Društvo| Muzika| Politika

Ko je prvi doneo drogu u Jugoslaviju?

Spiridon RSS / 18.12.2017. u 15:35

Pricam danas (po ko zna koji put) sa kolegom argentincem o muzici. Jako potkovan i veliki fan Frenka Zape, Edvardo pokrece uvek nove teme i cesto tako dolazimo do fenomenalnih zakljucaka koji se zavrsavaju sa "give me five". Zeleo sam ovoga puta da mu skrenem paznju koliko se u ondasnjoj Jugi dobro sviralo pa sam mu kao ekstremni primer pustio kraljevacni bend "Bezimeni" koji je 1971 godine snimio Mastarenje sa Zoranom Milojcevicem, Kepom iz Smaka i Lazom Ristovskim. Sve je to bilo pod firmom "a zamisli tek sta se sviralo po Beogradu, Zagrebu, Skoplju ..."

Tu Edvardo iskusno pocinje da filozofira na temu kako R&R uvek nadje put, bolje od bilo kakve ideologije. On je mislio da je kod nas bila ta "celicna zavesa" tako da se cudi kako je svirka Bezimenih iz Kraljeva kvalitetna za to vreme i jedam gradic iz Srbiji. Kaze moj drugar ... izvini Jovane ali Marks, Lenjin, Cegevara, Malkom X ... sve je to sranje. R&R je prava stvar. Najbrze se siri, lako konzumira i jako je zarazan. Jedini pad mu je veza sa drogom, dodajem ja. Jeste, to je jedina politicka komponenta u celoj prici zvanoj R&D. Droga.

Ko je prvi doneo drogu u bivsu Jugu. Da li su prvi konzumenti bili deca privilegovanih politicara i generala koja su mogla da putuju i "vide svet" pa i da donesu ponesto odatle?

Prosle godine na skijanju u francuskim alpima, stojim sa drugarom koji se zabavljao sa Mirom Mijatovic. Nije hteo mnogo da prica o tome. Kaze ... pusti to u picku materinu. Tuzna prica. 

 

 

 

 

 



Komentari (439)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:55 18.12.2017

Pa, Udba

Ne bi mogla deca elite da kinu da ih ovi nisu pustili. A gudra je puštena zato što su se Deca YU Kolodvora Zoo previše osamostalila, a kao pametna, učena, obilazila svetove... pretila su da svrgnu SRB pandurski režim. Zato su svesno, planski i ciljano nagudrirana. Umesto eksplozije njihove briljantnosti, dogodio se jedan Stambolićev SM. Bog da im duše prosti...
Spiridon Spiridon 16:01 18.12.2017

Re: Pa, Udba

A gudra je puštena


mene vise zanima prica o heroinu
jinks jinks 16:03 18.12.2017

Re: Pa, Udba

mene vise zanima prica o heroinu

Sudeći prema seriji koja se nedeljom uveče pušta na Javnom servisu, opijum su u Jugoslaviju (odnosno u tadašnju KSHS) doneli Tatko i Kaluđer :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:06 18.12.2017

Re: Pa, Udba

Ja sam tu uvek bio straight edge, vutra dobro, ali to ionako ne računam u gudru.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:23 18.12.2017

Re: Pa, Udba

jinks

Sudeći prema seriji koja se nedeljom uveče pušta na Javnom servisu, opijum su u Jugoslaviju (odnosno u tadašnju KSHS) doneli Tatko i Kaluđer :)


Pisao je Steven Erlanger svojevremeno u NYTimes-u o putevima heroina preko Balkana, da je godišnji income do 1999. bio za balkanske Kaluđere i Tatkoe oko 3 G dolaresa, dok nije cijasnajkacija uletela pa su podelili na lapo-lapo (lapo Kaluđerima, lapo Snajki).
jinks jinks 16:28 18.12.2017

Re: Pa, Udba

Pisao je Steven Erlanger svojevremeno u NYTimes-u o putevima heroina preko Balkana, da je godišnji income do 1999. bio za balkanske Kaluđere i Tatkoe oko 3 G dolaresa, dok nije cijasnajkacija uletela pa su podelili na lapo-lapo (lapo Kaluđerima, lapo Snajki).

Koliko dokumentarnih i igranih filmova (dobro, mnogi bi rekli delom i neozbiljnih) govori da su jedan od bitnih izvora finansiranja Ejic i 6IM, između ostalih, i pogače i beli prah koji nisu od pšeničnog brašna.

A po nekima malo više sklonim teorijama zav. ni mnogim širom sveta poznatim kraljevskim kućama tako nešto nije preterano strano (mada ovo stvarno ume da zazvuči prilično neverovatno).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:59 18.12.2017

Re: Pa, Udba

da su jedan od bitnih izvora finansiranja


yep, ali trebalo je i pokositi mladu jugoslovensku inteligenciju, ovi su verovatno bili prva ruka, druga ruka do cušprija zna se, nažalost, ko je bio...

ecce-florian ecce-florian 18:00 18.12.2017

Re: Pa, Udba

@spira
mene vise zanima prica o heroinu

ajd kao i u svakom ozbiljnom radu prvo istorijski pristup horsu na teritoriji fryu
Magistar Alija Lakišić u svom poznatom delu BOSANSKI KUHAR - SVJETLOST - 1984 - 509 STRANA. na str. 443. u poglavlju Pića ,napici i uživala navodi:

AFION

Afion (opijum, afium, afijun) su u Bosni nekada uzivale starije osobe, dakle kao stimulans, dok mladez nije poznavala to "uzivalo". Hamdija Kresevljakovic navodi veci broj starijih osoba u Tesnju koje uzivaju opijum (18). Narodna pjesma kaze kako se pije "vino i afijun".

on to ( veza srdjanov komentar ) razlikuje striktno od "Pušenje na nargilu"

da sad preskočimo veekove pa da pričamo o sedamdesetim u fryu i o igli umesto uživanja u afijunu za koji se (mada nije naveden modus) da pretpostaviti da je tradicionalna pušionica koja se i danas zadržala ( idu priče da je Myanmar zakon)

ns

Do '75 u ns je bilo 2,5 dilera i manje od 10 korisnika horsa ( danas je koliko znam živ jedan). Svi bili uredno zavedeni od sup-a. Socijalno poreklo različito ( deca bogatih roditelja uglavnom - treneri, lekari, advokati i poneki padobranac). Hors bio ubitačno skup ( individualno donošen iz Turske i UK da ne verujes :))

bilo ga u bg i u nišu( u srbiji) a i šire po fryu


Ajd sad ono što tebe najverovatnije interesuje hors i fryu rock .
da se zadržim na ns i doprinosu rokera iz bivših republika

Lab i Sol i njihovi nastupaju prvi put u ns '77 kao predgrupa Mlinarca, odakle idu na Omladinu u su i na Hajdučku česmu u augustu gde se ukrštaju drugi oblici trošenja afiona iz novije hedonističke kulture aktera iz bh.

Završetak godine je trijumfalan ,BOOM77 u ns , svi korisnici od Vardara pa do Triglava su se valjda okupili. Fanovi Leb&Sol su dolazili na ove koncerte tako opremljeni tradicionalnim uzorima da je bilo pravo zadovoljstvo upoznati ih, južnjaci za Smakom nisu zaostajali sa svojom utehom a ni braća koja su došla da čuju Buldozere nisu se tako lako predavali

bg od '78 pa nadalje prepuštam lokalcima

Kao foršpil, iz via Talas koji si okačio jedini živ je Miško ( baš smo to elaborirali letos na jednom koncertu),mislim da je zbog surfa.

*
Nesmotreno olako dat odgovor na tvoje pitanje bi bio Gile koji je bio exponiran. Ovo bi istina lako mogao da nakačim na lečenje zavisnosti na istoku gde to dosta uspesno rade u nekim budistickim "ustanovama", i gde na moje pitanje ok , ali kad ga "izlečite" kako sprečavate recidiv monah mi sa čudjenjem odgovora otprilike: pa nikako, njega prihvata sangha ( sangha je zajednica, jedan od tri osnova: Buddha, Dhamma, and Sangha)Nisam baš siguran da je Giletova uloga u svemu tome bila presudna jer to ne uzima obzir okruženje u to vreme.

Uz sve to i postupci koji su se vodili protiv njega su pre svega posledica nedovoljnih sredstava zbog kojih trpi organizacija ( uporedi deo biografije K Richardsa o prvoj turneji stonsa u USA '64. gde ih prati advokat koji se ratosiljava (snabdeva) drozama sve u zavisnosti od pravne regulative države u kojoj su a da je to 15-tak godina ranije)

Izmeniće se tek početkom novog milenijuma kad u Zg G za posedovanje horsa plaća 250 jura u prekršajnom postupku i biva pušten.


ps
slažem se sa tvoga prijatelja , cit

"Jeste, to je jedina politicka komponenta u celoj prici zvanoj R&D. Droga."

ali to je poćelo u fryu još s đezom, a đez u fryu, to je politika...



bekrija si




not2old2rock not2old2rock 18:58 18.12.2017

Re: Pa, Udba

jinks
mene vise zanima prica o heroinu

Sudeći prema seriji koja se nedeljom uveče pušta na Javnom servisu, opijum su u Jugoslaviju (odnosno u tadašnju KSHS) doneli Tatko i Kaluđer :)




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:32 18.12.2017

Re: Pa, Udba

Do '75 u ns je bilo 2,5 dilera i manje od 10 korisnika horsa ( danas je koliko znam živ jedan). Svi bili uredno zavedeni od sup-a. Socijalno poreklo različito ( deca bogatih roditelja uglavnom - treneri, lekari, advokati i poneki padobranac).


mi živimo u stanu jednog od 10-oro. u spavaćoj sobi su se, u svoje vreme vaćarili Bojan i Megi... moj sin izbegava da spava u njoj, kaže da uvek sanja loše snove kada je tamo... ko zna, možda se, kao kod Clive Barkera, duše otišlih sastaju tu noću pa smetaju normalnim spavačima? socijalno: NS ilegala ekipa, Toza Marković, Olja Petrov, jataci, i ceo taj zonfa...

Spiridon Spiridon 20:00 18.12.2017

Re: Pa, Udba

ecce-florian
@spira
mene vise zanima prica o heroinu

ajd kao i u svakom ozbiljnom radu prvo istorijski pristup horsu na teritoriji fryu
Magistar Alija Lakišić u svom poznatom delu BOSANSKI KUHAR - SVJETLOST - 1984 - 509 STRANA. na str. 443. u poglavlju Pića ,napici i uživala navodi:

AFION

Afion (opijum, afium, afijun) su u Bosni nekada uzivale starije osobe, dakle kao stimulans, dok mladez nije poznavala to "uzivalo". Hamdija Kresevljakovic navodi veci broj starijih osoba u Tesnju koje uzivaju opijum (18). Narodna pjesma kaze kako se pije "vino i afijun".

on to ( veza srdjanov komentar ) razlikuje striktno od "Pušenje na nargilu"

da sad preskočimo veekove pa da pričamo o sedamdesetim u fryu i o igli umesto uživanja u afijunu za koji se (mada nije naveden modus) da pretpostaviti da je tradicionalna pušionica koja se i danas zadržala ( idu priče da je Myanmar zakon)

ns

Do '75 u ns je bilo 2,5 dilera i manje od 10 korisnika horsa ( danas je koliko znam živ jedan). Svi bili uredno zavedeni od sup-a. Socijalno poreklo različito ( deca bogatih roditelja uglavnom - treneri, lekari, advokati i poneki padobranac). Hors bio ubitačno skup ( individualno donošen iz Turske i UK da ne verujes :))

bilo ga u bg i u nišu( u srbiji) a i šire po fryu


Ajd sad ono što tebe najverovatnije interesuje hors i fryu rock .
da se zadržim na ns i doprinosu rokera iz bivših republika

Lab i Sol i njihovi nastupaju prvi put u ns '77 kao predgrupa Mlinarca, odakle idu na Omladinu u su i na Hajdučku česmu u augustu gde se ukrštaju drugi oblici trošenja afiona iz novije hedonističke kulture aktera iz bh.

Završetak godine je trijumfalan ,BOOM77 u ns , svi korisnici od Vardara pa do Triglava su se valjda okupili. Fanovi Leb&Sol su dolazili na ove koncerte tako opremljeni tradicionalnim uzorima da je bilo pravo zadovoljstvo upoznati ih, južnjaci za Smakom nisu zaostajali sa svojom utehom a ni braća koja su došla da čuju Buldozere nisu se tako lako predavali

bg od '78 pa nadalje prepuštam lokalcima

Kao foršpil, iz via Talas koji si okačio jedini živ je Miško ( baš smo to elaborirali letos na jednom koncertu),mislim da je zbog surfa.

*
Nesmotreno olako dat odgovor na tvoje pitanje bi bio Gile koji je bio exponiran. Ovo bi istina lako mogao da nakačim na lečenje zavisnosti na istoku gde to dosta uspesno rade u nekim budistickim "ustanovama", i gde na moje pitanje ok , ali kad ga "izlečite" kako sprečavate recidiv monah mi sa čudjenjem odgovora otprilike: pa nikako, njega prihvata sangha ( sangha je zajednica, jedan od tri osnova: Buddha, Dhamma, and Sangha)Nisam baš siguran da je Giletova uloga u svemu tome bila presudna jer to ne uzima obzir okruženje u to vreme.

Uz sve to i postupci koji su se vodili protiv njega su pre svega posledica nedovoljnih sredstava zbog kojih trpi organizacija ( uporedi deo biografije K Richardsa o prvoj turneji stonsa u USA '64. gde ih prati advokat koji se ratosiljava (snabdeva) drozama sve u zavisnosti od pravne regulative države u kojoj su a da je to 15-tak godina ranije)

Izmeniće se tek početkom novog milenijuma kad u Zg G za posedovanje horsa plaća 250 jura u prekršajnom postupku i biva pušten.


ps
slažem se sa tvoga prijatelja , cit

"Jeste, to je jedina politicka komponenta u celoj prici zvanoj R&D. Droga."

ali to je poćelo u fryu još s đezom, a đez u fryu, to je politika...



bekrija si






Hvala Flo, zboris poucno!
Spiridon Spiridon 20:01 18.12.2017

Re: Pa, Udba

mi živimo u stanu jednog od 10-oro. u spavaćoj sobi su se, u svoje vreme vaćarili Bojan i Megi... moj sin izbegava da spava u njoj, kaže da uvek sanja loše snove kada je tamo... ko zna, možda se, kao kod Clive Barkera, duše otišlih sastaju tu noću pa smetaju normalnim spavačima?


U jbt kakva prica

Daj jos!
ecce-florian ecce-florian 13:52 19.12.2017

Re: Pa, Udba

@srđan
mhm, samo to je dobrih petnaestak godina kasnije.Tad se ekipa skupljala oko Garude .'70.je u Pipingu na Tribini.

Ne sećam se više tačno ( jer me to nikad nije preterano interesovalo) ali mislim da su njih dvoje bili u šemi za EBU koncert na SPENS-u ( jedan od najboljih koncerata EKV ever) . To je jesen '89 bili čisti, podobijali svi po koju kilu, ko lutke jbt. A koncert na istom stepeništu na kom su godinu dana pre tog jogurt revolucionari ( mleko je zdravo) skinuli autonomaše.Za Vidovdan te '89.godine Sloba bio na Gazimestanu ( vrhunac moći i slave).Posle koncerta ujutro su njih dvoje odmah otisli za bg a Milan ostao da se nedje sa Subom . Suba je već bio dobio onu stipendiju i spremao se za Brazil sledeće godine. Sedeli u Krugu u Laze Telečkog, bilo super vreme, toplo, lepo.



Digresija - pre nesto vremena procitao sam jednu muzicku kritiku gde se "Samo par..." razmatra sa filozofskom distancom tipa svi mi uvek imamo samo par godina... Te '89. to je bilo jaaaaako opipljivo,zapravo smo imali (ispostaviće se) samo godinu dana. Belo voli ratove a oni tek što nisu, i tada ga je već bilo svugde i prilično dostupnog. To je ono što

@beba

spominje oko šita . Tad je valjda i nastalo Dok je bilo Tita... Cvetići, putnici za Katmandu i Gou nisu baš bili nešto napaljeni da ratuju za domovine, otadžbine i nacije. Ono što me je oduvek čudilo da vojske nisu delile isti onim koji su u borbu hteli jer šit se i delio, jelte, ubicama pred polazak u boj. Kažu ljudi da je to i danas praksa u zemljama duž te čuvene trase Magic bus-a sedamdesetih ( to bi ti Srdjo mogao pre da znaš).Zašto su se naša ratna rukovodstva okrenula drugim derivatima zamne je ostala tajna

Kako bilo da bilo činjenica je ljubitelji escajga oće da bace kašiku

Zato, svi vojnici da se skinu i na dasku

ps. bebo , neki kajteri iz nekih razloga najvise vole da idu na trku u Dakhlu u Zapadnoj sahari (1200 km južno od Marakeša , jeftiniji letovi su sa Kanara)
JJ Beba JJ Beba 13:54 19.12.2017

Re: Pa, Udba


ps. bebo , neki kajteri iz nekih razloga najvise vole da idu na trku u Dakhlu u Zapadnoj sahari (1200 km južno od Marakeša , jeftiniji letovi su sa Kanara)


i tata bi sine


ps
Miško plavi preteko
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:22 19.12.2017

Re: Pa, Udba

Odstraga - нема рата без Јасер Арафата, нема шита без Јосип Броза Тита - tiš ubija osećajnost u potpunosti, zato, kada se napucaš možeš da uradiš bilo šta, pokolješ celo križarsko selo, a kada se preneš iz stounda i dauna, jednostavno nemaš grižu savesti jer nemaš sećanje na emocije. Full memento.


A, naš uja Rajko je bio tu negde '50. Prvi put u Londonu i Amsti je bio pre ovog Ajaksa i Juvea, kao apsolutni fanatik Stonsa i - ploča. Imao je neverovatnu kolekciju zike, pa su se okupljali kod njega/nas na gajbi narednih 20 godina.
ecce-florian ecce-florian 13:00 22.12.2017

Re: Pa, Udba

tiš ubija osećajnost u potpunosti, zato, kada se napucaš možeš da uradiš bilo šta, pokolješ celo križarsko selo, a kada se preneš iz stounda i dauna, jednostavno nemaš grižu savesti jer nemaš sećanje na emocije. Full memento.

Uf al si ga otvorio
Pazi, znam dosta onih koji se s tobom ne bi složilie.Ajd da probam da ti dam njihov stav

Griža savesti ( ajd prvo sekularno) počiva na delovanju suprotno moralnom stavu koji počiva na razlikovanju dobra od zla( da odbaciomo sad pravne aspekte)

Ajmo na religijski kao osnov ito judeo-hriščanski kao najbliži ( da se ne upetljavamo u istočnjačka originerna tumačenja već samo ono što je ubačeno u biblijsku kompilaciju): dobro i zlo počiva na otkriću "the tree of knowldge of good and evil".

“You are free to eat from any tree in the garden, but you must not eat from the tree of knowledge of good and evil, for when you eat of it you will certainly die” (Genesis 2: 16-17).

Iz ovog bi neki laici zakljucili da nam dobri Bog nije ni namenio znanje o diferentii specifica u ovom pogledu

Ali Eva provalila da to bas nije tako već:"Your eyes will be opened, and you will be like God, knowing good and evil."

E to je sad vec "nesto" dase prihvatis unosenja delova nareceno npr drveta

Ima onih koji se kunu da to nikako nije mogla biti jabuka ( jer bi se onda zvala rajcica zar ne) i pozivaju još starije izvore



Al da se vratimo na bibliju, ima jos stvari koje ukazuju bas da se ovo drvo ili bolje rečeno rastinje koristilo i u obredima. Tako

"Cannabis is named multiple times in the original Hebrew text, most famously as an ingredient in the holy anointing oil that God instructs Moses to make (Exodus 30:23). Greek translations of the Bible from the third century BCE mistranslate the Hebrew kaneh bosm as calamus (or aromatic cane), a different plant that holds none of the historical and spiritual significance of cannabis."

evo i originalnog teksta

Exodus 30:23New International Version (NIV)

23 “Take the following fine spices: 500 shekels[a] of liquid myrrh, half as much (that is, 250 shekels) of fragrant cinnamon, 250 shekels[b] of fragrant calamus,
Footnotes:

Exodus 30:23 That is, about 5.8 kilograms
Exodus 30:23 about 2.9 kilograms

da sad ne davim i sa drugim lokalnim religijama slično je

Tako da ovaj tvoj stav od gore moze biti dosta upitan
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:10 18.12.2017

Evo

još uvijek čitam tu knjigu (nije Three Body Problem :) ) i do sada jedini slučaj koji se spominje jeste Ipe Ivandić, bubnjar Bijelog dugmeta koji je dosta kasnije, nakon što je odležao zatvorsku kaznu u Foči zbog nabavke i uživanja droge i ponovo se uspješno vratio u Dugme, izvršio samoubistvo. Spominje se nekoliko ljudi sa tadašnje sarajevske muzičke scene koji su uživali i nabavljali drogu ali nisu u pitanju neki ostvareniji muzičari. Sjećam se da je Bregović recimo u emisiji NU2 pričao kako je jednom prilikom u škripcu i cajtnotu da završi ploču, uživao kokain - koji mu je pomogao da ostane budan nekoliko noći i uspije da napiše sve tekstove. Zna se i za članove EKV-a (tome se nije posvetila pažnja u knjizi) ali sigurno da je bilo dosta slučajeva. Priznajem nisam se bavio tom temom (ali sigurno je i da mnogi "giganti" ex-yu scene nisu uopšte uživali droge - pogotovo vrsni muzičari - Korni grupa, Time, Yu grupa, Smak, Leb i Sol itd). Davno, davno, davno, sjećam se bila je neka priča i o Lazi Ristovskom u tom smislu ali ne smijem ništa da pričam da ne griješim dušu jer zaista ništa ne znam o tome.

Naravno, najbolje i najuspješnije grupe jesu potekle iz velikih centara ali eto jedna o najboljih i najuticajnih grupa (na izvrsne autore i muzičare srednje generacije) svih vremena su iz tako-reći provincije. Mnogi su ih napadali da su sirovi i prosti ali pisalo se o tom paradoksu: kako je moguće da ti navodno "sirovi", "prosti" provincijalci stvaraju i sviraju najpametniju, najpromišljeniju i najkvalitetniju muziku kojoj ne mogu ni u snovima da se približe svi oni "načitani", "obrazovani", sa rafiniranom ukusom i stilom odjevanja iz velikih centara?
Spiridon Spiridon 20:09 18.12.2017

Re: Evo

bojan ljubomir jugovic


Naravno, najbolje i najuspješnije grupe jesu potekle iz velikih centara ali eto jedna o najboljih i najuticajnih grupa (na izvrsne autore i muzičare srednje generacije) svih vremena su iz tako-reći provincije. Mnogi su ih napadali da su sirovi i prosti ali pisalo se o tom paradoksu: kako je moguće da ti navodno "sirovi", "prosti" provincijalci stvaraju i sviraju najpametniju, najpromišljeniju i najkvalitetniju muziku kojoj ne mogu ni u snovima da se približe svi oni "načitani", "obrazovani", sa rafiniranom ukusom i stilom odjevanja iz velikih centara?

I sto sam stariji, sve vise to kapiram
maksa83 maksa83 16:15 18.12.2017

krivo je more

U Beogradu mahom deca diplomata.

Centar i izvorište teških droga je u ex-YU bio Split, mislim da je on imao najviše registrovanih narkomana, pošto je, je l' te, luka, tj. bio čvor u trgovini.

Jer njegov noćni život
fantastićan je



Ono čega se još sećam je da je svako stabilizovanje dinara dovodilo do porasta narkomanije.
angie01 angie01 18:31 18.12.2017

Re: krivo je more

Jer njegov noćni život
fantastićan je


i Zeljko Brodaric iz tog vremena, isto...


Spiridon Spiridon 20:11 18.12.2017

Re: krivo je more

maksa83
U Beogradu mahom deca diplomata.

Centar i izvorište teških droga je u ex-YU bio Split, mislim da je on imao najviše registrovanih narkomana, pošto je, je l' te, luka, tj. bio čvor u trgovini.

Jer njegov noćni život
fantastićan je



Ovo sam danas bukvalno isto rekao ovoj mojoj ekipi iz ex-yu


stefan.hauzer stefan.hauzer 16:27 18.12.2017

*

Ja sam oduvek mislio da je najveći pad rokenrola, onda kada uspeš? Valjda je onaj ultimativni hit, soy un perdedor, otprilike i rokenrol paradoks. Rokenrol je način života, ali kvalitet načina života zavisi od love i popularnosti i kvalitetnih droza.. kad već želiš da živiš rokenrol ili ćeš ga živeti kao Džeger ili ćeš se nadati da postoji brdo ljudi kao mi, koji će se izložiti na ispod hiljadu klikova stvar, ali onda u međuvremenu ona i prestane da bude stvar od samo hiljadu klikova, otprilike to je ona paradigma shift; ova stvar se bre može koristiti za sve živo, ustalom ona se i koristi za sve živo. I tako, muzika otpadnika postane popularna i sama sebe krene da negira, ali jebote, što je ovo dobra stvar.





I'm a driver I'm a winner things are gonna change I can feel it

maksa83 maksa83 16:31 18.12.2017

Re: *

I'm a driver I'm a winner things are gonna change I can feel it

Meni je tu najupečatljiviji stih ono sa termitom koji se zagrcne na iver. Uvek zamislim malog termita koji je sav srećan krenuo da zguta iver k'o pljeskavicu kod Lokija, i onda krene da se davi na njega, i žao ti ga, želiš da mu pomogneš, ne-ka-ko...
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:38 18.12.2017

Re: *

najupečatljiviji stih


cela stvar, bukvalno! Nekako mi drago, što je ova pesma pomogla Becku da radi šta god želi u životu, čak i onu sajentologiju. Nije da on nije mogao i bez te stvarke da radi šta god želi u životu, ali hajde da postavimo da je to zaista tako bilo. I ova stvar, i onaj album Sea Changes i opet ova stvar i onaj deo odelay, odelay, odelaay, odelaaay...




c_h.arlie c_h.arlie 16:49 18.12.2017

Re: *

stefan.hauzer
Ja sam oduvek mislio da je najveći pad rokenrola, onda kada uspeš? Valjda je onaj ultimativni hit, soy un perdedor, otprilike i rokenrol paradoks. Rokenrol je način života, ali kvalitet načina života zavisi od love i popularnosti i kvalitetnih droza.. kad već želiš da živiš rokenrol ili ćeš ga živeti kao Džeger ili ćeš se nadati da postoji brdo ljudi kao mi, koji će se izložiti na ispod hiljadu klikova stvar, ali onda u međuvremenu ona i prestane da bude stvar od samo hiljadu klikova, otprilike to je ona paradigma shift; ova stvar se bre može koristiti za sve živo, ustalom ona se i koristi za sve živo. I tako, muzika otpadnika postane popularna i sama sebe krene da negira, ali jebote, što je ovo dobra stvar.





I'm a driver I'm a winner things are gonna change I can feel it


Droga je smrt !
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:54 18.12.2017

Re: *

Droga je smrt !


Bavite se sportom!

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:55 18.12.2017

Re: *

mogao sam i onu sliku Babić vs Čeda, ali kakvo je ovo mesto ispalo bi i da zagovaram LDP.
maksa83 maksa83 16:56 18.12.2017

Re: *

Droga je smrt !


stefan.hauzer stefan.hauzer 16:58 18.12.2017

Re: *

maksa83
Droga je smrt !




Prvo što sam pomislio:

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:29 18.12.2017

Re: *

Droga je smrt !


+ danas je rođendan Kitu Ričardsu:

We need to start worrying about what kind of world we are going to leave Keith Richards. He celebrates his 74th Birthday today!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:56 18.12.2017

Re: *

stefan.hauzer
maksa83
Droga je smrt !




Prvo što sam pomislio: Husker Du.



ja sam furao zonfa kao Greg dok sam bio u vojsci u NS, pre dvajes' i kusur godina...



4krofnica 4krofnica 18:02 18.12.2017

Re: *

stefan.hauzer
Droga je smrt !


+ danas je rođendan Kitu Ričardsu:

We need to start worrying about what kind of world we are going to leave Keith Richards. He celebrates his 74th Birthday today!


i dobro se zna ko je doneo drogu u Kanadu, Kit Ričards! :)
to je priča kad su ga uhapsili fini kanadjani za posedovanje i distribuciju (jer je imao mnogo droge kod sebe. kako on kaže: bilo je previše za jednog čoveka ali nedovoljno za jedan omanji grad:). On je nabavio neko klimavo opravdanje da se leči neuroelektričnom akupunkturom ali mu je pretila kazna od sedam godina za optužbu prodavanja droge, i uz nekakvo kilavo ubeđivanje da je kupio drogu u Kanadi i svedočenje jedne slepe žene kako je uvek pažljiv prema njoj: to je jedini čovek koji se izvukao sa sudskom kaznom sviranja besplatnog koncerta u Torontu . :)))


ecce-florian ecce-florian 18:08 18.12.2017

Re: *

4krofnica
i svedočenje jedne slepe žene kako je uvek pažljiv prema njoj: to je jedini čovek koji se izvukao sa sudskom kaznom sviranja besplatnog koncerta u Torontu . :)))

pa to ti gore kažem Spiri, dobar advokat je čudo

mija12 mija12 18:17 18.12.2017

Re: *

Droga je smrt !


nsarski nsarski 18:23 18.12.2017

Re: *

stefan.hauzer
Droga je smrt !


Bavite se sportom!


Pa onda možeš kao Arnold dole da odvajaš cice.



Inače, prvi je drogu u Bg. doneo Pera Nos. Pričali mi.
docsumann docsumann 18:35 18.12.2017

Re: *

Droga je smrt !


i treba je dati huliganima

tako bar Filip M. kaže


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:37 18.12.2017

Re: *

i treba je dati huliganima



DMT im dati u šake da probude ono "nervozno biće" (kao tvoji drugari) i da se trajno smire
angie01 angie01 18:49 18.12.2017

Re: *

Kit Ričards


on i njegovi kamaradi iz benda su sasuli u sebe bogtepia sta i koliko, a eno ga/ih, doduse zguzvanog ko Politika od pre dvais godina, al zivahnog,...mene zanima, koliko su puta menjali krv i slicne munje, nedostupne obicnim smrtnicima.
Spiridon Spiridon 21:02 18.12.2017

Re: *

+ danas je rođendan Kitu Ričardsu:


ja kita unapred oplakujem ... svet posle njega nece biti isti
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:04 18.12.2017

Re: *

maksa83
Droga je smrt !




ako smo vec kod tog albuma, jes da nije viski hors ali ova stvar vise ide uz temu bloga


maksa83 maksa83 21:15 18.12.2017

Re: *

We need to start worrying about what kind of world we are going to leave Keith Richards. He celebrates his 74th Birthday today!

Vidi bre čiču kakav je lud...



nask nask 00:17 19.12.2017

Re: *

on i njegovi kamaradi iz benda su sasuli u sebe bogtepia sta i koliko



Pa Kit se nikako ne bi složio sa tom konstatacijom. U Life piše sve lepo, kokain samo na lekarski recept i dop najboljeg kvaliteta.

BTW I poslednjih tries godina je suv, bez alkohol i duvan.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:40 19.12.2017

Re: *

[b]
ako smo vec kod tog albuma, jes da nije viski hors ali ova stvar vise ide uz temu bloga


meni danima na listi idu skoro svi SST Records bendovi, a počinje sa ovim:





maksa83 maksa83 00:58 19.12.2017

Re: *

BTW I poslednjih tries godina je suv, bez alkohol i duvan.

A-a-a... pogledaj ona dva klipa što sam okačio. Oni su od pre 2 godine, i purnja tu Kit sve u 64.
nask nask 01:16 19.12.2017

Re: *

U nekim delovima Montenegrije je bez=osim. Suv-(alkohol+duvan).

Inače bi Life preporučio, bez obzira da li je neko Rolingstouns fan ili ne.
c_h.arlie c_h.arlie 07:43 19.12.2017

Re: *

stefan.hauzer
mogao sam i onu sliku Babić vs Čeda, ali kakvo je ovo mesto ispalo bi i da zagovaram LDP.

Ne znam.
Meni je svaka "simpatična" priča o drogi odvratna.
Za mene tu nema ništa simpatično, zanimljivo, šaljivo ... odnosno, ničega što bi se u bilo kakvom kontekstu trebalo naglašavati, a oni koji se 'razumeju' u materiju biti proglašavani 'in'.

Spiridon Spiridon 09:23 19.12.2017

Re: *

ali jebote, što je ovo dobra stvar.


ja ovozavam ovu ... ima taj ultimativni fender rhodes zvuk


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:59 19.12.2017

Re: *

c_h.arlie

Meni je svaka "simpatična" priča o drogi odvratna.
Za mene tu nema ništa simpatično, zanimljivo, šaljivo ... odnosno, ničega što bi se u bilo kakvom kontekstu trebalo naglašavati, a oni koji se 'razumeju' u materiju biti proglašavani 'in'.


И немаш саосећања за све те пале браћу Србе и сестре Српкиње? Као, "јебите се, слабићи и слабићкиње, дабогда поцркали сви"?
Spiridon Spiridon 10:32 19.12.2017

Re: *

Vidi bre čiču kakav je lud...


samo Mattu nije bilo svejedno kad je Kit poceo da mu cupa E zicu =) Smeska se ali kiselo

taj vintage Martin OM-18 ... je negde izmedju 7 i 10 somica




maksa83 maksa83 10:35 19.12.2017

Re: *

samo Mattu nije bilo svejedno kad je Kit poceo da mu cupa E zicu =) Smeska se ali kiselo

Kiselo, ali imam osećaj da je ovaj mogao da je smrvi u iverje i zamota i popuši ali Metu brusilicom ne bi mogli da skinu onaj 4Pi kez sa glave što sedi pored njega u tom trenutku.
Spiridon Spiridon 10:42 19.12.2017

Re: *

kez sa glave što sedi pored njega u tom trenutku.


jedan od neuroticnijih tipova koje sam video ... samo sam ceko kada ce da ga pita da mu popusi

ali se vidi je iskreni fan

meni je ova bas bluzi do jaja


c_h.arlie c_h.arlie 11:06 19.12.2017

Re: *

Srđan Fuchs
c_h.arlie

Meni je svaka "simpatična" priča o drogi odvratna.
Za mene tu nema ništa simpatično, zanimljivo, šaljivo ... odnosno, ničega što bi se u bilo kakvom kontekstu trebalo naglašavati, a oni koji se 'razumeju' u materiju biti proglašavani 'in'.


И немаш саосећања за све те пале браћу Србе и сестре Српкиње? Као, "јебите се, слабићи и слабићкиње, дабогда поцркали сви"?

Gluposti !
Baš zato što imam saosećanje - baš zato.
Baš zato mi se gade sve 'simpatične' priče o drogi.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:22 19.12.2017

Re: *

c_h.arlie
stefan.hauzer
mogao sam i onu sliku Babić vs Čeda, ali kakvo je ovo mesto ispalo bi i da zagovaram LDP.

Ne znam.
Meni je svaka "simpatična" priča o drogi odvratna.
Za mene tu nema ništa simpatično, zanimljivo, šaljivo ... odnosno, ničega što bi se u bilo kakvom kontekstu trebalo naglašavati, a oni koji se 'razumeju' u materiju biti proglašavani 'in'.



možda je bilo bolje da sam postovao tu sliku, lakše bih se nosio sa onim LDP.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:24 19.12.2017

Re: *

ja ovozavam ovu ... ima taj ultimativni fender rhodes zvuk


meni on u svakom obliku fenomenalan. Ume, baš ume, i kad pati:



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:45 19.12.2017

Re: *

c_h.arlie

Gluposti !
Baš zato što imam saosećanje - baš zato.
Baš zato mi se gade sve 'simpatične' priče o drogi.


Како би лечио, не дај Боже, дете да се навуче? Лопатом по леђима, с пуј гаде ко те даде? !

Дрога мења хемију свести, извлачи из ње неосвешћене квалитете, али је и уништава.
c_h.arlie c_h.arlie 14:47 19.12.2017

Re: *

Srđan Fuchs
c_h.arlie

Gluposti !
Baš zato što imam saosećanje - baš zato.
Baš zato mi se gade sve 'simpatične' priče o drogi.


Како би лечио, не дај Боже, дете да се навуче? Лопатом по леђима, с пуј гаде ко те даде? !

Дрога мења хемију свести, извлачи из ње неосвешћене квалитете, али је и уништава.

Gluposti !
Mislim da ne bi bilo loše (što se mene tiče) da, pre nego li pritisneš Enter, malo porazmisliš.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:57 19.12.2017

Re: *

Зашто? Ја баш волим да дрндам таф гајз. Када би се сутра десило теби не би био више тако таф. Извлачити дете из тога је највећи кошмар, не догодило се ни највећем непријатељу...
eloy eloy 20:54 19.12.2017

Re: *

Дрога мења хемију свести, извлачи из ње неосвешћене квалитете, али је и уништава


Očigledno
c_h.arlie c_h.arlie 21:38 19.12.2017

Re: *

Srđan Fuchs
Зашто? Ја баш волим да дрндам таф гајз. Када би се сутра десило теби не би био више тако таф. Извлачити дете из тога је највећи кошмар, не догодило се ни највећем непријатељу...

Ja ti rekoh !
A da ti dodam još nešto ... nema potrebe da ti meni govoriš šta bi bilo kada bi se meni desilo nešto.
Mislim da ne bi bilo loše da budeš oprezniji sa pominjanjem tuđe dece --- jer to nije lepo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:40 19.12.2017

Re: *

Oklen tebe, ujka Duško Elojuško, ne samospali li se? Zis is ze beginning of ze beautiful frenzship.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:51 19.12.2017

Re: *

c_h.arlie

Ja ti rekoh !
A da ti dodam još nešto ... nema potrebe da ti meni govoriš šta bi bilo kada bi se meni desilo nešto.
Mislim da ne bi bilo loše da budeš oprezniji sa pominjanjem tuđe dece --- jer to nije lepo.


Rekao sam hipotetički, samo što si ti bukvalista i onda si to shvatio lično. Ako izuzmemo dandy slučajeve kada je droga uzeta iz dosade, duboko dole u esenciji poriva da se uzme droga je potreba za ljubavlju. Ono što stvara unutrašnji pakao kod konzumenta je što nastaje privid sređenosti tog unutrašnjeg univerzuma, čak i kod izraženih osećajnosti, recimo kod Džima Morisona, se stvara iluzija savršene sredjenosti, gotovo božanstvene harmonije bića. Problem je što se ta iluzija održava sa, sada već animalnom, nezadrživom halapljivošću da se uzme još i još... Dok biće više ne može to da izdrži. I onda ode srčka, pošto to kod izraženih osećajnosti prvo nastrada.
eloy eloy 11:06 20.12.2017

Re: *

Oklen tebe, ujka Duško Elojuško, ne samospali li se? Zis is ze beginning of ze beautiful frenzship.


Iz tvoje deponije svakako. Kad evo tebe ovde udarnički.Jel te draška tema? Baš si se raspisao.
blogovatelj blogovatelj 19:18 20.12.2017

Re: *

Kiselo, ali imam osećaj da je ovaj mogao da je smrvi u iverje i zamota i popuši ali Metu brusilicom ne bi mogli da skinu onaj 4Pi kez sa glave što sedi pored njega u tom trenutku.


Priča Dejv Grol kad je snimao pevanje sa Makartnijem...
Kaže: pevamo mi i meni samo prođe kroz glavu - čoveče, pa ja pevam sa Makartnijem. Znači ja sam Lenon!
tasadebeli tasadebeli 17:34 18.12.2017

Куп шампињона

Ko je prvi doneo drogu u bivsu Jugu. Da li su prvi konzumenti bili deca privilegovanih politicara i generala koja su mogla da putuju i "vide svet" pa i da donesu ponesto odatle?


Мени рекоше да су прве веће и значајније количине у Бгд. и Југу стигле са навијачима Ајакса када се играло финале Купа шампиона 1973. између Ајакса и Јувентуса.

После је све већ ишло само од себе.

А пре те 1973. кажу да је било тога, али у занемарљивим количинама и без нечега што бисмо заиста могли назвати тржиште наркотицима као оно што је кренуло у Бгд. и Југи после 1973.





Prosle godine na skijanju u francuskim alpima, stojim sa drugarom koji se zabavljao sa Mirom Mijatovic. Nije hteo mnogo da prica o tome. Kaze ... pusti to u picku materinu. Tuzna prica.


Ја сам познавао Мају.

Пусти то у пичку материну. Тужна прича.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:02 18.12.2017

Re: Куп шампињона



angie01 angie01 18:27 18.12.2017

Re: Куп шампињона

Ako je verovati urbanoj legendi, heroin u Srbiju došao 1973 godine. U Beograd je hors stigao na finale kupa sampiona, utakmicu Ajaks: Juvantus, a na stadion Crvene Zvede, koji su uneli navijaci Ajaksa.

Ipetu, kazu znalci, je afera sa drogom namestena- neko je morao da padne, a on je bio najslabiji,...procitati intervju njegove tadasnje devojke Amile, koja je za ZuZi i Lidijom Mihajlovic- ona najlepsa iz tog trija, nazalost preminula u Las Vegasu-pevala pratece vokale na koncertima Bjelog dugmeta.

takodje, legenda kaze, da je osamdesetih, organizovano droga infiltrirana u rok milje- Peca Popovic bi tu bio najbolji sagovornik u smislu otkrivanja istine.

kazu, da je droga stozala preko Turske- Balkan ekspresom ili busevima i da se muljala sa secerom i puderom,...takodje kasnije iz Makedonije, ostaci prerade maka iz farmaceutkse industrije, sluzila je za pravljenje opijuma koji se posle prodavao.

obavezno pogledati film Janka Baljka, gram, kilogram, tona....tu ima dosta dokumentarnog materijala na temu.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:32 18.12.2017

Re: Куп шампињона


Ipetu, kazu znalci, je afera sa drogom namestena- neko je morao da padne,


Da, i to u onom slučaju u kojem su mu našli heroin skriven u bas bubnju - za koji je tvrdio da je podmetnut. Pored toga on jeste kupio drogu od kolege sarajevskog muzičara, ne za dalju distribuciju (što je bilo olakšavajuća okolnost) već za sebe lično. Ipak, dobio je drakonsku kaznu, i većina onih koji su ga dobro poznavali tvrde da se od iskustva iz fočanskog zatvora, o kojem nikad nikome nije pričao, nikad nije psihički oporavio.
angie01 angie01 19:00 18.12.2017

Re: Куп шампињона









evo Amilinog intervjua, dela o Ipetu,

– Ipeta sam upoznala 1983., meni je bilo 20, a njemu 28 i tek je izašao iz zatvora. Zatvor mu je bio namješten, a ni sama nisam dokučila zašto. Za šačicu hašiša odležao je dvije godine. Bio je bačen na samo dno ljudske egzistencije. Zatvor kao zatvor možda i nije težak, ali je teško biti sa zatvorenicima. Goran Bregović često je nakon njegovog izlaska iz zatvora govorio: “Vratili su nam ga malo ugašenog.” Izgledao mi je kao da mu je 100 godina. U njemu je bilo dosta tuge i sjete. Dakle, bila sam, sa svojim iskustvom, apsolutno nespremna kako da se odnosim prema njemu i kako da ga razumijem. Nije bilo priručnika koji možete kupiti na svakom kiosku i naučiti kako se zabavljati s rok zvijezdom. Bio je velika rok zvijezda, koja je živjela “sex, drogs and rock and roll”, ali ja sam ga srela u trenutku njegovog života kada ga je to dobro spržilo – prisjetila se Amila.

Sarajevski frajer

Za Ipeta kaže da je prema njoj, pored toga što joj je bio momak, bio naklonjen i kao stariji brat.

– Kako je bio sarajevski frajer, tako mi je i odmah na početku veze rekao: “Nemoj da čujem slučajno da si se drogirala, inače ću ti kičmu slomiti.” Naravno, htio je da me zaštiti, da se i meni nešto ne desi, jer nam je Odjel za narkotike i nakon njegovog izlaska iz zatvora bio za vratom. Čak je bio i slučaj kada je Amir Latić ponovo 1986. htio da strpa Ipeta u zatvor. To je bilo strašno, a o tome ću opširnije pisati u svojoj knjizi. Njegovo vrijeme provedeno u zatvoru uvijek se nekako nadvijalo iznad nas. A pokušavali smo živjeti opušteno. Na našu sreću, nije bilo fotoreportera da nas prate u stopu – kaže Amila.

Mnogi se i dan-danas pitaju na koji je način Ipe Ivandić umro. Zvanična verzija je da je skočio iz hotelske sobe u Beogradu.

– Nažalost, nisam bila tamo da znam šta je bilo, ali meni Ipe nije izgledao kao neko ko bi izvršio samoubistvo. Osim toga, imao je ženu i malog sina. Vjerujem da je veoma volio svog sina. Čisto logički razmišljam i sumnjam da bi ga ostavio da se sam bori sa majkom. Ima dosta ljudi koji tvrde da je njegova smrt bila naručena. Prema tim pričama, i ti koji su ga ubili, navodno su u međuvremenu umrli. U dokumentarnom filmu “Izgubljeno dugme” dvojica Ipetovih prijatelja pričaju baš o tome, Ivan Vrhunc Čapa i Mario, Ipetov školski drug i novinar. Oni kažu da je otvorio vrata hotela “Metropol” pogrešnim ljudima. To su bile opasne godine i vjerujem da su se mnogi bojali za svoj život. Tako da mnogi, iako su znali, nisu smjeli ništa da kažu. Kako pišem knjigu, nailazim na dosta detalja i svaki put se rastužim. Ipe je bio veliki talent i doživio je sudbinu Amadeusa Mocarta (Mozart) – zaključila je Amila.

Uprkos novom zanimanju, Amila muziku nije potpuno ostavila po strani.



– Još se pomalo bavim muzikom. Radila sam s Džaom Uoblom (Jah Wobble). On je bio bubnjar grupe “Publick Image Limited”, radio je kao producent na pločama od “Massive Attacka” do Bjork. No, kada sam prije 20 godina kupila stan, trebao mi je stalni posao i počela sam raditi u kući visoke mode “High End Luxury Retail”. Moj osjećaj za estetiku je istančan tako da sam postavljala kolekcije u izlog tog butika. U visokoj modi izlozi su veoma bitni i tretiraju se kao, recimo, izložba eksponata u galeriji – rekla je Sulejmanović.

U Sarajevo dolazi svake godine i, što je starija, to joj više nedostaje. Ponekad kad se zasiti Londona, mašta o tome da živi u nekom selu na Vlašiću, daleko od civilizacije, ili da je u Visokom ispod piramida.
Tajni neprijatelji

– Bilo je ljudi koji su non-stop radili o Ipetovoj glavi. Mali, sitni, tajni neprijatelji, koji su bili veoma opasni. Imao je svoj krug prijatelja, koji su pili i dernečili na njegov račun, a on je bio naivan. Najluđe u svemu je da mi tada nismo mnogo ni pričali o njegovom zatvoru ili da je to ostavilo traga na njegovu psihu. Onako kako mi to samo znamo, vješto smo gurali prašinu ispod otirača. Takve osobe su obično stigmatizirane od društva – prisjeća se Amila.


....................

nepoznati izvor, verovatno iz neke knjige, sa ceta o temi slicnoj ovoj,

Neke male navike pretvorile su se u životni ritual s kojim ulazi u svaki novi dan. Jedan za drugim jutarnji espresso s mlijekom u obližnjem kafiću, onda odlazak na pijacu, pa po novine i povratak ku- ći. Time ni po čemu danas ne privlači neželjenu pažnju penzioner Amir Latić, profesor slikarstva i kolekcionar, ali oduvijek u javnosti isključ ivo znan po reputaciji izvanrednog policijskog inspektora. Nadmoćni borac protiv narkomanije, koga će slovenačka glumica Špela Rozin prozvati Serpiko, radi posla prerušavao se u narkomana, studirao umjetnost da bi spoznao tajne psihodelizma, kršio kodeks profesionalnog odijevanja da bi razotkrio rastura- če, mlade i njihove muzičke idole u mreži droge, pronalazio hašiš gdje niko ne bi ni pomislio, u gramofonskim pločama ili cigaretama Marlboro, i bio strah i trepet za sve! Njegovo ime neki su koristili da bi među rajom dobili na važnosti, drugi su ga zloupotrebljavali da ne bi pali iza rešetaka, njegovim imenom služile su se i kolege da bi im akcije postigle pravi cilj. Nekad su se mogli naći čak i oni koje bi više od svega obradovala smrt ovog policajca, poput jednog poznatog ex-jugoslavenskog rokera koji će na Svetom Stefanu, nasjevši na glasinu o njegovoj pogibiji, listom poručiti piće za sve u baru!

Umjetnost policajca
Glavni inspektor bivšeg SUP-a SR BiH, Amir Latić i danas pamti sve narkoafere koje je objelodanio tokom dugogodišnje policijske karijere. Zaposlio se nakon gimnazije, patrolirao gradom, kružio kafićima i saznao da gradom hara droga. “Tada me nešto zaintrigiralo, a to je poseban način na koji mladi ljudi slušaju muziku. Pitao sam se zbog čega i kako se to postiže?! Odlučio sam nadograditi znanje uz svjetsku farmakološ ku literaturu, koje kod nas tada nije ni bilo, razgovarao s farmakolozima i zahvaljujući svom oštrom oku i urođenoj sposobnosti zapa- žanja, otkrio sam da u prodaji postoje lijekovi koji se uzimaju za masovno drogiranje u Sarajevu”, sjeća se Latić.
Saznanje o naklonjenosti halucinogenom iskustvu mladih, o vezi psihodelizma i stvaralaš- tva, navelo ga je da završi i Akademiju likovnih umjetnosti. “Psihodelizam nije za mene bio zapanjujuć e otkriće. Već sam znao da je to jedna od karika u ljudskoj svijesti. Mnoga umjetnička djela nastala su i kroz halucinogeno iskustvo, kao što se zna da su mnogi umjetnici ovisni o opijumskim sredstvima, ili o alkoholu, pušenju... Mada su se profesori na Akademiji, poznati slikari Berber, Sućeska, Lah i drugi, čudili zašto policajca zanima umjetnost, meni je psihodelizam itekako pomogao da otkrijem sarajevske rokere koji se drogiraju! Bilo je tu i umjetnika, pa i ljekara! Tada je naročito jedna afera podigla prašnu, glavni akter bio joj je bivši član grupe Bijelo dugme, neki kompozitori i pjevači koji će pokušati da se spasu tražeći da za njih interveniš e i dandanas veoma poznati muzičar, s jakim političkim vezama, ali neće uspjeti.”
Odriješene ruke operativca Latića i dovitljiv um pomagali su mu u raznim prilikama, pa će tako, na njegov nagovor, i jedan vlasnik kafića na Baščaršiji radikalno promijeniti ambijent, uvesti psihodelične boje i muziku zbog koje će zaposliti i posebno izabranog rokera. “Na stotine mladih dolazilo je u novi kafić Rock, svi postojeć i narkosi grada tu su se okupljali. Ali i mnogi znatiželjnici! Vlasnik kafića, koji je do juče samo tavorio, potpuno se preporodio! Tu sam dolazio do bitnih informacija, odatle potiče i otkrić e da se u cigaretama Marlboro skriva ha- šiš”, priča Latić. Pamti još i sad: “Pušio sam i sam Marlboro, u kancelariji bi osjećao miris ha- šiša, čudio se, rekao to i šefovima, ali poslije Bijelog dugmeta njima nije bilo do belaja i novih problema.” Upravo u to vrijeme, kaže Latić, prelazi u MUP SR BiH, a novo službeno zadu- ženje bit će u direktnoj vezi s djelovanjem Interpola u Beogradu.


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:50 18.12.2017

Re: Куп шампињона

Kakav lik - završio likovnu akademiju
tyson tyson 20:45 18.12.2017

Za lenje

obavezno pogledati film Janka Baljka, gram, kilogram, tona....tu ima dosta dokumentarnog materijala na temu.

angie01 angie01 20:56 18.12.2017

Re: Za lenje

tnx, tay.
Spiridon Spiridon 21:03 18.12.2017

Re: Za lenje

tyson
obavezno pogledati film Janka Baljka, gram, kilogram, tona....tu ima dosta dokumentarnog materijala na temu.



hvala
tasadebeli tasadebeli 00:03 19.12.2017

Re: Куп шампињона

Srđan Fuchs

Ghetto Defendant



И ето, скоро пола века касније дођосмо до:


Objavljena "Crna knjiga" sa imenima lazarevačkih narko dilera! (ЛИНК)


HAPŠENJE U LAZAREVCU Policija privela narko-dilera sa spiska Udruženja "Sveti Sava" (ЛИНК)


Узроци многобројни... Од убрзане урбанизације Србије до ненормалних цифри ((гето чим мрднеш од центра градова), преко личних интереса оних који треба против тога да се боре, па до Србије као једне од главних рута за Европу, а успут понешто на том путу увек и испадне из дуплог дна аута или камиона да би се тиме платила стража уз аутопут...

Причали смо већ нас двојица о томе... Да не оптерећујемо овде сада друге тим садашњим нашим мукама.

А ни личним сећањима из прошлости...
tasadebeli tasadebeli 00:43 19.12.2017

Re: Куп шампињона

angie01

Ipetu, kazu znalci, je afera sa drogom namestena-



Јесте.

А тврдим ти то поуздано зато што је један мој блиски рођак, старији од мене 6-7 година, учествовао у тој намештаљци. Ситна ДБ-овска друкара за коју ми је његов рођени отац говорио да треба да га се чувам. Шта даље рећи кад га се и његов рођени отац прибојавао.

"Дугмићи" су код њега долазили због тога што се бавио музичком опремом и уједно био фотограф неких наших тадашњих часописа.

Данас је и тај мој рођак покојни као и Ипе.

Због тога, нека остане само на овоме што ти рекох:

Јесте била намештаљка.


kazu, da je droga stozala preko Turske- Balkan ekspresom ili busevima i da se muljala sa secerom i puderom,...takodje kasnije iz Makedonije, ostaci prerade maka iz farmaceutkse industrije, sluzila je za pravljenje opijuma koji se posle prodavao.


Анђо, већ сам писао једном овде о томе, али поновићу за тебе.

Служио сам ЈНА 1983/84. у Илирској Бистрици. Стицајем околности, сместили ме у болничку собу (поломио руку на неким зимским маневрима, јбг, Дебели се изломио по оном снегу к'о... Ма није важно.) неколико дана пред нову 1984. у исту собу са неким Е. из Пазара (он истегао ахилову тетиву).

Његове је још Ранковић педесетих експедовао за Турску, Е. се и родио у Турској, али су се они ипак касније вратили, па је тако он доспео у ЈНА. То ми је он причао.

Па смо се нас двојица малкице и зближили током боловања, а дружили смо се по касарни и пре тих ломљења руку и ногу.

И док смо из досаде дељали карте (у шибице ), сами нас двојица у војном болничком стационару јер иде Нова година, он ме пита шта ћу ја да радим после ЈНА. Ја му кажем да студирам. (Тако онда било генерацијски, упишеш факс, одложиш на годину дана, па у аскару, па тек после тога студије.)

Он ме пита да ли хоћу да радим за његову породицу.

Шта?

Каже, да возиш мечку на релацији Истанбул - Западна Немачка (тадашња), ти сам на путу, тур-ретур, 7000 дојче марака. (!)

Ја зажмирим онако на једно око к'о и сваки геџа и питам га:"Аха... А шта је у дуплом дну те мечке?"

Он се насмеје и каже: "За Немачку иде хашиш, за Истанбул пиштољи."

Ето. Па претпостављам да је нешто од тога што се све преносило и остајало у Југи.

А у праву си, јесте још у почетку осамдесетих гудро ушла мало јаче. Сећам се да су дипломатска деца мојих година доносила, из Холандије обично, захваљујући дипломатским пасошима, папириће са ЛСД на којима су биле сличице Супермена или Пинк Пантера.

Мени је чак један мој ученик деведесетих, иначе син нашег познатог гитаристе из познате групе и унук бившег амбасадора СФРЈ тада већ у пензији, нудио у школи:

"Разредни, 'оћете да вам донесем мало од ћалета? Оно, да се сетите младости?"



Неки наставници су прихватали његову понуду (ја нисам), па је после избио и мали скандал у тој школи. У центру Београда. Угледној и огледној школи.


obavezno pogledati film Janka Baljka, gram, kilogram, tona....tu ima dosta dokumentarnog materijala na temu.



Обавезно!

Ено, Тајсон окачио.

Хвала Браји што ми је још ономад рекао за тај филм.

Од свега ми је


ОВАЈ ДЕО


најбоља илустрације целе приче.


Знаш колико оваквих ликова виђам у том београдском гетоу у којем се налази моја школа...

Каже командир локалне станице полиције:

"Јбг, брате, шта вреди што ви из школе зовете мене, шта вреди што га ја ухапсим? Он је за три дана опет на улици и смеје ми се у лице!"


nask nask 00:45 19.12.2017

Re: Куп шампињона

Мени рекоше да су прве веће и значајније количине у Бгд. и Југу стигле са навијачима Ајакса када се играло финале Купа шампиона 1973. између Ајакса и Јувентуса.


Zajebani ti niskozemljaši navukoše poštenu inteligenciju i radničku klasu na dop.

Nego kako je stigao taj dop u ajaksolandiju. Izvoz i re-uvoz.
tasadebeli tasadebeli 01:22 19.12.2017

Re: Куп шампињона

nask

Zajebani ti niskozemljaši navukoše poštenu inteligenciju i radničku klasu na dop.

Nego kako je stigao taj dop u ajaksolandiju. Izvoz i re-uvoz.



Ђенко олив оил компани? Са филијалама ( "дестилеријама" ) на Сићилији или у Наполеоновом завичају?

То је, ваљда, био тада главни пут за Западну Јевропу и Стејтсе?

Тек касније су прорадиле мало јаче балканске руте и "дестилерије" (Дреница, Велики Трновац итд), затим колумбијске везе осамдесетих и деведесетих и слично, па ваљда та медитеранска острва више нису била централна места за прераду сировина.

(Мислим, сировине су и даље стизале из Азије, Турска, Авганистан,... али прерађивало се на медитеранским острвима колико сам запамтио ту причу.)


Дакле, до осамдесетих прошлог века... Солоцо the Turk бизнис.








Сећам се неког извештаја из новина половином седамдесетих како је неки мафијашки бос, Сицилијанац, изрешетан у Марсеју тако што су нападачи пуцали на његов ауто у покрету из аутомата монтираних на воланима (корманима) својих моторцикала...

Ал' не знам да ли су ови Балканци до данас у потпуности преузели тржиште старе курве Јевропе. Могуће... Сасвим могуће.


Углавном, друже, Нискоземљаши су ту само крајњи корисници увоза. као и остали Европљани из тог богатијег, развијенијег дела Европе.

(Да подсетим, Спирино питање је било: "Ко је први донео дрогу у Југославију?"

П.С. - Ми сиротиња на Балкану празних џепова можемо само да се нарокамо Бенседином и пивом.

То је мени својевремено, пре 20 година, рекла педагог једне средње стручне школе у којој сам радио када сам ја дигао панику због гудро у тој нашој средњој стручној школи.

И још додала жена:

"Много горе стоје ствари са овима преко пута нас у гимназији. То су све деца из добростојећих породица."

Данас је, међутим, то ипак другачије.

Не зато што је скочио стандард тој сиротињи из деведесетих, него гудра много појефтинила на тржишту у Србији пошто је много и има. (Јбг, закон понуде и потражње.)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 01:27 19.12.2017

Re: Куп шампињона

Јесте била намештаљка.
Sračunata akcija od strane policije koja je pritisla uhapšenog dilera da mu proda drogu, pustila ga da ju kupi, proba i počasti prijatelje i tek onda ih pohapsila. Ipe je, kako sam kaže, drogu probao još prije Bijelog Dugmeta i očigledno joj bio sklon - ne možeš da namjestiš nekome da ju kupi i troši ako ju uopšte ne konzumira.
tasadebeli tasadebeli 01:35 19.12.2017

Re: Куп шампињона

bojan ljubomir jugovic
Јесте била намештаљка.
Sračunata akcija od strane policije koja je pritisla uhapšenog dilera da mu proda drogu, pustila ga da ju kupi, proba i počasti prijatelje i tek onda ih pohapsila. Ipe je, kako sam kaže, drogu probao još prije Bijelog Dugmeta i očigledno joj bio sklon - ne možeš da namjestiš nekome da ju kupi i troši ako ju uopšte ne konzumira.



А тачно је и то.

Оно што сам ја приметио као општи предуслов за ту склоност пошто сам познавао поприличан број наркомана Бгд. мојих година, мало старијих или мало млађих, (на жалост, велики број њих данас није више међу живима) јесте да ниједан/ниједна од њих није имао чврсти ослонац (из разлчитих разлога) у својој породици још од раног детињства.

То им је некако била општа карактеристика.

Е, сад, понављам, из различчитих разлога нису осећали тај ослонац у својим најближима.

Зато и јесте свака од тих појединачних прича тешка у п.м. како каже овај овај Спирин друг.
Spiridon Spiridon 09:24 19.12.2017

Re: Куп шампињона

Ја сам познавао Мају.

Пусти то у пичку материну. Тужна прича.


mislim cak da se on zabavljao sa sestrom, a ne sa Majom ... ali i to je tuzna prica
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:28 19.12.2017

Re: Куп шампињона

Ја сам познавао Мају.

Осим сестара Мијатовић, из тог малог круга је отишло још неколико људи. Бојан Печар у Лондону.
tasadebeli tasadebeli 12:11 19.12.2017

Re: Куп шампињона

Spiridon
Ја сам познавао Мају.

Пусти то у пичку материну. Тужна прича.


mislim cak da se on zabavljao sa sestrom, a ne sa Majom ... ali i to je tuzna prica



Мира је, колико се сећам, две године старија од мене. Маја исто толико млађа.

Ма... Пусти...
angie01 angie01 16:47 19.12.2017

Re: Куп шампињона

Мира је,


je sa mnom isla na crtanje kod Sergija,...pa su predvece po nju dolazili Cvijetin i Mira Stupica, koje je za posebnim stolom u prelepoj basti profa primao i obavezno castio,...i taj ceo bizarni mizansen se uopste nije uklapao u potpuno opustenu umetnicku atmosferu koja je vladala, jer je rogobatno stracala medju sarenolikom, a veoma zanimljivom mladjarijom, koja je celog dana poprilicno organizovano i vredno kreativno radila, uz povremene konstruktivne komentare raznih afirmisanih umetnika koji su se tu muvali, jer su njihovi ateljei bili u komsiluku.
freehand freehand 18:29 18.12.2017

Anadolski šejtan



A krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih F je bio to mesto.
JJ Beba JJ Beba 19:45 18.12.2017

Re: Anadolski šejtan

freehand


A krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih F je bio to mesto.

hašiš akbar
freehand freehand 19:47 18.12.2017

Re: Anadolski šejtan

JJ Beba
freehand


A krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih F je bio to mesto.

hašiš akbar

Hašiš se rodi, kćeri.
JJ Beba JJ Beba 19:50 18.12.2017

Re: Anadolski šejtan

freehand
JJ Beba
freehand


A krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih F je bio to mesto.

hašiš akbar

Hašiš se rodi, kćeri.

vaistinu, bato
freehand freehand 20:12 18.12.2017

Re: Anadolski šejtan

JJ Beba
freehand
JJ Beba
freehand


A krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih F je bio to mesto.

hašiš akbar

Hašiš se rodi, kćeri.

vaistinu, bato

docsumann docsumann 20:17 18.12.2017

Re: *

bojan ljubomir jugovic
i treba je dati huliganima



DMT im dati u šake da probude ono "nervozno biće" (kao tvoji drugari) i da se trajno smire


ti si baš znatiželjan

Alex Grej je možda najpoznatiji slikar čiji je rad masovno & masivno oslonjen o psihodelična iskustva, posebno DMT iskustva...



dečki iz TOOL-a često umotavaju svoju muziku u njegove slike
Spiridon Spiridon 21:04 18.12.2017

Re: Anadolski šejtan

hašiš akbar



tebe cekam ptico =) da guknes =)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:43 18.12.2017

Re: Anadolski šejtan

hašiš akbar

JJ Beba JJ Beba 22:19 18.12.2017

Re: Anadolski šejtan

BebaOdLonchara
hašiš akbar


izgovara se sa naglaskom na i- hašIš agbar :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:58 19.12.2017

Re: *

Alex Grej je možda najpoznatiji slikar čiji je rad masovno & masivno oslonjen o psihodelična iskustva, posebno DMT iskustva...


što me podsetilo na jednog drugog Greja, meni je ovaj segment fenomenalan:



anfieldroad anfieldroad 19:11 18.12.2017

Crveni makovi



Tokom istorije razne vrste droga koriste se u našim krajevima oduvek. Mak ( opijumske pogače ) je upotrebljavan kao pejnkiler i lek protiv nesanice. Alkohol je društveno prihvaćena droga do te mere da se oni koji ne piju smatraju za mlakonje...duvan takođe. Bunike i pečurke su bile u upotrebi isključivo za namerno, željeno odvaljivanje. Dakle, ko je doneo drogu u Yu ? Niko. Oduvek je ovde ( kraljević Marko je šljemao u toj meri da je i svog konja navukao na dobro vino, dok je istovremeno turski zavojevač čibučio hašiš- angro )
Naravno, nije to nikakva posebna osobenost naših krajeva. Zavisno od klime, narodi su koristili sve što im priroda nudi da bi se s vremena na vreme "opustili".

Heroin je ipak posebna priča. Najbolje je i najpreciznije o zloupotrebi heroina pisao i govorio veliki Malkolm X. Pokušao je da objasni crnoj američkoj gradskoj populaciji da je taj jeftin, a extremno adiktivan otrov zapravo poturen od strane vlasti, sa idejom da se lakše kontroliše nezadovoljna, siromašna i samim tim potencijalno opasna masa. Isto tako se ponašaju vlasti i sada i ovde, sa istim motivom. Zatupiti i odseći oštricu koja je direktno uperena prema njima...ništa više ni manje...

Što se tiče muzike, heroin se među umetnicima brzo raširio po celoj zapadnoj hemisferi, ali dve-tri decenije pre nastanka R'N'R. Mnogi crni jazz i blues muzičari bili su teški zavisnici baš od heroina još od tridesetih godina XX veka. Daleko od toga da su "rokeri" bili gadljivi na dop, s'tim što oni u priču uvode i halucinogene droge ( LSD i sl.). Uporedo se troše i THC proizvodi prirode ( trava, hašiš ) koji doduše i nisu baš neke droge. Tehno smer se okrenuo speedu, extaziju i ostalim brzim drogama.

A šta je zapravo heroin ? Finalni derivat prerade "našeg" starog dobrog maka- otprilike ovim redom- kodein, morfin, opijum, heroin. Danas se farmaceutika bacila na hemijski pročišćene varijante- oxitocin i sl.
Tako je nastao recimo i Kafetin, lek koji je uz aspirin najprodavaniji proizvod u našim apotekama. Kafetin je čist kodein, u prevodu- prvi derivat maka. Šta to onda znači ? Znači da većina svih ljudi sa ex Yu prostora, svih nacionalnosti i konfesija i dan danas legalno kupuje i koristi tu tešku drogu. Kao i bratbratu 70% blogera...dodamo li i alkohol, dobićemo i celih 98 procenata blogerskog tela s pravom glasa.




bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:58 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Većina od toga je u suštini zeznuta a heroin nekako najsmrtonosniji. Svi to znaju u startu a ipak probaju i navuku se. Rijetki su oni koji se skinu. U čemu je kvaka onda? Kažu najbolje osjećanje na svijetu. Kod nas u ravnici između Laktaša i Gradiške postoji jedan mali ali nadaleko čuven samostan u kojem se odvikavaju zavisnici od heroina. Vrlo rigorozan je sam upis - sve pretrage i svi nalazi
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:01 18.12.2017

Re: Crveni makovi

moraju biti uredni, ne smiješ imati ni pokvaren zub, da bi te primili. Rigorozan režim, jedna cigareta dnevno, rad u polju i slični fizički radovi, nema seksa, kontakta sa spoljnim svijetom. Kažu da su vrlo uspješni, mada mnogi pobjegnu, ne izdrže, vuče ih droga.(Pišem sa telefona - otuda dva komentara)
docsumann docsumann 20:37 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Kažu najbolje osjećanje na svijetu.


kažu da je met još zajebaniji...

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:59 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Hbt, ovaj je doktorirao tematiku Dobro da je ostao normalan...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:27 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Interesantno, spominje nespavanje i tešku paranoju, sklonost ka agresiji, higijensku zapuštenost tijela,apstinenciju od hrane itd. kao negativne stvari ali ne govori ništa o stvarnoj krizi - narkomanskoj npr. heroinskoj krizi koja je kažu užasna i neizdrživa i podrazumjeva doslovno fizičku bol. Nema šta, sudeći po njegovoj priči nekoliko puta jači efekat "sreće" od heroina.
docsumann docsumann 21:45 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Nema šta, sudeći po njegovoj priči nekoliko puta jači efekat "sreće" od heroina.


mislim da negdje spominje da je to u jedinicama dopamina 2 ili 3 puta intezivniji efekat od heroina, i traje ekstremno dugo ... zato lik i navodi da meth navlači bukvalno iz prve.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:56 18.12.2017

Re: Crveni makovi

mislim da negdje spominje da je to u jedinicama dopamina 2 ili 3 puta intezivniji efekat od heroina, i traje ekstremno dugo ... zato lik i navodi da meth navlači bukvalno iz prve.

samo dok te ne isprži.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana