Kultura| Obrazovanje| Umetnost

svet bez ljudi

jasnaz RSS / 14.09.2018. u 10:31
samo%20lice.jpg

 
 
 
'На тематско-проблемском плану, слоган „Свет без људи“ може да створи прегршт различитих асоцијација, али ми смо превасходно мислили на три: свет без „правих“ људи, свет (уочи) апокалипсе и феномен смрти. Те су асоцијације чврсто повезане, јер свет без правих људи, свет нељуди, доводи, пре или касније, до катаклизме општих размера после које нема ничег: само смрти, односно - света без људи. Та визија „света без правих људи“, а која наслућује општу пропаст, односи се на сасвим конкретне, опасне тенденције које одликују данашњу Европу и свет. Реч је о десном популизму, ксенофобији, нетолеранцији, ауторитарним режимима (тзв. „нелибералне демократије“), који разграђују демократске установе и систем људских права, што се дешава чак и у оним државама које су њихове колевке, и све то у, мањој или већој мери, у спрези с пљачкашким облицима капитализма. Овај се тематски фокус развио из аутентичног, личног осећања неизвесности, стрепње и страха, које смо драматург Битефа Филип Вујошевић и ја препознали и у многим представама виђеним у процесу селекције, а не из неког идеолошки унапред задатог и острашћеног става.' -- Ivan Medenica 
 
 plakat.jpg
 
  

Tagovi



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:54 14.09.2018

slogani

Za slogane bitefa, a posebno festa, sam uvek mislio da ih smišljaju neki genijalci.

Kad sam čuo ovaj, svet bez ljudi, nije mi značio ništa, nije zvučao ni dobro ni loše, mislio sam da ga ja samo ne razumem, da je nešto vezano za repertoar, a njega ne znam, a kad sam na tv čuo ovo objašnjene, ovu klasičnu ideološku ostrašćenost (oni sa desne strane nisu ljudi već neljudi) bio sam uveren sam da ga nisu smišljali oni genijalci od pre, nego neka ostrašćena budala.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:13 15.09.2018

Re: slogani

hoochie coochie man
Za slogane bitefa, a posebno festa, sam uvek mislio da ih smišljaju neki genijalci.

Kad sam čuo ovaj, svet bez ljudi, nije mi značio ništa, nije zvučao ni dobro ni loše, mislio sam da ga ja samo ne razumem, da je nešto vezano za repertoar, a njega ne znam, a kad sam na tv čuo ovo objašnjene, ovu klasičnu ideološku ostrašćenost (oni sa desne strane nisu ljudi već neljudi) bio sam uveren sam da ga nisu smišljali oni genijalci od pre, nego neka ostrašćena budala.


Hučika, kada si ti otišao toliko desno u efe i šta te je navelo? Meni se čini da si bio demokrata ranije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:12 15.09.2018

Re: slogani

Hučika, kada si ti otišao toliko desno u efe i šta te je navelo? Meni se čini da si bio demokrata ranije.


Nemoj mi to razdvajati :)

Stvarno, kako to misliš, bio si demokrata a sad si otišao u desno?
Zar desno nije demokratija?
Milsim da bi se lakše branila teza da je levo dalje od demokratije, ali ni to nije baš lako odbraniti.
Desno sigurno nije nedemokrasko.
Naravno, ne govorim o ekstremima.

I ne vidim ja sebe kao desničara, a ako se možda i primećuje mora da je to od godina (znaš ono.....ko u mladosti nije levo nema srca, a ko nije desno u starosti nema mozga:) samo mi smeta da se politički neistomišljenici ne smatraju ljudima.

Previše je to za moj demokrtaski ukus.
maksa83 maksa83 20:12 15.09.2018

Re: slogani

Zar desno nije demokratija?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:20 15.09.2018

Re: slogani

I tebi smešno?
I meni bilo kad sam pročitao.
Čuj, bio demoktara pa otišao u desno!?
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:20 15.09.2018

Re: slogani

maksa83
Zar desno nije demokratija?





maksa83 maksa83 20:58 15.09.2018

Re: slogani

I tebi smešno?

Smešno mi je.

Ne, desno nije demokratija. Ali to je tako banalna i trivijalna činjenica da bih se osećao jako, jako glupo da je objašnjavam, pa ću preskočiti. Samo ću da se smejem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:34 15.09.2018

Re: slogani

Ne, desno nije demokratija. Ali to je tako banalna i trivijalna činjenica da bih se osećao jako, jako glupo da je objašnjavam, pa ću preskočiti. Samo ću da se smejem.


Pa dobro, može i tako.
Što neko ne bi smeo da pod demokratijom smatra ono što njemu odgovara da smatra?

Malo zeza činjenica da postoji definicija demokratije, pa se razna smatranja baš i ne uklapaju u tu definiciju, ali rešenje tog problema je jednostavno, ne pročitaš definiciju i budeš uveren da si u pravu.
I lepo ti.
Kud ćeš bolje?
maksa83 maksa83 21:47 15.09.2018

Re: slogani

Što neko ne bi smeo da pod demokratijom smatra ono što njemu odgovara da smatra?

Nikakav problem, evo recimo tebi je desno = demokratija.

Pa na koliko je to nivoa smešno, reči nemam.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 15.09.2018

Re: slogani

evo recimo tebi je desno = demokratija.


izostavi znak jednakosti, jer ga ja nikad i nigde nisam stavio, pa ćeš biti malo bliže.
Dakle, nije demokratija jednako desno, demokratija je i desno i levo a i u sredini.

Demokraztija je sloboda da zastupaš svoj stav, ali i poštovanje slobode drugoga da zastupa drugačiji. I uvažavanje onih sa drugačijim stavovima, to je veoma bitno.
Posle se na izborima prebrojite.

Kad oduzimaš pravo drugome da ima stav razlilčit od tvoga, kad ga zbog toga brišeš iz ljudi, kao onaj što je smislio ovaj kretenski slogan, onda nisi demokrata nego ostrašćeni mamlaz, kakve god poliitčke ideje da zastupaš, leve ili desne.
maksa83 maksa83 22:41 15.09.2018

Re: slogani

Dakle, nije demokratija jednako desno, demokratija je i desno i levo a i u sredini.

E tako može.
Demokraztija je sloboda da zastupaš svoj stav, ali i poštovanje slobode drugoga da zastupa drugačiji.

Tako je. I sve to nisu karakteristike desnog. Desno po pravilu podrazumeva hijerarhije, tradicionalizam, klerikalizam, dogmu, kanone, nejednakost (rasnu, nacionalnu, klasnu, polnu).
Ta opšteprisutna nejednakost koja je neodvojivo inherentna desnim idejama je negacija demokratije.

Nema tu sad mnogo mesta za neke špekulacije i tvoje interpretacije, ta dilema - treba li konzervaticima dati poštenu šansu u utakmici ideja ako znamo da bi konzervativci kad dođu na vlast pojeli liberalne za doručak je stara koliko i demokratija, i društva se sa tim nose kako znaju i umeju. Neki put to ne ispadne dobro pa u toj utakmici dođe na vlast nešto što se zvalo Adolf Hitler i onda sa tako stečenom pozicijom kaže "e, od danas se igramo drugačije". Skup eksperiment.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:17 15.09.2018

Re: slogani



. Desno po pravilu podrazumeva hijerarhije, tradicionalizam, klerikalizam, dogmu, kanone, nejednakost (rasnu, nacionalnu, klasnu, polnu).

Pa, sad je to to, ali se isto tako za levicu može reći da podrazumeva avanturizam, lakomislenost, revolucionarenje...a i to da lako sklizne u totalitarizam.




maksa83 maksa83 23:25 15.09.2018

Re: slogani

Pa, sad je to to, ali se isto tako za levicu može reći da podrazumeva avanturizam, lakomislenost, revolucionarenje...a i to da lako sklizne u totalitarizam.

Ne može. :)

Ali nikakav problem, ne znam čemu drama, sve je to reverzibilno - evo recimo velika ruska nacija - skliznula u taj lakomisleni revolucionarni avanturizam koji se odmah pretvorio u totalitarizam, i onda samo jedne noći - hopa, postala parlamentarna demokratija i sve ok, slobode sevaju 'de 'oćeš. Isto tako mi - skliznuli u tu lakomislenu totalitarnu avanturu i samo odjednom - opa! - prenuli se i evo nas danas u slobodi, parlamentarizmu i blagostanju.

nask nask 23:41 15.09.2018

Re: slogani

hoochie coochie man
Demokraztija je sloboda da zastupaš svoj stav, ali i poštovanje slobode drugoga da zastupa drugačiji. I uvažavanje onih sa drugačijim stavovima, to je veoma bitno.
Posle se na izborima prebrojite.



hoochie coochie man
Najvažnije je ne zabranjivati, a nastavnik matematike koji na času raspreda o abortusu sigurno nije dobar nastavnik matematike, i takve svakako treba eliminisati, ali ne jer je prkršio zabranu, nego jer je loš.


nask
Kako je ispalo hcm bi nas eliminisao ako na času pričamo o temama koje ne stoje u nastavnom planu za predmet koji predajemo.


hoochie coochie man
Pa, kad vidim kako rezonuješ, tebe verovatno bih.


nask
Pre nego odgovorim, je li ovo neka šala?

hoochie coochie man
Nije šala.


hoochie coochie man
Kad oduzimaš pravo drugome da ima stav razlilčit od tvoga, kad ga zbog toga brišeš iz ljudi, kao onaj što je smislio ovaj kretenski slogan, onda nisi demokrata nego ostrašćeni mamlaz, kakve god poliitčke ideje da zastupaš, leve ili desne.
bene_geserit bene_geserit 05:02 16.09.2018

Re: slogani

Nije problem u tome kakav stav ti imaš - niko ti ne brani da imaš stav kakav želiš i da ga zastupaš gde želiš, pod uslovom da je u pitanju tvoje slobodno vreme i da ne koristiš pozornicu koju ti daje posao koji radiš za propagiranje tog stava (u tvom slučaju da ne radiš ideološku indokrinaciju dece, jer plaćena si iz budžeta u koji svi plaćaju i oni koji imaju drugačiji stav od tvog).

Isti problem je i sa ovim moronima iz teme posta.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:41 16.09.2018

Re: slogani

Nemoj mi to razdvajati :)

Stvarno, kako to misliš, bio si demokrata a sad si otišao u desno?
Zar desno nije demokratija?
Milsim da bi se lakše branila teza da je levo dalje od demokratije, ali ni to nije baš lako odbraniti.
Desno sigurno nije nedemokrasko.
Naravno, ne govorim o ekstremima.

I ne vidim ja sebe kao desničara, a ako se možda i primećuje mora da je to od godina (znaš ono.....ko u mladosti nije levo nema srca, a ko nije desno u starosti nema mozga:) samo mi smeta da se politički neistomišljenici ne smatraju ljudima.

Previše je to za moj demokrtaski ukus.


ono možda malo desnog što je oko centra, to je demokratsko. ostalo, kako se udaljava od centra, sve je manje zainteresovano za čoveka, i samim tim više ne u sferi slobodnog i humanog. ovi koji se prirodno pobune protiv takvog stanja automatski bivaju lejblovani (okarakterisani kao levi) - i jesu levo, svo što nije ekstremno desno je levlje od toga.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:42 16.09.2018

Re: slogani

bene_geserit


Isti problem je i sa ovim moronima iz teme posta.


mnogo veći problem su moroni poput tebe koji besramno lažu da bi podržali svoja sociopolitička stanovišta, još kada su mizantropi pride, sa takvim osobama je gotovo nemoguće komunicirati.
nask nask 11:54 16.09.2018

Re: slogani

Nije problem u tome kakav stav ti imaš - niko ti ne brani da imaš stav kakav želiš i da ga zastupaš gde želiš, pod uslovom da je u pitanju tvoje slobodno vreme i da ne koristiš pozornicu koju ti daje posao koji radiš za propagiranje tog stava (u tvom slučaju da ne radiš ideološku indokrinaciju dece, jer plaćena si iz budžeta u koji svi plaćaju i oni koji imaju drugačiji stav od tvog).

Isti problem je i sa ovim moronima iz teme posta.


Samo to? A mogu da ih indoktrinišem da postanu pederi, lopovi, lezbače, ubice, pedofili, transgenderi (to je doduše zarazna bolest), prevaranti ...

Mislim ne znam kako da ti objasnim, ali čim si stao ispred nekoga da pričaš priču ti propagiraš svoj stav, po definiciji.
bene_geserit bene_geserit 18:15 16.09.2018

Re: slogani

Srđan Fuchs
mnogo veći problem su moroni poput tebe koji besramno lažu da bi podržali svoja sociopolitička stanovišta, još kada su mizantropi pride, sa takvim osobama je gotovo nemoguće komunicirati.

Ajd što prenosiš sukobe sa drugih blogova ovde,
ali to deljenje epiteta, jel te to uzdiže, uzbuđuje, pomogne da misliš bolje o sebi, šta li?
Samo nastavi ako je tako, drago mi je da pomognem, treba da se uštedi kinta za psihijatra.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:21 16.09.2018

Re: slogani

bene_geserit

Ajd što prenosiš sukobe sa drugih blogova ovde,
ali to deljenje epiteta, jel te to uzdiže, uzbuđuje, pomogne da misliš bolje o sebi, šta li?
Samo nastavi ako je tako, drago mi je da pomognem, treba da se uštedi kinta za psihijatra.


Barem su određeni epiteti, ti deliš ovako neodređeno, kolektivno.
bene_geserit bene_geserit 18:22 16.09.2018

Re: slogani

nask
Samo to? A mogu da ih indoktrinišem da postanu pederi, lopovi, lezbače, ubice, pedofili, transgenderi (to je doduše zarazna bolest), prevaranti ...
čim si stao ispred nekoga da pričaš priču ti propagiraš svoj stav, po definiciji.

Pretpostavljam da hoćeš da kažeš da nastavnik ima i vaspitnu ulogu pored obrazovne?
Nije sporno, ali normalan nastavnik takođe zna gde je granica između vaspitanja i propagiranja političkih stavova.

Meni kroz celo školovanje gotovo da nije bilo nastavnika koji su se bavili političkim temama ili propagirali ubistvo (što abortus jeste). Profesore marksizama izuzimam, oni su po definiciji propagatori.
Znali ljudi gde je granica i šta se radi a šta ne, šta je uloga nastavnika a šta nije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:54 16.09.2018

Re: slogani


nask


ona kombinacija mojih pisanija sa dva bloga, to treba da pokaže neku koliziju, ako sam dobro shvatio?

Ako je tako, dobro je što si uradio jer kolizije, naravno, nema, ali pokazuje da su neke elementarne stvari daleko od tebe.

Sve mi se čini da nije samo do nepoznavanja stvari nego da tu ima i još što šta, nešto karakterno čini mi se.

Različiti politički stavovi su sasvim u redu, za poštovanje i uvažavanje, i svakako, za slobodu da se zastupaju i brane.

Ali ne uvek i ne svuda, a to gde ne treba da bude toga je stvar elementarne logike i pristojnosti, stvar karaktera rekao bih.

Znaš, nigde ne piše da se u crkvi ne psuje, ali to se nekako podrazumeva, pa onaj ko dođe u crkvu i psuje, iako ima pravo na to jer ne piše da ne sme, je nepristojan, nekarakteran, neko ko je zalutao na mesto gde se nalazi.
I treba se truditi da se takvih oslobodi.

Ili, drugi primer, kad nastavnik matematike koristi situaciju da za pare građana, decu tih istih građana indoktrinira za neku svoju ideologiju, je takođe nepristojan, nekarakteran, neko ko je zalutao na mesto na kom se nalazi.
I teba se potruditi da se takvih oslobodi.

Učionica nije politička tribina gde će nastavnik matematike veličati partizane a nastavnik hemije četnike, i ako je situacija takva onda nešto opasno nije u redu.

Onaj ko to ne shvata, jbg, ne shvata, samo mu se treba zahvaliti, pa ako nekad shvati shvati, ako ne, ništa, neka se ljuti.

bene_geserit bene_geserit 21:11 16.09.2018

Re: slogani

maksa83
Demokratija je sloboda da zastupaš svoj stav, ali i poštovanje slobode drugoga da zastupa drugačiji.

Tako je. I sve to nisu karakteristike desnog. Desno po pravilu podrazumeva hijerarhije, tradicionalizam, klerikalizam, dogmu, kanone, nejednakost (rasnu, nacionalnu, klasnu, polnu).
Ta opšteprisutna nejednakost koja je neodvojivo inherentna desnim idejama je negacija demokratije.

Tako je, zbog toga Google, Amazon, Facebook, Twitter zabranjuju iznošnje i propagiranje desnih stavova (do nivoa "spaljivanja" knjiga - što zabrana neke knjige na Amazonu koji ima apsolutni monopol predstavlja i do nivoa gde ljudi gube posao kada kažu šta misle u svoje slobodno vreme na mestu nevezanom za firmu za koju rade).

Ljudi su rođeni i odrasli nejednaki po sposobnostima, inteligenciji, energiji, upornosti, vrednoći, talentu za različite stvari. To važi za pojedince a i za narode u proseku, kao i polove opet u proseku.
Do čega dovodi veštačka uravnilovka smo videli u socijalizmu - jednakost u siromaštvu i gubljenje motivacije kod ljudi da rade.
Demokratija je kada svi imaju ista prava ali nije kada se veštački od svih očekuje isti rezultat i onda se on forsira nekim kvotama. To je socijalizam. Koji uvek ima isti rezultat.
nask nask 22:18 16.09.2018

Re: slogani

ona kombinacija mojih pisanija sa dva bloga, to treba da pokaže neku koliziju, ako sam dobro shvatio?


Pa kad u istom pasusu uspeš da strpaš da je demokratija poštovanje prava drugog ali ne uvek i ne svuda, kada nekog ko kroz svoju profesiju preispituje u kakvom je stanju naše društvo proglasiš mamlazem i ideološki ostrašćenom budalom, pa kad uporno polaziš od toga da neko svoj posao radi loše dok se ne dokaže suprotno ... To se ne zove kolizija, već ima neki drugi naziv. Nemoj da počinješ o logici molim te, za tvoje dobro.

A za onu eliminaciju bi trebao da se stidiš.
nask nask 22:24 16.09.2018

Re: slogani

Do čega dovodi veštačka uravnilovka smo videli u socijalizmu - jednakost u siromaštvu i gubljenje motivacije kod ljudi da rade.


Mislim da mešaš ravnopravnost i uranilovku. Ili ne? A što se socijalizma tiče, samo to što je za par decenija emancipovao žene više nego sva prethodna istorija od matrijarhata, meni dosta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:34 16.09.2018

Re: slogani

Pa kad u istom pasusu uspeš da strpaš da je demokratija poštovanje prava drugog ali ne uvek i ne svuda,


Naravno da ne uvek i ne svuda, ne na času matematike npr.
Imaš problem da to shvatiš?
kada nekog ko kroz svoju profesiju preispituje u kakvom je stanju naše društvo proglasiš mamlazem i ideološki ostrašćenom budalom,


Procenjuje tako što samo sebe i svoje istomišljenike smatra ljudima.
Takav je mamlaz i ostrašćena budala, šta drugo?
pa kad uporno polaziš od toga da neko svoj posao radi loše dok se ne dokaže suprotno


Ne, ne polazim od toga da loše radi, da loše radi zaključim tek kad kaže da časove matematike koristi da deci kojoj predaje propagira neku svoju ideologiju.
bene_geserit bene_geserit 22:45 16.09.2018

Re: slogani

maksa83
ta dilema - treba li konzervaticima dati poštenu šansu u utakmici ideja ako znamo da bi konzervativci kad dođu na vlast pojeli liberalne za doručak je stara koliko i demokratija, i društva se sa tim nose kako znaju i umeju. Neki put to ne ispadne dobro pa u toj utakmici dođe na vlast nešto što se zvalo Adolf Hitler i onda sa tako stečenom pozicijom kaže "e, od danas se igramo drugačije". Skup eksperiment.

Znači logika "ako oni dođu na vlast svašta će da nam rade, tako radi prevencije mi ćemo njima sada svašta da radimo".
I još kao istorijski "dokaz" da će konzervativci na vlasti da pojedu liberale za doručak si našao Hitlera čija partija u imenu ima reč socijalizam.
bene_geserit bene_geserit 22:48 16.09.2018

Re: slogani

nask
Mislim da mešaš ravnopravnost i uranilovku. Ili ne? A što se socijalizma tiče, samo to što je za par decenija emancipovao žene više nego sva prethodna istorija od matrijarhata, meni dosta.

Znači žene su se emancipovale samo u socijalističkim zemljama? Ili u svim razvijenim zemljama u sličnom istorijskom trenutku?

A ja ništa ne mešam već uživo gledam sve veću i veću uravnilovku zahvaljujući diversity i gender kvotama.
nask nask 22:55 16.09.2018

Re: slogani

Znači žene su se emancipovale samo u socijalističkim zemljama?


Mnogo ranije i više nego

Ili u svim razvijenim zemljama u sličnom istorijskom trenutku?


I dan-danas.
nask nask 22:58 16.09.2018

Re: slogani

Daj HCM prestani sa podemtanjima, biti bezobrazan i biti bez obraza su dve kategorije.
apostata apostata 23:16 16.09.2018

Re: slogani

I još kao istorijski "dokaz" da će konzervativci na vlasti da pojedu liberale za doručak si našao Hitlera čija partija u imenu ima reč socijalizam.

I makso kada budeš nešto pisao o Sjevernoj Koreji obavezno vodi računa o tome da se radi o državi koja u svom imenu ima riječ demokratija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:24 16.09.2018

Re: slogani

Daj HCM prestani sa podemtanjima,


A podmetnuo sam, šta tačno?
bene_geserit bene_geserit 23:42 16.09.2018

Re: slogani

Ima u imenu i reč "radnička" tj. puno ime je "National Socialist Workers Party of Germany". To se garant Hitler šalio.

Naravno nacionalizacija obrazovanja, zdravstva, transportne mreže, ostale industrije koju je Hitler uradio je "desna" ideja. Kao i striktna kontrola vlasništva nad oružjem i prava da se poseduje i nosi oružje. Naravno podržavanje abortusa takođe. Proglašavanje hrićana za desne fanatike.

Podržavanje klasne borbe. Citat iz Hitlerovog govora: “Mi smo socijalisti. Mi smo neprijatelji današnjeg kapitalističkog sistema eksplatacije … i mi smo rešeni da uništimo taj sistem.”

Osnovni element koji određuje da li je partija levo ili desno je odnos prema ekonomiji. Hitler je eliminisao tržište i kompetitivnost između firmi, nacionalizovao ih i podredio ekonomiju onome što je on video kao nacionalni interes.
bene_geserit bene_geserit 23:57 16.09.2018

Re: slogani

nask
Znači žene su se emancipovale samo u socijalističkim zemljama?

Mnogo ranije i više nego
Ili u svim razvijenim zemljama u sličnom istorijskom trenutku?

I dan-danas.

Znači srpkinje su emancipovanije od šveđanki. Svašta čovek može da nauči ovde.
apostata apostata 02:06 17.09.2018

Re: slogani

bene_geserit
Ima u imenu i reč "radnička" tj. puno ime je "National Socialist Workers Party of Germany". To se garant Hitler šalio.

Naravno nacionalizacija obrazovanja, zdravstva, transportne mreže, ostale industrije koju je Hitler uradio je "desna" ideja. Kao i striktna kontrola vlasništva nad oružjem i prava da se poseduje i nosi oružje. Naravno podržavanje abortusa takođe. Proglašavanje hrićana za desne fanatike.

Podržavanje klasne borbe. Citat iz Hitlerovog govora: “Mi smo socijalisti. Mi smo neprijatelji današnjeg kapitalističkog sistema eksplatacije … i mi smo rešeni da uništimo taj sistem.”

Osnovni element koji određuje da li je partija levo ili desno je odnos prema ekonomiji. Hitler je eliminisao tržište i kompetitivnost između firmi, nacionalizovao ih i podredio ekonomiju onome što je on video kao nacionalni interes.

Zašto ba bene pričaš o stvarima o kojima pojma nemaš?

Eto npr. u SSSR-u je u to vrijeme bila slobodna prodaja lovačkog oružja i to svima koji su navršili 16. godina, a u nekim rejonima donja granica je bila 14. godina.
Ali u suštini zaključivati da li je neko lijevo ili desno na osnovu prodaje oružja to stvarno može samo zadrti liberal.
E da, abortusi - do '35. u SSSR-u su bili dozvoljeni, a od te godine kriminalizovani.

I o kakvoj ba nacionalizaciji pričaš? Pa privatizovano je i ono što je nacionalizovano za vrijeme Vajmarske rpublike.
I kome je to majke ti nacionalizovano?
Krupu, Tisenu, Bošu, Simensu, Fegleru ... kome ba? Koji su to trgovački lanci nacionalizovani?
Jedini kojima je oduzeta imovina su Jevreji, ali to se bene ne zove nacionalizacija, nego arijanizacija.

I te Hitlerove izjave ili u ranijoj fazi ili na mitinzima pred sitnom rajom, daj ba bene budi ozbiljan.
Nađi ti Hitleroov Dizeldorfski govor u tamošnjem "Industrijskom klubu", nakon kojega su umireni njemački industrijalci definitivno odlučili igrati na njegovu kartu ili eto nađi knjigu Ota Štrasera Hitler i ja, pa ćeš onda vidjeti šta je Hitler iskreno mislio o socijalizmu i nacionalizaciji.

Uostalom najbolje je da ja opet citiram Musolinija (on je to brate super objasnio), jer izgleda vi liberali osim Hajeka i Mizesa ništa drugo i ne čitate.
Evo šta on kaže:
"Mi fašisti smo uvek izražavali svoju potpunu nezainteresovanost za sve teorije... mi fašisti imali smo hrabrosti da odbacimo sve tradicionalne političke teorije i mi smo i aristokrati i demokrati, i revolucionari i reakcionari, i proleteri i antiproleteri, i pacifisti i antipacifisti. Dovoljno je imati jednu fiksnu tačku: naciju. Ostalo je očigledno....

I šta ono još kažeš .., a ja - Hitler podržavao klasnu borbu! Daj mi jedan primjer te klasne borbe u nacističkoj Njemačkoj svega ti?
Hitler je bene htio klasni i socijalni mir, a to je prijatelju nešto sasvim drugo.

Jedino što si tačno napisao je ograničavanje tržišta. No to su tada svi radili, pa čak i neko nenormalan kao Hitler (naročito poslije nedavne krize).
A to što ste vi liberali sami sebe ubijedili da je i najmanja regulacija tržišta ljevičarenje, to je brate vaš problem.

A fašizam (fašizam kao generički pojam) u stvari je hipertrofirani liberalizam.
On nije ništa drugo do još jedna socijaldarvinistička džungla - džungla preslikana iz ekonomije na odnose među državama, nacijama i rasama.

bene_geserit bene_geserit 02:34 17.09.2018

Re: slogani

Pa sve to što si napisao samo potvrđuje da svrstavati Hitlera desno ili levo po današnjim kriterijuma nema nikakvog smisla. Što je i bila moja poenta (istina neizrečena).

A fašizam je upravo suprotna stvar od "libertanijanizma", karakteriše ga sprega države i velikih korporacija koje imaju monopol, tj. upravo ono što imamo danas u kroni-kapitalizmu. Slobodno tržište i konkurencija je nešto sasvim drugo. Strah od overreaching-a države ne znači da država ne treba da radi svoju osnovnu funkciju u ekonomiji a to je regulacija monopola i fer tržišne utakmice.
alselone alselone 02:40 17.09.2018

Re: slogani

Ako je svaka ideologija desno = Hitler, onda je svaka ideologija levo = Staljin.
A demokratija je onda po svemu sudeci kod deda Micuna u Demokratskom centru.
bene_geserit bene_geserit 05:18 17.09.2018

Re: slogani

apostata
A to što ste vi liberali sami sebe ubijedili da je i najmanja regulacija tržišta ljevičarenje, to je brate vaš problem.

Ne znam kako da ti kažem (uz svo poštovanje prema ljudima koji se i pod stare dane nisu odrekli komunizma), ali komunistički ekonomski sistem je propao jer ništa nije valjao i proizvodio je juga a ne tojote.
I nema ga više.
Sem u Severnoj Koreji (nemaju šta da jedu), Kubi (jedva imaju šta da jedu), Venecueli (opet neke frke sa hranom) i formalno kod kineza (koji su počeli da imaju šta da jedu tek kada su se komunizma odrekli).
Stalno neke frke sa hranom kod tih komunista.

A Nemačka nikad nije imala socijalistički ekonomski sistem (ako ne računamo onaj deo što su rusi stavili pod svoje pa vratili).
Tako da kada pričamo o levici i desnici u ovom kontekstu, to je u kapitalističkom ekonomskom sistemu.

Tako da to što je komunistima sve što je desnije od SSSR-a desničarenje, to je brate vaš problem.
A u kapitalističkom ekonomskom sistemu osnovni parametar koji razdvaja levicu i desnicu je koliko država ograničava slobodno tržište.

A Hitler jeste formalno ostavio privatno vlasništvo, ali su svi radili za državu.
I Elizabet Voren je baš skoro predložila državnu kontrolu nad velikim korporacijama, to je nekako logičan korak za levičare.
Pomislio bi čovek, oni kojima je stalo do ljuskih sloboda bi predložili da se Amazon, Google, Facebook proglase za utilities (što zahvaljujući monopolu koji imaju de-fakto jesu) i da se time zabrani cenzura na njima. Da država time uradi i nešto korisno i ono što i treba da joj bude uloga. A ne da pumpa broj beskorisne birokratije i samo pravi štetu.
apostata apostata 00:23 18.09.2018

Re: slogani

Jasna vi možete sa ovim mojim postom uraditi šta god želite (vi ste gospodarica vašeg bloga) i ja ću se bez pogovora povinovati bilo kojoj vašoj odluci.
Jednostavno stvar je u tome da beneove komentare bez odgovora samo tako nisam mogao ostaviti.


bene_geserit
Pa sve to što si napisao samo potvrđuje da svrstavati Hitlera desno ili levo po današnjim kriterijuma nema nikakvog smisla. Što je i bila moja poenta (istina neizrečena).

Nema to veze danas ili juće. To o ćemu mi govorimo to je već podugo istorija i može se posmatrati samo u kontekstu onog vremena.
Gledati ga iz rakursa današnje situacije, kada su sve ideje planski i smišljeno razlivene i pomješane (a vrlo dobro se zna ko je to uradio), to je ne samo apsurd, nego i zločin, koji se već svima nama obija o glavu.
A fašizam je upravo suprotna stvar od "libertanijanizma", karakteriše ga sprega države i velikih korporacija koje imaju monopol, tj. upravo ono što imamo danas u kroni-kapitalizmu. Slobodno tržište i konkurencija je nešto sasvim drugo. Strah od overreaching-a države ne znači da država ne treba da radi svoju osnovnu funkciju u ekonomiji a to je regulacija monopola i fer tržišne utakmice.

Libertanijanizam i eto kenzijanizam ni u kome slučaju ja ne smatram nijansama, ali i jedno i drugo su bez ikakve sumnje kapitalizam.
I to je ono što je bitno!

Fašizam je uslovno rečeno primirio podivljali kapitalizam.
On ga je nacionalizovao i dao mu viši smisao (nakaradan, ali svejedno viši smisao) i što je najvažnije (kao što već rekoh) on je jednostavno prekopirao jedan od njegovih osnovnih principa - konkurentnu utakmicu u kojoj preživljava sposobniji i primjenio ga u međunarodnim odnosima.
Ne znam kako da ti kažem (uz svo poštovanje prema ljudima koji se i pod stare dane nisu odrekli komunizma), ali komunistički ekonomski sistem je propao jer ništa nije valjao i proizvodio je juga a ne tojote.
I nema ga više.
Sem u Severnoj Koreji (nemaju šta da jedu), Kubi (jedva imaju šta da jedu), Venecueli (opet neke frke sa hranom) i formalno kod kineza (koji su počeli da imaju šta da jedu tek kada su se komunizma odrekli).
Stalno neke frke sa hranom kod tih komunista.

I ja ne znam šta si ti mislio sa ovim reći, ali ovo je potpuno irelevantno za našu diskusiju ... i da ne radi se o komunizmu, nego eventualno o socijalizmu.
A Nemačka nikad nije imala socijalistički ekonomski sistem (ako ne računamo onaj deo što su rusi stavili pod svoje pa vratili).
Tako da kada pričamo o levici i desnici u ovom kontekstu, to je u kapitalističkom ekonomskom sistemu.

E ovo je već ozbiljna korekcija prvobitne teze od koje je počela naša diskusija, jer to znači da se radi o modifikacijama u okviru istog ekonomskog sistema.
No ruku na srce ni to nije bez problema, jer ako imamo u vidu ovo:
A u kapitalističkom ekonomskom sistemu osnovni parametar koji razdvaja levicu i desnicu je koliko država ograničava slobodno tržište.

Tada me eto interesuje gdje je npr. po tebi u tom kordinatnom sistemu Ruzveltova Amerika? Jel' ona ljevije ili desnije od Hitlera?
Tako da to što je komunistima sve što je desnije od SSSR-a desničarenje, to je brate vaš problem.

To moj problem nije sigurno? Gdje sam ja rekao nešto što je u skladu sa tim?

Biti desnije nikako ne znači desničariti i postati desnica. Staljin je npr. desnije od Trockog, a Buharin je desnije od Staljina, a nijedan od ove dvojice posljednjih nema teorije da bude svrstan u desničare ili desnicu
A Hitler jeste formalno ostavio privatno vlasništvo, ali su svi radili za državu.

Formalno? A jel' i profit bio formalan?
Za prvih 5 godina nacističke vlasti profit krupnih kompanija porastao je za 4 puta.

E a što se tiče tvrdnje da su svi radili za državu evo primjer kompanije Froriep GmbH, firme koja je proizvodila alatne mašine između ostalog i za vojnu industriju.
Ona je dobila narudžbu od države za uvečanje proizvodnje, no pošto je to ugrožavalo njezin export zatražila je državni kredit za povećanje proizvodnih kapaciteta.
Bila je odbijena.
Reakcija Froriepa je bila otkazivanje narudžbe. Problem je kasnije rješen potpunim ispunjavanjem uslova kompanije, koja je pride čak dobila i poreske olakšice.

E sada ti bene reci meni iskreno možeš li da zamisliš da je to uradio neki zavod u SSSR-u?
Mogao si do kraja neispuniti narudžbu ili plan, mogao si je/ga čak neispuniti u potpunosti, ali odbiti državnu naruđbu ... i pri tome još ucjenjivati državu, e to Boga mi bene tamo niko nije mogao.


stefan.hauzer stefan.hauzer 07:34 15.09.2018

*

a za/ili protiv koga bi se onda borili?



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:33 15.09.2018

Re: *

stefan.hauzer
a za/ili protiv koga bi se onda borili?




Protiv zastranjenja u našim redovima.



edit: cool зика, needless to say.
docsumann docsumann 09:29 15.09.2018

Re: *

fanatično se suprostaviti svakom fundamentalizmu
jasnaz jasnaz 10:01 15.09.2018

: * | +

nask nask 10:51 15.09.2018

Re: *

fanatično se suprostaviti svakom fundamentalizmu


Fundamentalno se suprostaviti svakom fanatizmu.
docsumann docsumann 12:44 15.09.2018

Re: *

nask
fanatično se suprostaviti svakom fundamentalizmu


Fundamentalno se suprostaviti svakom fanatizmu.


simetričnost mora biti obostrana
jasnaz jasnaz 08:52 15.09.2018

Svita br. 3 'Evropa'

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:03 15.09.2018

Re: Svita br. 3 'Evropa'

jasnaz
fewer taxes


Kod mene je slučaj da je država stubborn pa ako ne živiš u njoj 80% vremena ne plaćaš neke takse iako zarađuješ sto odsto novca u državi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:05 15.09.2018

Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

grad bez ljubavi
sumrak ideja
lose vibracije
u mojoj glavi
dolje na ulici
koraci u tami
mozgovne vijuge
secu svoje pse
stajao sam predugo
na tramvajskoj stanici
zagrljeni parovi
u gomili snova
briga me frajeri
za vase reklame
ovuda su prolazili
i drugi prije vas
hej
pljunuo sam magazine
propagandu
zlatouste novine
hej
pljunuo sam dupelisce
preko cijele stranice
docsumann docsumann 09:42 15.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

ne znam.
ljubav je univerzalna kategorija, ljudi nisu.
u ovom obliku po svemu sudeći mi prestajemo da postojimo u narednih par stotina godina...s neopsornim talentom da se sjebemo u paramparčad mi se zalećemo u budućnost. kad dođe vrijeme za iskorak u singularitet bit će to... nešto kao fleš

nask nask 11:14 15.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

Čovek je invarijantna kategorija. To što razni posmatrači različito vide tu kategoriju problem je njihovog koordinatnog sistema, a ne čoveka.

michiganac michiganac 12:14 15.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

fanatično se suprostaviti svakom fundamentalizmu

Fundamentalizmom na fundamentalizam?

sumrak ideja

u ovom obliku po svemu sudeći mi prestajemo da postojimo u narednih par stotina godina...s neopsornim talentom da se sjebemo u paramparčad mi se zalećemo u budućnost. kad dođe vrijeme za iskorak u singularitet bit će to...


From Clash To Flash.. (evolucijom na revoluciju??)

..'arte'&Co. opet na visini zadatka:



"Clash of Futures" explores the dramatic era of the 1920s and '30s. The eight-part series follows the fates of extraordinary men, women and children from France, Germany, Italy, Great Britain, Austria, Sweden, Poland and the Soviet Union using their own diary entries, letters and memoirs. These are people drawn into the war by their convictions, who with their loves and decisions bring the history of Europe with all its contradictions to life.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@docs

Nisam nesto uvjeren da je evolucija toliko brzopleta. A u 'singularitet' mozda svaki put "konvergiramo" u momentima kad se zaputimo ka vjecnim lovistima.. Dok se sveukupna licna vizuelno-mentalna perspektiva gasi oko nas i onaj posljednji titraj svijesti "iscuri" nazad ka vaseljeni.


We come from space, we return to space..


(The Hourglass Nebula)

docsumann docsumann 12:49 15.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

Nisam nesto uvjeren da je evolucija toliko brzopleta.


there is natural (spontaneous) evolution, and there is artificial (forced) evolution...

mi smo već neko vrijeme na ovom drugom režimu...

michiganac michiganac 13:26 15.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

Ne znam, vrlo malo sam upoznat sa AI-materijom, ali sam opet prilicno skeptican prema ideji tzv. 'transhumanizma'. Prosto ne vjerujem da ce se ikad svijest covjeka moci pohraniti na jedan 'chip', da ce AI moci nadmasiti ljudski mozak u svekolikom spektru njegove kreativnosti i spoznaje vanjskog svijeta ili sl.


A sa eugenikom smo, uostalom, jednom vec zastranili u "Nationalsozialistische Rassenhygiene".
docsumann docsumann 15:28 15.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

imam i ja svoje sumnje i strahove, al mislim da je očigledno da je transhumanizam na vratima, štaviše, jednu nogu je već ugurao unutra...
bene_geserit bene_geserit 05:27 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

docsumann
s neopsornim talentom da se sjebemo u paramparčad mi se zalećemo u budućnost. kad dođe vrijeme za iskorak u singularitet bit će to... nešto kao fleš

Nemam ja ništa protiv da neki od nas idete u singularitet dokle god ne gnjavite neke od nas što nećemo sa vama i ostanemo da krkamo jagnjetinu i čvarke.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:00 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

ljubav je univerzalna kategorija, ljudi nisu.
u ovom obliku po svemu sudeći mi prestajemo da postojimo u narednih par stotina godina...s neopsornim talentom da se sjebemo u paramparčad mi se zalećemo u budućnost. kad dođe vrijeme za iskorak u singularitet bit će to... nešto kao fleš


nisam siguran da humanost (humanity) nije univerzalna kategorija. mislim da se, možda, samo na postjugoslovenskom kuluturnom prostoru izgubilo interesovanje za ljudskost (ne mislim na nabrekli penis samo ) jer se već decenijama živi u nekvalitetnim uslovima, manjini je samo okej, dok veliki broj ljudi ( δῆμος ) u principu stagnira; zato je, mislim, nastalo jedno svojevrsno samootuđivanje i traganje za solucijama koje bi odmenile tradicionalno i poznato ljudsko okruženje. ja sam se celog života pitao šta bi bilo od moja dva okruženja kada bi okušale dve realnosti koje nisu nikada poznavale - jedni zapadnu demokratiju, a drugi mirnu koegzistenciju sa susedima? da li bi se udaljili iz sazvežđa totalitarnosti?

ps. u kom smislu je ovde upotrebljena reč "singularity"?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:03 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

nask
Čovek je invarijantna kategorija. To što razni posmatrači različito vide tu kategoriju problem je njihovog koordinatnog sistema, a ne čoveka.






Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:11 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

docsumann
imam i ja svoje sumnje i strahove, al mislim da je očigledno da je transhumanizam na vratima, štaviše, jednu nogu je već ugurao unutra...


ja ne osećam strah od toga, dokle god nije program gazda, već naše neotuđivo originalno razumom profiltrirano lično unutrašnje iskustvo, trandžerluk će nam služiti da poboljšamo ličnu izvjedbu, nema ničeg strašnog u njemu. tj. meni će biti super za posao ako mogu da obiđem u istom danu i planinu na severu i pustinju na jugu i more na zapadu i izvore na istoku, a da se narood ne zamori previše.


docsumann docsumann 10:02 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

ps. u kom smislu je ovde upotrebljena reč "singularity"?


po teoretičarima AI-a to je trenutak koji slijedin vrlo brzo nakon što izgradimo računar pametniji od čovjeka; već u sledećem koraku on pravi još pametniji računar, pa ovaj pravi...nakon svega par iteracija mi ne možemo da naslutimo šta taj iskorak donosi, pogotovo imajući u vidu moguće interakcije i integracije između čovjeka i mašina.

možda će i vaši praunuci još uvijek jesti jagnjetinu, ali njihovi praunuci neće jesti uopšte
docsumann docsumann 10:15 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

a ne osećam strah od toga, dokle god nije program gazda


nije problem sam program kao takav.
ako je zaist superintelektualnih kapaciteta nek nas vodi, što da ne.

problem je elita, koja ima moć da zloupotrebi tehnologiju.
pogotovo što je moderna medicina sve bliža odgovoru na smrt i starenje.
za 100 (200) godina, vrlo vjerovatno taj problem će biti rješen, al ne mogu svi biti besmrtni inače se namnožismo ko zecovi u Australiji.



jasnaz jasnaz 11:26 16.09.2018

: ljubav je univerzalna kategorija,

ljudi nisu.



docsumann docsumann 11:42 16.09.2018

Re: : ljubav je univerzalna kategorija,




živ je Dža, umro nije dok je Srba i Srbije


EDIT:

u kometarima

293 jamaicans thought that the dislike button was a "DIS i Like" button =D
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:16 16.09.2018

Re: : ljubav je univerzalna kategorija,

docsumann



živ je Dža, umro nije dok je Srba i Srbije


EDIT:

u kometarima

293 jamaicans thought that the dislike button was a "DIS i Like" button =D






michiganac michiganac 16:53 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

po teoretičarima AI-a to je trenutak koji slijedin vrlo brzo nakon što izgradimo računar pametniji od čovjeka; već u sledećem koraku on pravi još pametniji računar, pa ovaj pravi...nakon svega par iteracija mi ne možemo da naslutimo šta taj iskorak donosi, pogotovo imajući u vidu moguće interakcije i integracije između čovjeka i mašina.

možda će i vaši praunuci još uvijek jesti jagnjetinu, ali njihovi praunuci neće jesti uopšte

Ratosiljacemo se probavnog trakta, kao e-mobili danasnjice i sutrasnjice SUS-komora, filtera i ine logistike? Mozda

Uf, otisao si daleko.. Nego, oprobao si se nekad u pisanju SF-stiva?
I moze jedno, naizgled mozda nepovezano pitanje: -sta mislis npr. o ideji tzv. 'Dajsonove sfere'?

Docs, drag si mi, ali mi je, sto bi ono rekli, istina draza.

Mi smo i u XX vijek, odn. u modernu (a bogami evo i u XXI sa snaznom, ekspanzivnom tehnologijom) usli jako samouvjereno sa mislju i idejom da mozemo pokoriti prirodu prema sopstvenim/ego-potrebama, otrgnuti se u dovoljnoj mjeri od nje (i sopstvene sustine), a ona nam sve odlucnije uzvraca posljednjih godina i decenija..

Pa ako zelis da uplovis jos jednom u te filosofsko-moralne vode i dileme, nedavno sam na jednom blogu okacio sjajno stivo:



The Anthropocene breaks a promise of modernity: to divorce history from nature, freeing the future of the human race from natural determinism.


Moje misljenje je ipak da nikad AI-masine nece biti "pametnije" u onom kreativnom smislu od malog ljudskog univerzuma pod lobanjom. Hoce, izvlacice nemjerljivo brze i sa najvecom vjerovatnocom precizne zakljucke na osnovu poznatih implementiranih im aksioma, premisa i sl. (rijecju - algoritama) i donositi izbore, ali nikad ne mislim da ce preteci covjeka. Ali ok, svako moze da iskaze svoj stav. (i di je Maksa kad ga trebamo? :)

A prije ce da bude da mozda necemo ni imati dovoljno vremena da razvijemo svekolike AI-potencijale.

maksa83 maksa83 17:09 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

Hoce, izvlacice nemjerljivo brze i sa najvecom vjerovatnocom precizne zakljucke na osnovu poznatih implementiranih im aksioma, premisa i sl. (rijecju - algoritama) i donositi izbore, ali nikad ne mislim da ce preteci covjeka. Ali ok, svako moze da iskaze svoj stav. (i di je Maksa kad ga trebamo? :)

Ako me pitaš da li je moguć i da li će se ikad desiti tzv. "strong AI", moj odgovor je - nemam pojma. Prevashodno zato što nemam pojma ko smo mi, šta smo, i šta nas čini ovakvim kakvi smo, a nisam skroz načisto ni kakvi smo zapravo.

Hoće li neko napraviti jednog dana softver sa autentičnim autohtonim željama, nadama, stremljenjima i htjenjima? Isto nemam pojma.

Mislim da ko god ima neko tvrdo mišljenje o tome najverovatnije ne zna šta priča.

michiganac michiganac 17:35 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi

Legitiman stav
docsumann docsumann 17:46 16.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi


mislim da nemam tvrdo mišljenje ni o čemu, mada ne tvrdim...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:45 17.09.2018

Re: Svet bez ljudi je kao grad bez ljubavi



А например, да ли је нека риба добра, и зашто ако јесте?
angie01 angie01 14:42 15.09.2018

Otvaranje...fasizam nije pao s neba...

Uvodnu reč imao je filozof Srećko Horvat, nakon čega je publika imala priliku da pogleda predstavu "Svita br, 3 - Evropa" francuskog reditelja Žorisa Lakosta, koja se na zanimljiv način bavi pomenutim problemima.


"Distopijska naučna-fantastika iz filmova danas nažalost postaje surova realnost. Svakodnevno nestaju svetovi ljudi, ljudi iz Sirije koji ne nailaze na razumevanje u Evropi, zatim oni koji zbog tranzicije ne mogu da prežive, kupe da jedu... Imamo svet u kome na vlasti nisu ljudi već neljudi", počeo je govor Horvat i nastavio: "Ne radi se o svedočenju rasta desnice ili autoritativnog režima, već o tome da ministri govore o ponovnom nastajanju Osovine, nečeg što smo u drugom svetskom ratu znali kao 'osovinu zla' koja je nametnula i nacizam i fašizam. Znate, novi i stari fašizmi nisu pali sa neba. Fašisti ne dolaze na vlast tako što obećaju koncentracione logore, oni dolaze na vlast da obećaju da će vratiti ponos i dostojanstvo jadnih ljudi koji su žrtve ekonomske krize".


On je istakao da je trenutni rast fašizma doboko utemeljen u samoj strukturi kapitalizma.




"Došlo je do toga da ljudi nemaju za hleb i zato se okreću demonima iz prošlosti", kaže i završava pitanjem - koja je uloga Bitefa u svemu tome?



"U trenutku kada se politika pretvorila u pozorište, naš zadatak je da je vratimo ovde. Politiku u smislu angažovanog teatra koji neće samo prikazati realnost već pokušati i da je promeni".


(Tanjug)
tasadebeli tasadebeli 20:22 15.09.2018

Re: Otvaranje...fasizam nije pao s neba...

angie01

On je istakao da je trenutni rast fašizma doboko utemeljen u samoj strukturi kapitalizma.



Ммммм... Да.


Но, није нам то ново, знамо ми то одавно, зар не?








Zašto obrasci po kojima se odvija fašistička okupacija u europskim demokracijama nisu jednom za svagda naštrebani i usvojeni nego ih se ispočetka dočekuje kao izraz revolucionarnog oduševljenja, pita se Reich. Zašto mase, jedanput pritisnute slabljenjem platežne moći, naginju autoritativnom nacionalističkom diskursu, iako ovaj uvijek promiče interese elita i zašto u takvim uvjetima izostaje socijalna revolucija? Pritom konstatira sljedeće: “Ne treba objasniti zašto gladujući krade ili izrabljeni štrajka, nego zašto većina gladujućih ne krade i većina izrabljenih ne štrajka.”







(Ово објављно код нас још 1973.)



"Došlo je do toga da ljudi nemaju za hleb i zato se okreću demonima iz prošlosti", kaže i završava pitanjem - koja je uloga Bitefa u svemu tome?



"U trenutku kada se politika pretvorila u pozorište, naš zadatak je da je vratimo ovde. Politiku u smislu angažovanog teatra koji neće samo prikazati realnost već pokušati i da je promeni".




Дај боже да то стварно тако и мисле, а не само изјављују у интервјуима док се сликају за новине, што каже Анонимни:


anonymous

Може ли неко данас да не осуђује нацизам ?

Али шта нам те и такве изјаве доносе ?

Бледа, неинвентивна представа, историчара, анархистичког опредељења, који се осим тога што нас подсећа да нацисти нису били само Немци, већ и други ( Словенци) шаблонски бави нацизмом, лоцирајући га у прошлост и у некима који су Други.

Никакво одношење према данашњем Паклу, Затвору, Логору.....

О нацизму свакодневног живота, твитер нацизму ....

Сергеј Трифуновић ....

Колико је опасан нацизам још су опаснији они који се против њега боре, не разумевајући узроке, бојно поље, сукобљене стране .....




П.С. - Анђо, мени ова Рајхова књига била књига по избору када сам полагао Социологију културе и уметности на Филолошком у Бгд. '85/'86.

Нико не сме да вас бије и потоњи Газиместан били тек у припреми.

Сретен Петровић (професор поменуте социологије тада) силно се наљутио на мене што као студент лингвистике нисам одабрао неку социолингвистику за испит (иако сам му набрајао много тога што сам пред испит читао, од Бернстајна и Фишера, па надаље), а не да инсистирам баш на Вилхелму Рајху пред толиким студентима.

Имао сам утисак на испиту, док смо расправљали о књизи, да ће сваког момента да ми каже: Колега, чачкате мечку без потребе...

Никако није прихватао моје објашњење да ми је та књига драга успомена још из гимназијских дана...






anonymous anonymous 09:35 16.09.2018

Нацизам версус тоталитаризам






Debata: Izazovi savremene demokratije

Не доказује се своје демократско опредељење - критиком и осудом нацизма.


Нити смо више у социјализму, а нити у 60,70,или 80-тим годинама, да бисмо из те перспективе нешто уверљиво,јасно и прихватљиво могли да кажемо о стању демократије - данас.
Мићуновић очигледно није био одговарајућа личност за актуалну дебату-ако је дебата уопште и била циљ.
Ни остали судионици нису знатније допринели амбициозно постављеној теми дебате.

Комплексност појаве "десног скретања" се занемарује. Површно се осуђују манифестациони облици, чиме се демонстрира интелектуална лењост, несклоност аналитичко - критичком преиспитивању узрока појаве, а симулира ангажован приступ у политици и театру.

Није изостао ни клијентелистичко - улизички хвалоспев Европи, са жељом да се патерналистички и озбиљније позабави и нама - ауторитарним и популистичким тенденцијама и појавама - јер ми то,наводно, нисмо способни сами да урадимо.

Едит

Не доказује се свој здрав разум , тиме што се сусед затвара у лудницу.

Мислим да је у питању Достојевски, кога наводи Фуко.

Овим се и ја као и Таса одјављујем са овог блога, као персона нон грата.
anonymous anonymous 10:19 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:14 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам

Ovo ti je "proročanstvo" u rangu onog za apokalipsu na Mundijalu. Sada mi je i jasno ko te je zabludeo.
tasadebeli tasadebeli 11:18 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам

Тоталитаризми свих земаља, уједините се!


Комплексност појаве "десног скретања" се занемарује. Површно се осуђују манифестациони облици, чиме се демонстрира интелектуална лењост, несклоност аналитичко - критичком преиспитивању узрока појаве, а симулира ангажован приступ у политици и театру.






И ја једино још постављам себи питање да ли је та лењост и симулирање ангажованог приступа несвесно, из несхватања процеса који се одвијају пред нашим очима, или је ипак сасвим свесно и намерно са циљем да се лажним путоказима одвуче пажња од оног главног подземног тока који тече испод свега.

Мада, када видим ово:


Није изостао ни клијентелистичко - улизички хвалоспев Европи, са жељом да се патерналистички и озбиљније позабави и нама - ауторитарним и популистичким тенденцијама и појавама - јер ми то,наводно, нисмо способни сами да урадимо.



све више сам убеђен да је сасвим свесна и намерна.




docsumann docsumann 11:41 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам

Тоталитаризми свих земаља, уједините се!


separatisti svih zemalja, ujedinite se!


tasadebeli tasadebeli 11:43 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам

docsumann
Тоталитаризми свих земаља, уједините се!


separatisti svih zemalja, ujedinite se!





Ујединитељи свих сепаратиста, приземљите се!
anonymous anonymous 13:16 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам


anonymous anonymous 13:22 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам

anonymous anonymous 13:22 16.09.2018

Re: Нацизам версус тоталитаризам

tasadebeli tasadebeli 13:43 16.09.2018

Елита, јбт!!! И то културна...

anonymous

52BITEF18 / INTERVJU / IVAN MEDENICA I FILIP VUJOŠEVIĆ

52BITEF18 // KONFERENCIJA // TREĆA CENTRALNA KONFERENCIJA

52Bitef18 // Prateći program // Filozofski teatar










Da pricas suplje price vodis duple knjige u drustvu kulturne elite sa osmehom gnjide



Но, друже мој Анонимни, знаш и сам да уметност без провокације никада не пролази добро на тржишту, те стога не бих ја више трошио време на те ствари... Њихова величанства Профит и Интерес су у питању.


Među učesnicima je i tranvestit obučen u srpsku narodnu nošnju.




jasnaz jasnaz 14:42 16.09.2018

: pljuvači_svih_zemalja_ujedinite_se!

tasadebeli, anonymous



: probajte da ne zaposedate svaku teritoriju kao da se, na izgled, ne brani. Toliko je drugih postova, odbrani sklonih, pa: izvolte tamo.

BITEF je, i ove godine, odbranio mogućnost da se na sceni vide radovi naširoko neželjenih autora. Za mene je to poželjna doza elitizma!

___________

edit: Nadam se da neće biti potrebno da zaključavam blog.
tasadebeli tasadebeli 14:58 16.09.2018

Re: : pljuvači_svih_zemalja_ujedinite_se!

jasnaz
tasadebeli, anonymous



: probajte da ne zaposedate svaku teritoriju kao da se, na izgled, ne brani. Toliko je drugih postova, odbrani sklonih, pa: izvolte tamo.

BITEF je, i ove godine, odbranio mogućnost da se na sceni vide radovi naširoko neželjenih autori. Za mene je to poželjna doza elitizma!

___________




Можда су и "нежељени" како кажеш, али није баш да су у илегали и да им је онемогућен приступ јавности и медијима. Има их и превише пред нашим очима и у нашим ушима... И то врло често.

Те се можда због тога онда на твом посту не сме ништа рећи што не иде низ длаку таквом "елитизму"?

Добро.

(Анонимни, је л' ово тај твитер нацизам, нацизам свакодневног живота, који си поменуо у једном коментару?)



edit: Nadam se da neće biti potrebno da zaključavam blog.



Неће.

Барем што се мене тиче.

Ја сам овиме овде завршио.



jasnaz jasnaz 15:09 16.09.2018

: : )

edit: Nadam se da neće biti potrebno da zaključavam blog.


Неће.

Барем што се мене тиче.

Ја сам овиме овде завршио.



Hvala.
anonymous anonymous 15:13 16.09.2018

Re: : pljuvači_svih_zemalja_ujedinite_se!

tasadebeli


(Анонимни, је л' ово тај твитер нацизам, нацизам свакодневног живота, који си поменуо у једном коментару?)




Otprilike ...


Ali da prizovemo i Hanu Arent

"Totalitarna vlast kao i sve tiranije ne bi bila moguća bez uništavanja čitavog javnog života , ...bez uništavanja čovekovih političkih sposobnosti putem izolacije. "
jasnaz jasnaz 11:21 16.09.2018

opomenaopomenaopomenaopomenaopomenaopomena

tasadebeli tasadebeli 11:30 16.09.2018

Re: opomenaopomenaopomenaopomenaopomenaopomena

jasnaz





docsumann docsumann 11:51 16.09.2018

Re: opomenaopomenaopomenaopomenaopomenaopomena


jasnaz jasnaz 11:35 16.09.2018

blog bez ljudi

tasadebeli tasadebeli 11:39 16.09.2018

Re: И обратно

jasnaz
blog bez ljudi



И људи без блога.

Може да се примени и на слоган БИТЕФ-а такође:

Људи без света.
docsumann docsumann 11:49 16.09.2018

Re: И обратно

osjećam se paranormalno - para, normalno - nema

osjećam se paranenormalno - para nema , normalno
jasnaz jasnaz 12:43 16.09.2018

: И обратно

docsumann
para nema , normalno





tasadebeli tasadebeli 13:53 16.09.2018

Re: И обратно

docsumann
osjećam se paranormalno - para, normalno - nema

osjećam se paranenormalno - para nema , normalno



Е, то ти верујем!

Мислим, то за паре...

Мала бара (надасве урбана! ) пуна крокодила, што би рекли ови моји клинци из краја.







Но, стара је истина још из народних бајки да је правда можда мало спорија, али је зато увек достижна!
anonymous anonymous 15:11 16.09.2018

Blog ...

....bez ljudi - blogera.

Može i to.

Samo se jasno / a izjasni.

I zatvori u svoju kulu od slonovače sa zabludom da znaš sve o sebi i svetu u kojem živiš.
jasnaz jasnaz 15:32 16.09.2018

: ;)

anonymous

...sa zabludom da znaš sve o sebi.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:08 16.09.2018

Re: : ;)

He, gle Vuketa Royka što je obijelio...
bene_geserit bene_geserit 00:14 17.09.2018

svet bez belih ljudi

Реч је о десном популизму, ксенофобији, нетолеранцији, ауторитарним режимима (тзв. „нелибералне демократије“), који разграђују демократске установе и систем људских права, што се дешава чак и у оним државама које су њихове колевке, и све то у, мањој или већој мери, у спрези с пљачкашким облицима капитализма.

Ono što razgrađuje demokratske ustanove je kroni kapitalizam i globalizam.
Kome odgovara menjanje etničke slike evropskog kontinenta kroz masovan uvoz imigranata iz Afrike i sa Bliskog Istoka.
Kome odgovara da se glasači-gradjani ni za šta ne pitaju a da korporacije imaju ogromnu vlast.
Pljačkaški oblik kapitalizma pre svega dolazi od ogromnih multi-nacionalnih korporacija. Koje su listom protiv desnih partija, zbog čega pitam se.

Svako ko se tome suprotstavi dobije etiketu.
Netolerantan i ksenofobičan si ako želiš da tvoja zemlja ostane tvoja a ne da je osvoje drugi.

Potpuna kontrola globalista nad sredstvima informisanja i industrijom zabave.
Nametanje samo-cenzure kroz kažnjavanje onih koji se usude da izraze desni politički stav.
Cenzura desnih političkih stavova od strane Google-a, Amazon-a, Facebook-a do nivoa "paljenja" knjiga (što zabrana knjiga na Amazonu, koji ima skoro apsolutni monopol, de-facto predstavlja).

I onda se ove budale jave da izraze strah od "dolaska" fašista na vlast.
A žive već u fašizmu, i to globalnom, samo to ne vide.
jasnaz jasnaz 08:50 17.09.2018

: desno da belje ne može biti


Ajmo ovako: izraziću formalnu sućut nad patnjama svih koje su etikete omele u upražnjavanju slobode. A onda ću zaključati ovaj blog za etiketiranja (čitaj: hejtovanje bez argumentacije), jer ovo: I onda se ove budale jave da izraze strah od "dolaska" fašista na vlast -- ovde ne može.

___________

edit: idite u pozorište :)
bene_geserit bene_geserit 18:18 17.09.2018

Re: : desno da belje ne može biti

Misliš OK je što se festifal finansiran iz budžeta koristi za pljuvanje po političkim protivnicima i nazivanje njih neljudima,
a da ne pominjem što su im prikačeni i "pljačkaški oblici kapitalizma" bez ikakve logike čisto onako jer nam se može,
ali sa druge strane kada kažeš da su budale to je "hejtovanje bez argumentacije".

edit: idite u pozorište u kome nema tih političkih sranja
jasnaz jasnaz 23:23 17.09.2018

: : adio :)

Ok, rekoh da zaključavam blog za ovaj smer diskusije, ali to mrzitelju srpa i čekića nije dovoljno. Znači = ban. Jeeer, moj blog = moji ključevi -- evo, u pravom duhu belih ideala.
A kad bolje razmislim: dopada mi se efekat koji proizvodi pominjanje BITEF-a. Znači: radi! Još kad biste i Frljića prošetali tu i tamo da pogledate (a imali ste prilike juče i danas!) - gde bi nam bio kraj.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana