Astrologija| Biz

Zanimljiv slučaj

niccolo RSS / 31.07.2017. u 21:43

neispravnih finansijskih izveštaja. Zahvaljujući Danasu i Miši Brkiću (koji je tekst o ovoj temi objavio sa naslovom «Da li je Er Srbija falsifikovala godišnji izveštaj za 2016?») saznao sam za krajnje zanimljivo Obaveštenje o nedostacima u redovnom godišnjem finansijskom izveštaju, koje je Registar finansijskih izveštaja APRa uputio Air Serbia.

 

Posebno je interesantan opis utvrđenog nedostatka – «Dostavljeni dokument ne može se smatrati Godišnjim izveštajem o poslovanju». Prosto čovek mora da se zapita šta je to Er Srbija, aviokompanija u većinskom državnom vlasništvu i jedan od najvećih korisnika državnih subvencija proteklih godina, dostavio ukoliko se to što je dostavljeno ne može smatrati Godišnjim izveštajem o poslovanju.

 

O problemima u Er Srbiji smo na blogu već govorili, od ukidanja linija do povećanja broja sedišta u avionima, od naknade za ček-in na šalteru (što su doduše i neki drugi uveli) do pogoršanja kvaliteta obroka. Međutim, da jedna aviokompanija ne ume da sačini ispravan finansijski izveštaj tj. da dostavi ko zna šta umesto godišnjeg izveštaja o poslovanju deluje zaista previše.

 



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 21:55 31.07.2017

Само полако

Ко зна шта је у питању.

Можда је особа која пише извјештаје отишла на одмор, па је извјештај написао неки пилот.
Биће то сређено.
niccolo niccolo 22:16 31.07.2017

Re: Само полако

Ко зна шта је у питању.

To i ja kažem
Ribozom Ribozom 22:01 31.07.2017

vrtovi vavilona

Ja verujem da vodja moze da kaze da je 10 stepeni celzijusovih, i da ga bas briga sto je to rekao.

Kupovao sam i skuplje karte air srbije, sada ih bojkotujem, necu da ucestvujem u njegovim prevarama.

NECU.

Edit: ukinuli su socijalnu pomoc jednoj porodici sa Kosova, zato sto imaju zemlju na Kosovu.
niccolo niccolo 22:18 31.07.2017

Re: vrtovi vavilona

ukinuli su socijalnu pomoc jednoj porodici sa Kosova, zato sto imaju zemlju na Kosovu.

Čekaj, ovo se odnosi na državu? Ako se dobro sećam, onaj koji poseduje nekakvu nepokretnost nema pravo na socijalnu pomoć (ne kažem da je to dobro rešenje, već samo da tako stoji u zakonu)...
Ribozom Ribozom 22:53 31.07.2017

Re: vrtovi vavilona

Sad si naivan ko svedska salterusa.
A kako ce prihodovati od tog zemljista na Kosovu?
niccolo niccolo 22:56 31.07.2017

Re: vrtovi vavilona

Jbg, Kosovo je Srbija, barem do završetka unutrašnjeg dijaloga*...


* Videh juče negde na netu: Eeeee, od kad Vulin vodi unutrašnji dijalog...
nsarski nsarski 15:03 01.08.2017

Re: vrtovi vavilona

Videh juče negde na netu: Eeeee, od kad Vulin vodi unutrašnji dijalog...

Ma to još i može da prođe. Jedino mi nije jasno je ko tu priča a ko sluša?

Evo za tebe jedna lepa pesma Česlava Miloša i njegovog viđenja aerodroma u Mineapolisu. Da ti prekrati čekanje.


An Honest Description of Myself with a Glass of Whiskey at An Airport, Let Us Say, in Minneapolis
Czeslaw Milosz
December 20, 2001 Issue

My ears catch less and less of conversations, and my eyes have weakened, though they are still insatiable.

I see their legs in miniskirts, slacks, wavy fabrics.

Peep at each one separately, at their buttocks and thighs, lulled by the imaginings of porn.

Old lecher, it’s time for you to the grave, not to the games and amusements of youth.

But I do what I have always done: compose scenes of this earth under orders from the erotic imagination.

It’s not that I desire these creatures precisely; I desire everything, and they are like a sign of ecstatic union.

It’s not my fault that we are made so, half from disinterested contemplation, half from appetite.

If I should accede one day to Heaven, it must be there as it is here, except that I will be rid of my dull senses and my heavy bones.

Changed into pure seeing, I will absorb, as before, the proportions of human bodies, the color of irises, a Paris street in June at dawn, all of it incomprehensible, incomprehensible the multitude of visible things.



niccolo niccolo 15:15 01.08.2017

Re: vrtovi vavilona

Evo za tebe jedna lepa pesma Česlava Miloša i njegovog viđenja aerodroma u Mineapolisu. Da ti prekrati čekanje.

Nije loša. Zanimljivo da je baš Mineapolis, kada je trebalo da letim za San Francisko najjeftinija opcija je bila preko Mineapolisa. Ali je to bilo sa dva presedanja, pa nisam hteo...
mirelarado mirelarado 22:08 31.07.2017

!

naknade za ček-in na šalteru


To je takav bezobrazluk da čovek naprosto ostane bez reči.
niccolo niccolo 22:20 31.07.2017

Re: !

Moram da priznam da se ja odavno ček-inujem preko neta, pa sam ravnodušan prema toj meri.
mirelarado mirelarado 22:22 31.07.2017

Re: !

niccolo
Moram da priznam da se ja odavno ček-inujem preko neta, pa sam ravnodušan prema toj meri.


Jasno. Ali čak ni to nije sasvim besplatno ako se ne varam.
nsarski nsarski 22:22 31.07.2017

Re: !

mirelarado
naknade za ček-in na šalteru


To je takav bezobrazluk da čovek naprosto ostane bez reči.


Ja sam nedavno (krajem juna) putovao u Njujork Air Srbiom, i moram da kažem da imam sasvim lepo iskustvo (možda je to bio neki izuzetak, ali tako je bilo). Nisu naplaćivali za check-in na šalteru, posluga je bila OK, sedišta konforna.
Istovremeno, kasnije na putu od Njujorka do Čikaga, kompanijom Delta (a na povratku iz Čikaga u Njujork kompanijom United), naplaćivali su sve. I prtljag i check-in i sve, sve. Kad sam se najzad ukrcao u Air Srbiju na povratku za Beograd osećao sam se kao da sam se vratio u slobodu.
Kažem, ovo je moje lično i neposredno iskustvo, ali ne sumnjam da su drugi gore prošli, ako tako kažu. Takođe, moguće je da je Air Srbija ovih dana dramatično promenila uslove leta. O tome ne mogu ništa da kažem.
niccolo niccolo 22:25 31.07.2017

Re: !

Nisu naplaćivali za check-in na šalteru

To je zato što još uvek ne može za sve letove da se radi onlajn, pa onda ne naplaćuju te za koje ne može. Inače, mislim da ta linija pravi gubitak po putniku. Što će reći što više putnika veći gubitak...

Ali čak ni to nije sasvim besplatno ako se ne varam.

Nemam pojma, Er Srbijom nisam leteo sto godina
mirelarado mirelarado 22:29 31.07.2017

Re: !

nsarski
mirelarado
naknade za ček-in na šalteru


To je takav bezobrazluk da čovek naprosto ostane bez reči.


Ja sam nedavno putovao u Njujork Air Srbiom, i moram da kažem da imam sasvim lepo iskustvo (možda je to bio neki izuzetak, ali tako je bilo). Nisu naplaćivali za check-in na šalteru, posluga je bila OK, sedišta konforna.
Istovremeno, kasnije na putu od Njujorka do Čikaga, kompanijom Delta (a na povratku iz Čikaga u Njujork kompanijom United), naplaćivali su sve. I prtljag i check-in i sve, sve. Kad sam se najzad ukrcao u Air Srbiju na povratku za Beograd osećao sam se kao da sam se vratio u slobodu.
Kažem, ovo je moje lično i neposredno iskustvo, ali ne sumnjam da su drugi gore prošli, ako tako kažu. Takođe, moguće je da je Air Srbija ovih dana dramatično promenila uslove leta. O tome ne mogu ništa da kažem.


Zavisi, možda, od načina kupovine karte. Ako se karta kupuje samostalno, na internetu, mora i to čekiranje da se obavi, inače na šalteru košta. Ako se karte nabavljaju preko neke agencije, onda to verovatno agencija i uradi.
Lionsgate Lionsgate 22:31 31.07.2017

Re: !

Nemam pojma, Er Srbijom nisam leteo sto godina

Ja nisam nikad, zadnji put sam JAT-om leteo mislim jos 2006-2007 kad su me zayebali za konekciju u Amsterdamu. Nekako mi uvek bilo sigurnije da izaberem Lufthansu, BA ili KLM pa da nisam isao gde dalje.
mirelarado mirelarado 22:34 31.07.2017

Re: !

Nemam pojma, Er Srbijom nisam leteo sto godina


Ja letela Beograd-Rim krajem aprila. Mislim da je baš neka simbolika, 70 dindži. Ali cela procedura online kupovine karata na sajtu Air Srbije jeste pravo mučenje, pa kad treba da ponoviš postupak i za čekiranje, muka te uhvati.

Povratni let radi Alitalia, čekiranje je na šalteru i besplatno je.
nsarski nsarski 22:34 31.07.2017

Re: !

o je zato što još uvek ne može za sve letove da se radi onlajn, pa onda ne naplaćuju te za koje ne može. Inače, mislim da ta linija pravi gubitak po putniku.

Ja sam kartu kupio u agenciji, a to naplaćiivanje za check-in su uveli za karte kupljene posle 22. aprila. Moje su kupljene 21. aprila, tako da sam taj danak srećom izbegao. Ali, rekli su, ako potvrdiš putovanje 36 sati pre polaska, pa do 1 sat pre polaska, pomoću interneta, onda ta naplata ne postoji.
Ne znam, ne branim ih, ali imao sam dobro iskustvo. Kako će biti u budućnosti, ne znam.
niccolo niccolo 22:36 31.07.2017

Re: !

Ja letela Beograd-Rim krajem aprila.

Da, čoveče, leteo i ja istu relaciju kraj januara-početak februara...ali, čime, čime
niccolo niccolo 22:38 31.07.2017

Re: !

a to naplaćiivanje za check-in su uveli za karte kupljene pre 22. aprila. Moje su kupljene 21. aprila, tako da sam taj danak srećom izbegao

Aaa, pa dobro...ne znam na koliko linija sada ima web check-in, prvo je bilo na svega nekoliko.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:13 31.07.2017

Re: !

Lionsgate
Nemam pojma, Er Srbijom nisam leteo sto godina

Ja nisam nikad, zadnji put sam JAT-om leteo mislim jos 2006-2007 kad su me zayebali za konekciju u Amsterdamu. Nekako mi uvek bilo sigurnije da izaberem Lufthansu, BA ili KLM pa da nisam isao gde dalje.

Ни ја нисам никада, а у Београд долазим веома често. Између свега осталог, имам проблем и са оним логом на репу авиона пошто не делим ту естетику.
niccolo niccolo 23:22 31.07.2017

Re: !

Ćuti, dobro je dok možeš da biraš. Ovi iz Pariza već godinama ili da presedaju ili jat/as. Što je nacrnje, u poslednje vreme je postalo dosta jeftinije da se preseda, ovi cepaju s cenom.
Lionsgate Lionsgate 23:23 31.07.2017

Re: !

Ни ја нисам никада, а у Београд долазим веома често. Између свега осталог, имам проблем и са оним логом на репу авиона пошто не делим ту естетику.

Ima bas dosta tih koji nikad nisu koristili Air Serbiu, bilo bi ih mnogo vise kad bi dopustili pravim low-cost kompanijama da koriste surcinski aerodrom. A estetika im u skladu sa vlasnicima
Bili Piton Bili Piton 23:33 31.07.2017

Re: !

mirelarado
naknade za ček-in na šalteru


To je takav bezobrazluk da čovek naprosto ostane bez reči.


Wizz to odavno radi, ja na to gledam kao na nešto što je smišljeno da stimuliše online check in, odnosno "uradi sam" koliko god je to moguće. Meni to odgovara zapravo. U stvari jedino kad putujem sam onako ledeno sabran i pribran i tačno znam gde mi je koja dlaka, inače sačuvaj bože.
aureus aureus 23:35 31.07.2017

Re: !

Događa se nešto čudno u avioprevozu.

Mnogi nekad respektabilni avioprevoznici su se srozali.
Nije samo Er Srbija. Ona se čak nije ni najviše srozala.

Putovao sam nedavno na relaciji Beograd-Helsinki, preko Berlina.
Do Berlina - Er Srbija, od Berlina Finer. Moćni i uvaženi finski državni avioprevoznik - ništa sem vode besplatno. Tete guraju kolica, naplaćuju sokiće, nude kataloge...Osjeća se da su pali. Sjećam se vremena kad je bilo drukčije.
Er Srbija mi je makar dala energetsku pločicu i kafu.
Čak su i stjuardese bile zgodnije.
Ali šta mi to vrijedi kad sam bio gladan.
Bili Piton Bili Piton 23:36 31.07.2017

Re: !

A moje jedino iskustvo sa Er Šustiklom je osrednje. Prošlog leta, redovna linija Beograd-Malta, relativno pristupačna karta, online check-in najnormalnije, sve ok, umesto najavljenog Erbasa dobili smo Boinge u oba pravca, let prijatan u odlasku, prepun u dolasku, hrana bedna, osoblje pristojno, malo suviše familijarno za moj ukus. Tri plus.
niccolo niccolo 23:45 31.07.2017

Re: !

Tri plus.

Bili Piton Bili Piton 23:48 31.07.2017

Re: !

A ovo da su se svi ofucali i da prodaju sve šta uspeju da ti utrape, od vode preko kifle s krastavcem do plišanog mede i viskija je potpuno tačno. Tu AS nije nikakav izuzetak, verovatno i malo bolje stoji u odnosu na ostale, koliko čujem, uz par izuzetaka.
aureus aureus 23:55 31.07.2017

Re: !

Bili Piton
A ovo da su se svi ofucali i da prodaju sve šta uspeju da ti utrape, od vode preko kifle s krastavcem do plišanog mede i viskija je potpuno tačno. Tu AS nije nikakav izuzetak, verovatno i malo bolje stoji u odnosu na ostale, koliko čujem, uz par izuzetaka.

Vjerovatno uticaj lou-kost kompanija.
Gledao sam nedavno listu najvećih avioprevoznika.
Neki od najvećih svjetskih avioprevoznika su lou-kost kompanije.
To više nisu avioprevoznici s kojima putuju studenti i siromašci koji za male pare hoće da vide što više svijeta. Jok more, s njima manje-više putuje ko stigne.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:19 01.08.2017

Re: !

niccolo
Ćuti, dobro je dok možeš da biraš. Ovi iz Pariza već godinama ili da presedaju ili jat/as. Što je nacrnje, u poslednje vreme je postalo dosta jeftinije da se preseda, ovi cepaju s cenom.

Немам ни ја директан лет осим са Мађарима 2Х недељно, па обично преседан у Цириху или Минхену, што и није тако лоше како можда звучи.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:21 01.08.2017

Re: !

Wizz to odavno radi, ja na to gledam kao na nešto što je smišljeno da stimuliše online check in, odnosno "uradi sam" koliko god je to moguće.

Ја то лично волим јер не морам ни да остављам време за стајање у реду, ни да имам интеракције на шалтеру, али у Београду за Wizz не можеш да имаш бординг карту у телефону (за неке друге компаније можеш). Једном сам усред лета дошла у Београд из Атине на викенд, а настављала Wizz-ом за Лондон. У Београду имам интернет, али немам принтер, а комшије код којих бих одштампала карту за пет минута, сви по летовањима и викендицама. Свака друга варијанта за штампање би ми одузела време које нисам имала. На крају, није ми био проблем ни да сачекам километарски ред за бординг карту (била сам чекирана онлајн), али сам морала да слушам оно "хајде, учинићу Вам сада, али немојте други пут".
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:34 01.08.2017

Re: !

A ovo da su se svi ofucali i da prodaju sve šta uspeju da ti utrape, od vode preko kifle s krastavcem do plišanog mede i viskija je potpuno tačno.

Сада имаш и релативно повољне карте на трансатлантским летовима са ограничењем пртљага на 10кг. То мени лично одговара, али то је раније било потпуно незамисливо.
alselone alselone 07:39 01.08.2017

Re: !

Usluga se znacajno pogorsala poslednjih 5, 6 godina.

- mesta je sve manje
- hrana je sve gora
- sve se vise stvari naplacuje dok su za uzvrat karte samo malo jeftinije
- dobija se sve manje milja
- sve vise milja je potrebno za statuse
- karte preko milja su sve skuplje
- poceli su da naplacuju izbor sedista (grbavci grbavi)
- poceli su da prodaju ulazak u lounge pa su guzve vece
- sve je manje zivih operatera (ako treba nesto da se pita, ili da se nakuka emergency row), a sve vise aparata koji ti samo pljune kartu bez mnogo mogucnosti izbora
- iole normalna sedista u ekonomskom delu aviona su proglasili za premium economy i digli im cene (grbavci grbavi)

itd. itd.
mariopan mariopan 07:53 01.08.2017

Re: !

Bili Piton
A ovo da su se svi ofucali i da prodaju sve šta uspeju da ti utrape, od vode preko kifle s krastavcem do plišanog mede i viskija je potpuno tačno. Tu AS nije nikakav izuzetak, verovatno i malo bolje stoji u odnosu na ostale, koliko čujem, uz par izuzetaka.


Ja sam se šokirala kada sam videla da Wizz prodaje sve i svašta, kao na vašaru, guraju ona kolica i nude parfeme, kozmetiku, hrana i piće, tu ni voda nije bespltna...ali samo što nisu i garderobu prodavali.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 09:21 01.08.2017

Re: !

Ja sam nedavno (krajem juna) putovao u Njujork Air Srbiom...sedišta konforna.


Pa da, ali ostale avio kompanije imaju komforna sedišta ;>
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:36 01.08.2017

Re: !

Dont Fear The Reaper

Pa da, ali ostale avio kompanije imaju komforna sedišta ;>

Али Ер Србија не бије путнике
niccolo niccolo 09:49 01.08.2017

Re: !

- poceli su da naplacuju izbor sedista (grbavci grbavi)

Jao da, to sam sad skoro video, potpuno svinjski....
antioksidant antioksidant 13:17 01.08.2017

Re: !

Bili Piton
mirelarado
naknade za ček-in na šalteru


To je takav bezobrazluk da čovek naprosto ostane bez reči.


Wizz to odavno radi, ja na to gledam kao na nešto što je smišljeno da stimuliše online check in, odnosno "uradi sam" koliko god je to moguće. Meni to odgovara zapravo. U stvari jedino kad putujem sam onako ledeno sabran i pribran i tačno znam gde mi je koja dlaka, inače sačuvaj bože.

s tim sto je potpuno besmisleno ako imas stvari koje cekiras. opet moras da se pojavis na salteru i da cekas.
jedino ako postoji neka opcija da on-line cekiras sliku kofera u jpg formatu
mirelarado mirelarado 13:45 01.08.2017

Re: !

jedino ako postoji neka opcija da on-line cekiras sliku kofera u jpg formatu



tadejus tadejus 13:54 01.08.2017

Re: !

antioksidant

s tim sto je potpuno besmisleno ako imas stvari koje cekiras. opet moras da se pojavis na salteru i da cekas.
jedino ako postoji neka opcija da on-line cekiras sliku kofera u jpg formatu


na hitrou možeš da čekiraš i prtljag online odavno..
treba ti istina mašina za to koju imaš samo na aerodromu ali na mašini nije gužva tako da ti lijepo odštampa naljepnicu za kuver.. dropneš kuver gdje ti mašina kaže i ideš lijepo svojim putem bez čekanja..
sigurno imaju i drugi aerodromi ali ja vidjeh samo na hitrou
alselone alselone 14:31 01.08.2017

Re: !

treba ti istina mašina za to koju imaš samo na aerodromu ali na mašini nije gužva tako da ti lijepo odštampa naljepnicu za kuver.. dropneš kuver gdje ti mašina kaže i ideš lijepo svojim putem bez čekanja..


Ima to i Shipol vec godinama. Danas ima i Kito, jebiga, toliko je napredno. Samo sto je kvaka sto je sada i na drop of kaunterima guzva. Ne onolika kao check in kaunterima, ali je ipak guzva.
tadejus tadejus 14:39 01.08.2017

Re: !

alselone
treba ti istina mašina za to koju imaš samo na aerodromu ali na mašini nije gužva tako da ti lijepo odštampa naljepnicu za kuver.. dropneš kuver gdje ti mašina kaže i ideš lijepo svojim putem bez čekanja..


Ima to i Shipol vec godinama. Danas ima i Kito, jebiga, toliko je napredno. Samo sto je kvaka sto je sada i na drop of kaunterima guzva. Ne onolika kao check in kaunterima, ali je ipak guzva.


pa vjerujem..
nego ja čekiram prtljag jednom u tristo godina..
uopšte sam majtor za pakovanje porodice od petoro u dva mala kofera..
i ne volim brate kad ljudi krenu na odmor pa moraju da ponesu pola kuće, da ih sjeća na zavičaj šta li.. veliki sam pobornik travel light ideje..
te u to ime..
Trenuci

Kada bih svoj život mogao ponovo da proživim,
pokušao bih u sledećem da napravim više grešaka,
ne bih se trudio da budem tako savršen,
opustio bih se više.
Bio bih gluplji nego što bejah zaista,
vrlo malo stvari bih ozbiljno shvatao.
Bio bih manji čistunac.
Više bih se izlagao opasnostima,
više putovao, na više planina se popeo,
više reka preplivao.
Išao bih na još više mesta na koja
nikada nisam otišao, jeo bih manje boba, a više sladoleda,
imao više stvarnih a manje izmišljenih problema.
Ja sam bio od onih što razumno
i plodno prožive svaki minut života:
imao sam, jasno, i časaka radosti
Ali, kad bih mogao nazad da se vratim,
težio bih samo dobrim trenucima.
Jer, sada, kada imam 85 god. i umirem
shvatam da je život od toga sačinjen, od trenova samo.
Kada bih ponovo mogao da živim,
s proleća bih počeo bosonog da hodam
i tako išao do kraja jeseni.
Više bih se na vrtešci okretao,
više sutona posmatrao i sa više dece igrao,
kada bih život ponovo pred sobom imao...

P.S. pjesma je kod nas pripisana Borhesu, uvijek sam sumnjala u to pripisivanje jer mi prosto nimalo ne zvuči kao on, i fakat, sad provjerim, nije on.. al je svejedno pogođena poenta.. meni se svidjelo ovo u vezi s cipelama
nsarski nsarski 14:52 01.08.2017

Re: !

Dont Fear The Reaper
Ja sam nedavno (krajem juna) putovao u Njujork Air Srbiom...sedišta konforna.


Pa da, ali ostale avio kompanije imaju komforna sedišta ;>

Ма, седишта су ОК свугде, него у неким компанијама су густо пакована па је тесно. Посебно ако је у питању Боинг и посебно онај стари модел где не може да се подеси узглавље. На кратким летовима то није много битно, али за дуже...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:02 01.08.2017

Re: !

P.S. pjesma je kod nas pripisana Borhesu, uvijek sam sumnjala u to pripisivanje jer mi prosto nimalo ne zvuči kao on, i fakat, sad provjerim, nije on.. al je svejedno pogođena poenta.. meni se svidjelo ovo u vezi s cipelama

Не, није он. Он има сличну песму.

El remordimiento
Jorge Luis Borges


He cometido el peor de los pecados
que un hombre puede cometer. No he sido
feliz. Que los glaciares del olvido
me arrastren y me pierdan, despiadados.

Mis padres me engendraron para el juego
arriesgado y hermoso de la vida,
para la tierra, el agua, el aire, el fuego.
Los defraudé. No fui feliz. Cumplida

no fue su joven voluntad. Mi mente
se aplicó a las simétricas porfías
del arte, que entreteje naderías.

Me legaron valor. No fui valiente.
No me abandona. Siempre está a mi lado
La sombra de haber sido un desdichado

Ево је у преводу једног мајстора ;-)

Хорхе Луис Борхес: Кајање
(Jorge Luis Borges: El remordimiento)


Починио сам највећи од свих грехова
које може да почини човек. Нисам био
срећан. Сад нек ме без милости одвуку
и загубе глечери заборава.

Родитељи су ме подигли
за опасну и дивну игру живота,
за земљу, воду, ваздух, ватру.
Изневерио сам их. Не бејах срећан.

Не испуних њихову жељу из младости.
Ум ми се бавио истрајним симетријама
уметности које се ситничаво преплићу.

Завештали су ми одважност. Нисам био одважан.
И не напушта ме. Крај мене
увек стoји сенка да сам био несретан човек.
nsarski nsarski 15:08 01.08.2017

Re: !

Не, није он. Он има сличну песму.


Pripisivali su to pismo Markesu kada su fake-news-ovali (so what else is new?) da je na samrti.

Dakle, The letter that is referenced at the bottom of this blog was attributed to Marquez, but not actually written by him. Evo je jedna od verzija.


Farewell letter Marquez
alselone alselone 15:12 01.08.2017

Re: !

pa vjerujem..
nego ja čekiram prtljag jednom u tristo godina..
uopšte sam majtor za pakovanje porodice od petoro u dva mala kofera..
i ne volim brate kad ljudi krenu na odmor pa moraju da ponesu pola kuće, da ih sjeća na zavičaj šta li.. veliki sam pobornik travel light ideje..


Ma da, i mene nerviraju oni tipovi sto guraju kolica sa 17 kofera. Mislim - jebote, ako nije finalno preseljenje onda mi nije jasno cemu.

Sa druge strane ja volim da cekinujem kofer jer obicno imam vise letova. Travel light kod mene je onda mala torba sa dokumentacijom, kindle, slusalice i telefon (cesto i laptop). Onda sam operativa i u avionu (ne moram da budem prvi u redu kako bih imao gde da stavim kofer) i operativan sam prilikom cekanja izmedju letova, mogu da se setam po aerodromu, operativan sam u lounge (ne moram da nosacim kofere sa sobom non stop) takodje, prolazim brzo kroz security (pogotovo jer uvek idem u trenerci, patikama, nema kaisa, nema nikavog metala) itd.

U principu, posle ovoliko godina nasao sam neki svoj stil kako bi bio sto operativniji na aerodromima jer su mi putovanja minimalno jedno presedanje a veoma cesto dva, sa najmanje 4, 5 sati cekicanja, a cesto i 8, 10, 12.
niccolo niccolo 15:17 01.08.2017

Re: !

a cesto i 8, 10, 12

Dobro, tad bar možeš da izađeš, obiđeš malo grad u kome presedaš i tako to...
tadejus tadejus 16:06 01.08.2017

Re: !

Predrag Brajovic

Хорхе Луис Борхес: Кајање
(Jorge Luis Borges: El remordimiento)


Починио сам највећи од свих грехова
које може да почини човек. Нисам био
срећан. Сад нек ме без милости одвуку
и загубе глечери заборава.

Родитељи су ме подигли
за опасну и дивну игру живота,
за земљу, воду, ваздух, ватру.
Изневерио сам их. Не бејах срећан.

Не испуних њихову жељу из младости.
Ум ми се бавио истрајним симетријама
уметности које се ситничаво преплићу.

Завештали су ми одважност. Нисам био одважан.
И не напушта ме. Крај мене
увек стoји сенка да сам био несретан човек.


e pa da.. ovo je već much more like it..
inače sam skoro dobila strašan kompliment da nisam nikakva istočna Evropljanka, da sam prosto potpuno nedovoljno gloomy..
ali opet.. koliko samo sati odrastanja djece propuštam.. polutragično.. a ne mogu ni da se odreknem posla, a srednji put se ne nazire..
you can't have it all pa to ti je..
niccolo niccolo 16:47 01.08.2017

Re: !

koliko samo sati odrastanja djece propuštam

Ionako je odrastanje unučića zanimljivije
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:01 01.08.2017

Re: !

inače sam skoro dobila strašan kompliment da nisam nikakva istočna Evropljanka, da sam prosto potpuno nedovoljno gloomy...

Jeste, ti si nekako više... čovrnovata, direktna, neposredna, nerafinisana?
tadejus tadejus 17:11 01.08.2017

Re: !

Predrag Brajovic
inače sam skoro dobila strašan kompliment da nisam nikakva istočna Evropljanka, da sam prosto potpuno nedovoljno gloomy...

Jeste, ti si nekako više... čovrnovata, direktna, neposredna, nerafinisana?


e nahvali me ti..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:15 01.08.2017

Re: !

e nahvali me ti..

U mom parčetu svemira ovo jesu pohvale.
alselone alselone 17:19 01.08.2017

Re: !

Dobro, tad bar možeš da izađeš, obiđeš malo grad u kome presedaš i tako to...


Zavisi. Ako presedas u Panami, Emiratima itsl. onda bas i ne mozes jer ti treba viza. Ako presedas u Evropi posle 20 sati puta, obicno ti nije nidocega a kamoli da se jebes po gradu, kisi, zimi, suncu itd. U teoriji to super zvuci, u praksi nisam ni jednom izasao sa aerodroma kako bih obisao grad.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:25 01.08.2017

Re: !

nsarski
Dont Fear The Reaper
Ja sam nedavno (krajem juna) putovao u Njujork Air Srbiom...sedišta konforna.


Pa da, ali ostale avio kompanije imaju komforna sedišta ;>

Ма, седишта су ОК свугде, него у неким компанијама су густо пакована па је тесно. Посебно ако је у питању Боинг и посебно онај стари модел где не може да се подеси узглавље. На кратким летовима то није много битно, али за дуже...


Ima l ko da mu objasni, meni truba - nije bio neki preterano dobar vic u startu, a ako sada još treba da ga objašnjavam...
zilikaka zilikaka 18:10 01.08.2017

Re: !

tadejus
Predrag Brajovic
inače sam skoro dobila strašan kompliment da nisam nikakva istočna Evropljanka, da sam prosto potpuno nedovoljno gloomy...

Jeste, ti si nekako više... čovrnovata, direktna, neposredna, nerafinisana?


e nahvali me ti..


Skoro sam čula da kad pređeš određene godine, iz namćor babe prerasteš u čvor babu.
E, TO da mi je da doživim.
aureus aureus 18:50 01.08.2017

Re: !

Dont Fear The Reaper
nsarski
Dont Fear The Reaper
Ja sam nedavno (krajem juna) putovao u Njujork Air Srbiom...sedišta konforna.


Pa da, ali ostale avio kompanije imaju komforna sedišta ;>

Ма, седишта су ОК свугде, него у неким компанијама су густо пакована па је тесно. Посебно ако је у питању Боинг и посебно онај стари модел где не може да се подеси узглавље. На кратким летовима то није много битно, али за дуже...


Ima l ko da mu objasni, meni truba - nije bio neki preterano dobar vic u startu, a ako sada još treba da ga objašnjavam...

Ne objašnjavaj ništa, sve je već napisano.
Da se ne izgubi draž.
Lionsgate Lionsgate 20:01 01.08.2017

Re: !

Ima l ko da mu objasni, meni truba - nije bio neki preterano dobar vic u startu, a ako sada još treba da ga objašnjavam..

Naleteo si na iskusnijeg od sebe, iskusni ljudi se prave Tose tako da vic u startu propada
niccolo niccolo 20:07 01.08.2017

Re: !

u praksi nisam ni jednom izasao sa aerodroma kako bih obisao grad

Ja tako obišao centar Frankfurta jednom prilikom...
alselone alselone 20:08 01.08.2017

Re: !

Ja tako obišao centar Frankfurta jednom prilikom...


Da, to je takodje stvar. Uvek ides preko par gradova, u mojim slucajevima to je Frankfurt 80% slucajeva, Amesterdam 15% i 5 dele svi ostali. Tako da prakticno i ako odes nekad, smoris se verovatno posle 2 puta i opet se vratis da blejis po aerodromu.
Ribozom Ribozom 20:34 01.08.2017

Re: !

Ja tako obišao centar Frankfurta jednom prilikom...

Meni Taj aerodrom sinonim za pretrcavanje.
A i sta ima da se vidi tamo?
niccolo niccolo 20:38 01.08.2017

Re: !

Pa centar je kao tipičan srednjevekovni centar nemačkog grada, bio je jedan od najrazvijenih njihovih gradova, zato i jeste tamo glavna berza, najvažniji aerodrom i sl. Frankfurt je inače trebalo da bude glavni grad Zapadne Nemačke, ali su na kraju promenili u Bon da ne bi marginalizovao Berlin kada se jednom budu spajali.
cane cane 20:48 01.08.2017

Re: !

naknade za ček-in na šalteru


To je takav bezobrazluk da čovek naprosto ostane bez reči.


ceo (EDIT: ONLINE) check-in kod svih kompanija je cist bezobrazluk. koja je uopste svrha?

ajde da razumem da je imalo neku svrhu dok online svet nije postojao; pa kad kupis kartu na aerodromu dobijes boarding sto jeste ajde da kazem check in...

koja je svrha danas, kada si kupio online kartu; cak i preko agencije, i dalje dobijas e-ticket (ne verujem da neki drugi uopste i postoji...). i zasto onda posebno moras da radis check in posle toga? kao da bi planirali overbooking? seriously? (to je tek posebna tema, zasto im se to tolerise). dakle, ako se neko ne checkira oni ce prodati njegovo mesto? ali sta mene sprecava da iako se cekiram se uopste ne pojavim?

besmisao je potvrdio sleazyjet, kod koga je sad online checkin otvoren 30 (i slovima: trideset!!!) dana unapred...

mirelarado mirelarado 22:33 01.08.2017

Re: !

koja je svrha danas, kada si kupio online kartu; cak i preko agencije, i dalje dobijas e-ticket (ne verujem da neki drugi uopste i postoji...). i zasto onda posebno moras da radis check in posle toga? kao da bi planirali overbooking? seriously? (to je tek posebna tema, zasto im se to tolerise). dakle, ako se neko ne checkira oni ce prodati njegovo mesto? ali sta mene sprecava da iako se cekiram se uopste ne pojavim?


Vala baš!
tetris tetris 22:35 01.08.2017

Re: !

koja je svrha danas, kada si kupio online kartu; cak i preko agencije, i dalje dobijas e-ticket (ne verujem da neki drugi uopste i postoji...). i zasto onda posebno moras da radis check in posle toga?

U pojedinim slučajevima daješ dodatne informacije tokom check in-a koje nisu potrebne za kupovinu karte. Na primer podaci o vizi za zemlju u koju putuješ. Kartu možeš da kupiš dosta unapred, pa tek onda da apliciraš za vizu.
cane cane 22:48 01.08.2017

Re: !

Na primer podaci o vizi za zemlju u koju putuješ. Kartu možeš da kupiš dosta unapred, pa tek onda da apliciraš za vizu.


ma da, vazi...

tetris tetris 23:00 01.08.2017

Re: !

cane
Na primer podaci o vizi za zemlju u koju putuješ. Kartu možeš da kupiš dosta unapred, pa tek onda da apliciraš za vizu.


ma da, vazi...



Da li važi, ili ne važi, ja ne znam; samo znam da ti traže dodatne podatke. Sa sajta BA:

Many countries require us to collect some passport and travel information about who's flying into their country...

Ovde ima lista raznih podataka. Neke koristiš dok bukiraš kartu, a neke ne.

...What happens to my information?
The information you provide is sent securely to the necessary government authorities. Some governments require us to provide them with information from flight bookings, which will contain additional passenger details to those listed above.



Sa WizzAir-ovog sajta:

During the online check-in process you might be requested to provide visa details on certain routes.


Za USA na primer traže i adresu hotela u kojem ćeš boraviti prvu noć.
cane cane 23:04 01.08.2017

Re: !

aj kad ti kazes...

apacherosepeacock apacherosepeacock 06:46 02.08.2017

Re: !

Shipol v


Schiphol..
(cita se Shiphol)

Btw. ja bas volim da izlecem sa aerodroma kad vreme dopusta na presedanju.
tyson tyson 09:56 02.08.2017

Re: magareća arogancija

ma da, vazi...

Ono kad je um zatvoren za nove informacije.

Proveravanje vize putnika je obavezno pre ukrcavanja u avion, jer će u slučaju da putnik nema važeću vizu on biti vraćen nazad o trošku kompanije koja ga je dovezla, uz plaćanje visoke kazne (od strane kompanije).


tadejus tadejus 10:04 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tyson
ma da, vazi...

Ono kad je um zatvoren za nove informacije.

Proveravanje vize putnika je obavezno pre ukrcavanja u avion, jer će u slučaju da putnik nema važeću vizu on biti vraćen nazad o trošku kompanije koja ga je dovezla, uz plaćanje visoke kazne (od strane kompanije).




to radiš kod boarding-a, ne kod check-in-a..
check-in možda avio kompaniji umanjuje haos koji naprave overbooking-om, što jeste malo debilno, kad dragi putnici, ne možemo mi baš da vodimo računa kome smo šta prodali pa dajte se organizujte da nam pripomognete..
mada kad uzmeš za koliko se danas prodaju karte možda fakat za te pare i ne mogu da se organizuju..
nego znaš šta je ipak hit..
kad ulaziš u UK ima da popuniš kartonče sa gomilom podataka, ko si, šta di, odakle si, kućeš, štaš tamo, itd. itd..
immigration control it is called..
e, al ako platiš 70 funti godišnje onda to ne moraš da radiš..
ako imaš 70 fakin funti onda nema veze ni ko si ni ša si ni kućeš ni štaš tamo.. radi šta oćeš.. i onda se čude što im svako malo neka budala izbode ljude na ulici..
šta reći, a ne zaplakati..
tetris tetris 10:40 02.08.2017

Re: magareća arogancija

to radiš kod boarding-a, ne kod check-in-a..

Na boarding-u ti svakako proveravaju vizu i pasoš. Međutim, iygleda da neke zemlje traže da im se pošalju podaci o vizama i putnicima, a to je lakše popuniti tokom online i/ili desk check in-a, nego na ukrcavanju u avion.

nego znaš šta je ipak hit..
kad ulaziš u UK ima da popuniš kartonče sa gomilom podataka, ko si, šta di, odakle si, kućeš, štaš tamo, itd. itd..
immigration control it is called..
e, al ako platiš 70 funti godišnje onda to ne moraš da radiš..
ako imaš 70 fakin funti onda nema veze ni ko si ni ša si ni kućeš ni štaš tamo.. radi šta oćeš.. i


Ovo me je zainteresovlao pa sam izguglao više o tome i izgleda da si ipak malo iskarikirala, jer prilikom aplikacije za taj program, koji košta 70 funti ali ne važi na svim aerodromima, moraš da daš gomilu podataka takođe. Nakon toga immigration radi "background checks" (šta god to bilo) i obaveštava te da li ti je aplikacija uspešna ili nije. Mogu i da te odbiju; a u svakom slučaju nije baš da ne znaju gde ćeš i šta ćeš.
tadejus tadejus 10:51 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tetris

Ovo me je zainteresovlao pa sam izguglao više o tome i izgleda da si ipak malo iskarikirala, jer prilikom aplikacije za taj program, koji košta 70 funti ali ne važi na svim aerodromima, moraš da daš gomilu podataka takođe. Nakon toga immigration radi "background checks" (šta god to bilo) i obaveštava te da li ti je aplikacija uspešna ili nije. Mogu i da te odbiju; a u svakom slučaju nije baš da ne znaju gde ćeš i šta ćeš.


pa nisam uopšte..
ti si gomilu podataka dao kad si prvi put došao, bilo kao azilant, sa vizom ove ili one vrste..
poenta immigration control-e je da svaki put kad hoćeš ponovo da dođeš on te natjera da gomilu podataka ponovo daš..
i sve ih registruje..
pa bi te to navelo na zaključak da nešto korisno s tom gomilom podataka rade..
ali jok..
ako platiš 70 funti onda tu gomilu podataka ne moaš da im daješ.. a jel, neko ko nešto krije, pa on će prvi da plati tih 70.. i obesmisli onu gomilu službenika, gomilu podataka, kilometre redova..
pa moraš jednom da staneš u taj red pa da ti postane jasan besmisao te mogućnosti kupovine izbjegavanja immigration control-a..
baš nimalo karikirala nisam..
alselone alselone 11:00 02.08.2017

Re: magareća arogancija

to radiš kod boarding-a, ne kod check-in-a..
check-

Prilikom cekina za usa let ostavljas podatke p vizi.
tadejus tadejus 11:01 02.08.2017

Re: magareća arogancija

alselone
to radiš kod boarding-a, ne kod check-in-a..
check-

Prilikom cekina za usa let ostavljas podatke p vizi.


pa da ali radiš opet kod boarding-a, nije da im je to potrebno samo ybog vize.. ne pije mi vode ni ta teorija da kao zemlje traže podatke unaprijed..
koji će im..
ionako im ide ko kud hoće, što je crnji kriminalac to lakše prolazi..
prije mi pije vode da avio kompanije autsorsuju organizaciju na putnike..
alselone alselone 11:05 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Ma da. Jasno je da to oni rade zbog kurvanja sa overbookingom. Samo kazem koja je tacna procedura.
tetris tetris 11:25 02.08.2017

Re: magareća arogancija

ako platiš 70 funti onda tu gomilu podataka ne moaš da im daješ.. a jel, neko ko nešto krije, pa on će prvi da plati tih 70.. i obesmisli onu gomilu službenika, gomilu podataka, kilometre redova..


Karikiraš opet. 70 funti košta i traje godinu dana. Immigration radi "background checks" tako da baš i ne izbegavaš immigration control. Ta opcija ti daje mogućnost da koristiš UK/EU redove (putnici iz UK ili EU ne popunjavaju landing card) ili automatska vrata, ako imaš ePassport koja opet upoređuju podatke iz pasoša sa tvojim licem i/ili otiscima prstiju. Što je najvažnije, mogućnost da plate 70 funti imaju putnici iz svega 20-ak zemalja. Ja iz Srbije, sa srpskim pasošem, nemam tu mogućnost; ako je verovati zvaničnom sajtu UK (www.gov.uk).

cane cane 11:39 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Ono kad je um zatvoren za nove informacije.

Proveravanje vize putnika je obavezno pre ukrcavanja u avion, jer će u slučaju da putnik nema važeću vizu on biti vraćen nazad o trošku kompanije koja ga je dovezla, uz plaćanje visoke kazne (od strane kompanije).


really?...

i kakve to veze ima sa checkinom?

tadejus tadejus 11:40 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tetris

Karikiraš opet. 70 funti košta i traje godinu dana. Immigration radi "background checks" tako da baš i ne izbegavaš immigration control. Ta opcija ti daje mogućnost da koristiš UK/EU redove (putnici iz UK ili EU ne popunjavaju landing card) ili automatska vrata, ako imaš ePassport koja opet upoređuju podatke iz pasoša sa tvojim licem i/ili otiscima prstiju. Što je najvažnije, mogućnost da plate 70 funti imaju putnici iz svega 20-ak zemalja. Ja iz Srbije, sa srpskim pasošem, nemam tu mogućnost; ako je verovati zvaničnom sajtu UK (www.gov.uk).



aman, šta tačno karikiram..
koji tebi dio toga nije jasan?
standardna immigration control podrazumijeva da svaki put kad dolaziš moaš da im istreseš gomilu podataka o adresi, zaposlenju, rođenju, kurcu, palcu, sve im to lijepo i popuniš u formular pa onda baciš čeku da im to lično ponoviš (i oni to kao prekucaju u datoteku)..
svaki put kad dolaziš..
e al ako platiš onda ne moraš..
pri tom je 70 funti smiješna cifra u UK..
pa se normalan čovjek ne može a ne zapitati a dobro što me zajebavate da vam to sve svaki put ponavljam kad vam očito i ne treba..
šta je tebi sad tačno karikatura ne razumijem..
činjenica da ti 70 funti ne dozvoljava da uđeš bez pasoša?
aman, pa nije immigration control samo provjera pasoša.. dal je to nejasno?
naravno da moraš pokazati pasoš u svakoj varijanti..
ali ne moraš bacati čeku i popunjavati besmislene podatke (u mom slučaju za 5 duša) kad to nikome ne treba..
e ta čeka i ti formulari košaju 70 funti, al za neke.. koji isto stoje i popunjavaju ako im niko nije rekao za 70 funti, ili ne daju (što pozdravljam)..
cane cane 11:41 02.08.2017

Re: magareća arogancija

to radiš kod boarding-a, ne kod check-in-a..




check-in možda avio kompaniji umanjuje haos koji naprave overbooking-om, što jeste malo debilno, kad dragi putnici, ne možemo mi baš da vodimo računa kome smo šta prodali pa dajte se organizujte da nam pripomognete..


samo ko garantuje kompaniji da ce se checkirani putnici zaista pojaviti na letu? pogotovo sleazy jetu koji kao sto pomenuh nudi cekiranje 30 dana unapred.


tyson tyson 11:41 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tadejus
tyson
ma da, vazi...

Ono kad je um zatvoren za nove informacije.

Proveravanje vize putnika je obavezno pre ukrcavanja u avion, jer će u slučaju da putnik nema važeću vizu on biti vraćen nazad o trošku kompanije koja ga je dovezla, uz plaćanje visoke kazne (od strane kompanije).




to radiš kod boarding-a, ne kod check-in-a.

Ne, već na check-inu. Pri boardingu jednostavno nema vremena za tu vrstu kontrole, već se eventualno proverava da li ime u pasošu odgovara imenu na boarding karti, a često ni to već samo da li je boarding karta odgovarajuća (t.j. za odgovarajući let).

Viza u pasošu se po pravilu proverava pri check-inu. Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).



tyson tyson 11:43 02.08.2017

Re: magareća arogancija

cane
Ono kad je um zatvoren za nove informacije.

Proveravanje vize putnika je obavezno pre ukrcavanja u avion, jer će u slučaju da putnik nema važeću vizu on biti vraćen nazad o trošku kompanije koja ga je dovezla, uz plaćanje visoke kazne (od strane kompanije).


really?...

i kakve to veze ima sa checkinom?


Ima veze utoliko što se radi pri check-inu.


tadejus tadejus 11:45 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tyson

Ne, već na check-inu. Pri boardingu jednostavno nema vremena za tu vrstu kontrole, već se eventualno proverava da li ime u pasošu odgovara imenu na boarding karti, a često ni to već samo da li je boarding karta odgovarajuća (t.j. za odgovarajući let).

Viza u pasošu se po pravilu proverava pri check-inu. Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).


aj brate ne pričaj svašta..
u većini (ogromnoj ja bih rekla) slučajeva za vizu te ne pitaju kad se čekiraš online..
ako ne provjere na bordingu neće ni provjeriti dok ne dođeš na odredište..
ergo check-in ne služi provjeri viza
cane cane 12:12 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Ima veze utoliko što se radi pri check-inu.


pa cak i da se radi pri checkinu - zasto?

zasto prilikom checkina a ne pri kupovini karte (and pls spare me objasnjenja da vize ne mogu da se dobiju bez kupljene karte...).




EDIT: sad tek vidim


Viza u pasošu se po pravilu proverava pri check-inu. Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).


kako? attachujes skeniranu stranu iz pasosa?
tetris tetris 12:32 02.08.2017

Re: magareća arogancija

što me zajebavate da vam to sve svaki put ponavljam kad vam očito i ne treba..


Da li im treba ili ne, ja ne znam.

Ono gde ti karikiraš je kad predstavljaš tu opciju kao da te 70 funti oslobađa od immigration kontrol. Ona te oslobađa da svaki put popunjavaš landing card (osim prvog puta kad ulaziš u zemlju čak i kad si platila 70 funti), ali samo u trajanju od godinu dana. Da bi dobila i tu godinu oslobađanja popunjavanja landing card ti moraš da se prijaviš, daš gomilu podata, i čekaš 5 do 10 dana na odgovor tokom kojih oni rade background check. Taj background check ne znamo šta je. Možda iskopaju gomilu informacija koju immigration control na šalteru prilikom ulaska u zemlju ne može. U svakom slučaju mogu i da te odbiju i traže da svaki put popunjavaš landing card. Nakon godinu dana, moraš da apliciraš za produženje, i platiš 50 funti, kada možda ponovo rade background check.

Međutim, tvoje glavno karikiranje, pojačano isčuđavanjem "što im svako malo neka budala izbode ljude na ulici" i povezivanjem toga sa kupovinom oslobađanja od immigration control za 70 funti, što je smešna cifra u UK, je u tome da uporno predstavljaš da to može da kupi ko hoće i kad hoće.

Da li ti možeš da kupiš? Ako imaš srpski pasoš, odgovor je ne. Da li neko iz Sirije, Avganistana, Pakistana, itd. može da kupi? Odgovor je isti, ne može. Da li može bilo ko iz Afrike da kupi, sa Bliskog stoka (osim iz Izraela)?...

Mogu putnici iz 26 zemalja, većinom iz Severne i Južne Amerike.

Procedura je krajnje detaljno, jednostavnim jezikom, opisana ovde, pa ti i dalje tvrdi kako je dovoljno samo da platiš i da teraš.
tadejus tadejus 12:41 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tetris
što me zajebavate da vam to sve svaki put ponavljam kad vam očito i ne treba..


Da li im treba ili ne, ja ne znam.

Ono gde ti karikiraš je kad predstavljaš tu opciju kao da te 70 funti oslobađa od immigration kontrol. Ona te oslobađa da svaki put popunjavaš landing card (osim prvog puta kad ulaziš u zemlju čak i kad si platila 70 funti), ali samo u trajanju od godinu dana. Da bi dobila i tu godinu oslobađanja popunjavanja landing card ti moraš da se prijaviš, daš gomilu podata, i čekaš 5 do 10 dana na odgovor tokom kojih oni rade background check. Taj background check ne znamo šta je. Možda iskopaju gomilu informacija koju immigration control na šalteru prilikom ulaska u zemlju ne može. U svakom slučaju mogu i da te odbiju i traže da svaki put popunjavaš landing card. Nakon godinu dana, moraš da apliciraš za produženje, i platiš 50 funti, kada možda ponovo rade background check.

Međutim, tvoje glavno karikiranje, pojačano isčuđavanjem "što im svako malo neka budala izbode ljude na ulici" i povezivanjem toga sa kupovinom oslobađanja od immigration control za 70 funti, što je smešna cifra u UK, je u tome da uporno predstavljaš da to može da kupi ko hoće i kad hoće.

Da li ti možeš da kupiš? Ako imaš srpski pasoš, odgovor je ne. Da li neko iz Sirije, Avganistana, Pakistana, itd. može da kupi? Odgovor je isti, ne može. Da li može bilo ko iz Afrike da kupi, sa Bliskog stoka (osim iz Izraela)?...

Mogu putnici iz 26 zemalja, većinom iz Severne i Južne Amerike.

Procedura je krajnje detaljno, jednostavnim jezikom, opisana ovde, pa ti i dalje tvrdi kako je dovoljno samo da platiš i da teraš.


ajde priznaj da nisi nikad dolazio u UK..
al bi naširoko da raspravljaš jer imaš internet..
dakle immigration control je procedura koja se prolazi na ulasku u UK..
procudura dobijanja vize (takođe poduža) ne spada pod immigration control..
dakle kad platiš 70 funti ti izbjegavaš immigration control i ostaje ti samo passport check (koji možeš da obaviš na mašini)..
ako bi sabrala sve stanovnike zemalja koje imaju pravo na to bilo bi to jedno milijardu ljudi, pravo ima i fakin Honduras i pride Nikaragva..
dakle, sine, nema smisla ulaziti u duge rasprave oboružan google pretragama i extrodinary common sense-om..
stvari često uopšte nisu common sensične..
nego ištu malo isksutva..
kao npr. jednog fakin prolaska kroz pomenuti immigration control i shvatanja šta on jeste a šta nije..
e ne znam sad jasno li je šta sam htjela kasti (i nisam karikirala)?
tetris tetris 12:41 02.08.2017

Re: magareća arogancija

zasto prilikom checkina a ne pri kupovini karte (and pls spare me objasnjenja da vize ne mogu da se dobiju bez kupljene karte...)

Kupovina karte pre apliciranja za vizu ne mora da ima bilo kakve veze sa mogućnošću dobijanja vize. Zašto bi neko uslovljavao kupovinu karte sa posedovanjem odgovarajuće vize. Baš briga avio kompaniju prilikom prodaje karte da li ćeš ti obezbediti vizu ili nećeš. Ako je ne obezbediš, nećeš se ukrcati u avion, a pare za kartu si već dao.
tyson tyson 13:03 02.08.2017

Re: magareća arogancija

cane
Ima veze utoliko što se radi pri check-inu.


pa cak i da se radi pri checkinu - zasto?

zasto prilikom checkina a ne pri kupovini karte

Otkud ja znam?
Nisam se bavio tom problematikom.
Samo navodim svoje, pa recimo zamašno, skorašnje iskustvo sa pregledanjem vize prilikom putovanja avionom.
U takoreći 100% slučajeva to se radilo pri check-inu, na aerodromu, od strane živih ljudi.
On-line check-in sam slabo do sada koristio, kao i one automate na aerodromima.

Viza u pasošu se po pravilu proverava pri check-inu. Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).

kako? attachujes skeniranu stranu iz pasosa?

Vidi gore.


tyson tyson 13:06 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tadejus
tyson

Ne, već na check-inu. Pri boardingu jednostavno nema vremena za tu vrstu kontrole, već se eventualno proverava da li ime u pasošu odgovara imenu na boarding karti, a često ni to već samo da li je boarding karta odgovarajuća (t.j. za odgovarajući let).

Viza u pasošu se po pravilu proverava pri check-inu. Sve ostalo su izuzetci (a događaju se).


aj brate ne pričaj svašta..

Navodim sopstvena iskustva sa desetina letova u proteklih nekoliko godina, dakle ne možeš mi reći da "pričam svašta".

I govorim o procedurama na aerodromima, a ne on-line gde se viza koliko znam ne proverava.

u većini (ogromnoj ja bih rekla) slučajeva za vizu te ne pitaju kad se čekiraš online..
ako ne provjere na bordingu neće ni provjeriti dok ne dođeš na odredište..
ergo check-in ne služi provjeri viza

Pa OK, objasniću onda onim službenicima na aerodromima koji mi traže vizu u pasošu pri check-inu da ne treba to da proveravaju. Budale, a do sada su takoreći svi to radili.


tadejus tadejus 13:12 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tyson

Pa OK, objasniću onda onim službenicima na aerodromima koji mi traže vizu u pasošu pri check-inu da ne treba to da proveravaju. Budale, a do sada su takoreći svi to radili.


pa nisu oni budale, njih za to plate..
mi smo budale jer mi plaćamo i onda nas uporno zajebavaju procedurama koje su čisto traćenje vremena..
kud ćeš boljeg primjera od tog obaveznog provjeravanja vize.. koje nije obavezno ako se čekiraš online..
i na koliko nas samo mjesta zajebavaju takvim kretenoidnim prikupljanjem podataka koji im zapravo i ne trebaju..
tetris tetris 13:16 02.08.2017

Re: magareća arogancija

ajde priznaj da nisi nikad dolazio u UK..

Tebi da se ispovedam, hahahaha.

Hipotetički, ako bih imao jedan UK border agency pečat, da li bi me to kvalifikovalo za raspravu. Ili ako bih kojim slučajem imao više pečata od tebe... možda bih bio preiskusan.

U svakom slučaju, ti, ako imaš srpski pasoš, ne možeš da platiš, pa sve i da ostalih 6 milijardi stanovnika zemlje može (a ne može zbog nekoliko ograničenja: starost, broj ulazaka u poslednjih godinu dana, itd.), nevezano iz kojih Nikaragvi i Hondurasa dolaze.

tadejus tadejus 13:19 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tetris
da li bi me to kvalifikovalo za raspravu. Ili ako bih kojim slučajem imao više pečata od tebe...


kvalifikovalo bi te već razumijevanje šta je immigration control u UK..
to bi vjerovatno bilo dovoljno da se ne upuštamo u kilometarsko natezanje..
al ako je sada jasno bar nije bilo potpuno besmisleno..
tetris tetris 13:32 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Prilikom cekina za usa let ostavljas podatke p vizi.


Da li to važi i za online check in?
alselone alselone 13:47 02.08.2017

Re: magareća arogancija

provjeravanja vize.. koje nije obavezno ako se čekiraš online..

Kako sad nije? Napisao sam vec jednom gore da jeste. Kada pokusas da uradis web check in, softver te pita kako ulazis, imas opcije zeleni karton, viza itd. Moras nesto da izabere. Kada nesto izaberes pita te za serijski broj. Sumnjam da te pita 'nako i da ga ne proveri preko nekog servisa.
Lionsgate Lionsgate 14:47 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Sine, koja rasprava o vizama, sve strucnjaci
Priznajem da nemam pojma o tome, ja uvek putujem sa dva pasosa i vec vise od 15 godina nisam vadio nikakve vize. Jedino ponekad imam problem sa nasim pandurima na granici jer naletis na nekog drkosa koji gleda srpski pasos i pita gde sam bio jer nemam nikakve pecate sem srpskih unutra.
princi princi 17:07 02.08.2017

Re: magareća arogancija

tyson
ma da, vazi...

Ono kad je um zatvoren za nove informacije.

Proveravanje vize putnika je obavezno pre ukrcavanja u avion, jer će u slučaju da putnik nema važeću vizu on biti vraćen nazad o trošku kompanije koja ga je dovezla, uz plaćanje visoke kazne (od strane kompanije).



Ovo je od reči do reči tačno, i to ne samo za UK, nego i za Kanadu (skoro su uveli sistem sličan US ESTA) i za US i za Australiju. To kažem kao vlasnik dva, uskoro tri pasoša.
cane cane 18:18 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Otkud ja znam?
Nisam se bavio tom problematikom.
Samo navodim svoje, pa recimo zamašno, skorašnje iskustvo sa pregledanjem vize prilikom putovanja avionom.
U takoreći 100% slučajeva to se radilo pri check-inu, na aerodromu, od strane živih ljudi.
On-line check-in sam slabo do sada koristio, kao i one automate na aerodromima.


pa o 'online checkin' pricamo od prvog vagona. sta se desava na aerodromu kad ti vec fizicki stignes do njega, da li se to zove cekin, begidzdrop, stampanje boarding karte ili provera vize je sasvim deseta tema.

ja samo kazem da NE vidim ni jedan razlog zasto je potreban online checkin posle online kupovine karte. sem da bi nas zajebavali.



alselone alselone 18:22 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Da li to važi i za online check in?


Koliko je samo ovo tipicna rasprava na blogu. Svi znaju a niko nije radio.

Svi su ili putovali u zemlje gde ne treba viza sa srpskim pasosem, ili u zemlje gde treba ali sa drugim pasosem, gde ponovo ne treba.

Prilikom web check in-a potrebna je informacija o vizi ili nekom drugom dokumentu koji dozvoljava ulazak. Postoji izbor tipa dokumenta i postoji document number polje.

Ne mogu sad da pristupim, naravno, ali sam malo guglnuo.

alselone alselone 18:24 02.08.2017

Re: magareća arogancija

online checkin posle online kupovine karte. sem da bi nas zajebavali.


Zamisli kupis kartu za voz i potrebno je da ih nazoves dan pred put i kazes - zaista zelim da putujem, nisam se zajebavao kada sam kupovao kartu.
cane cane 18:35 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Kako sad nije? Napisao sam vec jednom gore da jeste. Kada pokusas da uradis web check in, softver te pita kako ulazis, imas opcije zeleni karton, viza itd. Moras nesto da izabere. Kada nesto izaberes pita te za serijski broj. Sumnjam da te pita 'nako i da ga ne proveri preko nekog servisa.


ma sve to stoji alse ali to sigurno nije primarna svrha online checkina... a i da jeste, sve to moze da se obavi uz kupovinu karte.
cane cane 18:36 02.08.2017

Re: magareća arogancija

Zamisli kupis kartu za voz i potrebno je da ih nazoves dan pred put i kazes - zaista zelim da putujem, nisam se zajebavao kada sam kupovao kartu.


exactly
alselone alselone 18:41 02.08.2017

Re: magareća arogancija

a i da jeste, sve to moze da se obavi uz kupovinu karte.


Ne bih da smaram, ali pitanje je da li sme. Visa broj i detalji su sigurno sigurnosno osetljivi podaci a karta moze da se kupi i preko posrednika.

Ali pazi, ja potpuno razumem sta ti pricas i saglasan sam, razumem zasto to oni rade, rade jer se kurvaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana