Društvo| Na današnji dan| Politika| Život

5. oktobar mora da sačeka neki budući, daleki oktobar

loader RSS / 05.10.2017. u 12:50

Da, onaj 5. oktobar mora da sačeka neki drugi oktobar, koji neće tako skoro doći, kako bi bio proučen i postavljen na neko svoje mesto u galeriji za nas važnih zbivanja. 

images?q=tbn:ANd9GcS9piMQcXp8RdaqJgpwCyu8c50coyv5dsWkblvSQRxRo745HSl4

 

Svratih na blog tek da malo protumaram, jer odavno nisam bio, a što se 5. oktobra tiče, sve sam mislio da je već nakačen neki tekst, tako da mi namera i nije bila pisanje, već, eventualno, samo čitanje. No, kad je već tako, hajde da natuknemo makar nešto, ukratko. 

Naročito u nekoliko poslednjih godina - 5. oktobar je, kao i mnogo šta u našoj bližoj i daljoj istoriji, podvrgnut onoj vrsti obrade koja ne spada u istraživanje o onome što se zaista desilo i u kakvom kontekstu se desilo, već spada u parcijalna iživljavanja nad samim događajem, odnosno predstavlja njegovo stavljanje u funkciju momentalnih potreba "obrađivača". 

Današnji trenutak je takav kakav jeste. Nije ni logično da će "antioktobarci", koji sada kontrolišu maltene svaku reč, dopustiti da se o 5. oktobru u javnosti ispoljava neki objektivan stav, ili, tačnije rečeno, urediće stvari tako da se čuje samo ono što je negativno... Negirajući bilo šta pozitivno u "petooktobarskom događaju" oni indirektno brane tvrdnju da je sve što su ovih tri decenije uradili u politici dobro. I brane pre svega legalni predznak svog ogromnog, u onim po ovu zemlju najkrvavijim godinama stečen imetak, koji je kasnije samo nadograđivan. Antioktobarci sada opet imaju apsolutnu vlast, a nije u izgledu da će je tako naivno prepustiti riziku, makar i kratkoročnom (kao ono 5. oktobra). Drugim rečima, logično je da će ova tema "malo" pričekati na pravu javnu debatu. 

No, ne svodi se sve na to. S obzirom da ni među onima koji ne spadaju u "antipetooktobarce", već spadaju u nekakve "neutralne kritičke strukture" nema naznaka nekog iole zrelog stava o ovoj temi, sa makar minimalnim zajedničkim imeniteljima potrebnim da se nešto ustanovi - nego se sve svodi na onaj više instinktivni, a manje racionalni jauk o "velikim očekivanjima koja su ostala iznad nivoa dogođenog", čega nisu imuni ni mnogi od pobornika 5. oktobra, pa čak i neki "direktni akteri" - sasvim je sigurno da će se na jedan objektivniji, utemeljeniji i opsežniji stav koji se ne svodi na to o izneverenim očekivanjima čekati prilično, prilično dugo. Stoga je ovde, u postu, nekakva nova-ponovljena analiza sasvim izlišna, jer nema nikakve sumnje da bi se samo utopila u moru današnjih, već uvežbanih deprimirajućih fraza, nezainteresovanosti, površnosti ... Juče, u "danu pre jubileja", povede se neka priča o ovoj temi, onako usputna ... Uglavnom je ispalo da nema nikakve razlike, odnosno, da je još i gore nego pre "demokratskih promena". U nekom času, računajući na dovoljnu prepoznatljivost i upečatljivost primera, pitah jednog od sagovornika - Pa, dobro, zar razlika nije makar, makar u tome da od tada po banderama više nema umrlica srpske mladeži poslate u neki od ratova u predpetooktobarskoj deceniji, a on mi, kao da se radi o nebitnoj razlici između nešto više ili manje klikera u džepu, odgovori - Pa šta s tim?!   

Stoga, 5. oktobar mora da sačeka neki budući, daleki oktobar.  



Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetkino tetkino 13:55 05.10.2017

24. septembar

To je datum o kome bi trebali pricati.

loader loader 14:35 05.10.2017

Re: 24. septembar

tetkino
To je datum o kome bi trebali pricati.

Naravno. Bez predrasuda, bez ideoloških opterećenja, nego - samo - na osnovu vrednosnih kriterijuma. I, svakako, u kontekstualnom smislu, uzevši u obzir sve okolnosti prei posle narečenog događaja.
Kazezoze Kazezoze 20:39 05.10.2017

Njuznet

loader loader 20:43 05.10.2017

Re: Njuznet

Kazezoze
Čovek ne zna kako detetu da objasni 5. oktobar - naslov je link

To spada u trend (u postu dovoljno pomenut) gde je u javnosti poželjno sve, osim afirmativnog pristupa 5. oktobru.
Sačekajmo deceniju-dve ...
iqiqiq iqiqiq 13:57 05.10.2017

Posle svega

Ne treba preterivati u veličanju ili osudi tog datuma, tog dana se gradjanstvo Srbije izborilo da se poštuju izborni rezultati...toliko...

Sve dok su izbori demokratski, pružaju istu šansu svakome da se predstavi biračima, legalno protekne izborni dan...ne treba nam novi 5. oktobar...e sad ako većina glasa tako kako glasa, a sve je regularno i legitimno, onda ...
loader loader 14:33 05.10.2017

Re: Posle svega

iqiqiq
Ne treba preterivati u veličanju ili osudi tog datuma ...

Sve rečeno, maltene.

nsarski nsarski 15:25 05.10.2017

Re: Posle svega

Ne treba preterivati u veličanju ili osudi tog datuma ...

Sve rečeno, maltene.


Ja ga dobro pamtim jer se na današnji datum rodila moja mlađa ćerka.
A za politiku ne marim previše.

P.S. Nego, ja se javljam 'nako, u dokolici. Vidim da na Vračaru, ne tako daleko od mene, Iseljavaju majku s dvoje dece, pa čekam da se javi Filip sa detaljnim izveštajem.
loader loader 20:50 05.10.2017

Re: Posle svega

Ja ga dobro pamtim jer se na današnji datum rodila moja mlađa ćerka.

Nek je živa i zdrava :)
A za politiku ne marim previše.

Politika je alat koji služi za upravljanje jednim društvom (pa i šire). Pojam politike ne treba da trpi zato što ga zloupotrebljava naopak soj. Čak, bilo bi odlično ako bi se što veći broj ljudi bavio politikom (u onom dobrom smislu, a ne šićardžijski). Tada bi stvari delovale nešto drukčije, i što se politike kao pojma tiče (kolokvijalno gledano), i što se tiče samog društva.
Ima još jedna nezgodna "kvaka" u svemu tome - oni koji o politici odlučuju, onaj najširi sloj, u većini slučajeva su za okorišćavanje o politiku upravo ovakvu kakva je sada.
<_<
nsarski nsarski 20:52 05.10.2017

Re: Posle svega

Nek je živa i zdrava :)

Hvala!
A za politiku sam se nedovoljno precizno izrazio: Za ovdašnju politiku ne marim previše.
loader loader 21:05 05.10.2017

Re: Posle svega

Oke :)
iqiqiq iqiqiq 11:58 06.10.2017

Re: Posle svega

nsarski
A za politiku sam se nedovoljno precizno izrazio: Za ovdašnju politiku ne marim previše.

Izneću jedno vrlo praktično analitičko stanje stvari u domaćoj politici: kada se devedesetih pojavio višestranački sistem u Srbiji, većinom su partije formirane od bivših političara iz KPJ, retko je bilo oponenata sistema koji se nisu bavili aktivno politikom u nekadašnjoj vladajućoj partiji, pa čak da nisu ni bili članovi iste.

Samim tim, kada se desio taj čuveni datum (Nsarski neka ti je ćerka živa i zdrava, i moj sin je to godište ali se rodio u maju) u vldajuću strukturu je ušlo puno političara koji se nisu nikada oprobali kao ministri, članovi parlamenta itd itd...nekima se to toliko osladilo, da budu u vlasti, da su krenuli da cepkaju partije na sitnije delove i već sve kako je poznato.

Zašto ova rekapitulacija poznatog: pa čisto da se podsetimo da mi ni danas u politici nemamo neke nove pečene kadrove, nego samo recikliranje postojećeg, zato tome i domaća politika ninašta ni ne liči...otud i pomen tvog i mog deteta, nadajmo se da će se domaća politička scena popraviti do dana kada će i oni biti roditelji skoro punoletne dece...

2000 godina je bila samo pre 17 godina, rano da se dožive zaista nove i korenite promene
nsarski nsarski 12:39 06.10.2017

Re: Posle svega

Nsarski neka ti je ćerka živa i zdrava, i moj sin je to godište ali se rodio u maju


Ona se rodila tog datuma, ali je 2000. godine već više godina živela u Amerima (i tamo ostala, naravno).

misha.m misha.m 14:20 06.10.2017

Re: Posle svega

nsarski
Nsarski neka ti je ćerka živa i zdrava, i moj sin je to godište ali se rodio u maju


Ona se rodila tog datuma, ali je 2000. godine već više godina živela u Amerima (i tamo ostala, naravno).


A moja ćerka u julu, po onim paklenim vrućinama. I upravo zbog nje i njene budućnosti sam se obreo u Beogradu, bio u gužvi, radovao se "pobedi", urlao "gotov je".

I pitao se šta mi je to trebalo kad se SPS vratila u vlast...
loader loader 14:28 06.10.2017

Re: Posle svega

I pitao se šta mi je to trebalo kad se SPS vratila u vlast...

Caka je u tome što oni sa vlasti nisu ni odlazili. Žrtvovali vođu, zadržali sve ostalo.
nsarski nsarski 14:44 06.10.2017

Re: Posle svega

Žrtvovali vođu, zadržali sve ostalo.

Sve je isto, samo njega nema.

Sećam se da je sredinom devedesetih drug Ivica rekao: "Sa ovakvom opozicijom mi ćemo biti na vlasti i u 21. veku". I ta prognoza se ostvarila iznad svih (njegovih) očekivanja. Čovek blista i likuje.
nikvet pn nikvet pn 16:33 06.10.2017

Re: Posle svega


Између петог и шестог октобра протећи ће неколико деценија.

Које су појели скакавци.
sloba1 sloba1 17:47 07.10.2017

Re: Posle svega

Tačno... u pravu ste. Velika većina nas bila je u članstvu SKJ. I onda po raspadu i uvođenju stranaka rekli su: "Sada više nismo SKJ, sada smo SPS"... izvoli popuni pristupnicu. Sada delujemo pod tim nazivom. Tako je bilo mahom svagde. Ja sam bio poslednji partijski sekretar u firmi i na taj način mi je saopšteno šta smo sada i dali mi pristupnice da podelim članovima partije.
loader loader 00:06 08.10.2017

Re: Posle svega

... mi je saopšteno šta smo sada ...

Bila i ostala policijsko-politička hunta.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:06 08.10.2017

Re: Posle svega

nsarski
Nsarski neka ti je ćerka živa i zdrava, i moj sin je to godište ali se rodio u maju


Ona se rodila tog datuma, ali je 2000. godine već više godina živela u Amerima (i tamo ostala, naravno).



pu, izdajnici roda svoga! je l' si i srpski zaboravio da je naučiš?
zez, zvrk... danas su me smarali neka braća Rusi, ođe u pustinji, da li moja deca pričaju srpski i zašto sam ćeri dao katoličko ime (H/anit/a), a uopšte nisam ja nego žena - i to se još ispalila, jer nije htela da joj da jevrejsko ime pa joj omaškom dala par excellence aramejsko - Hanit/a = mala blagodat.

ovo za October the 5th je smor - kralja natrag kao ukras - i Podemos premijera na vlas', recimo tebe, ako je Izra mog'o Haima Vajcmana, možemo i mi tebe. taman ima šaje da zabodem Nobela za mir, pa okrečim kvart od agresivnih murala, od premije.
gedza.73 gedza.73 21:02 08.10.2017

Re: Posle svega

misha.m
urlao "gotov je".

I ja sam tih dana urlao 'gotov je'.
Oženio sam se u oktobru pa niko nije znao za koga vičem.
loader loader 07:24 09.10.2017

Re: Posle svega

Srđan Fuchs

Kakav komentar ... Furiozno, furiozno ...
loader loader 07:26 09.10.2017

Re: Posle svega

gedza.73

Oženio sam se u oktobru pa niko nije znao za koga vičem.


To je sportska sreća: izbeglo se kasnije višegodišnje trpljenje ličnog prozivanja u fazonu, a i ti ti tamo bio, palio skupštinski nameštaj ...
sloba1 sloba1 17:38 10.10.2017

Re: Posle svega

Došao čovek iz komiteta i kaže mi: Skj je prestao da postoji sada smo SPS. Ti kao sekretar partije u firmi preuzmi pristupnice i podeli članovima. Znate šta je bilo zanimljivo. Od 64 radnika, 34 je bilo članova partije. Od tih 34 samo je 13 stavilo potpis za SPS.
Pitam u čemu je stvar ? Kažu mi. Sada ćemo da biramo, nije SPS jedina partija ???
I onda su počeli da lete u SPO, DSS, DS, SRS. Odjednom su zvezdu petokraku zamenili sa obeležjima koja nisu shvatljiva ako su bili komunisti. To mi nije jasno do dana današnjeg. Ako nisu hteli da nastave, onda su trebali ostati onako bez aktivacije ka drugima. Jer npr. kakve veze ima obeležje SPO sa SKJ. Petokraka i kokarda.
Međutim, ljudi su se transformisali 360 stepeni.
loader loader 16:28 11.10.2017

Re: Posle svega

Nije to neka tajna. Ona "jedna partija" zadržala je sve što se može zadržati u tekućem dobu (a da nije opasno po opstanak iste) i napravila sistem gde se na više stranaka raščlanila ta vrednost, navike, stremljenja, ... - ali iznad svega to je bio i ostao mehanizam kontrole države. Do dan-danas to se nije izmenilo. Partijski čovek, partijska država, partijska partija. TU NEMA ETIKE, NEMA IDEJE, NEMA IDEOLOGIJE ... Stoga skoro da nema rizika. To je važno dok se sav društveni kapital ne prelije u džepove drugova, njihovih pajtaša, snajki, sinova, kumova ... a posle će korupcija biti državna, i, što se ta država bude sporije ustrojavala kao pravna, za njih će biti veći "profit".
angie01 angie01 15:02 05.10.2017

uzaludno izgubljena energija,

vreme, nada,...nema neke velike price- dugo se nece gradjani na taj nacin ujediniti i pokusati da se izbore za ono u sta veruju- da su zasluzili bolje i da nisu ovce,

...iznevereni i prevareni od onih koji su im obecavali promene, veoma konkretno strocene- znaci, nema dilema oko toga-, dobivsi upravo suprotno, niz raznih vlasti koje su sve cinile samo u svoju korist, a na stetu gradjana i zemlje koja im je data na upravljanje, nece se u dogledno vreme organizovati na isti nacin,....jeste, onom 5. ktobru su predhodila ratna razaranja i besmislene smrti, kojih sada nema,....ali svi koji mogu-odlaze oz ovog raspalog zamajavnja i poligona za odradjivanje iskljucivo u partijskim kombinacijama,

kada se zatvori krug promena vlasti od onog 5. do ovog sada, stigli smo opet do likova zbog kojih se odigrao onaj naznaceni- i ta paradoksalna cinjenica govori o stanju svesti ovog naroda, a ona nije na zavidnom nivou, sve sto se desava je direktna posledica toga.
Ribozom Ribozom 19:56 05.10.2017

Re: uzaludno izgubljena energija,

loader loader 20:52 05.10.2017

Re: uzaludno izgubljena energija,

ta paradoksalna cinjenica govori o stanju svesti ovog naroda, a ona nije na zavidnom nivou, sve sto se desava je direktna posledica toga.

Osnova svih osnova.
Ali ne treba gubiti nadu. Ne treba klonuti. Ne treba se predati zlu.
sloba1 sloba1 17:50 07.10.2017

Re: uzaludno izgubljena energija,

Sada opet vladaju oni protiv kojih se digao narod. Vladaju socijalisti i presvučeni radikali u napredne.
eloy eloy 15:57 05.10.2017

fake


9. mart, 5. oktobar.........




loader loader 20:53 05.10.2017

Re: fake

Onda, 90-te.
Izvanredne godine u kojima je ...
eloy eloy 04:05 06.10.2017

Re:jelen pivo - brend forever


Onda, 90-te.
Izvanredne godine u kojima je ...


..... Jelen pivo - kontinuitet koji traje

Boris Drenca Boris Drenca 10:34 06.10.2017

Re: Re:jelen pivo - brend forever

eloy


Stvarno Vam nije muka da ponavljate ovu loše prerađenu fotografiju?
Koja čak nema ni neku naročitu simboliku.

Jadno

P.S. Inače mislim da sam bio prisutan u prostorijama Republičker izborne komisije kada je mlađani radikalski sekretar nosio kutije sa potpisima za kandidaturu

P.S.'

Jelen pivo je promenilo flaše i gajbice posle 2004. autori montaže bi mogli i da se potrude
loader loader 14:13 06.10.2017

Re: Re:jelen pivo - brend forever

Boris Drenca

Jelen pivo je promenilo flaše i gajbice posle 2004. autori montaže bi mogli i da se potrude


Da, bre :)
eloy eloy 18:58 06.10.2017

Re: Re:jelen pivo - brend forever

Stvarno Vam nije muka da ponavljate ovu loše prerađenu fotografiju?


Jeste i šta sad ? Oćemo da se tuširamo ?

Boris Drenca Boris Drenca 10:35 08.10.2017

Re: Re:jelen pivo - brend forever

Oćemo da se tuširamo ?

Stvar li;ne higijene. Redovno to radim , nadam se da i Vi uzivate u blagodetima takvih aktivnosti.
blogov_kolac blogov_kolac 17:12 05.10.2017

o pokojniku - sve najbolje

Bez neke lazne skromnosti, mogu da ustvrdim da malo ko ovde moze da se meri samnom po kolicini velikih ocekivanja koje je imao od Srbije posle petooktobarskih promena, bez obzira sto uopste nisam imao nekih velikih iluzija u pogledu tadasnjih lidera DOS-a. Pa uprkos svemu tome, danas uopste necu biti medju najkriticnijima u osvrtu na ovaj ipak istinski istorijski datum.

Sta bi bilo da 5. oktobra uopste nije bilo? Srbija bi i dalje bila u ambisu iz 2000. i srljala jos dublje ka dnu, a tu je bio i novi Milosevicev rat koji nas je cekao odmah iza ugla, za (prisilno) ocuvanje zajednicke drzave sa Crnom Gorom koju su ugrozavali tamosnji "izdajnici". A na unutrasnjem planu, ako je neko vec poceo da zaboravlja, u drugoj polovini 1999. i tokom 2000. u Srbiji je pocela da se zavodi bas klasicna diktatura i policijska drzava, i taj posao bi bio dovrsen do kraja. Zapanjujuce veliki broj sludjenih ljudi koji ce vam danas u Srbiji tvrditi kako je sada sve isto, ili cak gore nego pred 5. oktobar 2000. je mnogo bolja dijagnoza danasnje Srbije nego tog 5. oktorba.

Kada je vec doslo do 5. oktobra, da li se sve dalje razvijalo na najgori muguci nacin? Najlakse je dati bombasticnu pausalnu ocenu, ali i od sramnog i razocaravajuceg ishoda koji nam se na kraju dogodio kada se podvuce crta, moglo je biti jos gore. Podsecam da je Slobodan Milosevic bio izdao komandu da brani svoju fotelju po svaku cenu, pa makar to znacilo i pocetak gradjanskog rata u zemlji. Dovoljno je samo ako pogledamo sta se u medjuvremenu dogodilo u Gadafijevoj Libiji ili Asadovoj Siriji (pa donekle i Janukovicevoj Ukrajini), gde su oruzane snage sledile suludu naredbu svog vrhovnog komandanta i u krvi krenule da guse proteste sto je dovelo do gradjanskog rata.

Koje greske ne treba ponoviti sledeci put? Ovo je ustvari trik pitanje, novi 5. oktobar, u smislu da ova ili neka buduca vlast nece pristati da ode sa vlasti posle izgubljenih izbora, ne treba prizeljkivati ni prizivati. Mirna i civilizovana izborna smena Kostunice, a potom i Borisa Tadica, zatim miran i civilizovan razlaz sa Crnom Gorom, i jos mnoge druge stvari nezamislive za Milosevicevu Srbiju iz 90'ih, dokaz su da smo upravo posle 5.oktobra u mnogo stvari nepovratno napredovali u odnosu na ono sto je bilo pod Slobom, pa makar nas i ova nova realnost i dalje drzala na evropskom zapecku.
nsarski nsarski 17:23 05.10.2017

Re: o pokojniku - sve najbolje

Dovoljno je samo ako pogledamo sta se u medjuvremenu dogodilo u Gadafijevoj Libiji ili Asadovoj Siriji (pa donekle i Janukovicevoj Ukrajini), gde su oruzane snage sledile suludu naredbu svog vrhovnog komandanta i u krvi krenule da guse proteste sto je dovelo do gradjanskog rata.


loader loader 20:56 05.10.2017

Re: o pokojniku - sve najbolje

blogov_kolac
... ... Zapanjujuce veliki broj sludjenih ljudi koji ce vam danas u Srbiji tvrditi kako je sada sve isto, ili cak gore nego pred 5. oktobar 2000. je mnogo bolja dijagnoza danasnje Srbije nego tog 5. oktorba. ...

Mirna i civilizovana izborna smena Kostunice, a potom i Borisa Tadica, zatim miran i civilizovan razlaz sa Crnom Gorom, i jos mnoge druge stvari nezamislive za Milosevicevu Srbiju iz 90'ih, dokaz su da smo upravo posle 5.oktobra u mnogo stvari nepovratno napredovali u odnosu na ono sto je bilo pod Slobom

nask nask 18:42 05.10.2017

Senka

5. oktobra je bio poslednji dan da uzmemo lek. Nisam samo načisto je li leka nije bilo, nije nam se uzimao ili ga je neko odneo tetki. Zato ova metastaza.

Od onolikog plamena ni senka ne ostade

nsarski nsarski 18:47 05.10.2017

Re: Senka

Od onolikog plamena ni senka ne ostade

Ma, dobro to, nego da li si demonstrirao danas sa nastavnim osobljem u Holandiji? (Parlament niste palili, toliko znam).
nask nask 21:02 05.10.2017

Re: Senka

Ne, osnovnci štrajkovali. To još detinjasto, nama se to neće desiti.

Inače, gornju demonstraciju/sliku koristim u jednoj od lekcija o svetlosti.
angie01 angie01 22:27 05.10.2017

Re: Senka

ili ga je neko odneo tetki.


tetka uzela lek, oporavljena otisla u Kenjadu, pa iz zahvalnosti dala pare muuuulinu.
loader loader 07:12 06.10.2017

Re: Senka

tetka


cassiopeia cassiopeia 19:59 05.10.2017

Re: ...

Od pre tri godine 5.oktobar ne gledam istim očima. Tog dana sam bila svedok odlaska svog oca u drugu dimenziju.

5.oktobar u političkom smislu, za mene je izgubio značaj onog trenutka kad se SPS vratio na vlast.
loader loader 21:05 05.10.2017

Re: ...

cassiopeia

5.oktobar u političkom smislu, za mene je izgubio značaj onog trenutka kad se SPS vratio na vlast.

Suštinski, sps nije ni odlazio sa vlasti. Đinđić je nekakvu demontažu sps-a pokušao, ali dss sa Koštunicom je tada ipak bio najjača snaga u dos-u i paktirao je sa sps-om, tako da je borba unapred izgubljena. Streljanje Đinđića označilo je kraj pokušaja promene društva. Pobedio je kontinuitet. Šta toi znači - vidimo u genezi zbivanja od tada, pa sve fo danas. To je politička dimnenzija.

Poslovna dimenzija nije baš ni malo dolazila u pitanje. Oni koji su se obogatili krvavih 90-ih zadržali su kapital, vratili ga u zemlju kupujući preduzeća (i izbacujući radnike na ulicu) i uvećali svoj imetak do basnoslovnih raznmera. Tako danas imate vodeće levičare koji su bukvalno krupni kapitalisti.

Zapravo, na unutrašnjem planu, ta "poslovna" dimenzija je odlučujuća. To je konstanta ne samo od 90-tih na ovamo, nego još od kraja II sv. rata. Ideologija je uvek za komuniste (osim naivaca koji su izuzeci) bila paravan za sticanje moći. Moć je kompleksna stvar, ali u njoj je najviše učestvovao taj materijalno-novčani udeo.

nask nask 21:06 05.10.2017

Re: ...

5.oktobar u političkom smislu, za mene je izgubio značaj onog trenutka kad se SPS vratio na vlast.


Baš tako, to je definitivno bio kraj bilo kakve nade da se Srbija izvuče iz septičke jame. Barem u dogledno vreme.

Edit: i onda pročitaš ovo


loader loader 22:25 05.10.2017

Re: ...

Edit: i onda pročitaš ovo

Da, da ... raspojasali se, opustili, omoćali ...
martin_krpan martin_krpan 07:07 06.10.2017

Re: ...

nask
5.oktobar u političkom smislu, za mene je izgubio značaj onog trenutka kad se SPS vratio na vlast.


Baš tako, to je definitivno bio kraj bilo kakve nade da se Srbija izvuče iz septičke jame. Barem u dogledno vreme.

Edit: i onda pročitaš ovo




Svaka mu čast.

mlinarslavko mlinarslavko 21:54 05.10.2017

Bitan je 6. oktobar

Upadanje i preletanje, jedina aktivnost na lokalnom nivou 6.oktobra. Mozda je i bilo neko malo ostrvo koje je vredeleo, ali ga je vec narednih dana unistio cunami otimacine.Kao u drami Ozaloscena porodica. Naravno bilo je i kritike i to prilicno, ali najdobronamernija kritika je docekivana na noz i podsmeh. Ko na demokratiju gleda kao na izbor manje loseg, na kraju dobije talog.
loader loader 22:21 05.10.2017

Re: Bitan je 6. oktobar

Ako tako gledate, uvek dobijate talog. Samo što je talog 90-ih bio iznad grla, a onaj kasniji ipak manji. Bitno manji. Stvari su se ipak promenile. Decenijama građena struktura sistema nije se mogla za jedan dan sasvim izmeniti. Poljuljana je. Naravno, pošto je držala sve poluge one stvarne (vanpolitičke) moći, ta struktura se brzo reorganizovala i vratila se. Danas se pojavljuje već sasvim ogoljeno, bestidno. Kako god, od petooktobarskih dešavanja politika je izmenjena. Inače, 2000-te godine su godine najboljeg standarda u poslednjih skoro tri decenije. Puno tema ovde može da se načne, ali ....
mlinarslavko mlinarslavko 23:36 05.10.2017

Re: Bitan je 6. oktobar

Godine najboljeg standara, ali kako za koga. Za onih nekoliko stotina hiljada koji su izbaceni na ulicu , potpuno obesparavljenih i prakticno izbacenih iz sistema drzave, sa sve vredjanjem kao "gubitnicima tranzicije", Slobinim glasacima i drugim nebuloznim generalizacijama. Zatim onih obrazovanih koji nisu pristali na partokratiju i mobing od novih gazda i popularnih "menadzera" (cast onima koji su normalni, a ima ih ne bas malo, ali jos ne u dovoljnom broju da bi privreda krenula napred) i otisli su u inostranstvo ili rade za strane poslodavce. Standard, na osnovu cega, pa svakome od nas , kao i Vama je bilo jasno da standard zasnovan na kreditima iz inostranstva, zatim od para pokradenih u privatizaciji nije realan standard i kad tad ce pasti.

O medijima, pa non stop se pricalo o odvajanju medija od drzave, o privatizaciji medija, slicno i sa kulturom, pa zar je neko pomislio da ce situacija u te dve delatnosti kad se privatizuju biti razlicita od one u industriji? E, sad se mnogi pozivaju na levicu, radnicka prava i ostale gluposti, pa kasno je, trebalo je ranije razmisljati. Slazem se sa Vama da je ucinjen veliki podvig i da je sklonjen Milosevic, lik koji se zesce primio da je baja, a bio je pickica i u osnovi mracana lik,napravio je neverovatne gluposti i doneo mnogo nesrece. Moglo je da bu de bolje, recimo da je neko posle 5. oktobra Cedi Jovanovicu ( i slicnim) rekao, aj malo oladi sa bahacenjem i spustio ga na zemlju, sigurno bi bilo rezultata. Medjutim,on prevario kompletnu "Drugu Srbiju", onu bolju, kulturniju i obrazovaniju. Recimo, jedina opoziciona stranka koja ima kakvu takvu strukturu je DS, medjutim, kod njih nema ni najmanjeg nagovestaja promene, politicarenje i vecito plakanje kako su drugi krivi, beli listici, primitvan narod, svetska ekonomska kriza, marsovci itd, a jedva prolaze cenzus i to uz pomoc ljudi koji imaju najbolje namere i realno vide da je to jedina grupacija od koje bi nesta moglo da se napravi dobro. Svakako, budala je sklonjena, ali jednostavno nije se radilo, bas u bukvalnom smislu. Tako je bilo i kad je bio dan izbora izmedju Nikolica i Tadica, svi su mislili Tadic ubedljivo pobedjuje, lep dan, ako ja ne odem na izbore nego na vikendicu ili neko drugo mesto, ima dovoljno glasaca da Tadic pobedi. Ko zna koliko je njih tako mislilo taj dan.
loader loader 07:39 06.10.2017

Re: Bitan je 6. oktobar

Ko zna koliko je njih tako mislilo taj dan.

Dovoljno da grobar-diplomac prigrabi vilu za sebe i suprugu misionarku. No, to se u ovakvoj strukturi mentaliteta valjda i moralo desiti. Problem ovde i jeste što se uglavnom očekuje "da se stvari dese". Malo ko će uložiti nekekav trud da na kraju tako i ispadne. Ovde je godinama sve dolazilo odozgo, stvarnost je bila virtuelna, radne navike su omlohavile i ... rezultat je upravo ovo što smo sve vreme gledali. Prvo što je masa uradila nakon 5. oktobra jeste da se učlani u dss, poneko i u ds ... Poplava ljudi starih navika, plus težnbja samog Koštunice za "kontinuitetom" (a on je u tom času ubedljivo najmoćniji politički faktor), kao i paktiranje sa strukturom starog sistema doveli su već u začetku do obaranja petooktobarskih stremljenja na pleća. Stare navike su pobedile, i - nastavilo se po istom, ne baš sasvim, ali dovoljno da ideja promena bude dovedena do neprepoznavanja. Tu nikako ne valja zaboraviti konstantu svih konstanti - držaoce ekonomske moći, bivše marksiste, pa tržišno orijentisane patriote, a na kraju od milja, tajkune. Sve iz istog jata. I kupovina preduzeća nakon 2000. vršena je njihovim novcem, sticanim tokom krvavih 90-ih, a ljudi su uglavnom završili na ulici. Ista struktura, isto poreklo. Samo su ušli u drugu i treću poslovnu fazu. To će nam biti, i već jeste, novi bogataški sloj. Ovi slojevi "ispod" njih? Oni su bez organizacije, bez ideje, bez hrabrosti, bez sindikata, bez stvarnih političkih stranaka, ... - tako da će još mnogo vode proteći dok se društvo ne konstituiše iz nesvesnog i instinktivno delajućeg kolektiva u organizovanu društvenu zajednicu koja će onda oblikovati svoju državu. Mi smo, dublje gledano, u jednoj od poslednjih faza raspada socijalizma. Gledano faktički, a ne nominalno. Isti su držaoci moći, iste navike i praksa ... samo se spolja cela priča prilagođava savremenim tokovima, kako bi ti isti držaoci moći i dalje opstali, kao što su decenijama unazad. Barem 7-8 godina ovde nema ni pomisli o nekakvom pomeranju. ta pomeranja će obavljati, kao nekada, jedna partija, koja će kritikovati samu sebe preko medija, koja će odlučiuvati o svemu. Opozicija praktično i ne postoji. Ima je samo koliko da se kaže da ovde vlada pluralizam. Ona se donekle može formirati tek ako zbog svojih unutrašnjih antagonizama jednog dana popusti struktura vladajuće stranke. Dug i mučan proces čeka Srbiju. Tu sad za svakoga postoji osnovni izbor - ili upasti u defetizam, ili održavati "političku svest i savest", pa je aktivirati u nekoj budućnosti kad od nje budu mogli da se ostvare ikakvi efekti.
narcis narcis 22:15 05.10.2017

promašaj

mislim da bismo trebali da prestanemo sapominjanjem 5. oktobra, nije uspelo i tačka.
a oni koji ne vide da smo sad u gorim govnima nego tad, samo da kažem, ona miloševićeva policija je još imala u sebisaznanje da je proistekla iz narodne milicije i zato se i slomila i prepustila ga, ova nema to nasleđe, ova policija će da puca i ubija demonstrante ladno jer nema nikakvu svest da pripada i treba da služi narodu a ne vlasti.
neko gore reče kao dobro je dok niko ne laže izbori i kao legitimni su, kao narod bira. ne niti su zbori legitimni niti narod bira, bira manjina koja izlazi na izbore a kad se većna bude odlučila da izađe na izbore onda će biti i krađe i prebijanja.
ova vlast neće otići mirnim putem i na izborima, nema nameru.
loader loader 22:22 05.10.2017

Re: promašaj

nije uspelo i tačka

Šta nije uspelo? Šta tačno?

a kad se većna bude odlučila da izađe na izbore onda će biti i krađe i prebijanja.

A ovo je već vrlo zanimljiva teza. Ne bih rekao da je daleko od istine. Na žalost.
angie01 angie01 23:38 05.10.2017

Re: promašaj

Šta nije uspelo?


zavisi odakle gledas- dacic i sps su dobili novu slavu, dinkici, drskovici, sutanovci, djilasi, tadici,....pa posle i svi naslednici su nevidjeno zadovoljni rezultatima- toma, slina, mali, dzorgovanka...sem sto su se ofajdili na razne nacine, zavrsili i fakultete i doktorate i to brzinom Supermena,....moz da zamislis koliko je 5. oktobrom zadovoljan keramicar, ili vazduplohov, vec zaborevljeni muuuulin...krstic vodi u destotoboju- jer se usemio u svakoj raspodeli-znaci, oni da slave i caste i ne pricaju vise gluposti protiv.
loader loader 07:41 06.10.2017

Re: promašaj

vodi u destotoboju- jer se usemio u svakoj raspodeli

narcis narcis 10:08 06.10.2017

Re: promašaj

Šta nije uspelo? Šta tačno?

sve nije uspelo.
sad imamo mnogo iskusnijeg diktatora i mnogo zatelebaniju podršku njegovih glasača, sad imamo i opšte nepoverenje među glasačima i sad nemamo nikavu pažnje vrednu opoziciju.
ovi koji sad podržavaju vučića su spremni na građanski rat i spremni da pobiju sve koji bi hteli da ga smene. a policija i sa odredi pod firmom komunalne policije tek.
vučić iza sebe ima dobar tim analitičara i savetnika , nećemo mi da vidimo golo sunce još decenijama.
loader loader 14:26 06.10.2017

Re: promašaj

Možda je malo preterano da baš sve (ili ništa) nije uspelo. Uspelo je dosta toga, ali je teško ići nekakvim nabrajanjima protiv ovako rigidnog stava. I naročito uz činjuenicu da smo toliko izgubili i zaostali u onih desetak godina da se kasnije bilo kakav pomak, naravno, čini bukvalno ništavnim, jer i dalje ostaje ogromna rupa u svakoj oblasti života. Možda bi eventualno značilo napomenuti to što smo petooktobarskim događajem izbegli još najmanje jedan rat u prvoj polovini 2000-ih. Uostalom, generalno, možemo kazati da je barem nešto uspelo i time što smo ušli u sasvim drugačiju civilizacijsku fazu, koja je bitno drugačija od - hiperinflacije, ubijanja, konstantnog frontovskog ludila na televiziji, državne pljačke građana, ubistva političkih protivnika, nestašica, stajaćih preduzeća koja propadaju (uz plate koje su ispod svakog nivoa ili ih uopšte nema), šverc benzina po ulici, vračare koje bodre narod, ...
Znate, ni najljućem političkom neistomišljeniku ne bih poželeo da bude vraćen u 90-te, da se podseti šta to "nije promenjeno ni malo na bolje" :)
Kazezoze Kazezoze 16:36 06.10.2017

Re: promašaj

loader
Možda je malo preterano da baš sve (ili ništa) nije uspelo. Uspelo je dosta toga, ali je teško ići nekakvim nabrajanjima protiv ovako rigidnog stava. I naročito uz činjuenicu da smo toliko izgubili i zaostali u onih desetak godina da se kasnije bilo kakav pomak, naravno, čini bukvalno ništavnim, jer i dalje ostaje ogromna rupa u svakoj oblasti života. Možda bi eventualno značilo napomenuti to što smo petooktobarskim događajem izbegli još najmanje jedan rat u prvoj polovini 2000-ih. Uostalom, generalno, možemo kazati da je barem nešto uspelo i time što smo ušli u sasvim drugačiju civilizacijsku fazu, koja je bitno drugačija od - hiperinflacije, ubijanja, konstantnog frontovskog ludila na televiziji, državne pljačke građana, ubistva političkih protivnika, nestašica, stajaćih preduzeća koja propadaju (uz plate koje su ispod svakog nivoa ili ih uopšte nema), šverc benzina po ulici, vračare koje bodre narod, ...
Znate, ni najljućem političkom neistomišljeniku ne bih poželeo da bude vraćen u 90-te, da se podseti šta to "nije promenjeno ni malo na bolje" :)


Nedostaje ti još samo: "Svaka čast Vučiću!"
narcis narcis 19:35 06.10.2017

Re: promašaj

loader

ma sve imamo isto, ubistva vataju zalet, nisu ni ubistva odma bila tako brojna već kao i sad polako se povećavaju,
vračare imamo samo su preseljene na fejzbuk i internet općenito, imamo ravnozemljaše, imamo sladžanu velkov tkzv doktorku, mada nigde nije pronađeno daa je žena završila fakultet, u niš upisala i nije dala nijedan ispit u skoplje nemaju pojma za nju, ona i njena bratija su postigli da ~ 30% dece nije vakcinisano. kakve se sve još gluposti , u najboljem stilu vračara sa televizije, valjaju fejzbukom čoveku dođe da se pita gde živimo u 3. veku p.n.e.
doktorka izjavljuje da je moguće bezgrešno zaćeće zahvaljujući apstinenciji i da se jajna ćelija sama deli zbog potresa od kretanja. tako nešto.
nemoguće je nabrojati svo sujeverje koje se valja internetom, i ne zanosite se da je malo ljudi na netu, mlogo je naroda prrisutno i upijaja te svinjarije.
u miloševićevo vreme ljudi nisu izbacivani iz stanova na ulicu kao danas, ljudi su radili 8 sati, danas rade u pelenama i dok ih gazda ne pusti, neradne subote , to više ne postoji.
policija i S.A. odredi poznati pod eufemizmom lokalna policija ne pripadaju državi već su partijska policija vladajuće partije.
ništa od onoga što je nastalo tog nekog dana do danas nije preživelo.
svi oni koji su rođeni posle 80. nemaju pojma kako izgleda sređena država oni su odratali i sazrevali u miloševićevoj, koštunicinoj i vučićevoj srbiji, oni nemaju pojma šta je država, i mislite da će oni da se dignu protiv vučića. nema šamse, bate piši propalo.
o opoziciji neću ni da pričam jer neću da trošim reči na đubre i šljam, i vučić i dačić su za pošteni ljudi za ovaj šljam što sebe zove opozicijom.
moje viđenje srbije u dvaesprvom veku.
loader loader 23:53 07.10.2017

Re: promašaj

vračare imamo samo su preseljene na fejzbuk i internet

narcis narcis 08:58 08.10.2017

Re: promašaj

loader
vračare imamo samo su preseljene na fejzbuk i internet


vračare su bile zlatne za ovo

ajmoidemo ajmoidemo 02:22 06.10.2017

5 oktobar

What to do after 5 October

On 5 October 2000, Serbian citizens did not risk their lives for nothing. The authoritarian and criminal regime of Slobodan Milosevic was overthrown, first democratically on ballot boxes, and after the regime did not want to concede its defeat, the citizenry went on streets and courageously took their country back by force. At the time, groups of young social activists went around with slogans “Do not make us do the paint job again - Nemoj da krecimo ponovo” reminding the new democratic government that a watchful eye of citizenry will be now on them in order not to forego the achieved democratic re-birth of Serbia.

Seventeen years later, a serious paint job is needed in Serbia. What to do in order to direct Serbian institution building away from the retrograde sliding into the old-era of party-state, and to put the country back on the track of rule of law and institution building necessary for liberal democracy. Essentially, how to reject going into the recently re-created blind alley of “strong man” politics. Serbia indeed, should not become North Korea where one man is smartest, and decides about everything, with ecstatic populace applauding. So, are Serbian citizens simply tired and cynical about the overall decay and doubtful about possibility of meaningful change?

Many have figured out the sliding into the blind alley, and have put the painter’s white overall (Beli - Samo Jako) and have started doing something. “Ne da(vi)mo Beograd” and its charming yellow duck, are ridiculed in media precisely because they are people like us and there are many of them, an authentic social activism that even a “devious Soros” has not had a time to corrupt through financing. Some think tanks have also figured it out, such as Institut za Javnu Politiku, and are meticulously pointing at mass media trickery and spin-doctoring. And yes, thank you Twitter, Facebook, and Instagram for freedoms that we still enjoy here, though the recently appointed Minister for Technological Innovation has made a trip to his Alma Mater Moscow, probably full of curiosity to learn how the Mother Russia is able to control internet, especially of those who do not applaud.

Finally, avoiding the ultimate blind alley, the fake debate about Kosovo, is the battle of all battles. Not because it will take place in a choreographed and not free environment, but because it is on the topic that is not the national priority. Serbian citizens are migrating abroad in thousands, not because of the unsolved Kosovo issue, but because of not being able to have decent life. They are not migrating into North Korea, but to developed and democratic countries. Based on what Serbian citizens want, the Serbian national priority should be to build liberal democracy and prosperous economy based on the rule of law at home, in Serbia.

One of the first occasions when something can be done are the upcoming local elections in Belgrade. However, the malaise of Serbian opposition is so acute that a victory against the ruling party, and its satellites, is less likely. Yet these elections would not be lost in vain if they were used for capacity and confidence building, as well as for setting up the stage for fair conditions in future contests.


How to do

Instead of wasting the time on which candidate to put forward for the position of the mayor (with the inevitable recycled stalwarts from the past, whom we would never invite home as a guest for a Sunday lunch, but somehow opposition parties believe are good “technocratic choice” for the first man/woman of Belgrade) the focus should be rather put on restoring the integrity of the electoral process, and offering a clear plan of governance to citizens. Going to elections just with a “strong candidate” is simply not enough. Remember, we are not North Korea, and we will not ecstatically applaud.

As part of those efforts, the emphasis should be to restore the integrity of electoral process (to control the printing of ballots; to participate in verifying voters’ list; to be present at every ballot station; to ensure there is an accurate tally of ballots used and not used; to ensure that every violation of campaign period is reported; to ensure that funding of electoral campaign is transparent; and to devise and implement legal course of action for every violation). Only the elections that are free and fair will attract people to take part in them.

In addition, as in every liberal democracy, a free choice is based on an ability to chose from something. So please provide citizens with some programs to choose from. For example, present a clear and accountable road map of post-election priorities. This could be your macro-economic vision, legislative priorities (new laws, elimination of some old laws, etc.), social agenda (everything related to education, medicare, public service, welfare, and pensions), rule of law (justice system, policing, control of security services, etc.). While these clearly go beyond the municipal jurisdiction it would be helpful to know your position on “big stuff.” The “small stuff” is all that counts in local elections, and how are you going to fix roads, sewer, public transportation, or parks is essential.

In our recent history, here in Belgrade, we have had democratic opposition taking the reins of the city several times. So please, do not make it again a rush to who will control the cash cows of parking service, property restitution, legalization of illegally built dwellings, inspections and markets, construction permits, or tenders for public works. We have seen it all, and we want to know how are you going to be different. So, do not come without the specific plan, otherwise the other guys will keep winning and building North Korea, and one day we will all wake up in Pyongyang. At that point, there will be no fresh paint to buy, and the only alternative will be to buy a one-way ticket for Chinese bullet-train, or Etihad-Air Serbia, and go to Munich.
loader loader 00:00 08.10.2017

Re: 5 oktobar

Da ... Opsežan pregled stanja i traženje nekih od rešenja ... Ostaje da vidimo kako će faktor vreme reagovati na to.

Boris Drenca Boris Drenca 10:30 06.10.2017

oktobarska gibanja

oktobar 2000. bio je neophodni i zakasneli vrhunac jednog procesa. Urađeno je šta je moralo biti urađeno.

Sve posle toga je neki drugi proces koji smo dozvolili uspavani uspehom (zakasnelim) sklanjanja jednog užasa.

To što se posle toga u Srbiji zapatio jedan drugačiji užas nije posledica 5. oktobra već generalno kvarljivosti ljudi i lenjosti i nerazmišljanja stanovništva ovdašnjeg.

5. oktobra 2000. mnogo toga je moglo biti promenjeno, jedno vreme smo čak bili ubeđeni da jeste, ali je samo promenjen oblik.

Prijatelj Dule mi je u danima posle 5. oktobra 2000. rekao da je greška što nismo prebili ljude sa vlasti. Smatrao je da bi i naredne , preventivno, čim budi izabrani trebalo prebiti i najuriti. To bi trebalo u narednih godinu dana ponoviti bar još četiri puta. Posle toga bi dobili normalnu vlast.

E, sada , to zbog lenjosti (još) nismo uradili.

loader loader 14:16 06.10.2017

Re: oktobarska gibanja

Lepih stvari ima za čitanje u ovom komentaru. Jedino ovo sa batinanjem malo izlazi iz okvira prihvatljivog.
oktobar 2000. bio je neophodni i zakasneli vrhunac jednog procesa. Urađeno je šta je moralo biti urađeno.

Šta je moralo, da. I koliko se moglo, sa onakvim, diskutabilnim potencijalom.
Boris Drenca Boris Drenca 10:33 08.10.2017

Re: oktobarska gibanja


Jedino ovo sa batinanjem malo izlazi iz okvira prihvatljivog.


Saglasan ali mozda neke propustene kazne u proslosti kasnije uztrokuju slozenije probleme.


Šta je moralo, da. I koliko se moglo, sa onakvim, diskutabilnim potencijalom.


Potencijal za ozbiljne promene nikada nije bio veci...kasnije je samo opadao ali sta je tu je.
Jedan DOS politicar je pre tog 5. oktobra govorio da Srbiji nije potreban restart vec formatiranje diska.... Nije bio ni blizu kada je dosao na vlast. Ni za restart

Черевићан Черевићан 14:45 06.10.2017

de facto

5X2000...simbol izneverenih nada i izdanih očekivanja koja su ostala iznad nivoa dogođenog


када једни исти таласају стварност
резултат ће..... углавном нас скљока
анализа стања ........ указује јасно -
за Србију промена ... цена превисока
loader loader 23:57 07.10.2017

Re: de facto

Mr Cherewy, nema vas sto5 godina :)
анализа стања ........ указује јасно

Baš tako. Analiza, ako je analiza, ne može više biti uma paraliza, već postaje dovoljna doza istine striptiza :)
eloy eloy 08:07 08.10.2017

90- te traju samo njega nema...


Onda, 90-te.
Izvanredne godine u kojima je ...



INTERVJU NEDELJE: IVICA DAČIĆ Slobi podići spomenik u Beogradu, zadužio nas je!



Milovan Bojić ponovo direktor Instituta "Dedinje"


tasadebeli tasadebeli 08:34 08.10.2017

Боливуд

Тај 5. октобар 2000. године био крај једне ере исто к'о они европски филмови што их снимају са два алтернативна краја чак и када су снимани по књижевним делима.

Па је она верзија са експлицитним хепиендингом која нема благе везе са књижевним делом намењена америчком тржишту.

Ваљда да би тамошњој публици било јасније шта се догодило на крају.

Али изгледа да нико није рачунао на то да ће овај петооктобарски филм постићи толики успех, те да ће продуценти одлучити да снимају и други део. И трећи, четврти, пети,...








Профит налаже. А профит је профит. Бог отац.

Јебига.

Хир ај ем. Он д роуд аген.







Кажем ја лепо... После 5. октобра обично иде 6. октобар. Па онда 7. октобар. И тако редом. Како Бог, природа и календар налажу.
loader loader 07:30 09.10.2017

Re: Боливуд


Uh ... "Divlja horda" nekako legla na ovaj srpski slučaj ko ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana