Društvo| Kultura| Ljubav| Muzika| Nostalgija

La vie en rose

natasa_tasic_10 RSS / 29.01.2019. u 11:45

7103gCxlCRL._SY445_.jpg

Juče je bila priredba povodom Svetog Save u osnovnoj školi koju pohađa ljubimica doma moga. Naravno da smo svi srećni otišli da gledamo " majkinu nalsednicu, lepoticu, najvoljenije dete univerzuma".

Sedim tako i pričam sa mamama, koje isto kao i ja čekaju svoje naslednike sa telefonima na gotovs da snime priredbu.
Jedna od njih me pita da li znam neku dotičnu osobu i ja joj kažem naravno da je znam, i kažem da je ona baš divna.
I tako sedimo i pričamo, kad tek mama broj3 kaže: „Pa ti bre Nataša za svakoga kažeš da je divan. Ti si tako odlučila u svom životu, pa to ti je, zar ne?"
Okrenem se ja, stavim moje ružičaste naočare i kažem: „Život je isuviše gorak da bih o bilo kome razmišljala loše. Ove moje naočare su baš divne. Sve mi je lepo. Sad ću kupiti i one sa staklima od srca, pa će mi sve biti lepše".

Naslednica je izašla sa frizurom Indijanskih plemkinja, a umesto perja bila je ukrašena sa šnalicama svih boja i vrsta, i u našem srcu je bila najbolja.
Odmah je sve snimnjeno i poslato babama i tetkama da i one vide kakvo zlato je rođeno, jer na priredbu nisu stigle usred saobraćajnog kolapsa prouzrokovanog januarskim snegovima.
Izašli smo iz škole, nas troje zajedno, ruku pod ruku srećni i zadovoljni.
Kada sam sela u auto razmislila sam o rečima koje mi je „mama 3" rekla, da sam odlučila da za sve govorim da su dobri, a razlog za to je rečenica koja me prati otkako sam pročitala Gorski vjenac, „da je čaša meda sa čašom žuči pomešana".
Takav nam je život bio otkada znam za sebe, od ranoga detinjstva. Malo meda, malo žuči, da se kalimo kao ljudi i da odolevamo zlobi.
Moje ružičaste naočare, su moj pogled na svet. Ne želim da vidim zlo, licemerstvo, lažna prijateljstva. Ne želim, da niko u mome okruženju bude pod bilo kakvim uticajem pomenutog.
Zato o ljudima ne pričam da mogu biti loši, jednostavno odlučila sam da ne vidim sve to, a ako i vidim, a naravno da vidim, jer ne možeš sakriti pogled mržnje koji seva, stavim moje ružičaste naočare i prodjem pored njih.
Svet je isuviše lep da bismo gledali zlo, a život je isuviše kratak, da bismo vreme provodili pričajući o njemu.
P.S. jedva čekam da kupim one sa srcastim okvirom, na sniženju su u Mangu mora da imaju zanimljiv pogled na svet, svet srcaste sreće.

 

 



Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 12:15 29.01.2019

Zanimljiva

mi je ta Marion Kotijar, ima baš interesantno lice a ni Pjaf mi nije odbojna, naprotiv, gledaću da pogledam to.
Atomski mrav Atomski mrav 13:08 29.01.2019

Re: Zanimljiva

Samo mi Edit Pjaf i ružičaste naočare ne idu baš zajedno. Doduše, ne razumem francuski ali mi deluje da je dosta njenih u rangu žalopojki...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:03 29.01.2019

Re: Zanimljiva

Pa nije. Ona je imala bas zeznut zivot, ali je ova pesma mnogo lepa. Ima i engleska verzija Luj Armstrong peva.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:39 29.01.2019

Re: Zanimljiva

Bili, gledala sam film, odlican je.
Черевићан Черевићан 13:39 29.01.2019

наочара глед

ne želim da vidim, a vidim

изазови дневни..... окружења
рушитељи живчаног нам мира ,
хтели или не трауме причине
благо оном ко'ј то балансира
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:25 29.01.2019

Re: наочара глед

Upravo tako, balans
angie01 angie01 14:03 29.01.2019

,

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:09 29.01.2019

Re: ,

Daleko od toga da resavaju sve, ali veruj mi mnogo je bolje sa njima
angie01 angie01 18:46 29.01.2019

Re: ,

ali veruj mi mnogo je bolje sa njima


verujem, ali to nije stvarno,...covek ucestvuje i vidi, da bi imao stav, donosio odluke, reagovao,...inace stoji sa strane.



druga stvar je ono sa polu punom, ili polu praznom casom,...gde ako nisi zadovoljan, bez obzira kako je vidis, ucinis napor da to popravis, dokle god mozes, jer ne zavisi sve od tebe- i da budes ok, zahvalan i srecan,...umesto da dzangrizas i kada preliva.

evo za tebe,...i ruzicaste i srcaste:)

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:32 29.01.2019

Re: ,

Daleko od toga Angie da ja ne reagujem, i daleko od toga da ne vidim. Vidis onaj tamo ne znam koje ime da upotrebim za NJEGA, izadje na ulicu i ubi coveka, jer je visio na drustvenim mrezama i trovao se. Pa zamisli molim te tu pomucenost i tu izoblicenost u dusi da uradis tako nesto. Zato sam ja izbacila tj.blokirala neke TV stanice, novine skoro i da ne citam, citam knjige, slusam muziku i provodim sto vise vremena sa svojom porodicom. Kada spremam uloge to radim tako sto sve o liku saznam, psiholoski, socijalni, drustveni, emotivni profil izgradim.
Kada zavrsim sve, stavim naocare i izajdem. Zato sam i rekla, ima puno stvari koje vidim, ali ne zelim da ih vidim. Trudim se da napredujem i da koliko mogu ucinim svet lepsim. Hvala za srcaste naocare, sve je lepo sa njima
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:18 29.01.2019

Ljubav

Kad volis nekog i kad si sa njim, a narocito ako je to Iv Montan, onda je i zivot i svijet ruzicast bez obzira na patnju, a Edit je propatila mnogo.
"Ako srce napunis mrznjom nece ostati mjesta za ljubav", kaze necija poslovica.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 17:10 29.01.2019

Re: Ljubav

Upravo tako ❤
Bili Piton Bili Piton 20:22 29.01.2019

Re: Ljubav

kamilo_emericki
a Edit je propatila mnogo.


Priča se da se tu i tamo tešila uz Marlen Ditrih. Bukvalno "uz".
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:42 29.01.2019

Re: Ljubav

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:54 29.01.2019

Re: Ljubav


Sta ces, nije joj bilo lako
kick68 kick68 01:57 30.01.2019

Re: Ljubav

a Edit je propatila mnogo.

Mozda pesma nije biografska, ali daje sliku o okruzenju u kome je rasla i zivela:

Volim ovu verziju mozda malo vise:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:04 29.01.2019

Naočare

na srca, cveće, karfiol, kakve god kupila, tvoje su, tvoj stav, tvoj pogled. Jer, što bi rekli Slovenci, "Svako oko svog molera ima".
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:36 29.01.2019

Re: Naočare

Da li znas koliko je lepo sa njima. Stavim ih, a one na suncu malo potamne, u sobi posvetle, a kada prodjem pored onih koje ne zelim da vidim i ako mi nesto kazu, ja kazem, : Izvinte molim vas, nisam vas primetila.
Sto da me neko zraci, pa nasa dusa treba da ide ka svetlosti, a ne ka tami.
Eto te naocare, pa makar kao karfiol izgledale su super
aureus aureus 20:55 29.01.2019

Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Vidim naslov - pomislim "muzika!", kad ono...

Priča o životnom stavu i pogledu na život.
Fino si ovo izložila, domaćice.

Pa si onda odabrala i dva zanimljiva videa.
Armstrong ima i onu slavnu "What a Wonderful World".
A jednom, kad sam slušao Đanga i Grapelija, naletio sam na ovo:

(uočiti dio od 0:42)



Ovo je nekoliko godina prije "La vie en rose" (objavljena 1946.). Vidi se uticaj. Đango (ili Džango) Rajnhart (1910-1953) bio je genije na gitari. U nekom požaru je malo postradao, pa je vrat gitare držao sa tri prsta, umjesto sa pet - svirao čovjek gitaru sa tri prsta. Imao je sjajnu saradnju sa violinistom Stefanom Grapelijem; kažu da je kvintet čiji su oni bili lideri bio jedan od najpoznatijih muzičkih sastava prije Drugog svjetskog rata.

Edit Pjaf (1915 - 1963) i Đango Rajnhart imali su nešto zajedničko: veliki muzički talenat, dosta teško djetinjstvo i, na žalost, prekratak život.

Stefan Grapeli (1908 - 1997) je bio bolje sreće, živio je skoro kao Edit i Đango zajedno. I on je opet imao teško djetinjstvo: mama mu je umrla kad je imao pet godina, a tata mu je morao nedugo nakon toga u rat, pa je malog Stefana ostavio u nekom sirotištu.
Na kraju - teško djetinjstvo je imao i Luj Armstrong (1901 - 1971). Očekivano - crni dječak, rođen u siromašnoj porodici, nesređenoj, često napuštan od roditelja, prinuđen da radi od malih nogu.
Ne znam kakav je bio u privatnom životu, ali ovaj veliki džez trubač i pjevač, do kraja karijere, na sceni, nije skidao osmjeh sa lica.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:24 29.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Pa sve ovo i jeste muzika. Ima nesto magicno u nacinu na koji oni interpretiraju kompozicije. Pre par godina sam slusala Billy Holliday i ima jedna pesma kada se tacno cuje kako joj kvrcne glas dok peva. Neka tuga, melahonlija, zivot u tim taktovima se skupio i izasla je neverovatna emocija.
Ne znam ni sama moj stav se nekako isprepletao sa svim mogucim zivotnim prilikama i neprilikama, i kroz muziku sam uspela dosta toga da izrazim.
Calass je pevala La sonambulu, kada se Onazis zenio sa Dzeki, svi su rekli da joj je srce tada stalo na sceni. Posle toga se nije oporavila. Umrla je u Parizu od tuge.


aureus aureus 21:45 29.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Evo i jedne gdje su sve emocije tu, ali je gestikulacija maksimalno suzbijena.
"Nisi više moja ćerka!"

Kristina Deutekom:

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:51 29.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Ova je bas dobra.
Meni je Dianna bila jedna od omiljenih, ali ova je samo stala i sve je rekla. Pa kja sam odusevljena sa njom. Hvala za video.

Bili Piton Bili Piton 22:57 29.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Na Djanga mora Django + Grapeli, teška artiljerija

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:11 29.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Jeste teska artiljerija. E u Aprilu planiram koncert u SNP, jedan deo ce biti posvecen njima. Stvarno su najbolji.
Bili Piton Bili Piton 00:09 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

natasa_tasic_10
Jeste teska artiljerija. E u Aprilu planiram koncert u SNP, jedan deo ce biti posvecen njima. Stvarno su najbolji.


A onda i Bili....imenjakinja moja. Ovo me razgali u ne znam kakvom da sam bedaku.


aureus aureus 02:56 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

natasa_tasic_10
Ova je bas dobra.
Meni je Dianna bila jedna od omiljenih, ali ova je samo stala i sve je rekla. Pa kja sam odusevljena sa njom. Hvala za video.


Naročito dobro razlaže ono od 2:05 (a-A-a-A-a-A-a), k'o da se naizmjenično spušta i penje niz neke stepenice.

Diana je mlađa garda (tri'es i kusur) i zaista dobro izvodi tu ariju.
Akonto gestikulacije, dopada mi se ovdje, čak mi se dopada i taj šašavi, zeleni kostim.



Za sada je moj favorit i etalon njena starija, penzionisana sunarodnjakinja Eda Mozer.
Sva izvođenja mjerim prema njenom, ali se radujem i svakom drugom koje je kvalitetno (jer tako i treba da bude u muzici).



Tu je sve što treba da bude.
Königin der Nacht.
zemljanin zemljanin 03:14 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Za sada je moj favorit i etalon njena starija, penzionisana sunarodnjakinja Eda Mozer.
Sva izvođenja mjerim prema njenom, ali se radujem i svakom drugom koje je kvalitetno (jer tako i treba da bude u muzici).

bas je dobra
aureus aureus 03:48 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Bili Piton
natasa_tasic_10
Jeste teska artiljerija. E u Aprilu planiram koncert u SNP, jedan deo ce biti posvecen njima. Stvarno su najbolji.


A onda i Bili....imenjakinja moja. Ovo me razgali u ne znam kakvom da sam bedaku.

Napravićemo pravu listu talentovanih (uglavnom džez) muzičara koji su se proslavili još prije Drugog svjetskog rata a koji su imali turbulentno djetinjstvo.
I Bili je prerano umrla, sa 44 svega (rođena iste godine kao Edit Pjaf).

Kad je Edit Pjef napustila ovaj svijet (1963), ostala je praznina u francuskoj muzici. Srećom, potrefilo se - upravo u to vrijeme na scenu je stupila mlada Mirej Matje (1946). Veselo, nasmijano djevojče koje se brzo probilo. Takođe potekla iz siromašne porodice, sa 14 djece. I traje do danas. Doduše, zadnjih godina i ne pjeva toliko. Ali zato je tu mlada nada Zaz. Francuzi baš imaju sreće. I sve tri pjevaju pomalo kao......kao vrapci.




Bili Piton Bili Piton 04:02 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Sa singlovima Mirej Matje sam se susreo još u zabavištu. Tad je već taj heavy vibrato bio maaaalo demode, pojavili su se pevači s ravnijom tehnikom koja je delovala ležernije i manje artificijelno, prosto išla više u korak s vremenom. A ogromna francuska ljubav prema brazilskoj bosa novi bila je taman iza ćoška u to vreme - ako postoji dijametralno suprotan pevački stil, onda je on baš na klackalici Mirej Matje/Astrud Žilberto.



aureus aureus 04:07 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Bili Piton
Sa singlovima Mirej Matje sam se susreo još u zabavištu. Tad je već taj heavy vibrato bio maaaalo demode

Hehe...Ona već preko 50 godina ima i istu frizuru. Sva je pomalo...


zemljanin zemljanin 05:06 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Mirej Matje ... davno sam je slusao a mnogo sam je gotivio kao klinac

Bili Piton Bili Piton 06:24 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

zemljanin
Mirej Matje ... davno sam je slusao a mnogo sam je gotivio kao klinac


Nije ni meni bila mrska ali nekako mi je kao naša Tereza, one trick pony, ono što zna - zna, nono moj dobri nono i to je to u sto varijacija od kojih su neke i slušljive. Ali kao klincu mi je u to vreme Silvi Vartan bila mnooogo zanimljivija, pa ako hoćeš i opasnija kao pojava (posle ću naučiti da se to zove "seksi".
aureus aureus 07:07 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Bili Piton

Nije ni meni bila mrska ali nekako mi je kao naša Tereza, one trick pony, ono što zna - zna, nono moj dobri nono i to je to u sto varijacija od kojih su neke i slušljive. Ali kao klincu mi je u to vreme Silvi Vartan bila mnooogo zanimljivija, pa ako hoćeš i opasnija kao pojava (posle ću naučiti da se to zove "seksi".

Ona pripada jednoj generaciji (mislim, generaciji uslovno, to je mnogo veći vremenski period) koja je pjevala decenijama, i to je pjevala na nekoliko jezika. Mirej Matje, Nana Muskuri, još neki francuski pjevači...svi po 'iljadu pjesama, svi su pjevali sve od svakoga...
Otpjevali su svaku poznatiju pjesmu na francuskom, španskom, njemačkom...

Najlegendarniji u tom smislu (s tim što je on pjevao uglavnom svoje pjesme) je vjerovatno Šarl Aznavur. Rođen 1924, počeo da nastupa još sa 9 godina (roditelji su mu bili muzičari), i pjevao je, pjevao je, pjevao je...sve do prošle godine. Prošle godine je umro.
Nevjerovatno. Amerikanac Frenk Sinatra čija je karijera tekla otprilike paralelno Šarlovoj - pjevao jedno pedeset godina, ali je konačno umro 1998. E, Šarl Aznavur je nakon toga nastavio da pjeva još dvadeset godina.

Evo upravo jednog njegovog izvođenja iz 1998 (ili 1997).
Ovako to izgleda kad si sto godina na sceni:



Inače, usponu karijere Aznavura pomogla, između ostalih, i Edit Pjaf (vodila ga na neke turneje), za koju kažu da je takođe "otkrila" još jednog velikog francuskog pjevača - Iva Montana. Montan i Aznavur su takođe bili i glumci i kompletni zabavljači, uostalom.
Kao i Sinatra.

Ne znam šta je s ovim blogom. Sve se nešto nadovezuje.
Bili Piton Bili Piton 07:26 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

aureus

Ona pripada jednoj generaciji (mislim, generaciji uslovno, to je mnogo veći vremenski period) koja je pjevala decenijama, i to je pjevala na nekoliko jezika. Mirej Matje, Nana Muskuri, još neki francuski pjevači...svi po 'iljadu pjesama, svi su pjevali sve od svakoga...
Otpjevali su svaku poznatiju pjesmu na francuskom, španskom, njemačkom...



U pravu si, svaku bogovetnu. Tako Viki Leandros ima onaj čuveni (i zbilja neobično lep) šlager "Itan Mia Vradia" na grčkom koji je ipak postao megahit tek kad ga je otpevala na nemačkom kao di buzuki klang dirh di zomernaht.
aureus aureus 08:09 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Bili Piton

U pravu si, svaku bogovetnu. Tako Viki Leandros ima onaj čuveni (i zbilja neobično lep) šlager "Itan Mia Vradia" na grčkom koji je ipak postao megahit tek kad ga je otpevala na nemačkom kao di buzuki klang dirh di zomernaht.

A kad prvo Vilar (1967), a zatim Klod Fransoa (1968) objave Comme d'habitude, i onda se ona negdje valjda u Parizu svidi Polu Anki i on je prepjeva na engleski, i onda je na engleskom izda gorepomenuti Sinatra (1969), a ona se toliko svidi njegovom rivalu Elvisu Prisliju da je on tokom sedamdesetih uvrsti u svoj repertoar, dok u međuvremenu Mirej Matje izdaje svoju verziju Comme d'habitude na francuskom...

Mirej Matje je, da ne propustimo, snimila i izvodila La vie en rose, a isto to je učinila i Zaz. Kao i naravno, negdje oko 88 463 druga, mahom poznata izvođača.
Nedavno sam vidio da je na listi i Patrisija Kas. Ne mo'š biti pjevačica u Francuskoj a da bar ne probaš otpjevati La vie en rose.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:53 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Obe su odlicne. Zaz je pre jedno 3 ili 4 godine snimila album sa sansonama. Prelepo je otpevala i aranzmani su divni.
aureus aureus 09:00 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

natasa_tasic
Zaz je pre jedno 3 ili 4 godine snimila album sa sansonama. Prelepo je otpevala i aranzmani su divni.

Zaz je...dobro je da se to stvorenje pojavilo u zadnjoj deceniji. Vidi se da se udobno osjeća u muzici. Onu Je veux pjeva na sto načina i svaki je dobar.

Tirituriturituritu...
cassiopeia cassiopeia 09:01 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Nana Muskuri


Što sam ja bila opčinjena tom ženom. Tetka donese ploču iz Lenjingrada. Mislim da sam je slušala danima na repeat.


Film La vie en rose sam gledala tri puta. Prvi put ostala opčinjena sudbinom te sitne žene, da su mi se misli danima rojile oko nje.

Onda pogledam drugi put da vidim šta me je toliko fasciniralo. U međuvremenu služala sve što sam mogla da iskopam. Tražila prevode pesama.

E, treći put sam odgledala u nekom, za mene teškom momentu, i preplakala ceo film.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:02 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Bili Piton
zemljanin
Mirej Matje ... davno sam je slusao a mnogo sam je gotivio kao klinac


Nije ni meni bila mrska ali nekako mi je kao naša Tereza, one trick pony, ono što zna - zna, nono moj dobri nono i to je to u sto varijacija od kojih su neke i slušljive. Ali kao klincu mi je u to vreme Silvi Vartan bila mnooogo zanimljivija, pa ako hoćeš i opasnija kao pojava (posle ću naučiti da se to zove "seksi".

Mirej Matje je puno popularnija u inostranstvu nego u Francuskoj, isto kao i Zaz. Francuzi izuzetno cijene neke sansonjere koji su kod nas skoro nepoznati. Jedan od najomiljenijih i vrlo cijenjen
.
cassiopeia cassiopeia 09:03 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

E u Aprilu planiram koncert u SNP


Nataša, javi nam kad saznaš datum. Rado bih došla da te slušam.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:07 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Cekace te karte
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:08 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

aureus aureus 09:12 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

cassiopeia
Nana Muskuri


Što sam ja bila opčinjena tom ženom. Tetka donese ploču iz Lenjingrada. Mislim da sam je slušala danima na repeat.

Lenjingrada?

I to je dosta zanimljivo: mnogi od ovih na koje smo se Bili i ja osvrnuli bili (glagol, a ne ime) su popularni u Sovjetskom Savezu.
Mirej Matje je tamo nastupala još krajem šesdesetih, gostovala u emisijama (a tako je ostalo do današnjih dana); a Žilber Beko je imao onu pjesmicu o Nataliji, Crvenom trgu, izmišljenom kafeu "Puškin" i toploj čokoladi koju je turio u stihove iako se ona 1964. i nije baš pila u Moskvi.
Atomski mrav Atomski mrav 09:17 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

onda se ona negdje valjda u Parizu svidi Polu Anki i on je prepjeva na engleski, i onda je na engleskom izda gorepomenuti Sinatra (1969), a ona se toliko svidi njegovom rivalu Elvisu Prisliju da je on tokom sedamdesetih uvrsti u svoj repertoar


Sinatrina verzija je bolja od Elvisove a ove francuske verzije nisam nikad slušao niti sam znao da je pesma nastala u Francuskoj. Eto s kojim predznanjem se ide na koncert/YouTube.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:18 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Pa dobra muzika unosi i dobru energiju. .
aureus aureus 09:20 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Atomski mrav

Sinatrina verzija je bolja od Elvisove a ove francuske verzije nisam nikad slušao niti sam znao da je pesma nastala u Francuskoj. Eto s kojim predznanjem se ide na koncert/YouTube.

Eto, a Mišo Kovač kaže da je 1974. slušao Elvisa i "My Way" i da je to jedna od najboljih stvari koje je čuo uživo.

Edit.

A što se tiče Jutjuba i predznanja - živio Jutjub.

Da nema njega i moje sklonosti da čeprkam po njemu, ko zna da li bih nabasao na original "Lili Marlen" i saznao da je najpoznatija pjesma Drugog svjetskog rata (voljeli je i Nijemci i Saveznici) bila malo poznata nakon izlaska 1939. sve dok je neki njemački oficir po osvajanju nije donio u Beograd i počeo puštati na Radiju Beograd, a pošto nije imao mnogo muzike na raspolaganju, "Lili Marlen" je često puštao, i svidjela se vojnicima. Tad su se radio stanice mogle hvatati sa velikih udaljenosti, pa su valjda "Lili Marlen" i Radio Beograd slušali po Evropi i Mediteranu.

Naravno, ozbiljnost nalaže da se ovo još malo provjeri.
Bili Piton Bili Piton 09:20 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

aureus

I to je dosta zanimljivo: mnogi od ovih na koje smo se Bili i ja osvrnuli bili (glagol, a ne ime) su popularni u Sovjetskom Savezu.



Dobro, tamo su bila daj šta daš vremena, i Djordje Marjanović je tamo bio Elvis.

Dočim Ljupkine slike u berlinskom metrou...ćibu ćiba. Svi su tezgarili gde su stizali, i što da ne uostalom.
cassiopeia cassiopeia 09:33 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

natasa_tasic_10
Cekace te karte


Jooj, molim te, nema potrebe.

Ostavila si me bez reči i mnogo si me obradovala poklonom.

Pitah za datum zbog posla i putovanja.
cassiopeia cassiopeia 09:36 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

aureus
Lenjingrada?




Pazi, kad nisam ni primetila šta sam napisala. Mada, kad razmisliš, ona i jeste putovala u Lenjingrad. :)
aureus aureus 09:38 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Bili Piton

Dobro, tamo su bila daj šta daš vremena, i Djordje Marjanović je tamo bio Elvis.

I kod nas je bio Elvis, prvi naš Elvis.
aureus aureus 09:40 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

cassiopeia

Pazi, kad nisam ni primetila šta sam napisala. Mada, kad razmisliš, ona i jeste putovala u Lenjingrad. :)

Voz, pospani voz za Harkov, Gomelj, Lenjingrad.
Znam kako je noćas dalek Beograd.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:03 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Atomski mrav
onda se ona negdje valjda u Parizu svidi Polu Anki i on je prepjeva na engleski, i onda je na engleskom izda gorepomenuti Sinatra (1969), a ona se toliko svidi njegovom rivalu Elvisu Prisliju da je on tokom sedamdesetih uvrsti u svoj repertoar


Sinatrina verzija je bolja od Elvisove a ove francuske verzije nisam nikad slušao niti sam znao da je pesma nastala u Francuskoj. Eto s kojim predznanjem se ide na koncert/YouTube.

Kao i mnoge druge sansone i ova je inspirisana stvarnim dogadjajima.
Klod Fransoa koji je koautor ove sansone i sa njom se malo osvetio Fransoaz Gal koja ga je ostavila, prigovarajuci joj simuliranje ljubavi i zivot po navici.

cassiopeia cassiopeia 10:07 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Ovo mi je jedna od omiljenih pesama.




P.S. Izvinjenje svima, ne umem da smanjim sliku
Bili Piton Bili Piton 10:14 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

aureus
"Lili Marlen"


Mnogo kasnije, Sveta Jakovljević, inače džezer a urednik licencne redakcije PGP RTB, imao je problema kada je hteo da objavi treći album Amande Lir (prva dva su se sjajno prodala na yu tržištu pa je bilo logično da se uzme licenca i za treći) na kome se izmedju ostalog nalazila i full on kemp disko verzija Lili Marlen. I stvarno, samo taj njen treći album nije zbog te jedne numere kod nas nikada objavljen, a godina je recimo neka 1979-80.
aureus aureus 10:25 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Bili Piton
aureus
"Lili Marlen"


Mnogo kasnije, Sveta Jakovljević, inače džezer a urednik licencne redakcije PGP RTB, imao je problema kada je hteo da objavi treći album Amande Lir (prva dva su se sjajno prodala na yu tržištu pa je bilo logično da se uzme licenca i za treći) na kome se izmedju ostalog nalazila i full on kemp disko verzija Lili Marlen. I stvarno, samo taj njen treći album nije zbog te jedne numere kod nas nikada objavljen, a godina je recimo neka 1979-80.


Pa, dugo je Lili Marlen povezivana sa okupacijom.
Inače je u pitanju ljubavna pjesma koju je napisao jedan njemački vojnik tokom 1915, a u kojoj se govori o sastajanju sa djevojkom pod svjetiljkom itd itd...Snimljena je avgusta 1939, i kao što napisah, prošla nezapaženo, sve dok je nisu ko zna koliki puta pustili na Radio Beogradu po okupaciji.

Toma Zdravković je u jednom filmu odbio da pjeva tu okupatorsku pjesmu pa su ga Nijemci pretukli.
Mislim, u filmu.
Atomski mrav Atomski mrav 10:36 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

I stvarno, samo taj njen treći album nije zbog te jedne numere kod nas nikada objavljen, a godina je recimo neka 1979-80.


Jel' nisu mogli da objave album bez te pesme?
nsarski nsarski 11:14 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Pa, dugo je Lili Marlen povezivana sa okupacijom.
Inače je u pitanju ljubavna pjesma koju je napisao jedan njemački vojnik tokom 1915, a u kojoj se govori o sastajanju sa djevojkom pod svjetiljkom itd itd...Snimljena je avgusta 1939, i kao što napisah, prošla nezapaženo, sve dok je nisu ko zna koliki puta pustili na Radio Beogradu po okupaciji.

Toma Zdravković je u jednom filmu odbio da pjeva tu okupatorsku pjesmu pa su ga Nijemci pretukli.
Mislim, u filmu.


Ma, postoji film naslovljen "Lili Marlen", igra Hana Šigula, pravio ga R.W. Fasbinder, 1981., i kod nas se polemisalo da li taj film prikazivati u to vreme - neki debilni SUBNOR ili slična teroristička institucija nepismenih boljševika je smatrala da film veliča nacizam. Ipak, razum je preovladao nad šestom ličkom i film je prikazivan u Beogradu sa velikim uspehom.

A Toma je tu pesmu pevao u filmu "Balkan Ekspres".
angie01 angie01 13:23 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

ovo sa francuskim damama, ne moze bez magicne(Maga Vracevic:), Zilijet Greko,



angie01 angie01 14:36 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

mada,...meni odgovara ovaj ritam, atmosfera, toplota...

Bili Piton Bili Piton 15:12 30.01.2019

Re: Pjaf, Armstrong, Đango, Grapeli...

Atomski mrav
I stvarno, samo taj njen treći album nije zbog te jedne numere kod nas nikada objavljen, a godina je recimo neka 1979-80.


Jel' nisu mogli da objave album bez te pesme?


Teoretski da ali to i u praksi bila zajebancija, trebalo je onda tražiti od nemaca master editovan bez te pesme da se od njega pravi drugačiji otisak nego za bilo koje drugo tržište, pa bi se onda verovatno pokrenula pitanja prava licenciranja tako da je sasvim sigurno bilo ono "can't be arsed". Sledeći album je glat uzet jer nije imao inkriminisanih sadržaja, a dotle su već uveliko naišle osamdesete i mnogo zanimljivije stvari od Amande Lir.
tasadebeli tasadebeli 00:05 30.01.2019

Откако сам ово научио




више се никада нисам питао које су ми боје наочаре.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:09 30.01.2019

Re: Откако сам ово научио

Taso "Always put a smile on your face", samo pozitiva.
Atomski mrav Atomski mrav 09:21 30.01.2019

Re: Откако сам ово научио

Taso "Always put a smile on your face", samo pozitiva.




chedimir chedimir 05:47 30.01.2019

Brazil

chedimir chedimir 05:52 30.01.2019

Re: Brazil

numem dokačim linak :(
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:52 30.01.2019

Re: Brazil

Evo je Asturd. Mnogo volim ovu pesmu.
Bili Piton Bili Piton 09:28 30.01.2019

Re: Brazil

natasa_tasic_10
Evo je Asturd. Mnogo volim ovu pesmu.


Sve sve sve Žobimovo i Žilbertovo, sve je besmrtno.
Bili Piton Bili Piton 09:30 30.01.2019

Re: Brazil



"I've never sang so softly since the last time I had laringitis".


predatortz predatortz 19:49 30.01.2019

Istina...

...je negde između tvog "svi su dobri" i Mustafinog "svijet je pun gada".
Kako se stvari odvijaju, bojim se da će pobediti Madžarevo gledište.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:17 30.01.2019

Re: Istina...

Da navijamo za dobre momke, mada mi je danas rekao drug da skinem te naocare i da pigledam oko sebe. Samo sto ja necu da ih skinem. Vidim ja veoma dobro sta se desava, samo sve je bolje sa njima.
Veciti oprimista, a istina je uvek negde izmedju.
john78 john78 00:24 05.02.2019

La vie en rose

Kazu ljudi su u svojoj osnovi zli,a tu I tamo se nadje Neko dobar.Ja bih rekao da su ljudi u osnovi dobri ,a tu I tamo se pojavi neki zao.Pogled na svet je stvar naseg licnog izbora.Ne treba dozvoliti da taj izbor odredjuju drugi ljudi.
tasadebeli tasadebeli 00:43 05.02.2019

Re: La vie en rose

john78
Kazu ljudi su u svojoj osnovi zli,a tu I tamo se nadje Neko dobar.Ja bih rekao da su ljudi u osnovi dobri ,a tu I tamo se pojavi neki zao.Pogled na svet je stvar naseg licnog izbora.Ne treba dozvoliti da taj izbor odredjuju drugi ljudi.



Ако си се и регистровао на Блог Б92 само да би ово написао, нека си. И треба!






Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana