Energetika| Istorija| Kućni ljubimci

Sine, panika...

princi RSS / 27.11.2016. u 02:54

15. aprila 1959., par meseci pošto je preuzeo vlast u Havani, Fidel Kastro se na poziv američkog ekvivalenta UNSa obreo u Vašingtonu. Razlog posete je bio jednostavan: Kastro je došao u Ameriku po ekonomsku pomoć. Bila mu je potrebna pomoć da nahrani ljude, pokrene ekonomiju. Poznavajući Ameriku, angaživao je jednu od najpoznatijih američkih firmi da medijski pokriva posetu. Išao je okolo, jeo hot dogove, hamburgere, zezao se, vikao kako nije komunista.

Kastrova medijska ofanziva nije naišla na neki veći odjek na Kapitol Hilu. Ajzenhauer ga je hladno odbio, demonstrativno napuštajući Vašington da odigra partiju golfa. Potpredsednik Nikson je našao par minuta da popriča sa Kastrom, ali taman toliko da mu objasni da je on, Kastro, za Amere ipak komunista. Kastro je u još jednom očajničkom pokušaju pred Senatskim komitetom za spoljne poslove izjavio kako je imovina Amerikanaca u Havani bezbedna i kako neće biti nacionalizovana. Otišao je i položio venac na spomenik Linkolnu. Ništa od toga nije pomoglo. Od Amera je dobio cold shoulder i obećanu drakonsku blokada koje će trajati čitavih 57 godina.

Posle par meseci otišao je Hruščovu od koga je dobio traženu pomoć (u zamenu za šećer). Kažu da je tokom tih razgovora nosio 2 Rolexa: jedan za vreme u Moskvi a drugi u Havani. Usledila je kubanska kriza i ostatak istorije koji je, manje više, svima poznat.

I za kraj, lepa i tužna priča, za sve one koje zanimaju alternativni tokovi istorije koji su mogli, a koji se nikad neće dogoditi



Komentari (336)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 02:55 27.11.2016

Kastro

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:49 27.11.2016

Re: Kastro

"to the just idea that all citizens are born free and equal”


bili libdemovi momci na početku, a posle ih život gurnuo da budu komiji a amere faširani, šta ćeš. izgleda iz ove priče, i one lepe i isto tužne o jenki komandanteu, da su oni krenuli u fajt otvorenog srca a tek naknadno, zahvaljujući sovjetskim mufljuzima fasovali i ideologiju.

mančesterskog Krla na ljutu ranu izgubljenog rata za demokratiju

princi princi 12:58 27.11.2016

Re: Kastro

mančesterskog Krla

:)))))))), Marr je genije, a ovaj je budalčina, i to teška.
docsumann docsumann 15:26 27.11.2016

Re: Kastro

ovo su sve genijalci

mija12 mija12 16:17 27.11.2016

Re: Kastro

I to kakvi :)

JJ Beba JJ Beba 17:44 27.11.2016

Re: Kastro

princi
mančesterskog Krla

:)))))))), Marr je genije, a ovaj je budalčina, i to teška.

da jbte, totalno neadekvatno poređneje. Morrissey je neviđeo muzikalan, talentovan, angažovan. sve suprotno od
princi princi 17:49 27.11.2016

Re: Kastro

Morrissey je neviđeo muzikalan, talentovan, angažovan. sve suprotno od

Ali je i teška budalčina. Mislim da je Srdž pre svega na to mislio.
maksa83 maksa83 20:11 27.11.2016

Re: Kastro

Ali je i teška budalčina. Mislim da je Srdž pre svega na to mislio.

Jes, pogotovo mladi Morisi - napuhani kreten.

Stariji Morisi je još uvek tenkre, ali je postao svestan toga i u miru je sa tim.



princi princi 20:26 27.11.2016

Re: Kastro

Ali je zato Marr keva.
maksa83 maksa83 20:30 27.11.2016

Re: Kastro

Ali je zato Marr keva.

Džoni Mar, sveCki mega car, za razliku od ovog depresivnog narcisoidnog egomanijaka jako fini i selfless tip. Redefinisao europsku gitaru. Niko o njemu ne priča dobro kao ludi brat Galager.

Always, always always had impeccable shoes and a great 'aircut.

princi princi 20:35 27.11.2016

Re: Kastro

Gitaru na stranu, ali pazi ovaj citat:

Somebody gave me Arguments For Socialism by Tony Benn, and I discovered that what I just thought was decency was a political position.


Mislim, kratko, sočno, jebitačno. I posle kažu Morisi talentovan...
maksa83 maksa83 20:45 27.11.2016

Re: Kastro

Mislim, kratko, sočno, jebitačno. I posle kažu Morisi talentovan...

Ali realno Morisi jeste imao posle raspada prilično stelarnu solo karijeru, dok je ovaj životario. Ja pokušao zbog stare slave i zasluga za moju mlados' i narod i gitaru da odslušam poslednji Marov album (zapravo onaj The Messenger, ne znam je l bilo nešto posle) ali nisam uspeo. Tamo prosto nema ničeg, šuplje, osim možda European Me čiji uvod reprodukuje u nekoj meri D Smic zvuk, ali to je to. Raja kad ode na njegove koncerte ode da čuje da li će uspeti da odsvira How Soon is Now i nada se da neće da proba i da peva (ali on ipak proba, i to bude strašno).

Svejedno je sjajan tip, jedinstven muzičar, i njih dvojica u tandemu su stvorila (mislim, objektivno ; ) najbolju muziku druge polovine osamdesetih. Ne, nisam spreman o tome da diskutujem. :))))

Pis of trivija - upoznao ih je i jednog na drugog uputio Billy Duffy (The Cult) koji je Marov drugar iz detinjstva.

Drugari iz kraja (iz blokova u Mančesteru, kakav li je to kraj), u izvedbi verovatno boljoj od originala:

docsumann docsumann 21:49 27.11.2016

Re: Kastro

mija12
I to kakvi :)



pa da, u originalu (sa baš toga albuma) je piknik, a ne panik


buka sirena za uzbunu:

4krofnica 4krofnica 09:47 28.11.2016

stop me if you think you've heard this one

...before.

princi
Gitaru na stranu, ali pazi ovaj citat:

Somebody gave me Arguments For Socialism by Tony Benn, and I discovered that what I just thought was decency was a political position.


Mislim, kratko, sočno, jebitačno. I posle kažu Morisi talentovan...


Jako je talentovan da palamudi. :)
Ima taj attitude nadrkanog i vazda nesnađenog ali poezija ne može da mu se ospori, čovek opako ume sa rečima, sasvim oslobođeno bilo kakve patetike.
Ali tu je sinergija u pitanju, njih dvojica su bili dobar tandem, a Mar je uvek bio podstrekač jer je Morisi uglavnom pisao tekstove na postojeću muziku, dakle Mar je inspiracija, muza i alfa. :)


princi princi 14:12 28.11.2016

Re: stop me if you think you've heard this one

Morisi uglavnom pisao tekstove na postojeću muziku

Da, što kaže Suzana Mančić: "Volim životinje, ali volim i prasetinu." Ma šta to značilo u njenom slučaju.
princi princi 02:57 27.11.2016

El Comandante

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:52 27.11.2016

Re: El Comandante

princi


ova fotka pokazuje koliko je u stvari sve biz, još onda bilo. ovo je, šatro, "marksistički biz", košer u ideološkom smislu, a ono je "imperijalistički".

ps. a, vid' brata Karla što nadzire sastanak?
blogovatelj blogovatelj 03:44 27.11.2016

Sledbenik

Kažu da je tokom tih razgovora nosio 2 Rolexa: jedan za vreme u Moskvi a drugi u Havani.


I sledbenik Kastrov je nosio dva sata na rukama. Ne znam nosi li još.



Kad je Kusturica radio film o njemu na konferenciji za štampu u Beogradu je takođe imao dva sata. Kad su ga pitali zašto, rekao je da jedan pokazuje vreme u vremenskoj zoni u kojoj su mu ćerke, a drugi u Kastrovoj vremenskoj zoni.
princi princi 03:49 27.11.2016

Re: Sledbenik

Onako, pomalo markesovski.
tyson tyson 07:05 27.11.2016

Tango

Među američkim istoričarima postoji ozbiljna struja koja zastupa mišljenje da je Ajzenhauerova administracija u svom rigidnom i, kako kažu, pogrešnom tumačenju sveta, društvenih odnosa i istorijskih procesa popriličan broj zemalja gurnula u ruke Sovjetskom savezu smatrajući njihove lidere ili vladajuće režime komunistima.

Što se tiče Kastra, zapravo je Raul u vreme preuzimanja vlasti bio tvrdokorni levičar, za razliku od svog (dominantnog) brata.

Da li je istorija mogla otići u drugom pravcu, nikada nećemo saznati.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:23 27.11.2016

Re: Tango

tyson
Među američkim istoričarima postoji ozbiljna struja koja zastupa mišljenje da je Ajzenhauerova administracija u svom rigidnom i, kako kažu, pogrešnom tumačenju sveta, društvenih odnosa i istorijskih procesa popriličan broj zemalja gurnula u ruke Sovjetskom savezu smatrajući njihove lidere ili vladajuće režime komunistima.






Da, sada i našeg Tomu sirotog guraju, on se sve opire i neće, eto, al' Amer'ka ga gura. Baš me zanima da li će nauka ikada otkriti kako se ova Udbina gerilska bulumenta prodala jadnim četnajama u USA kao - četnička, pa još i titule pokupili? Koliko Đuić mora da je bio odlepljen kada su ga gerilci pohodili?
emsiemsi emsiemsi 08:23 27.11.2016

Re: Tango

tyson
Među američkim istoričarima postoji ozbiljna struja koja zastupa mišljenje da je Ajzenhauerova administracija u svom rigidnom i, kako kažu, pogrešnom tumačenju sveta, društvenih odnosa i istorijskih procesa popriličan broj zemalja gurnula u ruke Sovjetskom savezu smatrajući njihove lidere ili vladajuće režime komunistima.

Što se tiče Kastra, zapravo je Raul u vreme preuzimanja vlasti bio tvrdokorni levičar, za razliku od svog (dominantnog) brata.

Da li je istorija mogla otići u drugom pravcu, nikada nećemo saznati.



Све је то масло Ротшилда и Рокфелера ?!
Успут --- недавно сам боравио у једној мањој европсккој држави која спада у 10 најразвијенијих земаља света. Имају мање становника од Србије, али безграничну веру да су се "удружили у држави да поделе зло и добро". Надам се да ће Срби успети да се издигну и достигну тај ниво. После ће све ићи "само од себе".
princi princi 11:45 27.11.2016

Re: Tango

tyson
Među američkim istoričarima postoji ozbiljna struja koja zastupa mišljenje da je Ajzenhauerova administracija u svom rigidnom i, kako kažu, pogrešnom tumačenju sveta, društvenih odnosa i istorijskih procesa popriličan broj zemalja gurnula u ruke Sovjetskom savezu smatrajući njihove lidere ili vladajuće režime komunistima.

Što se tiče Kastra, zapravo je Raul u vreme preuzimanja vlasti bio tvrdokorni levičar, za razliku od svog (dominantnog) brata.

Da li je istorija mogla otići u drugom pravcu, nikada nećemo saznati.



Da. Inače o ovoj Kastrovoj US epizodi sam prvi put čuo od Olivera Stonea u onoj njegovoj Untold History... (sjajna serija, preporučujem svakom koga zanima uticaj US na svetsku istoriju).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:07 28.11.2016

Re: Tango

emsiemsi
Надам се да ће Срби успети да се издигну и достигну тај ниво. После ће све ићи "само од себе".




princi princi 13:44 27.11.2016

Re: Fidel i Sv Sava

Ko tebe Kusturicom ti njega Trudoom.

While a controversial figure, both Mr Castro’s supporters and detractors recognised his tremendous dedication and love for the Cuban people who had a deep and lasting affection for ‘El Comandante


Sa svoje strane, priznajem da sam ovo gore sastavio pre nego što sam saznao za Trudoovu izjavu. Po prvi put u životu živim u zemlji sa čijim se premijerom slažem ali u svakoj reči. Što je pomalo blamantno, kad čovek pomisli.
svea svea 15:21 27.11.2016

..

Ko tebe Kusturicom ti njega

Ti njega .
svea svea 15:22 27.11.2016

Re: ..

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:52 27.11.2016

Re: Fidel i Sv Sava

love for the Cuban people

Ne samo prema ljudima, već i prema kravama:

Ubre Blanca
jinks jinks 12:49 27.11.2016

...

Kastrova medijska ofanziva nije naišla na neki veći odjek na Kapitol Hilu.

Nije neki argument, ali stoji da su milijarde dolara u vojnom sektoru US zarađene na račun boogeyman-a iz Havane.
anamarkana anamarkana 15:15 27.11.2016

oduvek sam...


Kastra i jadne tupave Kubance zavedene od svog obozavanog diktatora smatrala monetom za podkusurivanje izmedju dve svetske sile, a da li ce nastaviti u istom statusu ili ne nek im svima (preko 11 miliona) na zdravlje onako tragicnim, unizenim i nazadnim
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:51 28.11.2016

Re: oduvek sam...

anamarkana

Kastra i jadne tupave Kubance zavedene od svog obozavanog diktatora smatrala monetom za podkusurivanje izmedju dve svetske sile, a da li ce nastaviti u istom statusu ili ne nek im svima (preko 11 miliona) na zdravlje onako tragicnim, unizenim i nazadnim


a s druge strane, šta je bolje za umetnost: kada ti je sve otvoreno kao u USA i pretvoriš se lagano u black hole sun, ili kada te režim formalno pritiska i ne da ti slobodan izraz a ti onda tražiš alternativne načine izraza?

blogov_kolac blogov_kolac 15:28 27.11.2016

pa nisu ćale zato propale USA, nego Kuba

Nije Amerika dragstor zelja za svakog pucistu tesko obolelog od mesijanskog sindroma koji sa svojom kamarilom preuzme vlast u svojoj zemlji... pa ce oni da ga hrane, cuvaju, maze i paze samo kako bi mu udovoljili da im ne pravi sr*nja.

Ko hoce da uspostavi totalitarni licni rezim i dozivotno da vlada neograniceno, i j*be mu se hoce li cena za to biti humanitarna katastrofa sopstvenog naroda kad-tad bi se dosetio da mu je za takve ambicije Kremlj i majka-Rusija savrseni saveznik, pa i da je napravio dil sa Belom kucom, preokrenuo bi se vremenom na drugu stranu.
princi princi 16:00 27.11.2016

Re: pa nisu ćale zato propale USA, nego Kuba

Ko hoce da uspostavi totalitarni licni rezim i dozivotno da vlada neograniceno, i j*be mu se hoce li cena za to biti humanitarna katastrofa sopstvenog naroda kad-tad bi se dosetio da mu je za takve ambicije Kremlj i majka-Rusija savrseni saveznik, pa i da je napravio dil sa Belom kucom, preokrenuo bi se vremenom na drugu stranu.

Kao što je istorija pokazala, ni Batista se nije bolje proveo, iako je "pravio dil sa Belom kućom". Uzgred, nisam siguran da je Batistu bolelo nešto preterano uvo za "sopstveni narod" (ma šta ovo poslednje značilo).
Atomski mrav Atomski mrav 21:38 27.11.2016

Re: pa nisu ćale zato propale USA, nego Kuba

Nije Amerika dragstor zelja za svakog pucistu tesko obolelog od mesijanskog sindroma koji sa svojom kamarilom preuzme vlast u svojoj zemlji... pa ce oni da ga hrane, cuvaju, maze i paze samo kako bi mu udovoljili da im ne pravi sr*nja.

Tačno, nije za svakog već samo za probrane. Kastro jednostavno nije bio their son of a bitch.
svarog svarog 16:02 27.11.2016

Kakav car

Kastro je u još jednom očajničkom pokušaju pred Senatskim komitetom za spoljne poslove izjavio kako je imovina Amerikanaca u Havani bezbedna i kako neće biti nacionalizovana.

Au Kubancima bi nacionalizovao, a Amerima ne bi. stvarno je bio dusica, hteo da podeli sa komsijama usluge svojih robova, pardon svog naroda.
pa on je jos veca bitanga nego sto sam mislio.
princi princi 16:44 27.11.2016

Re: Kakav car

svarog
Kastro je u još jednom očajničkom pokušaju pred Senatskim komitetom za spoljne poslove izjavio kako je imovina Amerikanaca u Havani bezbedna i kako neće biti nacionalizovana.

Au Kubancima bi nacionalizovao, a Amerima ne bi. stvarno je bio dusica, hteo da podeli sa komsijama usluge svojih robova, pardon svog naroda.
pa on je jos veca bitanga nego sto sam mislio.

Znaš kako, čovek kad sudi o tako nekim stvarima treba da sagledava stvari i u nekom kontekstu. Kubanci nisu imali izbor između Vilija Branta i Ulofa Palmea (tačnije, nisu imali nikakav izbor). Nije se baš ni taj prekastrovski Batistin režim baš proslavio sa funkcionisanjem nekakve "pravne" države još manje sa nekakvom društvenom pravdom.
svarog svarog 20:21 27.11.2016

Re: Kakav car

Nije, ali se ovde ne liju suze za batistom nego za Fidelom, ja cisto da ostanem u temi
princi princi 20:25 27.11.2016

Re: Kakav car

svarog
Nije, ali se ovde ne liju suze za batistom nego za Fidelom, ja cisto da ostanem u temi

Ti si stvarno tako shvatio ovaj blog?
emsiemsi emsiemsi 21:00 27.11.2016

Re: Kakav car

svarog
Nije, ali se ovde ne liju suze za batistom nego za Fidelom, ja cisto da ostanem u temi

Шта је тема ?
Успут --- ипак сам морао (сада) да прочитам уводни пост, те сам укапирао да се ради о ручнима сатовима. Када смо већ код тога, сећам се као сада, када су ми ћале и старија сестра поклонили, после провога разреда гимназије, сат Helvetia за који су (то ми је сестра рекла много година касније) ћале и она морали да одвоје по своју плату. То ми је, најдража успомена, као и новчаник те паркер оловка које сам добио од пријатељице на првој години студија. Новчаник више немам, јер су ме оџепарили, али сат и хемијску сам сачувао.
svarog svarog 00:04 28.11.2016

Re: Kakav car

princi
svarog
Nije, ali se ovde ne liju suze za batistom nego za Fidelom, ja cisto da ostanem u temi

Ti si stvarno tako shvatio ovaj blog?

Vise se odnosi na komentare I to sa oba bloga na ovu temu, posebno na one po kojima je kastro symbol antiimperijalizma I slobode. A tema je kastro a ne Batista, ne?
princi princi 18:04 27.11.2016

I kad smo kod neispričanih

i neostvarenih a mogućih istorijskih priča, a one su, po meni, skoro podjednako važne kao one koje su se odigrale, a pošto je nedelja, još jedan lep uradak iz New Yorkera o Henry Wallaceu. O Americi kakva je mogla biti...
princi princi 18:08 27.11.2016

Re: I kad smo kod neispričanih

Ništa nije crno belo ili pravo. Sve je, nekako, cik cak, fraktalčič, tangente, glatkost, to je fikcija.
jinks jinks 18:21 27.11.2016

Re: I kad smo kod neispričanih

Što kažu svaka pametna država uvek drži više rezervnih istorijskih varijanti u pripravnosti :)
princi princi 18:30 27.11.2016

Re: I kad smo kod neispričanih

Pa da. Na srpskom primeru to znači i Jela Milić i Sputnjik. Kao i ovi što im je nemačka medEcina najmoćnija.
omega68 omega68 18:50 27.11.2016

Re: I kad smo kod neispričanih

Engleska demokratija

blogovatelj blogovatelj 19:00 27.11.2016

Re: I kad smo kod neispričanih

Engleska demokratija


Ovo je bilo pre 112 godina. Stvari se menjaju, brate Srbine. Zato Srbija tavori, jer se ne menja.
svea svea 21:56 27.11.2016

..

Ovo je bilo pre 112 godina. Stvari se menjaju, brate Srbine. Zato Srbija tavori, jer se ne menja.

ccc..
blogovatelj blogovatelj 02:54 28.11.2016

Re: ..

ccc..


Pojasni !
omega68 omega68 19:16 27.11.2016

Јао, јао, шта ћемо сад?Паника

"Британци напуштају ЕУ. Ако Трамп оствари оно о чему је причао, и исто уради Марин Ле Пен, а ја мислим да ће тако и бити, онда морамо схватити да за неколико година неће бити ни НАТО-а, ни Европске уније. Остатак Европе апсолутно није спреман за то. Може се десити да буду раскинути споразуми о клими и трговини, а онда ће познате институције постати бесмислене. Срушиће се оквири дубоких вредности, утврђени у западном свету после Другог светског рата. Нико неће бранити Украјину.

Извор
princi princi 22:41 27.11.2016

Sine, čitajući reagovanja, kletve i

psovke po internetu, reklo bi se da se kubanske patnje nikako ne mogu porediti sa srpskom patnjom pod Kastrom.
docsumann docsumann 22:54 27.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i


stefan.hauzer stefan.hauzer 23:19 27.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Da, zamisli koliko ima onih osoba koje ideališemo? Svakog, rekao bih. I naravno da o nekom imamo nepotrebno lošu sliku, ali i te loše slike su ideali o tome, kako smo mi dobri ili obrnuto (ima nas raznih). Izgleda da nas ti pogrešni utisci o nekom - hrane. Čine nas zadovoljnim. Još više nas ispune kada se pokažu tačnim.

Mlađeg mene, Fidel je fascinirao i za tog, mlađeg mene, ide ova stvar:

princi princi 23:38 27.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Ali jel ti se ne čini da taj dert kod nas ide jedan stepen više? Veći smo Ameri od Amera, Rusi od Rusa, Nemci od Nemaca (sećaš se one harange od pre 2 godine kako Grci moraju da plate sve do zadnjeg centa?), Grci od Grka, nikako da nađemo neku ravnotežu, čekaj, bate, malo, ne zapinji, stani, Srbine, prikoči malo. Ne, uvek mi izlećemo, padamo u vatru, ginemo, srljamo, pokazujemo ko je u pravu, ko ne. Strastan narod. A stvari uopšte nisu tako jasne, daleko od toga, potrebno je oko za nijanse.

Kao za dobre pisce: dobar pisac zna da napiše, ali zna i da zaćuti i odćuti, kao i kompozitor što zna kad je vreme za kodu ali kad i za pauzu. A kod nas svaka budala oseća potrebu da razdrlji košulju i izblebeće poneku.
princi princi 00:00 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

I, nekako, što je situacija kompleksnija i nejasnija, Srbin je, skoro po pravilu, odlučniji i beskompromisniji.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:14 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

To se kod nas zove srpski inat. Besan narod, svakako. Vođen prvobitnim impulsom. Valjda smo i zato tako živopisni? Nema sredine. Neko bi rekao tvrdoglavi do granice bola, ali ovo inat zvuči cool. I svi smo skloni tome, samodestrukciji. Iako, ponekad takva destrukcija, ume da bude i hvale vredna.

princi princi 00:33 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Da. Cinik bi pre rekao glup, ali, dobro, slažem se, inat bolje zvuči.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:39 28.11.2016

Nema panike

Kuba, Havana/Varadero, Mi Amor
(bila sam u kafani gde ih je Kuder 'otkrio')

El Cuarto de Tula (Candela, muchacho Se volvió loco, Barbarito ¡Hay que ingresarlo!:), El Carratero..



mirelarado mirelarado 09:50 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

stefan.hauzer
To se kod nas zove srpski inat. Besan narod, svakako. Vođen prvobitnim impulsom. Valjda smo i zato tako živopisni? Nema sredine. Neko bi rekao tvrdoglavi do granice bola, ali ovo inat zvuči cool. I svi smo skloni tome, samodestrukciji. Iako, ponekad takva destrukcija, ume da bude i hvale vredna.



Ujedno, kao narod, patimo i od manije veličine i retko smo svesni vlastite neznatnosti. Jedino tako mogu da razumem prijemčivost za sve one teorije zavere po kojima se svetske sile onoliko trude da nas zatru, unište, otmu nam dušu. :)
tsunade tsunade 09:59 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

edino tako mogu da razumem prijemčivost za sve one teorije zavere po kojima se svetske sile onoliko trude da nas zatru, unište, otmu nam dušu. :)


epidemija sestro slatka...

inače fućka mi se za komunističke diktatore. predugo je iščekivana njegova smrt a bogu hvala živeo je skoro sto godina.
jeste bilo dirljivo čitati sve te sentimentalne posvete po mreži. nostalgičari seu uvek u ovakvim situacijama sete tita i kako nam je lepo bilo.

kubanci će, kao i srbi, sada morati da se nekako na brzinu i verovatno na silu emancipuju i da prodju kroz sve one (bolne) procese koje su propustili zbog davno upokojenog komunizma koji su predugo održavali na aparatima.

to je, valjda, onaj trenutak kad shvatiš da ti mama neće danas servirati astal sa mršavim ručkićem, nekom šačicom pirinča... i za to malo sad ćeš morati da se iscimaš sam.
anonymous anonymous 10:11 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

mirelarado
stefan.hauzer
To se kod nas zove srpski inat. Besan narod, svakako. Vođen prvobitnim impulsom. Valjda smo i zato tako živopisni? Nema sredine. Neko bi rekao tvrdoglavi do granice bola, ali ovo inat zvuči cool. I svi smo skloni tome, samodestrukciji. Iako, ponekad takva destrukcija, ume da bude i hvale vredna.



Ujedno, kao narod, patimo i od manije veličine i retko smo svesni vlastite neznatnosti. Jedino tako mogu da razumem prijemčivost za sve one teorije zavere po kojima se svetske sile onoliko trude da nas zatru, unište, otmu nam dušu. :)


Грешком сам ти дао препоруку, а у ствари сам хтео да поставим питање - У чему се огледа та наша " манија величине" ....?

У томе што не пољубимо ципеле сваком ко нам опали шамар ???

.....А светске силе се вековима труде, за познаваоце историје, да затру оне мале и слабије.

Србија у томе никада није била изузетак.Па ни данас....

Могао бих да прихватим твој став да је изречен негде око 2000-те...


....Али након Ирака, Либије, Сирије....


Нажалост те флоскуле ....како славимо поразе, имамо маније величине... живимо у митовима .... без икаквог упитног , критичког преиспитивања њихове утемељености, указује на проблематично стање једног знатног дела интелектуалне јавности.


tasadebeli tasadebeli 10:26 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

stefan.hauzer

To se kod nas zove srpski inat. Besan narod, svakako. Vođen prvobitnim impulsom. Valjda smo i zato tako živopisni? Nema sredine. Neko bi rekao tvrdoglavi do granice bola, ali ovo inat zvuči cool. I svi smo skloni tome, samodestrukciji. Iako, ponekad takva destrukcija, ume da bude i hvale vredna.




mirelarado


Ujedno, kao narod, patimo i od manije veličine i retko smo svesni vlastite neznatnosti. Jedino tako mogu da razumem prijemčivost za sve one teorije zavere po kojima se svetske sile onoliko trude da nas zatru, unište, otmu nam dušu. :)




tsunade
edino tako mogu da razumem prijemčivost za sve one teorije zavere po kojima se svetske sile onoliko trude da nas zatru, unište, otmu nam dušu. :)


epidemija sestro slatka...

inače fućka mi se za komunističke diktatore. predugo je iščekivana njegova smrt a bogu hvala živeo je skoro sto godina.
jeste bilo dirljivo čitati sve te sentimentalne posvete po mreži. nostalgičari seu uvek u ovakvim situacijama sete tita i kako nam je lepo bilo.

kubanci će, kao i srbi, sada morati da se nekako na brzinu i verovatno na silu emancipuju i da prodju kroz sve one (bolne) procese koje su propustili zbog davno upokojenog komunizma koji su predugo održavali na aparatima.

to je, valjda, onaj trenutak kad shvatiš da ti mama neće danas servirati astal sa mršavim ručkićem, nekom šačicom pirinča... i za to malo sad ćeš morati da se iscimaš sam.




Узајамно миловање, а?

Настави са активностима!

Боље миоловање него силовање.


“Međunarodna politika FIlipina je pratila međunarodnu politiku SAD. Zašto? Pa, bili smo španska kolonija više od 400 godina, a kada smo pali u ruke Amerikanaca oni su okupirali moju zemlju u periodu od 50 godina. Našu nezavisnost smo dobili kroz krvavu revoluciju i nekoliko masovnih ubistava, kada je ubijen jedan američki zvaničnik oni su masakrirali cele gradove. Nikada im nije palo na pamet da upute izvinjenje“, rekao je Duterte.




"Amerikanci kažu 'nema oružja'... OK, imam prijatelja..." (ЛИНК)



(Јбт, ми смо 1941-1945 имали немачку уредбу сто за једнога.

Нисам ни знао да су Филипинци имали америчку уредбу.)




Узгред, што би рекао Емси, а и Анонимни, имам једно Филипинче у школи. Отац Србин оженио Филипинку која већ има дете из првог брака и довео их у Србију. Сад се недавно родило и полуфилипинче/полусрпче, полубрат тог Филипинчета.

А оно Филипинче што је дошло са мајком и очухом у Србију научило српски језик за годину и по дана и сад се сјајно служи овим нашим домородачким наречјем.

Изузетнио сам поносан на њега јербо сам га и ја учио српски.

Додуше признајем, прво је научио да псује на српском.

Ал' то га нисам ја научио.

Научила га ова наша Српчад по школи.

Јербо и њима су прве речи које су изговорили после оног стандардног "мама", "тата" и освртања да се види где су доспели биле одмах:


"Јебем вам, бре, све по списку моји драги родитељи и преци, ала сте ме зајебали!"
svea svea 10:35 28.11.2016

..

niccolo niccolo 11:14 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Додуше признајем, прво је научио да псује на српском.

Ал' то га нисам ја научио.

Ajde, ajde, nemoj da si skroman...
svea svea 11:22 28.11.2016

Re: ..

svea svea 11:34 28.11.2016

Re: ..

u onu ledaru

Ali, bebica se smrzava.

svea svea 11:36 28.11.2016

Re: ..

janeberry janeberry 11:41 28.11.2016

Re: ..

-
tasadebeli tasadebeli 11:43 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

niccolo
Додуше признајем, прво је научио да псује на српском.

Ал' то га нисам ја научио.

Ajde, ajde, nemoj da si skroman...








А не бих ја, људи, мајке ми!

Стварно не бих.

Само када би у Србији издвајања из БДП за образовање била 13%, а за здравство 11%, а просечни животни век 78 година као што је то било на Куби до сада.

(Поређења ради, у Србији се за образовање издваја 4,4% БДП, за здравство 10,4%, а просечан животни век нам је 75 година.

Тако барем каже ЦИА/БИА Врлд Фектбук.

А у Србији важи изрека да ЦИА/БИА никада не лаже.)


Не бих ја онда никога учио да псује.


Најозбиљније вам кажем!
svea svea 12:02 28.11.2016

Re: ..

tsunade tsunade 12:04 28.11.2016

Re: ..

Gledam Francuza kako je zgodan.


ou da... kao greh.
mirelarado mirelarado 14:05 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

anonymous
Грешком сам ти дао препоруку,


Ију, црни Анонимусе, надам се да ти се таква кардинална грешка више неће поновити.

а у ствари сам хтео да поставим питање - У чему се огледа та наша " манија величине" ....?

У томе што не пољубимо ципеле сваком ко нам опали шамар ???

.....А светске силе се вековима труде, за познаваоце историје, да затру оне мале и слабије.

Србија у томе никада није била изузетак.Па ни данас....

Могао бих да прихватим твој став да је изречен негде око 2000-те...


....Али након Ирака, Либије, Сирије....


Нажалост те флоскуле ....како славимо поразе, имамо маније величине... живимо у митовима .... без икаквог упитног , критичког преиспитивања њихове утемељености, указује на проблематично стање једног знатног дела интелектуалне јавности.




Наравно да се моја опаска односи на теорије завере по којима нас неко специјално мрзи и ради нам о глави зато што смо тако узвишени, паметни, православни и надасве посебни.

Како то да си одмах ту "учитао" некакву апологију брљотина и бахатости које карактеришу савремену свеЦку политику? Немам ја за оно што Амери раде по свету ниједну реч оправдања, напротив.
princi princi 14:15 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

полубрат тог Филипинчета.

Polubrat polufilipinčeta.
mirelarado mirelarado 14:18 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

tasadebeli
Узајамно миловање, а?

Настави са активностима!

Боље миоловање него силовање.


Чини се да теби то миливање много боље иде од руке:


Узгред, што би рекао Емси, а и Анонимни



maksa83 maksa83 14:18 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Немам ја за оно што Амери раде по свету ниједну реч оправдања, напротив.

To ti nije opravdanje.
Moraš da se ogradiš i pokaješ svaki put. Najlakše je to staviti u onaj automatski potpis u mejl klijentu (ali b92 softver to nema), dakle najlakše je da to držiš negde drugde stalno otvoreno i samo kopiraš i pejstuješ. To se zove "konstruktivan doprinos diskusiji".
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:14 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Ne, zamisli tu situaciju, dolazi superioran Nemac u obliku konkistadora i poliva te primitivne Indijance. On iz zemlje kiselog kupusa i najružnijih kobasica, govori njemu o kulturi življenja i njegovom primitivizmu, onom koji jede paradajz, papriku i sladi se šećercem. Pojma nemam zašto sam ovo ispričao, ali pogodilo me kao maljem jutros, kada sam podignute pesnice i ozarena lica uskliknuo; neću da budem Švabo :)


tyson tyson 16:26 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Јбт, ми смо 1941-1945 имали немачку уредбу сто за једнога.

1941-1943.


niccolo niccolo 17:03 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Најозбиљније вам кажем!

Ja ti verujem. Nego, sad me podseti, jesi čitao ona istraživanja da inteligentniji ljudi više psuju?
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:08 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

da inteligentniji ljudi više psuju?

Zar nisu kočijaši najgori?
niccolo niccolo 17:09 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

stefan.hauzer
da inteligentniji ljudi više psuju?

Zar nisu kočijaši najgori?

Daj istraživanje !
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:14 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Ne znam, mene je majka učila da ne psujem kao kočijaš, što se naravno nije primilo, ali ako imaš većeg autoriteta u tom istraživanju, ti daj.

Jedna je majka!
anonymous anonymous 17:44 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i


mirelarado
14:05 28.11.2


Ију, црни Анонимусе, надам се да ти се таква кардинална грешка више неће поновити.




Tebi za komentar.

Била је у питању спонтана реакција и спонтани запис исте.


Елем, америчке брљотине по свету ретко ко нормалан може да оспори.

Проблем је са "теоријама завере" и са начином на који сагледавамо себе .

Да пођем од овог потоњег.

На једном предавању, на мастер курсу Политичких наука, професор, иначе пореклом са Косова, баратао је флоскулама које сам навео, а које су већ и у уџбеницима присутне - "косовски мит" "слављење пораза" ....
У прилици предвиђеној за питања, нико од студената није поставио ни једно питање, што је било правило готово на свим предавањима. Једино сам ја, више деценија старији од свих,полемички прокоментарисао излагање, а професор је одћутао - без реакције.

Ако у било којем догађају који представља отпор насиљу,тлачењу,окупацији...и израз је тежње за слободом, изгубимо из вида ту есенцијалну потку и допустимо да нам насилник/агресор учита у мисаони апарат да смо идиоти, јер славимо поразе,јер се бавимо митовима, јер умишљамо да смо небески народ и да нас неко мрзи (иако то никад нисмо мислили/тврдили и знамо да се ради о интересима и моћи,а не емоцијама) онда губитак није само на когнитивном нивоу и у сфери сазнања, губитак је антрополошки, јер без сензибилитета за истину, правду и слободу - губимо основне атрибуте људскости.

Како неподношљиво лако, тврдње да је Принцип био терориста, Кастро убица, ....Срби геноцидан народ ....добијају неупитан смисао, док са друге стране страдања милиона и агресије у историјски невиђеним размерама остају ван домашаја наше перцепције.

"Теорија завере." Синтагма је која дисквалификује, омаловажава, дискредитује- другог, али и суспреже сопствени рацио давећи га у мору предрасуда и стереотипа. Корист је искључиво на страни оних који плету уроте и завађају народе.
А они постоје. У хиљадама служби,института, организација , тинк танкова......

Али, да застанем....

emsiemsi emsiemsi 17:47 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

tasadebeli

...
Узгред, што би рекао Емси, а и Анонимни, имам једно Филипинче у школи.
...

Ја се извињавам, но, ја никада не кажем узгред, него успут.
princi princi 17:55 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Али, да застанем....

Nastavite!

Uzgred, kako je ovo dobra stvar...

anonymous anonymous 18:14 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

emsiemsi
tasadebeli

...
Узгред, што би рекао Емси, а и Анонимни, имам једно Филипинче у школи.
...

Ја се извињавам, но, ја никада не кажем узгред, него успут.


А понекад и

Успут 1

Успут 2

Једини те ја исправно цитирам....


mirelarado mirelarado 18:47 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

anonymous



Елем, америчке брљотине по свету ретко ко нормалан може да оспори.

Проблем је са "теоријама завере" и са начином на који сагледавамо себе .

Да пођем од овог потоњег.

На једном предавању, на мастер курсу Политичких наука, професор, иначе пореклом са Косова, баратао је флоскулама које сам навео, а које су већ и у уџбеницима присутне - "косовски мит" "слављење пораза" ....
У прилици предвиђеној за питања, нико од студената није поставио ни једно питање, што је било правило готово на свим предавањима. Једино сам ја, више деценија старији од свих,полемички прокоментарисао излагање, а професор је одћутао - без реакције.

Ако у било којем догађају који представља отпор насиљу,тлачењу,окупацији...и израз је тежње за слободом, изгубимо из вида ту есенцијалну потку и допустимо да нам насилник/агресор учита у мисаони апарат да смо идиоти, јер славимо поразе,јер се бавимо митовима, јер умишљамо да смо небески народ и да нас неко мрзи (иако то никад нисмо мислили/тврдили и знамо да се ради о интересима и моћи,а не емоцијама) онда губитак није само на когнитивном нивоу и у сфери сазнања, губитак је антрополошки, јер без сензибилитета за истину, правду и слободу - губимо основне атрибуте људскости.

Како неподношљиво лако, тврдње да је Принцип био терориста, Кастро убица, ....Срби геноцидан народ ....добијају неупитан смисао, док са друге стране страдања милиона и агресије у историјски невиђеним размерама остају ван домашаја наше перцепције.

"Теорија завере." Синтагма је која дисквалификује, омаловажава, дискредитује- другог, али и суспреже сопствени рацио давећи га у мору предрасуда и стереотипа. Корист је искључиво на страни оних који плету уроте и завађају народе.
А они постоје. У хиљадама служби,института, организација , тинк танкова......

Али, да застанем....




Ако смем да сажмем: и параноици могу имати стварне непријатеље. Лакше ће им се супротставити ако се ослободе илузија о оним измишљеним.
anonymous anonymous 19:16 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

... и параноици могу имати стварне непријатеље. Лакше ће им се супротставити ако се ослободе илузија о оним измишљеним.


Ovo je lepo rečeno,ali je kontekst promašen.

Nabroj mi tri države kojima je USA prijatelj ili nije neprijatelj ?


niccolo niccolo 20:07 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Nabroj mi tri države kojima je USA prijatelj ili nije neprijatelj ?

Kanada, Island, Engleska.
maksa83 maksa83 20:22 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Kanada, Island, Engleska.

Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...
tasadebeli tasadebeli 20:25 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

mirelarado

Чини се да теби то миливање много боље иде од руке



Ма пусти...

Природни таленат.

Од Бога дат.

(Кад већ мирим супротности у себи.)


Где, бре, нађе СтинКија да ми качиш!



princi princi 20:29 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

maksa83
Kanada, Island, Engleska.

Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...

Kosovo!
princi princi 20:29 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

princi
maksa83
Kanada, Island, Engleska.

Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...

Kosovo!

Krkar!
tasadebeli tasadebeli 20:37 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

niccolo
Најозбиљније вам кажем!

Ja ti verujem. Nego, sad me podseti, jesi čitao ona istraživanja da inteligentniji ljudi više psuju?



Интелигентна ова данашња деца у пизду материну!
anonymous anonymous 20:39 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

princi
princi
maksa83
Kanada, Island, Engleska.

Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...

Kosovo!

Krkar!


Pogrešno !

Krakar je autonomna pokrajina.


mirelarado mirelarado 20:43 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

princi
maksa83
Kanada, Island, Engleska.

Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...

Kosovo!


Лихтенштајн...


Узгред, да ли сте знали да Сан Марино има конзулат у Београду? Вероватно и почасног конзула.
mirelarado mirelarado 20:48 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Где, бре, нађе СтинКија да ми качиш!


Ама није због њега него због Буена Висте...

anonymous anonymous 20:49 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

mirelarado
princi
maksa83
Kanada, Island, Engleska.

Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...

Kosovo!


Лихтенштајн...


Узгред, да ли сте знали да Сан Марино има конзулат у Београду? Вероватно и почасног конзула.


Ne kaže se uzgred , nego Usput.

Ako ne veruješ, pitaj Emsi....ija.

Usput 2

Da li si znala da Luksemburg ima mornaricu/brodove ( i naravno .....more )

Prijateljstvo košta !
niccolo niccolo 21:03 28.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Лихтенштајн...

A jeste sad, Nambija...

blogovatelj blogovatelj 01:51 29.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...


Cile, Panama, Kostarika, Australija, Novi Zeland, Saudijska
Arabija, Kuvajt, Oman, Maroko.
Izvini Makso za ovog Cileta, jer nemam dijakritike na poslu.
anonymous anonymous 03:49 29.11.2016

Re: Sine, čitajući reagovanja, kletve i

blogovatelj
Andora, San Marino, Monako!

... Hrvatska, Albanija, Grčka, Italija...


Cile, Panama, Kostarika, Australija, Novi Zeland, Saudijska
Arabija, Kuvajt, Oman, Maroko.
Izvini Makso za ovog Cileta, jer nemam dijakritike na poslu.


Za prve tri boldovane , sam siguran.

Za ostale mi nije dojavljeno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana