Budućnost| Društvo| IT

Digitalna (personalizovana) propaganda

alselone RSS / 12.11.2017. u 10:39

Svako od nas ima nešto što ga pokreće ili inhibira. Neko je posebno osetljiv na nepravdu prema deci, neko se pokrene zbog prava žena, prava nacionalnih ili seksualnih manjina, neko je spreman da izađe na ulicu ili na glasanje zbog nepoštovanja nacionalne istorije, neko zbog mogućeg učešća u ratu, neko zbog neučešća, neko je osetljiv na pravo da nosi oružje, drugom to pravo posebno smeta, nekome posebno smetaju razlojavanja drušva po ekonomskom statusu, dugima to raslojavanje posebno godi i tako dalje, i tako dalje. Kao što te „vrele zone" u rasuđivanju mogu da pokrenu osobu da izadje na izbore, da izabere odeđenu opciju ili da izađe na ulicu, nedostatak tih opcija može inhibirati tu osobu koja zatim odlučuje da je najbolje ostati kod kuće.
Zamislite svet u kom su vesti tako koncipirane da u vama bude emocije koje bas pokreću ili uspavljuju. Zamislite svet u kom se pojedinačno osobama serviraju vesti takve da na izbore izađu samo oni koji „trebaju". Takav svet je ante portas.

 

 Nekada je propaganda bila globalna, bila je prakticno za ceo narod. Analitičari su tražili zajveći zajednički sadržalac „vrele zone" nacije i time pokušavali da pokrenu što veću količinu naroda. Danas, u svetu prisluškivanja o kom smo pričali na prethodnom blogu, i u svetu personalizovanih vesti na socijalnim mrežema, vesti mogu biti tako izabrane i tako poređane da u vama probude konkretnu emociju. Danas kada čitate vesti na socijalnim mrežema, ili pretražujete internet, ne možete biti sigurni da i osoba do vas čita iste vesti ili dobija iste rezultate pretrage. Danas vas digitalni moguli toliko znaju prisluškujući vas, da su u stanju ne samo da vam prodaju reklamu, nego da vam prodaju i setuju emocije.

Stvar je zapravo mnogo šira od socijalnih mreža. Digital bubble ili digital search filter (ima mnoga imena) je situacija u kojoj search provider (Google i drugi mali provajderi) vas drže u klasičnom mehuru informacija, nedozvoljavajući vam da pročitate ništa izvan toga. Takođe, vesti i informacije nisu samo binarne, ima ih ili nema, nego su i „analogne" tj. nose emociju. Tako da se isti događaj može interpretirati na mnoge različite načine pa će svaka osoba koja pretražuje internet za pomenutim događajem dobiti personalizovanu interpretaciju, shodno ciljevima onoga ko distribuira sadržaj.

Ono što je bio naš prozor u svet, ono što nam je dozvoljavalo da saznamo mnogo više od tradicionalnih medija, mnogo više od malog kruga ljudi sa kojima interagujemo u fizičkom svetu, to se okrenulo protiv nas i filtrira nam informacije. 

 

filter-bubble.jpg

Naizgled šareni svet

 

Facebook je eksperimentisao još 2012. sa personalizovanim sadržajem na dan izbora. I uspeli su da pokrenu dodatnih 340,000 ljudi da izađu na izbore. Samo preko serviranja određenih vesti, njihovoj formulaciji i grafičkom predstavljanju, na Feed-u na dan izbora (https://www.nature.com/news/facebook-experiment-boosts-us-voter-turnout-1.11401).

Šta su u stanju da urade 2017. i šta će biti u stanju da urade 2027. je zastrašujuće pitanje. Pored samih izbora, kao najvažnijeg uticaja za jednu državu, takvi zadržaji i propaganda mogu biti automatizovani i za lokalni nivo, mogu biti kupovani i iznajmljivani. Banalizacija do kraja - platim FB-u određenu cifru kako bi postao omiljeniji u društu, postovi gde sam super na slikama ili gde me hvale, iskaču na feed-u, oni drugi ne. Sve može postati proizvod. Kao što se danas plaća reklama za neki prozivod, pa taj proizvod „iskače" non stop, na guglu, fb-u i drugima, tako će naše emocije, naši izbori, a preko njih i naša budućnost postati roba kojom se trguje.

 



Komentari (340)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 11:01 12.11.2017

1.

Lupio preporuku posle prvog pasusa.

Odlična tema, baš juče sam umesto Gugla, postavio onu nepersonalizovanu Patku za pretraživanje, i rezultati su baš onako....zanimljivi.

dopuna:

ne-zelite-koristiti-googleovu-trazilicu-nema-problema-ovo-su-alternative
alselone alselone 11:15 12.11.2017

Re: 1.

Patku

Patka je odlična.

I ja razmatram neko vreme da pređem, ali nikako. Plašim se referentnosti rezultata na patki, pa onda prihvatam praćenje zbog najreferentnijih rezultata.
zovitemegrunf zovitemegrunf 13:03 12.11.2017

Re: 1.

Poč'o i ja da je trošim, čim je jednom Maksa ovde pomenuo. Prvo za štos, da malo pišam uz vetar, pa se ispostavilo da završava posao, a ja se nekako bolje osećam. Postoji neki mali procenat traženja, što lokalnih, što globalnih, kada moram da se obratim Gugleti, al'jbg, nobody is perfect.
4krofnica 4krofnica 13:28 12.11.2017

Re: 1.



ako sastavim nešto što me pokreće i pretraživače, dobijem Ecosiju, search engine koji je baziran na Bingu (znam, znam) plus njihovi algoritmi. i ako mi već prikupljaju podatke, neka zasadim neko drvo usput.


ECOSIA


docsumann docsumann 11:30 12.11.2017

digital mental


nevezano povezano...
da parafraziram Sokrata - znam da ništa nemam
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:39 12.11.2017

*

Clio ima neka sjajna izdanja o medijskoj pismenosti. Prajs ili Poter su dooobre knjige. Trebalo bi da ostvarimo supermoć pravilnog usvajanja informacija; ali se nekako zaboravi kako imamo već formirano mišljenje, i pre čitanja određenog teksta, i da retko menjamo mišljenja. No, suprostavljena mišljenja su poželjna, ekstremi takođe, teraju na preispitivanja.

niccolo niccolo 12:41 12.11.2017

Re: *

i da retko menjamo mišljenja

Eh retko, pa ja sam na ovum blogu desetak godina i još uvek nisam doživeo da je neko promenio mišljenje...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:56 12.11.2017

Re: *

Prosečan bloger, uključujući tu i mene, smatra sebe "nepogrešivim". Savršeni smo ljudi, šta da ti pričam (kad sve znaaaš:))))
c_h.arlie c_h.arlie 13:09 12.11.2017

Re: *

stefan.hauzer
Prosečan bloger, uključujući tu i mene, smatra sebe "nepogrešivim". Savršeni smo ljudi, šta da ti pričam (kad sve znaaaš:))))

Ovo u uvodnom postu nije nešto specijalno novo - tako je od kada je sveta i veka.
Samo što se događa na sve većem tehnološkom nivou.
Na primer --- mene ni Google ne može da uhvati 'ni za glavu, a kamoli za rep'.
docsumann docsumann 16:40 12.11.2017

Re: *

niccolo
i da retko menjamo mišljenja

Eh retko, pa ja sam na ovum blogu desetak godina i još uvek nisam doživeo da je neko promenio mišljenje...


heh, pa ne bih se baš u potpunosti složio.
recimo, veliki broj blogera je promjenio svoje mišljenje o Krstiću
maksa83 maksa83 16:47 12.11.2017

Re: *

recimo, veliki broj blogera je promjenio svoje mišljenje o Krstiću

Ja nisam.

Bio je jajara dok je radio za Tadića, ostao je jajara koja radi za Vučića.

Nekome je možda tada bio "naša jajara", ali ja sam to "naša" poslovično apstrahovao i nisam imao problem da probam sa njim da razgovaram o onom drugom delu.

docsumann docsumann 16:57 12.11.2017

Re: *


mogao bih da se vadim na to da nisam imao mišljenje o Krstiću, sem tog drugog dijela kojeg spominješ.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:26 12.11.2017

Re: *

docsumann

mogao bih da se vadim na to da nisam imao mišljenje o Krstiću, sem tog drugog dijela kojeg spominješ.


nije baš tako bilo

sve je počelo sa onim pitanjem: kako je nakon Rusije bilo moguće da se snimi Čokolada? Tu je izletelo nešto sam nekakvim Monti Pajtonima i da mi ne dobacujemo dotle. Tada smo i shvatili pun smisao smrti autora. Hvala Krlu!
c_h.arlie c_h.arlie 18:41 12.11.2017

Re: *

stefan.hauzer
Clio ima neka sjajna izdanja o medijskoj pismenosti. Prajs ili Poter su dooobre knjige. Trebalo bi da ostvarimo supermoć pravilnog usvajanja informacija; ali se nekako zaboravi kako imamo već formirano mišljenje, i pre čitanja određenog teksta, i da retko menjamo mišljenja. No, suprostavljena mišljenja su poželjna, ekstremi takođe, teraju na preispitivanja.


Mudro zboriš Stefane.
Ono što bih dodao je sledeće --- veoma važno je da čovek bude otvorena ličnost.
Pored toga, dodatno je važno, da smanji artizam na najmanju moguću meru.
JJ Beba JJ Beba 22:22 12.11.2017

Re: *


Ja nisam.

Bio je jajara dok je radio za Tadića, ostao je jajara koja radi za Vučića.

nisam ni ja

bio je kreten oduvek
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:04 14.11.2017

Re: *

c_h.arlie


Pored toga, dodatno je važno, da smanji artizam na najmanju moguću meru.


Ozbiljno? Ko je to propisao?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:32 14.11.2017

Re: *

JJ Beba

nisam ni ja

bio je kreten oduvek


Dobar partijski vojnik Svejk - sve u svoje vreme, u 20-ima zgodnjikavi zabavljac buntovne partijske dece, u 30-ima strucnjak za advertajzment u partijskoj drzavi, u 40-ima i 50-ima malo politicar u jednoj pa u drugoj vodecoj partiji rezima, vreme je da covek u diplomatiju partijsku udje, malo li je doprineo?!
maksa83 maksa83 13:10 12.11.2017

Kakva koincidencija

Baš sam ovo juče čitao: In Silicon Valley, a growing number of early Facebook employees regret the world they created.

To je ujedno i odgovor na pitanje zašto nisam Cukerbergova kučka, tj. zašto nemam Fejsbuk.
Milan Novković Milan Novković 14:11 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

maksa83
Baš sam ovo juče čitao: In Silicon Valley, a growing number of early Facebook employees regret the world they created.

To je ujedno i odgovor na pitanje zašto nisam Cukerbergova kučka, tj. zašto nemam Fejsbuk.

Ja ne mislim da su oni kreirali bilo šta se ne bi postojalo i bez njih - ICT je ključ, ne Cukerberg, sveprisutnost procesorske snage i propusne moći mreža.

Od Fejsa možeš, s lakoćom, više da dobiješ nego što daješ, tj poprilično možeš da kontrolišeš šta daješ - info o svom interesovanju za SciFi, fiziku, fotografiju, ...

... ne treba ti više od nekoliko minuta da bi dobio sve što hoćeš, a dao jako malo, uz skoro nikakav rizik.

Ljudi ne kapiraju Fejs, beži im tehnologija, to je, na kraju, za one koji tako hoće, win-win.

Selfies su fenomen drugog tipa, npr, 20es iljada selfija po produktivnom pojedincu nije Fejs fenomen - iz pozicije zezanja, al sa zrncem istine - Fejs samo pomaže da 20K selfija odradiš u minimalnom broju godina, naučiš lekcije i mlad, zdrav i prav ideš dalje
zilikaka zilikaka 14:22 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

To je ujedno i odgovor na pitanje zašto nisam Cukerbergova kučka, tj. zašto nemam Fejsbuk.

Ih, moš misliti!

Ja ne samo što ga nemam nego ga nikad nisam ni imala. Upravo jer nemam potrebu da širokom krugu poznanika bilo šta obznanjujem.

Još manje sam pa zainteresovana za razne objave i obzane istog tog širokog kruga.

Ovde na blogu se stvar razlikuje u najmanje toliko što u ogromnoj većini slučajeva, čak i ako postoji nekakvo poznanstvo, ono je odavde poteklo i nije opterećeno paralelnim vezama.

Msm, ovde mogu da se lepo raspravljam s recimo Tadejus dočim to isto ne bi ličilo da radim sa svojom kumom, mada se možda jednako ne slažemo.
A drugo, ako imamo šta da raspravljamo, zar nije prirodnije sa s kumom to uredim u ličnom susretu.

Dakle, nisam se povinovala.

Isto tako, i vesti pratim samo u obliku činjenica.
Ono, recimo, prevrno se ajziban. Sva druga analiziranja i mišljenja, posebno u politici, ostaju negde ispred mojih vrata. Za to kolko mi treba, sasvim dovoljno, a sve više od toga može gadno da zakomplikuje život.

Nego, pošto ti (Alse, al tu je negde i Maksa) već koji put pričaš o tome kako nas prate i evidentiraju, mislim se, pa nisu oni luđi od mene.
Vesti svakako pratim na pipetu, al sad kad počnem da šaram od onih profašističkih sajtova, preko raznih zelenih, pa od Sputnjika, do tvrdog NATO krila.

Meni dobro jer me inače boli uvo i brzo zaboravljam, pa neću ni umeti nešto od toga više puta da pronađem, al da mi je da vidim onog što će mi izanalizira profil.
Milan Novković Milan Novković 14:41 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Upravo jer nemam potrebu da širokom krugu poznanika bilo šta obznanjujem.

Još manje sam pa zainteresovana za razne objave i obzane istog tog širokog kruga.

Nema Fejs veze sa tim, tj ne tera te na to, al dok vi znate zašto niste tamo činjenice su nebitne

Danas ima toliko mnogo tehnologije da niko od nas nema previše vremena za sve tehnologije, ili ga nema nimalo.

To je legitimno.

Ali, ne steći bar neko meta-znanje, nego kukati samo napamet po seoskim prelima je rizik da se previše toga desi dok ti trepneš - ekvivalent nekom kenjanju po tonskom filmu, tj prvih 15 godina njegovog života
tasadebeli tasadebeli 15:42 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

maksa83
Baš sam ovo juče čitao: In Silicon Valley, a growing number of early Facebook employees regret the world they created.



О'ма да кажем да се ич не разумем у сокоћала за која је већина вас овде присутних почев од домаћина за мене заиста виша раса када о томе говоримо. О терминологији и да не причамо. Паткицу знам само ону гумену у кади и слично.

Зато ме слободно отерајте што досађујем, не се љутим...

Хтедох да вас само питам видесте ли и ово јуче на сајту Б92? (У складу са Максиним линком.)



Osnivač Facebooka: Zloupotrebili smo ranjivost ljudske psihe


Osnivači Facebooka znali su od samog pokretanja te stranice da stvaraju nešto što zloupotrebljava ranjivi element ljudske psihe, otkrio je jedan od osnivača te kompanije Šon Parker.


"Kada je Facebook uzimao maha, ljudi bi mi prilazili i govorili 'ja nisam na društvenim mrežama", ispričao je Parker, koji je tada formalno bio predsednik kompanije, na Axios konferenciji u sredu.

"Ja sam im govorio: 'Ok. Ali, znaš, bićeš!' Onda bi mi oni rekli, 'Ne, ne. Previše cenim svoje interakcije u stvarnom svetu. Cenim trenutak. Cenim prisustvo. Cenim intimu'. A ja bih im rekao... 'Kad-tad ćemo te uhvatiti'", dodao je.

Parker ističe da tada nije shvatao posledice onoga što je govorio i da nije imao svest o 'nepredvidivim posledicama' do kojih dolazi kada mreža naraste na više od 2 milijarde korisnika.

"Doslovno menja vaš odnos s društvom, sam odnos među ljudima. Verovatno na čudan način utiče na produktivnost. Ko zna šta radi mozgovima naše dece", priznao je.

Parker je objasnio da je glavni cilj osnivača Facebooka bio 'da zgrabe što više korisničkog vremena i pažnje'. Takav pristup doveo je do stvaranja dugmeta 'like', koji korisnicima pruža 'malu dozu dopamina' svaki put kada dobiju lajk, što ih podstiče da objave još više sadržaja, što dovodi do još većeg broja lajkova... i tako unedogled.

"To je povratna petlja društvenog potvrđivanja... nešto što bi haker poput mene mogao da smisli, jer zloupotrebljavate ranjivost ljudske psihe", rekao je Parker, takođe jedan od osnivača Napstera.

Parker se Facebooku pridružio 2004. godine, pet meseci nakon njegovog pokretanja. Zakerberg je kasnije za Parkera govorio da je bio 'ključna osoba koja je pomogla Facebooku da iz studentskog projekta preraste u stvarnu kompaniju'.

Sledeće godine, policija je pronašla kokain u Parkerovoj vikendici, a on je bio uhapšen zbog posedovanja. Iako na kraju nije podignuta optužnica, povukao se s čela kompanije kako ne bi obeshrabrivao investitore.

Zahvaljujući svojem kratkom radu za Facebook, njegova imovina danas je vredna više od 2.6 milijardi dolara.



(ЛИНК)


To je ujedno i odgovor na pitanje zašto nisam Cukerbergova kučka, tj. zašto nemam Fejsbuk.



Моја одлука о неучествовању није била тако рационалне природе као твоја.

Више неко наслућивање да ту нешто није у реду... Да некоме ту опасно смрде ноге...

Први ниво параноје у вези са "теоријама завере" свакако долази због свеопштег настојања многих да те убеде да завера не постоји, зар не? ( "Имам преко хиљаду пријатеља на фејсбуку! Знаш како је то добро! Баш је супер, дружимо се! Што се и ти не укључиш?" )

Што све свакако није препрека да онда завијамо негде другде у ду(ј)ету, терцету, квартету, квинтету, па и у секстету и ван фејсбука, је л' те...


maksa83 maksa83 16:39 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Od Fejsa možeš, s lakoćom, više da dobiješ nego što daješ, tj poprilično možeš da kontrolišeš šta daješ - info o svom interesovanju za SciFi, fiziku, fotografiju, ...

Možda ti možeš da dobiješ dovoljno odande, ali ja ne mogu, a za to sitno što bih dobio (feedovi nekih gitarista) nisam spreman da platim cenu.

Firma čija aplikacija sluša tvoj mikrofon na telefonu non faking stop? Čaooo...

Da ne ispadne da sam ja neki hermit koji živi bez struje i jede skakavce, imam ja mesto koje zna o meni više nego ja sam, ali to mesto mi ne servira agresivno u feed govna za koja je neko platio (bio to Volodya, ili neki komercijalni klikbejt), uređuju ga korisnici sami, ne igra se u pozadini sa mojim grafom, ne sugeriše mi ovo i ono + benefit što nije u vlasništvu malog slinavog lopova Cukerberga.

mirelarado mirelarado 17:04 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Nego, pošto ti (Alse, al tu je negde i Maksa) već koji put pričaš o tome kako nas prate i evidentiraju, mislim se, pa nisu oni luđi od mene.
Vesti svakako pratim na pipetu, al sad kad počnem da šaram od onih profašističkih sajtova, preko raznih zelenih, pa od Sputnjika, do tvrdog NATO krila.


Можеш само да замислиш на шта све ја наилазим јер претраживач користим највише при превођењу. Дежурни посматрачи шаљу рекламе, али су у тоталном збуну, јер је сваки текст и припадајућа претрага прича за себе. :)
zilikaka zilikaka 17:14 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Можеш само да замислиш на шта све ја наилазим јер претраживач користим највише при превођењу. Дежурни посматрачи шаљу рекламе, али су у тоталном збуну, јер је сваки текст и припадајућа претрага прича за себе. :)

A da mi osnujemo klub i radimo na omasovljenju članstva?
Nešto dobro od tog mora izaći.
Il ćemo prerasti u deo sistema za zaštitu il ćemo se namlatiti para.
Mada, jedno drugo ne isključuje.
Milan Novković Milan Novković 17:24 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

maksa83
Od Fejsa možeš, s lakoćom, više da dobiješ nego što daješ, tj poprilično možeš da kontrolišeš šta daješ - info o svom interesovanju za SciFi, fiziku, fotografiju, ...

Možda ti možeš da dobiješ dovoljno odande, ali na ne mogu, a za to sitno što bih dobio (feedovi nekih gitarista) nisam spreman da platim cenu.

Firma čija aplikacija sluša tvoj mikrofon na telefonu non faking stop? Čaooo...

Da ne ispadne da sam ja neki hermit koji živi bez struje i jede skakavce, imam ja mesto koje zna o meni više nego ja sam, ali to mesto mi ne servira agresivno u feed govna za koja je neko platio (bio to Volodya, ili neki komercijalni klikbejt), uređuju ga korisnici sami, ne igra se u pozadini sa mojim grafom, ne sugeriše mi ovo i ono + benefit što nije u vlasništvu malog slinavog lopova Cukerberga.


Ne promovišem ja Fejs, pogotovo ne njihovu aplikaciju, i provodim manje od 5 minuta dnevno na njemu - ja samo skrećem pažnju gde tehnološko-drušvena revolucija, tj njen deo, ne budi radoznalost kod ljudi, nego naprotiv, izaziva kod ljudi jedan nefleksibilan, neprijateljski i skoro religiozan stav, pozivajući se, najčešće, na "sitnice" koje mogu da se iskontrolišu.

I iako ne svi, većina to radi bez skoro ikakvog razumevanja kako Fejs stvarno radi, i kakvi su trade-off i korisničko-administrativna dinamika
mirelarado mirelarado 17:24 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

zilikaka
Можеш само да замислиш на шта све ја наилазим јер претраживач користим највише при превођењу. Дежурни посматрачи шаљу рекламе, али су у тоталном збуну, јер је сваки текст и припадајућа претрага прича за себе. :)

A da mi osnujemo klub i radimo na omasovljenju članstva?
Nešto dobro od tog mora izaći.
Il ćemo prerasti u deo sistema za zaštitu il ćemo se namlatiti para.
Mada, jedno drugo ne isključuje.


То се зове здрав предузетнички дух! Уместо да се вајкамо што смо жртве технологије, треба да гледамо како да се удружимо и да fuck the system, па ће видимо ко ће ту од кога да профитира.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:45 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ja ne samo što ga nemam nego ga nikad nisam ni imala. Upravo jer nemam potrebu da širokom krugu poznanika bilo šta obznanjujem.

jel imaš mobilni telefon sa kamerom? ne moraš da imaš facebook.
c_h.arlie c_h.arlie 18:27 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

maksa83
Od Fejsa možeš, s lakoćom, više da dobiješ nego što daješ, tj poprilično možeš da kontrolišeš šta daješ - info o svom interesovanju za SciFi, fiziku, fotografiju, ...

Možda ti možeš da dobiješ dovoljno odande, ali ja ne mogu, a za to sitno što bih dobio (feedovi nekih gitarista) nisam spreman da platim cenu.

Firma čija aplikacija sluša tvoj mikrofon na telefonu non faking stop? Čaooo...

Da ne ispadne da sam ja neki hermit koji živi bez struje i jede skakavce, imam ja mesto koje zna o meni više nego ja sam, ali to mesto mi ne servira agresivno u feed govna za koja je neko platio (bio to Volodya, ili neki komercijalni klikbejt), uređuju ga korisnici sami, ne igra se u pozadini sa mojim grafom, ne sugeriše mi ovo i ono + benefit što nije u vlasništvu malog slinavog lopova Cukerberga.


Zašto si toliko siguran u to što tvrdiš ?
c_h.arlie c_h.arlie 18:29 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

zilikaka
To je ujedno i odgovor na pitanje zašto nisam Cukerbergova kučka, tj. zašto nemam Fejsbuk.

Ih, moš misliti!

Ja ne samo što ga nemam nego ga nikad nisam ni imala. Upravo jer nemam potrebu da širokom krugu poznanika bilo šta obznanjujem.
...

Eeee, glavno da si ti posebna.
Još ako ne jedeš krompir - to bi bilo štogod.
zilikaka zilikaka 18:39 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

jel imaš mobilni telefon sa kamerom? ne moraš da imaš facebook

E, al do sad još nisu počelu da mi u tu kameru šalje objave s raznih rođendana i slike sa Zlatibora.
maksa83 maksa83 18:40 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Zašto si toliko siguran u to što tvrdiš ?

Zato što taj graf tamo nema od čega da napravi.

Može mene lično da isprofiliše savršeno, ali tu stvar staje, to je nešto na šta sam spreman.
zilikaka zilikaka 18:45 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Eeee, glavno da si ti posebna.
Još ako ne jedeš krompir - to bi bilo štogod.


Jedem krompir, naravno, nego nemam potrebu da sliku današnjeg krompira publikujem svima koji znaju ko sam.


Nekad je kod nas u varoši bio blam kad ti mesni fotograf turi sliku u izlog, pa svi zveraju i komentarišu. I odela i frizure i prisutne...


Ja sam još u tom vremenu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:51 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Može mene lično da isprofiliše savršeno, ali tu stvar staje,

kako znaš da neće okrenuti ćurak na drugu stranu?
maksa83 maksa83 19:19 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

kako znaš da neće okrenuti ćurak na drugu stranu?

Uopšte ne znam da li će da uradi sa tim podacima nešto (za sada nije), samo znam da sam im granica - ja.
alselone alselone 19:32 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Od Fejsa možeš, s lakoćom, više da dobiješ nego što daješ, tj poprilično možeš da kontrolišeš šta daješ - info o svom interesovanju za SciFi, fiziku, fotografiju, ...


Ja i dalje pristajem na ovo, svesno kao curka koja se sama tovi pred Tenksgiving.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:56 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija

alselone
Od Fejsa možeš, s lakoćom, više da dobiješ nego što daješ, tj poprilično možeš da kontrolišeš šta daješ - info o svom interesovanju za SciFi, fiziku, fotografiju, ...


Ja i dalje pristajem na ovo, svesno kao curka koja se sama tovi pred Tenksgiving.

А ћуркама 364 дана у години живот изгледа идилично.
alselone alselone 19:57 12.11.2017

Re: Kakva koincidencija


А ћуркама 364 дана у години живот изгледа идилично.


I svinjama. A jedna ce da strada za dve nedelje.
cassiopeia cassiopeia 09:51 13.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Firma čija aplikacija sluša tvoj mikrofon na telefonu non faking stop? Čaooo...


Znala sam da je do neke aplikacije, al' nisam pojma imala da je fb. Skoro sam pričala sa mužem o nekom mikseru i dan kasnije krenu da mi iskaču reklame za isti na svim mogućim i nemogućim mestima.

maksa83 maksa83 12:05 13.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Znala sam da je do neke aplikacije, al' nisam pojma imala da je fb. Skoro sam pričala sa mužem o nekom mikseru i dan kasnije krenu da mi iskaču reklame za isti na svim mogućim i nemogućim mestima.

Nisi prva. Jedan par je posumnjao da ih FB aplikacija prisluškuje pa je eksperimentisao - ceo dan pričali o tome kako treba kupiti hranu za mačku (a nemaju mačku niti su se ikad time bavili) i sutradan - nećeš verovati šta je počelo da im iskače po Internetu. Možeš to da nađeš na jućubu.

Fejsbuk? Šupičkumaterinu...
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:21 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Fejsbuk? Šupičkumaterinu...




Jebo ih Fejs Buk!

(I meni se Milanče ovako malo-malo natovari na grbaču i optuži me pred svima da ne koristim fejsbuk jer sam pglu, ograničen, i da tamo vri pravo vrelo mudrosti i saradnje, koje samo slep kod očiju ne vidi, a uz dva klika ti postane kreten-free i dostupno do maksimuma. Jes, qr moj, tako je i on dogurao do antiveksera i ljubitelja Trampa, i postao najvaći širitelj teorija zavere koga poznajem, posle Omege: jer nije pazio kad se na fejskubu ono jednom sagnuo da dohvati sapun.

Sad mi je malo lakše kad vidim da nisam jedina ovde žrtva maltretiranja što ne fejsbučim 24/7, Makso, druže iz razuzdane mladosti, padni mi na razdrljene grudi, opraštam ti svu onu šlajmaru koju si prosuo po BS, onomad ).


maksa83 maksa83 06:38 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Jes, qr moj, tako je i on dogurao do antiveksera i ljubitelja Trampa

Je l' i tebi to palo na pamet da ga na Fejsbuku oprljilo?

Pazi kad je 'ladno moguće jer FB je bio okosnica kampanje i zahvaljujući pozadinskom machine learningu kad vidi da te zanima jedno od toga krene da ti servira i srodnu tematiku i samo zatekneš sebe jedan dan kako sa crvenim Make America Great Again kačketom na glavi objašnjavaš ženi šurnjaji i snaji da je zakrivljeni horizont zavera Iluminata koji pomoću velikih ogledala kriju istinu o ravnoj zemlji.

Makso, druže iz razuzdane mladosti, padni mi na razdrljene grudi, opraštam ti svu onu šlajmaru koju si prosuo po BS, onomad ).

Eno pokajao sam se tamo kod antioksidanta i pohvalio je!
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:56 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Je l' i tebi to palo na pamet da ga na Fejsbuku oprljilo?


edit:

Odavno podozrevam, pogotovu što sam video takvih primeraka ovde, uživo, kompletnu metamorfozu. A da ne pominjem već sedmi put mog ex mašinca (ko ex devojka, bokte), koji je nepratvoreni prepper, a koji se hrani istim websajtovima ko naš Novke. Čak i Putina sad gleda drugim očima (nisam mu testirao vid sa Zaharovom, pusti, jadnik se prošle godine malo zaneo sa motornom testerom, kad je sekao drva za nuklearnu zimu, pa sam sebi skoro odsekao nogu...)

Eno pokajao sam se tamo kod antioksidanta i pohvalio je!


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:22 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ja kapiram da se pravi drama ni oko čega, isto kao što je masa stvari izveštačena danas. Ne mislim uopšte da će znanja o meni izmeniti univerzum, FB koristim da nađem sadržaje koji mene interusuju, da nađem neku fotku kada su deca bili mala, setim se nekog osećanja, pošto uglavnom slikam kada osetim nešto - pathos, čar trenutka. Drugim rečima, ne mislim da sam centar kosmosa i da će saznanja o meni zle AI-e upotrebiti fundamentalno protiv mene. Kada bih živeo na takav način, pustio bih bradu, zatvorio se u zagušljiv podrum i čekao apokalipsu, mis'im.
maksa83 maksa83 09:08 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ja kapiram

Što ne volim kad ljudi izmišljaju.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:36 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ne razumem te, matori, ovamo si nezadovoljan sto ljudi biraju Rusiju, a ovamo siris paniku od neta? Najlakse je biti cinik, mis'im ono, skoro pa tipicno pravoslavno-srpski.
maksa83 maksa83 09:46 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ne razumem te, matori, ovamo si nezadovoljan sto ljudi biraju Rusiju, a ovamo siris paniku od neta? Najlakse je biti cinik, mis'im ono, skoro pa tipicno pravoslavno-srpski.

Važi.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:09 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Reko', boli me uvo sta FB, NSA, Edi Snouden, KGB... rade sa podacima... meni je FB praktican, izraelski btw sjajno nasminkan, napravili su super animaciju koja je mojim klincima smesna i zabavna. Od net-igracke dovoljno za mene... Samo sto oni ljudi ne zive u fobijama i paranojama dole - valjda mozda zato sto je i realnost dovoljno surova? - vec zive opusteno u realnosti dok je mirna, kada je frka, idu u frku. Btw, sta pise NYTimes da je Kill Bill Foundation uvaljala neki uranijum Rusima, pa im se sada prividjaju na svakom koraku? Kakva sreca za svet da bicherka nije dobila izbore.
maksa83 maksa83 10:20 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

. Btw, sta pise NYTimes da je Kill Bill Foundation uvaljala neki uranijum Rusima, pa im se sada prividjaju na svakom koraku?

Je s' to čito na Fejsbuku?

Ja bih uvek otišao i proverio recimo na Snopes.

Kakva sreca za svet da bicherka nije dobila izbore.


Jasno, jasno. Ti kapiraš.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:27 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Нет, дорогои, читал по Нју Јорк Тајмсе самому, приходит их билтјен ко мне в меилбокс.

С циничеством не буду разговариватј, друг, ну извини пожалуиста.



maksa83 maksa83 10:43 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Нет, дорогои, читал по Нју Јорк Тајмсе самому, приходит их билтјен ко мне в меилбокс.

Kurac si ti čitao, pošto da si stvarno čitao ne bi lupio šta tamo piše, pošto uopšte ne piše to što si rekao da piše.

С циничеством не буду разговариватј, друг, ну извини пожалуиста.

Ja sa moje strane ne mogu da obećam da ću zaobići baš svaku tvoju erotićnu fantazmagoriju.

Ako ne odreagujem to je najverovatnije zato što ih ima stvarno puno (plodan si autor) pa je nisam pročitao, ili sam prosto bio lenj da reagujem, ili imao nešto pametnije da radim.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:52 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Немој само да се љутиш, изаћи ће ти боре. Значи нису Кил Бил умешани у ваљање уранијума Русима? Истина, није Џеф доказао, тек треба да се бави тиме. Што си нервозан, припали нешто, искулирај.

Link
alselone alselone 10:53 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

припали нешто

maksa83 maksa83 11:03 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ko taj film nije gledao a drka nešto oko kompjutera da mu se oduzme računar.

alselone alselone 11:12 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ko taj film nije gledao a drka nešto oko kompjutera da mu se oduzme računar.


Kod nas sefica HR-a nije gledala film. Reko - pod obavezno ako hcoes da razumes ove (ne)ljude.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:32 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ueau, Mike Judge, al' '99/'00., tada sam sljakerisao da ustedim za studije i emancipujem se iz srbskog mejnstrim brejnvosha, nisam znao za ovo ostvarenje.

docsumann docsumann 11:37 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Ko taj film nije gledao a drka nešto oko kompjutera da mu se oduzme računar.


heh, godinama (8-9) već ne gledam filmove, ni strane ni ane, a ni na porno sajtove ne idem odavno

dobro, odgledam možda po jedan-dva na godinu. mnisim film opšte prakse, ne pornić.



PS ovo drugo moj nenormalni brat objašnjava uvećanjem prostate.

mada on kaže i da je penis pravljen za anus, jer da je stvoren za vdžajnu izgledao bi ko sjekira
Milan Novković Milan Novković 11:45 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

srdjan.pajic
Fejsbuk? Šupičkumaterinu...

Jebo ih Fejs Buk!

(I meni se Milanče ovako malo-malo natovari na grbaču i optuži me pred svima da ne koristim fejsbuk jer sam pglu, ograničen, i da tamo vri pravo vrelo mudrosti i saradnje, koje samo slep kod očiju ne vidi, a uz dva klika ti postane kreten-free i dostupno do maksimuma. Jes, qr moj, tako je i on dogurao do antiveksera i ljubitelja Trampa, i postao najvaći širitelj teorija zavere koga poznajem, posle Omege: jer nije pazio kad se na fejskubu ono jednom sagnuo da dohvati sapun.

Sad mi je malo lakše kad vidim da nisam jedina ovde žrtva maltretiranja što ne fejsbučim 24/7, Makso, druže iz razuzdane mladosti, padni mi na razdrljene grudi, opraštam ti svu onu šlajmaru koju si prosuo po BS, onomad ).

Nači zbog ljubavi prema blogo-drugarima, i sumLJive upotrebe jezika, neke delove kongitivne disonance ne možemo tek tako da izignorišemo:

- I meni se Milanče ovako malo-malo natovari na grbaču - Nikako, nego relativno retko nežno skrećem pažnju na neshvaćeno i/ili pogrešnbo "naučeno"

- i optuži me pred svima da ne koristim fejsbuk jer sam pglu, ograničen - preburno i dečački odreagovano, dok, u stvari, svako malo hvalim i skrećem pažnju na kreativnost vrlo potentnim rečima "svaka čast", pa hvalim smisao za humor, isto tako često, kao što koristim priliku da to i sada uradim.

- i da tamo vri pravo vrelo mudrosti i saradnje - ovde ima istine. Ono što ja tačno kažem i što je dosta pomereno u citiranom komentaru je ne da se radi o ovome, nego u potencijalu, gde korisbik ima izbor, da se kvalitetno mudruje i sarađuje

- koje samo slep kod očiju ne vidi - ovo je skoro sasvim tačno! Samo bih dodao da je slepilo izbor, a nikako genetsko ili uslovnjeno sredinom pa slučajem.

- a uz dva klika ti postane kreten-free i dostupno do maksimuma - kreten-free bar koliko i B92 blog

- Jes, qr moj - pomalo nejasan kvalifikator/kvantifikator, pa cenim da se samo radi o specifičnoj vrsti geek "kreativnosti"

- tako je i on dogurao do antiveksera - nije, on je provakser, i to jak, i on ovo uporno ponavlja, ovo je peti put, ali, sve je kako treba još uvek, naš pokojni Peca je govorio da pametnom čoveku jednu te istu stvar ne treba ponoviti više od 7 puta. Kružok nam je blago dezorganizovan na tu temu pa neke novine koje objašnjavaju probleme, u brain-blood barijeri, nećemo sada.

- ljubitelja Trampa - nikako, on je samo navijao za njega protiv Killari, za smirivanje US spoljne politike, tj stajanje na loptu što se tilče razaranja po svetu - ponovljeno 4. put, imamo još 3 komada

- i postao najvaći širitelj teorija zavere koga poznajem - više se radi o širenju istine, ali ona je danas u pop-prostoru nešto precenjena, ok, potreban je Zen mir, i trudiću se

- Sad mi je malo lakše kad vidim da nisam jedina ovde žrtva maltretiranja što ne fejsbučim 24/7, Makso, druže iz razuzdane mladosti, padni mi na razdrljene grudi, opraštam ti svu onu šlajmaru koju si prosuo po BS, onomad - Gospodin Maksa je poprilično fluidan u poslednje vreme, nešto kao zbunjeni Travolta, da ga sad ne psihoanaliziramo, nije drugarski, don ne budemo siguran da je spreman da sve prizna (tajni znak za prepoznavanje trenutka - teatralno razbijanje iPhonea omiljenom gitarom na pozornici)

Ne sumnjam da sada stvari naglo postaju sve jasnije

tadejus tadejus 11:49 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

docsumann
Ko taj film nije gledao a drka nešto oko kompjutera da mu se oduzme računar.


heh, godinama (8-9) već ne gledam filmove, ni strane ni ane, a ni na porno sajtove ne idem odavno

dobro, odgledam možda po jedan-dva na godinu. mnisim film opšte prakse, ne pornić.



PS ovo drugo moj nenormalni brat objašnjava uvećanjem prostate.

mada on kaže i da je penis pravljen za anus, jer da je stvoren za vdžajnu izgledao bi ko sjekira


jel taj tvoj brat siguran da je vidio tu vdžajnu uživo?

nego kad već nećeš filmove da gledaš, a fakat postalo je teško naći neki da se da gledati a da u pola ne počenem da pravim mentalne to do liste, elem, Ugrešićka, Lisica.. nemoj da propustiš.. nipošto..

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:49 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Nego, kada smo kod uspešnih FB kampanja, tako se nedavno i anti-sexual abuse kampanja #metoo pojavila prvo - tj. barem sam je ja video na FB prvo, pa su onda popadali Kurati Harvi, pa "mladamesica" Kevin, pa ovaj senator sada, pa se i oko sirote seljančice, Demi, digla prašina što se žvalavila s maloletnikom (iako je, jadna, nevina po meni jer je i sama tinejdž na tom snimku). Znači, FB pokrenuo globalno levu kampanju a mi ih blatimo ovde? Stvarno, razumi nervoznog kompjuteraša.
maksa83 maksa83 11:53 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Make Milan Great Again
Gospodin Maksa je poprilično fluidan u poslednje vreme

Ovo je stvanro fascinantno a pomalo i zastrašujuće. Da imam FB aplikaciju pomislio bih da me prisluškuje, ali ovako - ili si jako, jako, jako obavešten, ili si (daleko)vidovit, ili meni ne dihtuju vrata kako treba, ili sve zajedno.

Naime ne naslućuješ kako upala žučnih puteva fluidno utiče na digestivni trakt.
Milan Novković Milan Novković 12:13 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

maksa83
Make Milan Great Again
Gospodin Maksa je poprilično fluidan u poslednje vreme

Ovo je stvanro fascinantno a pomalo i zastrašujuće. Da imam FB aplikaciju pomislio bih da me prisluškuje, ali ovako - ili si jako, jako, jako obavešten, ili si (daleko)vidovit, ili meni ne dihtuju vrata kako treba, ili sve zajedno.

Naime ne naslućuješ kako upala žučnih puteva fluidno utiče na digestivni trakt.

Da, ovo je, izgleda, Vreme Upala - dobar naslov za kjnigu, ili loš, solidno metaforičko punjenje a umetnički dojam nula - ja krivim jezičare

Ja ne znam da li mi se upalio levi bubreg (25% verovatnoće) ili mišići tu negde pošto svako veče zaspem gledajući serije, pa tako do 2-3 ujutro, a dvosed nije dizajniran za ove aktivnosti - sam svoj interior designer isto ima budalu za klijenta, kao i sam svoj pravnik, pošto smo ogroman Tv stavili u sobu sa lepim a neudobnim nameštajem (ovo je gore od Čarlijevih tesnih farmerki
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:23 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija


- ljubitelja Trampa - nikako, on je samo navijao za njega protiv Killari, za smirivanje US spoljne politike, tj stajanje na loptu što se tilče razaranja po svetu - ponovljeno 4. put, imamo još 3 komada


Ne mogu to da iskapiraju previše ideološki obojeni ljudi - ko kaže da je po difoltu Klinton sjajan za Srbiju? Naprotiv, mislim da neće biti lepšeg dana za BG nego kada se naproleće i poslednji Klića iseli iz svog kanca na Dedinju.

Milan Novković Milan Novković 12:38 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Srđan Fuchs

- ljubitelja Trampa - nikako, on je samo navijao za njega protiv Killari, za smirivanje US spoljne politike, tj stajanje na loptu što se tilče razaranja po svetu - ponovljeno 4. put, imamo još 3 komada


Ne mogu to da iskapiraju previše ideološki obojeni ljudi - ...

Ma oni se samo sigraju, a inače su rigorozni sledbenici Bridget Jones filozofije kad je u pitanju osvrt na protok vremena - "... I didn't mean what I meant ...".

Plus standardno zezanje tipa ....


c_h.arlie c_h.arlie 14:05 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

maksa83
Make Milan Great Again
Gospodin Maksa je poprilično fluidan u poslednje vreme

Ovo je stvanro fascinantno a pomalo i zastrašujuće. Da imam FB aplikaciju pomislio bih da me prisluškuje, ali ovako - ili si jako, jako, jako obavešten, ili si (daleko)vidovit, ili meni ne dihtuju vrata kako treba, ili sve zajedno.

Naime ne naslućuješ kako upala žučnih puteva fluidno utiče na digestivni trakt.

I ja sam isto primetio što i Milan - dakle, tvoju fluidnost.
No, ja sam novi pa nisam smeo da napišem, jer nisam znao kako bi ti mogao da reaguješ.
maksa83 maksa83 14:39 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

heh, godinama (8-9) već ne gledam filmove, ni strane ni ane, a ni na porno sajtove ne idem odavno

Ma ovo je film za one koji su na neki način profesionalno vezani za računare.

Ima scena sa kojom će se identifikovati svako ko je radio u nekoj kancelariji, pošto je (kada su konačno istrebljene Realtek BNC mrežne kartice) u svakoj kancelariji tradicionalna neuralgična tačka štampač. Ruka gore koga štampač nikad nije iznervirao? <10s> Niko? Tako sam i mislio.

Dakle ima scena u filmu kad njih trojica maznu štampač koji ih je sve maltretirao i odnesu ga u polje i...


docsumann docsumann 15:17 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

jel taj tvoj brat siguran da je vidio tu vdžajnu uživo?


i previše, za moj ukus


hvala za preporuku, pokušaću da probam
Atomski mrav Atomski mrav 23:15 14.11.2017

Re: Kakva koincidencija

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:39 15.11.2017

Re: Kakva koincidencija

Možeš to da nađeš na jućubu.


blogov_kolac blogov_kolac 13:33 12.11.2017

ono (& dsz)

Google i Facebook su giganti kojima sjajno ide, a kada bi presli Rubikon, i npr poceli da pokusavaju indirektno da biraju vlade drzavama umesto njenih gradjana (tj uz pomoc manipulacije nad ogromnim uzorkom birackih tela), to bi svakako bio pocetak njihovog kraja. Zasto bi vlade mocnih zemalja to posmatrale skrstenih ruku? Prosli bi kao neka farmaceutska kompanija za koju bi se saznalo da siri bolesti za koje proizvodi najbolje lekove. Folksvagen i Samsung su takodje prvorazredni svetski dzinovi u svojim oblastima, pa smo bili svedoci zadnjih godinu-dve koliko ih je papreno kostao pokusaj friziranja kolicine izduvnih gasova koje VW automobili izbacuju, odnosno ignorisanje nacina na koji baterija u jednom od modela reaguje u ekstremnim okolnostima. Ne bojim se zato previse globalnih giganata kojima bi pokusaj krupnih manipulacija bio smrt za imidz i ravan samoubistvu ukoliko bi procureo. Od njih ne samo da ne ocekujem da se tako samouniste, nego i da cine sve sto je u njihovoj moci da sprece da ih neka treca strana zloupotrebljava za svoje ciljeve.

Tamo gde stvarno ima razloga za ogromnu brigu su zatvoreni sistemi u kojima drzava kontrolise sve bitnije pristupe informacijama, i sprovodi masovnu zloupotrebu informacija prikupljenih od sopstvenih gradjana, a planski usmerava sopstvene dezinformacije ka njima. Takve stvari se vec stvarno desavaju, cak i u nekim velikim drzavama, poput Kine i Rusije, gde se informacije kontrolisu, filtriraju, zloupotrebljavaju, zabranjuju, doziraju, izvrcu, cenzurisu... od raznih drzavnih institucija i regulatornih tela. Za procenu sta sve moze da se zloupotrebi pomocu drustvenih mreza i manipulisanjem monopola nad informacijama ne treba vam nikakva masta, ili da citate Orvela - dovoljno je samo posetiti danasnju Kinu ili Rusiju.
Milan Novković Milan Novković 14:33 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

blogov_kolac

Ima dosta istine u ovome što ti pričaš, jedino što ti se u rezon uvuklo fazno kašnjenje od jedno 27 godina.
Zasto bi vlade mocnih zemalja to posmatrale skrstenih ruku?

Zato što su plaćene, članovima vlade je podaništvo, vazalski odnos dobar biznis.
Folksvagen i Samsung su takodje prvorazredni svetski dzinovi u svojim oblastima, pa smo bili svedoci zadnjih godinu-dve koliko ih je papreno kostao pokusaj friziranja kolicine izduvnih gasova koje VW automobili izbacuju

Najpaprenije ih je koštalo okretanje Nemačke ka Aziji - US i Evropu, pa posebno Evroaziju vide kao smrtnog neprijatelja. To je bio pokušaj uvrtanja ruke Nemačkoj.
da cine sve sto je u njihovoj moci da sprece da ih neka treca strana zloupotrebljava za svoje ciljeve

Pretpostavljam da su tvoj vidokrug ovde Rusija i Kina što zloupotrebljavaju US medije, npr. Te medije uglavnom zloupotrebljavaju CIA i Pentagon, pa druge US interesne grupe. Osim ako ti jedino CNN nije izvor "informacija" pretpostavljam da si na WP već video da je Killary tim, u stvari, kriminalan (WP je od onih kojima je lakše uvrnuti ruku sa druge strane pa su, možda, samo "pacovi" "ohrabreni" da prvi napuste brod). Killari tim je prevario Bernija, i platio "ruski" dosije o Putinu, pa pogurao sentiment tako da je čitanje Ane Karenjine veleizdaja.
Takve stvari se vec stvarno desavaju, cak i u nekim velikim drzavama, poput Kine i Rusije, gde se informacije kontrolisu, filtriraju, zloupotrebljavaju, zabranjuju, doziraju, izvrcu, cenzurisu... od raznih drzavnih institucija i regulatornih tela.

Skrećem pažnju na kreativnu upotrebu boldovanih reči - to CIA radi od 50tih godina prošlog veka. Ono što ne mogu da kontrolišu oni uglavnom uguše već nekako, zatvore, smene neoslušne, ubiju, smene menadžementu strukturu, vladu ...
Za procenu sta sve moze da se zloupotrebi pomocu drustvenih mreza i manipulisanjem monopola nad informacijama ne treba vam nikakva masta, ili da citate Orvela - dovoljno je samo posetiti danasnju Kinu ili Rusiju.

Ova rečenica je besprekorna. Ali, po Okamovoj oštrici kao principu mogao si da primetiš da je još manje potrebno i dovoljno ako se posmatra US, BBC, zapad.

CIA je zapadnim urednicima pisala članke koje bi ovi, onda, potpisivali.

Pošto znam da te interesuje širenje horizonata, koga ne interesuje, evo ti jedan video gde nemački urednik to priznaje, pa link, pre toga, u stvari, koji ti pokazuje šta se sad upravo dešava, pa da lepo fazno kašnjenje od 27 godina skrešeš na 5-10, u zavisnosti od toga koliko si fleksibilan.

If The Saudi Arabia Situation Doesn't Worry You, You're Not Paying Attention

A evo, u stvari, i uvoda u video:

Pa značajnog paragrafa:

"Ulfkotte had been an editor at the Frankfurter Allgemeine Zeitzung.

He published a courageous book in which he said that the CIA had a hand on every significant journalist in Europe, which gave Washington control over European opinion and reduced knowledge of and opposition to Washington’s control over European heads of state. Essentially, there are no European governments independent of Washington.
"

blogov_kolac blogov_kolac 17:26 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

Kada je rec o slobodi interneta i njegovim zloupotrebama, porediti ono sto se po pitanju slobode i cenzure, i raznih zloupotreba i ogranicenja, od strane drzave i sistema sprovodi sa jedne strane u Kini i Rusiji, a sa druge u EU ili USA, isto je kao porediti masovne ubice sa onima koji su gazili travu po parku gde je to bilo zabranjeno. Mozemo konstatovati da su i ubistvo i gazenje trave zabranjene, i tako ih vestacki izjednaciti, ili cak primetiti da su oni sto su gazili travu gde je to zabranjeno verovatno lisili zivota vise zivih bica (pre svega mrava) nego pojedine serijske ubice, i tako cak te benigne prestupnike iz parkova predstaviti i kao vece "zlikovce"... Ali cemu svo to zamajavanje, mentalna akrobatika, i zakljucci iz kojih se od jednog drveta ne vidi ostatak sume? Relativizuj koliko hoces, ali ono sto bi trebalo da bude nasa prava nosna mora po pitanju slobode pristupa informacijama i njihova zloupotreba, to je ono sto vec postoji i funkcionise u Kini i Rusiji. Drzava, i neke od njenih sluzbi, treba da ima neku kontrolu i uvid nad onim sto se desava na internetu ili drugim medijima, a ti kontrolori takodje treba da budu kontrolisani od strane demokratske drzave, jer borba protiv terorizma, kriminala, pedofilije i sl. mora da se vrsi, ali ne moze da bude paravan za potpunu kontrolu sopstvenih gradjana.
alselone alselone 17:28 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

Google i Facebook su giganti kojima sjajno ide, a kada bi presli Rubikon, i npr poceli da pokusavaju indirektno da biraju vlade drzavama umesto njenih gradjana (tj uz pomoc manipulacije nad ogromnim uzorkom birackih tela), to bi svakako bio pocetak njihovog kraja. Zasto bi vlade mocnih zemalja to posmatrale skrstenih ruku?


Pa nece oni birati onoga kog oni zele (na pocetku), nego onoga ko najvise plati. Oni ce biti alat za iznajmljivanje kojim ce postojece ili neke nove vlade manipulisati izborima.

poput Kine i Rusije



Postoji jedna teorija po kojoj sta god ukucao u google images, dobices zgodnu cicu na prvoj strani. Postoji jos jedna teorija po kojoj koja god bila tema bloga, kolac ce dobaciti do Kine i Rusije.

Slon ima surlu, surla lici na crva, a crvi se dele na....
c_h.arlie c_h.arlie 18:26 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

blogov_kolac
...

Tamo gde stvarno ima razloga za ogromnu brigu su zatvoreni sistemi u kojima drzava kontrolise sve bitnije pristupe informacijama, i sprovodi masovnu zloupotrebu informacija prikupljenih od sopstvenih gradjana, a planski usmerava sopstvene dezinformacije ka njima. Takve stvari se vec stvarno desavaju, cak i u nekim velikim drzavama, poput Kine i Rusije, gde se informacije kontrolisu, filtriraju, zloupotrebljavaju, zabranjuju, doziraju, izvrcu, cenzurisu... od raznih drzavnih institucija i regulatornih tela. Za procenu sta sve moze da se zloupotrebi pomocu drustvenih mreza i manipulisanjem monopola nad informacijama ne treba vam nikakva masta, ili da citate Orvela - dovoljno je samo posetiti danasnju Kinu ili Rusiju.

O Bože dragi - da li je moguće ovoliko nerazumevanje stvari --- da si naveo USU na prvom mestu od ovih država, ajde de.
najveća zloupotreba pomenutih mega-sistema je upravo od njihovih tvoraca.
Da li je moguće da sve mora da vam se nacrta ?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:56 12.11.2017

Re: ono (& dsz)


"Ulfkotte had been an editor at the Frankfurter Allgemeine Zeitzung.

taj heart attack stvarno može svakoga da strefi, onako nenajavljeno.
blogov_kolac blogov_kolac 21:01 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

alselone
Postoji jedna teorija po kojoj sta god ukucao u google images, dobices zgodnu cicu na prvoj strani. Postoji jos jedna teorija po kojoj koja god bila tema bloga, kolac ce dobaciti do Kine i Rusije.

Evo priznajem, ovoga puta sam bas preterao.

Ne znam ni sam kako mi je uopste to palo na pamet da internet cenzuru, manipulacije i zloupotrebe koje ne samo da su moguce, vec godinama u stvarnosti postoje, na bilo koji nacin povezem sa Kinom ili Rusijom!?

To je kod mene izgleda preslo i preraslo u nekakvu patologiju. Ne bi me iznenadilo da na kraju ustvrdim kako Rusi mnogo vole da piju, a Kinezi da imaju kose oci, ili neku slicnu neverovatnu laz ili konstrukciju, koja naravno nikakve veze nema sa stvarnoscu, a sto bi mi mnogi na ovom blogu ekspresno ukazali (cuj, Rusi da piju, a Kinezi da imaju kose oci!?)
Atomski mrav Atomski mrav 21:23 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

To je kod mene izgleda preslo i preraslo u nekakvu patologiju. Ne bi me iznenadilo da na kraju ustvrdim kako Rusi mnogo vole da piju, a Kinezi da imaju kose oci, ili neku slicnu neverovatnu laz ili konstrukciju, koja naravno nikakve veze nema sa stvarnoscu, a sto bi mi mnogi na ovom blogu ekspresno ukazali (cuj, Rusi da piju, a Kinezi da imaju kose oci!?)


Nije problem u tome već što ti o istom trošku tvrdiš kako nije tačno da Amerikanci vole da jedu hamburgere.

A mnogi od njih vole da piju. I mnogi od njih imaju kose oči.
Edit: ako je broj pijanica i kosookih ljudi u SAD manji od broja pijanica u Rusiji i kosookih ljudi u Kini, to ne znači da ih u SAD nema.
alselone alselone 21:26 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

Nije problem u tome već što ti o istom trošku tvrdiš kako nije tačno da Amerikanci vole da jedu hamburgere.


Pa da. Svaki put kad se spomene hamburger, kolac se napali o votki i kamilama. U redu je to kolac, tema je danas hamburber. Ako hoces da pricas o votki i kamilama, samo napred. Ali onda tako reci.
Milan Novković Milan Novković 21:38 12.11.2017

Re: ono (& dsz)

blogov_kolac
...Ali cemu svo to zamajavanje, mentalna akrobatika, i zakljucci iz kojih se od jednog drveta ne vidi ostatak sume? ...

Pa nema potrebe, to i ja tebi pokušavam da kažem.

Pojave, i naše učešće u njima su višeslojni. Ja, i još neki blogeri, vidimo tvoju analizu tih pojava kao plitku, zagrebeš prvi sloj, kao primer akrobatike, i kažeš ajde da se ne bavimo akrobatikom.

Drugi sloj, npr, ajd prvo što se tiče našeg učešća - ja ti, npr, uopšte nisam rusofil, niti sinofil, ja sam pro-zapadnjak.

Evo ti drugi sloj akrobatike ispod tvoje akrobatike - US su u poslednih 15 godina potrošili još malo pa 6,000 milijardi dolara na ratove, još malo pa 6 triliona, po engleskoj računici.

Milioni su, direktno ili idirektno, ubijeni, desetinama miliona familija polupani životi.

Velikim delom im je to dozvolila prljava igra sa informacijama (ako nisi odgledao youtube što sam stavio onda si neozbiljna - članaka koji se osvrću na to ima sada na stotine, ili hiljade, ako samo gledaš CNN nećeš ih videti.

Pa neki od nas, i ima još nekoliko za koje znam, tako da ne koristim množinu u ime imaginarne grupe, prosto navijamo za mir u svetu, i oplićemo po zapadu ponekad, iako smo pro zapadni, zato što zapad uglavnom podriva taj mir.

I to se sad, čak, polako menja, američka hegemonija se urušava mnogo brže nego što je potrebno njihovim kriminalnim radom, sami sebe podrivaju, i neki od nas bi da se to sad što pre promeni, da bi US u svet izašla sa najboljim.

US se menja sada - rekao bi čovek da je skoro sigurno bilo boljih ljudi od Trampa da to menjaju, ali je jako teško, do nemoguće dovući ih pored interesnih grupa koje su već decenijama podjednako plaćale i demokrate i republikance, da se "ponašaju" - ako se ne ponašaš nemaš šanse, vrlo prosto, osim ovog, polu-lud, društveno neinhibiran, nacionalista, jako bogat pa ga teže uceniti, sa još bogatijim pajtosima.

Evo na Bliskom Istoku, pored njegovog ponekad i izigravanja dvosrke lude veće nego što je potrebno, stvari se dešavaju kako je rekao - ISIS su izgubili svu podržku, ne podržava ratove, mimo svog drečanja u ime taktičke borbe sa protivnicima, koja je teška i traje.

Sada je otišao da radi šta je rekao da će raditi sa Kinezima i Rusima, uvrće ruku Bezosima, Apleovima i sličnima da vrate lovu u US, po one-off niskom porezu, i mi navijamo da mu sve to pođe za rukom, da prestanu ratovi, i US se trgne, i sve to dok "progresivna" "levica" duboko analizira njegove reči iz svlačinonice od pre 3-4 decenije, a Killary plaća profesionalce da manipulišu tebe i slične koji veruju u slobodu govora u US. Opet, ne znam da li me pratiš, uopšte ne poredim te "slobode" sa Rusima i Kinezima, što bih gubio vreme na njih.

To je manipulacija, kad te ubede da treba da se ložiš na tu svlačionicu od pre N decenija nego na živote Sirijske dece sada, ovo je sada 2-3 sloj akrobatike ispod tvoje akrobatike.

US su već u virtuelnoj, ekonomskoj katastrofi, drže ih i Kina poprilično, Rusija manje, uspravno zato što nikom ne odgovara da naglo pokleknu, to bi bila katastrofa za sve.

Znači, ako pogledaš US baze po svetu, količinu novca koji troše na ratove, količinu razaranja iza njih, a stanovništo im je normalno, kao i svuda, samo jedan razlog postoji zašto je sve to uopšte moguće, pa još u naj "demokratiji" - vešta, informativna i policijska manipulacija stanovništa.

Svi mi ostali znamo i za Ruske pa Kineske priče, niko njih, u stvari, ne hvali, nego ti, nekako, uvek zaobiđeš glavnog igrača, pa glavne igrače (da tek znaš koliko su Britanci spretni sa BBC-jem i Muslimanskim Bratstvom) i svedeš priču na nešto što ja vidim kao 27 godina iza nas - još nam samo Staljin i Mao trebaju da ih projektujemo u sadašnjost, pa da tu ukrstimo koplja.
tadejus tadejus 10:09 13.11.2017

Re: ono (& dsz)

Milan Novković
još nam samo Staljin i Mao trebaju da ih projektujemo u sadašnjost, pa da tu ukrstimo koplja.


a brate ti spočitavaš naivnost i površnost kolaču a ti ni manje ni više nego tvrdiš kako eto samo treba da se pacifikuje vojni lobi u Americi pa će svi ljudi biti braća..
kao da ljudska vrsta ratuje od juče..
ili for that matter otkad je Amerika postala bitan faktor u svijetu..
ili for that matter otkad je čovjek prvi put skovao koplje..
wtf..
a o tezi kako Rusija spašava američku privredu od urušavanja ne vrijedi ni počinjati..
mlatisa mlatisa 21:02 13.11.2017

Re: ono (& dsz)

Google i Facebook su giganti kojima sjajno ide, a kada bi presli Rubikon, i npr poceli da pokusavaju indirektno da biraju vlade drzavama umesto njenih gradjana (tj uz pomoc manipulacije nad ogromnim uzorkom birackih tela), to bi svakako bio pocetak njihovog kraja.


Они то већ раде и то у својој држави. Ја сам неко време пратио news.google.com али тобоже случајно направљене агрегационе странице су постале очигледно pro-Hillary толико да је то прелазило границу доброг укуса. И мене више неће имати као корисника. А има ту још тога. Ако мислиш да је то наивно и невино, замисли да су путеви приватно власништво и да само једна група људи сме да се вози њима. Остали нису у затвору, али као да јесу.

Што се тиче убистава, погледај само случај Сета Рича. Није то значајно другачије него у Русији.

Черевићан Черевићан 15:36 12.11.2017

избор наш,кајање колективно

Danas digitalni moguli su u stanju ne samo da vam prodaju reklamu, nego da vam setuju i emocije.

уз жмигајућ' трептај монитора
откривамо незнања свог бунар,
примамо се к'о сом на бућкало
чему све то..... ил' утом je чар
alselone alselone 17:53 12.11.2017

Re: избор наш,кајање колективно

уз жмигајућ' трептај монитора
откривамо незнања свог бунар,
примамо се к'о сом на бућкало
чему све то..... ил' утом je чар


Vozio sam bajs letos, pa sam se setio Vas, gosn Cer.



Hvala na druzenju.
Черевићан Черевићан 22:06 12.11.2017

Re: избор наш,кајање колективно

захвалан на промоцији табле
Села нашег .........крајДунава
намерника рад сам угостити
а уз штогод грицнут' те попити,

но замис'о.. јебе пос'о... па уСелу мене јок

г alselone, ХВАЛА на транзитприсету
maksa83 maksa83 16:25 12.11.2017

mala ispravka

tako će naše emocije, naši izbori, a preko njih i naša budućnost postati roba kojom se trguje.

Sve se slažem, osim vremena, nije futur nego prezent.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:31 12.11.2017

Re: mala ispravka

Sve se slažem, osim vremena, nije futur nego prezent.

Направиће се неки регулативни механизми у будућности. Као што постоји закон о заштити података, пошто се ова ствар истутњи (10-15-20-100 година), освануће неки концепт који штити појединца.

Свет нађе своје начине. У неком трену.
maksa83 maksa83 16:44 12.11.2017

Re: mala ispravka

Направиће се неки регулативни механизми у будућности. Као што постоји закон о заштити података, пошто се ова ствар истутњи (10-15-20-100 година), освануће неки концепт који штити појединца.

Kur moj će se napraviti.

Pojedinac će se u budućnosti štititi isključivo sam, a ako ovi Trunpoovi dronovi (gugluj ko je Ajit Pai) koje je postavio na FCC sjebu net neutraility kao što su krenuli to će tek biti pijukom na nejač.

docsumann docsumann 17:01 12.11.2017

Re: mala ispravka

Pojedinac će se u budućnosti štititi isključivo sam


pajz kad sam se dvoumio da ostavim (prvi) komentar na ovom blogu navodeći onu premudru:

ne spašava se društvo, već pojedinac
alselone alselone 17:24 12.11.2017

Re: mala ispravka

Sve se slažem, osim vremena, nije futur nego prezent.

U pravu si. Prvenstveno sam mislio na neke druge emocije i izbore, ne samo prilikom kupovine proizvoda i usluga.
alselone alselone 17:26 12.11.2017

Re: mala ispravka


ne spašava se društvo, već pojedinac

Odvajaju nas od krda, kao lavovi kada love gazele. Rabija se zajednica, porodica, drustvo, postajemo skup jedinki kojima je lakse manipulisati.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:29 12.11.2017

Re: mala ispravka

Odvajaju nas od krda, kao lavovi kada love gazele. Rabija se zajednica, porodica, drustvo, postajemo skup jedinki kojima je lakse manipulisati.




pčela ne umire u košnici!
alselone alselone 17:30 12.11.2017

Re: mala ispravka

pčela ne umire u košnici!


Tako nekako. Legao bi i onaj Isusov citat o grancicama.
maksa83 maksa83 17:31 12.11.2017

Re: mala ispravka

U pravu si. Prvenstveno sam mislio na neke druge emocije i izbore, ne samo prilikom kupovine proizvoda i usluga.

To sa proizvodima i uslugama je prevaziđeno. Npr. imao si pred američke izbore ceo jedan stream fejk njuza (zapravo fejk akauntova) vezanih za black lives matter koji je služio isključivo tome da ispolariše i pokrene "belu Ameriku", posvećen onima koji se nesigurno klatare na rasističkoj ivici. Ti akauntovi ih gurnu "na pravu stranu".

Nikad nećeš pogoditi odakle su bili ti fejk akauntovi.
maksa83 maksa83 17:33 12.11.2017

Re: mala ispravka

pčela ne umire u košnici!

U košnici umire kad naiđu veliki azijski stršljenovi, osim ako nije divlja japanska pčela.

Divlja japanska pčela ima japanski pristup problemu (nikad se neću umoriti od ovog vidoja):


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:34 12.11.2017

Re: mala ispravka

pčela ne umire u košnici!

i još jedna knjiga koju sam već preporučivala, Tiranija izbora.
alselone alselone 17:48 12.11.2017

Re: mala ispravka

To sa proizvodima i uslugama je prevaziđeno. Npr. imao si pred američke izbore ceo jedan stream fejk njuza (zapravo fejk akauntova) vezanih za black lives matter koji je služio isključivo tome da ispolariše i pokrene "belu Ameriku", posvećen onima koji se nesigurno klatare na rasističkoj ivici. Ti akauntovi ih gurnu "na pravu stranu".


Ali to i dalje nije ono o cemu ja pricam. To je klasicna propaganda samo preko drustvenih mreza umesto preko novina i radija. To je propaganda koju su videli svi.

Ja pricam o ciljanoj propagandi koja je prilagodjena jednoj osobi. Svakoj osobi. Gadja ga/je u zilu glupacu.
maksa83 maksa83 18:02 12.11.2017

Re: mala ispravka

Ja pricam o ciljanoj propagandi koja je prilagodjena jednoj osobi. Svakoj osobi. Gadja ga/je u zilu glupacu.

Pa i ova propaganda gađa sve, ali pogađa samo one koje cilja "po profilu". Neki lilly ass liberal će ostati neokrnjen, a neki malo uzrujani ali ne dovoljno ljutiti Amer će reći "pa šta nam to rade...".

Ima jedna trilogija (ni-ko neće pogoditi koja!) u kojoj jedan od aktera napravi virus koji targetuje tačno određeni genetski potpis, i bace ga među ljude koji od njega svi dobiju kao neku glupu kijavičicu ili ništa, ali taj jedan konkretan - qrcem o ledinu.
alselone alselone 18:07 12.11.2017

Re: mala ispravka

gađa sve, ali pogađa samo one koje cilja

U ovome i jeste razlika. Stara propaganda je mitraljez a nova je snajper.
docsumann docsumann 18:22 12.11.2017

Re: mala ispravka

stefan.hauzer
Odvajaju nas od krda, kao lavovi kada love gazele. Rabija se zajednica, porodica, drustvo, postajemo skup jedinki kojima je lakse manipulisati.




pčela ne umire u košnici!



jeleni umiru sami
docsumann docsumann 18:24 12.11.2017

Re: mala ispravka

alselone
gađa sve, ali pogađa samo one koje cilja

U ovome i jeste razlika. Stara propaganda je mitraljez a nova je snajper.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana