Gastronauti| Život

Kulinarske pikanterije - Rolnice od pastrmke punjene rukolom

dirtyharry RSS / 30.04.2017. u 22:28

Slabo se kod nas jede riba, obično samo kad se posti a i onda se ljudi preganjaju jel baš mora. Kao i za svako drugo jelo, najveće je umeće da se spremi a da na kraju rezultat ne bude "samo riba". S obzirom na smanjen izbor sveže ribe kod nas, izabrao sam nešto što svako može da napravi a i nadam se da ne bi trebalo da bude toliki problem da se nađe sveža pastrmka. Pored toga ide i prvi maj pa malo da se napravi pauza od "teškog rada" i prvomajskog uranjanja.

fOO3Sdw.jpg

Ja ovde nisam koristio pastrmku nego jednu vrstu bakalara koja nije baš najbolja za ovaj recept, ali je malo improvizovano. Ova vrsta ribe nije najbolja jer se pri termičkoj obradi bilo koje vrste raspada, malo manje ili malo više, ali opet ko što će se videti na kraju nije nemoguće da se uradi. Jedina mana je što nije reprezentativno i što komad ribe na kraju nije kompaktan nego mu fale delići, tako da ako hoćete nekoga da "impresionirate" držite se recepta ;-).

Oj03r9g.jpg

Dakle za dve osobe vam je potrebno:

- 2 srednje pastrmke (oko 300g očišćene) ili 4 fileta pastrmke

- 60g rukole

- 30g oraha, badema i lešnika

- 30g krupno seckanog parmezana

aZkZvSY.jpg

- 1 oveći čen belog luka

- 1 limun

- maslinovo ulje, so, biber

Priprema:

- Od pastrmke napravite filete i isecite ih na pola tako da od svake ribe dobijete po četiri fileta.

- ribu posoliti i pobiberiti po ukusu i staviti sa strane

IZ8aPhe.jpg

Nadev:

- rukolu oprati, prosušiti i sitno iseckati

- u činiju sa rukolom zgnječiti čen belog luka

- dodati krupno seckani parmezan

- narendati koru od jednog limuna

- dodati maslinovo ulje (količina kao za salatu)

- posoliti malo i pobiberiti

rxqDvFc.jpg

Od dve pastrmke treba da dobijete osam rolnica. Koliko je moguće izdelite nadev u činiji na četvrtine (bar) tako da okvirno za svaku rolnicu na kraju ne bi imali previše ili premalo nadeva.

- ispod fileta stavite po dva parčeta kanapa (za kuvanje, izgleda ko naš regularni "zidarski" kanap) dužine koja vam treba da bi mogli da uvežete ribu

- na filet stavite po 1-2 kafene kašičice nadeva, smotajte ribu tako da nadev ostane unutra i uvežite kanapom

- odsecite makazama delove konca koji su višak

- u tiganju zagrejte malo ulja i pržite sa svih strana nekoliko minuta na srednje jakoj vatri (6/10)

FGp6arc.jpg?1

Od priloga možete da kombinujete sa bilo kojim povrćem po vašem ukusu ili sa rižotom. 

Napomene:

- Ne morate da koristite samo filete pastrmke. Moguće je koristiti i filete od drugih riba. Ono što je bitno je da znate da će forma rolnice da ostane takva i na kraju prženja (naravno, izbegavati bele ribe, lososa, skušu, haringu itd. dakle ribe za koje znate da će da se raspadnu u toku prženja)

- Nije teško napraviti filete od pastrmke jer riba generalno ima samo srednju kost. Bitno je imati dobar oštar nož i preporučujem kuhinjske makaze. Njima se koža seče mnogo lakše nego bilo kojim nožem.xafcoNn.jpg

 

 



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 22:49 30.04.2017

Pastrmku

samo jednostavno.
Na roštilj.
I preliv. maslinovo ulje, beli luk, mirođiju, ruzmarin, bosiljak
Ništa više i ništa manje.

a posle može i glavno jelo
dirtyharry dirtyharry 22:55 30.04.2017

Re: Pastrmku

a posle može i glavno jelo

Ti ko moj brat onomad kad sam spremao neke morske plodove i ribu sa pirinčem. Kaže ovo može da se jede ali kao prilog uz meso
gedza.73 gedza.73 23:02 30.04.2017

Re: Pastrmku

Evo ti za brata recepis, da ne manjka na toj posnoj 'rani.

Šnicle uviješ u maramicu zajedno sa pršutom i mocarelom (mada ja volim neki malo slaniji sir) i propžiš.
u drugoj posudi prpržiš luk, dodaš pečurke i neutralnu pavlaku ili bešamel.
U đuvečaru staviš polovinu smese pečurke-bešamel, ušuškaš šnicle i preliješ drugom polovinom.
Zapečeš.
posle može fensi koso sečenje za serviranje i 'dijetalni' krompir. Kuvan pa umešan u začine, mirisne trave, malsinovo ulje i malo ljute paprike sitno seckano ko vole.
i domaća pogača.

dirtyharry dirtyharry 23:06 30.04.2017

Re: Pastrmku

Zapečeš.

Spremam sa šniclama nešto slično samo bez mocarele i umesto bešamela ide obična pavlaka. Kakvi god da smo, ipak tu i tamo vodimo računa koliko se krka (i ovo moje ima milijardu kalorija). Posle ovakvog obroka treba dva dana da cepaš drva da potrošiš to
emsiemsi emsiemsi 07:50 01.05.2017

Re: Pastrmku

gedza.73
samo jednostavno.
Na roštilj.
I preliv. maslinovo ulje, beli luk, mirođiju, ruzmarin, bosiljak
Ništa više i ništa manje.

a posle može i glavno jelo

Па да !
Баш јуче жена и ја били у "шааапингу", како то лепо каже једна наша пријатељица из Чикага, и на женин предлог да за ручак купимо неку рибу, наравно, да је мој избор пао на свињски врат.
Нормално, потом прилог од крумпира, кукуруза, пасуља (једино понеко зрно пасуља било тврдо), шаргарепе - и наравно, пуно салате. Легла риба само тако.
gedza.73 gedza.73 20:07 01.05.2017

Re: Pastrmku

emsiemsi
наравно, да је мој избор пао на свињски врат.
Нормално, потом прилог од крумпира, кукуруза, пасуља (једино понеко зрно пасуља било тврдо), шаргарепе - и наравно, пуно салате.

Kod mene objektivni razlozi pretežu u korist povrća i salate (vidi dodatak)

Žene u mojoj kući (malo sad zvuči čudno, kuća je više njihova nego moja) prže meso dok ne postigne tvrdoću nakovnja. A onda ga doprže još pet minuta.

Svaki pokušaj nenasilnog rešavanja kulinarskog konflikta završava se sa
-Ako znaš bolje ti spremaj sam, meni-nama lakše.

Par puta sam, to ni-ka-ko ne raditi, u društvu pomenuo poneki ručak-fijasko što je rezultiralo višemesečnom konverzacijom svedenom na
-ružo?
-ŠTA OĆEŠ?

Skoro sam jedva pretek'o posle predloga da se od pileće džige (domaća) napravi pašteta. 'bem ti i paštetu, i pile, jeo sam mesni narezak nedelju dana. Samo šiba pritisak kroz uši.

dodatak
Salatu naprave tako što natrpaju na gomilu, izruče so i preliju uljem (sva sreća pa imamo dilera maslinovog domaćeg, čistak, prva ruka).
Da se to izmeša? Bože sačuvaj.

Ako slučajno pročita ovaj komentar banovaće me gore nego moderacija Blogija.
angie01 angie01 20:51 01.05.2017

Re: Pastrmku

Kod mene


gedzo,:))),...hvala za balans,...
bladerunner92 bladerunner92 23:29 02.05.2017

Hari

moram da ti kazem da je bakalar moja omiljena riba i da je ovaj tvoj recept sa sve sirom u ribi cisto skrnavljenje .Inace prokopala sam sad da nadjem sliku lososa kog sam jela u Amsterdamu u hotelu ( a kad nadjem "mog" lososa pokazacu ti i njega, mrzi me sad da trazim) i da ti preporucim za sledece spremanje kad budes pravio ribu da to bude losos. Ovde je bilo do pre par godina da se kupi preliv za lososa medjutim vec ga godinama nema tako da sad lososa spremamo sa prelivom od meda i limuna. Dok se griluje stavis pored njega na gril malo i cheri paradajz . Serviras sa radicem i zelenom salatom i prelijes medom i limunom i cherijima. Probaj fenomenalno je.
I da ako sam dobro razumela da si iz Nisa u Nisu imas Metro gde imas veliki izbor ribe , sve sto ti je Krkar gore nabrojao plus i losos pastrmku ako volis kao i veliki izbor vina.
A sto se tice onog praseta u prehodnom blogu i njega bih premazala medom ili dzemom i izbacila one krastavcice.
I da, stay cool



edit:neam pojma kako sam se nadovezala na Angie ali neka ostane
angie01 angie01 18:35 03.05.2017

Re: Hari

edit:neam pojma kako sam se nadovezala na Angie ali neka ostane


sa'cu ti ka'em sto- jer i ja sve premazujem medom,...i jos posipam drobljenim bademom:)

a posto me nervirate ovde danima, ja danas spremila pijanog sarana, al malo modifikovanog od onog sto ga koleza prikazao na prethodnom blogu.

elem, zasekla sarana, uspikovala ga belim lukom i sitno seckanom slaninicom- i u stomak, naravno, pa ga dobro namazala mesavinom soli, bibera, aleve paprike i malo vegete, prelila uljem pa u rernu,povrmeno prelivala sokom iz pleha...pirinac istimovala, pa proprzila sa prazilukom, belim lukom seckanom sargarepom, zacinila istom mesavinom zacina i dodala seckani persun i suve sljive, koje su predhodno malo ostojale u toploj vodi,...kada je sve bilo na pola, namazala sarana sa umucenom pavlakom sa sve onim zacinima, dodala pirinac okolo, ispod, i prelila belim vinom i gorepomenutim isitnjenim bademom i vratila u rernu dok nije zarumeneo i zvao da ga savladamo.

n'umem da slikam, pa da posle ovde kacim, inace bi se pohvalila- jednom mi doks objasnjavao, al dzaba:)....meni mora da se pokaze, da vidim, e onda upalim iz prve....vizuelni tip....al dobro, bar ne nerviram "konkuranciju"...mislim na ovu sto sve bolje zna, jer je za lozu:)))

blejdraneka,
emsiemsi emsiemsi 18:49 03.05.2017

Re: Hari

angie01
edit:neam pojma kako sam se nadovezala na Angie ali neka ostane


sa'cu ti ka'em sto- jer i ja sve premazujem medom,...i jos posipam drobljenim bademom:)

a posto me nervirate ovde danima, ja danas spremila pijanog sarana, al malo modifikovanog od onog sto ga koleza prikazao na prethodnom blogu.

elem, zasekla sarana, uspikovala ga belim lukom i sitno seckanom slaninicom- i u stomak, naravno, pa ga dobro namazala mesavinom soli, bibera, aleve paprike i malo vegete, prelila uljem pa u rernu,povrmeno prelivala sokom iz pleha...pirinac istimovala, pa proprzila sa prazilukom, belim lukom seckanom sargarepom, zacinila istom mesavinom zacina i dodala seckani persun i suve sljive, koje su predhodno malo ostojale u toploj vodi,...kada je sve bilo na pola, namazala sarana sa umucenom pavlakom sa sve onim zacinima, dodala pirinac okolo, ispod, i prelila belim vinom i gorepomenutim isitnjenim bademom i vratila u rernu dok nije zarumeneo i zvao da ga savladamo.

n'umem da slikam, pa da posle ovde kacim, inace bi se pohvalila- jednom mi doks objasnjavao, al dzaba:)....meni mora da se pokaze, da vidim, e onda upalim iz prve....vizuelni tip....al dobro, bar ne nerviram "konkuranciju"...mislim na ovu sto sve bolje zna, jer je za lozu:)))

blejdraneka,

Када будеш правила лососа на сличан начин, зови па ћу ти одржати бесплатан курс у качењу фотографија на блог.
Не мораш да бринеш, просто је - укапираћеш и ти.
angie01 angie01 19:02 03.05.2017

Re: Hari

па ћу ти одржати бесплатан курс у качењу фотографија на блог.


dzemsi, hvala ti na ponudi,...imam ja u kuci razne koji znaju, pa sve sa'ce, sa'ce,...a i ja se nesto ne pretrzem da ih za tu svrhu navatavam,...


просто је


inace ne bi znao da mi objasnis.
emsiemsi emsiemsi 19:07 03.05.2017

Re: Hari

angie01
па ћу ти одржати бесплатан курс у качењу фотографија на блог.


dzemsi, hvala ti na ponudi,...imam ja u kuci razne koji znaju, pa sve sa'ce, sa'ce,...a i ja se nesto ne pretrzem da ih za tu svrhu navatavam,...


просто је


inace ne bi znao da mi objasnis.

Па да !
bladerunner92 bladerunner92 23:05 03.05.2017

Re: Hari

angie01
n'umem da slikam, pa da posle ovde kacim, inace bi se pohvalila


da znas da sam se ja dobro namucila da bi postavila sliku i pohvalila se kad je u pitanju kuvanje a ovog Harija nema ni da zapljune moj komentar. Mene je Maxa nekad davno ucio da postavim slike ali nisam se nikad potrudila do sinoc i uspelo je. Inace ja obozavam te slatko kiselo ljute prelive a ovo ide iznenadjujuce dobro preko lososa. A ta "egzoticna" jela sprema moj muz on voli da se bakce, ja uglavnom kuvam ova dosadna obicna , domacinska - sve sto moze u expres lonac i jos par nekih koja ne idu, jelte u expres lonac <_< (taj expres lonac je zakon, moja omiljena civilizacijska tekovina, odavno sam cula i za nekog krchka mada mislim da nista nikad ne moze da zaseni moju ljubav prema expres loncu )

Angie uopste ne sumnjam da mnogo dobro kuvas , ozbiljna sam i moram da probam ovakvog sarana
emsiemsi emsiemsi 05:49 04.05.2017

Re: Hari

bladerunner92
angie01
n'umem da slikam, pa da posle ovde kacim, inace bi se pohvalila


da znas da sam se ja dobro namucila da bi postavila sliku i pohvalila se kad je u pitanju kuvanje a ovog Harija nema ni da zapljune moj komentar. Mene je Maxa nekad davno ucio da postavim slike ali nisam se nikad potrudila do sinoc i uspelo je. Inace ja obozavam te slatko kiselo ljute prelive a ovo ide iznenadjujuce dobro preko lososa. A ta "egzoticna" jela sprema moj muz on voli da se bakce, ja uglavnom kuvam ova dosadna obicna , domacinska - sve sto moze u expres lonac i jos par nekih koja ne idu, jelte u expres lonac )

Angie uopste ne sumnjam da mnogo dobro kuvas , ozbiljna sam i moram da probam ovakvog sarana

Ето видиш !
Када си ти научила, научиће и Енџи.
angie01 angie01 15:11 04.05.2017

Re: Hari

Angie uopste ne sumnjam da mnogo dobro kuvas , ozbiljna sam i moram da probam ovakvog sarana


moram da repliciram na ovu izjavu- a onda moram i da je ponovim:)))


angie01 angie01 15:13 04.05.2017

Re: Hari

Ето видиш !


imam jak utisak, kako se nepotrebno gurkas.



( ono, da si barem duhovit, pa da to ima nekog smisla).
krkar krkar 23:14 30.04.2017

Nema sveže ribe???

S obzirom na smanjen izbor sveže ribe kod nas


Kume, unapred ti se izvinjavam ako je "kod vas" možda Koceljeva, Bojnik ili Krepoljin ali u Beogradu je izbor sveže ribe vrhunski.

Na Kaleniću ima ribarnica koja 5x nedeljno dobija svežu ribu iz Albanije, svratiš i vidiš šta ima, kad te upoznaju naruče ti za sutra, najdalje za preksutra (stiže ranojutarnjim avionom).

U Metro stiže sredom i subotom sveža riba sa svih strana sveta. Baš bih voleo da vidim malo logistiku odeljenja ribe Metroa - očigledno je vrlo ozbiljna. U poslednjih 15 dana kupio sam: svežeg lososa iz Norveške, još je bio i na popustu, odličan; hobotnicu iz Španije; orade iz Grčke (očigledno sa farme ali kad se dobro spremi kladim se u 100€ da ne postoji stručnjak koji bi je razlikovao od divlje), dimljene pastrmke iz Turske; sveži bakalar (ne sećam se odakle, svakako Severni Atlantik).

Da ne ispadne da te samo kritikujem, ali onaj pirinač ti, s oproštenjem, izgleda ko da je već jednom kroz guzicu prošo! Em je pogrešna vrsta em je raskuvan.

Ja bih uz ovaj recept ili koristio najkvalitetniji basmati, koji treba da ostane izrazito čvrst ali pošto je sam po sebi mirišljav ne treba mu nikakav dodatak, ili bih skuvao kratki debelozrni pirinač za rizote (ribe, carnaroli, vialone nano) i u njega nasekao na sitno malo svežeg praziluka i kuvanog kukuruza i graška.

U trećoj varijanti mogao bi i tajlandski mirišljavi dugozrni pirinač sa kimom.
dirtyharry dirtyharry 23:27 30.04.2017

Re: Nema sveže ribe???

Kume, unapred ti se izvinjavam ako je "kod vas" možda Koceljeva, Bojnik ili Krepoljin ali u Beogradu je izbor sveže ribe vrhunski.

Srbija nije samo Beograd, jbga. Ne znam da li si nekad probao u nekom drugom gradu da pogledaš šta ima po ribarama ili po super marketima.
Metro je druga priča, ali opet ni tamo ne mogu svi da kupuju.

Da ne ispadne da te samo kritikujem, ali onaj pirinač ti, s oproštenjem, izgleda ko da je već jednom kroz guzicu prošo! Em je pogrešna vrsta em je raskuvan.

Em ti tu ne vidiš da je pomešan sa sosom koji ja volim da jedem (ne volim samo klot pirinač), pa zato i izgleda kao sutlijaš . No dobro, izgled mu nije jača strana, nisam ga ovde pravio za slikanje.
Ko što rekoh za priloge po želji, ovo se lako kombinuje.
krkar krkar 23:33 30.04.2017

Re: Nema sveže ribe???

Srbija nije samo Beograd, jbga.


Nažalost, tako je.

Imam drugara (blogera ovdašnjeg) koji živi parsto km južno od Beograda a voli da pije dobro vino. Inače je sjajan tip ali kad siroma krene glasom punim patnje i boli da priča kako izgleda njegova avantura kupovanja vina u njegovom kraju - dođe čoveku da poželi da ih okupiraju Bugari pa bar da mogu u radnji da nađu ljudska vina a ne govna tipa Ždrepčeva krv, Medveđa krv i Car Lazar.
krkar krkar 23:35 30.04.2017

Re: Nema sveže ribe???

Srbija nije samo Beograd, jbga. Ne znam da li si nekad probao u nekom drugom gradu da pogledaš šta ima po ribarama ili po super marketima.


Skoro sam pominjao na nekom blogu (sećam se da je replicirala P.E.) kako sam jednom u nekoj teškoj portugalskoj planinskoj vukojebini, varoš možda 10K stanovnika, naleteo na ribarnicu od koje se ni Harrods ne bi postideo. Nikakav fenseraj, obično mesto gde lokalci dolaze da pazare materijal za ručak.

To je država!
Lionsgate Lionsgate 23:54 30.04.2017

Re: Nema sveže ribe???

No dobro, izgled mu nije jača strana, nisam ga ovde pravio za slikanje.

Sine Harry, sem ukusa postoje i culo mirisa i vida, sva tri su bitna da uzivas u hrani pa tako u vrhunskom restoranu nikada neces naleteti na jelo koje je natrpano na tanjir bez reda i nekog truda na vizuelnom efektu.

A i fotografije koje postavljas ovde su bas loseg kvaliteta, osvetljenje, kontrasti boja i sama scenografija ti je totalno amaterska. Idi malo na sajtove koje se bave temom kulinarike pa pogledaj i probaj da malo oponasas njih.

Inace ovaj mesec smo mi akteulni cool chef na coolinarici.com, cisto malo da se falimo. Recimo Krkar jos da je 5 puta veci Minhauzen to ne moze da postane

Sto se koriscenja ribe tice, u nekim mestima po Srbiji postoji jaka tradicija, eto u mom Zemunu postoji alaska pijaca (kako mi nedostaje ekipa sa te pijace a bogami i kecigica, stuka, saran i som, ehh..) a i sva ostala mesta u Panoniji su sa stanovnistvom koje koristi i uziva u ribi. OK, nema svugde lososa ili tune ali ima slatkovodne, pa ko voli nek izvoli.

Inace, ovde na obali okeana mi od klope iz Srbije nedostaje jedino recna riba ravnicarskih reka ( som, saran, stuka...), najbliza ravnicarska reka gde je vade je 2000km daleko a lososa, bakalara, lista i halibuta ima kao drva... polako pocinjem da se zasicujem svega. No smisljam foru na koju bi mogao doci do malo recne ribe i podloziti kotlic za alasku riblju corbu
Lionsgate Lionsgate 00:08 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Uzgred, posto riba najbolje pliva u vinu, nostalgiju bude i vinarije po mom Sremu, zapucas od Surduka, preko Karlovaca, Krusedola, Neradina, Iriga, Rivice pa do "kucerka u Sremu" (da, moj bivsi sugradjanin i stariji kolega koji je spevao tu pesmu ima kucerak u istom selu), uz put nesto malo i popijes (bolja polovina vozi) ali doneses par litara ( dekalitar bolje receno) vina koje ti je otocio licno gazda. Podlozis kotlic i uzivas
dirtyharry dirtyharry 00:09 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

krkar
Nikakav fenseraj, obično mesto gde lokalci dolaze da pazare materijal za ručak.

Nažalost tako neće da bude kod nas u skorije vreme. Što za ribu a što i za gorepomenuta vina.
U ribari u blizini kad sam u Nišu ima par sorti ribe i to je to (Metro je druga priča i ima tu i tamo nešto po super marketima).

Sine Harry, sem ukusa postoje i culo mirisa i vida, sva tri su bitna da uzivas u hrani pa tako u vrhunskom restoranu nikada neces naleteti na jelo koje je natrpano na tanjir bez reda i nekog truda na vizuelnom efektu.

To je za goste, samom sebi ne serviram hranu da izgleda kao da je izašla ispod ruke Steve Karapandže
Mada kad imam goste onda pa tek ne razmišljam o slikanju, obično nekad neko drugi uškljoca po nešto usput.

A i fotografije koje postavljas ovde su bas loseg kvaliteta, osvetljenje, kontrasti boja i sama scenografija ti je totalno amaterska. Idi malo na sajtove koje se bave temom kulinarike pa pogledaj i probaj da malo oponasas njih.

Slažem se sa tim a uopšte mi nije namera da tim sajtovima pravim konkurenciju i da više škljocam neko što kuvam. Elem, zato i kačim slike koje imam (mahom i koje je neko drugi slikao) totalno spontano i nepripremljeno. Ja ne slikam

Lionsgate Lionsgate 00:15 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???


Slažem se sa tim a uopšte mi nije namera da tim sajtovima pravim konkurenciju i da više škljocam neko što kuvam. Elem, zato i kačim slike koje imam (mahom i koje je neko drugi slikao) totalno spontano i nepripremljeno. Ja ne slikam

OK, ali lepsa i atraktivnija fotografija bi privukla mozda jos nekog da proba tvoj recept. A ima da ako vec tezis lepoti treba da tezis i na svim poljima. Mislim ovo ti je prijateljska kritika, ako vec ulazes neki trud ulozi jos malo da dobijes savrseniji "proizvod"
dirtyharry dirtyharry 00:26 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

OK, ali lepsa i atraktivnija fotografija bi privukla mozda jos nekog da proba tvoj recept. A ima da ako vec tezis lepoti treba da tezis i na svim poljima. Mislim ovo ti je prijateljska kritika, ako vec ulazes neki trud ulozi jos malo da dobijes savrseniji "proizvod"

Ma sve je ok. Kritika stoji na mestu. Da sam radio onako kako bih mislio da treba, najbolje što mogu, sigurno bih koristio fotoaparat i na kraju garniranje bi bilo drugačije.
Nego eto, sad imađah tih slika a i vremena toliko samo da ovo ovekovečim na ovaj način.
Previše stvari radim istovremeno da bih se i ovome iole koliko toliko ozbiljno posvetio kao i ostalim preokupacijama. Možda neki sledeći put
49 41 49 41 02:47 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

krkar
Srbija nije samo Beograd, jbga.


Nažalost, tako je.

Imam drugara (blogera ovdašnjeg) koji živi parsto km južno od Beograda a voli da pije dobro vino. Inače je sjajan tip ali kad siroma krene glasom punim patnje i boli da priča kako izgleda njegova avantura kupovanja vina u njegovom kraju - dođe čoveku da poželi da ih okupiraju Bugari pa bar da mogu u radnji da nađu ljudska vina a ne govna tipa Ždrepčeva krv, Medveđa krv i Car Lazar.


Car Lazar vino je pochetkom 70-tih bilo ZABRANJENO vino za proizvodnju i distribuciju.

Diskutovalo se u sirem krugu familije u Bg ispod Novog Groblja o razlogu zabrane.
Etiketa na vinu je "SUVISHE NACIONALISTICHKA"!

Krajem 80-tih u totalnom drugom kraju zemlje ugledam u lokalnoj neuglednoj samoposluzi pun raf istog vina.

Kupim dve boce za probu. Bilo je izuzetnog kvaliteta i ukusa; kako rekose gosti za vecherom.

mariopan mariopan 05:55 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???


Kume, unapred ti se izvinjavam ako je "kod vas" možda Koceljeva, Bojnik ili Krepoljin ali u Beogradu je izbor sveže ribe vrhunski.

Na Kaleniću ima ribarnica koja 5x nedeljno dobija svežu ribu iz Albanije, svratiš i vidiš šta ima, kad te upoznaju naruče ti za sutra, najdalje za preksutra (stiže ranojutarnjim avionom).


Da, ja na Kaleniću kupila list prošle nedelje, ima stvarno ribe koje hoćeš.

Ti Hari malo da prikočiš sa ranojutarnjim pikanterijama, ne mogu sve da ispratim, tek pijem prvu kafu.
nsarski nsarski 07:43 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Uzdržavam se, uzdržavam, ali svrbe me prsti da napišem nešto o ovoj pikanteriji i sličnim pitanjima.

Da, u Beogradu može da se nađe odlična i raznovrsna morska riba (barem na Kaleniću) pristojne svežine. Jedino me nervira što prodaju svežu tunjevinu po basnoslovnoj ceni, a ona i nije baš najsvežija - ono, sašimi kvalitet da može nepečena da se jede tanko sečena, ili samo "pecnuta" na vatri da uhvati koricu. Od nje može da se pravi i "tuna tatar" - slično kao tatarski biftek, ali se stavi i limun i dobar soja sos, beli luk, kapari, itd. Ostale su OK po svežini, mada ih nekada izlažu i kada su 3-4 dana stare. Takve se mogu izbeći ako poznaješ prodavca pa ti kaže: "Jeste sveža, ali nije za tebe".
Onda izabereš neku drugu koja je "za tebe".
Od ponude mogu da se nađu vrste riba koje u mnogim gradovima retko ima. Recimo, često ima svežeg ugora (nema boljeg brudeta), škarpine, St. Pierre-a (kovač, John Dory), salpe (ko voli) i ostale sitne ribe, palamide (bonito), raže, pristojne skuše, razne flatfish (iverak, list, lumbur), sveže sipe (za crni rižoto), luc (mol), cipol, zubatac (obično nije mnogo svež), arbun, trilja (barbun), ponekad sabljarka, itd. Naravno, brancinorada je uvek tu. Pored toga, moguće je naći i kvalitetne španske hobotnice iz Vigo regije, razne školjke pristojne svežine...

Pastrmka mi nije na listi najomiljenijih riba, ali može da prodje ako se dobro spremi.
Prepisujem od Hemingveja: postoje dva načina da se spremi pastrmka - dobar i loš. Ovo je dobar: na tiganju zapržiš malo seckane dobre slanine (pančeta, recimo). Kad se slanina isprži, napuniš stomačnu duplju pastrmke tom slaninom i mladim crnim lukom i zatvoriš pastrmku čačkalicom. Na masti koja je ostala od prženja slanine lagano pržiš punjenu pastrmku koju si prethodno stavio u kukuruzno brašno. Servira se s limunom. To je osnovni recept. Razne verzije se prepuštaju mašti.

Ovo što si ti prikazao na slikama nije pastrmka (po srebrnkastoj boji fileta, liči mi na cod), i zaista ne izgleda lepo kada na kraju ispadnu te rolnice tako "čupave". Verujem da su ukusne.

Pirinač koji si spremio je kratkozrni (arborio, verovatno), a on se koristi za pilav i rižoto i sasvim drugačije se sprema od dugozrnih pirinača. Ne izgleda lepo, kako reče krkar. Ja obavezno koristim basmati uz ribu (iz dalekih krajeva donesem najkvalitetniji basmati - 5 do 10 kg pa mi traje dugo). Ponekad tajlandski jasmin pirinač.

O lososu ću drugom prilikom.


emsiemsi emsiemsi 07:56 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

krkar
S obzirom na smanjen izbor sveže ribe kod nas


Kume, unapred ti se izvinjavam ako je "kod vas" možda Koceljeva, Bojnik ili Krepoljin ali u Beogradu je izbor sveže ribe vrhunski.

Na Kaleniću ima ribarnica koja 5x nedeljno dobija svežu ribu iz Albanije, svratiš i vidiš šta ima, kad te upoznaju naruče ti za sutra, najdalje za preksutra (stiže ranojutarnjim avionom).

U Metro stiže sredom i subotom sveža riba sa svih strana sveta. Baš bih voleo da vidim malo logistiku odeljenja ribe Metroa - očigledno je vrlo ozbiljna. U poslednjih 15 dana kupio sam: svežeg lososa iz Norveške, još je bio i na popustu, odličan; hobotnicu iz Španije; orade iz Grčke (očigledno sa farme ali kad se dobro spremi kladim se u 100€ da ne postoji stručnjak koji bi je razlikovao od divlje), dimljene pastrmke iz Turske; sveži bakalar (ne sećam se odakle, svakako Severni Atlantik).

Da ne ispadne da te samo kritikujem, ali onaj pirinač ti, s oproštenjem, izgleda ko da je već jednom kroz guzicu prošo! Em je pogrešna vrsta em je raskuvan.

Ja bih uz ovaj recept ili koristio najkvalitetniji basmati, koji treba da ostane izrazito čvrst ali pošto je sam po sebi mirišljav ne treba mu nikakav dodatak, ili bih skuvao kratki debelozrni pirinač za rizote (ribe, carnaroli, vialone nano) i u njega nasekao na sitno malo svežeg praziluka i kuvanog kukuruza i graška.

U trećoj varijanti mogao bi i tajlandski mirišljavi dugozrni pirinač sa kimom.

Оооооо, фалим те Боже, кркар васкрснуо !
Већ сам се уплашио да те бановало !
Успут --- па да, ја баш волим лосос, али јуче сам се одлучио за свињски врат, јер је лосос био 2,5 иљаде кило.
nsarski nsarski 07:59 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Da, ja na Kaleniću kupila list prošle nedelje, ima stvarno ribe koje hoćeš.

Pazi samo da ti umesto "file lista" (očišćen, srebrnkast) ne uvale panglosius, a to sada često rade. List je veoma nežna riba odličnog kvaliteta. Panglosius (pangasius) je neki vijetnamski som, koji samo liči, ali je mnogo lošijeg ukusa, bezvredan za ozbiljne ljubitelje ribe. Ovo je velika verzija:

emsiemsi emsiemsi 08:00 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

krkar
Srbija nije samo Beograd, jbga.


Nažalost, tako je.

Imam drugara (blogera ovdašnjeg) koji živi parsto km južno od Beograda a voli da pije dobro vino. Inače je sjajan tip ali kad siroma krene glasom punim patnje i boli da priča kako izgleda njegova avantura kupovanja vina u njegovom kraju - dođe čoveku da poželi da ih okupiraju Bugari pa bar da mogu u radnji da nađu ljudska vina a ne govna tipa Ždrepčeva krv, Medveđa krv i Car Lazar.

Али зато ЦАРИЦА МИЛИЦА !
emsiemsi emsiemsi 08:05 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Lionsgate
No dobro, izgled mu nije jača strana, nisam ga ovde pravio za slikanje.

Sine Harry, sem ukusa postoje i culo mirisa i vida, sva tri su bitna da uzivas u hrani pa tako u vrhunskom restoranu nikada neces naleteti na jelo koje je natrpano na tanjir bez reda i nekog truda na vizuelnom efektu.

A i fotografije koje postavljas ovde su bas loseg kvaliteta, osvetljenje, kontrasti boja i sama scenografija ti je totalno amaterska. Idi malo na sajtove koje se bave temom kulinarike pa pogledaj i probaj da malo oponasas njih.


Inace ovaj mesec smo mi akteulni cool chef na coolinarici.com, cisto malo da se falimo. Recimo Krkar jos da je 5 puta veci Minhauzen to ne moze da postane

Sto se koriscenja ribe tice, u nekim mestima po Srbiji postoji jaka tradicija, eto u mom Zemunu postoji alaska pijaca (kako mi nedostaje ekipa sa te pijace a bogami i kecigica, stuka, saran i som, ehh..) a i sva ostala mesta u Panoniji su sa stanovnistvom koje koristi i uziva u ribi. OK, nema svugde lososa ili tune ali ima slatkovodne, pa ko voli nek izvoli.

Inace, ovde na obali okeana mi od klope iz Srbije nedostaje jedino recna riba ravnicarskih reka ( som, saran, stuka...), najbliza ravnicarska reka gde je vade je 2000km daleko a lososa, bakalara, lista i halibuta ima kao drva... polako pocinjem da se zasicujem svega. No smisljam foru na koju bi mogao doci do malo recne ribe i podloziti kotlic za alasku riblju corbu

Рђавом и длака смета !
Но, нека си ти нама жив и здрав.
emsiemsi emsiemsi 08:12 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski

...

Ovo što si ti prikazao na slikama nije pastrmka (po srebrnkastoj boji fileta, liči mi na cod), i
...

Нормално !
Ко је прочитао увод блога, могао је да прочита и ово ...

Ja ovde nisam koristio pastrmku nego jednu vrstu bakalara koja nije baš najbolja za ovaj recept, ali je malo improvizovano.


mariopan mariopan 08:15 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Pazi samo da ti umesto "file lista" (očišćen, srebrnkast) ne uvale panglosius, a to sada često rade. List je veoma nežna riba odličnog kvaliteta. Panglosius (pangasius) je neki vijetnamski som, koji samo liči, ali je mnogo lošijeg ukusa, bezvredan za ozbiljne ljubitelje ribe. Ovo je velika verzija:




Način da prepoznam je i to što na ivicama fileta list ima male neravnine, kao sitne sitne "zubiće" koje obićno ne odseku da bi filet bio teži. Ako je svež, nezaleđen, to može da se oseti pod prstima i kroz onu rukavicu.Tražiš rukavicu pa pipneš ako ti daju. Ako ne daju ne kupim.

Taj vijetnamski som je bruka od ribe a još veća bruka da ga podmeću i prodaju kao vrhunsku ribu.
dirtyharry dirtyharry 08:17 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

emsiemsi
Нормално !
Ко је прочитао увод блога, могао је да прочита и ово ...

Hvala Čarli, baš 'tedoh to opet da ponovim. I za onaj prethodni blog su ljudi preskakali delove gde sam pisao da li je vrat ili plećka, pa je posle bila rasprava šta se koristi iako je napisano, no dobro šta je tu je:

nsarski
Pirinač koji si spremio je kratkozrni (arborio, verovatno), a on se koristi za pilav i rižoto i sasvim drugačije se sprema od dugozrnih pirinača. Ne izgleda lepo, kako reče krkar. Ja obavezno koristim basmati uz ribu (iz dalekih krajeva donesem najkvalitetniji basmati - 5 do 10 kg pa mi traje dugo). Ponekad tajlandski jasmin pirinač.

To je bilo na brzinu šta sam imao u kući, tako da nisam mnogo birao

nsarski
Jedino me nervira što prodaju svežu tunjevinu po basnoslovnoj ceni,

Koliko košta kg sveže tunjevine tamo?


nsarski nsarski 08:25 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Koliko košta kg sveže tunjevine tamo?

Pa, skoro uvek je oko 4000RSD kilo, što izađe na oko 35 eura. I, naravno, malo ko to kupuje. Sem toga, ova tunjevina nije ona najbolja, yellow fin (oko 40$ kilo u Amerima), nego neka albacore ili slična. (Ne znam srpske nazive).

P.S. Zaboravih: onaj "kanap" se zove butcher's twine. Recimo, kasapski konac, ali ne drži me za reč.
dirtyharry dirtyharry 08:32 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Pa, skoro uvek je oko 4000RSD kilo, što izađe na oko 35 eura. I, naravno, malo ko to kupuje. Sem toga, ova tunjevina nije ona najbolja, yellow fin (oko 40$ kilo u Amerima), nego neka albacore ili slična. (Ne znam srpske nazive).

Aha, ok. Pitam čisto poređenja radi. Ovde je cena od 40EUR pa do 60EUR zavisi gde se kupuje i koliko je sveža.
Inače jednom sam se progurao pre par godina u Metro i tamo sam našao pakovanja od po 2-3 parčeta, sveukupno 1kg težine. Tamo je bila 25EUR ali je bila prvoklasna. Ne znam koja je sorta bila i odakle je došla. Nije bila smrzla, isto je bila na ledu a boja toliko jaka ko cvekla.
Inače Čarli pomenu gore da je negde sveđ losos bio 2500din. To je prevelika cena. Mislim ima ga i ovde po toj ceni ali to je "bio" i sl. Često se desi da bude neko sniženje gde može da se kupi za 10EUR/kg.
nsarski nsarski 08:40 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Inače Čarli pomenu gore da je negde sveđ losos bio 2500din. To je prevelika cena.


Dobar, svež i divlji losos (koji je vrhunska riba) ovde ne postoji. Lososi su svi uvezeni iz Norveške, sa farme, i farbani da dobiju crvenu boju. Najbolje je našem blogokolegi lionsgate-u koji živi u kraju gde ljudi znaju šta je dobar losos. Najbolji, bez premca, je sockeye salmon, ali on se može tamo pronaći samo u sezoni (u maju, otprilike) i košta oko 60$ kilo. Copper river salmon je delimično uporediv s njim. Ostali divljaci (recimo sa Great Slave Lake u Kanadi), ne tako loši su još uvek TV u boji za ove "naše" koji su precenjeni.
mirelarado mirelarado 11:04 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

pristojne skuše


Premda će mnogi znalci na pomen skuše prezrivo odmahnuti rukom, za mene nema ukusnije ribe ispečene u rerni. Začini se po ukusu, uvije u foliju i zapeče. Ko prilog ide krompir salata, ili krompir s blitvom, ili grilovane špargle. Jednostavan, a ukusan ručak.

I ovaj tvoj recept je odličan, Hari.
nsarski nsarski 11:05 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Premda će mnogi znalci na pomen skuše prezrivo odmahnuti rukom, za mene nema ukusnije ribe ispečene u rerni.


I na gradele, i na gradele! Fantastično.
nsarski nsarski 11:10 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Nego, za sve ljubitelje all things from the sea, imam pitanje.

Naime, dve stvari koje pokušavam već godinama da pronadjem je sušeni morski pas (ovaj jadranski - pešikan) i na suncu sušena hobotnica. Mnogi nisu ni čuli za tako nešto, a ima krajeva u Dalmaciji gde je to standardna stvar. Zna li neko gde to ima da se nadje?
sasaminijature sasaminijature 11:16 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Nego, za sve ljubitelje all thing from the sea, imam pitanje.

Naime, dve stvari koje pokušavam već godinama da pronadjem je sušeni morski pas (ovaj jadranski - pešikan) i na suncu sušena hobotnica. Mnogi nisu ni čuli za tako nešto, a ima krajeva u Dalmaciji gde je to standardna stvar. Zna li neko gde to ima da se nadje?



Пробао сам на овај начин хоботницу, савршено. Снајка ми је пореклом са Хвара, та веза је у питању, мислим да се може успоставити конекција.
Milan Novković Milan Novković 11:20 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Premda će mnogi znalci na pomen skuše prezrivo odmahnuti rukom, za mene nema ukusnije ribe ispečene u rerni.


I na gradele, i na gradele! Fantastično.

Ta dva recepta, da, pa treći: iz konzerve, sa paradajz sosom
nsarski nsarski 11:20 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Снајка ми је пореклом са Хвара, та веза је у питању, мислим да се може успоставити конекција.


Say no more, I have a feeling this is a beginning of a beautiful friendship.
Pretvorio sam se u uši. Talk to me.
Milan Novković Milan Novković 11:23 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
...Dobar, svež i divlji losos (koji je vrhunska riba) ovde ne postoji. Lososi su svi uvezeni iz Norveške, sa farme, i farbani da dobiju crvenu boju. ...

Ne znam za Norvešku, ne znam ni za UK danas, ali pre 10-15 godina u UK su te pelete (srpski?) za ishranu/farbanje, zbog farbe, uglavnom, bile karcinogene - zaboravih da li zvanično ili nezvanjično.
sasaminijature sasaminijature 11:24 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Say no more, I have a feeling this is a beginning of a beautiful friendship.
Pretvorio sam se u uši. Talk to me.


Служимо народу!

Како да помогнем, препорука када сте на Хвару или достава?
nsarski nsarski 11:28 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Како да помогнем, препорука када сте на Хвару или достава?

Moram da smislim logistiku - ovo leto mi je hektično. Ali, znam ljude, koji znaju ljude, koji će se šunjati po tim krajevima. Javljam promptno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:28 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Увек се, на сва аристокраска мрштењаа на поједину храну, ваља подсетити да је јастог некад био само храна коју су јели најсиромашнији и затвореници, па су у USA били и донели закон да се затвореници не могу јастогом хранити више од толико и толико пута недељно.

Цену и углед неке хране не одређује искључиво њен укус и квалитет, већ и њена доступност и прича (hype) око ње. Скуша је супер, презрена паламида такође.

Lobsters were once only fed to poor people and prisoners
nsarski nsarski 11:32 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Ne znam za Norvešku, ne znam ni za UK danas, ali pre 10-15 godina u UK su te pelete (srpski?) za ishranu/farbanje, zbog farbe, uglavnom, bile karcinogene - zaboravih da li zvanično ili nezvanjično.


The salmon farming industry in BC is 98% Norwegian-owned. Color additives are fed to farmed salmon to turn the flesh any shade of pink/orange desired by the company. Without this additive farmed salmon flesh is grey.Feb 10, 2014

Vidi OVDE, na primer.
sasaminijature sasaminijature 11:40 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Како да помогнем, препорука када сте на Хвару или достава?

Moram da smislim logistiku - ovo leto mi je hektično. Ali, znam ljude, koji znaju ljude, koji će se šunjati po tim krajevima. Javljam promptno.



Када год шта год...

Док се размишља нек тече добра музика.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:44 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

49 41


Car Lazar vino je pochetkom 70-tih bilo ZABRANJENO vino za proizvodnju i distribuciju.

Diskutovalo se u sirem krugu familije u Bg ispod Novog Groblja o razlogu zabrane.



Si siguran u to? Da nemaš možda i neku potvrdu tog - osim tog porodičnog razgovora?

Car Lazar se možda nije mogao baš uvek nabaviti, ali ne zbog zabrane nego što je (zajedno s Milicom) izvožen en masse na nemačko tržište. Nemci su tada (tih sedamdesetih-osamdesetih) pili većma slatka i poluslatka vina, pa su se Car & Carica, kao i ona Kosovska (tako im neko ime bilo, ne sećam se šta još uz Kosovsko išlo) - sve slatka / poluslatka, uspešno izvozila, devizni priliv Uber Alles! ☻ Posle je em Rubin izgradio nove pogone, em se Nemci malo priučili koje vino treba da se pije, pa je i Cara & Carice bilo i za domaće domaćice i ine (ma ko drugi osim žeMskih pa i pije slatka vina ;> )

So, daj vamo ako imaš neki realni (mimo porodične gozbe uz mnogo vina ☻) ne-alternativni podatak - možda i ima za sam početak sedamdesetih (jerbo sam krajem "istih" uredno pazarivao i Cara & Caricu - dok nisam shvatio da od slatkog sutra itekako boli glava ☻)

nsarski nsarski 12:02 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Увек се, на сва аристокраска мрштењаа на поједину храну, ваља подсетити да је јастог некад био само храна коју су јели најсиромашнији и затвореници, па су у USA били и донели закон да се затвореници не могу јастогом хранити више од толико и толико пута недељно.


Lobster was popular among Native Americans in the past. In years passed, lobsters were plentiful and were used by the Native Americans to fertilize their fields and they were used as bait for fishing. In colonial times, lobster was considered to be poverty food. They were harvested and were fed to children and prisoners. In most cases it was only the very poor people who ate lobster all the time. Not only were children and prisoners forced to live on lobster but also so were servants and slaves. Over time the servants rebelled and in some parts of the United States they had it put into their contracts that they would not be forced to eat only lobster.

Today however, the demand for live lobster has increased and has surpassed that of canned lobster. No longer is lobster seen as poverty food. In fact, it is just the opposite. In most cases today it is only the upper class people that can afford to buy live lobster in grocery stores.
Milan Novković Milan Novković 12:26 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski

Vidi OVDE, na primer.

Pročitao, strašno - ta priča, otpilike, iako su onomad isticali te karcinogene farbe.

I sećam se onomad svoje društveno-challenged, geekish reakcije gde nikako da prespojim potrebu za svokodnevno-lepim na ovim micro nivoima, sa ovakvim "spektralnim karakteristikama", i žrtve koju smo spremni da odoka podnesemo.

Radoznalosti radi uradim sad search da vidim datume i ne dobijem datum ali mi na vrhu ispliva, UK novine:

"The Food Standards Agency has urged people to keep eating Scottish farmed salmon after a scientific report claimed it is so full of pollutant chemicals it should only be eaten a maximum of three times a year."

I nebitne su mi novine, čak i da su Kurirsko-Informativne sorte, sa potpuno izmišljenim uvodnikom (a nije takav), nego rečenica je, onako, baš izazovna, tj ne zna kovek kako bi sutra dekorisao neki AI entitet da reaguje na ovako poslagane reči, pod pretpostavkom da je atribucija udruženja pod imenom "The Food Standards Agency" onakva kako pretpostavljamo.

Jedan od mojih najboljih drugara ima dobar način, matematičar kojem je gromoglasan komišja prečesto poentirao u diskusijama uz pomoć reči "eto vidiš" (ušlo u našu lokalnu popularnu kulturu), pa se moj drugar uzjogunio i neki kapric ga obmotao pa počeo komišiji uvek da kontrira, šta god komšija ozbiljno počeo da dokazuje

Mene uhvati nagon za zezanjem ponekad, i na mračne teme, ali me onda ubrzo, nedrugarski napusti, kao i za sve kondicija je neophodna i za zezanje, bilo kog tipa
nsarski nsarski 12:26 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

када сте на Хвару или достава?


O, ovo sam tek sada video! Ako može dostava, to je još bolje za mene (ne znam za dostavljače). Plaćam koliko god košta i još piće i ćaskanje o sudbini sveta za donosioca! Bilo koje vreme do 20. juna - posle putujem na malo duže, pa sam opet u Bg u avgustu. Ako treba telefon ili slično, i to šaljem na pp. God bless you.
nsarski nsarski 12:30 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Pročitao, strašno - ta priča, otpilike, iako su onomad isticali te karcinogene farbe.


Slična priča je i sa živinom, ali to nije tema ovog posta pa izbegavam. Ja živinu već godinama ne konzumiram, sem ako je od Amiša, ali oni su daleko.
Milan Novković Milan Novković 12:43 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Pročitao, strašno - ta priča, otpilike, iako su onomad isticali te karcinogene farbe.


Slična priča je i sa živinom, ali to nije tema ovog posta pa izbegavam. Ja živinu već godinama ne konzumiram, sem ako je od Amiša, ali oni su daleko.

Da, baš me preseče, zaleteo se na priču o onkologu sa izbečenim očima u Srbiji kako se spomene meso ... ali neću sad, iako je, možda, za Drtiharijevo dobro da mu ovako, "kreativno" sjebemo blog, a ne onako amaterski kao kod Jelice i sličnih naivaca

Da se utemim sad - pitam ja juče ženu, posle razmenjenog komentara sa Predragom o telećoj džigerici na provansalski način, da li se seća korena recepta koji smo mi vremenom polako "modifikovali" (uglavnom dodali mnogo više crnog luka, pa ostalih sitnica) - kaže iz Velikog Budrinog Kuvara, prastarog
sasaminijature sasaminijature 13:08 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
када сте на Хвару или достава?


O, ovo sam tek sada video! Ako može dostava, to je još bolje za mene (ne znam za dostavljače). Plaćam koliko god košta i još piće i ćaskanje o sudbini sveta za donosioca! Bilo koje vreme do 20. juna - posle putujem na malo duže, pa sam opet u Bg u avgustu. Ako treba telefon ili slično, i to šaljem na pp. God bless you.



Оставрићу контакт у току седмице. Што се тиче рока мислим да постоји само 20% шансе да се оствари до јуна, нажалост( вероватно сам на путу, већ уговорен). Август је већ друга прича и да се лагано уредити. Достава Вас ништа не кошта јер и мени стиже без наплате, једино ћемо видети за специјалитет.
Е сад, можда је за прву руку добро прво да пробате па ако вам се свиди може се наручити количина вама потребна.

Када видим шта и како јавићу вам се на пп ради даљег договора.

Вина искључиво црвена
nask nask 13:10 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Predrag Brajović

Цену и углед неке хране не одређује искључиво њен укус и квалитет, већ и њена доступност и прича (hype) око ње.


Dodao bih i da je to stvar kulture i vere. Na Jadranu se do pre pola veka (masovan dolazak turista) smatralo nejestivim sve ono što se može golim rukama uhvatiti. Školjke i rakovi bili jedeni samo od sirotinje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:18 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Вина искључиво црвена

Ма, може и бело, ионако нема везе:

dirtyharry dirtyharry 13:41 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

mirelarado
I ovaj tvoj recept je odličan, Hari.

Hvala, hvala.
Sad sam baš za ručak jeo skušu. Ima ovde neki mini vašar pa ih peku na roštilju. Milina jedna.
Milan Novković
iako je, možda, za Drtiharijevo dobro da mu ovako, "kreativno" sjebemo blog, a ne onako amaterski kao kod Jelice i sličnih naivaca

zato smo tu. Nemojte kao tamo kod Jelice. Lepše je kad se čovek raspravlja koja je riba bolja nego koji su "naši" a koji su "nji'ovi". Tu na kraju da prostiš uvek neko na'ebe ni kriv ni dužan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:52 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nask
Predrag Brajović

Цену и углед неке хране не одређује искључиво њен укус и квалитет, већ и њена доступност и прича (hype) око ње.


Dodao bih i da je to stvar kulture i vere. Na Jadranu se do pre pola veka (masovan dolazak turista) smatralo nejestivim sve ono što se može golim rukama uhvatiti. Školjke i rakovi bili jedeni samo od sirotinje.

Штошта утиче на цењеност-цену неке хране. Доступност -- свакако. Што је доступнија, то је, по правилу, мање на цени. Култура, вера, они утичу? Може бити. Рецимо, нама преко 53% потрошње меса покривају свиње и њихове даље прерађевине. Да ли је само повољна цена узрок томе, или дугачка традиција свуињогојства и свињоједства -- где су, под Турцима, свиње биле безбедне од било какве отимачине и трговине. То је -- свињогојство -- био простор без директног интереса турској власти. (Однос потрошња говедине и свињетине у Србије јесте 1:5.)

А ево га овед hype: јапанска фугу отровна риба, којој је отров у кожи и унутрашњим оргнима, и од којег може да се цапне. Тај hype једења фугу траје и трајаће. Логика: као, фугу има нарочито вредан укус, јер је отровна? Или -- јело је нарочито вредно јер може да се кувар зезне па да цапнеш? Скупо је, па је стога укусно? Хм.

Мислим, вероватно је фугу риба као свака друга добра риба, но -- фама чини своје. А ево како је фама настала:

ФУГУ -- ОБЕД ОД НЕВОЉЕ
But about 150 years ago, fugu cuisine reached a turning point.Japan's first prime minister at that time, Itou Hirobumi stopped by a traditional restaurant in Shimonoseki (a place famous for its fugu). Due to the instability of the region then, fugu were the only fish that could reliably be caught in Shimonoseki at the time, and the proprietress of the restaurant had no choice but to offer the prime minister fugu-based dishes. Fortunately, the prime minister thoroughly enjoyed the fugu dishes - he is said to have even been smacking his lips because of them. From then on, fugu cuisine had the official seal of approval, although it became a requirement for chefs serving fugu to have a special cooking license.

Кажу да ћеш вечеру са фугу рибом платити од 100 до 300 евра. Ја нисам био у Јапану, и не знам. Вероватно бих пробао, да одем. Но, пробао бих верујући да је фама тек фама, и да је и презрена паламида/скуша преукусна.

Ево фугу самураја, кратко је, погледајте...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:53 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

ma ovde neki mini vašar pa ih peku na roštilju. Milina jedna.

Где си тачно ти, заборавио, сам?
emsiemsi emsiemsi 14:12 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Nego, za sve ljubitelje all things from the sea, imam pitanje.

Naime, dve stvari koje pokušavam već godinama da pronadjem je sušeni morski pas (ovaj jadranski - pešikan) i na suncu sušena hobotnica. Mnogi nisu ni čuli za tako nešto, a ima krajeva u Dalmaciji gde je to standardna stvar. Zna li neko gde to ima da se nadje?

Ako niko ne bude znao, tu je krkar.
dirtyharry dirtyharry 14:23 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Где си тачно ти, заборавио, сам?

Minhen.
nsarski nsarski 14:39 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

dirtyharry
Где си тачно ти, заборавио, сам?

Minhen.


Minhen!
E, onda zaboravi na ribu. Odeš na Theresienplatz oko Oktoberfesta (a verovatno ima u drugim sezonama), pa sa onog ražnja (rotisserie) s desne strane crkve, pa preko puta, uzmeš schweinhaxe ili kalbhaxe (ima u izlogu, okreće se) sa senform, renom, i dobrim pivom. Zaboravi pastrmku.
Još one prsate Bavarke kad krenu da duvaju u trubu, i svi na "Ein, Zwei, Drei!" krenu da ispijaju mass i loču bez zaustavljanja - to je prava klopa.
sasaminijature sasaminijature 15:07 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Predrag Brajovic
Вина искључиво црвена

Ма, може и бело, ионако нема везе:



Признајем да ме фасцинира понашање људског рода од када је интернет присутан. Још више ме интригира појава "ја виДо на интеренету".
Овај пример који сам већ гледао ништа не доказује. Може бити да је неком занимљив али му то не даје никакву важност, маши поенту.
Нарвано да постоје скоројевићи као и у другим сегментима наших интересовања.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:21 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Признајем да ме фасцинира понашање људског рода од када је интернет присутан. Још више ме интригира појава "ја виДо на интеренету".

:)
Ја то пробао, то с винима.
И ја, лично, и друге терао.
Мрзи ме сад да качим студије, има их на мом другом линку о винима... Углавном, једна чак каже да вински лаици она јефтинија оцењују чак повољније од скупих. А да судије, у оцењивању вина, доследни су тек на нивоу од 10%. Мислим, у току једне године. Већ следеће ни ти доследни нису доследни. (Узгред, ово су све истраживања рађена на јако великом узорку.)
Овај пример који сам већ гледао ништа не доказује.

Добро, изгледа да ипак морам:

УТИЦАЈ ЦЕНЕ: Do More Expensive Wines Taste Better? Evidence from a Large Sample of Blind Tastings
УТИЦАЈ БОЈЕ: The Colors of Odors
sasaminijature sasaminijature 15:36 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Predrag Brajovic
Признајем да ме фасцинира понашање људског рода од када је интернет присутан. Још више ме интригира појава "ја виДо на интеренету".

:)
Ја то пробао, то с винима.
И ја, лично, и друге терао.
Мрзи ме сад да качим студије, има их на мом другом линку о винима... Углавном, једна чак каже да вински лаици она јефтинија оцењују чак повољније од скупих. А да судије, у оцењивању вина, доследни су тек на нивоу од 10%. Мислим, у току једне године. Већ следеће ни ти доследни нису доследни. (Узгред, ово су све иустраживања на рађена јако великом узорку.)
Овај пример који сам већ гледао ништа не доказује.

Добро, изгледа да ипак морам:
Do More Expensive Wines Taste Better? Evidence from a Large Sample of Blind Tastings


И даље ми ниси јасан. Надовезао си се на коментар да пијем искључиво црвена вина са клипом који нема везе.
Да ли си се запитао зашто сам то написао?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:42 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Надовезао си се на коментар да пијем искључиво црвена вина са клипом који нема везе.

Да, а ја сам ти рекао да ипак можеш да пијеш и бела, да твоја искључивост нема утемељење. И за то представио доказе. Јер си ти рекао да видео пример ништа не доказује. А видео је служио да оповргне идеју искључивости.

Да ли си се запитао зашто сам то написао?

Не, нисам се запитао.
Зшто?
sasaminijature sasaminijature 15:52 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Predrag Brajovic
Надовезао си се на коментар да пијем искључиво црвена вина са клипом који нема везе.

Да, а ја сам ти рекао да ипак можеш да пијеш и бела, да твоја искључивост нема утемељење. И за то представио доказе.

Не, нисам се запитао.
Зшто?



Да си се запитао зашто онда не би трчао пред руду. Можда искључивост није те природе на коју ти мислиш, има ли код тебе места за здравствени аспект?

Да ти не кварим балон, ипак пошто волиш да истражујеш, погледај колико се плаћају и како се тешко проналазе особе истанчаних чула. Видећеш чудесан свет у индустрији чоколаде, кафе, парфема и тако редом. Када мало проњушакаш запитаћеш се да ли је реално да толики мозгови превиђају ово што ти тврдиш и бацају паре на тестере,судбину свог вишемилионског бизниса дају у руке погрешним људима да не употребим тежу квалификацију.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:13 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Да ти не кварим балон, ипак пошто волиш да истражујеш, погледај колико се плаћају и како се тешко проналазе особе истанчаних чула. Видећеш чудесан свет у индустрији чоколаде, кафе, парфема и тако редом. Када мало проњушакаш запитаћеш се да ли је реално да толики мозгови превиђају ово што ти тврдиш и бацају паре на тестере,судбину свог вишемилионског бизниса дају у руке погрешним људима да не употребим тежу квалификацију.

Нема потребе да гледам.
Ја то отприлике и знам.
Па пошто и знам како све то функционише (рецимо, на нивоу blandiranja кафа), онда разумем да мора да се релативизује: Parkerove винске оцене или оне на такмичарским оцењивањима, 88-93 распон, нису чврсти темељ разликовања преференци и квалитета. Допуштам да у неко то чврсто верује, али -- оне то нису. Показују тенденцију (несумњиво се препознаје квалитет), но не и финални квалитет и његову меру. Дакле, нико неће за неку винску киселицу рећи да је супер, али у сегменту квалитетних вина оцене су сувише ad hoc, арбитрарне. Просто -- судије се у оценама не слажу:

СТУДИЈА On the Reliability and Accuracy of Wine Tasting: Designing the Experiment;Selecting the Tasters; and Assessing and Interpreting the Resulting Data

It was next shown that while some research indicates that wine experts display dismal, quite meaningless levels of agreement, there is also evidence to indicate that other judges have demonstrated quite adequate levels of agreement,; and ones that have replicated successfully. It is also possible and even likely, that groups of tasters share similar likes and dislikes of wines.
sasaminijature sasaminijature 16:44 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Predrag Brajovic
Да ти не кварим балон, ипак пошто волиш да истражујеш, погледај колико се плаћају и како се тешко проналазе особе истанчаних чула. Видећеш чудесан свет у индустрији чоколаде, кафе, парфема и тако редом. Када мало проњушакаш запитаћеш се да ли је реално да толики мозгови превиђају ово што ти тврдиш и бацају паре на тестере,судбину свог вишемилионског бизниса дају у руке погрешним људима да не употребим тежу квалификацију.

Нема потребе да гледам.
Ја то отприлике и знам.
Па пошто и знам како све то функционише (рецимо, на нивоу blandiranja кафа), онда разумем да мора да се релативизује: Parkerove винске оцене или оне на такмичарским оцењивањима, 88-93 распон, нису чврсти темељ разликовања преференци и квалитета. Допуштам да у неко то чврсто верује, али -- оне то нису. Показују тенденцију (несумњиво се препознаје квалитет), но не и финални квалитет и његову меру. Дакле, нико неће за неку винску киселицу рећи да је супер, али у сегменту квалитетних вина оцене су сувише ad hoc, арбитрарне. Просто -- судије се у оценама не слажу:

СТУДИЈА On the Reliability and Accuracy of Wine Tasting: Designing the Experiment;Selecting the Tasters; and Assessing and Interpreting the Resulting Data

It was next shown that while some research indicates that wine experts display dismal, quite meaningless levels of agreement, there is also evidence to indicate that other judges have demonstrated quite adequate levels of agreement,; and ones that have replicated successfully. It is also possible and even likely, that groups of tasters share similar likes and dislikes of wines.


Брајо, видео који си поставио може само да докаже да се о укусима не расправља, различити су.

О квалитетима вина је смешно трошити речи а постирани видео управо то има тенденцију да оповргне, нема везе шта пијете све је исто. Није.

Квалитет вина не одређује твој или мој укус, свако ће га доживети на себи својствен начин. На то утиче мноштво фактора.

На квалитет утицај има сировина. Да би се добило квалитетно вино мора се користи грожђе сортирано и брижно однеговано. Његовом квалитету доприноси доста утицаја почевши од земље, климе редом да ти не набрајам знаш и сам. Касније долазе сви даљи процеси од његове бербе.
То му даје квалитет. Ми као корисници, боље речено уживаоци можемо имати само субјективни осећај.

Да ли уочаваш да се мешају бабе и жабе? Квалитет вина се оспорава укусом.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:54 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Квалитет вина се оспорава укусом.

Не.

Ако погледаш шта сам све окачио (а већ сам те студије овде, на блогу, некада наводио или линковао), идеја ми јесте да релативизујем прецизност мерења квалитета. Тачно: киселица вино је лако разликоватиу од било којег бољег. Но, када гледамо скалу квалитета вина у њеним великим одсецима (грозно вино--солидно вино--изврсно вино), ја понављам да су унутар њих рангирања арбитрарна и непоуздана.

То јест, онај одсек изврсно вино јако је тешко, а показује се и немогуће (студије то кажу), прецизно изделити даље на мање изврсно вино--изврсно вино--више изврсно вино.
sasaminijature sasaminijature 17:06 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

идеја ми јесте да релативизујем прецизност мерења квалитета


Хајде се сабери, одузми и када обавиш операције не било ти заповеђено појасни ми што ме јебеш још од првог вагона?
Која је трансвезала од "прецизност мерења квалитета" до момента на извору где ми поручујеш да могу пити и бело, нема везе?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:24 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Хајде се сабери, одузми и када обавиш операције не било ти заповеђено појасни ми што ме јебеш још од првог вагона?
Која је трансвезала од "прецизност мерења квалитета" до момента на извору где ми поручујеш да могу пити и бело, нема везе?

Па то је јасно из линкованих чланак и видеа: и та подела је (belo-crno vino) у великој мери условна, и мора бити релативизована. Ако експерти са 100% или неком тако великом сигурношћу нису способни да po ukusu разликују бело од црвеног вина, онда је то, за нас лаике, још далеко тежи и немогућ задатак.

Зато је твоја ислључивост била погрешна.

The Legendary Study That Embarrassed Wine Experts Across the Globe

a certain dissertation by Frédéric Brochet, then a PhD candidate at the University of Bordeaux II in Talence, France. His big finding lit a fire under the seats of wine snobs everywhere.<...>In a sneaky study, Brochet dyed a white wine red and gave it to 54 oenology (wine science) students. The supposedly expert panel overwhelmingly described the beverage like they would a red wine. They were completely fooled.<..> the study says something fascinating about how we perceive the world around us: that visual cues can effectively override our senses of taste and smell (which are, of course, pretty much the same thing.)<..>"The wine’s color appears to provide significant sensory information, which misleads the subjects’ ability to judge flavor," Brochet wrote of the results.
tyson tyson 19:39 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Lepše je kad se čovek raspravlja koja je riba bolja

Pa plava, zna se


dirtyharry dirtyharry 19:46 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
E, onda zaboravi na ribu. Odeš na Theresienplatz oko Oktoberfesta (a verovatno ima u drugim sezonama), pa sa onog ražnja (rotisserie) s desne strane crkve, pa preko puta, uzmeš schweinhaxe ili kalbhaxe (ima u izlogu, okreće se) sa senform, renom, i dobrim pivom. Zaboravi pastrmku.
Još one prsate Bavarke kad krenu da duvaju u trubu, i svi na "Ein, Zwei, Drei!" krenu da ispijaju mass i loču bez zaustavljanja - to je prava klopa.

ćuti, ne pominji. Već su krenuli da se najavljuju unapred za Oktobarfest za ovu godinu.
gedza.73 gedza.73 19:52 01.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Još one prsate Bavarke kad krenu da duvaju u trubu




emsi? gde si?
Atomski mrav Atomski mrav 12:30 03.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Čekajte, ljudi, ne trolujte ovu razmenu Braja - Saša. Hoću da vidim koji je pametniji.
emsiemsi emsiemsi 12:42 03.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

gedza.73
nsarski
Još one prsate Bavarke kad krenu da duvaju u trubu




emsi? gde si?

Ту сам !
Истина, не видим фотографију коју си окачио, али из контекста могу да закључим ... а и био сам на Октоберфесту неколико пута.
Успут --- читам тамо где они аматери хоће да се надписују с тобом. Смешни су као струја.
gedza.73 gedza.73 15:25 03.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Истина, не видим фотографију коју си окачио

Pecaros zabacuje udicu. Kad sam procitao prsate Bavarke odmah sam pomislio na tebe.

читам тамо где они аматери хоће да се надписују с тобом.

amaterski sredjujemo svet. Malo se samo razilazimo ko treba da nagrabusi u toj nasoj raspodeli.
nsarski nsarski 15:37 03.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

Kad sam procitao prsate Bavarke odmah sam pomislio na tebe.


A ne na ovu "instalaciju"?:


gedza.73 gedza.73 15:40 03.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

nsarski
Kad sam procitao prsate Bavarke odmah sam pomislio na tebe.


A ne na ovu "instalaciju"?:



Ne smem. Zena mi brani.
emsiemsi emsiemsi 17:00 03.05.2017

Re: Nema sveže ribe???

gedza.73
Истина, не видим фотографију коју си окачио

Pecaros zabacuje udicu. Kad sam procitao prsate Bavarke odmah sam pomislio na tebe.

читам тамо где они аматери хоће да се надписују с тобом.

amaterski sredjujemo svet. Malo se samo razilazimo ko treba da nagrabusi u toj nasoj raspodeli.

Ма да !
Не лаје куца села ради, него себе ради.
Успут --- о женским сисама се нисам изјашњавао на блогу. Покушао сам да заподенем дискусију о дупетима, али се "није примило".
49 41 49 41 01:53 01.05.2017

Lebdeci saran

Zimi mi tada bejase veliki problem ishrane.

Iako ljubitelj mediteranske hrane, na trzistu od svezeg voca, povrca, riba - mrka kapa.
Susenog bakalara svuda, nazalost tada van moje kulinarske umesnosti.

Dodje ona moja bivsa u goste, kupi susenog bakalara i na spremanje.
Potapa ga u vodu celu noc, sa dodatcima i sl.

Kuva ga dugo, stan mi se usmrdeo; zamolim je da to ne cini vise - udovoji mi.

Sledeci put, pred dolazak sa dolge verige (nedeljni lanac letenja bez prestanka); "uvalim" joj krasnog svezeg sarana.
Sad ce tebi "sestra" da spremi sarana ala-jebemli ga na poreklo zemlje.

Drzi mi predavanje usput, kako se spremaju sarani, somovi... koji su po prirodi sredine i ishrane masniji od ostalih riba.

Uzme tri porcelanske soljice, nabaci sarana mariniranog mirodjijama na njih(francuskog porekla) i sve zajedno u pleh rerne.

Na dnu pleha raznog sitno seckanog povrca, saran se cedi i pece u vazduhu uz povremeno okretanje.
Na kraju balade, izvadi soljice i uturi sarana u njegov ocedak u pleh sa povrcem.
Dopece zajedno.

"Boli glava" od ukusa. On pliva usput "zaliven" domacim belim mostarskim; doturenim preko vozaca posebne sorte i podneblja.





emsiemsi emsiemsi 08:14 01.05.2017

Re: Lebdeci saran

49 41
Zimi mi tada bejase veliki problem ishrane.

Iako ljubitelj mediteranske hrane, na trzistu od svezeg voca, povrca, riba - mrka kapa.
Susenog bakalara svuda, nazalost tada van moje kulinarske umesnosti.

Dodje ona moja bivsa u goste, kupi susenog bakalara i na spremanje.
Potapa ga u vodu celu noc, sa dodatcima i sl.

Kuva ga dugo, stan mi se usmrdeo; zamolim je da to ne cini vise - udovoji mi.

Sledeci put, pred dolazak sa dolge verige (nedeljni lanac letenja bez prestanka); "uvalim" joj krasnog svezeg sarana.
Sad ce tebi "sestra" da spremi sarana ala-jebemli ga na poreklo zemlje.

Drzi mi predavanje usput, kako se spremaju sarani, somovi... koji su po prirodi sredine i ishrane masniji od ostalih riba.

Uzme tri porcelanske soljice, nabaci sarana mariniranog mirodjijama na njih(francuskog porekla) i sve zajedno u pleh rerne.

Na dnu pleha raznog sitno seckanog povrca, saran se cedi i pece u vazduhu uz povremeno okretanje.
Na kraju balade, izvadi soljice i uturi sarana u njegov ocedak u pleh sa povrcem.
Dopece zajedno.

"Boli glava" od ukusa. On pliva usput "zaliven" domacim belim mostarskim; doturenim preko vozaca posebne sorte i podneblja.


Шта је било после ?!
49 41 49 41 03:14 01.05.2017

Prosek

Jedna nauchna analiza detaljno prikazuje kako svaki Japanac duze zivi od Nemca; najmanje 5 god.

Zahvaljujuci ishrani na bazi ribe, morskih algi, ...

Jeo sam na par mesta supe i chorbe od morskih algi. Vlasnike sam "maltretirao" da mi objashnjavaju recepte; da napravim isto za svoju dusu kuci.
Jukie Jukie 09:58 01.05.2017

Re: Prosek

49 41
Jedna nauchna analiza detaljno prikazuje kako svaki Japanac duze zivi od Nemca; najmanje 5 god.

Zahvaljujuci ishrani na bazi ribe, morskih algi, ...

Jeo sam na par mesta supe i chorbe od morskih algi. Vlasnike sam "maltretirao" da mi objashnjavaju recepte; da napravim isto za svoju dusu kuci.

Mislim da su Japanci do sada i evoluirali da im je najbolje na takvoj hrani. Svaki Japanac je mali i mršav, dok neki od nas po obliku podsećamo na medvede, tako da ono, but od jelena ili divlje svinje bi bio najbolji pred padanje u zimski san
mariopan mariopan 06:23 01.05.2017

salata

Imam primedbe na salatu, samo iseckanu, ovako kako vidim na slici koju si stavio - ne volim.

Mora da bude bogatija i sočna, predlžem sa nekim prelivom kakav voliš?

Zelenu salatu sečem ili pokidam na malo sitnije delove pa to obogatim i pomešam sa mladim sremušom ili mladim crnim i belim lukom pa prelijem mešavinom od malo vode, sirćeta, ulja, soli i malkice šećera u odnosu koji mi odgovara po ukusu (probaš).

Neke salate volim sa balzamikom a neke sa običnim belim sirćetom, recimo salatu od mladog kupusa nikad ne prelivam balzamikom.

A krastavac volim sa pavlakom, malo mirođije, belog luka, zdrobljenih oraha...podseća na grčki dzadziki ili bugarski tarator, slično ali nikad nije isto.

Obožavam salate, one su za mene kraljice svakog obroka. Naravno, mora i glavno jelo da bude odlično da može da ponese tu salatu, ali ja sam naopako nasađena pa jedem salatu kao glavno jelo a meso i priloge samo usput, da mi salata lepše prija.

nsarski nsarski 08:16 01.05.2017

Re: salata

Pored toga ide i prvi maj pa malo da se napravi pauza od "teškog rada" i prvomajskog uranjanja.


Svima koji slave i roštiljaju za praznik, želim srećan 1. maj!

Uranak u Košutnjaku – masovna tuča, dve osobe u Urgentnom

tetris tetris 10:01 01.05.2017

Re: salata

masovna tuča, dve osobe u Urgentnom


Ovo su neki vredni proleteri čim su ovoliko uranili i pre 7 uspeli da se potuku .
nsarski nsarski 11:00 01.05.2017

Re: salata

Ovo su neki vredni proleteri čim su ovoliko uranili i pre 7 uspeli da se potuku


Ih, u Nikšiću vec povraćaju u to vreme!
Ovi kod nas su se jamačno potukli oko toga kome će da pripadne svinjski batak ili parking mesto. Mislim, zaista predvidljivo i dosadno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:13 01.05.2017

Re: salata

Ovi kod nas su se jamačno potukli oko toga kome će da pripadne svinjski batak ili parking mesto.

Јок, него је сукоб између две филозофске школе.

1) Зезнуто је фотографисати храну, одмх се види непрофесионалац, док другде и може човек да се провуче.
2) Риба? Мени је грех било чиме је "покварити": спремљена на грилу, у соли, како год -- уз њу само маслиново уље и неки диван хлеб. Ништа друго. Кад једем рибу, хоћу да осећам рибу.
3) Кркар је у праву: Метро је све боље снабдевен рибом. И то по ОК ценама. Откуд? Па, почели су да развијају тзв. HoReCa понуду (ХО-тели-РЕсторани-КАфићи).
4) И ја чикам тог мајчиног сина да ми са сигурношћу нађе разлику између дивљака бранц-ораде и товљеника.
5) Мало једем рибу, јбг -- ми смо, овде, континенталци, а једем оне уобичајене, с тим што ми је грдоба фаворит, све у минималистичкој форми спремања. Сјајне рибље чорбе су скоро једини начин да приђем речној риби.
mariopan mariopan 11:57 01.05.2017

Re: salata

nsarski
Ovo su neki vredni proleteri čim su ovoliko uranili i pre 7 uspeli da se potuku


Ih, u Nikšiću vec povraćaju u to vreme!
Ovi kod nas su se jamačno potukli oko toga kome će da pripadne svinjski batak ili parking mesto. Mislim, zaista predvidljivo i dosadno.

Jok, ovi moji gosti imaju samo polovinu crnogorske krvi pa su tek sad ustali i krenuli iz Beograda. Biće roštilj doveče.

A vidi ovi što su poranili pa se već i potukli..
mirelarado mirelarado 14:32 01.05.2017

Re: salata

И ја чикам тог мајчиног сина да ми са сигурношћу нађе разлику између дивљака бранц-ораде и товљеника.


Лако се препозна, по цени (дупло вишој него за товљеника).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:43 01.05.2017

Re: salata

Лако се препозна, по цени (дупло вишој него за товљеника).

They are better as long as you know they are expensive.
(Погледајте како цена утиче на укус, доле, на видеу, само -- на примеру вина. Кратко је.)

mirelarado mirelarado 14:52 01.05.2017

Re: salata

Predrag Brajovic
Лако се препозна, по цени (дупло вишој него за товљеника).

... as long as you know they are expensive.
(Погледајте како цена утиче на укус, доле, на видеу, само -- на примеру вина. Кратко је.)



Вино је најбољи пример за како ценом опчинити простоту. Шампион у том смислу је brunello di Montalcino, најскупље, не и најбоље италијанско вино.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:06 01.05.2017

Re: salata

Вино је најбољи пример за како ценом опчинити простоту.

Ах.
Чудесно је како господаре неке заблуде. Ја мислим да би ме овде људи на ону ствар натакли кад кренем да објашњавам да је наш бифтек (тај cut се зове tenderloin, filet mignon, filetto) јадан од најдосаднијих cuтova меса. Но, изгледа да су ме неки чули, па су прихватили моје мишљење (кратко је, погледајте):

Milan Novković Milan Novković 15:38 01.05.2017

Re: salata

Predrag Brajovic
Вино је најбољи пример за како ценом опчинити простоту.

Ах.
Чудесно је како господаре неке заблуде. Ја мислим да би ме овде људи на ону ствар натакли кад кренем да објашњавам да је наш бифтек (тај cut се зове tenderloin, filet mignon, filetto) јадан од најдосаднијих cuтova меса. Но, изгледа да су ме неки чули, па су прихватили моје мишљење (кратко је, погледајте):


Šta ga znam - da si me juče pitao, ili da mi život zavisi od mišljenja verovatno bih i ja rekao nešto slično.

Ali ...

Onomad mi vozikali tašta po Evropi, mnogo veseo, pametar i radozao čovek do poslednjeg dana, i u Luksemburgu zastanemo u odličnom restoranu, fenomenalnom. "Skinem" ja neka predjela, tad mi prvi put palo na pamet da počnem da zapisujem naj-ideje (ja jako slabo pamtim), posle izgubio sa menjanjem mobilnih uz neprenošenje notes na nove mobilne.

I sad već u fazonu jednom prilikom ovde u Londonu u restoranu The Square, dve Mišelin zvezdice tada i dosta godina, ne znam kako sada (ne daj da te outspoken Anthony Bourdain olako zavede, tj svaka mu čast, al reči su reči obratim pažnju na hleb, bele, zašiljene zemičke (il kako li se zovu), i ima nešto specijalno u njima, nikad nismo provalili šta, ali ima nešto.

I nedavno sami u kući mlađa ćerka i ja i u nedostatku rib-eye ja kupim fillet stake, njen favorit u svakom slučaju - valjda neka farma Princa Čarlsa, organic, i kažem ajd da počenm tad i kroz jedno tako 10 večera u 10 meseci upoznam taj cut.

Prva lekcija, vrlo prosta - so i biber 45 minuta pre pečenja i jako pažljivo pečenje.

NIJE dosadan, po mom mišljenju, ima dosta prostora za učenje, IMHO - ne na agresivno dodavanje svega i svačega, naravno, nego baš na subtle, sitne "cake" - al samo mi je ovo mišljenje za sada, ček da Heston Blumental proradi u "meni" pa da dobacim do 4te lekcije
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:58 01.05.2017

Re: salata

NIJE dosadan

Не знам. Могуће је да сам га се заситио. У њега мораш да убцујеш укусе, додајеш сосеве, заливаш путером, ово-оно. То урадим најпре због сина, спремим те сосеве и слично. Ја сам "kosher".

Пробај -- а ти ћеш то тамо наћи -- очишћени hanger steak=butcher steak. Обавезно.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana