Hobi| Jubileji| Obrazovanje| Religija| Sex

Čemu služi Država?

krkar RSS / 05.06.2017. u 17:15


Striking%20rail%20worker%20Seoul%20Station.jpg

Danima čekam da neko nešto napiše o slučaju Jura: Vlasnici/rukovodioci korejske fabrike u Srbiji dali su otkaz ženi koja mesecima ne radi jer je na bolovanju (LINK) i nisu se čak ni sažalili da je drže na poslu još samo 4 i po meseca tokom kojih ona i dalje ne bi radila (a platu bi primala) jer bi joj taman toliko trebalo ... za nešto. I uredno su se Korejci oglasili i rekli da oni uopšte ne razumeju o čemu se radi, oni su joj dali otkaz jer ne može da radi a ako je bolesna postoji država kojoj oni plaćaju porezu upravo da bi brinula o takvim slučajevima (LINK).

I danima niko ništa, sve čekam hoće li se oglasiti levičari, sindikati, anarhisti, antiglobalisti, stranke koje se kunu u radnike a bogme i penzionere, SUBNOR, Pokret za rehabilitaciju četnika, udruženje dimnjačara... Srbi, nacionalisti, patrijote, domoljubi... bilo ko. Samo da se već jednom iko oglasi sa nekakvim mišljenjem.

Jok. Ništa. Naja.

Srećom postoje u Srbiji i neki malobrojni koje nije sramota da misle svojom glavom. To su oni koji se ne busaju ni u šta i ne zaklinju da će da vrate Kosovo, jebu majku NATO paktu** (valjda ponovo, već su ga jednom pobedili). Začudo, često se okupljaju baš na Peščaniku. I da ne prepričavam, evo šta je o Slučaju Jura napisao Mijat Lakićević (LINK)*, čovek kojem se ne može osporiti da se razume u ekonomiju. Normalnu, ne ovu srbijansku burazersku.

Otpuštanje Violete Petrović, radnice kompanije Jura, izazvalo je vrlo negativne reakcije javnosti. Reč je, da podsetimo, o već poznatom “slučaju”. Krajem prošle godine mediji su detaljno izveštavali o radnici oboleloj od raka, koja je usred bolovanja dobila otkaz. Posle pritiska javnosti firma je povukla rešenje i Violeti produžila radni odnos za još šest meseci. Ali ovih dana, kada je taj rok istekao – i nakon u međuvremenu uspešne operacije i bar zasada, a nadamo se zauvek, uspešnog oporavka – Violeta Petrović je dobila obaveštenje da ugovor o radu neće biti produžen. (Re)akcija je ovog puta dobila i šire društvene dimenzije jer je niški Udruženi pokret slobodnih stanara (UPSS – koji se proslavio borbom sa gradskom toplanom koju je, uzgred, izgleda dobio) državnim i gradskim organima poslao “otvoreno pismo” sa zahtevom da se zlosrećnoj radnici “pod hitno” pomogne, o čemu će kasnije još biti reči.

Nezadovoljstvo je usmereno pre svega i najviše na samu Juru, što se videlo i po tome da su mediji prvo od njenog rukovodstva tražili objašnjenje za donetu odluku. Zanimljiv je, a i poučan – ko je hteo da nauči – taj razgovor sa direktorom firme. Nam Đin Čoi, tako je izgledalo, gotovo da nije razumeo pitanja. Ako on po zakonu ima pravo da nekom radniku da otkaz – u čemu je problem. “Kompanija vrši evaluaciju svojih radnika i odlučili smo da u konkretnom slučaju njoj ne produžimo ugovor posle dve godine, na šta kao kompanija imamo apsolutno pravo”, rekao je Čoi. Na pitanje zašto fabrika nije pomogla bolesnoj radnici, odgovorio je: “Zašto mi moramo da damo novac za to… Mi imamo 7.000 zaposlenih i ne možemo da pomažemo svakome od njih, a svako bi to mogao da traži.” Na kraju je prvi čovek Jure rekao: “Plaćamo porez ovoj državi veoma mnogo, mi smo društveno odgovorna kompanija, dajemo donacije zdravstvenim ustanovama. Na taj način pomažemo”.

Zbilja, toga se niko nije setio. Mislimo na poreze. Dažbine na plate u Srbiji vrlo su visoke, oko dve trećine neto zarade. Jedan deo tih para ide u socijalne, drugi u fondove za nezaposlene, treći u zdravstvene. Dakle, država od privrede uzima pare – i to velike pare – da bi pomogla onima koji se nađu u nevolji. To je jedan od osnovnih zadataka države.

Zašto bi taj posao radila preduzeća? Preduzeća nisu socijalne ustanove, njihov cilj je profit. Međutim, niko nakon ovog događaja nije otišao u gradske socijalne službe niti u bilo koju drugu ustanovu socijalnog staranja da pita kako će i kada pomoći Violeti Petrović. U stvari, bilo je normalno, i u skladu sa zakonom, da neki socijalni radnik, koji baš za to prima platu, ode kod Violete i pita kakva joj je pomoć potrebna.

Već pomenuti UPSS je u takođe pomenutom pismu, pošto je Jura očigledno “ispoštovala” sve pravne norme, pokušao da slučaju da širu dimenziju. Ustvrdio je da “moralna i pravna odgovornost pada na teret i savest zakonodavca i na teret i savest državnih institucija koje predlažu, donose i sprovode nehumane zakone i druge nehumane propise”.

To sa humanošću, međutim, u najmanju ruku nije tako jednostavno. Najpre, zašto je humano naređivati kompaniji koga će da zaposli? Ko bolje od poslodavca može da proceni kakav mu je radnik potreban na kom mestu u firmi. Drugo, zar je humano da neko (mlad i zdrav) ko hoće i može mnogo da uradi sedi kod kuće da bi se čuvalo radno mesto nekome ko je bolestan? Na kraju, zašto je humano nekoga ko je bolestan terati da radi? Zar nije mnogo humanije da se posveti lečenju i porodici – u Violetinom slučaju sinu jedincu – nego da mora da trči s terapije na posao ili obrnuto, nemajući vremena za ono što je najvažnije?

U stvari, ovako dobijamo da svako radi tuđi posao: preduzeća postaju socijalne ustanove, država se bavi preduzetništvom, partije postaju zavodi za zapošljavanje i tako redom. Što dovodi do rasipanja resursa, neefikasnosti i, u krajnjoj liniji, manjka humanosti i na individualnom i na društvenom nivou.

Paradoksalno, iako su na rečima protiv takvog stanja stvari, kad dođe “stani-pani” najljući kritičari postaju njegovi faktički zagovornici. Da uzmemo kao primer ponovo UPSS. U već citiranom pismu (adresiranom najpre, naravno, na predsednika Republike, a onda i na Vladu i Skupštinu Srbije, te na rukovodstvo grada Niša i kompanije Jura), traži se da se Violeti Petrović “bez odugovlačenja ponudi stalni radni odnos na radnom mestu koje je primereno njenim kvalifikacijama, radnom iskustvu i zdravstvenom stanju”.

Zamislimo ovu situaciju: rukovodstvo Niša ne uspe da nađe posao Violeti Petrović; ne pođe to za rukom ni Narodnoj Skupštini ni Vladi Srbije, pa tako taj problem dođe do Vučića. I on to na kraju reši. Da li je Vučić u tom slučaju dobrotvor ili diktator?

Naravno, sve je bilo upravo kako je Mijat i napisao. Javili su se Vulin i Blic da ženi nalaze posao (LINK). Vučić je bio van zemlje ali nema sumnje da će se i on umešati, možda će je operisati i izlečiti od raka ako to već nije našao za shodno da uradi niko drugi.

Upravo zbog ovakvih stvari u Srbiji nema ni zakona ni vladavine prava ni pravde ni sistema ni ikakvoga reda.

I neće ga ni biti dok god se ovce jednom nedeljno pale na svaki put neku drugu bolesnu decu, samohrane majke bez posla, građane kojima je izgorela ili poplavljena kuća koju nisu osigurali, seljake koji ne daju pare za osiguranje, protivgradne mreže, otporne hibride ni veterinarsku preventivnu zaštitu nego na svadbe, slave, krštenja, daće...

Sve mi se čini da  je Vučić ipak greškom doveo investitora iz Pogrešne Koreje.

Markica.jpg

U Južnoj Koreji radnici itekako znaju svoja prava, mesto i ulogu sindikatâ, poslodavaca, države, zakona, politike i političara. I ne daju da ih vaćare na sitno i na jeftine fore.

resize?key=1e6a1a1efdb011df84894040444cdc60&url=http%3A%2F%2Fi.huffpost.com%2Fgen%2F2902156%2Fthumbs%2Fo-SOUTH-KOREA-900.jpg%3F2&width=810610x%5B1%5D_2.jpgarticle-doc-1x4oc-6Y2929eKFHSK2-329_634x431.jpg

 

Biće ipak da je po meri ovog i ovakvog sadašnjeg Srbistana sa Vođom koji se za sve pita i o svemu odlučuje i ovcama koje se bez obzira na situaciju veselo kesere od sreće i oduševljeno halakaju Njemu za sendvič (a i xhabe bi, ne brinite) - ona druga Koreja.



Kim_Dzong_Un_je_ranije_izjavio_da_ce_baciti_nuklearnu_bombu_na_Ameriku.jpg2012-12-17-02-01.jpg1110840035.jpg

 

Sreća u nesreći je što su dosadašnje nepogrešive Velike Voljene Vođe srbistanske, Slobodan Milošević, Vojislav Koštunica i Boris Tadić već toliko duboko i široko i dalekosežno razvalili svu kakvu-takvu do njih postojeću nauku i industriju da bar ne moramo da brinemo da bi Ovome moglo da padne na pamet da pravi neku svoju bombu.

dr-strangelove-or--how-i-learned-to-stop-worrying-and-love-the-bomb-170-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?k=91dcb76cb6

_____
*) Tekst Mijata Lakićevića prvo je objavljen na Peščaniku (LINK), jednom od retkih preostalih časnih, profesionalnih, nezastrašenih i nekorumpiranih srbijanskih sajtova

**) Čisto da iskoristim priliku da čestitam Crnoj Gori današnji zvanični prijem u NATO - Putinu uNATOč.



Komentari (269)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 23:09 05.06.2017

Re: svaki poslodavac

jer to im je na raju krajeva i obećano.


Kao kad ode Svedržitelj u Kinu. I od svega što Srbija ima on ume da ponudi samo - jeftinu radnu snagu!


P.S. Nije da NEŠTO BAŠ ima. Ali svakako ima dovoljno da pametan čovek može da ponudi malo više od tek - jeftine radne snage (Kinezima!)
st.jepan st.jepan 00:14 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

Kao kad ode Svedržitelj u Kinu. I od svega što Srbija ima on ume da ponudi samo - jeftinu radnu snagu!

Pa ne, nudio je on još nešto:

"One (Srpkinje) su vrlo šarmantne, pametne i vrlo jake. Srpkinje brinu o sebi, uvek su lepo odevene, one uvek žele da predstave, ne samo sebe, već i svoje porodice, svoju zemlju, gradove, na najbolji mogući način. Ponosni smo što možemo reći da imamo jako pametne, veoma šarmatne žene i zato pozivam Kineze da dođu i da se sami u to uvere".
maksa83 maksa83 06:49 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

"One (Srpkinje) su vrlo šarmantne, pametne i vrlo jake. Srpkinje brinu o sebi, uvek su lepo odevene, one uvek žele da predstave, ne samo sebe, već i svoje porodice, svoju zemlju, gradove, na najbolji mogući način. Ponosni smo što možemo reći da imamo jako pametne, veoma šarmatne žene i zato pozivam Kineze da dođu i da se sami u to uvere".


Indijci već poslali izvidnicu:

pikuc pikuc 08:49 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

krkar
jer to im je na raju krajeva i obećano.


Kao kad ode Svedržitelj u Kinu. I od svega što Srbija ima on ume da ponudi samo - jeftinu radnu snagu!


Iz ugla da je čovek bogat onoliko koliko ima para to stoji. Ali ljudi različito vide bogatstvo tj. ne čine radosnim iste stvari sve ljude.
Te čovek je bogat koliko ima prijatelja, te koliko putuje, te dobro plaćen posao, te koliko ima dece ...
Sve to različito,
Hoću da kažem da je "pravo" čoveka da bude radostan praktično napadnuto.
Onaj koji to svoje pravo ne želi dati mora da se skloni od onih koji mu nameću svoju radost.
Radost je postala veoma skupa jer svi je traže i onaj koji je ima i ne želi da je proda jeftino mora u brda da se igra sa pcelama i moli Boga da ga ne pronadju bogati.
A ako ga i pronadju onda najbolje da se pravi mrtav ko u onom crtanom sa mečkom.
tadejus tadejus 09:47 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

pikuc
krkar
jer to im je na raju krajeva i obećano.


Kao kad ode Svedržitelj u Kinu. I od svega što Srbija ima on ume da ponudi samo - jeftinu radnu snagu!


Iz ugla da je čovek bogat onoliko koliko ima para to stoji. Ali ljudi različito vide bogatstvo tj. ne čine radosnim iste stvari sve ljude.
Te čovek je bogat koliko ima prijatelja, te koliko putuje, te dobro plaćen posao, te koliko ima dece ...
Sve to različito,
Hoću da kažem da je "pravo" čoveka da bude radostan praktično napadnuto.
Onaj koji to svoje pravo ne želi dati mora da se skloni od onih koji mu nameću svoju radost.
Radost je postala veoma skupa jer svi je traže i onaj koji je ima i ne želi da je proda jeftino mora u brda da se igra sa pcelama i moli Boga da ga ne pronadju bogati.


yes and no..
jutros ja se otisnem od kuće u 10 do 8 sa planom da na posao stignem ranije (radim od 9 do 5)..
i uputim se na stanicu brzog voza kojim planiram stići za 12 minuta na drugu stanicu još bržeg voza koji bi me a 4 minuta isporučio kud sam namjerila..
jest hoćeš..
na toj drugoj stanici na istu ideju brzog pristizanja došlo je i još par desetina hiljada sugrađana te tako svi solidno iskisli zaglavimo u stanici te na poslove stignemo ne 16 minuta po planiranom polasku nego 60..
i tako mnoga jutra..
neki se istina odvaže da na posao stižu biciklom.. kiša se ne računa, biciklira se u svim uslovima u prosjeku nekih 10 km.. a ovde voli da zaliva a nije ni pretoplo..
ima ih nemalo koji na posao pristižu iz mjesta udaljenih više od 100 km..
jedna moja drugarica na posao u Londonu stiže iz Velsa, autom pavozom, oko sat i 40 minuta, a prije toga, u 4 ujutro, ide na svakodnevne pripreme za iron man takmičenja..
većina njih ne mora to da radi, to je njihov izbor..
prosječnog Srbina da povedeš za ruku da vidi šta i kako ljudi ovde rade.. taj bi umro od sreće.. što on tako ne mora..
jbg.. u Srbiji se često rad smatra kaznom, nesrećom.. zato radimo loše, nemotivisano, traljavo, pa smo plaćeni još lošije..
i to bi nekako i šljakalo, jer fakat ti za sreću i ne treba nešto strašno puno para, da nije tog prokletstva gdje se mi koji ne volimo da radimo u trošenju poredimo s ljudima koji ne samo da vole da rade nego su ovisni o radu.. prosto ne mogu da prestanu da si zadaju nove ciljeve i da ih postižu i prestižu..
tako su odmalena učeni i odgajani..
i jbg something's gotta give..
ili ćemo početi da radimo tako kako oni rade..
ili ćemo prestati da želimo da trošimo tako kako oni troše..
oboje ne može
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:39 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

ima ih nemalo koji na posao pristižu iz mjesta udaljenih više od 100 km..
jedna moja drugarica na posao u Londonu stiže iz Velsa, autom pavozom, oko sat i 40 minuta, a prije toga, u 4 ujutro, ide na svakodnevne pripreme za iron man takmičenja..
većina njih ne mora to da radi, to je njihov izbor..
prosječnog Srbina da povedeš za ruku da vidi šta i kako ljudi ovde rade.. taj bi umro od sreće.. što on tako ne mora..
jbg.. u Srbiji se često rad smatra kaznom, nesrećom.. zato radimo loše, nemotivisano, traljavo, pa smo plaćeni još lošije..
i to bi nekako i šljakalo, jer fakat ti za sreću i ne treba nešto strašno puno para, da nije tog prokletstva gdje se mi koji ne volimo da radimo u trošenju poredimo s ljudima koji ne samo da vole da rade nego su ovisni o radu.. prosto ne mogu da prestanu da si zadaju nove ciljeve i da ih postižu i prestižu..
tako su odmalena učeni i odgajani..
i jbg something's gotta give..
ili ćemo početi da radimo tako kako oni rade..
ili ćemo prestati da želimo da trošimo tako kako oni troše..
oboje ne može



(Ово је једини примерен коментар.)
pikuc pikuc 10:58 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

tadejus
pikuc
krkar
jer to im je na raju krajeva i obećano.


Kao kad ode Svedržitelj u Kinu. I od svega što Srbija ima on ume da ponudi samo - jeftinu radnu snagu!


Iz ugla da je čovek bogat onoliko koliko ima para to stoji. Ali ljudi različito vide bogatstvo tj. ne čine radosnim iste stvari sve ljude.
Te čovek je bogat koliko ima prijatelja, te koliko putuje, te dobro plaćen posao, te koliko ima dece ...
Sve to različito,
Hoću da kažem da je "pravo" čoveka da bude radostan praktično napadnuto.
Onaj koji to svoje pravo ne želi dati mora da se skloni od onih koji mu nameću svoju radost.
Radost je postala veoma skupa jer svi je traže i onaj koji je ima i ne želi da je proda jeftino mora u brda da se igra sa pcelama i moli Boga da ga ne pronadju bogati.


yes and no..
jutros ja se otisnem od kuće u 10 do 8 sa planom da na posao stignem ranije (radim od 9 do 5)..
i uputim se na stanicu brzog voza kojim planiram stići za 12 minuta na drugu stanicu još bržeg voza koji bi me a 4 minuta isporučio kud sam namjerila..
jest hoćeš..
na toj drugoj stanici na istu ideju brzog pristizanja došlo je i još par desetina hiljada sugrađana te tako svi solidno iskisli zaglavimo u stanici te na poslove stignemo ne 16 minuta po planiranom polasku nego 60..
i tako mnoga jutra..
neki se istina odvaže da na posao stižu biciklom.. kiša se ne računa, biciklira se u svim uslovima u prosjeku nekih 10 km.. a ovde voli da zaliva a nije ni pretoplo..
ima ih nemalo koji na posao pristižu iz mjesta udaljenih više od 100 km..
jedna moja drugarica na posao u Londonu stiže iz Velsa, autom pavozom, oko sat i 40 minuta, a prije toga, u 4 ujutro, ide na svakodnevne pripreme za iron man takmičenja..
većina njih ne mora to da radi, to je njihov izbor..
prosječnog Srbina da povedeš za ruku da vidi šta i kako ljudi ovde rade.. taj bi umro od sreće.. što on tako ne mora..
jbg.. u Srbiji se često rad smatra kaznom, nesrećom.. zato radimo loše, nemotivisano, traljavo, pa smo plaćeni još lošije..
i to bi nekako i šljakalo, jer fakat ti za sreću i ne treba nešto strašno puno para, da nije tog prokletstva gdje se mi koji ne volimo da radimo u trošenju poredimo s ljudima koji ne samo da vole da rade nego su ovisni o radu.. prosto ne mogu da prestanu da si zadaju nove ciljeve i da ih postižu i prestižu..
tako su odmalena učeni i odgajani..
i jbg something's gotta give..
ili ćemo početi da radimo tako kako oni rade..
ili ćemo prestati da želimo da trošimo tako kako oni troše..
oboje ne može


Ima toga što navodis i u Srbiji.
Kada bi jednog recimo Britanca odveo u neko srpsko seosko domaćinstvo gde seljak peške po suncu sa motikom na ramenu prelazi brdo da dodje do svoje njive.
Možda taj Britanac bi bio zahvalan što radi kako radi da ne mora kao ovaj seljak.
A možda ovaj seljak ne bi nikada ni poželeo život tog Britanca.
To je stvar izbora, neke lične radosti.
Ljude različite stvari čine radosnim.
Ono što je za nekoga besmisleno za nekoga ima smisao.
Mislim da je važno da se tu ljudi razumeju, jedni druge.

mirelarado mirelarado 11:00 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

jbg.. u Srbiji se često rad smatra kaznom, nesrećom.. zato radimo loše, nemotivisano, traljavo, pa smo plaćeni još lošije..
i to bi nekako i šljakalo, jer fakat ti za sreću i ne treba nešto strašno puno para, da nije tog prokletstva gdje se mi koji ne volimo da radimo u trošenju poredimo s ljudima koji ne samo da vole da rade nego su ovisni o radu.. prosto ne mogu da prestanu da si zadaju nove ciljeve i da ih postižu i prestižu..


Mora da zbog toga baš Englezi imaju onu izreku...


tadejus tadejus 11:25 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

mirelarado

Mora da zbog toga baš Englezi imaju onu izreku...


guglecni kada i kako je izreka nastala..
mirelarado mirelarado 11:51 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

tadejus
mirelarado

Mora da zbog toga baš Englezi imaju onu izreku...


guglecni kada i kako je izreka nastala..


Nemam sad vremena, radim. :) Za nastanak izreka uvek postoji više objašnjenja, često vrlo maštovitih. Kako god da je nastala, smisao poruke je kristalno jasan.

Jednom sam, prevodeći nešto, naišla na jedno od objašnjenja kako je u srpskom nastao izraz "pijan kao majka". Navodno su, u davna vremena, po selima, porodilje opijali rakijom da lakše podnesu bolove... Go figure!
mariopan mariopan 12:53 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

tadejus

prosječnog Srbina da povedeš za ruku da vidi šta i kako ljudi ovde rade.. taj bi umro od sreće.. što on tako ne mora..


Taj isti prosečan Srbin kada ode iz Srbije u bilo koju uređenu zemlju kao što je ta tvoja, radi sve to kako kažeš da rade i kod vas, i srećan je kao kuče što mu se pružila prilika da radi i zaradi. Ništa mu ne smeta da putuje stotinak kilometara tamo i ovamo, i ne kukaju, ne vraćaju se......kako?

To je za mene misterija, zašto se ne vraćaju nego i dalje masovno odlaze, beže odavde glavom bez obzira?

Biće ipak da ljudi i u Srbiji vole red i rad, pošten odnos prema poslodavcu i obratno, prema sopstvenom radu i ličnosti, samo ga ovde nemaju?

Ovde mu je teško jer sve što uradi ode u neku crnu rupu bez dna i on je opet gladan i siromašan, po stoti put, bez obzira na količinu truda koji uloži.

Tamo kod vas radnici ne nose pelene na radnom mestu, plaćeni su pošteno po ugovoru, imaju kome da se žale ako ih poslodavac ne ispoštuje kako su se dogovorili i potpisali...oboje?

Ima li slučajeva kod vas da poslodavac godinama ne uplaćuje staž radnicima a oni to ne znaju, saznaju tek kada treba da odu u penziju? I nikom ništa?
Ili da ne isplaćuje zaradu godinama, tretira ih kao roblje a da ih država ne zaštiti nego obratno, tutne neke naše pare tom "poslodavcu" da mu pomogne da se još više obogati, oprosti mu dugovanja za porez i za struju, gas...navodno da sačuva radna mesta tim robovima-radnicima? A oni srećni, ti radnici, što imaju kakav takav posao jer mnogi nemaju ni to, pa će ponovo glasati za svog spasioca? I tako ukrug.

Možda tu leži odgovor zašto ljudi u Srbiji rade na takav način, ne vide svrhu da rade drugačije i bolje.


Ne bi svrhu video ni taj vaš vredan i radan čovek, neka samo jedan mesec ostane bez plate, staža, hleba za svoju decu. Ili da mu plata jedva pokriva račune, kao kod nas?
Koji motiv bi imao da radi bolje, više, savesnije, srećnije...?

A radi se i ovde, zato nismo još propali što neki ljudi i dalje izgaraju, daju sve od sebe na svom poslu, koji god bio. Samo zato još postojimo.
tadejus tadejus 13:02 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

mirelarado

Nemam sad vremena, radim. :)


ispravno, podržavam..:)

no izreka upravo stoji koliko i pijana majka.. relikt nekih prošlih vremena i nekog druogog društva (konkretno izreka se pripisuje radnicima istočnog Londona, nije da ih ne možeš razumjeti)..

danas je više maksima samo sirotinja ne radi..
ko ima taj radi, što više ima više i radi..
u prosjeku (šta, šta) više rade..
djeca ima (da, tako je) više rade..
ako ćemo da se vatamo u to kolo moraćemo da... jeste.. više radimo..
takav je posao, ni ja ga ne volim
mirelarado mirelarado 13:06 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

I taj uređeni sistem daleko je od idealnog.
Mariopan, ako budeš imala vremena, obavezno pogledaj ovaj film.

mariopan mariopan 13:13 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

mirelarado

Hvala, hoću, i ja radim pa nemam vremena ali volim da vidim kako to drugi rade i kako vide stvari.


mirelarado mirelarado 15:00 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

ko ima taj radi, što više ima više i radi..
u prosjeku (šta, šta) više rade..
djeca ima (da, tako je) više rade..
ako ćemo da se vatamo u to kolo moraćemo da... jeste.. više radimo..
takav je posao, ni ja ga ne volim


I couldn't agree more, štonosekaže. :)

tsunade tsunade 21:39 06.06.2017

Re: svaki poslodavac

ili ćemo početi da radimo tako kako oni rade..
ili ćemo prestati da želimo da trošimo tako kako oni troše..


ovde je problem i organizacija posla. pošto, ako nisi umetnik, ne možeš ipak, sam. onaj kome pripadne organizacija, i to ne u velikom nego u nekom pojednostavljenom procesu proizvodnje, koji broji više od troje, taj je najebao.

primerice, ti kad nekog platiš da za tebe obavi neki posao moraš vrlo da vodiš računa da ga ne uvrediš dok mu daješ radni zadatak oko kojeg je prethodno postignut dogovor.

u suštini, mi smo ludi. ne volimo autoritete, volimo da jebemo keve svima i svakom, boli nas uvce za posledice i strašno i stvarno iskreno volimo slobodu ali ne uvažavamo njena ograničenja... takav odnos imamo ne samo prema radu nego prema svemu, prema životu.

opušteni, neinhibirani, neobavezni... pa sad ti poželi da investiraš.

i da.. da ne polemišem za badava kao luda nasta oko gluposti... ovo što sam napisala je sve moj utisak, svaka budala ga ima i odmah u tom smislu sve priznajem kome god šta treba... nisam izvela statistiku, nemam vremena da stratifikujem uzorak, pa ako mogu ljubitelji matematičke analize da me zaobidju ovog puta jer nisam u stanju da dokažem da smo mi srbi ludi. prosto, osjećam i znam.
stopalo stopalo 06:40 07.06.2017

Re: svaki poslodavac

ovo što sam napisala je sve moj utisak


bez namere da te prozivam, plasim se da je ipak samo tvoj utisak

verovatno zbog posla kojim se bavis i okruzenja u kome zivis*

nikako u tvojoj analizi ne mogu da identifikujem, recimo, zenu srednjih godina, koja je ostala bez posla u struci kojom se bavila i sada jedino moze da putuje svako jutro iz borce na vidikovac i da radi u pekari za 25.000

moj je utisak da je takvih u srbiji mnogo vise

*sto se tice okruzenja, ja sam u jednom trenutku pred izbore ipak pomislio da ce biti drugog kruga. hebiga
rade.radumilo rade.radumilo 09:09 07.06.2017

Re: svaki poslodavac

ili ćemo početi da radimo tako kako oni rade..
ili ćemo prestati da želimo da trošimo tako kako oni troše..


Dovoljno dugo radim sa različitim klijentima po Sev. Americi, Evropi i Aziji. Narod sa ovih prostora radi jednako dobro kao i oni, hvala na pitanju. Problem su samo hohštapleri koji "upravljaju" koji sav taj rad obesmisle, tako da ne stvara dovoljnu vrednost a često i pravi više štete nego koristi.
tadejus tadejus 13:22 07.06.2017

Re: svaki poslodavac

rade.radumilo
ili ćemo početi da radimo tako kako oni rade..
ili ćemo prestati da želimo da trošimo tako kako oni troše..


Dovoljno dugo radim sa različitim klijentima po Sev. Americi, Evropi i Aziji. Narod sa ovih prostora radi jednako dobro kao i oni, hvala na pitanju. Problem su samo hohštapleri koji "upravljaju" koji sav taj rad obesmisle, tako da ne stvara dovoljnu vrednost a često i pravi više štete nego koristi.


šta veliš.. super rade, samo prave više štete no koristi..
eh da..
realno šta mislim o tvojoj tvrdnji jeste da mi zaista imamo neočekivano dobro obrazovanje (dal bješe da je Srbija prva u svijetu po rezulatima obrazovnog sistema s obzirom na uložena sredstva).. mož biti i da je to neka tlapnja ali faakt jeste da je naš obrazovni sistem bio odličan i radne navike poslijedično sasvim pristojne..
al prošlo je otad vremena..
a svijet je ubrzao..
valja ubrzavati ili se suočiti sa poslijedicama..
rade.radumilo rade.radumilo 13:41 07.06.2017

Re: svaki poslodavac

šta veliš.. super rade, samo prave više štete no koristi..


Zato što im menadžment uvali "posao bez posla". Standardna naša boljka najbolje ilustrovana primerom da prvo napravimo ulicu, a onda je posle 6 meseci raskopamo da postavimo cevi i kablove, iako su bili u planu i pre nego je ulica napravljena.
Niti su oni koji su isplanirali kablove i ulicu loše uradili svoj posao, niti su oni koji su je napravili loše uradili svoj posao. Oni koji su odobravali i određivali rokove su zasrali, pa su za kaznu unapređeni.
tsunade tsunade 16:01 07.06.2017

Re: svaki poslodavac

(dal bješe da je Srbija prva u svijetu po rezulatima obrazovnog sistema s obzirom na uložena sredstva)..


kapiram da se neko naduvao i zajebavao... čak i ako obratimo pažnju na uložena sredstva.
Atomski mrav Atomski mrav 22:57 08.06.2017

Re: svaki poslodavac

kapiram da se neko naduvao i zajebavao... čak i ako obratimo pažnju na uložena sredstva.


Division by zero...
Domazet Domazet 23:54 05.06.2017

Koji vam je bre moj...

...vi umesto bre da slavite sto se Srbija konacno u necemu primakla USofA vama sve nesto ne valja.

Evo slucaj mog komsije, covek se okliznuo na stepenicama ispred kuce, pao i gadno shebao desnu nogu. Noga mesecima nikako da zaraste pa kad je zarasla nikako da se rehabilituje, pa kad se rehabilitovala nikako da ...I poslodavac mu jednog dana posalje imejl u kome mu kaze da mu je(poslodavcu) suvise skupo da prilagodi radne uslove njegovim(komsijinim) novostecenim (ne)sposobnostima te da je komsija slobodan da pronadje posao u nekoj drugoj firmi. Posle dvadeset i nesto godina rada. Komsiju nekako u to vreme napadne neuropatija, krvarenje cireva u zelucu, gubitak osecaja ravnoteze itd, itd, itd...I komsija krene da zivi od long term disabilitija za koji je uredno uplacivao sve dok je radio. I tako jedno tri godine. Dok mu disabiliti insurance kompanija ne kaze da se dosta izlezavao na njihov racun i da je vreme a i da je dovoljno mator da im se skine sa vrata i da se prebaci na social security disability a da ce oni da mu placaju samo stotinak dolara razlike jerbo je social security disability nizi od disabilitija koji je dobijao do skoro i za koji je redovno uplacivao sumu koju je odredila insurance kompanija. I ajde, uspe on nekako da ispregovara sa Social Security da ga prebace na njihov disability program, nije mu trebalo ni sest meseci za to. I bog da ga vidi, 23k$ svake godinice, sto je znacajno vise od 9.6k$ koje placa za rentu i 9k$ koje uplacuje u Obamacare. Ostaje mu +4k$ za hranu (sta ima sad tu da se prejeda kada je ionako ustalno u kolicima) i za sve ostalo (koje bre ostalo kad sa kolicima ne moze niz stepenice iz kuce). A i kad mu ukinu zdravstveno zbog pre-existing condition moci ce sa onih 9k$ sto nece da placa za osiguranje da kupi tacno 22.5 bocica antikoagulanta ($400 apiece) koji mora da uzima da mu se ne bi stvorili trombovi. Sto je mnogo vise nego 12 koliko mu godisnje treba. Tako da ce, kad mu se, ako je verovati predsednickom budzetu za 2018, smanji iznos koji dobija kao social security long term disability ipak moci da kupi koju bocicu lekova za druge boljke koje ga muce. I da pri tome nema nikakve probleme sa gojaznoscu.

Normalno, masovni radnicki protesti koji se svakodnevno odvijaju ispred njegove kuce (NOT) cine njegovu buducnost jos svetlijom.
krkar krkar 00:00 06.06.2017

Re: Koji vam je bre moj...

Evo slucaj mog komsije


Da ti uplatimo odavde neku kintu kao pomoć što se zbog nas žrtvuješ pa živiš u toj neljudskoj i nehumanoj zemlji sasvim obespravljen?

A i Vulin bi mogao malo da ti se učipi od poreza. Samo treba ubuduće da ovakve stvari objavljuješš na Sputnjiku a ne ovde na blogu.
Domazet Domazet 04:35 06.06.2017

Јес' ти ће ме научиш...

...па то и јесте превод текста објављеног на Спутњику
alselone alselone 07:34 06.06.2017

Re: Јес' ти ће ме научиш...

Domazet
...па то и јесте превод текста објављеног на Спутњику


Ma da, Rusi budalaju. A sad me izvinite, idem da zatvorim prozore, ako mi uleti slepi mis na spavanju ima da calnem 30k.
maksa83 maksa83 07:19 06.06.2017

Trol

Najbolji govor na antivakserskom skupu:

g.radicevic g.radicevic 07:52 06.06.2017

Re: Trol

vlasnička struktura u Srba



i sve nam funkcioniše manje više isto
krkar krkar 07:52 06.06.2017

Re: Trol

maksa83
Najbolji govor na antivakserskom skupu:




Treba ustanoviti neke šintere za homosapiense. Sa posebnim osvrtom na antivakserske skupove, valjevsku Gračanicu... Jehovini svedoci su mila majka za ovo što se namnožilo
alselone alselone 07:55 06.06.2017

Re: Trol

Najbolji govor na antivakserskom skupu:



LOLcina, kakav car!!!
maksa83 maksa83 07:59 06.06.2017

Re: Trol

vlasnička struktura u Srba

Ovo zvuči kao kada ti neko objašnjava Microsoft licence.

martin_krpan martin_krpan 07:55 06.06.2017

Neoluzeri

Carlo Masala, profesor na Bundeswehr University Munich fino kaže:

Von Bosnien über Kosovo, nach Afghanistan bis in den Irak, das Muster westlicher Interventionspolitik ist immer dasselbe. Nach erfolgreicher militärischer Intervention werden die ‚eroberten’ Gebiete in Protektorate umgewandelt, und die westliche Staatengemeinschaft ist darum bemüht, liberale politische Systeme, Rechtsstaatlichkeit und freie Marktwirtschaft in diesen Gebieten einzuführen..

"Preko Bosne, Kosova, Afganistana do Iraka, princip zapadne intervencijske politike je uvijek isti. Nakon uspješne vojne intervencije pokorena područja se pretvaraju u protektorate, a zapadna zajednica nastoji da uspostavi liberalni politički sistem, vladavinu prava i slobodnog tržišnog u tim područjima." (prevod moj na brzinu).

Srbija je propala postkomunistička država koja je izgubila 3-4 rata devedesetih godina i svaka priča o ozbiljnoj ulozi države Srbije u socio-ekonomskim procesima ima taj neki tužni, postkomunistički refleks. To je ljuta, najljuća pilula koju postkomunistički luzeri (eufeminiram je - građani) progutati moraju. Kojekakvi porezi, doprinosi, takse,... služe da nahrane post-komunističku nomenklaturu. Ti porezi su bezvrijedni.

Ovo što kaže Masala je ljuta realnost i evo par priručnika za tzv. narod kako da djeluje u realnim okvirima:

1) Radna snaga je tržišni faktor. Koje faktore imamo na tržištu? Imamo kapital, robu, usluge i radnu snagu. Koje karakteristike posjeduju tržišni faktori? Mogu da se kreću! Dakle, bolesna žena je potrošni materijal koji neoliberalne firme žele da bace a da na to mjesto stave zamjenu.

2) Moralni hazard. To što je Jura uradila je možda legalno ali nije moralno. Firme koje povređuju moral rizikuju "Shit storm".

3) Shitstorm je lavina negativnih kritika i informacija koja se vezuje za tu firmu. Poznato je odavno da je ta Jura belosvjetsko smeće od firme i tu se ne treba zadržavati. Ako se zadržavaš onda si tranzicioni luzer koji ne kapira liberalizam.

Poznata je legendarna afera za McJob kada je McDonalds izgubio tužbu za stavljanje sintagme "McJob" u Merriam-Webster’s Collegiate Dictionary kao pežorativ. Jbg, ako ideš da radiš u Mcsmeće onda ideš da uzmeš neke pare dok tražiš posao a onda se fino isereš pored WC šolje i neopranih ruku stisneš čvrsto ruku šefu.

4) Rizik. Rizik na tržištu je ogroman. Ljudi trebaju kolegijalno da dijele rizik, trebaju da shvate rizike a onda da ih kroz neka (van državna) udruženja sprovode. U toj Juri očigledno puca ostalim radnicima johnson za bolesnoj kolegici a tu onda nema pomoći.

Sadašnja tzv. država Srbija je sluga neoliberalnim firmicama poput kojekakvih mesara iz Njemačke, sitnih proizvođača kablova, ili subvencionisanih mafijaša koji dolaze zbog subvencija i koji snose 0% rizika. Sve dokle plebs to guta kao vrhunsku sposobnost, vrhunski patriotzam, biće ovako.

Nije problem neoliberalizam, već propaganda i neinformisanost.

EDIT: Ako me sjećanje ne vara, bolesna drugarica iz Jure je rekla nešto tipa: OStalo mi je još 4 mjeseca do invalidske penzije! Eto prilike za racionalne firme za marketinški bum: Zaposlite bolesnu kolegicu na tipa: godinu dana! Kakva bi to salva pozitivnih konotacija bila za tu firmu a firma bi bila poznata po čitavoj Srbiji.

Tržište nije loša stvar. Loše su asimetrije u informacijama.





krkar krkar 08:12 06.06.2017

Re: Neoluzeri

martin_krpan


1)
2)
3)
4)




Sve si ti ovo lepo opisao samo fali fundamentalno objašnjenje zašto se Srbi ovako iracionalno ponašaju i zašto vode negative sum game kako je to lepo primetio Wu.

Zato što svi svemu pristupaju neiskreno, ne sa namerom da zaista učestvuju u procesima u koje ulaze nego sa namerom da negde nekoga u tom procesu izvaćare. Što kažu Hrvati - sa figom u džepu. Bez obzira na svoje mesto u tim procesima - svaki učesnik ulazi u igru sa apriornom namerom da nekoga u okviru svojih mogućnosti izvaćari. Ulaze alavi na prvi sitan ćar - i nijedan nije dovoljno sitan da bi zbog njega odustali od vaćarenja.

Onaj koji mlađodinkićski ugovara otvaranje dotirane fabrike sa robovskom radnom snagom koja nema nikakvog ekonomskog opravdanja prvih 10-20 godina misli samo na svoj sitan politički ćar, vest na RTS, sliku u novinama i sledeći mandat. A onaj koji se u toj fabrici zapošljava misli kako će da ode na bolovanje, ukrade cvikcangle ili kombinezon...

lose-lose game. I svi znaju i svi kao ovce učestvuju i ćute.
martin_krpan martin_krpan 09:24 06.06.2017

Re: Neoluzeri

krkar
martin_krpan


1)
2)
3)
4)




Sve si ti ovo lepo opisao samo fali fundamentalno objašnjenje zašto se Srbi ovako iracionalno ponašaju i zašto vode negative sum game kako je to lepo primetio Wu.

Zato što svi svemu pristupaju neiskreno, ne sa namerom da zaista učestvuju u procesima u koje ulaze nego sa namerom da negde nekoga u tom procesu izvaćare. Što kažu Hrvati - sa figom u džepu. Bez obzira na svoje mesto u tim procesima - svaki učesnik ulazi u igru sa apriornom namerom da nekoga u okviru svojih mogućnosti izvaćari. Ulaze alavi na prvi sitan ćar - i nijedan nije dovoljno sitan da bi zbog njega odustali od vaćarenja.

Onaj koji mlađodinkićski ugovara otvaranje dotirane fabrike sa robovskom radnom snagom koja nema nikakvog ekonomskog opravdanja prvih 10-20 godina misli samo na svoj sitan politički ćar, vest na RTS, sliku u novinama i sledeći mandat. A onaj koji se u toj fabrici zapošljava misli kako će da ode na bolovanje, ukrade cvikcangle ili kombinezon...

lose-lose game. I svi znaju i svi kao ovce učestvuju i ćute.


Tako je većinom, s tim da imam još par zapažanja koja se malo razilaze sa tvojim stavom:

1) Public choice theory. Public choice theory ili DE - Nova politička ekonomija je političko-socio-ekonomska agenda koja se etablirala nakon WW2. Public Choice u političkom smislu analizira indivudualna i kolektivna djelovanja glasača, partija, udruženja, sindikata, svih stejkholdera i na toj platformi donosi odluke. Kakve odluke donosi? Donosi odluke koje su u interesu politike, odnosno, političkih aktera. Time su se početkom 60-ih bavili Anthony Downs, Olson i ta ekipa.

Tako je i dan danas. Pogotovo danas nakon konačnog raspada "volks sistema". Dakle, po prirodi stvari država nije na strani naroda i država služi za racionalnu maksimizaciju svojih interesa. U tom kontekstu su Vučić i Dačić vrhunski majstori i svaka im čast.

2) Sendvičari. Glasači su takođe racionalni akteri u tom političkom procesu. Kada se kaže glasači misli se i na sindikate, predstavništva, udruženja.... Nekome je sendvič vrijedna stvar i to je veoma racionalna odluka. Kada se uspostavi demokratski glasački sistem, glasači glasaju na osnovu svojih choises i values, svjesno ili podsvjesno. Glasajući za Vučića, Palmu... glasači glasaju veoma racionalno. Imaju svoje neke values i to se ne treba pocjeniti. To što glasači upadaju u glasačke paradokse, to je druga stvar.

3) Game theory - zero sum game. Ha, nisam siguran više, ne znam šta da mislim. Naravno da je lose-lose situacija odavno. Međutim, ostali su ti neki zakržljali zubi za koje se svi hvataju. Ostao je taj zakržljali sistem u glavama ljudi i za te zakržljale zube se hvataju socijalni slučajevi.

Moja teorija je ta da je Milošević uveo efekat "vode" u kompletan sistem. Milošević je tako vodio politiku, tako su mu se građani ponašali a evo sada Vučić vodi apsolutno istu poltiku. Političari i ljudi ovdje se ponašaju kao voda koja teče i kada naiđe na barijeru, ona se podijeli na dva dijela i prođe alternativnim putevima. Kada je barijera čvrsta onda uporno traži neku rupicu gdje kaplje, prolazi polako. Tako se ponašaju svi u Srbiji i to je čak racionalno, ima u sebi taj neki darvinističko-evolutivni karakter. Nisam siguran da je to čak ni mana.





nikvet pn nikvet pn 09:32 06.06.2017

Re: Neoluzeri

krkar

Zato što svi svemu pristupaju neiskreno
...
Ulaze alavi na prvi sitan ćar
...
lose-lose game. I svi znaju i svi kao ovce učestvuju i ćute.


Овде је мало једна препорука.

Следеће питање је: а зашто? Зашто просечан Србин лаже прво себе па онда около себе?

Чини се зато што је овде деценијама лаж награђена. Уместо награде за домаћина са његове њиве, радње, фабрике награђен је лажов и отимач. Па отимачеви синови. Па унуци. То предуго траје, та мимикрија: отимач лаже да освоји, жртва лаже да одбрани. Када се сви баве лагањем, ко од жеље ко од нужде, онда у глави нема места за стварање. Зато читаво друштво тоне. Није чудо што је лаж ушла у наше еритроците јер тако је овде најлакше преживети.

maksa83 maksa83 09:51 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Чини се зато што је овде деценијама лаж награђена. Уместо награде за домаћина са његове њиве, радње, фабрике награђен је лажов и отимач. Па отимачеви синови. Па унуци. То предуго траје, та мимикрија: отимач лаже да освоји, жртва лаже да одбрани. Када се сви баве лагањем, ко од жеље ко од нужде, онда у глави нема места за стварање. Зато читаво друштво тоне. Није чудо што је лаж ушла у наше еритроците јер тако је овде најлакше преживети.

A znaš šta, lako je biti kul tip kad je sve laminarno i idilično a ti među najvećim psima u parku. Kada si mali narod na granicama imperija - a mi smo non stop na granicama nekih jebenih imeprija, onda si stalno nešto drkan i spolja i iznutra i zapravo nemaš vremena da da'neš dušomi i izgradiš neki individualni i kolektivni integritet kao osnoviu za zdravo funkcionalno društvo. I onda imaš i kvislinge ove i one, i izolacioniste i sukobe ideologija i neumitni grabež kad se neko ustoliči što "kaplje nadole". Ništa ne može da potraje ni 100 godina (četiri najbogatije familije u Firenci iz 15. veka su i danas najbogatije familije u Firenci, tako kažu), sve veliko što se oko tebe desi te drma i ponovo rastoči a nemaš inerciju i veličinu velikog naroda da se konsoliduješ.

Doduše uvek možeš da kažeš sebi "dobro je, bar se nisam rodio u nekoj prašnjavoj pripizdini bez hrane i vode. A nisam ni Bugarin."
g.radicevic g.radicevic 10:09 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Doduše uvek možeš da kažeš sebi "dobro je, bar se nisam rodio u nekoj prašnjavoj pripizdini bez hrane i vode. A nisam ni Bugarin."





eeee to je optimizam

maksa83 maksa83 10:11 06.06.2017

Re: Neoluzeri

eeee to je optimizam

Zapravo meta-zajebancija, pošto smo od svih balkanskih naroda najsličniji Bugarima. Znači kao rođena braća koja se ne podnose od rođenja.
g.radicevic g.radicevic 10:20 06.06.2017

Re: Neoluzeri

pošto smo od svih balkanskih naroda najsličniji Bugarima

aj ako smeš, kaži to Dragoljubu

martin_krpan martin_krpan 10:37 06.06.2017

Re: Neoluzeri

maksa83
Чини се зато што је овде деценијама лаж награђена. Уместо награде за домаћина са његове њиве, радње, фабрике награђен је лажов и отимач. Па отимачеви синови. Па унуци. То предуго траје, та мимикрија: отимач лаже да освоји, жртва лаже да одбрани. Када се сви баве лагањем, ко од жеље ко од нужде, онда у глави нема места за стварање. Зато читаво друштво тоне. Није чудо што је лаж ушла у наше еритроците јер тако је овде најлакше преживети.

A znaš šta, lako je biti kul tip kad je sve laminarno i idilično a ti među najvećim psima u parku. Kada si mali narod na granicama imperija - a mi smo non stop na granicama nekih jebenih imeprija, onda si stalno nešto drkan i spolja i iznutra i zapravo nemaš vremena da da'neš dušomi i izgradiš neki individualni i kolektivni integritet kao osnoviu za zdravo funkcionalno društvo. I onda imaš i kvislinge ove i one, i izolacioniste i sukobe ideologija i neumitni grabež kad se neko ustoliči što "kaplje nadole". Ništa ne može da potraje ni 100 godina (četiri najbogatije familije u Firenci iz 15. veka su i danas najbogatije familije u Firenci), sve veliko što se oko tebe desi te drma i ponovo rastoči a nemaš inerciju i veličinu velikog naroda da se konsoliduješ.

Doduše uvek možeš da kažeš sebi "dobro je, bar se nisam rodio u nekoj prašnjavoj pripizdini bez hrane i vode. A nisam ni Bugarin."


Ne! Imaš good goverment i imaš bad goverment.

Imaš npr: karipska ostrva Holandske Antile, Curacao, Arubu... i dan danas pod kolonijalnom upravom Holanđana i tamo imaš skoro pa holandski standard. A imaš pored suverenu, veliku i naftom prebogatu Venecuelu koja je pakao na zemlji. Sa druge strane imaš Jamajku, Haiti koje su takođe kvazi suverene a pakao na zemlji. A pored opet imaš Porto Rico koji je po američkom upravom i skoro američki GDP.

Srbija. Imao si Osmansko carstvo koje je za to vrijeme bilo good goverment, imao si za to vrijeme slobode, male poreze, mogao da platiš da ne ideš u vojsku, itd... i to maloumnom propagandom prodaješ kao 500g. tamnice u kojoj su se Radisavi samo na kolac nabijali i odvodili u Janjičare. A imao si te neke enklave pod kojekakvim nepismenim Voždovima iz kojih su trgovci, radnici bježali kod Turaka.



maksa83 maksa83 10:45 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Ne! Imaš good goverment i imaš bad goverment.

Pa nije good goverment uvek bio good goverment, recimo ti Holanđani koji su zaseli po tim kolonijama su ih nekoliko vekova obilato naseljavali "gastarbajterima" koje su lovili po šumama i savanama i vodili na krstarenja, smeštaj i hrana su doduše bili suboptimalni ali te je čekalo sigurno radno mesto sa druge strane. Treba ti vremena, kinte i snage da postaneš good goverment, a ne možeš u procesu izbeći i poneko negativno karmičko brojanje. Doduše sve se to zaboravi kad postaneš "good goverment".

A pored opet imaš Porto Rico koji je po američkom upravom i skoro američki GDP.


"Puerto Rico is in Americaaaa..."



.. i to maloumnom propagandom prodaješ kao 500g. tamnice

Na moje iznenađenje, Turke i njihovu vladavinu isto koliko i mi mrze Albanci. For ril.
nsarski nsarski 10:53 06.06.2017

Re: Neoluzeri

A pored opet imaš Porto Rico koji je po američkom upravom i skoro američki GDP.


Ah, Puerto Rico!



Porto Riko podneo zahtev za bankrot

Penzije neće moći da budu isplaćivane, ili će biti drastično smanjene, državne škole se zatvaraju, ljudi se masovno iseljavaju. Super im je! Investitori će, razume se, biti prvi zbrinuti, a ostalima kako se posreći.

Hoću da kažem, Porto Riko nije najbolji primer za tvoju poentu o dobroj vladi. U Portoriku je preovladala korporativna pljačka i dovela ga do prosjačkog štapa. Kakva je tu uloga Države? Pa, da podmaže ceo mehanizam.
Kako kaže Ralf Nader - najveći neprijatelj svake Države je njen sopstveni narod. Ova nesrećna žena, Violeta, je neprijatelj ove Države jer njen slučaj ilustruje pravu odvratnu prirodu Države. A Država voli da izgleda lepo, a ne ružno, u očima svojih podanika. Svaka Država, pa i ova naša. Grupni portret Države se Violetom ne izgleda lepo.

P.S. Ovo u Porto Riku je najveći bankrot koji se ikad desio u istoriji SAD. A pre samo mesec dana.
stopalo stopalo 11:00 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Hoću da kažem, Porto Riko




hocu da kazem da svako ima svog rusa
martin_krpan martin_krpan 11:08 06.06.2017

Re: Neoluzeri

maksa83
Ne! Imaš good goverment i imaš bad goverment.

Pa nije good goverment uvek bio good goverment, recimo ti Holanđani koji su zaseli po tim kolonijama su ih nekoliko vekova obilato naseljavali "gastarbajterima" koje su lovili po šumama i savanama i vodili na krstarenja, smeštaj i hrana su doduše bili suboptimalni ali te je čekalo sigurno radno mesto sa druge strane. Treba ti vremena, kinte i snage da postaneš good goverment, a ne možeš u procesu izbeći i poneko negativno karmičko brojanje. Doduše sve se to zaboravi kad postaneš "good goverment".

A pored opet imaš Porto Rico koji je po američkom upravom i skoro američki GDP.


"Puerto Rico is in Americaaaa..."



.. i to maloumnom propagandom prodaješ kao 500g. tamnice

Na moje iznenađenje, Turke i njihovu vladavinu isto koliko i mi mrze Albanci. For ril.


Naravno. H8 je narodni folklor svugdje, bilo da je racionalan ili ne.

Evo Srbi u Bosni misle sve najgore za Austrougare a glavni argument je: Heeeeeeej, pa oni su sjekli i izvozili šumu!!!! Heeeeej! A ja kažem: Pa čekaj, Austrijanci su pljačkajući napravili barem i pruge, opštine, drvorede, uveli katastar, uveli upravu, knjige... danas imaš Srbe - doslovno rod rođeni na vlasti pa je milion puta gore, pa se opljačkaše pogotovo šume i rudnici na najbrutalniji način a efekti za društvo su NULA GOLA! I ne samo to! Opljačkane pare slažu po kvazi okupatorskim zemljama - Austriji, Engleskoj,... a ima par mafijaša u RS koji su parkirali pare ladno po Majamiju i Monte Carlu. Bivšeg glavatog ministra zdravlja Đoković oslovljava sa "Đesi komšo". Jbg, čovjek mu je prvi komšija u Monte Carlu.

I sada mi trebamo da pričamo neke glupe narative. Goverment nije nigdje na strani demosa i to je samo pitanje koliko je demos sposoban da za sebe izganja benefite. Public Choice šljaka fino. Nekom demosu je dovoljno bacati podriguša-sendviče iz helikoptera a negdje se mora napraviti i infrastruktura.

EDIT na prvobitni komantar: WW2 je nešto drugo. Srbi, pogotovo Srbi iz HR i BH su u taj rat morali ići jer izbora tu nije bilo.

martin_krpan martin_krpan 11:10 06.06.2017

Re: Neoluzeri

nsarski
A pored opet imaš Porto Rico koji je po američkom upravom i skoro američki GDP.


Ah, Puerto Rico!



Porto Riko podneo zahtev za bankrot

Penzije neće moći da budu isplaćivane, ili će biti drastično smanjene, državne škole se zatvaraju, ljudi se masovno iseljavaju. Super im je! Investitori će, razume se, biti prvi zbrinuti, a ostalima kako se posreći.

Hoću da kažem, Porto Riko nije najbolji primer za tvoju poentu o dobroj vladi. U Portoriku je preovladala korporativna pljačka i dovela ga do prosjačkog štapa.



Naravno, lupio sam, znam za to. OK, to je možda i demokratski kapacitet. Nije idealno ali u poređenju sa suverenim i teritorijalno integrativnim Haitijem, složićeš se, vjerovatno je bolje.
maksa83 maksa83 11:11 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Evo Srbi u Bosni misle sve najgore za Austrougare a glavni argument je: Heeeeeeej, pa oni su sjekli i izvozili šumu!!!! Heeeeej! A ja kažem: Pa čekaj, Austrijanci su pljačkajući napravili barem i pruge, opštine, drvorede, uveli katastar, uveli upravu, knjige... danas imaš Srbe

maksa83 maksa83 11:18 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Naravno, lupio sam, znam za to. OK, to je možda i demokratski kapacitet. Nije idealno ali u poređenju sa suverenim i teritorijalno integrativnim Haitijem, složićeš se, vjerovatno je bolje.

Pa nisu ni oni baš imali vremena da nauče, pošto je jedna velika zemlja severno od njih sipala u njih pare i u drugoj polovini XX veka sponzorisala sajko-diktatore (tatu, pa sina) u zamenu za garanciju da se neće odmetnuti kao Kuba i postati ruski prijatelj.
nsarski nsarski 11:20 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Nije idealno ali u poređenju sa suverenim i teritorijalno integrativnim Haitijem, složićeš se, vjerovatno je bolje.

Slažem se, bolje nego Haiti. Medjutim, tužna i nadasve tragična istorija Haitija je crna mrlja na savesti mnogih. Ako postoji zemlja na ovoj planeti koja je najviše iscrpljivana i pljačkana od strane "biznisa" i "globalnih interesa", uključujući i poslednju dobrotvornu intervenciju Zlobabine fondacije, onda bi tu lentu odneo Haiti.
Oni su prva karipska zemlja koja se oslobodila kolonijalizma i za to plaćaju već par vekova. Njihova pobuna robova se završila 1804. godine, kada smo mi tek izabrali Karađorđa. I za to su kažnjeni i kažnjavani sve do danas, bez izgleda da se proces završi.
martin_krpan martin_krpan 11:22 06.06.2017

Re: Neoluzeri

maksa83
Evo Srbi u Bosni misle sve najgore za Austrougare a glavni argument je: Heeeeeeej, pa oni su sjekli i izvozili šumu!!!! Heeeeej! A ja kažem: Pa čekaj, Austrijanci su pljačkajući napravili barem i pruge, opštine, drvorede, uveli katastar, uveli upravu, knjige... danas imaš Srbe




Monty Python: What have the romans ever done for us?


A znaš šta, lako je biti kul tip kad je sve laminarno i idilično a ti među najvećim psima u parku. Kada si mali narod na granicama imperija - a mi smo non stop na granicama nekih jebenih imeprija, onda si stalno nešto drkan i spolja i iznutra i zapravo nemaš vremena da da'neš dušomi i izgradiš neki individualni i kolektivni integritet kao osnoviu za zdravo funkcionalno društvo. I onda imaš i kvislinge ove i one, i izolacioniste i sukobe ideologija i neumitni grabež kad se neko ustoliči što "kaplje nadole". Ništa ne može da potraje ni 100 godina (četiri najbogatije familije u Firenci iz 15. veka su i danas najbogatije familije u Firenci), sve veliko što se oko tebe desi te drma i ponovo rastoči a nemaš inerciju i veličinu velikog naroda da se konsoliduješ.



Ubacivajući Monthy Python u žbice gore boldiranog tvog stava, tripam da i ti pomalo (tiho) patiš za Dušanovim Carstvom.



maksa83 maksa83 11:28 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Ubacivajući Monthy Python u žbice gore boldiranog tvog stava, tripam da i ti pomalo (tiho) patiš za Dušanovim Carstvom.

Ne, on je bio seronja - nije izgradio autoput do Volosa kad ga je držao, pa da idemo na more k'o ljudi. Sve pare spucao na ribe i flipere i alkohol a ostalo proćerdao.


martin_krpan martin_krpan 11:31 06.06.2017

Re: Neoluzeri

maksa83
Naravno, lupio sam, znam za to. OK, to je možda i demokratski kapacitet. Nije idealno ali u poređenju sa suverenim i teritorijalno integrativnim Haitijem, složićeš se, vjerovatno je bolje.

Pa nisu ni oni baš imali vremena da nauče, pošto je jedna velika zemlja severno od njih sipala u njih pare i u drugoj polovini XX veka sponzorisala sajko-diktatore (tatu, pa sina) u zamenu za garanciju da se neće odmetnuti kao Kuba i postati ruski prijatelj.


Naravno. Jbg. to je to. Odnos giver-taker. Pitanje je zašto se u neke zamlje sipaju pare a zašto u neke ne? I šta je bolje? Jel bolje biti okupiran kao npr. Njemačka i J. Koreja ili slobodan kao Venecuela i Srbija. Evo npr. Lazanski ne propušta priliku da kaže kako Njemačka nije suverena zemlja, kako je okupirana. To je stvar "čoises end veljus" demosa. To vjerovatno demos hoće.

Treba reći ženi iz Jure da se u Srbiji liječi u suverenom zdravstvu za razliku od žena u Njemačkoj koje se liječe u okupiranom zdravstvu.

Tripam da je nakon ovog komentara zicer klip: Bata Stojkovića i DE medicina.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:34 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Ne! Imaš good goverment i imaš bad goverment.

Imaš npr: karipska ostrva Holandske Antile, Curacao, Arubu... i dan danas pod kolonijalnom upravom Holanđana i tamo imaš skoro pa holandski standard.


Da tamo imaju skoro pa holandski standard ne bi se 99% ostrvljana iselilo iz tog klimatskog raja na zemlji u Holandiju da se ovde tresu od hladnoce u perjanim jaknama i japankama na nogama.. (ladno al standard)

martin_krpan martin_krpan 11:40 06.06.2017

Re: Neoluzeri

apacherosepeacock
Ne! Imaš good goverment i imaš bad goverment.

Imaš npr: karipska ostrva Holandske Antile, Curacao, Arubu... i dan danas pod kolonijalnom upravom Holanđana i tamo imaš skoro pa holandski standard.


Da tamo imaju skoro pa holandski standard ne bi se 99% ostrvljana iselilo iz tog klimatskog raja na zemlji u Holandiju da se ovde tresu od hladnoce u perjanim jaknama i japankama na nogama.. (ladno al standard)


O čemu mi pričamo:

Holandski Antili:

GDP: 4,1 Milliarden US-Dollar
GDP/Capita : 20.197 US-Dollar

Curaçao

20.500 USD (Stand: 2008)



maksa83 maksa83 11:43 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Evo npr. Lazanski

Dobro sad, Lazanski je debil Malagurski kalibra, dodatno su obojica i pizdeki. Sve to neizbalansirano je po meni debilno.

Načelno - dobro je biti veliki i imati puno para i oružLja, loše je biti mali i nemati ni para ni oružLja.

Vidi, ja bih rekao da mi igramo jednu sad već malo dosadnu igranku - ti pokušavaš da kažeš da smo mi ovde teški debili (jesmo) i da ovde nije dobro (nije), i da smo po tome nešto specifični (nismo). Pošto sam upoznao dovoljno ljudi i saznao dovoljno o drugim zemljama i njihovim istorijama lament sam preselio sa "o kako smo glupi" na "o kako smo glupi, ali nije baš ni da nam istorijske okolnosti idu na ruku". Sranje je, pa kako se snađeš. Mi se nekad snađemo bolje, nekad gore. Kao i svi ostali.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:47 06.06.2017

Re: Neoluzeri

O čemu mi pričamo:


Ma pricaju oni sa Antila - ko zadnji na ostrvu da ugasi svetlo..
Taj prosek kad rasporedis na papiru je ono sto vrte beli Holandjani tamo, ovi preplanuli prevrcu sicu po dzepovima.
g.radicevic g.radicevic 11:51 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Tripam da je nakon ovog komentara zicer klip: Bata Stojkovića i DE medicina.


ma jok, ovaj je bolji

martin_krpan martin_krpan 11:55 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Mi se nekad snađemo bolje, nekad gore. Kao i svi ostali.


Tako je, slažem se.

Moja teorija je ta da je Milošević uveo efekat "vode" u kompletan sistem. Milošević je tako vodio politiku, tako su mu se građani ponašali a evo sada Vučić vodi apsolutno istu poltiku. Političari i ljudi ovdje se ponašaju kao voda koja teče i kada naiđe na barijeru, ona se podijeli na dva dijela i prođe alternativnim putevima. Kada je barijera čvrsta onda uporno traži neku rupicu gdje kaplje, prolazi polako. Tako se ponašaju svi u Srbiji i to je čak racionalno, ima u sebi taj neki darvinističko-evolutivni karakter. Nisam siguran da je to čak ni mana.


maksa83 maksa83 12:00 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Moja teorija je ta da je Milošević uveo efekat "vode" u kompletan sistem. Milošević je tako vodio politiku, tako su mu se građani ponašali a evo sada Vučić vodi apsolutno istu poltiku.

Na mikro planu, mene ovo Vučićevo vođenje zemlje najviše podseća na SPO vladavinu u Beogradu. - iste njuške, mahom neki mediokrititeski ološ i polusvet, isti nivo svesti, isti mehanizmi, masovno drpanje + mitološka proseravanja, samo na većoj skali. Uopšte nisam iznenađen što se SPO utopio u njih.
nsarski nsarski 12:10 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Političari i ljudi ovdje se ponašaju kao voda koja teče i kada naiđe na barijeru, ona se podijeli na dva dijela i prođe alternativnim putevima. Kada je barijera čvrsta onda uporno traži neku rupicu gdje kaplje, prolazi polako.


Jedna od prvih definicija iz fizike fluida (tečnosti), koju možeš da objasniš deci u osnovnoj školi je: fluid je vrsta (agregatno stanje) materije koja uvek zauzima oblik suda (posude) u koji se stavi.
Fluidna ideologija - nije loše.
maksa83 maksa83 12:13 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Jedna od prvih definicija iz fizike fluida (tečnosti), koju možeš da objasniš deci u osnovnoj školi je: fluid je vrsta materije koja uvek zauzima oblik suda (posude) u koji se stavi.
Fluidna ideologija - nije loše.


Brus Li, filozof iz druge polovine XX veka:

krkar krkar 12:40 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Evo Srbi u Bosni misle sve najgore za Austrougare a glavni argument je: Heeeeeeej, pa oni su sjekli i izvozili šumu!!!!


Niko nigde u istoriji nije seko šumu ko Srbi prekodrinski. Radovan je sjebo sve zapadne obronke Jahorine, napravio klizišta, erozija podivljala - ali jebiga, trebalo ekipi da se nakrade koje milionče.

A ti stoko gini.

P.S.
Isto tako i Arkan i Hadžić sa hrastovinom u istočnoj Slavonmiji dok su je držali pod okupacijom. Očistili sve do zadnje biljčice.
martin_krpan martin_krpan 12:45 06.06.2017

Re: Neoluzeri

krkar
Evo Srbi u Bosni misle sve najgore za Austrougare a glavni argument je: Heeeeeeej, pa oni su sjekli i izvozili šumu!!!!


Niko nigde u istoriji nije seko šumu ko Srbi prekodrinski. Radovan je sjebo sve zapadne obronke Jahorine, napravio klizišta, erozija podivljala - ali jebiga, trebalo ekipi da se nakrade koje milionče.

A ti stoko gini.

P.S.
Isto tako i Arkan i Hadžić sa hrastovinom u istočnoj Slavonmiji dok su je držali pod okupacijom. Očistili sve do zadnje biljčice.


g.radicevic g.radicevic 13:00 06.06.2017

Re: Neoluzeri

Sve pare spucao na ribe i flipere i alkohol.

pravi čovek, i vladar

ko nije za sebe.....


princi princi 08:01 09.06.2017

Re: Neoluzeri

fali fundamentalno objašnjenje zašto se Srbi ovako iracionalno ponašaju i zašto vode negative sum game

Izgleda da je problem u tome što Srbija nikad nije imala nikad nije imala jaku, surovu i pravednu birokratiju. Bez toga, tj efikasnih, anonimnih, motivisanih i pravednih ali surovih civil servants nema proper države. Nije imala Bizmarka, nije imala Škote, nije imala austrougarske lutenante, nije imala čak ni svoje Ataturke i mladoturke. Ono što je imala krajem WWI, što je ličilo na to, što je imalo poleta da stvori jaku i urednu državu, brzo se uklopilo u te uljaljane južnoslovenske utopije, tu su Hrvati preuzeli šnjur sa svojim patološko nacoškim opsesijama (Hrvati su bili glavna i osnovna prepreka uspostavljanju proper demokratskih institucija) i to je propalo. Time su, posredno, Hrvati najviše zajebali Srbe, koji su ostali robovi tog plemenskog društvenog uređenja.

Mislim, kad ti pogledaš i 5. oktobar i kad analiziraš šta je narod hteo, on je hteo upravo to: uređenje države, birokrate koji će ljude odbraniti od samih sebe. E jbg, DS je tu, po meni, izgubio tu istorijsku priliku za Srbiju. Mogli su da formiraju šta su hteli, imali su odrešene ruke, Đinđić je imao sve karte u rukama. Ali oni su odabrali drugi način, posegli su za low hanging voćem, a državu su ostavili, na koncu, možda i u još gorem stanju nego što je to uradio Milošević. Znam, oni će reći 1000 stvari, nije moglo, Koštunica, Vasiljević, Pavković, zemunski klan, crvene beretke, službe bezbednosti, ovo, ono... ali je fakat da su na kraju ispali samo alavi amateri.
martin_krpan martin_krpan 11:55 09.06.2017

Re: Neoluzeri

princi
fali fundamentalno objašnjenje zašto se Srbi ovako iracionalno ponašaju i zašto vode negative sum game

Izgleda da je problem u tome što Srbija nikad nije imala nikad nije imala jaku, surovu i pravednu birokratiju. Bez toga, tj efikasnih, anonimnih, motivisanih i pravednih ali surovih civil servants nema proper države. Nije imala Bizmarka, nije imala Škote, nije imala austrougarske lutenante, nije imala čak ni svoje Ataturke i mladoturke. Ono što je imala krajem WWI, što je ličilo na to, što je imalo poleta da stvori jaku i urednu državu, brzo se uklopilo u te uljaljane južnoslovenske utopije, tu su Hrvati preuzeli šnjur sa svojim patološko nacoškim opsesijama (Hrvati su bili glavna i osnovna prepreka uspostavljanju proper demokratskih institucija) i to je propalo. Time su, posredno, Hrvati najviše zajebali Srbe, koji su ostali robovi tog plemenskog društvenog uređenja.

Mislim, kad ti pogledaš i 5. oktobar i kad analiziraš šta je narod hteo, on je hteo upravo to: uređenje države, birokrate koji će ljude odbraniti od samih sebe. E jbg, DS je tu, po meni, izgubio tu istorijsku priliku za Srbiju. Mogli su da formiraju šta su hteli, imali su odrešene ruke, Đinđić je imao sve karte u rukama. Ali oni su odabrali drugi način, posegli su za low hanging voćem, a državu su ostavili, na koncu, možda i u još gorem stanju nego što je to uradio Milošević. Znam, oni će reći 1000 stvari, nije moglo, Koštunica, Vasiljević, Pavković, zemunski klan, crvene beretke, službe bezbednosti, ovo, ono... ali je fakat da su na kraju ispali samo alavi amateri.


Slažem se sve. Tada je Đinđić prizivao Maršalov plan od EU. U stvari, nije prizivao već je to bilo dogovoreno a Švabe su ga iz nekog razloga pustile niz vodu. Nakon propadanja Maršalovog plana za Srbiju, Đinđić okreće retoriku za 180° i kulminira intervjuom u Banjaluci kojeg često desničari poput Predatora kače ovdje. Sada vidimo opet spominjanje Maršalovog plana za Balkan. Naravno da bez spoljnjeg uticaja nema pomjeranja ovdje. Srbija, kao u ostalom i jače zemlje poput Poljske, nema kapacitet da sama stvori energiju. Autopoesis:). Tavorila bi i Poljska možda i gore od Srbije da EU nije: Napravila veliku infrastrukturu, uvela planove i programe i opremu u škole, liberalizovala tržište SEPA - plaćanje, ukinula bankarske takse za poslovanje između zemalja, roaming telefonija je 0,02€ u Njemačkoj, Holandiji... To je velika stvar.

Postoje endogeni i eksogeni uzroci nerazvijenoste srpske države. Ono što je veliki problem je neobjektivnost u formiranju procenata koliko je jednih a koliko drugih. Kada se to korektno, objektivno napravi, onda se može krenuti naprijed. Za to treba 3-4 pametna čovjeka.


princi princi 18:51 09.06.2017

Re: Neoluzeri

. Kada se to korektno, objektivno napravi, onda se može krenuti naprijed. Za to treba 3-4 pametna čovjeka.

O, potrebno je mnogo više od 3-4. Potrebna je generacija mladih ljudi. Potrebni su Crnjanski, Andrić, Vinaver, Cvijić, Milanković, Skerlić, Popović, svi na broju, svi puni želje, snage, volje da se gradi novo društvo, da se gradi nova država. I te generacije se ne rađaju svake godine. To se desi jednom ili najviše dva put u 100 ili 200 godina. I kad profulaš tu šansu, tu generaciju, onda je gotovo do sledeće takve prilike. Bila je Srbija (možda) na pragu toga 2000. Možda. A možda i nije. Ali su oni koji su imali moć odlučili tu moć da negde drugde istroše. Kao kad imaš rezervoar pun vode: možeš da staviš turbinu i praviš struju, a možeš da ostaviš samo rupu bez ikakve turbinu i pustiš vodu da beskorisno istekne.
krkar krkar 20:28 09.06.2017

Re: Neoluzeri

zgleda da je problem u tome što Srbija nikad nije imala nikad nije imala jaku, surovu i pravednu birokratiju. B


Ovaj ti je komentar kao sendvič od domaćeg ražanog hleba - sa ubuđalom pečenicom.

Izgleda da je problem u tome što Srbija nikad nije imala nikad nije imala jaku, surovu i pravednu birokratiju.


Potpuno tačno i precizno.


Mislim, kad ti pogledaš i 5. oktobar i kad analiziraš šta je narod hteo, on je hteo upravo to: uređenje države, birokrate koji će ljude odbraniti od samih sebe. E jbg, DS je tu, po meni, izgubio tu istorijsku priliku za Srbiju. Mogli su da formiraju šta su hteli, imali su odrešene ruke, Đinđić je imao sve karte u rukama. Ali oni su odabrali drugi način, posegli su za low hanging voćem, a državu su ostavili, na koncu, možda i u još gorem stanju nego što je to uradio Milošević.


Baš kao i ovo.

Ali si u sredini nekim čudom koje nikako ne spada u domen racionalnog razmišljanja zaključio bez ikakve veze sa činjenicama, čak njima uzinat


Hrvati su bili glavna i osnovna prepreka uspostavljanju proper demokratskih institucija


Jok. Srbi su bili
glavna i osnovna prepreka uspostavljanju proper demokratskih institucija


Tačnije Srbijanci. Bahati balkanski ošljari i murdari gde se sve završavalo ma mufljuskim principima mož vako a mož i nako, kako se nekome ćefne. Baš isto ovako kao danas SNS - može mi se pa mi se oće.

Nasuprot tog Srbijanskog vaćaroštva bez principa i reda bili su Hrvati i Srbi iz K und K (i svi ostali narodi) koji su kod Časnog Ćesara i Svijetlog Kralja naučili birokratiju, državnu službu, upravu, rad za državu, javno i opšte dobro.

Baš to gedžovansko i gulidžansko kurčenje i iživljavanje nepovratno je ubilo Kraljevinu. To kao najveći pojedinačni razlog
princi princi 20:36 09.06.2017

Re: Neoluzeri

Ma dobro, nije ti zameriti, ti si ostrašćen i iskompleksiran i priviđa ti se nekakva mržnja prema Hrvatima. Pomućen ti je razum.
krkar krkar 20:37 09.06.2017

Re: Neoluzeri

Potrebni su Crnjanski, Andrić, Vinaver, Cvijić, Milanković, Skerlić, Popović



Ili Popović*, Ristić, Velebit, Mates, Adamič, Pečar... koji nisu ništa lošiji bili od te post WWI generacije

*) Konstantin
krkar krkar 20:54 09.06.2017

Mi Balkanci

Ma dobro, nije ti zameriti, ti si ostrašćen i iskompleksiran i priviđa ti se nekakva mržnja prema Hrvatima. Pomućen ti je razum.


Ma kakvi, nego si ti tipičan gastarbajter koji iz pičaka lepih materinih kanadskih, australijskih i kojekakvih zna bolje šta se ovde dešava, kako i zašto nego oni koji ovde žive i rade.


stopalo stopalo 08:34 12.06.2017

Re: Mi Balkanci

hebiga krkare stalno nam iscuri vreme za ozbiljnu srb-hrv i hrv-srb diskusiju

upravo su hrvati drzali nogu u vratima i kraljvina se sve vreme bavima srpsko hrvatskom nagodbom

zasto je jedno, za to vreme, veoma napredno resenje regionalizacije kroz banovine, samo zbog hrvata napusteno?

u sustini osnovni problem je sto je trebalo dopustiti da se i slovenija, hrvatska, crna gora, pa i makedonija i bosna prvo same konstituisu

da italijani, austrijanci, madjari i bugari uzmu sta im "pripada"

pa da se danas na cetinju koristi pravi italijanski a ne iskvareni kao bronzin i bizin (samo ces na crnogorce da skaces vise nego na pominjanje hrvata)

a da onda ono sto ostane, odluci hoce li sa srbijom da pravi zajednicku drzavu

ali srbima nije dovoljno da jednom stanu na grabulje, nego 45 opet

pikuc pikuc 08:26 06.06.2017

Čemu služi Država?

Da stanovnici Države brinu i žive u njoj?

Naš narod ima jednu izreku "Kuća traži roba".
A ima i ona "Gde čeljad nisu besna kuća nije tesna".

Hoću da kažem,da odgovornost za ono što kuća jeste leži u svima koji žive u njoj.
U njihovom odnosu prema kući i njihovim medjusobnim odnosima.

g.radicevic g.radicevic 10:06 06.06.2017

Re: Čemu služi Država?

Da stanovnici Države brinu i žive u njoj?


da, možda u Švedskoj, Danskoj, Švajcarskoj....
problem je što ovde političari, činovnici i ostali paraziti (koji uzgred sebe smatraju državom), žive mnogo bolje od svog poslodavca - građana.

Uprošćeno, to bi otprilike izgledalo kao kad bi Bil Gejts sedeo ispred Majkrsofta i prosio za hotdog, bus-plus, aspirin ili slično od svojih zaposlenih.
U Srbiji, to je sasvim normalno


Rahmetli K.K.
pikuc pikuc 10:40 06.06.2017

Re: Čemu služi Država?

g.radicevic
Da stanovnici Države brinu i žive u njoj?


da, možda u Švedskoj, Danskoj, Švajcarskoj....
problem je što ovde političari, činovnici i ostali paraziti (koji uzgred sebe smatraju državom), žive mnogo bolje od svog poslodavca - građana.

Uprošćeno, to bi otprilike izgledalo kao kad bi Bil Gejts sedeo ispred Majkrsofta i prosio za hotdog, bus-plus, aspirin ili slično od svojih zaposlenih.
U Srbiji, to je sasvim normalno


Rahmetli K.K.


Ali svi su država, svi ljudi što žive u njoj.
I onaj kome je poverena metla da čisti ulicu i onaj kome je poverena olovka da potpisuje jednako su važni i odgovorni za stvaranje ambijenta u kojem žive.
Zavisni su jedan od drugoga.

Možda u zemljama koje si pobrojao postoji ta odgovornost pojedinca prema društvu pa je to zato tako uredjeno i samoodrzivo.
Jesu li samoodrziva ta društva i to je pitanje.

Novac sam po sebi ne može urediti društvo u jedan samodrzivi ambijent "utopijskog" tipa.
To pokazuje primer zemalja bogatog arapskog sveta.
Utopija nije da svi budemo milijarderi a da niko ne ume napraviti veknu hleba.
Jer ako neko i uspe da je napravi pobicemo se oko nje.

U Londonu je pre neki dan usmrćen sedmogodišnji dečak u terorističkom napadu od nogu ljudi koji su spasavali svoje živote od terorista.

Niko o tome dečaku ne piše.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:18 06.06.2017

.

'di je i šta radi tyson? Usput, u Južnoj Koreji, u maju, pobedio levičar:)
gedza.73 gedza.73 12:30 06.06.2017

Re: .

Usput, u Južnoj Koreji, u maju, pobedio levičar:)

To k'o kad ti u dnevnoj sobi dosadi nameštaj pa ga zameniš.
Isto sedenje samo drugo pakovanje.
tyson tyson 16:31 09.06.2017

Re: .

'di je i šta radi tyson?

Argatuje; mora od nečeg i da se živi.

Inače dobar blog.

A Južnokorej(an)ac iz Jure objasnio. Doduše, i krkar o organizovanosti tamošnjih radnika.

krkar krkar 20:30 09.06.2017

Re: .

Argatuje; mora od nečeg i da se živi.


Sad si našo da argatuješ kad mi ovde obrazujemo Srbstvo i Balkanstvo!?

Nikad od tebe patrijota.
svarog svarog 13:20 06.06.2017

Evo čemu služi država

Sve je to fino, saosećam sa Korejcima koji plaćaju veliki porez, samo što ne plaćaju, nego uzimaju pare iz budžeta.

Prihodi od subvencija
2015 - 496.783.000 dinara
2014. 421.280.000 dinara

Porez na dobit
2015. 400.593.000 dinara
2014. 449.881.000 dinara

Samo što ova cifra nije uplaćena nego je iskorišten poreski kredit

- Na dan 31.12.2015. godine, Društvo je dobilo ukupno EUR 25.500 hiljada.

- U toku 2011. godine gradovi Niš i Leskovac su dodeli Društvu pravo na višegodišniji (99 godina) zakup zemljišta bez naknade radi izgradnje proizvodnih objekata na teritoriji grada Niša i Leskovca

izvor: napomene iz finansijskog izveštaja Yura corporation
krkar krkar 14:06 06.06.2017

Re: Evo čemu služi država

Sve je to fino, saosećam sa Korejcima koji plaćaju veliki porez, samo što ne plaćaju, nego uzimaju pare iz budžeta.


Ne, oni plaćaju porez a uzimaju one subvencije koje im je država dala.

Ponavljam, oni poreze plaćaju. I sa tog stanovištva oni sa potpunim pravom očekuju da država vodi socijalnu politiku. Što je, uostalom, i dužnost upravo države. tako piše u ustavu i zakonima - da socijalnu politiku vodi država, od novca koji prikupi kroz poreze, akcize i slična davanja.

Subvencije su, pritom, takođe zakonite ali činjenica da neko eventualno prima više subvencija nego što uplaćuje kroz poreze i dalje ne menja suštinske odnose.

Dakle, i da država odobri Korejcima dvostruko više subvencija nego što oni uplate u budžet kroz razne poreze - opet bi oni sa potpunim zakonskim pravom mogli da traže od države da se bavi socijalnim pitanjima.
svarog svarog 14:21 06.06.2017

Re: Evo čemu služi država

To nije sporno. Samo kad pitaš čemu služi država, ova država služi svačemu, pa onda ispadne da ne služi ničemu.
A oni su dobili tih 25 miliona evra kao kompenzaciju što dolaze u neuređenu državu, pa onda i treba da trpe posledice poslovanja u neuređenoj državi
milanb milanb 15:52 06.06.2017

Re: Evo čemu služi država

martin_krpan

A imao si te neke enklave pod kojekakvim nepismenim Voždovima iz kojih su trgovci, radnici bježali kod Turaka.



У Србији је постојао само један Вожд, који није био неписмен, и који је био много значајнији него сви ваши измишљени "краљеви" који су једино постојали на History каналу,стешњени негде између епизоде "Древних ванземаљаца" и неке емисије о апокалипси по мајанском календару.






vcucko vcucko 17:12 06.06.2017

Re: Evo čemu služi država

milanb

У Србији је постојао само један Вожд, који није био неписмен, и који је био много значајнији него сви ваши измишљени "краљеви" који су једино постојали на History каналу,стешњени негде између епизоде "Древних ванземаљаца" и неке емисије о апокалипси по мајанском календару.

Najponavljanija rečenica u serijalu "Hrv. kraljevi" na Historiju (doduše u više verzija, ali se svodi na isto):
- nije nedvojbeno utvrđeno, ali se općenito smatra da...
- ne postoje čvrsti dokazi, ali su naši povjesničari suglasni da...
- ne možemo prezentirati jasne izvore, ali možemo zaključiti da...
I tako obrni-okreni
milanb milanb 21:16 06.06.2017

Re:

Што се тиче питања "Чему служи држава", одговор је очигледан.Наша држава служи остварењу западних интереса и интересима страног капитала.Овим примарним циљевима је подређено и законодавство, па испада да је увек све по закону.

krkar krkar 23:32 06.06.2017

Re:

Што се тиче питања "Чему служи држава", одговор је очигледан.Наша држава служи остварењу западних интереса и интересима страног капитала.Овим примарним циљевима је подређено и законодавство, па испада да је увек све по закону.


Molim sve normalne da mi kažu ima li nešto kod mene, nešto što ja radim, što privlači ove ovakve da dolaze na moje blogove i ostavljaju na njima svoja mudrovanja?

Zašto baš u moj bunar???



Domazet Domazet 00:42 07.06.2017

Mislis pametniji i obrazovaniji...

krkar
Што се тиче питања "Чему служи држава", одговор је очигледан.Наша држава служи остварењу западних интереса и интересима страног капитала.Овим примарним циљевима је подређено и законодавство, па испада да је увек све по закону.


Molim sve normalne da mi kažu ima li nešto kod mene, nešto što ja radim, što privlači ove ovakve da dolaze na moje blogove i ostavljaju na njima svoja mudrovanja?

Zašto baš u moj bunar???




...od tebe? Sve se to bre iskvarilo, svi traze laku metu pa to ti je...

Nego nisam hteo o tome. Gde je bre Princi da kaze koju o Qatar Crisis? Zar nije ovo blog o Putinu a on ni da pisne.

A sve je potpuno logicno. Evo CNN tresti da je to sve zbog ruskog hakovanja pa je onda normalno da Trumpusconi pripisuje sebi u zaslugu to sto su se arapi konacno okrenuli, kad im je on jel'te podviknuo, protiv finansiranja terorizma od strane Qatar Royal Family za koje nam Financial Times otkriva da su uplatili milijardicu dolara sto Al Kaidi sto Iranu zarad oslobadjanja clanova kraljevske porodice koji su oteti dok su isli u lov sa sokolovima gde drugo nego u Juznom Iraku. Pa Saudijci poludeli i poceli da vicu 'Dosta sa nedozvoljivom i za svaku osudu praksom Katara da finansira ISIS (Sic, valjda poludeli sto su izgubili ekskluzivitet), Al Kaidu, Muslimansku bracu...A Turska, koja se racuna(la?) za glavnog saveznika
Saudijske Arabije u proksi ratu sa Iranom u Siriji, krenula da vice 'Ne dirajte Qatar, sta fali ako su dali pola milijardice (omrznutom nam) Iranu'

Stvarno, moze li ludje?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:40 07.06.2017

Re:

Zašto baš u moj bunar???


E jebiga, pa neće valjda da mladićo (susam, susam...) srbuje na blogu o pticama ili poeziji (pa čak i Kreletovoj ;☻) Pogotovo kada su "friški" pa (baš k'o Lajavi Krelac) misle da svet neizostavno mora da čuje šta misle o amebama i prljavom lopovskom okupatorskom Zapadu).

No, kad smo kod prljavih, lopova i okupatora, "u prolazu" načuh da je "Neko" ☻ pazario sebi novu igračkicu - B92.

El još neko čuo taki neki šapat? Ima l nešto u tome ili je ipak reč samo o "igrao se vetar šapatom u prolazu" ;>

NB (ma čisti NM, ali se pravim naivan ☻) - sad mi (BUM!) palo na pamet (svih 16 tona): eto, ako je tačno, načina da se lepo oduže Kreletu za sav taj uvlakoudarnički rad - A od Kuma, B92! ;>
krkar krkar 10:07 07.06.2017

Ni riba ni devojka

NB (ma čisti NM, ali se pravim naivan ☻) - sad mi (BUM!) palo na pamet (svih 16 tona): eto, ako je tačno, načina da se lepo oduže Kreletu za sav taj uvlakoudarnički rad - A od Kuma, B92! ;>


Problem je samo u tome što je mudri i iskusni grčki vlasnik operativno integrisao B92 i Prvu.

Tako ih je dobro operativno integrisao da sada više nisu dva odvojena i odvojiva subjekta - a nisu ni jedan, integrisani. Nego tako nešto pola riba pola devojka što ni jedan stručnjak ne može više ni da spoji kako treba ni da razdvoji.

A Grk nema nameru da se odrekne Prve (bar ne dok ne sprca sve pare koje su mu ostale od onoga što mu je tata ostavio). Tako da nije jasno u toj čaršijskoj priči ŠTA bi to Krlo mogao da dobije.
krkar krkar 10:09 07.06.2017

Re: Mislis pametniji i obrazovaniji...

Domazet




Nadam se da ti ova sam-svoj-terapeut štonaumutonadrumu pisanija makar olakšavaju penzionerske dane u toj tuđinskoj vukojebini.

U tom slučaju je sasvim nebitno što su besmislena.
princi princi 12:43 07.06.2017

Re: Mislis pametniji i obrazovaniji...

Gde je bre Princi da kaze koju o Qatar Crisis? Zar nije ovo blog o Putinu a on ni da pisne.

E to, i Princija zanima ta priča oko Katara. Princi je bio zauzet poslednjih nekoliko dana (znam da zvuči potpuno neverovatno, ali i on ima dušu), pa nije imao prilike (a ni preteranog interesa) da prati medžunarodne affairs. Ako može nešto digestirano, bio bi za'valan.
krkar krkar 13:01 07.06.2017

Katar

E to, i Princija zanima ta priča oko Katara


Bio napisao na drugom blogu al' što ja drugome da nabijam klikove i lovu u xhep kad mogu sebi, je l' da?

Suština krize je u saudijsko-iranskim odnosima. Zlim pustinjacima nije pravo što ne mogu nikako da oslabe svoje arhineprijatelje Irance (sukob vehabije-šije i opšti regionalni sukob za moć i uticaj) i sada su rešili da udare na Dohu koja nije slušala Rijad nego je stvorila vrlo dobre političke i poslovne odnose sa Teheranom.

Saudijska procena je da se Iran neće usuditi da značajnije podrži Katar zbog straha da im ludi tramp ne ukine ili značajno ograniči sporazum o normalizaciji koji je Iranu nužan zbog tehnološke obnove tj. za prevazilaženje zaostajanja u tehnološkom razvoju.

Saudijci su parama već kupili savezništvo kojekakve arapske boranije (juče je i mopćna Mauritanija prekinula odnose sa katarom, možeš misliti koliko su se ovi usrali!) ali nije priča baš ni jednostavna.

Glavni saveznik Katara je TNG (LPG) jer ni Amerikanci (institucije i deep state) nisu ni najmanje voljni da dozvole da tako značajne rezerve koje su Amerikancima bitne u borbi protiv ruskih cevovoda, kontrolišu ludi Saudovi potomci.

Never keep all your eggs in one basket
tadejus tadejus 13:18 07.06.2017

Re: Katar

krkar

Glavni saveznik Katara je TNG (LPG) jer ni Amerikanci (institucije i deep state) nisu ni najmanje voljni da dozvole da tako značajne rezerve koje su Amerikancima bitne u borbi protiv ruskih cevovoda, kontrolišu ludi Saudovi potomci.

Never keep all your eggs in one basket


a k tomu su još i domaćini najvećoj američkoj vojnoj bazi na Bliskom istoku..
a pride i posjednici najvećeg fonda ino sredstava (po glavi stanovnika)..
mogu da im pljunu pod prozor tj. business as usual
maksa83 maksa83 13:44 07.06.2017

Re: Katar

mogu da im pljunu pod prozor tj. business as usual

Nije da je tako trivijalno, prethodni put kad su se posvađali dobili su prekid diplomatskih odnosa i izolacijicu upozorenja, nije bilo zatvaranja granica, zemaljskih i vazdušnih, kao sada. Treba od nekud dovući i 'ranu za raju i ono što nije gas, a ako te začepe sa svih strana onda može svašta da se desi, npr. da se staviš pod zaštitu Irana (koji im već dotura potrepštine). Oko baze ih se krlja već neko vreme, imaš ozbiljne Saudi lobiste koji uveliko već duže vreme vrlo prilježno lože Amerikance da bazu napuste. Svašta mošsedesi. Katar može lako da postane popriše pičvajza kalibra Kuvajt '90. Inače ovo nije prvi put da Saudijci pokušavaju da im uspostave novu vlast skloniju saradnji.
tadejus tadejus 13:54 07.06.2017

Re: Katar

maksa83
Svašta mošsedesi..


uvijek svašta moš se desi, pogotovo na Bliskom istoku..
no je ovde poenta dvostruka.. sukob je širih razmjera i dugoročan (Krakarovi pomenuti Iran i Saudijci) a Katar se našao u procjepu..
ali na sreću imaju i para i saveznika pa im nije baš dupe u procjepu (ko što se nama onomad našlo jer para nemamo) nego im se tek zaglavila cipela..
princi princi 14:00 07.06.2017

Re: Katar

Sad čitam da je u osnovi cele priče nekakav ruski hoax, da, navodno, nije bilo nikakvih kontakata Katara i Irana. E, sad, doduše, moguće je i da Ameri forsiraju te priče o hoaxu kako bi smirili situaciju i kako bi mogli i da nastave trgovinu sa Aramcom i da nastave trgovinu LNGja iz Katara (navodno, najveće svetske rezerve, samo što je problem sad što su toliko preizgradili kapacitete da ono bukvalno moraju da izmišljaju kome da ga utrape- za to vreme, Srbija, koja će na zimu opet kukati za ruskim gasom, sedi i glupo sluša, umesto da daju incentive privatnicima da prave podzemna skladišta tečnog gasa, i to sada kad je jeftin).
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:10 07.06.2017

Re: Katar

Srbija, koja će na zimu opet kukati za ruskim gasom, sedi i glupo sluša, umesto da daju incentive privatnicima da prave podzemna skladišta tečnog gasa, i to sada kad je jeftin).


A i ti nemaš šta da radiš nego da im daješ ideje kako da pokradu što više milijuna? ;>

Idealan poslić, Halo Bing, kako nećak, dajte pare, a biće podzemna skladišta koliko u Žderin Utorak.

I naravno, ni skladišta ni gasa, a pare - ne znamo, negde su nestale. Pa će Ljaljić (ili već neki slični doveka vekova minsitar) kao pre neku godinu za krađu iz RObnih rezervi, stotinjak hiljada tona pšenice, kukuruza i svega već ne, da kaže da je to "nepravilnost u skladištenju". Pa će valjda i ta podzemna skladišta gasa da budu pod državnom tajnom, valjda da se građani ne jede na krađu, šta li ;>
krkar krkar 14:11 07.06.2017

Re: Katar

umesto da daju incentive privatnicima da prave podzemna skladišta tečnog gasa, i to sada kad je jeftin).


Na Krku se gradi veliki prekrcajno-skladišni terminal za katarski TNG, ulazi u upotrebu 2018. Ko je pametan taj već sada zauzima poticije i pravi kalkulacije.

Neko je pametan a neko voli Ruse.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:17 07.06.2017

Re: Ni riba ni devojka

Tako da nije jasno u toj čaršijskoj priči ŠTA bi to Krlo mogao da dobije.


Ma nemam pojma ni ko je vlasnik B92 ni ko je vlasnik Prve (za ovo drugo jedino sam siguran da je neki cicija i vaćaroš, jer od dvajest i kusur epizoda (*) AR, pazario - ili dobio na poklon kao odavno prevaziđene ;> samo prvih 5, i to vrte u krug godinama ☻) nego je priča bila da je Kralj Himself, pazario B92. Što mi bilo čudno kao sama ideja - ne da je neko iz kraljevske svite, npr. kao i sve ostalo - Princ, pazario to, nego baš sam Kralj. Pa rekoh, toliko je čudno da moram da proverim ;>

(*) Sezona, ne epizoda ;>
princi princi 14:18 07.06.2017

Re: Katar

krkar
umesto da daju incentive privatnicima da prave podzemna skladišta tečnog gasa, i to sada kad je jeftin).


Na Krku se gradi veliki prekrcajno-skladišni terminal za katarski TNG, ulazi u upotrebu 2018. Ko je pametan taj već sada zauzima poticije i pravi kalkulacije.

Neko je pametan a neko voli Ruse.

Da, to je stari projekat, radio sam na pre-feasibility studiji za njega još 2011. jedan od poslednjih poslova u UK. Ima jedan tank u Grčkoj, i u istom paketu je rađen i Krk. Tu su bile neke frke sa karstom, koliko se sećam.

Ima sad tih rezervoara koliko hoćeš, oversupply je tečnog gasa, ne znaju gde da ga smeste i kome da ga utrape.

edit: Hrvati trebalo da odrade neki micro-gravity, da vide ima li rupa, to je kritično za te rezervoare, pogotovu pri zemljotresu (koji, što kažu Hrvati, znaju pogađati tu regiju), ali hrvatske delije se nisu toga opsJetili.
floki floki 14:26 07.06.2017

Re: Katar

svabe nemaju ni jedan terminal za tecni gas, koliko ja znam (moguce da gresim).. prica se nesto o neka dva, ali da li su poceli da prave ili ih imaju samo kao power point prezentaciju, ne znam...

vole ruse kanda

nego, kako bre da doteramo taj tecni gas do srbije? ima li kakav gasovod iz hrvatske do nas ili cemo morati kanisterima?

naftovod valjda ima od hrvatske granice do rafinerije pancevo ako se ne varam...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana