Gradjanske inicijative| Nauka| Obrazovanje

Peticija protiv novousvojenih obrazovnih zakona

Vojislav Stojković RSS / 20.11.2017. u 19:29

"Mi, dolepotpisani akademici, profesori, istraživači i građani Republike Srbije, zahtevamo:

1.-Da se prihvati inicijativa Konferencije univerziteta Srbije (KONUS), Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje (NSVO) i Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) upućena resornom ministarstvu u vezi sa izmenom Zakona o visokom obrazovanju. 

2.-Da se hitno zaustavi implementacija ovog i drugih novousvojenih obrazovnih zakona i uz pomoć akademske zajednice započne rad na izmenama ovih zakona da bi se na taj način predupredile negativne posledice njihove primene.

Obrazloženje

Zakonom o visokom obrazovanju drastično je smanjeno učešće univerziteta u radu regulatornih tela odgovornih za obezbeđivanje kvaliteta visokog obrazovanja, a u korist izvršne vlasti. Ovim značajnim umanjenjem prethodno dostignutih standarda autonomije univerziteta, pravci razvoja visokog obrazovanja postaju predmet političkih dogovora umesto meritornih odluka zasnovanih na kritičkom dijalogu i promišljanju unutar zajednice univerziteta. Nedavno usvojenim Zakonom u Srbiji je bitno derogirana uloga univerziteta, njihovih nastavnika i studenata, koji u svakoj savremenoj državi predstavljaju vodeću intelektualnu snagu u definisanju pravaca društvenog razvoja. Iz ovih razloga snažno podržavamo inicijativu KONUS, SANU i NSVO za obrogaciju Zakona o visokom obrazovanju. 

Usvajanjem i drugih obrazovnih zakona (Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, Zakona o izmenama i dopunama zakona o predškolskom vaspitanju i obrazovanju, Zakona o izmenama i dopunama zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju, Zakona o izmenama i dopunama zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju, Zakona o dualnom obrazovanju) u Narodnoj skupštini Republike Srbije u toku septembra i oktobra ove godine, smanjen je uticaj struke i njenih nezavisnih tela na donošenje obrazovnih politika i praćenje njihove realizacije, ugrožena su prava učenika na kvalitetno obrazovanje i uveden je niz mera koje se mogu politički zloupotrebiti na štetu samog obrazovnog sistema i društva uopšte. 

Svi navedeni zakoni usvojeni su po hitnom postupku. Umesto suštinskog dijaloga sa stručnom javnošću, koji bi imao za cilj pronalaženje najboljih zakonskih rešenja u skladu sa strateškim dokumentima Republike Srbije, kao i domaćim i međunarodnim standardima, sprovedeni postupci javne rasprave predstavljali su formalno poštovanje pravne procedure uz minimalno uvažavanje stavova struke. 

Imajući u vidu važnost i kompleksnost obrazovnog sistema, šteta koju će usvojeni zakoni napraviti može biti neizmerna i nenadoknadiva ukoliko se ne zaustavi njihovo sprovođenje. "

Peticija se može potpisati: OVDE 

 



Komentari (46)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:37 20.11.2017

O peticiji...

... detaljnije se možete informisati i OVDE.
c_h.arlie c_h.arlie 17:15 21.11.2017

Re: O peticiji...

Vojislav Stojković
... detaljnije se možete informisati i OVDE.

Ima li o detaljima na nekom drugom mestu ?
Jer --- ja, jednostavno, ne mogu da kliknem na link koji referencira Peščanik.
Ne mogu - i gotovo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:50 21.11.2017

Re: O peticiji...

[url=http://www.upi.rs/peticija.php?page=about]
c_h.arlie c_h.arlie 17:52 21.11.2017

Re: O peticiji...

Vojislav Stojković
[url=http://www.upi.rs/peticija.php?page=about]

Tamo sam bio.
Inače, podržavam protest.
niccolo niccolo 20:16 20.11.2017

Zašto

stavljate točkove u klipove većinskoj Srbiji dok gradi društvo kakvo joj odgovara i pristaje?

Uostalom

Bili Piton Bili Piton 20:59 20.11.2017

Re: Zašto

s mog faksa se i nisu nešto pretrgli

angie01 angie01 21:17 20.11.2017

da nije malo kasno

za reagovanje akademske javnosti,....da su na vreme digli dzevu protiv laznih diploma, doktorata, opsteg uvezanog poslusnistva po potrebi na fakultetima,( jer bozemoj, reizbori, licni benefiti, penjanje na lestvici...)... ( sva ta tela pri ministarstvu i njihovi clanovi, nisu nista pametno do sada uradili), pa tako nista-zvonce.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:51 21.11.2017

Re: da nije malo kasno

Pa, znamo da su profesori rasejani - zaboravljaju kišobrane, obuvaju dve različite čarape, ne vežu pertle... a tek naučnici - zaneseni problemima svojih istraživanja samo bulje u mikroskope, teleskope, monitore računara...Međutim, kad se kritična siva masa trgne i krene....
highshalfbooze highshalfbooze 10:59 21.11.2017

Re: da nije malo kasno

Vojislav Stojković
...Međutim, kad se kritična siva masa trgne i krene....

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:57 21.11.2017

Re: Zašto

niccolo
stavljate točkove u klipove većinskoj Srbiji dok gradi društvo kakvo joj odgovara i pristaje?

Nerado, ali moram da ti oponiram glede "većinske Srbije", budući da se i ta Srbija, pored "Prve", Druge i "Treće" Srbije sve češće koristi.

U Srbiji živi 7.186.862 stanovnika (procene na početku 2017. na osnovu poslednjeg popisa).

Pravo glasa (računajući i dijasporu) na poslednjim predsedničkim izborima imalo je 6.724.172, a 6.739.801 na parlamentarnim izborima 2016.

Za aktuelnog Predsednika glasalo je 2.012.788 ili 29,93% građana sa pravom gtlasa, odnosno 28% građana Srbije.

Za aktuelnu parlamentarnu većinu, koja je formirala vladu, na izborima 2016.g. glasalo je 1.823.147 ili 27,05% građana sa pravom glasa, odnosno ili 25,36% svih stanovnika Srbije.

To znači da je manje od trećine građana Srbije za aktuelnog Predsednika, a jedva jedna četvrtina građana Srbije za aktuelnu zakonodavnu i izvršnu republičku vlast.

Dakle, pre bih rekao da je feler u izbornom sistemu, a ne u većini građana Srbije.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:10 21.11.2017

Re: da nije malo kasno

highshalfbooze



pikuc pikuc 16:33 21.11.2017

Re: Zašto

Vojislav Stojković
niccolo
stavljate točkove u klipove većinskoj Srbiji dok gradi društvo kakvo joj odgovara i pristaje?

Nerado, ali moram da ti oponiram glede "većinske Srbije", budući da se i ta Srbija, pored "Prve", Druge i "Treće" Srbije sve češće koristi.

U Srbiji živi 7.186.862 stanovnika (procene na početku 2017. na osnovu poslednjeg popisa).

Pravo glasa (računajući i dijasporu) na poslednjim predsedničkim izborima imalo je 6.724.172, a 6.739.801 na parlamentarnim izborima 2016.

Za aktuelnog Predsednika glasalo je 2.012.788 ili 29,93% građana sa pravom gtlasa, odnosno 28% građana Srbije.

Za aktuelnu parlamentarnu većinu, koja je formirala vladu, na izborima 2016.g. glasalo je 1.823.147 ili 27,05% građana sa pravom glasa, odnosno ili 25,36% svih stanovnika Srbije.

To znači da je manje od trećine građana Srbije za aktuelnog Predsednika, a jedva jedna četvrtina građana Srbije za aktuelnu zakonodavnu i izvršnu republičku vlast.

Dakle, bih rekao da je feler u izbornom sistemu, a ne u većini građana Srbije.


Ako nisu ZA jel to automatski znači i da su protiv, pošto ih ti stavljas u taj kontekst?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:45 21.11.2017

Re: Zašto

pikuc

Ako nisu ZA jel to automatski znači i da su protiv, pošto ih ti stavljas u taj kontekst?

Nije teško zaključiti da mi ne možemo tačno znati za šta bi se opredelili da su izašli na izbore, ali čim nisu izašli meni to nekako govori da nisu ni za jednog od kandidata koji su bili na listi na predsedničkim izborima. Ipak, oni koji nisu izašli na izbore su "većinska Srbija"
pikuc pikuc 18:24 21.11.2017

Re: Zašto

Vojislav Stojković
pikuc

Ako nisu ZA jel to automatski znači i da su protiv, pošto ih ti stavljas u taj kontekst?

Nije teško zaključiti da mi ne možemo tačno znati za šta bi se opredelili da su izašli na izbore, ali čim nisu izašli meni to nekako govori da nisu ni za jednog od kandidata koji su bili na listi na predsedničkim izborima. Ipak, oni koji nisu izašli na izbore su "većinska Srbija"


Opet ponavljam, ovde se ta "većinska Srbija" stavlja u kontekst da je protiv AV, ne njegovog lika već i DELA.

Da li to znači pitam ja tebe da je 70% gradjana Srbije sa pravom glasa(ta većinska Srbija kako si je nazvao) koji nisu glasali protiv fontane na Slaviji?
Ili protiv neke fabrike, ili protiv obnove muzeja ili protiv BGH2O, ili protiv šta znam čega još što se pripisuje AV diktatoru?
Imaš li stav o tome?
Je li 70% gradjana Srbije protiv dela AV?
alselone alselone 19:15 21.11.2017

Re: Zašto

s mog faksa se i nisu nešto pretrgli


Sa mog baš puno potpisnika, a ja nisam imao pojma da se dešava...


To je zato što izbegavam velika druženja po faksu. Ko nije bio na nekom od sastanaka katedre, veća, čuda, taj ne zna šta je vrhunsko smaranje. Svi doktori nauka pa pametni, jer bože moj redovni i vandredni profesori, a imaju vremena. Sunce ti jebem. Mogli bi satima divaniti.
karabasbarabas karabasbarabas 19:37 21.11.2017

Re: da nije malo kasno

angie01
za reagovanje akademske javnosti,....da su na vreme digli dzevu protiv laznih diploma, doktorata, opsteg uvezanog poslusnistva po potrebi na fakultetima,( jer bozemoj, reizbori, licni benefiti, penjanje na lestvici...)... ( sva ta tela pri ministarstvu i njihovi clanovi, nisu nista pametno do sada uradili), pa tako nista-zvonce.



I osim toga komadi mesa u porcijama su vrlo maaali.

..i hocemo jos 6 rokova da bidne hhahahahahhahahahah

I da se Ekrem nogira iz kuhinje !
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:45 21.11.2017

Re: Zašto

pikuc

Opet ponavljam, ovde se ta "većinska Srbija" stavlja u kontekst da je protiv AV, ne njegovog lika već i DELA.

Da li to znači pitam ja tebe da je 70% gradjana Srbije sa pravom glasa(ta većinska Srbija kako si je nazvao) koji nisu glasali protiv fontane na Slaviji?
Ili protiv neke fabrike, ili protiv obnove muzeja ili protiv BGH2O, ili protiv šta znam čega još što se pripisuje AV diktatoru?
Imaš li stav o tome?
Je li 70% gradjana Srbije protiv dela AV?

Pravo da ti kažem ja o liku i delu AV uopšte ne razmišljam, a kako razmišlja onih 70% građana koji nisu izašli na izbore i da li su protiv fontane na Slaviji, pojma nemam. Naravno, znam načine na koje bi se mogli saznati njihovi stavovi o AV i fontani i rado bih napravio projekat istraživanja o tome, ukoliko za to ima zainteresovanih i ukoliko bi se dogovorili oko cene.
niccolo niccolo 19:58 21.11.2017

Re: Zašto

Za aktuelnog Predsednika

Ja ne govorim samo o glasačima aktuelnog Predsednika, već o većinskoj Srbiji (po mojoj proceni oko 90% građana ove zemlje).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:42 21.11.2017

Re: Zašto

niccolo
Ja ne govorim samo o glasačima aktuelnog Predsednika, već o većinskoj Srbiji (po mojoj proceni oko 90% građana ove zemlje).

OK, ako misliš i na većinu građana (90%), onda ne mogu a da te ne pitam: Kako znaš kakvo društvo želi da gradi ta većinska Srbija i kako znaš da im odgovaraju nedavno usvojeni obrazovni zakoni?

milos_mijatovic milos_mijatovic 02:34 22.11.2017

Re: da nije malo kasno

За ово је касно - и то неколико година касно. А мене су учили да из академске јавности понајпре излазе нове идеје...
pikuc pikuc 07:04 22.11.2017

Re: Zašto

Vojislav Stojković
niccolo
Ja ne govorim samo o glasačima aktuelnog Predsednika, već o većinskoj Srbiji (po mojoj proceni oko 90% građana ove zemlje).

OK, ako misliš i na većinu građana (90%), onda ne mogu a da te ne pitam: Kako znaš kakvo društvo želi da gradi ta većinska Srbija i kako znaš da im odgovaraju nedavno usvojeni obrazovni zakoni?



Isto kako ti znaš da im ne odgovaraju?
Mora se razumeti da postoje izbori i glasanje.
Da gradjani na izborima biraju one koji će voditi zemlju.

Još nešto,
Ta stručna javnost koju ti pominjes nije dobila nikakvo poverenje niti legitimnost od gradjana da donosi zakone što znači da nema ni odgovornost za svoje delovanje.
Tu odgovornost za njih preuzimaju oni koji su birani.
U prevodu,
Stručna javnost nikome ne odgovara za ono što bi da progura u zakon.
Valjalo ne valjalo oni nikakvu odgovornost za to nemaju.
Pa čemu onda izbori?
Ajde da vlada zemljom stručna javnost bez odgovornosti?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:04 22.11.2017

Re: Zašto

pikuc
Ta stručna javnost koju ti pominjes nije dobila nikakvo poverenje niti legitimnost od gradjana da donosi zakone što znači da nema ni odgovornost za svoje delovanje.

Univerziteti i SANU ne zahtevaju da donose zakone umesto poslanika, već nude partnerstvo u njihovoj izradi, što se jasno vidi iz Incijative koju su potpisali njihovi predsednici. Oni svojim potpisom potvrđuju da na tako značajnim zakonima o obrazovanju, koji su nedavno usvojeni, njihovo mišljenje nije uzeto u obzir. Profesori i istraživači Peticijom podržavaju tu incijativu. Ne znam šta je tu sporno?

Kada govorimo o poverenju prema konkretnim ljudima koji kreiraju i odlučuju o sistemu obrazovanja u Srbiji, ja sam sklon da više verujem predsedniku SANU akademiku Kostiću i rektoru BU prof.dr. Bumbašireviću, nego predsedniku Odbora za obrazovanje muftiji Zukorliću. Isto tako verujem da većina profesora univerziteta u Srbiji daleko više poznaje problematiku visokog obrazovanja od većine poslanika u Skupštini.

Rešenje je jednostavno: Kada se donose zakoni o visokom obrazovanju, a da bi oni bili valjani, poslanici u skupštini moraju uvažavati stavove ljudi koji rade i rukovode radom na univerzitetima. To ovoga puta, kako tvrde potpisnici Incijative, nije bio slučaj i zato je pokrenuta Peticija.
narcis narcis 09:45 22.11.2017

Re: Zašto

Isto kako ti znaš da im ne odgovaraju?
Mora se razumeti da postoje izbori i glasanje.
Da gradjani na izborima biraju one koji će voditi zemlju.

Još nešto,
Ta stručna javnost koju ti pominjes nije dobila nikakvo poverenje niti legitimnost od gradjana da donosi zakone što znači da nema ni odgovornost za svoje delovanje.
Tu odgovornost za njih preuzimaju oni koji su birani.
U prevodu,
Stručna javnost nikome ne odgovara za ono što bi da progura u zakon.
Valjalo ne valjalo oni nikakvu odgovornost za to nemaju.
Pa čemu onda izbori?
Ajde da vlada zemljom stručna javnost bez odgovornosti?

ovako razmišlja tup i glup čovek
Atomski mrav Atomski mrav 11:22 22.11.2017

Re: Zašto

Ne, ovako piše čovek koji se pravi glup.
narcis narcis 11:30 22.11.2017

Re: Zašto

Atomski mrav
Ne, ovako piše čovek koji se pravi glup.

ko? nisi se odredio jasno, ja ili onaj?
Atomski mrav Atomski mrav 11:31 22.11.2017

Re: Zašto

ko? nisi se odredio jasno, ja ili onaj?

Onaj bre...
narcis narcis 12:08 22.11.2017

Re: Zašto

Atomski mrav
ko? nisi se odredio jasno, ja ili onaj?

Onaj bre...

pa dobro, nemo se ljutiš
narcis narcis 12:20 22.11.2017

poslanica tupim i glupim

pošto se takvi sve više javljaju ovde a pričaju protiv prava na izjašnjavanje javnosti i neznajući da samim pisanjem ovde i bilo gde ustvari su saučesnici u javnom izjašnjavanju.
javnost ima pravo , ne i obavezu , da se izjašnjava na svaki društveni događa, bilo politički ili socijalni ili naučni ili krivični. javnost ima pravo da osudi nekog i pre suda i bez ikakvih dokaza.
i šira i stručna javnost to pravo koristi od plemenskog društa pa naovamo kroz sve oblike političe stvarnosti i samo u autoritativnim društvima se ona suzbija i proglašava nepoželjnom.
javnost može i da se neizjasni o nečemu, i to je njeno pravo.
javnost ne mora da izlazi na izbore jer je ona vlasnik svega u državi i iznad pol. stranaka i iznad vlasti, sve institucije su uslužbi javnosti a ne javnost u njihovoj .
pikuc pikuc 13:26 22.11.2017

Re: Zašto

Vojislav Stojković
pikuc
Ta stručna javnost koju ti pominjes nije dobila nikakvo poverenje niti legitimnost od gradjana da donosi zakone što znači da nema ni odgovornost za svoje delovanje.

Univerziteti i SANU ne zahtevaju da donose zakone umesto poslanika, već nude partnerstvo u njihovoj izradi, što se jasno vidi iz Incijative koju su potpisali njihovi predsednici. Oni svojim potpisom potvrđuju da na tako značajnim zakonima o obrazovanju, koji su nedavno usvojeni, njihovo mišljenje nije uzeto u obzir. Profesori i istraživači Peticijom podržavaju tu incijativu. Ne znam šta je tu sporno?

Kada govorimo o poverenju prema konkretnim ljudima koji kreiraju i odlučuju o sistemu obrazovanja u Srbiji, ja sam sklon da više verujem predsedniku SANU akademiku Kostiću i rektoru BU prof.dr. Bumbašireviću, nego predsedniku Odbora za obrazovanje muftiji Zukorliću. Isto tako verujem da većina profesora univerziteta u Srbiji daleko više poznaje problematiku visokog obrazovanja od većine poslanika u Skupštini.

Rešenje je jednostavno: Kada se donose zakoni o visokom obrazovanju, a da bi oni bili valjani, poslanici u skupštini moraju uvažavati stavove ljudi koji rade i rukovode radom na univerzitetima. To ovoga puta, kako tvrde potpisnici Incijative, nije bio slučaj i zato je pokrenuta Peticija.


Gde to piše da vlast koju je narod izabrao dužna da uvaži mišljenje SANU ili onih koji rukovode univerzitetom?
Vlast u Srbiji je izabrana od naroda i njemu odgovara na izborima i dužna je uvažiti izborni rezultat za svoj uspeh ili neuspeh.
To je demokratija, vladavina naroda.

Pitam ja tebe, unazad 15+ godina je li obrazovanje u Srbiji bilo valjano pa je sada ovim zakonom ta valjanost narušena?

I još ovo da dodam,
SANU i celokupna stručna javnost, ili intelektualna elita, kako hoćeš je dužna da se odazove na poziv onoga koga je narod izabrao da da svoje mišljenje i stav o onome na šta su pozvani od onoga/onih koje je narod izabrao.
I to je demokratija.
Ako misliš da nije dužna, onda šta će Srbiji takva struka i takva intelektualna elita koja zmuri da goruće pitanje Srbije?

Dakle ti na koje si ti pozivas nisu tu da postavljaju pravila već da služe narodu preko onoga/onih koje je narod izabrao.
To je demokratija i vladavina naroda.
I takva vladavina jeste u interesu Srbije i njenih gradjana.

Kada je AV pozvao na unutrasnji dijalog o KiM ne sećam se da se neko od struke i intelektualne elite zatrcao da da svoje mišljenje, a traženo mu je.
Sada se to kao malo pokrenulo.

Gde je peticija koja će izvesti iz misije rupe svu tu struku i intelekt u Srbiji?
Nema je jer neće da stavlja sebi vruć krompir u grlo.

Pa evo i ovde na blogu je tako.
Sve je tema sem goruca tema KiM.
A od te goruće teme zavisi budućnost Srbije.




Atomski mrav Atomski mrav 13:32 22.11.2017

Re: Zašto

Kada je AV pozvao na unutrasnji dijalog o KiM ne sećam se da se neko od struke i intelektualne elite zatrcao da da svoje mišljenje, a traženo mu je.



pikuc pikuc 13:58 22.11.2017

Re: poslanica tupim i glupim


narcis
pošto se takvi sve više javljaju ovde a pričaju protiv prava na izjašnjavanje javnosti i neznajući da samim pisanjem ovde i bilo gde ustvari su saučesnici u javnom izjašnjavanju.
javnost ima pravo , ne i obavezu , da se izjašnjava na svaki društveni događa, bilo politički ili socijalni ili naučni ili krivični. javnost ima pravo da osudi nekog i pre suda i bez ikakvih dokaza.
i šira i stručna javnost to pravo koristi od plemenskog društa pa naovamo kroz sve oblike političe stvarnosti i samo u autoritativnim društvima se ona suzbija i proglašava nepoželjnom.
javnost može i da se neizjasni o nečemu, i to je njeno pravo.
javnost ne mora da izlazi na izbore jer je ona vlasnik svega u državi i iznad pol. stranaka i iznad vlasti, sve institucije su uslužbi javnosti a ne javnost u njihovoj .


Da se izjasni da ali ne postoji zakonsko pravo koje vlast obavezuje da isto mišljenje uvaži.
Ja o tome pišem.
Ako bi postojalo ono, onda čemu ljudi da glasaju kad grupa ljudi što recimo možda nije ni glasala sakupi se i utiče na vlast po svom uverenju i nahodjenju.
Pa to nije demokratija niti vladavina naroda.
Već vladavina pojedinaca preko glasova onih koji su glasali.
To smo već imali u Srbiji, zvalo se tajkuni.

Nego lepo, izvolte osnovati političku partiju i sa programom koji smatrate da je dobar za Srbiju u arenu i borite se za vlast.
Neka struka imenom i prezimenom podrži političku partiju u kojoj vidi ono što smatra da je dobro.
To je demokratija i to je ključno za rad same skupštine i donošenje dobrih zakona.

Dakle zakoni se moraju donositi kroz volju onih što glasaju a ne onih što ne glasaju ili nemaju dovoljnu podršku u narodu.

Civilni sektor u Srbiji jeste važan ali ne može biti iznad glasa naroda i njegove volje na izborima.
Taj civilni sektor čine ljudi sa imenom i prezimenom i imaju isto ono pravo kao i svaki gradjanin Srbije da glasa.
Ako nema za koga da glasa neka osnuje stranku i ponudi sebe.
To su pravila.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:59 22.11.2017

Re: Zašto

pikuc
Gde to piše da vlast koju je narod izabrao dužna da uvaži mišljenje SANU ili onih koji rukovode univerzitetom?

Mislim da sam ovde izgubio sve motive za bilo kakavu dalju raspravu sa tobom i takvima kao što si ti.
Eto, razgovarali smo...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:06 22.11.2017

Re: Zašto

narcis
ovako razmišlja tup i glup čovek

Atomski mrav
Ne, ovako piše čovek koji se pravi glup.

Moguće da je reč o dobro plaćenom poslu, kao u slučaju blogera ovdašnjeg Krstića.
Atomski mrav Atomski mrav 14:08 22.11.2017

Re: Zašto

Moguće da je reč o dobro plaćenom poslu, kao u slučaju blogera ovdašnjeg Krstića.


Ne verujem da su Krstić i ovaj lik u istom platnom razredu.
narcis narcis 14:11 22.11.2017

Re: poslanica tupim i glupim

pikuc



Vojislav Stojković
pikuc
Gde to piše da vlast koju je narod izabrao dužna da uvaži mišljenje SANU ili onih koji rukovode univerzitetom?

Mislim da sam ovde izgubio sve motive za bilo kakavu dalju raspravu sa tobom i takvima kao što si ti.
Eto, razgovarali smo...

nemam šta da dodam na vojislavljev odgovor.
narcis narcis 14:13 22.11.2017

Re: Zašto

Vojislav Stojković
narcis
ovako razmišlja tup i glup čovek

Atomski mrav
Ne, ovako piše čovek koji se pravi glup.

Moguće da je reč o dobro plaćenom poslu, kao u slučaju blogera ovdašnjeg Krstića.

moguće, čak štaviše i jeste jer se demagoški postavlja protiv stvarne deffinicije javnosti.
pikuc pikuc 14:39 22.11.2017

Re: Zašto

narcis
Vojislav Stojković
narcis
ovako razmišlja tup i glup čovek

Atomski mrav
Ne, ovako piše čovek koji se pravi glup.

Moguće da je reč o dobro plaćenom poslu, kao u slučaju blogera ovdašnjeg Krstića.

moguće, čak štaviše i jeste jer se demagoški postavlja protiv stvarne deffinicije javnosti.


Definicija stvaranja skoro svake "javnosti" u Srbiji po bilo kom pitanju je u duhu opozicije vlasti.
To je sa terena.
I onda se pitate gde je opozicija, vlast je kriva što ni opozicija ne postoji.
Opozicija je otišla u "javnost".
Tj. nije nužno to ni opozicija već oni koji su bili iza opozicije.

Jer "javnost" nužno ne mora da poštuje osnovno načelo demokratije, izbornu volju gradjana, ona je izuzeta iz toga po raznim osnovama.
Dovoljan je jedan stručnjak ispred javnosti i eto izuzetosti.
A tek kada stane uticajni stručnjak ili bogati.

A politička opoziciona partija to mora, da se rve sa demokratskim pravilima.
Zato je danas mnogo lakše biti "javnost" u Srbiji, "udruženje patke" recimo, nego politička partija.

Onaj koji ide protiv vlasti u Srbiji zna na kog konja treba pare da ulaze.
To je konj pasmine koja se zove "javnost"
niccolo niccolo 14:45 22.11.2017

Re: Zašto

onda ne mogu a da te ne pitam

Naravno da možeš, potreban je samo mali napor i skrol daun umesto klik na odgovori

Kako znaš kakvo društvo želi da gradi ta većinska Srbija

Neposrednim opažanjem

i kako znaš da im odgovaraju nedavno usvojeni obrazovni zakoni?

Tako zaključujem na osnovu neposrednog opažanja
pikuc pikuc 15:01 22.11.2017

Re: Zašto

niccolo
onda ne mogu a da te ne pitam

Naravno da možeš, potreban je samo mali napor i skrol daun umesto klik na odgovori

Kako znaš kakvo društvo želi da gradi ta većinska Srbija

Neposrednim opažanjem

i kako znaš da im odgovaraju nedavno usvojeni obrazovni zakoni?

Tako zaključujem na osnovu neposrednog opažanja


N ase opazanje se razlikuje jer se verovatno krećemo različitim putem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:14 22.11.2017

Re: Zašto

niccolo

Kako znaš kakvo društvo želi da gradi ta većinska Srbija

Neposrednim opažanjem

i kako znaš da im odgovaraju nedavno usvojeni obrazovni zakoni?

Tako zaključujem na osnovu neposrednog opažanja


Poznatu izreku, “Laže kao očevidac”, ovom prilikom kao argument neću da potežem, ipak ona se ponekad odnosi i na neposrednog opažaoca, odnosno POSMATRAČA.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:23 22.11.2017

Re: Zašto

Atomski mrav
Moguće da je reč o dobro plaćenom poslu, kao u slučaju blogera ovdašnjeg Krstića.

Ne verujem da su Krstić i ovaj lik u istom platnom razredu.

Sigurno je da nisu (mislim da je ovaj lik još na sendvičima), ali konkurs je i dalje otvoren.
Черевићан Черевићан 10:04 21.11.2017

stante pede

da smo, ne tako davno, bili pokretači demokratskih promena i važni akteri

у стампеду Свет је у промени
што је било о клин окачити,
нисмо оток што морима плута
ак'ош сутра мораш тренд пратити,

дал' на боље.... ил' ће мо застати
будућност младих немојмо засрати
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:09 21.11.2017

Re: stante pede

“Stalna na tom svijetu samo mijena jest” što reče Petar Preradović, ponekad kao stampedo, a ponekad kao tiha voda koja bregove roni, moglo bi da se doda.
pikuc pikuc 16:14 21.11.2017

Zdravo


Zakonom o visokom obrazovanju drastično je smanjeno učešće univerziteta u radu regulatornih tela odgovornih za obezbeđivanje kvaliteta visokog obrazovanja, a u korist izvršne vlasti.


Da li je po starom zakonu gde je bilo veće učešće univerziteta u radu toga tela postojao kvalitet visokog obrazovanja koji je sada ovim novim zakonom ugrožen i zašto je ugrozen?

Zakona o dualnom obrazovanju) u Narodnoj skupštini Republike Srbije u toku septembra i oktobra ove godine, smanjen je uticaj struke i njenih nezavisnih tela na donošenje obrazovnih politika i praćenje njihove realizacije, ugrožena su prava učenika na kvalitetno obrazovanje i uveden je niz mera koje se mogu politički zloupotrebiti na štetu samog obrazovnog sistema i društva uopšte.


Isto i za ovo, da li je srednje obrazovanje dosada bilo kvalitetno pod uticajem struke?
Čime su to deca oštećena?



Svi navedeni zakoni usvojeni su po hitnom postupku. Umesto suštinskog dijaloga sa stručnom javnošću, koji bi imao za cilj pronalaženje najboljih zakonskih rešenja


Što je nužno nešto loše ako se hitno sprovodi?
Može se tumačiti i kao ulazak u poslednji voz.
Zar ne?
Šta znači stručna javnost?
Jesu li to ljudi koji su u prosveti unazad 20-30 godina?
Ko su ti stručni ljudi koji znaju najbolje rešenje?
Evo ja bih hteo cuti imena tih ljudi.
Možda stvarno postoje ti ljudi ali gde su?




Imajući u vidu važnost i kompleksnost obrazovnog sistema, šteta koju će usvojeni zakoni napraviti može biti neizmerna i nenadoknadiva ukoliko se ne zaustavi njihovo sprovođenje.



Što li nužno tako mora biti a ne obrnuto?
Da ova šansa sa novim zakonom ukoliko se propusti može naneti neizmernu i nenaknadivu štetu obrazovnom sistemu?
Je li moguće i to?

Kako čovek da potpisuje peticiju PROTIV nečega a da pri tome ne zna za šta su ZA oni koji se bune?

Širok dijalog,
Oko čega?
Zar da glasam za neku peticiju protiv nečega konkretnog zato što neko ima konkretno "širok dijalog".

Meni je to ravno "gde je pecat".
Sto šaltera da prodjes da bi važilo isto ono što ti rečeno na prvom ali bez pečata stručne osobe na poslednjem šalteru to ne važi.
Bar ovako kako je predstavljeno ovim blogom.

Evo, ja otvaram širok dijalog o ovoj peticiji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:58 21.11.2017

Re: Zdravo

Deo odgovora možeš pronaći ovde: http://www.upi.rs/InicijativaNKS.pdf, a ako ne veruješ predsednicima SANU, KONUS i NSVO moraćeš tragati dalje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:32 24.11.2017

Ostavke u Nacionalnom savetu

"Ostavku je juče podneo predsednik Saveta Dejan Popović, a to su učinila i četvorica akademika - Vladimir Kostić, Vladica Cvetković, Đorđe Šijački i Slobodan Grubačić.

Popović je za "Politiku" rekao da su razlozi za njegov čin "sadržani u pismima koja su Naconalni savet za visoko obrazovanje, Konferencija univerziteta Srbije i Srpska akademija nauka i umetnosti slali Mladenu Šarčeviću, ministru prosvete, nauke i tehnološkog razvoja", kojima su pokušali da iniciraju promene nedavno usvojenog zakona.

Taj akt, po njihovom mišljenju, umnogome je problematičan, posebno zato što umanjuje autonomiju univerziteta i akademskih sloboda, što je vidljivo, između ostalog, i u predviđenom načinu formiranja nacionalnog saveta za visoko obrazovanje i drugih tela, u kojima je povećano prisustvo predstavnika izvršne vlasti nauštrb prisustva predstavnika univerziteta.

Nacionalni savet za visoko obrazovanje sada ima 15 članova i može da nastavi da funkcioniše, budući da još postoji kvorum za rad.

Njegovo postojanje ogarničeno je najviše na šest meseci od dana stupanja na snagu Zakona o visokom obrazovanju (7. oktobar 2017), pa bi do 7. aprila 2018. trebalo da se formira novi sastav tog tela. Taj proces dešavaće se upravo prema odredbama novog zakona koji i jeste sporan za akademsku zajednicu.

Umesto Skupštine Srbije nove članove će imenovati Vlada Srbije nakon što institucije predlože svoje predstavnike: Ministartsvo prosvete sedam, KONUS šest, Konferencija akademija i visokih škola dva i Privredna komora dva.

Po pretodnom zakonskom rešenju Vlada je imala sedam predstavnika, Konferencija akademija strukovnih studija dva i KONUS 12, dok Privredna komora nije predlagala članove." izvor

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana