Budućnost| Društvo| Ljubav| Ljudska prava| Porodica

Afekat

natasa_tasic_10 RSS / 03.01.2019. u 20:03

Lifetitle.jpg
U poslednje vreme, često razmišljam kako ljudi deluju u afektu.
Dese se teške stvari, ubistva, pomračenje svesti, samoubistva, reaguje se na razne izjave, dojave, situacije i na kraju se ničega ne sećaju, govore kako je sve bilo u afektu.
Ovo vam pišem jer se sve češće govori o nasilju nad ženama i decom, od strane porodičnih, divih i kulturnih ljudi, makar onako kako ih komšije i društvo vidi.
Kod nas  je u zgradi bio slučaj nasilja i to težak, dečko i devojka su se posvađali, bukvalno na krv i nož.
Krvi je bilo u ulazu, kolima i po parkingu ispred zgrade,  a nije mi jasno zašto?
Toliko puta su ih prijavljivale komšije sa sprata i pri svakom uviđaju su govorili kako je sve u redu, sve dok nije ona njega izbola nožem, kako nam je rečeno u samoodbrani.
Ulaz „Krvava Meri“, je čišćen sto puta, ali se i posle 8 meseci vide tragovi krvi po zidovima.
Ja sam prisustvovala scenama gde nasilnik maltretira ženu i decu, mnogo puta, a žene nemajući drugog izbora ćute i trpe, nadajući se da će se promeniti. Ta promena uglavnom traje par dana, i to  uz cveće i krokodilske suze, kojima se pravda dotični.
Deca koja rastu u takvim porodicama, neretko bivaju oštećena na više načina, jer nesvesno ili uglavnom svesno slede majčin ili očev primer, na žalost i veliku tugu našega društva.
Ima dosta slučajeva ekonomskog i psihičkog nasilja takođe, jer im se udeljuje na kašičicu, a one nemajući drugog izbora opet ćute.
Da li je ćutanje našeg društva postalo pravdanje onih koji se brane afektom, ili je to ćutanje poraz svih poniženih i povređenih duša, koje svoj mir traže lutajući od sećanja do sećanja.
Nekako sam danas poželela da pišem o svemu ovome, jer veoma dobro znam, kako je hodanje u tesnoj cipeli teško.
Hodajte  bose, ako ne nađete svoj broj jer je naš život odraz naše svetlosti, koja nam je data na rođenju. Ne dozvolite nikada da pravdanje  “u afektu”, postane deo  svakodnevnice, vaše i vašeg deteta, a neka deca budu ponosna na majke koje su se izborile da govore u svoje ime, slobodno, svesno, i da hodaju glave podignute visoko, gledajući u lice Onoga koji im je tu slobodu dao na rođenju.
Šetajte bose, drage moje, kroz život ako ne nađete svoj broj i trčite sa vetrom u kosi, trčite držeći svoju decu čvrsto za ruke, trčite ka slobodi.
 



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 21:37 03.01.2019

,

gledajući u lice Onoga koji im je tu slobodu dao na rođenju.

niko nikome ne daje slobodu na rodjenju, ni Ovaj, ni Onaj- slobodu svako izbori svojim rastom i onu licnu i u odnosu na druge...ili pak ne.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:44 03.01.2019

Re: ,

Ne znam Angie, radjamo se sa slobodnom voljom.
Sad nama je stosta nametnuto.
angie01 angie01 22:16 03.01.2019

Re: ,

radjamo se sa slobodnom voljom.


a ni to, svojom voljom,...dobijes neki DNK na rodjenju, a posle je sve neizvesno, zavisi od toliko faktora, da li te je neko iznosio na sunce i sklanjao sa promaje, zalivao, ili je vec tu pocinjala borba, da li je neko pokusao da prepozna ko si ti i stao iza tebe da te podrzi u tvom trazenju, rastu, ili ti je nametao neke okvire, pravila, misleci da je tako najbolje, ili te pak pustao da se lomis i sve iskusis na svojoj kozi,....ima toliko slojeva i nivoa- sredina, drustvo, vrednosti, obrazovanje, vaspitanje, karaterne osobine,....ponekad se desi da neko stigne do nekog stava koji je samo njegov i pocne da prati samo sebe, jer se neki trud isplatio da se tu napravi neka solidna konstrukcija, na kojoj moze da stoji...

neki ljudi su nepronadjeni, pa moraju nesto da slede ili necemu pripadaju, da budu vodjeni i njima je ta ponudjena rucka potrebna, kao ona precka u autobusu, da bi bili ok,....

Čovek postaje slobodan svojom odlukom, otporom i nepristajanjem. – Meša Selimović





natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:32 03.01.2019

Re: ,

Razmisljala sam ja puno o svemu. Moja mama je bila ta koja je svojom voljom uspela nas da iskoluje, izvede na pravi put.
Ona je jedna od onih koja je uspela da izadje koliko toliko iz okova kojim ju je drustvo pritislo, ne bi li nama bilo bolje. Znaci otkrila je veoma rano kako nam moze pomoci.Slobodna volja je cudo, ali izboriti se za to cudo vredi. Ne znam, mozda sam ja idealista, mozda isuvise verujem da mozemo menjajuci sebe, promeniti svet, ali je nas cetiri ta vera odrzala.
angie01 angie01 22:48 03.01.2019

Re: ,

mozda isuvise verujem da mozemo menjajuci sebe,


o tome ti pricam- naravno da mozemo menjati sebe i time mnogo sto sta,...do spoznaje i razumevanja se i dolazi voljom za otkrivanjem,...ali se mora pripremiti i tlo za takvo seme, da bi moglo da poraste, uloziti trud, nekada rizikovati,...eto, tvoja majka nije pristala na manje od onoga sto je smatrala da je njeno, bez obzira na neokolnosti. I pobedila je, osvojila je tri nove slobode.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:54 03.01.2019

Re: ,

Angie pa to je ta slobodna volja. Zamisli da nismo rodjeni sa njom i da u jednom trenutku ne mozemo da reagujemo. To bi bilo ropstvo. Ja nekako mislim da ne treba pristajati na manje od slobode. Nikada i ni pod kakvim uslovima. Nikada
angie01 angie01 23:22 03.01.2019

Re: ,

Zamisli da nismo rodjeni sa njom


pa nije- tvoja majka se za nju izborila- za tri.....da je tako kako ti kazes, svi bi to mogli....vecina ne reaguje- robuje navikama, slabostima, neznanju, predrasudama, strahu, pogresnim postavkama, misljenju sredine,...dopisi
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:14 04.01.2019

Re: ,

Ona se borila sa nasim ocem pre svega,jer je bio daleko od podrske, a zatim sa svojom porodicom, uzom i sirom familijom, skolskom sistemom, nasim i njenim strahovima, laznim nadama, obecanjima...izborila se jer je znala sta ne zeli , a sta zeli. Znala je da moze da odlucuje u svoje ime, ne bi li smo mi mogle da rastemo. To je nju kostalo, danas kosta i nas. Jer ni ja ne zelim da moje dete robuje svemu onome cega se slobodni ljudi stide. Ne zelim ni jedno dete da robuje.
zemljanin zemljanin 01:09 04.01.2019

Re: ,

koliko nas je spremno da prijavi bilo kog člana familije jer je udario ili zlostavlja suprugu/decu/starije? ... ili da reaguje konkretno u datom trenutku? ... i koliko nas ce se deklarativno izjasniti sa DA ali u realnom će skoro uvek biti ALI ... i pod tim ne razmatram one krajnosti i brutalnosti ...

svi umemo da pričamo ali koliko puta će se okrenuti glava, naći neka olakšavajuća okolnost, prećutati ili izabrati da se ne mešamo ... jer je komšija. prijatelj, familija, muž, otac itd. ili je sramota, bruka, karijera, strah itd.

e to je to
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 01:19 04.01.2019

Re: ,

Ne znam sta reci. Ja bih prijavila uvek. Ne mogu da okrenem glavu.
Ja razumem kada zena nema izbora, u Srb.nema jer nije ekonomski osnazena, da ode iz te sredine, ali ne mogu da opravdam.
Ta prica bio je divan, pa ovo, pa ono, sada se izmenio sta mu je....itd...ne moze biti istinita.
zemljanin zemljanin 01:28 04.01.2019

Re: ,

natasa_tasic_10
Ne znam sta reci. Ja bih prijavila uvek. Ne mogu da okrenem glavu.
Ja razumem kada zena nema izbora, u Srb.nema jer nije ekonomski osnazena, da ode iz te sredine, ali ne mogu da opravdam.
Ta prica bio je divan, pa ovo, pa ono, sada se izmenio sta mu je....itd...ne moze biti istinita.

znači jedino možemo pomoći onima koji tu pomoć žele, ne možemo nikog naterati da to i uradi ali možemo reagovati prema nasilniku, čak i ako je cena toga gubitak poverenja/ljubavi (prema nama) osobe koja je ugnjetavana ... i to je neka ispravnost koju čovek stekne ili ne, ne treba mu društvo, niti podrška, niti opravdanja, da uradi ispravnu stvar.

a to kod odraslih teško ide ... jedino decu možemo upućivati na to da budu svoji i da svet ne gledaju tudjim očima ... što bi ti rekla - da slušaju srce ... a što bih ja rekao - da se edukuju* non-stop i da se nadogradjuju.

* - ne mislim strogo, samo, na obrazovanje
softelectronics_e softelectronics_e 09:13 04.01.2019

Re: ,

natasa_tasic_10
Ne znam Angie, radjamo se sa slobodnom voljom.
Sad nama je stosta nametnuto.

Rađamo se sa 'embrionom' slobodne volje --- a Slobodu mnoge ljudske jedinke ne osete niti za ceo svoj život.

No, ono što me zanima - i što bih rado podržao je ... da se gamad koja maltretira žene i decu dislocira iz životnog okruženja u nešto slično Gvanatamau.
Znam, znam - nije humano i bla, bla, bla ...
softelectronics_e softelectronics_e 09:16 04.01.2019

Re: ,

zemljanin
koliko nas je spremno da prijavi bilo kog člana familije jer je udario ili zlostavlja suprugu/decu/starije? ... ili da reaguje konkretno u datom trenutku? ... i koliko nas ce se deklarativno izjasniti sa DA ali u realnom će skoro uvek biti ALI ... i pod tim ne razmatram one krajnosti i brutalnosti ...

svi umemo da pričamo ali koliko puta će se okrenuti glava, naći neka olakšavajuća okolnost, prećutati ili izabrati da se ne mešamo ... jer je komšija. prijatelj, familija, muž, otac itd. ili je sramota, bruka, karijera, strah itd.

e to je to

Da.
Na žalost - u pravu si.

No - i tu se može kvantifikovati. Evo, recimo ja - ne podnosim siledžije ... a to dokazujem i svojim 'radom' na blogu.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:34 04.01.2019

Re: ,

I ja se slazem. Nije edukacija saml obrazovanje. Ima vise nivoa, a i bolje je gledati srcem, lepse se vidi ❤
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:32 04.01.2019

Re: ,

Ja bih ih smestila daleko, daleko, gde nikoga nema, pa neka sami sebe maltretiraju
angie01 angie01 19:43 04.01.2019

Re: ,

zena koja nas je naucila da sloboda cenu nema.



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:06 04.01.2019

Re: ,

čak i ako je cena toga gubitak poverenja/ljubavi (prema nama) osobe koja je ugnjetavana ... i to je neka ispravnost koju čovek stekne ili ne, ne treba mu društvo, niti podrška, niti opravdanja, da uradi ispravnu stvar.


Previše pojednostavljuješ stvari, i previše ti je ovo egocentrično.

Da ne smišljam primere sad, ali istrajavanje na svom principu da nasilje ne dozvoljavaš i da uvek na njega reaguješ, čak i onda kad onaj koga štitiš to smatra štetnim po njega, je čista egocentričnost.

Jer, šta je drugo do to stav, baš me briga šta ti ( "ti" je u ovom slučaju žrtva nasilja) misliš o tome, ovo je moj princip i ja po njemu postupam.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:43 04.01.2019

Re: ,

Sada citam u novinam da je neka devojka prebijena na ulici. Slucajno mi je iskocilo.
Pre godinu dana je covek udario zenu u 43 pesnicom u glavu dok je drzala dete u rukama. Svasta joj je govorio. Samo smo mi zene dreknule na njega, ovi muski cute.
On je sav besan izasao, zena place. Pravda ga da je popio previse. Bilo je 9 ujutru. Sta li radi u 15h... Nije dala da zovemo policiju. Sve me grize savest sto ih nisam pozvala
zemljanin zemljanin 20:52 04.01.2019

Re: ,

hoochie coochie man

da, postoje razgovori, upozorenja sa vrlo odredjenim rokovima, posle toga postupam kako je napisano ... i ne ocekujem da se svi slazu sa tim.

nasilna osoba mora snositi posledice svog nasilja ... da li ce to biti lecenje ili lisavanje slobode, nije na meni da odredjujem
Unfuckable Unfuckable 03:02 06.01.2019

...

Sve me grize savest sto ih nisam pozvala


Šta te je tačno sprečilo?

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:54 06.01.2019

Re: ...

Zena. Molila me je. Rekla je da ne zna sta ce biti ako ode kuci, a nema gde. Imala je detw u rukama od mozda 2, 3 meseca. Njeni roditelji jij nisu dali da se vrati kuci.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:34 03.01.2019

Nasilje

Danas se toliko prica o nasilju nad zenam i decom, a nikada vise nije bilo izmaltretiranih zena i dece.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:45 03.01.2019

Re: Nasilje

natasa_tasic_10
Danas se toliko prica o nasilju nad zenam i decom, a nikada vise nije bilo izmaltretiranih zena i dece.

Bilo je, bilo je i vise nego danas ali o tome se nije puno pricalo. Iz raznih razloga. Cak i neka ponasanja sto danas zovemo nasiljem ne tako davno su smatrana normalnim.

predatortz predatortz 00:02 04.01.2019

Re: Nasilje

kamilo_emericki
natasa_tasic_10
Danas se toliko prica o nasilju nad zenam i decom, a nikada vise nije bilo izmaltretiranih zena i dece.

Bilo je, bilo je i vise nego danas ali o tome se nije puno pricalo. Iz raznih razloga. Cak i neka ponasanja sto danas zovemo nasiljem ne tako davno su smatrana normalnim.


Tako i ja mislim. Nasilje je ranije bilo češće, ali se manje govorilo o njemu. Da bi se stvorila slika o idealnom društvu takve teme su mediji zaobilazili.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:15 04.01.2019

Re: Nasilje

Ali ako gledas , a ne ukazes onda si i sam saucesnik/ ca
predatortz predatortz 00:22 04.01.2019

Re: Nasilje

natasa_tasic_10
Ali ako gledas , a ne ukazes onda si i sam saucesnik/ ca


Naravno. Ali, kako dođe do ovoga?
Ja nemam problem sa tim da se o nasilju govori, da se nasilje strogo sankcioniše. Čak, za pooštravanje sam kaznene politike.

Samo sam rekao da su se ranije takve stvari više gurale pod tepih nego danas.
Danas se o tome priča, čak od malih nogu klinci se upiznaju sa tim temama, uče se da prepoznaju nasilje i nasilnike.
Kao društvo, u tom pogledu, napredujemo.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:31 04.01.2019

Re: Nasilje

Ja samo mislim da se dosta prica, a nekako malo uradi.
Mene nasilje u skolama uzasava. U skolskom sam savetu. Kod moje male ima pozitivnih pomaka, ali u nekim skolama pa to je strasno.
Ribozom Ribozom 00:43 04.01.2019

Re: Nasilje

Za ekonomsko nasilje ne treba kriviti drustvo, vec drzavu. Lako se to da srediti, ali nece ovi iz vlasti.
U drzavi gde porodiljsko ne isplacuje drzava, uvek se nadje neki drugi krivac.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:46 04.01.2019

Re: Nasilje

Ima zena domacica, ali one rade kao crnci u kuci.
One su heroji isto. Majke treba osnaziti materijalno. Razmisljala sam ja. Ako ode, sta ce da radi jadna sa decom i malom platom...ne znam.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 12:21 04.01.2019

Re: Nasilje

Centri za soc.rad treba da rade bolje svoj posao.
Policija moze da dodje i da odvede nasilnika na par dana, ali se on onda vrati kuci. Ili ako zena ode sa decom u sigurnu kucu, ona ne moze biti tamo zauvek. Onda se vrati i ona. Tada bude jos gore.
Zenama koje se odluce da ostave nasilnike treba pruziti punu pomoc. Kao i u inostranstvu. Podrzati ih materijalno, naci posao. Neke afirmativne mere za zene i decu zrtve nasilja. To bi trebao cent.za soc.rad da povuce, ali nesto mi se cini da nije bas tako
Черевићан Черевићан 16:58 04.01.2019

психом нам изнутрашњом

kako ljudi deluju u afektu

нервозом je у сабраћи
захваћена Земља цела,
живци нам све краћи
(могућа је грешка тела)
blogi blogi 18:32 04.01.2019

Saću i ja kao Slađan Čarli

Banovali me jer sam komentarisao Fuksin afekt.
Ali nisam ja od juče... Otvorim novi nalog imolimlepo...

PS.

Hoću da kažem, držao sam se teme, nisam spamovao, nisam vređao, samo sam izneo svoje mišljenje. I po treći put me moderacija eliminiše, jer im se ne dopada ono što sam rekao. Prošli put je bilo jer su tvrdili da sam homofob, a nisam, a proverenog homofoba Fuksu nikada ne banuju, jer ima DB veze u B92.
E pa saću za svako banovanje dotvaram novi nalog, pa da vidimo ko će duže da izdrži.
zemljanin zemljanin 18:47 04.01.2019

Re: Saću i ja kao Slađan Čarli

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:37 04.01.2019

Re: Saću i ja kao Slađan Čarli

E stvarno ste blesavi, a u to ime evo malo lepote
blogi blogi 08:06 05.01.2019

Re: Saću i ja kao Slađan Čarli

E stvarno ste blesavi, a u to ime evo malo lepote


Teta Aretu može uvek. Jer ona nije žena, no je Boginja...

docsumann docsumann 12:57 05.01.2019

Re: Saću i ja kao Slađan Čarli

Teta Aretu može uvek. Jer ona nije žena, no je Boginja...


eto, sa'će da te banuju i zbog mizoginije
Milan Novković Milan Novković 09:51 05.01.2019

Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

... Šetajte bose, drage moje, kroz život ako ne nađete svoj broj i trčite sa vetrom u kosi, trčite držeći svoju decu čvrsto za ruke, trčite ka slobodi...

... pod kakvim pritiskom je jadni Y hromozom danas evo par šaljivih sitnica

1. Deda po ocu moje žene, koji je otišao u večna lovišta pre nego što sam ja počeo da "haram" po Beogradu, je bio dobrica, svi mu unuci kažu (komada 4). Nači:

- Ajde što je pajtosu bio garant pa izgubio stolarsku radionicu.

- Pa se drugu, co-pobedniku u WW2 neposredno posle rata požalio kako su mu sumnjivi neki potezi pobednika, drug ga otkucao pa deda završio na Golom Otoku ...

- ... ali, ALI, mu je po završetku rata žena/baka, a jako opasna, nju sam upoznao, sasula u lice kako neće više da mu pere noge pošto joj je drug Tito dao prava

2. Drugovi, znam da ne znate, Y hromozom je dramatično kraći od X hromozoma (aj dobro, imamo ga i mi, al samo jedan) i u broju baznih parova, i u proju gena

Nači Y:

- Genes - jedva 200, Protein coding genes - recimo 50tak samo - daj više dlaka po telu, više testosterona, veći gabarit, dublji glas, tvrđu glavu, naglašen talenat za foliranje i laganje, jabučicu što više štrči, žile ispod kože što nam krvare obline (kako kome) ... sve beskorisno ...

- Baznih parova: 60tak trićavih miliJona

- I sve kraći kako vreme/generacije prolaze (pardon my French)

- I jedini pluš je što se ovde jako razlikujemo od šimpanzi, recimo 30% - "one of the fastest-evolving parts of the human genome" (iako plus=minus, sve zavisi od perspektive)

A X, šta smo imali:

- Genes - ma 1500 najmanje, preko 800 protein coding, SVI korisni ...

- Baznih parova: "muški", preko 150 miliJona, a i, sasvim moguće, sve duži (ovo se blesavim)

... pa ti vidi

Disklejmer: cifre oko gena su ok, dok je moja interpretacija šaljiva, al zato tiho-lažna
softelectronics_e softelectronics_e 10:48 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

Milan Novković
... Šetajte bose, drage moje, kroz život ako ne nađete svoj broj i trčite sa vetrom u kosi, trčite držeći svoju decu čvrsto za ruke, trčite ka slobodi...

... pod kakvim pritiskom je jadni Y hromozom danas evo par šaljivih sitnica

1. Deda po ocu moje žene, koji je otišao u večna lovišta pre nego što sam ja počeo da "haram" po Beogradu, je bio dobrica, svi mu unuci kažu (komada 4). Nači:

- Ajde što je pajtosu bio garant pa izgubio stolarsku radionicu.

- Pa se drugu, co-pobedniku u WW2 neposredno posle rata požalio kako su mu sumnjivi neki potezi pobednika, drug ga otkucao pa deda završio na Golom Otoku ...

- ... ali, ALI, mu je po završetku rata žena/baka, a jako opasna, nju sam upoznao, sasula u lice kako neće više da mu pere noge pošto joj je drug Tito dao prava

2. Drugovi, znam da ne znate, Y hromozom je dramatično kraći od X hromozoma (aj dobro, imamo ga i mi, al samo jedan) i u broju baznih parova, i u proju gena

Nači Y:

- Genes - jedva 200, Protein coding genes - recimo 50tak samo - daj više dlaka po telu, više testosterona, veći gabarit, dublji glas, tvrđu glavu, naglašen talenat za foliranje i laganje, jabučicu što više štrči, žile ispod kože što nam krvare obline (kako kome) ... sve beskorisno ...

- Baznih parova: 60tak trićavih miliJona

- I sve kraći kako vreme/generacije prolaze (pardon my French)

- I jedini pluš je što se ovde jako razlikujemo od šimpanzi, recimo 30% - "one of the fastest-evolving parts of the human genome" (iako plus=minus, sve zavisi od perspektive)

A X, šta smo imali:

- Genes - ma 1500 najmanje, preko 800 protein coding, SVI korisni ...

- Baznih parova: "muški", preko 150 miliJona, a i, sasvim moguće, sve duži (ovo se blesavim)

... pa ti vidi

Disklejmer: cifre oko gena su ok, dok je moja interpretacija šaljiva, al zato tiho-lažna

Milane, šta da radimo sa ovim informcaijama?
Osim o priči o dedi.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:53 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

Baba je rekla NE.
Moja baba je bila niskog rasta, crnka, deda je imao 190 plav. Radio je u policiji. 10 dece su imali, elem, od babe su svi strecali. Baba je uspela da se izvuce iz logora, niko ziv ne zna kako i spasi 4 dece...opasna je bila, i prezivela je rat, logor, dva puta su hteli da je streljaju, jer je pomagala partizanima(deda je bio u partizanima). Baba je bila zaista neka cudna zena za to vreme. Imala je samo 4 razreda osnovne skole.
alselone alselone 10:55 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

Milane, šta da radimo sa ovim informcaijama?


softelectronics_e softelectronics_e 11:01 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

natasa_tasic_10
Baba je rekla NE.
Moja baba je bila niskog rasta, crnka, deda je imao 190 plav. Radio je u policiji. 10 dece su imali, elem, od babe su svi strecali. Baba je uspela da se izvuce iz logora, niko ziv ne zna kako i spasi 4 dece...opasna je bila, i prezivela je rat, logor, dva puta su hteli da je streljaju, jer je pomagala partizanima(deda je bio u partizanima). Baba je bil azaista neka cudna zena za to vreme. Imala je smao 4 razreda osnovne skole.

Bogami, za to doba je bila retko pismena.
Možda se i zbog toga tako dobro snalazila u tim šugavim vremenima.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:20 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

Moj pradeda se borio na Solunskom frontu. Bio je odlikovan, svirao je i violinu. Prababa Lenka, se nikada nije zalila na njega. Da li zato sto nikada nisu imali vremena, stalno su radili,ne znam? Ne secam se da je deda tukao babu, znam samo da su puno radili. Ujutru kada ustanu dorucak, posao. Da li se cutalo tada o tome, ili je bila sramota ne znam?
Secam se jedne price, kada su mislili da spavamo. Prababa je neku svoju rodjaku ucutkivala, rekla joj je da je sramota da ode, jer ce selo da prica. Da cuti i trpi, da je to zenska sudbina...
Ali vidis, ni posle svih godina koje su prolazile, ta zenska prica nekako zivi i dalje u mozgovima nasih ljudi.
softelectronics_e softelectronics_e 12:50 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

natasa_tasic_10
Moj pradeda se borio na Solunskom frontu. Bio je odlikovan, svirao je i violinu. Prababa Lenka, se nikada nije zalila na njega. Da li zato sto nikada nisu imali vremena, stalno su radili,ne znam? Ne secam se da je deda tukao babu, znam samo da su puno radili. Ujutru kada ustanu dorucak, posao. Da li se cutalo tada o tome, ili je bila sramota ne znam?
Secam se jedne price, kada su mislili da spavamo. Prababa je neku svoju rodjaku ucutkivala, rekla joj je da je sramota da ode, jer ce selo da prica. Da cuti i trpi, da je to zenska sudbina...
Ali vidis, ni posle svih godina koje su prolazile, ta zenska prica nekako zivi i dalje u mozgovima nasih ljudi.

Da.
Vulgarizovano, ta neusklađenost izgleda ovako --- kada se žena švaleriše, onda se kaže kurva. Kada to radi muškarac, onda se kaže jebač.
U osnovi - svaka žena treba samostalno da raspolaže svojim životom ... jebeš selo i seoske 'babe' i seoske 'babce'.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:14 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

Ta seoska prica je nekako postala i drzavna. Sve se cutalo. Nije ni cudo sto se sve ovo danas desava, ako guras pod tepih jako dugo, prljavstina te tresne u lice tako sto eksplodira i kontaminira celo drustvo
not2old2rock not2old2rock 16:39 05.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

softelectronics_e
kada se žena švaleriše, onda se kaže kurva. Kada to radi muškarac, onda se kaže jebač



Podrška za to tumačenje kaže:
ključ koji može da otključa više brava = kalauz

brava koju može da otključa više ključeva = loša brava
bene_geserit bene_geserit 05:34 06.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

E kad neko ne bi da istrčao sa "master key, shitty lock" vicem.
not2old2rock not2old2rock 13:33 06.01.2019

Re: Pošto mi se čini da većina ne kapira ...

bene_geserit
E kad neko ne bi da istrčao sa "master key, shitty lock" vicem.


Jel' znaš o onom što mu dlaka smeta?
49 41 49 41 15:00 07.01.2019

Kakvi smo mi to ljudi i zene

Nekad je potrebno samo korak do toga; al'vecina ne bi da ga prvi nacini.
Primer iz dalekog secanja.
Zimsko jutro pred Pravnim fakultetom u BG na tramvajskoj stanici.
Ni 10-tak putnika-cekalaca.

Ciganka i ciganin se na sva usta svadjaju, zatim on pocinje da je tuce, rukama, nogama sutira. Pada licem nekoliko puta o kaldrmu.
Jedan, reaguje munjevito da je zastiti; podigne sa kaldrme.

Ona, u afektu "pomagaocu"; P... ti materina sta se ti mesas kad me moj muz bije.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:13 07.01.2019

Re: Kakvi smo mi to ljudi i zene

Strasno.
zemljanin zemljanin 15:32 07.01.2019

Re: Kakvi smo mi to ljudi i zene

Da, pisao nekad, ali da ponovim ... davno vec, gluvo doba noci, vracam se kuci, u prolazu kod Zelenjaka, tip bije devojku, ali bas bije, pesnice, krv itd. ... uskocim izmedju, gurnem njega, naostren da ga razbijem ako krene, kad devojka ustade i skoci na mene otpozadi i zarije mi nokte u lice ... ona ga brani ...

sve u svemu i danas, mada neprimetno, imam malu uspomenu od nje - oziljak
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:41 07.01.2019

Re: Kakvi smo mi to ljudi i zene

Pa to mi nije jasno nikako. I mene je ta zena molila da ne zovem policiju. Kakav je to sindrom u zenama da u trenutku kada im se moze pomoci brane nasilnika.
Ko ce li ga znati sta je njena majka prezivela, baba... pa se to samo prenelo.
softelectronics_e softelectronics_e 17:49 07.01.2019

Re: Kakvi smo mi to ljudi i zene

zemljanin
Da, pisao nekad, ali da ponovim ... davno vec, gluvo doba noci, vracam se kuci, u prolazu kod Zelenjaka, tip bije devojku, ali bas bije, pesnice, krv itd. ... uskocim izmedju, gurnem njega, naostren da ga razbijem ako krene, kad devojka ustade i skoci na mene otpozadi i zarije mi nokte u lice ... ona ga brani ...

sve u svemu i danas, mada neprimetno, imam malu uspomenu od nje - oziljak

Glavno je da si ti reagovao kako dolikuje.
Ožiljak je kolateralna šteta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana