Život

Kolaž šahovskih zanimljivosti

alselone RSS / 09.03.2018. u 23:22

Čitajući članke o šahu naleteo sam na ovu sliku. 

 

 Tal-Fischer.jpg

 

Talj i Fišer igraju šah u bolnici. 

 

 Talj je od mladosti imao probleme sa zdravljem ali je nastavio da vodi život boema što se stanje samo pogoršavalo. Tokom njegovog boravka u bolnici Fišer je bio jedini šahista koji ga je posetio i Talju je to bilo veoma drago. Taj susret je obeležio njihovo poznanstvo i do kraja života su bili dragi prijatelji, onoliko koliko takav rivalitet i dozvoljava. Talj je po karakteru bliži bio pesnicima nego šahistima, u njegovom karakteru nije bio narcisoidnosti toliko svojstvene šahistima. Sa druge strane Fišer je bio narcisoidan i ekscentrik ali i veoma drag i brižan prema ljudima koje je voleo, makar do vremena pre nego što mu se psihičko stanje pogoršalo. 

Njih dvojica su se u karijeri sreli 13 puta, rezultat je 4:4, ali sa jasnim prelazom. Talj je svoje 4 pobede dobio do 1962. Fišer posle. Ono što je zanimljivo je i to da je 8 od 13 mečeva odigrano u Jugoslaviji. 

 

Takođe naleteo sam na priču o Ossip-u Bernstein-u. On je bio ruski velemajstor jevrejskog porekla. Za vreme oktobarske revolucije uhapšen je, konfiskovana mu je imovina i poslat je na streljanje. Na streljanju je nadređeni oficir insistirao da pročita imena zatvorenika. Prepoznao je njegovo ime i pitao ga je da li je on poznati šahista. Osip je rekao da jeste, ali mu oficir nije poverovao nego je insistirao da odigraju meč i ako on zaista jeste velemajstor pobediće lako. Tako da ako izgubi ili ako bude nerešeno, biće streljan, ali ako pobedi, oslobodiće ga. Osip je odigrao meč za svoj život i zapravo sa lakoćom sačuvao. 

 Potpuno bez imovine pobegao je u Pariz. Kako je bio sposoban privrednik ponovo je izgradio značajnu karijeru i bogatstvo ali ga ponovo gubi tokom Great Depression perioda. Posle stabilizacije ekonomije po treći put gradi bogatstvo i po treći put ga gubi i to sada od strane nacističke nemačke koja je okupirala Francusku. Ali i po treći put uspeva da sačuva svoj život. 

 

Još neke od lepih slika.  

 

hqdefault.jpg

 

1008413.jpg

 

Fišer i Gligorić. 

 

1958-Svetozar-Gligoric-vs-Bobby-Fischer-at-the-Portoroz-Interzonals.jpg 

 

15034.be14e486.5000x5000o.14065b1a1087.jpeg

 Samuel Reševski sa 8 godina pobeđuje više majstora u simultanoj partiji. 

tft-24b-t-600x400.jpg



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 23:38 09.03.2018

1.

1. d4
Milan Novković Milan Novković 00:01 10.03.2018

Evo još jedne zanimljivosti ...

... spominjao sam davno, ne znam koliko znaš priču.

U Čonoplji je bio klinac, Nemanja Sadovski - naučio šah sa 2.5 godine, Mensa ga primila vanredno sa IQ preko 180 (ne proveravam ove vifre, on je genije u svakom slučaju), na evropskom prvenstu z aklince je podelio prvo mesto, sa 6 godina među dečacima gde su mnogi bili dve godine stariji, ogromna razlika u tom uzrastu.

Prognozirali su mu (ljudi od šaha) najmlađe velemajstorsto ikad, i najmlađeg svetskog šampiona ikad.

Mi smo tada imali jednu sitnu fondaciju za posebne talente iz tih krajeva i pomagali smo mu novčano - otišao negde u Ukrajinu, sve sam pozaboravljao, i iz raznih raloga taj mu talenat nije dobio priliko.

(sitna trivija - od moja tri pokušaja ta je fondacijica jedina imala koliko toliko uspeha, portal je bio treća inkarnacija - nije neuspešan, bilo lepih članaka al čim je Srki P. počeo da nas ignoriše posle prvog blogsa o pećinarenju znao sam da nam je mrka kapa

Otac mu jeste bio pomalo na istu foru kao Đokovićev, i ta Ukrajina nije bila laka, bilo i dosta prljavih fitni tamo - sima su obojica, ja sam ih davno video na nekom piću na ... ups, kako se zove ... sećam se, Obilićev Venac, i posle su "nestali"

Al nadrealno je pametan bio, ne sumnjam da se snašao

Evo ti jedan stari čanak Šah na Balkanu
alselone alselone 01:54 10.03.2018

Re: Evo još jedne zanimljivosti ...

... spominjao sam davno, ne znam koliko znaš priču.

Sećam se priče, mislim da si mi i uživo pričao. Žao mi momka.
Черевићан Черевићан 00:04 10.03.2018

шаховање

ako izgubi ili ako bude nerešeno, biće

мноштво добрих ти потеза
недовољни да игру добијеш,
само један али непромишљен
или реми ил' PARTY предајеш
jinks jinks 07:54 10.03.2018

...

Da li postoje primeri vrhunskih šahista koji su bili vrhunski i u nekim drugim oblastima - nauci, književnosti ...

Mislim, u kojim još sve oblastima takav način razmišljanja posebno dolazi do izražaja. Da li u svim, ili u nekima baš posebno.
alselone alselone 12:09 10.03.2018

Re: ...

Da li postoje primeri vrhunskih šahista koji su bili vrhunski i u nekim drugim oblastima - nauci, književnosti ...

Mislim, u kojim još sve oblastima takav način razmišljanja posebno dolazi do izražaja. Da li u svim, ili u nekima baš posebno.


Ja znam za samo par njih koji su bili uspesni poslovno, ali ne i u drugim oblastima. Mislim da je to zato što ih jedino na svetu šah zanima.

Postoji priča kako je Kapablanka kao dečak sedeo na času, mirno, lepo, gledao u tablu i naizgled slušao učiteljicu. U jednom momentu on skoči i vikne - rešio sam. Učiteljica koja je predavala matematiku obraduje se i kaže - reci Hoze, kako ide zadatak do kraja. Kaže on - pojedem pešaka lovcem, konj mora da se pomeri.
jinks jinks 12:59 10.03.2018

Re: ...

Ja znam za samo par njih koji su bili uspesni poslovno, ali ne i u drugim oblastima. Mislim da je to zato što ih jedino na svetu šah zanima.

Baš skoro bila emisija o tome kako su tokom Krstaških ratova, koliko god brutalni bili, preko Evropejaca koji su se ratujući zatekli na Bliskom Istoku u stvari i krenulo uspostavljanje kulturnih, ekonomskih, naučnih i drugih veza sa za u to vreme u Evropi zaboravljenim Istokom.

I da je jedan od načina na koji je uspostavljana nova veza sa svim tim razvijenim starim-novim kulturama upravo ostvaren putem - šaha.
alselone alselone 15:05 10.03.2018

Re: ...

I da je jedan od načina na koji je uspostavljana nova veza sa svim tim razvijenim starim-novim kulturama upravo ostvaren putem - šaha.


Sad sam se setio još jedne priče. Svetozar Gligorić je pričao o nivou koncentracije u koji je ulazio u toku mečeva. Kaže da je na jednoj partiji u Engleskoj bio toliko koncentrisan da nije prepoznao svoju ženu. Priča kako je u sred partije ustao da se protegne, prošao okolo sve vreme razlišljajući. I kaže kako je u jednom momentu spazio ženu čije lice mu je bilo poznato pa se uljudno javio - dobar dan. Ona je žurno odmah otišla nejavivši se. Verovatno nije htela da mu kvari koncentraciju.
docsumann docsumann 12:05 10.03.2018

i dalje zastupam tezu

da je američki fudbal ustvari šah samo sa živim figurama, gdje nije svaki skakač podjednak, nit svaki top gruva istom silom.
a bitna razlika je i što se u af-u sve figure pomjeraju istovremeno...

i znam da se bar jedan bloger slaže s ovom mojom interperatacijom
alselone alselone 12:17 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

da je američki fudbal ustvari šah samo sa živim figurama, gdje nije svaki skakač podjednak, nit svaki top gruva istom silom.

Daleka je to analogija. AF je diskretan i uspeh trenutnog poteza ne zavisi od prethodnih poteza. Što je u šahu, jelte, izrazito.

AF liči na šah onoliko koliko svaki kolektivni sport liči. Samo AF ima više igrača pa njihova taktika može biti kompleksnija.
docsumann docsumann 12:34 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Samo AF ima više igrača pa njihova taktika može biti kompleksnija.


igrača na terenu ima kao i u fudbalu - 11.

no, fora je što svaki napad (snep) kreće iz početne pozicije, te su dalja rasipanja u odnosu na projektovana kretanja minimalna.
kod vrhunskih ekipa često centrimetri odlučuju da li će neka lopta i/ili igrač proći.
taktičkih postavki, a naročito daljih otvaranja, ima na stotine.
niko ne može da pripremi sve varijante i zna sva rješenja.

a ne stoji baš ni da trenutni napad ne zavisi od predhodnih.
treći pokušaj (down) se ne igra kao 1.
takođe u red zoni (20 jardi od gol linije) igraš drugačije nego usred polja, a pogotovo ako krećeš u napad ispred sopstvene end zone.

sledeća analogija koja čini mi se drži vodu je ta što su zadaci igrača na svakoj poziciji usko specijalizovana, bukvalno kao kod šahovskih figura.

alselone alselone 12:42 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

kod vrhunskih ekipa često centrimetri odlučuju da li će neka lopta i/ili igrač proći.

Ali tako je u svakom sportu. Uzmi fudbal, kosarku, odbojku, tenis, stoni tenis... uvek centrimetri odlucuju da li ce neko proci, da li ce nesto biti faul i na kraju da li ce nesto biti pogodak.

igrača na terenu ima kao i u fudbalu - 11.

Pa da, najvise od svih sportova. Ako kazemo da u fudbalu 10 direktno ucestvuje u napadu.

a ne stoji baš ni da trenutni napad ne zavisi od predhodnih.
treći pokušaj (down) se ne igra kao 1.
takođe u red zoni (20 jardi od gol linije) igraš drugačije nego usred polja, a pogotovo ako krećeš u napad ispred sopstvene end zone.

sledeća analogija koja čini mi se drži vodu je ta što su zadaci igrača na svakoj poziciji usko specijalizovana, bukvalno kao kod šahovskih figura.

Taj nivo taktike i uticaja prethodnih napada imas u svakom sportu. U kosarci napad zavisi od prethodnog ako je prekinut faultom, pa onda ide sa polovine, ili idu bacanja. Svaki post ima odredjenu dozu taktike i to je ono sto i volimo, pored ciste fizicke predstave. Cak i individualni sportovi imaju taktiku, tenis pogotovo.
nask nask 13:04 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

i dalje zastupam tezu
da je američki fudbal ustvari šah samo sa živim figurama,


Kako onda ide simultanka u AF? Ili brzopotezna partija.
docsumann docsumann 13:21 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

nask
i dalje zastupam tezu
da je američki fudbal ustvari šah samo sa živim figurama,


Kako onda ide simultanka u AF? Ili brzopotezna partija.


u af-u je partija uvijek brzopotezna
docsumann docsumann 13:27 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Ali tako je u svakom sportu. Uzmi fudbal, kosarku, odbojku, tenis, stoni tenis... uvek centrimetri odlucuju da li ce neko proci, da li ce nesto biti faul i na kraju da li ce nesto biti pogodak.


fudbal je daleko haotičnija igra od af-a.
zbog samog načina igre i neprekidnog kretanja igrača i lopte. tolerancija u poziciji svakog igrača, kao i same lopte (ui vazduhu, recimo) je dosta široka, onako više stistički nego analitički.
u af-u je pola metra ogromno. to je gap kroz koji raning beke prolazi, hvatač ne hvata, kvoter biva sekovan (sve preko 3s ec. držanja lopte u ruci je opasno po zdravlje)..

što se preciznosti tiče, košarka je najbliža AF-u.


EDIT: nije loš trol, uopšte
alselone alselone 13:36 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

fudbal je daleko haotičnija igra od af-a.


Da, da, slazem se. AF ima znacajno veci takticki momenat od fudbala. Fudbal je bre sranje, poslednji put sam ga gledao pre 10 godina.
nask nask 14:48 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

fudbal je daleko haotičnija igra od af-a.


Dok sam išao na fudbalske utakmice (Zvezdaaaaaa) nije mi igra izgledala haotično, naprotiv tek na stadionu, kada se ima pregled celokupne konstelacije na terenu, čovek može da ukapira fudbalsku strategiju i taktiku.
alselone alselone 14:56 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

čovek može da ukapira fudbalsku strategiju i taktiku.


Takozvano "4-4-2 do smrti" kod nas.
alselone alselone 14:58 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Pade mi napamet nova analogija. Jedan napad u AF je zapravo jedna cela partija u sahu, ne jedan potez (jer zapravo ima puno poteza), pa je onda ceo mec u AF, jedan ceo mec u sahu koji ima vise partija.
docsumann docsumann 14:58 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

alselone
čovek može da ukapira fudbalsku strategiju i taktiku.


Takozvano "4-4-2 do smrti" kod nas.


zar nije "...do Beograda"?
c_h.arlie c_h.arlie 17:23 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

alselone
čovek može da ukapira fudbalsku strategiju i taktiku.


Takozvano "4-4-2 do smrti" kod nas.

Za objašnajvanje taktike je bio nenadmašan Miljan Miljanić !
A, da --- vi mladunci ste tada vukli šerpice po prašini.
c_h.arlie c_h.arlie 17:24 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

docsumann
da je američki fudbal ustvari šah samo sa živim figurama, gdje nije svaki skakač podjednak, nit svaki top gruva istom silom.
a bitna razlika je i što se u af-u sve figure pomjeraju istovremeno...

i znam da se bar jedan bloger slaže s ovom mojom interperatacijom

Oooo, jebote !?
Stefane, čovek te zove.
Istina, bolje i to nego kačenje onih kreatura.
docsumann docsumann 17:49 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Stefane, čovek te zove.


daa, šifre nam nisu baš savršene...

stef i ja pokušavamo da održimo af u topicu i nakon što je sezona okončana.



a što se šahovskih (nfl) zanimljivosti tiče, evo kako je Bil Beliček (legendarni kouč Petriotsa) radikalnim isčitavanjem pravila potpuno zbunio odbranu Baltimora vršeči neprestane izmjene tzv. eldžbl risivera (igrača kojima je dozvoljeno da hvataju bačenu loptu).
pravilo je prosto i jasno - u svakoj ofanzivnoj postavi samo 5 igrača mogu biti korišteni kao dopušteni hvatači.
brojevi eldžbl hvatača se najavljuju pri svako snepu, ali u većini slučajeva se radi o istim igračima (vajd risiverima, taj endima, raning bekovima...naravno uvijek može i pokoji lajnmen da bude prijavljen).
Beliček je varijacijama na temu potpuno sludio protivnika.
ovo je samo osnovni princip zajeba:



a koliki je lisac Beliček govori i to da ovu trik šemu nije htio da koristi u prvom dijelu tekme, kako se tokom pauze na poluvremeno Rejvensi ne bi konsolidovali i prilagodili na ove izmjene.
docsumann docsumann 17:53 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

inače, nas su u vaterpolo klubu, u mlađim selekcijama, poticali da igramo šah.
pa su tako kupljene nekolike garniture, i baš se pičilo po šahu između treninga.
nask nask 18:43 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

inače, nas su u vaterpolo klubu, u mlađim selekcijama, poticali da igramo šah.
pa su tako kupljene nekolike garniture, i baš se pičilo po šahu između treninga.


Je li ovako?

vcucko vcucko 23:43 10.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

alselone
čovek može da ukapira fudbalsku strategiju i taktiku.


Takozvano "4-4-2 do smrti" kod nas.

Ne. Kod nas se već duže igra 4-5-1. Što je nastalo iz 3-5-2, koji sistem je zamenio dekadentni 4-4-2. A mi sa 3-5-2 ne možemo da prođemo, to nam je zagarantovana katastrofa s kim god igramo. Jer nemamo bekove i štopera (rečeno arhaičnim rečnikom) koji mogu da trče non-stop i pokrivaju prostor pozadi. Pa moramo da teramo sa dva štopera koji se sudaraju. Naravno ostaje pet veznih, sa radijusom kretanja bolje utreniranog puža. Ostaje onaj nesrećnik napred, okrenut leđima golu i sa dvojicom na leđima. On može da prođe samo ako se ova dvojica spotaknu ili sudare.
To ti je naš fudbal, čim se igra ozbiljno, tzv. nezatvorena utakmica (važi za sve).
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:55 11.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

da održimo af u topicu i nakon što je sezona okončana.


najbolji segment Džimi Kimela je Giljermo:


elenold elenold 20:27 11.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

... da šah ima jednu manu, ne može trčeći da se igra.
vcucko vcucko 20:52 11.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

elenold
... da šah ima jednu manu, ne može trčeći da se igra.

Kaže ko? Može i trčeći i ležeći i plivajući. Može kako god ti padne na pamet.
Najjačim igračima ne trebaju ni tabla ni figure. Oni tablu i poziciju imaju u glavi. Mogu naizmenično da govore poteze i pri tom obrezuju lozu ili zalivaju ploču na kući
I bez lapa-topa
Atomski mrav Atomski mrav 23:25 11.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Pade mi napamet nova analogija. Jedan napad u AF je zapravo jedna cela partija u sahu, ne jedan potez (jer zapravo ima puno poteza), pa je onda ceo mec u AF, jedan ceo mec u sahu koji ima vise partija.


U sridu!
docsumann docsumann 06:57 12.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

i svi potezi su odigrani smimultano, po cuger pravilu
nikvet pn nikvet pn 10:37 12.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

vcucko

Najjačim igračima ne trebaju ni tabla ni figure. Oni tablu i poziciju imaju u glavi.


Тако је мене мој матори одбио од шаха. Истуко ме две слепе и крај. После му било жао а ја га тешим: Где сам ја за шах бре ћале, неће моја гузица толико да седи.
maksa83 maksa83 13:49 12.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Тако је мене мој матори одбио од шаха. Истуко ме две слепе и крај. После му било жао а ја га тешим: Где сам ја за шах бре ћале, неће моја гузица толико да седи.

Mene tako otac odučio od stonog tenisa. U to vreme, neka rana srednja škola recimo, igrali ja i nekoliko drugara ping pong baš mnogo, išli stalno na SC Banjica, ložili se, ja nisam bio nešto strašno dobar ali nisam bio ni baš loš, umeo sam i da zavrnem servis tako da loptica ide cik-cak, i u trenutcima inspiracije da šuknem sa 2m od stola sa top spinom, i tako... I onda se jednom desilo da smo se zadesili porodično negde gde je bio sto, i ajde kao ćale (koji nije bio nešto sklon sportu, osim letenja jedrilicom u mladosti) i ja da igramo, i oduva me on 21:2. I onda 21:1. Ja: "?!?". On: "e, tako je mene drao Vlada." (stric, tj. njegov brat, prim. ja, koji je kad su bili mladi na Štrandu igrao ping pong u pare).
Milan Novković Milan Novković 17:15 12.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

maksa83
Тако је мене мој матори одбио од шаха. Истуко ме две слепе и крај. После му било жао а ја га тешим: Где сам ја за шах бре ћале, неће моја гузица толико да седи.

Mene tako otac odučio od stonog tenisa. U to vreme, neka rana srednja škola recimo, igrali ja i nekoliko drugara ping pong baš mnogo, išli stalno na SC Banjica, ložili se, ja nisam bio nešto strašno dobar ali nisam bio ni baš loš, umeo sam i da zavrnem servis tako da loptica ide cik-cak, i u trenutcima inspiracije da šuknem sa 2m od stola sa top spinom, i tako... I onda se jednom desilo da smo se zadesili porodično negde gde je bio sto, i ajde kao ćale (koji nije bio nešto sklon sportu, osim letenja jedrilicom u mladosti) i ja da igramo, i oduva me on 21:2. I onda 21:1. Ja: "?!?". On: "e, tako je mene drao Vlada." (stric, tj. njegov brat, prim. ja, koji je kad su bili mladi na Štrandu igrao ping pong u pare).

Pa kako su vas odučili?!

Meni je bila inspiracija da počnem da pobeđujem ćaleta prvo u šahu, malo lošijeg od strica, brata mu, koji je jedno vreme bio najbolji ili tu negde u selu.

Igranje na slepo je bila isto inspiracija, čitanje knjiga ... al razumem osećaj za filing, kad me ćale pobedi, a ja mu pre toga natrtljam koliko sam naučio iz kjniga
c_h.arlie c_h.arlie 19:53 12.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

maksa83
Тако је мене мој матори одбио од шаха. Истуко ме две слепе и крај. После му било жао а ја га тешим: Где сам ја за шах бре ћале, неће моја гузица толико да седи.

Mene tako otac odučio od stonog tenisa. U to vreme, neka rana srednja škola recimo, igrali ja i nekoliko drugara ping pong baš mnogo, išli stalno na SC Banjica, ložili se, ja nisam bio nešto strašno dobar ali nisam bio ni baš loš, umeo sam i da zavrnem servis tako da loptica ide cik-cak, i u trenutcima inspiracije da šuknem sa 2m od stola sa top spinom, i tako... I onda se jednom desilo da smo se zadesili porodično negde gde je bio sto, i ajde kao ćale (koji nije bio nešto sklon sportu, osim letenja jedrilicom u mladosti) i ja da igramo, i oduva me on 21:2. I onda 21:1. Ja: "?!?". On: "e, tako je mene drao Vlada." (stric, tj. njegov brat, prim. ja, koji je kad su bili mladi na Štrandu igrao ping pong u pare).

Nisi, nisi bio loš !
Bože sačuvaj !
elenold elenold 22:27 12.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

vcucko
elenold
... da šah ima jednu manu, ne može trčeći da se igra.

Kaže ko? Može i trčeći i ležeći i plivajući. Može kako god ti padne na pamet.
Najjačim igračima ...


Ma ja ne mogu, mani najjače igrače.
A ležeći može, probao sam.
maksa83 maksa83 00:48 13.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Nisi, nisi bio loš !

Ne, nisam bio loš. Samo je on bio mnogo bolji. Za isti red veličine je stric bio bolji od njega.
Atomski mrav Atomski mrav 10:55 13.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Mene je stariji brat naučio da igram šah uz sadejstvo ćaleta koji mi je posle kupio i neke knjige, mislim da je jedna bila "Šahovska čitanka" ili nešto tako. Brat je hteo da igra sa mnom sve dok nisam počeo da ga pobeđujem.

Od skora sarađujem sa jednim likom koji je svojevremeno bio osmi na šahovskoj rang listi u Norveškoj (valjda po broju FIDE poena)... pričali smo malo o šahu, bio je dvaput u Novom Sadu na nekim šahovskim prvenstvima ali ne smem puno da zalazim u tu tematiku s obzirom na to da ne razlikujem kraljev od daminog gambita.
Atomski mrav Atomski mrav 10:58 13.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

Ne, nisam bio loš. Samo je on bio mnogo bolji. Za isti red veličine je stric bio bolji od njega.


U našem studentskom domu je stanovao Kinez koji je bio skoro duplo stariji od nas (bio čovek na nekakvoj specijalizaciji), on nas je stalno derao u stonom tenisu, nismo mu mogli ni pera odbiti. A on se na to samo smejao i govorio nam - e, da je tu moj sin, videli biste šta je stoni tenis... ja njega ne mogu nikako da pobedim.
svarog svarog 14:15 13.03.2018

Re: i dalje zastupam tezu

I ja pomalo rekreativno igram stondžu, i kad naletim tako na nekog ko igra po turnirima, ne čak ni profi, to je potpuno druga dimenzija. Ima ih kojima servis ne mogu da vratim
eloy eloy 18:15 10.03.2018

rokada


Šah je šah al basket nema premca.

tasadebeli tasadebeli 02:44 11.03.2018

С десна на лево, одоздо на горе

Од свих тих шаховских прича које сам читао, најбоље сам запамтио ову:

Играо се турнир у Тунису 1967. Фишер ексцентрик какав је већ био, на пола турнира условио је своје играње да сви играчи морају прво да одиграју потез, па да га упишу, а не као што су то неки радили, прво уписивали потез, па га одигравали.

Организатори се хватали за главу, мољакали остале играче да пристану само да Фишер не би отишао итд.

Када су новинари то пренели Ларсену, овај се изнервирао и рекао:"Е, не само да ћу прво уписујем потез, него ћу да пишем с десна на лево и одоздо на горе!"

Свеједно, Фишер је ипак после напустио турнир измисливши неки други разлог.

То сам читао у овоме, мислим...








П.С. - Информација из школског календара: Јуче у Србији одржана општинска школска првенства у шаху.
mirelarado mirelarado 09:09 11.03.2018

Re: С десна на лево, одоздо на горе

Занимљиве су и књиге Драгослава Андрића о шаху:

tasadebeli tasadebeli 09:37 11.03.2018

Re: С десна на лево, одоздо на горе

mirelarado
Занимљиве су и књиге Драгослава Андрића о шаху:






О, да, Мирела!

Мени ту књигу донео стриц за мој десети рођендан, отприлике.

Из ње сам тада научио шта је то Легалов мат (страна 28).

То је нешто најелегантније што сам ја икада у шаху видео.


elenold elenold 14:56 11.03.2018

Re: С десна на лево, одоздо на горе

mirelarado
Занимљиве су и књиге Драгослава Андрића о шаху:


I meni je to najdraža i najinteresantnija knjiga o šahu.
vcucko vcucko 10:01 13.03.2018

Re: С десна на лево, одоздо на горе

mirelarado
Занимљиве су и књиге Драгослава Андрића о шаху:


Se ćudim da ovo niko nije pomenuo. A bila osnova svega u svoje vreme. Verovatno i sad?
dr.hans-zarkov dr.hans-zarkov 11:02 12.03.2018

Milunka Lazarević

je u nekom svom intervjuu ispričala kako je organizovala u Bezistanu partiju Talja sa našim poznatim sportistima i kako je ubedjivala Talja da ponudi Šekularcu remi kako bi stigao na pripreme, a Šeki ga je odbio

Inače sa drugom sam imao komplet karata za čuveni meč Korčnoj - Spaski u beogradu. Sećam se samo da smo bili najmladji gosti u Domu Sindikata i da kad sam video Korčnoja da stoji pored mene u Holu ispred velike table nisam mogao da spavam.

Posle sam pomislio da znam da igram šah, sve dok me nisu na slepo (a i ovako) odučili od toga.
alselone alselone 23:55 12.03.2018

Samo na brzaka, u guzvi sam

Bas mi je drago da je blog o sahu dosao do 10 preporuka.


Danas kada se sve manje cita, pise i preporucuje, doci do veceg broja preporuka na blogu koji je o sahu, nije o nekoj dnevnoj politici, mi pricinjava zadovoljstvo.

Moram da begam a rado bih pisao.

Kapitalizam bajo moj!
tasadebeli tasadebeli 00:29 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

alselone

Bas mi je drago da je blog o sahu dosao do 10 preporuka.



11. Ја заборавио у првом јављању на препоруку.

Moram da begam a rado bih pisao.


Молим те да убудуће не користиш ошишану латиницу јербо сам ја ово сасвим другачије прочитао. Па се запитао ко ти не да, ко те то јури толико да не можеш ни до ћенифе...


dr.hans-zarkov

Posle sam pomislio da znam da igram šah, sve dok me nisu na slepo (a i ovako) odučili od toga.



Знам како се померају фигуре, како иду по табли.

А пре неку годину смо мој другар с којим играм од детињства и ја престали да једемо краља један другоме током партије.

Сасвим довољно да се шах воли.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:53 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

alselone
Bas mi je drago da je blog o sahu dosao do 10 preporuka.




11. je moja!

Evo moja šahovska trauma. Naučio me pokojni deda da igram kad sam imao jedno 7 ili 8 godina. Naučio = pokazao pravila kako se pomeraju figure, i jedno otvaranje. On je ok igrao šah (to znači pobeđivao na nivou KMG Trudbenika, dakle na radničkom nivou), ali ga mrzelo da se zamajava sa mnom, tako da sam ja samo povremeno bacio po neku partiju i uglavnom bio odran, i tako izgubio interesovanje. I sad, krenuo u 1. razred, ili 2., odrede nas nekoliko da učestvujemo na turniru 1001 tabla, po sistemu - učitelj pita: ti, Pajke, jel znaš da igraš šah, znam, e ti ideš na takmičenje.

I sad, mi onako mali klinci, gomila, u Hali Pionir, tu su stolovi, table, 2002 dece osnovnoškolskog uzrasta, nastavnici, roditelji, sudije, TV kamere, neviđeno ozbiljno sve izgleda, meni dopadne malo stariji klinja iz neke druge prigradske škole, gde su, kako ću ubrzo ustanoviti, imali šahovsku sekciju i spremali se za takmičenje ozbiljno. I kreće igra, miki, ovaj mali me razvali u manje od 20 poteza i za par minuta, mi smo bili prva tabla u celoj jebenoj Hali Pionir koja je završila meč, sa mnom kao prvim luzerom turnira! E, ne da me bilo blam, posle dugo nisam hteo da igram šah, nisakim.




tasadebeli tasadebeli 00:59 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

srdjan.pajic

11. je moja!


Добро, 'ајде, моја је 12.

Важно је да сви станемо у возило, а сад ко је први уш'о, није важно.

(Шта се, бре, гураш к'о оне бабе на Зеленом венцу кад улазе у аутобус!)
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:38 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

tasadebeli
srdjan.pajic

11. je moja!


Добро, 'ајде, моја је 12.

Важно је да сви станемо у возило, а сад ко је први уш'о, није важно.

(Шта се, бре, гураш к'о оне бабе на Зеленом венцу кад улазе у аутобус!)


Pa jebi ga, nisam primetio gužvu kod alsea na blogu, nisam primetio ni blog do malopre, ali reko', da se diskretno zapljunem kod drugara (smoriste ga, bre, sa izborima za medalju, pa sam malo ladio čarlija).
tasadebeli tasadebeli 02:05 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

srdjan.pajic
tasadebeli
srdjan.pajic

11. je moja!


Добро, 'ајде, моја је 12.

Важно је да сви станемо у возило, а сад ко је први уш'о, није важно.

(Шта се, бре, гураш к'о оне бабе на Зеленом венцу кад улазе у аутобус!)


Pa jebi ga, nisam primetio gužvu kod alsea na blogu, nisam primetio ni blog do malopre, ali reko', da se diskretno zapljunem kod drugara (smoriste ga, bre, sa izborima za medalju,).




И код мене исто...
c_h.arlie c_h.arlie 08:08 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

srdjan.pajic
alselone
Bas mi je drago da je blog o sahu dosao do 10 preporuka.




11. je moja!

Evo moja šahovska trauma. Naučio me pokojni deda da igram kad sam imao jedno 7 ili 8 godina. Naučio = pokazao pravila kako se pomeraju figure, i jedno otvaranje. On je ok igrao šah (to znači pobeđivao na nivou KMG Trudbenika, dakle na radničkom nivou), ali ga mrzelo da se zamajava sa mnom, tako da sam ja samo povremeno bacio po neku partiju i uglavnom bio odran, i tako izgubio interesovanje. I sad, krenuo u 1. razred, ili 2., odrede nas nekoliko da učestvujemo na turniru 1001 tabla, po sistemu - učitelj pita: ti, Pajke, jel znaš da igraš šah, znam, e ti ideš na takmičenje.

I sad, mi onako mali klinci, gomila, u Hali Pionir, tu su stolovi, table, 2002 dece osnovnoškolskog uzrasta, nastavnici, roditelji, sudije, TV kamere, neviđeno ozbiljno sve izgleda, meni dopadne malo stariji klinja iz neke druge prigradske škole, gde su, kako ću ubrzo ustanoviti, imali šahovsku sekciju i spremali se za takmičenje ozbiljno. I kreće igra, miki, ovaj mali me razvali u manje od 20 poteza i za par minuta, mi smo bili prva tabla u celoj jebenoj Hali Pionir koja je završila meč, sa mnom kao prvim luzerom turnira! E, ne da me bilo blam, posle dugo nisam hteo da igram šah, nisakim.





Eeeee, jebiga !
docsumann docsumann 16:45 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

mi u srednjoj imali šahovsku sekciju.
uz to u mom razredu bio i jedan drugar koji je baš razbijao šah. ono bavio se njime takmičarski. mislim i da je kao majstor igrao u prvoj ligi SRJ za neki beogradksi klub tokom 90-tih...
s njim sam odigrao samo dvije partije u životu i obje dobio
a lik je igrao 3 puta bolje od mene još tada.
mislim da je tu bilo nekih podsvjesnih momenata, a jedino čega se sjećam je da je nu prvoj partiji stajao znatno bolje, a ja sam mu se ubacio sa strane i zavukao mat.
druge partije se ne sjećam.
elenold elenold 20:21 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

alselone
Bas mi je drago da je blog o sahu dosao do 10 preporuka.
....
Moram da begam a rado bih pisao.



Oboje si u pravu. Ali sah mi je ostao, onako da kazem strast maldalačka,
pa ću da napišem.

Inače sam i ja u gužvi , pratim blog istina nedovoljno skoncetrisano
za nove momente pa ne pišem ali kada je u pitanju šah to ne mogu propustiti.

Sticajem okolnostio sam počeo češće da igram u 7 razerdu osnovne i od tada sam ga zavoleo. Kao 7-dmak, za skolu sam igrao rukomet, odbojku i fudbal, što je pored osmaka bio veliki uspeh za jednog sedmaka. Verovatno mi je na odbojci naprsnula jedna kost u korenu sake koja jako sporo zarasta. Uz jos jednu povredu nosio sam gips skoro 6 meseci. Nastavnik fizičkog mi je rekao, da je steta da budem neocenjen posto sam odlican djak a i dobar sportista, i da ja sa njim igram sah da bih imao ocenu. Od ranije sam znao da igram sah, ali takos sam počeo češće da igram.
Ubrzo dođem do knjige od Dragoslava Andrća, Šah igra miliona, i to u jenoj knjizi sva tri kursa, i danas je imam.
I tako ja počenem da igram šah i čitam knjigu.
Čim sam otvaranja počeo da učim vidim odjednom počnem redovno da pobeđujem komšiju malo strijeg od mene, sa kojim sam bio jednak. Aha, ukapiram ja da je to zbog knjige. I onda razradim knjigu celu.
U međuvremni , pošto sam bio 6 meseci u gipsu i još toliko odpriliki sam
imao i rehabiltaciju, jer je ruka prosto atrofirala, krenem i u šahovsku sekciju u školi. I postanem prvak škole i kao takav krenem i u šah klub.

Zavolim šah i igram ga jedno dve i po godine intenzivno, a onda krenem na sport,
jer šah ja nisam mogao trčeći da igram.
Bio sam drugi u pionirima u gradu, za grad sam igraio drugu tablu kada smo na prvenstvu Srbije bili treći i bio sam ne znam tačno mislim od 12 do 21 na pionirskom prvenstvu Srbije kada je Goran Čabrilo bio prvak i braća Ristić su igrala.

Međutim krenuo sam drugim sportom, ali je ostalo da Š A H baš V O L I M.

Inače nikada se nisam ljutio kada izgubim partiju. Voleo sam da se zezam kada igram i protivnika onako psihički da izbacim. Kada sam počeo da radim igrao sam češće šah i bio sam zloća, kada pobedim nekoga ko je jači od mene, zezam ga i normalno posle ga pobedim odmah i drugu , i ja onda neću da igram više sa njim.
Kažem mu da sam ga izgustirao. Sada poneku partiju odigram na odmoru ...
alselone alselone 20:58 13.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

Bas mi je drago da je blog o sahu dosao do 10 preporuka.


Tako je braćo šahovska, došli smo do 17.

Opet se javljam u kasne sate, tek sad došao sa šljake (al sam ga srimovao). Imam samo vremena da pogleam onog brata Hrvata što ima šahovski kanal na YT. Trenutno obrađuje Svetsko prvenstvo 1960. Talj - Botvinik. Jedno od najuzbudljivijih ikad.

Pogledajte ako volite, zaista ćete uživati.

Odo da popijem una servesa porvavor, pa nazad na bagove.

Živeli.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:56 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

njim sam odigrao samo dvije partije u životu i obje dobio
a lik je igrao 3 puta bolje od mene još tada.
mislim da je tu bilo nekih podsvjesnih momenata, a jedino čega se sjećam je da je nu prvoj partiji stajao znatno bolje, a ja sam mu se ubacio sa strane i zavukao mat.


Ček, jel to ono kad si imao 145 kila, i obarao ruke sa džudistima reprezentativcima, dva do tri komada odjednom? Ako jeste, onda razumem kako si pobedio tog majstora.

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:32 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

alselone
Bas mi je drago da je blog o sahu dosao do 10 preporuka.


Tako je braćo šahovska, došli smo do 17.

Opet se javljam u kasne sate, tek sad došao sa šljake (al sam ga srimovao). Imam samo vremena da pogleam onog brata Hrvata što ima šahovski kanal na YT. Trenutno obrađuje Svetsko prvenstvo 1960. Talj - Botvinik. Jedno od najuzbudljivijih ikad.

Pogledajte ako volite, zaista ćete uživati.

Odo da popijem una servesa porvavor, pa nazad na bagove.

Živeli.


Alse, daj raportiraj, jel se oporavio taj Hjuston od onog uragana? Jesu li ga izgradili još lepšeg, većeg i sa još manje urbanog planiranja?

Jesi li išao kod onih čuvenih majstora na briskete, to niko na svetu ne pravi bolje od teksašana, a od njih najbolji je taj u Hjustonu, sad da me ubiješ ne mogu da se setim kako se zove kafana, a ne mogu da budim kuma da ga pita, naći ćeš sam, Hjuston je mali grad, nema ni šest miliona stanovnika, i jedva neško oko 9 hiljada kvadratnih milja. Sećam se samo da izgleda ko malo veća štala i da smo prste olizali.






docsumann docsumann 07:49 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

srdjan.pajic
njim sam odigrao samo dvije partije u životu i obje dobio
a lik je igrao 3 puta bolje od mene još tada.
mislim da je tu bilo nekih podsvjesnih momenata, a jedino čega se sjećam je da je nu prvoj partiji stajao znatno bolje, a ja sam mu se ubacio sa strane i zavukao mat.


Ček, jel to ono kad si imao 145 kila, i obarao ruke sa džudistima reprezentativcima, dva do tri komada odjednom? Ako jeste, onda razumem kako si pobedio tog majstora.



pa kad bi se sav moj život sabio u jedan dan bilo bi tu i neke akcije
maksa83 maksa83 08:33 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

Jesi li išao kod onih čuvenih majstora na briskete, to niko na svetu ne pravi bolje od teksašana,

Vaistinu. Tamo je to ko ovde burek (sa sirom, pa ko se trigerovo - trigerovo se), ono, dobro jutro, daj, zzzm-zzzm onim električnim nožem, pljas u masan papir, na, sledeći. Bukvalno.
alselone alselone 11:10 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

Alse, daj raportiraj, jel se oporavio taj Hjuston od onog uragana? Jesu li ga izgradili još lepšeg, većeg i sa još manje urbanog planiranja?


Zapalio sam iz Hjustona. Sada sam u Španiji.

Hjuston se oporavio, nekim mojim drugarima su kuće bile potopljene, ali davno je to još rešeno.

Ali meni se taj grad ne sviđa. Grad je velik, saobraćaj je katastrofa, istina i za to urbano planiranje, nema ništa posebno da se vidi ili poseti (OK, bio sam u NASA-i i to jeste bilo odlično, ali je praktično jedino), klima je katastrofa... Malo su me vodali po centru da experience Houston, jer konačno sam imao neku mlađu ekipu na projektu, obično su godišta kao na blogu i pod tim ne mislim na Nicc-a, ali se nisam nešto oduševio.

Bio sam i kod jednog našeg tipa, zajedno smo radili pre, pa sada živi tamo. Pravio mi je neki meksički miks mesa i začina na roštilju. Bilo je zaista dobro. Uz to je čak i našao paradajz koji ima ukus paradajza što je meni posle hotelske hrane bilo ravno kulinarskoj ariji.

Ali, da, klopa jeste odlična. Brisketi, ma sve od roštilja je dobro. Tuko sam roštilj skoro svaki dan. Kao što ovde u Španiji evo već koji dan za redom jednem šunke za dva obroka dnevno. Svaki dan. Mamicu im špansku, zaista im je šunka brutalna.
alselone alselone 11:16 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

Međutim krenuo sam drugim sportom, ali je ostalo da Š A H baš V O L I M.

Sada poneku partiju odigram na odmoru ...


Igraj on line. Ja sam ranije imao problema da nađem sa kim ću da igram. Sve manje ljudi igra, sve manje ljudi ima vremena, pa nikad...

I onda sam otkrio prvo playchess.com, pa onda chesscube.com i na kraju chess.com. Taj bih ti i preporučio.

Sve je besplatno i u svakom momentu imaš par hiljada ljudi koji igraju tako da sa lakoćom možeš naći ravnopravnog protivnika.

Ja igram sigurno 300 od 365 dana godišnje. To mi je super rekreacija i odmor za mozak. Doduše odigram par cugera, 3 minuta po partiji, i to je to, ali skoro svaki dan.
maksa83 maksa83 11:59 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

konačno sam imao neku mlađu ekipu na projektu, obično su godišta kao na blogu

Obavestio moderatora.
alselone alselone 12:09 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

Obavestio moderatora.


Saće i moderator, samo da nađe zube. Seća se da su u časi, SAMO U KOJOJ?!
niccolo niccolo 12:19 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

ali se nisam nešto oduševio

Dobro, Nicc i Stef postavljaju visoke standarde, pa nije lako drugim mlađim ekipama da to dostignu...

Edit: Aaa, ti si hteo da kažeš da nisi oduševljen Hjustonom...pa ništa onda
floki floki 13:48 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

Ali meni se taj grad ne sviđa. Grad je velik, saobraćaj je katastrofa, istina i za to urbano planiranje, nema ništa posebno da se vidi ili poseti (OK, bio sam u NASA-i i to jeste bilo odlično, ali je praktično jedino), klima je katastrofa... Malo su me vodali po centru da experience Houston, jer konačno sam imao neku mlađu ekipu na projektu, obično su godišta kao na blogu i pod tim ne mislim na Nicc-a, ali se nisam nešto oduševio.


meni rekose onomad da odem i do galvestona... ne znas sta je ruznije brate, da li hjuston, panorama izmedju hjustona i galvestona ili samo ostrvo...

ali mi je uvek bilo ok kad idem tamo (valjda zato sto je uvek bilo na max 5-6 dana), prvenstveno zbog hrane :)

nekako mi je bilo draze ici tamo nego u japan, jbm li ga
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:59 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

Ali meni se taj grad ne sviđa. Grad je velik, saobraćaj je katastrofa, istina i za to urbano planiranje, nema ništa posebno da se vidi ili poseti (OK, bio sam u NASA-i i to jeste bilo odlično, ali je praktično jedino), klima je katastrofa...


Da, to je i moje iskustvo, ogromna ravna gradurina, mada ima jako lepih delova (za stanovanje, dakle $$$). A i ja sam bio tamo kod kuma i njegovih, pa su me ugostili domaćinski a i proveli malo po gradu po mestima gde se ljudi okupljaju, i to je skroz ok. Plus je bila zima, pa je u Hjustonu bilo jako lepo, ono, pičiš u kratkim rukavima, a saobraćaja se ne sećam toliko, mada me ne čudi.

Nego, sad se setih da nema dalija na blogu odavno, ne znam da li mu je vetar oduvao kuću (kao onaj vuk u Tri praseta) ili je ušla voda u podrum i svaću sobu, ili je možda imao sreće da je na nekoh višoj koti, u zgradi od betona.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:06 14.03.2018

Re: Samo na brzaka, u guzvi sam

maksa83
Jesi li išao kod onih čuvenih majstora na briskete, to niko na svetu ne pravi bolje od teksašana,

Vaistinu. Tamo je to ko ovde burek (sa sirom, pa ko se trigerovo - trigerovo se), ono, dobro jutro, daj, zzzm-zzzm onim električnim nožem, pljas u masan papir, na, sledeći. Bukvalno.


Da, da, i jede se praktično s nogu, na onim nekim policama spolja i iznutra, kao što ima kod nas-vas u pekarama. Taj brisket ovde kod nas u Kolorado nema, to jest moraš da ideš u specijalizovanu kafanu za to, a njih ima samo par komada. Jednom ga napravili u Whole Foodsu u onoj njihovoj menzi, i nije bio loš, mada posle više nijednom nisam video.
blogovatelj blogovatelj 06:35 14.03.2018

18.

...
docsumann docsumann 07:58 14.03.2018

sjećam se

da su 80-tih u hotelu Plaža održavani svjetski turniri u šahu.
poznavao sam lika koji je K arpovu izvukao remi u simultanci.
blogovatelj blogovatelj 10:53 14.03.2018

Re: sjećam se

da su 80-tih u hotelu Plaža održavani svjetski turniri u šahu.
poznavao sam lika koji je K arpovu izvukao remi u simultanci.


Moj brat od tetke je sa Taljem u simultanci u Beogradu poznih sedamdesetih odigrao remi.
alselone alselone 11:26 14.03.2018

Eto ti

Odeš na put da zaradiš za porodicu, gineš od posla, trpaju te roštiljem, a šta se dešava kod kuće? Dosele se dvojica deda i jedna baba, razmaze decu i usvoje kera.
Ovog:

hermine hermine 08:32 15.03.2018

Re: Eto ti

i usvoje kera.

Ma da, ni meni nije jasno što..

:)

Prvo mi pao na pamet Wes Anderson*, valjda radi pažljivog izbora slova tj kreativnog sadržaja i što je Žika tako umiljat, tužan i sav važan..

Nakon par sec sjetih se novog filma,

Isle of Dogs







*) Nešto više.. kh, o prepoznatljivom stilu The Rushmore Academy, i inspirisani svim tim na Accidental Wes Anderson.

Milan Novković Milan Novković 11:49 14.03.2018

Skoro ko ...

... šah, ste vidli?!

Stack Overflow Developer Survey Results 2018

Ima goodies koliko hoćeš, tipa koliko developera koristi više od 4 monitora istovremeno, i slično

Relativno cool statistika, preko 100,000 "deplorables" uključeno
maksa83 maksa83 12:05 14.03.2018

Re: Skoro ko ...


Stack Overflow Developer Survey Results 2018

Zanimljivo koliko su njihove statistike o jezicima razvezane u odnosu na Tiobe index. Da konstatujem da smo mi ovde prisutni deplorables potpuna manjina u odnosu na merenu populaciju (osim što smo beli), naime 70% nema đece ni drugih dependables, a samo 1.8% ima više od 20 godina profesionalnog iskustva, većina je između 1-5 godina.
alselone alselone 12:07 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

Nikad ne bih rekao da je VB.NET i dalje ziv i da se koristi u tom procentu.
maksa83 maksa83 12:12 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

alselone
Nikad ne bih rekao da je VB.NET i dalje ziv i da se koristi u tom procentu.

Strašna količina tzv. enterprise softvera (mahom interno slupanog) je svojevremeno napravljena u VisualBasicu i onda je vremenom izmigrirana na VB.NET. To je svojevremeno bio najlakši način da se prave okačim-se-na-bazu-pljas-u-grid-pljas-iz-grida u MS svetu, doduše Delphi je tu bio mnogo pametniji, pa je tipa koji je napravio i TurboPascal i Delphi kupio Microsoft i on je napravio .NET)

Edit: Naslovna jučerašnjeg Kurira:

Milan Novković Milan Novković 12:46 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

maksa83
... a samo 1.8% ima više od 20 godina profesionalnog iskustva, većina je između 1-5 godina.

Mene bio blam da prepoznam svoju grupu, a da se izjašnjavam opasno je - koknuće me neki FB drug trofej-collector, preparirati pa staviti bistu na zid - ko jelena kapitalca, jedino što nisam kapitalac, i nešto sam ružniji od jelena
Milan Novković Milan Novković 12:54 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

maksa83

Edit: Naslovna jučerašnjeg Kurira:

Pretpostasvljam da je puko kad je uspešno zaustavio auto-updates na Win 10, pa mu prvi ručni update to tiho i neprimetno ponovo vratio na auto-updates

Kod poslednjeg major update jedva sam spasio mašinu, ono, ko da u bokserskom ringu radim updates sa višestrukim restarts (zavisi šta sve imaš instalirano, naravno)

Dere se žena odozdo (meni je dodeljeno potkrovlje) sledećeg dana kako jhoj je crkao Surface - kaže MS oni će joj dati noviju verziju ako im da ovaj crknuti i doplati 600 funti (ovaj je kao nov bio oko 600 funti).

Ja pogledam, stvarno mrtav, sve, al nije mi prvi put major update pravio probleme pa ostavimo da mu se istroši baterija u tom mrtvom sleep modu (nagađanom) i stvarno ga povratimo i zaokružimo i update - mislim da je vreme za kurs na univerzitetima na temu MS Win 10 updates
maksa83 maksa83 13:09 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

update - mislim da je vreme za kurs na univerzitetima na temu MS Win 10 updates

Ono je strašno. Ja imam kući tu jednu nabudženu desktop mašinu, imam i Windows koji trči pod Parallels VM-om (zbog e-bankinga koji su Fritezini tj. Asseco majstori učinili zavisnim od native DLL-a za pristup čitaču kartica), i ono kad odluči da se apdejtuje (a što je non faking stop) tu nema boga, nemošmuništa, ćao... Obaška što mi na jednom nalogu Win taster otvara Start meni a na drugom ne, isti Windows, ista mašina. Što je najgore izgleda da su i Visual Studio uspeli da zajebu, žale mi se ovi okolo da mnogo češće nego ranije ne ukapira da se neki fajl promenio pa se dešavaju misterije i gluposti dok ne kažeš Rebuild All (što je do sada moralo da se radi samo u freak accident situacijama otpr. jednom godišnje kad si sve drugo probao).

Quote za danas:

"The most amazing achievement of the computer software industry is its continuing cancellation of the steady and staggering gains made by the computer hardware industry." - Henry Petroski
floki floki 13:55 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

nego bre, sta bi sa onim "ruskim" otrovom, hoce poslati britanci uzorke rusima da ovi vide jel njihov original ili novopazarski levis? :)

makso, sta kazu oni americki proputinovski naftasi za pedalu rexu?

mislim, i ovo su sve potezi na velikoj sahovskoj tabli, sto rece onaj crknuti poljak
maksa83 maksa83 14:04 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

makso, sta kazu oni americki proputinovski naftasi za pedalu rexu?

Ne znam, to i mene zanima, znam da su ga Rexa mnogo volEli, tj. mislim da su Trunpou tolerisali stupidarije zbog Rexa.

Inače, zanimljivo je što su poslednje reči Rexa bile osuda ruskog trovanija. Otpaljen je koji sat kasnije. Neki kažu da je u tom trenutku već znao da je otpaljen i da je to bila njegova pozdravna poruka. Bela Kuća (ok, zapravo Narandžasti Čovek koji je tamo jedini ostao) odbijaju da se izjasne oko tog trovanja, kao, ono, fijufić...
floki floki 14:07 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

hehe, kad kazes rusko trovanje, mislis na to da su otrovani dvoje rusa u britaniji, jel tako? :)

edit: a mozda i rex nije dobio od rusa ono sto je mislio da ce dobiti, pa se ljutnuo malo zadnji dan...

brate, britanci sve lepo cas posla obavise, nema jos dokaza, ali najverovatnije su rusi krivi i odmah 23 diplomate napolje :)
sto i nije neka steta, ima tih dzabalebarosa po svim ambasadama koliko volis...

cudi me samo kako nisu nijedan ruski pasos nasli tamo oko onog restorana, do sada su uvek nalazili legitimacije terorista koje nista ne moze da unisti...
alselone alselone 14:14 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

i ono kad odluči da se apdejtuje (a što je non faking stop) tu nema boga, nemošmuništa, ćao


Ček, kako sad ovo? Imam i ja dve Win mašine i uopšte me ne smaraju toliko sa apdejtima. Pogotovo ne sa tim kritičnim koje moraš odmah da primerniš. Takvih možda bude par godišnje.
maksa83 maksa83 14:17 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

brate, britanci sve lepo cas posla obavise, nema jos dokaza, ali najverovatnije su rusi krivi i odmah 23 diplomate napolje :)

Pa, ono, nije da bi bilo prvi put. Videti pod Litvninenko (polonium), pa imao si još onda sedamdesetih čuveni "bugarski kišobran" kojim su malo piknuli onog što nije voleo Todora Živkova isto u Londonu (ok, to su bili Bugari, KGB im je "samo pomagao" ), pa Berezovskog 2013., pa sad pre 12 sati roknut njegov saradnik Gluškov. Ruski špiijuni i tajkuni vole da pobegnu u taj London od vajkada, ali ih isto tako tamo stigne ruka Dobrotvora.
maksa83 maksa83 14:17 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

Ček, kako sad ovo? Imam i ja dve Win mašine i uopšte me ne smaraju toliko sa apdejtima. Pogotovo ne sa tim kritičnim koje moraš odmah da primerniš. Takvih možda bude par godišnje.

Moguće da ih ja palim dovoljno retko pa "se nakupi".
floki floki 14:26 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

ma naravno, ali smo se nagledali false flag operacija vise nego dovoljno...

za litvinjenka i ja mislim da su ga ruski overili, cisto kao poruka...

za berezovskog nisu cista posla, prica se puno o nekom pismu koje je par dana pred smrt navodno poslao gazdi...

gnjida poput tog berezovskog i gluskva mi nije nimalo zao, ja bih ih da sam kgb ganjao ceo zivot, da se boje svaki dan...

a britancima su ti svi rusi tamo potrosna roba - doneli pare pa onda nema vise koristi od njih zivih, nego moze vise koristi da bude da ga zveknu kao false flag...

za ovog skripala mi mnogo deluje kao false flag - da su rusi hteli da ga maknu, mogao je u zatvoru u rusiji da se oklizne mnogo puta od koru od banane...

bio je pre neki dan u spiglu intervju sa nekim morozovim, neka varijanta ruskog bogoljuba, gradio tamo sve i svasta pa morao da zbrise u london - znaci, nije vise prijatelj sa vlastima...
e taj je rekao da rusi nikakve koristi ni razloga nemaju da sada skinu skripala, on je davno zavrseno poglavlje... pa je taj clanak brzo smaknut sa naslovne stranice... :)
vcucko vcucko 14:29 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

floki


cudi me samo kako nisu nijedan ruski pasos nasli tamo oko onog restorana, do sada su uvek nalazili legitimacije terorista koje nista ne moze da unisti...

Krajnji cilj je verovatno SP u fudbalu, napisao sam ovde (mislim više puta) da ne verujem da će se to održati kako je planirano.
Do otvaranja ima oko tri meseca, znači cajtnot. Daj šta daš.
Jedina koja može (a i želi) da stopira Anglosase u ovome je Merkel. Ali ako gazda naredi... znači biće kako nandžarasti odluči.
Cirkus.
floki floki 14:33 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

ma koja bre merkel nesto da stopira... ne sme ta da pisne...
a i sad je opet postala kancelarka (jbt, ona i helmut vladaju po 20 godina, serem ti se u demokr... ovaj, ton film), nije znala gde joj je dupe a gde glava ovih dana od unutrasnjih pizdarija

njoj je obama prisluskivao mobilni pa je jadnica nekako prevalila preko jezika da spijuniranje medju prijateljima nikako nije u redu...

rekla im je brate kao radovan viloticima...

edit: a za SP se sprema ukrajina, garant...
maksa83 maksa83 14:36 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

a britancima su ti svi rusi tamo potrosna roba - doneli pare pa onda nema vise koristi od njih zivih, nego moze vise koristi da bude da ga zveknu kao false flag...

U pa imaju oni istoriju, npr. siguran sam da Englezi ne mogu da im zaborave Kima Filbija i Cambridge Five, to je sigurno guzobol nesagledivih razmera od kog budeš vrlo twitchy kada su Rusi u pitanju. Jedino veće usađivanje koje pamtim su onomad Izraelci kada su Siriji uvalili svog špijuna da im bude Ministar Odbrane. Ok, postavljanje Trunpoa u Belu Kuću je naravno kung fu koji je zajebao sve ostale.

c_h.arlie c_h.arlie 15:00 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

floki
ma naravno, ali smo se nagledali false flag operacija vise nego dovoljno...

za litvinjenka i ja mislim da su ga ruski overili, cisto kao poruka...

za berezovskog nisu cista posla, prica se puno o nekom pismu koje je par dana pred smrt navodno poslao gazdi...

gnjida poput tog berezovskog i gluskva mi nije nimalo zao, ja bih ih da sam kgb ganjao ceo zivot, da se boje svaki dan...

a britancima su ti svi rusi tamo potrosna roba - doneli pare pa onda nema vise koristi od njih zivih, nego moze vise koristi da bude da ga zveknu kao false flag...

za ovog skripala mi mnogo deluje kao false flag - da su rusi hteli da ga maknu, mogao je u zatvoru u rusiji da se oklizne mnogo puta od koru od banane...

bio je pre neki dan u spiglu intervju sa nekim morozovim, neka varijanta ruskog bogoljuba, gradio tamo sve i svasta pa morao da zbrise u london - znaci, nije vise prijatelj sa vlastima...
e taj je rekao da rusi nikakve koristi ni razloga nemaju da sada skinu skripala, on je davno zavrseno poglavlje... pa je taj clanak brzo smaknut sa naslovne stranice... :)

Sumljaš u Maksine insinuacije !?
Strašno !
Gde (to) ide ovaj svet ?!
Atomski mrav Atomski mrav 15:08 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

Kad ti Putin ponudi čaj...

maksa83 maksa83 15:11 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

Sumljaš u Maksine insinuacije !?
Strašno !
Gde (to) ide ovaj svet ?!

Jasno Čarlivoje, KGB nikad nije nikog rokn'o (jer prvi Putin nikad ne bi radio u tako nekoj firmi), a taj jedan put kad jeste nekog rokn'o to je zato što je baš, baš, baš morao, takoreći više je bilo iz nehata i posle su se osećali jako loše i rekli su da neće nikad više.
Milan Novković Milan Novković 15:57 14.03.2018

Re: Skoro ko ...

floki
nego bre, sta bi sa onim "ruskim" otrovom, hoce poslati britanci uzorke rusima da ovi vide jel njihov original ili novopazarski levis? :)

makso, sta kazu oni americki proputinovski naftasi za pedalu rexu?

mislim, i ovo su sve potezi na velikoj sahovskoj tabli, sto rece onaj crknuti poljak

Jes tabla, i crknuti poljak živi i dalje - on i ekipica su sjebali Amere, u stvari.

Ovde su greškom u samom početku pozvali jednu bivšu senio mišesticu i ona kaže kako nema šanse da su Rusi sa državnog nivoa, zato što im uopšte ne odgovara, i tu priču sad više i vrapci znaju (eno su, izgleda, i u Siriji našli "instalaciju" gde su "pošteni teroristi" pod zapadnim "generalštabom" i ostalim pravili sam-svoj-majstor priprosto hemijsko oružje pa false-flagovali.

A ovom "kolezi" se "posrećilo" to da ako ga ruska država ne želi mrtvog, pošto im ne odgovara, zarni drugi ga žele mrtvim:

- On je onomad za lovu prodao prijatelje/kolege, zovi ih kako hoćeš. Neko je možda nastradao od te prodaje, i pajtosi nastradalog su na svašta spremni - ali ne na ovakve "metode", tj isto su im kontraproduktivne, dok postoje suftilnije.

- Blog trivija - na manje od 10 milja od ovog sad incidentna je najsofisticirana zapadno evropska fabrika nervnih bojnih otrova - zato im ruje traže uzorke

- Najviše verovatnoće odlazi na dve "teorije":

1. Sprečiti ili odugovuči Serverni Tok 2 po svaku cenu

2. Ovaj je blizak Steelu, koji je napisao Trump dosier, sada dokazano lažiran dovoljno da je besmislen. E sad, Steel je ex radnik ovde i država pred Trump administracijom i pere ruke na tu foru, ako fol mi nismo on je naš jako bivši zaposleni. Samo što je ovaj rus, izgleda, bio i dalje relativno aktivan a blizak i Steelu i tekućem poslodavcu, implicirajući tekuću britansku vladu. Tj vladi je baš nepotreban.

Bonus nagađanje onih što imaju bar neke veze - nije isključeno da je ovaj sad počo da pati pod nostalgijom i ušao u neke pregovore kako da se vrati u rusiju. Pogodi šta bi mogla da bude cena. Tako je ovde postao još nepodobniji.

A Litvinjenko - taj je bio još viši kriminalno-mafijski ešalon, ako ste učili samo iz britanske štampe niste mnogo naučili

Naj-nagađanje, moje, posle jako mnogo pročitanog u poslednjih sad preko godinu dana, gde se dosta kockica uklapa i ovo nagađanje u stvari nije moje nego ga je davno nabacio jedan analitičar - geo-političko prestrojavanje je u toku, veliko.

Prvi zakon mehanike roka - inercija, apsolutno je nemoguće povući nagle korake i u jednoj zemlji, ili njenom delu.

Major bull u ringu, sa crkavicom od nesretnih 1,000 milijardi godišnje je "US" (nadnacionalni ako ćemo o "realnom" vremenu) neocon-military-security complex.

UK igraju neku igru sa njima, prave se da su im veći prijatelji nego što jestu, tj nemoš da znaš šta će se sutra desiti, Trampa moraju da smisruju - kao nemaju oni veze sa Steel dosijeom, a iza leđa su više Trump nego stari "novac" - tj oni vide evroazijsku integraciju kao svoj teren, a kad su pucalje u pitanju, "filozofski", bliže su Rusima nego neocons ....

A opet Muslimansko Bratstvo im je moćan tool, pa ga prestrojavaju na bliskom istoku, tipa imamo-ekipu-na-terenu, nema veze i ako nismo savim sigurni šta da radimo sa njima danas (jesu, ali ja ne znam pošto sam amater), ali sutra je novi dan.

Plus se sve to preklapa sa trampovim gringos koji su isto milijarderi, samo sa pomerenim fokusom u bogaćenju - US privatizacija (infrastrukture za sada) on the cheap.

Ova kenjkava pretnja Terezina, pa "kazna", je samo otasljavanje posla da bi se uradili delovi tekućeg i išlo dalje.

...itd
floki floki 09:57 15.03.2018

Re: Skoro ko ...

eno bogme, ameri se i bez reksa oglasiše i kažu da su rusi krivi...

koga ne mrzi, evo malo ovde oko novičoka...
Milan Novković Milan Novković 12:05 15.03.2018

Re: Skoro ko ...

floki
eno bogme, ameri se i bez reksa oglasiše i kažu da su rusi krivi...

koga ne mrzi, evo malo ovde oko novičoka...

Da, to da je iz Uzbekistana i da su Ameri "ugasili" fabriku kao deo dogovora j epriča koja se širi.

Interesantno je, i to sada šire, da su pokušaji Skripala da se vrati u Rusiju, iako poprilično "tajni" ipak bili low-grade tajna.

Nego kod Berezovskog nisu bili tajna i dok je Skripal kao "akcijaš" low-grade Berezovski to nije bio - on sa zaposlenima, tipa Litvinenka, koji je za reszne mafiozne "elemente" radio, je bio vrh.

Samo bez obzira na poziciju u hijerarhiji zavisi sa kim si na zapadu sarađivao, kako pređeš neki prag previpe znaš i nema više povratka u "domovinu".

A i tužno je pomalo kako vrbuju ove lower-grade - nekad su imali "honey-traps", a danas šemice da prave neki novac, pa ih onda ucenjuju.

I dalje je jako čudna, mlaka i neskriveno kilava reakcija Britanaca - tj ovo njihovo ponašanje je ili nabrzaka iznuđeno, ili deo nekog prostog plana koji možda baš i nema previše veze sa Rusijom, umeli bi oni bolje da im je potrebno i da nisu u žurbi.

Naravno, niko od "profesionalaca" ne veruje da su Rusi iza ovoga, od komunalnog policajca pripravnika pa na gore.

Pomalo je zabavno posmatrati farsu pošto BBC ima neki sitan mandat da pita i pitanja tipa "a kako vi to kad nema još nikakvih konretnih dokaza ...".

Samo ta komponenta nagađanja je svuda, neskriveno, explicitna - i tek ovako ponekad neko skrene pažnju na nju, ali svi jako lako i brzo prelaze preko toga kao preko nebitnog i dosadnog pitanja

Meni dosta liči na neko fintiranje koje nije lako razumeti nama amaterima - tj žešće i jače udaranje nije.

Thierry Meyssan periodično, iako on uvek promisli prvo, da sebi nekoliko dana ili par nedelja, skreće pažnju kako proklamovana "Trampova" politika za vreme izbora ide napred tačno onako kako je zacrtano, i da su oni "sitni" incidenti u Siriji, pa razni, možda i ovaj, samo zamazivanje očiju neoconsima, military-security compleksu, pa NATO-u, koji je dobio tranzicioni dil u onom sastanku Trampa i McCaina...potzezi u pojedinačnim "bitkama".

Problem je što ameri imaju više spoljnih politika - iz samo (polu)zezanja se kaže 4, Bela Kuća, CIA, Pentagon i Kongres, gde CIA I Pentagon umeju da budu obaška neposlušni i povlače neke poteze po svome.

Samo dešava se neka konsolidacija, nemoš baš preko noći da zavrneš slavinu do-juče-dobitnicima na "lutriji", dok tvoji (Trampovi) gringos privatizuju Ameriku po vrlo povoljnim cenama.
c_h.arlie c_h.arlie 14:46 15.03.2018

Re: Skoro ko ...

maksa83
Sumljaš u Maksine insinuacije !?
Strašno !
Gde (to) ide ovaj svet ?!

Jasno Čarlivoje, KGB nikad nije nikog rokn'o (jer prvi Putin nikad ne bi radio u tako nekoj firmi), a taj jedan put kad jeste nekog rokn'o to je zato što je baš, baš, baš morao, takoreći više je bilo iz nehata i posle su se osećali jako loše i rekli su da neće nikad više.

To ja nisam rekao.
Ono što ja kažem, za razliku od tebe (i tebi sličnih), da ni drugi ništa manje ne rokaju.
Na žalost !
Izvinjavam se !
c_h.arlie c_h.arlie 14:48 15.03.2018

Re: Skoro ko ...

Milan Novković

...

Naravno, niko od "profesionalaca" ne veruje da su Rusi iza ovoga, od komunalnog policajca pripravnika pa na gore.
...

A-ha !
Maksa veruje zato što nije "profesionalac".
Doduše, čini mi se da se Maksa približio fazi verovanja po difoltu.
vcucko vcucko 14:58 15.03.2018

Re: Skoro ko ...

maksa83
Sumljaš u Maksine insinuacije !?
Strašno !
Gde (to) ide ovaj svet ?!

Jasno Čarlivoje, KGB nikad nije nikog rokn'o (jer prvi Putin nikad ne bi radio u tako nekoj firmi), a taj jedan put kad jeste nekog rokn'o to je zato što je baš, baš, baš morao, takoreći više je bilo iz nehata i posle su se osećali jako loše i rekli su da neće nikad više.

Služba koja neće da rokne svoju pobegulju = oksimoron.
Jel' beše Trump obećao leba i soli samo ako mu dovedu onog Snoudena pa de si ti nama čkode, jesi li dobro, gladan, žedan


Tajming je providan. Manje od tri meseca od otvaranja SP.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana