In memoriam| Kultura| Ljubav| Moj grad| Planeta

Dan П - dan kada je otišao Bilbo iz Hobitona

Srđan Fuchs RSS / 15.11.2018. u 20:52

Patrijarh-Pavle-u-anegdotama.jpg

 

Srbin koga su svi voleli - od Vitlejema i Nazareta do Njujorka, Sidneja i Novosibirska. Poslednji Srbin, zaista Globalni Građanin, prema dobricama brat, prema miševima i štetočinama orao.

 Sreo sam ga jednom, kada sam po protokolu trebao da ga uzmem iz luksuznog apartmana u Jerusalimu, s pogledom na Sion; zatekao sam ga u sobi kako u najluksuznijem apartmanu dodeljenom skupno od Jerusalimske patrijaršije i Države Izrael, ustaje s drvene klupice, u beloj 'alji, provlači prste kroz razbarušenu kosu i veli: "Шта, сине, већ морамо да идемо?" 

Deda Paja, koji je čak i SKOJ razoružao svojom širinom i mirnoćom. Neka ti je večna slava, hvala i pomen, Deda Pajo. 



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

afraid afraid 21:03 15.11.2018

Da.

Slava mu !

Jednom smo ga žena i ja, slučajno sreli, iza francuske ambasade, prema školi Kralja Petra.
Nismo mogli da se pomerimo sve dok nije zašao desno, pored škole.
Taj osećaj se ne može opisati.
loader loader 12:36 16.11.2018

Re: Da.





Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:50 18.11.2018

Re: Da.

loader






Mister Loudi, nevezano sa temu, slušam pre neki dan (radio 021, nekadašnja ANEM članica, danas pod protektoratom BBC-ja - hvala na tome gos'n Dabi), protest SZP ispred zgrade RTS, pa mi sve jako bledo zvuči? Najsnažnija poruka protesta je bila: "Jednog dana će se i naš glas čuti na RTS." Totalno bledo, a sve sami veterani antimiloševićevskih protesta. Šta ste, izgubili i vi sami veru da je promena sistema moguća, naplašili vas, izgubili samopouzdanje?
loader loader 07:37 20.11.2018

Re: Da.

Jednog dana će se i naš glas čuti ...

Jedan dan je malo. Trebalo bi da se taj dan pogura i napravi čim pre, i da onda ne ostane samo jedan dan, već da to bude trajna vrednost - da političkoj alternativi, posebno ako je to sada druga po snazi politička grupacija, u svakim vestima bude omogućeno korektno prisustvo (po minutaži, načinu prikazivanja, i bez tri puta dužeg satanizovanja u narednom prilogu, kao i bez satanizovanja po tabloid televizijama i listovima). Zašto većina ćuti? Eh ... Osim straha, preovlađujuć je osećaj (kao u onoj deceniji s. miloševića i m. marković) da ovaj lik drži sve konce u svojim rukama i da će načiniti neki extra-potez koji će izmeniti surovu stvarnost u pravcu boljitka. Ta nejasna, maglovita politička vizija većine trajaće dok se režim sam ne počne da urušava zbog nenamirenih ličnih interesa, i dok pacovi koji su većinski deo vladajuće strukture ne krenu da glođu i razaraju iznutra. Poslednji će izginuti dnevnik - suština moći ove strukture. Elem, za sve to vreme treba raditi, i formirati političku snagu koja će da zameni ovo patološko divljanje demagogijom koje sada imamo. Da ne duljimo više ...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:33 20.11.2018

Re: Da.

Kapiram, thnx.

Elem, za sve to vreme treba raditi, i formirati političku snagu koja će da zameni ovo patološko divljanje demagogijom koje sada imamo.


treba ići u biz, da biste imali kinte da ispratite političku priču.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:00 21.11.2018

Re: flop od demokratije

Pričam nešto sa ženom - ona veteranka NS, ja BG protesta, i kapiramo kako je DS dovedena da smeni komunjare, a ona se isto ispostavila komunjarska, i danas imamo Službu to rule us all.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:02 21.11.2018

Re: flop od demokratije

Motherfucking Serbs

Jump around

[u][/u][i][/i]
tasadebeli tasadebeli 21:36 15.11.2018

?

А ко ће да буде Фродо?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:47 15.11.2018

Re: ?

Ту је Фродика, умрао није.



tasadebeli tasadebeli 07:33 16.11.2018

Re: ?

Srđan Fuchs
Ту је Фродика, умрао није.






Жив је Фродо, умро није
док је Срба и Србије!






Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:03 16.11.2018

Re: ?

nikako da me pitaš: "kako je razoružao SKOJ (ССОЈ заправо)".
loader loader 12:41 16.11.2018

Re: ?

Жив је Фродо, умро није
док је Срба и Србије!

Ој јуначе, ти Дебели Тасо,
па тебе је песма омамила,
ко пун пехар рујнијега вина
што га пружа чудокоса вила!
Нека Тасо, нек се песма гоји,
ко образи руменкасти твоји !

tasadebeli tasadebeli 21:45 16.11.2018

Re: ?

Srđan Fuchs
nikako da me pitaš: "kako je razoružao SKOJ (ССОЈ заправо)".



Па добро, ево питам те...

Беше у доба патријарха Павла превазиђен онај раскол у Српској православној цркви који је трајао од шесет и неке?

(ОЗНА, бајо, ОЗНА! Све дозна! Или беше УДБА? БИА? Ема, Ела,... Ма, елиминиши малу! )
tasadebeli tasadebeli 21:49 16.11.2018

Re: ?

loader
Жив је Фродо, умро није
док је Срба и Србије!

Ој јуначе, ти Дебели Тасо,
па тебе је песма омамила,
ко пун пехар рујнијега вина
што га пружа чудокоса вила!
Нека Тасо, нек се песма гоји,
ко образи руменкасти твоји !







Serbian Hobbitses (copyright by Golum) Walking Song



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:00 17.11.2018

Re: ?

tasadebeli
Srđan Fuchs
nikako da me pitaš: "kako je razoružao SKOJ (ССОЈ заправо)".



Па добро, ево питам те...

Беше у доба патријарха Павла превазиђен онај раскол у Српској православној цркви који је трајао од шесет и неке?

(ОЗНА, бајо, ОЗНА! Све дозна! Или беше УДБА? БИА? Ема, Ела,... Ма, елиминиши малу! )


Između ostalog. No nisam o tome hteo, nego baš 1:1 o odnosu prema vladajućoj KP.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:56 18.11.2018

Re:to ti ka'em



"Kad vas pričesti patrijarh, kad vidite tu duhovnu snagu"

Bivši komandant američke vojne baze Bondstil na Kosovu Nik Dučić sumira utiske nakon devet meseci koje tu proveo.

On je izjavio da među najvećim postignućima misije vidi to što je američki kontingent pod njegovom komandom uspeo da dopre do srpske zajednice.

"Morate da izađete iz vozila, da imate taj dijalog, taj razgovor, da se upoznate s onim što ih zaista brine... Mislim da smo to uradili veoma dobro. Išli smo da tamo gde drugi (pre nas) nisu", rekao je Dučić.

On je takođe naveo da su se "napori činjeni zajedno sa kosovskom policijom isplatili kada je u pitanju sprečavanje operacija krijumčarenja duž administrativne linije".

"Mislim isto tako da su naše zajedničke patrole sa srpskim oružanim snagama, a mi smo zapravo uvećali količinski te aktivnosti, učinile da je naš odnos bolji nego ikada", ocenio je Dučić.

Kao poslednje postignuće on je naveo multietničke događaje organizovane u Bondstilu "kako bi se pokazalo mladima kako bi mogla da izgleda budućnost Kosova, da se može vršiti integracija jednih pored drugih na razne načine i zabavljati se bez barijere različite etničke pripadnosti".

Na pitanje da li u uobičajenu proceduru spada što odlazi iz Bondstila već posle devet meseci misije, Dučić je kazao da je to "standardni ciklus rotacije".

"To je bila dužina trajanje moje ture, nova grupa stiže sa Havaja, oni će ostati isto toliko vremena, tako da je to potpuno normalno", naveo je Dučić.

Upitan da li to dakle znači da kraj misije nema nikakve veze sa tim što je on Amerikanac srpskog porekla, Dučić je rekao: "Apsolutno ne".

"To se tiče samo moje jedinice, vremena za izvođenje misije, dužine izvršavanja naših zadataka i sada je vreme da se mi vratimo u SAD", odgovorio je Dučić.

On je na pitanje o brojnim posetama manastirima koje je obišao tokom misije, kazao da je sebi "postavio cilj da svake nedelje poseti dugu crkvu ili manastir".

"Uspeo sam u tome. Imao sam neke neverovana iskustva, znate kada vas pričesti sam patrijarh, kada vidite tu duhovnu snagu Srbije, u smislu vere, to je nešto što ću pamtiti do kraja života. Svi ti sveštenici, monahinje, parohijani, sve to zajedno za mene je zaista predstavljalo sjajnih devet meseci koje ću poneti kući svojoj porodici i podeliti sa njima. Cilj mi je da vratim ovde sa porodicom, ali kao turista, i da oni vide to što sam ja video", zaključio je Dučić.

U Bondstilu, američkoj vojnoj bazi pod komandom Kfora na Kosovu, danas je izvršena primopredaja dužnosti komandanata i pukovnika Nika Dučića je na čelu baze zamenio takođe pukovnik Roj Makareg.

TANJUG
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:56 15.11.2018

Svetac

Mnogo smo ga voleli. Svi mi u kuci. Moja mama je kuvala sok od paradajiza koji se cuvao samo za njega u crkvi.
Takav covek,svetac,medju nama nije bio.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:22 15.11.2018

Re: Svetac

Svetitelj, we would say in Judea, thnx Paris,




Kod nas u Judeji stiže zima lagano...



angie01 angie01 00:09 16.11.2018

Srks, je l si video,

sto su mu umesili spomenik,



...ako moze neko, bilo ko- sta je ovo,...i zasto?



st.jepan st.jepan 01:09 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

sto su mu umesili spomenik,

Ideja po sebi donekle zanimljiva, a rezultat..., uvredljivo šegćenje.
Koje Stojčević nikako ne zaslužuje.
U ovakvim slučajevima samo malj pomaže.
afraid afraid 05:14 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

angie01
sto su mu umesili spomenik,



...ako moze neko, bilo ko- sta je ovo,...i zasto?




Evo da pokušam ja.

Ovo je idiotarija svoje vrste, u najopštijem smislu.
Dodatna idiotarija je - da je čovek kojega ovaj spomenik simbolizuje, u narodu zapamćen, najviše u hodanju sa svojim štapom.
Kazezoze Kazezoze 07:40 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

st.jepan
sto su mu umesili spomenik,

Ideja po sebi donekle zanimljiva, a rezultat..., uvredljivo šegćenje.
Koje Stojčević nikako ne zaslužuje.
U ovakvim slučajevima samo malj pomaže.


Kako si ti, Stjepane, razumeo ideju ove skulpture?
angie01 angie01 09:12 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Ideja po sebi donekle zanimljiva, a rezultat..., uvredljivo šegćenje.


upravo, teski paceraj!


razumeo ideju ove skulpture


evo, kako sam ja,...nisam nista o tome citala, niti imam neki info od bilo koga, znaci, samo utisak, posle prve prenerazenosti da su ovako nesto ladno postavili,...

...verovatno je ideja bila da se pretstavi da je ptrijarh, iako ne vise ziv, tu sa nama svojim duhom- otuda ta nedovrsenost i supljina i samo izvajan prednji, prepoznatljiv reljef lika i tela-, da tu negde mirno sedi u svom miru,...

...medjutim, rezultat je, kao da je ovo ostatak, nekog lose izlivenog i iskrivljenog dela neke drugacije skulpture,... ili da je odvaljen sa neke potpore na koju je bio postavljen,...

romi.daba romi.daba 11:05 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Evo ja... Čini mi se kao da su skresali budžet za spomenik da bi imali za radove na Slaviji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:02 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,


sto su mu umesili spomenik,



...ako moze neko, bilo ko- sta je ovo,...i zasto?


žasu, nisam znao za ovo, ali vidim da su sklonili spomenik žrtvama racije sa Keja, Porodicu - , ovde kod nas, navodno da ga obnove. očito da su kradikali nagazili neku igranku sa lovom i spomenicima. još je i Deda Paja Kao Frtalj Sebe dobro i prošao.

ps. ne mogu da se sekiram, odoh da se bavim s umetnos', nagazio sam da sam, u sred okupiranosti Nituškinim pelenama 2013., preskočio iz nekog razloga ovo -



a i došlo mi veliko dete iz škole, sav potresen, kako neka deca lažu i čitaju gradivo iz puškica, otvaraju udžbenike iza nastavnicinih leđa i varaju, a on koji je zapravo učio je vraćen na mesto jer nije mogao nečega da se seti, pa sada pljuje takav sistem i hoće momentalno da pakujemo karavan i odemo za Ameriku.

loader loader 12:47 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Видех споменик јутрос у неким вестима ... Бејах збуњен, па, на крају, ужаснут.
Шта рећи ...
Овде све полудело и накривке. Таква се и обележја праве. Друкчије за сада не може. Јер друштвени "вајари" су тог соја.
st.jepan st.jepan 12:56 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Kako si ti, Stjepane, razumeo ideju ove skulpture?

Razumeo sam je na prvu loptu, baš kao što je najverovatnije i smišljena, tj. na prvu loptu.
Patrijarh, koji je, po onome što je meni i ostaloj većini poznato, istinski svetac, prkosi ovozemaljskoj statici - sjedi, a lebdi.

Edit:
Znam, naravno, i za neke, ne baš svetačke momente Pavlovog žitija, ali to ne remeti značajnije moj pozitivan sud o njemu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:31 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

st.jepan

Razumeo sam je na prvu loptu, baš kao što je najverovatznije i smišljena, tj. na prvu loptu.
Patrijarh, koji po onome što je meni i ostaloj većini poznato, istinski svetac, prkosi ovozemaljskoj statici - sjedi, a lebdi.


jes' al' tek k'o frtalj sebe, iako se čitavog života zalagao за целокупну личнос'нос'

По својој епархији је углавном ишао пешке, од Пећи до манастира Пећке патријаршије, од Приштине до манастира Грачанице. Где није могао пешке ишао је аутобусом јер епархија није имала ауто, касније је епархија имала један вартбург.


srdjan.pajic srdjan.pajic 15:33 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

angie01
sto su mu umesili spomenik,



...ako moze neko, bilo ko- sta je ovo,...i zasto?





Ič se ne razumem u vajarstvo, niti sam nešto posebno zaljubljen u pokojnog patrijarha Pavla, ali mi ovaj spomenik stvara neku nelagodu kad ga gledam, bar na ovoj prvoj slicli koju si okačila. Možda uživo ne izleda tako, hm, čudno.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:20 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

niti sam nešto posebno zaljubljen u pokojnog patrijarha Pavla, ali mi ovaj spomenik stvara neku nelagodu kad ga gledam

jes', malo liči na Salazara; a, što ako nije tajna, ne voliš Paju (dobro, jesi se krstio samo neformalno, da bi kumovao prijateljima, ali opet)? ono, podržavao rat, blablabla, zločinačka nacionalistička organizacija spc? misliš da je Dedu iko od ovih likova slušao, s akcentom na ovome:

Sem toga se na ruskom zahvalio Dorohinu: „Poseban pozdrav za Rusiju. Pozdravi Komunističku pariju sovjetsku, pardon, Ruske federacije", rekao je on.


što kažu braća pobožni Hrvati: "vaš grijeh, vaš grijeh, vaš grijeh", mislim komunizma kao ideologije. Deda je, kao jevanđeoski hrišćanin i hrišćanski humanista, bio protiv rata i bio je duboko nesrećan zbog gluposti koje je srpsko komunističko rukovodstvo činilo, svestan da ćemo izgubiti sve - od njegove rodne Slavonije, do Prizrena i Metohije, gde je veći deo života služio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:46 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

jes', malo liči na Salazara; a, što ako nije tajna, ne voliš Paju (dobro, jesi se krstio samo neformalno, da bi kumovao prijateljima, ali opet)? ono, podržavao rat, blablabla, zločinačka nacionalistička organizacija spc? misliš da je Dedu iko od ovih likova slušao, s akcentom na ovome:


Srki, nisam napisao da ne volim čoveka, naprotiv, daleko mi je bio simpatičniji od svih ovih popovalopova sa Audijima, koji su se u njegovo vreme, a pogotovu posle, domogli crkvenih vlasti, položaja i materijalnih dobara, mada, pošto nisam vernik, zabole me uglavnom za sve njih. Nego mi je malo bljutavo veličanje i opšta zaljubljenost u tog čoveka, i to skoro po pravilu od strane velikih pokvarenjaka, džukela i seljobera koji vole sebe da ubrajaju u velike patriote, tzv mučenike Srbe - kojima "nije lako" jer su - Srbi.

edit: a, da, nelagoda se ne odnosi na pokojnog patrijarha, nego na estetski ugođaj, to jest izostanak istog, koji mi ovaj spomenik stvara.

nsarski nsarski 18:51 16.11.2018

Da se nadovežem na st.jepana

Razumeo sam je na prvu loptu, baš kao što je najverovatnije i smišljena, tj. na prvu loptu.


Nisam pitan, ali da kažem.

Prva asocijacija mi je bila na TS Eliota i njegovu pesmu "Hollow Men".

We are the hollow men
We are the stuffed men
.
.
.
Shape without form, shade without colour,
Paralysed force, gesture without motion;


Ovo nije spomenik čoveku (makar bio i svetac kao Pavle), ovo je spomenik šupljem čoveku, kao ljuštura nekog insekta, u koju će da se zavlače kučići i "prazne" oni koje nužda pritera.

Ona strelica za Đinđića, i sada ovo za Pavla - to je najviši mentalni domet i estetika vašarskih prostaka kojima je Guča vrhunski stepen kulture.
To je moje mišljenje.
afraid afraid 19:24 16.11.2018

Re: Srks, je l si video,

srdjan.pajic
jes', malo liči na Salazara; a, što ako nije tajna, ne voliš Paju (dobro, jesi se krstio samo neformalno, da bi kumovao prijateljima, ali opet)? ono, podržavao rat, blablabla, zločinačka nacionalistička organizacija spc? misliš da je Dedu iko od ovih likova slušao, s akcentom na ovome:


Srki, nisam napisao da ne volim čoveka, naprotiv, daleko mi je bio simpatičniji od svih ovih popovalopova sa Audijima, koji su se u njegovo vreme, a pogotovu posle, domogli crkvenih vlasti, položaja i materijalnih dobara, mada, pošto nisam vernik, zabole me uglavnom za sve njih. Nego mi je malo bljutavo veličanje i opšta zaljubljenost u tog čoveka, i to skoro po pravilu od strane velikih pokvarenjaka, džukela i seljobera koji vole sebe da ubrajaju u velike patriote, tzv mučenike Srbe - kojima "nije lako" jer su - Srbi.

edit: a, da, nelagoda se ne odnosi na pokojnog patrijarha, nego na estetski ugođaj, to jest izostanak istog, koji mi ovaj spomenik stvara.


Da, dobro si podsetio.
Jer - nije lako biti Srbin.

A Pavle je dokazao da koliko god nije lako - itekako se može.
A da to što si Srbin, bi trebalo i da znači (i) da si čovek.
A on je to bio.
I jednako je upozoravao i sve ostale da to budu.

Eee, da - Pavla nisu veličali i voleli, po pravilu, džukele i seljoberi, nego većina ljudi - bili vernici ili ne.
A gamad, k'o gamad ... njima ionako nije ništa sveto.
angie01 angie01 20:50 16.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Ona strelica za Đinđića, i sada ovo za Pavla - to je najviši mentalni domet i estetika vašarskih prostaka kojima je Guča vrhunski stepen kulture.
To je moje mišljenje.


izvini sto se mesam- slazem se da su oba promasaji, al se ne mogu porediti, ona strela je koncnceptualni izraz i vizuelno nije ruzan- da nije namenjen coveku i to jos sa onakvom specificnom tezinom, znacajem i sudbinom,....ladno bi mogao da prodje za neku drugu priliku-recimo ispred zgrade, Putevi Srbije,...ono i i estetika i simbolika.

ovaj drugi, je totalna sprdacina i estetski neprihvatljiv-totalni promasaj, do uvredljivosti....tu bih te citirala,
to je najviši mentalni domet i estetika vašarskih prostaka


ps- Gucu sam izbacila, jer ona ima svoj fazon, okvire, razloge i znacaj, u nekoj drugoj dimenziji, u kojima potpuno ispunjava potrebne uslove.
zilikaka zilikaka 21:15 16.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Ovo nije spomenik čoveku (makar bio i svetac kao Pavle), ovo je spomenik šupljem čoveku, kao ljuštura nekog insekta, u koju će da se zavlače kučići i "prazne" oni koje nužda pritera.


Tačno. Taman da i nije ovako nedovršeno nakazan,spomenik morao bi da ima i tu neku praktičnu dimenziju.

Ovo tvoje me podsetilo na reakcije mog oca svaki put kada bi prošao pored spomenika žrtvama racije, među kojima je bila i cela porodica njegove majke, a koje je on živo pamtio.
Soldatović, ma kako čuven i cenjen bio, nije razmišljao o osećaju nekog od potomaka koji gleda jedino obeležje ostalo iza svojih, a ono uvek potpuno usrano, prekriveno ptičijim izmetom, i još iz onih rupa vire gnezda i izleću ptičurine.
Kao ogromna strašila, il leševi ostavljeni da ih vrane večno razvlače.

Vrlo verovatno da će i ovaj slično proći. Onaj donji eo, šatro postament, dušu dao da se zafrljači kesa od pljeskavice. Ili da vetar tu nagomila sve i svašta. Na kraju će biti da on sedi na gomili đubreta.

Čini mi se da se na gornjoj slici već vidi neka kesa.
Ni za otvaranje ga nisu očistili.


nsarski nsarski 23:30 16.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

ona strela je koncnceptualni izraz i vizuelno nije ruzan- da nije namenjen coveku

...koji nije bio saobraćajac. Ali to sada nije tema.
Tema je "El otoño del patriarca", bez ikakve paralele sa sadržajem istoimenog romana (taj naslov, "Partijarhova jesen", mi se motao po svesti kad sam te jesenje večeri prolazio pored Saborne crkve gde je Patrijarh bio izložen).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:12 17.11.2018

Re: Srks, je l si video,

srdjan.pajic
Nego mi je malo bljutavo veličanje i opšta zaljubljenost u tog čoveka, i to skoro po pravilu od strane velikih pokvarenjaka, džukela i seljobera koji vole sebe da ubrajaju u velike patriote, tzv mučenike Srbe - kojima "nije lako" jer su - Srbi.

edit: a, da, nelagoda se ne odnosi na pokojnog patrijarha, nego na estetski ugođaj, to jest izostanak istog, koji mi ovaj spomenik stvara.


Pa, ne mo'š se ograditi od toga. Kao kada bi ti postao sutra veliki i priznat konstruktor raketli, tipa, Masku sazdaš neku intergalactic; pa onda mi ovde krenemo da sečemo vene na tebe: "Aa, Srle Velikosrbin, pa oduvek slavu i tri prs'a, oduvek je stavljao glavu na panj za srpstvo, smislio novo Tesla-Pajić oružje"... Još Alse dȃ neko svedočanstvo kakav si bio kada popiješ rakiju, Žena ti otpeva na sahrani:



I, da te bog šabanstva vidi...

PS. Преостали елементи емоцијe nelagode/gađenja углавном контра-српскодијаспорични; како се неки одушевљавају, тако ти видиш некакав, само себи својствен, дух негације; али добро, очекивао сам оштрију конфронтацију; ево рецимо од мојих другова из ХРВ:


Izeditovaću docnije kada ode ćera na spavanje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:19 17.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

nsarski


Ovo nije spomenik čoveku (makar bio i svetac kao Pavle), ovo je spomenik šupljem čoveku, kao ljuštura nekog insekta, u koju će da se zavlače kučići i "prazne" oni koje nužda pritera.

Ona strelica za Đinđića, i sada ovo za Pavla - to je najviši mentalni domet i estetika vašarskih prostaka kojima je Guča vrhunski stepen kulture.
To je moje mišljenje.


Hm, prvi deo okej, slažem se, drugi malo zadire u prostor kultur-ekskluzivizma (da budem blag). Ja imam školovanu muzičku ekipu sa Akademije u Jerusalimu koja redovno pohađa Guču, a ova stvar je hit u etno-džez i hiphop krugovima:

nsarski nsarski 20:14 17.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Ja imam školovanu muzičku ekipu sa Akademije u Jerusalimu koja redovno pohađa Guču, a ova stvar je hit u etno-džez i hiphop krugovima:


Ne sumnjam. "Guča" kao kulturološki događaj je i sav onaj prateći raspojasani vašar (da ne detaljišem, znaš i sam). Na to najpre mislim. Ovaj rad

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:48 17.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Не сумљаш, у смислу ексклузије, ил' не сумљаш да је могућ културни феномен?

Све је, нажал, постао кинта-биз. Exit воде неопевани вучићевски/КП шабани. То је постала тековина епохе у којој живимо. Too few good men/women.

nsarski nsarski 20:59 17.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Не сумљаш, у смислу ексклузије, ил' не сумљаш да је могућ културни феномен?


Ako si pratio street music u Japanu (jinto tradicija), razumećeš.

Evo njihovog (Cicala Mvta) izvođenja pesme stara planina:



Punk chindon jazz rulez.

Umalo da zaboravim. BM im je idol.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:46 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Какав си дипломата, Деда Ал, на крају си ипак рекао суштински исто што и ја.

Видим већ који пут да си импресиониран јапанском културом. Како интерпретираш то - од језивих злочинаца и фашиста, кроз нуклеарну катаклизму, стравичну масовну погибију до једне ведре, дисциплиноване и успешне цивилизације данас, па можда и најфутуристичкије на планети?


да л' је ефесбеовац, ил' прави самурај?


__________________________________________________________________________________

nego, evo ove zbirke kritika upućenih Pavlu koju šalju naši hrvatski drugovi (koje ovom prilikom pozdravljam, pošto prate, iako ne učestvuju u blogu, verovatno usled opštedominantnog antihrvatskog diskursa), dakle, Pavle, viđen iz ugla postm. građanskog ateizma:

"Patrijarh Pavle, SPC:

“Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Mnoge majke, koje nisu želele da imaju više od jednog deteta, danas čupaju kose i gorko ridaju nad izgubljenim sinovima, u ovim ratnim sukobima, proklinjući često Boga i ljude, ali pri tom zaboravljajući da optuže sebe što nisu rodile još dece da im ostanu kao uteha”. (Patrijarh Pavle, u Božićnoj poslanici, 1995.)

“Crkva je tokom cele svoje istorije, uključujući i XX vek, morala da ostavi po strani svoje primarne dužnosti, kako bi se aktivno uključila u borbu za ujedinjenje srpstva, u kojoj je sveštenik morao da bude i učitelj, i sudija, i da uzme pušku da brani sebe i svoju porodicu”. (intervju patrijarha Pavla, Danas, 5.-7. januar 2001.)

Patrijarh Pavle “Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista…… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme.)"
afraid afraid 08:54 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Srđan Fuchs
Какав си дипломата, Деда Ал, на крају си ипак рекао суштински исто што и ја.

Видим већ који пут да си импресиониран јапанском културом. Како интерпретираш то - од језивих злочинаца и фашиста, кроз нуклеарну катаклизму, стравичну масовну погибију до једне ведре, дисциплиноване и успешне цивилизације данас, па можда и најфутуристичкије на планети?


да л' је ефесбеовац, ил' прави самурај?


__________________________________________________________________________________

nego, evo ove zbirke kritika upućenih Pavlu koju šalju naši hrvatski drugovi (koje ovom prilikom pozdravljam, pošto prate, iako ne učestvuju u blogu, verovatno usled opštedominantnog antihrvatskog diskursa), dakle, Pavle, viđen iz ugla postm. građanskog ateizma:

"Patrijarh Pavle, SPC:

“Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Mnoge majke, koje nisu želele da imaju više od jednog deteta, danas čupaju kose i gorko ridaju nad izgubljenim sinovima, u ovim ratnim sukobima, proklinjući često Boga i ljude, ali pri tom zaboravljajući da optuže sebe što nisu rodile još dece da im ostanu kao uteha”. (Patrijarh Pavle, u Božićnoj poslanici, 1995.)

“Crkva je tokom cele svoje istorije, uključujući i XX vek, morala da ostavi po strani svoje primarne dužnosti, kako bi se aktivno uključila u borbu za ujedinjenje srpstva, u kojoj je sveštenik morao da bude i učitelj, i sudija, i da uzme pušku da brani sebe i svoju porodicu”. (intervju patrijarha Pavla, Danas, 5.-7. januar 2001.)

Patrijarh Pavle “Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista…… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme.)"

Čudi me da hrvatski drugovi (moji nisu - to nema veze sa antihrvatskim diskursom na blogu, jer - na ovom blogu su Srbi najkritičniji, pa to nikome ne smeta - previše) nisu od Patrijarha Pavla zapamtili i 'budimo ljudi' ili, pak, 'mir nama i neprijateljima našim'.
Posebno je karakteristično ovo drugi, jer Pavle nije zaboravljao da je i 'drugoj strani' potreban mir.
Drugima nije padalo na pamet da mir traže i za Srbe.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:54 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

nsarski





kapiram. dobro, i to je nekakav destination-seller. ja se ne bavim tom vrstom posla, ali ima klijenata koji to traže (naprimer, "nađi mi konkubinu u Kini", ili naprimer, "nađi mi roze auto sa zelenim zvezdama" ); tako i u Srbiji, Srbiji parova i farme, ogavne i niske promiskuitetne kulture radikalske ere... razumem tvoju zgađenost. but, Al, always look at the bright side of life - slika liči na neku kventintarantinovsku scenu!
afraid afraid 08:56 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

nsarski
Ja imam školovanu muzičku ekipu sa Akademije u Jerusalimu koja redovno pohađa Guču, a ova stvar je hit u etno-džez i hiphop krugovima:


Ne sumnjam. "Guča" kao kulturološki događaj je i sav onaj prateći raspojasani vašar (da ne detaljišem, znaš i sam). Na to najpre mislim. Ovaj rad


Gde je ovo - u Nju Orlinzu ili ... ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:59 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

afraid

Čudi me da hrvatski drugovi (moji nisu - to nema veze sa antihrvatskim diskursom na blogu, jer - na ovom blogu su Srbi najkritičniji, pa to nikome ne smeta - previše) nisu od Patrijarha Pavla zapamtili i 'budimo ljudi'ili, pak, 'mir nama i neprijateljima našim'.
Posebno je karakteristično ovo drugi, jer Pavle nije zaboravljao da je i 'drugoj strani' potreban mir.
Drugima nije padalo na pamet da mir traže i za Srbe.


apsolutna istina, dobra примјетба, mislim da ovde odrednica "hrvatski" i ne igra toliko ulogu koliko "postmoderno građanski ateistički", što po pravilu treba da znači navodno i "slobodno" iako je, što je Buda govorio, "zaslepeljeno akcentovanjem negativnog u ljudskom biću", сада ћу им ритернирати као Ноле Чилићу.
milisav68 milisav68 09:24 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Srđan Fuchs
nego, evo ove zbirke kritika upućenih Pavlu koju šalju naši hrvatski drugovi (koje ovom prilikom pozdravljam, pošto prate, iako ne učestvuju u blogu, verovatno usled opštedominantnog antihrvatskog diskursa), dakle, Pavle, viđen iz ugla postm. građanskog ateizma:



Odakle su ovi citati?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:31 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

оно јес' латиницом написано, ал' мислим да пише одакле су цитати - је л' вам укинуо вучко латиницу по Бегеу; код нас се још учи...
docsumann docsumann 09:52 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

"Hollow Men".



milisav68 milisav68 09:56 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Srđan Fuchs
оно јес' латиницом написано, ал' мислим да пише одакле су цитати - је л' вам укинуо вучко латиницу по Бегеу; код нас се још учи...

"Patrijarh Pavle, SPC:

“Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Mnoge majke, koje nisu želele da imaju više od jednog deteta, danas čupaju kose i gorko ridaju nad izgubljenim sinovima, u ovim ratnim sukobima, proklinjući često Boga i ljude, ali pri tom zaboravljajući da optuže sebe što nisu rodile još dece da im ostanu kao uteha”. (Patrijarh Pavle, u Božićnoj poslanici, 1995.)

“Crkva je tokom cele svoje istorije, uključujući i XX vek, morala da ostavi po strani svoje primarne dužnosti, kako bi se aktivno uključila u borbu za ujedinjenje srpstva, u kojoj je sveštenik morao da bude i učitelj, i sudija, i da uzme pušku da brani sebe i svoju porodicu”. (intervju patrijarha Pavla, Danas, 5.-7. januar 2001.)

Patrijarh Pavle “Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista…… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme.)"

Ovo sam mogao i ja da napišem, i da trvdim da je to on rekao.

Hrvatski drugovi,
docsumann docsumann 10:05 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

što se samog rješenja skulpture tičem mislim da se ono samo nametalo kao najlogičnije i najsimboličnije.

štap obavezan, i rekao bih u ovoj pozi:



stojeći, blago povijen...lagan (editovano)

postavka daje mogućnost za minimalistički, odnosno pristup sa svedenom formom i akcentom na lice, ali i za realističniji prikaz sa detaljima



P.S. uzgredbudirečeno, koja istorijska ličnost s ovija prostora je dobila najbolji (najadekvatniji) monumenat?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:23 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana



uzgredbudirečeno, koja istorijska ličnost s ovija prostora je dobila najbolji (najadekvatniji) monumenat?


docsumann docsumann 10:23 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Ovo sam mogao i ja da napišem, i da trvdim da je to on rekao.


u njegovo vrijeme ta pitanja nisu javno aktuelizovana, ali cjenim da se većini nas ne bi dopali Pavlovi stavovi po pitanju prava LGBT osoba.
docsumann docsumann 10:27 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

uzgredbudirečeno, koja istorijska ličnost s ovija prostora je dobila najbolji (najadekvatniji) monumenat?




po meni, Grgur Nisnki na splitskoj kapiji, rad Ivana Meštrovića



totalno mi je epski, ko munje da bača
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:28 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

milisav68

Ovo sam mogao i ja da napišem, i da trvdim da je to on rekao.

Hrvatski drugovi,

lako se da proveriti.

ne razumem taj, na prvu loptu, podrugljiv "đurailija" stav.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:31 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

docsumann


po meni, Grgur Nisnki na splitskoj kapiji, rad Ivana Meštrovića



totalno mi je epski, samo munje što ne bača

aaa, ja reko' u vučkovoj eri. ovaj je impresiva, di ivan, ivan je nole đoković vajarstva za ove današnje pacere.

nsarski nsarski 10:43 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Видим већ који пут да си импресиониран јапанском културом. Како интерпретираш то...


Ovo je već van teme. Na provokativna pitanja ne odgovaram, bračne ponude ne primam. Lep pozdrau, uz pesmu "Suki Ni Natte Gomenasai"



P.S.Onaj spomenik Pekiću je, po meni, OK. Trebalo je i naočare da ima (Pekić bez naočara je kao selo bez kafane), ali razumem da bi to bio tehnički problem - ljudi bi ih lomili, na primer.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:44 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

docsumann

u njegovo vrijeme ta pitanja nisu javno aktuelizovana, ali cjenim da se većini nas ne bi dopali Pavlovi stavovi po pitanju prava LGBT osoba.


da, dobro, to iz kuće, zbog averzije prema LGBT osobama unutar obitelji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:49 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Ovo je već van teme. Na provokativna pitanja ne odgovaram, bračne ponude ne primam. Lep pozdrau, uz pesmu "Suki Ni Natte Gomenasai".


al' si osetljiv, k'o u ameriki da ti se Egojica oblikov'o... nije izvan teme: mi bili fašisti, oni bili fašisti, mi bombardovani, oni bombardovani, oni se razvili, mi čamimo u prošlosti. ništa, aj zvrcni kada se razbudi тејк ит изи Srbin Ал.

freehand freehand 11:01 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

nsarski
Видим већ који пут да си импресиониран јапанском културом. Како интерпретираш то...


Ovo je već van teme. Na provokativna pitanja ne odgovaram, bračne ponude ne primam. Lep pozdrau, uz pesmu "Suki Ni Natte Gomenasai"



P.S.Onaj spomenik Pekiću je, po meni, OK. Trebalo je i naočare da ima (Pekić bez naočara je kao selo bez kafane), ali razumem da bi to bio tehnički problem - ljudi bi ih lomili, na primer.






I ovde trojka za trud. Šašavi su ti Japanci
angie01 angie01 11:05 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Ovo sam mogao i ja da napišem, i da trvdim da je to on rekao.

Hrvatski drugovi,


bez zelje da se ubedjujemo i nastavi se neka besmislena rasprava oko toga, prilicno je blesavo- bez zelje da vredjam, ne mogu da nadjem bolji izraz- spinovati u ovom pravcu, sa zeljom da se anulira nezeljeno,...jer su rasprave oko ovih citiranih izjava, za koje postoje pisani dokazi i snimci, ako ih se sad niko ne seca, bile izmedjuostalog i na blogu.

...da ne dodajem jos, meni mozda najkatastrofalniji citat,....
nsarski nsarski 11:08 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

aj zvrcni kada se razbudi...


Izvini, nemam sad vremena, treba da promenim sijalicu na feralu u mom dvorištu.
angie01 angie01 11:21 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

što se samog rješenja skulpture tičem mislim da se ono samo nametalo kao najlogičnije i najsimboličnije.

štap obavezan, i rekao bih u ovoj pozi:



stojeći


gde bi onda bilo moguce, zbog odore, da se postigne i efekat njegovog duhovnog prisustva, tako sto bi se resenje od dole prema gore, izradilo kao postepeno definisanje, od delimicnog, koji bi trebalo da asocira ne fluid, ( ima kod Djakometija ta neka tananost u izrazu u pojedinim delovima figura- do punog definisanja, gde su njegov torzo, ruke i lice.
milisav68 milisav68 11:28 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

docsumann
u njegovo vrijeme ta pitanja nisu javno aktuelizovana, ali cjenim da se većini nas ne bi dopali Pavlovi stavovi po pitanju prava LGBT osoba.

Uh sad, gde ode ti...
milisav68 milisav68 11:31 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

angie01
za koje postoje pisani dokazi i snimci,

Gde?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:05 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

nsarski
aj zvrcni kada se razbudi...


Izvini, nemam sad vremena, treba da promenim sijalicu na feralu u mom dvorištu.


što jes' jes', ozbiljno je to delo, bez svetiljke ne ide. tragajući za duhovnom man'nom u tvojoj gordeljivoj no opravdanoj odsutnosti, naišao sam na ovu neobičnu ikonu:



sveti kineski pravoslavni mučenici;

šta je stvar perspektive, Boxer Rebellion - događaj koji je verovatno utro put dolasku KP Kine na vlast; događaj u kojem se, između ostalih i Rusi i Japanci bore na strani zapadnih imperijalnih sila a protiv kineskog naroda - nekome mučenici, nekome okupatori i fašisti.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:05 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

.da ne dodajem jos, meni mozda najkatastrofalniji citat....


dodaj, bo'na, nek' padnu nebesa!
docsumann docsumann 12:07 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

angie01
što se samog rješenja skulpture tičem mislim da se ono samo nametalo kao najlogičnije i najsimboličnije.

štap obavezan, i rekao bih u ovoj pozi:



stojeći


gde bi onda bilo moguce, zbog odore, da se postigne i efekat njegovog duhovnog prisustva, tako sto bi se resenje od dole prema gore, izradilo kao postepeno definisanje, od delimicnog, koji bi trebalo da asocira ne fluid, ( ima kod Djakometija ta neka tananost u izrazu u pojedinim delovima figura- do punog definisanja, gde su njegov torzo, ruke i lice.


to najednostavnije rješenje ostavlja najviše mogućnosti za različita "listanja", efekte, simboliku.


e, a kad budu Noletu pravili spomenik, ako to ne bude bekend iz špage u proklizavanju, dolazimo s brenerima na otvaranje
docsumann docsumann 12:10 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

milisav68
docsumann
u njegovo vrijeme ta pitanja nisu javno aktuelizovana, ali cjenim da se većini nas ne bi dopali Pavlovi stavovi po pitanju prava LGBT osoba.

Uh sad, gde ode ti...


just, one-decade long jump in future
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:16 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

kako skakućemo iljadu-dve kada treba, al' ovije' 10 su izuzetno kritične...

još o Boxer Rebellion, zaista je vrlo teško da emocija ne bude na kineskoj strani -


Boxer Rebellion: battle
International forces advancing toward Boxer soldiers outside the Imperial Palace in Beijing, China, during the Boxer Rebellion; chromolithograph by Kasai Torajirō, 1900.
Library of Congress, Washington, D.C. (Digital file no. LC-DIG-jpd-02541)


docsumann docsumann 12:33 18.11.2018

blasfeminizam


Merlin Menson na japanski način...

angie01 angie01 12:51 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

dolazimo s brenerima na otvaranje


...vidis, ovo ti nije lose razmisljanje,...
angie01 angie01 12:52 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

nek' padnu nebesa!


nece da padnu na nebeski narod.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:47 18.11.2018

Re: Da se nadovežem na st.jepana

Tripozno je sve to s džapenistikom... U Tjanđinu, u Kini, smo bili u restoranu, nešto na kineskom, u stilu: "Protiv Japana"; gde su pisoari u obliku glave japanskog vojnika kojem pišaš u usta; fantastična klopa al' ambijent malo HC šovi... Nisu izreklamirani na tripadvisoru.
Kazezoze Kazezoze 09:34 21.11.2018

Re: Srks, je l si video,

st.jepan
Kako si ti, Stjepane, razumeo ideju ove skulpture?

Razumeo sam je na prvu loptu, baš kao što je najverovatnije i smišljena, tj. na prvu loptu.
Patrijarh, koji je, po onome što je meni i ostaloj većini poznato, istinski svetac, prkosi ovozemaljskoj statici - sjedi, a lebdi.

Edit:
Znam, naravno, i za neke, ne baš svetačke momente Pavlovog žitija, ali to ne remeti značajnije moj pozitivan sud o njemu.


Pa rezultat takve ideje nije mogao bolje da ispadne.

Jako je teško jedno duhovno, odnosno metafizičko stanje kod čoveka, predstaviti skulpturom sa realističkom bazom. Izgleda kao da je šupalj iznutra, a treba da bude baš obrnuto.
st.jepan st.jepan 10:14 21.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Kazezoze
st.jepan
Kako si ti, Stjepane, razumeo ideju ove skulpture?

Razumeo sam je na prvu loptu, baš kao što je najverovatnije i smišljena, tj. na prvu loptu.
Patrijarh, koji je, po onome što je meni i ostaloj većini poznato, istinski svetac, prkosi ovozemaljskoj statici - sjedi, a lebdi.

Edit:
Znam, naravno, i za neke, ne baš svetačke momente Pavlovog žitija, ali to ne remeti značajnije moj pozitivan sud o njemu.


Pa rezultat takve ideje nije mogao bolje da ispadne.

Jako je teško jedno duhovno, odnosno metafizičko stanje kod čoveka, predstaviti skulpturom sa realističkom bazom. Izgleda kao da je šupalj iznutra, a treba da bude baš obrnuto.


Da sam pravoslavac, jebeš mi mater ako to sranje ne bih razbucao macolom.
Ili, što reće Konuzin, "ima li ovde Srba?"
mirelarado mirelarado 10:25 21.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Da sam pravoslavac, jebeš mi mater ako to sranje ne bih razbucao macolom.
Ili, što reće Konuzin, "ima li ovde Srba?"


Или, као што рече сам Павле, "будимо људи..."
mirelarado mirelarado 14:54 21.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Ипак је Карл Малден, чија статуа од јуче стоји испред зграде Кинотеке у Узун Мирковој, боље прошао од патријарха Јес' да овако сребрнаст мало подсећа на новодишњи украс, али је у покрету, делује весело, оживљава вечно чађаве околне фасаде:

vcucko vcucko 15:37 21.11.2018

Re: Srks, je l si video,

mirelarado
Ипак је Карл Малден, чија статуа од јуче стоји испред зграде Кинотеке у Узун Мирковој, боље прошао од патријарха Јес' да овако сребрнаст мало подсећа на новодишњи украс, али је у покрету, делује весело, оживљава вечно чађаве околне фасаде:


Sve, ali boja. Nisam video uživo, ako je ovako onda je nakaradno.
Kao Limeni na putu za Oz

Ovo se neko ozbiljno sprda?
mirelarado mirelarado 16:09 21.11.2018

Re: Srks, je l si video,

Kao Limeni na putu za Oz


Врло слично. Није, чини ми се баш од лима, али је тако обојен. Уживо још више шљашти него на горњој фотографији.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:11 21.11.2018

Re: Srks, je l si video,

st.jepan


Da sam pravoslavac, jebeš mi mater ako to sranje ne bih razbucao macolom.
Ili, što reće Konuzin, "ima li ovde Srba?"

Хвала на идеји. Џерузалем
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:03 17.11.2018

Endži

Daragaia
kaže naša stara ekipa iz Trnske
da su uzeli 50000 evra za ruke za ovu nakazu od spomenika. Taman za parket kod Kuma na Dedinju.
angie01 angie01 20:40 17.11.2018

Re: Endži

50000 evra za ruke


aaa, pa u redu onda,...to je taman da se izradi pola kalupa i izlije pola spomenika...
sevarlica sevarlica 15:19 18.11.2018

ne svetac već ČOVEK

Teško je biti čovek u vremenu koje je protiv čoveka.
Patrijarha Pavla sam upoznao kao momčić od 17 godina dok je davao službu u manastiru Rajinovac, a potrefilo se da baš te nedelje dođem sa drugom na svoju prvu i poslednju pričest (ortak se ložio na taj religijski mambo džambo). Prilikom deljenja nafore, probam da je uzmem otvorenom šakom, a patrijah će na to "sine, namesti šake kao da sipaš vode u njih da se ne bi hleb po podu raznosio jer će se na njega skupljati gamad". Ejjjj, u sred velike ceremonije, stotinjak ljudi u crkvi i on nikad smirenijim glasom meni objašnjava na najlepši mogući način šta, kako i zašto. Ta neka njegova blagost je u mojim očima njega, sitnog skrušenog starca, pretvorila u gromadu od čoveka, nedostižnu veličinu.
Po meni će ga to opisivati kao ČOVEKA. Većina nas propagira razne vrednosti u koje veruje ali je jako, jako mali broj onih koji žive po svojim pravilima. On je bio jedan od tih.
Uvek smeran i odmeren, nije voleo ljudski greh ali se nije sklanjao od ljudi, nije osuđivao druge jer nije smatrao da ima prava na to.

Koliko god to smešno zvučalo, mislim da me je dobrota i čojstvo ovog čoveka zacementiralo kao ateistu. Baš zato što je on više nego bilo ko propagirao slobodu misli i specifičnost svakog čoveka kao jedinke.

Biće mi to poznanstvo u sećanju celog života, jer ne viđa se takav čovek svaki dan.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:14 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK


Koliko god to smešno zvučalo, mislim da me je dobrota i čojstvo ovog čoveka zacementiralo kao ateistu. Baš zato što je on više nego bilo ko propagirao slobodu misli i specifičnost svakog čoveka kao jedinke.


Hvala na ovom lepom i nesvakidašnjem prilogu. Vidi se da nisi Japanac.

Ne zvuči smešno i odlično je objašnjeno. Pisao je Nikolaj Berđajev potkraj života, o tome da je Crkva, svojom ortodoksijom - pa onda niz objašnjavanja da je Crkva, nastojeći na ortodoksalnosti, izgubila vrednost univerzalne humanosti, na čemu je Hristos najviše insistirao; oterala mnogo ljudi u ateizam; te da ćemo pre naći te vrednosti u ateizmu nego u Crkvi.

nsarski nsarski 17:21 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Hvala na ovom lepom i nesvakidašnjem prilogu. Vidi se da nisi Japanac.


U Tokiju, u Japanskoj pravoslavnoj crkvi sam upoznao oca Dimitrija, i on je veoma dobar, učen i blag čovek. A Japanac. Bio tamo?



P.S. Šta je to "Voša"?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:26 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Nego eh, ajd' što ste otišli Srbi u ateizam, ni po muke, nego što ste i hrvatski počeli da pričate usput: "svetac umesto svetitelj, pričest umestо pričešće"...

мој гријех, мој гријех, мој гријех...
freehand freehand 18:06 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

U Tokiju, u Japanskoj pravoslavnoj crkvi sam upoznao oca Dimitrija, i on je veoma dobar, učen i blag čovek. A Japanac.

Crkva Sv. Nikole u Puli ima Japnca kao parohijana, gotovo redovnog na liturgijama
Inače, koliko znam ta crkva je nasjstariji objekat SPC, datira iz šestog veka.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:07 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

nsarski
Hvala na ovom lepom i nesvakidašnjem prilogu. Vidi se da nisi Japanac.


U Tokiju, u Japanskoj pravoslavnoj crkvi sam upoznao oca Dimitrija, i on je veoma dobar, učen i blag čovek. Bio tamo?



P.S. Šta je to "Voša"?


Лепо. Нисам добацио/нисмо добацили. Причао си ми за тај храм и за тог свештеника. Знам, да, Црква је увек исправна када је мањинска и на гостујућем терену. Такав је случај и са Јерусалимском - са важном дистинкцијом да Грци нису никада доживели комунизам тако да немају ту мрачну компоненту потребе државне контроле над духовношћу, а оне саме се, будући мањинске, не баве прозелитизмом и немају склоност ка самокорумпирању кроз потребу к империјалној екстензији - нема те потребе.

PS. "Воша" - то су наша деца, тако Новосађани од миља називају своју спортски клуб, а Нови Сад је град са највећим природним прираштајем у земљи.
nsarski nsarski 20:43 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

PS. "Воша" - то су наша деца, тако Новосађани од миља називају своју спортски клуб, а Нови Сад је град са највећим природним прираштајем у земљи.


Aha. Pre neku godinu si govorio o Voši i Njuci, bio si u JUSI čini mi se, pa sam mislio da to znači Vašington i Njujork, pa si posle nešto navijao za Vošu, što me je potpuno zbunilo. Navijati za neki grad mi je bilo neobično, makar to bila i Prigrevica.

Učim.

A kaži mi šta je Bilbo i šta je Hobiton? Mislim, da razumem o čemu si pisao.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:04 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Hobiton i Bilbo su fiktivne zemlje odnosno likovi iz Tolkinovih priča. Zanimljivo da je Hobiton i turistički resurs na Novom Zelandu.
nsarski nsarski 21:17 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Srđan Fuchs
Hobiton i Bilbo su fiktivne zemlje odnosno likovi iz Tolkinovih priča. Zanimljivo da je Hobiton i turistički resurs na Novom Zelandu.


Hm, sada sam zbunjen. Ako su Bilbo i Hobiton zemlje, kako je onda jedna zemlja otišla iz druge? Izvini, Tolkinove priče nisam čitao, a znam da postoje i filmovi o tome koje, naravno, nisam gledao. To je za decu, valjda.

Da dodam, mnogo šta popularno nisam gledao (ne hvalim se) uključujući te Parkove iz doba Jure, Imperije i slično. Ima nas i takvih.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:57 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Pa, prelistaćeš sve sada kao Deda. Ne, Hobiton je zemlja, a Bilbo je glavni lik, Hobit, za kojeg na trenutke nije jasno da li je na strani dobra ili zla. Ja sam voleo to kao tinejdž, u trenucima odmora od teškog štiva romana distopije. Kao beg u maštu, koja je opet imala duboku simboliku jer je Tolkin to pisao u sumrak izbijanja II svetskog rata.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:04 18.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Eno, recimo, umesto da ulazim u mučne polemike gore oko Vukovara - premda me zanima ko je izgradio logore i s kojim motivom; bežimo u svet Hobita.
mirelarado mirelarado 08:40 19.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

nsarski
PS. "Воша" - то су наша деца, тако Новосађани од миља називају своју спортски клуб, а Нови Сад је град са највећим природним прираштајем у земљи.


Aha. Pre neku godinu si govorio o Voši i Njuci, bio si u JUSI čini mi se, pa sam mislio da to znači Vašington i Njujork, pa si posle nešto navijao za Vošu, što me je potpuno zbunilo. Navijati za neki grad mi je bilo neobično, makar to bila i Prigrevica.

Učim.


Ево да допринесем твом процесу учења. Миља на срђанфусовском језику није ни женско име, ни мера за дужину, већ београдско насеље Миљаковац. Додуше, то је сада у срђанфуксовском већ постало архаизам, пошто се преселио у Нови Сад (велеград и културно неупоредиво напреднију средину, о Јери и Изри да и не говоримо), а Београд је, разуме се, постао дно дна, те је и Миља заборављена.
docsumann docsumann 08:49 19.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Миља на срђанфусовском језику



na srksonskom
mirelarado mirelarado 08:51 19.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

docsumann
Миља на срђанфусовском језику



na srksonskom


Још боље!
vcucko vcucko 08:57 19.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

freehand
U Tokiju, u Japanskoj pravoslavnoj crkvi sam upoznao oca Dimitrija, i on je veoma dobar, učen i blag čovek. A Japanac.

Crkva Sv. Nikole u Puli ima Japnca kao parohijana, gotovo redovnog na liturgijama
Inače, koliko znam ta crkva je nasjstariji objekat SPC, datira iz šestog veka.

Sagrađena je u 6. veku, a posle šizme je bila zapadnog obreda, do 1200. godine kad je dodeljena doseljenim Grcima kao pravoslavna.

Stara crkva u Peroju je takođe iz 6. veka, sa sličnom pričom.

Crkva Sv. Nikole u Rijeci, između Korza i rive, ima zanimljivu priču. Kad su malobrojni, ali bogati srpski trgovci tražili od guvernera plac za crkvu, ovaj je navodno bacio kamen u more, što je dalje mogao, i rekao - eno, tamo je gradite. Pa su ovi nasuli more i sagradili crkvu. Možda i nije tako bilo, ali je zanimljivo kao anegdota.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:00 19.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

mirelarado
nsarski
PS. "Воша" - то су наша деца, тако Новосађани од миља називају своју спортски клуб, а Нови Сад је град са највећим природним прираштајем у земљи.


Aha. Pre neku godinu si govorio o Voši i Njuci, bio si u JUSI čini mi se, pa sam mislio da to znači Vašington i Njujork, pa si posle nešto navijao za Vošu, što me je potpuno zbunilo. Navijati za neki grad mi je bilo neobično, makar to bila i Prigrevica.

Učim.


Ево да допринесем твом процесу учења. Миља на срђанфусовском језику није ни женско име, ни мера за дужину, већ београдско насеље Миљаковац. Додуше, то је сада у срђанфуксовском већ постало архаизам, пошто се преселио у Нови Сад (велеград и културно неупоредиво напреднију средину, о Јери и Изри да и не говоримо), а Београд је, разуме се, постао дно дна, те је и Миља заборављена.


Nije Milja zaboravljena, ah, drugovi i drugarice, dokle više s tim predrasudama. Klara moja i Spinks me stalno apdejtuju o novostima. Govorili smo o celokupnosti identiteta, Milja je Cornerstone, Novi Sad central Stratum, a Jera je Roof. Malo više širine, malo više. Budimo ljudi, iako smo ko(lu)mu/nisti. A Bege(č) branim od mojih Velikovojvođana telom na barikadama protiv ekstremnog Lalinstva!


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:03 19.11.2018

Re: ne svetac već ČOVEK

Kod naših starih komija, čak i kada se presvlače u četnaje/čice, neko čim nije u kalupu - ono, titovka, crvena maramica, bela šulja; odmak je sumljiv. Tačno skontaš da je reč o starokomijima/čicama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana