenjen?

Očigledno ne tebi Srki, ti si samo dobroćudni medij(um), a i bata si.

A seka ga baš roka, baca Zen u nama baš u turbulenciju, ... ja ponekad pomislim da bi bilo lepo znati kad se dele Zen diplome, pa da to zaokružim, štikliram i idem dalje.

Al Sizif u nama nam neda mira, i iako moderna filozofija naginje i na stranu gde je Sizifovanje cool, ustaješ protiv zombifikovanih kanona, ja nikako da se odlučim sa koliko mira bih trebao i hoću da posmatram i pipkam svet oko sebe
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:47 06.09.2016

Re: domovina se hrani blesotom

Milan Novković
ne razumem kontekst ovog komentara? kome je namenjen?

Očigledno ne tebi Srki, ti si samo dobroćudni medij(um), a i bata si.

A seka ga baš roka, baca Zen u nama baš u turbulenciju, ... ja ponekad pomislim da bi bilo lepo znati kad se dele Zen diplome, pa da to zaokružim, štikliram i idem dalje.



da, da, nisam video taj post, pa mi nije bilo jasno. Zen - odeš u Zenicu duhom, pa dobiješ diplomu.

mlinarslavko mlinarslavko 09:41 04.09.2016

Heroinska kultura

O heroinu sve najgore, ali sa druge strane kad pogledas u poslednjih
50 godina imas citavu kulturu koja hvali upotrebu heroina. Muzika, filmovi, knjige, price, zatim nacin ponasanja i dr. Kod mene u gradu krajem osamdesetih i pocetkom devedesetih bukvalno je doslo do toga si ljakse ako nisi na heroinu. Srecom, imao sam drustvo koje je od detinjstva bilo u fazonu da nas boli racku za bilo cije misljenje, radili smo sta smo zeleli i mrzeli smo bilo kakvu vrstu svrstavanja u grupe. Ipak, dva drugara su nas napustila, jednostavno zeleli su da budu deo "najkul" ekipe.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:42 04.09.2016

Re: Heroinska kultura

Kod mene u gradu krajem osamdesetih i pocetkom devedesetih bukvalno je doslo do toga si ljakse ako nisi na heroinu.

znaju dileri koja će priča najbolje da prođe. i kad diler navlači klinku, prodaje ljubav i prvi put je ubode u fazonu: "ne brini, nećeš se navući...pa zar mi ne veruješ?"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:39 05.09.2016

Re: Heroinska kultura

некада сам имао свог најбољег ортака
а сада боже нека му је црна земља лака
јер био је луд а умро је ко гад
и причу о њему испричаћу вам сада
у школи ми смо били најбољи ортаци
радили шта желимо били смо лудаци
у крају смо стално правили лом
ал ја сам се извуко а он је отишо у дом


radili smo sta smo zeleli


ја сам, срећом по себе, имао довољно нераскидиво зрно љубави према себи и мистичног страха од гудре да нисам никада напустио блажено окриље техацеа, иако сам гледао како се око мене руше многобројни светови које сам волео.
anonymous anonymous 21:30 05.09.2016

Re: Heroinska kultura

BebaOdLonchara
Kod mene u gradu krajem osamdesetih i pocetkom devedesetih bukvalno je doslo do toga si ljakse ako nisi na heroinu.

znaju dileri koja će priča najbolje da prođe. i kad diler navlači klinku, prodaje ljubav i prvi put je ubode u fazonu: "ne brini, nećeš se navući...pa zar mi ne veruješ?"


Mudrost u slici i malo reči.

anonymous anonymous 22:13 04.09.2016

Aj da se ne zaustavimo baš .....

....na 66

Da razjasnimo .

Kad si mi se ti obratio , ničim izazvan sledećim komentarom :

"не мрз'мо Амер'ку иако је наше, европско, недоношче"

ps. ајд ови Французи што не воле Амере, то је некако романтично и може да прође уз кафицу и коњак, ал' овај Анонимо што мрачи. Анонимо брате, шта су ти урадили, јесу те шутнули с неког посла? си пук'о неку кинту због њи'?


ja sam ti pristojno odgovorio i objasnio zašto mislim da nisi u pravu.

Koristeći kao argument - reči.

Kada sam ja tebi postavio pitanje " zašto mrziš Srbe " imajući u vidu ovo tvoje prethodno pitanje upućeno meni, a i zbog činjenice da si za jedan kompleksan problem kao što je narkomanija insinuirao da je krivica na "onima kojima su puna usta velikosrpstva i nominalne brige za budućnost ovog ojađenog parčeta planete. " ti si odgovorio na svoj način.

Koristeći kao argument - moć koja ti je bila na raspolaganju. Banovao si me . Istina samo na 24 sata, ali uz upozorenje sa pozicije moćnika.

A ne tako davno, ti si bio taj koji je meni lepio etiketu "protototalitariste " ma šta to značilo. Bez ikakvog sličnog postupka sa moje strane.

Toliko o tome. O ideologijama i moći. O tvom i mom pristupu.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:44 04.09.2016

Re: Aj da se ne zaustavimo baš .....

definisaću ti kada se iskuliram. trenutno sam agresivan pošto sam se vratio iz Prestonice posle intenzivnih 48 sati.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:11 05.09.2016

Re: Aj da se ne zaustavimo baš .....

anonymous
....na 66

Da razjasnimo .

Kad si mi se ti obratio , ničim izazvan sledećim komentarom :

"не мрз'мо Амер'ку иако је наше, европско, недоношче"

ps. ајд ови Французи што не воле Амере, то је некако романтично и може да прође уз кафицу и коњак, ал' овај Анонимо што мрачи. Анонимо брате, шта су ти урадили, јесу те шутнули с неког посла? си пук'о неку кинту због њи'?


ja sam ti pristojno odgovorio i objasnio zašto mislim da nisi u pravu.

Koristeći kao argument - reči.

Kada sam ja tebi postavio pitanje " zašto mrziš Srbe " imajući u vidu ovo tvoje prethodno pitanje upućeno meni, a i zbog činjenice da si za jedan kompleksan problem kao što je narkomanija insinuirao da je krivica na "onima kojima su puna usta velikosrpstva i nominalne brige za budućnost ovog ojađenog parčeta planete. " ti si odgovorio na svoj način.

Koristeći kao argument - moć koja ti je bila na raspolaganju. Banovao si me . Istina samo na 24 sata, ali uz upozorenje sa pozicije moćnika.

A ne tako davno, ti si bio taj koji je meni lepio etiketu "protototalitariste " ma šta to značilo. Bez ikakvog sličnog postupka sa moje strane.

Toliko o tome. O ideologijama i moći. O tvom i mom pristupu.




нонсенс. више пута сам се уверио да људи овде, посебно тако неки који умишљају себе, неприродно инсистирају на анонимности и глуме не знам каква лудила, често емитују у простор масу пројекција, полуистина или апсолутних неистина. што се протототалитарности тиче, ти си то и сам више пута потврдио, јер је теби прихватљиво уређење где на врху пирамиде стоји једна личност. звало се то фашизам, социјализам, анархизам, уређење инкорпорације у једног човека јесте - прототалитарност. анархос, ἄναρχος, znači nemati vladara nad sobom. ти си мени рекао да ја мрзим србију и, технички, што би београђани рекли, ја сам те отерао у три лепе пичке материне јер ми нећеш ти прописивати ко сам и шта сам, и то са врло ружном и отровном пројекцијом. с друге стране, пошто сам суштински добро биће које те је некада заволело због неколицине квалитетних идеја, знао сам да ће ме срџба проћи после дан, два, три. у међувремену сам био у родном бегеу па су ме надвладале неке друге емоције уместо ових проузрокованих твојом умишљеношћу и пројектовањем лажног себе у лажну реалност, водио сам клинце... ходали смо градом први пут сви заједно, отишао сам пре доста времена као усамљеник у неизвесност великог, суровог и белог света, а гледао данас њих како раздрагано трче истим сокацима негдашње космичке осаме; а ја сам прошао, заиста, кроз капиталистичко уређење, без икогa except from Jesus alone, сам самцијат, од најимизернијег првог степеника до релативно угодне егзистенције данас.

и нисам видео сва та зла која твоја нарастајућа отровност приписује том спољашњем свету. значи, ти си као најгори лик из Платонове Пећине који трује и лаже људе да не би измакли случајно из мрачњачке репресије у којој ти можеш да реализујеш своју сумануту идеологију, те пронашли живот и светлост напољу.



ps. нисам видео тај одговор о твојим мотивима да мрачиш, а заборавио сам где је то било, па можеш да га препишеш овде, ако желиш.
emsiemsi emsiemsi 16:13 05.09.2016

Re: Aj da se ne zaustavimo baš .....

Srđan Fuchs
anonymous
....na 66

Da razjasnimo .

Kad si mi se ti obratio , ničim izazvan sledećim komentarom :

"не мрз'мо Амер'ку иако је наше, европско, недоношче"

ps. ајд ови Французи што не воле Амере, то је некако романтично и може да прође уз кафицу и коњак, ал' овај Анонимо што мрачи. Анонимо брате, шта су ти урадили, јесу те шутнули с неког посла? си пук'о неку кинту због њи'?


ja sam ti pristojno odgovorio i objasnio zašto mislim da nisi u pravu.

Koristeći kao argument - reči.

Kada sam ja tebi postavio pitanje " zašto mrziš Srbe " imajući u vidu ovo tvoje prethodno pitanje upućeno meni, a i zbog činjenice da si za jedan kompleksan problem kao što je narkomanija insinuirao da je krivica na "onima kojima su puna usta velikosrpstva i nominalne brige za budućnost ovog ojađenog parčeta planete. " ti si odgovorio na svoj način.

Koristeći kao argument - moć koja ti je bila na raspolaganju. Banovao si me . Istina samo na 24 sata, ali uz upozorenje sa pozicije moćnika.

A ne tako davno, ti si bio taj koji je meni lepio etiketu "protototalitariste " ma šta to značilo. Bez ikakvog sličnog postupka sa moje strane.

Toliko o tome. O ideologijama i moći. O tvom i mom pristupu.




нонсенс. више пута сам се уверио да људи овде, посебно тако неки који умишљају себе, неприродно инсистирају на анонимности и глуме не знам каква лудила, често емитују у простор масу пројекција, полуистина или апсолутних неистина. што се протототалитарности тиче, ти си то и сам више пута потврдио, јер је теби прихватљиво уређење где на врху пирамиде стоји једна личност. звало се то фашизам, социјализам, анархизам, уређење инкорпорације у једног човека јесте - прототалитарност. анархос, ἄναρχος, znači nemati vladara nad sobom. ти си мени рекао да ја мрзим србију и, технички, што би београђани рекли, ја сам те отерао у три лепе пичке материне јер ми нећеш ти прописивати ко сам и шта сам, и то са врло ружном и отровном пројекцијом. с друге стране, пошто сам суштински добро биће које те је некада заволело због неколицине квалитетних идеја, знао сам да ће ме срџба проћи после дан, два, три. у међувремену сам био у родном бегеу па су ме надвладале неке друге емоције уместо ових проузрокованих твојом умишљеношћу и пројектовањем лажног себе у лажну реалност, водио сам клинце... ходали смо градом први пут сви заједно, отишао сам пре доста времена као усамљеник у неизвесност великог, суровог и белог света, а гледао данас њих како раздрагано трче истим сокацима негдашње космичке осаме; а ја сам прошао, заиста, кроз капиталистичко уређење, без икогa except from Jesus alone, сам самцијат, од најимизернијег првог степеника до релативно угодне егзистенције данас.

и нисам видео сва та зла која твоја нарастајућа отровност приписује том спољашњем свету. значи, ти си као најгори лик из Платонове Пећине који трује и лаже људе да не би измакли случајно из мрачњачке репресије у којој ти можеш да реализујеш своју сумануту идеологију, те пронашли живот и светлост напољу.



ps. нисам видео тај одговор о твојим мотивима да мрачиш, а заборавио сам где је то било, па можеш да га препишеш овде, ако желиш.

Претерујеш !
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:42 05.09.2016

Re: Aj da se ne zaustavimo baš .....

iz Prestonice

Beča?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:51 06.09.2016

Re: Aj da se ne zaustavimo baš .....

emsiemsi

Претерујеш !


tišina, da i tebe ne po'apsim, sada kada mi se otvorila commie-dizna. sunce li vam žarko nesposobno (da napravite ozbiljnu državu) a večno nadrndano!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:07 06.09.2016

Re: Aj da se ne zaustavimo baš .....

BebaOdLonchara
iz Prestonice

Beča?



jbte, kako sam se rastužio u БГ-u, istovremeno sa tom milošču da vidim Fiću i Nitušku kako trčkaraju pa Kališu i Knezu - тамо где сам као клинац пре XX година мислио да стопа моја више крочити неће; naime, bio sam na nekom partiju kod bratanice, ono klinci 25-6, a sve iz jezgra od južnog bulevara do vračara i velikog bulevara - znači, atš, VI, XI i XIV bgd diplomci; koja se šabana od muzike sluša. osetio sam Frodovu tugu kada se vratio sa kraja sveta i šibanja po Mordoru kući, samo da bi video da je Šajr porobljen od strane Sarumanovih plaćenika.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana