Literatura| Muzika| Zabava

Ide sporet, vuce sifonjeri

amika RSS / 09.09.2017. u 12:22

„ИДЕ ШПОРЕТ, ВУЧЕ ШИФОЊЕРИ...“

          Полазак првог воза, димљивог и бучног, био је велики догађај за Београд. Тог 23. августа 1884. године организован је свечани испраћај са иностраним гостима и путницима, цвећем, певањем и пуцањем из топова.

          Пре тога, пруга Београд – Ниш била је проверена у појединим деловима пробном вожњом и путовањем дворског воза са краљем и краљицом у њему. Ово је било свечано пуштање у саобраћај целе пруге до Ниша и натраг, уз помпезне дочеке на свим станицама.

852731_7-prica-o-zeleznici-u-srbiji-voz-vozovi_po-s.jpg 

%D0%9F%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0_%D0%A1%D0%94%D0%96_88.jpg 

prvi%20voz%20red%20voznje.jpg 

%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0_%D0%9B%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BE.jpg 

 На мрежи сам нашао да су лајковачки сељаци прокоментарисали први воз на лајковачкој прузи: „Иде шпорет, вуче шифоњере“. На другом месту то је приписано грађанском Вршцу, на трећем је слободно парафразирано као да су је певале и свирале циганске банде.

          Неколико дана по мислима ми се провлачило питање како би могла да гласи та песма „у целини и целости“, за неки цигански бенд,

          Да сам текстописац песама, и још композитор, компоновао бих песму са тим насловом. Како се служим пре свега речима, ево те моје – њихове песме:

cigoti.jpg 

                ИДЕ ШПОРЕТ, ВУЧЕ ШИФОЊЕРИ

 

          Иде шпорет, вуче шифоњери

          На последњем клате се фењери

 

          Све јендеке гаром напунило

          Пресекло их, кад је слатко било

 

          Црни Стева стис`о црну Рајку

          И опет би, да доживи бајку

 

          Ал` гар шкрипи, под руком се ваља

          Немој, Стево, неће то да ваља

 

          Да плакнемо тај гареж рапави

          Да не бидне шиљат и гарави!

 

          Да плакнемо тај гареж рапави

          Да не бидне шиљат и гарави

         

Оооооооој,

шиљат и гарави!

          Живели!



Komentari (63)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

amika amika 12:41 09.09.2017

Да звучи овако

У тексту нисам успео да убацим видео. Да пробам овде:

Волео бих да то звучи овако:

Чолић За Есме



Међутим, речи и атмосфера су ближи овоме:


Черевићан Черевићан 13:31 09.09.2017

ћићи пу

воз је изум човечји ... дојаја
повезао.... села.... некрополе
премостио...... повез'о Планету
Стивенсону Џорџу капа доле
amika amika 17:33 09.09.2017

Re: ћићи пу

воз је изум човечји ... дојаја


Јесте госпо`н Чер, то је и почетак глобализације.

Негде сам скоро читао да је мобилност донела ратове - 2000 година мира, а онда су припитомљени коњи и тако, ево нас између воза и ракета.
kosta.babic kosta.babic 14:46 09.09.2017

Ide sporet, vuce sifonjeri

Bravo za stihove a neko će već da komponuje melodiju.
kosta.babic kosta.babic 14:49 09.09.2017

Re: Ide sporet, vuce sifonjeri

Иде шпорет, вуче шифоњери
          На последњем клате се фењери
 
To je bila globalizacija danas odeš za Niš a sutra se omah vratiš.
nsarski nsarski 16:13 09.09.2017

Re: Ide sporet, vuce sifonjeri

To je bila globalizacija danas odeš za Niš a sutra se omah vratiš.


Ah!

Ako ideš u džehenem, bolje ti je da ideš polako, — govorio je jetko jednom mladom trgovčiću; — ti si budala kad misliš da je Švabo pare trošio i mašinu proveo samo zato da bi ti mogao brže putovati i poslove svršavati. Ti vidiš samo da se voziš, a ne pitaš se šta mašina odvlači i dovlači osim tebe i takvih kao što si ti. Ali to u tvoju glavu ne može stati. Vozaj se ti, živ bio, vozaj kud god hoćeš, ama sve se bojim da će ti to vozanje jednog dana na nos udariti. Doći će vrijeme pa će te Švabo voziti i tamo gdje ti nije milo i gdje nikad pomislio nisi da ideš. (Andrić - Na Drini Ćuprija).

Elem, negde sam skoro pročitao da je prosečna brzina vozova u današnjoj Vojvodini (oko 40km/h) manja od one kojom su putovali pre 150 godina.
amika amika 17:35 09.09.2017

Re: Ide sporet, vuce sifonjeri

Bravo za stihove a neko će već da komponuje melodiju.


У међувремену сам схватио да је ова песмица ближа староградским, још да нађем којој и ето музике...
amika amika 17:39 09.09.2017

Re: Ide sporet, vuce sifonjeri

Ako ideš u džehenem, bolje ti je da ideš polako, — govorio je jetko jednom mladom trgovčiću; — ti si budala kad misliš da je Švabo pare trošio i mašinu proveo samo zato da bi ti mogao brže putovati i poslove svršavati. Ti vidiš samo da se voziš, a ne pitaš se šta mašina odvlači i dovlači osim tebe i takvih kao što si ti. Ali to u tvoju glavu ne može stati. Vozaj se ti, živ bio, vozaj kud god hoćeš, ama sve se bojim da će ti to vozanje jednog dana na nos udariti. Doći će vrijeme pa će te Švabo voziti i tamo gdje ti nije milo i gdje nikad pomislio nisi da ideš. (Andrić - Na Drini Ćuprija).


Браво професоре за цитат, а Андрићу за далековидост - "Doći će vrijeme pa će te Švabo voziti i tamo gdje ti nije milo i gdje nikad pomislio nisi da ideš".
gedza.73 gedza.73 17:24 09.09.2017

Trojka i četvorka

Nije 'radikal Nikola Pašić bio protiv pruge' (novinari ) već protiv načina na koji je izgradnja pruge trebala da bude finansirana.
I kako će pruga najviše koristiti KuK firmama koje će izvoziti sirovine a onda će Srbi postati nadničari stranim fabrikantima.


Ako se dobro sećam čini mi se da su Francuzi i Austrougari bili umešani u neke mutne radnje, da je bilo podmićivanja poslanika na sve strane, da je kralj Milan iz političkih i novčanih razloga bio za tu prugu...

Pašićevi radikali su bili protiv zaduživanja, ili nekih ludačkih kredita...



amika amika 17:43 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

I kako će pruga najviše koristiti KuK firmama koje će izvoziti sirovine a onda će Srbi postati nadničari stranim fabrikantima.


Пруге, аеродроми, аутопутеви... Шта је четврто?
gedza.73 gedza.73 17:53 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Пруге, аеродроми, аутопутеви... Шта је четврто?

ma ja samo da ne ispadne Pašić kao onaj lud Lud koji ide okolo i macolom razbija mašine.

Čovek bio inženjer. a onda ga N.N. novinar vek kasnije proglasi za 'protivnika pruge'.
amika amika 18:08 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

gedza.73
Пруге, аеродроми, аутопутеви... Шта је четврто?

ma ja samo da ne ispadne Pašić kao onaj lud Lud koji ide okolo i macolom razbija mašine.

Čovek bio inženjer. a onda ga N.N. novinar vek kasnije proglasi za 'protivnika pruge'.


Пашић је био први власник фирме за превоз фијакерима у Београду - први таксиста, па када је касније као градоначелник калдрмисао Београд, причало се - то је за његове фијакере...
gedza.73 gedza.73 19:06 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

причало се - то је за његове фијакере...

Priča se o tom vremenu svašta. Uglavnom liči na ovo današnje. Potkupljivanja, špijuniranja, velike sile, Rusi, Austrougari, atentati...

Samo sam hteo da lečka odbranim Baju. Bio je za prugu ('za' i 'protiv' nije isto)
ali s kontra pravcem od predloženog.
milisav68 milisav68 19:23 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

gedza.73
Samo sam hteo da lečka odbranim Baju. Bio je za prugu ali s kontra pravcem od predloženog.

Ima tu i lokalnih priča, kako u Selevcu i Azanji nisu dali da pruga prolazi kroz njihov atar da im ne zapali žito, pa je pruga prošla kroz Kusadak i Glibovac.
gedza.73 gedza.73 19:39 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

kako u Selevcu i Azanji nisu dali da pruga prolazi kroz njihov atar

Indijanci.


pa je pruga prošla kroz Kusadak i Glibovac

Ma kad pogledaš to vreme, u odnosu na druge države koje su postojale u istom periodu, nije Srbija uopšte loše počela.

A danas nam, što kaže Nsarski, vozovi putuju istom brzinom iz Pašićevog doba.
Izgleda da smo se u nekoj vremenskoj petlji vratili unazad.
milisav68 milisav68 20:21 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

gedza.73

A danas nam, što kaže Nsarski, vozovi putuju istom brzinom iz Pašićevog doba.
Izgleda da smo se u nekoj vremenskoj petlji vratili unazad.

Ma pazi, pre jedno deset godina su renovirali prugu od Palanke (možda i dalje, ali za ovo znam) pa do Ralje, i vozovi su pičili 100 na sat.

E onda je bila prvo poplava 2012. (pa je deo od Kusatka do Palanke bio dobro poplavljen), a ove godine suša i velike vrućine, pa em se šine pokrivile, em se zemlja izvitoperila od pucanja i nekog dubinskog sleganja, tako da je sad putovanje od Palanke do (naročito) Glibovca kao na nekom vašaru (levo-desno-gore-dole).

Pri brzini od 30 na sat imaš osećaj da će voz da isklizne iz šina.
gedza.73 gedza.73 20:50 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

amika amika 21:03 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

gedza.73

A danas nam, što kaže Nsarski, vozovi putuju istom brzinom iz Pašićevog doba.
Izgleda da smo se u nekoj vremenskoj petlji vratili unazad.


- U naredne tri godine modernizovaće se 500 kilometara pruga na kojima će se voziti oko 120 kilometara na sat. Međutim, više od 800 kilometara najverovatnije će biti ugašeno jer se slabo koriste i predstavljaju samo trošak „Železnicama“. O tome sada pričamo sa lokalnim samoupravama, koje će imati slobodu da deo lokalnih železnica ili same finansiraju ili da raspišu tender da neko drugi finansira. Ne može sve država - kaže Mihajlovićeva za „Blic“.08. 06. 2016

Железница је већим делом под локалним управом, а аутопутеви су државни и међународни, вероватно је ту један од одговора што су пруге заборављене и често запуштене.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:26 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Pašićevi radikali su bili protiv zaduživanja, ili nekih ludačkih kredita..


Jesu, kažu, bili radikali protiv, ali, opet tako kažu, Baji je neko tutnuo keš pa je on obezbedio kvorum bez koga bi sve propalo.
Baš je zanimnjiva istorija te pruge, preskupo plaćena, nekoliko državnih budžeta, firma koja ju je radila bankrotirala, Srbiji tad i nije bila neophodna ali je morala da je pravi pošto se ugovorom obavezala...
amika amika 21:40 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Baš je zanimnjiva istorija te pruge, preskupo plaćena, nekoliko državnih budžeta, firma koja ju je radila bankrotirala, Srbiji tad i nije bila neophodna ali je morala da je pravi pošto se ugovorom obavezala...


Pruga Beograd – Niš
3. februara 1881. godine potpisan je ugovor o izgradnji pruge Beograd - Niš, prve
redovne železničke linije na teritoriji Kraljevine Srbije.

Priča o izgradnji pruge počela je nekoliko godina ranije, na Berlinskom kongresu
1878, kada je Austrougarska pomogla Srbiji da dobije nova četiri okruga – Niški,
Pirotski, Vranjski i Toplički, ali je uslovila sklapanjem posebne konvencije, kojom
je Srbija, između ostalogu, prihvatila obavezu da za tri godine izgradi prugu od
Beograda do Vranja i granice s Turskom i Bugarskom. Ovaj ugovor srpska vlada
je odobrila Zakonom o proglašenju konvencije, ali Srbija, iscrpljena ekonomskom
krizom, nakon ratova protiv Turaka, nije bila u stanju da odgovori obavezama, pa
je Beč je konstantno urgirao, upozoravao i pretio.
U aprilu 1880. Srbija je bila primorana da potpiše novu konvenciju koja se
isključivo odnosila na izgradnju pruge u roku od opet tri godine. Tako je vlada
krajem godine raspisala licitaciju na koju se javilo jedno francusko društvo iz
Pariza – "Generalna unija" sa kojim je potpisan ugovor o izgradnji.

[url=http://arhiva.unilib.rs/unilib/repozitorijum/ostalo/2.0/p/Pruga%20Beograd%20Nis.pdf][/url]
[url=http://arhiva.unilib.rs/unilib/repozitorijum/ostalo/2.0/p/Pruga%20Beograd%20Nis.pdf][/url]
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:51 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Tako je vlada
krajem godine raspisala licitaciju na koju se javilo jedno francusko društvo iz
Pariza – "Generalna unija" sa kojim je potpisan ugovor o izgradnji.


Skoro negde baš o tome čitam.
Jedna vlada, liberalna, je raspisala konkurs, javili se samo ti Francuzi, ponuda ocenjena kao nepovoljna i odbačena.
Onda Milan (kralj) rasturi tu vladu, dovede naprednjake koji nisu ni raspisivali konkurs nego prihvate tu već odbačenu ponudu.

Milan je za to imao makar dva razloga, keš koga mu nikad nije bilo dosta, a i odlučnost da sa Rusijom definitivno prekine i Srbiju sasvim prikloni Austrougarskoj.
A pošto je ta pruga više posla završavala Austrougarima nego Srbiji nije se usuđivao da im protivreči.
amika amika 22:10 09.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Milan je za to imao makar dva razloga


И обавезу -
1878, kada je Austrougarska pomogla Srbiji da dobije nova četiri okruga – Niški,Pirotski, Vranjski i Toplički, ali je uslovila sklapanjem posebne konvencije, kojom je Srbija, između ostalogu, prihvatila obavezu da za tri godine izgradi prugu od Beograda do Vranja i granice s Turskom i Bugarskom

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:11 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

gedza.73

Ma kad pogledaš to vreme, u odnosu na druge države koje su postojale u istom periodu, nije Srbija uopšte loše počela.
A danas nam, što kaže Nsarski, vozovi putuju istom brzinom iz Pašićevog doba.
Izgleda da smo se u nekoj vremenskoj petlji vratili unazad.

Када знаш шта и како хоћеш, никада није касно да се почне.

У Кини су за деценију или деценију и по изградили 22000км брзих пруга, и то не за брзине до 150км/сат, каква је она пруга која се гради до Будимпеште, већ су њихове за брзине од 250-350км/сат.

Сада је 2/3 свих светских брзих пруга у Кини (а остало у Француској, Јапану, нешто у Италији и Немачкој,...).
gedza.73 gedza.73 10:24 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

hoochie coochie man
Baš je zanimnjiva istorija te pruge,

Mislim (negde sampročitao pa i zaboravio) da je Milan protežirao Francuze zbog novca (povelik mito) a da su se Austrougari ljutili što oj je izbacio iz igre (valjda su njihovi trebali da učestvuju u izgradni pruge pa ih Milanče malo zajebao).

Inače je ceo taj period vrlo zanimljiv.
Od Rusa koji su gurali Veliku Bugarsku, kritikovali Srbiju što odmah nije ušla u rat sa Turskom kad su se oni međusobno potabali, oću-neću igrom (ratujte Srbi-nemojte u rat), Marksa koji je rekao da smo divljaci i varvari jer rušimo red i poredak i da treba da ostanemo u razbojničkoj jazbini, da smo dronjak od naroda...

Zanimljiv i donekle sličan današnjim. Njihovi ciljevi i planovi su potpuno isti.
A i mi smo im ponovo tu negde na putu.
gedza.73 gedza.73 10:30 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

principessa_etrusca
Када знаш шта и како хоћеш, никада није касно да се почне.

Kao mi sa koridorom 10. Samo što nije. Već tries godina.

amika amika 11:00 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

principessa_etrusca

У Кини су за деценију или деценију и по изградили 22000км брзих пруга, и то не за брзине до 150км/сат, каква је она пруга која се гради до Будимпеште, већ су њихове за брзине од 250-350км/сат.

Сада је 2/3 свих светских брзих пруга у Кини (а остало у Француској, Јапану, нешто у Италији и Немачкој,...).


Тешко је поредити нас и Кину, Кина је огромна, и ми смо имали много добрих пруга у време Југославије. Мала земља, пруге се тешко исплате, осим једна - две међународне. Остало треба да покрију путеви.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:54 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

amika
principessa_etrusca

У Кини су за деценију или деценију и по изградили 22000км брзих пруга, и то не за брзине до 150км/сат, каква је она пруга која се гради до Будимпеште, већ су њихове за брзине од 250-350км/сат.

Сада је 2/3 свих светских брзих пруга у Кини (а остало у Француској, Јапану, нешто у Италији и Немачкој,...).


Тешко је поредити нас и Кину, Кина је огромна, и ми смо имали много добрих пруга у време Југославије. Мала земља, пруге се тешко исплате, осим једна - две међународне. Остало треба да покрију путеви.

Не поредим наравно Србију и Кину, само истичем кинески пример развојних планова и њихове брзе реализације који нема премца нигде у свету.

Са друге стране, ја живим у земљи у којој је железница окосница система и где се возом може стићи скоро до сваког села. Таква железничка мрежа омогућује људима да се брзо (мада не баш и јефтино) превозе на посао, док на 30-40км од центра града имају далеко бољи стамбени стандард него што би могли да приуште у метрополи.

Такође, не мислим да се железничка и путна мрежа међусобно искључују, већ треба да се допуњују, а сада видимо да и Немци убрзано унапређују железницу и експериментиђу са магнетном левитацијом.

Београд се олако одрекао старе железничке станице, уместо да шине оду под земљу, а станица остане у функцији, нешто као у Монаку.

gedza.73 gedza.73 12:11 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

омогућује људима да се брзо (мада не баш и јефтино) превозе на посао

e pa to ne može. Mi hoćemo da imamo prevoz ali da ne plaćamo.
Da vozovi, autobusi budu uredni, lepi, klimatizovani, da rade kao sat i da budu džabe.
Da u rukovodstvu rade partijski poslušnici, vozači budu naši sinovi, računovođe naše ćerke, da im plate rastu mesečno bar za par procenata, da ne mora baš puno radno vreme za zaposlene. Naše rođake i zemljake...

бољи стамбени стандард него што би могли да приуште у метрополи.

i to ne može.
S prozora zgrade ti lakše da frljneš đubre. Na selu mora da ideš do najbliže reke možda po nekom kijametu.


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:56 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Etrusca,

ne mogu da prezalim, ne zelim da verujem da nece vise tu biti z.stanice.

Ovo sto kazes mi zvuci jako lepo, samo ne znam da li je izvodljivo, ima ovde gradjevinaca pa mogu da se izjasne, mozda ima ispod podzemnim voda, a mozda im nije ni bilo u ideji.. Inace po planu, ostace zgrada, mozda kao neki muzej.

Iako jos ide voz dotle, do z.stwnice u Savamaloj, vec patim za prugom koja ce nestati.

Voz koji odlazi sa te stanice mnogima vrati neka davna secanja.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:04 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

amika
gedza.73

A danas nam, što kaže Nsarski, vozovi putuju istom brzinom iz Pašićevog doba.
Izgleda da smo se u nekoj vremenskoj petlji vratili unazad.


- U naredne tri godine modernizovaće se 500 kilometara pruga na kojima će se voziti oko 120 kilometara na sat. Međutim, više od 800 kilometara najverovatnije će biti ugašeno jer se slabo koriste i predstavljaju samo trošak „Železnicama“. O tome sada pričamo sa lokalnim samoupravama, koje će imati slobodu da deo lokalnih železnica ili same finansiraju ili da raspišu tender da neko drugi finansira. Ne može sve država - kaže Mihajlovićeva za „Blic“.08. 06. 2016

Железница је већим делом под локалним управом, а аутопутеви су државни и међународни, вероватно је ту један од одговора што су пруге заборављене и често запуштене.




Amika, divan ti je blog, volim vozove. Kod nas je nazalost uvek neka asicojacija na prljavstinu i spor prevoz. Jedno tvrdim, ovi novi Stedlerovi, isko povremeno idu losom prugom izgledaju super, kao bilo gde na Zapadu.

Citala sam ovaj txt o ukidanju pruga diljem zemlje ranije. Ali posto se od tad o tome cuti i dalje se nadam da ce lokalne samouprave mzoda ipak videti neku korsit u prugama. Tuga bi bila da to tako sve zaraste u korov i nestane pod prasinom. Postojali su ostwci austrougarske pruge na NBG, inace kazu da je poslednja stanica u Austrougarskoj bila kod hotela Jugoslavija, ima i spomenik na brdu koji predstavlja z.stwnicu.

Isto tako vrv znate za pricu kad su na Mokroj gori obustavili voxove, da su zene izasle u crnini. Ne znam da li je legenda.

A ovo sam cula od gradjevinaca za tunele. Da se tunel gradi tako sto puste kozu da profje najboljim putem. Drugi deo o zedji i vodi sa druge strane nisam nikad htela da slusam.

Slika voza koji dolazi ili odlazi uvek mi je prekrasan prizor.
amika amika 18:05 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Iako jos ide voz dotle, do z.stwnice u Savamaloj, vec patim za prugom koja ce nestati.

Voz koji odlazi sa te stanice mnogima vrati neka davna secanja.


Већи део моје младости везан је ту станицу - воз до Пуле, до Бара, до Сремских Карловаца, до Сарајева и натраг...
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:21 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Etrusca,

ne mogu da prezalim, ne zelim da verujem da nece vise tu biti z.stanice.

Да заборавим сва моја путовања са те железничке станице, мени је жао да се Београд полако, али сигурно претвара у селендру. Без деветнаестовековне станице у центру, град губи још једну своју европску црту.
amika amika 18:26 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Citala sam ovaj txt o ukidanju pruga diljem zemlje ranije. Ali posto se od tad o tome cuti i dalje se nadam da ce lokalne samouprave mzoda ipak videti neku korsit u prugama. Tuga bi bila da to tako sve zaraste u korov i nestane pod prasinom. Postojali su ostwci austrougarske pruge na NBG, inace kazu da je poslednja stanica u Austrougarskoj bila kod hotela Jugoslavija, ima i spomenik na brdu koji predstavlja z.stwnicu.


Још 1970. ишао је воз уског колосека кроз Чукарицу, преко пута улаза на Аду. Мали, димљив, романтичан, пун писака јер је прелазио раскрснице на путевима - улицама...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:03 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

amika
Iako jos ide voz dotle, do z.stwnice u Savamaloj, vec patim za prugom koja ce nestati.

Voz koji odlazi sa te stanice mnogima vrati neka davna secanja.


Већи део моје младости везан је ту станицу - воз до Пуле, до Бара, до Сремских Карловаца, до Сарајева и натраг...



Mnogi od nas je vole. Evo prvi put mi to pada na pamet da se niko nije pobunio samo za taj deo. Kome smeta pruga?
Pa Docklands light railways se divno uklapa u Londonski Canary wharf, Canada water ( tube -metro stanice) novi City. Pruga koja u mojim mislima lebdi izmedju modernih solitera u staklu.
milisav68 milisav68 19:07 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

jednarecfonmoi
Voz koji odlazi sa te stanice mnogima vrati neka davna secanja.

Pa samo su sećanja i ostala.

Ovakva železnička stanica je izgubila smisao i postala ruglo.

Jednostavno, decenijama se železnica nije unapređivala, a pojeftinio je i unapredio avionski, autobusku saobraćaj, plus što su automobili postali bolji/udobniji i pristupačniji, pa je i železnička stanica opustela.

Drugo, sam grad Beograd se proširio, "poizmeštao" (recimo na Novi Beograd), pa je postalo komplikovanije stići do neke željene tačke gradskim prevozom.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:08 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

principessa_etrusca
Etrusca,

ne mogu da prezalim, ne zelim da verujem da nece vise tu biti z.stanice.

Да заборавим сва моја путовања са те железничке станице, мени је жао да се Београд полако, али сигурно претвара у селендру. Без деветнаестовековне станице у центру, град губи још једну своју европску црту.



To mi nije jasno...bar ce ostati zgrada. Al nije mi dovoljno. Kao olupina broda....
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:14 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

(valjda su njihovi trebali da učestvuju u izgradni pruge pa ih Milanče malo zajebao


Nije nezamislivo da rasipnik kome je para uvek falilo tako nešto uradi, mada ne verujem baš da bi se u tom trenutku usudio da se zameri Beču.

Sve karte je stavio na njih, šenio je pred njima i radio sve što su mu naložili.
Zauzvrat je dobio poništavanje Sanstefanskog mira koji je Srbiju osakatio a od Bugarske napravio silu na Balkanu ( naša braća Rusi tako udesili :)) dobio je i podršku za kraljevsku krunu, dobio par okruga, malo li je.
Ne znam da li se usudio da ih zeza.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:16 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

milisav68
jednarecfonmoi
Voz koji odlazi sa te stanice mnogima vrati neka davna secanja.

Pa samo su sećanja i ostala.

Ovakva železnička stanica je izgubila smisao i postala ruglo.

Jednostavno, decenijama se železnica nije unapređivala, a pojeftinio je i unapredio avionski, autobusku saobraćaj, plus što su automobili postali bolji/udobniji i pristupačniji, pa je i železnička stanica opustela.

Drugo, sam grad Beograd se proširio, "poizmeštao" (recimo na Novi Beograd), pa je postalo komplikovanije stići do neke željene tačke gradskim prevozom.


Razumem ovo sto kazes sve

Ipak, poluruglo je sada, ali ako putujemo kroz vreme unapred nije mi najjasnije zasto nije regulacionim planom, zadrzana pruga koja je mozda mogla da se iskoristi. Mozda nije moglo, ne znadem.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:18 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

amika
Citala sam ovaj txt o ukidanju pruga diljem zemlje ranije. Ali posto se od tad o tome cuti i dalje se nadam da ce lokalne samouprave mzoda ipak videti neku korsit u prugama. Tuga bi bila da to tako sve zaraste u korov i nestane pod prasinom. Postojali su ostwci austrougarske pruge na NBG, inace kazu da je poslednja stanica u Austrougarskoj bila kod hotela Jugoslavija, ima i spomenik na brdu koji predstavlja z.stwnicu.


Још 1970. ишао је воз уског колосека кроз Чукарицу, преко пута улаза на Аду. Мали, димљив, романтичан, пун писака јер је прелазио раскрснице на путевима - улицама...




Amika, ni ne znam za taj voz, verovatno je nestao pre mog rodjenja.

Zvuci lepo bas
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:44 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka



Едит: Агнес Балтса пева Теодоракисову песму Воз полази у осам.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:10 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

To mi nije jasno...bar ce ostati zgrada. Al nije mi dovoljno. Kao olupina broda....

Железничка станица у самом центру (или више станица ако је град већи), то је константа европског града. Ја у ствари не знам ниједан пример затварања станице у центру и измештања пруге, напротив, са брзим пругама, цела идеја је комфоран превоз од центра до центра, без дрндања по аеродромима.

Види само ове париске лепотице:








amika amika 21:11 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Mnogi od nas je vole. Evo prvi put mi to pada na pamet da se niko nije pobunio samo za taj deo. Kome smeta pruga?


Ти постаде накнадни урбаниста. Није проблем станица, она ће остати као неки музеј, проблем су пруге које су измештене у Прокоп, делом испод земље. А Прокоп је настао тако што је краљица Наталија дала своје имање да се са њега копа земља и наспе Бара Венеција која је постала опасна по здравље града.

Романтика воде је замењена за рупу уместо имања, а рупа се претвара у железничку и, надам се, метро станицу. Прогрес, развој, шта већ... Романтика је "пресељена" на Калемегдан и неке мале тргове Београда, очуване старе улице...
amika amika 21:15 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Види само ове париске лепотице:


И јесу лепотице! Свака част за слике. Вратила си ми сећања на Париз.
amika amika 21:20 10.09.2017

Re: Trojka i četvorka

Amika, ni ne znam za taj voz, verovatno je nestao pre mog rodjenja.


Ја, на срећу или нажалост, знам, сећам се како сам чекао са тек купљеним Москвичем да прође Ћира и бринуо хоћу ли умети да пређем пругу а да точкови не склизну на углачаним, сјајним шинама. Романтика је дошла после, тада је Ћира био моја мука.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:03 11.09.2017

Re: Trojka i četvorka

amika
Види само ове париске лепотице:


И јесу лепотице! Свака част за слике. Вратила си ми сећања на Париз.

Вратила сам и себи јер сада, осим Гар ди Нора где сам доста често, на друге станице скоро да не идем.

А ево је и мала селекција лондонских.

Ватерло, где је некада стизао директни воз из Париза:



Па замисли Французе који је, сваки пут када путују, требало да чују "Лондон Ватерло" не знам колико пута. А онда је станица Сент Панкрас, која деценијима није била у функцији (у њеној близини су две друге велике станице, па и треће, осредње величине), преуређена као Сент Панкрас Интернешенел:



И станица Викторија, на неколико минута хода од Бакингемске палате, државних установа и Парламента.



А ово је пролазна станица Блекфрајерс, на мосту, у стаклу, а поглед пуца на све стране:

tasadebeli tasadebeli 09:36 10.09.2017

Пепикин стомачић

Добро јр да нам данас возови иду и 40 на сат.

Ако узмемо у обзир то колико може да стане у Пепикин стомачић.







А је л' истина да су, када је почео да вози први трамвај у Ниш, Нишлијке изувале папуче улазећи у возило, па се после, када силазе на некој од следећих станица, чудиле и тражиле где су им папуче?






(клик на слик)



apacherosepeacock apacherosepeacock 10:12 10.09.2017

Re: Пепикин стомачић

Definitivno ovo Lapovo bolje izgledalo pre 100+ godina nego danas. A o Niskoj Banji da ne pricam..
amika amika 11:02 10.09.2017

Re: Пепикин стомачић

А је л' истина да су, када је почео да вози први трамвај у Ниш, Нишлијке изувале папуче улазећи у возило, па се после, када силазе на некој од следећих станица, чудиле и тражиле где су им папуче?


Нишлије изгледа нису имале коњски трамвај па је електрични био чудо...
amika amika 11:04 10.09.2017

Re: Пепикин стомачић

apacherosepeacock
Definitivno ovo Lapovo bolje izgledalo pre 100+ godina nego danas. A o Niskoj Banji da ne pricam..


Лапово је било велика железничка раскрсница, као таква ушла је и у вицеве. А о Нишкој бањи су се певале песме - Нишка бања, топла вода...

Сада се ни о Нишу не певају песме, а камоли о Бањи.
amika amika 11:04 10.09.2017

Re: Пепикин стомачић

Дупли коментар - бришем други...
amika amika 21:28 10.09.2017

Мали романтични прилог за стара времена

"Свирано по ритму точкова"

amika amika 21:57 10.09.2017

Re: Мали романтични прилог за стара времена

Још о Ћири

amika amika 21:41 10.09.2017

На коју мелодију....

... би могло да се пева - свира "Иде шпорет вуче шифоњери..."

Може ли ово

nsarski nsarski 21:56 10.09.2017

Beznačajni detalji slučajne epizode

Ovaj film je linkovan ranije na blogu (mislim da je link postavila NG), ali ja mislim da ga treba ponoviti jer se radio o vozovima i mnogo čemu drugom. Preporučujem svima (posebno Tasi) - 28 minuta vremena nije mnogo.



Naravno kad je istorija vozova u pitanju, ne treba zaboraviti da je otac Danila Kiša, inspektor vozova, učestvovao u izdavanju knjige Vodič za jugoslovenska i medjunarodna putovanja.
amika amika 22:02 10.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

Preporučujem svima (posebno Tasi) - 28 minuta vremena nije mnogo.


28 минута!

Тасо, дај сажетак... ово не може да се разуме гледањем на прескок.

amika amika 22:06 10.09.2017

Re: На коју мелодију....

... ово изгледа ближе за мелодију песме Иде шпорет...

nsarski nsarski 22:10 10.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

28 минута!

Тасо, дај сажетак... ово не може да се разуме гледањем на прескок.

Nemoj da si lenj. Film je o životu celom, a uveravam te da nećeš prestati da ga gledaš (ima i engleske titlova).

Ima jedna pesma H.W. Longfellow-a (1874) gde se nalaze stihovi o brodovima koji se mimoiđu u mraku.

Ships that pass in the night, and speak each other in passing,
Only a signal shown and a distant voice in the darkness;
So on the ocean of life we pass and speak one another,
Only a look and a voice, then darkness again and a silence.

Tako je i ovaj film o vozovima koji se mimoiđu.
amika amika 22:18 10.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

Ima jedna pesma H.W. Longfellow-a (1874) gde se nalaze stihovi o brodovima koji se mimoiđu u mraku.

Ships that pass in the night, and speak each other in passing,
Only a signal shown and a distant voice in the darkness;
So on the ocean of life we pass and speak one another,
Only a look and a voice, then darkness again and a silence.

Tako je i ovaj film o vozovima koji se mimoiđu.


Професоре, 28 минута је 2/3 школског часа. За то време Џон Дос Пасос исприча - испише на 1 -2 стране сваку, неколико биографија славних људи... који се мимоилазе у животу као возови/бродови у ноћи.
tasadebeli tasadebeli 07:47 11.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

nsarski

Ovaj film je linkovan ranije na blogu (mislim da je link postavila NG), ali ja mislim da ga treba ponoviti jer se radio o vozovima i mnogo čemu drugom. Preporučujem svima (posebno Tasi)



Лепи, дугачки кадрови... Прави руски...

Широки и велики као матјушка Расија...

У бескрајном плавом кругу...



tasadebeli tasadebeli 08:01 11.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

nsarski

Ima jedna pesma H.W. Longfellow-a (1874) gde se nalaze stihovi o brodovima koji se mimoiđu u mraku.



amika

Професоре, 28 минута је 2/3 школског часа. За то време Џон Дос Пасос исприча - испише на 1 -2 стране сваку, неколико биографија славних људи... који се мимоилазе у животу као возови/бродови у ноћи.




И вероватно најбољи блуз певан до сада на српском језику...




st.jepan st.jepan 12:30 11.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

nsarski
Preporučujem svima.[/i]

Takođe!
Film je fe no me na lan!
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:56 11.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

st.jepan
nsarski
Preporučujem svima.[/i]

Takođe!
Film je fe no me na lan!

Одгледала, "сагласна"!
amika amika 18:06 11.09.2017

Re: Beznačajni detalji slučajne epizode

nsarski
Preporučujem svima.[/i]

st.jepan
Takođe!
Film je fe no me na lan!


[b]principessa_etrusca

Одгледала, "сагласна"!
[/b]

Ево, сагласан сам и ја, делови које сам видео су филмски убедљиви.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana