Budućnost| Društvo| Kultura| Literatura| Moj grad

kolektivizam posle kraha jugoslovenskog identiteta

Srđan Fuchs RSS / 27.12.2017. u 08:54

jericho.jpg

Sećam se jednog vikenda, dok sam odrađivao svoju smenu civilnog čuvarstva, u jeku Druge Intifade, čuvali smo grad u haotičnom cunamiju palestinskih samoubilačkih napada; malog Jericho-a od 9mm, izraelska toka, gotivna, širio sam se k'o Zemunac po jukra dok sam je šetao tih par godina, kao mali magnum je izgledala, toka znači, i ako vidiš i definišeš sto odsto da je terorista, rokaj, brale! - naiđem ja tako na jedan tekst u Jerusalem Post Magazinu. Tekst se lepo i analitično bavio  krahom jugoslovenskog kolektivnog identiteta naporedo u hrvatskom, bosanskom i srpskom društvu. Kako sam, iz ličnih uverenja, odustao da rokam braleta iz protivničkog tabora, računajući da ću braleta odgovoriti verbalno, dijalogom, a ako ne onda ćemo se zagrliti i skupa otići k Alahu Ekbaroviću - ionako su tamo kod G. Ekbarovića, u to doba, bile bolje ribe nego u mom siromašnom studentskom životu; tako sam najviše voleo u tim smenama mogućnost da iščitam vikend-novine od A do Š.

 Jerusalem Post Magazine je bio desničarska novina, a kako sam voleo da čitam novine od malena, kupovao sam Jerusalem Post i Haaretz, potonji je izlazio zajedno sa NYTimes-om i bio je telavivski, liberalan i levi; tako da sam imao kompletnu zabavu za duge vikend-smene: radio sam duple vikendom, jer je bilo više para a to bio jedini način da finansiram svoje studije. Uglavnom, iznenade desničari - Jerusalim je oduvek bio tradicionalno desničarski, konzervativan i ortodoksan, razumljivo, zbog velike i namagnetisane istorije koju sobom nosi, dok je Tel Aviv oduvek, dakle u svojih stotinjak godina, bio superliberalan, opušten i gej, ruku na srce, umeju i Tel Avivljani da pokažu zube u fajtu - elem, iznenade desničari pa pripreme u JP kulturnom dodatku super taj tekst koji se bavio raspadom kolektivnog identiteta u nesrećnoj Jugi. Pošto sam ja pasionirano i opsesivno skupljao sve što se ticalo jugoslovenstva i srpstva u Izraelu - koliko ću samo biti radostan kada me gos'n Cvi Loker pozove nekoliko godina kasnije da mu sredim arhive jugoslovenskih Jevreja raskupusane nakon digitalizacije u vašingtonskom Muzeju, još tada; obradovao sam se tom tekstu. Čak sam ga i čuvao godinama potom, ali sam sam ga izgubio negde u svojim stalnim seljakanjima.

Tekst je, ukratko, govorio o tome kako su se, nekada liberalne i građanske, jugoslovenske sredine sa ratom učaurile i konzervirale, kako su Hrvati postali veliki katolici, Srbi veliki pravoslavci, dok je u slučaju Bosanaca stvar bila sintesis sve nesreće što je zadesila ovu nekada prelepu i jednu od vodećih evropskih zemalja u eri pre globalizacije.

Kada gledamo danas, još nekih 15-ak godina docnije, gde su otišla poslejugoslovenska društva: u Zagrebu pre godinu-dve bojovnici paradiraju gradom u uniformama sa neonacističkim obeležjima, u Sarajevu arlauču sa minareta G. Ekbarovićevi službenici u mirnim gradskim četvrtima gde toga nije bilo nikada pre, a Beograd se nalazi pod nekom vrstom nebeskog embarga u vidu kažnjenosti režimom gde Diktator, otprilike, samo još iz vece-šolje što ne počne da izviruje; poslejugoslovenska društva se još uvek batrgaju da nađu svoj novi kolektivni identitet. Interesantno da je kod svih zajednička odlika da svoj identitet grade sa netrpeljivošću i isključivošću prema nekome ili nečemu drugom: mnogi vernici smatraju da su oni drugi loši i pogrešni, komunisti mrze kapitaliste, nacionalisti internacionaliste, postidentitetisti identitetiste... Uglavnom, kako bilo, većinski se identitet zasniva na relaciji mržnje. Jugu smo voleli, kako god, dok se danas ljudi uglavnom određuju sa nekom suštinskom negacijom prema različitim sadržajima ili prema različitim osobama.



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

narcis narcis 21:35 27.12.2017

Re: Wow

nsarski
neznam koje oružje ima tu vatrenu moć, a kolko se sećam iz vojske automatska puška 800 metka u minut i posle je mož baciš. a i neznam ko može da tom brzinom promeni oko 16-7 magacina, magacin ima oko 32 metka pa ti vidi brzinu


Pa, eno, taj lik u Las Vegasu. Ispalio barem 2000 metaka za 12 minuta, pogodio 600 ljudi. A nigde čaure na slikama iz sobe u kojoj se samoubio puškom u srce. Čudo, pravo čudo.
Možda zato što je imao "visinu" 32. sprata kako kaže Maksa. Dobar pogled, rastojanje 300 metara - bullseye!

nisam u toku sa tom pucnjavom, tako da nemam pojma šta je šta. a iskreno rečeno u zadnje vreme i ne pratim novine u naoružanju, nisam više vojni obveznik i baš me briga, ako me i pošalju na front ima izginem ko tuđi u prvom rafalu.
sad na 300 metra u par tisuća ljudi ne treba neka veština da pogodiš.rafalom.
narcis narcis 23:08 27.12.2017

Re: Wow

Ali ima prosek koji je fantastičan: od 2000 metaka 600 u (različito) meso - to se kosi sa računom verovatnoće i svime što je statistika do sad zabeležila na tu temu.

dve tisuće metaka u kom vremenskom periodu,
600 pogodtka , u masu od par hiljada ljudi telo do tela , to i nije neki podvig, veće je čudo da promašiš.
pošto sam ja samo jedan video izveštaj na tu temu čuo end video, i pročitao jedan članak na fejsu, ostao mi samo podatak da je imao čudo pušaka i valjda neke mitraljeze, nisam za ovo mitraljez baš 100% siguran.
najvažnija činjenica je da se zna koliko je tačno bilo ljudi na kom prostoru i koliko je taj prostor mogao brzo da se isprazni. nači koliko je on vremena imao a puca u unezverenu masu koja se gura i pokušava da pobegne.
tetris tetris 23:13 27.12.2017

Re: Wow

sad na 300 metra u par tisuća ljudi ne treba neka veština da pogodiš.rafalom.

to par tisuća je grupa od preko 22 hiljade ljudi načičkanih u gomili. Pravo je čudo da ih nije više smrtno stradalih.
narcis narcis 23:24 27.12.2017

Re: Wow

tetris
sad na 300 metra u par tisuća ljudi ne treba neka veština da pogodiš.rafalom.

to par tisuća je grupa od preko 22 hiljade ljudi načičkanih u gomili. Pravo je čudo da ih nije više smrtno stradalih.

pa ja sve navodim vodu na to al niko da kaže, ja sam zaboravio podatak i nisam teo da lupam.
22000 pa to je ovako odokativno trebalo bar 10 minuta da pobegne. a još ako je imao mitraljez sa redenik, pa , aj da ne ispadnem džukac.
maksa83 maksa83 23:38 27.12.2017

Re: Wow

Pa, eno, taj lik u Las Vegasu. Ispalio barem 2000 metaka za 12 minuta

Ovo nije bio problem ni u drugom svetskom ratu, nemački MG42 ("šarac" ) je ispaljivao u proseku 1200 metaka u minutu. I on je jedan od razloga što su Nemci onako gazili druge vojske.
freehand freehand 23:51 27.12.2017

Re: Wow

maksa83
Pa, eno, taj lik u Las Vegasu. Ispalio barem 2000 metaka za 12 minuta

Ovo nije bio problem ni u drugom svetskom ratu, nemački MG42 ("šarac" ) je ispaljivao u proseku 1200 metaka u minutu. I on je jedan od razloga što su Nemci onako gazili druge vojske.

Pa ne baš. Pouzdanost i preciznost su taj puškomitraljez izdvajale od drugih, tako da je uz raznim modifikacijama u upotrebi do današnjeg dana.
Ali što se konkretnog tiče - da ponovim samo da je debil zaista imao fantastičan odnos ispaljenih zrna i pogodaka raspoređenih na broj žrtava. Pod uslovom da je podatak o kome govorimo tačan a rekao bih da nije i da su sve žrtve (povređeni i mrtvi) zaista žrtve pogodaka a ne gaženja u masovnoj panici.
maksa83 maksa83 23:58 27.12.2017

Re: Wow

Pa ne baš. Pouzdanost i preciznost su taj puškomitraljez izdvajale od drugih, tako da je uz raznim modifikacijama u upotrebi do današnjeg dana.

Šta ne baš? Nije imao 1200 metaka u minuti? O, jeste, i to ga je činilo zajebanim. Kažu i da je sam zvuk imao gadan psihološki efekat. Ispaljivao je 2-3x više u minutu nego američki Browning ili engleski Bren iz tog vremena.
freehand freehand 00:08 28.12.2017

Re: Wow

maksa83
Pa ne baš. Pouzdanost i preciznost su taj puškomitraljez izdvajale od drugih, tako da je uz raznim modifikacijama u upotrebi do današnjeg dana.

Šta ne baš? Nije imao 1200 metaka u minuti? O, jeste, i to ga je činilo zajebanim. Kažu i da je sam zvuk imao gadan psihološki efekat. Ispaljivao je 2-3x više u minutu nego američki Browning ili engleski Bren iz tog vremena.

Browning (Broving bi rekao svaki pošteni vodnik prve klase i policijski službenik srednjeg ranga& je belgijsko oružje.
freehand freehand 00:11 28.12.2017

Re: Wow

freehand
maksa83
Pa ne baš. Pouzdanost i preciznost su taj puškomitraljez izdvajale od drugih, tako da je uz raznim modifikacijama u upotrebi do današnjeg dana.

Šta ne baš? Nije imao 1200 metaka u minuti? O, jeste, i to ga je činilo zajebanim. Kažu i da je sam zvuk imao gadan psihološki efekat. Ispaljivao je 2-3x više u minutu nego američki Browning ili engleski Bren iz tog vremena.

Browning (Broving bi rekao svaki pošteni vodnik prve klase i policijski službenik srednjeg ranga& je belgijsko oružje.



P.S. Ovo mi baš i nije trebalo
maksa83 maksa83 00:12 28.12.2017

Re: Wow

Browning (Broving bi rekao svaki pošteni vodnik prve klase i policijski službenik srednjeg ranga& je belgijsko oružje.

Ali nije.

M2 Browning.
maksa83 maksa83 00:16 28.12.2017

Re: Wow

P.S. Ovo mi baš i nije trebalo

Ma nebitno je ko ga pravi, poenta je da je švapski šarac sa svojih 1200 rpm jebao keve na buljuke, i da je taj (to smo već negde pominjali) nemački fazon sa 2 šarca po četi bio stra' i trepet, i da ispaliti puno hiljada metaka za 12 minuta nije bio nikakav problem pre 70 godina, pa nije ni sad.
freehand freehand 00:17 28.12.2017

Re: Wow

maksa83
Browning (Broving bi rekao svaki pošteni vodnik prve klase i policijski službenik srednjeg ranga& je belgijsko oružje.

Ali nije.

M2 Browning.

Ali video sam, u pravu si, i nikad nije kasno da se ispravi pogrešno "znanje".
Nije da se pravdam, ali OVO je razlog greške.
Naime, dobar deo znanja i podataka o lakom streljačkom naoružanju pokupio sam iz knjige "Svi pištolji i revolveri sveta" Miše Vasića i njegovog ruskog koautora kome sam zaboravio ime i prezime, a tamo se ime brauning vezuje isključivo uz belgijsku fabriku.
Jebiga, dobro je da se nisam negde izleteo još autoritativnije.
freehand freehand 00:21 28.12.2017

Re: Wow

maksa83
P.S. Ovo mi baš i nije trebalo

Ma nebitno je ko ga pravi, poenta je da je švapski šarac sa svojih 1200 rpm jebao keve na buljuke, i da je taj (to smo već negde pominjali) nemački fazon sa 2 šarca po četi bio stra' i trepet, i da ispaliti puno hiljada metaka za 12 minuta nije bio nikakav problem pre 70 godina, pa nije ni sad.

Dobro, nije brzina paljbe toliko bitna za ono što govorim, a ne bih da ulazimo u morbidne detalje. Jer što brže puca to više sasipa u manji prečnik, pa onda kači manje tela... Itd.
A bilo je situacija, na primer sa Nemcima, gde im problem sigurno nije bila brzina paljbe nego pregrevanje cevi. Pa su tako u Babjem jaru morali da odmaraju i mitraljesce i mitraljeze, bez obzira što je pomoćnik svako malo menjao cev rezervnom.
AI tako je bilo i u Staljingradu i na drugim mestima na kojima su se dešavali masovni juriši pešadije.
maksa83 maksa83 00:27 28.12.2017

Re: Wow

AI tako je bilo i u Staljingradu i na drugim mestima na kojima su se dešavali masovni juriši pešadije.

Moj pok. deda je preživeo sremski front, neku bitku kod Batine Skele - njih poteralo da teraju Nemce, krenuli preko reke nekim čamcima, a Nemci koji su do tad bežali stali, okrenuli se i razmotali te šarce i ono što nije pobijeno tim šarcima je poskakalo u reku i podavilo se (pošto u vreme zlatne Kraljevine nije bilo obuke neplivača u osnovnoj školi, to zlo je došlo tek posle sa Komunistima). Svi su se vodili kao poginuli, deda je preživeo zato što je naučio da pliva na virovitom i zajebanom Ibru na kom je odrastao. Majka mu je umrla misleći da je mrtav.
narcis narcis 00:31 28.12.2017

Re: Wow

da ispaliti puno hiljada metaka za 12 minuta nije bio nikakav problem pre 70 godina, pa nije ni sad.

u teoriji AP( kalašnjikov naša verzija) ispali 800 metka za minut, tip da je imao tri pored sebe eto ti za tri minuta 240 metaka. čim ispali baci i uzne drugi, par sekundi.
nsarski nsarski 11:01 28.12.2017

Re: Wow

dve tisuće metaka u kom vremenskom periodu,
600 pogodtka , u masu od par hiljada ljudi telo do tela , to i nije neki podvig, veće je čudo da promašiš.
pošto sam ja samo jedan video izveštaj na tu temu čuo end video, i pročitao jedan članak na fejsu, ostao mi samo podatak da je imao čudo pušaka i valjda neke mitraljeze, nisam za ovo mitraljez baš 100% siguran.
najvažnija činjenica je da se zna koliko je tačno bilo ljudi na kom prostoru i koliko je taj prostor mogao brzo da se isprazni. nači koliko je on vremena imao a puca u unezverenu masu koja se gura i pokušava da pobegne.


Pa, evo malo detaljnije. Zvanična priča je da je Stiven Padok iznajmio sobu na 32. spratu, šest dana pre pucnjave i uneo 10 komada prtljaga u kojima se nalazilo oružje. Tri dana pre pucnjave se preselio, sa sve prtljagom, u sobu na čošku istog sprata jer je odatle bolji pogled.
Uveče je bio koncert sa procenjenih 22000 posetilaca na trgu isod. Padok je razbio staklo na svojoj sobi (ti prozori ne mogu da se otvaraju) i počeo da puca u 22:05 i neprestano je pucao do 22:15 - ukupno vreme pucanja je 10minuta. U tom periodu je ubio 59 osoba i preko 540 ranio. Nije jasno zašto je Padok prestao da puca.
Policija je malo zbunjeno objavila detalje oko vremena pucnjave, pa se ispravila, itd., i ovo gore navedeno je konačna reč.
6 minuta pre pucnjave (21:59) pozornik na 32. spratu (tu se slučajno našao) je primetio nešto sumnjivo i Padok je na njega otvorio vatru kroz zatvorena vrata, ispalivši 200 metaka, i ranio ga u nogu. (Par dana kasnije se ranjeni pozornik sam kolima odvezao u Meksiko da poseti rodbinu, pa je nastala mala panika jer on je jedini svedok, ali se ubrzo vratio drugim autom, iznajmljenim.)
Policija je sa zakašnjenjem reagovala (lutali po pogrešnim spratovima,itd.) i najzad je provalila u njegovu sobu 65 minuta pošto je prestao da puca.
U sobi su našli 23 komada automatskog oružja i pištolj. U negovim kolima su našli materijal za pravljenje eksploziva. I, najzad, evo slika sa lica mesta.

Ovo je soba u kojoj je zatečen mrtav i iz koje je pucao (u donjem desnom uglu se vidi donja polovina njegovog tela i to je jedina slika koja je upućena javnosti koliko znam). Zvanična verzija je da se ubio iz pištolja (ili puške), ali to se na slici ne vidi.



Takođe i ova slika se može naći


To je sve, manje više.
Sada, mnogo ljudi je sumnjičavo prema ovom objašnjenju. Prvo, taj hotel je kockarnica. Ja sam mnogo puta bio u Las Vegasu i znam da su svi hoteli/kockarnice pokriveni kamerama svugde. To je poznata stvar svima. Da taj čovek može da ubaci onoliko oružje i municiju neprimećen (pa kasnije da sve preseli iz jednog apartmana u drugi) je prilično neverovatno.
Zatim, prema prvoj slici vidi se nekoliko komada automatskog oružja oko njega, ali skoro nigde nema čaura (on je, setimo se, 200 metaka ispalio unutar te sobe pucajući u vrata na kojima je bio pozornik). Takođe, kada vruća čaura padne na tepih kakav je u toj sobi, ona ga zapali, ili makar izgori. Nikakvih tragova te vrste nema.
Na drugoj slici se vidi automatsko oružje na postolju (sa durbinom), ali ne izgleda a je bilo korišćeno.
Padok na nogama ima sobne papuče, što je čudno ako pretpostavimo da je on nameravao posle pucnjave da beži.

Ima i drugih detalja koji mnogima izgledaju sumnjivo, ali ovo je suština.

Iz svega ovoga može da se sastavi "zvanična priča" - jedan čovek naoružan do zuba, pucao u gomilu 10 minuta, ubio oko 60 ljudi i ranio oko 540, sa rastojanja od preko 300 metara i visine 32. sprata, a policija se pojavila više od sat kasnije na licu mesta i zatekla ga mrtvog - ali ona mi ne izgleda uverljivo. To je sve.

nsarski nsarski 11:29 28.12.2017

Re: Wow

P.S. Ima, naravno, mnogo neproverenih glasina i nagađanja koje nisam pomenuo. Iskusni marinci kažu da taj procenat pogodaka ni slučajno ne može da se postigne pod navedenim okolnostima, da je neobično što na licu mesta nije bilo dovoljno sanitetskih vozila i lekara, da su ljudi dole pričali kako je još neko pucao sa 4. sprata, da su sekjuriti na ulazu policiji dali pogrešan sprat i sobu u kojoj se pucač nalazio (te je policija lutala po više spratova i soba pokušavajući da ga nađe i, zato zakasnila toliko), da je lokalna bolnica baš u to vreme, sa plaćenim glumcima vršila vežbe reagovanja u ovakvoj situaciji, itd.

Ali, to su samo "priče i praznoverja ludih i skudoumnih, a naše nije da se pitamo o tome, već je bolje da jedemo, pijemo i veselimo se, braćo pometena." Jer za 3 dana je Nova Godina koju svima čestitam i želim sve najbolje u sledećoj.
freehand freehand 16:06 28.12.2017

Re: Wow

P.S. Ima, naravno, mnogo neproverenih glasina i nagađanja koje nisam pomenuo. Iskusni marinci kažu da taj procenat pogodaka ni slučajno ne može da se postigne pod navedenim okolnostima,

Čitava ova priča prošla mi je ispod radarskog snopa, ali referišući na ono što je ovde izneto i ja rekoh nešto slično, uzdržavajući se od detalja koji mogu biti morbidni, a u suštini čine realnu sliku.
Inače, 300 metara je ozbiljna udaljenost za precizno gađanje, a opet, kad se puca rafalno u masu definitivno po nekoliko metaka mora da pogodi isto telo, a potpuno je besmislena ta činjenica o količini unetog oružja. Šta će, dođavola, nekom deset, dvanaest ili petnaest pušaka?
maksa83 maksa83 16:37 28.12.2017

Re: Wow

Šta će, dođavola, nekom deset, dvanaest ili petnaest pušaka?

To je pola kolekcije middle class Teksašanina.
freehand freehand 16:39 28.12.2017

Re: Wow

maksa83
Šta će, dođavola, nekom deset, dvanaest ili petnaest pušaka?

To je pola kolekcije middle class Teksašanina.

Mislio sam na situaciju u kojoj hoće da ih upotrebi na način na koji je to ovde predstavljeno.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:01 28.12.2017

Re: Wow

Jebote !
To bi bilo 60 x 120 = 7200 u minuti.
Strašno !
Mislim, zezaš se ?!


Pa ne znam tacno ali ima dole napisano ko zna.. (a i nisam mnogo omasila:)

nsarski nsarski 17:05 28.12.2017

Re: Wow

maksa83
Šta će, dođavola, nekom deset, dvanaest ili petnaest pušaka?

To je pola kolekcije middle class Teksašanina.

Kod njega u kući su našli još toliko (oko 25 komada) oružja. Sve to oružje je kupljeno tokom poslednjih godinu dana pred "događaj".
Rastojanje je 1400 stopa, što je nešto više od 450m. Ovako:



Prostor nije ograđen, pa su ljudi ipak imali neku priliku da se udalje ili rasprše (po mom mišljenju).
narcis narcis 17:54 28.12.2017

Re: Wow

prvo i prvo el si primetio da je na slici puškomitraljez, meni nepoznat model i vatrena moć i koliki je stepen rasipanja zrna, znam da AP ima do 1 metaral sam zaboravio bna koju daljinu no ona se baždari na 400 metra a ovaj murtaljez možda na kilometar, ali to služi baš za pucanje u masu.
drugo 6 minuta pucanja u masu ili koga.
najveća nepoznanica za mene je to što ne znam koliko je vremena potrebno da se masa od 22 000 tisuća čoveci razbije na pojedince.
spominješ em anonimne marince em ja ne verujem da ijedna vojska ima obuku pucanja u ovoliko veliku masu čoveci.

trećo dok se masa panično razbijala ne znajući odakle se puca pa samim tim i neznajući gde da se krije ili beži veroovatno je i za očekivati da je bar 100 čoveci trčalo ukrug.
drugo da se pucalo složenom vatrom, valjda se tako zvaše kadviše čoveci puca u metu , davno bila vojska, tu bi bilo na tisuće hiljada mrtvih. jer ako me panćenje ne vara vood sa složenom vatrom može da očisti četu dok kažeš ' vučićupederu'

sve ostalo stoji kao problem.
nsarski nsarski 18:22 28.12.2017

Re: Wow

sve ostalo stoji kao problem.


Ja uopšte ne zagovaram ni jedno objašnjenje - i ima ih na pretek, veruj mi. Sve "argumente" koje pominjem naveli su drugi.
Ja u početku nisam ni razmišljao o celoj stvari, a onda su počele nesuglasice, prvo zvanične oko vremena pucanja i satnice koja je par puta menjana, pa onda je krenula lavina.

Zapravo, ne znam ni zašto sam pomenuo ceo incident. Ah, da - bilo je reči o automatskom oružju i njegovoj efikasnosti, pa sam se setio ove pucnjave o kojoj je reč. Uzeo čovek automat i, kao Valter kad brani Sarajevo, očas posla pobi gomilu naroda. I tako je krenulo...Što se mene tiče može ovde i da stane.
Živ bio, nadajmo se da će nam svima sledeća godina biti bolja od ove!

P.S. Uzgred, ja se u oružje uopšte ne razumem. Tačnije, nikada nikakvo oružje nisam držao u ruci, a kamoli iz njega pucao. Jenostavno, ono mi je duboko odbojno, koliko i ljudi koji na osnovu njega grade svoj autoritet i imidž.
freehand freehand 18:22 28.12.2017

Re: Wow

nsarski
maksa83
Šta će, dođavola, nekom deset, dvanaest ili petnaest pušaka?

To je pola kolekcije middle class Teksašanina.

Kod njega u kući su našli još toliko (oko 25 komada) oružja. Sve to oružje je kupljeno tokom poslednjih godinu dana pred "događaj".
Rastojanje je 1400 stopa, što je nešto više od 450m. Ovako:



Prostor nije ograđen, pa su ljudi ipak imali neku priliku da se udalje ili rasprše (po mom mišljenju).

narcis narcis 19:15 28.12.2017

Re: Wow

Ja uopšte ne zagovaram ni jedno objašnjenje - i ima ih na pretek, veruj mi. Sve "argumente" koje pominjem naveli su drugi.

moji komentari uopšte nisu upućeni tebi lično, već samo kao razgovor, ja ne tvrdim da sam stručnjak za oružje samo inosim ono što se sećam iz vojske i što sam čitao, mene je oružje uvek interesovalo kao sredstvo da se odbranim i preživim rat. tako sam i taktiku slušao i čitao. poznavanje taktike i oružja nije garant da ćeš da preživiš ono samo povećava verovatnoću da preživiš.
evo ti jedan konkretan primer
ako te napada tenk a nemaš raketu, nemaš tromblon , nemaš flašu sa benzinom, nemaš vreme da iskopaš rov da se sakriješ i nema žbunja ili stenja za isto a imaš samo pušku onda ako znaš da metak , puščani jedino može da slomi sponu između člankova gusenice, onda pucaš u gusenice i moliš boga da neki metak pogodi prenego te spazi komandant tenka ili vozač. kad te spaze gotov si.a gotov si i ako te spazi tenkovska pešadija ako je prisutna.mislim mala je šamsa da ovo uspe ali bolje da probaš nego da čučiš dok te ne ubiju.
ako se sećate da su u ovim našim ratovima svi guseničari imali dodate gumene trake preko gusenica, e to je razlog.
freehand freehand 19:40 28.12.2017

Re: Wow

ako te napada tenk a nemaš raketu, nemaš tromblon , nemaš flašu sa benzinom, nemaš vreme da iskopaš rov da se sakriješ i nema žbunja ili stenja za isto a imaš samo pušku onda ako znaš da metak , puščani jedino može da slomi sponu između člankova gusenice, onda pucaš u gusenice i moliš boga da neki metak pogodi prenego te spazi komandant tenka ili vozač. kad te spaze gotov si.a gotov si i ako te spazi tenkovska pešadija ako je prisutna.mislim mala je šamsa da ovo uspe ali bolje da probaš nego da čučiš dok te ne ubiju.

Pa da li si ti, vojniče, čuo za parket jebo li te sveti Jeronim na nebu?!
ako se sećate da su u ovim našim ratovima svi guseničari imali dodate gumene trake preko gusenica, e to je razlog.

Nisu.
Gumene navlake koriste se da se ne bi sjebavao asfalt, dakle u mirnodopskim uslovima generalno.
nsarski nsarski 20:05 28.12.2017

Re: Wow

moji komentari uopšte nisu upućeni tebi lično, već samo kao razgovor


Haha, pa ne doživljavam ja ovo lično - nisam bre psihopata, majkumu. Nego, gore sam objasnio kako je do celog razgovora došlo, da se ne ponavljam.
Atomski mrav Atomski mrav 00:26 29.12.2017

Re: Wow

Ali nije.

M2 Browning.



narcis narcis 00:34 29.12.2017

Re: Wow

Nisu.
Gumene navlake koriste se da se ne bi sjebavao asfalt, dakle u mirnodopskim uslovima generalno.

ko spominje gumene gusenice?
el si video ine gumene tratrake koje kriju gusenice, ne pričam o gumi i ostalim samsesnađi naoklopu već gumi koja se spušta sa strane i krije gusenicu.
Pa da li si ti, vojniče, čuo za parket jebo li te sveti Jeronim na nebu?!

?
narcis narcis 00:36 29.12.2017

Re: Wow

nsarski
moji komentari uopšte nisu upućeni tebi lično, već samo kao razgovor


Haha, pa ne doživljavam ja ovo lično - nisam bre psihopata, majkumu. Nego, gore sam objasnio kako je do celog razgovora došlo, da se ne ponavljam.

pa došlo je kao i svi naši razgovori ovde, ufatimo se za neku glupost i debaklujemo do besvesti.
ps
srećna nova i tebi.
freehand freehand 06:52 29.12.2017

Re: Wow

ko spominje gumene gusenice?
el si video ine gumene tratrake koje kriju gusenice, ne pričam o gumi i ostalim samsesnađi naoklopu već gumi koja se spušta sa strane i krije gusenicu.

Toje već nešto drugo. Tu idu i čelične ploče, i keramika, i nekad šta se koja posada snađe da se sačuva od zolja.
Milan Novković Milan Novković 10:07 30.12.2017

Accidental ...

nsarski
malog Jericho-a od 9mm, izraelska toka, gotivna, širio sam se k'o Zemunac po jukra dok sam je šetao tih par godina, kao mali magnum je izgledala, toka znači, i ako vidiš i definišeš sto odsto da je terorista, rokaj, brale!



Šta, samo si taj nagan dužio?

Pa, to bre svaka domaćica u supermarketu nosi.


Ništa ono malo ozbiljnije kad pođeš na plažu, na primer?



da pariraš cicama





... steps.

Ček da brže-bolje iskočim iz onog treda gde se ljubu na blogerski način, pošto sam tamo zalutao, pa da se vratim na temu, koja je filozofski interesantna već od samog pištolja i metaka:

- Imaš osobu koja mrda i razmišlja da li da pusti maslačak da se tići po travnjaku ili ne, metak u letu joj je tek pred grudima

- Pa nemaš osobu koja mrda i razmišlja o maslačku, metak joj je iza leđa, sa zaokruženom faznom tranzicijom, ide dalje svojim putem

- Pa tip metka, brzina, šta kako i koliko ....

- Dok u polu-paralelnom univerzumu milioni istovremeno odlučno i ozbiljno prave svoj sledeći sendvič, ili sendvič nekome u njihovoj okolini, svi i dalje mrdajući relativno normalno - disturbance in the force ih ne dotiče skoro uopšte, zato što su slojevi univerzuma uredno podmazani, ko da ih je Nemac podmazivao ...

... al clip dole na brz način osvetljava fenomen prirode vremena

Milan Novković Milan Novković 13:55 30.12.2017

Re: Wow

nsarski
... nisam bre psihopata, majkumu. Nego ... sam objasnio ...


Super ti je ova jezička podloga, al slučajna, pa je poklon dole ipak za druge


hermine hermine 13:03 27.12.2017

..

..
grof_brankovich grof_brankovich 13:56 27.12.2017

У вези "колективизма"

Срђане, шта подразумеваш под овим?

Мислим да се пре ради о државотворним процесима.

"Kada gledamo danas, još nekih 15-ak godina docnije, gde su otišla poslejugoslovenska društva: u Zagrebu pre godinu-dve bojovnici paradiraju gradom u uniformama sa neonacističkim obeležjima, u Sarajevu arlauču sa minareta G. Ekbarovićevi službenici u mirnim gradskim četvrtima gde toga nije bilo nikada pre, a Beograd se nalazi pod nekom vrstom nebeskog embarga u vidu kažnjenosti "


Кад погледаш тако је било и целог двадесетог века. Југословенска држава је увек била отворено анти-српска. Александар, Павле и Петар су били вољни пијуни својих прагматичних рођака из глобалистичке империје Британије.

То што у Европи парадирају бојовници у униформама је део њихове историје и очигледно садашњице - наравно нацистичке, усташке и фашистичке прошлости.


Кад сум бил, Мори Ђурђо

https://rutube.ru/video/659080cb2ebcfa8d2865904969345d66/
grof_brankovich grof_brankovich 14:13 27.12.2017

Re: У вези "колективизма"

Кад сум бил, мори, Ђурђо,
кад сум бил, кад сум бил, мори, Ђурђо,
дете како тебе, мори, Ђурђо, дете како тебе.

Сум шетал, мори, Ђурђо,
сум шетал, сум шетал, мори, Ђурђо,
сва наша Србија, мори, Ђурђо, сва наша Србија.

Сва Србија, мори, Ђурђо,
сва Србија, сва Србија, мори, Ђурђо,
и Македонија, мори, Ђурђо, и Македонија:

Како тебе, мори, Ђурђо,
како тебе, како тебе, мори, Ђурђо,
ја нигде не нађо', мори, Ђурђо, ја нигде не нађо'!

Едит:

Интересантно колико верзија има ове песме.

Светлана Стевић пева "Стара Србија" у једном моменту.

Радио Београд је спроводио цензуру 50тих година .


tasadebeli tasadebeli 17:46 30.12.2017

Re: У вези "колективизма"

grof_brankovich

Кад погледаш тако је било и целог двадесетог века. Југословенска држава је увек била отворено анти-српска. Александар, Павле и Петар су били вољни пијуни својих прагматичних рођака из глобалистичке империје Британије.

То што у Европи парадирају бојовници у униформама је део њихове историје и очигледно садашњице - наравно нацистичке, усташке и фашистичке прошлости.













Черевићан Черевићан 13:55 27.12.2017

метак започетак

izraelska toka, gotivna, širio sam se k'o Zemunac po jukra

метке ...праве... убитачне
ја неволем - ђаволову плод,
мушке ..спермом наливене
да... јер праве људски род
49 41 49 41 15:11 27.12.2017

Re: метак започетак

Черевићан
izraelska toka, gotivna, širio sam se k'o Zemunac po jukra

метке ...праве... убитачне
ја неволем - ђаволову плод,
мушке ..спермом наливене
да... јер праве људски род


...tako celi celcijati "medeni".
...samo pet(met)kovdanima.
maksa83 maksa83 16:08 27.12.2017

Ime da da

grof_brankovich grof_brankovich 16:36 27.12.2017

Re: Ime da da

maksa83

Israel to Name Western Wall Train Station in Jerusalem After Donald Trump


Знао сам да постоји нека скривена агенда!
bene_geserit bene_geserit 00:31 28.12.2017

Re: Ime da da

jeste videli novi svedski "rape by negligence" zakon? Da s'upisas.
narcis narcis 00:33 28.12.2017

Re: Ime da da

bene_geserit
jeste videli novi svedski "rape by negligence" zakon? Da s'upisas.

nismo
tyson tyson 01:10 31.12.2017

Re: Ime da da

Pesma je potpuno ludilo; kakav je to bend bio...


zemljanin zemljanin 20:07 27.12.2017

u jeku Druge Intifade

Neki izvori navode 27. rujna 2000. kao početak, kada je "palestinski službenik za sigurnost ubio izraelskog IDF vojnika kada su zajedno išli na patrolu".[3] Međutim, mnogo češće se 28. rujna uzima kao glavni datum, kada su Palestinci uzvratili nemirima kada je Ariel Sharon, u pratnji naoružanih policajaca, posjetio Brdo hrama u Jeruzalemu, sveto mjesto i za Židove i za Muslimane. Palestinci su njegovu posjetu smatrali činom provokacije i omalovažavanja te su burno reagirali.[4][5] Neki pak smatraju da je ustanak započeo tek sljedeći dan, u petak 29. rujna, na dam molitve, kada je povećana prisutnost izraelske policije i vojske koja je uzrokovala teške nemire i sukobe sa Palestincima.[6][7][8][9] Sharon je najavio svoju posjetu te mu je palestinski šef sigurnosti Jibril Rajoub dao odobrenje za istu, dokle god ne stupi u džamiju. Na dan posjete isprva su bile zabilježene mirne demonstracije, s obzirom na Sharonovu vojnu prošlost, poglavito u krvavom Libanonskom ratu 1982., da bi na kraju prerasli u otvorene nemire i sukobe Palestinaca sa izraelskim sigurnosnim službama. Razlog takvih burnih reakcija ima nekoliko: tih dana Palestinci su obilježavali 18. godišnjicu masakra u Sabri i Šatili, koji se dogodio kada je Sharon bio ministar obrane, tako da su mnogi Palestinci smatrali njegovu posjetu tom svetom mjestu svetogrđem. Također, iako je Sharonova namjera bila pokazati da svaki Izraelac ima pravo posjetiti Brdo hrama,[10][11] glasnogovornik Likuda Ofir Akounis je izjavio da je namjera bila pokazati da će pod „Likudom brdo hrama ostati pod izraelskom kontrolom."[12]

Pojedini Izraelci smatraju daje Druga Intifada započela još ranije, kada je Yasser Arafat u srpnju 2000. napustio sumit u kampu David. Izraelske žrtve zabilježene su već 27. rujna, navodi Dr. Jeremy Pressman.[13][14][15][16][17]

Većina analitičara i povjesničara smatra da je Sharonov posjet toj lokaciji pokrenuo nemire koji su prerasli u Drugu Intifadu.[18][19][20] U prvih pet dana nemira, izraelska policija ubila je 47 Palestinaca a ranila 1,885, dok su Palestinci ubili 5 Izraelaca.[21][22]


da malo vidimo i cinjenice a ne samo mondensko setanje automata
freehand freehand 21:16 27.12.2017

Re: u jeku Druge Intifade

da malo vidimo i cinjenice a ne samo mondensko setanje automata

Kome to treba?
Dasad ne idemo u to ko je Šaron i zašto se molitva sa minareta zove "arlaukanjem", u interpretaciji militatnih pacifista, koji se bežeći od mobilizacije u svojoj prijave u vojsku strane države,.
A i inače ćeš biti proglašen antisemitom, komijem, toatalitaristom 1/1, na prvu.
grof_brankovich grof_brankovich 12:32 28.12.2017

Re: ..

hermine
Is Serbo-Croatian a language?


Поштвана хермино, ко је први осмислио ту филолошку причу о заједничком језику Срба и Хрвата против које су се борили хрватски националисти почевши од 1960?



hermine hermine 12:47 28.12.2017

Re: ..

".. Kakav je to ulaz pojma nemam, ali tako i treba. Sve je tako. Sve se na svetu mora odvijati lagano i nepravilno, da se čovek ne bi poneo, da bi čovek bio tužan i zbunjen.
..
Ništa, ništa - rekao sam sam sebi - ništa. Evo, apoteka, vidiš? A eno, onaj u mrkom kaputu struže trotoar. Ti to takođe vidiš. Pa, onda se smiri. Sve ide kao što treba. Venjička, ako hoćeš da skreneš levo, idi levo, ni na šta te ne prisiljavam. Ako hoćeš desno - idi desno..

Povodeći se od tuge i hladnoće pošao sam desno.."


Moskva - Petuški, Venedikt Jerofejev


Čitam sinoć narečenu knjigu (na Svetislavovu preporuku u pretposlednjoj kolumni), i jutros razmišljam o nametnutoj zbunjenosti i tugovanju - ili, dezorjentisanosti, da ne kažem magarećoj tegobi.. ne onog Buridanovog magarca, ne..

+ na stranu, pametniju, što mi se to sve tako fino posloži u glavi, sa smislom, pasus iz knjige sinoć povežem sa kutijom Marlbora na slici jutros, u Ekonomistu, sa etiketom na tri jezika i dva pisma, istim značenjem, uglavnom, pušenje ubija kao i zbunjenost..


"I am at heart a gentleman."
Marlene Dietrich

grof_brankovich grof_brankovich 13:48 28.12.2017

Re: ..

Oh I see,
2 plus 2 equals prc
hermine hermine 14:03 28.12.2017

Re: ..

il, npr 2 + 2 = Sade

zemljanin zemljanin 14:18 28.12.2017

Re: ..

2 + 2 = 22 Keiko

hermine hermine 14:27 28.12.2017

Re: ..

2 + 2 = 22 Keiko

Kul.

:))
grof_brankovich grof_brankovich 14:31 28.12.2017

Re: ..

hermine hermine 09:20 29.12.2017

Re: ..

"Jeste da je on za života (kratkog kao kometin pad gledan sa dedine njive zasađene rakijom i vinom) doživeo gotovo kosmičku slavu.."

Piše Zoran Ćirić o Hendrixu u kolumni Poslednji gitarski prasak..



Milan Novković Milan Novković 10:36 29.12.2017

Re: ..

hermine
"Jeste da je on za života (kratkog kao kometin pad gledan sa dedine njive zasađene rakijom i vinom) doživeo gotovo kosmičku slavu.."

Piše Zoran Ćirić o Hendrixu u kolumni Poslednji gitarski prasak..

Čitaš Ćiru

I ja sam mu juče ovo pročitao, pa, kao "muško", jelte, onomad preskočenu "odbranu" Brada Pita od one rospije (muškarcima kojima se ona sviđa stvarno nešto fali - ova blog boljka sitnih provokacija ne bi li se "dokačio" sa nekim je stvarno uporna

Mislim, praznici su, nećemo valjda sada da budemo jedni drugima fini i dosadni

E sad, dal je on naš Urbani ili ne ne znam, meni obično treba asistiranje da bih pokapirao stvari i pojave oko sebe, al kolko god komada da ih je genijalci su (oba)(dvojica) (jezik nešto i ne podržava superpozicije).

Evo mu simpa misli koju potežem da bih isprovocirao blog "mačo"-muškarce: muškarac je muškarcu ... žena - "parafraziram", tj oš malo pa ću parafrazirati i pojedinačne reči sa uskličnikom (fourth-wave feministkinje su "given", u ovakvim prilikama, al svaka pametna žena će udahnuti i nasmejati se, ne sumnjam

... itd, na godišnjem sam i tek sam popio četvrtu kafu, al možda je dovoljno za ovaj komentar

maksa83 maksa83 10:52 29.12.2017

Re: ..

E sad, dal je on naš Urbani ili ne ne znam

Ja bih rekao da jeste, po stilu, a i urbani je isto imao pizmu na posthumna Hendrix izdanja, sa kojima ja imam neki kao etički problem (lešinarenje Hendrix Fondacije sastavljena od Hendrixove dalje rodbine (pitanje koliko mu je to uopšte rodbina) + Edi Krejmer koji vadi neke okrnjke snimaka iz mračne šupe, nasnimava bubnjeve i prerađuje ih u pesme za koje botkepita da li bi tako izgledale da je Stiv Džo... ovaj, Hendrix živ) a sa druge strane sam u fazonu dajbiloštasamodajjošjošjoš.

Inače, Ajk Tarner, o tome kako i zašto je otpustio Hendrixa:



(Zapravo je hilerijs, koga ne mrzi da se probije kroz loš snimak i njegov polu-ebonics)

hermine hermine 10:58 29.12.2017

Re: ..

Čitaš Ćiru

Pravo da ti kažem - čitam od juče..

Skrenu mi ptičica (mustra) pažnju,
ovako:

- je li, čitaš li Magičnog? - kolumne?
- ne. gdje piše? - imam par njegovih knjiga, jel se to važi? što pitaš?
- pitam onako, piše on kako Bijonse ima veliku guzičetinu..
- hm, ja govorim guzčetinu, bez i .. ako si na to mislio? da ga kopiram? što tamo neka mulava tabloidna bedevija ima guzčetinu? - jel to? - da sam siledžija, m?
- ne, bre..

itd.

Da skratim, o Ćiriću je sve - kol'ko znam - rekao Teofil Pančić.
Ne bih ništa dodavala i oduzimala.

Čitam ga, čitam, evo od juče.

:)


+ Mislim da nije Urbani.
maksa83 maksa83 11:12 29.12.2017

Re: ..

+ Mislim da nije Urbani.

Onaj drugi pasus (prvi posle uvodnog) je manje više bukvalno prepričan summary njegovih i mojih Hendrix konverzacija ovde.
maksa83 maksa83 11:23 29.12.2017

Re: ..

Piše Zoran Ćirić o Hendrixu u kolumni Poslednji gitarski prasak..

Ok, sad pročitao sve, hvala za link.

Od svih nabrojanih imena strašno, strašno, strašno fali Muddy Waters od kog je Hendrix zapravo najviše uzeo. Ne da je sve to mnogo bitno, ali može da se pokaže taksativno, od pesme do pesme.

Hendrix je jedan nemali komad svoje aure i karijere napravio na ovom Still A Fool rifu (koji je i Muddy Waters kopirao iz pesme u pesmu). Ako zanemarimo mesta gde je riff uzet 1-1, Voodo Child Sligth Return je najbolji primer tog "skrivenog omaža".





hermine hermine 11:30 29.12.2017

Re: ..

Onaj drugi pasus (prvi posle uvodnog) je manje više bukvalno prepričan summary njegovih i mojih Hendrix konverzacija ovde.

Možda su istog muzičkog senzibiliteta (a ja sam nikakav muzikolog), ali jezički (misaoni, rečenički, književni, itd), to su dva čovjeka..

Ako griješim - ko zna, sve je moguće - sjajno je onda koliko jedan za drugog ne znaju..

:)
maksa83 maksa83 11:34 29.12.2017

Re: ..

Ako griješim - ko zna, sve je moguće - sjajno je onda koliko jedan za drugog ne znaju..

Da budem iskren, ni ja nisam 100% siguran, ako bih morao da zakačim neku verovatnoću da je to ista osoba to bi bilo recimo 0.65. Ali upotrebljene reči i teze tog pasusa su stvarno sažetak tih razgovora ovde.
Milan Novković Milan Novković 11:34 29.12.2017

Re: ..

+ Mislim da nije Urbani

Meni su "jako" slični, dobrim delom "subverzioni tradicionalisti" što potežu za "crnim humorom i belom metafizikom", Hendriksom, što reče Maksa, pa vrhunskim poznavanjem R&Ra, smrću u El Pasu, ...

A opet, Urbani, bez izuzetka, suludo dobro kontroliše rečenice (to mi netalentovani paceri, kobajagi, brzo "primetimo", Magičnom je mašta igra bez granica, više se dotiče filma, ...

I "pojedinačno" "samo" hrane komplekse niže vrednosti kod nas što nemamo hrabnosti da napišemo "svoj" roman - ne baš, ta simpa zavist prema cool nam ljudima kojima je bog udelio talente koje mi nemamo nije nikakva prepreka, a ako su jedna osoba ... baš su preterali
hermine hermine 11:37 29.12.2017

Re: ..

Meni su "jako" slični

Ma meni uopšte nisu slični, šta vam je..

+ sam žensko

:)
Milan Novković Milan Novković 11:43 29.12.2017

Re: ..

hermine
Meni su "jako" slični

Ma meni uopšte nisu slični, šta vam je..

+ sam žensko

:)

Jesam amaterčina, priznajem, i obično mi drugarice objasne štakako kad zastranim
hermine hermine 11:44 29.12.2017

Re: ..

:)

tasadebeli tasadebeli 21:23 29.12.2017

Re: ..

grof_brankovich


То Танкосава!



Је ли, пријатељу Грофе, да ли ти можда знаш...?

А зашто неки Срби рођени изван Србије тако често покушавају, врло упорно, ево, већ стотину и више година да убеде Србе рођене у Србији да нису Срби?

Мени је то загонетка над загонеткама.

К'о нека Сфингина зајебанција са смртницима, да простиш.

Права Алтернативна математика...

Ето, ономад тебе и мене један од тих Срба рођених ван Србије удави објашњавајући нам како смо ти и ја заостали и примитивни зато што не признајемо алтернативне одговоре када нас упитају да ли смо Срби...

У чему је фора?


zemljanin zemljanin 21:34 29.12.2017

Re: ..

А зашто неки Срби рођени изван Србије тако често покушавају, врло упорно, ево, већ стотину и више година да убеде Србе из Србије да нису Срби?

a jel' moze kratki kurs o tematici? ... mislim kako ili zasto neko ko nije rodjen u Srbiji, Kanadi ili ZImbabveu mora/treba da se izjasnjava onako kako sunarodnici njegovih/njenih roditelja zele? ... i vrlo je jednostavno umesto svih mogucih komplikacija koje druge varijante unose ... a zasto to nekome smeta ne bih znao ... verovatno je i nekima smetalo kada se prestalo sa praksom prezimena po dedinom imenu ... i verovatno to neko nije mogao da razume ... zato svet ostaje mladjima a matorci mogu i dalje da kukaju ...

PS. i cisto da podsetim da smo generacija da ne bude posle cile-mile
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:40 29.12.2017

Re: ..

А зашто неки Срби рођени изван Србије тако често покушавају, врло упорно, ево, већ стотину и више година да убеде Србе из Србије да нису Срби?


Uvek, kad se ovo pomene, se setim Sonje Karadžić i njene priče o tome kako pravi Srbi ne rastu u Srbiji, i da bi trebalo da idu na Pale, da tamo vide prave Srbe i da se oplemene.

Nego ovo
заостали и примитивни зато што не признајемо алтернативне одговоре када нас упитају да ли смо Срби...


Nisam baš ispratio, kakvi alternativni odgovori se predlažu?
tasadebeli tasadebeli 21:58 29.12.2017

Re: ..

zemljanin
А зашто неки Срби рођени изван Србије тако често покушавају, врло упорно, ево, већ стотину и више година да убеде Србе из Србије да нису Срби?

a jel' moze kratki kurs o tematici? ... mislim kako ili zasto neko ko nije rodjen u Srbiji, Kanadi ili ZImbabveu mora/treba da se izjasnjava onako kako sunarodnici njegovih/njenih roditelja zele? ... i vrlo je jednostavno umesto svih mogucih komplikacija koje druge varijante unose ... a zasto to nekome smeta ne bih znao ... verovatno je i nekima smetalo kada se prestalo sa praksom prezimena po dedinom imenu ... i verovatno to neko nije mogao da razume ... zato svet ostaje mladjima a matorci mogu i dalje da kukaju ...

PS. i cisto da podsetim da smo generacija da ne bude posle cile-mile



Ма шта циле-миле, разумем те сасвим и слажем се са свим што си рекао.

Ја, рецимо, Србе рођене ван Србије не убеђујем ни у шта.

Него ми није није јасно зашто мене неки од тих Срба рођених ван Србије упорно убеђују да нисам Србин тврдећи да то, боже мој, није модерно и прогресивно бити.

(Ето, види рецимо то политикантско срање од тзв. Декларације о заједничком језику.

Колико њих је само потрчало да се потпише испод све ударајући се својим модерним и прогресивним ногицама у дупе.)

Никако да схватим зашто... У праву си ти.

КоЈ ће га знати, што би рекла моја кева, комуниста до пада Леке Ранковића.

А ћале би се обично надовезао на то рекавши да та Сфинга са својим загонеткама може само да се носи у пизду лепу материну говорећи мени онако малом, тек пошлом у први разред основне школе, како увек у животу треба да пишем ћирилицом и да на питање које сам националности одговарам обавезно:"Србин." И да ме гуја не превари да случајно у животу урадим другачије и њега не послушам.
tasadebeli tasadebeli 22:05 29.12.2017

Re: ..

hoochie coochie man

заостали и примитивни зато што не признајемо алтернативне одговоре када нас упитају да ли смо Срби...



Nisam baš ispratio, kakvi alternativni odgovori se predlažu?



Ма пусти, то је било нешто на ПП у шта смо Гроф и ја били уплетени, па није у реду да баш износим све детаље због те треће уплетене стране.

Нека ти одговор на ово буде само цитат из Сеоба 2... Схватићеш већ оквир те преписке...

Гарсули је из Темишвара отпутовао на појутарје Тијелова. Фелдмаршал-лајтнант Франц Карл Леополд барун фон Енгелсхофен поручио му је био да причека мало у Темишвару. Да види последице своје мудрости међу Сербима. Ускоро.

Старац је тврдио да су Серби чудан народ и да их Гарсули не зна. Серби су лакоми на почасти, воле медалију, а за туђина би душу дали. Међутим, ако примете да их лажу и варају, да им дата реч није одржана, то памте. У столећа!

Са Турцима се – тврдио је Енгелсхофен – носе, око неког Косова (Енгелсхофен је писао: Cassova) већ неких триста шесет година. Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!`

c_h.arlie c_h.arlie 08:18 30.12.2017

Re: ..

tasadebeli

...
А зашто неки Срби рођени изван Србије тако често покушавају, врло упорно, ево, већ стотину и више година да убеде Србе рођене у Србији да нису Срби?
...

Odgovor je prost --- srpska posla.
hermine hermine 08:41 30.12.2017

Re: ..

Jel ovo neka srpska hajka samo na mene jednu u srpske majke il na ovo nas dvoje-troje Srba iz Bosne? - m?

Dalje, kad vam kažu da niste Srbi - šta kažu, šta ste? Bugari, Rumuni, Grci, Marsovci? Jel imaju ti (cijenim izuzetno pametni ljudi) neku ideju šta bi vi mogli biti?

Il je to kao kad ispod filma napiše, "očekivao sam više",
e, pitaš li ti njega šta je tačno očekivao, on ne zna,
nema u glavi "viša očekivanja",

.. dalje, gospođa Karadžić - jel se pika u toj raspodjeli nebeskih dobara što ja nisam nikada bila na Palama, (preporučih komentar Krkarov kad mi reče da se vidi paljanska kultura, bilo je mnogo smiješno i kul), jesam od kraja vjersko-građanskog rata bila par puta u Sarajevu ali ne i na Palama, nije me put vodio - da nastavim, da li gospođa govori u ime Srba Bosanaca il Srba Crnogoraca? Naravno da je bitno - em uvijek ima pravlji' i krivlji' em vremena bila gadna i bez njenog medenog guslanja - ako je izjava uopšte od prije ca 25 god a ne npr od juče u novinama - tj moramo znati više (sve priloške odredbe) da bi vidjeli smisao vaših viših očekivanja u spontanoj hajčici od sinoć..

Šta tačno? Što? Čemu? Opet dokazati da na blogu sve sami pioniri Jugosloveni i sa njima komunisti s Dedinja Bosanci, il dokazati da vam čupaju srpski jezik iz grudi evo sto godina i nikako da iščupaju..

Il, ček, samo dokazati da u Dubrovniku nema pravih Hrvata, sve sami Srbi..

..

Šta tačno, koji pravi srpski ....., 'tedošte?
hermine hermine 08:43 30.12.2017

Re: ..

Odgovor je prost --- srpska posla.

Misliš, budalasta posla.
freehand freehand 08:52 30.12.2017

Re: ..

Šta tačno? Što? Čemu?

Da se održi vatra srpstvujučeg bića? Pa kad ćute Tito, Sovjeti i Biljana Srbljanović da se budnost održi uz pomoć inih i istorijski skrenulih Srba s onu stranu mog potoka?
hermine hermine 08:54 30.12.2017

Re: ..

Da se održi vatra srpstvujučeg bića?

:))
tasadebeli tasadebeli 09:09 30.12.2017

Re: ..

hermine

Jel ovo neka srpska hajka samo na mene jednu u srpske majke il na ovo nas dvoje-troje Srba iz Bosne? - m?



Нема везе са тобом већ са садржајем онога што си линковала...

Is Serbo-Croatian a language?


И нисам посебно издвојио Србе из Босне, него сам рекао "НЕКИ Срби рођени изван Србије" ако ћемо већ да се трудимо избегнемо спиновања.

tj moramo znati više (sve priloške odredbe) da bi vidjeli smisao vaših viših očekivanja u spontanoj hajčici od sinoć..


Придајеш самој себи превише на значају.

И којих то ваших?







Баш имаш високо мишљење о себи самој...

Исто као и овај блоговски просератор просекутор Фрихенд који се дописује испод тебе.

Матор сам ја исувише и превише сам тога видео и чуо током свог живота да бих било шта од било кога очекивао сем од себе самог.




Šta tačno? Što? Čemu?



Чему?

Па ништа нарочито, само тек да и ја кажем шта мислим о томе.

Видим да овде сви имате то дупе звано мишљење, па га онда имам и ја и, надам се, имам право и да га кажем исто као и ти. Или Фрихенд...

С тим што пишући то своје мишљење уопште нисам мислио ни на тебе ни на Фрихенда нити на то шта ви мислите о том питању језика.

Рекох већ, то је оно што ја мислим о теми тог текста који си ти линковала, односно прецизније речено, о тој Декларацији о заједничком језику и иницијаторима и потписницима те Декларације.

Чак ме и заболе баш патка да ли сте вас двоје исто потрчали све ударајући се ногицама у дупе да се потпишете на ту манипулантску и политикантску Декларацију о заједничком језику.

То је ваша ствар.

Док вама двома изгледа баш смета када ја кажем, шта ја мислим о том питању језика и о тој акцији невладиних организација, тако многобројних међу Србима у последњих две деценије. На које се такође многи Срби лепе као муве на говно.

(Јебига, финансирање из иностраних фондова је ипак финансирање из иностраних фондова. ЕВРО/EURO чуда чини међу Србима...)

Па не знам шта да вам на то кажем...

Нека вам смета... И то је опет ваша ствар.

Свако има неке своје ствари... Ви имате своје мишљење о томе, ја опет имам своје мишљење о томе и наставни програм предмета којем подучавам децу у школи, а који се зове српски језик.






freehand freehand 09:12 30.12.2017

Re: ..

просератор просекутор Фрихенд

Или Фрихенд...

на Фрихенда

Samoti održavaj kondiciju dok ti se jednom ne javi Biljana Srbljanovićka.
Bajdvej - ko sem tebe pominje ovde nekakvu deklaraciju?
hermine hermine 09:18 30.12.2017

Re: ..

Матор сам ја исувише

Hm, samo patetičan. I zbunjen.
tasadebeli tasadebeli 09:24 30.12.2017

Re: ..

freehand
просератор просекутор Фрихенд

Или Фрихенд...

на Фрихенда

Samoti održavaj kondiciju dok ti se jednom ne javi Biljana Srbljanovićka.
Bajdvej - ko sem tebe pominje ovde nekakvu deklaraciju?



Не читаш линкове?

Is Serbo-Croatian a language?


Немаш времена због обузетости самим собом и сопствениом лепотом и памећу на Блогу Б92?

Или су те годинице сустигле?

(Хоће та титопионирска црвена марама да завара, хоће, кад су годинице и "памет" у питању...)

Што се онда уопште и јављаш?

Мислим, кад већ не читаш линкове?

Осетио си се позваним да пљунеш по другоме зато што не мисли исто као и ти?

Ма нека ти ја алал... Што би рекли Срби из Босне... На заједничком језику...
tasadebeli tasadebeli 09:25 30.12.2017

Re: ..

hermine
Матор сам ја исувише

Hm, samo patetičan. I zbunjen.



Матор јесам, немој да ми ласкаш. (А и нисам баш неки следбеник те нове вере вечите младости и лепоте да бих се на то палио и гасио...)


Патетичан?

Можда. Зависи с које стране гледаш. (Одмах да нагласим да нису у питању две стране реке Дрине.)

А збуњеност код мене одавно прошла.

И баш због те наталожене маторости и незбуњености до које сам дошао током тих нагомиланих годиница, више нико не може да ме зајебава са таквим подметачинама као што је та Декларација о заједничком језику.
freehand freehand 09:31 30.12.2017

Re: ..

(Хоће та титопионирска црвена марама да завара, хоће, кад су годинице у питању...)

Dabre. Sa drugom Markom i komunizam je otišao iz srca.
tasadebeli tasadebeli 09:40 30.12.2017

Re: ..

freehand
(Хоће та титопионирска црвена марама да завара, хоће, кад су годинице у питању...)

Dabre. Sa drugom Markom i komunizam je otišao iz srca.



Пази 'вако!

Можеш само да ми га попушиш мајмунчино партијско-комесарска. тако огрнут жуто-плавом заставом... Са звездицама Европске уније и црвеном пионирском марамом око врата.

Да ти то тако кажем на нашем заједничком језику. Оном из партијских брошура попут Декларације о заједничком језику одакле се образујеш јер је редовно школовање изгледа било исувише тешко за тебе.







Milan Novković Milan Novković 09:42 30.12.2017

Re: ..

freehand
...ko sem tebe pominje ovde nekakvu deklaraciju?...

Ja

Doduše, ja nemam pojma o čemu vi pričate, pošto mi se "strategija" uskakanja u sred bloga dobro pokazala, a deveto čulo mi kaže da ste ušli u fazu maženja i paženja, pa se (polu) zezam

Naime, moj drug, matematički logičar, najbolji pajtos iz Prigrevice pa ga zato često spominjem, je kao mlad "rešio" da "malo" ekperimentiše sa društvenim odnosima na neortodoksan način, čisto da vidi štakakoidokle će dobaciti:

- Prvo je na žurkama, kako se podigne na "viši" nivo, prestao da razbija čaše i počeo da razbija sijalice, dok mu prijatelji nisu rekli "Aaaalo, ...." (ovako moja starija ćerka ponekad počinje rečenicu kad se ja malo zanesem

- A onda je počeo prijatelju komšiji da kontrira šta god ovaj da kaže, pošto je komšija, i znam da se ponavljam, svako malo poentirao rečima "Eto vidiš", iako se ništa nije videlo.

Ja sam par crtica iz njegovog ponašanja pozajmio, pa pojačao majčine gene, i Englezima besomučno hvalim sve društveno što mi se desilo do odlaska u UK - mislim da u ovom trenutku nekoliko miliona stanovnika zapadnog Londona nema sumnje da su Srbi, Srbija, Jugoslavija, Beograd, Sombor, Prigrevica, Lika, Banja Luka, ... najbolji na svetu.

Razne sam metode ubeđivanja koristio, jedino što im nisam razbijao sijalice nego pretio da ću im baciti seme maslačka na travnjak.

Na kraju krajeva iracionalnost nam je evolutivna osobina, svet je suviše kompleksan za racionalno koje, onda, samo sve produktivnije proizvodi mrtve (ubeđivačke) petlje.

Ako neko ne veruje - blog mi je svedok

hermine hermine 09:44 30.12.2017

Re: ..

више нико не може да ме зајебава са таквим подметачинама као што је та Декларација о заједничком језику.

Da, i Deklaraciju o zajedničkom jeziku, nakon Hendrixa, povezao sa tim tamo nekim koji su vama pravim rekli da niste pravi..

..

Iskreno da ti kažem, Taso, prva reakcija mi je bila "Bog te jebao", kako ugledah komentar..

E, sad, dal je to što sam paljanske kulture tj iz kuće sam prostak, il te tvoje prave srpske domaćinske pedagoške metode - istjerivanje šejtana iz pionira i pokrštavanje istih - nikako da urode plodom,

ne znam.

freehand freehand 09:45 30.12.2017

Re: ..

Пази 'вако!

Можеш само да ми га попушиш мајмунчино партијско-комесарска. тако огрнут жуто-плавом заставом... Са звездицама Европске уније и црвеном пионирском марамом око врата.

Да ти то тако кажем на нашем заједничком језику. Из партијских брошура одакле се образујеш јер је редовно школовање изгледа било исувише тешко.

Gospodine nastavniče, rekao bih da ste se sjajno saželi u ovom svom blogovskom CV-ju.
Sve je tu: stav, jezik, špiclovska strast.
Bravo.
tasadebeli tasadebeli 10:25 30.12.2017

Re: ..

hermine

Da, i Deklaraciju o zajedničkom jeziku, nakon Hendrixa, povezao sa tim tamo nekim koji su vama pravim rekli da niste pravi..

Iskreno da ti kažem, Taso, prva reakcija mi je bila "Bog te jebao", kako ugledah komentar..



Само сам читао оно што си линковала јер ми је привукло пажњу пошто је језик у питању.

Is Serbo-Croatian a language?



Оно о Хендриксу нисам читао јербо Хендрикса баш нешто и не волЕм...

Мади Вотерс је тата. А увек треба човек некако да се труди да зна ко му је тата.

Колико год то тешко било...





E, sad, dal je to što sam paljanske kulture tj iz kuće sam prostak,



Ако будеш почела да читаш текстове са разумевањем, видећеш да сам већ написао да нема везе са тобом и да себи придајеш превише на значају.

Рекох такође да има везе са оним што си линковала.

А ионако ме је Фукс већ за срце ујео својим исказима у множини исказаним


Jugu smo voleli, kako god,



говорећи и у моје име, па ме је овај твој текст из Економиста који си линковала само додатно наједио.


il te tvoje prave srpske domaćinske pedagoške metode - istjerivanje šejtana iz pionira i pokrštavanje istih - nikako da urode plodom,

ne znam.



Ма чуј... Шејтан, а?

Иначе нам не седе већ деценијама на грбачи ти Титови пионири? Ево до дана данашњег... И у образовању и у култури и у медијима...

Па ја значи пуцам у празно, а?


Најсвежији пример из мог окружења - колега из школе, историчар, Србин Војвођанин који се "удао" у Бгд, човек мојих година на моје питање зашто деци у учионици не прича ништа о Дубровачкој републици која је саставни део српске историје и културе и што му је иначе у програму историје и у уџбенику, одговара да то није толико ни важно. Али им зато уредно прича о Титу и народноослободилачкој борби.

Мора да је то начуо на скуповима на којима председавају наши чувени и познати историчари типа Латинка Перовић и Дубравка Стојановић...

Знаш они скупови где се баве израдом регионалних уџбеника за школске предмете?



Па после ја на часу српског језика, пре него почнемо да читамо, рецимо, Потеру за пејзажима Пеђе Милосављевића, морам деци у учионици прво да објасним да Дубровник није никакво летовалиште попут Дубаија које су Хрвати изградили после распада Југославије.


Него!

Срећом, драга моја, расту ипак ти неки сасвим нови и другачији пионири...

И то и поред мене расту... Не само поред наставника историје...
freehand freehand 10:37 30.12.2017

Re: ..

Срећом, драга моја, расту ипак ти неки сасвим нови и другачији пионири...

И то и поред мене расту... Не само поред наставника историје...

Tragedija na nekoliko nivoa. Čitav iskaz uz ribarenje dečijih duša.
Izgleda da su u pravu oni koji pominju svoju decu u kontekstu bloga
tasadebeli tasadebeli 10:43 30.12.2017

Re: ..

freehand
Пази 'вако!

Можеш само да ми га попушиш мајмунчино партијско-комесарска. тако огрнут жуто-плавом заставом... Са звездицама Европске уније и црвеном пионирском марамом око врата.

Да ти то тако кажем на нашем заједничком језику. Из партијских брошура одакле се образујеш јер је редовно школовање изгледа било исувише тешко.

Gospodine nastavniče, rekao bih da ste se sjajno saželi u ovom svom blogovskom CV-ju.
Sve je tu: stav, jezik, špiclovska strast.
Bravo.



Служимо народу.

За мале паре.

Мислим, била би та моја професорска плата можда и већа да неки други те паре које су биле намењене образовању Срба у Србији нису стрпали у своје приватне џепове.

Све присећајући се своје дивне младости и детињства у СФРЈ и причајући нам данас бајке о том дивном чаробном времену невиности.


П.С. - Није се ваљда мој мали блоговски злоћко и пакосник увредио што му рекох шта мислим о њему?

Оооо... Па не бих никако да због тога тужан уђем у нову годину...

Ја бих волео да постоји нека игра у којој ћемо сви ми да победимо и да се после тога сви радујемо што смо победили.

Али не постоји... Распитивао се ја около... Јбг.
hermine hermine 10:45 30.12.2017

Re: ..

Срећом, драга моја, расту ипак ти неки сасвим нови и другачији пионири...

И то и поред мене расту... Не само поред наставника историје.

Ne znam šta bih ti rekla - kad smo kod tvoje matorosti i mudrosti - ali ovaj moj kratki srpski život je uvijek bio vezan uz učitelje, nastavnike, profesore npr srpskog jezika,

danas su to već ljudi i žene u penziji..

I, među njima još uvijek ima, vidi se golim okom, poštovanja prema đacima koje su nečem' učili,
sretnu li se na ulici, pokucaju li na vrata, upitaju li se za zdravlje,
uzajamnog poštovanja,

.. zamislim ih danas kako prave srpsku budalu od sebe sa jugoslovenstvom od juče, kako zakeraju đacima što su bili dio nekog istorijskog, kako bih rekla, puta, takvog vakta - pa mi ne ide..

freehand freehand 10:46 30.12.2017

Re: ..

Оооо... Па не бих никако да због тога тужан уђем у нову годину...

Ooo... Pa nije valjda da ne znamo da govoreći o drugima govorimo o sebi, i da stil je čovek?
Ја бих волео да постоји нека игра у којој ћемо сви ми да победимо и да се после тога сви радујемо што смо победили.

Što se mene tiče - ti si pobedio. Mislim, uvek pobediš, samo ako ti to čini zadovoljstvo.
Nego realno nisi, jer nikako da skapiraš ko ti je protivnik. "Fight club".
tasadebeli tasadebeli 10:47 30.12.2017

Re: ..

freehand
Срећом, драга моја, расту ипак ти неки сасвим нови и другачији пионири...

И то и поред мене расту... Не само поред наставника историје...

Tragedija na nekoliko nivoa. Čitav iskaz uz ribarenje dečijih duša.
Izgleda da su u pravu oni koji pominju svoju decu u kontekstu bloga



Ма не секирај се...

ја сам ту само тата.

Дубравка Стојановић је мама. А Латинка Перовић баба.

Не знам само шта би ту био Радомир Константоновић?

Деда ујка из Америке?
freehand freehand 10:56 30.12.2017

Re: ..

ја сам ту само тата.

Iz nekog razloga mislio sam da si ti prosvetni radnik a da se ideološke frustracije ne peglaju preko dece?
tasadebeli tasadebeli 11:03 30.12.2017

Re: ..

hermine

.. zamislim ih danas kako prave srpsku budalu od sebe sa jugoslovenstvom od juče, kako zakeraju đacima što su bili dio nekog istorijskog, kako bih rekla, puta, takvog vakta - pa mi ne ide..



Ја све време причам о данашњем вакту, не о прошлим вактима.

И о томе како у Србији и међу Србима постоји баш много заговорника тезе да данашњи вакти треба да буду пресликани они некадашњи вакти.


Ево, погледај само наслов овог Срђановог текста: Колективизам после нечега што није ни постојало - југословенског идентитета. Зар то није опет ваљање исте те причпе о бившим вактима који би да се одрже на сцени што дуже?

Као неки фриз фрејм седамдесетих и осамдесетих прошлог века када смо били млади, лепи, високи, плавооки и плавокоси у пичку материну.

Ал' не мере то, драга моја, не иде...
tasadebeli tasadebeli 11:07 30.12.2017

Re: ..

freehand
ја сам ту само тата.

Iz nekog razloga mislio sam da si ti prosvetni radnik a da se ideološke frustracije ne peglaju preko dece?



Објасни то Латинки Перовић, Дубравки Стојановић, Види Огњеновић, Тинди Ковач Церовић, Вигору Мајићу, Филипу Давиду, Сретену Угричићу, Кокану Младеновићу, Бики Срки, Арсенијевићу, бетонџијама, мом колеги историчару у школи,...

Мени је то јасно што ти кажеш...

Али мора и деци да се то објасни ко су, у ствари, ти набројани ликови и шта траже у нашем матерњем језику, школском градиву, образовном систему, у култури, уметности, медијима,...
hermine hermine 11:34 30.12.2017

Re: ..

а све време причам о данашњем вакту, не о прошлим вактима.

И о томе како у Србији и међу Србима постоји баш много заговорника тезе да данашњи вакти треба да буду пресликани они некадашњи вакти.

Nevjerovatno,

(moja najbolja osobina, sportska, je što ne mislim da su ovde na blogu oko mene sve sami idioti, stvarno ne mislim - i valjda jer te koordinate pameti zacrtam u širinu i šta se desi, op, panj, eve ga panj, vrat da ulomim),

nevjerovatna je tvoja samozbunjenost..

Šta pričaš? Da taj (o)čuvani srpski jezik koji su učio u Beogradu, Srbiji, za onoga vakta, nije jako i pravo srpski koliko je danas, za ovog vakta,
il, onaj naučeni nepravi onog vakta nije kao ovaj pravi koji ti učiš nečiju djecu, na istom mjestu, al u ovom vaktu..




Čovječe, kakav li je tebe šejtan pionirski progonio i kroz mračno jugoslovensko školovanje i kroz svijetlu srpsku junačku pjesmu, u po Beograda, onomad, cc..
narcis narcis 11:36 30.12.2017

Re: ..

Али мора и деци да се то објасни ко су, у ствари, ти набројани ликови и шта траже у нашем матерњем језику, школском градиву, образовном систему, у култури, уметности, медијима,...

i tu si se naša ti Sveti Tasa Debeli Prvovenčani, sitna isfrustrirana duša koja se davi u sopstvenoj žuči koja bi da bude prosvetitelj 'zabludeloj' srbadiji.
tasadebeli tasadebeli 11:39 30.12.2017

Re: ..

hermine

nevjerovatna je tvoja samozbunjenost..

Čovječe, kakav li je tebe šejtan pionirski progonio i kroz mračno jugoslovensko školovanje i kroz svijetlu srpsku junačku pjesmu, u po Beograda, onomad, cc..



Па не знам баш ко је ту самозбуњен.

Ја ево и данас још увек живим у том Београду у којем сам се родио и живим читав свој живот.

А где си ти данас?

И зашто? И због кога?

До виђења, Хермина, до неког твог новог ника и идентитета на Блогу Б92.

Све најбоље ти желим за празнике и у новој 2018. години.
hermine hermine 11:41 30.12.2017

Re: ..

Taso, 'ljeba ti..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana