Ljubav| Muzika| Reč i slika| Religija| Sex

Sad bi da nas porobe činjenicama!

krkar RSS / 27.09.2016. u 17:36


CIA-LOGO-1.jpg

CIA, Vatikan, Kominterna (pardon, ne Kominterna, to su naši dobri i prijateljski Rusi koji nam nikad ništa našao učinili nisu), muhadžedini, Kurdi, pederi.... (dopunite sami po nahođenju ili uzmite spisak sa nekog od srpskih patrijotskih sajtova ili sa nekog nezavisnog medija a možete i da pitate neke od dobro informisanih i dobronamernih blogera koji Srbiju vole izdaleka).

Ovo je tekst koji je napisao Srbin, stručnjak dr Zoran Radovanović, epidemiolog, profesor univerziteta i stručnjak UN. Ali ga je to sigurno neka strana agentura drogirala da nas obmanjuje činjenicama. A lepo taman ima nekoliko desetina medija, paramedija, kvazimedija,kvazistručnjaka, kvaziljudi... koji znaju.  U skraćenoj verziji prenet je i na B92:

Ovih dana je udarna tabloidna vest da "Srbima u 2019. preti epidemija raka" zbog OU. Takve najave zdravo za gotovo uzimaju i političari najvišeg ranga. Došlo se dotle da se traže skriveni motivi među retkim pojedincima koji javno dovode u pitanje ovako shvaćenu "patriotsku" retoriku. Biće korisno da taksativno nabrojimo činjenice.

Prvo, bilo da je osiromašen, obogaćen ili potekao iz prirode (uglavnom kao smeša dva svoja izotopa, U238 i U235), uranijum je toksičan hemijski element. Njegova radioaktivnost je minimalna, jer mu je poluživot preko četiri milijarde godina, pa se koristi za procenu starosti naše planete. Ima ga na kopnu i u moru, a tona obradivog zemljišta sadrži 10-15 grama uranijuma. Otuda bombardovanje OU municijom minimalno, obično za manje od pet odsto, povećava ukupnu radioaktivnost terena.

Drugo, alfa čestice koje emituje uranijum ne mogu da prodru kroz list papira, ni kroz površni sloj kože, a 99,5 odsto ovog elementa samo prođe kroz creva u neizmenjenom obliku. Zato se štetni efekti OU prevashodno vezuju za prodor gelera u telo ili za boravak u krugu od nekoliko desetina metara oko eksplozije, uz udisanje tom prilikom nastalih čestica i para. Ima mišljenja da bi u tom slučaju alfa zračenje moglo da ima kancerogene efekte, mada to nije pokazano praćenjem ljudi izloženih visokim dozama OU. Rudari u rudnicima uranijuma ranije su često obolevali od raka pluća, ali je to bila posledica izlaganja radonu i drugim kancerogenima. Ako već mora da se koristi oružje, postoje zalaganja da se, umesto olovnoj, pribegne OU municiji, kao manjem zlu.

Treće, uranijum ima široku primenu u svakodnevnom životu, od izrade fotografija do pojačanja sjaja zuba u stomatologiji. OU se ugrađuje u kobilice lakih letilica (jedrilica) radi stabilnosti, a svaki Boing 747-100 sadržavao ga je donedavno u količini od oko jedne tone (to je više OU nego što je ukupno bačeno na Centralnu Srbiju 1999). Kada je 1992. takva vazdušna lađa pala u amsterdamskom predgrađu, građani su godinama pomno praćeni i nije ustanovljeno da imaju bilo kakve smetnje koje bi se pripisale tom incidentu.

Četvrto
, OU je korišćen u po dva maha na dva ratišta - u Persijskom zalivu 1991. i 2003, kao i na Balkanu, u Bosni 1995. i na Kosovu 1999. Irak i Kuvajt su pogađani sa više desetina puta većom količinom OU nego naš deo sveta. Pominju se poremećaji zdravlja u Bagdadu, Basri i Faludži, ali podaci nisu pouzdani, a područje je jako zagađeno bombardovanjem iračke atomske centrale 1991, izlivanjem nafte iz brojnih oštećenih izvora, kao i hemijskim i drugim borbenim sredstvima koje je Sadam prethodno upotrebljavao u ratu sa Iranom.

Peto
, u Centralnoj Srbiji i Vojvodini OU nije korišćen, osim na vrlo uskom graničnom pojasu prema KiM, blizu Preševa, a južno od Bujanovca. Reč je o nenaseljenom i nepristupačnom području, odakle je zagađeni sloj zemljišta (po mnogima nepotrebno) skinut i deponovan u Institutu Vinča.

Šesto, nijednom uglednom istraživaču, bilo da je onkolog (R. Džodić), onkoepidemiolog (A. Jovićević) ili stručnjak za radioaktivno zračenje (I. Plećaš, N. Nešković) nije shvatljivo da se posledica javlja bez uzroka, odnosno da nas ugrožava nepostojeći OU. Ideju o njegovom navodno pogubnom delovanju na naše građane uporno lansiraju dva-tri čoveka s određenim zvanjima i titulama, ali bez ikakvog naučnog kredibiliteta. Oni naivno, poput dece, biraju i nakaradno tumače statističke podatke, brkajući i kombinujući nespojive izvore. Posebno je otužno njihovo verovanje da je latentni period između izloženosti i obolevanja za sve isti, poput plamena sveće (u stvarnosti liči na poprečan presek hobotnice), pa su "eksploziju" raka predviđali 2006, zatim 2014, da bi ovih dana odlučili da sudnji trenutak dolazi 2019, na 20-godišnjicu bombardovanja, kada broj obolelih od raka naglo treba da se udvostruči, sa današnjih oko 35.000 na "više od 70.000".

Sedmo
, vetar u leđa "katastrofičarima" dale su svojevremeno vesti da su šestorica nemačkih i još više italijanskih vojnika oboleli od raka posle boravka na KiM. Ispostavilo se, međutim, da rak dobijaju i vojnici koji nikada tamo nisu bili, pa kada su obavljena poređenja, zaključeno je da veterani ređe dobijaju rak od svojih parnjaka ostalih u kasarnama van KiM (objašnjenje se krije u tzv. efektu zdravog radnika, odnosno ratnika).

Osmo, podaci Registra za rak Instituta "Batut" ukazuju da je, kada se uzmu o obzir kvalitet podataka i karakteristike populacije, uključujući izmene uzrasne strukture, trend raka u skladu sa očekivanjima za zemlju poput Srbije, u tzv. trećoj fazi epidemiološke tranzicije.

Deveto
, ni najbolji epidemiolozi s Harvarda, ni najčuvenija imena u oblasti matematičkih modela, nisu uspeli da pokažu da OU povećava rizik Kuvajćana da obole od raka (izveštaji nisu publikovani, ali ih ovaj autor poseduje jer je, u ime Ujedinjenih nacija, bio supervizor navedenih istraživanja). Vezu između OU i raka odbacuju i Svetska zdravstvena organizacija, Međunarodna agencija za istraživanje raka, američki centri za sprečavanje i suzbijanje bolesti itd.

Deseto
, stvorena je atmosfera da se odsustvo vere u navodnu vezu OU sa rakom smatra takoreći nacionalnom izdajom. Zato se ozbiljni stručnjaci o tome ne izjašnjavaju. Oni, međutim, svoje argumente ograničavaju na stvarne štete usled NATO bombardovanja, od ubijanja nedužnog sveta, preko uništenja infrastrukture i industrijskih postrojenja, do ozbiljnog zagađenja životne sredine hiljadama štetnih materija.

Ne ogleda li se patriotizam u poštovanju činjenica, umesto njihovog izmišljanja?

---------------

A kad sam ja prošli put spomenuo neke od ovih činjenica iz teksta digla se na mene blogopatrijotska ala i vrana. Jebiga, kad nema CIA toliko para da vas natera da čitate i mislite.

P.S.
Komentari ispod tekstova u Danasu i na B92 najbolja su slika današnje Srbije



Komentari (521)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 17:39 27.09.2016

Ponovo


Postavio sam ponovo blog jer se nešto bilo zeznulo sa tekstom.

Tsunade i Fuchs su komentarisali ali džebga, samo sam njen komentar uspeo da kopiram:

tekst je odličan
ali to ništa ne vredi. kao što ne vredi objašnjavati ni činjenice oko gmo ili oko vakcinacije. ljudi imaju potrebu da umišljaju i da veruju u to što su umislili.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:51 27.09.2016

Re: Ponovo

ne moze izgleda, bas sve da se kaze. uglavnom, to stavaranje anti-zapadne histerije je bespredmetno, i ima ulogu, ocito, na drugom nivou, a to je da je acina drzava failed democracy - and failed liberal capitalism.
Ribozom Ribozom 19:05 29.09.2016

Re: Ponovo

Da ne stavljam komentar na kraju. Neces mi zameriti.

1. Toksicnost U238 nije bitna.
2. Alfa cestice koje emituje U238 nisu opsane, opasno je ako se u eksploziji desilo da neki neutron dodje do atoma U238, pretvori ga u nestabilni U239 (ili od U235 ->U236), koji se brzo raspada i jako je radioaktivan. Neutron se u nuklearnom oruzju dobija iz 'teske vode', deuterijuma i tricijuma, dok je ovde moglao da posluzi i neki lak metal (Titan na pr.) uz toplotu.*
I ONDA VISE NE PRICAMO O U238, ALFA ZRACENJU I LEPTIRICIMA I CVECU.
3. Kada udahnemo U238 nista se nece desiti, ali kada udahnemo proizvode raspadanja U239 (kripton, barijum + neutrone) tu je kancer zagarantovan.
Kripton se verovatno brzo stabilizuje i brzo gubi svoju radioaktivnost jer je plemeniti gas, dok je problem Barijum koji ispusta jos dugo neutrone.
4. Radioaktivne Barijumove soli dospevaju u zemlju i ne tone tako brzo, vec bivaju rastvorene u vodi i onda voda odlazi u prirodu. A zatim preko hrane i do coveka.
Zato u Iraku i Kuvajtu nije bilo znacajnog povecanja obolelih od kancera jer u pustinji nema mnogo biljaka. Stranim vojnicima na KiM-u salju hranu iz njihovih zemalja, pa su im i manje sanse da unesu radioaktivni materijal u sebe.
5. Podatak da 99.5% radioaktivnih produkata raspadanja samo prodje kroz organizam je notorna izmisljotina. Kako su to izmerili?
6. Da se vratim na radioaktivan Barijum koga enzimi prepoznaju kao Kalcijum u obliku soli, i takvog ga ugradjuju u kosti, meko tkivo ili ako ne uspe da prodje, ostane u digestivnom traktu. Otuda i najvise melanoma u tim delovima.
7. Bilo gde da se nadje u organizmu, radioaktivni Barijum (u obliku soli), sada 'zraci'.
8. Radioaktivno zracenje izaziva cancer.

* Hemijski mehanizam koji se desava u municiji ne poznajem (nikad nisam ucio), ali je mogucnost predaje neutrona U238+n->U239->Ba+Kr+n veca od 60%(ovo uzimajuci u obzir i druge vrste raspada).

OSVRT NA POLITIKU

Ako je NATO bombardovao bez znanja za moguce posledice, onda je da kazemo donekle u redu. Ako je NATO znao ovo sto svako ko je iole upucen u nuklearnu hemiju/fiziku, onda to postavlja pitanje: Da li su sve to isplanirali?

p.s. Ovo da ce se 2019 godine udvostruciti broj obolelih od cancera, je malo verovatno ako je u vezi sa NATO bombardovanjem. Jedino ako pocnemo da uvozimo monsato hranu i neproverene pesticide.
rade.radumilo rade.radumilo 11:00 30.09.2016

Re: Ponovo

Hemijski mehanizam koji se desava u municiji ne poznajem (nikad nisam ucio), ali je mogucnost predaje neutrona U238+n->U239->Ba+Kr+n veca od 60%(ovo uzimajuci u obzir i druge vrste raspada).


E sad još samo da objasniš kako se hemijskom reakcijom, odnosno elektomagnetnim interakcijama u omotaču atoma, dobije taj jedan neutron?
Za započinjanje lančane reakcije u A-bombi, potreban je osim kritične mase uranijuma ili plutonijuma još i izvor neutrona. Obično se koristi kobinnacija berilijuma-9 i polonijuma-210, koji se spajaju u pravom trenutku, istovremeno sa formiranjem kritične mase.
princi princi 17:50 27.09.2016

Ne lupetaj.

Ljudi ne znaju šta da misle jer je radioaktivnost nešto što im je predstavljeno kao opasno i "mračno". Ista stvar je i sa vakcinama i GMO. Svrha postojanja sredstava javnog informisanja je da ljude osvesti i edukuje, a ne da ih pljuje i smeje im se. To ne znači da je Srbija ovakva ili onakva jer taj anti-vaxxerski lobby imaš i u Americi i u UK i gde još ne.

Oni koje treba napadati su šarlatani i hohštapleri i babe vračare koji bez ikakvih argumenata ili na osnovu nenaučnih i dodgy izvora iskorišćavaju i zloupotrebljavaju to neznanje i svoje neznanje ili poluznanje i to hohštaplerski pokušavaju da prodaju kao nekakvu stručnost i šatro kritičko mišljenje. Ti koji to rade imaju ime i prezime i ima ih na ovom blogu onoliko. A sad da vidim imaš li muda da ih prozoveš.
tsunade tsunade 18:11 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

anti-vaxxerski lobby imaš i u Americi i u UK i gde još ne.


oko tog vakcinisanja mi samo nije jasno:

kako to da pre 20, 30 i 50 godina nisi imao do te mere zatucanog čoveka, čak ni po zabačenim selima (govorim prosečno), a sada slušamo buncanja ljudi za koje (verovatno pogrešno) postoji neko opšte uverenje da su intelektualci a koji se zaleću nazad u pećinu?
princi princi 18:19 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Da, tako isto se možeš pitati odakle ljudi da odjednom sumnjaju u evoluciju, da traže da se vrati kreacionizam u škole. Ja imam mogući odgovor, ali nisam siguran da bi ti se svideo jer u sebe uključuje imena Regan i Tačer.
tsunade tsunade 18:26 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Ja imam mogući odgovor, ali nisam siguran da bi ti se svideo jer u sebe uključuje imena Regan i Tačer.


dobro, onda nemoj

jel ima nešto za šta nisu krivi?

zilikaka zilikaka 18:47 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

kako to da pre 20, 30 i 50 godina nisi imao do te mere zatucanog čoveka, čak ni po zabačenim selima (govorim prosečno), a sada slušamo buncanja ljudi za koje (verovatno pogrešno) postoji neko opšte uverenje da su intelektualci a koji se zaleću nazad u pećinu?


Pre 20, 30 il 50 godina komunikacije su bile neuporedivo lošije, a informacije manje dostupne. Znalo se ko i šta može da objavljuje.
Danas bukvalno svako kome se desio kvc u glavi može svoje ideje da plasira celom svetu.
Ako je ideja dovoljno pitka, eto ti epidemije ludila.

Meni dovoljno dobar primer oni ravnozemljaši o kojima sam i pisala.

Pored toga, internet dozvoljava svakom da se oseti ravnopravnim sagovornikom i učesnikom u bilo kojoj diskusiji. Sve ostaje na samosvesti i savesti pojednica, što i nije neki štih.
Realno, svest o sopstvenom neznanju je kvalitet koji se ne pronalazi na svakom ćošku.

Dakle, ona lupetanja uz pivo ispred radnje preselila su se na društvene mreže i kao takva lako nalaze istomišljenike.
Još ako se na sve dodaju mediji koji stvar napumpaju jer su im upravo ti takvi mušterije - eto ti objašnjenja.

docsumann docsumann 19:15 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Da, tako isto se možeš pitati odakle ljudi da odjednom sumnjaju u evoluciju, da traže da se vrati kreacionizam u škole.


ne zaboravi i pobornike učenja o zemlji kao ravnoj ploči.

da, prisustvujemo pravoj poplavi sumanutih teorija o svemu i vačemu. cijenim da to ima veze sa interntskom dostupnošću neprovjerenih ili iskonstruisanih činjenica, najraznovrsnijeg kvazi znanja, pseudonauke, sve navodno potkrepljeno gomilom dokaza, eksperimenata, snimaka sa lica mjesta...

hoću reći, jasno mi je tehnološko (metodološko) porjeklo te invazije suludih teorija. nije mi najasniji psihološki mehanizam koji im očito ide na ruku.
šta se to desilo s modernim čovjekom; koji mehanizam frustracija, reakcija na doživljaj intelektualne inferiornosti, ili čega već sve ne ga je "nagazio" i gurnuo u tu priču.

daje li on sebi na važnosti učestvovanjem u toj maloj ali odabranoj skupini posvećenika i upućenika u "pravu istinu".

opet, možda je to i neka prirodna reakcija čovjeka na savremenu intelektualnu krizu, na svojevrsni ćorsokak u koji je dospjela fundamentalna nauka i njeni pokušaji da dokuče konačnu sliku svijeta, a koji liči na začarani lavirint upitnika.

višak informacija, manjak znanja, poplava senzacija, suša smislova (sense-cija)... i to ti je to, u konačnici


alselone alselone 19:33 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

kako to da pre 20, 30 i 50 godina nisi imao do te mere zatucanog čoveka,

Moje tumačenje je da su ljudi dubinski razočarani u "sistem" koji ih je varao od DDT-a pa nadalje, kroz vojnu, prehrambenu, hemijsku, farmaceutsku, informativnu, mašinsku, elektro, ekonomsku itd. industriju i granu privrede i to je sa porastom protoka informacija izašlo na videlo. "Kolektivna svest", kao uverenje u narodu je prooscilirala, gube se tradicionalni autoriteti i traže se novi, i biće ovakvog ludila dok se ne formira nova radna tačka.
zilikaka zilikaka 19:38 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

opet, možda je to i neka prirodna reakcija čovjeka na savremenu intelektualnu krizu

A ta kriza opet ima dva uzroka.

Jedan je što se zbog dostupnosti informacija izgubio onaj nekadašnji jaz izmedju stručnjaka i laika. Tačnije, ljudi mešaju pojmove informacija i znanje, te su ubedjeni ako dodju do informacije postaju jednaki sa stručnjacima.

Druga je što su česti primeri zloupotrebe od strane stručnjaka.
Ljudi ko ljudi, kvarljiva roba, al svaki takav slučaj (recimo priča o obaveznoj vakcinaciji od svinjskog gripa), stavlja pod upitnik valjanost svih narednih stavova stručnjaka, i ostavlja mesto sumnjama u čestitost motiva.

Još kad se u sve umešaju oni nedorađeni al željni slave, eto belaja koji će potrajati.
princi princi 19:43 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

da, prisustvujemo pravoj poplavi sumanutih teorija o svemu i vačemu. cijenim da to ima veze sa interntskom dostupnošću neprovjerenih ili iskonstruisanih činjenica, najraznovrsnijeg kvazi znanja, pseudonauke, sve navodno potkrepljeno gomilom dokaza, eksperimenata, snimaka sa lica mjesta...

Da, danas svaka budala može prikupiti dokaze, podatke, grafike za svoju priču koja neuvežbanom ili nestručnom uvetu može zvučati ili izgledati koherentno. Budale koje ne umeju da sastave 3 prosto proširene rečenice nisu problem, njih odmah provališ, ali pravi problem su visokomotivisani maheri, hohštapleri, koji će iz ko zna kojih razloga pažljivo prezentirati rezultate, zamenjivati teze, manipulisati činjenice, koristiti straw man argumente, svakojake trikove. S njima uopšte nije lako. Seti se samo kako je Krkar frameovao pre par nedelja onu priču o Oluji kad je hteo da za Oluju optuži isključivo Miloševića.

S druge strane, imaš i tu ubeđivačku i propagandnu moć medija koju je još onaj Bernays koristio kad je rekao da je najefikasniji način ubeđivanja ljudi korišćenje "third party authorities". Recimo, sada vidim da je ovaj Radovanović epidemiolog bio predmet nekog Insajdera. Jbg, označila ga Brankica Stanković kao sumnjivo lice. Odakle Brankici Stanković ti podaci, odakle joj podloga da optuži Radovanovića, bog te pita, tek, ona, Brankica Stanković, ispravna i poštena zvezda univerzuma, žena koju su proganjali navijači Partizana, optužila je dr Radovanovića kao plaćenika GSK. Zašto? Zbog toga što je GSK uplatio nekih 130 evra za održavanje nekog njegovog sajta na kome je on reklamirao vakcine. I ajde sad, kako čovek onda da dokaže da ne radi za GSK. A možda zaista radi. I ako radi, da li je to dokaz da je neki konflikt interesa u pitanju? Da li je Radovanović ovo gore objavio po nečijem nalogu kako bi Srbija surduknula u NATO pakt? Mislim, pazi, ovi Putinovi pioniri samo čekaju da dokažu kako je to u pitanju.
zilikaka zilikaka 19:43 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

[/i]
gube se tradicionalni autoriteti i traže se novi, i biće ovakvog ludila dok se ne formira nova radna tačka.

Tačno tako. Al moja malenkost ne vidi ni naznaku načina da se to desi skoro. Ma šta to [i]skoro
značilo.
princi princi 19:46 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

alselone
kako to da pre 20, 30 i 50 godina nisi imao do te mere zatucanog čoveka,

Moje tumačenje je da su ljudi dubinski razočarani u "sistem" koji ih je varao od DDT-a pa nadalje, kroz vojnu, prehrambenu, hemijsku, farmaceutsku, informativnu, mašinsku, elektro, ekonomsku itd. industriju i granu privrede i to je sa porastom protoka informacija izašlo na videlo. "Kolektivna svest", kao uverenje u narodu je prooscilirala, gube se tradicionalni autoriteti i traže se novi, i biće ovakvog ludila dok se ne formira nova radna tačka.

A možda nije bila nikakva prevara u pitanju, nego jednostavno ograničeno znanje. Mislim, koliko prekjuče su objavili da su provalili da DNK generiše informacije ne samo preko redosleda one 4 aminokiseline nego i kroz taj cross talk kad se umota lanac. Da li to znači da su Watson i Crick i Franklin Rosalynd lažovi? Da li je Fleming lažov zbog toga što nije znao da će super bugs razviti otpornost na penicilin?
G.Cross G.Cross 19:46 27.09.2016

Jogurt

docsumann
Da, tako isto se možeš pitati odakle ljudi da odjednom sumnjaju u evoluciju, da traže da se vrati kreacionizam u škole.


ne zaboravi i pobornike učenja o zemlji kao ravnoj ploči.

da, prisustvujemo pravoj poplavi sumanutih teorija o svemu i vačemu. cijenim da to ima veze sa interntskom dostupnošću neprovjerenih ili iskonstruisanih činjenica, najraznovrsnijeg kvazi znanja, pseudonauke, sve navodno potkrepljeno gomilom dokaza, eksperimenata, snimaka sa lica mjesta...




Poceh da citam ovog leta, preporucio mi prijatelj, knjigu "Circle" o amazon/google like firmi koja preuzima ceo svet.
Nisam imao strpljenja da je citam do kraja.

U jednom momentu oni ( tipovi iz Circle firme) nateraju (kroz vrlo pametan PR) politicare da nose nihove kamere 24 dana dnevno da bi pokazali da nisu korumpirani.

I onda jedan od licnosti u knjizi kaze "Totalna transparentnost vodi totalnom totalitarizmu."

Trump je Internet fenomen ( ok ona dama je isto fenomen ali nije internet).

Nekako , ne znam da li je to normalno ili nije , subkultura preuzima internet kao medijum mnogo brze od kulture. To mozda nije opasno ali mozda i jeste.

Kanim se da napisem blog o ovome, posle iskustva u online svetu ali sam nesto lenj ovih dana.

Upravo udje moj sin u moju sobu i pita me :

- What's the difference between Americans and yogurt?
- If you leave yogurt alone for 200 years it'll grow a culture
alselone alselone 19:47 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Al moja malenkost ne vidi ni naznaku načina da se to desi skoro.


Jedan kratak globalni rat bi to časom nivelisao.
alselone alselone 19:48 27.09.2016

Re: Jogurt

- What's the difference between Americans and yogurt?
- If you leave yogurt alone for 200 years it'll grow a culture


mesan mesan 19:59 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

tsunade
kako to da pre 20, 30 i 50 godina nisi imao do te mere zatucanog čoveka

zilikaka
Druga je što su česti primeri zloupotrebe od strane stručnjaka.
Ljudi ko ljudi, kvarljiva roba, al svaki takav slučaj (recimo priča o obaveznoj vakcinaciji od svinjskog gripa)

Stručnjaci retko čine takve zloupotrebe --- trgovci i političari su druga priča a ima tu i slučajnosti, dok poverenje ljudi varira na skali od desetina godina, kako im život protiče.

Odličan primer iz SAD, godine 1976. je predsednik naložio nacionalno vakcinisanje usled panike od gripa nađenog u vojnoj bazi Fort Dix, iako su stručnjaci smatrali da je rizik relativno mali da će se ponoviti umiranje kao od španskog gripa iz 1918. Zbog naložene ubrzane proizvodnje, vakcina je imala defekt koji je izazvao tešku bolest u 10 od 1.000.000 ljudi, umesto standardnih 1 u 1.000.000 za tu bolest, dakle ukupno izazvanih par stotina slučajeva u čitavoj državi. Međutim od epidemije gripa nije bilo ni traga, pa je medijska panika oko štete vakcine eksplodirala.

Kao rezultat, opšta podrška vakcinisanju u SAD je pala višestruko u naknadnim godinama, iako je deceniju ranije bila na vrhuncu zbog uspeha polio vakcine.

Da li je slučaj uticao na moderni pokret antivaxxera, ne znam, njihova glupost me toliko iritira da ne mogu da ih istražujem :)
princi princi 20:08 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Stručnjaci retko čine takve zloupotrebe --- trgovci i političari su druga priča a ima tu i slučajnosti, dok poverenje ljudi varira na skali od desetina godina, kako im život protiče.

Nisam siguran. Mislim, prvo, upošte ne verujem u naivnost samih "stručnjaka". Drugo, danas su ljudi po akademskim ustanovama pod velikim pritiskom da prave "epohalna" i senzacionalna otkrića, da nalaze nove materijale, nove načine, koji će biti najuspešniji, najefikasniji na svetu, koji će sve objasniti, koji će izlečiti sve bolesti. Prava do or die atmosfera, u kojoj je intelektualno poštenje prva i najlakša žrtva.
zilikaka zilikaka 20:14 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

alselone
Al moja malenkost ne vidi ni naznaku načina da se to desi skoro.


Jedan kratak globalni rat bi to časom nivelisao.

Da znaš da i ja ovo sve češće govorim.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:35 27.09.2016

Apis

zilikaka
alselone
Al moja malenkost ne vidi ni naznaku načina da se to desi skoro.


Jedan kratak globalni rat bi to časom nivelisao.

Da znaš da i ja ovo sve češće govorim.


pa dobro, recite više šta hoćete, da šaljem onog Gavrila u Sarajevo ili ne?
princi princi 20:36 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

I ono što meni smeta je što će sada svi da se pitaju o konfliktu interesa ovog Radovanovića (zbog te veze sa GSK) a niko neće da se pita o konfliktu interesa te budale koja priča o epidemiji raka koja će uništiti Srbiju 2019. (kao što je najavljivao više puta do sada). I šta ako se pokaže da je budala samo dizala paniku? Hoće li odgovarati zbog toga, hoće li u zatvor?
ai.machine ai.machine 21:05 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Stručnjaci, činjenice vs. pseudostručnjaci i pseudočinjenice

Utvrdio si da je čovek stručnjak i neosporni autoritet i da izlaže samo činjenice. Po čemu?

Otidite na https://scholar.google.com/, pa ukucajte tamo:

Exposure to depleted uranium causes genetic damage, birth defects, cancer, diabetes, immune system damage, and other serious health problems


ili samo:
Exposure to depleted uranium


Tamo postoje linkovi na malo ozbiljnije tekstove, naučne radove sa recenzijom i analize za razliku od ovih iz dnevne štampe, gde mnogi od njih kažu nešto drugo.

freehand freehand 21:06 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

da, prisustvujemo pravoj poplavi sumanutih teorija o svemu i vačemu. cijenim da to ima veze sa interntskom dostupnošću neprovjerenih ili iskonstruisanih činjenica, najraznovrsnijeg kvazi znanja, pseudonauke, sve navodno potkrepljeno gomilom dokaza, eksperimenata, snimaka sa lica mjesta...

Nema to veze sa internetom. Odnosno, rast broja ljudi + dostupnost kanala komunikacije + mogućnost egzibicionistikih nastupa pred širokom publikom uz brzinu protoka informacija u istom je odnosu sa dostupnošću pravih informacija i mogućnostima da se budalama suprotstavi argumentima.
Eko je čitavo "Fukoovo Klatno" napisao upravo o ovome, zovući prosvetljene tim najlužim saznanjima "đavoljim slugama", zadivljen njihovom sposobnošču da povežu bilo šta sa bilo čime i sve sa svime izvodeći iz tog spajanja dokaze za unapred postavljenu teoriju. O zemlji kao ravnoj nploči ili automobilu kao emanaciji Boga.
Hoću reći - ništa se tu bitno nije promenilo u poslednjih nekoliko hiljada godina.
Držiš budalu dalje od dugmeta i to ti je. Ako omaneš i majmun uđe u tenak - resetovanje pa ispočetka.
gedza.73 gedza.73 21:16 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

zilikaka
alselone
Al moja malenkost ne vidi ni naznaku načina da se to desi skoro.


Jedan kratak globalni rat bi to časom nivelisao.

Da znaš da i ja ovo sve češće govorim.


Neko je rekao da 'svet živih stoji na rukama mrtvih'.
Ko zna koliko je istraživanja doktora u nacističkim logorima nad zatvorenicima stiglo do laboratorija SAD.

princi princi 21:17 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Evo, otkucali smo, i šta sad? Baš o ovome pričam i na ovo mislim. Neko dođe tako i polupreteći napiše kako postoje neki peer reviewed radovi koji su izučavali nekakve efekte ali uopšte ne kaže šta su zaključci tih radova.
tsunade tsunade 21:21 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Pre 20, 30 il 50 godina komunikacije su bile neuporedivo lošije, a informacije manje dostupne. Znalo se ko i šta može da objavljuje. Danas bukvalno svako kome se desio kvc u glavi može svoje ideje da plasira celom svetu.
Ako je ideja dovoljno pitka, eto ti epidemije ludila.


ali i konzumenti sadržaja (više nema vesti, izvešaja, analiza nego je sve content) moraju da shvate da nema više difoltnih situacija, gde si ti nasledio od roditelja ljubav prema jednim novinama, veran si im i to pičiš do kraja života jer tu nalaziš, izmedju ostalog, stavove, ton, autore koji ti se dopadaju i svi su srećni.

isplati se znati šta je šta. i ako želiš da se informišeš moraš taj neki mentalni napor i vreme da uložiš istražujući to.



zilikaka zilikaka 21:27 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Ključna reč je uložiti mentalni napor.
Šta misliš, koji procenat opšte populacije je na to spreman?
Pa bre, u prirodi čoveka je da se ne troši gde ne mora.
...a entropija raste...
zilikaka zilikaka 21:32 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

gedza.73
zilikaka
alselone
Al moja malenkost ne vidi ni naznaku načina da se to desi skoro.


Jedan kratak globalni rat bi to časom nivelisao.

Da znaš da i ja ovo sve češće govorim.


Neko je rekao da 'svet živih stoji na rukama mrtvih'.
Ko zna koliko je istraživanja doktora u nacističkim logorima nad zatvorenicima stiglo do laboratorija SAD.


Nismo na to mislili.
U ratu i velikim nesrećama se odmah iskristališu oni pravi. Nema prodavanja magle kad je glava u torbi. Kvalitetni iznesu teret svega.

Kao što se odmah nakon toga fukara ponovo ppojavi iz rupa i raste ko korov.
tsunade tsunade 21:34 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Moje tumačenje je da su ljudi dubinski razočarani u "sistem" koji ih je varao


znaš, negde mislim da svaki sistem vara i da je razočaranje skoro pa konstanta u ljudskoj istoriji. ljudi su, kad im gledam face u dokumentarcima, najsrećniji bili u doba nekog žestokog ludila i samodestrukcije, recimo na hitlerovim mitinzima svi u transu od sreće.

ali recimo vakcine... vakcine su civilizacijska tekovina. čitam negde da dva miliona ljudi umre od bolesti koje se mogu sprečiti vakcinom. za mene je zločin uskraćivati to nekome, pa i svom detetu. s kojim pravom?
tsunade tsunade 21:46 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Da li je Radovanović ovo gore objavio po nečijem nalogu kako bi Srbija surduknula u NATO pakt? Mislim, pazi, ovi Putinovi pioniri samo čekaju da dokažu kako je to u pitanju.


mi ni ne znamo da li i koliko stručnjaka (stvarnih) imamo jer kako koji otvori usta tako krene difamacija i kreiranje magle da se prst pred okom ne vidi.

i onda dobiješ društvo u kojem svi živimo u ubedjenju da niko nije kredibilan, nema tog autoriteta zbog kog neću napisati i objaviti bilo koju glupost koja mi padne na pamet.
antioksidant antioksidant 21:50 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

tsunade
Ja imam mogući odgovor, ali nisam siguran da bi ti se svideo jer u sebe uključuje imena Regan i Tačer.


dobro, onda nemoj

jel ima nešto za šta nisu krivi?


regan je doveo covica u kk crvena zvezda a tacerka je licno grofa u testamentu ostavila fudbalskom klubu
tsunade tsunade 21:55 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Da li je slučaj uticao na moderni pokret antivaxxera, ne znam, njihova glupost me toliko iritira da ne mogu da ih istražujem :)


i mene. inače ti je primer odličan.

tsunade tsunade 22:03 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

I šta ako se pokaže da je budala samo dizala paniku? Hoće li odgovarati zbog toga, hoće li u zatvor?


a zamisli kad bi na tom mestu pravna država odlučila da funkcioniše, i ne mora da ga tera u zatvor, samo da sprovede istragu... tu bi se digla kuka i motika, za ugrožavanje ove, one slobode, narušavanja ovog onog prava... više bi nas izginulo u medjusobnom krljanju nego od tog zaprećenog raka.
tsunade tsunade 22:07 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Nisam siguran. Mislim, prvo, upošte ne verujem u naivnost samih "stručnjaka". Drugo, danas su ljudi po akademskim ustanovama pod velikim pritiskom da prave "epohalna" i senzacionalna otkrića, da nalaze nove materijale, nove načine, koji će biti najuspešniji, najefikasniji na svetu, koji će sve objasniti, koji će izlečiti sve bolesti. Prava do or die atmosfera, u kojoj je intelektualno poštenje prva i najlakša žrtva.


ai.machine ai.machine 22:12 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

princi
Evo, otkucali smo, i šta sad?


Pa otvorite i pročitajte nekoliko radova (recimo dvadesetak-tridesetak), neka vam ne bude teško. Ja vam to ne bum prepričavala. Najbolje da sami vidite.

polupreteći


Hajde ne govorite bedastoće gospon.
krkar krkar 22:15 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

To ne znači da je Srbija ovakva ili onakva jer taj anti-vaxxerski lobby imaš i u Americi i u UK i gde još ne


Sudeći samo po činjenici da postoji nekolika grupa tih budala - svakako ne znači.

Ali kad pogledaš reakciju države onda vrlo brzo dođeš do zaključka da u tom konkretnom slučaju ipak znači. Jer država te po okolinu štetne i opasne budale tretira kao "drugu stranu" implicirajući da antivaxeri imaju ista prava kao i sav normalan svet koji poštuje zakone i propise o vakcinaciji.

Što, naravno, nije ničim opravdano. Antivakseri su prekršioci zakona, isto kao oni koji parkiraju kola nasred raskrsnice, kradu struju sa bandere, ne plaćaju porez, podižu kuće bez dozvole na vodozaštitnom području ili sipaju iskorišćeno automobilsko ulje u slivnik.

Država koja prestaje da sprovodi svoje zakone redovno, sistematski i neselektivno prestaje da bude država i postaje društvo za sprdnju.

U kojem je nakon jedne tačke sve moguće i sve "normalno".

Oni koje treba napadati su šarlatani i hohštapleri i babe vračare koji bez ikakvih argumenata ili na osnovu nenaučnih i dodgy izvora iskorišćavaju i zloupotrebljavaju to neznanje i svoje neznanje ili poluznanje i to hohštaplerski pokušavaju da prodaju kao nekakvu stručnost i šatro kritičko mišljenje.


Kaži gde treba ovo da potpišem, saglasan sam 101%.


Ti koji to rade imaju ime i prezime i ima ih na ovom blogu onoliko. A sad da vidim imaš li muda da ih prozoveš.


Tjah, mene si našao da čikaš za muda?

Meni je ovaj blog razonoda i razbibriga i apsolutno nisam fokusiran ni na njega ni na blogere. Distinktno prepoznajem najviše 15-20 blogera i za gomilu ostalih, čak i vrlo normalnih i meni dragih, nisam siguran jesu li ovaj ili onaj. Mešam njih nekoliko sa zelenim avatarima, Cassiopeju i ... bemliga, mešam dvojicu podjebanata sa crnim avatarima... Tako da zaista teško da mogu da ti imenujem ikoga na daljinu.

Ali bar nema sumnje da kad god naletim na budalu ili idiotski "argument" to odmah i kažem. Počev od tebe pa do poslednjeg blogera.
Ribozom Ribozom 22:51 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Zili
Meni dovoljno dobar primer oni ravnozemljaši o kojima sam i pisala.r

Ti jos nisi ukapirala da se radi o hoaxu.
hint:
- Ameri nisu sleteli na mesec i zemlja je ravna ploca.

A i tekst o uranijumu ima trolovskih momenata za koje sad nwmam vremena. Radim rano sabajle.
krkar krkar 23:06 27.09.2016

Hic Rhodos

Ja imam mogući odgovor, ali nisam siguran da bi ti se svideo jer u sebe uključuje imena Regan i Tačer.


Ama da ne idemo toliko daleko. Da ostanemo u Srbiji.

Misliš li ti da je ovoliko društveno srozavanje mesta i uloge znanja, učenja, nauke posledica nečega što su napravili ili nisu mrski Amerikanci i Britanci?

A šta ćemo sa srbijanskim institucijama. Recimo SANU: Srpska AKADEMIJA NAUKA i umetnosti. Za umetnosti me u ovom kontekstu baš briga, ali da vidimo nauke.

Predsednik SANU u godinama kad se raspa(da)o stari sistem i stvarale natruhe novog bio je Dušan Kanazir. Lekar, nefrolog, molekularni biolog, čovek sa svetski relevantnim radovima i vrlo pristojne i neupitne naučne biografije.



I šta je tovariš Kanazir radio dok je, od 1981-1994. bio predsednik SANU? Bavio se naukom? Širio vidike naciji? Jačao mesto i ulogu školstva, nauke, istraživačkog rada? Radio na promociji i propagandi učenja i znanja?

Jok. Uvaženi akademik je SRBOVAO. Zajedno sa kojekakvim kvazinaučno-šatroumetničkim bašibozukom iz iste te SANU (gimnazijalac Bećković, genocidolog Krestić, principijelni Slobolizac Mihajlo Marković, nacional-istoričar Radovan Samardžić itd, itd)

Kanazir se bavio malo očuvanjem komunizma i/ili titoizma:

Slediti put Tita danas znači boriti se protiv svakog dogmatizma, nacionalne uskogrudosti, primitivnog političkog voluntarizma ...
(Politika, 25.11.1987)


malo brzim prešaltavanjem na Slobodana Miloševića i njegovo ustavno nasilje:

Posle dve godine Srbija (je) zadivljujućom borbom naroda i odvažnim stavom i jedinstvom novog partijskog i državnog rukovodstva povratila svoj suverenitet
(Politika, 26.04.1989)


Srbija je zadivljujućom borbom naroda i odvažnim stavom i jedinstvom novog partijskog i državnog rukovodsva povratila svoju suverenost, državnost (...). Beograd je bio u centru tih akcija. Setimo se samo veličanstvenog
skupa ’bratstvo i jedinstvo’ i skupa beogradskih studenata i radnika
(Politika, 26.04.1989).


malo pretnjama:

U ovako složenom trenutku, kada separatisti Kosova, Slovenije i Hrvatske pokušavaju da destabiliziraju Srbiju, SANU neće ostati ravnodušna.
Oktobar 1989.


malo davanjem podrške organizovanom huškanju kroz Odjeke i reagovanja:

Kanazir je direktoru Politike, Živoradu Minoviću, predao plaketu i značku Akademije, dok je za sve „greške i propuste“ u međusobnim odnosima okrivio „pojedine rukovodioce, uskogrude strukture i birokratske garniture“ (Politika, 7.01.1989).

malo otvorenom glorifikacijom uloge kontrolisanih medija u izazivanju i vođenju rata:

Politika je duhovni stub srpskog naroda.
(28.7.1992.)


malo ustavno-političkom analizom:

Akademija je posebno zabrinuta zbog ustaških metoda napada na srpski narod u Hrvatskoj. Tim pre što današnji Ustav SFRJ garantuje Srbima u Hrvatskoj miran i ravnopravan život i kulturnu autonomiju
(Politika, 10.10.1990)


malo uvlačenjem u dupe "novoj" stranci "reformisanih komunista" na početku višestranačja:

Predsednik Kanazir prisustvovao izbornoj konferenciji SPS za Beograd (1.11.1990)

malo širenjem gluposti:

U svojim planovima Evropska zajednica rukovođena Nemačkom, ima nekoliko alternativnih opcija za agresiju protiv srpskog naroda i Srbije. Prva je rat preko posrednika, koji je u toku. Posrednici su nađeni među hrvatskim i
muslimanskim secesionistima. (...) Druga mogućnost (...) je direktna vojna
intervencija Zapada. Neki izvori tvrde da se o njoj razmišlja, i da se verovatno pripremaju ili su već pripremljeni vojni planovi „Balkanske oluje“ čija je meta srpski narod
(4.06.1992; Godišnjak SANU za 1992, XCIX).


Ne mogu da nađem tačan datum ali negde 1993. Kanazir se bavio i Kosovom, predlažući Akademiji "u svoje ime" podelu Kosova između Srba i Albanaca (tvrdio je da ima "naučno određenu liniju podele" ali se predomislio pa plan nije stavio na glasanje.

Je li sve to posao predsednika AKADEMIJE NAUKA? Ili je njegov posao nešto sasvim drugo?

A posle Kanazira dođe sledeći predsednik, fizikohemičar i elektrohemičar takođe nesporne naučne reputacije za koga je važilo da je normalan čovek, Aleksandar Despić.



Despić je inače bio osnivač Muzeja tehnike i vodio ga je kroz godine u kojima su nauka, kultura, obrazovanje i sve drugo srozani na najniže grane. Vodio je Muzej, bar formalno, i kada je postao predsednik SANU. I po čemu je ostao poznat, šta je obeležilo njegovo predsednikovanje Akademijom? Neka stručna inicijativa, pokušaj da se pomogne nauka, istraživanja, obrazovanje, struka?

Ne, i Despić je 1996/97 izložio sopstveni plan podele Kosova!!!!!!!

Ja bih u ovim stvarima tražio razloge što je danas tolikima u Srbiji zemlja ravna ploča, što dr nekakvih nauka Fajgelj predvodi agresivni lobi protiv vakcinisanja dece, što se neprihvatanje notornih višestruko dokazanih naučnih činjenica smatra nekakvim otporom Zapadu/globalizaciji/NATO-u/korporacijama/nameit...

Mnogo duboka bolest i nema ni brzog ni lakog ni jeftinog leka!
krkar krkar 23:15 27.09.2016

Medijumi i medijumci

Dakle, ona lupetanja uz pivo ispred radnje preselila su se na društvene mreže i kao takva lako nalaze istomišljenike.




Još ako se na sve dodaju mediji koji stvar napumpaju jer su im upravo ti takvi mušterije - eto ti objašnjenja.


Ne zaboravite da je novinarstvo u samo 20 godina od društveno vrlo poželjne struke spalo na nivo jedva nešto iznad manuelnih radova. Razlozi su mnogobrojni, neki unutrašnji neki spoljni/tehnološki/društveni itd.

Ako mislite da je neki današnji novinar glup ili neprofesionalan u odnosu na nekog od pre 15 godina - uporedite prosečnog servisera kućnih uređaja od onomad i od sad pa će vam biti jasno da su i jedan i drugi, kao i mnogobrojne druge struke, svesno zamenjeni jeftinijim, manje drčnim brže obučenim glupim manuelcima čiji je posao da rane prasiće i ne diraju dugmiće
krkar krkar 23:20 27.09.2016

Za koji je qrc stručna The Brankica?

Seti se samo kako je Krkar frameovao pre par nedelja onu priču o Oluji kad je hteo da za Oluju optuži isključivo Miloševića.


Isuviše si ti inteligentan da bi bio toliko glup da vako shvatiš taj blog. Dakle - maliciozan si. Što nije ništa novo, jesi, znamo.

Nego da ne trolujemo, ima o čemu da se priča i bez ovoga.

Posebno što se slažem sa


Odakle Brankici Stanković ti podaci, odakle joj podloga da optuži Radovanovića, bog te pita, tek, ona, Brankica Stanković, ispravna i poštena zvezda univerzuma, žena koju su proganjali navijači Partizana, optužila je dr Radovanovića kao plaćenika GSK. Zašto? Zbog toga što je GSK uplatio nekih 130 evra za održavanje nekog njegovog sajta na kome je on reklamirao vakcine. I ajde sad, kako čovek onda da dokaže da ne radi za GSK. A možda zaista radi. I ako radi, da li je to dokaz da je neki konflikt interesa u pitanju? Da li je Radovanović ovo gore objavio po nečijem nalogu kako bi Srbija surduknula u NATO pakt? Mislim, pazi, ovi Putinovi pioniri samo čekaju da dokažu kako je to u pitanju.


I tvrdim da Brankica Stanković nema ni profesionalno znanje niti bilo kakav kritički aparat da bi umela samostalno da proceni situaciju glede tih 130 ojra ... ili bilo čega drugog. Još jedan proizvod (proizvotka) napuvanog Veranovog sluganstva-u-cilju-mažnjavanja-zapadnodonatorske-love.
krkar krkar 23:23 27.09.2016

Ma kakav informisani skepticizam

Moje tumačenje je da su ljudi dubinski razočarani u "sistem" koji ih je varao od DDT-a pa nadalje, kroz vojnu, prehrambenu, hemijsku, farmaceutsku, informativnu, mašinsku, elektro, ekonomsku itd. industriju i granu privrede i to je sa porastom protoka informacija izašlo na videlo.


Grešiš. Jer da bi se o ovome donosili sudovi na nivou na koji ti sugerišeš - treba iščitati i izučiti nešto. Ovo su klasični napabirčitisi, Univerzitet Seoska Zadruga i čula moja svastika frizerka od jedne mušterije čiji je šurak...
krkar krkar 23:26 27.09.2016

Bog čuva budale. Izgleda i zakon

Hoće li odgovarati zbog toga, hoće li u zatvor?


Nijedna budala u Srbiji nije odgovarala, pogotovu ne za tako "neodređene" stvari kao što je širenje panike.

Probaj da pričaš sa nekim sudijom o delima toga tipa. Pa njima nije jasno ni da to postoji, a kamoli neke finese.
tsunade tsunade 23:28 27.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Ključna reč je uložiti mentalni napor.


pa jeste... a nije čak ni neka dosadna rabota... nego kad neke stvari nemaš ni u podsvesti, neće ti se nikad pojaviti u svesti.
freehand freehand 23:37 27.09.2016

Re: Za koji je qrc stručna The Brankica?

I tvrdim da Brankica Stanković nema ni profesionalno znanje niti bilo kakav kritički aparat da bi umela samostalno da proceni situaciju glede tih 130 ojra ... ili bilo čega drugog. Još jedan proizvod (proizvotka) napuvanog Veranovog sluganstva-u-cilju-mažnjavanja-zapadnodonatorske-love.

Jednom da se složim bez ostatka. Veću prazninu što odzvanja slavljenu kao profesionalca i heroja nisam video. Kao i čitav taj projekat što se zove "Insajder". Zvoni od šupljine i katastrofalnog neznanja uz strašnu pretencioznost i spremnost da se arbitrira.
freehand freehand 23:47 27.09.2016

Re: Hic Rhodos

Je li sve to posao predsednika AKADEMIJE NAUKA? Ili je njegov posao nešto sasvim drugo?

Jel problem što Akademija i njeni predsednici uopšte razmatraju najvažnija pitanja za društvo i državu i stavove javno saopštavaju (što se inače dešava iznimno retko) ili što se ta mišljenja ne slažu sa tvojim?

P.S. Pre izvesnog vremena i aktuelni predsednik Akademije izjasnio se o pitanju Kosova i izazvao veliku buru u javnosti. Sem što sad mgou da konstatujem da si to nekako uspeo da preskočiš u ovom komentaru moram da te pitam da ne bih prevrtao po blogu - jesi li se u toj raspravi izjašnjavao o onome što je rekao? i kako?
princi princi 00:20 28.09.2016

Mislim, i da se ne pravimo naivni

ovde uopšte tema nije depleted uranium (koji, uzgred, je štetniji hemijski nego radioaktivno, tako bar piše u jednom od onih lancet članaka). Kako se pojavila cela priča o DU? Tako što je na jednom od onih ruski sponzorisanih siteova neki radiolog objavio kako će Srbi maltene nestati s lica Zemlje 2019. jer će svi pomreti od raka. Zašto? Zbog DU. Onda je to potkrepio "činjenicama", brojkama, istim onim kojima je tvrdio da će do epidemije raka doći 2005., 2009. itd. Očigledno je šta je cilj tih priča: podbunjivanje naroda i potpirivanje priča, evo, Vučić vas hoće u NATO, isti onaj koji vas je ubijao 1999.

Onda je neko (ne znam ko, mogao bih možda da nagađam) naručio ovaj tekst u Danasu (teško mi da poverujem da je ovaj Radovanović sam seo i to napisao). I o tome je cela priča: znači, draškanje i gickanje.
maksa83 maksa83 00:25 28.09.2016

Re: Mislim, i da se ne pravimo naivni

I o tome je cela priča: znači, draškanje i gickanje.

To. Postalo je beskrajno teško razlučiti novinarstvo od naručene propagande guerilla marketing tipa. Pustiš idejicu tu, pričicu tamo, člančić ovde, blogčić onde, i posle nekog vremena imaš skok prodaje probiotika/cinka/nekogtrećegzmijskogulja od kolkooćeš posto, ili neku drugu idejicupričicutamovamo i uskoro nešto društveno neprihvatljivo postaje normalno (ili obrnuto). Pustiš meme da se širi i ubiraš plodove nizvodno. That shit works.
milojep milojep 00:27 28.09.2016

Re: Mislim, i da se ne pravimo naivni

Onda je neko (ne znam ko, mogao bih možda da nagađam) naručio ovaj tekst u Danasu (teško mi da poverujem da je ovaj Radovanović sam seo i to napisao). I o tome je cela priča: znači, draškanje i gickanje.


Baš tako
tsunade tsunade 00:38 28.09.2016

Re: Mislim, i da se ne pravimo naivni

Onda je neko (ne znam ko, mogao bih možda da nagađam) naručio ovaj tekst u Danasu (teško mi da poverujem da je ovaj Radovanović sam seo i to napisao).


e pa to ne znamo

ali vidim da vlada opšte uverenje
krkar krkar 00:39 28.09.2016

Re: Mislim, i da se ne pravimo naivni

Onda je neko (ne znam ko, mogao bih možda da nagađam) naručio ovaj tekst u Danasu (teško mi da poverujem da je ovaj Radovanović sam seo i to napisao). I o tome je cela priča: znači, draškanje i gickanje.


Sve i ako jeste tako, a sasvim je moguće da jeste (za onaj ruski huškački deo sam siguran a za ovo još ne znam ali mala je ovo varoš, znaću u nedelju već) - to i dalje ne izjednačava dve strane ako jedna barata lažima i podmetanjima (a barata, Rusi i njihove sluge) a druga činjenicama. Koliko ja znam o ovome, a znam nešto, potpuno je nesporno da je ovaj tekst, sve i ako je naručen, plaćen, ako je Zokiju neko draškao jajca guščjim perom ili mu nabio pampur u bulju, štavećvoli... ipak zasnovan na činjenicama.

Ozbiljan čovek čak i danas mora biti u stanju da razluči šta je laž i propaganda a šta je bazirano na činjenicama ili bar plauzibilno. Tačnije pogotovu danas.

Ima, naravno, raznih pametnih i principijelnih, koji će i od jednih i od drugih u ovom slučaju principijelno da budu na ekvidistanci...

A ima i Miloje.


depleted uranium (koji, uzgred, je štetniji hemijski nego radioaktivno


Apsolutno.
milojep milojep 00:46 28.09.2016

Re: Mislim, i da se ne pravimo naivni

A ima i Miloje.


Jednu činjenicu kontra Miloju nisi naveo al' kenjuckaj dalje ne možeš
krkar krkar 00:58 28.09.2016

Kosova Republik

P.S. Pre izvesnog vremena i aktuelni predsednik Akademije izjasnio se o pitanju Kosova i izazvao veliku buru u javnosti. Sem što sad mgou da konstatujem da si to nekako uspeo da preskočiš u ovom komentaru moram da te pitam da ne bih prevrtao po blogu - jesi li se u toj raspravi izjašnjavao o onome što je rekao? i kako?


Da ne kukaš kako ti nisam odgovorio:

Svečano me zabole kurac za mišljenje bilo kojeg srbijanskog političara/funkcionera/uglednika/popa... o susednoj nezavisnoj državi Kosovo.


Inače, ovaj predsednik SANU deluje kao pristojan tip. Dovoljno pristojan da se politikom bavi koliko je to najmanje moguće.
babmilos babmilos 07:16 28.09.2016

Re: Kosova Republik

Inače, ovaj predsednik SANU deluje kao pristojan tip. Dovoljno pristojan da se politikom bavi koliko je to najmanje moguće.

Delovao i meni, pa qurac. Ta njegova slavna izjava o Kosovu je bila preneta tek delimično. A kada se odsluša sve, ispostavi se da je predsednik SANU javno - ha, u meri u kojoj radio koji nije S ili S2 bilo ko sluša - kontemplirao o džoranju Kosova za Dodika.
freehand freehand 07:36 28.09.2016

Re: Kosova Republik

Da ne kukaš kako ti nisam odgovorio:



Svečano me zabole kurac za mišljenje bilo kojeg srbijanskog političara/funkcionera/uglednika/popa... o susednoj nezavisnoj državi Kosovo.

Inače, ovaj predsednik SANU deluje kao pristojan tip. Dovoljno pristojan da se politikom bavi koliko je to najmanje moguće.

Ovo je već diverzija. Od jutros se srpskim institucijama širi cunami kurobolje u odgovoru na tvoj boldovani izliv emocija i patnje. No nije to bitno niti sam te to pitao.
Pitanje je bilo - jesi li komentarisao tada izjavu akademika Kostića i ako jesi kakav je komentar bio.
Što se nezavisne države Kosovo tiče - šteta što ti u tekstu nije ostao onaj deo - ili ga ja bar sad ne vidim - gde lamentiraš nad poštovanjem zakona u državi Srbiji. Baš je bio interesanta. nekako nadrealan, više.
Spiridon Spiridon 07:45 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Ali bar nema sumnje da kad god naletim na budalu ili idiotski "argument" to odmah i kažem. Počev od tebe



vladimir petrovic vladimir petrovic 08:37 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Freehand
... i mogućnostima da se budalama suprotstavi

... Držiš budalu dalje

U ovom relativno kratkom komentaru dva puta pominješ budale.
Ko su oni?
Kako definišeš budalu?
Neće biti da znaš ko je budala, samo to (nikako) nisi - ti. Budale su za tebe - drugi...

Mislim, tvoje suviše olako potezanje za rečju budala, kao da su budale svuda oko tebe, prosvetljenog i ubeđeno pametnog, malo je degutantno. Ili bar - nepromišljeno.

Treba shvatiti da i pametni ljudi povremeno bivaju budale.

Zato je naivno verovati da su oni koje ti pompezno zoveš budalama rođeni kao takvi, žive ceo život kao takvi i umiru kao takvi. A ti, sve vreme, bežiš od njih kao od kuge, he, he, he...

Spusti loptu!

Živele budale!

freehand freehand 08:44 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Živele budale!

Živeo ti meni, Pižone i ne sekiraj se ništa. Niko Vučića ne dira, budno pazim. Što se budala tiče - to je blag izraz u srpskom jeziku a ti budi opušten, nisam na tebe mislio xexexe.
Inače, ako probaš pretragu na ovoj stranici sa rečju koja te je ponukala da se javiš - što sam ja učinio jer nisam znao na šta tačno misliš i gde sam je upotrebio - videćeš da je Princi koristi 2-3 puta a Krkar 7-8.
Mada me ne čudi da si se obratio meni, ipak smo mi stari drugovi. Xexexe.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:38 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

ipak smo mi stari drugovi. Xexexe

emsiemsi emsiemsi 11:02 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

zilikaka
gedza.73
zilikaka
alselone
Al moja malenkost ne vidi ni naznaku načina da se to desi skoro.


Jedan kratak globalni rat bi to časom nivelisao.

Da znaš da i ja ovo sve češće govorim.


Neko je rekao da 'svet živih stoji na rukama mrtvih'.
Ko zna koliko je istraživanja doktora u nacističkim logorima nad zatvorenicima stiglo do laboratorija SAD.


Nismo na to mislili.
U ratu i velikim nesrećama se odmah iskristališu oni pravi. Nema prodavanja magle kad je glava u torbi. Kvalitetni iznesu teret svega.

Kao što se odmah nakon toga fukara ponovo ppojavi iz rupa i raste ko korov.

Сагласан !
Успут --- у рат најпре иду борци, па шпекуланти, па лиферанти. Из рата је обрнути редослед.
emsiemsi emsiemsi 11:12 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

krkar

...

Ali bar nema sumnje da kad god naletim na budalu ili idiotski "argument" to odmah i kažem. Počev od tebe pa do poslednjeg blogera.

Сагласан !
docsumann docsumann 12:01 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

Da, danas svaka budala može prikupiti dokaze, podatke, grafike za svoju priču koja neuvežbanom ili nestručnom uvetu može zvučati ili izgledati koherentno.


ovo sa graficima kao argumentom može biti spektukularno besmisleno.
grupa mladih istraživača je izvršila upoređivanje po ogromnoj bazi najrazličitijih grafikona, pri čemu su došli do gotovoo savršenog naleganja potrpuno nevezanih događaja (barem se na prvu tako doimaju) - recimo broj filmova koje godišnje snimi Nikolas Kejdž i slučajeva smrti davljenjem u bazenu.
emsiemsi emsiemsi 13:17 28.09.2016

Re: Kosova Republik

krkar
P.S. Pre izvesnog vremena i aktuelni predsednik Akademije izjasnio se o pitanju Kosova i izazvao veliku buru u javnosti. Sem što sad mgou da konstatujem da si to nekako uspeo da preskočiš u ovom komentaru moram da te pitam da ne bih prevrtao po blogu - jesi li se u toj raspravi izjašnjavao o onome što je rekao? i kako?


Da ne kukaš kako ti nisam odgovorio:

Svečano me zabole kurac za mišljenje bilo kojeg srbijanskog političara/funkcionera/uglednika/popa... o susednoj nezavisnoj državi Kosovo.


Inače, ovaj predsednik SANU deluje kao pristojan tip. Dovoljno pristojan da se politikom bavi koliko je to najmanje moguće.

Какав простак !
Страшно !
princi princi 13:28 28.09.2016

Re: Mislim, i da se ne pravimo naivni

Sve i ako jeste tako, a sasvim je moguće da jeste (za onaj ruski huškački deo sam siguran a za ovo još ne znam ali mala je ovo varoš, znaću u nedelju već) - to i dalje ne izjednačava dve strane ako jedna barata lažima i podmetanjima (a barata, Rusi i njihove sluge) a druga činjenicama. Koliko ja znam o ovome, a znam nešto, potpuno je nesporno da je ovaj tekst, sve i ako je naručen, plaćen, ako je Zokiju neko draškao jajca guščjim perom ili mu nabio pampur u bulju, štavećvoli... ipak zasnovan na činjenicama.

Da, ali selektivno prikazanim činjenicama. U tekstu ni na jednom mestu ne pominje hemijsku toksičnost DU. Zašto? Da li ne zna? Ako ne zna, neka uputi na nekoga ko to zna. Mislim, možda je propust iz nehata ili neznanja, ali možda je i manipulacija. To što je neko sofisticiraniji od onog radovana koji najavljuje pomor 2019. ne znači i da je manje kvaran.
drzura drzura 16:23 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

cijenim da to ima veze sa interntskom dostupnošću neprovjerenih ili iskonstruisanih činjenica, najraznovrsnijeg kvazi znanja, pseudonauke, sve navodno potkrepljeno gomilom dokaza, eksperimenata, snimaka sa lica mjesta...


reče milo đukanović nedavno nekome iz opozicije , mislim da je medojeviću
rekao : tebi je udario internet u praznu glavu !!!
gedza.73 gedza.73 18:57 28.09.2016

Re: Ne lupetaj.

emsiemsi
Успут --- у рат најпре иду борци, па шпекуланти, па лиферанти. Из рата је обрнути редослед.




Zemlju inače naseljavaju deca boraca poginulih u ratu.

Koji je ekonomista rekao kako može da dokaže da je svako na ovom svetu lopov? Tako i planetu naseljavaju predatori i životinjke koje se ili uklope u okolinu pa postanu neprimetne ili šljašte i šište pa ako te uplaše super.
Pravedno li je? Nije. Pošteno? Nije. Ali je tako.

Domazet Domazet 00:31 29.09.2016

Hic Yalta;)

krkar

Ama da ne idemo toliko daleko. Da ostanemo u Srbiji.
.
.
.

Jos jedna od manifestacija Globalizma. Osveta losih djaka
krkar krkar 10:29 29.09.2016

Re: Mislim, i da se ne pravimo naivni

Da, ali selektivno prikazanim činjenicama. U tekstu ni na jednom mestu ne pominje hemijsku toksičnost DU. Zašto?


Zato što je verovatnoća da se neko otrovao od čestica zapaljenih projektila sa OU minimalna, samo teoretska. Jer onaj ko je bio unutar značajne koncentracije je iovako mrtav od eksplozije a već na par metara ta koncentracija je minimalna i zanemariva.

A nikakvih dokaza nema da je od prisustva projektila sa OU došlo do ikakve kontaminacije preko tla, a koristi se evo već 50 godina.
Domazet Domazet 16:40 29.09.2016

Vaznost licnog primera...

krkar
Da, ali selektivno prikazanim činjenicama. U tekstu ni na jednom mestu ne pominje hemijsku toksičnost DU. Zašto?


Zato što je verovatnoća da se neko otrovao od čestica zapaljenih projektila sa OU minimalna, samo teoretska. Jer onaj ko je bio unutar značajne koncentracije je iovako mrtav od eksplozije a već na par metara ta koncentracija je minimalna i zanemariva.

A nikakvih dokaza nema da je od prisustva projektila sa OU došlo do ikakve kontaminacije preko tla, a koristi se evo već 50 godina.

Ja mislim da bi Krki trebao licnim primerom da razbije sve ove teorije zavere! Predlazem da sledecih 60 dana pocne da koristi prah of OU umesto soli i bibera!
NNN NNN 10:40 01.10.2016

Re: Ne lupetaj.

anti-vaxxer


дефиниши !



Npr. da li si se ti vakcinisao protiv ptičjeg i svinjskog gripa?

Ako da: - zašto (pobogu)?
Ako ne: - da li te to onda (bar malo) čini antivaxxerom?
highshalfbooze highshalfbooze 17:52 27.09.2016

Sad je sve jasno

Znači da se zbog toga ne vrše nikakva ispitivanja i istraživanja na terenu. A mapa područja gde je dejstvovano municijom sa OU stoji u nekom privatnom ormanu vojnog penzionera.
A ono što ne škodi, mora da pomaže. Pa kad je već tako, daj bar da otvorimo banje tamo za strance sa Nato područja. Eto, oni pretekli Nemci i Italijani bi mogli da dođu da se banjaju. Mogli bi i popust da dobiju.
krkar krkar 23:30 27.09.2016

Re: Sad je sve jasno

Znači da se zbog toga ne vrše nikakva ispitivanja i istraživanja na terenu.



Koliko je osiromašeni uranijum uništio zdravlje srpskih vojnika, policajaca, starešina, dobrovoljaca i civila, ne zna se. Za razliku od italijanskih vojnika koji su pod stalnim nadzorom, naši su prepušteni sami sebi. Tako je Vojnomedicinska akademija samo prvih pet godina posle bombardovanja pratila zdravstveno stanje oko 4.000 vojnika, starešina i dobrovoljaca koji su boravili na područjima gde je korišćena municije s osiromašenim uranijumom, kao i onih koji su kasnije učestvovali u čišćenju ugroženih područja.

– Tokom petogodišnjeg praćenja kod njih nismo našli oboljenja od karcinoma. Bilo je degenerativnih promena na jetri i bubrezima, ali se oni sa sigurnošću nisu mogli povezati s osiromašenim uranijumom. Naravno, pretogodišnje praćenje je nedovoljno, jer se posledice javljaju tek posle deset do petnaest godina. Nažalost, sa praćenjem se prestalo zbog nedostatka materijalnih sredstava, iako smo mi tražili da se ono nastavi – priča pukovnik dr Milan Mišović, načelnik Instituta za medicinu rada u VMA.

IZVOR
highshalfbooze highshalfbooze 09:28 28.09.2016

Re: Sad je sve jasno

Nije bilo potrebe da se razbacuje novac, koji je preko potreban premijeru za sklapanje ugovora sa njegovim prijateljima koje dovodi da pomognu Srbiji, kada Dr. Zoran Radovanović lepo kaže da nema nikakve opasnosti od osiromašenog uranijuma. A mediji pod Vladinom kontrolom sve to lepo koordiniranom akcijom prenesu u javnost i formiraju mišljenje botova.
Da su zaista hteli da vide šta je uticalo na degenerativnu promenu na jetri i bubrezima, vršili bi posmatranje više grupa ljudi koji su radili različite poslove, takođe i životinja pa bi putem dedukcije došli do nekog uzročnika.
Ali je neko mudar došao do rešenja da uposli Dr. Zorana Radovanovića koji će da izrekne svoje naučno objašnjenje i ta stvar će se smatrati rešenom.

Ovi ljudi koji su bili dole zaslužuju neku podršku bez obzira što su se neki od njih tamo bavili kriminalom, siguran sam da su većina pošteni i časni ljudi koji su išli dole da brane domovinu. Posebno uznemiruje podatak da su zabeležene degenerativne promene na potomstvu i to samo u roku od 5 godina praćenja.

PS: Dabre, pa ako nema sredstava da se prati 4 000 ljudi, zar niko tamo nije čuo šta je to reprezentativni uzorak.
krkar krkar 10:31 29.09.2016

Re: Sad je sve jasno

Posebno uznemiruje podatak da su zabeležene degenerativne promene na potomstvu i to samo u roku od 5 godina praćenja.


Gde su zabeležene? U Kuriru? Biltenu Dveri?
highshalfbooze highshalfbooze 09:12 30.09.2016

Re: Sad je sve jasno

krkar
Gde su zabeležene? U Kuriru? Biltenu Dveri?


U linku koji si ti dao. Trebalo bi pažljivije da čitaš tekstove koje preporučuješ.

Evo, izdvojiću ti:
Dr Radomir Kovačević, toksikolog iz Instituta za medicinu rada i radiološku zaštitu „Dr Dragomir Karajović“, kaže da je tokom 2002. godine ispitivano 29 ljudi koji žive u mestima koja su bombardovana osiromašenim uranijumom i kod većine je potvrđeno prisustvo uranijuma u urinu. Kod svih su pronađene i genetske promene i oštećenja na bubrezima, krvnim sudovima, a u jednoj porodici zabeležene su ozbiljne genetske anomalije na potomstvu.

Ako budeš primetio da je ovo istraživanje bilo nedovoljno za neke ozbiljnije zaključke, mogu da se saglasim sa tobom jer je upravo nedostatak istraživanja i najveći problem u svemu ovome. A za to je kriva vlast od dosmanlijske, pa nadalje do danas.
Zato su i izvukli ovog jadnika da bi sutra mogli da kažu, pa izvinte, evo ekspert rekao... mi nismo stručni, on je stručan. Gluposti...
freehand freehand 09:19 30.09.2016

Re: Sad je sve jasno

U linku koji si ti dao. Trebalo bi pažljivije da čitaš tekstove koje preporučuješ.

Ups!
milojep milojep 11:10 30.09.2016

Re: Sad je sve jasno

U linku koji si ti dao. Trebalo bi pažljivije da čitaš tekstove koje preporučuješ.


Haha koji junac!
krkar krkar 14:17 30.09.2016

Re: Sad je sve jasno

U linku koji si ti dao. Trebalo bi pažljivije da čitaš tekstove koje preporučuješ.


Vrlo sam pažljivo čitao. U linku koji sam ja dao stoji da jedan lekar kaže da "je ispitivano" 29 ljudi. Ni KO ih je ispitivao, ni GDE, ni na osnovu čega su izabrani, ni šta je kontrolna grupa ako je bilo, ni koja je metodologija...

Pa onda "zabeležene su ozbiljne genetske anomalije na potomstvu". Zabeležene? Nisu naučno utvrđene nego biće zabeležio lokalni seoski hroničar? Poštar zapisao. Ili udbaš lokalni. Jer u ozbiljnoj državi takve stvari se ne "beleže" negu utvrđuju, ispotunu, naučno potvrđuju...

Upravo to su te prtljavine koju posle Miloja razna i razne Principijelne Guske kopipejstuju po patrijotskim sajtovima i tvrde da su DOKAZI.

Osim toga ni najmanje ne verujem da uopšte postoji "29 ljudi koji žive u mestima koja su bombardovana osiromašenim uranijumom" jer ne postoji ni toliko lokacija u Srbiji ukupno, a još manje da usu one sve naseljene.
freehand freehand 14:46 30.09.2016

Re: Sad je sve jasno

krkar
U linku koji si ti dao. Trebalo bi pažljivije da čitaš tekstove koje preporučuješ.


Vrlo sam pažljivo čitao. U linku koji sam ja dao stoji da jedan lekar kaže da "je ispitivano" 29 ljudi. Ni KO ih je ispitivao, ni GDE, ni na osnovu čega su izabrani, ni šta je kontrolna grupa ako je bilo, ni koja je metodologija...

Pa onda "zabeležene su ozbiljne genetske anomalije na potomstvu". Zabeležene? Nisu naučno utvrđene nego biće zabeležio lokalni seoski hroničar? Poštar zapisao. Ili udbaš lokalni. Jer u ozbiljnoj državi takve stvari se ne "beleže" negu utvrđuju, ispotunu, naučno potvrđuju...

Upravo to su te prtljavine koju posle Miloja razna i razne Principijelne Guske kopipejstuju po patrijotskim sajtovima i tvrde da su DOKAZI.

Osim toga ni najmanje ne verujem da uopšte postoji "29 ljudi koji žive u mestima koja su bombardovana osiromašenim uranijumom" jer ne postoji ni toliko lokacija u Srbiji ukupno, a još manje da usu one sve naseljene.

Jesi li možda - ali samo možda - pokušao da istu metodologiju primeniš na tekst koji si ti citirao i na Dr Radovanovića? Oko referenci, modela, DOKAZA?
Nisi?
Da ne pitam zašto, verovatno je neka naučna postavka u pitanju, ali da jesi - rezultat bi bio krajnje zanimljiv.
highshalfbooze highshalfbooze 15:32 30.09.2016

Re: Sad je sve jasno

Upravo to su te prtljavine koju posle Miloja razna i razne Principijelne Guske kopipejstuju po patrijotskim sajtovima i tvrde da su DOKAZI

Uopšte nije sporno da nedostaju dokazi. Već sam to i rekao.
Sporno je to što nijedna zvanična institucija koja se bavi javnim zdravljem ne želi da proveri te navode i da, po potrebi, izvrši valjano ispitivanje.
Umesto toga, oni nađu nekoga ko će bez dokaza da iznosi kontraargumente. I sad se ljudi zaluđuju tim krajnostima i izigravaju stručnjake umesto da konstatuju da institucije u ovoj zemlji ne funkcionišu i da neko treba zbog toga da odgovara.
I nije uopšte stvar u tome da sam ja tebe smatrao glupim da ti podmećem ove priče i da ti nećeš da primetiš da te priče nisu potkrepljene dokazima.
Stvar je u tome što ti nas smatraš glupacima koji neće da primete da priče Dr. Zorana Radovanovića nisu potkrepljene dokazima.
zemljanin zemljanin 18:02 27.09.2016

dobar tekst

iako argumenti imaju slabu prođu, treba ih ponavljati unedogled
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 19:05 27.09.2016

kao sto je...

...Srbija na nekom petnaestom mestu po procentu obolelih od raka a na prvom po smrtnosti od iste bolesti. To sa OU i sl. odlicno dodje da se zabasure prave teme.
escherichije_colic escherichije_colic 19:05 27.09.2016

jeste jeste

Tako su isto pričali teoretičari zavere da je agens oranž teratogen i svašta još nešto, pa se posle ispostavilo da je to laž i da se radi o savršeno bezbednoj hemikaliji. Ili je ipak bilo obratno ... ? Ko će se sad setiti svih detalja.

Nebitno, ja se iskreno nadam da su svi navodi iz teksta istiniti, budući da već godinama letujem na mestu gde je istovaren nekakav NATO projektil. Sad dal je sadržao OU ili ne, jebemliga.

Inače, kad je prvi put potegnuta ova tema na blogu, sećam se da je autor izneo tvrdnju da "više ljudi pobiju srpske paprike nego američki osiromašeni uranijum". Znajući kako naši seljaci praktikuju korištenje pesticida (što više što češće to bolje i obavezno pred branje da duže izgleda sveže) sklon sam da se složim s tom teorijom.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:18 27.09.2016

Re: jeste jeste

Nebitno, ja se iskreno nadam da su svi navodi iz teksta istiniti, budući da već godinama letujem na mestu gde je istovaren nekakav NATO projektil

Žanjice?
Tačnije, Žanjic?
escherichije_colic escherichije_colic 19:26 27.09.2016

Re: jeste jeste

vrabac_u_steni
Nebitno, ja se iskreno nadam da su svi navodi iz teksta istiniti, budući da već godinama letujem na mestu gde je istovaren nekakav NATO projektil

Žanjice?
Tačnije, Žanjic?


Tako je.
docsumann docsumann 19:31 27.09.2016

Re: jeste jeste

escherichije_colic
vrabac_u_steni
Nebitno, ja se iskreno nadam da su svi navodi iz teksta istiniti, budući da već godinama letujem na mestu gde je istovaren nekakav NATO projektil

Žanjice?
Tačnije, Žanjic?


Tako je.


tamo svako ljeto vrvi od ljudi, što domaćih što turista. lično ne preferiram toliku gužvu, ali cijenim da bi se do sada neko požalio na simptome (sad već koje...)
alselone alselone 19:35 27.09.2016

Re: jeste jeste

Znajući kako naši seljaci praktikuju korištenje pesticida (što više što češće to bolje i obavezno pred branje da duže izgleda sveže) sklon sam da se složim s tom teorij


Sine, to nije za jelo, to je za pijacu, što bi se reklo.
gedza.73 gedza.73 19:40 27.09.2016

Re: jeste jeste

Znajući kako naši seljaci praktikuju korištenje pesticida (što više što češće to bolje i obavezno pred branje da duže izgleda sveže)


ne bih da kvarim Krkaru blog samo





lenjost i tržište je odradilo svoje. Paradajz raste na najlonu.
Koliko njih će da kupi domaću salamu u koju je uračunato sve od pripreme zemljišta, gajenja, prerade uz veće ljudsko angažovanje nauštrb pesticida?
Zdravo jaje? trebalo bi da bude bar tri puta skuplje od onog nafriziranog bojom i koncentratom.

I eto evolucije na delu. Jači organizmi se prilagođavaju, slabiji nestaju.




rade.radumilo rade.radumilo 21:17 27.09.2016

Re: jeste jeste

Nebitno, ja se iskreno nadam da su svi navodi iz teksta istiniti, budući da već godinama letujem na mestu gde je istovaren nekakav NATO projektil. Sad dal je sadržao OU ili ne, jebemliga.


Ako je na tom mestu A10 Thunderbolt gađao tenk ili oklopno vozilo VJ, onda je sadržao OU. Naime OU se koristi za protivoklopnu topovsku municiju. Na vrh zrna se stavlja OU, jer prilikom udara stvara visoku temperaturu, pa zrno sa OU ima veću probojnu moć nego zrno istog kalibra bez OU. Osnovno oružje A10 Thunderbolt je top GAU 8 Avenger 30mm.

GAU 8 Avenger u akciji:

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:05 27.09.2016

Re: jeste jeste

rade.radumilo
Nebitno, ja se iskreno nadam da su svi navodi iz teksta istiniti, budući da već godinama letujem na mestu gde je istovaren nekakav NATO projektil. Sad dal je sadržao OU ili ne, jebemliga.


Ako je na tom mestu A10 Thunderbolt gađao tenk ili oklopno vozilo VJ, onda je sadržao OU. Naime OU se koristi za protivoklopnu topovsku municiju. Na vrh zrna se stavlja OU, jer prilikom udara stvara visoku temperaturu, pa zrno sa OU ima veću probojnu moć nego zrno istog kalibra bez OU. Osnovno oružje A10 Thunderbolt je top GAU 8 Avenger 30mm.

GAU 8 Avenger u akciji:



Nema veze temperatura, nego masa, to jest gustina uranijuma. To je ono što zovu "kinetic weapons".
A pored 30mm municije, imaš ga i na tenkovskim granatama, a, mislim i u svakoj krstarećoj raketi gde se koristi za stabilizaciju, kao teg.

zilikaka zilikaka 22:19 27.09.2016

Re: jeste jeste

srdjan.pajic
rade.radumilo
Nebitno, ja se iskreno nadam da su svi navodi iz teksta istiniti, budući da već godinama letujem na mestu gde je istovaren nekakav NATO projektil. Sad dal je sadržao OU ili ne, jebemliga.


Ako je na tom mestu A10 Thunderbolt gađao tenk ili oklopno vozilo VJ, onda je sadržao OU. Naime OU se koristi za protivoklopnu topovsku municiju. Na vrh zrna se stavlja OU, jer prilikom udara stvara visoku temperaturu, pa zrno sa OU ima veću probojnu moć nego zrno istog kalibra bez OU. Osnovno oružje A10 Thunderbolt je top GAU 8 Avenger 30mm.

GAU 8 Avenger u akciji:



Nema veze temperatura, nego masa, to jest gustina uranijuma. To je ono što zovu "kinetic weapons".
A pored 30mm municije, imaš ga i na tenkovskim granatama, a, mislim i u svakoj krstarećoj raketi gde se koristi za stabilizaciju, kao teg.



Upravo tako.
Recimo, gvoždje je 7,8 t/m3, olovo oko 11 a uranijum čak 19, ali ni jedno ne razvija nego eventualno prima toplotu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:29 27.09.2016

Re: jeste jeste

Upravo tako.
Recimo, gvoždje je 7,8 t/m3, olovo oko 11 a uranijum čak 19, ali ni jedno ne razvija nego eventualno prima toplotu.


Da, rade je malo pomešao sa onim granatama sa kumulativnim zrnima, gde se valjda koristi bakar i shaped-charge u obliku konusa ili parabole, koji se zapali neposredno pre nego što zrno udari u oklop, i stvara neke užasne visoke temperature u žiži, i topi čelik manjeviše kao puter. Doduše, ovo treba uzeti sa rezervom, i ja se prisećam predvojničke obuke kroz maglu. U armiji mi to nismo imali, nego samo ona pancirna neka zrna, isto za oklope, zaboravio sam od čega se to pravilo, krkar sigurno zna.
freehand freehand 22:41 27.09.2016

Re: jeste jeste

srdjan.pajic
Upravo tako.
Recimo, gvoždje je 7,8 t/m3, olovo oko 11 a uranijum čak 19, ali ni jedno ne razvija nego eventualno prima toplotu.


Da, rade je malo pomešao sa onim granatama sa kumulativnim zrnima, gde se valjda koristi bakar i shaped-charge u obliku konusa ili parabole, koji se zapali neposredno pre nego što zrno udari u oklop, i stvara neke užasne visoke temperature u žiži, i topi čelik manjeviše kao puter. Doduše, ovo treba uzeti sa rezervom, i ja se prisećam predvojničke obuke kroz maglu. U armiji mi to nismo imali, nego samo ona pancirna neka zrna, isto za oklope, zaboravio sam od čega se to pravilo, krkar sigurno zna.

Kumulativne mine i granate. Učilo se to na časovima ONO, sa stvaranjem levka koji buši oklop.
Nego evo malo o nontramerama, odnosno o oklopu. KLIK
krkar krkar 23:11 27.09.2016

Re: jeste jeste

Na vrh zrna se stavlja OU, jer prilikom udara stvara visoku temperaturu,


Veze nema. DU se stavlja jer ima najveću gustinu i time i najveću energiju na cilju. Osim toga velika gustina (i tvrdoća) omogućavaju da penetrator (centralni deo projektila koji probija oklop) bude manjeg prečnika čime se postiže veća koncentracija energije (manji poprečni presek za datu težinu tj. energija se koncentriše na manju površinu pa je zato probojnost veća).

Temperatura sama po sebi kod penetratora od OU ne igra veliku ulogu
zilikaka zilikaka 23:13 27.09.2016

Re: jeste jeste

Temperatura sama po sebi kod penetratora od OU ne igra veliku ulogu

Ali igra kod isparavanja koje je navodno najtoksičnije, ako sam dobro priču razumela.

krkar krkar 23:42 27.09.2016

Re: jeste jeste

Znajući kako naši seljaci praktikuju korištenje pesticida (što više što češće to bolje i obavezno pred branje da duže izgleda sveže) sklon sam da se složim s tom teorijom.



Evo vrlo jasnog pokazatelja da incidencija raka u Srbiji i nije naročito visoka ali je zato smrtnost od raka u Srbistanu katastrofalno visoka.

krkar krkar 01:06 28.09.2016

Re: jeste jeste

Paradajz raste na najlonu.


Pa što ne bi rastao na najlonu ako može?

Ne raste paradajz u zemlji zato što je ona zemlja nego što sadrži nešto što mu treba za rast, vodu, hranljive materije... Ako mu obezbediš tu vodu i te hranljive materije MIMO zemlje - koji će ti andrak zemlja? Već godinama gledam kako biljke razne rastu na ... ničemu. Nešto što se najbolje može definisati kao nekakvo klupče od polimera. I nakapava se voda u kojoj je sve što paradajzu treba i - gotovo. Nema glista, gusenica, buba, kuraca, palaca koji žive u zemlji.

I sve čisto, nema blata...
rade.radumilo rade.radumilo 08:56 28.09.2016

Re: jeste jeste

Nema veze temperatura, nego masa, to jest gustina uranijuma. To je ono što zovu "kinetic weapons".


Ima i te kako. Temperatura je mera kinetičkog kretanja atoma ili molekula u nekom materijalu. Čak i u kristalnoj rešetci blizu apsolutne nule, postoji neko kretanje atoma ili molekula. Kinetička energija zrna se predaje atomima gvožđa (koga je 98% u čeliku) u oklopu. Tu sad ima kojekakve fizike materijala nije stvar samo mase zrna, ali poenta je da u tački udara temperatura bude što više iznad tačke topljenja čelika.
nikvet pn nikvet pn 09:27 28.09.2016

Re: jeste jeste

krkar

Paradajz raste na najlonu.

Pa što ne bi rastao na najlonu ako može?


Може и на најлону ал такав му и укус. И прехрамбена вредност.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana