Društvo| Planeta| Sport| Zdravlje| Život

Na drugi pogled...

jedi-knight RSS / 08.08.2017. u 16:25

 20616790_10212066029904380_7736874290479522965_o.jpg?oh=55e847e5b0f914fb7f9691ceaf6315f3&oe=5A2F324B

...ništa nije sporno. 

Pre petnaestak godina, bio sam na seminaru koji je držao Kanađanin, Čarli Frencis, jedan od najboljih trenera koji su hodali ovom planetom. Pomenuću samo 32 svetskih rekorda u sprinterskim disciplinama, 8 medalja na Olimpijskim igrama u Los Andjelesu itd.

 

U to vreme, bio je već doživotno suspendovan zbog korišćenja nedozvoljenih supstanci u trenažnom procesu, a najčuveniji slučaj svakako je bio slučaj Bena Džonsona i kasnije Merion Džons i Tima Montgomerija. Nije mogao da radi u atletici, ali je radio kao personalni trener mnogim NBA, NFL, ali i fudbalskim zvezdama. 

Iako je seminar bio izvanredan: Čarli je pokazao duboko poznavanje neurofiziologije, molekularne biologije, biomehanike, ali i trenerske veštine da ta znanja pretoči u ono što zovemo sportskom performansom, veliki broj pitanja bio je upravo vezan za doping skandale, te za serije suđenja u vezi sa tim.

Na seminaru bila je prezentovana i njegova knjiga "Doručak šampiona", gde je do detalja objasnio šta je, kako i koliko koristio u treningu svojih sprintera. Poznato je njegovo svedočenje na sudu gde je rekao da je nemoguće dostići vrhunski sprinterski nivo bez korišćenja anaboličkih steroida, te je poroti sve do detalja objasnio, ne iz razloga kajanja, već iz razloga, kako nam je rekao, da kolegama pokaže kako je postizao daleko bolje rezultate "sa osam puta manjim dozama" nego što je to uobičajena praksa.

Drugim rečima, u vrhunskom sprintu "nevinih" nema. 

 

Ovih dana svedoci smo razapinjanja na krst američkog sprintera Džastina Getlina koji je postao prvak sveta na 100m pobedivši ( konačno ) u finalu Usaina Bolta. Pokušaću da na objektivan način predstavim problem dopingovanja u vrhunskom sportu, pre svega u atletici. 

Da, dva puta je bio uhvaćen na doping testu, Bolt nije ni jednom.

Ni Karl Luis nije uhvaćen, Ben Džonson jeste.

Da li je lopov onaj koji krade ili samo onaj koga uhvate?  Da li je Getlin "loš momak" koji mora da istrpi zvižduke i novinsko blaćenje i tako plati cenu poraza svetskog idola za koja se smatra da je čist. Naravno da je čist, jer nije uhvaćen. A svako je nevin dok se ne dokaže da je kriv.

Treba li objašnjavati da je Getlin pod radarom WADA svih ovih godina nakon isteka suspenzije. Treba li objašnjavati da je dejstvo supstanci zbog kojih je "pao" odavno prestalo. Treba li objašnjavati da je i nakon ove trke bila doping kontrola.

Jednom lopov, uvek lopov, reče lopov gledajući kako hvataju lopova.

Jer nevinih nema. Hemija je čudna nauka. I dijamant i grafit su ugljenik. 

Od 1980. godine, svetska antidoping agencija ( WADA - World anti - doping agency ) vodi urednu evidenciju uhvaćenih i kažnjenih sportista. Kazne se kreću u rasponu od "Public warning" do "Life ban". Najčešće su vremenske kazne do dve godine uz oduzimanje rekorda i medalja. Skoro da nema nacije koja nema svog predstavnika na ovoj listi, a pojedini medijski eksponirani slučajevi, kao što je zabrana učešća ruskim atletičarima od 2015. godine, dobra su prilika za manipulacije teoretičara zavere u svetlu globalne političke situacije i odnosa između velikih sila.

Istina je da nevinih nema. 

Najviše atletičara sa doživotnom zabranom takmičenja je upravo iz USA. 

Da li postoji manipulacija? Moguće. 

Lista nedozvoljenih supstanci je javna, a svaki vešt hemičar može da neznatnom promenom hemijske strukture utiče na nemogućnost njenog otkrivanja na doping testu. 

Postoji i medicinski opravdano korišćenje nedozvoljenih sredstava, što je takođe svojevrsna manipulacija, jer je veoma sumnjivo da vrhunski sportisti imaju, na primer, dijagnozu astme, te uzimaju redovno lekove koji su na listi nedozvoljenih supstanci. Ponekad se preigraju, pa ne dostave potrebnu dokumentaciju na vreme, kao Marija Šarapova na primer. Ona je, čak, priznala da je taj lek uzimala redovno dok i nije bio na listi nedozvoljenih supstanci, te se zbog toga zbunila. 

Da. Nevinih nema.

WADA je ozbiljna organizacija koja ima veoma veliki integritet i uticaj i koja veoma temeljno i praktično neprekidno prati sportiste. To nije nevladina organizacija koju finansiraju privatne korporacije, već intervladina organizacija koju finansiraju Olimpijske regije: Evropa 47%, Amerike 29%, Azija 20%, Okeanija 2.5%, Afrika 0.5%.

U svakom trenutku imaju prava da uzmu uzorak, a ukoliko sportista odbije, takođe se smatra dopingovanim te dobija zabranu. Imali smo, nedavno, takav slučaj sa Viktorom Troickim. Osećao se slabo, po sopstvenim rečima i rečima doktorke zadužene za uzimanje uzorka krvi, te uzorak nije dat, a propratno pismo o razlozima nedavanja uzorka dostavio je agenciji. Nije pomoglo. Odslužio je 18 meseci kazne.

Postoje slučajevi i kada čitava država stane iza svojih sportista, kao što je to bio slučaj sa Španijom pre  nekoliko godina i afere Puerto. Javna je tajna da je Madrid izgubio Olimpijske igre 2020. godine, baš zbog uništavanja dokaza. 

Istočnu Nemačku neću ni pominjati, kao i mnoge druge zemlje bivšeg "istočnog bloka" koje su sopstvenu emancipaciju kao i emancipaciju ideologije promovisale preko zlatnih medalja na najvećim takmičenjima. Vrhunski sport bio je državni projekat u mnogim zemljama.

Za svojevrsni "državni projekat" smatra se i nedavni slučaj ruskih atletičara gde je WADA u svom izveštaju iznela da je država finansirala, sprovodila, ali i prikrivala dopingovanje svojih sportista. 

Kako to komentarisati? Da li u kontekstu geopolitičke situacije, nebeske pravde, demonstracije sile ili nečeg trećeg, ne znam. Da li su, možda zaista krivi? Da li je čitava ujdurma oko nastupa ruskih atletičara pod nazivom "neutralni" deo nekog šireg konteksta koji mogu da dokuče samo retki, kojima ja svakako ne pripadam.

Znam samo da je doping nemoguće u potpunosti iskoreniti, kao ni kompjuterske viruse. Uvek će "haker", u ovom slučaju "hemijski haker" biti korak ispred "antivirus programa", odnosno liste nedozvoljenih supstanci.

Ali nije reč o tome. Nema to veze sa dozvoljenim i nedozvoljenim supstancama.  Reč je o nečemu duboko ljudskom, nečemu kodiranom u genima svakoga od nas.

Reč je o trenutku pobede.




Komentari (145)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 16:33 08.08.2017

Uzorci

To što nešto nije moguće otkriti danas (recimo vještu hemijsku manipulaciju) ne znači da neće moći biti otkriveno za 10 godina.

Koliko dugo WADA čuva uzorke?
Koliko dugo sportista mora po tom osnovu da strepi?
jedi-knight jedi-knight 16:39 08.08.2017

Re: Uzorci

Cuvaju se uzorci jos sa OI 2008 i 2012.
LINK
aureus aureus 16:51 08.08.2017

Re: Uzorci

jedi-knight
Cuvaju se uzorci jos sa OI 2008 i 2012.
LINK

I koliko vidim, hvataju ih na ponovnom testiranju.

Ima li primjera da su nekome oduzimane medalje posle iks godina ne na osnovu testova već na osnovu svjedočenja, recimo, ljekara?
jedi-knight jedi-knight 16:53 08.08.2017

Re: Uzorci

Ima li primjera da su nekome oduzimane medalje posle iks godina ne na osnovu testova već na osnovu svjedočenja, recimo, ljekara?


To ne znam. Nesto sam nacuo, ali nisam siguran.

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:55 08.08.2017

Re: Uzorci

Ima li primjera da su nekome oduzimane medalje posle iks godina ne na osnovu testova već na osnovu svjedočenja, recimo, ljekara?


Nije atletika, ali koliko mi je poznato Lance Armstrong je na osnovu svedočenja Floyda Landisa, a kasnije i ostalih drugih lica, ostao bez svih osvojenih Trka kroz Frnacusku. I mislim da nije pao ni na jednom doping testu.
blogov_kolac blogov_kolac 19:26 08.08.2017

Re: Uzorci

aureus
jedi-knight
Cuvaju se uzorci jos sa OI 2008 i 2012.
LINK

I koliko vidim, hvataju ih na ponovnom testiranju.

Ima li primjera da su nekome oduzimane medalje posle iks godina ne na osnovu testova već na osnovu svjedočenja, recimo, ljekara?

Na zalost, sa ovom praksom se pocelo tek u Pekingu da se zamrznuti uzorci cuvaju (sa akcentom na osvajace medalja) jos dva olimpijska ciklusa unapred, i pred sledece dve olimpijade ponovo analiziraju, za slucaj da je doping koriscen na nacin koji je isao ispred svoga vremena, tj njegovog otkrivanja od strane antidoping labaratorija. Smatralo se da je to toliko uteralo strah u kosti eventualnim pociniocima, da su olimpijade u Pekingu i Londonu bile "najcistije" sa svega 1-2 oduzetih medalja tokom samih takmicenja. Izmedju Londona i Rija dogodila su se dva najveca dobro dokumentovana doping skandala vezana za sistematsko i organizovano koriscenje dopinga u sportu, u biciklizmu, odnosno u Rusiji, pa su se antidoping labaratorije bolje pripremile i imale jasniju svest kako i sta da traze. Pa kada su par meseci pred Rio radjena nova re-testiranja, masovno su poceli da se pojavljuju kosturi iz ormana. Ne znam koliko je tacno novih slucajeva tako retroaktivno otkriveno, ali sto se tice naknadno oduzetih medalja, red velicine je negde oko 20 iz Pekinga, a oko 15 iz Londona (gde ce verovatno jos neko dolijati prilikom sledeceg talasa re-testiranja 2020). Zanimljivo, ali ne i iznenadjujuce je da je oko polovina svih tih novoupecanih dolazila iz Rusije, a bas poprilicna vecina iz one nesudjene Evroazijske Unije (RUS+UKR+BLR+KAZ+ARM) koja danas i nije novi-SSSR kako se tih 2008-12 godina cinilo da ce biti.

U Riju je jedno 5 medalja (tj vise nego u Pekingu i Londonu zajedno) suspendovano jos tokom takmicenja, a zanimljivo ce biti koliko ce retroaktivnih slucajeva biti pronadjeno do 2024, jer su tu po prvi put i oni uvereni u svoju superiornost u odnosu na antidoping testove bili zastraseni da mogu biti raskrinkani nekada u buducnosti, s obzirom na opisana naknadna iskustva sa Pekingom i Londonom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:40 08.08.2017

*

komentator na Eurosportu je nakon poraza Jamajke i u ženskom sprintu, izneo toliku količinu nebuloza i teorija zavere i bio je to izliv neke unutrašnje frustracije u direktnom tv prenosu. Mislim, i Bolt je izgubio titulu u štafeti s obzirom da se ispostavilo kako je Nesta Carter pao na doping testu na OI u Pekingu. I Asafa Pauel, takođe, pao na doping testu. Imaju i vrhunski sprinteri sa Jamajke iste probleme sa dopingom, kao i USA, kao i Rusija usotalom, ali to svakako ne umanjuje način i borbu koju je pružio Getlin protiv sebe, pre svega. Treba doći od dna do vrha i to u njegovim godinama, pa makar mu strujala tona droge kroz vene.
princi princi 16:42 08.08.2017

Ništa od ovoga što si pomenuo nije sporno.

Meni je jedino truba što jedno merilo imaju prema Gatlinu, a drugo prema Rujama. Mislim, da se ne lažemo, i Gatlin je deo državnog programa, i Mo Farrah je deo državnog programa, nema tu naivnih ni nevnih. Ne što nešto volim Ruje, nego što mi se ne čini fer da sad tu Coe određuje ko može sa zastavom a ko ne.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:48 08.08.2017

Re: Ništa od ovoga što si pomenuo nije sporno.

i meni je truba sa Rusima, ali s druge strane Getlin i sa kompletnom istorijom dopinga, sa lošim imidžom koji ume da nosi (i u tridesetpetoj godini) , izgledao je kao Mister T kada je razbio Rokija:)
princi princi 17:05 08.08.2017

Re: Ništa od ovoga što si pomenuo nije sporno.

Ne, da se ne lažemo, atletika kao i svi međunarodni sportovi su 100% politika. Taj rivalitet Jamaica-USA u sprintu, na primer, je totalno, ali totalno politički. Mislim, za većinu sveta to je simbolični sukob prvog i trećeg sveta, i svaka pobeda Jamajke se doživljava kao vrsta simboličkog dokaza tog velikog catch upa, kao dokaz da USA i prvi svet nisu nepobedivi, da su te granice sve fuzzier. E, sad, Englezi su tu malo u specifičnoj situaciji jer oni na Jamajku gledaju kao na svoji dominion, a i dodatno ne vole Amere, jer bi pre sebe da vide kao predvodnike "slobodnog sveta". Kao i fudbal, uostalom. Čitav indijski podkontinent na svetskom prvenstvu navija ili za Argentinu ili za Brazil s tim što tu ulogu USA preuzima Nemačka.

Hoću da kažem, svestan sam ja da je to sve politika, ali me nervira ta ogoljenost koju nam nameću. Što ne ostave malo mesta i mašti da odradi posao?
jedi-knight jedi-knight 17:30 08.08.2017

Re: Ništa od ovoga što si pomenuo nije sporno.

Ne, da se ne lažemo, atletika kao i svi međunarodni sportovi su 100% politika.


Slazem se, ali to mi je i logicno. Najveca svetska pozornica, reklamni pano za poruke, javne i skrivene, najdaljeg dometa.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:13 08.08.2017

Hemija na delu?



Инче, занимљиво ми је да Асафа Пауел овде достигне максимум колико брзо може да мрда ногицама, Болт не. Болт је изузетно висок, мислим нетипично за спринташе?
jedi-knight jedi-knight 17:21 08.08.2017

Re: Hemija na delu?

Болт је изузетно висок, мислим нетипично за спринташе?


197cm. Da, netipicno.
Bolt je najbrzi na osamdesetom metru, sto je takodje netipicno.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:25 08.08.2017

Re: Hemija na delu?

jedi-knight
Болт је изузетно висок, мислим нетипично за спринташе?


197cm. Da, netipicno.
Bolt je najbrzi na osamdesetom metru, sto je takodje netipicno.


45km/h je išao moj Tomos Automatic 3M!
jedi-knight jedi-knight 17:26 08.08.2017

Re: Hemija na delu?

45km/h je išao moj Tomos Automatic 3M!


Bez dopinga
g.radicevic g.radicevic 10:40 09.08.2017

Re: Hemija na delu?

Болт је изузетно висок, мислим нетипично за спринташе?

misliš sprintere
Bolt stazu od 100 m ''preleti'' u 41 korak, ostali 50-55 pa računaj koliko mu je manja frekvencija rada nogu. E sad tu je caka u motoričkim predispozicijama, što su one kao kod odraslog muškarca 20 cm nižeg. Doping daje eksplozivnost, kratkoročno podiže snagu, izdržljivost, a mama i tata ti daju motoriku.
I nije on jedini primer, i naš Bjelica sa svojih 209 ima motoriku igrača od 195 ili 190 (nisam siguran, davno sam pročitao podatak)

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:34 09.08.2017

Re: Hemija na delu?

mislim da je Giannis Antetokounmpo, kome je nadimak i Greek freak, atletsko čudo od čoveka i možda i bolji primer od Bjelice. Njegov dvokorak počinje van linije za tri poena i u samo deset koraka sposoban je da preleti čitav košarkaški teren. Ono što je još užasnije je da je on viši od Medžika Džonsona i pored toga daleko veći atleta i onog momenta kada je prešao na poziciju plejmejkera i kada je njegovo telo došlo do izražaja on je postao sila koju je nemoguće čuvati ukoliko je igrač niži od njega, s obzirom da njegova visina dolazai do izražaja, a ako ga čuva igrač koji je njegove visine, onda dolazi do izražaja njegova neverovatna motorika. Takođe, njegov skok šut je nemoguće blokirati s obzirom da pokušava da razvije način šutiranja kao Dirk Novicki sa korakom unazad u kojem njegov raspon ruku od 220cm dolazi do izražaja. Naravno, nije takav šuter kao Dirk, ali s obzirom da mu je tek 22 godine nezamislivo je koliko on može da postane dobar.

princi princi 11:43 09.08.2017

Re: Hemija na delu?

Auuu, dečko razbija. Pa još pravoslavac! Srce na mestu
docsumann docsumann 11:59 09.08.2017

Re: Hemija na delu?

a ovaj bi dječko mogao biti nova NFL zvijezda.
mnogo je brz i jak

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:20 09.08.2017

Re: Hemija na delu?

Nemam pojma, kada vidim da neko ode u Džeksonvil odmah mi postane žao s obzirom da niko neće videti njega kako igra i onda posle određenog vremena i on postane prosek. S druge strane Džeksonvil ima ozbiljne napadačke opcije, pogotovo tandem dva Alena:



samo se ispostavilo da je Bortles, Qb, mašina za presečene lopte:)
docsumann docsumann 16:43 09.08.2017

Re: Hemija na delu?


kažu da već pripremaju ofanzivnu liniju koja će ga podržavati.
(u to ime - mogu li Kaubojsi do kraja ove godine? stef, jedva čekam tvoj redovni pregled pred početak sezone )

i da se podsjetimo još jednog legendarno brzog NFL igrača (korner beka), toliko brzog da je naratotr u prilogu o njemu Karl Luis , lično

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:22 10.08.2017

Re: Hemija na delu?

u ne znam, Dalas ima problem sa Eliotom, mozda čak i ne bude igrao na pocetku sezone. A divizija im je pakao, tu svašta može da bude. Fila se nakrcala talentom, a Giantsi imaju moćnu odbranu. Pratim pred sezonu i lagano spremam tekst :))))
niccolo niccolo 17:32 08.08.2017

Ne znam za ovo

SP, ali
Da li je čitava ujdurma oko nastupa ruskih atletičara pod nazivom "neutralni" deo nekog šireg konteksta koji mogu da dokuče samo retki, kojima ja svakako ne pripadam.

koliko se sećam prva je tako nastupala Darija Klišina* uz objašnjenje da ona trenira u Americi valjda, pa nije ni učestvovala u tome, tako nešto.


* To me podseti da bih mogao da je zapratim na Instagramu
niccolo niccolo 20:14 09.08.2017

Re: Ne znam za ovo

Darija Klišina

Lepo sam vam rekao...
princi princi 17:49 08.08.2017

Malo o mehanici Boltovog trčanja

His right leg appears to strike the track with about 13 percent more peak force than his left leg. And with each stride, his left leg remains on the ground about 14 percent longer than his right leg.

Znači, vršna sila tokom kontakta desne noge sa podlogom je za oko sedminu veća od leve. Sam kontakt sa podlogom traje negde oko 100ms, a maksimalne sile su reda veličine 4kN-5KN, tj 400, 500kg.
jedi-knight jedi-knight 17:57 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

His right leg appears to strike the track with about 13 percent more peak force than his left leg. And with each stride, his left leg remains on the ground about 14 percent longer than his right leg.


Bolt vs Powel tokom postizanja svetskog rekorda

jedi-knight jedi-knight 17:58 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

jedi-knight
His right leg appears to strike the track with about 13 percent more peak force than his left leg. And with each stride, his left leg remains on the ground about 14 percent longer than his right leg.


Bolt vs Powel tokom postizanja svetskog rekorda...i ako moze neko da mi objasni kako da smanjim fotke :)


princi princi 18:16 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Mislim, ove sile koje se pominju, to je negde oko njegovih 5, skoro 6 težina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:17 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:25 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

His right leg appears to strike the track with about 13 percent more peak force than his left leg. And with each stride, his left leg remains on the ground about 14 percent longer than his right leg.

Богтемазо, каква диспропорција, али тело све то искомпензује, па не заноси улево током трчања ;-)
princi princi 18:27 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

jedi-knight
...

Samo ove sličke nisu ilustracija ovoga što govori NYT tekst, a to je hipoteza da je Bolt brz upravo zbog ove nesimetrije između desnog i levog "koraka", tj svojevrsnog "šepanja".

Druga impresivna stvar iz članka mi je "...each stride covered nine feet". Njegov "korak" je preko 2.7m.
jedi-knight jedi-knight 18:30 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Druga impresivna stvar iz članka mi je "...each stride covered nine feet". Njegov "korak" je preko 2.7m.


Nisu. Pokusavam da nadjem taj klip odakle su slicke.
Ako sam dobro zapamtio, ima frekvenciju koraka 4.59 u sekundi
princi princi 18:37 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Pazi, on celu stazu pređe u 36 koraka. Znači, 36 puta zvizne ovom silom od tih 5 do 6 sopstvenih težina, tokom tih 100ms. To je tih 4.5 koraka u sekundi i to je to što mu održava tu brzinu od 12m/s posle 4. sekunde. Navodno od 4. do poslednje sekunde mu je brzina konstantna (ubrzanje je 0, znači svi ti udari kompenziraju otpor vazduha).
princi princi 18:39 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Pišem, naravno, o vrhunskim izvedbama, ne onim revijama gde namerno usporava zadnje 2 sekunde.
princi princi 18:41 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Impresivno je i da skoro 550ms on provede u vazduhu, praktično leti.
docsumann docsumann 18:42 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

ubrzanje je 0, znači svi ti udari kompenziraju otpor vazduha


na toj brzini, oko 90% energije ide na savlađivanje otpora vazduha (koja je funkcija kvadrata brzine)
princi princi 18:44 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Pa dobro, sad, i nekog oblika tela (tu mu sigurno ne pomaže njegova masivna muskulatura).
princi princi 18:49 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Jbt 16G

Sprinters like Bolt land just behind the ball of the foot, which strikes the ground at an angle of about six degrees. His lower leg decelerates abruptly, absorbing 16 Gs of force.

princi princi 18:54 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Mislim, ovim uprosečavanjima čovek izgubi malo iz vida kolike su to trenutne sile i ubrzanja.
jedi-knight jedi-knight 18:56 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja
Jbt 16G

Sprinters like Bolt land just behind the ball of the foot, which strikes the ground at an angle of about six degrees. His lower leg decelerates abruptly, absorbing 16 Gs of force.


I sada bi neki dokoni fizicar mogao da izracuna kakve su promene na razlicitim strukturama na telu potrebne ( citaj adaptacija ) da se telo ne bi dezintegrisalo.
princi princi 18:59 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Tu su hrskavice i tetive posebno napregnute.

Edit: hoću reći, na tim skalama više ne pomažu te aproksimacije i pretpostavke o krutim telima, rotacijama, translacijama, mehanizmima, momentima inercije, tu je već ozbiljna igra sa konstitutivnim jednačinama za tkiva, mišiće, kosti, viskoelastičnošću, pa onda i fracture tj damage mechanics. Good luck sa onim ko to radi iz dokolice, :).
NNN NNN 22:59 08.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Pokusavam da nadjem taj klip odakle su slicke.


jedi-knight jedi-knight 07:54 09.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Edit: hoću reći, na tim skalama više ne pomažu te aproksimacije i pretpostavke o krutim telima, rotacijama, translacijama, mehanizmima, momentima inercije, tu je već ozbiljna igra sa konstitutivnim jednačinama za tkiva, mišiće, kosti, viskoelastičnošću, pa onda i fracture tj damage mechanics. Good luck sa onim ko to radi iz dokolice, :).


Zar to nije izazov?


maksa83 maksa83 10:27 09.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Izazov je, al nema veze sa medecinom nego čist applied engineering. Mnogo hard core matematike i programiranja koje sledi. Tj to će uraditi neki mašinac ili građevinac, a ne doktori.
docsumann docsumann 11:19 09.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja


kad se odbaci prazan hod i ono klasično američko pretjerivanje u sličnim emisijama, ovo je sasvim zanimljiv prilog o šampionima trčanja u nazad...korner bekovima u NFL-u



Kazezoze Kazezoze 17:09 09.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Šta se dešava sa IAAF-om i virusom koji je kod pojedinih atletičara izazvao stomačne probleme?
Naime, juče je IAAF zabranio atletičaru iz Bocvane Isaku Makveli da se takmiči u finalnoj trci na 400m zbog mogućnosti prenošenja zaraze, a Makveli je bio jedan od favorita u toj disciplini, dok čitam da mu je već danas odobreno da učestvuje u polufinalnim trkama na 200m.
Čudne odluke IAAF-a.
Kazezoze Kazezoze 19:08 09.08.2017

Re: Malo o mehanici Boltovog trčanja

Makvele je danas istrčao kvalifikacijsku trku na 200m sam jer su ostali trčali juče.
Plasirao se u polufinale u vremenu 20.20 i posle finiša napravio nekoliko sklekova pokazujući čelnicima IAAF-a kako je neopravdano oštećen zabranom trčanja finala na 400m.

docsumann docsumann 17:56 08.08.2017

odličan tekst

i zanimljiva tema

ovaj dio iz uvoda bih posebno izdvojio

Na seminaru bila je prezentovana i njegova knjiga "Doručak šampiona", gde je do detalja objasnio šta je, kako i koliko koristio u treningu svojih sprintera. Poznato je njegovo svedočenje na sudu gde je rekao da je nemoguće dostići vrhunski sprinterski nivo bez korišćenja anaboličkih steroida, te je poroti sve do detalja objasnio, ne iz razloga kajanja, već iz razloga, kako nam je rekao, da kolegama pokaže kako je postizao daleko bolje rezultate "sa osam puta manjim dozama" nego što je to uobičajena praksa.


doping u vrhunskom spotrtu, posebno na nivou na kojem danas egzistira, je maltene dio agende.
ti već stavljaš organizam sportiste u neprirodan mod.
izlažeš ga ekstremnim opterećenjima, oštećenjima tkiva, naprezanju mišića, tetiva.
nehumano je, ustvari, zahtjevati da on bude na sutlijašu i multivitaminskim sokovima.

humana doza dopinga je real issue.

ona koja će mu tijelo učiniti jačim, otporniji, ubrzati mu regeneraciju, a maskimalno smanjiti rizike po zdravlje.

svremeni sport je ultimativno tržišno koncipiran.
ulozi su preveliki da bi s igralo fer, naročito ako toliko njih već vara, a mnogi i prolaze.
slučajevi uhvaćenih i kažnjenih šampioni ne utiču previše na percepciju problema od strane sportista i njihovih trenera.



jedi-knight jedi-knight 17:59 08.08.2017

Re: odličan tekst

ti već stavljaš organizam sportiste u neprirodan mod.



jedi-knight jedi-knight 18:03 08.08.2017

Re: odličan tekst

izlažeš ga ekstremnim opterećenjima, oštećenjima tkiva, naprezanju mišića, tetiva.


Problem sa anabilicima je da uticu na uvecanje misicne mase neprirodno brzo, ali ostale strukture ostaju iste. Dakle vecom silom delujes na nepromenjene tetive, pripoje, ligamente itd. Zato se cesto u nekim kolektivnim sportovima desavaju povrede sitnih kostiju ( sake recimo ) ili povrede ligamenata koje dobijaju razmere epidemije...
docsumann docsumann 18:11 08.08.2017

Re: odličan tekst

jedi-knight
izlažeš ga ekstremnim opterećenjima, oštećenjima tkiva, naprezanju mišića, tetiva.


Problem sa anabilicima je da uticu na uvecanje misicne mase neprirodno brzo, ali ostale strukture ostaju iste. Dakle vecom silom delujes na nepromenjene tetive, pripoje, ligamente itd. Zato se cesto u nekim kolektivnim sportovima desavaju povrede sitnih kostiju ( sake recimo ) ili povrede ligamenata koje dobijaju razmere epidemije...


a da li ima pozitivnog uticaja na ubrzavanje oporavka od povrijeda?
jedi-knight jedi-knight 18:14 08.08.2017

Re: odličan tekst

a da li ima pozitivnog uticaja na ubrzavanje oporavka od povrijeda?


Svakako.
To je medicinski opravdano koriscenje kortikosteroida. Ima ga i u kremama za kozne bolesti.
U tim slucajevima se prilaze medicinska dokumentacija o opravdanosti uzimanja anabolika i sportista nije dopingovan, iako jeste
aureus aureus 18:18 08.08.2017

Re: odličan tekst

С друге стране, спорт се стално представља као нешто изузетно позитивно.
Колико пута сте чули да би дјеца требало да се угледају на спортисте, а поготово на спортске шампионе.
Видимо, међутим, да у спорту има раширеног допинга, намјештања резултата, политике, "игре руком" и других непоштених потеза, трошења баснословних пара на лопташе (Нејмар), корупције (функционери), утаје пореза (играчи), повлађивања укусима и ставовима најгорима у публици (Шимунић и слични)...могао бих да набрајам пола дана.

На шта ту човјек има да се угледа?

Напослијетку, врхунски спорт није чак ни елементарно здрав.
princi princi 18:34 08.08.2017

Re: odličan tekst

doping u vrhunskom spotrtu, posebno na nivou na kojem danas egzistira, je maltene dio agende.
ti već stavljaš organizam sportiste u neprirodan mod.

Šta znači prirodan mod? Naravno da je neprirodno da čovek trči 12m/s, da skače 9m udalj ili preskače 2.5m (ili 6m s motkom). Ovo treba gledati kao ljude mašine, polurobote, u neku ruku.
jedi-knight jedi-knight 18:36 08.08.2017

Re: odličan tekst

Šta znači prirodan mod? Naravno da je neprirodno da čovek trči 12m/s, da skače 9m udalj ili preskače 2.5m (ili 6m s motkom). Ovo treba gledati kao ljude mašine, polurobote, u neku ruku.



Ja sam, u docsovom komentaru, sam trening shvatio kao neprirodan mod, sto on po definiciji i jeste.

princi princi 18:43 08.08.2017

Re: odličan tekst

I to nas vraća malo na sam početak rasprave, da su ovo, zapravo, takmičenja dobro utreniranih čovekolikih mašina, dakle nacionalni tj državni pothvati, i otud politika. Zato je cela ta frtutma oko dopinga malo bzvz i deplasirana.
docsumann docsumann 18:44 08.08.2017

Re: odličan tekst

jedi-knight
Šta znači prirodan mod? Naravno da je neprirodno da čovek trči 12m/s, da skače 9m udalj ili preskače 2.5m (ili 6m s motkom). Ovo treba gledati kao ljude mašine, polurobote, u neku ruku.



Ja sam, u docsovom komentaru, sam trening shvatio kao neprirodan mod, sto on po definiciji i jeste.



tako je.
ukupan, svakodnevni režim opterećivanja i regeneracije.
+ povrijede od kontaktnih sportova.
docsumann docsumann 18:47 08.08.2017

Re: odličan tekst

princi
I to nas vraća malo na sam početak rasprave, da su ovo, zapravo, takmičenja dobro utreniranih čovekolikih mašina, dakle nacionalni tj državni pothvati, i otud politika. Zato je cela ta frtutma oko dopinga malo bzvz i deplasirana.


ne mora samo kroz taj aspekt.
pogledaj neku nacionalnu ligu. NFL, recimo.

tu je potrošnja materijala enormna. treninzi pakleni, a udarci ubitačni.


šta ću, odgledah cijelokupni serijal America Games, pa sam pod utiskom

jedi-knight jedi-knight 18:51 08.08.2017

Re: odličan tekst

a udarci ubitačni.


Ovih dana objavljeno

LINK
princi princi 18:52 08.08.2017

Re: odličan tekst

pogledaj neku nacionalnu ligu. NFL, recimo.

To su već igre korporacija.
docsumann docsumann 19:05 08.08.2017

Re: odličan tekst


ko kaže da su olimpiski šampioni brži od raning bekova i vajd risivera?



docsumann docsumann 19:19 08.08.2017

Re: odličan tekst

princi
pogledaj neku nacionalnu ligu. NFL, recimo.

To su već igre korporacija.


izgleda da se one lakše dogovore oko pravila

EDIT. trenutno je u jeku kampanja za legalizaciju medicinske ganje, što bi bio samo sledeći korak ka potpunom prihvatanju.

docsumann docsumann 18:04 08.08.2017

bb trol


pošto je Mr.Olimpija za mjesec dana (8. sept) evo jednog zanimljivog priloga o jedinoj Mr.O održanoj uz doping testiranje. bilo je to 1990.

docsumann docsumann 18:22 08.08.2017

nezdrava je stvar

ti rekordi koji su priznati i dan danas traju, a koje ni jedan prosječno obavješten poznavalac sporta ne smatra za čiste, Kratakrilova, Koh, Džeki Džojner...kugla... nebitno.

to kao mrtvac u ormaru
vcucko vcucko 18:59 08.08.2017

Re: nezdrava je stvar

docsumann
ti rekordi koji su priznati i dan danas traju, a koje ni jedan prosječno obavješten poznavalac sporta ne smatra za čiste, Kratakrilova, Koh, Džeki Džojner...kugla... nebitno.

to kao mrtvac u ormaru

Misliš Florans Grifit, ne Džeki.

Kad reče kugla, davno je bilo, negde pred OI u Moskvi, znači 1980. Odjednom grupa naših kuglaša počela da baca preko 21:50, neke svetski vredne rezultate. Milić, Marčeta, čak Ivan Ivančić u četrdesetoj nakon što je dve decenije uredno bacao 19,50. Pa domaći savez reagovao, skinuo ih sa spiska za OI, da ne bi pukla bruka. Jer bi tamo svi veliki savezi jedva dočekali da navataju ove naše seljake-veselnike k'o zečeve na čistini, ako ništa drugo da skinu pažnju sa svojih.
Ali taj Milićev(?) rekord valjda i dalje stoji?
niccolo niccolo 19:05 08.08.2017

Re: nezdrava je stvar

Ali taj Milićev(?) rekord valjda i dalje stoji?

Zar nije bila i neka afera 90tih ili početkom 00tih sa našim atletičarima? Ili da se barem pričalo nešto po medijima na tu temu?
docsumann docsumann 19:09 08.08.2017

Re: nezdrava je stvar

Kad reče kugla,


sjećam se jednog atletskog mitinga (kraj osamdesetih??) kad je onaj italijan (nastupao je za tim njihove policije) obarao WR više puta toko noći.

pao je na kontroli, na prvom ozbiljnijem takmičenju, ni mjesec dana nije prošlo
jedi-knight jedi-knight 19:09 08.08.2017

Re: nezdrava je stvar

Ali taj Milićev(?) rekord valjda i dalje stoji?


Ne. Dragan Peric 21.77m
jedi-knight jedi-knight 19:12 08.08.2017

Re: nezdrava je stvar

sjećam se jednog atletskog mitinga (kraj osamdesetih??) kad je onaj italijan (nastupao je za tim njihove policije) obarao WR više puta toko noći.


Tri puta. Alessandro Andrei
docsumann docsumann 19:30 08.08.2017

Re: nezdrava je stvar

Alessandro Andrei




staloneov stariji brat
mirelarado mirelarado 19:40 09.08.2017

Re: nezdrava je stvar

docsumann
Kad reče kugla,


sjećam se jednog atletskog mitinga (kraj osamdesetih??) kad je onaj italijan (nastupao je za tim njihove policije) obarao WR više puta toko noći.

pao je na kontroli, na prvom ozbiljnijem takmičenju, ni mjesec dana nije prošlo


A ovih dana pala i Sara Erani, teniserka.

Odličan post, Džedaje.
niccolo niccolo 18:54 08.08.2017

A kako se

u Kini snalaze s dopingom?
jedi-knight jedi-knight 18:59 08.08.2017

Re: A kako se

A kako se
u Kini snalaze s dopingom?


Bila je velika afera sa kineskim plivacicama kada su pre dvadesetak godina doveli trenera iz Istocne Nemacke. Napravili su bum sa rezultatima, a onda su jedna po jedna pocele da otpadaju.
U sredini u kojoj radim, koristimo samo vodu i sve sto se zahvati stapicima

niccolo niccolo 19:04 08.08.2017

Re: A kako se

Pa baš nešto razmišljam da se ne sećam većih afera s njihovim takmičarima u poslednje vreme, ali i da u atletici još uvek i nisu u vrhu. Vidim da su u plivanju drugi po medaljama sad u Mađarskoj...mada, ne sećam se ni kada su nekog plivača uhvatili poslednji put.
jedi-knight jedi-knight 19:07 08.08.2017

Re: A kako se

ne sećam se ni kada su nekog plivača uhvatili poslednji put.


LINK
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:10 08.08.2017

Re: A kako se

U sredini u kojoj radim, koristimo samo vodu i sve sto se zahvati stapicima

alselone alselone 19:12 08.08.2017

Re: A kako se

Predrag Brajovic



Ja sam smatrao da sam naucio kako se jede stapicima kada sam mogao jedno zrno kikirikija da uhvatim.
jedi-knight jedi-knight 19:13 08.08.2017

Re: A kako se

jedi-knight jedi-knight 19:14 08.08.2017

Re: A kako se

Ja sam smatrao da sam naucio kako se jede stapicima kada sam mogao jedno zrno kikirikija da uhvatim.


To sam apsolvirao. Imam problem sa zmajskim vocem

alselone alselone 19:17 08.08.2017

Re: A kako se

Imam problem sa zmajskim vocem


Jeste, da! Ljigavi se i sklizne, posto ima ravne ivice. Ne znas kako da ga uhvatis, da prostite.

U Kini sam jeo i najlepse i najgore. Mislim da necu pogresiti ako kazem da sam probao najgadnije stvari a sigurno necu pogresiti ako kazem da sam u Langfangu bio na najboljoj veceri u zivotu!
alselone alselone 19:19 08.08.2017

Re: A kako se

Jedi, u kom si gradu?
jedi-knight jedi-knight 19:21 08.08.2017

Re: A kako se

U Changchunu.
Ali putujem po celoj Kini. Trenutno sam u Zhengzhou. Pre dva dana u Sangaju ...
alselone alselone 19:23 08.08.2017

Re: A kako se

Ali putujem po celoj Kini.

Zavidim ti.

Koliko sportske obaveze dozvoljavaju da se upozna okolina?
jedi-knight jedi-knight 19:25 08.08.2017

Re: A kako se

Koliko sportske obaveze dozvoljavaju da se upozna okolina?


Sve sto zahvatim pogledom iz aviona, voza, busa i prozora hotelske sobe. Jako dobro sam upoznao svlacionice na stadionima i klupe, zatim aerodrome i vozove :)
alselone alselone 19:27 08.08.2017

Re: A kako se

Jako dobro sam upoznao svlacionice na stadionima i klupe, zatim aerodrome i vozove :)



Greota, tako blizu a tako daleko.

jedi-knight jedi-knight 19:32 08.08.2017

Re: A kako se

alselone
Jako dobro sam upoznao svlacionice na stadionima i klupe, zatim aerodrome i vozove :)



Greota, tako blizu a tako daleko.



Neke gradove sam i stigao da upoznam maaalo bolje. Recimo bas Sangaj, pa Guangzhou, Dalien, Peking, Chongchin, Hong Kong ... Malo bolje znaci da sam prosetao po necemu sto bi se moglo nazvati centrom. U ostalima nisam izlazio iz sobe, pogotovo sada kada su paklene vrucine
riply riply 06:35 09.08.2017

Re: A kako se

To sam apsolvirao. Imam problem sa zmajskim vocem


Kakvog je ukusa zmajsko voće?
Izgleda kao voće bogova, a sve strahujem da ima ukus kivija
jedi-knight jedi-knight 07:23 09.08.2017

Re: A kako se

Kakvog je ukusa zmajsko voće?


Slatkastog.
Daleko od kivija. Osecaj je kao da jedes dinju, ali je ukus drugaciji, pre neutralan nego uporediv sa nečim.
nsarski nsarski 23:09 09.08.2017

Re: A kako se

Kakvog je ukusa zmajsko voće?
Izgleda kao voće bogova, a sve strahujem da ima ukus kivija

Da, slatkastog. Manje slatko od banane. Pomalo bljutavo, zaista ništa posebno. Pritom, ona crvena kora im je "otrovna" - loša ako je baš ozbiljno jedeš. Najkorisnije kao deo voćne salate.
Video sam da ga ima i kod nas u ponekim velikim radnjama (Idea kod Zvezdinog stadiona, na primer)
cassiopeia cassiopeia 19:25 08.08.2017

...

O dopingu ne znam ništa, al' znam da sam bila baš tužna kad sam odgledala neki dokumentarac o usponu i padu Lensa Armstronga.
U stvari sam bila naivna (verovatno sam još uvek) u svom viđenju vrhunskog sporta i njihovih postignuća.

Piši češće, uvek nešto novo saznam.
NNN NNN 23:45 08.08.2017

Mrzim ovaj "svi su isti" stav

Nevinih nema.


Šta to tačno znači?
Da li su svi dopingovani?
Od kada je tako?
Da li je npr. Aleksandar Kareljin bio jak zbog boljeg dopinga od svojih protivnika?
Da li je Muhamed Ali bio pričljiviji zbog dopinga?
Da li je Džesi Ovens bio crnji od svojih protivnika zbog dopinga?
I da ne nastavljam sa glupim pitanjima...

Svi su isti stav u prevodu znači mrzi me baš da nešto ozbilnije upotrebljavam mozak pa ću sve da strpam na istu gomilu.
NNN NNN 23:46 08.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

Svako je nevin dok se ne dokaže suprotno
aureus aureus 00:01 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

NNN
Nevinih nema.

Šta to tačno znači?

Znači da - ako je tačno, gledanje atletike treba odbaciti kao aktivnost na koju vrijedi trošiti vrijeme.
jedi-knight jedi-knight 07:50 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

Šta to tačno znači?
Da li su svi dopingovani?
Od kada je tako?
Da li je npr. Aleksandar Kareljin bio jak zbog boljeg dopinga od svojih protivnika?
Da li je Muhamed Ali bio pričljiviji zbog dopinga?
Da li je Džesi Ovens bio crnji od svojih protivnika zbog dopinga?
I da ne nastavljam sa glupim pitanjima...

Svi su isti stav u prevodu znači mrzi me baš da nešto ozbilnije upotrebljavam mozak pa ću sve da strpam na istu gomilu.


Tesko je odgovoriti na ovako postavljeno pitanje.
Postoje individualne karakteristike svakog coveka na planeti, nezavisno od nacina ishrane, uslova zivota, klime itd. Jedan mali procenat ima genetske predispozicije da bude sampion u nekom sportu. Takvi se od malena, kroz sistem selekcije, izdvajaju, prate i posebno treniraju ( tome sluze klubovi, selekcije itd ). U jednom trenutku, na istom mestu, nadju se sportisti priblizno istih karakteristika gde se prirodnim putem doslo do limita. Barem nama poznatog limita, ili nama poznatih sredstava dostizanja tog limita. Trazi se iskorak. Gde su rezerve?
Svaki trenazni stimulus izaziva odredjeni tip adaptacije. Kako sportista dostize svoje prirodne limite, tako je telo sve izlozenije ogromnim opterecenjima na koja je potrebno adaptirati se. Najprostije receno, brzina trcanja zavisi od snage, a tokom treninga snage golazi do cepanja misicnih vlakana i izgradnje novih, kvalitetnijih, brzih, izdrzljivijih...Priroda je dala sablon po kome se taj anabolicki proces, proces izgradnje novih misicnih celija desava. Postoje hormoni koji stimulisu ovaj proces i te hormone nazivamo anabolockim steroidima. Ukoliko ih unosimo u organizam spolja, ukoliko ih ima vise, rast misicnih celija je stimulisan, ubrzan, te je moguce ostvariti veca trenazna opterecenja, odnosno vecu adaptaciju kao krajnji cilj. Niko se nije rodio da trpi ovakva opterecenja:
"Sprinters like Bolt land just behind the ball of the foot, which strikes the ground at an angle of about six degrees. His lower leg decelerates abruptly, absorbing 16 Gs of force."
Mozemo mi da verujemo da neko ima nadprirodne sposobnosti te njegove tetive, zglobovi i misici trpe impakte ravne udarcima maljem uz dzogiranje po pesku ili skakanje sa medicinkom i slusanja rege muzike, ali sanse da tako nesto postoji su neverovatno male.
Budimo realni.
U formuli 1 pobedjuje onaj ko ima najbolji motor; tek onda vozac moze da ispolji svoje umece.
Tako je i u atletici. Ako je masina ravna masinama protiv kojih se takmici, pobedice faktor X koji mozemo zvati talentom, pobednickim mentalitetom, takmicarskim duhom itd. A takvu masinu priroda nije predvidela, inace bi se pojavio jos neko u poslednjih stotinak godina sa slicnim sposobnostima.
docsumann docsumann 08:59 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

to pitanje o idndividualnim potencijalima, krajnjim dometima ostvarivim bez upotrebe zabranjenih supstanci, veoma je škakljiva tema.
mi pričamo o granicama ( limesima ) koji nisu empirijski provjereni.
a opet, svakodnevno se susrećemo sa ljudima koji pomjeraju našu predstavu o normalnom.

opet ću se poslužiti bodi bildingom kao metafor-platformom.

vruća tema u bb krugovima danas, na mjesac dana do Olimpije, je forma Big Ramija, koja je fanovima dostupna na daily basis internet nivou.
lično sam pratio njegove prolaze kroz faze... off sizn, 3 mjesca do, 5 weeks

Big Ramy je freak of the nature.
trenutno na 178cm visine teži 145kg, odran kao Brus Li.
i za razliku od ostatka konkurencije uopšte ne poseže za supstancama iz najteže kategorije (hormon rasta, insulin), onim koje imaju najdramatičniji efekat u kondicioniranju snage-mase i podizanju metabolizma.
to je očito po njgeovom savršeno ravnom stomaku, bez ikakvih buble gut efekata.

to je nezamislivo, ali se dešava - ubjedljivo najveći, najširi, najmišićaviji lik na sceni ne uzima najjaču stvar!



što kaže jedan iz ekipe koji nadgleda njegove pripreme (famozni camel crew), mi ne znamo sa čim ustvari "upravljamo". ovakvo tijelo još niko nije posjedovao.
Rami je trenutno na 125 gr ugljenih hidrata dnevno, što je malo i za upola sitnije likove. a on i dalje raste i istovremeno dobija na definiciji.


ne, mislim stvarno, baš bih volio da sretnem čovjeka. i da mu čestitam.
NNN NNN 10:25 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

Mozemo mi da verujemo da neko ima nadprirodne sposobnosti te njegove tetive, zglobovi i misici trpe impakte ravne udarcima maljem uz dzogiranje po pesku ili skakanje sa medicinkom i slusanja rege muzike, ali sanse da tako nesto postoji su neverovatno male.
Budimo realni.


pa čovek je verovatno "istrošio" tetive, zglobove. Poslednjih par sezona je više bio povređen i pauzirao nego što se takmičio, takođe još je ranije najavljivao povlačenje, ali je zbog sponzora prolongirao...
a bio je bolji od ostalih jer je krakatiji, a mogao je isto brzo da pomera noge, tj. jednostavno je bio obdareniji i ispunio je svoj potencijal.
docsumann docsumann 10:39 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

a bio je bolji od ostalih jer je krakatiji, a mogao je isto brzo da pomera noge, tj. jednostavno je bio obdareniji i ispunio je svoj potencijal.


već duže vrijeme upravo to govorim.
veliki (dugački) ljudi koji su u stanju da pokrete izvode brzinom i spretnošću svojih nižih kolega počinju da dominiraju sportom.

to se odavno desilo s plivanjem, u košarci (igrači kao Jokara sve su traženiji u NBA, doduše to su i dalje rijetki dragulji), boksu, strongmenima, tenisu, NFL-u (današnji lajnbekeri su veliki ko nekadašnji lajnmeni, a Gronk je dodatno objasnio...), Bolt je za sada jedina lasta u šprintu...jer sve se to elegantno slaže na papiru, no treba pronaći takve ljude.
oni dolaze iz budućnosti.
riply riply 11:06 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

oni dolaze iz budućnosti.


ili Đakometijeve statue ožive
NNN NNN 11:28 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

veliki (dugački) ljudi koji su u stanju da pokrete izvode brzinom i spretnošću svojih nižih kolega počinju da dominiraju sportom.

Zbpg toga sam upravo obožavao Železnog,
bio je za broj manji od konkurencije, a bacao po nekoliko metara dalje!
princi princi 11:31 09.08.2017

Re: Mrzim ovaj "svi su isti" stav

oni dolaze iz budućnosti.

Sve će to CRISPR da reši.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana