Društvo| Društvo| Kultura| Kultura| Mediji| Umetnost| Mediji| Životni stil| Umetnost| Životni stil

Kada laž zameni istinu

natasa_tasic_10 RSS / 23.12.2018. u 00:48

adriana_poster.jpg

Na putu ka i iz Novoga Sada upoznala sam zanimljive i neverovatne ljude. 

Ova priča je vezana za sve one kojima je istina preča od svake laži, prevare i dvoličnosti.
Mnogo puta u smo životu bile prevarene, dovedene do suza zbog plasiranih laži i kao i svim časnim i čestitim ljudima bilo nam je teško da prihvatimo da živimo okruženi takvim osobama.
Moja mala je došla kući i pozvala me je na mob.da mi kaže da su je drugarice lagale.
Njoj je to bilo neverovatno i tražila mi je da joj objasnim zašto.
Okružena drugim putnicima počela sam da joj objašnjavam, da postoje takva deca, na šta mi je ona rekla: „ali ti si mi rekla da ne smem da lažem nikada, da je to loše i da unistava srce".
Kod nas je srce najvažnije, iz njega sve počinje i tako sam ja sa njom pričala.
Majka jednog dečaka mi je rekla da ima isti problem, jer njen sin ne može da shvati zašto ga lažu drugari...sad ta deca postanu odrasli ljudi, koji će najverovatnije takođe svoju decu isto učiti.
Sad lažima se često nadomeštavaju koje kakvi nedostaci kojima se opravdava neimanje istih, a nju prati zavist, osuda, ogovaranje i razni drugi poroci kojima se hrani sve suprotno od onoga što je ispravno, njima se hrani zlo.
Kada laž ponovimo milion puta ona postane istina u očima drugih, mediji tu igraju glavnu ulogu, elektronski u današnje vreme najviše.
Sada ću vam objasniti zašto sam uopšte i počela da pišem ovaj tekst, zbog umišljenih kritičara.Elem, u umetnosti ne sme da ima politike, nacionalne i verske pripadnosti. Svi mi umetnici smo na ovoj zemlji jer nam je dat dar i odgovornost da svedočimo o njemu, pred Bogom i ljudima, uz dužno poštovanje prema ateistima.
Niko se nije naučen rodio niti može tek tako postići uspeh, pa zašto odmah skraćujete krila, kada pišete neistine.
To da li vam se neko sviđa ili ne kao osoba, nema veze sa činjenicom kakav je on na sceni, ili pak van nje.
Bili smo svedoci kako se jedna branša udružila i svesno stala u odbranu svog esnafa, što nažalost kod muzičkih izvođača nije slučaj.
Da li zbog sujete, ili pak zato što postoje dve operske kuće u zemlji, jedni se okreću protiv drugih i svi imaju da kažu nešto loše protiv onih drugih.
Pre par godina sam imala priliku da pevam i upoznam jednu zaista veliku svetsku divu. Ona se sada bavi pedagogijom, rekla je da je pored svih poteškoća sa kojima se susreće umetnik izvođač imala podršku kolega, kuće i porodice.
To je ono što nama fali prava podrška i pružena ruka, ali od srca, onda istina, volja, zatim shvatiti da nisu svi isti i sputavanje gordosti.
Ta gordost i pomisao da sve znaš dovodi do toga da se pada u sve veći ambis iz koga nema izlaza.
Znate li scenu kada Al Paćino u filmu Đavoli advokat posle razgovora sa Kijanu Rivsom, kaže sam za sebe „Gordost, moj najomiljeniji greh", e pa zbog njega najviše stradamo.
Nikada nisam razumela ljude koji kritikuju one sa sceni, a nikada nisu stali na istu, ili su jednostavno zaboravili kako to izgleda. Ta vrsta uzbuđenja, strasti, treme, uzburkanih osećanja ne može da se opiše, ali je svima nama dat taj dar i sposobnost da svedočimo o njemu.
E onda se pojave svi oni koji dodju samo da kude ono što smo dobili na rođenju.

Ja se nešto mislim, ako već ne voliš da slušaš npr.operu, zašto dolaziš i sediš i sve to posle tumačiš na pogrešan način.Takođe se pitam kada ste poslednji put stali na scenu i osetili tu vrstu uzbuđenja, da znate da vas svi gledaju, pa opet pišete često neistine, koje takođe čitaju vaši đaci.

Ako ne voliš umetnost, politiku, dramu, filozofiju, zašto posećuješ događaje gde se sve to odvija. Radiš nešto drugo, baviš se sobom

Zašto toliko čemera u rečima? 

Elem, da u izvođačkoj muzičkoj umetnosti postoji takva sloga, niko, ama baš niko ne bi mogao da unese nemir, a ovako kada jedni drugima radimo o glavi, tada svako ima pravo da se lažima koristi u sopstvene svrhe.

Mi biramo, da li ćemo izabrati svetlost ili tamu, mi biramo put kojim ćemo ići, mi smo ti koji treba da nađemo milost u srcima i da na taj način sprečimo da laž postane istina.
Ja sam izabrala istinu, i koliko god da je ona težak krst, znam da imam pomoć za nošenje.
Mojim kolegama želim samo da poručim da ih niko neće pomeriti sa pravog puta, ukoliko budu bili složni i ukoliko se ne budu plašili da stanu iza svakoga ko vredi. 

Jer samo svedočenjem istine, stičemo pravo na  bolji život.

 

 

 

 

 



Komentari (137)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 01:49 23.12.2018

istina je cudna biljka

cak i kada bi svi govorili istinu i niko ne laze (namerno) bila bi skoro pa ista situacija ... istina je uvek licna ...

primera radi za tebe je, sudeci po tekstu, tvoj talenat - bozji dar i to je neka tvoja istina ... uz duzno postovanje prema vernicima to nije istina ... znaci imamo dve licne istine, koje su suprostavljene, da ne ulazimo u dokazivanje ...

to je realan svet u kome zivimo ... deca ne zive u idealnom (tako ga zovemo) svetu nego u realnom ... tokom odrastanja ona izgradjuju identitet suocavajuci se sa realnim ... krize su normalni i obavezni deo tog procesa ... svrha je optimizacija ponasanja u tom svetu a ne zivot u izmisljenom gde je sve bajno i sjajno ... a u svemu tome ima nesto i genetike

razlicitost je formirala civilzaciju a ne dobre zelje da svi budemo isti ... to ne znaci da svet ne moze biti bolji ... da se svi malo potrudimo ...

PS. ovi esnafski problemi su mi strani pa se uzdrzavam od komentara ... vernovatno bi to trebali da resavate unutar a ne javno ...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:41 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Istina je deo naših života.
Ja svoje dete ne lažem da Deda Mraz pstoji. On
I postoji. To je Sv. Nikola. Po njemu su Ameri dali lik sadašnjem Deda Mrazu.
Sto se tiče branše, najteže je biti iskren sa samim sobom.
To je najteži put. Ali kada jednom zakoračiš nema vraćanja.
softelectronics_e softelectronics_e 08:54 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin
cak i kada bi svi govorili istinu i niko ne laze (namerno) bila bi skoro pa ista situacija ... istina je uvek licna ...

primera radi za tebe je, sudeci po tekstu, tvoj talenat - bozji dar i to je neka tvoja istina ... uz duzno postovanje prema vernicima to nije istina ... znaci imamo dve licne istine, koje su suprostavljene, da ne ulazimo u dokazivanje ...

to je realan svet u kome zivimo ... deca ne zive u idealnom (tako ga zovemo) svetu nego u realnom ... tokom odrastanja ona izgradjuju identitet suocavajuci se sa realnim ... krize su normalni i obavezni deo tog procesa ... svrha je optimizacija ponasanja u tom svetu a ne zivot u izmisljenom gde je sve bajno i sjajno ... a u svemu tome ima nesto i genetike

razlicitost je formirala civilzaciju a ne dobre zelje da svi budemo isti ... to ne znaci da svet ne moze biti bolji ... da se svi malo potrudimo ...

PS. ovi esnafski problemi su mi strani pa se uzdrzavam od komentara ... vernovatno bi to trebali da resavate unutar a ne javno ...

Kakvo grandiozno nerazumevanje sveta.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:04 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Esnafski problem je bitan, jer zena koja upravo pise takve stvari, radi u skoli, i svojim djacima prenosi nesto sto je neistina.
Problem sa kojim se dansa suocavamo je da je manipulacija svugde prisutna.
Mozda sam ja starog kova, ali ne mogu da oćutim na nepradu.
Ako je nekome ne svidja Mone, da li ce on da pise neistine o njemu, mislim da nece. Jednostavno ce reci ne svidja mi se i to je licno misljenje zar ne?
Ali ako ta osoba radi u skoli i svojim djacima plasira svakodnevno sve lose npr.o Moneu, ni djacima se on vise nece svideti.
amika amika 09:58 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Ako je nekome ne svidja Mone, da li ce on da pise neistine o njemu, mislim da nece. Jednostavno ce reci ne svidja mi se i to je licno misljenje zar ne?
Ali ako ta osoba radi u skoli i svojim djacima plasira svakodnevno sve lose npr.o Moneu, ni djacima se on vise nece svideti.


Лажи су ретке, сви се ми служимо полуистинама. Па ако наглашаваш негативне ствари некога или нечега, ти си ближи лажи. Ако само хвалиш на пр, Монеа. ти такође делимично лажеш јер он има и мане, и сликарске и људске.

Најважнија је намера са којом нешто чиниш, значи облик манипулације. Ту и лаж може да послужи као добро дело, бар у почетку. А сви наши односи су облици манипулације, са задњом намером или без ње, најчешће у жељи да обезбедимо себе, или се прикључимо, некој групи, да не кажем "чопору"...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:08 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Stvar je u tome sto se nekako polulaz sve vise koristi.
Npr.kada kazu da nam rijliti programi ne upropastavaju mlade to je laz zar ne?
Sto se tice Monea, ja vise volim Modiljanija, ali necu ubedjivati javnost i djake da je Mone los. Dacu im mogucnost da sami izaberu sta im vise prija.
zemljanin zemljanin 11:50 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

softelectronics_e

Kakvo grandiozno nerazumevanje sveta.

eto jos jedna licna istina ... tkz. razvoj ljudskog bica je prilicno dobro analiziran i objasnjen u psihologiji i na osnovu toga su koncipirani modeli ... da ne navodim i srodne discipline sve do evolucije i teorije igara, ponasanja primata itd. ali niko ne moze da natera nekog da to i razume ... nemam nikakav problem da argumentovano pobijes moje i dokazes svoje ... bez licnih primera
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:55 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Evo ovako. Mi imamo psa. Super je sa svim psima, muzjaci, zenke nema apsolutno nikakvih problema. Sad, tu nastupaju mali beli. Moj pas ima 30 kg. Dok je bio mali, ovi beli su ga stalno napadali, ujedali itd.
On je pre neki dan dohvatio malca i podigao ga je. Nije ga povredio, samo ga je upozorio da vise ne rezi i ne ujeda.
Za to je bio kaznjen,ali je poenta da ih ne voli.
Ako nekoga ne volis ne vodis ga tamo gde mozes da naletis na takve jer razvijas agresiju.
Tako je i sa ljudima. Ne razvijas i ne hranis laz. Cista matematika
softelectronics_e softelectronics_e 11:56 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin
softelectronics_e

Kakvo grandiozno nerazumevanje sveta.

eto jos jedna licna istina ... tkz. razvoj ljudskog bica je prilicno dobro analiziran i objasnjen u psihologiji i na osnovu toga su koncipirani modeli ... da ne navodim i srodne discipline sve do evolucije i teorije igara, ponasanja primata itd. ali niko ne moze da natera nekog da to i razume ... nemam nikakav problem da argumentovano pobijes moje i dokazes svoje ... bez licnih primera

Da raspravljam sa tobom da je istina lična stvar - a ne univerzalna.
Pa ja to ne mogu.

A to da li da (u razgovoru) koristim lične (ili bezlične) primere, to je moje ekskluzivno pravo.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 12:01 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

I treba da bude tvoje pravo, sve dok druge ne ugrozava zar se ne slazes sa mnom?
Ako druge ugrozimo ti ili ja, onda nismo nista bolji od ovih sto lazu. Kada bih videla da je neko gladan, bolestan, i da uzme( ukrade) hleb, veruj mi ne bih uperila prstom na tu osobu.
Pravila bih se da ne vidim. Na taj nacin bih u neku ruku slagala, ali bih spasila zivot toj osobi.
Prikriti istinu, nije isto sto i slagati
zemljanin zemljanin 12:23 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

softelectronics_e

Da raspravljam sa tobom da je istina lična stvar - a ne univerzalna.
Pa ja to ne mogu.

A to da li da (u razgovoru) koristim lične (ili bezlične) primere, to je moje ekskluzivno pravo.

navedi jednu univerzalnu istinu koju mozes i da dokazes ... samo jednu

PS. licni primeri su recimo moja/tvoja deca, onda tu nema komentarisanja a svaki komentar se, obicno, tretira kao licna uvreda
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 12:31 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Da li vidis vazdus koji udises?
zemljanin zemljanin 12:55 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10
Da li vidis vazdus koji udises?

mogu da ga vidim, da ... ali nisi me to pitala

nacin na koji tumacimo svet oko sebe je bas lican ... posto je cinjenica i realan svet oko nas, da deca a i odrasli lazu, manipulisu, tumace, nagadjaju, veruju itd., postoji nekoliko nacina na koji svako od nas moze to da razume, definise i/ili resi ... prvo se pitamo zasto, pa onda pricamo sa drugima, pa onda citamo o tome pa onda ... i tako dok ne dodjemo do zadovoljavajuceg odgovora koji nije samo moj/tvoj i iza kojeg stoje napori mnogih ljudi da odgovore na to prvobitno zasto sa sve analizom, eksperimentima i argumentima ... taj put ima mnogo etapa a kako smo razliciti svako od nas ima izbor da stane i prihvati nesto sto mu se dotle nudi ... ili jednostavno nema vremena ...

u razvoju deteta postoji faza u kojoj se prvi put susrece sa poverenjem i nepoverenjem, uslovno istinom i neistinom ... to je normalno i nacin formiranja identiteta i objektivizacije okruzenja ... razvoj drustvenih osobina ... i ta kriza ce se ponavljati kroz ceo zivot ... zavisno kako je dete resilo tu i neke druge krize, tako ce ili slicno resavati i sledece ...

kriza je opisni termin, mozda bi nedoumica bilo jasnije ... sve to ne treba tumaciti u ekstremima
softelectronics_e softelectronics_e 13:00 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin
softelectronics_e

Da raspravljam sa tobom da je istina lična stvar - a ne univerzalna.
Pa ja to ne mogu.

A to da li da (u razgovoru) koristim lične (ili bezlične) primere, to je moje ekskluzivno pravo.

navedi jednu univerzalnu istinu koju mozes i da dokazes ... samo jednu

PS. licni primeri su recimo moja/tvoja deca, onda tu nema komentarisanja a svaki komentar se, obicno, tretira kao licna uvreda

Evo ti prve - istina jeste istina.
Evo ti druge - laž jeste laž.

Nadam se da si zadovoljan dokazima.
zemljanin zemljanin 13:07 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

softelectronics_e

Evo ti prve - istina jeste istina.
Evo ti druge - laž jeste laž.

Nadam se da si zadovoljan dokazima.

cim se nadas, to sve govori o kvalitetu dokaza

PS. idem da spavam, jedva sam se ponovo adaptirao na moju noc/dan zonu
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:55 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

"Oči su slepe. Treba tražiti srcem.” Mali Princ.
To vazi za istinu.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:57 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka


Istina je uvek istina.
Ti i ja i svi mi smo na Zemlji jer je to istina. Nismo na MARSU. ISTINA JE ISTINA.
alselone alselone 14:08 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Istina je uvek istina.


Objektivna istina tj. univerzalni moral ne postoji, sve je relativno.
tasadebeli tasadebeli 14:36 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10
Da li vidis vazdus koji udises?



Да ли видиш љубав, а осећаш је?

Или мржњу? Тугу, радост, срећу, наклоност, пријатељство...?


Наташа:
tasadebeli tasadebeli 14:48 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

alselone
Istina je uvek istina.


Objektivna istina tj. univerzalni moral ne postoji, sve je relativno.



Постпостмодернистички булшит Њу Ејџа.

(Који нас испоручује право у руке онога чега се и сам највише плашиш, судећи по ономе шта си писао код Спире.)








Рејонизуј своје електроне, Алсе.


Време ти је за генералку ако хоћеш да се прилагодиш свету у којем живимо и да будеш широко прихваћен у људском друштву као још један од самозадовољних потрошача који има свој серијски број к'о у неком конц-логору.








tasadebeli tasadebeli 14:52 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin

tkz. razvoj ljudskog bica je prilicno dobro analiziran i objasnjen u psihologiji i na osnovu toga su koncipirani modeli ...



Психологија је једна од најнепрецизнијих наука у својим достигнућима. Поготово са моделима и моделовањем људи. Што, наравно, тим надобудним "познаваоцима" људске душе не смета ни најмање да ту своју "истину" пошто-пото натурају кроз проаганду као једину важећу.

(Изем ти науку која би да замени религију код људи. О идеологијама и да не причамо. )

Видео сам колико је то код њих погрешно више пута у свом животу на људима које сам сретао, а и на самом себи...

Тако да када неко почне да ми прича о достигнућима психологије, поготово оне која служи да би се контролисале људске масе и да би се њима управљало, ја увек имам некако резерву према томе.
alselone alselone 14:54 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Au al sam te najedio Taso.
Izvini !

tasadebeli tasadebeli 14:56 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

alselone
Au al sam te najedio Taso.
Izvini !




Ма нисам ја то у љутњи, нема потребе за извињењем... Можда је тако изгледало на први поглед, али нисам, стварно.

Ћакуламо, размењујемо мишљења к'о и сви нормални људи.

А бојиш се, бојиш се онога о чему си писао код Спире? И ја, брате...


EDIT: Нисам се тамо код Спире више укључивао да ти постављам потпитања јер је оно о чему си писао (и они твоји блогови од раније) тема која ме баш интересује, а не знам о њој пуно, па бих те зато и запиткивао све што ми није јасно.

Него, Спира чим види мкој ник и аватар, одмах ме оптужи за троловање и не читајући шта сам то написао... Па нисам хтео онда да њему кварим плезир својим честим укључивањем на тај његов блог. Али пратим шта тамо пишете...
tasadebeli tasadebeli 15:05 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10


Istina je deo naših života.
Ja svoje dete ne lažem da Deda Mraz pstoji. On
I postoji. To je Sv. Nikola. Po njemu su Ameri dali lik sadašnjem Deda Mrazu.
Sto se tiče branše, najteže je biti iskren sa samim sobom.
To je najteži put.
Ali kada jednom zakoračiš nema vraćanja.




Esnafski problem je bitan, jer zena koja upravo pise takve stvari, radi u skoli, i svojim djacima prenosi nesto sto je neistina.
Problem sa kojim se dansa suocavamo je da je manipulacija svugde prisutna.
Mozda sam ja starog kova, ali ne mogu da oćutim na nepradu.
Ako je nekome ne svidja Mone, da li ce on da pise neistine o njemu, mislim da nece. Jednostavno ce reci ne svidja mi se i to je licno misljenje zar ne?
Ali ako ta osoba radi u skoli i svojim djacima plasira svakodnevno sve lose npr.o Moneu, ni djacima se on vise nece svideti.




Stvar je u tome sto se nekako polulaz sve vise koristi.
Npr.kada kazu da nam rijliti programi ne upropastavaju mlade to je laz zar ne?
Sto se tice Monea, ja vise volim Modiljanija, ali necu ubedjivati javnost i djake da je Mone los. Dacu im mogucnost da sami izaberu sta im vise prija




angie01 angie01 15:06 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

"Oči su slepe. Treba tražiti srcem.” Mali Princ.


ovde mogu da ocutim, jer mi se ne vide oci.
alselone alselone 15:13 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

jer mi se ne vide oci.

tasadebeli tasadebeli 15:14 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

angie01
"Oči su slepe. Treba tražiti srcem.” Mali Princ.


ovde mogu da ocutim, jer mi se ne vide oci.


Од прашине?

Није ваљда толико прљав тај аспиратор?

Зезам те, Енџи, зезам те...

Одох и ја да усисавам као и Чарли иначе нећу онда данас добити ручак. А такав пад у безнађе, апатију и неморал не бих себи никако допустио јер ме је искуство научило да ме то заиста тешко погађа када ме казне ускраћивањем оброка. Једва преживим онда...
alselone alselone 15:17 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Ћакуламо, размењујемо мишљења к'о и сви нормални људи.


Ja stvarno ono gore mislim Taso. I to kažem jer sam razgovarao o tome par puta, to nam je par puta bila tema u dokonim studentskim palamuđenjima do kasno u noć. I ne mešam politiku u to, nego razgovaramo generalno.

Mogao bih da te pitam sada da mi kažeš i jednu moralnu ocenu bez konteksta i ja ću ti dodati kontekst u kom je ona u krivu ili je lažna. I obrnuto. Ali znam da ti to sigurno nećeš odgovoriti, a i ja nisam nešto voljan za puno razmišljanja.

А бојиш се, бојиш се онога о чему си писао код Спире? И ја, брате...

Delimično, za mene uopšte ne, zvučaću kao da imam 100 godina, al meni postaje mnogo stvari svejedno, nego za klince. Ne sviđa mi se svet u kom ću ih ostaviti, ali opet, to je njihov svet i verujem da će ga makar lokalno napraviti prihvatljivim.

EDIT: Нисам се тамо код Спире више укључивао да ти постављам потпитања јер је оно о чему си писао (и они твоји блогови од раније) тема која ме баш интересује, а не знам о њој пуно, па бих те зато и запиткивао све што ми није јасно.

Pa super, zapodeni temu pa ćemo pričati.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:19 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Pa jes ne vide mi se oci sta da radim....
Ali olovka pise srcem zar ne
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:20 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

nask nask 15:34 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Ti i ja i svi mi smo na Zemlji jer je to istina.


Da li je?


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:47 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Ispravka, Zemlja i njena orbita ❤
veselica veselica 15:49 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

tasadebeli
angie01
"Oči su slepe. Treba tražiti srcem.” Mali Princ.


ovde mogu da ocutim, jer mi se ne vide oci.


Од прашине?

Није ваљда толико прљав тај аспиратор?

Зезам те, Енџи, зезам те...

Одох и ја да усисавам као и Чарли иначе нећу онда данас добити ручак. А такав пад у безнађе, апатију и неморал не бих себи никако допустио јер ме је искуство научило да ме то заиста тешко погађа када ме казне ускраћивањем оброка. Једва преживим онда...





Mene je težak život naučio da je kućna pomoćnica spas. Eno je briše prašinu, baš je pažljivo gledam.
tasadebeli tasadebeli 16:05 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

alselone

Mogao bih da te pitam sada da mi kažeš i jednu moralnu ocenu bez konteksta i ja ću ti dodati kontekst u kom je ona u krivu ili je lažna. I obrnuto.



Искрена љубав?

Рецимо, према деци? Сопственој деци?

Ne sviđa mi se svet u kom ću ih ostaviti,






Pa super, zapodeni temu pa ćemo pričati.



Не смем од Спире...


ne mešam politiku u to,



Ма каква политика, то ми је последње на памети...

Људска егзистенција је овде у питању. И вредности на којима би требало да опстаје.

Рецимо, слобода...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:11 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Tako je sloboda.
angie01 angie01 16:28 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Mene je težak život naučio da je kućna pomoćnica spas. Eno je briše prašinu, baš je pažljivo gledam.


pa eto, bas mi mladje dete prenerazeno kaze, mama, je l smo mi sad siromasni, kada u zapadnoj kuli zamka imamo samo par ljudi od posluge, a i bentlija mora da pere sofer, umesto Dzordz, koji je bio zaduzen za odrzavanje voznog parka,..a i Dezmond, glavni batler, ne utrcava posle svakog zvona, jer valjda nije zadovoljan platom.
alselone alselone 16:36 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Рецимо, слобода...


Recimo da nisi slobodan. Svesno si predao deo svoje slobode državi kako bi te štitila od drugih. Ljudi su predavali deo svoje slobode od plemena, shvatajući da je tako život sigurniji.

Искрена љубав?
Рецимо, према деци? Сопственој деци?

Šta ljubav? Postoji? Da ne nalazim sada kontekste u kojima roditelji ne vole decu, po pravilu su odvratni.
predatortz predatortz 16:59 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

alselone
Istina je uvek istina.


Objektivna istina tj. univerzalni moral ne postoji, sve je relativno.


Istina je postala roba. Kupiš je i poseduješ je, dok je neko drugi ne plati više.

veselica veselica 17:04 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

angie01
Mene je težak život naučio da je kućna pomoćnica spas. Eno je briše prašinu, baš je pažljivo gledam.


pa eto, bas mi mladje dete prenerazeno kaze, mama, je l smo mi sad siromasni, kada u zapadnoj kuli zamka imamo samo par ljudi od posluge, a i bentlija mora da pere sofer, umesto Dzordz, koji je bio zaduzen za odrzavanje voznog parka,..a i Dezmond, glavni batler, ne utrcava posle svakog zvona, jer valjda nije zadovoljan platom.


Kao retko kad, nisam se zezala; em uradim loše jer nisam vična, em posle pijem brufene.
anonymous anonymous 17:12 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10

Prikriti istinu, nije isto sto i slagati


Danas se tako vlada svetom .
Prikrivanjem istine.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:35 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Amika, postoji nesto sto se zove bela laz, npr.ja kazem detetu doci ce Zubic vila. Ali postoji ona iskonska losa tendenciozna laz koja unistava svako dobro.
Kada neko radi u prosveti on ne sme da se sluzi prostackim jezikom i da vredja. Mora svaku rec da meri.
Naravno da Mone ima mane, pa ima oh svako od nas. Niko nine savrsen, ali ne smemo da izmisljamo i da izvrcemo istinu kako nama odgovara.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:38 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Nazalost ima i onih koji ne vole svoju decu...strasno
veselica veselica 18:21 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Sto se tice Monea, ja vise volim Modiljanija, ali necu ubedjivati javnost i djake da je Mone los.




Pobogu!
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:47 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Zasto pobogu
tasadebeli tasadebeli 19:28 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

alselone

Recimo da nisi slobodan. Svesno si predao deo svoje slobode državi kako bi te štitila od drugih. Ljudi su predavali deo svoje slobode od plemena, shvatajući da je tako život sigurniji.



Али само део, зар не?

Онај остатак се још увек назива слобода?

Šta ljubav? Postoji?


За мене је то волети некога више него себе.

И виђао сам да тако нешто постоји.

А могу заузврат да ти наведем много више примера где родитељи воле своју децу више него себе.

Суштина није у контексту.
alselone alselone 20:02 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Али само део, зар не?

Онај остатак се још увек назива слобода?


Ne znam baš. Da li je pas slobodan?
Tako su i slobodni vukovi prošli.Krenuli da menjaju deo slobode za toplotu vatre i ostatke hrane.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:07 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Gde nadje ovu sliku sa ovim psom
alselone alselone 20:12 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Gde nadje ovu sliku sa ovim psom


Iskočilo mi na FB pre neki dan, pa je se setih kao dobru ilustraciju ovoga što htedoh Tasi reći.

Jadni ti mali kerovi, ljudi koji zapravo treba da imaju decu ili unučiće ih danas zloupotrebljavaju za svoja nedostajuća osećanja.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:35 23.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Meni je zao tih pasa bas puno. Jadni malci
zemljanin zemljanin 00:07 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Психологија је једна од најнепрецизнијих наука у својим достигнућима. Поготово са моделима и моделовањем људи. Што, наравно, тим надобудним "познаваоцима" људске душе не смета ни најмање да ту своју "истину" пошто-пото натурају кроз проаганду као једину важећу.

neka deca koja se susrecu sa realnim zivotom tokom perioda odrastanja ... znaci posmatras i belezis ... prvi decji *psiholozi* su bili bebi biografi, recimo Darvin je bio medju bas prvima ... elem, kada skupis dovoljno podataka - pravis model koji bi objasnio razne tipove ponasanja i istakao ono sto jeste zajednicko ... ne moze bas da ponabijamo elektrode u zive ljude i da tesitiramo modele i pratimo promene ... da li to ima visoku marginu greske - da ... da bi se razumela psihologija odrastanja nije potreban diferencijalni racun ... dovoljno vremena da procitas ili odslusas psihologe i sa jedne i sa druge strane, debate su uvek korisne i nces biti stucan ali ces imati masu informacija i masu odgovora na pitanja koja se ne bi ni setio da postavis ... i bolje ces razumeti neke procese ... ako ocekujes formulu ili ti neko daje formulu - znaces kakav stav mozes imati po tom pitanju ... ali informisani stav a ne *ja mislim*

PS. i to nema nikakve veze sa tom dusom koju svi koriste a niko da je objasni ili definise ...

EDIT
За мене је то волети некога више него себе.

e ovde te podrzavam jer si naveo kljucni deo *za mene* ... inace novija (zapadna) istrazivanja kazu da oko 56% parova stupaju u brak sa debelom analizom finansijskog stanja partnera tj. nisi bio/la prvi izbor ali si dobio/la posao ... sto opet znaci da realan zivot nije tako jednozacan i jednostavan, cak i za pojam za koji bi se svi zakleli da znaju sta znaci
zemljanin zemljanin 01:52 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10

Istina je uvek istina.
Ti i ja i svi mi smo na Zemlji jer je to istina. Nismo na MARSU. ISTINA JE ISTINA.

eto gde se ne razumemo ... to, sa sve orbitalnom ispravkom, je cinjenica, nesto sto je dokazivo ... istina je drustveni konstrukt podlozan svacemu i u retkim slucajevima i dokaziv ... neuro nauke i psihologija, sa svim podgranama, su poslednjih godina imale fascinantna otkrica u domenu ljudskih obrazaca ponasanja ... nisam siguran koliko su ta znanja primenljiva u svakodnevnom ali pomazu razumevanju ... i zloupotrebi, naravno

PS. a cisto zezanja radi, mada jeste logicki dokazivo, i ta cinjenica je samo posledica, pa uopste i ne mora da znaci da jeste cinjenica a pogotovu ne da je istina ... Dekart je sa cuvenim *cogito ergo sum* smatrao da je dosao da osnovne istine a i on je gresio ...
looping looping 08:57 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10
Istina je deo naših života.
Ja svoje dete ne lažem da Deda Mraz pstoji. On
I postoji. To je Sv. Nikola. Po njemu su Ameri dali lik sadašnjem Deda Mrazu.
Sto se tiče branše, najteže je biti iskren sa samim sobom.
To je najteži put. Ali kada jednom zakoračiš nema vraćanja.

Kao što rekoh na blogu o Deda Mrazu, zapad nije stvorio Deda Mraza (Ded Moroz-a) kojeg smo prihvatili mi i rusi već Santa Claus-a (skraćeno od Saint Nicholas, u prevodu: Sveti Nikola).

Istina zaista jeste čudna biljka.

Santa Claus (na srpskom Deda Mraz).



Link.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:14 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Upravo tako.
tasadebeli tasadebeli 09:25 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin

PS. i to nema nikakve veze sa tom dusom koju svi koriste a niko da je objasni ili definise ...



Ја мислим... Знао сам да ћу да те насИкирам.

Ма све је то лепо, брате Земо, али када те моделе почну да користе кроз šematrix једначине стимулус-реакција, па се онда чуде зашто сваки од моделованих заморчића не реагује баш онако како се по једначини очекује...

Шта мислиш, зашто смо медијским путем затрпани толиким "научним истраживањима" која нам саопштавају шта "велика већина људи" осећа, мисли, ради... у разним ситуацијама (статистика наша дика)?

Илустрација ОВДЕ.

И тако, Земо, свакога дана на свим медијима бивамо затрпани таквим "истраживањима" по разним питањима која, у ствари, не служе ничему другоме него да наметну један психолошко испројектовани модел понашања који баш и нема много везе са стварношћу. (Јер, људи се осећају непријатно чим помисле да се по нечему као појединци разликују од групе што може довести до тога да их група одбаци, зар не?)

Е, ту за мене психологија престаје да буде наука и постаје један лингвистичко-интелектуални мамбо-џамбо.

(Имао је jinks неколико занимљивих блогова на те теме. ЛИНК

Погледати и суседна два његова поста овом линкованом посту.)


e ovde te podrzavam jer si naveo kljucni deo *za mene*




inace novija (zapadna) istrazivanja kazu da oko 56% parova stupaju u brak sa debelom analizom finansijskog stanja partnera tj. nisi bio/la prvi izbor ali si dobio/la posao ... sto opet znaci da realan zivot nije tako jednozacan i jednostavan, cak i za pojam za koji bi se svi zakleli da znaju sta znaci




Ето, сад и ти као неки шаман простиреш ми овде тај псеудонаучни мамбо-џамбо!

Рекох ти већ, статистика наша дика...


Није живот једноставан и једнозначан, хвала драгом богу, иначе би нам било неизмерно досадно живети.

Али...

Да ли бисмо имали нпр. Ромеа и Јулију да су њих двоје размишљали о тим тзв. "предбрачним уговорима" који су постали врло честа помодна појава и у Србији јер је изгледа имовинско стање постало једино пресудно да ли ће породица уопште и постојати?

Шта би са оном љубављу? (Рече да се ту слађжеш са мном.)

Као да генерације и генерације пре нас нису живеле и у много тежим условима, па су се опет правиле породице. А сад имамо један од тих наметнутих "модела" какав то треба да буде човек Новог доба и којим путем ће правити своју породицу, па се онда сада заклињу сами себи да са тог пута неће скренути.)

О распаду породице због истих фактора и о негативном наталитету у Србији као последици наметања таквих "модела" и да не причамо. Као папагаји, само механички понављају оно што чују или прочитају и висе по друштвеним мрежама уместо да се воле. И шетају сами по улици кучиће уместо деце...

( "Знаш, венчали бисмо се ми, али ова ситуација..." *)

А када се и венчају...

(Синоћ ми је нестало интернета па сам попричао са супругом. Фина нека жена...)


Не знам за тебе, али поуздано знам за себе да се ја сасвим сигурно не бих овде сада са тобом дописивао да су моји кева и ћале размишљали на тај начин...


_________________________________________________________________________

* - Ја тада био званично незапослен, без прихода, Она радила у школи, просветарска плата... У земљи у којој почиње грађански рат.

Тада сам имао 26 година. Данас ми је 53.

Нас двоје смо се венчали 30. јуна 1991. године. Донели смо били одлуку за то десетак дана пред венчање и све смо друге збрзали да не стигну да нам намећу и подмећу оно што не желимо. И сами себе смо изненадили због брзине с којом смо све то извели.

Баш смо са гостима на свадби седели у ресторану Кошута у Кошутњаку док су се око нас мували мобилисани момци у СМБ униформама ЈНА јер је баш тих дана почела пуцњава у Словенији.

Када смо из кафане дошли нашој кући са гостима којих није било више од двадасетак (само они из најужег круга породице и пријатеља), памтим да су сви гости седели испред телевизора и ћутке напето гледали развој ситуације у земљи.

Шта је ко тада мислио, не знам. Нисам их питао.

И током прве брачне ноћи смо „сакривали" од мобилизације Кума који нам је седео уз нас (као да нам чува невиност, боже ме прости) до ране зоре јер није смео да оде својој кући плашећи се позивара. Нема везе, увек смо нас двоје били друштвени, па чак и у тим тренуцима.

Играли смо са Кумом вист читаву ноћ.

Баш прекјуче нас двоје тихо обележисмо тих наших 26 година како смо у браку. Нико други се и није сетио. А и не мора. Нама је то битно, никоме другом.

Тих 26 година које смо заједно проживели у овој Србији са свим оним што се тој Србији и нама са њом дешавало је у неким другим дневничким свешчицама... Које такође нису никоме другом битне осим нама двома.


(ЛИНК)
tasadebeli tasadebeli 10:25 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10
Gde nadje ovu sliku sa ovim psom






Алсе!







tasadebeli tasadebeli 10:43 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

looping
natasa_tasic_10
Istina je deo naših života.
Ja svoje dete ne lažem da Deda Mraz pstoji. On
I postoji. To je Sv. Nikola. Po njemu su Ameri dali lik sadašnjem Deda Mrazu.
Sto se tiče branše, najteže je biti iskren sa samim sobom.
To je najteži put. Ali kada jednom zakoračiš nema vraćanja.

Kao što rekoh na blogu o Deda Mrazu, zapad nije stvorio Deda Mraza (Ded Moroz-a) kojeg smo prihvatili mi i rusi već Santa Claus-a (skraćeno od Saint Nicholas, u prevodu: Sveti Nikola).

Istina zaista jeste čudna biljka.

Santa Claus (na srpskom Deda Mraz).



Link.







zemljanin zemljanin 12:12 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

И тако, Земо, свакога дана на свим медијима бивамо затрпани таквим "истраживањима" по разним питањима која, у ствари, не служе ничему другоме него да наметну један психолошко испројектовани модел понашања који баш и нема много везе са стварношћу.

istina ... svakog roditelja zanima ili trebalo bi da ga zanima proces odrastanja dece ... e sad neki ce slusati familiju, komsije, drustvo, neki ce citati razne *studije* sa znanjem na izvolte, medije itd. ... to su prezvakane price, nemoj da se sikiras, uzmi bonu i gotovo ... moram priznati da to jeste ogromna vecina i razumem i razloge toga, nisu to opravdanja ih ali razumem ... mene zanima zasto, razlozi a ne manifestacije i resenja ... to je svima dostupno ... onda mogu da razumem i ocenim neciji nastup i validnost/kvalitet recenog ... sve ostalo su nagadjanja ... primeniti te informacije u zivotu nije jednoznacno ali pomaze ... pomaze da bolje razumes decu, sta im se desava u odredjenom uzrastu i kako im mozes pomoci ... rezultat nikad nije garantovan ... ali ako ja ne znam da dam objektivan odgovor svom detetu onda mu namecem svoj stav a ne informaciju i to jeste manipulacija jer ono veruje meni ... to je pogresno, za mene
tasadebeli tasadebeli 12:31 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin

ali ako ja ne znam da dam objektivan odgovor svom detetu onda mu namecem svoj stav a ne informaciju i to jeste manipulacija jer ono veruje meni ... to je pogresno, za mene





natasa_tasic_10

Stvar je u tome sto se nekako polulaz sve vise koristi.
Npr.kada kazu da nam rijliti programi ne upropastavaju mlade to je laz zar ne?
Sto se tice Monea, ja vise volim Modiljanija, ali necu ubedjivati javnost i djake da je Mone los. Dacu im mogucnost da sami izaberu sta im vise prija.



А како ћемо, рецимо, то да применимо имајући у виду ону причу о Cyber Unit код Спире на блогу?

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:13 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Sada bas razmisljam o svemu. Pravoslavka sam verujuca, svi postovi, pricescivanje i to. Pisem jer ne zelim ateiste da uvredim, svako ima svoj nacin zivota. Mojoj maloj smp suprug i ja rekli da smo joj najveci prijatelji na svetu.
Sad jedan dan ona je dosla kuci i rekla: mama jel se ne ljutis , dobila sam 3.
Ja rekoh nema veze idemo dalje, da si mi ziva i zdrava.
Posle je opet popravila na 5. Sad da sam se drala ili ko zna sta verujem da bi me slagala.
alselone alselone 17:00 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Meni je zao tih pasa bas puno. Jadni malci

docsumann docsumann 17:50 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Evo ti prve - istina jeste istina.
Evo ti druge - laž jeste laž.

Nadam se da si zadovoljan dokazima.


ovo su tautologije, a ne dokazi
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:25 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Ja ne znam zasto dokazivati. Ili govoris ili ne....
docsumann docsumann 18:36 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka


ne znam zašto dokazivati, al već ako se dokazuje, nek bude valjano.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:22 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Dokazi mi da li znas sta je starije koka ili jaje?
Ja ne znam, ali znam kada me neko laze, a to ne volim
softelectronics_e softelectronics_e 21:35 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

docsumann
Evo ti prve - istina jeste istina.
Evo ti druge - laž jeste laž.

Nadam se da si zadovoljan dokazima.


ovo su tautologije, a ne dokazi

Ne.

Ovo su najčepće korišćene tautologije:


1. ¬¬p ⇔ p Zakon dvojne negacije
2. p ∨ ¬p Tertium non datur
3. ¬(p ∧ ¬p) Zakon neprotivrečnosti
4. (p ∧ (p ⇒ q)) ⇒ q Modus Ponens
5. ((p ⇒ q) ∧ ¬q) ⇒ ¬p Modus Tollens
6. (p ⇒ q) ⇒ (¬q ⇒ ¬p) Kontrapozicija
7. ¬(p ∧ q) ≡ ¬p ∨ ¬q De Morganov zakon za ∧
8. ¬(p ∨ q) ≡ ¬p ∧ ¬q De Morganov zakon za ∨
9. ((p ⇒ q) ∧ (q ⇒ r)) ⇒ (p ⇒ r) Zakon silogizma
10. (¬p ⇒ (q ∧ ¬q)) ⇒ p Reductio ad absurdum
11. ¬p ⇒ (p ⇒ q) Ex falso quolibet
12. p ⇒ (q ⇒ p) Verum ex quolibet
13. ((p ⇒ r) ∧ (q ⇒ r)) ⇒ ((p ∨ q) ⇒ r) Zakon nabrajanja
14. (p ⇒ q) ⇒ ((q ⇒ r) ⇒ (p ⇒ r)) Tranzitivnost za ⇒
15. ((p ⇔ q) ∧ (q ⇔ r)) ⇒ (p ⇔ r) Tranzitivnost za ⇔
16. ((p ⇒ q) ⇒ p) ⇒ p Pierceov zakon


zemljanin zemljanin 23:11 24.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10
Dokazi mi da li znas sta je starije koka ili jaje?
Ja ne znam, ali znam kada me neko laze, a to ne volim

jaje je starije ... nisu kokoske prve *izmislile* jaja

natasa_tasic_10
Pravoslavka sam verujuca, svi postovi, pricescivanje i to.

super, to je tvoja i apsolutno licna stvar ... nebitno je da li drugi misle drugacije ... tako kad kazes - to je tvoja vera i nemas se zasta izvinjavati
alselone alselone 07:18 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

tasadebeli



Facial Recognition Toilet Paper Dispenser Installed In China's Public Bathroom

LINK
tasadebeli tasadebeli 07:43 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

softelectronics_e
docsumann
Evo ti prve - istina jeste istina.
Evo ti druge - laž jeste laž.

Nadam se da si zadovoljan dokazima.


ovo su tautologije, a ne dokazi

Ne.

Ovo su najčepće korišćene tautologije:


1. ¬¬p ⇔ p Zakon dvojne negacije
2. p ∨ ¬p Tertium non datur
3. ¬(p ∧ ¬p) Zakon neprotivrečnosti
4. (p ∧ (p ⇒ q)) ⇒ q Modus Ponens
5. ((p ⇒ q) ∧ ¬q) ⇒ ¬p Modus Tollens
6. (p ⇒ q) ⇒ (¬q ⇒ ¬p) Kontrapozicija
7. ¬(p ∧ q) ≡ ¬p ∨ ¬q De Morganov zakon za ∧
8. ¬(p ∨ q) ≡ ¬p ∧ ¬q De Morganov zakon za ∨
9. ((p ⇒ q) ∧ (q ⇒ r)) ⇒ (p ⇒ r) Zakon silogizma
10. (¬p ⇒ (q ∧ ¬q)) ⇒ p Reductio ad absurdum
11. ¬p ⇒ (p ⇒ q) Ex falso quolibet
12. p ⇒ (q ⇒ p) Verum ex quolibet
13. ((p ⇒ r) ∧ (q ⇒ r)) ⇒ ((p ∨ q) ⇒ r) Zakon nabrajanja
14. (p ⇒ q) ⇒ ((q ⇒ r) ⇒ (p ⇒ r)) Tranzitivnost za ⇒
15. ((p ⇔ q) ∧ (q ⇔ r)) ⇒ (p ⇔ r) Tranzitivnost za ⇔
16. ((p ⇒ q) ⇒ p) ⇒ p Pierceov zakon





Aksiom 1
(Dihotomija) Osobina je pozitivna ako i samo ako je njena negacija negativna.

Aksiom 2
(Zaključak) Osobina je pozitivna ako nužno sadrži pozitivnu osobinu.

Teorema 1
Pozitivna osobina je logično konzistentna (to jest, moguće je da za nju postoji neki primer).

Definicija
Nešto je nalik Bogu ako i samo ako poseduje sve pozitivne osobine.

Aksiom 3
Biti nalik Bogu je pozitivna osobina.

Aksiom 4
Biti pozitivna osobina je nužno.

Definicija
Osobina P je suština od x ako i samo ako x sadrži P a P je nužno minimalno.

Teorema 2
Ako je x nalik Bogu, onda je biti nalik Bogu suština x.

Definicija
NE(x): x nužno postoji ako ima suštinsku osobinu.

Aksiom 5
Biti NE znači biti nalik Bogu.

Teorema 3
Nužno postoji neko x takvo da je x nalik Bogu.
docsumann docsumann 07:50 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Ovo su najčepće korišćene tautologije:


čarli, preskačeš najosnovniju (identitestku) tautologiju

a = a


nisam pri trostrukoj crtici, pa kačim u krnjem obliku
softelectronics_e softelectronics_e 10:58 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

docsumann
Ovo su najčepće korišćene tautologije:


čarli, preskačeš najosnovniju (identitestku) tautologiju

a = a


nisam pri trostrukoj crtici, pa kačim u krnjem obliku

Pa eto, ti si je okačio - što nas vraća na to da Istina = Istina ... nemam ni ja trostruku crtu.
zemljanin zemljanin 11:12 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Istina = Istina

i naravno istina se ne dokazuje ... e zato sto se ne dokazuje, njih 100 ima jednu istinu a njih 5 ima drugu istinu ... ovih 5 mogu da dokazu a ovih 100 ne mogu ... da li ce ovih 100 da prihvate dokazanu istinu ovih 5 ... naravno, mi zivimo u takvom svetu ... ponekad, se desi da ovih 100 optuzi ovih 5 da oni nemaju pojma i teraju dalje po svome ... u tom slucaju se primenjuje demokratsko nacelo o slobodi govora
softelectronics_e softelectronics_e 11:26 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin
Istina = Istina

i naravno istina se ne dokazuje ... e zato sto se ne dokazuje, njih 100 ima jednu istinu a njih 5 ima drugu istinu ... ovih 5 mogu da dokazu a ovih 100 ne mogu ... da li ce ovih 100 da prihvate dokazanu istinu ovih 5 ... naravno, mi zivimo u takvom svetu ... ponekad, se desi da ovih 100 optuzi ovih 5 da oni nemaju pojma i teraju dalje po svome ... u tom slucaju se primenjuje demokratsko nacelo o slobodi govora

Ali se ni ne relativizuje, kao što ti ovime činiš.

Ono što može da se relativizuje, samo u smislu racionalizacije, je - da se kada npr. ja odstupim od istine, ima smatrati da je to bilo uslovljeno nuždom, a kada do toga odstupanja dođe kod tebe, ima se smatrati slabošću, pokvarenošću, nemoralnošću i slično.
zemljanin zemljanin 12:54 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

hljade i hiljade godina, ljudi pokusavaju da odgovore na to + poslednjih stotinjak godina, hiljade i hiljade istrazivanja, testova, debata, filozofija, psihologija, neuro nauke - i nista ... a trebalo je samo staviti =

mada neki pomaci su se dogodili ... zakonodavstvo degradira znacaj svedoka ... mnogo papirologije - zbog toga
docsumann docsumann 14:17 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

softelectronics_e
docsumann
Ovo su najčepće korišćene tautologije:


čarli, preskačeš najosnovniju (identitestku) tautologiju

a = a


nisam pri trostrukoj crtici, pa kačim u krnjem obliku

Pa eto, ti si je okačio - što nas vraća na to da Istina = Istina ... nemam ni ja trostruku crtu.


identitetska tautologija je jalova "istina"
ona ništa ne govori niočemu, sem što ti kaže je voda - voda, a šišarka - šišarka.
a šta su voda i šišarka, o tome ni da zucne.
docsumann docsumann 14:34 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

da li je ovaj svijet ultimativna fizička datost, jedino što postoji, van čega nema ničeg?
da li je on samo jedan od (ne)brojeno mnogo univerzuma? da li je božja kreacija, onako kako to sve velike svjetske religije manje-više isto vide? da li je simulacija neke tehnološki naprednije civilizacije? da li je privid? matriks? hologram? puka slučajnost u beskonačnom ništavilu?

da bi tvrdili da velike istine postoje, neophodno nam je neupitno znanje o pitanju čije sam neke od mogućih odgovora gore namnožio.

recimo, svaka od gorenavedenih postavki implicira drugačije vrednovanje morala.
apsolutna etika (dozvolite mi da zloupotrebim taj izraz) nije ista u svijetu izgenerisanom u nekom supekompjuteru i u svjetu stvorenom božjom namjerom.
nije isto lagati i ubijati u jednom i drugom slučaju.

naravno, postoje istine (tako ih trenutno držimo) iza kojih stoje prirodne nauke i matematika.

postoje i istorijske činjenice, ali interperatcija, a pogotovo njihovo vrednovanje istorijskih događaja, čak i u najobjektivnijem pristupu, uveliko zavisi od morala kroz koji provlačimo sve naše sudove.

postoje i praktične, male, svakodnevnoživotne istine. ono kad lažeš na sitno, ili te vaćare na malo krupnije iznose.
kad kamera zabilježi da je neka sosoba napustila zgradu u 12:34, dok ona tvrdi da se u njoj zadržala do 13 časova.


tako da, slažem se sa svima...

softelectronics_e softelectronics_e 14:47 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

docsumann
softelectronics_e
docsumann
Ovo su najčepće korišćene tautologije:


čarli, preskačeš najosnovniju (identitestku) tautologiju

a = a


nisam pri trostrukoj crtici, pa kačim u krnjem obliku

Pa eto, ti si je okačio - što nas vraća na to da Istina = Istina ... nemam ni ja trostruku crtu.


identitetska tautologija je jalova "istina"
ona ništa ne govori niočemu, sem što ti kaže je voda - voda, a šišarka - šišarka.
a šta su voda i šišarka, o tome ni da zucne.

Ooooo, ne - naprotiv.
Ona je osnovna tautologija, božanska - čak.
Čim kreneš da se odmičeš, postoji verovatnoća da pogrešiš.
A tamo gde je sa obe strane Istina, špekulacije prestaju.
zemljanin zemljanin 14:57 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

obratiti paznju na stetnost pusenja



EDIT. izbacio neke slike da ne opterecujem blog
softelectronics_e softelectronics_e 15:01 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

zemljanin
obratiti paznju na stetnost pusenja




a moze i ovako



i taman kad utvrdimo da je to istina, neko objavi ovo


Molim pojašnjenje i revertiranje ka Istini.
docsumann docsumann 15:29 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

obratiti paznju na stetnost pusenja



ja nikad neću ljubiti
ja nikad neću ubiti
ja nikad neću biti
ja nikad neću i ti
ja nikad neću i
ja nikad nikad neću umrijeti

...*



* zaboravio sam zadnji stih, ali i bez njega, ovako krnja, pjesma je odlična.
koliko se sjećam to je neki od partizan napisao za vrijeme rata
docsumann docsumann 15:32 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Ooooo, ne - naprotiv.
Ona je osnovna tautologija, božanska - čak.
Čim kreneš da se odmičeš, postoji verovatnoća da pogrešiš.
A tamo gde je sa obe strane Istina, špekulacije prestaju.


možda je dobra za božanske rabote, ali u praktičnom, analitičkom radu ne pomaže nič. ništa s njom nećeš rasčivijati.

dobro je dobro, kad ne može biti bolje
a i loše je dobro, kad neće biti gore
alselone alselone 16:05 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

ja nikad neću ljubiti
ja nikad neću ubiti
ja nikad neću biti
ja nikad neću i ti
ja nikad neću i


Jugodrvo
Ugodrvo
Godrvo
Odrvo
Drvo
Rvo
Vo
o

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:52 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

Zasto sam za istinu.
Moja dobra prijateljica je dobila HIV u braku. Abortirala je blizance. Elem, udala se za BG facu koji je gay ( nema veze sa lgbt) ovo sto pisem, ali noje hteo drustvo, familiju, roditelje da razocara.
Lekar je po struci( nije mi jasno kako je bio glup da se zarazi).
Elem upropasitio je sve. Bolje priznaj samom sebi i svima lepo istinu, a ne da lazes
zemljanin zemljanin 18:04 25.12.2018

Re: istina je cudna biljka

natasa_tasic_10
Zasto sam za istinu.
Moja dobra prijateljica je dobila HIV u braku. Abortirala je blizance. Elem, udala se za BG facu koji je gay ( nema veze sa lgbt) ovo sto pisem, ali noje hteo drustvo, familiju, roditelje da razocara.
Lekar je po struci( nije mi jasno kako je bio glup da se zarazi).
Elem upropasitio je sve. Bolje priznaj samom sebi i svima lepo istinu, a ne da lazes

to izlazi iz okvira ovakve diskusije ... mislim da to jeste krivicno delo i u Srb ...

softelectronics_e

Molim pojašnjenje i revertiranje ka Istini.

izvini, pobrisao sam slike jer su velike a nema potrebe za njima ... a i malo sam odremao u medjuvremenu pa nisam odmah video da si ti vec replicirao
jinks jinks 11:00 23.12.2018

...

Sad lažima se često nadomeštavaju koje kakvi nedostaci kojima se opravdava neimanje istih

Možda se ne radi samo o nadomeštavanju nedostataka, već je namera (svesna ili nesvesna) na žalost izgleda još i dublja - da se time izgradi svet u kome tako nešto uopšte i nisu "nedostaci". Mislim, da ne citiram ponovo Al Paćina, koga ste/si već pominjala :)
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:26 23.12.2018

Re: ...

Namera jeste dublja i tendenciozna.
Postoji etika, duhovnost, postovanje. Kada se neko ko je u pedagogiji bavi ovakvim stvarima, to je urusavanje svih vrednosti na kojima pociva zdravo drustvo. Takodje podrzavanje istih je saradnja sa zlom.
softelectronics_e softelectronics_e 11:31 23.12.2018

Re: ...

natasa_tasic_10
Namera jeste dublja i tendenciozna.
Postoji etika, duhovnost, postovanje. Kada se neko ko je u pedagogiji bavi ovakvim stvarima, to je urusavanje svih vrednosti na kojima pociva zdravo drustvo. Takodje podrzavanje istih je saradnja sa zlom.

Сагласан !
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:33 23.12.2018

Re: ...

I ja sam saglasna.
Черевићан Черевићан 11:36 23.12.2018

ана лиза

samo svedočenjem istine

ако' ћмо....... искрено
(искуства дељива),
да истинa (мал' не) свакa
трун лажи прикрива
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:40 23.12.2018

Re: ана лиза

Nema lazi. Ako necea da kazea istinu, onda cutis, ali ne lazes
nask nask 14:28 23.12.2018

Simpatična

Laž i istina, mnogo rastegljivi pojmovi. Pretpostavljam da je ovde reč o laži i/ili istini u međuljudskim odnosima, a ne u nauci, onda ostaje da su oba pojma vrlo subjektivna i gotovo nikad objektivna. I šta je na kraju krajeva laganje, davanje neistinitog izraza, nedorečenost, neiskazivanje emocije, stavljanje nečeg u oblande. I kako stoji stvar sa namerom, je li nešto laž samo ako je namera u pitanju.

Moja keva nije nikad izustila za žensko čeljade da je ružno. Ali kad je čujem da za nekog kaže da je “simpatična“ meni jasno koliko je sati. Često nismo iskreni ili ako hoćeš često lažemo da ne bi povredili nekog.

Ima ljudi koji uvek kažu kako stvari stoje (po njima), t.j. ne lažu nikad. Kod dece nam je to simpatično ali kod odraslih i nije. Takve (odrasle) obično etiketiramo da su socijalno neprilagođeni ili da su socijalne šeprtlje. Generalno su neprijatni u društvu.
Da ponovim, mnogo rastegljiv pojam.



Koliko istina ima na gornjoj slici? Ubeđen sam da ona baka u pozadini ima sasvi neku drugu istinu o onome što može da se vidi na slici nego ovaj veselnik na klupi.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:33 23.12.2018

Re: Simpatična

To je ono sto ona privatno misli i to mislje je deli u okviru svoje porodice.
Ja sam pisala o neistinama koje se prezentuju kao istina i na taj nacin ugrozavaju neciji integritet, buducnost, zivot.
Deca su cudo, ali me je ona navela na to da pomislim da li smo svi mi oguglali na lazi, ili postoji tracak nade za istinom.
softelectronics_e softelectronics_e 14:47 23.12.2018

Re: Simpatična

nask
Laž i istina, mnogo rastegljivi pojmovi. Pretpostavljam da je ovde reč o laži i/ili istini u međuljudskim odnosima, a ne u nauci, onda ostaje da su oba pojma vrlo subjektivna i gotovo nikad objektivna. I šta je na kraju krajeva laganje, davanje neistinitog izraza, nedorečenost, neiskazivanje emocije, stavljanje nečeg u oblande. I kako stoji stvar sa namerom, je li nešto laž samo ako je namera u pitanju.
...

Ne slažem se.
nask nask 15:37 23.12.2018

Re: Simpatična

Ne slažem se.


Evo jednog od dokaza za gornju tvrdnju.
tasadebeli tasadebeli 20:00 23.12.2018

Re: Simpatična

naskIma ljudi koji uvek kažu kako stvari stoje (po njima), t.j. ne lažu nikad. Kod dece nam je to simpatično ali kod odraslih i nije. Takve (odrasle) obično etiketiramo da su socijalno neprilagođeni ili da su socijalne šeprtlje. Generalno su neprijatni u društvu.



Да, да, знам...

Али, да ти кажем право, навикне се човек после неког времена. У почетку му тешко пада, а са годинама све лакше и лакше.



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:02 23.12.2018

Re: Simpatična

Znas kako, samo odstranis sve sto te nervira, sve koji lazu i manipulisu, i npr.iskljucis odredjene TV kanale i super.
softelectronics_e softelectronics_e 20:08 23.12.2018

Re: Simpatična

nask
Ne slažem se.


Evo jednog od dokaza za gornju tvrdnju.

Slažem se!
Atomski mrav Atomski mrav 09:12 27.12.2018

Re: Simpatična

Moja keva nije nikad izustila za žensko čeljade da je ružno. Ali kad je čujem da za nekog kaže da je “simpatična“ meni jasno koliko je sati. Često nismo iskreni ili ako hoćeš često lažemo da ne bi povredili nekog.


Čekaj, a šta ako je dotična osoba zaista malo "nelijepa" (copyright by jedan jaran izbosne) a u isto vreme simpatična? Onda tu nema laži, nema prevare.
anonymous anonymous 17:10 23.12.2018

I ja mislim ...

...da ljudi nikad ne bi trebalo da ratuju.

I da bi mir trebalo da vlada u svetu.

Uz Istinu, naravno.

Ma kako ona zvučala.


Usput

Ružno je lagati.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:36 23.12.2018

Re: I ja mislim ...

Vidi samo kako se izvrcu vesti danas.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:37 23.12.2018

Re: I ja mislim ...

CNN nas je napravio ubicama i najgorim probisvetima na svetu. A nije samo jedna strana imala ruke do lakata u blatu, pa opet smo zbog neistine i bombardovani.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana