Budućnost| Gradjanske inicijative| Istorija| Na današnji dan| Planeta

Ikona modernih vremena: srednji prst!

Filip Mladenović RSS / 08.11.2017. u 01:23

Džuli Briskman
Džuli Briskman
Stanko Krstin
Stanko Krstin
Još od osnovne škole, kada sam odbio da idem na školsku ekskurziju zbog jednog nekorektnog gesta razrednog starešine, prati me eho upozoravajućih roditeljskih glasova: "Ne idi pred rudu!", "Ma ne može se šut sa rogatim!", "Pametniji popušta!"...

To se nastavilo i kasnije, naročito od 1991, najpre zbog antirežimskih demonstracija 9. marta, a potom zbog gradjanskih, antiratnih protesta protiv zločinačkog režima Slobodana Miloševića, ovog puta kao eho glasova ukućana, rodjaka, prijatelja, koleginica i kolega...

I tako, sve do sada, uvek neki eho glasa upozorenja na vlastitu donkihotovštinu!

Medjutim, da je bilo hiljadu, 2 hiljade ili sto hiljada Don Kihota, ne bi bilo toliko vetrenjača na svim stranama ovog sve oholijeg i alavijeg sveta.

Sveta u kome se utaja poreza naziva "poreska optimizacija". Gde se korumpirane državice nazivaju "poreski rajevi". Gde se saradnici udruženog zločinačkog poduhvata nazivaju "advokatske firme" i "konsultanske kuće". A najveći prevaranti, tj. hohštapleri - kraljice i kraljevi, premijeri, ministri, biznismeni...

Ovih dana, kada se obeležava 100. godišnjica Oktobarske revolucije, tog neuspelog obećanja da je drugačiji svet ipak moguć, nadu vraćaju dva gesta, dve individualne pobune, dva donkihotovska poteza vredna pomena:

Džuli Briskman iz SAD fotografisana je kako koloni u kojoj je američki predsednik Donald Tramp pokazuje srednji prst. Fotografija je napravljena 28. oktobra 2017. u Virdžiniji.

"Prolazio je kraj mene i uzavrela mi je krv", rekla je ta 50-godišnja samohrana majka u intervjuu za "Hafington Post". "Pomislila sam: opet ide na prokleti golf teren". Američki predsednik zaista jeste išao u "Nacionalni Trampov golf klub", 40 kilometara od Bele kuće.

Nedelju dana kasnije gospođa Džuli Briskman je dobila otkaz od vlasnika firme u kojoj je bila zaposlena!

Uprkos tome što je otpuštena, kaže da ne žali, upravo zbog tolike pažnje javnosti koju je dobila, jer je pokazala nezadovoljstvo Trampom.

"Na neki način mi je bolje nego ikada pre", rekla je ona za "Hafington post". "Ljuta sam zbog toga gde je dospela naša zemlja. Zaprepašćena sam. Pružila mi se mogućnost da i ja nešto kažem".

Brendan Smialovski, foto-reporter AFP-a pri Beloj kući, ovekovečio je gest koji se brzo proširio internetom.

- Ono zbog čega je ta biciklistkinja jedinstvena je njena istrajnost jer, kad ju je konvoj pretekao, ona je uspela da ga sustigne na semaforu i da ponovo pokaže svoje ogorčenje - visoko uzdignut srednji prst, rekao je Smialovski.

Preduzetnik iz Novog Sada Stanko Krstin protestovao je juče, 7. novembra 2017. u Beogradu ispred zgrade Vrhovnog kasacionog suda u Nemanjinoj 9 i time nastavio sa protestima ispred pravosudnih institucija, s namerom da ukaže na korupciju koja vlada u društvu.

On je u ruci držao transparent na kojem je pisalo NE DOZVOLITE DA VAM BIA VODI PRAVOSUĐE.

Primeri Džuli Briskman i Stanka Krstina, ma kako izgledali usamljeni, uzaludni, a nekima čak i smešni, za mene su gestovi zaslužni divljenja i poštovanja. Zašto?

Zato što su medju onima, doduše još uvek u manjini, koji su odavno shvatili poruku čuvenog filmskog reditelja Pjera Paola Pazolinija: "Vlast će uvek da se iživljava nad onima ispod njih. U sadizmu, kao i u politici moći, ljudska bića postaju stvari."

 

Atačmenti



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:45 08.11.2017

oktobarska revolucija

Zar je nekome ko je vodio revoluciju, ili onima koji su je finansirali, bio cilj da Rusija bude bolja zemlja za život? Zemlja-primer, gde ne žive robovske klase? Zar je ikome 5.X u Srbiji bio cilj da Srbija postane kvalitetna zemlja, kvalitetno organizovano društvo?






c_h.arlie c_h.arlie 10:31 09.11.2017

Re: oktobarska revolucija

Srđan Fuchs
Zar je nekome ko je vodio revoluciju, ili onima koji su je finansirali, bio cilj da Rusija bude bolja zemlja za život? Zemlja-primer, gde ne žive robovske klase? Zar je ikome 5.X u Srbiji bio cilj da Srbija postane kvalitetna zemlja, kvalitetno organizovano društvo?







Bravo za ove fotose.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:13 08.11.2017

upadljivo kako srpski komunisti

čekaju da rešenje padne s neba, gotovo, servirano. za rešenje se ne treba sam izboriti, već da padne servirano, da li od rusije, kako se nadaju rusobotovi, da li od amerike i evrope, nada jueso- i evrobotova, u svakom slučaju servirano, kao plod spošljašnjeg dejstva.

tužna srbadija...

Ovih dana, kada se obeležava 100. godišnjica Oktobarske revolucije, tog neuspelog obećanja da je drugačiji svet ipak moguć, nadu vraćaju dva gesta, dve individualne pobune, dva donkihotovska poteza vredna pomena:



SMETNJA

Pronin reče:

– Imate veoma lepe čarape.

Irina Mazer reče:

– Sviđaju vam se moje čarape?

Pronin reče:

– O, da. Veoma. – I dodirnu ih rukom.

Irina reče:

– A zašto vam se sviđaju moje čarape?

Pronin reče:

– Veoma su glatke.

Irina podiže svoju suknju i reče:

– A vidite li, kako su one dugačke?

Pronin reče:

– Jao, da, da.

Irina reče:

– A evo ovde se one već završvaju. Ovde više ide gola noga.

– Jao, kakva noga! – reče Pronin.

– Imam veoma debele noge – reče Irina. – A i u kukovima sam jako široka.

– Pokažite – reče Pronin.

– Ne mogu – reče Irina – bez trikoa sam.

Pronin kleknu ispred nje.

Irina reče:

– Zašto ste kleknuli?

Pronin joj poljubi nogu malo poviše čarape i reče:

– Eto zašto.

Irina reče:

– Zašto mi nagore podižete suknju? Rekla sam vam da sam bez trikoa.

Ali Pronin joj i pored toga podiže suknju i reče:

– Ništa, ništa.

– Kako, kako to, ništa? – reče Irina.

Ali ovde je neko zakucao na vrata. Irina brzo namesti svoju suknju, a Pronin ustade sa poda i priđe prozoru.

– Ko je? – upita Irina kroz vrata.

– Otvorite vrata – reče oštar glas.

Irina otvori vrata, i u sobu uđe čovek u crnom kaputu i dubokim čizmama. Za njim su ušla dva vojnika, nižih činova, s puškama u rukama, a za njima domar. Niži činovi se zaustaviše pokraj vrata, a čovek u crnom kaputu priđe Irini Mazer i reče:

– Vaše prezime?

– Mazer – reče Irina.

– Vaše prezime? – upita čovek u crnom kaputu, obraćajući se Proninu.

Pronin reče:

– Prezivam se Pronin.

– Imate li oružje? – upita čovek u crnom kaputu.

– Nemam – reče Pronin.

– Sedite ovamo – reče čovek u crnom kaputu, pokazujući Proninu na stolicu.

Pronin sede.

– A vi – reče čovek u crnom kaputu, obraćajući se Irini – obucite vaš kaput. Morate da pođete sa nama.

– Zašto? – upita Irina.

Čovek u crnom kaputu nije odgovorio.

– Treba da se preobučem – reče Irina.

– Ne – reče čovek u crnom kaputu.

– Ali moram da još nešto obučem – reče Irina.

– Ne – reče čovek u crnom kaputu.

Irina je ćuteći obukla svoju kratku bundu.

– Zbogom – reče Proninu.

– Svaki razgovor je zabranjen – reče čovek u crnom kaputu.

– A ja takođe idem sa vama? – upita Pronin.

– Da. – reče čovek u crnom kaputu. – Oblačite se.

Pronin ustade, skinu sa čiviluka svoj kaput i kapu, obuče se i reče:

– Pa, spreman sam.

– Idemo – reče čovek u crnom kaputu.

Niži činovi i domar zalupaše đonovima.

Svi su izašli u hodnik.

Čovek u crnom kaputu je zaključao vrata Irinine sobe i zapečatio ih sa dva mrka pečata.

– Hajde, napolje – reče.

I svi izađoše iz stana, glasno zalupivši spoljašnjim vratima.

Danil Harms

(1940.)
eloy eloy 09:23 08.11.2017

Re: upadljivo kako srpski komunisti

SMETNJA


I šta je bilo posle Lisac ?
Jel Pronin kresno ili su ga kresnuli ?
tasadebeli tasadebeli 10:01 08.11.2017

Re: upadljivo kako srpski komunisti

Srđan Fuchs

SMETNJA



Срки, крадеш "моје" материјале са сасвим другог поста са сасвим другим темама.

Срам те било!

Мислим да Фићином посту више одговара овај Хармс:


Šta se danas prodaje u radnjama

Koratigin dođe do Tikakejeva i ne zateče ga kod kuće.

A Tikakejev je u to vreme bio u radnji i kupovao šećer, meso i krastavce.

Koratigin se neko vreme muvao pokraj Tikakejevljevih vrata i spremio se već da mu napiše poruku, kad odjednom gle, ide lično Tikakejev i nosi u rukama ceger.

Koratigin ugleda Tikakejeva i viče mu:

– A ja vas čekam već čitav sat!

– Nije istina – govori Tikakejev – bio sam odsutan svega dvadeset i pet minuta.

– Pa, to ja već ne znam – reče Koratigin – znam samo da sam ovde već čitav sat.

– Ne lažite! – reče Tikakejev – Sramota je lagati.

– Mnogopoštovani gospodine! – reče Koratigin. – Potrudite se da birate izraze.

– Smatram… – započe Tikakejev, ali ga Koratigin prekine:

– Ako vi smatrate… – reče, ali tu Koratigina prekine Tikakejev i reče:

– E ti si mi baš zgodan!

Ove reči tako razjariše Koratigina, da prstom začepi jednu svoju nozdrvu, a iz druge se usekne na Tikakejeva.

Tada Tikakejev izvuče iz cegera najveći krastavac i tresne njime Koratigina po glavi.

Koratigin se rukama uhvati za glavu, padne i umre.

Eto – kakvi se veliki krastavci prodaju danas u radnjama!


(Danil Harms)
eloy eloy 10:15 08.11.2017

Re: upadljivo kako srpski komunisti

А ти се, матори, не задевај!

Не гурај прст у отворену рану к'о неки, не дај боже, неверни Тома!


Debeli kako trpiš ovu košavu ? Ubi kostobolja.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:36 08.11.2017

Re: upadljivo kako srpski komunisti

eloy

I šta je bilo posle Lisac ?
Jel Pronin kresno ili su ga kresnuli ?


Опалили га у здрав мозак, и њега и Ирку. Једино ако није успео којеко Кине да се докопа, преко фронта до слободе... Шта је с тобом, долазиш ово у децембру, у мајка Љиљкиној орг?
tasadebeli tasadebeli 17:23 08.11.2017

Re: upadljivo kako srpski komunisti

eloy
А ти се, матори, не задевај!

Не гурај прст у отворену рану к'о неки, не дај боже, неверни Тома!


Debeli kako trpiš ovu košavu ? Ubi kostobolja.






Ма пусти! Све ми зуји у ушима!
nsarski nsarski 08:53 08.11.2017

Digitus impudicus


Ikona modernih vremena?! Eh, Filipe, Filipe.

Najranije zabeleženo dizanje srednjeg prsta (a verovatno je običaj postojao i pre toga) se desilo nekom prilikom kada su Diogena pitali šta misli o Demostenovim javnim govorima. Diogen je podigao srednji prst da ukaže kako Demosten prodaje ljudima...jelte...polni organ umesto mudrosti.
Taj gest je postao omiljen tokom vekova, Rimljani su ga zvali digitus impudicus , ili "sramni prst". On se računa u najrasprostranjenije i najstarije gestove u svetu. Naravno, "stilizacija" nije kod svih ista, ali simbolika i namera je uvek jasna.
Tacit je pisao kako su germanska plemena redovno pokazivala srednji prst nadirućim vojnicima Rimske Imperije. Sve u svemu, kaže antropolog Dezmod Moris, pokazivanje srednjeg prsta je najstariji gest te vrste.
Taj gest se često prikazivao u Aristofanovim komedijama,itd. Itd, itd, itd, Filipe.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:18 08.11.2017

Re: Digitus impudicus

Ikona modernih vremena?! Eh, Filipe, Filipe.
....
Taj gest se često prikazivao u Aristofanovim komedijama,itd. Itd, itd, itd, Filipe.


A "moderna" vremena su, Đuro, šta? Eh, Đuro, Šuro, itd.

I šta, pošto je to bila "ikona antičkih vremena", oduzeto joj je pravo da bude ikada više u ljudskoj historiji od ikakvog značenja, a pogotovo ne "ikona"? Tccccc! Eh, Đuro, Šuro, itd.

Eh, baš strogi uslovi. Znači nema više ni "Ikonisanja" sviranja lire? Što reče Kalimero, nepravda!



To onako. A pod vako -



Eto, vidiš, jeste da Filip preteruje (ali u "nadi" ) ali bio taj prst pokazivan na gore pomenutu Ljiga od PreSenika adresu, iha-haj. A ovde - uemsto da se raspravljaš sa Filipom koja je "Ikona" modernih vremena, i o njenoj provenijenciji i autorskim pravima, bolje bi ti bilo da ... ma, u stvari, bolje ne, dosta je onom Krstanu (Krstinu ) tereta i bez da mu Gidra pomogne vadeći flašu pive iz cegera ☻

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:39 08.11.2017

Kolektivno suočavanje...

Švajcarski dnevnik "Noje cirher cajtung" piše o tome kako “Srbi nemaju volje da se suoče sa svojom prošlošću“, prenosi Dojče vele.

Novinar Andreas Ernst je na početku svog teksta podsetio na masovni revolt koji je izazvala spisateljica Herta Miler kada je, gostujući u Beogradu, izjavila da je bombardovanje SRJ 1999. bilo ispravno i da Srbi moraju da žive sa činjenicom da su sami sebi naneli patnje.

“O toj rečenici se može diskutovati – ne samo u Srbiji. Došlo je do medijske povike u kojoj su diferencirane reakcije ostale gotovo nevidljive. Nema kritičara koji nije pomenuo da je otac Herte Miler bio esesovac. Na sajmu knjiga je Milerova rekla da ona nije svoj otac, ali da je uvek imala potrebu da se izvinjava. Jedna kritičarka se uhvatila za tu izjavu i napisala da ni ona nije Milošević, i da ne želi da ispašta za njega. Time je dotaknut centralni problem srpskog ophođenja sa prošlošću: nedostaje razlikovanje između kolektivne krivice i kolektivne odgovornosti.“

“Procesi pred Haškim tribunalom su bili šansa da se izvrši to diferenciranje: postoje individualni počinioci, koji “oslobađaju“ krivice kolektiv, ali ga ne oslobađaju odgovornosti da se zapita kako je došlo do tih zločina i kako slične stvari ubuduće mogu da se izbegnu. Srbija nije iskoristila šansu da to nauči. Kada je predsednik Tribunala nedavno došao u oproštajnu posetu Beogradu, premijerka Ana Brnabić se požalila da sud nije doprineo pomirenju u regionu i da je jednostrano osudio srpsku stranu. Sudija joj je suvo odgovorio da za pomirenje nije nadležan sud, već da su to države.“

“Haškom tribunalu jamačno može mnogo toga da se zameri, i tačno je da nijedan Hrvat ili Kosovar visokog ranga nije osuđen. No, omiljenom argumentu u Srbiji, da su svi podjednako krivi za sve, suprotstavlja se tvrda činjenica – civilne žrtve u ratu u Bosni: ubijeno je 33.070 Bošnjaka, 4075 Srba, 2263 Hrvata“.

“Zašto u proteklih 20 godina ni u jednoj zemlje bivše Jugoslavije nije bilo suočavanja s ratom bez tabua? Pobednici (Hrvatska, Slovenija) ne vide povoda za samorefleksiju. Oni neguju dogmu o svom “čistom“ ratu. Bolna pitanja se posle rata postavljaju samo gubitniku. No, klasičnih gubitnika nema. To je u vezi sa intervencijom Zapada. Ratovi u Bosni i na Kosovu nisu “iskrvarili“, već su nasilno okončani spolja. Konflikt je zamrznut i potom institucionalno odslikan novostvorenim državama.“

Svi se bave samo tuđim, a ne i svojim zlodelima, zaključuje Andreas Ernst, što političke elite koriste kao oprobanu tehniku vladanja – alternativu za takvo stanje može da ponudi samo jedno “jako civilno društvo koje prevazilazi granice – a njega još nema na vidiku.“

predatortz predatortz 12:48 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

Na sajmu knjiga je Milerova rekla da ona nije svoj otac, ali da je uvek imala potrebu da se izvinjava.


Itekako jeste!
I ona bi, kao i tatko joj, svoje viđenje sveta nametala silom.
To je demonstrirala podržavanjem vojnih intervencija van sistema odlučivanja UN.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:06 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

Ova rečenica Herte Miler izražava individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.

Isto kao i dignuti prst Džuli Briskman predsedničkoj koloni američkog predsednika ili protest Stanka Krstina sa transparentom ispred zgrade Vrhovnog suda u centru Beograda.

Da je Srbija od 1987. do danas imala VIŠE odgovornih, savesnih i hrabrih osoba, ne bi se srozala na dno Evrope!
predatortz predatortz 13:37 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

Ova rečenica Herte Miler izražava individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.


Koja? Da treba bombardovati suverene države koje reaguju na oružanu pobunu na delu svoje teritorije?

Šta je tu savesno, a šta odgovorno?
Takve gluposti, koje gospođa valja, urušavaju temelje civilizacije, legalizuju naselje interesnih grupa i pravdaju zločine.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:47 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

Ne, nego da se treba suočavati savesno i odgovorno sa nacrnjim stranicama istorije vlastitog naroda.

A na drugoj, nasvetlijoj strani je, izmedju ostalih, i Svetolik Dragačevac:

Penzionisani sreski načelnik iz Paraćina Svetolik Dragačevac je prvi Srbin koji se javno suprotstavio Adolfu Hitleru šaljući mu 25. marta 1941. godine telegram i pismo oštre sadržine. Svoju hrabrost i patriotizam platio je glavom.

Kada je tog 25. marta 1941. Svetolik Dragačevac želeo da pošalje telegram Hitleru, službenik paraćinske pošte, kada je video adresu “Berlin - Adolf Hitler”, te pročitao sadržaj, odbio je da ga primi. Dragačevac je insistirao da se pošalje telegram, što je službenik na kraju prihvatio. Pored telegrama, Dragačevac je napisao i pismo Hitleru i poslao ga u Berlin, jer nije verovao službeniku pošte.

Nemački vojnici su 9. aprila 1941. godine ušli u Paraćin. Svetolik Dragačevac je bio spreman, nije hteo da beži iz grada na Crnici, odmah je uhapšen i sproveden u Grac, pa u konc logor Mauthauzen.

Zvanična nacistička beleška dokumentuje da je Svetolik Dragačevac preminuo 9. jula 1942. godine u Mauthauzenu od zapaljenja trbušne maramice i da je njegov leš kremiran.

Kako smo se odužili ovom hrabrom, savesnom i odgovornom Srbinu, koji je pokazao srednji prst Adolfu Hitleru!?

Paraćinci su po svom hrabrom sugrađaninu nazvali jednu ulicu, zapravo sokak bez brojeva, dok je njegova kuća zapuštena.

highshalfbooze highshalfbooze 17:24 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

Nemački vojnici su 9. aprila 1941. godine ušli u Paraćin. Svetolik Dragačevac je bio spreman, nije hteo da beži iz grada na Crnici, odmah je uhapšen i sproveden u Grac, pa u konc logor Mauthauzen.


Njemu je otac Herte Miler rekao da je njegovo hapšenje ispravno i da treba da živi sa činjenicom da je sam sebi naneo patnje.

Ova rečenica oca Herte Miler izražava individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:59 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

highshalfbooze
Nemački vojnici su 9. aprila 1941. godine ušli u Paraćin. Svetolik Dragačevac je bio spreman, nije hteo da beži iz grada na Crnici, odmah je uhapšen i sproveden u Grac, pa u konc logor Mauthauzen.


Njemu je otac Herte Miler rekao da je njegovo hapšenje ispravno i da treba da živi sa činjenicom da je sam sebi naneo patnje.

Ova rečenica oca Herte Miler izražava individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.


Otac Herte Miler bio je nacistički vojnik i zbog toga ona, kao njegova ćerka, ima stalnu potrebu da se izvinjava.
To je individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.

"Bolje je biti i najmanja svetiljka neko kukati na mrak." Konfučije
highshalfbooze highshalfbooze 18:10 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

Otac Herte Miler bio je nacistički vojnik i zbog toga ona, kao njegova ćerka, ima stalnu potrebu da se izvinjava.


Nemoj više da nam se izvinjava kad je molim

To je individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.


'el mogu ja tebe d'ubijem, pa da ti se izvinjavam?

čisto da bih se etički kodirao, pošto sam trenutno etički dekodiran

Dopuna: kakve su to zaista bljuvotine? Da se neko ponaša kao da ima bogom dano pravo da presuđuje drugima. Šta ste gledali sudiju Dreda skupa, pa ste se nekaj zaneli?
predatortz predatortz 18:11 08.11.2017

Re: Kolektivno suočavanje...

Filip Mladenović
highshalfbooze
Nemački vojnici su 9. aprila 1941. godine ušli u Paraćin. Svetolik Dragačevac je bio spreman, nije hteo da beži iz grada na Crnici, odmah je uhapšen i sproveden u Grac, pa u konc logor Mauthauzen.


Njemu je otac Herte Miler rekao da je njegovo hapšenje ispravno i da treba da živi sa činjenicom da je sam sebi naneo patnje.

Ova rečenica oca Herte Miler izražava individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.


Otac Herte Miler bio je nacistički vojnik i zbog toga ona, kao njegova ćerka, ima stalnu potrebu da se izvinjava.
To je individualni etički kod jedne odgovorne, savesne i hrabre osobe.

"Bolje je biti i najmanja svetiljka neko kukati na mrak." Konfučije


Izvinjavanje je besmisleno sve dok su njeni stavovi o Srbima i Rusima u potpunosti jednaki nacističkim.
Žena je naci!
mlatisa mlatisa 18:08 08.11.2017

Некултуран гест

Невезано за то коме је гест намењем, гест је некултуран.

Ако већ хоћеш пример прикоса ето ти једног од 9. марта.



А што се тиче ветрењача, проблем је у томе што многи дон Кихоти заиста и немају контакт са реалношћу па јуришају на непостојеће ветрењаче губећи своје а на жалост траћећи време и енергију других.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:18 08.11.2017

Re: Некултуран гест

Ta fotografija je simbol pokreta otpora zločinačkom režimu Slobodana Miloševića.
Na žalost, tog 9. marta 1991. nije nas bilo dovoljno da to zlo zaustavimo i bacimo na djubrište istorije.
Davie Davie 19:33 08.11.2017

Иде Филе лајковачком пругом...

Хајде што блог као и сваки Филипов блог нема везе са мозгом али што до бесвести злоупотребљава изразе "режим" и "злочиначки". Види се да је уредно похађао курсеве Наташе Кандић и Соње Бисерко.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:38 08.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Davie
Хајде што блог као и сваки Филипов блог нема везе са мозгом али што до бесвести злоупотребљава изразе "режим" и "злочиначки". Види се да је уредно похађао курсеве Наташе Кандић и Соње Бисерко.

Nisam bio na njihovim kursevima, već sam gledao, slušao i osećao šta nam je taj zlotvor uradio od 1987. do 2000.
milanb milanb 06:52 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

centralni problem srpskog ophođenja sa prošlošću: nedostaje razlikovanje između kolektivne krivice i kolektivne odgovornosti

Ово је једна невиђена глупост која нам се сервира већ 20-так година.

Немогуће је разликовати ова 2 појма.Одговорност увек обухвата кривицу, без кривице нема одговорности, ко није крив не може бити одговоран.

Одговорност може бити кривична, прекршајна, дисциплинска, грађанскоправна и она увек обухвата 2 елемента-кривицу(виност) и урачунљивост(пословну способност).
Kako smo se odužili ovom hrabrom, savesnom i odgovornom Srbinu, koji je pokazao srednji prst Adolfu Hitleru!?


Господин Светолик је сам себи нанео патње и морамо бити свесни тога.

Ми му се одужујемо тако што смо привредне ресурсе распродали странцима(и Немцима између осталог), што слушамо А.Меркел, што смо кротки и послушни према страним господарима итд.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:05 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Ми му се одужујемо тако што смо привредне ресурсе распродали странцима(и Немцима између осталог), што слушамо А.Меркел, што смо кротки и послушни према страним господарима итд.


Krotki smo i prema domacim gospodarima, jednostavno, video Amer, Shvabo i Rus da su to Turcin i Tito dobro istrenirali, pa samo koristi dobitnu matricu da rabi podanicke Srbe za male pare a oni ne samo da ne talasaju, vec i vole svog Vodju.
c_h.arlie c_h.arlie 10:40 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Srđan Fuchs
Ми му се одужујемо тако што смо привредне ресурсе распродали странцима(и Немцима између осталог), што слушамо А.Меркел, што смо кротки и послушни према страним господарима итд.


Krotki smo i prema domacim gospodarima, jednostavno, video Amer, Shvabo i Rusk da su to Turcin i Tito dobro istrenirali, pa samo koristi dobitnu matricu da rabi podanicke Srbe za male pare a oni ne samo da ne talasaju, vec i vole svog Vodju.

Da.
No, ja se nadam da će ti komunjarski, istina preduboki, relikti jednom, ipak, otići u ropotarnicu istorije.
Strpljen - spašen.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:37 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

milanb
centralni problem srpskog ophođenja sa prošlošću: nedostaje razlikovanje između kolektivne krivice i kolektivne odgovornosti

Ово је једна невиђена глупост која нам се сервира већ 20-так година.

Немогуће је разликовати ова 2 појма.Одговорност увек обухвата кривицу, без кривице нема одговорности, ко није крив не може бити одговоран.

Одговорност може бити кривична, прекршајна, дисциплинска, грађанскоправна и она увек обухвата 2 елемента-кривицу(виност) и урачунљивост(пословну способност).
Kako smo se odužili ovom hrabrom, savesnom i odgovornom Srbinu, koji je pokazao srednji prst Adolfu Hitleru!?


Господин Светолик је сам себи нанео патње и морамо бити свесни тога.

Ми му се одужујемо тако што смо привредне ресурсе распродали странцима(и Немцима између осталог), што слушамо А.Меркел, што смо кротки и послушни према страним господарима итд.



Odgovornost može biti i moralna.
Ako većina jednog naroda glasa i podržava vodju čiji režim čini ratne zločine, ta većina je MORALNO odgovorna.
Kao i većina intelektualne elite, koja je u našem slučaju podržala zločinački režim Slobodana Miloševića.
Evo, za ovaj komentar navešću primer dva kvalitetna satiričara i književnika: Milovana Vitezovića, autora one "čuvene" kovanice "Dogodio se narod!" i Branu Crnčevića! Kao i mnogi drugi književnici, umetnici, akademici, naučnici, novinari, urednici... i oni su podržavali zločinački režim Slobodana Miloševića i zato su MORALNO odgovorni.

Za kraj ovog komentara podsećanje na nemačkog kancelara Vilija Branta i njegovo klečanje u nekadašnjem varšavskom getu: Te 1970, dakle 25 godina od završetka II svetskog rata, Vili Brant polako prilazi spomeniku jevrejskim žrtvama u varšavskom getu, zastajući na trenutak u potpunoj tišini. Kao da je želeo da okaje sva zlodela nemačkog nacističkog režima počinjena susedima. Kada je položio venac, Vili Brant je stao, kleknuo, i izgovorio sudbonosne reči: "Ljudi ne mogu pobeći od svoje istorije"
predatortz predatortz 13:41 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...


Odgovornost može biti i moralna.


Okej...
Neka se onda Nemci, Hrvati i Muslimani jedno hiljadu godina posipaju pepelom po glavi zbog zločina nad Srbima u svetskim ratovima, pa kad oni završe onda ćemo mi, vremenski proporcionalno broju žrtava.

Fer?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:02 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Svetozar Marović i Stipe Mesić izvinili su se po 2 puta u ime građana svojih država, Milo Đukanović jednom za Crnogorce, Boris Tadić 3 puta (u Sarajevu, Zagrebu i u Vukovaru).

"Za svakog nevino ubijenog čoveka koga je ubila Armija BiH ja se izvinjavam", rekao je Bakir Izetbegović u "Kažiprstu RTV B92", 1. novembra 2010. godine.

Problem je samo što u većini država ex Jugoslavije još uvek nije prevladalo civilno društvo. Na vlasti su i dalje nacionalisti, što otežava pomirenje i iskreno suočavanje sa zlotvorima i ratnim zločinima!
predatortz predatortz 14:08 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Filip Mladenović
Svetozar Marović i Stipe Mesić izvinili su se po 2 puta u ime građana svojih država, Milo Đukanović jednom za Crnogorce, Boris Tadić 3 puta (u Sarajevu, Zagrebu i u Vukovaru).

"Za svakog nevino ubijenog čoveka koga je ubila Armija BiH ja se izvinjavam", rekao je Bakir Izetbegović u "Kažiprstu RTV B92", 1. novembra 2010. godine.

Problem je samo što u većini država ex Jugoslavije još uvek nije prevladalo civilno društvo. Na vlasti su i dalje nacionalisti, što otežava pomirenje i iskreno suočavanje sa zlotvorima i ratnim zločinima!


Ja bih želeo da umesto Bakirovog izvinjenje doživim da neki pripadnik A BiH, višeg ranga a ne običan kokošar kako to sada biva, bude osuđen za teške zločine nad Srbima u BiH. Takođe, želeo bih da neko iz političkog miljea ratne BiH, iz reda muslimanskog naroda, bude osuđen za ubistva, silovanja, interniranja, odsečene glave kojim se igrao fudbal, pa i za terorizam jer su saveznike tražili u teroristima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:33 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Naravno. Isto važi i za albanske ratne zločince za zverstva počinjena na Kosovu.

No, dokle god sa vlasti ne odu nacoši, nema šanse za pomirenje na prostorima ex Jugoslavije niti za ISKRENO suočavanje sa zlotvorima, sa imenom i prezimenom, iz redova vlastite nacije.

Moramo sačekati da u svim republikama bivše SFRJ prevlada civilno društvo.
Pogledajte samo srednjoškolce iz Jajca, koji svojim protestima protiv segregacije u osnovnim i srednjim školama BiH ukazuju upravo na taj problem: deficit civilnog društva!
highshalfbooze highshalfbooze 16:08 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Filip Mladenović
Odgovornost može biti i moralna.


I to je vrlo diskutabilno jer je odgovornost, pa i moralna, uvek pojedinačna i nikako ne može da bude grupna.
Ali hajde da prihvatim tvoje spinovanje i da navedem primer novinara RTS koji su poginuli u bombardovanju. Oni van sumnje imaju moralnu odgovornost, i gospođa Herta Miler potomak SS Milera, kaže da su oni pravedno ubijeni i da su sami krivi za svoju smrt. I da postoje na ovom svetu pojedine države koje mogu van međunarodno priznatih institucija da izigravaju dželata i da ubiju Gospodina Svetolika i radnike RTS. Gospodin Svetolik i neki radnici RTS neće moći da imaju potomke koji bi mogli da budu u mogućnosti da se izvinjavaju u ime svojih predaka kao što je to učinila gospoja Herta Miler potomak, ili potomkinja, SS Milera.
I ti sa time nemaš nikakvih problema, sve dok se tim dželatima ne omakne da ubiju tebe ili nekoga od tvojih bližnjih, pa da pričaju kako su ubijeni zbog tvoje moralne odgovornosti.

Budalaštine.

A posebna budalaština je od nekoga ko baštini protestantsku etiku i podsmeva se komunističkom kolektivizmu. Ali mu je kolektivna odgovornost sasvim ok, jer služi njihovim nastranim monstruoznim ubilačkim igrama.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:19 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Kad već pominjete taj NATO zločin, samo da napomenem i drugu stranu istine: tih 16 koleginica i kolega je SVESNO žrtvovano od strane zločinačkog režima Slobodana Miloševića da bi se ućario neki propagandni poen u apsurdnoj situaciji tog nastranog režima.

I da sve bude još gore za sve nas: porodice ubijenih već 18 godina zahtevaju punu istinu o tom zločinu, ali uvek nailaze na zatvorena vrata ovdašnjih službi!!!

A što se odgovornosti tiče, o tome sam više puta pisao ovde, pa da ponovim:

Postoje 3 vrste odgovornosti za počinjene ratne zločine:

1. Krivična, dakle individualna, sa imenom i prezimenom;
2. Politička, dakle individualna, sa imenom i prezimenom;
3. Moralna, dakle kolektivna, za pripadnike jednog kolektiva koji je VEĆINSKI podržao zločinački režim.

Na primeru nacističke Nemačke, tj. Hitlerovog režima od 1933. do 1945, mogu se jasno uočiti ove 3 vrste odgovornosti.

Kao i na primeru zločinačkog režima Slobodana Miloševića od 1987. do 2000. godine.
Davie Davie 16:42 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Иде Филе лајковачком пругом, иде Филе са још једним другом...

Као што је Тозовац то давно отпевао није Филе сам са собом.
highshalfbooze highshalfbooze 16:43 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Filip Mladenović
Kad već pominjete taj NATO zločin, samo da napomenem i drugu stranu istine: tih 16 koleginica i kolega je SVESNO žrtvovano od strane zločinačkog režima Slobodana Miloševića.


Pa čekaj sad, jel zločin ili nije zločin? Rekao si da je Herta u pravu kada kaže da smo sa pravedno bombardovani, a sada pominješ zločin.
Ili je možda u pitanju što je zločin kada ubiju kolegu koji ima pojedinačnu moralnu odgovornost, a nije zločin kada ubiju nevinog maloletnog civila? Jer je tebi stalo do kolega, a nije ti stalo za nekog maloletnika tamo... bole te uvo... jer on ima kolektivnu odgovornost što je glasao za zločinački režim... ups... maloletan je, nije mogao da glasa... al nema veze sve jedno je kolektivno moralno odgovoran.

Filip Mladenović
Postoje 3 vrste odgovornosti za počinjene ratne zločine:

1. Krivična, dakle individualna, sa imenom i prezimenom;
2. Politička, dakle individualna, sa imenom i prezimenom;
3. Moralna, dakle kolektivna, za pripadnike jednog kolektiva koji je VEĆINSKI podržao zločinački režim.


Ja veću budalaštinu u životu nisam čuo. Ti ćeš da određuješ i kategorišeš odgovornosti za počinjene ratne zločine? Koja si ti moralna vertikala? I posle se čudiš što sudije neće da slušaju tvoje budalaštine.
Tvoj način vređanja sagovornika se ni najmanje ne razlikuje od Vučića. Sadržaj je različit, ali su metode apsolutno iste. Neutemeljene budalaštine i besmisao samo kuljaju i prete da poplave slušaoca.
milanb milanb 16:48 09.11.2017

Re:

Заиста ми није јасно зашто се Србима натура В.Брант и денацификација Немачке као неки модел "суочавања" за Србију.

Што се никада не помиње француски, холандски, португалски или белгијски модел суочавања са прошлошћу као неки узор за Србију.Ове државе су у својој новијој историји водиле крваве ратове ради спречавања независности Алжира, Мадагаскара, Индонезије,Мозамбика и Анголе.То су много примеренији модели за Србију, која је такође водила рат за спречавање независности АП КиМ и поводом независности Словеније, Хрватске и БиХ.

С друге стране, Брант је клечао у име народа који је убијао своје суграђане само због њиховог порекла, који нису тражили независност било ког дела Немачке и који нису убили ниједног немачког цивила.

predatortz predatortz 16:53 09.11.2017

Re: Re:

Заиста ми није јасно зашто се Србима натура В.Брант и денацификација Немачке као неки модел "суочавања" за Србију.


To rade dve vrste ljudi.
Oni koji bi da relativizuju neke druge zločine, upirući prstom u nas.

Drugi su volovi koji misle da su ovi prvi u pravu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:01 09.11.2017

Re: Re:

Jedno je voditi rat, a drugo je činiti ratne zločine i sve ostalo protiv humanitarnih principa Ženevske konvencije.

Srpske oružane i policijske snage počinile su užasne ratne zločine na teritoriji države Srbije, odnosno Autonomne pokrajine Kosovo, gde su žrtve bili - CIVILI.

Pa su potom, u nastojanju da te užasne ratne zločine sakriju i tako izbegnu zasluženu kaznu i osudu pre svega pripadnika vlastite nacije, prebacivali žrtve, uglavnom ubijenu decu i žene, na druge lokacije širom Srbije.

Ovo je samo mali deo ratnih zločina od 1991. do 1999. godine, koje su počinili pripadnici i podržavaoci jednog zločinačkog režima, koga se ja kao potomak dede Živote Mladenovića, poginulog na Solunskom frontu, i oca Miloja Mladenovića, ranjenog na Sremskom frontu, STIDIM!
milanb milanb 17:13 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Filip Mladenović

1. Krivična, dakle individualna, sa imenom i prezimenom;
2. Politička, dakle individualna, sa imenom i prezimenom;
3. Moralna, dakle kolektivna, za pripadnike jednog kolektiva koji je VEĆINSKI podržao zločinački režim.

Одговорност је правна категорија, а колективна морална одговорност је невероватна бесмислица.

Са чисто здраворазумског становиштва колективна одговорност је такође потпуна небулоза.Део Срба није ни био рођен када је "подржаван злочиначки режим".Други део Срба није био пунолетан када је Милошевић побеђивао на изборима.Добар део Срба који су подржавали Милошевића 90-тих година је умро, јер су највернији Милошевићеви бирачи били тадашњи пензионери.Значајан број Срба није ни излазио на изборе.

Потпуно је сумануто тврдити да је било ко одговоран на било који начин за нешто што се десило када није био рођен.

milanb milanb 17:17 09.11.2017

Re: Re:

Filip Mladenović
Jedno je voditi rat, a drugo je činiti ratne zločine i sve ostalo protiv humanitarnih principa Ženevske konvencije.

Srpske oružane i policijske snage počinile su užasne ratne zločine na teritoriji države Srbije, odnosno Autonomne pokrajine Kosovo, gde su žrtve bili - CIVILI.

Pa su potom, u nastojanju da te užasne ratne zločine sakriju i tako izbegnu zasluženu kaznu i osudu pre svega pripadnika vlastite nacije, prebacivali žrtve, uglavnom ubijenu decu i žene, na druge lokacije širom Srbije.

Ovo je samo mali deo ratnih zločina od 1991. do 1999. godine, koje su počinili pripadnici i podržavaoci jednog zločinačkog režima, koga se ja kao potomak dede Živote Mladenovića, poginulog na Solunskom frontu, i oca Miloja Mladenovića, ranjenog na Sremskom frontu, STIDIM!


У ратовима Француске, Португалије, Холандије су такође масовно убијани цивили.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:39 09.11.2017

Re: Re:

Tokom vladavine zločinačkog režima Slobodana Miloševića od 1987. do 2000. godine bio sam u manjini, kao jedan od mnogih protivnika.

Kao novinar i kao gradjanin javno sam iskazivao neslaganje sa tim režimom!

Da smo 9. marta 1991. bili u većini, kao 5. oktobra 2000, verovatno bi mnogi ratni zločini bili sprečeni!

Bio sam u neposrednoj blizini tokom antirežimskih demonstracija 9. marta 1991. godine, kada je pala prva žrtva tog zločinačkog režima, osamnaestogodišnji učenik, rodjeni Beogradjanin, Branivoj Milinović.

Poslednja žrtva tog režima bio je Dr Zoran Djindjić!

Da li Vam prva i poslednja žrtva tog nastranog režima nešto govore?

A što se tiče Vaše relativizacije, tipa pa i drugi su činili ratne zločine, ja ne nasedam na to. Da sam Francuz, Portugalac ili Holadjanin, nesumnjivo bih isto tako osudjivao ratne zločine i zahtevao sudsko procesuiranje ratnih zločinaca, imenom i prezimenom!
milanb milanb 20:59 09.11.2017

Re: Re:

Filip Mladenović
Tokom vladavine zločinačkog režima Slobodana Miloševića od 1987. do 2000. godine bio sam u manjini, kao jedan od mnogih protivnika.

Kao novinar i kao gradjanin javno sam iskazivao neslaganje sa tim režimom!

...
Bio sam u neposrednoj blizini tokom antirežimskih demonstracija 9. marta 1991. godine, kada je pala prva žrtva tog zločinačkog režima, osamnaestogodišnji učenik, rodjeni Beogradjanin, Branivoj Milinović.

...


Ах, како је лепо изигравати мученика.Но, то вам не даје право да цео народ проглашавате одговорним за било шта.
Davie Davie 21:22 09.11.2017

Re: Re:

Демонстрације из 1991. су биле демонстрације СПО-а, странке која је већ тада имала своје паравојне формације на туђој територији и чији је Вођа имао мантру о сечењу муслиманске руке са барјаком. Исто тако лајтмотив тадашњег СПО-а није било рушење Милошевића као ратног злочинца, јер се тад није могла знати будућност, него као комунистичког политичара и довођење династије Карађорђевић на власт.

Сви ти циљеви из 1991-ве су у супротности са овим што ти данас пишеш, био си уз монархисте против комуниста/социјалиста, уз странку која је пропагирала мржњу ка другим народима и која је и сама учествовала у ратовима. Укапирао си? Тадашњи Филип је у колизији са данашњим Филипом. Или, хоћеш рећи да си тад био видовит и да си знао у ком правцу ће све да оде.

Filip Mladenović Filip Mladenović 21:51 09.11.2017

Re: Re:

Anitmiloševićevske demonstracije 9. marta 1991. godine, u kojima je učestvovala tadašnja srpska opozicija, predvodjena SPO-om, bile su uperene protiv lažljive uredjivačke politike TV Bastilje, odnosno TV Beograd.

Samo da Vas podsetim da je TV Bastilja par sedmica pre mitinga optužila Srpski pokret obnove Vuka Draškovića da radi protiv interesa Srbije i da je bliska ustaškim krugovima.
Posle ove laži, SPO i ostale opozicione stranke tražile su ostavku direktora Dušana Mitevića i urednika srpske televizije. Međutim, to se nije dogodilo.
Slobodan Milošević je odbio razgovarati sa tadašnjim liderima opozicije.

Eto, to je istina o antirežimskim demonstracijama 9. marta 1991. godine, a ne Vaša tendenciozna iskrivljavanja i manipulacije.
Davie Davie 22:07 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Јесте и ти си као комуниста у души ишао на митинг који се звао "Митинг против петокраке". Повод за митинг јесте био ТВ дневник али разлози су били односи четници-патизани, Милошевић-Карађорђевићи. Но, ти то тад ниси знао иако си наводно био новинар и ниси био клинац.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:11 09.11.2017

Re: Re:

milanb
Filip Mladenović
Tokom vladavine zločinačkog režima Slobodana Miloševića od 1987. do 2000. godine bio sam u manjini, kao jedan od mnogih protivnika.

Kao novinar i kao gradjanin javno sam iskazivao neslaganje sa tim režimom!

...
Bio sam u neposrednoj blizini tokom antirežimskih demonstracija 9. marta 1991. godine, kada je pala prva žrtva tog zločinačkog režima, osamnaestogodišnji učenik, rodjeni Beogradjanin, Branivoj Milinović.

...


Ах, како је лепо изигравати мученика.Но, то вам не даје право да цео народ проглашавате одговорним за било шта.


Ne izigravam mučenika, već navodim činjenice: da je većina Srpkinja i Srba glasala na izborima protiv Miloševića ili da nas je bilo više na antirežimskim demonstracijama 9. marta 1991. godine, barem onoliko kao 5. oktobra 2000, mnogi ratni zločini se ne bi desili.

I kada smo već kod teme pojedinačnih pobuna i gestova, ma kako donkihotovski oni izgledali, evo jednog primera iz 1941. godine, vezanog za tadašnjeg kontroverznog premijera susedne Madjarske - Pala Telekija. Istorijska činjenica je da je Pal Teleki saradjivao sa nacističkim režimom Afolfa Hitlera i da je medju prvima odobrio antijevrejski zakon o obrazovanju. Medjutim, onda se desilo sledeće:

U aprilu 1941. Pal Teleki se našao pod velikim pritiskom. Nacistička Nemačka je tražila njegovu pomoć u napadu na Jugoslaviju, lažući o dešavanjima u našoj zemlji, a s druge strane, Velika Britanije pretila je ratom ako Nemci pređu preko mađarske granice. Inače, Pal Teleki je bio član delegacije koja je 12. decembra 1940. u Beogradu potpisala Ugovor o večnom prijateljstvu i miru između Jugoslavije i Mađarske.

Bio je to i suviše veliki pritisak za ovog čoveka, a izlaza nije bilo. Pal Teleki je, kada je dobio potvrdu da su nacističke trupe ušle u Mađarsku, stavio pištolj u usta i ubio se. Na stolu je ostalo pismo upućeno Miklošu Hortiju, mađarskom regentu.

"Vaše visočanstvo, pregazili smo svoju reč i to iz kukavičluka, nismo ispoštovali Sporazum trajnog mira sa Jugoslavijom. Nacija to oseća, a mi smo odbacili svoju čast. Sada smo saveznici nitkova, jer ni jedna reč o navodnim zločinima nije tačna. Ni protiv Mađara, čak ni protiv Nemaca. Postaćemo lopovi! Krašćemo ljudska tela i duše! Nacija smeća. Nisam te sprečio u tome. Ja sam kriv."
predatortz predatortz 22:13 09.11.2017

Re: Re:

био си уз монархисте против комуниста/социјалиста,


Brat' Filipe, pa'ni mi na grudi da se triput' izljubimo!
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:17 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Davie
Јесте и ти си као комуниста у души ишао на митинг који се звао "Митинг против петокраке". Повод за митинг јесте био ТВ дневник али разлози су били односи четници-патизани, Милошевић-Карађорђевићи. Но, ти то тад ниси знао иако си наводно био новинар и ниси био клинац.


Revizija istorije je u modi, ali se više radi na šminkanju povesti od 1941. do 1945.

Još uvek nije došla na red ta moda do 1991.

Celokupna srpska opozicija je tog 9. marta 1991. izašla na ulice i trgove Beograda, jer je instiktivno osećala kuda će to pogubno "Slobo, slobodo" odvesti i Srbiju i ceo srpski narod.

Ponavljam: da je tog 9. marta 1991. na ulicama i trgovima prestonice Srbije bilo onoliko ljudi kao 5. oktobra 2000, mnogi ratni zločini se ne bi desili. Bio bi srušen jedan zločinački režim u zametku i sve bi bilo drugačije!

Davie Davie 22:41 09.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Ponavljam: da je tog 9. marta 1991. na ulicama i trgovima prestonice Srbije bilo onoliko ljudi kao 5. oktobra 2000, mnogi ratni zločini se ne bi desili. Bio bi srušen jedan zločinački režim u zametku i sve bi bilo drugačije!


Да си ти крајем 2010. узео 100$ од тадашње своје плате са државних јасала и уложио их у куповину биткоина данас би имао преко 170 милиона $. Али ниси, лузеру.
nsarski nsarski 23:08 09.11.2017

Re: Re:

био си уз монархисте против комуниста/социјалиста,


Filipe, samo te gledam

milanb milanb 23:19 09.11.2017

Re:

Шта би било кад био било.Не постоји ниједан поуздан доказ да не би било рата, да већина Срба и Српкиња није гласала за Милошевића.Можда би рат био још бруталнији да је Драшковић(или његов кум Шешељ) преузео власт.
milanb milanb 23:28 09.11.2017

Re:

Пошто се читав један народ проглашава колективно одговорним за радње изабраног председника и његовог режима, који колективитет је одговоран за комунистичке злочине?

Комунистички режим је завео диктатуру, једнопартијску државу, култ личности,судски и вансудски прогон политичких неистомишљеника, и све је то трајало преко 40 година.

Зар онда нису сви комунисти,салонски комунисти, криптокомунисти, комунисти у покушају, и левичари генерално, одговорни за комунистичке злочине?

С обзиром да господин Филиповић припада колективитету(комунистима)који је морално одговораѕн за милионе жртава(морамо рачунати и комунистичке злочине у Кини, Камбоџи и СССР-у), морао би да се уздржи од указивања на колективну одговорност Срба за злочине 90-тих, стварне и измишљене.
Шта год да се десило 90-тих, комунисти Ј,Броза су побили више Хрвата и Албанаца него што их је страдало у ратовима 90-тих.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:42 10.11.2017

Re:

U sociološkim, istorijskim i pravničkim studijama pojam "kolektivne odgovornosti" do sada je mnogo puta analiziran i teorijski obradjen.

Za ovaj komentar izdvajam definiciju da kolektivna odgovornost podrazumeva visok nivo ideološke i delatne saglasnosti između režima i podanika u zločinačkom poduhvatu.

U svojim blogovima i komentarima NIKADA nisam tvrdio niti napisao da je ČITAV NAROD koletivno odgovoran. Kolektivno je odgovoran zločinački režim, koga VEĆINSKI podržavaju pripadnici većinskog naroda u odredjenoj državi.

Zato je većina tog većinskog naroda u jednoj državi, zvala se ona Nemačka, Italija, Hrvatska ili Srbija, KOLEKTIVNO ODGOVORNA za počinjene ratne zločine, u moralnom, a ne u krivičnom smislu.
Krivična odgovornost je INDIVIDUALNA, imenom i prezimenom, a moralna odgovornost je kolektivna.

U ime te moralne odgovornosti nemački kancelar Vili Brant je kleknuo pred spomenikom žrtvama u varšavskom getu, jer je neosporna činjenica da je većina većinskog naroda u Nemačkoj, dakle većina Nemica i Nemaca, podržavala nacistički režim Adolfa Hitlera od 1933. do 1945. godine.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:46 10.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Davie
Ponavljam: da je tog 9. marta 1991. na ulicama i trgovima prestonice Srbije bilo onoliko ljudi kao 5. oktobra 2000, mnogi ratni zločini se ne bi desili. Bio bi srušen jedan zločinački režim u zametku i sve bi bilo drugačije!


Да си ти крајем 2010. узео 100$ од тадашње своје плате са државних јасала и уложио их у куповину биткоина данас би имао преко 170 милиона $. Али ниси, лузеру.


Od 1991. godine sam samostalni novinar (frilenser), čiji mesečni i godišnji prihodi zavise isključivo od medijskog tržišta.

Dakle, na vlastitom primeru sam dokazao šta znače kapitalizam, tržište, konkurencija... I evo, nakon 26 godina i dalje zaradjujem na tom tržištu, bez potrebe da budem na državnim jaslama ili da se osećam gubitnički. Naprotiv!
gedza.73 gedza.73 08:20 10.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

demonstracije su imale širi ideološki aspekt. Od samog imena, Miting protiv petokrake, pa do nošenja monarhističkih obeležja među masom, Drašković je produbljivao stari četničko-partizanski sukob, o kom se javno počelo pričati nakon više od 40 godina.


Preko puta ulice "spontano" su se bile okupile žene koje je organizovala Mirjana Marković. Pevale su pesme o Titu, petokraki, Slobi...


Filip Mladenović
Bio sam u neposrednoj blizini tokom antirežimskih demonstracija 9. marta 1991. godine

Crni Filipe.



gedza.73 gedza.73 08:40 10.11.2017

Re:

Borislav Mihajlovic Mihiz izgovara reci koje ce drzavni mediji koristiti kao dokaz vandalizma":
Za pedeset godina komunisticke strahovlade kod nas je iznikla nakarada, nakazno drvo neslobode i poslusnicke slugeranjske stampe. Za poslednjih nekoliko godina vi ste posekli mnoge korene i otkinuli mnoge grane, ali se to nakazno drvo jos nije osusilo i jos radja svoje nakazne plodove. Sve dok se sa njega kostrese i sa njega ne otpadnu poslusnici, uzurpacija cenzura, slugeranstvo i laz mi cemo to drvo neslobode - lomiti, lomiti i na kraju polomiti!"


SPOMENICI PROGRESU A NE REAKCIJI

Nova komunistička partija Jugoslavije (NKPJ) najoštrije protestuje protiv odluke buržoaskih pro-imperijalističkih vlasti da se na Cvetnom trgu u Beogradu podigne spomenik književniku Borislavu Pekiću, poznatom po reakcionarnim i kontrarevolucionarnim političkim stavovima.

pokrenuo rad Demokratske stranke, političke organizacije koja je od starta propagirala rušenje socijalizma u Jugoslaviji i zauzimanje buržoaskog pro-imperijalističkog kursa, odigrala jednu od ključnih uloga u kontrarevolucionarnom puču 5.oktobra 2000. godine, počela grozomorni proces privatizacije koji je u crno zavio radničku klasu naše zemlje, učestvovala u razbijanju Savezne Republike Jugoslavije


Filip Mladenović
Revizija istorije je u modi, ali se više radi na šminkanju povesti od 1941. do 1945.


Podizanje spomenika Pekiću u Beogradu nije usamljeni slučaj već predstavlja organizovan pokušaj buržoaskih pro-imperijalističkih vlasti da rehabilituju javne ličnosti iz prošlosti koje su koračale putem reakcije.

Filip Mladenović Filip Mladenović 10:48 10.11.2017

Re:

gedza.73
Borislav Mihajlovic Mihiz izgovara reci koje ce drzavni mediji koristiti kao dokaz vandalizma":
Za pedeset godina komunisticke strahovlade kod nas je iznikla nakarada, nakazno drvo neslobode i poslusnicke slugeranjske stampe. Za poslednjih nekoliko godina vi ste posekli mnoge korene i otkinuli mnoge grane, ali se to nakazno drvo jos nije osusilo i jos radja svoje nakazne plodove. Sve dok se sa njega kostrese i sa njega ne otpadnu poslusnici, uzurpacija cenzura, slugeranstvo i laz mi cemo to drvo neslobode - lomiti, lomiti i na kraju polomiti!"


SPOMENICI PROGRESU A NE REAKCIJI

Nova komunistička partija Jugoslavije (NKPJ) najoštrije protestuje protiv odluke buržoaskih pro-imperijalističkih vlasti da se na Cvetnom trgu u Beogradu podigne spomenik književniku Borislavu Pekiću, poznatom po reakcionarnim i kontrarevolucionarnim političkim stavovima.

pokrenuo rad Demokratske stranke, političke organizacije koja je od starta propagirala rušenje socijalizma u Jugoslaviji i zauzimanje buržoaskog pro-imperijalističkog kursa, odigrala jednu od ključnih uloga u kontrarevolucionarnom puču 5.oktobra 2000. godine, počela grozomorni proces privatizacije koji je u crno zavio radničku klasu naše zemlje, učestvovala u razbijanju Savezne Republike Jugoslavije


Filip Mladenović
Revizija istorije je u modi, ali se više radi na šminkanju povesti od 1941. do 1945.


Podizanje spomenika Pekiću u Beogradu nije usamljeni slučaj već predstavlja organizovan pokušaj buržoaskih pro-imperijalističkih vlasti da rehabilituju javne ličnosti iz prošlosti koje su koračale putem reakcije.



Šta je bilo sa Mihizom nakon 1991. godine?

Kada se sredinom 1993. razočaran povukao iz dnevne politike, najpre je vratio mandat narodnog poslanika. Zatim je publikovao svoja pokajnička saopštenja. Dok je divljao brutalni rat u susednoj Bosni, Mihiz se Otvorenim pismom obratio svojim prijateljima akademicima i domaćoj “eliti”:

"...Okrnjili smo ugled Crkve, Univerziteta, Akademije, Udruženja književnika, i gotovo svih javnih ličnosti koje su nešto značile. Spiskali smo narodnu privredu, proćerdali državu, i standard njenog stanovništva, a srpski narod obesramili na rubu sveta. Vladajuće režimske garniture koje su dovele do tog katastrofalnog bilansa bez premca, a bogami i njihovi protivnici koji u tome nisu umeli da ih spreče, moraju da odu sa političke scene. Među njima, razume se i onaj koji Vam govori!"

U poslednjem intervjuu javno je priznao da se kaje za sve kuda je naveo srpski narod da ide. Obećao je da će posle toga zaćutati. Održao je datu reč. Izolovao se u svom stanu, u znak protesta i rezignacije, sve do smrti decembra 1997. godine!

gedza.73 gedza.73 11:04 10.11.2017

Re:

Šta je bilo sa Mihizom nakon 1991. godine?

Čovek se povukao kad je video da se mentalitet usvojen u prethodnim decenijama ne menja.
sam si ga citirao
Vladajuće režimske garniture koje su dovele do tog katastrofalnog bilansa bez premca, a bogami i njihovi protivnici koji u tome nisu umeli da ih spreče


evo ti još nešto za razmišljanje.

Pal Teleki
Vaše visočanstvo, pregazili smo svoju reč i to iz kukavičluka, nismo ispoštovali Sporazum trajnog mira sa Jugoslavijom. Nacija to oseća, a mi smo odbacili svoju čast. Sada smo saveznici nitkova


Nagyova vlada, posve oslobođena nadzora partije, tada je ukinula jednostranački sustav i pokrenula obnovu parlamentarne demokracije. Bio je to negativan znak za Tita i Gomulku, koji su Nagya podržavali na antistaljinskom kursu, ali ne u borbi za politički pluralizam.

Zato su Hruščov i Maljenkov tražili prijam kod Tita.

Dočekali su ih Tito, Ranković i Kardelj, te Veljko Mićunović

Stav jugoslovenske delegacije posle toga uglavnom je usmeren na tretiranje sovjetske intervencije kao manjeg zla i na nastojanje da se sa njom nanese što manje štete unutarnjem progresivnom socijalističkom razvitku u Mađarskoj kao i interesima međunarodnog socijalizma

Nakon što je Tito osudio Nagyovu vladu kao kontrarevolucionarnu...;Hruščovu je pao teret s vrata.

Manje od 24 sata nakon prekida brijunskog sastanka... sovjetske su oklopne jedinice, zajedno sa snagama već stacioniranim u Mađarskoj,...u žestoke ulične borbe, u kojima je ubijeno više od 10.000 Mađara, ... Istog je jutra Nagyova vlada tražila i dobila utočište u jugoslavenskoj ambasadi na Trgu heroja.

Do danas nije jasno pod kojim su okolnostima i jamstvima članovi ove vlade prihvatili dragovoljni izlaz iz ambasade 22. studenoga, da bi onda bili oteti i prebačeni u jednu sovjetsku bazu u Rumunjskoj.


Davie Davie 17:11 10.11.2017

Re: Иде Филе лајковачком пругом...

Od 1991. godine sam samostalni novinar (frilenser), čiji mesečni i godišnji prihodi zavise isključivo od medijskog tržišta.

Dakle, na vlastitom primeru sam dokazao šta znače kapitalizam, tržište, konkurencija... I evo, nakon 26 godina i dalje zaradjujem na tom tržištu, bez potrebe da budem na državnim jaslama ili da se osećam gubitnički. Naprotiv!


Гле, гле... ти си фриленсер све те године а тужиш РТС због мобинга на послу, односно поднео си тужбу због мобинга пре него што ти је истекао уговор о раду на одређено време а да би спречио отказ. Нисам ни знао да си такав кварнић, прави радикалски потез, тужиш их да те не могу отпустити али као и сваки радикалски је то корак полуписменог и необавештеног човека, тужба за мобинг не обавезује послодавца да ти продужи или обнови уговор. Хајде што ти то ниси можда знао али адвокат који те је тако саветовао ми делује као човек који је злонамеран, узео ти је лову а да је знао да је то замлаћивање.

Сад се питам да ли си ти толико наиван човек како се стиче утисак на основу твог писања по блогу или смо ми наивни верујући да си ти такав.
49 41 49 41 01:49 10.11.2017

Nekada i sada

https://youtu.be/fOywONzzQKc

prstenac bio nekada normalna stvar, u intimnim ili javnim situacijama.
savijanje ruke napola; u privatnim-javnim situacijama, takodje.

Dzuli "popi" otkaz na poslu odmah; iza toga.
Druga amerikanka usred Sarajeva pokaza g-dinu Izetbegovicu isto u prolazu svete kolone.
Ova druga prosla jeftinije, jastrebovi iz pratnje je sustigli i na licu mesta naplatili kaznu.






milanb milanb 09:00 10.11.2017

Re: Nekada i sada

Filip Mladenović


U svojim blogovima i komentarima NIKADA nisam tvrdio niti napisao da je ČITAV NAROD koletivno odgovoran. ..
Zato je većina tog većinskog naroda u jednoj državi, zvala se ona Nemačka, Italija, Hrvatska ili Srbija, KOLEKTIVNO ODGOVORNA za počinjene ratne zločine, u moralnom, a ne u krivičnom smislu.


Filip Mladenović

3. Moralna, dakle kolektivna, za pripadnike jednog kolektiva koji je VEĆINSKI podržao zločinački režim.


Није шија него врат, као није цео народ колективно одговоран, него већина тог народа.


Filip Mladenović
U sociološkim, istorijskim i pravničkim studijama pojam "kolektivne odgovornosti" do sada je mnogo puta analiziran i teorijski obradjen.

Za ovaj komentar izdvajam definiciju da kolektivna odgovornost podrazumeva visok nivo ideološke i delatne saglasnosti između režima i podanika u zločinačkom poduhvatu.

U svojim blogovima i komentarima NIKADA nisam tvrdio niti napisao da je ČITAV NAROD koletivno odgovoran. Kolektivno je odgovoran zločinački režim, koga VEĆINSKI podržavaju pripadnici većinskog naroda u odredjenoj državi.

Zato je većina tog većinskog naroda u jednoj državi, zvala se ona Nemačka, Italija, Hrvatska ili Srbija, KOLEKTIVNO ODGOVORNA za počinjene ratne zločine, u moralnom, a ne u krivičnom smislu.
Krivična odgovornost je INDIVIDUALNA, imenom i prezimenom, a moralna odgovornost je kolektivna.

U ime te moralne odgovornosti nemački kancelar Vili Brant je kleknuo pred spomenikom žrtvama u varšavskom getu, jer je neosporna činjenica da je većina većinskog naroda u Nemačkoj, dakle većina Nemica i Nemaca, podržavala nacistički režim Adolfa Hitlera od 1933. do 1945. godine.


Већина већинског народа, Вили Брант,Немачка, каква папазјанија невиђених глупости.

Морална одговорност постоји само за онога ко је добровољно прихвата, а за све друге таква одговорност не постоји. Не може нико наметати било коме моралну одговорност.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:21 10.11.2017

Re: Nekada i sada

Nikome se ništa ne mameće.

Ako vam još nije jasna kolektivna odgovornost, čitajte Tomasa Mana, njegove govore nemačkom narodu preko BBC radio talasa, i njegovo revidiranje stavova o svom narodu nakon 1945. godine, kada je shvatio da je nacistički režim Adolfa Hitlera ipak imao snažnu potporu kod velikog broja Nemica i Nemaca.
milanb milanb 19:09 10.11.2017

Re: Nekada i sada

Filip Mladenović
Nikome se ništa ne mameće.

Ako vam još nije jasna kolektivna odgovornost, čitajte Tomasa Mana, njegove govore nemačkom narodu preko BBC radio talasa, i njegovo revidiranje stavova o svom narodu nakon 1945. godine, kada je shvatio da je nacistički režim Adolfa Hitlera ipak imao snažnu potporu kod velikog broja Nemica i Nemaca.

Још једном да поставим питање, какве везе нацистичка Немачка, Хитлер и Томас Ман имају са Србијом?

Што би немачки модел денацификације био узор зa Србију, када постоје непремостиве цивилизацијске, религијске, културолошке, идеолошке и историјске разлике између Немачке 1933-1945 године и Србије 90-тих?

Добро знамо да скоро све државе силом покушавају да спрече свој распад, што укључује и ратове и последична масовна страдања цивила.То су радиле и демократска Француска у Индокини, Алжиру, Мадагаскару, недемократска Португалија у Португалији, Анголи и Екваторијалној Гвинеји, демократска Холандија тек ослобођена од немачке окупације у Индонезији, демократска УК у Кенији средином 50-тих година, Франкова Шпанија у граду Ифни у Мароку итд.То је скоро пола "старе" ЕУ.
То је радила и Србија суочена са сецесијом на КиМ и раније Југославија у Словенији и Хрватској.

Није битно да ли је реч о "обичној" држави или интерконтиненталној колонијалној држави, скоро свако је силом бранио опстанак своје државе и у циљу те одбране су вођени ратови у којима су масовно убијани и цивили.

То што су неки од тих ратова потпуно заборављени, ништа не значи, у некима од њих је страдало више људи него у свим ратовима 90-тих у бившој Југославији.

Због чега је понашање Срба толико sui generis да се стално мора стављати у исту раван са највећим злочинцима у људској историји.Ми смо бранили оно што је био интегрални део наше државе, док су други народи бранили оно што су освојили на другим континтентима, и опет ми смо много гори од Португалаца, Француза, Холанђана и само се ми поредимо са нацистичком Немачком.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:39 10.11.2017

Re: Nekada i sada

milanb
Filip Mladenović
Nikome se ništa ne mameće.

Ako vam još nije jasna kolektivna odgovornost, čitajte Tomasa Mana, njegove govore nemačkom narodu preko BBC radio talasa, i njegovo revidiranje stavova o svom narodu nakon 1945. godine, kada je shvatio da je nacistički režim Adolfa Hitlera ipak imao snažnu potporu kod velikog broja Nemica i Nemaca.

Још једном да поставим питање, какве везе нацистичка Немачка, Хитлер и Томас Ман имају са Србијом?

Што би немачки модел денацификације био узор зa Србију, када постоје непремостиве цивилизацијске, религијске, културолошке, идеолошке и историјске разлике између Немачке 1933-1945 године и Србије 90-тих?

Добро знамо да скоро све државе силом покушавају да спрече свој распад, што укључује и ратове и последична масовна страдања цивила.То су радиле и демократска Француска у Индокини, Алжиру, Мадагаскару, недемократска Португалија у Португалији, Анголи и Екваторијалној Гвинеји, демократска Холандија тек ослобођена од немачке окупације у Индонезији, демократска УК у Кенији средином 50-тих година, Франкова Шпанија у граду Ифни у Мароку итд.То је скоро пола "старе" ЕУ.
То је радила и Србија суочена са сецесијом на КиМ и раније Југославија у Словенији и Хрватској.

Није битно да ли је реч о "обичној" држави или интерконтиненталној колонијалној држави, скоро свако је силом бранио опстанак своје државе и у циљу те одбране су вођени ратови у којима су масовно убијани и цивили.

То што су неки од тих ратова потпуно заборављени, ништа не значи, у некима од њих је страдало више људи него у свим ратовима 90-тих у бившој Југославији.

Због чега је понашање Срба толико sui generis да се стално мора стављати у исту раван са највећим злочинцима у људској историји.Ми смо бранили оно што је био интегрални део наше државе, док су други народи бранили оно што су освојили на другим континтентима, и опет ми смо много гори од Португалаца, Француза, Холанђана и само се ми поредимо са нацистичком Немачком.


Ne razumem toliki stepen slepila kada su u pitanju notorne činjenice:

Časni vojnici i oficiri se pridržavaju Ženevske konvencije i humanitarnih principa: ne napadaju i ne ubijaju civile - trudne žene, decu, bebe, starce, ne pale njihove kuće i zbog njih stotine hiljada ljudi ne beži u strahu!

Takodje, odgovorni političari ne planiraju napade s ciljem etničkog čišćenja nekog područja i ne izdaju naređenja za zatvaranje i držanje civila u užasnim uslovima.

milanb milanb 12:57 11.11.2017

Re: Nekada i sada

Filip Mladenović


Ne razumem toliki stepen slepila kada su u pitanju notorne činjenice:

Časni vojnici i oficiri se pridržavaju Ženevske konvencije i humanitarnih principa: ne napadaju i ne ubijaju civile - trudne žene, decu, bebe, starce, ne pale njihove kuće i zbog njih stotine hiljada ljudi ne beži u strahu!

Takodje, odgovorni političari ne planiraju napade s ciljem etničkog čišćenja nekog područja i ne izdaju naređenja za zatvaranje i držanje civila u užasnim uslovima.



Ја вас лепо питам зашто стално за Србију препоручујете модел денацификације и моралне одговорности нацистичке Немачке, упркос огромним разликама између ратова у бившој Југославији и експанзије нацистиче Немачке у периоду 1933-1945 године , и упркос постојању много сличнијих примера у Европи.

Није ваљда да су само нацистичка Немачка и Срби 90-тих кршили Женевске конвенције?

То што сте ви (као новинар) неинформисани па не знате за масовна страдања цивила у ратовима вођеним за очување интегритета појединих чланица ЕУ , вас уопште не оправдава.
Davie Davie 17:22 10.11.2017

Питам се

Филипе, волео бих да нам даш линкове на места где објављујеш своје чланке као новинар. Интересује ме о чему и како пишеш као новинар, као блогера сам те упознао. Релативно често пратим и е-новине , Пешчаник, Пиштаљку, Време и Данас али се не сећам да сам икад налетео на твоје име па се питам да ли сам негде и нешто пропустио.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:28 10.11.2017

Re: Питам се

Davie
Филипе, волео бих да нам даш линкове на места где објављујеш своје чланке као новинар. Интересује ме о чему и како пишеш као новинар, као блогера сам те упознао. Релативно често пратим и е-новине , Пешчаник, Пиштаљку, Време и Данас али се не сећам да сам икад налетео на твоје име па се питам да ли сам негде и нешто пропустио.


Nakon zlostavljanja na radu dugog 5 meseci i otkaza na RTS/Radio Beograd 202 (zbog čega sada vodim sudski spor pred Višim sudom u Beogradu), radno sam angažovan kao novinar i kao kopirajter.

Kao novinar na projektu vezanom za proces EU integracija (Poglavlje 19) i na projektu NUNS-a - Monografija o Draganu Nikitoviću, prvom predsedniku našeg novinarskog udruženja.

Kao kopirajter radim za jednu privatnu kompaniju na izradi scenarija za namenske (reklamne) filmove.

Kao direktor Fondacije "Dušan Bogavac" angažovan sam na izradi i održavanju internet prezentacije.

I najzad, trenutno pregovaram sa jednim pozorištem za decu u vezi sa inscenacijom dramskog teksta "Majstor za ljuljaške, klackalice, tobogane i..."
Davie Davie 21:59 10.11.2017

Re: Питам се

Kao novinar na projektu vezanom za proces EU integracija (Poglavlje 19) i na projektu NUNS-a - Monografija o Draganu Nikitoviću, prvom predsedniku našeg novinarskog udruženja.

Значи ли то да нигде не можемо да те читамо као новинара? Нисам тражио да издекламујеш своје пословне планове него да нам излинкујеш тамо где си објављивао као новинар јер се тако овде представљаш.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:33 10.11.2017

Re: Питам се

Kao što možete pročitati iz moje radne biografije, kao novinar sam svoje novinske tekstove objavljivao u dnevnim listovima "Borba/Naša Borba", "Danas", "Politika", "Blic", u nedeljnicima "NIN" i "Vreme", časopisu "Republika", magazinu "Lepota i zdravlje"...

I kada smo već kod toga, hajde Vi objavite Vaše pravo ime i prezime koje krijete iza "Davie", kao i Vašu radnu biografiju, na isti način kao što sam ja objavio svoj CV ovde, kao autor blogova.
predatortz predatortz 23:14 10.11.2017

Re: Питам се

ao što možete pročitati iz moje radne biografije, kao novinar sam svoje novinske tekstove objavljivao u dnevnim listovima "Borba/Naša Borba", "Danas", "Politika", "Blic", u nedeljnicima "NIN" i "Vreme", časopisu "Republika", magazinu "Lepota i zdravlje"...



Jednom sam, dok sam radio u MUP RS, dao izjavu novinaru "Naše borbe". Popili smo piće, proćaskali i on je otišao preko Drine (pratili su Skupštinu RS).
Čovek je ispermutovao sve što sam mu rekao, izmenio suštinu i napisao članak koji nema nikakve veze sa onim što sam mu rekao. Naravno, naveo je moje puno ime i prezime.
Klasičan plaćenički ljudski šljam!
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:46 10.11.2017

Re: Питам се

Uprkos ovome što navodite, "Naša BORBA" je bila jedan od retkih svetionika u mraku zločinačkog režima Slobodana Miloševića.

Imao sam sreću da posle nasilnog gašenja "Naše Borbe" novinarsku karijeru nastavim u satiričnom listu "Naša KRMAČA", od 1996. do 2004. godine. Najblistaviji period avanture zvane novinarstvo!
Davie Davie 00:48 11.11.2017

Re: Питам се

Kao što možete pročitati iz moje radne biografije, kao novinar sam svoje novinske tekstove objavljivao u dnevnim listovima "Borba/Naša Borba", "Danas", "Politika", "Blic", u nedeljnicima "NIN" i "Vreme", časopisu "Republika", magazinu "Lepota i zdravlje"...

I kada smo već kod toga, hajde Vi objavite Vaše pravo ime i prezime koje krijete iza "Davie", kao i Vašu radnu biografiju, na isti način kao što sam ja objavio svoj CV ovde, kao autor blogova.

Зашто би ја објављивао своје име и биграфију на оваквом месту? Нити пишем блогове, нити се хвалим се како сам јуришао на Милошевића а и не позивам већину мог народа на моралну одговорност. Ја сам овде тотално небитан, имао само 4 разреда основне школе или нешто више образовања али ме интересује где ти пишеш сем по овом блогу, но испада да не пишеш нигде.

Биграфија је једно а линкови, односно доказ те биографије, су нешто друго.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:34 11.11.2017

Re: Питам се

Davie
Kao što možete pročitati iz moje radne biografije, kao novinar sam svoje novinske tekstove objavljivao u dnevnim listovima "Borba/Naša Borba", "Danas", "Politika", "Blic", u nedeljnicima "NIN" i "Vreme", časopisu "Republika", magazinu "Lepota i zdravlje"...

I kada smo već kod toga, hajde Vi objavite Vaše pravo ime i prezime koje krijete iza "Davie", kao i Vašu radnu biografiju, na isti način kao što sam ja objavio svoj CV ovde, kao autor blogova.

Зашто би ја објављивао своје име и биграфију на оваквом месту? Нити пишем блогове, нити се хвалим се како сам јуришао на Милошевића а и не позивам већину мог народа на моралну одговорност. Ја сам овде тотално небитан, имао само 4 разреда основне школе или нешто више образовања али ме интересује где ти пишеш сем по овом блогу, но испада да не пишеш нигде.

Биграфија је једно а линкови, односно доказ те биографије, су нешто друго.


Ja sam kao bloger ovde JAVNO prezentovao i svoje pravo ime i prezime i svoju pravu fotografiju i svoju pravu radnu biografiju.

A Vi se OVDE kukavički krijete iza nadimka "Davie" i ovde me davite sa marginalnim pitanjima i podlim insinuacijama, što jasno govori o Vašem kućnom vaspitanju, odnosno etičkom kodu.

Ako Vas zanimaju linkovi, imate razne pretraživače pa ukucajte pod znakovima navoda "novinar Filip Mladenović" i tako ćete zadovoljiti radoznalost.

Da bih Vam donekle olakšao, evo linka do jednog novinarskog istraživanja, koje sam uradio za Centar za istraživačko novinarstvo, jednog od dobitnika ovogodišnje nagrade za novinarsku etiku i hrabrost "Dušan Bogavac":

https://www.cins.rs/news/srpski/article/na-licni-zahtev-napustali-agenciju
c_h.arlie c_h.arlie 08:16 11.11.2017

Re: Питам се

Filip Mladenović
Davie
Филипе, волео бих да нам даш линкове на места где објављујеш своје чланке као новинар. Интересује ме о чему и како пишеш као новинар, као блогера сам те упознао. Релативно често пратим и е-новине , Пешчаник, Пиштаљку, Време и Данас али се не сећам да сам икад налетео на твоје име па се питам да ли сам негде и нешто пропустио.


Nakon zlostavljanja na radu dugog 5 meseci i otkaza na RTS/Radio Beograd 202 (zbog čega sada vodim sudski spor pred Višim sudom u Beogradu), radno sam angažovan kao novinar i kao kopirajter.

Kao novinar na projektu vezanom za proces EU integracija (Poglavlje 19) i na projektu NUNS-a - Monografija o Draganu Nikitoviću, prvom predsedniku našeg novinarskog udruženja.

Kao kopirajter radim za jednu privatnu kompaniju na izradi scenarija za namenske (reklamne) filmove.

Kao direktor Fondacije "Dušan Bogavac" angažovan sam na izradi i održavanju internet prezentacije.

I najzad, trenutno pregovaram sa jednim pozorištem za decu u vezi sa inscenacijom dramskog teksta "Majstor za ljuljaške, klackalice, tobogane i..."

Bravo Filipe --- neka si se ti nama okačio na 'EU sisu' ... da se ne mučiš toliko u životu.
Ostalo mu dođe kao bonus.
Eeee, kada bih i sam mogao da se dočepam tih realnih fondova u kojima se za prave pare rade *virtuelni poslovi.
*virtuelni poslovi --- mlaćenje prazne slame, sviranje kukiju, itd.
c_h.arlie c_h.arlie 08:19 11.11.2017

Re: Питам се

Filip Mladenović
Uprkos ovome što navodite, "Naša BORBA" je bila jedan od retkih svetionika u mraku zločinačkog režima Slobodana Miloševića.

Imao sam sreću da posle nasilnog gašenja "Naše Borbe" novinarsku karijeru nastavim u satiričnom listu "Naša KRMAČA", od 1996. do 2004. godine. Najblistaviji period avanture zvane novinarstvo!

Rasadnik istinskih komunista za koje je dragi im drug Tito još uvek bio živ, koji se nikada nisu pomirili sa činjenicom da on ipak, koliko god im to bilo čudno, nije bio besmrtan.
predatortz predatortz 10:12 11.11.2017

Re: Питам се

Uprkos ovome što navodite, "Naša BORBA" je bila jedan od retkih svetionika u mraku zločinačkog režima Slobodana Miloševića.


Novina koja svoje tekstove bazira na izvrtanju reči sagovornika ne može da bude nikakav svetiinik. Može da bude, i jeste bila, obično smeće, poput "Informera". Razlika je jedino u interesnoj grupi koja je to smeće finansirala.
Tvoj kolega je među nas došao sa već napisanim tekstom i slikom koju o nama mora plasirat u javnost. Naše izjave su izokrenute, stavovi promenjeni, a imena zloupotrebljena.

Kako ti nazivaš takvo "novinarstvo"?

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:09 11.11.2017

Re: Питам се

predatortz
Uprkos ovome što navodite, "Naša BORBA" je bila jedan od retkih svetionika u mraku zločinačkog režima Slobodana Miloševića.


Novina koja svoje tekstove bazira na izvrtanju reči sagovornika ne može da bude nikakav svetiinik. Može da bude, i jeste bila, obično smeće, poput "Informera". Razlika je jedino u interesnoj grupi koja je to smeće finansirala.
Tvoj kolega je među nas došao sa već napisanim tekstom i slikom koju o nama mora plasirat u javnost. Naše izjave su izokrenute, stavovi promenjeni, a imena zloupotrebljena.

Kako ti nazivaš takvo "novinarstvo"?



Kao što jedna lasta ne čini proleće, tako ni jedna vrana ne čini tmurnu jesen.

"Borba"/"Naša Borba", kada se danas izlistaju izdanja od 1991. do 1995. godine, i pored svih kritika poput Vaše, može da služi na čast srpskom žurnalizmu. Kao jedan od novinara tog gradjanskog, antiratnog dnevnog lista mogu samo da kažem, tj. napišem da smo bili izloženi velikim pritiscima, pretnjama, prisluškivanjima, ali da smo istrajavali, sve dok zločinački režim Slobodana Miloševića nije primenio golu silu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:13 11.11.2017

Re: Питам се

c_h.arlie
Filip Mladenović
Davie
Филипе, волео бих да нам даш линкове на места где објављујеш своје чланке као новинар. Интересује ме о чему и како пишеш као новинар, као блогера сам те упознао. Релативно често пратим и е-новине , Пешчаник, Пиштаљку, Време и Данас али се не сећам да сам икад налетео на твоје име па се питам да ли сам негде и нешто пропустио.


Nakon zlostavljanja na radu dugog 5 meseci i otkaza na RTS/Radio Beograd 202 (zbog čega sada vodim sudski spor pred Višim sudom u Beogradu), radno sam angažovan kao novinar i kao kopirajter.

Kao novinar na projektu vezanom za proces EU integracija (Poglavlje 19) i na projektu NUNS-a - Monografija o Draganu Nikitoviću, prvom predsedniku našeg novinarskog udruženja.

Kao kopirajter radim za jednu privatnu kompaniju na izradi scenarija za namenske (reklamne) filmove.

Kao direktor Fondacije "Dušan Bogavac" angažovan sam na izradi i održavanju internet prezentacije.

I najzad, trenutno pregovaram sa jednim pozorištem za decu u vezi sa inscenacijom dramskog teksta "Majstor za ljuljaške, klackalice, tobogane i..."

Bravo Filipe --- neka si se ti nama okačio na 'EU sisu' ... da se ne mučiš toliko u životu.
Ostalo mu dođe kao bonus.
Eeee, kada bih i sam mogao da se dočepam tih realnih fondova u kojima se za prave pare rade *virtuelni poslovi.
*virtuelni poslovi --- mlaćenje prazne slame, sviranje kukiju, itd.


Poglavlje 19 je veoma važno za regulisanje radnih i socijalnih prava zaposlenih u Srbiji, prema EU standardima. Tu pre svega mislim da posebne Kolektivne ugovore za sve delatnosti, uključujući i medijsku, kojima će se utvrditi minimalni radni uslovi, OBAVEZUJUĆI za sve poslodavce.

Ponavljam: od 1991. godine sam na medijskom tržištu i kao tipični frilenser svojim radom, talentom, znanjem... obezbedjujem prihode. Za razliku od mnogih "novinarki i novinara", koji su na državnim jaslama, što javno, što tajno!

predatortz predatortz 12:56 11.11.2017

Re: Питам се

Filip Mladenović
predatortz
Uprkos ovome što navodite, "Naša BORBA" je bila jedan od retkih svetionika u mraku zločinačkog režima Slobodana Miloševića.


Novina koja svoje tekstove bazira na izvrtanju reči sagovornika ne može da bude nikakav svetiinik. Može da bude, i jeste bila, obično smeće, poput "Informera". Razlika je jedino u interesnoj grupi koja je to smeće finansirala.
Tvoj kolega je među nas došao sa već napisanim tekstom i slikom koju o nama mora plasirat u javnost. Naše izjave su izokrenute, stavovi promenjeni, a imena zloupotrebljena.

Kako ti nazivaš takvo "novinarstvo"?



Kao što jedna lasta ne čini proleće, tako ni jedna vrana ne čini tmurnu jesen.

"Borba"/"Naša Borba", kada se danas izlistaju izdanja od 1991. do 1995. godine, i pored svih kritika poput Vaše, može da služi na čast srpskom žurnalizmu. Kao jedan od novinara tog gradjanskog, antiratnog dnevnog lista mogu samo da kažem, tj. napišem da smo bili izloženi velikim pritiscima, pretnjama, prisluškivanjima, ali da smo istrajavali, sve dok zločinački režim Slobodana Miloševića nije primenio golu silu.


Komunjarsko glasilo ne može da bude građanska novina. Prosto, jedno isključuje drugo.
nsarski nsarski 17:36 10.11.2017

Nego, Filipe

Nisi se ni osvrnuo na smrt tvoje koleginice novinarke Mile Štule

Preminula Mila Štula

Mislim, vi ste bili na suprotnim stranama barikade, ali ipak malo pijeteta prema koleginici bi bilo primereno tvom moralnom imperativu, rekao bih.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:31 10.11.2017

Re: Nego, Filipe

Sve što sam mislio o Mili Štuli rekao sam i napisao tokom njenog života.

A sada, treba biti gradjanski uljudan i napisati: De mortuis nihil nisi bene.
blogovatelj blogovatelj 00:10 11.11.2017

Re: Nego, Filipe

De mortuis nihil nisi bene.


Aj prevedi ovo za nas koji ne znamo nemački.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:22 11.11.2017

Re: Nego, Filipe

Latinska izreka, u prevodu: O mrtvima sve najbolje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:04 11.11.2017

Snežana Čongradin o mladim Don Kihotima...

Koleginica Snežana Čongradin napisala je tekst o mladim, anonimnim Don Kihotima, koji se bore protiv vetrenjača izvršiteljske mafije u Srbiji (9. 11. 2017.):

Izbacivanje na ulicu

"Ne možete da uđete u lift, vidite da je zaglavljen", rekla je jedna devojka dvojici izvršitelja koji su pokušavali da prođu kroz gužvu od nekoliko desetina građana, čvrsto zbijenih u redove otpora i namere sprečavanja prinudnog iseljenja još jedne u nizu socijalno i ekonomski ugroženih porodica, kojima država, pod sumnjivim okolnostima, pokušava da oduzme krov nad glavom.

Dugo i napeto gledanje "oči u oči" sa solidarnim građanima i aktivistima iz organizacija nastalih u poslednjih nekoliko meseci sa ciljem sprečavanja izvršenja ovih nepravdi nad nemoćnima i siromašnima naspram bogatih i korumpiranih, guranje, osude... scene su sa kojima se suočavaju izvršitelji i policija izašli na teren da izbace materijalno ugrožene i neretko bolesne na ulicu.

"Doviđenja, prijatno", ispratila je devojka pogledom pravednice gore pomenute izvršitelje, nakon što su odustali od namere da uđu u stan nesrećnika i započnu proceduru izbacivanja. Oni su joj otpozdravili: "Mrš, stoko jedna...". I otišli da zovu policiju.

Prizori koji prate proceduru prinudnog iseljenja su uglavnom zastrašujući. Na propalom dušeku u oronulom stanu leži stanar, pozlilo mu je kada su izvršitelji sa policijom zakucali na vrata. Uneredio se. Leži nepomičan. Čovek sa posebnim potrebama dobija napade panike. Deca plaču dok majke unezverene od straha i nesigurnosti zapomažu. Hitna pomoć gotovo po pravilu dolazi nakon izvršitelja da interveniše, prolaze jedva između kordona policije, koji stoji na suprotnoj strani od nesrećnika. A najnoviji slučaj iseljenja, od pre par dana, ustanovljava, čini se, i novu praksu - nakon izvršitelja, policije, hitne pomoći, dolaze i huligani, sa kapuljačama da, nakon neuspešne akcije izbacivanja na ulicu, zastraše stanare. Za tešku noć i neizvesnost predstojećih dana.

Međutim, mesecima unazad, u većim gradovima u Srbiji, pre svih, u Beogradu i Novom Sadu, pojavljuje se ta grupa aktivista, spremnih na izdržavanje i fizičkog nasilja države i policije nad njima, kako bi do krajnjih granica iscrpeli svaki mogući otpor i pružili zaštitu i podršku obespravljenima i nemoćnima koje država baca u nemilost egzistencije. Organizuju se brzo, upućuju građanima pozive preko društvenih mreža da im pomognu i dođu na lokaciju gde neka od porodica sedi u strahu i neizvesnosti, čekajući da ih država izbaci na ulicu.

U većini slučajeva, dokazi koje ispostavljaju stanari govore da je reč o bespravnom izbacivanju, odnosno čistoj korupciji, gde se država i pravosudni organi stavljaju na stranu određenih moćnika u nameri da za mali novac otkupe njihov krov nad glavom. Iako izmiruju dugove nastale usled nesreće i teških uslova života, sudovi donose odluke da im stanovi budu oduzeti i dati novim vlasnicima koji ih neretko kupuju na licitaciji po višestruko nižoj vrednosti od stvarne. Te licitacije se uglavnom organizuju u tajnosti, odnosno na njih budu pozvani privilegovano obavešteni koji svoju ulaznicu u tom nameštenom takmičenju plaćaju nekoliko hiljada evra. Potom se pozivaju na zakon i navodnu pravdu, zahtevajući izbacivanje nesrećnika na ulicu i preuzimanje svog vlasništva nad tim stanovima. U međuvremenu, sudovi, pokazalo se nebrojeno puta, ni ne obaveštavaju stanare šta se dešava sa njihovom imovinom, već samo najave za određeni dan prinudno iseljenje i dolazak izvršitelja na vrata u pratnji policije, novih vlasnika i njihovih advokata. Postoje i još gori slučajevi u kojima država izbacuje u izrazito teškom materijalnom stanju višedecenijske stanare iz baraka i kućeraka koje su dobili na korišćenje tokom radnog veka u preduzećima gde su obavljali teške fizičke poslove za vrlo male plate. Investitori, novi vlasnici tih propalih preduzeća, najpre radnicima daju otkaze, preduzeća oteraju u stečaj, a onda imovinu preduzeća rasprodaju i ruše kako bi na tim mestima gradili uglavnom velelepne tržne centre, hotele, kockarnice, i ostale objekte za zgrtanje bogatstva. Država takav tragičan ishod sopstvenih građana posmatra nemo ili podstiče, odnosno hladno okončava. Tim ljudima ne pronalazi alternativni smeštaj, ne brine za njih. Ona brine za one bogatije i moćnije da osiguraju svoja bogatstva i verovatno dalje učestvuju u nakaradnom i sveprožimajućom korupcijskom tehnikom poslovanja i vladanja.

I to je sve zapravo stara priča o tranziciji u Srbiji. Nova priča je upravo u vezi sa ovim građanima, pretežno mlađim aktivistima, koji se hrabro, sa jasnim idejama o solidarnosti i znanjem o gore opisanim uslovima života, suprotstavljaju sili države, stajući na stranu siromašnih i obespravljenih. Rizikujući sopstvenu bezbednost, oni, za razliku od svih ostalih građana, troše svoje vreme i novac na zaštitu onih najugroženijih. Nažalost, potpuno neprimetno, ili primetno bez oduševljenja, uz redovnu skepsu i nepoverenje.
milanb milanb 13:14 11.11.2017

Re:

Господину Филиповићу могу да упутим један добронамеран савет, да се не упушта у приче о извршитељима, одговорности за ово или оно, Женевским конвенцијама.Реч је о темама које су повезане са правом, а новинар Филиповић је прави антиталенат за разумевање права и писање о овим темама.

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:35 11.11.2017

Re: Re:

milanb
Господину Филиповићу могу да упутим један добронамеран савет, да се не упушта у приче о извршитељима, одговорности за ово или оно, Женевским конвенцијама.Реч је о темама које су повезане са правом, а новинар Филиповић је прави антиталенат за разумевање права и писање о овим темама.


Hvala Vam na savetu.
Sledeći blog će biti upravo o izvršiteljskoj mafiji u Srbiji, što je pomenula koleginica Čongradin u citiranom tekstu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana