Gost autor

Vedrana VS Mkrlina

Filip Mladenović RSS / 21.09.2017. u 23:42

 

Hotel "Moskva", 19. 9. 2017.
Hotel "Moskva", 19. 9. 2017.
Onaj zbog koga smo nosili crvene marame oko vrata i mahali buketima cveća sa beogradskih i ostalih gradskih i varoških trotoara mrtav je, evo, već skoro 4 decenije.

Tog 4. maja 1980. godine prestalo je da kuca, kako su nam tada pričali i pisali, srce najvećeg sina svih naših naroda i narodnosti. I dan danas mi u ušima odjekuje pesma "Druže Tito mi ti se kunemo da sa tvoga puta ne skrenemo!" Pevala se uoči, a još više posle sahrane Josipa Broza Tita.
Da je ovih 37 godina proteklo u mirnom i mudrom skretanju sa Titovog puta na magistralu koja vodi ka ujedinjenoj Evropi, Josip Broz bi nam danas izgledao kao uparadjena, razblažena varijanta velikog diktatora. Medjutim, posle 4 balkanska rata i njihovih poraznih ishoda, Tito je postao mit, simbol vremena kada se dobro živelo. Čuveni grafit "Bravar je bio bolji!" najslikovitije izražava javno mnenje o Titu, o njegovom liku i delu.
Titovi naslednici, Slobodan Milošević i Franjo Tudjman, poneli su se kao najobičniji obijači brava, koje je Broz pravio, montirao i podmazivao. Najpre su obili brave njegovih rezidencija, u Karadjordjevu zajedno, a na Brionima i u Užičkoj ulici odvojeno. Zatim su provalili vojne šifre, bankarske sefove i policijske dosijee, da bi na kraju razvalili vrata zatvora, u kojima su robijali najokoreliji kriminalci, buduće patriote, rodoljupci i heroji otadžbinskog/domovinskog rata.
Stoga nije daleko od istine zaključak da su ratovi tokom devedesetih i neka vrsta zavisti novokomponovanih vodja zbog Titove harizme. Neko ko je svoju vojnu ili partijsku karijeru godinama gradio u senci Tita, da bi na njegovoj sahrani sreo vodeće političare iz celog sveta, ne može a da ne bude iskompleksiran, i kao političar, i kao muškarac. I oni, i njihove supruge, i njihovo najbliže okruženje, maštali su o tome da nekako dostignu slavu i ugled Josipa Broza. Epilog: na sahranu Franje Tudjmana došao je samo jedan predsednik države, dok je Slobodan Milošević sahranjen u dvorištu vikendice svoje supruge, u prisustvu likova iz teatra apsurda i muzeja voštanih figura.

Sećam se intervjua sa poznatom romskom estradnom umetnicom Esmom Redžepovom, u kome ona, govoreći o svojoj izuzetnoj svetskoj karijeri, pominje i susrete sa Josipom Brozom Titom. Jedno jutro, boraveći na Brionima, ustala je rano ujutro i krenula u šetnju. Ubrzo je srela Tita, koji je vozio svoj čuveni električni automobil. Pozvao je Esmu u zajedničku vožnju rečima "Hajde da pravimo pare!". Tokom vožnje Tito je Esmi objasnio da je tako rano krenuo u šator gde boravi libijski vodja Gadafi, kako bi mu prodao naše naoružanje i vojnu opremu. Tako je i bilo. Esma je sačekala da Tito okonča razgovor sa Gadafijem, da bi joj on u povratku rekao: "Vidiš Esma, dok drugi spavaju, mi napravismo posao!"

 A o Titu je u svom poznatom stilu upravo napisala tekst i Vedrana Rudan. Iako je koleginica blogerka Ivana već objavila blog o tome, ne mogu da odolim ponovnom citiranju:

"Kako se živjelo u Titovoj Jugoslaviji? Nije bilo demokracije, danas je ima. Nije se smjelo govoriti da je Tito zločinac, danas se smije. Nije se moglo dobiti otkaz, danas se ne može dobiti posao. Ljudi, obični ljudi, odlazili su na liječenje u inozemstvo, država je plaćala. Danas ih u ruševinama koje se zovu bolnice iz narkoze, ako je prežive, budi pop i objašnjava im čari carstva nebeskoga. U Titovo vrijeme djecu su liječili pedijatri, danas mora narod skupljati dobrovoljne priloge da bi se nekom djetetu spasilo život. Najpoznatiji onkološki dječji odjel u Hrvatskoj ima toaletni papir u zahodima jer je to platio poznati hrvatski nogometaš.

Za vrijeme Tita radnici su imali pravo na stan. Danas pravo na vile i dvorce imaju samo razbojnici čije dugove plaća narod. U zagrebačkim vrtićima nekada se dobro jelo. Danas zagrebačko dijete ima pravo dnevno pojesti kuglicu i pol sladoleda. Za vrijeme Tita često nismo mogli jesti banane, nije ih bilo. Danas ih ima, uživamo u njima jer smo u međuvremenu postali majmuni. U Titovo vrijeme povremeno nije bilo struje. Čitavi kvartovi znali su biti u mraku subotom, a onda drugi dio grada nedjeljom. Danas svi imamo pravo na svjetlost, ako je možemo platiti. Ne možemo je platiti. Imamo pravo i na vodu, ako je možemo platiti. Ne možemo je platiti.

U Titovo vrijeme svi smo imali pravo na školovanje. Imamo i danas, ako ga možemo platiti. Ne možemo ga platiti. U Titovo vrijeme u Vijetnamu je bio rat. Ameri su ubijali nedužne ljude u zemlji miljama daleko od Amerike. Bacali su na njih otrovne bombe, ubijali su boga u njima onako kako to rade i danas. U Titovo vrijeme Jugoslaveni su bili na cesti i protestirali protiv ubijanja Vijetnamaca. Danas mi s Amerima ubijamo Vijetnamce tamo gdje nam gazda kaže.

U Titovo vrijeme nismo znali što je droga. U Titovo vrijeme mogao si ulicama svoga grada opušteno šetati čak i u pola noći. Danas ne znaš kad će netko na tebe skočiti usred bijelog dana da bi od tebe oteo lovu koju će sebi sprašiti u žilu. U Titovo vrijeme na besplatan abortus imale su pravo sve žene. Danas na besplatan abortus imaju pravo samo časne sestre. Uskoro će se ukinuti pravo na abortus, osim za časne sestre.

U Titovo vrijeme ljudi su odlazili u crkve i molili Boga jer su to htjeli. U Titovo vrijeme Isus nije visio na zidu svake učionice. U Titovo vrijeme djeci učitelji nisu govorili da je žena nastala od rebra muškarca. U Titovo vrijeme žene su bile ljudska bića, a ne kurve. U Titovo vrijeme popovi nisu bili državni službenici. U Titovo vrijeme popovi nisu vozili džipove. U Titovo vrijeme ljudi nisu morali dizati kredit kad bi krstili dijete. U Titovo vrijeme većina popova bili su obrazovani ljudi koje su vjernici poštovali. U ovome popovi siluju djecu, pse, naplaćuju i ne izdaju račun, ne plaćaju porez, provaljuju u bolnice i od polumrtvih ljudi traže da im poklone kuću.

U Titovo vrijeme mnogi su jugoslavenski trgovi nosili Titovo ime jer je to bilo u Titovo vrijeme. U ovom e se skidaju ploče sa Titovim imenom. I neka se skidaju. Ovo nije Titovo vrijeme, a ovo je mala, prljava, američka vojna baza. Ovo je leglo mafijaša. Ovo je koncentracijski logor za svakoga tko ima nešto u glavi. Ovo je rupetina u kojoj se gladni, goli, ovršeni, dužni, bolesni, neškolovani dovijaju kako do kontejnera stići dovoljno brzo da bi u njemu našli plastičnu bocu ili truli ručak.

Ovo će ostati bez ploča sa Titovim imenom. Kako ovi koji vladaju ovim ne kuže da se skidanjem ploča ne može izbrisati povijest?

Kuže, ali im se je*e. Ovo je njihovo i samo njihovo igralište. Tko odbija plesati kako oni hoće neka crkne ili neka ode."

VEDRANA RUDAN 

Atačmenti



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 23:48 21.09.2017

Genije

Filipe, ti si genije!
mirelarado mirelarado 23:59 21.09.2017

Re: Genije

nsarski
Filipe, ti si genije!


Filipe, možda bi mogao da pogledaš post koji je Ivana23 objavila na blogu pre tri sata. Ako ti se tekst učini poznatim, to nije slučajna podudarnost.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:03 22.09.2017

Re: Genije

To govori da smo koleginica Ivana23 i ja slične, slobodnomisleće i empatične osobe!
nsarski nsarski 00:05 22.09.2017

Re: Genije

To govori da smo koleginica Ivana23 i ja slične, slobodnomisleće i empatične osobe!


Možda bi bilo dobro da se i "koleginica" Ivana23 izjasni po tom pitanju? Naročito o toj proceni "slične".
mirelarado mirelarado 00:07 22.09.2017

Re: Genije

Filip Mladenović
To govori da smo koleginica Ivana23 i ja slične, slobodnomisleće i empatične osobe!


To je lepo, ali, zar ne bi bilo logičnije da si na tom postu izrazio zadovoljstvo, nešto dodao, komentarisao, umesto da ga dupliraš?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:22 22.09.2017

Re: Genije

Ako pažljivo pročitate ovaj blog videćete da se ne radi o "dupliranju", već o poentiranju, koje je ilustrovano fotografijom, snimljenom ispred hotela "Moskva" u utorak, 19. septembra 2017.
nsarski nsarski 00:25 22.09.2017

Re: Genije

Filip Mladenović
Ako pažljivo pročitate ovaj blog videćete da se ne radi o "dupliranju", već o poentiranju, koje je ilustrovano fotografijom, snimljenom ispred hotela "Moskva" u utorak, 19. septembra 2017.


Pa, to si mogao da priložiš kao komentar u Ivaninom postu. Tu fotografiju. Bez obzira, ostajem pri tvrdnji - ti si genije.
nsarski nsarski 08:53 22.09.2017

Re: Genije

Uzgred, Filipe, ako ti nije teško da nam kažeš ko je/šta je Mkrlina. Nagađam, nagađam i došao sam do zaključka da je ili u pitanju greška, ili je to neki novi pojam, ili ime, koje mi je skroz nepoznato.

Greška, jer si možda želeo da kažeš Vedrana vs. Mrklina - to jest da Vedrana vedro vedri, a Mrklina mrklo mrači.
Ovako kako stoji, Mkrlina, mi ne znači baš ništa. Zna li neko?

Molim objašnjenje. Hvala.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:17 22.09.2017

Re: Genije

nsarski
Uzgred, Filipe, ako ti nije teško da nam kažeš ko je/šta je Mkrlina. Nagađam, nagađam i došao sam do zaključka da je ili u pitanju greška, ili je to neki novi pojam, ili ime, koje mi je skroz nepoznato.

Greška, jer si možda želeo da kažeš Vedrana vs. Mrklina - to jest da Vedrana vedro vedri, a Mrklina mrklo mrači.
Ovako kako stoji, Mkrlina, mi ne znači baš ništa. Zna li neko?

Molim objašnjenje. Hvala.


Mkrlina je neologizam, nastao kao epilog pokušaja da se jednom rečju opiše suprotnost životnoj vedrini, a da ta reč ne podseća na nadimak jednog od meni najodvratnijih ovdašnjih političara, poznatog kao obožavaoca lika i dela Slobodana Miloševića, a i dela Dafine tokom devedesetih.
maksa83 maksa83 11:36 22.09.2017

Re: Genije

Mkrlina je neologizam, nastao kao epilog pokušaja da se jednom rečju opiše suprotnost životnoj vedrini, a da ta reč ne podseća na nadimak jednog od meni najodvratnijih ovdašnjih političara,

Znači nešto kao Duboko Krlo22.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:08 22.09.2017

Re: Genije

Da. Kao "rastibudjilizovane klejbezable", iz vremena meni omiljenog "Teatra LEVO".
angie01 angie01 12:18 22.09.2017

Re: Genije

Mkrlina


je l si mozda hteo da kazes Mrklina?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:22 22.09.2017

Re: Genije

angie01
Mkrlina


je l si mozda hteo da kazes Mrklina?



Da ponovim: Mkrlina je neologizam, nastao kao epilog pokušaja da se jednom rečju opiše suprotnost životnoj vedrini, a da ta reč ne podseća na nadimak jednog od meni najodvratnijih ovdašnjih političara, poznatog kao obožavaoca lika i dela Slobodana Miloševića, a i dela Dafine tokom devedesetih.
sweet64 sweet64 14:24 22.09.2017

Re: Genije

je l si mozda hteo da kazes Mrklina?


Da ponovim: Mkrlina je neologizam, nastao kao epilog pokušaja da se jednom rečju opiše suprotnost životnoj vedrini, a da ta reč ne podseća na nadimak jednog od meni najodvratnijih ovdašnjih političara, poznatog kao obožavaoca lika i dela Slobodana Miloševića, a i dela Dafine tokom devedesetih.


Zar ne vidiš Endži, da se radi o Mkronjiću.
angie01 angie01 17:35 22.09.2017

Re: Genije

Zar ne vidiš Endži, da se radi o Mkronjiću.


:))))


Da ponovim: Mkrlina je neologizam


kakav neologizam, to je izmisljotina koju ne mozaes izgovoriti, a ne znaci nista, po najmanje suprotnost koju si hteo da sugerises.

mrklina- i moze, (kao mracnost), a u strukturi odgovarajuce vedrini, a mkrlina nije nista.
zilikaka zilikaka 18:24 22.09.2017

Re: Genije

to je izmisljotina koju ne mozaes izgovoriti


Možeš, al vrlo teško. Evo ja vežbam.

Sve češće mi uspeva a dobijam i na brzini.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:41 22.09.2017

Re: Genije

Možeš, al vrlo teško. Evo ja vežbam


A što zaebavate Filipa, vidite valjda da ne kapira :)

Fićo, mkrlina ne znači ništa, to si se ti zeznuo, slovima si zamenio mesta, proveri.
Vedrana - vedro, a mrklina - mrko, crno, tamno, kao mrkli mrak.
Ne postoji mkrli mrak, Fićo.
zilikaka zilikaka 19:21 22.09.2017

Re: Genije

slovima si zamenio mesta, proveri.

Pa tako desetak puta.
Teško da je svaki put radio kopi-pejst, pa to celu stvar čini posebno interesantnom.
gedza.73 gedza.73 19:37 22.09.2017

Re: Genije

Možda je u pitanju lavspus?
st.jepan st.jepan 19:57 22.09.2017

Re: Genije

hoochie coochie man
Možeš, al vrlo teško. Evo ja vežbam

A što zaebavate Filipa, vidite valjda da ne kapira :)
Fićo, mkrlina ne znači ništa, to si se ti zeznuo, slovima si zamenio mesta, proveri.
Vedrana - vedro, a mrklina - mrko, crno, tamno, kao mrkli mrak.
Ne postoji mkrli mrak, Fićo.

Mislim da kapiram...
Filip je najpre smislio jako dobar naslov, domišljat, izvanredno duhovit, a onda je, osetivši neku poštenjačku nelagodnost, sebi rekao: ne, to nisam ja, omaklo mi se, ne liči mi na mene, pa je tu sjajnu, jedva postojeću reč mrklina, koja je ujedno i mrak i mrkonjić, inverzijom dva slova učinio primerenijom, tj. bezveznom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 22.09.2017

Re: Genije

Pa tako desetak puta.


Pa nije Filip od onih koji lako odustaju :)

A evo i objašnjenja, logičnog
Filip je najpre smislio jako dobar naslov, domišljat, izvanredno duhovit, a onda je, osetivši neku poštenjačku nelagodnost, sebi rekao: ne, to nisam ja, omaklo mi se, ne liči mi na mene, pa je tu sjajnu, jedva postojeću reč mrklina, koja je ujedno i mrak i mrkonjić, inverzijom dva slova učinio primerenijom, tj. bezveznom.

nsarski nsarski 21:06 22.09.2017

Re: Genije

Mislim da kapiram...
Filip je najpre smislio jako dobar naslov, domišljat, izvanredno duhovit, a onda je, osetivši neku poštenjačku nelagodnost, sebi rekao: ne, to nisam ja, omaklo mi se, ne liči mi na mene, pa je tu sjajnu, jedva postojeću reč mrklina, koja je ujedno i mrak i mrkonjić, inverzijom dva slova učinio primerenijom, tj. bezveznom.


st.jepane, objašnjenje je dobro, ali onda je moguće razviti i sledeću tezu.
Mogao je Vedranu Rudan da nazove Rudana Vedran, pa da bude dupla šifra: Rudana VS Mkrlina. Rudana rudi a Mkrlina mkrli.
Bez sumnje, imamo posla sa majstrorom za jezik i aforizme tako da mi, obični smrtnici, možemo samo da nagađamo. (Na primer, treba unapred znati da Filip ne podnosi Mkronjića, tj Mr. Konjića...ne smem ni pravo prezime da mu napišem).

P.S. BTW, st.jepane, videh te juče u rano popodne u ulici Kralja Petra - mašem, mašem, ali ti si bio zadubljen u svoje misli i nisi primetio. Nisam hteo da te uznemiravam.

A jednom sam video našeg domaćina Filipa kod Narodnog pozorišta. Mašem, trubim, ali on ništa.
Čovek stavio telefon na uvo - iPhone therefore I exist - kako bi rekao Steve Jobs, i ništa drugo za njega ne postoji.
zilikaka zilikaka 21:23 22.09.2017

Re: Genije

pa je tu sjajnu, jedva postojeću reč mrklina, koja je ujedno i mrak i mrkonjić, inverzijom dva slova učinio primerenijom


A ako se od tega napravi brzalica:

Mkroniću, Mkro, smkrnula ti se mkrlina., da vas vidim onda!

Kladim se u sto banki da nema junaka koji to može.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:36 22.09.2017

Re: Genije

Bravo na dešifrovanju literarnih poruka izmedju redova: da, Vedrana nasuprot jednom velikom NIŠTA, ispunjenim - ništarijama!
st.jepan st.jepan 00:39 23.09.2017

Re: Genije

st.jepane, videh te juče u rano popodne u ulici Kralja Petra - mašem, mašem, ali ti si bio zadubljen u svoje misli

Ne, bio sam zadubljen u psovanje svega svetog.
Krenuo sam u SBB (pri vrhu te ulice) da platim harač, al na dvadesetak metara od cilja, setim se da nisam zamenio evriće. Preko puta ću, mislio sam, u menjacnici hotela Rojal, kad tamo, gradilište. Ima, kažu mi, menjačnica dole, na ćošku sa Dušanovom. Sjurim se dole, zamenim, jedva se dovučem gore, a gore, na izlogu ofisa obavešteje da se SBB preselio dole, na ćošak sa Dušanovom.
tasadebeli tasadebeli 08:00 22.09.2017

Неке уредничко-пионирске примедбе...

... самопрокламованога и самозванога уредника Милутина Топаловића.









Tog 4. maja 1980. godine prestalo je da kuca, kako su nam tada pričali i pisali, srce najvećeg sina svih naših naroda i narodnosti.


Да, баш тако. Како су нам тада говорили, Тада...

Тада?

Tito je postao mit, simbol vremena kada se dobro živelo. Čuveni grafit "Bravar je bio bolji!" najslikovitije izražava javno mnenje o Titu, o njegovom liku i delu.



Занимљиво је да на тим графитима никада нико не помиње да се за време друга Тите добро живело захваљујући иностраним кредитима који су земљу одвели у пропаст и распад...

А те кредите ми и данас морамо да враћамо...

Задужујући се опет новим кредитима.

И тако... У спиралу низбрдо.





4 balkanska rata


Један рат. Не четири... Ако мислиш на то током деведесетих.

Titovi naslednici, Slobodan Milošević i Franjo Tudjman,



Између смрти вољенога и никада прежаљенога, те ове двојице које помињеш, било је ту још неких наследника.

Мени су, рецимо, од свих њих најсимпатичнији били онај што смо за њега говорили "иредента никада не спава":




и онај што је, када је фабула дошла до кулминације, славодобитно изјавио:

"Обавио сам свој задатак. Растурио сам Југославију."





Neko ko je svoju vojnu ili partijsku karijeru godinama gradio u senci Tita, da bi na njegovoj sahrani sreo vodeće političare iz celog sveta, ne može a da ne bude iskompleksiran, i kao političar, i kao muškarac.

Stoga nije daleko od istine zaključak da su ratovi tokom devedesetih i neka vrsta zavisti novokomponovanih vodja zbog Titove harizme.



Само деведесетих?


Kineski radnici na koridoru 11 naučili su na sprskom da kažu samo dve stvari: „dobar dan”, i „novi Tito”. (ЛИНК)



Sećam se intervjua sa poznatom romskom estradnom umetnicom Esmom Redžepovom, u kome ona, govoreći o svojoj izuzetnoj svetskoj karijeri, pominje i susrete sa Josipom Brozom Titom. Jedno jutro, boraveći na Brionima, ustala je rano ujutro i krenula u šetnju. Ubrzo je srela Tita, koji je vozio svoj čuveni električni automobil. Pozvao je Esmu u zajedničku vožnju rečima "Hajde da pravimo pare!". Tokom vožnje Tito je Esmi objasnio da je tako rano krenuo u šator gde boravi libijski vodja Gadafi, kako bi mu prodao naše naoružanje i vojnu opremu. Tako je i bilo. Esma je sačekala da Tito okonča razgovor sa Gadafijem, da bi joj on u povratku rekao: "Vidiš Esma, dok drugi spavaju, mi napravismo posao!"



У, јбт!!!





Заборавио си да поменеш и да је левом руком шљапкао краљицу Елизабету по гузи док је десном руком свирао на клавиру неку композицију за три руке.

Ономад, почетком педесетих када смо незванично ушли у НАТО.

(Питај Ненада Прокића ако мени не верујеш...)





(Успут, Филипе, знаш ли да је у време Тита и оних његових наследника пре Милошевића и Туђмана и ових данас, Циганима био забрањен улазак у центар Загреба и Љубљане. Чим се појаве, ондашња народна милиција братских нам република би их спроводила ван града.

Ја то гледао више пута својим очима.

Да ти не причам да су мог другара, Циганина из Железника, док смо чекали у Љубљани воз за Београд у униформама ЈНА у одвојеној чекаоници (војницима је те 1983/1984. било забрањено да деле чекаоницу на железничкој станици у Љубљани са цивилима, морали смо у одвојену просторију) милиционери пендрецима натерали да им својом марамицом брише ципеле, а мене успут кврцнули пендреком пар пута зато што сам се побунио због тога.

Џабе смо се после ми жалили официрима у касарни. Они само немоћно вртели главама и ником ништа.)


Vedrana Rudan



Ма, Тито је био...

Како да вам кажем...

Титo за све нас.


highshalfbooze highshalfbooze 09:54 22.09.2017

Re: Неке уредничко-пионирске примедбе...

Занимљиво је да на тим графитима никада нико не помиње да се за време друга Тите добро живело захваљујући иностраним кредитима који су земљу одвели у пропаст и распад...
А те кредите ми и данас морамо да враћамо...
Задужујући се опет новим кредитима.
И тако... У спиралу низбрдо.

Ovo je uobičajeni argument svih ideoloških protivnika.
Kada bi se izbacila ideologija i uporedili brojevi kolika je zaduženost države i privrede u odnosu na BDP bila tada i sada, kao i struktura BDP tada i sada, došli bi do vrlo interesantnih podataka koji bi išli na ruku drugu Titi. Mada mi je i tada i sada trulo kada čujem "Titova Jugoslavija" ili "Vučićeva Srbija" i slične gluposti.
highshalfbooze highshalfbooze 10:06 22.09.2017

Re: Неке уредничко-пионирске примедбе...

Џабе смо се после ми жалили официрима у касарни. Они само немоћно вртели главама и ником ништа.)

To vam je bila greška da se žalite komunjarama, treba li ste Nataši Kandić da se žalite.
Elem, i ja sam služio vojsku u Sloveniji i imao sam ciganina u jedinici, ali nisam imao slična iskustva.
tasadebeli tasadebeli 10:48 22.09.2017

Re: Неке уредничко-пионирске примедбе...

highshalfbooze
Занимљиво је да на тим графитима никада нико не помиње да се за време друга Тите добро живело захваљујући иностраним кредитима који су земљу одвели у пропаст и распад...
А те кредите ми и данас морамо да враћамо...
Задужујући се опет новим кредитима.
И тако... У спиралу низбрдо.

Ovo je uobičajeni argument svih ideoloških protivnika.
Kada bi se izbacila ideologija i uporedili brojevi kolika je zaduženost države i privrede u odnosu na BDP bila tada i sada, kao i struktura BDP tada i sada, došli bi do vrlo interesantnih podataka koji bi išli na ruku drugu Titi. Mada mi je i tada i sada trulo kada čujem "Titova Jugoslavija" ili "Vučićeva Srbija" i slične gluposti.



Да, уобичајни аргументи нас могу свугде одвести...

Што никако неће променити чињеницу да кола иду све брже низбрдо.


А те кредите ми и данас морамо да враћамо...
Задужујући се опет новим кредитима.
И тако... У спиралу низбрдо.




tasadebeli tasadebeli 10:49 22.09.2017

Re: Неке уредничко-пионирске примедбе...

highshalfbooze
Џабе смо се после ми жалили официрима у касарни. Они само немоћно вртели главама и ником ништа.)

To vam je bila greška da se žalite komunjarama, treba li ste Nataši Kandić da se žalite.
Elem, i ja sam služio vojsku u Sloveniji i imao sam ciganina u jedinici, ali nisam imao slična iskustva.



А коме би се ти жалио у оно време?

Јову Капичићу?

Свако има своја искуства...
highshalfbooze highshalfbooze 11:19 22.09.2017

Re: Неке уредничко-пионирске примедбе...

А коме би се ти жалио у оно време?


Pa rekoh ti, Nataši Kandić. Ona je žena rođena 1946. godine, i tada je bila radno sposobna da se bori za ljudska prava. Ili možda to tada nije radila zbog toga što joj to niko nije plaćao, nisam siguran. Ako Natašu Kandić nije niko plaćao tada, onda ostaje samo Jovo Kapičić koji bi sigurno stao na stranu tvog drugara. Ako ne bi zbog etničke pripadnosti, onda bi sigurno zbog JNA pripadnosti. Samo da zamisli sliku da vojnik briše cipele panduru maramicom bi bilo otprilike kao kada bi biku mahao crvenim platnom.
tasadebeli tasadebeli 18:06 22.09.2017

Re: Неке уредничко-пионирске примедбе...

highshalfbooze
А коме би се ти жалио у оно време?


Pa rekoh ti, Nataši Kandić. Ona je žena rođena 1946. godine, i tada je bila radno sposobna da se bori za ljudska prava. Ili možda to tada nije radila zbog toga što joj to niko nije plaćao, nisam siguran. Ako Natašu Kandić nije niko plaćao tada, onda ostaje samo Jovo Kapičić koji bi sigurno stao na stranu tvog drugara. Ako ne bi zbog etničke pripadnosti, onda bi sigurno zbog JNA pripadnosti. Samo da zamisli sliku da vojnik briše cipele panduru maramicom bi bilo otprilike kao kada bi biku mahao crvenim platnom.






Да, нисам се сетио тога за Наташу Кандић.
milisav68 milisav68 22:54 22.09.2017

Re: Неке уредничко-пионирске примедбе...

highshalfbooze

Ovo je uobičajeni argument svih ideoloških protivnika.
Kada bi se izbacila ideologija i uporedili brojevi kolika je zaduženost države i privrede u odnosu na BDP bila tada i sada, kao i struktura BDP tada i sada, došli bi do vrlo interesantnih podataka koji bi išli na ruku drugu Titi.

Pa jedno bez drugog ne može, zato što onda iz jednačine izbacuješ zatvorenost granica za uvoz robe (mahom široke potrošnje) nekada, i širom otvoreniha granica danas.

Drugo, politička karta sveta danas je totalno drugačija, pa bi Tito verovatno završio kao Sadam ili Gadafi.

Takođe, ako ćemo o brojevima, SFRJ je trebalo skoro 20 godina da dostigne nivo poljoprivredne proizvodnje Kraljevine Jugosalvije.

Pa inflacija, i denominacija dinara dva puta za njegovog života, i još dva puta posle.

Meni to uopšte nije impresivno, već siguran put u ovo danas.

A tek će da iskijavamo te uspešne brojeve i podatke.
plausibel plausibel 08:36 22.09.2017

Vedrana vs Rudan


gedza.73 gedza.73 20:48 22.09.2017

Ju!

kako mi ovo promaklo?


Titovi naslednici, Slobodan Milošević i Franjo Tudjman, poneli su se kao najobičniji obijači brava, koje je Broz pravio, montirao i podmazivao. Najpre su obili brave njegovih rezidencija, u Karadjordjevu zajedno, a na Brionima i u Užičkoj ulici odvojeno.


Učili pioniri od najboljeg bravara.

Većina stvari iz čuvenog “depoa 555”, poznatog kao “Titov sef”, ima žig koji ukazuje da su pripadale kraljevskoj porodici: kralju Aleksandru i kraljici Mariji, ali i knezu Pavlu i kneginji Olgi


Ogrlica od velike vrednosti koja je bila lični nakit kraljice Marije Karađorđević, a koja je pronađena u Titovom sefu
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:41 22.09.2017

Re: Ju!

A tzv. dinastija Karadjordjević je na vlast došla humanim i demokratskim putem...

A sve zlatne poluge, nakit, novac... ta tzv. dinastija je stekla pošteno!

Mućnite glavom!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:14 22.09.2017

Re: Ju!

A sve zlatne poluge, nakit, novac... ta tzv. dinastija je stekla pošteno!


Imaš li ti, čoveče, ikakvih principa u životu?

Smeta ti što je dinastija do svega toga došla ne nepošten način (ako je tako došla), a istovremeno opravdavaš Titinu krađu svega toga.

Da li si ti principijelno protiv krađe, ili to zavisi od toga koliko ti je lopov simptatičan?

Lionsgate Lionsgate 22:19 22.09.2017

Re: Ju!

Imaš li ti, čoveče, ikakvih principa u životu?

Da li si ti principijelno protiv krađe, ili to zavisi od toga koliko ti je lopov simptatičan?

Sad si se zeznuo zesce, tek ces da vidis sta ti je neprincipijelnost
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:19 22.09.2017

Re: Ju!

A sve zlatne poluge, nakit, novac... ta tzv. dinastija je stekla pošteno!

daj, filipe, koja dinastija je ikada u istoriji išta stekla pošteno?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:24 22.09.2017

Re: Ju!

Dinastija Karadjoredjević je na vlast došla nakon krvavog majskog prevrata 1903. Zbog brutalnosti i svireposti tog čina ceo civilizovan svet je osudio Kraljevinu Srbiju.

A to šta je Aleksandar Karadjordjević radio kao monarh od 1918. do 1934. godine kombinacija je bezočne pljačke i diktatorske samovolje!
gedza.73 gedza.73 22:26 22.09.2017

Re: Ju!

A tzv. dinastija Karadjordjević je na vlast došla humanim i demokratskim putem..

Etalon demokratije za Tita i njegovu kliku.

A sve zlatne poluge, nakit, novac... ta tzv. dinastija je stekla pošteno!


Dočim je Tile pokupio imanja, kuće, preduzeća, trgovine, apoteke, zadužbine pošteno?

Mućnite glavom!

Da mućnemo.
Engleska kraljevska porodica je svoje bogastvo stekla na crnji i grđi način.

Da li bi ti Filipe pre živeo u Engleskoj nego u SFRJ (dok je Tito bio monarh)?
Da li bi danas pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji?

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:26 22.09.2017

Re: Ju!

Sad si se zeznuo zesce, tek ces da vidis sta ti je neprincipijelnost


Znam.
Kad sam kliknuo objavi pomislih, e našao si koga ćeš da pitaš, paz' da ti ne odgovori, a i ako ti odgovori biće nešto što blage veze sa pitanjem nema.
Al eto, ponekad me baš istera iz takta :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:32 22.09.2017

Re: Ju!

gedza.73
A tzv. dinastija Karadjordjević je na vlast došla humanim i demokratskim putem..

Etalon demokratije za Tita i njegovu kliku.

A sve zlatne poluge, nakit, novac... ta tzv. dinastija je stekla pošteno!


Dočim je Tile pokupio imanja, kuće, preduzeća, trgovine, apoteke, zadužbine pošteno?

Mućnite glavom!

Da mućnemo.
Engleska kraljevska porodica je svoje bogastvo stekla na crnji i grđi način.

Da li bi ti Filipe pre živeo u Engleskoj nego u SFRJ (dok je Tito bio monarh)?
Da li bi danas pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji?



Živeo sam u SFRJ (duže) i u Engleskoj (kraće) dok je Tito bio "monarh".
Slušao sam i gledao kako obični, normalni ljudi u Londonu misle i govore o Titu.
Nijedna loša reč!

Tada, krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih putovao sam na relaciji Beograd - London - Beograd, sa Titovim pasošem, bez ikakvih problema, bez viza, bez čekanja ispred ambasade, bez posebnih redova na aerodromima u Londonu...

Danas bih svakako pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji!
maksa83 maksa83 22:36 22.09.2017

Re: Ju!

daj, filipe, koja dinastija je ikada u istoriji išta stekla pošteno?

Žikina.
gedza.73 gedza.73 22:47 22.09.2017

Re: Ju!

maksa83
daj, filipe, koja dinastija je ikada u istoriji išta stekla pošteno?

Žikina.

Al' u Nemačkoj.

Filip
Slušao sam i gledao kako obični, normalni ljudi u Londonu misle i govore o Titu.
Nijedna loša reč!

I kol'ko njih poletelo u SFRJ da živi? Lepe plate, sigurni krovovi, crveni pasoš.

Tada, krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih putovao sam na relaciji Beograd - London - Beograd, sa Titovim pasošem, bez ikakvih problema, bez viza, bez čekanja ispred ambasade, bez posebnih redova na aerodromima u Londonu...

Kako su putovali ostali zapadnjaci?

Danas bih svakako pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji!

Ne može. Oni imaju kraljicu, privatnu svojinu, preduzetnike...
Moš' samo u Severnu Koreju.
Tamo još vole Tita, imaju sletove, pionire, velikog nepogrešivog vođu, najjaču vojsku na svetu, komunizam...

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:50 22.09.2017

Re: Ju!

Ekonomske činjenice su surove i neosporive: Srbiji će trebati oko 30 godina da dostigne nivo razvoja industrije iz 1989. godine, uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) od najmanje 7,5 odsto godišnje.

Ili da citiram kolegu ekonomskog novinara Mišu Brkića: "Srbija nema šanse da ostvaruje godišnje stope privrednog rasta od minimum 10 odsto ili poželjnih 15 odsto. A sve ispod 10 odsto rasta BDP-a je pilićarenje i gubljenje vremena."
gedza.73 gedza.73 22:56 22.09.2017

Re: Ju!

Ekonomske činjenice su surove i neosporive: Srbiji će trebati oko 30 godina da dostigne nivo razvoja industrije iz 1989. godine, uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) od najmanje 7,5 odsto godišnje.

Jesu surove.
Sedamdesetih godina ti emigriralo oko milion Jugoslovena i punili budžet Jugoslavije sa oko deset posto (ne drži me za reč).

Ta jugoslovenska industrija je obična šarena laža od kartona. Jer nije Zastava kupila Fiat nego se desilo obrnuto. Ista palamuđevina kao i sa četvrtom armijom u svetu koju su razbili slovenački šumari. Pukla čim je došla u dodir sa tržištem koji ne kontrolišu partijski poslušnici.
Lionsgate Lionsgate 23:17 22.09.2017

Re: Ju!

Ekonomske činjenice su surove i neosporive: Srbiji će trebati oko 30 godina da dostigne nivo razvoja industrije iz 1989. godine, uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) od najmanje 7,5 odsto godišnje.

Filip jos jednom dokazuje kako su se diplome u Titovoj SFRJ nemilice delile, svako ko je prosao picinim parkom dobio je jednu pa i nas "ekonomista". Danas je teze domoci se diplome, ako ne ucis onda moras da platis, pa vidite.
angie01 angie01 23:38 22.09.2017

Re: Ju!

Moš' samo u Severnu Koreju.
Tamo još vole Tita, imaju sletove, pionire, velikog nepogrešivog vođu, najjaču vojsku na svetu, komunizam...


ahaaa, bas ti je usporedba primerena-toliko da je licni animozitet mnogo ocigledniji.

pre svega- mi nismo ziveli u komunizmu, nego u socijalizmu, a to je daleko od gvozdene zavese zemalja koje su bile pod Ruskom cizmom u tom periodu,...ko je uspeo odatle da do nas dodje, imao je osecaj da je u Kaliforniji-tolika je bila razlika.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:48 22.09.2017

Re: Ju!

Lionsgate
Ekonomske činjenice su surove i neosporive: Srbiji će trebati oko 30 godina da dostigne nivo razvoja industrije iz 1989. godine, uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) od najmanje 7,5 odsto godišnje.

Filip jos jednom dokazuje kako su se diplome u Titovoj SFRJ nemilice delile, svako ko je prosao picinim parkom dobio je jednu pa i nas "ekonomista". Danas je teze domoci se diplome, ako ne ucis onda moras da platis, pa vidite.


Činjenice, kolega blogeru, činjenice, a ne dosetke i jeftini navodnici!
Evo činjenica samo za 2 (dve) fabrike koje su radile u blizini novobeogradskih paviljona:

Industrija mašina i traktora a. d. (skraćeno IMT) bila je fabrika poljoprivrednih mašina koja se nalazila na Novom Beogradu u bloku 64. Od 1947. do 2015. godine proizvedeno je ukupno 780 hiljada traktora. Rekord je ostvaren 1988. godine kada je proizvedeno 42.500 traktora i 35.000 priključnih mašina, a vrednost proizvodnje te rekordne godine je bio 600 miliona nemačkih maraka.

Prvi autobus u „Ikarbusu” proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme „Saurer”. Do sada je iz ove fabrike izašlo više od 20.000 autobusa, od čega je značajan deo izvezen.
st.jepan st.jepan 00:12 23.09.2017

Re: Ju!

A sve zlatne poluge, nakit, novac... ta tzv. dinastija je stekla pošteno!


Hm, pošteno...
U skladu s pravilima igre, važećim odvajkada i posvuda.

Jer generalno, imovina vladara je narodna imovina, na čije korišćenje vladar ima pravo dok je vladar. S pravom je "stiče" na osnovu privilegija koje uz vladarsku funkciju idu prirodno i logićno, jer ta funkcija posvuda podrazumeva izvesnu meru raskoši. Raskoš je neophodna za obavljanje vladarskog posla, kako zbog bildovanja poštovanja među podanicima, tako i zbog dostojnog reprezentovanja države pred dugim vladarima.

Kad vladara smeni drugi vladar, on preuzima i vladarsku imovinu. Tako su Karađorđevići sasvim legalno preuzeli imovinu Obrenovića, čim su ih (nelegalno) defenetrirali, a s preuzimanjem Jugoslavije, Tito je preuzeo i imovinu Karađorđevića. Kako, međutim, nije imenovao naslednika-vladara, svojim krvnim naslednicima nije ostavio ni cvonjka. Bio pametan, razumeo gornji princip, a ne ko neki.

Kad neko od tih nekih opet postane kralj Srbije, pa makar to bio i Acika, sasvim će biti OK da mu se vrati, i Beli dvor, i koješta još. Mada, sad nešto razmišljam, Beli dvor je ipak prevelik za kralja male Srbije - sagrađen je po meri kralja velike Jugoslavije.

Naravno da svrgnutim monarsima, tj njihovim naslednicima, nigde nije vraćeno ništa od imovine koju su oni za svog vladarskog vakata, ne posedovali, već "dužili". Jer za obavljanje vladarskih poslova i radnih zadataka, dvorcovi su im bili neophodni, a posle jok.
blogovatelj blogovatelj 03:55 23.09.2017

Re: Ju!

A tzv. dinastija Karadjordjević





Filipe, ti si genije.
Lionsgate Lionsgate 04:24 23.09.2017

Re: Ju!


Činjenice, kolega blogeru, činjenice, a ne dosetke i jeftini navodnici!
Evo činjenica samo za 2 (dve) fabrike koje su radile u blizini novobeogradskih paviljona:

Cinjenica je da 30 godina po 7.5% rasta svake godine daje 8.75 puta uvecanu pocetnu vrednost, ali to je van tvojih moci poimanja ocito. Zato i kazem da tvoja diploma kojom mases tacno odrazava kakvi su se "strucnjaci" skolovali u vreme Titove SFRJ, "strucnjaci" koji ne znaju najosnovnije matematicke operacije.

Jbg, ti si gori ekonomista nego novinar, sto je svakako ekstreman podvig.
tasadebeli tasadebeli 07:43 23.09.2017

Re: Ju!

Filip Mladenović
gedza.73
A tzv. dinastija Karadjordjević je na vlast došla humanim i demokratskim putem..

Etalon demokratije za Tita i njegovu kliku.

A sve zlatne poluge, nakit, novac... ta tzv. dinastija je stekla pošteno!


Dočim je Tile pokupio imanja, kuće, preduzeća, trgovine, apoteke, zadužbine pošteno?

Mućnite glavom!

Da mućnemo.
Engleska kraljevska porodica je svoje bogastvo stekla na crnji i grđi način.

Da li bi ti Filipe pre živeo u Engleskoj nego u SFRJ (dok je Tito bio monarh)?
Da li bi danas pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji?



Živeo sam u SFRJ (duže) i u Engleskoj (kraće) dok je Tito bio "monarh".
Slušao sam i gledao kako obični, normalni ljudi u Londonu misle i govore o Titu.
Nijedna loša reč!

Tada, krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih putovao sam na relaciji Beograd - London - Beograd, sa Titovim pasošem, bez ikakvih problema, bez viza, bez čekanja ispred ambasade, bez posebnih redova na aerodromima u Londonu...

Danas bih svakako pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji!



Јбт, а ја читав живот живео у Београду и Србији... Која је до пре 25 година (четврт века и скоро пола мог живота) била део СФРЈ, па онда рачунам да сам живео и у тој СФРЈ.

Мислим, јесам ја путовао на све четр стране света помалкице, али једно је путовати негде, а сасвим друго живети негде.

И и даље бих пре живео у Србији него у Енглеској. Или било где другде.

Са мном сигурно нешто није у реду. Ја сам озбиљно болестан у главу.


И где си, Филипе, нашао у овом тренутку наше вазда критичне историјске ситуације да потегнеш Карађорђевиће, рођаке енглеске круне. (ЛИНК)

Зар ниси видео да су се ових дана баш опет пробудиле старе амбиције?

И они би да ускоче на упражњено место покојног Маршала, најбољег сина наших народа и народности икада откако је света и века.


Princ Aleksandar: Da li vam se sviđa ovo što vidite? Monarhija je rešenje, kralj nije član stranke (ЛИНК)

Па се за те потребе раде и родословна стабла:


Na društvenim mrežama kruži video u kome je detaljno i dokumentovano obrazloženo poreklo Aleksandra II Karađorđevića od Stefana Nemanje. (ЛИНК)


Па сад ја нешто размишљам, Фићо, да се укључим у ту екипу?

Јес да нисам висок два метра, али зато имам риђу браду и зелене очи.

И славим Аранђеловдан.

И елегантно сам попуњен попут престолонаследника.

Мора да сам и ја пореклом од Немањића?

А? Шта ти мислиш?









И куд би Таса, а да нема и П.С.-


Сав у злату, титан, риђ и модра ока,
Цар слуша реч Кнеза у Великом већу.
У луци пурпурна једрила широка,
Цело море плине посуто у цвећу.

Царски витезови, кнежеви госпари,
Једни према другим, кад се мукло зачу
Плашљива реч Кнеза; и млади и стари
Сви држе погледе на царевом мачу.

Ковао га Новак из Хвосна; сентенце
Писа Вук из Рисна; Сардо из Фиренце
Оштрио га на свом точилу да сева.

Балчак је од једног претка Бенвенута,
Резан три године; и три га је пута
Отровом тровао Срђ из Горничева.


(Јован Дучић - Дубровник)






(Марко Мурат - Улазак цара Душана у Дубровник)
gedza.73 gedza.73 13:44 23.09.2017

Re: Ju!

angie01
Moš' samo u Severnu Koreju.
Tamo još vole Tita, imaju sletove, pionire, velikog nepogrešivog vođu, najjaču vojsku na svetu, komunizam...


ahaaa, bas ti je usporedba primerena-toliko da je licni animozitet mnogo ocigledniji.

pre svega- mi nismo ziveli u komunizmu, nego u socijalizmu, a to je daleko od gvozdene zavese zemalja koje su bile pod Ruskom cizmom u tom periodu,...ko je uspeo odatle da do nas dodje, imao je osecaj da je u Kaliforniji-tolika je bila razlika.

Jeste animozitet, priznajem.
I ono nije bio socijalizam već komunizam izašao ispod sovjetske čizme, samo malo pripitomljen i prilagođen vođinom hedonizmu (uz malo straha od škole u kojoj se Vođa obučavao).
U komunizmu može jedan partijski seronja poput Stambolića da skine Duška Radovića sa radija jer mu smeta šta Duško priča. U socijalizmu, pored svih nedostataka, ne ide to baš tako.
Već sam napisao al' da ponovim. Socijalizam kakav vlada na Zapadu, uz demokratiju, slobode (naravno da nije idealno) je meni daleko bliži od jednopartijskog državnog SFRJ sistema, verbalnog delikta i sletova.
Sad nek' bira svako ko šta voli. Nekad se nije smelo

Šta misliš kad padne jednopartijsko (k'o kod nas što je bilo) rukovodstvo u Koreji koliko godina ima da obožavaju Vođu i da pate z aprošlim vremenima. Za vremenima kad se znao red, kad se znalo ko menja krovove, šta se gleda i šta se priča
Gde je slobodniji život u Severnoj ili Južnoj Koreji?
Gde ima više socijalizma?
Koliko smo mi godina obarali rekorde u proizvodnji po državnim firmama a bili u recesiji?

Poslušaj Čkjalju ne bilo ti teško.

gedza.73 gedza.73 13:56 23.09.2017

Re: Ju!

Filip Mladenović
Činjenice, kolega blogeru, činjenice, a ne dosetke i jeftini navodnici!
Evo činjenica samo za 2 (dve) fabrike koje su radile u blizini novobeogradskih paviljona:

Industrija mašina i traktora a. d. (skraćeno IMT) bila je fabrika poljoprivrednih mašina koja se nalazila na Novom Beogradu u bloku 64. Od 1947. do 2015. godine proizvedeno je ukupno 780 hiljada traktora. Rekord je ostvaren 1988. godine kada je proizvedeno 42.500 traktora i 35.000 priključnih mašina, a vrednost proizvodnje te rekordne godine je bio 600 miliona nemačkih maraka.

Prvi autobus u „Ikarbusu” proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme „Saurer”. Do sada je iz ove fabrike izašlo više od 20.000 autobusa, od čega je značajan deo izvezen.

I IMT je pravio traktor po engleskoj licenci. Pretpostavljam od šezdeset i neke do sredine devedesetih. U nepromenjenom obliku.
Drugi proizvođači napravili ko zna koliko različitih modela, unapređivali i razvijali nove tehnologije a IMT zadžibidžio da u dvaes prvi vek uđe s oldtajmerom.
Zato i prop'o.

poput 'giganata' Ikarbusa i ostalih. Zato što je Partija odlučivala šta, gde, kako se radi.

st.jepan
Tako su Karađorđevići sasvim legalno preuzeli imovinu Obrenovića, čim su ih (nelegalno) defenetrirali, a s preuzimanjem Jugoslavije, Tito je preuzeo i imovinu Karađorđevića. K

Tako su Karići, Mišovići i drugi -ići potpuno legalnu, u skladu s zakonom, preuzeli društvenu imovinu.

Tasa
Јбт, а ја читав живот живео у Београду и Србији... Која је до пре 25 година (четврт века и скоро пола мог живота) била део СФРЈ, па онда рачунам да сам живео и у тој СФРЈ.

Мислим, јесам ја путовао на све четр стране света помалкице, али једно је путовати негде, а сасвим друго живети негде.

И и даље бих пре живео у Србији него у Енглеској. Или било где другде.

mislim na sistem i društvo.
I ja bih pre živeo kod kuće nego bilo gde drugde
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:30 23.09.2017

Re: Ju!

Drugi proizvođači napravili ko zna koliko različitih modela, unapređivali i razvijali nove tehnologije a IMT zadžibidžio da u dvaes prvi vek uđe s oldtajmerom.



Zamisli, zamalo sad da krenem da objašnjavam Filipu i sličnima kako su IMT, IKARBUS, EI Niš, YUGO, FAP i slični bilи mogući sаmo na zaštićenom, izolovanom tržištu stare Jugoslavije, где су сви ти произвођачи били и заштићени и фаворизовани. Срећом, одустах...
zilikaka zilikaka 16:34 23.09.2017

Re: Ju!

Zamisli, zamalo sad da krenem da objašnjavam Filipu i sličnima kako su IMT, IKARBUS, EI Niš, YUGO, FAP i slični bilи mogući sаmo na zaštićenom, izolovanom tržištu stare Jugoslavije, где су сви ти произвођшачи били и заштићени и фаворизовани. Срећом, одустах...


Al mogli bi da ipak orkenemo jednu turu priča o Ladi.
Kolko za svoju dušu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:02 23.09.2017

Re: Ju!

Al mogli bi da ipak orkenemo jednu turu priča o Ladi.
Kolko za svoju dušu.


Иначе сам је товарио и за пијацу! Само што је нисам као трактор користио...
Не могу да се сетим потрошње, али било је, нешто, петрнаест литара за две аутобуске станице.
zilikaka zilikaka 17:05 23.09.2017

Re: Ju!

Не могу да се сетим потрошње, али било је, нешто, петрнаест литара за две аутобуске станице.

Štabre, moja trošila solidnih 11-12, uglavnom gradske vožnje.



angie01 angie01 19:26 23.09.2017

Re: Ju!

Sad nek' bira svako ko šta voli. Nekad se nije smelo


uuuhebote- a sta to svako bira kako i sta voli, leba ti?

nikada veca prcija jedne partije nije bila-nikad,....i to na nacin koji je potuljeno pokvaren, jer pod parolom lazne demokratije- koje kod nas nema ni u tragovima, jedan covek sa svojom svitom raspalih likova odlucuje o svemu i to isklucivo i jedinbo u njihovu korist a na stetu svih ostalih.
tyson tyson 21:56 23.09.2017

Tzv. novinar

A tzv. dinastija Karadjordjević je na vlast došla humanim i demokratskim putem...

A kako je došla na vlast?

I ti sebe zoveš nekakvim novinarom...



tyson tyson 21:59 23.09.2017

I na tarabi piše...

angie01
pre svega- mi nismo ziveli u komunizmu, nego u socijalizmu

U čemu se taj naš "socijalizam" razlikovao od komunizma?


angie01 angie01 22:41 23.09.2017

Re: I na tarabi piše...

U čemu se taj naš "socijalizam" razlikovao od komunizma?


e, aj' sad, da je neko drugi pitao, pa da ozbiljno shvatim.

dovoljno je uporediti kvalitet zivota, slobode i opste okolnosti i atmosferu sa zemljama komunistickog rezima u tom istom periodu, pa je jasna i ocigledna razlika-retki koji su uspevali da iz svojih represivnih drzava doputuju, imali su osecaj da su u Kaliforniji u odnosu na sve ono kako je bilo kod njih,...mrzi me da nabrajam sve po stvakama, jer smo na ovu temu pricali vec 100 puta i svaki put mi je skroz blesavo da se naknadno necega sto je svakako bilo bolje od svega sto nas je snaslo posle, prica kao o jezivom vremenu koga smo se sracom oslobodili.

ja svakako ne mislim da je sve bilo idealno i da nije bilo stvari za kritiku, no sve posle je samo unistavalo sve ono sto je bilo dobro iz tog vremena, a nista novo dobro nije donelo- ceo ovaj haos i beznadje koji su nas snaslu u post periodu, od devedesetih na ovamo, imaju samo jednu prepoznatljivu tendenciju- unistavanje i cerupanje onoga sto je za vreme YU stvoreno,....umesto da su se stvari unapredjivale, popravljale, razvijale,...ovo drustvo nije u stagnaciji, nego u konstantnom nazadovanju, sto je vidljivo u svim vaznim aspektima koji se broje.
Lionsgate Lionsgate 22:45 23.09.2017

Re: Ju!

Tada, krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih putovao sam na relaciji Beograd - London - Beograd, sa Titovim pasošem, bez ikakvih problema, bez viza, bez čekanja ispred ambasade, bez posebnih redova na aerodromima u Londonu...

Ovo videh tek sad, i to nije istina. Na Heatrowu su postojali redovi za UK and commonwealth drzave, USA, evropske drzave (one iz zapadne Evrope) i sve ostale u koje je spadala i SFRJ. Taj red gde smo isli mi je bio najduzi, najvise se cekalo i pasoski sluzbenik je lupao ulaznu vizu u YU pasos na odredjeno vreme sa diskrecionim pravom da ne dozvoli ulazak drzavljaninu SFRJ u UK. Sredinom 80-tih su od nas 5-ce drugara koji smo isli u London na aerodromu vratili dvojicu, bez obrazlozenja, pasosski sluzbenik nije lupio ulazni pecat, samo je vratio pasose preko saltera i nazad. Njih dvojica su se razmisljali sta da urade, da li da se vracaju u BGD, i otisli su sa londonskog aerodroma u Amsterdam i mnogo bolje se proveli od nas ostalih u Londonu.

Uzgred, nedavno je u srpskim novinama osvanuo clanak koji razbija tu zabludu titoista, sa danasnjim srpskim pasossem moze da se putuje u vise drzava bez vize nego sa SFRJ pasosem krajem 80-tih. No oni poput Filipa teraju svoju pricu bez obzira da li je to istina ili ne. Tipicni isprani komunisticki mozgovi.
not2old2rock not2old2rock 04:30 24.09.2017

Re: Ju!

Filip Mladenović


Danas bih svakako pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji!


I, šta čekaš? Da dođu tvoji????
Na BBC-u jedva čekaju tvoje vrcave dosetke kojih bi se "Veselo veče" postidelo???
Kad odeš tamo probaj da im objasniš da duvanje u tesno dupe nije "preterano" oralno...
tasadebeli tasadebeli 08:38 24.09.2017

Re: Ju!

gedza.73

mislim na sistem i društvo.
I ja bih pre živeo kod kuće nego bilo gde drugde



Давних деведесетих, друга половина, препоруче мене неке моје муштерије да радим лекторско/коректорски посао за Чивнинг магазин, двојезични часопис српских Чивнинг стипендиста оног времена (Питић, Прибићевић, Божа Ђелић и та екипа).

И после пробног примерка позову ме на разговор у своје просторије, негде на Видиковцу у Бгд. Разговарам уз кафицу са Огњеном Прибићевићем, тада уредником Чивнинг магазина, који ми саопшти да су врло задовољни мојим радом и да би ме ангажовали итд, како то већ иде.

И у једном моменту пита мене Прибићевић шта мислим о Великој Британији.

А ја му кажем да бих много волео да моја Србија буде системски уређена као и Велика Британија, односно Енглеска, али се ту зајебем и не зауставим се на време, него још да додам да истовремено никада Енглезима нећу заборавити оно што су урадили мом народу.

Растанемо се брзо после тога и више ме никада нису позвали да радим за њих.

Ето шта васпитање учини човеку... Вазда ме, од малих ногу, васпитавали да говорим оно што заиста и мислим.

А добро би ми у оно време, када су се просветарске плате кретале у распону од 5 до 50 дојче марака, дошао још један додатни приход.

Подсетише ме ове твоје реченице на ту ситуацију од пре две деценије.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:57 24.09.2017

Re: Ju!

not2old2rock
Filip Mladenović


Danas bih svakako pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji!


I, šta čekaš? Da dođu tvoji????
Na BBC-u jedva čekaju tvoje vrcave dosetke kojih bi se "Veselo veče" postidelo???
Kad odeš tamo probaj da im objasniš da duvanje u tesno dupe nije "preterano" oralno...


Vaš komentar je tipična ilustracija intelektualne impotencije i duhovne kastriranosti.
gedza.73 gedza.73 15:00 24.09.2017

Re: Ju!

Predrag Brajovic
Zamisli, zamalo sad da krenem da objašnjavam Filipu

Ja sam 'teo da mu pričam kako sam za vreme Slobei imao 22, 23 godine.
Radio, putovao, hranio se po restoranima, izlazio...
Bilo mi baš lepo.
Al' smatram da je to vreme upropastilo i naše unučiće.
Nije bitno samo naše (mislim na generacija) dupe mogli bi da gledamo koliko naš način života košta buduće generacije.


angie01



uuuhebote- a sta to svako bira kako i sta voli, leba ti?

nikada veca prcija jedne partije nije bila-nikad,....i to na nacin koji je potuljeno pokvaren, jer pod parolom lazne demokratije- koje kod nas nema ni u tragovima, jedan covek sa svojom svitom raspalih likova odlucuje o svemu i to isklucivo i jedinbo u njihovu korist a na stetu svih ostalih.


Vi SFRJ poredite sa Kraljevinom (koje je postojala u nekom drugom vremenu) a SFRJ sa zemljama Istočnog bloka.
Ja SFRJ poredim sa zemljama Zapada u istom vremenskom okviru. I nije vredela ništa.
Što se vremenom pokazalo.

osim toga Mira Marković nije Grolova ćerka, niti je Vulin iskočio iz demokratskog sistema. A Tito je školovan u Staljinovoj Megatrend školi.


I nije jedino u njihovu korist a na štetu svih ostalih. Jer članovi njihove partije se zapošljavaju, dobijaju sendviče, idu na putovanja o trošku države, otvaraju pogone, seckaju crvene trake... Isti sistem samo što se akaju sa par drugih partija oko podele plena.

To u demokratskim državama koje su nastale posle WWII nema ni u približnoj meri kao kod nas. Ali mi vučemo repove iz prošlosti. I još bi se u tu prošlost vratili.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:28 24.09.2017

Re: Ju!

Ali mi vučemo repove iz prošlosti. I još bi se u tu prošlost vratili.

angie01 angie01 17:37 24.09.2017

Re: Ju!

Ja SFRJ poredim sa zemljama Zapada u istom vremenskom okviru. I nije vredela ništa.
Što se vremenom pokazalo.


ma daj bre gedzo, to je totalan nonsens- jer tu onda ne uzimas u obzir od cega su krenule te zemlje, a od cega one koje su usle u YU i pod kakvim okolnostima- a to znaci, da je YU sve te teritorije od pretezno seljackih siromasnih sredina, naseljenih pretezno neobrazovanim stanovnistvom, dodatno potpuno razrusenih ratnim stvaranjem, za relativno kratko vreme doveo u sasvim solidno stanje izgradjenih gradova, privrede, obrazovanja, zdravstva, kulture,...u kojoj je prilicno mirno, sigurno zivelo,....sve sto nije bilo najbolje je trebalo popraviti, a desilo sa samo cerupanje svega sto je stvoreno-u krvi.


Isti sistem samo što se akaju sa par drugih partija oko podele plena.

i ovo je netacno ucitavanje- moji nisu bili komunisti, npr.- ni ja,...niti bilo ko iz neke blize okoline- a uredno su se zaposljavali u rangu svog obrazovanja i ziveli normalno,...ja sam se zaposlila u javno preduzece na konkurs u odnosu na parametre koji su trazeni, bez bilo kakvih ledja,....aj ti danas bez partijskog uklucivanja probaj da se zaposlis, ( danas se u drzavnim firmama primaju ISKLJUCIVO partijci i to bez obzira na znanje i obrazovanje potrebno za poziciju koju su zaposeli, dovoljan je samo papiric na kome pise njihovo ime ili telefonski poziv, zato i sluzi ona zabrana za zaposljavanje)- toliko ja jasno da je sve iskljucivo za njih, a svi ostali, koji placaju porez i sve dazbine-nek se snalaze, nek odu, nek crknu,...ko ih hebe.
not2old2rock not2old2rock 18:19 24.09.2017

Re: Ju!

Filip Mladenović
not2old2rock
Filip Mladenović


Danas bih svakako pre živeo u Engleskoj nego u Srbiji!


I, šta čekaš? Da dođu tvoji????
Na BBC-u jedva čekaju tvoje vrcave dosetke kojih bi se "Veselo veče" postidelo???
Kad odeš tamo probaj da im objasniš da duvanje u tesno dupe nije "preterano" oralno...


Vaš komentar je tipična ilustracija intelektualne impotencije i duhovne kastriranosti.



Neobično cenim aforističare, reći mnogo u malo reči mi je od malena bio izazov i uvek sam mislio da je za to potreban mozak...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:42 24.09.2017

Re: Ju!

za relativno kratko vreme doveo u sasvim solidno stanje izgradjenih gradova, privrede, obrazovanja, zdravstva, kulture,...u kojoj je prilicno mirno, sigurno zivelo,.


Pod kojim li ste vi staklenim zvonima živeli?
Koju god oblast, a za koju sam siguran kako je funkcionisala, uporedim sa današnjom, svaka je debelo zaostajala.
Studenti, njihov standard, slavnih osamdeaetih, da ne idemo dalje, a dalje je sve tužnije, i današnji stunedti, dva sveta.
Ondašnji su bili jad i beda za današnje....seljaci, ondašnji mučenici u odnosu na današnje.
Možda su bolje živeli nekvalifikovani ili niskokvalifikovani radnici, ali taj sloj je tipičan sloj koji je trošio nezarađeno.
Tu je vladala ona čuvena, ne možeš tako malo da me platiš koliko malo ja mogu da radim.

Kakogod, bilo - ne povratilo se.
angie01 angie01 19:36 24.09.2017

Re: Ju!

Pod kojim li ste vi staklenim zvonima živeli?


pa kada bih ti rekla pod kojim i kako, verovatno bi prestale ove dosadne pridike pune predrasuda i kompleksa, jer postoji neki zamisljaj o nekome.

pricam o nekom proseku u svakom smislu,...ne znam tacno o kojim ti sada studentima govoris, kojima je super- idi samo u studentski grad pa vidi,...ja licno ne racunam ove sa megableje i singilingi faxa, koji placaju studije da bi ih uopste zavrsili- a i tu imas razne kategorije, da ne ulazimo u detalje.

Možda su bolje živeli nekvalifikovani ili niskokvalifikovani radnici, ali taj sloj je tipičan sloj koji je trošio nezarađeno.


ma da- neki gradjanski-srednji sloj je fakticki izbrisan, a on je bio osnovni stub drustva=kao i svuda, da ne bude sad nove tuce oko toga,...-i ti ljudi su otpisani kao nepotreban otklon-da ne smetaju.

Pojam srednja klasa svoje izvore vuče iz teorije o dvoklasnom društvu. Na margini te, zapravo filozofske rasprave, zaključeno je kako bi svako društvo s kraja XIX i početka XX stoljeća zapravo trebalo imati jedan građanski sloj koji se ne može pripisati, ni kapitalistima, ni proletarijatu.

Taj, tada nazvani srednji sloj, trebao je biti jezičac na vagi između dvije oprečne opcije, dajući društvu onu neophodnu stabilizirajuću snagu. Srednji se sloj, s razvojem socijalne ideje i razvijenog kapitalizma, zaokruživao, od ljudi zaposlenih u raznim administracijama i školama, do visokoprofiliranih ljekara, arhitekata, pravnika ili novinara.

Prema zaradama srednje klase, računao se standard nekog društva. Dobar život ili propadanje tog sloja, bio je uvijek lakmus papir stanja u samoj državi.




Ondašnji su bili jad i beda za današnje....seljaci, ondašnji mučenici u odnosu na današnje.


U drugoj polovini XIX veka, Srbija je privredno nerazvijena zemlja. 90% stanovništva se bavilo poljoprivredom, zanatstvom 5-6%, a građanski sloj je činio 4-5% populacije.

ovako je pocelo-da ne idem dalje-...ne znam o cemu govoris, nisam previse u materiji, al sve seljake koje znam se zale i kukaju da je sada jezivo.

Tu je vladala ona čuvena, ne možeš tako malo da me platiš koliko malo ja mogu da radim.


da bilo je nekih folera, al su neki drugi- vecina, u fabrikama, bankama, skolama, prodavnicama, gradjevini....radili,....i to dobro, jer se proizvodilo, gradilo, poducavalo,....sve sto je u kasnijem period bio plen lesinara...je neko napravio.


Kakogod, bilo - ne povratilo se.



da ponovim- trebalo je ono sto je bilo popraviti, napredovati,... ovo sada je povratak u feudalizam.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:20 24.09.2017

Re: Ju!


Znaš da sam došao u iskušenje da postavljam tabele koje pokazuju kolikoje bilo traktora tad koliko sad, zaprege, manuelnog rada po jedinici proizvoda ili površine, koliki prinosi tad koliki sad, i slične, koje jasno pokazuju predosti sadašnjeg u ondosu na ondašnjeg seljaka... :)
Srećom, setih se da je to Brajin posao pa odustadoh, ali veruj da je lako to pokazati tabelama.

A što se studetana tiče, mislim na one prave sa BU npr.
One koji nisu iz Beograda
Recimo, tada su vrlo retki na faks dolazili kolima, ili, stanovi su vrlo često bili sobica bez vode, bez kupatila, bez ičega, česma napolju, u dvorištu, kad zaledi preko zime nema umivanja nego trk na faks pa se tamo umivaj, vc neki poljski, kupanje ili vikendom kad se ode kući ili švercovanje za kupanje....i sve je to bilo prilično masovno i nimalo iznenađujuća situacija.
Danas toga skoro da nema.
I još dosta takvih primera, sa garderobom npr, sa letovanjima, putovanjima, svega toga je danas neuporedivo više među studentskom generacijom...

Ovo vreme je, ukupno gledano, ipak mnogo bolje vreme, i siguran sam da je malo njih, i među onima koji žale za tim vemenom, koji bi prihvatili da se sve ono vrati, ali sve, ne da biraju šta im se dopadne pa da kombinuju ovo i ono vreme.
angie01 angie01 21:45 24.09.2017

Re: Ju!

Znaš da sam došao u iskušenje


pa ne znam, kako stvari stoje, skoro sve uvozimo...tu ti ne trebjau tabele.


A što se studetana tiče, mislim na one prave sa BU npr.
One koji nisu iz Beograda
Recimo, tada su vrlo retki na faks dolazili kolima, ili, stanovi su vrlo često bili sobica bez vode, bez kupatila, bez ičega, česma napolju, u dvorištu, kad zaledi preko zime nema umivanja nego trk na faks pa se tamo umivaj, vc neki poljski, kupanje ili vikendom kad se ode kući ili švercovanje za kupanje....i sve je to bilo prilično masovno i nimalo iznenađujuća situacija.
Danas toga skoro da nema.
I još dosta takvih primera, sa garderobom npr, sa letovanjima, putovanjima, svega toga je danas neuporedivo više među studentskom generacijom...


ti k'o braca Andersen,...na mom faksu- to nekada,...a i na drugima, mnogo je bilo studenata iz unutrasnjosti i vecina njih je zivelo-privatno u sasvim normalnim uslovima,...neki, koji su ispunjavali potrebno- u nekom od studentskih domova, (u Patrisu bogami, prilicno solidno), dobijali su pristojne studentske kredite... to sto ti pricas je Devojcica sa sibicama i nikog takvog iz tvoje bajke nisam upoznala, a s obzirom da sam dva puta studirala, visila na svim mestima gde su studenti izlazili, pevala u akademskom horu, veruj mi, da bi tesko bilo da mi bas taj slucaj promakne i to narocito, ako je bio tako masovan, kako kazes- tako da ne izmisljaj...istina je da su deca najvise pripadala nekom proseku.

a danas pitaj roditelje iz unutrasnjosti sa prosecnim platama ili nikakvim, kako mogu da plate jos jedno domacinstvo-makar i najmanje, kada jedva opstaju...sada poznajem decu koja rade razne poslove, da bi mogla da studiraju i cim se domognu diplome, krenu ka nekoj granici da se vise ovde ne vrate- za to ti tabela isto tako ne treba,...ne znam gde si to video studente koji dolaze kolima na faks, kao reper za boljitak, (tih pra je bilo i nekada)...svake godine iz ove lepote ode po 40 000 mladih, pa tako vodja moze da kaze kako se smanjuje nezaposlenost.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:59 24.09.2017

Re: Ju!

tako da ne izmisljaj.


Dobro :)
Mislim, šta drugo ostaje osim, dobro.
Ti svoje iskustvo (čak i ako nije izmišljeno) navodiš kao argument, a za tuđa iskustva kažeš ne izmišljaj.
I kako sad da ti dokažem?
Da ti dam kontakte ljudi koji mogu da posvedoče pa da se uveriš?
a danas pitaj roditelje iz unutrasnjosti

Da pitam sebe, hoćeš reći?
i cim se domognu diplome, krenu ka nekoj granici


Floskula
ne znam gde si to video studente koji dolaze kolima na faks


:)

Dobro, ne možda bukvalno kolima na faks (gadno za parkiranje) ali studenti koji koriste automobil.
Takvih poznajem dosta, a osamdesetih ih je bilo vrlo malo.







narcis narcis 22:08 24.09.2017

Re: Ju!

hoochie coochie man
tako da ne izmisljaj.


izmišljaš brate ko da ti minhauzen tedtka iz canade
smanji malo kume, mlogo je
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 24.09.2017

Re: Ju!

izmišljaš brate ko da ti minhauzen tedtka iz canade
smanji malo kume, mlogo je


Ma da, mora da nije bilo tako, gde pod Titom da bude bede.

Nezahvalno je pričati o sebi, ali.... baveći se istim poslom kao i ja, poljoprivredom, na istoj površini, istim njivama, moji roditelji, mnogo štedljiviji od mene, su jedva uspevali da sestru i mene finasiraju na fakultetima, i to na dosta skromnom nivou, a moja deca su studirala neupredivo komfornije, jedna je trenutno u Kaliforniji, a druga se pre par dana vratila iz Perua.

Oni su radili u "srećno i berićento" Titino vreme, ja u ovo "bedno" posttitovsko u kom seljaci pište od muke.

Tako da, da, bilo je bolje ono, super bi bilo da se vrati.



angie01 angie01 22:40 24.09.2017

Re: Ju!

Ti svoje iskustvo (čak i ako nije izmišljeno) navodiš kao argument, a za tuđa iskustva kažeš ne izmišljaj.


pa vidi, tesko da bih promasila bar jedan tvoj slucaj, sa onolikim poznansvima iz studentskog sloja...ono, bar jedan bi se negde pojavio.

Da ti dam kontakte ljudi koji mogu da posvedoče pa da se uveriš?


i da poznajes neke, to nije bilo masovno, kako tvrdis- danas vecina ljudi koja radi ili je svoj radni vek zavrsila, ne moze da sastavi kraj s krajem....i to je cinjenica.

Da pitam sebe, hoćeš reći?


mozda tebi dobro ide- sto mi je drago- al, kao sto rekoh, tesko je danas roditeljima, sa onakvim prosecnim primanjima da izdrze troskove studiranja svoje dece.


Floskula


ma je li, kad ti ne odgovara- floskula,...pa eno ti podaci na svakom koraku,...kad intervjuisu mlade, ili je neka anketa, devetoro od njih 10 random izabranih kaze da ce da ode, ili su vec podneli papire.

Takvih poznajem dosta



narcis narcis 23:01 24.09.2017

Re: Ju!

Tako da, da, bilo je bolje ono, super bi bilo da se vrati.

а ј немој да какиаш, ја нисам студирао ал су моји другари студирали и свакомало сам био код нјих у бг, само је један заднњу годину академије становао у локал адаптиран у собу, имао и ону гвоздену ролетну, а сам је реко да ми је то одговарало тад а не зато што није мого да плати, уосталом имаотитову стипендију и мого је у дом да станује да је хтео.
а што се тиче селјака, одвео ме другар у пејковац на славу , па ми нјегов брат показао башту под асуру трску, тад је само на папричићи , за месец дана, узимао колико је отац од другара примао плату за целу годину у јерјер, а о осталом нисмо ни причали. а о томе да су сви у селу у двориште имали по две а неки и три куће, и то једну предратну, другу из 60их а трећу из осамдесетих. да има је мода била да праве купатила велика ко собе, у то време така мода била.
и да ми је баш тај ,,његов брат, причао да иде у ниш да ради само зато што и други раде а да му плата служи само за джепарац, паре за живот и остало му обезбеђеује земља.
једини сењаци који су лоше живели и морали да раде у фабрику су они који су имали 4ара или мање землје, остали су долазили у фабрику само зато што је така мода била, сами су причали и јебало им се за плату.
мад не мог да кажем да су били нерадници, већи нерадници су били они што су били 'граџани' друга и трећа генерација, а богме и неки прав грађани. све је то зависило од човека и кућног васпитања а не од места рођења и живљења.
у јер јер сам научио да они који се хвале да су 'рођени градски' умеју да буду већи сељаци и башибозлуг од оних с' планине сишлих. нажалост таки нам сад кроје капу у парламент и владу и воде нам државу, сењачине по менталитету а не по месту рођења.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:12 24.09.2017

Re: Ju!

pa vidi, tesko da bih promasila bar jedan tvoj slucaj,


Ono stakleno zvono sa početka priče.


i da poznajes neke, to nije bilo masovno, kako tvrdis-


Masovno toliko da nikoga nije iznenađivala takva situacija.
I jedan mali detalj, meni simpatičan.
To umivanje napolju, na česmi u dvorištu...u takvoj situaciji najzgodnije mesto da se odloži četkica za zube posle pranja je zadnji džep farmerki.
Ali zaeb je u tome što se lako zaboravi da se četkica izvadi, pa se neretko dešavalo da se vidi čovek na faksu sa četkicom u zadnjem džepu.


mozda tebi dobro ide

Ne.
Daleko sam ispod proseka. čak i u svojoj užoj branši, voćarskoj, nisam dostigao neki nivo, hiljadu pokazatelja koji to pokazuju mogu da navedem, nije to razlog, razlog je bolje okruženje, bolje vreme za one koji hoće da rade i koji od države ništa ne očekuju.
Oni koji misle da im država nešto duguje, da im ona nešto mora obezbediti, koji nju krive za svoje nevolje, oni iskvareni titinom mantrom, jesu u bedaku, ali što se mene tiče tamo treba i da ostanu.



a eno ti podaci na svakom koraku

Raznoraznih podataka ima pa i onih koji dokazuju da je ta priča o masovnom bežanju iz Srbije zabuda, da su migracije normalna pojava.



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:16 24.09.2017

Re: Ju!


Idi bre narcise...
Nisam studirao al znam kako se studiralo, nisam seljak al znam kako je u selu...
I pričaš to meni koji jesam studirao i koji jesam seljak.

Što bi mi seljaci rekli, nemoj bre učiti oca kako se prave deca, ispadaš smešan.
narcis narcis 23:46 24.09.2017

Re: Ju!

hoochie coochie man

Idi bre narcise...
Nisam studirao al znam kako se studiralo, nisam seljak al znam kako je u selu...
I pričaš to meni koji jesam studirao i koji jesam seljak.

Što bi mi seljaci rekli, nemoj bre učiti oca kako se prave deca, ispadaš smešan.

ти си једини који тврди то што тврдиш, али никог до сад нисам чуо, а али то је твој проблем не мој.
gedza.73 gedza.73 04:59 25.09.2017

Re: Ju!

da ponovim- trebalo je ono sto je bilo popraviti, napredovati,... ovo sada je povratak u feudalizam.

Ovo pričaš o posleratnom periodu?
ma daj bre gedzo, to je totalan nonsens- jer tu onda ne uzimas u obzir od cega su krenule te zemlje, a od cega one koje su usle u YU i pod kakvim okolnostima- a to znaci, da je YU sve te teritorije od pretezno seljackih siromasnih sredina, naseljenih pretezno neobrazovanim stanovnistvom, dodatno potpuno razrusenih ratnim stvaranjem, za relativno kratko vreme doveo u sasvim solidno stanje izgradjenih gradova, privrede, obrazovanja, zdravstva, kulture,...u kojoj je prilicno mirno, sigurno zivelo

Nije Srbija bila jedina zemlja razrušena u WWII, nije Srbija jedina imala antifašistički pokret i jedina se borila protiv Nemaca, nije jedina izašla iz rata kao razrušena, razbijena i opljačkana. I kako se živelo u ostalim zemljama (samo da ne potežemo sovjetske kolonije)?

Pitanje je zašto smo mi danas tu gde jesmo a druge zemlje nisu?
Da li se bolje živelo, i živi, u zemljama koje nisu imale Tita i sve što je on doneo ili ne.
(inače sedamdesetih nisi mogao da gledaš tv bez stabilizatora, ljudi su skupo plaćali uvođenje treće faze, radili svojim mašinama na liniji, plaćali uvođenje telefona, elektriffikacija kasnila za normalnim svetom ihahaj...)

ja sam se zaposlila u javno preduzece na konkurs u odnosu na parametre koji su trazeni, bez bilo kakvih ledja,....aj ti danas bez partijskog uklucivanja probaj da se zaposlis, ( danas se u drzavnim firmama primaju ISKLJUCIVO partijci i to bez obzira na znanje i obrazovanje

Ta državna preduzeća na malo duže planiranje od dve godine su nas zajebala. Umesto da se razvijaju kao zdrava, tržišna preduzeća koja će da ulažu u mašine, zapošljavaju kadrove koji im trebaju ona su razvijala lumpenproletarijat sistem.

Danas ti ostalo kako je majka Mara državna firma.
Za ostalo se slažem. S tim što bih dodao da vidiš kako su dobijali diplome direktori u to vreme.
Ne kažem ja da su naši roditelji bili zgubidani, neradnici, poslušnici... Ti ljudi su samo plivali i opstajali u sistemu koji im je posle rata silom (uz dobar marketing) nametnut.
I ubeđen sam da su imali više slobode da bi puno više napravili.
Jer ako Srbenda pobegne pedesetih (tad se bežalo) u inostranstvo, golja, seljak, neobrazovan i posle desetak, dvadeset godina napravi frimu sa nekoliko radnika šta misliš ko mu je to omogućio? On sam, sistem ili Tito?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:12 25.09.2017

Re: Ju!

Recimo, tada su vrlo retki na faks dolazili kolima, ili, stanovi su vrlo često bili sobica bez vode, bez kupatila, bez ičega, česma napolju, u dvorištu, kad zaledi preko zime nema umivanja nego trk na faks pa se tamo umivaj, vc neki poljski, kupanje ili vikendom kad se ode kući ili švercovanje za kupanje....i sve je to bilo prilično masovno i nimalo iznenađujuća situacija.
Danas toga skoro da nema.


Prvo, sobica bez kupatila i vode za studente ima jos po Srbiji. Drugo, mnogo luksuzniji nisu bili ni studentski stanovi u Becu, Kopenhagenu ili Londonu.


I još dosta takvih primera, sa garderobom npr, sa letovanjima, putovanjima, svega toga je danas neuporedivo više među studentskom generacijom...


Neupitno. Ali, ne zato sto se narod oslobodio Titovog rezima i sto je uspostavljen neki pristojan ekonomski i socijalni sistem nego zato sto je sve nabrojano postalo svuda u Evropi mnogo pristupacnije.

Hocu reci, nije Jugoslavija bila demokratska drzava, nije bila ni ekonomski div, niti je u nauci ili kulturi dala neka velika dostignuca sto opet sve ne opravdava primenu metodu 'ranije = sve losije nego danas'.
gedza.73 gedza.73 08:30 25.09.2017

Re: Ju!

ne opravdava primenu metodu 'ranije = sve losije nego danas'.

ne, nego ranije = zato ovako danas

Filip Mladenović Filip Mladenović 09:22 25.09.2017

Re: Ju!

U odnosu na Poljsku, Češku, Slovačku... bivša Jugoslavija je stajala mnogo bolje 1989. godine.

A gde su danas te bivše tvrde komunističke države, a gde smo mi:

U domenu ekonomskih parametara proizvodnje i potrošnje, Srbija je pozicionirana na začelju evropskih zemalja. U odnosu na vrednost bruto društvenog dohotka (35% od proseka EU u 2012.) i prosečne kupovne moći (43% od proseka EU u 2012.) po glavi stanovnika, Srbija zauzima 29. mesto.
angie01 angie01 09:43 25.09.2017

Re: Ju!

Ono stakleno zvono sa početka priče.


u tvom zamisljaju.


Masovno toliko da nikoga nije iznenađivala takva situacija.


koje nikoga? je l tebe, kome odgovara takava prica da bi nesto predstavio gore nego sto jeste.

Raznoraznih podataka ima pa i onih koji dokazuju da je ta priča o masovnom bežanju iz Srbije zabuda, da su migracije normalna pojava.


ovo ne moze da prodje ni kao fazon, koliko je blesavo sroceno-tolika bezanija najobrazovanijih nije normalna nigde, niti je dobra za to drustvo,.... konstantne migracije takvog obima su jasan pokazatelj da je mesto odakle odlaze-lose.
nikvet pn nikvet pn 09:53 25.09.2017

Re: Ju!

Filip Mladenović

U odnosu na Poljsku, Češku, Slovačku... bivša Jugoslavija je stajala mnogo bolje 1989. godine.

A gde su danas te bivše tvrde komunističke države, a gde smo mi:


Управо то је доказ против твог начина размишљања. Раскрстили с комунизмом и удбом, постали тврдо капиталистичке државе и одоше. Има и тамо жала код пређашњих добитника али без друштвеног дејства да дави наоколо.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:57 25.09.2017

Re: Ju!

ne, nego ranije = zato ovako danas


Koja je isto toliko validna kao i ona gore pomenuta. Kao uostalom i ona 'ranije = sve bolje nego danas'.
angie01 angie01 10:04 25.09.2017

Re: Ju!

Ovo pričaš o posleratnom periodu?

Nije Srbija bila jedina zemlja razrušena u WWII,


eee, stvarno pokazujes samo licni animozitet, a ne zelju za normalnom komunikacijom-

pa da ti ponovim:),

U drugoj polovini XIX veka, Srbija je privredno nerazvijena zemlja. 90% stanovništva se bavilo poljoprivredom, zanatstvom 5-6%, a građanski sloj je činio 4-5% populacije.

je l kapiras kakvo je bilo opste stanje i pre ratova- jadno, siromasno, nerazvijeno,

pa su onda dosli ratovi, jedan, pa drugi,...ko je cinio tu vojsku?- profesionalci, obuceni vojnici, kao kod bogratih zemalja?,...ili je isti taj seljak ostavljao svoje njive i stoku i uzeo pusku- znaci i to nesto sto se primitivnim nacinom obradjivalo, ostajalo bi zaparlozeno,....je l znas kako su sela izgledala u to vreme, sa razlikom onih u Vojvodini?,... sta je uopste cinilo privredu i koliki postotak stanovnistva je bio pismen,...e, pa od toga se pocelo, od svega toga dodatno razrusenog u ratovima- i rezultat je bio izuzetan, s obzirom na startnu poziciju- o tome ja govorim,....da li sada tu ponovo da nabrajam sta je sve izgradjeno i stavljeno na noge,

i umesto da se u posttitovom vremenu sredilo ono sto nije bilo dobro, napredovalo i preslo u nesto bolje- sve je razruseno, ocerupano....i evo tu smo, u necemu sto niko ne zna sta je i u cemu samo vladajuca stranka i njihovi sateliti imaju korist- bez bilo kakve brige o drzavi i gradjanima, jer nista ne funkcionise.
angie01 angie01 10:10 25.09.2017

Re: Ju!

Управо то је доказ против твог начина размишљања. Раскрстили с комунизмом и удбом, постали тврдо капиталистичке државе и одоше. Има и тамо жала код пређашњих добитника али без друштвеног дејства да дави наоколо.


izvini, al ovo je maliciozno,

jer mi nismo raskrstili sa sluzbama, niti smo postaili kapitalisticka zemlja, jer prosto uslovi od strane vladara nisu postavljeni kako treba- ovo vise lici na feudalizam.

niti je Filip predjasnji dobitnik- niti bilo ko od onih koji na ovom blogu ne dele misljenje onih koji pljuju po YU,....

....sad to oko gusenja/davljenja,...pa cekaj, sad jedna strana davi, jer govori nesto sto nam se ne svidja, ali zato druga, koja mnogo masovnije ucestvuje o oponentskoj varjanti i to pretezno spinovanjem- ona nije tako naporna.
nikvet pn nikvet pn 10:46 25.09.2017

Re: Ju!

angie01
jer mi nismo raskrstili sa sluzbama, niti smo postaili kapitalisticka zemlja, jer prosto uslovi od strane vladara nisu postavljeni kako treba- ovo vise lici na feudalizam.


Овде се слажемо. Али ко су феудалци? Да нису то можда удбашки унуци?

niti je Filip predjasnji dobitnik- niti bilo ko od onih


У ономе систему свако ко је добио зеру више него што је радом заслужио - добитник је. Обрнуто, они закинути сикћу на оно са једнаким правом као и добитници што ламентирају. То је интиман, лични, релативни осећај свакога од нас који даје предзнак у опредељењу. Као што се и апсолутни износ добитка-губитка) понаособ врло много разликује.

....sad to oko gusenja/davljenja,...


Нисмо се разумели, не мислим на наш овдашњи разговор. Свако је слободан да прича шта хоће и да те своје ставове брани. До пре пар деценија то није био случај, признаћеш, слобода говора поједине је поприлично коштала.

Слобода привређивања и њено гушење мафијашким постудбашким монополом (ти рече: феудализам) на то сам мислио.
gedza.73 gedza.73 11:16 25.09.2017

Re: Ju!

Neues aus der Nachbarschaft
ne, nego ranije = zato ovako danas


Koja je isto toliko validna kao i ona gore pomenuta. Kao uostalom i ona 'ranije = sve bolje nego danas'.

Ako je A jednako B, B jednako...

NG
eee, stvarno pokazujes samo licni animozitet, a ne zelju za normalnom komunikacijom-

pa da ti ponovim:),

Priznao sam, sad mogu na Goli otok. Ili sa Golog otoka, ne znam kako je išla procedura sa priznanjme protivnika režima.

je l kapiras kakvo je bilo opste stanje i pre ratova- jadno, siromasno, nerazvijeno,

U pravu si. I nisi. Kažu da je oko dve nedelje moda u Bg kasnila za Bečom. Da smo među prvim zemljama u svetu i Evropi dobijali neke zakone, uvodili nova dostignuća, da su ljudi školovani po Evropi donosili nova znanja.

Naravno da je Srbija bila sve to što ti kažeš ali je bila i na pravom putu. Ima priča o Soluncu koji je posle rata otišao kod prijatelja u Francusku, naučio sve o proizvodnji vina, vratio se u SRB, otvorio dobru, kvalitetnu vinariju koja je snabdevala najbolje Bg hotele i restorane. Posle rata sve oduzeto, postalo opšte dobro (ono što lako dođe za to te boli dupe) i na kraju sve propalo i zaraslo.
Doduše, povukli ga iz zatvora (jer je bilo normalno da sve ljude koji su bili iole bogatiji nabiješ u zatvor) kako bi im spas'o celu proizvodnju (koju su politkomesari pretvorili u sirće). danas ponovo krećeš ispočetka sa pet decenija zakašnjenja
Pominjao sam Dunđerskog i Karsberg pivaru, Stefanović i Zvezdu, Aeroput i JAT...
Od zdrvae industrije ti si napravio jadnike i bednike.
Pronađi Mirelin blog o Italijanki koja je proizvodila slatkiše.
Znaš šta bi se desilo s njom da je bila u Srbiji kad je došao Tito?
Sve bi joj pokupili a nju stavili u zatvor. Staljinistička i lenjinistička škola. Majmun radi ono što majmun vidi. Tako i moskovski školarci.
Šta si očekivala posle rata kad su uhapsili Žanku Stokić, glumce streljali, industrijalcima oduzimali imovinu, naučnike špijunirali... Da je narod smeo da se pobuni? kaže 'neću to, 'oću Miloša Bojanića'.
Smejali se gastarbajterima sa mercedisama i 'jambolijama'. Šta bi danas? Njihova deca druga generacija u EU, skoro pa domaći. Nekima je tad bilo dobro po državnim ustanovama, s visine gledali 'strance'. Došlo vreme da ih mole kako bi im decu odveli u inostranstvo.
Kriv Milošević. paz' da nije. veća krivica je na njegov politički tatko

pa su onda dosli ratovi, jedan, pa drugi,...ko je cinio tu vojsku?- profesionalci, obuceni vojnici, kao kod bogratih zemalja?,...ili je isti taj seljak ostavljao svoje njive i stoku i uzeo pusku- znaci i to nesto sto se primitivnim nacinom obradjivalo, ostajalo bi zaparlozeno

Koji profesionalci u bogatim zemljama? i tamo je regrutovana vojska od običnog naroda koji su ostavili kuće, imanja...
Mada mi taj mit o opštenarodnoj mobilizaciji deluje kao Bulajićeva propaganda i Užička republika.

I u drugim zemljama je bilo slično kao i kod nas (možda neki postotak više). Oni su vremenom napredovali (imali na primer kafu, najlonke i farmerice koj je Tito pustao da se švercuju kao Miloške benzin) mi nazadovali.

i umesto da se u posttitovom vremenu sredilo ono sto nije bilo dobro, napredovalo i preslo u nesto bolje- sve je razruseno, ocerupano

ko da sredi? Radnici koji su krali akumulatore, gume, ulja iz Zastave? Direktori koji su pokupili pare pa pootvarali privatne firme?
N jih je bolelo dupe za firmu, gledali su da se stambeno obezbede i dobiju doživotni posao.
Ko je uveo najblentaviji mogući način zapošljvanja gde neko ko odlazi u penziju na svoje mesto zapošljava sina, unuku, snaju...

Vidiš da Filipa i njegove komšije briga za sopstveni krov. Svi očekuju nekog tutora koji vlada gvozdenom rukom, od čije dobre volje i milostinje zavisiš. Koju deli na tačkice, par - nepar dane, stambenu listu...

Uporedi molim te zemlje koje nisu imale komunistički jednopartijski sistem i zemlje koje su imale. kako su ljudi živeli u jednim, kako u drugim zemljama, kako onda, kako danas.
Filip ponekad ne zna gde udara. U jednom trenutku su mu super skandinavske zemlje, njihov način života, socijala. U drugom pljuje po monarhijama.
Odličan mu je sistem u kome je živeo koji je ustrojio Tito a ne sviđa mu se način razračunavanja Stambolića i Miloševića koji je samo prekopiran Tiletov. Istovetan način razračunavanja sa protivnicima u okviru iste partije.


tadejus tadejus 11:30 25.09.2017

Re: Ju!

hoochie coochie man

Takvih poznajem dosta, a osamdesetih ih je bilo vrlo malo.



hoochie mašiš fudbal..
osamdesetih je mnogo manje ljudi vozilo automobil.. tačka.. prošlo je 40 godina..
aman..
nego razlo zašto ti mašiš fudbal je to što je u komunizmu individualno seosko gazdinstvo aktivno suzbijano..
takva je prosto bila zvanična državna politika..
pa je seljaku bilo nikad gore (možda) nego u komunizmu..
no tek državi u cjelini.. ovo danas je prosto sprdnja od države u poređenju s onim.. sprdnja..
jedna riječ..
školstvo..
ako si to sjebao (a jesi) čemu se uopšte nadaš..
gedza.73 gedza.73 11:30 25.09.2017

Re: Ju!

aj da se ne baci.
i umesto da se u posttitovom vremenu sredilo ono sto nije bilo dobro, napredovalo i preslo u nesto bolje- sve je razruseno, ocerupano


Nije baš sve. Milošević je koristio, po partijskom sistemu, tajne službe, kriminalce, noćna hapšenja, likvidacije, medijsku cenzuru, strane plaćenike i petu kolonu, vojne i policijske batinaše, obračun sa MASPOK-om, Iredentom...
Sve kao i onda. Samo što mu se nisu poklopile kockice kao Titu. U međuvremenu se raspao SSSR.

Da je nekim uvrnutimo vremenom Milošević bio na mestu Tita i obrnuto vi bi danas veličali Slobu i pljuvali Tita.
angie01 angie01 11:45 25.09.2017

Re: Ju!

Али ко су феудалци? Да нису то можда удбашки унуци?


znaci- slazemo se- ovo nije bolje, niti demokratija.


У ономе систему свако ко је добио зеру више него што је радом заслужио - добитник је. Обрнуто, они закинути сикћу на оно са једнаким правом као и добитници што ламентирају. То је интиман, лични, релативни осећај свакога од нас који даје предзнак у опредељењу. Као што се и апсолутни износ добитка-губитка) понаособ врло много разликује.


s obzirom na slucaj moje porodice, ja bi prva trebalo da pljujem po onom sistemu- ali je cinjenica da je cela ta zemlja napredovala od onog sto je bio start- u generalnom smislu, znaci, od razrusene siromasne, nerazvijene zemlje, pretezno seljackog stavnistva, neobrazovanog i neukog, za relativno kratko vreme je izgradjena u drzavu sa funkcionalnim sistemom, izgradjenih gradova, privrede, obrazovanja, zdravstva, kulture-Bemus, Bitef, Fest, pozorista, festivali/ovi-oni,...nekako smo stali u neku ravan koja se racuna, ljudi su ziveli mnogopristojnije nego pre, postojala je neka perspektiva,....koja je trebalo da bude iskoristena od osamdesetih pa nadalje- umesto onog sranja, koje nikako da se zavrsi.


До пре пар деценија то није био случај, признаћеш, слобода говора поједине је поприлично коштала.


pa sad ne znam- nekada si na teveju slusao politicki skockane vesti, koje nisu previse uticale na zivot obicnog coveka, ali si zato imao kvalitetan dramski probgram, deciji, dokumentarni, kulturni,... odabrani i obuceni spikeri, voditelji, novinari, autori... su se obracali publici pismenim i jezicki ispravnim recenicama- sve u svemu, mnogo toga je bilo dostupno- kao i knjige, filmovi,....premijer na 5.Aveniji, sutradan u Jadranu,....

sada je ugusena svaka mogucnost da se nesto javno, a na drzavnim medijim kaze- oni drugi su opet ucenjeni- pa onda ni tu,...ukinuta je aposultno svaka javna medijaska pltforma na kojoj bi se culo drugacije misljenje, pri tome se bombarduje raznim reziranim "analiticarskim" okruglim stolocima, gde dodavaci vlastordrzaca ubedjuju narod sta treba da vide i razumeju...pri tome, sve to itekako utice na zivot gradjana.

razlika je drasticna.
angie01 angie01 12:47 25.09.2017

Re: Ju!

taso, izadji iz gedze!,....samo jos nisi stavio neki klip Idola- racimo:)

prvo- slabo znas istoriju, ili je spinujes po potrebi,

evo ti mali podsetnik za gradivo 8. razreda OS, da lako uocis kako su tada velike sile funkcionisale i kave su bile njihove pocetene pozicije u odnosu na Srbiju- naravno da za pohode, ratove i osvajanja imaju i profesionalnu vojsku- pa Osmanko carstvo je napravilo onolika osvajanja upravo profesionalnim vojnicima, koji su odlicno bili placeni i posao im je bio samo to- da budu vojnici,....cim je prestala mogucnost odrzavanja te dobro utrenirane vojske i kada su janicari poceli da se bave necim drugim i da osnivaju porodice- velika moc carstva se srusila.

mali podsetnik za gedzu


Uporedi molim te zemlje koje nisu imale komunistički jednopartijski sistem i zemlje koje su imale. kako su ljudi živeli u jednim, kako u drugim zemljama, kako onda, kako danas.


e, ako te ja razumem sa ovim upornim uporedjivanjem neuporedivog- alo bre, pa te zemlje su prosle neku put, koji je razlicit od naseg u svakom smislu, a nasa starta pozicija je bila nevidjeno jadna,...mozda da krenes od tacke budjenje nacionalne svesti za vreme osmanlijskog carstva, pa da saberes koje su to sve okolnosti i parametri bili u igri za usporedbu sa velikim silama- a sada ti jedan period u kome je postojala ozbiljna drzava sa razvojem u svakom smislu-koja je zbog toga bila priznata u svetu i imala svoj status, uopredjujes drzavna uredjenja:))) Ono je u nasem slucaju bilo uslovljeno onima koji su izasli kao pobednici u ratu protiv fasizma- sta bi ti hteo, da su pobedili ovi drugi?-onda bi imao kapitalizam, a pitanje je sta bi Srbija u njemu bila, kolonija, okupirana teritorija sa stanovnistvom za otklon,....budi srecan sto nismo potpoali pod gvozdenu zavesu Rusije, kakve su bile okolnosti,...postojao je jos jedan preiod u istoriji, kada je Rusija skenjala Turke, pa je Austrija, kao najslabija sila, izgubivsi vec teritorije u Italiji, sve ucinila da se domogne bar onih koje su joj teritorijalno bile blizu,( ona jedina nije imala kolonije, jer nije oslabljena, nije imala cima da stvori i placa osvajacku vojsku), pa smo tako i tada izbegli Ruse....

ovo sada je isto jednopartijski sistem- a bez pravila, jer je sakriven iz lazne demokratije,...nemamo ni kapitalizam, jer ovde ne postoji jednaka startna linija za sve, pa ti svojim umecem i sposobnostima, radom i znanjem mozes da ucestvujes- ne, jedina kategorija koja je u igi, je ona iz vladajuce partije, i ekipe okolo njih.
milanb milanb 14:43 25.09.2017

Re:

Стално то кукање за Брозом.Период од 1945 године до 1974 године је био обележен до тада невиђеним просперитетом у целом свету.Нешто од тог свеопштег просперитета је морало доћи и до Југославије, упркос Брозовој диктатури, а не захваљујући Брозовој тиранији.

...mozda da krenes od tacke budjenje nacionalne svesti za vreme osmanlijskog carstva
...da su pobedili ovi drugi?-onda bi imao kapitalizam, a pitanje je sta bi Srbija u njemu bila, kolonija, okupirana teritorija sa stanovnistvom za otklon,....b

Највећи просперитет смо доживели до 1918 године, Србија је у том периоду била озбиљна национална држава.Све после 1918 године је изгубљени век који смо протраћили на Југославију и комунизам , који су били трули и неодрживи од самог почетка.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana