Društvo| Kultura| Ljudska prava

NETRPELJIVOST

kukusigameni RSS / 04.09.2016. u 12:21

1378994796-5231ca6caf8f0-001-intolerance-theredlist.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Na mom prethodnom blogu došlo je do žestoke rasprave (ako se to tako može nazvati) o problemima prihvatanja doseljenih ljudi. Prvenstveno je bila reč o Beogradu, a kasnije se priča raširila sve do Njujorka.

Meni je naravno ta priča izlišna, posebno zbog toga što nosim jermensko ime i prezime, a rođen sam usred Beograda. Tačnije, ja sam DorČolac.

I baš tu na Dorćolu, od moje najranije maldosti, u onoj velikoj državi, živelo je puno nas „različitih“. Jer, kako bi Mirko Ciganin bio to što jeste da ga tako nismo zvali, kako bi Sveta Šiptar bio ono što je bio (mada čovek uopšte nije bio Albanac), kako bih ja bio Tuta Bugarin (iako nisam Bugarin), pa me i danas neki od mojih najboljih prijatelja zovu Tuta, kako bi Bosanac bio Bosanac, Crnogorac itd..

Beograd je koliko ja znam, velegrad u pravom smislu reči. Nudi svakome gostoprimstvo i naravno, pravo na različitost. Kao i svaki veliki grad, Beograd se brani, pokušavajući da zaštiti svoj „beeeeeogradski“ govor, svoje običaje i način života. S druge strane, kakav bi Beograd bio velegrad da nema i dozu prihvatanja različitosti koja se  može manifestovati i kroz različit govor, naglaske i narečja.

Svi u Beogradu imaju udruženja, osim Beograđana. I to je po meni normalno. Čačani, Užičani, Krajišnici... svi se o nekim datumima, manje ili više važnim, okupljaju i time teže da zadrže tračak svog porekla i svoje korene, koji se zaista mogu pogubiti u svakom velegradu, pa tako i u Beogradu.

Opet, u Beogradu se sve ređe čuje tipičan beogradski govor. Tome je doprinelo sve i svašta. Ne bih se zakleo da bi takvu pojavu trebalo okarakterisati kao lošu ali ni kao dobru. To je jednostavno stanje stvari. Nije Beograd jedini velegrad u koji se sliva sve moguće iz države u kojoj je glavni grad, kao što postoji i velika migracija pod uticajem proteklih ratnih događaja iz okolnih zemalja. Nije slučajno ni što je veliki deo Beograđana, zbog istih tih događaja, napustio svoj rodni grad.

A tamo, na prethodnom blogu, bila je reč o netrpeljivosti. Naravno, svuda je ima. Pitanje je koliko je ta netrpeljivost jednosmerna?! Pitanje je i zašto uvek kod onog drugog tražimo nešto loše, kopamo po zlu?! Kao i svaka druga pojava, tako i migracija stanovništva ima svoje negativne ali i pozitivne efekte. Ako neko društvo, a ovde je u pitanju Beograd, uspe da prevaziđe ove negativne efekte i u prvi plan stavi pozitivne, rezultat će biti dobar i po starosedeoce i po one koji su u Beograd mukom ili srećom došli.



Komentari (579)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tadejus tadejus 17:11 04.09.2016

Re: switch on , switch off

maksa83
docsumann

interesantni su mi oni ljudi (uglavnom crnogorci s podužim stažom življenja u Bg-u) koji u društvu zemljaka bez problema verglaju ijekavicu sa sve zavičajnim naglaskom, a u većinski bg društvu pričaju na besperkornoj ekavici.

koji je psihološki mehanizam tu po srijedi?
težnja da se ne bude različit, socijalno-kulturološko uklapanje??
da li se ovo svičovanje odvija nesvjesno ili svjesno?
na kojem dijalektu razmišljaju?

msm, imam ja neka svoja gledišta povodom navedenih pitanja, no me zanimaju vaša.




Da, sociološka, tzv. mirroring, i mislim da je nesvestan mehanizam ili polusvestan, a verujem da je mera ispoljavanja uslovljena individualnom socijalnom/verbalnom inteligencijom, sluhom. Pre nego što ovo neko proglasi ljudskom tekovinom da podsetim da i Orke imaju različite jezike i narečja, pa verujem da bi se i kod njih dešavala slična stvar kad neko zaluta u tudje jato.


Sluh nije posrijedi..
Soc inteligencija sigurno da i to kad je tumačiš kao natprosječnu urođenu želju da se dopadneš.. Dio toga je i taj mirroring.. Ali mislim da je dio i svjesna reakcija kao odgovor na priisak sredine
maksa83 maksa83 17:12 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Bosancima ni u ludilu!

Zašto? Mislim da svako domaćinstvo treba da ima po jednog, naravno ako ima uslova za držanje.
maksa83 maksa83 17:15 04.09.2016

Re: switch on , switch off

tadejus
maksa83
docsumann

interesantni su mi oni ljudi (uglavnom crnogorci s podužim stažom življenja u Bg-u) koji u društvu zemljaka bez problema verglaju ijekavicu sa sve zavičajnim naglaskom, a u većinski bg društvu pričaju na besperkornoj ekavici.

koji je psihološki mehanizam tu po srijedi?
težnja da se ne bude različit, socijalno-kulturološko uklapanje??
da li se ovo svičovanje odvija nesvjesno ili svjesno?
na kojem dijalektu razmišljaju?

msm, imam ja neka svoja gledišta povodom navedenih pitanja, no me zanimaju vaša.




Da, sociološka, tzv. mirroring, i mislim da je nesvestan mehanizam ili polusvestan, a verujem da je mera ispoljavanja uslovljena individualnom socijalnom/verbalnom inteligencijom, sluhom. Pre nego što ovo neko proglasi ljudskom tekovinom da podsetim da i Orke imaju različite jezike i narečja, pa verujem da bi se i kod njih dešavala slična stvar kad neko zaluta u tudje jato.


Sluh nije posrijedi..
Soc inteligencija sigurno da i to kad je tumačiš kao natprosječnu urođenu želju da se dopadneš.. Dio toga je i taj mirroring.. Ali mislim da je dio i svjesna reakcija kao odgovor na priisak sredine


Potpuno se ne slažem da je sve to neka aberacija, neprirodna želja, takve stvari pripisujem evolutivnim tekovinama, dakle ono - pleme, zajednica, zajedno na mamuta i protiv sabljastog tigra.
tadejus tadejus 17:23 04.09.2016

Re: switch on , switch off

maksa83
tadejus
maksa83
docsumann

interesantni su mi oni ljudi (uglavnom crnogorci s podužim stažom življenja u Bg-u) koji u društvu zemljaka bez problema verglaju ijekavicu sa sve zavičajnim naglaskom, a u većinski bg društvu pričaju na besperkornoj ekavici.

koji je psihološki mehanizam tu po srijedi?
težnja da se ne bude različit, socijalno-kulturološko uklapanje??
da li se ovo svičovanje odvija nesvjesno ili svjesno?
na kojem dijalektu razmišljaju?

msm, imam ja neka svoja gledišta povodom navedenih pitanja, no me zanimaju vaša.




Da, sociološka, tzv. mirroring, i mislim da je nesvestan mehanizam ili polusvestan, a verujem da je mera ispoljavanja uslovljena individualnom socijalnom/verbalnom inteligencijom, sluhom. Pre nego što ovo neko proglasi ljudskom tekovinom da podsetim da i Orke imaju različite jezike i narečja, pa verujem da bi se i kod njih dešavala slična stvar kad neko zaluta u tudje jato.


Sluh nije posrijedi..
Soc inteligencija sigurno da i to kad je tumačiš kao natprosječnu urođenu želju da se dopadneš.. Dio toga je i taj mirroring.. Ali mislim da je dio i svjesna reakcija kao odgovor na priisak sredine


Potpuno se ne slažem da je sve to neka aberacija, neprirodna želja, takve stvari pripisujem evolutivnim tekovinama, dakle ono - pleme, zajednica, zajedno na mamuta i protiv sabljastog tigra.


Pa naravno da one to jesu.. Samo soc inteligenciju i u sklopu nje veću od prosjeka želju da se dopadne neko ima izrežene u većoj mjeri, evo npr. ti, e neko manje, evo npr. ja..
Ja to jako lijepo primjetim i na svojoj djeci, stvar je prosto urođena
maksa83 maksa83 17:33 04.09.2016

Re: switch on , switch off

neko ima izrežene u većoj mjeri, evo npr. ti, e neko manje, evo npr. ja..

Nije da sam srećan što smo ovako brzo došli do ti i ja, samo da kažem u vezi ja da - za nekoga ko bi imao veliku želju da se dopadne (empirijski) prilično iritiram neki nemali broj ljudi. No da se ako nije problem odmaknemo od ti i ja.

Još uvek se ne slažem, mislim da su na tom brundbrundgruntgrunt lizard brain nivou dopadanje i nedopadanje apstrakcije višeg nivoa. Ako govoriš jezik gomile oko sebe tako kako ga gomila govori dobićeš svoj deo mamuta i neko će priskočiti ako te zaskoči pomenuti sabljasti tigar. Rudimenti.
docsumann docsumann 17:40 04.09.2016

Re: switch on , switch off




Da, sociološka, tzv. mirroring, i mislim da je nesvestan mehanizam ili polusvestan, a verujem da je mera ispoljavanja uslovljena individualnom socijalnom/verbalnom inteligencijom, sluhom. Pre nego što ovo neko proglasi ljudskom tekovinom da podsetim da i Orke imaju različite jezike i narečja, pa verujem da bi se i kod njih dešavala slična stvar kad neko zaluta u tudje jato

Potpuno se ne slažem da je sve to neka aberacija, neprirodna želja, takve stvari pripisujem evolutivnim tekovinama, dakle ono - pleme, zajednica, zajedno na mamuta i protiv sabljastog tigra.




maksa83 maksa83 17:43 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Tu su Orci samo proxy za prikaz evolucije video karti tj GPU-a.
tadejus tadejus 17:44 04.09.2016

Re: switch on , switch off

maksa83
neko ima izrežene u većoj mjeri, evo npr. ti, e neko manje, evo npr. ja..

Nije da sam srećan što smo ovako brzo došli do ti i ja, samo da kažem u vezi ja da - za nekoga ko bi imao veliku želju da se dopadne (empirijski) prilično iritiram neki nemali broj ljudi. No da se ako nije problem odmaknemo od ti i ja.

Još uvek se ne slažem, mislim da su na tom brundbrundgruntgrunt lizard brain nivou dopadanje i nedopadanje apstrakcije višeg nivoa. Ako govoriš jezik gomile oko sebe tako kako ga gomila govori dobićeš svoj deo mamuta i neko će priskočiti ako te zaskoči pomenuti sabljasti tigar. Rudimenti.


Pa na višem nivou apstrakcije je tačno i to da je krdu uvijek potrebno da bar jedan član krda e baš iz inata stoji okrenut leđima pa da vidi da s leđa vreba neki pećinski medvjed recimo ili kakav drugi predator ledenog doba..
Ili ako oćeš i group think može biti jednako opasan kao i haos..
Milan Novković Milan Novković 18:15 04.09.2016

Re: switch on , switch off

maksa83
Tu su Orci samo proxy za prikaz evolucije video karti tj GPU-a.

Si vido, 7 TFlops, single point doduše, toliko je, AD 2000., imao najbrži supercomp na svetu, IBM. Ispod 1000 Evra danas.

Pricing modeli, Monte Carlo, ... sve šljašti, open source uradio da se ne "zamaraš"
octopus octopus 18:16 04.09.2016

Re: switch on , switch off

docsumann

interesantni su mi oni ljudi (uglavnom crnogorci s podužim stažom življenja u Bg-u) koji u društvu zemljaka bez problema verglaju ijekavicu sa sve zavičajnim naglaskom, a u većinski bg društvu pričaju na besperkornoj ekavici.

koji je psihološki mehanizam tu po srijedi?
težnja da se ne bude različit, socijalno-kulturološko uklapanje??
da li se ovo svičovanje odvija nesvjesno ili svjesno?
na kojem dijalektu razmišljaju?

msm, imam ja neka svoja gledišta povodom navedenih pitanja, no me zanimaju vaša.

Vidi ja imam u kući takav primer. Moja majka rođena u jednom selu kod Andrijevice, završila učiteljsku u Beogradu, živi u Loznici tu i radila, priča kao da je ovde rođen.aa Međutim, čim progovori telefonom sa sestrom koja živi u Crnoj Gori odmah se prešaltuje, ili kad je išla dole automatski crnogorski.

Nemam objašnjenje zaista, mada ima drugačijih primera, jer poznajem vazda Crnogoraca koji žive ovde, u Šapcu u Beogradu, mnogi nisu promenili govor.

Voleo bih i ka kada bi neko izneo svoje mišljenjenja ja ga eto nemam.

Još ovo,kako sam odrastao u jednom selu u okolini Loznice tamo su me kao dete zvali Crnogorcem, a čim na leto odem dole, odmah počnu evo ga Gedžo Srbijanac i tako to. Jbg.


docsumann docsumann 18:16 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Još uvek se ne slažem, mislim da su na tom brundbrundgruntgrunt lizard brain nivou dopadanje i nedopadanje apstrakcije višeg nivoa. Ako govoriš jezik gomile oko sebe tako kako ga gomila govori dobićeš svoj deo mamuta i neko će priskočiti ako te zaskoči pomenuti sabljasti tigar. Rudimenti.


pitanje, da li smo usput ugradili u svoj genetski kod još pokoji mehanizam funkcionisanja na relaciji pojedinac-kolektiv.

jeste da je u pogledu klasičnih (bioloških) mehanizama evolucionog adaptiranja samo taj praistorijski period dovoljno dugo izlagao homo sapiense svom dejstvu, ali ... možda predstojeći, bolje rečeno - bučno najavljivani, evolucioni singularitet, ili čak samo njegovo približavanje (baš kao što se dejstvo središta crne rupe kao najegzemplarnijeg fizičkog singulariteta manifestuje daleko oko njega), razgrađuje i ugrađuje u naš genom nova pravila igre.

naravno, ovo je čisto spekulativno naklapanje, jer ako pretpostavljamo da neandertalci čak nisu imali ni sposobnost govora, pitanje ekavice ili ijekavice u "tom" kontekstu biva lišeno bilo kakvog značenja


Ili ako oćeš i group think može biti jednako opasan kao i haos..


chaos is not such a bad thing

ili što bi rekao rahmetli Mekena

“Chaos is what we've lost touch with. This is why it is given a bad name. It is feared by the dominant archetype of our world, which is Ego, which clenches because its existence is defined in terms of control.”



emsiemsi emsiemsi 18:18 04.09.2016

Re: switch on , switch off

maksa83
neko ima izrežene u većoj mjeri, evo npr. ti, e neko manje, evo npr. ja..

Nije da sam srećan što smo ovako brzo došli do ti i ja, samo da kažem u vezi ja da - za nekoga ko bi imao veliku želju da se dopadne (empirijski) prilično iritiram neki nemali broj ljudi. No da se ako nije problem odmaknemo od ti i ja.

Još uvek se ne slažem, mislim da su na tom brundbrundgruntgrunt lizard brain nivou dopadanje i nedopadanje apstrakcije višeg nivoa. Ako govoriš jezik gomile oko sebe tako kako ga gomila govori dobićeš svoj deo mamuta i neko će priskočiti ako te zaskoči pomenuti sabljasti tigar. Rudimenti.

То је права дискусија ... само ти и она.
Праве дискусије нема без интимизације.
docsumann docsumann 18:41 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Праве дискусије нема без интимизације.


intimizacija prebacuje težište diskusije sa riječi na Tijelo
kukusigameni kukusigameni 18:51 04.09.2016

Re: switch on , switch off

sa riječi na Tijelo




Valjda sa reči na Telo

gedza.73 gedza.73 18:51 04.09.2016

Re: switch on , switch off

evo ga Gedžo Srbijanac

Tu sam.


Taj sam driling (kako pričaš, odakle si doš'o) prošao na početku srednje (uglavnom od dece prve generacije doseljenika).
Sad, u ovim godinama, me lole bolek.

Samo mislim da je ova šorka malo ograničena. Da proširimo na visokoobrazovane protiv srednjoškolaca, selo Vs. grad, piloti i kamiondžije, dal' se martini pije mešan ili mućkan...



kukusigameni kukusigameni 18:53 04.09.2016

Re: switch on , switch off

gedza.73
Samo mislim da je ova šorka malo ograničena. Da proširimo na visokoobrazovane protiv srednjoškolaca, selo Vs. grad, piloti i kamiondžije...


Partizani Vs. Četnici?

gedza.73 gedza.73 18:59 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Partizani Vs. Četnici?

Pazi kad to uopšte nije loša ideja,
Da vidiš kako sukobljene lingvističke strane postaju saborci u borbi za kralja i Tita.


kukusigameni kukusigameni 19:06 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Evo, čist beogradski akcenat

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:10 04.09.2016

Re: switch on , switch off

gedza.73
Partizani Vs. Četnici?

Pazi kad to uopšte nije loša ideja,



A tu je i Maksa.
O bo ža va!
maksa83 maksa83 19:18 04.09.2016

Re: switch on , switch off

A tu je i Maksa.
O bo ža va!

alselone alselone 19:20 04.09.2016

Re: switch on , switch off

docsumann docsumann 19:26 04.09.2016

Re: switch on , switch off

hoochie coochie man
gedza.73
Partizani Vs. Četnici?

Pazi kad to uopšte nije loša ideja,



A tu je i Maksa.
O bo ža va!


ja bih malo da zakomplikujem stvari, razbijem tu binarnu podijelu i uvedem i crnogorske komite u igru.
kukusigameni kukusigameni 19:29 04.09.2016

Re: switch on , switch off

docsumann
hoochie coochie man
gedza.73
Partizani Vs. Četnici?

Pazi kad to uopšte nije loša ideja,



A tu je i Maksa.
O bo ža va!


ja bih malo da zakomplikujem stvari, razbijem tu binarnu podijelu i uvedem i crnogorske komite u igru.


Ih. Pa onda možemo i Vikinge.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:37 04.09.2016

Re: switch on , switch off

kukusigameni
docsumann
hoochie coochie man
gedza.73
Partizani Vs. Četnici?

Pazi kad to uopšte nije loša ideja,



A tu je i Maksa.
O bo ža va!


ja bih malo da zakomplikujem stvari, razbijem tu binarnu podijelu i uvedem i crnogorske komite u igru.


Ih. Pa onda možemo i Vikinge.


Ljudi, ajmo redom.
Da prvo razjasnimo ovo sa Dražom i Lenonom.
Sumnjivo mi je to, mnogo bre liče.
A ni Hitler se nije ubio, dokazano.

alselone alselone 19:39 04.09.2016

Re: switch on , switch off

A ni Hitler se nije ubio, dokazano.


Prica se da je na Juznom polu, uzgaja Bosance i Bugare za konacni obracun.
kukusigameni kukusigameni 19:40 04.09.2016

Re: switch on , switch off

alselone
A ni Hitler se nije ubio, dokazano.


Prica se da je na Juznom polu, uzgaja Bosance i Bugare za konacni obracun.




freehand freehand 19:46 04.09.2016

Re: switch on , switch off

maksa83
docsumann

interesantni su mi oni ljudi (uglavnom crnogorci s podužim stažom življenja u Bg-u) koji u društvu zemljaka bez problema verglaju ijekavicu sa sve zavičajnim naglaskom, a u većinski bg društvu pričaju na besperkornoj ekavici.

koji je psihološki mehanizam tu po srijedi?
težnja da se ne bude različit, socijalno-kulturološko uklapanje??
da li se ovo svičovanje odvija nesvjesno ili svjesno?
na kojem dijalektu razmišljaju?

msm, imam ja neka svoja gledišta povodom navedenih pitanja, no me zanimaju vaša.





Da, sociološka, tzv. mirroring, i mislim da je nesvestan mehanizam ili polusvestan, a verujem da je mera ispoljavanja uslovljena individualnom socijalnom/verbalnom inteligencijom, sluhom. Pre nego što ovo neko proglasi ljudskom tekovinom da podsetim da i Orke imaju različite jezike i narečja, pa verujem da bi se i kod njih dešavala slična stvar kad neko zaluta u tudje jato.


Ovo sam prvi put gledao u Zagrebu daleke '85. (Nisam se pretvarao da sam Dudek iz Gruntovca.)
Ko nije gledao - topla prepopruka. Vudi Alen u najboljem izdanju.


docsumann docsumann 19:59 04.09.2016

Re: switch on , switch off

kukusigameni
docsumann
hoochie coochie man
gedza.73
Partizani Vs. Četnici?

Pazi kad to uopšte nije loša ideja,



A tu je i Maksa.
O bo ža va!


ja bih malo da zakomplikujem stvari, razbijem tu binarnu podijelu i uvedem i crnogorske komite u igru.


Ih. Pa onda možemo i Vikinge.


odnosno, WeKings-e po angloslovenskom!
a koji od ovdašnjih naroda upotrebljava i danas izraze - a ti kralju, a ja kralju.
tako je - crnogorci, iliti - mi kraljevi.
gedza.73 gedza.73 19:59 04.09.2016

Re: switch on , switch off



Кућа Ланистера победити мора.
kukusigameni kukusigameni 20:00 04.09.2016

Re: switch on , switch off

freehand
u Zagrebu daleke '85




Si špijun?
alselone alselone 20:01 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Si špijun?

Arhivator.
freehand freehand 20:14 04.09.2016

Re: switch on , switch off

kukusigameni
freehand
u Zagrebu daleke '85




Si špijun?

Gledaj Zeliga, čobane.
A odgovaram samo sudu svoje partije.
kukusigameni kukusigameni 20:15 04.09.2016

Re: switch on , switch off

freehand
Gledaj Zeliga, čobane.


Netrpeljivost.
freehand freehand 20:17 04.09.2016

Re: switch on , switch off

kukusigameni
freehand
Gledaj Zeliga, čobane.


Netrpeljivost.

Kako čovek da bude trpeljiv prema jermenskim Srbima posle svega što su nam uradili? Ajd kaži sam?
kukusigameni kukusigameni 20:18 04.09.2016

Re: switch on , switch off

freehand
kukusigameni
freehand
Gledaj Zeliga, čobane.


Netrpeljivost.

Kako čovek da bude trpeljiv prema jermenskim Srbima posle svega što su nam uradili? Ajd kaži sam?


Evo, nisam pametan.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:20 04.09.2016

Re: switch on , switch off

odnosno, WeKings-e po angloslovenskom!


ćuti jebote, prizvaćeš omegu a onda smo najebali!
zilikaka zilikaka 21:59 04.09.2016

Re: switch on , switch off

msm, imam ja neka svoja gledišta povodom navedenih pitanja, no me zanimaju vaša.

Mi smo u vreme studiranja petkom popodne sedali u jedna kola i zajedno odlazili kući i tad počinjali da međusobno govorimo načinom i izrazima koje teško da su i naše babe koristile.

Interesantno, to se nije ponavljalo ni kad se sretnemo u rodnom gradu, ni ponedeljkom ujutro kad bismo smo se vraćali, pa ja to tumačim kao vid nostalgije.
zilikaka zilikaka 22:19 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Samo mislim da je ova šorka malo ograničena. Da proširimo na visokoobrazovane protiv srednjoškolaca, selo Vs. grad, piloti i kamiondžije...


Partizani Vs. Četnici?


Torte il urmašice?

Nego, moram odati priznanje suprotnoj školi mišljenja.
Jeli letos kolače od sorte suprotnog tabora - da ti pamet stane.
Doduše, nije ni čudo kad su sirovine bile tipa: smokve+suvo grožđe+badem+orasi+...il opet nešto slično pa s pistaćima...
Načelo alve, al voćne, libanske.

...da je potrajalo, malo falilo a da potpuno pokleknem u uverenjima i pređem na kontra stranu.
blogovatelj blogovatelj 22:47 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Da, sociološka, tzv. mirroring, i mislim da je nesvestan mehanizam ili polusvestan, a verujem da je mera ispoljavanja uslovljena individualnom socijalnom/verbalnom inteligencijom, sluhom.


Pogotovo kod ljudi koji su kao deca boravili u različitim sredinama ovo ide lako.
Moja svastika je odrasla u Zenici i kad sam je upoznao pričala je čistokrvni jaranski. Kasnije se kao izbeglica preselila u Sombor, morala je, jelte. Dođem ja u Sombor, a ona parla pedigrirani somborski. Prva dva dana sam mislio da se zeza, onda vidim da nije zez, nego tako priča. Pitam je u čemu je fora, a ona mi objasni da je kao dete prosvetnih radnika dva meseca godišnje od najranijeg detinjstva provodila u Somboru i podsvesno tu priča somborski. Za razliku od nje, moja gospođa recimo nikada tako nešto nije radila, ali čitavog života je imala neprovaljiv naglasak, jer joj je otac Užičanin, majka Bunjevka a odrasla je u Zenici i pričala je mešavinu svega toga. Sad je već taj zenički faktor izgubljen, a i užički se smanjio.
Mene nisu mogli da provale Makedonci da nisam Ohriđanin dok god sam dva meseca godišnje boravio tamo. Sada već mogu. Verovatno kad bih otišao u Makedoniju na duži period da bi mi se to vratilo. Jer sem procesa govora, tu neminovno ima ogroman uticaj i proces slušanja.
angie01 angie01 23:25 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Jer sem procesa govora, tu neminovno ima ogroman uticaj i proces slušanja.


sutra ljudi, ima neka alaudza da nas strefi, evo dala blogiju preporuku,....

pa samo se o tome radi, bozemeprosti, ko da je to nenormalno,....pa svaka sredina u kojoj duze boravis zakaci se za tebe, to je prirodan proces, sve ostalo je proseravanje.
angie01 angie01 23:27 04.09.2016

Re: switch on , switch off

Torte il urmašice?


pa to nije taj rad- urmasice i madjarice- ne ili/ili:)
49 41 49 41 23:35 04.09.2016

Re: switch on , switch off

zilikaka
Samo mislim da je ova šorka malo ograničena. Da proširimo na visokoobrazovane protiv srednjoškolaca, selo Vs. grad, piloti i kamiondžije...


Partizani Vs. Četnici?


Torte il urmašice?

Nego, moram odati priznanje suprotnoj školi mišljenja.
Jeli letos kolače od sorte suprotnog tabora - da ti pamet stane.
Doduše, nije ni čudo kad su sirovine bile tipa: smokve+suvo grožđe+badem+orasi+...il opet nešto slično pa s pistaćima...
Načelo alve, al voćne, libanske.

...da je potrajalo, malo falilo a da potpuno pokleknem u uverenjima i pređem na kontra stranu.


Zaj...bi novotarije.

Jel' moze jedna strudla sa makom od Melanije iz Perleza?!?
Zivela u kuci preko puta, ja je zapamtio po njenim studlama.
Malo je "zanosila" kad se vracala iz Perleza, al' mi nismo nesto obracali paznju na to.

Strudle, njene strudle sa makom.

Da me ubijes, ako znam gde joj je taj Perlez bio?!?
vcucko vcucko 23:43 04.09.2016

Re: switch on , switch off

docsumann

interesantni su mi oni ljudi (uglavnom crnogorci s podužim stažom življenja u Bg-u) koji u društvu zemljaka bez problema verglaju ijekavicu sa sve zavičajnim naglaskom, a u većinski bg društvu pričaju na besperkornoj ekavici.

koji je psihološki mehanizam tu po srijedi?
težnja da se ne bude različit, socijalno-kulturološko uklapanje??
da li se ovo svičovanje odvija nesvjesno ili svjesno?
na kojem dijalektu razmišljaju?

msm, imam ja neka svoja gledišta povodom navedenih pitanja, no me zanimaju vaša.


Meni to nekako ispada jedino normalno, kako god okreneš.

Podelio sam život popola, tamo i ovde. Kako razmišljam? Nebitno, ali uglavnom na srpskoj ekavici. Pravo pitanje je: na kom jeziku sanjam. Kako kad, zavisi gde me odvede san. Od onih kojih se sećam, recimo lapo-lapo. Neki put se jasno sećam da u snu nikad nisam ni napustio Kvarner i da su Beograd i Srbija neki dalek, nepoznat i egzotičan pojam. Drugi put, opet, ne znam da postoji život van Belgrade City Limits, a Gornji Jadran sam prvi i jedini put video kao dete, na nekom sindikalnom letovanju; da, i verujem da ljudi koji žive na moru ne mogu da imaju problema sa bronhitisom

Ono konkretno pitanje (psihološki mehanizam) - definitivno bih bio smešan sam sebi da:
- nekog iz Rijeke /Opatije smaram ekavicom,
- po Beogradu pozdravljam sa "kade si, ćo".
I jedno i drugo bi bilo, recimo, isfolirano i pretenciozno.

U principu, što je čovek iz veće vukojebine (što nema nužno veze sa veličinom mesta, čak štaviše), to mu je teže da menja i prilagođava govor, ali i više izigrava jezičku policiju kad je sa one druge strane.
blogovatelj blogovatelj 03:21 05.09.2016

Re: switch on , switch off

sutra ljudi, ima neka alaudza da nas strefi, evo dala blogiju preporuku,....




PS. Al me naložila. Još uvek imam nula preporuka.
tess tess 05:04 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Ono konkretno pitanje (psihološki mehanizam) - definitivno bih bio smešan sam sebi da:
- nekog iz Rijeke /Opatije smaram ekavicom,
- po Beogradu pozdravljam sa "kade si, ćo".
I jedno i drugo bi bilo, recimo, isfolirano i pretenciozno.

U principu, što je čovek iz veće vukojebine (što nema nužno veze sa veličinom mesta, čak štaviše), to mu je teže da menja i prilagođava govor, ali i više izigrava jezičku policiju kad je sa one druge strane.



Komentar je šik-propast. Kao kad Titanik tone - orkestar svira.

Šta si ti nama rekao?

1. Da bi bio sam sebi smiješan? - kako li su ti onda drugi smiješni (?), pitam..

2. Da oni koji nisu šik kao ti (Jadran-Beograd) da su iz vukojebina (vuko i vučico- jebci), dalje detaljiraš da vukojebina ne znači neka čuka nebu pod oblakom - vise tri kuće na grani na vr' planinčuge - ne, već da je to cenim duhovna zatucanost? Okej.

Ako su oni koji ne prelaze lako na drugi dijalekt, izgovor - il kako god - duhovno zatucani, šta pokreće ljude koji nešto čine (nesvjesno, nije to samo dar, nije uslov) da ne bi bili smiješni sami sebi? - Strah, možda?

Da li je strah uzrok svemu?
1. od različitosti
2. od nepoznatog
3. od podsmjeha

Koliko njih iz tog straha (izopćenja iz zajednice) prelaze na (ij)ekavski (nesvjesno strah ugleda svjetlost dana - i postane izuzetnost).

Dalje, fenomen Ex-Yu (a nije da toga nema, predrasuda i šovinizma od grada do grada i od pokrajine do pokrajine i u tzv samosvjesnijim društvima i među Germanima, ima kako nema, i među Bosancima ima međeda, ima kako nema) - i sukob Hr-Srb (ijekavski-ekavski pričaš li mala ili mali i čij/a si ti?) i koliko taj suživot jeste imao lice i naličje - mi bi najbolje uporedili sa djecom rođenom nakon rata  i van Balkana. Kako? Pa govore maternji jezik, i po tri jezika uz njega i nemaju pojma o čemu mi ovde pričamo i što..tj svako priča svoj (ij)ekavski i ne šalta se tamo vamo da ne bi bio sam sebi smiješan..

Kako neskromno reče Thomas Mann "Gdje sam ja - tu je i Njemačka", u vukojebini u Kaliforniji, hm, mora da je imao krizu identiteta, šta drugo..da, vratio se u Švajcarsku da umre, ko fol nije njemu do umiranja u vukojebini Kaliforniji..

I tako dalje.
angie01 angie01 07:15 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Al me naložila.


e, majkemi jesam, sad sam se vratila, da probam ponovo- jer ako ga ukacilo, nece, opet- kada ono, ponovo pozelene,...da l zbog mene ili mog zaketa
,...tako da je preporuka tu....sem ako program automatski anulira moje preporuke tebi:).
zilikaka zilikaka 07:50 05.09.2016

Re: switch on , switch off

49 41
zilikaka
Samo mislim da je ova šorka malo ograničena. Da proširimo na visokoobrazovane protiv srednjoškolaca, selo Vs. grad, piloti i kamiondžije...


Partizani Vs. Četnici?


Torte il urmašice?

Nego, moram odati priznanje suprotnoj školi mišljenja.
Jeli letos kolače od sorte suprotnog tabora - da ti pamet stane.
Doduše, nije ni čudo kad su sirovine bile tipa: smokve+suvo grožđe+badem+orasi+...il opet nešto slično pa s pistaćima...
Načelo alve, al voćne, libanske.

...da je potrajalo, malo falilo a da potpuno pokleknem u uverenjima i pređem na kontra stranu.


Zaj...bi novotarije.

Jel' moze jedna strudla sa makom od Melanije iz Perleza?!?
Zivela u kuci preko puta, ja je zapamtio po njenim studlama.
Malo je "zanosila" kad se vracala iz Perleza, al' mi nismo nesto obracali paznju na to.

Strudle, njene strudle sa makom.

Da me ubijes, ako znam gde joj je taj Perlez bio?!?

Ne znaš di je Perlez?
Strašno!

zilikaka zilikaka 07:52 05.09.2016

Re: switch on , switch off

blogovatelj
sutra ljudi, ima neka alaudza da nas strefi, evo dala blogiju preporuku,....




PS. Al me naložila. Još uvek imam nula preporuka.

Evo, ću ti i ja lupim jednu, da ne drečiš.
maksa83 maksa83 07:56 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Jel' moze jedna strudla sa makom od Melanije iz Perleza?!?
Ne znaš di je Perlez?

Meni je luđe što je neko od Melanije iz Perleza napravio štrudlu.
tadejus tadejus 08:11 05.09.2016

Re: switch on , switch off

angie01
Jer sem procesa govora, tu neminovno ima ogroman uticaj i proces slušanja.

pa samo se o tome radi, bozemeprosti, ko da je to nenormalno,....pa svaka sredina u kojoj duze boravis zakaci se za tebe, to je prirodan proces, sve ostalo je proseravanje.


ne uopšte se o tome ne radi, ni najmanje..
pa naravno da sam i ja prihvatila većinu beogradskog izgovora i gotovo sve izraze, pa mi sada zvuči neprirodno da kažem vrhnje, puter i mrkva umjesto pavlaka, maslac i šargarepa..
ajde puter mi je jedino ostlao da mogu i ovako i onako..
ali se moja bosanština i dalje prepozna već oko pete izgovorene riječi, i u rečenicama u kojima nema ijekavice, i može je prepoznati svako a ovaj tasin profa bi me locirao i preciznije (mada bi imao tough job pošto se kod mene sada pomiješalo mnogo dijalekata)..
zašto ne znam, prosto je tako..
i većina ljudi na to neće uopšte reagovati, ako su i sami iz bosne pitaće odakle sam, pa onda i oni reći odakle su oni, ako nisu obično neće ništa ni reći, bar ne u prvom susretu..
ali jedan nemali broj (ne znam koji procenat ja cjenim da je 5-10%) će reagovati vrlo otrovno, često i ničim izazvan..
ti ćeš recimo nakon nekog perioda hinjenja tolerancije da izbaciš rant o onima koji tu dolaze ispičkematerine (citiram), otimaju poslove i gade okolinu i nek se vrate već gdje da dalje ne elaboriram..
i ti nisi u tome usamljen slučaj..
a ogromna većina će se praviti da to nije primjetila..
samo će ti bosanac reći da si kreten..
ostali ne..
ostali će kao zbijati šalu, kao pa podrazumijeva se to da je to glupo ali avaj ne podrazumijeva se..
za solidan broj njih se uopšte ne podrazumijeva
freehand freehand 08:18 05.09.2016

Re: switch on , switch off

ostali ne..

Hoću ja. Na redovnoj bazi, i naročito ako se niko ne javi, na svaki slučaj bilo koje vrste diskriminacije. I ovde ne mislim na Endži nego na svakog ko se lati domaći/dođoši dihotomije, ovde i u rl.
Kao i kod benavljenja tu ne pravim razliku između dijalekata. Glupost je glupost bez obzira da li tom prilikom kolega Krpan, na primer, koristti ekavicu ili ijekavicu, i bez obzira da li tu ijekavicu štimuje na banjalučki ili purgerski.
alselone alselone 08:25 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Na redovnoj bazi

Sta znaci ovo na srpskom jeziku?
zilikaka zilikaka 08:26 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Čekaj sad, ako će ti samo Bosanac reći da si kreten, el on onda pozitivac il negativac?
I što samo Bosanac.

Ako bi se ti opustila, ja bih ti rekla da u Banatu, i uopšte u Vojvodini ljudi slabo znaju razlike, pa svu ijekavicu trpaju medj. BoCance. Često i crnogorsku.
Načelno, ovde postoji vrlo gruba podela onih koji govore drugačijim dijalektom. Ekavica=Srbijanac, ijekavica= BoCanac. Trećeg nema.
Jukie Jukie 08:27 05.09.2016

Re: switch on , switch off

49 41

Da me ubijes, ako znam gde joj je taj Perlez bio?!?


Blizu Čente

Beše jednom lepa Kata
iz Perleza blizu Čente
lepa kao sa plakata
pa i lepša na momente
Imala je rusu kosu
nekad plavu, nekad crnu,
kao plast u senokosu
kao gnezdo al na trnu.
Imala je lepa Kata
uz lepotu sto dukata
pa je bila tatamata
za sve momke iz Banata
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:29 05.09.2016

Re: switch on , switch off

kukusigameni
Evo, čist beogradski akcenat

Можда ће Таса, са својим познавањем акцентологије и дијалектологије, да проанализира мало овај говор, ако то још увек није табу.
maksa83 maksa83 08:31 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Можда ће Таса, са својим познавањем акцентологије и дијалектологије, да проанализира мало овај говор, ако то још увек није табу.

Dok se Tasa ne javi, evo šta kažu NSA lingvisti.
tadejus tadejus 08:45 05.09.2016

Re: switch on , switch off

zilikaka
Čekaj sad, ako će ti samo Bosanac reći da si kreten, el on onda pozitivac il negativac?I što samo Bosanac.Ako bi se ti opustila, ja bih ti rekla da u Banatu, i uopšte u Vojvodini ljudi slabo znaju razlike, pa svu ijekavicu trpaju medj. BoCance. Često i crnogorsku.Načelno, ovde postoji vrlo gruba podela onih koji govore drugačijim dijalektom. Ekavica=Srbijanac, ijekavica= BoCanac. Trećeg nema.


ne pratiš fabulu..
samo je bosanac ovde poznat kao predator andji uvijeno rekao da je budala..
niko drugi..
kuku ju je i otvoreno branio..

za Banat ne znam za Bačku znam da se odlično zna ko je Bosanac, ko Crnogorac, a ko domaći i za domaće se pride zna ko su, šta su i odakle su do 10 generacija unazad..
ali miran svijet, tamo se sigurno nikome na ulici neće vikati da ide bilo kuda
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:56 05.09.2016

Re: switch on , switch off

pa naravno da sam i ja prihvatila većinu beogradskog izgovora i gotovo sve izraze, pa mi sada zvuči neprirodno da kažem vrhnje, puter i mrkva umjesto pavlaka, maslac i šargarepa..
ajde puter mi je jedino ostlao da mogu i ovako i onako..

У мом детињству се у Београду говорило милерам, путер и шаргарепа (све три туђице), а данас кажем павлака, маслац и мрква (мада ми се омакну понекад путер и шаргарепа).
freehand freehand 08:57 05.09.2016

Re: switch on , switch off

У мом детињству се у Београду говорило милерам, путер и шаргарепа (све три туђице), а данас кажем павлака, маслац и мрква (мада ми се омакну понекад путер и шаргарепа).

U mom detinjstvu se govorilo mas i leba (sa solju ili šećerom) i šangarepa.
Doduše, nije bilo u Beogradu.
tess tess 09:15 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Čekaj sad, ako će ti samo Bosanac reći da si kreten, el on onda pozitivac il negativac?
I što samo Bosanac.

Pazi, dobro si ti pitanje postavila.

:))

Tadejus, kratko, kako sam shvatila putuješ u London. I to je kul. Izravnaj te račune sa sobom i Srbijom. Ostavi iza sebe prijateljstva - mora da si neko stekla - održi poneko i idi dalje.

Ne znam šta bih ti rekla, više.

p.s. na Angie ne obraćaj pažnju, njoj je tvoje "svi smrde" (iako ne znamo kako si samo Beograđane legitimisala) kao kec na desetku jer je skapirala (kilava i nesalomiva) da ti nisi od onih (kao predatortz i ja) koje blokira tj poklopi "Karadžićem, Mladićem, Srebrenicom", našla bi ona tebi već nešto.. i prerasti te finte, kako da ti dočaram, visoka si 1.83 čovječe. :)
- reče moj sin "Ovaj svijet je napravljen za male Napoleone", visok 1.92 ima 16 god i nažuljali mu nasloni u autiću leđa, išao sa drugarima na vašar u selu. :)
cassiopeia cassiopeia 09:22 05.09.2016

Re: switch on , switch off

principessa_etrusca
pa naravno da sam i ja prihvatila većinu beogradskog izgovora i gotovo sve izraze, pa mi sada zvuči neprirodno da kažem vrhnje, puter i mrkva umjesto pavlaka, maslac i šargarepa..
ajde puter mi je jedino ostlao da mogu i ovako i onako..

У мом детињству се у Београду говорило милерам, путер и шаргарепа (све три туђице), а данас кажем павлака, маслац и мрква (мада ми се омакну понекад путер и шаргарепа).


Mileram je mileram, a pavlaka je pavlaka

kukusigameni kukusigameni 09:27 05.09.2016

Re: switch on , switch off

cassiopeia
principessa_etrusca
pa naravno da sam i ja prihvatila većinu beogradskog izgovora i gotovo sve izraze, pa mi sada zvuči neprirodno da kažem vrhnje, puter i mrkva umjesto pavlaka, maslac i šargarepa..
ajde puter mi je jedino ostlao da mogu i ovako i onako..

У мом детињству се у Београду говорило милерам, путер и шаргарепа (све три туђице), а данас кажем павлака, маслац и мрква (мада ми се омакну понекад путер и шаргарепа).


Mileram je mileram, a pavlaka je pavlaka



Mileram, mileram.

freehand freehand 09:32 05.09.2016

Re: switch on , switch off

kukusigameni
cassiopeia
principessa_etrusca
pa naravno da sam i ja prihvatila većinu beogradskog izgovora i gotovo sve izraze, pa mi sada zvuči neprirodno da kažem vrhnje, puter i mrkva umjesto pavlaka, maslac i šargarepa..
ajde puter mi je jedino ostlao da mogu i ovako i onako..

У мом детињству се у Београду говорило милерам, путер и шаргарепа (све три туђице), а данас кажем павлака, маслац и мрква (мада ми се омакну понекад путер и шаргарепа).


Mileram je mileram, a pavlaka je pavlaka



Mileram, mileram.



Ubiše nam ovi Jermenci jezik.
Valjda - mileram, mileraš, milera...
tadejus tadejus 09:48 05.09.2016

Re: switch on , switch off

tess
Tadejus, kratko, kako sam shvatila putuješ u London. I to je kul. Izravnaj te račune sa sobom i Srbijom. Ostavi iza sebe prijateljstva - mora da si neko stekla - održi poneko i idi dalje.Ne znam šta bih ti rekla, više.p.s. na Angie ne obraćaj pažnju, njoj je tvoje "svi smrde" (iako ne znamo kako si samo Beograđane legitimisala) kao kec na desetku jer je skapirala (kilava i nesalomiva) da ti nisi od onih (kao predatortz i ja) koje blokira tj poklopi "Karadžićem, Mladićem, Srebrenicom", našla bi ona tebi već nešto.. i prerasti te finte, kako da ti dočaram, visoka si 1.83 čovječe. :)- reče moj sin "Ovaj svijet je stvoren za male Napoleone", visok 1.92 ima 16 god i nažuljali mu nasloni u autiću leđa, išao sa drugarima na vašar u selu. :)



ne poznajemo se.. ne razumiješ ni mene ni moje okolnosti niti ja imam želje da ti ih objašnjavam..
o Srbiji i njenim građanima imam jako lijepo mišljenje, izuzetno sam dobro primljena, sama država me je zaista tretirala kao dobrodošlu i u svemu ravnopravnu pa čak i sa ponekom preferencijom (desilo mi se recimo jednom da mi je mama bila u posjeti i slomila ruku, i odemo na Banjicu, oni je tamo okrpe, nije bilo ništa strašno, i sad ja da platim oni ljudi neće da prime, pitali su imamo li knjižicu RS, nisamo imali, i nisu htjeli da čuju za plaćanje, sad istina to malo govori i o javašluku u upravljanju javnim sredstvima ali eto i jeste neki znak dobre volje prema prekodrincima)..
i mimo toga zaista sam se ovde osjećala dobrodošlo i nailazila na presusretljivost i toplinu apsolutno svugdje, na poslu, na pijaci, u prodavnici, u vrtiću, školi.. sve u svemu kao kod kuće u mnogo čemu..
ali je bilo i incidenata koje zaista ja ne mogu nikako da progutam kao, pa eto dešava se..
ne bi trebalo da se dešava i kad se desi ne bi trbalo da ostali na to slegnu ramenima i nalaze opravdanja..
to je ružna mrlja..
daleko od toga da ću ja sad to sebi zabilježiti kao razlog što ja sad ne voilm Srbiju ili Beograd ili bilo šta..
ali pamtim i to nažalost i voljela bih da ljudi na priču o tome ne reaguju sa nemamo mi pojma, mi nikad čuli, to sigurno nije istina itd. itsl.
na kraju evo i na ovom mjestu ja ne pamtim za ovih 8 godina da mi je iko pokušao spustiti na temu porjekla osim andje..
to jeste zanemarljiv procenat..
i presjek priče jeste da je Beograd grad tolerantnih ljudi u kome se može živjeti opušteno i kad nisi domaći..
ali ima i budala i od budala se prosto treba distancirati a ne poricati..
sad može biti da je prosto Srbima prekipilo da im neko stalno ukazuje i pokazuje kako su homofobi, ksenofobi, mizogini i uopšte necivilizovani pa ih stalno treba pucati po prstima..
slažem se..
a opet..
iz nekog razloga lament bosanaca ne prolazi, nije samo ovde na blogu, to je tako u svakom većem društvu, i ja se nadam da će to vremenom da odumre
tess tess 10:29 05.09.2016

Re: switch on , switch off

ne poznajemo se.

Ajdee. :)

E, ako se ovo ne pretvori u neku seansu - da pažljivo obilazimo oko tebe i saznamo tvoju priču, ništa nismo uradili..

Kako da ti kažem - a da nisam gruba - mene tvoja priča ne interesuje. Niti da te (u)poznajem, a nije da nema tu njih par na blogu koje ne bih upoznala jednog lijepog dana. Možda.

Svi mi imamo priču. Svi mi imamo i senzibilitet i pogrešan gard i pravi izbor i pad i po nekog Napoleona i diskriminaciju i nepravdu i šta znam..
I ima i gorih sudbina od naših. Težih.
Eno, čitam, Ana je imala nesreću, polomila se i bila u gipsu..i to je sudbina, nečija.

Tvoje komentare i ne pratim - ne razumijem se i ne interesuje me ekonomija i ne volim malo slovo s početka rečenice (sem ako nije Urbani u pitanju) - shvatila sam da imaš troje djece, da postizavaš sve kao velika, da te zezaju radi ijekavskog i etc - I evo sad kažeš da je to lament..a meni prvo pade na pamet "našla si crkvu u kojoj ćeš se Bogu moliti", šta tačno očekuješ od ovih ljudi ovde? Da priznaju da im nekad došljaci idu na živce, da ne vole ijekavski, da te podrže, da izađu na ulice, da se poneki antifašist - recimo kao Krkar - polije benzinom i spali za tebe i za nepravdu u svijetu, šta tačno? Bilo bi ti lakše da suosjećaju? Nemam pojma šta, ozbiljno..

I samo malo, ček, prije koji min sam suosjećala sa novim đakom iz razreda mog sina, migrantom - i došao je neki crnac koji je isto visok kao on pa mu drago..

Da se ne  nastavljam - dobro je da imaš dobra iskustva iz Srbije - drago nam je svima što imaš, drago kao kad dođe crnac iste visine u razred - i razumijem da si pod stresom iznosila samo loša, sve fucking razumijem..

Odoh, počela mi godina.
:)
kukusigameni kukusigameni 10:32 05.09.2016

Re: switch on , switch off

tess
da se poneki antifašist - recimo kao Krkar - polije benzinom spali za tebe i za nepravdu u svijetu


Ovo uopšte nije loša ideja.
vcucko vcucko 10:34 05.09.2016

Re: switch on , switch off

tess
Ono konkretno pitanje (psihološki mehanizam) - definitivno bih bio smešan sam sebi da:
- nekog iz Rijeke /Opatije smaram ekavicom,
- po Beogradu pozdravljam sa "kade si, ćo".
I jedno i drugo bi bilo, recimo, isfolirano i pretenciozno.

U principu, što je čovek iz veće vukojebine (što nema nužno veze sa veličinom mesta, čak štaviše), to mu je teže da menja i prilagođava govor, ali i više izigrava jezičku policiju kad je sa one druge strane.



Komentar je šik-propast. Kao kad Titanik tone - orkestar svira.

Šta si ti nama rekao?

1. Da bi bio sam sebi smiješan? - kako li su ti onda drugi smiješni (?), pitam..

2. Da oni koji nisu šik kao ti (Jadran-Beograd) da su iz vukojebina (vuko i vučico- jebci), dalje detaljiraš da vukojebina ne znači neka čuka nebu pod oblakom - vise tri kuće na grani na vr' planinčuge - ne, već da je to cenim duhovna zatucanost? Okej.

Ako su oni koji ne prelaze lako na drugi dijalekt, izgovor - il kako god - duhovno zatucani, šta pokreće ljude koji nešto čine (nesvjesno, nije to samo dar, nije uslov) da ne bi bili smiješni sami sebi? - Strah, možda?

Da li je strah uzrok svemu?
1. od različitosti
2. od nepoznatog
3. od podsmjeha

Koliko njih iz tog straha (izopćenja iz zajednice) prelaze na (ij)ekavski (nesvjesno strah ugleda svjetlost dana - i postane izuzetnost).

Dalje, fenomen Ex-Yu (a nije da toga nema, predrasuda i šovinizma od grada do grada i od pokrajine do pokrajine i u tzv samosvjesnijim društvima i među Germanima, ima kako nema, i među Bosancima ima međeda, ima kako nema) - i sukob Hr-Srb (ijekavski-ekavski pričaš li mala ili mali i čij/a si ti?) i koliko taj suživot jeste imao lice i naličje - mi bi najbolje uporedili sa djecom rođenom nakon rata  i van Balkana. Kako? Pa govore maternji jezik, i po tri jezika uz njega i nemaju pojma o čemu mi ovde pričamo i što..tj svako priča svoj (ij)ekavski i ne šalta se tamo vamo da ne bi bio sam sebi smiješan..

Kako neskromno reče Thomas Mann "Gdje sam ja - tu je i Njemačka", u vukojebini u Kaliforniji, hm, mora da je imao krizu identiteta, šta drugo..da, vratio se u Švajcarsku da umre, ko fol nije njemu do umiranja u vukojebini Kaliforniji..

I tako dalje.

Iso iz an-Nasire, šta ti sve ovd(j)e napriča.
Inače, ne verujem da bih rekao "ovdje"; iš'o bi' do kraja, rek'o bi "ođe", e da vidim ko ima protiv, 'bem li mu krušnu mrvu

Da, ima sm(ij)ešnih govora, izgovora, nar(j)ečja, dijalekata. Akcenata. Bar meni, ali sasvim sam otvoren za dvosmernu komunikaciju u ovom pravcu

I nije problem što nažalost ima krajeva (ne tako malo i ne tako malih) gde ljudi generacijama nemaju drugog izbora nego da u šumi izvlače trupce do prvog puta. Pa, Bože mi oprosti, kad progovore to više zvuči na lavež nego na čeljadeći. Ne, nisam pisao o tome, ti ljudi imaju dosta svoje muke da ih ja handrim oko jezika. Ne znam ni ko bi mogao da pročita tako nešto iz gornjeg komentara, ali ima nas svakakvih.

Baš naprotiv. Ponavljam: najveći vukojebinci nisu ti, nego oni što misle da je njihova palanka-čaršija-šta god centar poznatog sveta, da je jedini životni cilj svih ostalih da nasele (isprljaju, opogane, dodaj po izboru) tu njihovu palanku-čaršiju-šta god i da iskvare njihov Bogom dani palančki-čaršijski-šta god govor. Takvih je pun tzv. "Region Zapadnog Balkana" ili kako nas već zovu, mada ne bi' ja tu puno ograničav'o , takvih je puna Evropa per se. Samo nek' padne standard za koji procenat, eto njih gore, živa bila pa vid(j)ela.

Čuj šik
freehand freehand 10:35 05.09.2016

Re: switch on , switch off

kukusigameni
tess
da se poneki antifašist - recimo kao Krkar - polije benzinom spali za tebe i za nepravdu u svijetu


Ovo uopšte nije loša ideja.

Da se samospali Krkar ili antifašist?
angie01 angie01 10:35 05.09.2016

Re: switch on , switch off

i ćeš recimo nakon nekog perioda hinjenja tolerancije


pazi, stvarno ne mogu da verujem da ovaj tvoj bezobrazluk ima nastavaka- posle onoliko istih krugova,...pa ko normalan to moze da odvoza-ili imas snimljenu beskonacnu traku,...

...sto se mene tice- izvini me,....nisam zainteresovana da me davis budalastinama.
angie01 angie01 10:52 05.09.2016

Re: switch on , switch off

temu porjekla osim andje..








samo je bosanac ovde poznat kao predator andji uvijeno rekao da je budala..
niko drugi..


je l bi mozda pomoglo da popricas s nekim,...ako bi taj neko uopste uspeo da dodje do reci...ovo je bilo samo, jer sam altruista,....iako je jasno da pomoci nema.
tadejus tadejus 11:16 05.09.2016

Re: switch on , switch off

tess
meni prvo pade na pamet "našla si crkvu u kojoj ćeš se Bogu moliti", šta tačno očekuješ od ovih ljudi ovde? Da priznaju da im nekad došljaci idu na živce, da ne vole ijekavski, da te podrže, da izađu na ulice, da se poneki antifašist - recimo kao Krkar - polije benzinom spali za tebe i za nepravdu u svijetu, šta tačno? Bilo bi ti lakše da suosjećaju? Nemam pojma šta, ozbiljno..


zato ti i rekoh da me ne razumiješ..
da, ja sam od blogozajednice očekivala osudu prakse spočitavanja ljudima porjekla..
ja ne mislim da su ljudi na blogu primitivne, šovinističke budale, da to mislim na kraj pameti mi ne bi bilo da tu trošim vrijeme..
i to je to
tadejus tadejus 11:24 05.09.2016

Re: switch on , switch off

angie01
pazi, stvarno ne mogu da verujem da ovaj tvoj bezobrazluk ima nastavaka- posle onoliko istih krugova,...pa ko normalan to moze da odvoza-ili imas snimljenu beskonacnu traku,......sto se mene tice- izvini me,....nisam zainteresovana da me davis budalastinama.


pa znaš kako kad ispovrneš rant ovog sadržaja
ups, kom Andjinom, preplavilo to, pa preliva, pa jos nabedjuje da su starosedeoci lijeni i prljavi,...a i sve to zna bolje, kako je gde, kako treba, ne znam kako smo dosad preziveli, bona, ne pitaj, cista sreca,...a recimo za posao ii bilo kakve normalne "benfite", nema za ove prljave i lijene,....ili za Kosovare-izasla sad neka preporuka, da se po skolama sa pravom prvenstva zaposljavaju ljudi sa Kosoava, ima i neki od njih da su ovde na socijali i nekim placanjima, a u starom kraju im ide plata- samo da glasaju kako im se kaze,...ili na kumasina, pa je l oces radit ovje ili ondje, samo kazi, sve ce ti moj rodjo zavrsit.


edit- a mi bez rodje iz starog kraja, bez potrebnih patriJotskih brojanja, bez partijske podobnosti i sve sto je u taj etablirani paket slozeno- tako prljavi, lijeni i neupuceni u tajne zivota, mi smo samo za u pizdumaterinu, pa eto, celo leto docekujem "moj Beograd" iz kojekakvih pickimaterina.

moraš očekivati da će neko i da ti kaže, pa još i bezobrazno da ponavlja, da spočitavaš ljudima porjeklo (pa možda čak i da upotrjebi neki epitet, mada ja gledam se po tom pitanju suzdržavam)..
Atomski mrav Atomski mrav 11:25 05.09.2016

Re: switch on , switch off

odnosno, WeKings-e po angloslovenskom!


Evo malo vikinške mjuze:

docsumann docsumann 11:33 05.09.2016

Re: switch on , switch off

kontraprimjera kao dokaz postojanja kontraprimjera...

interesantno, da u Podgorici‚ a generalno u cijeloj CG, značajan, al' baš značajan procenat žena na visokim položajima u zdravstvu (doktorice, načelnice odjeljenja, direktorice...) priča ekavski.
ovo je posebno uočljivo na informativnim emisijama kada je u žiži neka tema iz zdravstva.
kapiram i moguću (il' bar najvjerovatniju ) životnu priču, zagledala se u zgodnog kolegu na studijama, i on je na kraju 1. dijela balade odveo staroj majci na verifikaciju...

hoću reći, ove žene, s obzirom na profesoionalnu ostvarenost u novoj sredini, sigurno žive u njoj nekih desetak + godina, ali su svoj izvorni, djevojački, dijalekat zadržale uprkos izazovu zabačivanja na podgorički (kojem lično često po0dležem nakon dan-dva boravljenja u prestonici)

st.jepan st.jepan 11:50 05.09.2016

Re: switch on , switch off

tadejus
angie01
pazi, stvarno ne mogu da verujem da ovaj tvoj bezobrazluk ima nastavaka- posle onoliko istih krugova,...pa ko normalan to moze da odvoza-ili imas snimljenu beskonacnu traku,......sto se mene tice- izvini me,....nisam zainteresovana da me davis budalastinama.


pa znaš kako kad ispovrneš rant ovog sadržaja
ups, kom Andjinom, preplavilo to, pa preliva, pa jos nabedjuje da su starosedeoci lijeni i prljavi,...a i sve to zna bolje, kako je gde, kako treba, ne znam kako smo dosad preziveli, bona, ne pitaj, cista sreca,...a recimo za posao ii bilo kakve normalne "benfite", nema za ove prljave i lijene,....ili za Kosovare-izasla sad neka preporuka, da se po skolama sa pravom prvenstva zaposljavaju ljudi sa Kosoava, ima i neki od njih da su ovde na socijali i nekim placanjima, a u starom kraju im ide plata- samo da glasaju kako im se kaze,...ili na kumasina, pa je l oces radit ovje ili ondje, samo kazi, sve ce ti moj rodjo zavrsit.


edit- a mi bez rodje iz starog kraja, bez potrebnih patriJotskih brojanja, bez partijske podobnosti i sve sto je u taj etablirani paket slozeno- tako prljavi, lijeni i neupuceni u tajne zivota, mi smo samo za u pizdumaterinu, pa eto, celo leto docekujem "moj Beograd" iz kojekakvih pickimaterina.

moraš očekivati da će neko i da ti kaže, pa još i bezobrazno da ponavlja, da spočitavaš ljudima porjeklo (pa možda čak i da upotrjebi neki epitet, mada ja gledam se po tom pitanju suzdržavam)..


Pre bih rekao da im bijedno zaviđa na porjeklu.




docsumann docsumann 11:59 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Evo malo vikinške mjuze:


mislim da je ovo vrhunac tog žanra, il' bar jedan od samJih top momenata.
meni mnogo bolji zvuk (naročito vokali) od blekmetaliziranog Enslaved-a.

real pagan power metal!




PS i još malo audio testosterona

angie01 angie01 12:00 05.09.2016

Re: switch on , switch off

pa znaš kako kad ispovrneš rant ovog sadržaja


koji je usledio posle bolesnog ucitavanja- eno tamo sve stoji,


i dobila odgovor,


izvini, a sta tu nije istina? je l to taj fasizam koji mi se pripisuje?...na ironisanje o Andjinom Beogradu- koje je tebi pak ok, kao i svi izreceni prostakluci i uvrede u mom pravcu, za to sve nemas pogrdno ime-, izironisah i ja o stvarnom stanju stvari, sa sve tvojim cuvenim pljuvanjem po nama,...


sta sad jos hoces,....imas bre zesci problem,

tamo si tri dana smarala i vrtela isti trip i to jos sa adekvatnom podrskom:))),

i na sve sam ti odgovorila,

cekaj bre, ti jos uvek ucitavas isto-s jedne strane se deres kako postoje nekorektni odnosi prema Bosancima, a sa druge si ti ta koja to upravo radis sa svojim drugaricama, nekorektno izvrces izreceno i optuzujes za nesto sto ne postoji- pa hebote, samo se preporucujes za sve ono sto tvrdis da nisi,ste,....

upravo je obratno- ti si se nicim izazvana obrusila na mene( iako se tebi nisam ni obratila, nego sam se nadovezala na slican alsov komentar), i jos me nazivas fasistom, menjajuci znacenje onog sto sam rekla i dodjuci mu jos funjarski ono sto nisam- nista od ovoga sto spominjete niti sam rekla niti mislim,
a ovamo, jadni mi Bosanci,kako su samo nekorekti prema nama,...mislim, ako ovo sve nije nekorektno, smrdljivo i bezobrazno, ne znam sta je.

pa snimi samo sta ste izrekli podsmeljivo i uvredljivo i bez zadrske u suprtonom pravcu, terani samo vama znanim razlozima, zapenjeni i crveni u licu...cekaj, a kako se to zove, ono, kakani smrdljivi, lijeni, nesposbni i razmazeni Beogradjani, koji su se usudili da kazu, kako lako preuzimaju nacin govora neke sredine, ako se u njoj duze zdrzavaju i to, pazi molim te, narocito ijekavice, pa im cudno da neki svoj govor ne promene ni zericu i posle mnogo druzeg boravka u sredini drugacijeg izgovora- sta je tu problem???...pa i engleski drugacije govorim u Torontu, nego kada neko vreme boravim u Engleskoj, je l fasizam to, ili sva ta isforsirana netrpeljivost i pakovanja koje su upucena u suprotnom pravcu od vas "nevino ugrozenih"?

kakve si sve nebuloze istipkala zeno bozija,...teska smaracina do zla boga i ti i drugarice....ko furije mlatarate, bez obzira na to sto je jasno da nema niceg od vase price, bez obzira na objasnjenja,...hebote, ovo do prekosutra bi mogla da vrtis to svoje uporno besmisleno blebetanje,...budibogsnama...pa ko prezivi gnjavazu.




ti bi sada htela da nastavis da kmecis isto, gde ti vredjas druge, vicuci da si ti ugrozena, dok neko ne pristane???

nisi zadovoljna reakcijom blogozajednice, koju ne smatras glupom,
jer nije pristala na tvoje/vase podmetanje i nije me razapela i kamenovala, je l to???

pazi molim te, jos me qq branio, a jedino je predator rek'o da sam budala- u tvom prevodu njegovog komentara?

pa onda smesni pokusaj izravnavanja sa alsom- izvini alse-, pa sa maxom- izvini i ti-,...jer sam target tvoje/vase mrznje, ja,...kako jadno...

aj sad sklizni....prezirem ljigavce!
Atomski mrav Atomski mrav 12:07 05.09.2016

Re: switch on , switch off

real pagan power metal!


A i tekst (koliko sam razumeo - bend je iz Trondhajma, njihov dijalekat je za mene prilično težak) opisuje vikinški pohod, pripremu za bitku i samu krvavu borbu sve u slavu starih nordijskih bogova.

I ovo mi je na plejlisti:

angie01 angie01 12:12 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Pre bih rekao da im bijedno zaviđa na porjeklu.



docsumann docsumann 12:15 05.09.2016

Re: switch on , switch off


pagan metal je danas jako popularan sa svim svojim podžanrovima (keltski, vikinški, slovenski ...)

od vikinškog, Amon Amart meni imaju najmoćniji zvuk...pomenuti Enslaved su suviše black (abrazivno, distorzirano, konfuzno, iritantno ...) za moj ukus, mada se mnogi kunu u ovaj album:

st.jepan st.jepan 13:35 05.09.2016

Re: switch on , switch off

angie01
Pre bih rekao da im bijedno zaviđa na porjeklu.




Mislim, zaviđa im na zemama, rođama...
Beograđani ih ovde, u svom zavičaju nemaju.
Odnosno imaju, al kao da ih nemaju - mahom su nizaqrac.

Ovamo došavši, tj. (bar što e mene tiče) ovamo dobrodošavši najbolje će ovo razumeti kad kad se opsete da ih ni oni u svojim zavičajima nemaju.
Odnosno imaju, al su mahom nizaqrac.

Šta ima prirodnije od spremnosti neke šalteruše da mrdne dupe i učini ono što bi inače za svakog morala, kad je kroz ono nisko prozorče zapahne zavičajni akcent, tako blizak, razotuđujuć i drag.

A dijalekata i akcenata što se tiče, ne da mi ne smetaju, nego me, naprotiv, razgaljuju.
Beograd je devedesetih istinski živnuo, razmahao se, zaličio na velegrad.



zilikaka zilikaka 13:54 05.09.2016

Re: switch on , switch off


Mileram je mileram, a pavlaka je pavlaka

Tako je koleginice!
Svi ostali svojim komentarima samo pikazuju dubinu svog neznanja!
E, sad i mileram nije svaki isti.
Kod Srba je mileram ono što se skupi sa nekuvanog mleja i od toga bućka puter, a kod Slovaka (da su mi živi i zdravi), to je mlečni proizvod gde imaš neki proces u kojem se izdvajaju iz iste količine mleka mileram - gusta, vrrrlo blago kisela smesa prelepog ukusa, i švapski sir.
Mileram je prelep za prelivanje svega i svačega al pisebno dobro ude uz pohovani karfiol.
Taj takav mileram prave Slovakinje u Banatu i ne znam sa ga ima još negde.
Recepti su kao provaljivi al finese su porodična tajna.
I sve to zajedno nema blage veze s pavlakom. Naročito ne onom industrijskom.
gedza.73 gedza.73 14:00 05.09.2016

Re: switch on , switch off

zilikaka
Ekavica=Srbijanac

Eto, bolje me ubi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:18 05.09.2016

Re: switch on , switch off

A dijalekata i akcenata što se tiče, ne da mi ne smetaju, nego me, naprotiv, razgaljuju.


И ја волим разноврсност градова у које се долази и које новопридошли обогаћују, између осталог и различитим нагласцима.

Београд је генерално толерантан град, али у Србији не постоје чврсти стандарди о томе шта је прихватљиво, а шта није у јавној комуникацији. (Ми нисмо могли лако да се договоримо ни око "Ви" и "ти" у обраћању лекара пацијенту.)

Не говорим о простодушном свету, већ о особама као што је рецимо Весна Пешић, социолошкиња, демократкиња и бивша амбасадорка којој се ипак омакло да коментарише где неко треба да живи и коју веру треба да исповеда.

А онда Анђа, која никако не би да "броји крвна зрнца", ипак тражи промену говора у новој средини, јер је то "природно".

Шта би, осим говора, још било "природно" променити у новој средини?

Бланко захтеви за променом и прилагођавањем већини неминовно доводе у мање толерантним срединама до стварања криптоидентитета, односно једног јавног идентитета, и једног приватног, скривеног, а вероватно је најеклатантнији пример тога данашња Турска.
tess tess 14:22 05.09.2016

Re: switch on , switch off

zato ti i rekoh da me ne razumiješ..
da, ja sam od blogozajednice očekivala osudu prakse spočitavanja ljudima porjekla..
ja ne mislim da su ljudi na blogu primitivne, šovinističke budale, da to mislim na kraj pameti mi ne bi bilo da tu trošim vrijeme..
i to je to


Jesu, kako nisu, podržali te i negodovali onomad: Free, Hoochie, Blogovatelj, Brajović, Vrabac čini mi se, dobro on mora radi žene i kad neće, pa i ja sam tad radi tebe stekla tu i tamo pokojeg neprijatelja..

Mislim da i oni - ovi koji su te branili - žive u istoj Srbiji - idu u iste bolnice, škole, trgovine, vrtiće, dobro Brajović ne ide u istu mesnicu..mislim, nisu oko tebe Afrikanci, par Beograđana i ti. I Brajović.

Za taj ijekavski vjerujem i da imaš naglasak i da te neki diskriminišu..ali - nemoj se zadržavati na tome, tj ko zna za šta je dobro to iskustvo sad već kad ideš na Ostrvo.

I da, o izreka o crkvi i Bogu je bila u pravcu da ovde ima i šovinista i frikova i dobrih ljudi, svi mogu biti sve i ne moraju, ali da je formulacija i ponavljanje problema na pogrešnoj adresi.

Toliko.
tess tess 14:28 05.09.2016

Re: switch on , switch off

I nije problem što nažalost ima krajeva (ne tako malo i ne tako malih) gde ljudi generacijama nemaju drugog izbora nego da u šumi izvlače trupce do prvog puta. Pa, Bože mi oprosti, kad progovore to više zvuči na lavež nego na čeljadeći. Ne, nisam pisao o tome, ti ljudi imaju dosta svoje muke da ih ja handrim oko jezika. Ne znam ni ko bi mogao da pročita tako nešto iz gornjeg komentara, ali ima nas svakakvih.

Vcucko, ja sam tebe perfektno razumjela.

Čuj šik

:)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:34 05.09.2016

Re: switch on , switch off

dobro on mora radi žene i kad neće


Ma da bre, pusti ga folira se.
Inače bi đubre fašističko to sve pobacalo u Dunav i Savu, eno ga tamo i priznao, omaklo mu se.
cassiopeia cassiopeia 15:38 05.09.2016

Re: switch on , switch off

zilikaka

Mileram je mileram, a pavlaka je pavlaka

Tako je koleginice!
Svi ostali svojim komentarima samo pikazuju dubinu svog neznanja!
E, sad i mileram nije svaki isti.
Kod Srba je mileram ono što se skupi sa nekuvanog mleja i od toga bućka puter, a kod Slovaka (da su mi živi i zdravi), to je mlečni proizvod gde imaš neki proces u kojem se izdvajaju iz iste količine mleka mileram - gusta, vrrrlo blago kisela smesa prelepog ukusa, i švapski sir.
Mileram je prelep za prelivanje svega i svačega al pisebno dobro ude uz pohovani karfiol.
Taj takav mileram prave Slovakinje u Banatu i ne znam sa ga ima još negde.
Recepti su kao provaljivi al finese su porodična tajna.
I sve to zajedno nema blage veze s pavlakom. Naročito ne onom industrijskom.


Jesi li videla koji nivo neznanja.

Ma gde isti, ja za mileram priznajem samo onaj što se kad ga podigneš kašikom blago razvlači, kako bi ti rekla, kremasto gusta smesa koja curi, al' ne curi Ne znam kako to plastičnije da opišem.

Ja ga kupujem na pijaci kod mene, pravi mlekara iz Zemuna. Najpribližniji tom što ga ti opisuješ. A pavlaku u prodavnici kupujem samo kad baš moram. To je ništa naspram ovog sa pijace.
emsiemsi emsiemsi 16:08 05.09.2016

Re: switch on , switch off

vrabac_u_steni
dobro on mora radi žene i kad neće


Ma da bre, pusti ga folira se.
Inače bi đubre fašističko to sve pobacalo u Dunav i Savu, eno ga tamo i priznao, omaklo mu se.

Нисам у току !
Ко је то ђубре ?
tess tess 18:48 05.09.2016

Re: switch on , switch off

emsiemsi
vrabac_u_steni
dobro on mora radi žene i kad neće


Ma da bre, pusti ga folira se.
Inače bi đubre fašističko to sve pobacalo u Dunav i Savu, eno ga tamo i priznao, omaklo mu se.

Нисам у току !
Ко је то ђубре ?

Emsi - sve je pod kontrolom - Vrabac je dobrica.
emsiemsi emsiemsi 18:53 05.09.2016

Re: switch on , switch off

tess
emsiemsi
vrabac_u_steni
dobro on mora radi žene i kad neće


Ma da bre, pusti ga folira se.
Inače bi đubre fašističko to sve pobacalo u Dunav i Savu, eno ga tamo i priznao, omaklo mu se.

Нисам у току !
Ко је то ђубре ?

Emsi - sve je pod kontrolom - Vrabac je dobrica.

Лакнуло ми !
freehand freehand 18:55 05.09.2016

Re: switch on , switch off

Лакнуло ми !

Ma na tebe je mislio, ne opuštaj se.
tadejus tadejus 20:18 05.09.2016

Re: switch on , switch off

st.jepan


Pre bih rekao da im bijedno zaviđa na porjeklu.Mislim, zaviđa im na zemama, rođama...Beograđani ih ovde, u svom zavičaju nemaju. Odnosno imaju, al kao da ih nemaju - mahom su nizaqrac. Ovamo došavši, tj. (bar što e mene tiče) ovamo dobrodošavši najbolje će ovo razumeti kad kad se opsete da ih ni oni u svojim zavičajima nemaju. Odnosno imaju, al su mahom nizaqrac.Šta ima prirodnije od spremnosti neke šalteruše da mrdne dupe i učini ono što bi inače za svakog morala, kad je kroz ono nisko prozorče zapahne zavičajni akcent, tako blizak, razotuđujuć i drag.A dijalekata i akcenata što se tiče, ne da mi ne smetaju, nego me, naprotiv, razgaljuju. Beograd je devedesetih istinski živnuo, razmahao se, zaličio na velegrad.


misliš zaviđava..
ali to je tako da ne kažem passe, last century totalno..
pa kome danas život zavisi od šaltera..
ja ne pamtim kad sam nešto zadnji put na šalteru tražila a da mi je stvarno bilo bitno..
čitam danas izvještaj mmf-a o srbiji, izašao prije par dana, pa se upljuvaše od hvale, reko bi čovjek brale u Srbiji samo med i mlijeko teku, i sad u svemu tome, kako oni vole da budu temeljni, pišu i o reformi socijalnog sistema, ovaj put najviše o penzionom..
pa nisam ni znala da se to tako strastveno kreše, invalidske, porodične, beneficirani radni staž, minimalne, sve..
skrati, sreži, ograniči, smanji broj, smanji iznos, pooštri kontrolu, postroži uslove dobijanja..
ja vjerujem da je 90-ih znati pravu šalterušu u Srbiji moglo da znači i život ili smrt maltene..
ali danas brate not any more..
u svakom slučaju ne tako da bi sad na tome trebalo zavidjeti..
u kao jes im dobro imaju zemu u fondu za traćenje vremena..
totalno anahrono razmišljanje..
st.jepan st.jepan 21:16 05.09.2016

Re: switch on , switch off

pa kome danas život zavisi od šaltera..

Ma ne, ne radi o šalteru, šalter je tu samo ilustracija, paradigma, simbol..., eto, da ne potežem stvarno važne životne situacije, na primer školovanje, zapošljavanje, lečenje, građevinski poduhvati, u kojima je stvarno važno imati makar kakvu protekciju, startnu poziciju koju ne treba posebno zasluživati i osvajati, već se automatski stiće već samom zavičajnom (u praksi bezmalo klanovskom) pripadnošću.

Ne važi to samo za ijekavce, već i za sve ostale pridošlice u Beograd, iz ma kog kraja da su pristigli. U svakoj strukturi svaki Leskovčanin, Somborac, Tuzlanin, Kolašinac, naći će ponekog svog, koji će ga, bez obzira na obrazovne ili klasne razlike, možda ne baš prigrliti, ali svakako učiniti da se oseti manje pogubljen i bespomoćan.

Jbg, ja takvog nemam niđe, sve moram sam i na mišića, pa možda zato sve ovo jasnije vidim. I možda vam, upravo zato, na tim vašim zemama i rođama bijedno zaviđam (ne "zaviđavam", nego baš zaviđam).


anonymous anonymous 21:46 05.09.2016

Re: switch on , switch off


principessa_etrusca
15:18 05.09.2016



Шта би, осим говора, још било "природно" променити у новој средини


Mnogi još uvek misle da su fašisti bili samo Nemci i da su rasisti samo oni koji mrze crnce.

Nacionalisti su, naravno, jedino Srbi.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:57 05.09.2016

Re: switch on , switch off

1) koji je psihološki mehanizam tu po srijedi?
2) da li se ovo svičovanje odvija nesvjesno ili svjesno?
3) na kojem dijalektu razmišljaju?

1) i 2)

Nemam pojma koji psihološki mehanizam je po sredi, ali je automatska radnja, ploča se menja u trenutku (da, baš kao da ima mali prekidač, kvrc, i prebaci se). Sa rođacima iz torlačkih krajeva govorim torlački, sa rođacima i prijateljima iz Makedonije makedonski, sa rođacima iz severnih delova Srbije i s onima iz Bosne ekavski, ne umem ijekavicu nikako. Postoje izuzeci (kod kuće ja i Njanja ne koristimo isti dijalekt).

Inače, oni koji su me čuli kako govorim srpski znaju da mi to nije jača strana.

3)

Na kom dijalektu (pa i jeziku) razmišljam zavisi od toga o čemu razmišljam.

Na primer, u struci razmisljam isključivo na engleskom i bilo bi mi teško da odrzim predavanje na bilo kom drugom jeziku (jeste, jeste, al' se ovaj folira, čuo sam to već sto puta, ali recite mi to tek kad budete 20 godina koristili isključivo neki drugi jezik u svojoj struci).
maksa83 maksa83 22:04 05.09.2016

Re: switch on , switch off

čitam danas izvještaj mmf-a o srbiji, izašao prije par dana, pa se upljuvaše od hvale


Po tom izveštaju država je potrošila više od polovine rezervi gotovine u prvom polugodištu i one su pale na jako nizak nivo.

Trač ili istina?
tess tess 23:38 05.09.2016

Re: switch on , switch off

sa rođacima iz severnih delova Srbije i s onima iz Bosne ekavski, ne umem ijekavicu nikako

E, ako si, sad mi ovo priznanje zvuči genijalno.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:46 06.09.2016

Re: switch on , switch off

sad mi ovo priznanje zvuči genijalno

Nema tu ništa genijalno. Ekavica mi je jednostavnija (uvek "e" i zdravo, to nekako i uspem ubodem), a za ijekavicu treba ili imati uvo (što nemam) ili odrasti u kraju u kojem se govori i tako usvojiti prirodno kada treba "ije", a kada ipak samo "e" (a ne da nisam odrastao gde se govori ijekavica, nego nisam odrastao ni gde se govori ekavica).
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:25 06.09.2016

Re: switch on , switch off

anonymous

Шта би, осим говора, још било "природно" променити у новој средини

Mnogi još uvek misle da su fašisti bili samo Nemci i da su rasisti samo oni koji mrze crnce.
Nacionalisti su, naravno, jedino Srbi.

И мене то не престаје да изненађује.

Ја ћу сада мало да карикирам јер, наравно, не очекујем да подела на екавице и ијекавце ескалира у сукоб или нешто стварно злокобно.

Та подела, сама по себи, није проблематична, она извире из нашег идентитета (као што није проблематично то да су неки Немци, а неки Јевреји). То је међутим, тренутак где се треба упитати о толеранцији јер тај језички идентитет може да се екстраполира на нешто што са језиком нема везе, па су једни у тој подели (ми) фини и васпитани, а други (они) ружни, прљави и зли (или су нам 'они' узели све послове, завладали су нашим простором и умножавају се брже него ми).

Ето, тако се у два корака стиже до дехуманизације једне целе групе.

Фрустрирана тетка која је рекла тадејус да иде тамо одакле је дошла није битна, будала има свугде, али је веома битно ово непрепознавање и правдање фашизма.

У чему се очекивање/захтев за језичким прилагођавањем ијекаваца екавском окружењу разликује од очекивања/захтева да се шпански Јевреји покрсте? Зар није "природно" постати католик у католичкој Шпанији?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana