Društvo| Ljubav| Mediji| Roditeljstvo| Život

Kroz život

natasa_tasic_10 RSS / 19.11.2018. u 17:42

 

 djevojcica-sa-sibicama1.jpg?fbclid=IwAR2wrmvRwzeeOeYfMkwDdzs6s36gqmhw2AI8uszyHPVbvZWV-Zlxu4Z9NUk

 Priča je istinita. Desila se pre jedno nedelju dana u BG.

Teto, jel možete da mi date belu kiflu?
Nemamo je.
Ali eno su tamo, imam pare.
Rekla sam ti izađi, nemamo.
Devojćica izlazi, musava, mala, nekih sedam, osam godina.
Steže 25 dinara u ruci kao da steže svoj život, da ne pukne, stiska i stiska...
Hello, can I help you?
Da. Daćete mi sve te bele kifle sa police, kroasan sa čokoladom, ovu buhtlu i jogurt.
Ali...
Nema, ali.
Plaćam joj sve i izlazim.
Devojčica, čuči kod nekog koska i plače.
Je l' ides u školu?
Idem.
Koji si razred?
Prvi.
Dajem jos sve ono što sam pokupovala.
Ona me grli i kaže :
Teto, ja sam zaradila pare i daje mi 25 dinara.
Samo sam htela da kupim belu kiflu. Do ovde je mirisala.
Sada ja stežem svoje grlo i srce da ne pukne. Skupljam komadiće svoga života pred tim malim bićem.
Neka srećo, zadrži tih 25 dinara.
Daću ti ja još, da možes da odeš kući, da ne sediš u ćošku.

Okrenula sam se i otišla. Daleko, daleko, daleko... što dalje od ovoga života, što dalje od komadića koji su se raspršili, što dalje od pogleda koji sam videla, od osmeha koji me je ugrejao, zagrljaja i tih 25 dinara.
Došla sam kući.
Videla sam sebe u ogledalu, i shvatila da nikada nisam ni otišla, da lebdim između dva sveta i da će tako biti čitav moj život.

"A ujutru, u onom čošku između dve kuće, našli su je rumenih obraza i sa osmehom na usnama - bila je mrtva. Smrzla se poslednje večeri u staroj godini. Prvo jutro nove godine zateklo je mrtvu devojčicu sa šibicama.
Pred njom je ležalo mnogo izgorelih šibica.
- Htela se da se ugreje! - Govorili su prolaznici.
A niko nije slutio kakve su lepe slike lebdele pred njom kada je sa svojom bakom zaplovila u novogodišnju radost".
H.L.Andersen.

 

 



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 18:30 19.11.2018

,

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:14 21.11.2018

Re: ,

Sve je istinito
romi.daba romi.daba 18:38 19.11.2018

Treba to prijavljivati

I ovde u Britaniji ima mnogo ličnih priča o rasizmu i diskraminaciji, ali urednici i novinari se uglavnom trude da objavljuju ta iskustva i da ih osudjuju.

Većina ljudi nije ni svesna kako manjine trpe i kako im je život tough. Posebno trpe deca.
bene_geserit bene_geserit 20:00 19.11.2018

Re: Treba to prijavljivati

I tu u Britaniji ima mnogo ličnih priča o pimpovanju i silovanju ženske dece od 15 godina od strane pakistanskih pimpova. Ali nekim (na žalost) srbima, koji su na moru kao tridesetogodišnjaci imali seks sa 15-godišnjom engleskinjom, to ne smeta puno a i ne misle da su u pitanju pedofili, već da engleskinje rano počinju sa seksom.

Urednici i novinari se uglavnom trude da o tome ništa ne pišu a poneki ode i u zatvor ako se usudi da napiše nešto o nacionalnosti pimpova.
Većina ljudi nije ni svesna kako siromašni belci trpe i kako im je život tough. Posebno trpe ženska deca.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:36 21.11.2018

Re: Treba to prijavljivati

Cula sam da je Tereza Mej podnela izmenu zakona, da osudjivani pedofili mogu usvajati decu, ako su izleceni?
Ne znam da li je to istina, ali ako jeste to je skandal.
romi.daba romi.daba 22:17 22.11.2018

Re: Treba to prijavljivati

natasa_tasic_10
Cula sam da je Tereza Mej podnela izmenu zakona, da osudjivani pedofili mogu usvajati decu, ako su izleceni?
Ne znam da li je to istina, ali ako jeste to je skandal.


Malo sam proverio ovo što si napisala i otkrio da su to LAŽNE VESTI, naravno i ovaj članak Associated Pressa koji sam našio je možda lažan, kao i vebsajt... Danas kao i uvek moramo uvek proveravati sve što čujemo.

NOT REAL: British PM Theresa May: Pedophiles Should be Allowed to Adopt Children Too

THE FACTS: The story by Neon Nettle is based on a 2010 article by a British law professor that called for May, who was the U.K.’s home secretary at the time, to relax rules banning sex offenders from caring from children. May had previously ordered a review of vetting procedures for adults coming into regular contact with children other than their own, but May’s spokesman said at the time that her office wouldn’t consider allowing pedophiles to adopt.

https://www.apnews.com/fe00a296b7aa44568136a968ad2cea16


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:30 22.11.2018

Re: Treba to prijavljivati

Dobro je. Ja sam se uplasila da je prava vest. Zato sam i rekla da ne znam da li je istina ili ne.
Sa decom uvek treba biti pazljiv.
afraid afraid 20:09 19.11.2018

Da.

Malopre sam ostavio jedan komentar - i sada ga više nema.
O čemu se radi?
freehand freehand 21:44 19.11.2018

Bele kifle

... kroasan sa čokoladom, buhtla, jogurt i lični primer - malo li je?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:47 19.11.2018

Re: Bele kifle

Buhtla je bila za mog supruga,a kroasan za cerkicu. Ja ne jedem gluten zbog celijakije. Kada me je devojcica zagrlila sve sam dala.
I vise bih dala,a I vi da ste joj videli pogled
freehand freehand 22:03 19.11.2018

Re: Bele kifle

natasa_tasic_10
Buhtla je bila za mog supruga,a kroasan za cerkicu. Ja ne jedem gluten zbog celijakije. Kada me je devojcica zagrlila sve sam dala.
I vise bih dala,a I vi da ste joj videli pogled

Imam ja Draganicu, svako jutro. Skoro svako.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:24 21.11.2018

Re: Bele kifle

Deca su zaista najbitnija.
Ja sam radila dok sam studirala saobracajni fakultet, pre muz.akademije u OS Branko Pesic. Elem, tamo idu deca od kojih su svi digli ruke, sem ucitelja koji rade u Pesicu.
Predavala sam matematiku i fiziku, elem.
Bili su jedan decak i jedna devojcica, necu sada da stavljam imena, jer nije fer prema njima.
Oni su bili sedmi razred. Izuzetno pametni, stanovali su u naselju ispod Gazele. Devojcici sam donosila redovno kremu za ruke jer su joj bile ispucane zbog pranja vesa.
Svi su mislili da deca nece upisati srednju skolu, ali sam im ja organizovala dodatnu i dopunsku nastavu, svoj deci.
Pre tri godine, ulazim u autobus, i vozac mi kaze: "Natavnice".
Kako sam se obradovala, nemam reci, to je bio taj decak.
Devojcicu su udali "na Kosovo" cim je zavrsila prvi srednje, imala je 15 godina... nije se izvukla.
Rekao mi je da je dosta djaka uspelo da zavrsi zanat.
Meni je samo zao sto je taj projekat trajao samo tri godine. Da je trajao malo duze, mozda bih uradila vise, ali i to je pitanje jer sam otisla u skroz druge vode
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:38 21.11.2018

Re: Bele kifle

Ne dizi ruke od Draganice. Svakiput je pitaj kako joj je u skoli, ali svaki put. Molim te
freehand freehand 22:37 21.11.2018

Re: Bele kifle

natasa_tasic_10
Ne dizi ruke od Draganice. Svakiput je pitaj kako joj je u skoli, ali svaki put. Molim te

Ma ne, bre. Dragana je prilično omiljeno stvorenje u komšiluku. Stane ispred Maksija, čavrlja, smeje se. Nikom ništa ne traži ali joj puno ljudi daje sitniš, čokoladu, bananu, nešto. Onda malo pređe do Idee, do drugog ćoška, pa je sutra ujutro setnem pred pekaricom. No nasuprot tvom primeru a za svako radovanje - video sam i kako je, na primer, kasirka u Maksiju uči da radi na kasi, sem što joj daju da nosa i slaže korpe, domaća je tamo skroz.
E sad, uvek sam je pitao kako škola, trtmrt, sve je to bilo ok. Ali sad je već negde oko petnaeste i po načinu kako je izbegla odgovor pre mesec-dva mislim da je nisu upisali u srednju.
Jebiga, sve što bih se dalje i više raspitivao bilo bi preko granice pristojnog i mešanje u tuđe stvari.
Tako da... Radujem se kad je sretnem.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:46 21.11.2018

Re: Bele kifle

Joj,valjda nece da je udaju....
freehand freehand 22:52 21.11.2018

Re: Bele kifle

natasa_tasic_10
Joj,valjda nece da je udaju....

Izbegao sam i da pitam i da ovde iznesem svoju slutnju, a isto razmišljamo.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:14 21.11.2018

Re: Bele kifle

Strasno,koliko ona moze da ima 15 god.mozda?

Znas sta,ne mozes ni da pitas, nije tvoje,e zato sam ja za inicijativu MP da srednja skola bude obavezna,makar zanat.
jinks jinks 22:37 19.11.2018

...

Rekla sam ti izađi, nemamo.

Takvima bi trebalo oduzeti državljanstvo i poslati ih da žive na nekom tankeru na sred okeana. Pa nek tamo vanzemaljcima prodaju pecivo.
predatortz predatortz 22:48 19.11.2018

Re: ...

jinks
Rekla sam ti izađi, nemamo.

Takvima bi trebalo oduzeti državljanstvo i poslati ih da žive na nekom tankeru na sred okeana. Pa nek tamo vanzemaljcima prodaju pecivo.


Ali detetu to reći, bre!
Dal' je to majka, dal' to ima svoju decu, dal' ima ljudskosti u sebi imalo?

Deca su deca, tu bi sve razlike trebalo da nestanu. Ako smo ljidi!

freehand freehand 23:10 19.11.2018

Re: ...

predatortz
jinks
Rekla sam ti izađi, nemamo.

Takvima bi trebalo oduzeti državljanstvo i poslati ih da žive na nekom tankeru na sred okeana. Pa nek tamo vanzemaljcima prodaju pecivo.


Ali detetu to reći, bre!
Dal' je to majka, dal' to ima svoju decu, dal' ima ljudskosti u sebi imalo?

Deca su deca, tu bi sve razlike trebalo da nestanu. Ako smo ljidi!


Nikakve veze nema da li je u pitanju dete, odrastao čovek, deda ili baba. Sem što malo jače udara na emocije - NIKO u ovoj zemlji nema pravo da BILO KOGA tretira drugačije od ostalih. Niko, nikoga.
predatortz predatortz 08:34 20.11.2018

Re: ...


Nikakve veze nema da li je u pitanju dete, odrastao čovek, deda ili baba. Sem što malo jače udara na emocije - NIKO u ovoj zemlji nema pravo da BILO KOGA tretira drugačije od ostalih. Niko, nikoga.


Slažem se da bi tako trebalo da bude, ali nije i još dugo neće biti. Zapravo, ne verujem da igde u potpunosti jeste tako.
Pa bar decu da poštedimo, da bar toliko budemo ljudi.
freehand freehand 10:04 20.11.2018

Re: ...

Slažem se da bi tako trebalo da bude, ali nije i još dugo neće biti. Zapravo, ne verujem da igde u potpunosti jeste tako.
Pa bar decu da poštedimo, da bar toliko budemo ljudi.

Predatorz, nema tu "bar", za tebe i mene. Svi su ljudi isti. Taj kome nisu isti ljudi ni decu ne gleda drugačije. Čim dozvoliš "bar" kroz tu rupu prođe svašta. Prvo crni, pa žuti, pa oni sa govornom manom, pa političko opredeljenje... Ali na kraju i mi zelenooki i plavokosi završimo u istom ambisu, u koji se duša strovali sa tim prvim "bar" iako toga nismo svesni.
nikvet pn nikvet pn 10:49 20.11.2018

Re: ...

Давно било; из Студењака долазим до Фонтане, сачекам своју данашњу госпоју код ПКБ црвеног киоска и клопамо виршле (са јогуртом у тетрапаку наравно). Приђе нам мусаво Циганче и каже тужно: Гладан сам, дајте неки динар... Моја будућа госпоја скочи до киоска и каже: Дођи овамо, бирај. Циганче ће збуњено: Ма не, не, дајте неки динар... И нестаде. Збуњена фаца моје будуће госпоје са новчаником у руци и зацењена од смеха кева из киоска - незаборавно.

Пре неку годину излазим од моје кеве, бацам ђубре, поред контејнера дечко 10-12 година, мршав плав, збуњен каже тихо: Чико, гладан сам. Гледам га, хм, не лаже. Како да ти помогнем? Дајте ми сто динара за пљескавицу. Добро, чекај. Позовем другара који држи брзу храну у близини:
- Лазаре, дечко изгледа тако и тако каже да је гладан.
- Аха, знам га, знам и чији је, јесте гладан. Али не могу ја све њих да нахраним.
- Добро бре, стави му пљеску, платим кад свратим.
- Стављена, дај му кинту слободно.
- Момчино чуо си све, ево ти за данас и ево ти још једна за сутра.
После чујем појео обе једну за другом.
predatortz predatortz 10:49 20.11.2018

Re: ...

freehand
Slažem se da bi tako trebalo da bude, ali nije i još dugo neće biti. Zapravo, ne verujem da igde u potpunosti jeste tako.
Pa bar decu da poštedimo, da bar toliko budemo ljudi.

Predatorz, nema tu "bar", za tebe i mene. Svi su ljudi isti. Taj kome nisu isti ljudi ni decu ne gleda drugačije. Čim dozvoliš "bar" kroz tu rupu prođe svašta. Prvo crni, pa žuti, pa oni sa govornom manom, pa političko opredeljenje... Ali na kraju i mi zelenooki i plavokosi završimo u istom ambisu, u koji se duša strovali sa tim prvim "bar" iako toga nismo svesni.


I sa ovim se slažem. Tako bi trebalo da bude. Kod mene jeste, kod tebe jeste, kod mnogih jeste. Ali kod nekih, a nije ih malo, nije. E ti i takvi, voleo bih, bar decu da ostave po strani.
jinks jinks 10:50 20.11.2018

Re: ...

Ali na kraju i mi zelenooki i plavokosi završimo u istom ambisu, u koji se duša strovali sa tim prvim "bar" iako toga nismo svesni.

Mala napomena, zelenooki i plavokosi, bar kako su se stvari do sada i dogadjale, najčešće su bivali poslednji u čitavoj ovoj priči, odnosno pre su bivali oni koji broje eritrocite i leukocite nego oni kojima se broje.

Tako da ćemo pre mi crnooki i crnokosi još dugo vremena biti u redu ispred zelenookih, plavookih i plavokosih. Eto, sada imaju i svog predsednika Amerike, a i naredni EU izbori sve su bliže i bliže :)
freehand freehand 11:04 20.11.2018

Re: ...

Давно било; из Студењака долазим до Фонтане, сачекам своју данашњу госпоју код ПКБ црвеног киоска и клопамо виршле (са јогуртом у тетрапаку наравно). Приђе нам мусаво Циганче и каже тужно: Гладан сам, дајте неки динар... Моја будућа госпоја скочи до киоска и каже: Дођи овамо, бирај. Циганче ће збуњено: Ма не, не, дајте неки динар... И нестаде. Збуњена фаца моје будуће госпоје са новчаником у руци и зацењена од смеха кева из киоска - незаборавно.

Kileta svi (mi u najboljim godinama) znamo još kad je imao 3-4 i prosio u gradu, onako plavokos i malečak bio je prava atrakcija.
Kile sad ima ćerku koja se zove Željana (koja je sad već uveliko odrasla). A kad je Željana bila mala, baš mala, možda tri godine, stane pred samoposlugu i kaže "Ciko, daj dinaj za jeba".
Uzmem je za ruku, uvedem, kupim kilo leba, litar jogurta i Milku, pa pošto jojje kesa onako maloj teška uzmem za ruku i povedem je kući, potšo znam i gde stanuju. Dovedem do ćoška, pustim je da otetura sama i plačem od smeha gledajući ožalošćenu Kiletovu facu dok zaviruje u kesu u kojoj nema ni para ni piva
angie01 angie01 11:23 20.11.2018

Re: ...

i plačem od smeha gledajući ožalošćenu Kiletovu facu dok gleda kesu u kojoj nema ni para ni piva


da, da,...ja se svaki put rasplacem, kada vidim one klince sto sviraju po autobusima, jedno vreme je stalno ulazila ista trojka, majusna devojcica, koja se jedva drzala za precku kod vrata, jos manji klinac i jedan malo veci, koji je svirao harmoniku, dok ovo dvoje malih iz sveg glasa, kako bi nadjacali brundanje motora, pevaju,...ljudi se smeju, dobaciju, ignorisu, posle neki daju neku sicu, a neki smrknuto odmahnu rukom, ili nezainteresovano gledaju kroz prozor, neko im podvikne i tako, oni izadju na sunce, vetar, kisu, sneg, da cekaju drugo vozilo,...da bi posle zaradu odneli takvom nekom tati,...a nigde nikakvih sluzbi da ih zastite, pomognu, omoguce im pristojno odrastanje.
veselica veselica 20:15 21.11.2018

Re: ...

Nikakve veze nema da li je u pitanju dete, odrastao čovek, deda ili baba. Sem što malo jače udara na emocije - NIKO u ovoj zemlji nema pravo da BILO KOGA tretira drugačije od ostalih. Niko, nikoga.


bulšit.
deca su deca, tačka.
ostalo je tvoje nadmeno lupetanje, al neka te, šta ćeš ti drugo osim da prostireš frazetine.
freehand freehand 22:30 21.11.2018

Re: ...

veselica
Nikakve veze nema da li je u pitanju dete, odrastao čovek, deda ili baba. Sem što malo jače udara na emocije - NIKO u ovoj zemlji nema pravo da BILO KOGA tretira drugačije od ostalih. Niko, nikoga.


bulšit.
deca su deca, tačka.
ostalo je tvoje nadmeno lupetanje, al neka te, šta ćeš ti drugo osim da prostireš frazetine.

Dobro, kukuriku, samo diši duboko i ne daj se nervirati. Čuvamo živce, čuvamo zidove i plafon. Ok.
veselica veselica 23:16 21.11.2018

Re: ...

kukuriku


Is budalo blesava. Da imas ikog, ne bi tako ofrlje prodavao floskule.
Nego imas ovaj blog koji temeljno unistavas. Svi otisli, o t i s l i. Nece da SE mlate s tobom.

Aj sad u korpu, s brnjicom.

martin_krpan martin_krpan 18:41 22.11.2018

Re: ...

freehand
Давно било; из Студењака долазим до Фонтане, сачекам своју данашњу госпоју код ПКБ црвеног киоска и клопамо виршле (са јогуртом у тетрапаку наравно). Приђе нам мусаво Циганче и каже тужно: Гладан сам, дајте неки динар... Моја будућа госпоја скочи до киоска и каже: Дођи овамо, бирај. Циганче ће збуњено: Ма не, не, дајте неки динар... И нестаде. Збуњена фаца моје будуће госпоје са новчаником у руци и зацењена од смеха кева из киоска - незаборавно.

Kileta svi (mi u najboljim godinama) znamo još kad je imao 3-4 i prosio u gradu, onako plavokos i malečak bio je prava atrakcija.
Kile sad ima ćerku koja se zove Željana (koja je sad već uveliko odrasla). A kad je Željana bila mala, baš mala, možda tri godine, stane pred samoposlugu i kaže "Ciko, daj dinaj za jeba".
Uzmem je za ruku, uvedem, kupim kilo leba, litar jogurta i Milku, pa pošto jojje kesa onako maloj teška uzmem za ruku i povedem je kući, potšo znam i gde stanuju. Dovedem do ćoška, pustim je da otetura sama i plačem od smeha gledajući ožalošćenu Kiletovu facu dok zaviruje u kesu u kojoj nema ni para ni piva




Jelica Greganović Jelica Greganović 19:38 22.11.2018

Re: ...

"deca su deca, tačka."
I ljudi su ljudi. I tu je tačka.
freehand freehand 19:43 22.11.2018

Re: ...

Jelica Greganović
"deca su deca, tačka."
I ljudi su ljudi. I tu je tačka.

A i deca su ljudi.
Черевићан Черевићан 23:54 19.11.2018

srce da pukne

lebdeći između dva sveta

док причица ганутљива
емоције ...пумпа свима,
стварности нас отуђују
тешко стога спаса има
cassiopeia cassiopeia 10:46 20.11.2018

...

Potpuno te razumem. Fizički mi bude loše posle takvih susreta.
Davno sam tako sretala jednu Anđelku skoro svakog jutra, par meseci, u odlasku na posao.
Popričamo, dam joj šta imam od hrane i koji dinar (otac je dovodio na raskrsnicu da prosi) i onda mi ceo taj dan prođe u mislima na nju.

Zvala sam Centar za soc.rad da prijavim i ladno su me otkačili iako su im takve situacije u opisu posla za rešavanje i preduzimanje akcije.

Pre 8 godina sam imala priliku da se družim sa ljudima koji su pokrenuli akciju "Hoću u školu, to je moja šansa" za rad sa roditeljima i decom romske populacije i njihovom osvešćivanju koliko je školovanje važno.

Divne ljude i decu upoznala i videla da može bolje. Ostaje samo da se jedni drugima nađemo, pomognemo, jer sistemski se stvari teškom mukom menjaju.
angie01 angie01 10:48 20.11.2018

Re: ...

jer sistemski se stvari teškom mukom menjaju.


...jer je tu kljucan ljudski faktor.
cassiopeia cassiopeia 11:00 20.11.2018

Re: ...

angie01
jer sistemski se stvari teškom mukom menjaju.


...jer je tu kljucan ljudski faktor.


Pa da. Neće ljudi da se mešaju u svoj posao.

afraid afraid 11:06 20.11.2018

Re: ...

cassiopeia
Potpuno te razumem. Fizički mi bude loše posle takvih susreta.
Davno sam tako sretala jednu Anđelku skoro svakog jutra, par meseci, u odlasku na posao.
Popričamo, dam joj šta imam od hrane i koji dinar (otac je dovodio na raskrsnicu da prosi) i onda mi ceo taj dan prođe u mislima na nju.

Zvala sam Centar za soc.rad da prijavim i ladno su me otkačili iako su im takve situacije u opisu posla za rešavanje i preduzimanje akcije.

Pre 8 godina sam imala priliku da se družim sa ljudima koji su pokrenuli akciju "Hoću u školu, to je moja šansa" za rad sa roditeljima i decom romske populacije i njihovom osvešćivanju koliko je školovanje važno.

Divne ljude i decu upoznala i videla da može bolje. Ostaje samo da se jedni drugima nađemo, pomognemo, jer sistemski se stvari teškom mukom menjaju.

Jedne godine moja žena, pri popisu, valjda 2011., popisivala Cigane u jednom ciganskom naselju.
Postavili neki sto i beli stoljnjak - i sve bilo domaćinski, kako i dolikuje.
bladerunner92 bladerunner92 11:22 20.11.2018

Re: ...

cassiopeia

Zvala sam Centar za soc.rad da prijavim i ladno su me otkačili iako su im takve situacije u opisu posla za rešavanje i preduzimanje akcije.

Pre 8 godina sam imala priliku da se družim sa ljudima koji su pokrenuli akciju "Hoću u školu, to je moja šansa" za rad sa roditeljima i decom romske populacije i njihovom osvešćivanju koliko je školovanje važno.


Zato su bitne NVO (za one koji ih pljuju a i ne znaju čime se sve bave ) jer su one u ovoj zemlji pokretale i pokušavale i pokušavaju da reše probleme sa kojima se suočavaju najugroženiji slojevi društva kao što je romska populacija, stanje u kojima su zatvori i današnji zatvorenici, gej populacija,nasilje u porodici ili npr kad je pre više godina bilo pokrenuto pitanje od strane jedne NVO o odnosu i uslovima u institucijama u kojima su zatvorena teško oštećena deca svih uzrasta što je bilo protumačeno kao atak na državu Srbiju. Medjutim ta država Srbija je pokazala da je nezainteresovana i da vrlo očigledno nije u stanju da se brine niti da su te grupacije vidljive za nju dok se nisu pojavile sve te nevladine organizacije .

"Hoću u školu, to je moja šansa" je takodje pokrenuto od strane NVO. Zašto naša država nije u stanju da sama osmisli programe i pomogne najugroženijim slojevima i koliko je onda ta država dobra pitanje je za sve nas.

It was Mahatma Ghandi who said “A nation’s greatness is measured by how it treats its weakest members.”
Toliko o "veličini" ove nacije.
afraid afraid 11:23 20.11.2018

Re: ...

bladerunner92
cassiopeia

Zvala sam Centar za soc.rad da prijavim i ladno su me otkačili iako su im takve situacije u opisu posla za rešavanje i preduzimanje akcije.

Pre 8 godina sam imala priliku da se družim sa ljudima koji su pokrenuli akciju "Hoću u školu, to je moja šansa" za rad sa roditeljima i decom romske populacije i njihovom osvešćivanju koliko je školovanje važno.


Zato su bitne NVO (za one koji ih pljuju a i ne znaju čime se sve bave ) jer su one u ovoj zemlji pokretale i pokušavale i pokušavaju da reše probleme sa kojima se suočavaju najugroženiji slojevi društva kao što je romska populacija, stanje u kojima su zatvori i današnji zatvorenici, gej populacija ili npr kad je pre više godina bilo pokrenuto pitanje od strane jedne NVO o odnosu i uslovima u institucijama u kojima su zatvorena teško oštećena deca svih uzrasta što je bilo protumačeno kao atak na državu Srbiju. Medjutim ta država Srbija je pokazala da je nezainteresovana i da vrlo očigledno nije u stanju da se brine niti da su te grupacije vidljive za nju dok se nisu pojavile sve te nevladine organizacije .

"Hoću u školu, to je moja šansa" je takodje pokrenuto od strane NVO. Zašto naša država nije u stanju da sama osmisli programe i pomogne najugroženijim slojevima i koliko je onda ta država dobra pitanje je za sve nas.

It was Mahatma Ghandi who said “A nation’s greatness is measured by how it treats its weakest members.”
Toliko o "veličini" ove nacije.

Saglasan, osim sa boldovanim.
4krofnica 4krofnica 12:59 20.11.2018

Re: ...

Zato su bitne NVO


Svaka čast svima koji iskreno pokušavaju da pomognu, ipak jedino rešenje problema marginalizovanih je uređeni sistem, odnosno država koja ima niz propisa koji dozvoljavaju ali i obavezuju. dozvoljavaju na primer da se ukinu besmisleni porezi na poklon/donaciju koji onemugućuju firmama da doniraju robu (odeću npr) koju oni na kraju unište jer im je to jeftinije. obavezuju restorane i ugostiteljske objekte, supermarkete i sl. da doniraju preostalu jestivu hranu ljudima i životinjama.

Mi inače smo užasno bahati prema hrani, dobro se sećam nekog reddita gde je bila žena koja je pobegla iz Severne Koreje i odgovarala na pitanja o životu tamo. neko ju je pitao šta je bio najveći kulturološki šok koji je doživela kad je prebegla, rekla je: bacanje hrane.



predatortz predatortz 13:03 20.11.2018

Re: ...

Mi inače smo užasno bahati prema hrani,


Na planeti ima manje od osam milijardi ljudi. Trenutno se proizvodi hrane za deset ipo milijardi. Dobar deo planete umire od gladi.

Mi (ljudski rod, naročito onaj njegov deo iz bogatih i razvijenih društava) nismo bahati, mi smo surovi.
bladerunner92 bladerunner92 13:47 20.11.2018

Re: ...


4krofnica
ipak jedino rešenje problema marginalizovanih je uređeni sistem, odnosno država koja ima niz propisa koji dozvoljavaju ali i obavezuju


Potpuno tačno ali dobro je da bar neko obraća pažnju na to ako već očigledno ne obraća pažnju država i hvala im na tome. Nisu sve te NVO ušle slučajno ovde nego se zna kakvo je stanje u pogledu ljudskih prava u ovoj zemlji (romskih, dečijih, ženskih, lgbt osoba).
Biće da nam taj zapad ne želi samo loše nego pokušavaju i da nas urede kad već nismo u stanju sami da se uredimo.
romi.daba romi.daba 16:59 20.11.2018

Re: ...

Ne podmeći ti nama kukavičija jaja genocidnog zapada! Mi ako obećamo da nećemo čitati Njegoša već od toga ćemo postati humaniji.
Pitam se zašto je evolucija stvorila humor?
mirelarado mirelarado 18:23 20.11.2018

Re: ...

Mi (ljudski rod, naročito onaj njegov deo iz bogatih i razvijenih društava) nismo bahati, mi smo surovi.



Тачно. Ипак, кадри смо и да чинимо добре ствари. Свратиште за децу улице и пројекти везани за њега сматрам да су неки мали помак напред.

Ако вас пут нанесе, свратите у кафе-бар "Шеснаестица", сада у Цетињској 15а.
bene_geserit bene_geserit 18:36 20.11.2018

Re: ...

4krofnica
na primer da se ukinu besmisleni porezi na poklon/donaciju koji onemugućuju firmama da doniraju robu (odeću npr) koju oni na kraju unište jer im je to jeftinije. obavezuju restorane i ugostiteljske objekte, supermarkete i sl. da doniraju preostalu jestivu hranu ljudima i životinjama.

Tako u LA-u decenijama su sa snimanja ostajale velike količine hrane, koje su završavale kod beskućnika (a u LA-u beskućnika koliko hoćeš).
Sve dok se jedan beskućnik nije dosetio da bi mogao da tuži neki od studija za "trovanje" tom hranom i neka moronska porota mu dodeli milione.
Od tada se sva hrana baca.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:57 20.11.2018

Dobro,

da ne puštamo ovde samo suze, i jedimo se na tu naci-pekaru, oćemo li da opalimo jednu blogovsku akciju, eto, može za to Svratište koje je pomenula krofnica, da skupimo neku kintu, koliko ko može, i da im odnesemo (odnesete, ok)?


angie01 angie01 22:13 20.11.2018

Re: Dobro,

ok?


ok!

SVRATISTE

PRIHVATILISTE

CENTAR ZA INTEGRACIJU MLADIH

PRIHVATILISTE U BULEVARU

evo kontakti, svako ko je zainteresovan nek proveri prvo, gde sta i kako i neka ucini koliko zeli i moze.
angie01 angie01 22:24 20.11.2018

Re: Dobro,

meni licno, od same reci svratiste, se dize kosa na glavi, jer to znaci, da deca ulice tamo samo svrate, ogreju se, mozda nesto pojedu, okupaju,...ali opet posle odu na ulicu...tako je valjda kocipirana cela stvar.

Za ovaj problem je potrebno sistematsko resenje- recimo, oporezuju se dodatno, samo u te svrhe miskovici, kostici, bekoi i ini, izgradi se dom i zaposle vaspitaci, koji ce o njima brinuti, deca obrazuju i osposobe za neke poslove,...ne znam kako bi se u sve to uklopila ona deca koja imaju roditelje i koja za njih prose po ulici,...to bi trebalo da bude pod jurisdikcijom socijalne sluzbe, ali o njima ne vredi trositi reci...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:41 20.11.2018

Re: Dobro,

angie01
ok?


ok!

SVRATISTE

PRIHVATILISTE

CENTAR ZA INTEGRACIJU MLADIH

PRIHVATILISTE U BULEVARU

evo kontakti, svako ko je zainteresovan nek proveri prvo, gde sta i kako i neka ucini koliko zeli i moze.


Hvala, endži, hoćemo svako za sebe, ili kao NVO "Blog92"? Meni je svejedno.
4krofnica 4krofnica 09:02 21.11.2018

Re: Dobro,

da ne puštamo ovde samo suze, i jedimo se na tu naci-pekaru


da napomenem da su mnoge pekare bile solidarne u akciji o kojoj sam pričala kao gost autor ovde a to je Solidarna Klopica. koncept je jednostavan: kad god kupuješ u pekari, ostaviš pare za kiflu više koja ide nekome kome treba. išla sam po gradu da informišem pekare o tome, neke su uzele učešće, stave znak SK u izlog tako da znaju oni kojima treba.

i ovo što kaže endzi: kad želite da pomognete, treba prvo pozvati određenu instituciju i pitati šta im najviše treba da se ne gomila nepotrebno




mentol mentol 13:12 21.11.2018

Re: ...

bene_geserit
(a u LA-u beskućnika koliko hoćeš)


Kapitalizam... Koliko se povećava broj gmazova u privatnim avionima i jahtama toliko raste i broj ljudi bez doma i hrane. Krov nad glavom i pun stomak treba da budu osnovno ljudsko pravo.
Najbogatija i tehnološki najnaprednija zemlja nije bila u stanju svim svojim građanima da obezbedi taj minimum uslova za dostojanstven život ali je zato dovoljno licemerna da proglasi "kraj istorije" i ostatku sveta nametne svoj način života kao jedini ispravan.










natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:43 21.11.2018

Re: ...

I u NY ih ima dosta.
Ja sam napisla ovaj tekst jer sam bila duboko povredjena.
Prodavacica je mislila da sam strankinja I tako mi se i obratila a ja sam joj odgovorila na srpskom.
Ja sam Romkinja, koja zivi u Srbiji ,kao I ona mala devojcica.
Deci ne treba okretati ledja. Svako dete moze da se popravi ili pokvari,ali deci treba uvek dati sansu .
nsarski nsarski 17:22 21.11.2018

Re: ...

Kapitalizam..

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:44 21.11.2018

Re: Dobro,

Ja sam saradjivala sa svratistem i zvecanskom kroz razne humanitarne akcije.
Tu deca mogu da svrate,ali trajni smestaj nemaju
mirelarado mirelarado 17:58 21.11.2018

Re: Dobro,

natasa_tasic_10
Ja sam saradjivala sa svratistem i zvecanskom kroz razne humanitarne akcije.
Tu deca mogu da svrate,ali trajni smestaj nemaju


Једини трајни смештај, колико знам, јесте Дом за незбринуту децу "Васа Стајић" на Вождовцу. Услови боравка у њему, најблаже речено, веома су лоши.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:08 21.11.2018

Re: Dobro,

Mi smo sada jednom domskom decku pomogli. Aocijalni radnik nije uradio svoj posao kako treba. Decki nije mogao da see zaposli posto nema mesto prebivalista.
NVO Jaki I Mladi su pomogli.
Decko ima posao sada.
Elem. Centri za soc.rad domsku decu prijavljuju kod njih, kada postanu punoletni I izadju iz doma.
Vecina so.radnika ne uradi posao do kraja,pa ta deca kada odrastu zavrse na ulici opet.
mirelarado mirelarado 18:30 21.11.2018

Re: Dobro,

Vecina so.radnika ne uradi posao do kraja,pa ta deca kada odrastu zavrse na ulici opet.


Треба непрестано јавно апеловати на те социјалне службе да раде оно што им је посао. И на државу чији су део да их натера да раде оно за шта су плаћени.
angie01 angie01 18:53 21.11.2018

Re: Dobro,

Asocijalni radnik





da, da,...adekvatna ironija,...davno vec govorim, da je ta sluzba losa skoro u svim segmenitima svog delovanja, a primaju plate iz budzeta- nije mi jasan uopste profil tih strucnjaka,...kako god se neki sporan slucaj pojavi u javnost, na kraju ispada da socijalna sluzba nije dobro uradila svoj posao....toliko, da su neki ishodi tragicni.

u slucaju najranjivijih/dece, trebalo bi da se dobro vodi racuna, kakvi ljudi, bez obzira sto mozda imaju adekvatnu diplomu, se angazuju da nesto procenjuju i odlucuju.
veselica veselica 20:17 21.11.2018

Re: ...

natasa_tasic_10

Ja sam napisla ovaj tekst jer sam bila duboko povredjena.
Prodavacica je mislila da sam strankinja I tako mi se i obratila a ja sam joj odgovorila na srpskom.
Ja sam Romkinja, koja zivi u Srbiji ,kao I ona mala devojcica.
Deci ne treba okretati ledja. Svako dete moze da se popravi ili pokvari,ali deci treba uvek dati sansu .


veselica veselica 20:34 21.11.2018

Re: Dobro,

u slucaju najranjivijih/dece, trebalo bi da se dobro vodi racuna, kakvi ljudi, bez obzira sto mozda imaju adekvatnu diplomu, se angazuju da nesto procenjuju i odlucuju.


zbog ovoga sam se uključila, živa istina.
dve mustre s diplomama rade u centru za soc rad vračar, dve profesionalne bruke, ti centri čine neuporedivo više zla sporošču, nestručnošću, pristrasnošču ( izazvanom, jel'te ) nego što čine dobro a na budžetu su i u opisu posla im je da pomognu u, recimo, najboljem interesu dece.
ali, ALI, svako malo iza neke porodične strahote stoje upravo zloglasni centri za soc rad.
po meni, centri za socijalni rad ne bi smeli uopšte da se bave decom i njihovo mišljenje i odlučivanje ne bi smelo uopšte da se uzme ozbiljno. jer, ne samo da nije merodavno, već je ćesto nakaradno, a kažu neretko i - kupljeno.
narod im tepa beli medvedi.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:07 21.11.2018

Re: Dobro,

U Svratstu se organizuju stalno neke akcije. Oni dosta rade sa decom, Deac makar mogu d apojedu kuvanu hranu, da urade domaci, da se sklone makar malo sa ulice
4krofnica 4krofnica 21:24 21.11.2018

Re: Dobro,


moja drugarica radi u vrtiću na Paliluli. prošle godine su išle u posetu jednoj grupi devojaka koje su se same organizovale i zauzele neku napuštenu baraku kod Pančevačkog mosta, one tamo svaki dan dočekuju romsku decu gde ih uče, oblače, hrane i paze preko dana... čista gerila u dobre svrhe, bez ikakve naknade. dubok naklon damama.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:26 21.11.2018

Re: ...

Centri za socijalni rad nazalost ne rade svoj posao kako treba. Da rade, ne bi bllo toliko nasilja
angie01 angie01 22:38 21.11.2018

Re: Dobro,

dubok naklon damama.



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:25 21.11.2018

Re: Dobro,

Naklon do poda
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:41 22.11.2018

Re: ...

"Pitam se zašto je evolucija stvorila humor?"
Pametan čovek kome stalno ime zaboravljam je rekao: Mašta nam služi da budemo ono što nismo, a humor da izdržimo ono što jesmo.
Humor je jedno od najlepših dela evolucije.
freehand freehand 10:15 21.11.2018

Osnovno

Neupitno je važna svaka akcija pomoći, ali suština ove priče, bar kako je ja vidim, jeste
- prvo - da su svi migranti, pederi, opozicija, crnci, kurve, cigani, mucavci, debeli, smotani dakle SVI su LJUDSKA BIĆA i da NIKO nema pravo da bilo koga ponižava ili diskriminiše na bilo koji način. I da se svako od nas MORA suprotstaviti svakom obliku nasilja nad ljudima.
- drugo - svi građani ove države su upravo to - GRAĐANI - bez obzira na rasu, naciju, veru, pol, pismenost, inteligenciju ili ličnu higijenu. Svi su pred zakonom ISTI. I svaki oblik diskriminacije po bilo kom osnovu mora biti sprečen.

A onda ide sve ostalo.
afraid afraid 11:12 21.11.2018

Re: Osnovno

freehand
Neupitno je važna svaka akcija pomoći, ali suština ove priče, bar kako je ja vidim, jeste
- prvo - da su svi migranti, pederi, opozicija, crnci, kurve, cigani, pederi, mucavci, debeli, smotani dakle SVI su LJUDSKA BIĆA i da NIKO nema pravo da bilo koga ponižava ili diskriminiše na bilo koji način. I da se svako od nas MORA suprotstaviti svakom obliku nasilja nad ljudima.
- drugo - svi građani ove države su upravo to - GRAĐANI - bez obzira na rasu, naciju, veru, pol, pismenost, inteligenciju ili ličnu higijenu. Svi su pred zakonom ISTI. I svaki oblik diskriminaciji po bilo kom osnovu mora biti sprečen.

A onda ide sve ostalo.

Saglasan!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:58 21.11.2018

Re: Osnovno

Ovo je sjajno za SK, nisam znala za tu akciju. Mozda jer retko udjem u pekaru..

Ako mogu da dopunim blog sa dve kratke price na slicnu temu ..

Napadao sneg u Beogradu pre desetak godina, duboko zamrzavanje napolju. Na vrata mi zvoni deckic tamne boje koze, lica, ociju. Ne secam se sta je trazio, novac, papir, nesto staro. Primetim da je u kratkim rukavima:/ kaze da nije njemu hladno.
imala sam neki debeo zeleni dzemper, obucem mu ga. Komentarisemo da mu lepo stoji. Tad vidim na nogama neka raspadnuta obuca. Setim se da imam najke skoro nenosene, crne. Dam mu i njih da obuce. Presrecan je bio i otisao niz stepenice.
-

Skoro mi prica drugar iz kraja kako je negde davno u Kralja Milutina (cini mi se)bio neki kafic sa fliperima ili tako nekako i da su dolaizila dva deteta i prodavala semenke. I on im kupovao stalno, nekad i vise nego sto hoce jer su bili finog ponasanja. Jednom ih uvede unutra na sok. Konobar kaze da je gazda zabranio da im se daje bilo sta ikad, ni voda a kamoli da udju. E al taj drugar je 192 cm, u treningu oduvek i nimalo sladak da mu se zameris. Tako je kako je.Uglavnom, ko zna sta je tu sve izjavio, deca su bila usluzena...

U ovoj Natasinoj prici je tek sumanuto da je devojcica jos davala novac i da ta radnica nije htela da proda kiflu.

Ali ...mnogo je prljavih, zapustenih ljudi na ulicama, ne samo dece koja tu nista kriva nisu. I ne samo u Beogradu, nego i po drugim evropskim gradovima.

Da li bi odvodjenje na kupanje i hranu gde ta osoba hoce tu da bude i prosi bilo ugrozavanje licnih sloboda?


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:41 21.11.2018

Re: Osnovno

Svi smo mi gradjani ove zemlje. Upravo tako I kao takvi treba da budemo postovani.
Nekada je na samom ulazu u Knez stajala bakica.
Prodavala je poljsko cvece,ljubicice...
Ja sam joj uvek kupovala sve jer nije zelela milostinju.
Elem,svo cvece sam poklanjala koleginicama u operi, posle predstave.
Znale su od koga je cvece i kasnije su I one kupovale.
Dugo nisam videla bakicu.
Ona nije zelela milostinju,onako pogurena, bila je ponosna
predatortz predatortz 18:13 21.11.2018

Re: Osnovno

Svi smo mi gradjani ove zemlje. Upravo tako I kao takvi treba da budemo postovani.


Usudiću se da te ispravim (ovde se ne persiramo, takav nam običaj).
Svi smo građani ove zemlje i treba da imamo jednak tretman pred zakonom, jednaka prava i slobode.
Poštovanje je nešto drugo. Ono se stiče, zaslužuje. Banalizovaću:
Treba li jednako poštovati tebe umetnicu i narko dilera?
Ja mislim da ne treba.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:16 21.11.2018

Re: Osnovno

Treba li jednako poštovati tebe umetnicu i narko dilera?
Ja mislim da ne treba.
[i][/i]
Upravo tako.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:19 21.11.2018

Re: Osnovno

Ma ja ne persiram iz nepostovanja, vec sta znam. Tako su me navikli od malena. Mada su svi moji bivsi djaci za 15 godina rada u prosveti sa mnom bili na ti.
Ali su me postovali i dan danas je tako.
ne znam ni sama zasto persiram
afraid afraid 18:31 21.11.2018

Re: Osnovno

natasa_tasic_10
Svi smo mi gradjani ove zemlje. Upravo tako I kao takvi treba da budemo postovani.
Nekada je na samom ulazu u Knez stajala bakica.
Prodavala je poljsko cvece,ljubicice...
Ja sam joj uvek kupovala sve jer nije zelela milostinju.
Elem,svo cvece sam poklanjala koleginicama u operi, posle predstave.
Znale su od koga je cvece i kasnije su I one kupovale.
Dugo nisam videla bakicu.
Ona nije zelela milostinju,onako pogurena, bila je ponosna

Pozdravljam !
Da nas je više takvih kao što si ti, bili bi veoma daleko od ovoga gde smo sada.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:12 21.11.2018

Re: Osnovno

Pokusavam da odgovorim sve vreme ali nikako da napisem tekst.
Tu na uglu Francuske, kod NP prosila je jedna mala buckasta devojcica. Pre podne je isla u skolu, po podne je radila. Ona je od novca kupovala hranu u Shop and Go.
Skoro uvek isto. Hleb, brasno, najjeftiniji parizer, mleko, ulje.
Dugo je nisam videla tu.
Iz NP smo joj kupovali slatkise.
E secam se da je jednom cokoladu izlomila na komadice da ima za par dana za bracu i sestre.
Ova moja pojede cokoladu celu.... Srce mi se steglo.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:30 21.11.2018

Re: Osnovno

Pa od cega da zive najstariji, oni koji imaju invalidsku penziju, najsiromasniji, koji su soc.slucajevi.
To su toliko mala primanja, a sve je skupo.
Moja prijateljica je operisala rak dojke, i nazalost morala je u invalidsku penziju sa 49 godina. Hvala Bogu, pa je prezivela. Da nema supruga i sina, pitanje je kako bi zivela, a deca i stari su najugrozeniji trenutno kod nas.
karabasbarabas karabasbarabas 18:24 21.11.2018

Aw

veselica veselica 20:40 21.11.2018

I...

lep ti naslov, Nataša!
a tek ovo:

Došla sam kući.
Videla sam sebe u ogledalu, i shvatila da nikada nisam ni otišla, da lebdim između dva sveta i da će tako biti čitav moj život.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:53 21.11.2018

Re: I...

Znate li zasto?
zilikaka zilikaka 23:04 21.11.2018

Ja bolje ne umem

Danima obigravam oko ovog tvog posta i nikako da sednem i napišem komentar.
Ima to zašto. Slaba sam na rečima kad su reči hvale u pitanju.

Zapravo hoću da ti kažem da eto mene lično raduje što si se ovde pojavila i što ne samo objavljuješ postove nego i aktivno učestvuješ u priči.
Ono što mi posebno prija je pokretanje ovakve i sličnih tema.

Lepo je pisati, al kad pišući pokušavaš da utičeš na nešto, da činiš dobro, tek tad se dobija pravi smisao ovde provedenog vremena.

Ovde nas nema mnogo ali mislim da ima dovoljno da se tu i tamo neke sitne stvari mogu uraditi, nego smo i mi već previše navikli jedni na druge pa napravili učmalu sredinu i ne trudimo se baš previše.

A šteta. To mu dođe kao kad bi ti pevala samo u kupatilu, samo sebi i zbog sebe.

Iskreno ti želim da svojim pisanjem i novom energijom ovde doneseš makar malu promenu, da s vremena na vreme zajedno uradimo nešto korisno, pre svega za onu našu decu kojoj treba pomoć.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:10 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Mi mozemo sve da uradimo zajedno. Ja sam sada bas napisala dva sledeca bloga vezana I za decu i za neke zivotne situacije.
Samo je potrebna volja. Ako nas tri zivot nije tukao,ne znam koga jeste,ali smo se trudile,mama nam je bila podrska.
Moramo zajedno svi da pokusamo.
Samo tako ostajemo ljudi,samo tako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:16 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Zapravo hoću da ti kažem da eto mene lično raduje što si se ovde pojavila


Ma svima je, nego, šta ćemo kad se pojavi Maksa pa krene sa kvačicama :))
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:24 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Pa ja ne znam ko je taj Maksa?...
Ali makar ne moramo da zmurimo na nepravdu.
Ja nekako ne zelim da zmurim vise
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Pa ja ne znam ko je taj Maksa?...


Ma šala :)

Bloger ovdašnji, sjajan lik ali insistira na dijakritikama, š č ć...
Ti ne moraš da ga slušaš, naravno :)

Nek si ti došla, dobrodošla, lako ćemo za Maksu.
predatortz predatortz 23:36 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Zapravo hoću da ti kažem da eto mene lično raduje što si se ovde pojavila


Ma svima je


Vidite da sam se i ja upristojio, pa sve birkam reči.
To je moj način da pokažem da mi je drago.

Što reče Zili, i ja sam oklevao da se upustim u razgovor, iako smo milion puta pokazali da umemo da budemo stručnjaci opšte prakse, te da nam nepoznavanje materije ne predstavlja nikakav problem da imamo čvrst stav.
Jednostavno, na decu sam bolećiv. Ponese me emocija, pa ne umem ni da artikulišem kome bi sve nanu naninu zbog ove i sličnih situacija u kojim neko, da bi umanjii vlastitu mizeriju, povređuje dete.

zilikaka zilikaka 23:36 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Pa ja ne znam ko je taj Maksa?.

Opušteno. Maksa je naš kolega koji ima životnu misiju da se prilikom pisanja koriste pravilna latinična slova, s kvačicama.

Ume taj mnogo toga, al kad vidi ošišano pismo...bolje da ne saznaš.

Mada, ti si tekst korektno napisala a komentarišeš garant s telefona, te ja ovom prilikom apelujem da ti to uzme kao olakšavajuću okolnost.

...moramo da te naviknemo na ovdašnji način komunikacije.
mirelarado mirelarado 23:36 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Ovde nas nema mnogo ali mislim da ima dovoljno da se tu i tamo neke sitne stvari mogu uraditi, nego smo i mi već previše navikli jedni na druge pa napravili učmalu sredinu i ne trudimo se baš previše.


Послала сам данас мејл Свратишту с питањем који вид помоћи им је најпотребнији. Објавићу одговор чим стигне.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:40 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Vidite da sam se i ja upristojio, pa sve birkam reči.


Vidim i smejem ti se :)
Zato, reko' ajd da malo opustim.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:44 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Ma i ja sam na decu boleciva.
Kada samo pomislim koliko su ranjiva,I slabasna dodje mi da puknem od muke kada im se ne moze pomoci.
Ja se samo nadam da zaista mozemo da promenimo na bolje stvari.
Ne smemo decu izgubiti nikako
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:46 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Obavezno nas sve obavesti.
Moje sestre su spakovale paketice za decu iz okoline Decana.
Njima je isto trebala pomoc.
Za svratiste pisi
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:52 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Jednostavno, na decu sam bolećiv. Ponese me emocija, pa ne umem ni da artikulišem kome bi sve nanu naninu zbog ove i sličnih situacija u kojim neko, da bi umanjii vlastitu mizeriju, povređuje dete.


Na tu temu, gledam malo pre ono "Život priča".
Majka monstrum, bije dete, baca ga na pod, psuje, baš mučne scene.

Država iz nekog razloga ignoriše oca i njegove prijave, tužbe, dokaze, snimke..ma sve.

Upečatljivo je da se, između ostalih, javljao i skupštinskom odboru za prava deteta, svim članovima pojedinačno.
Niko od njih mu nije odgovorio.

A jedan od članova je bila i, pogodi, naša drugarica Gordana Čomić.

Da li ima uticaja to što je majka profesor na medicinskom fakultetu, pitam se?
predatortz predatortz 23:54 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Da li ima uticaja to što je majka profesor na medicinskom fakultetu, pitam se?


Ne verujem! Otkud bi to moglo uticati?
To nam decu uči da budu lekari!
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:55 21.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Jao secam se tog slucaja iz medija.
Strasno.
Ne znam. Ja ne mogu biti I ne zelim biti imuna na decu. Deca su nam sve.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:00 22.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Ne verujem! Otkud bi to moglo uticati?


Ne znam, sve čekam da voditeljka pita čoveka, šta je po vašem mišljenju razlog te očigledne namere da se taj mostrum zaštiti.
Ali nije ga pitala.

Kad je i Čomićkino ime pomenuto među oniam koji su sve to ignorisali baš sam se iznenadio.
Ubi se od pravde i prava po tviteru, a ovamo, ćorak.

Klinca maltertira već deseatk godina, dečko je sad valjda dvanaestogodišnjak, i izgleda da joj je već uzvratio silu, svašta tu može da se izrodi.
predatortz predatortz 00:04 22.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Klinca maltertira već deseatk godina, dečko je sad valjda dvanaestogodišnjak, i izgleda da joj je već uzvratio silu, svašta tu može da se izrodi.


A zamisli dreku da muž na njeno nasilje prema detetu odgovori nasiljem!
Pa kad se sastanu odbori...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:12 22.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

A zamisli dreku da muž na njeno nasilje prema detetu odgovori nasiljem!
Pa kad se sastanu odbori...


Sad prepričavam emisiju jbg

Vidi se da su relativo imućnija porodica, kamere snimaju u i oko kuće, i na snimku se vidi njeno divljanje nad detetom i čuje prostačko psovanje (ti ćeš ne mene ruku da dižeš 'ička ti materina, a obraća se tad bebi) i muž koji nešto kao, nemoj, zašto ga bacaš, ovo... ono

Ne znam, nije u redu, ali teško je kontrolisati se u takvim situacijama, ne znam...

A da bi se odbori, nvo, klinci palci, digli na noge da joj je uzvratio, nema sumnje
To se valjda zove emancipacija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:40 22.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

mirelarado
Ovde nas nema mnogo ali mislim da ima dovoljno da se tu i tamo neke sitne stvari mogu uraditi, nego smo i mi već previše navikli jedni na druge pa napravili učmalu sredinu i ne trudimo se baš previše.


Послала сам данас мејл Свратишту с питањем који вид помоћи им је најпотребнији. Објавићу одговор чим стигне.


Ajde, objavljuj, čekam ko zapeta puška!

(mislio sam da je najjednostavnije da im se doznači neka lova, pa da oni dalje sa time rukuju kako im treba, ali, ok, da vidimo šta kažu ljudi)
mirelarado mirelarado 08:14 22.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

Ajde, objavljuj, čekam ko zapeta puška!


То, Срки, Србине! Одмах се види практичан дух. Дај да учинимо нешто, да не теоретишемо у празно.

Питала сам и како се уплаћује, ако не буду рекли за иностранство, питаћу и то.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:06 23.11.2018

Re: Ja bolje ne umem

A jedan od članova je bila i, pogodi, naša drugarica Gordana Čomić.


pa trebalo je valjda prvo definisati kulturu dijaloga

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana