Budućnost| Tehnologija

Mušterijino putovanje

jinks RSS / 03.03.2019. u 11:33

Sigurno vam se nekad desilo da nešto kupite, pa da se posle čudom čudite šta vam bi. Što i nije nešto preterano čudno, posebno kada se pogleda do kojih sve granica različite firme idu kako bi nas navele da kupimo baš njihove proizvode. To, do kakvih se sve detalja ide - neko bi pomislio da je na kraju nemoguće uopšte išta i prodati ili kupiti (ili što bi rekao Zenon, da je u stvari nemoguće napraviti ijedan korak). A, ipak, jeste.

I, šta sad reći. Evo, čak i u muzici - imate bezbroj različitih pravaca, doduše u onim bogatijim i razvijenijim zemljama, pa vi birajte. Opet, u nekim siromašnijim izbor je nešto slabiji, dok ste u onim najzadrtijim manje-više osuđeni da po milioniti put slušate jednu te istu zapaljivu pesmu iz zadnjeg uspešnog građanskog rata. Opet, neki će reći da situacija i nije baš toliko beznadežno komplikovana - da, naime, jednako kao i u muzičkoj industriji, i drugde u principu postoje dva-tri osnovna parametra potrošača - između ostalih pol i uzrast - što mu dođe tek nekih 6 do 8 osnovnih ciljnih grupa. Naravno, ovakva podela prilično je uprošćena, dok bi neki drugi opet rekli da sve te silne milijarde zarađene između ostalog i u muzičkoj industriji govore donekle i suprotno.

image.jpg

Opet, svaka priča o umetnosti prodaje stalno je izložena opasnosti da već sutra postane stvar prošlosti. Ili, što bi neki rekli: "U prodaji sve se vrti oko jednog pravila - evoluiraj". I kako su, onda, u grubim crtama, bar po nekima, u bližoj i daljoj prošlosti u stvari i evoluirali osnovni principi prodaje:

• U početku, do prvih decenija 20. veka, sve se svodilo na oglašavanje. Jer, dovoljno je bilo da ispred tezge razglasite da prodajete svežu ribu iz Temze, ili ispred radnje da su stigli novi čojani mantili, i to bi u principu i bilo to, "Marketing verizija 1.0".

• Kasnije, negde oko polovine 20. veka, stvari su se donekle i zakomplikovale, kada su trgovci shvatili da im, između ostalog, i vešto pozicioniranje proizvoda u potpuno desetom kontekstu može poprilično pomoći. I, tu na scenu dolaze vešto osmišljene radio i tv emisije, reklamne kampanje, kao i svakojaki filmovi i sportski događaji u kojima su upravo vaši proizvodi direktno ili indirektno bili pozicionirani i plasirani. Naravno, tu su i neizbežne poznate ličnosti iz sveta sporta, muzike i filma, koje su ili direktno reklamirale vaše proizvode, ili su, ako ništa drugo, bar promovisale određeni životni stil ili životnu filozofiju, koji bi kupca kad-tad ipak doveli i do vašeg izloga. I to bi, na određeni način, i predstavljalo "Marketing veriziju 2.0".

(Inače, interesantno da selebritiji kroz istoriju nisu uvek poticali iz istog miljea. Na primer, u Starom Rimu, dok su gladijatori još uvek i mogli tu i tamo ponešto i da izreklamiraju, glumci se, iako standardno prisutni u javnosti, na žalost i nisu nešto posebno kotirali na rimskoj društvenoj lestvici - eto, kako se sve vremena menjaju.) 

mus6.jpg 

• I, tu dolazimo i do današnjih dana, u kojima se stvari baš ozbiljno komplikuju, pošto se prodaja već uveliko u principu i dešava bez prodavca, na mreži ili gde već. Dok, sa druge strane, reklamne kampanje, u stvari, na određeni način već uveliko režiraju niko drugi do sami kupci, surfujući i prateći bilo ono što sami biraju, bilo ono što im se onlajn ili kako već sve ne automatski servira - što bi, u stvari, sve i mogli biti neki od osnovnih elemenata "Marketinga verizije 3.0." Naravno, sve uz pomoć sada već ozbiljno inteligentnih programa, koji već odavno formiraju onlajn potrošačke profile, i shodno tome generišu odgovarajuće sadržaje koji se potrošačima automatski nude na vebu (a uskoro, verovatno, i na tv-u, telefonu, ...).

U stvari, po nekima, u verziji marketinga 3.0 potencijalna mušterija se ka vašem proizvodu vodi, između ostalog, i na načine prilično slične onima kojima su kroz knjige, pesme ili filmove vođeni čitaoci, slušaoci i gledaoci vekovima unazad. I, dok su u literaturi ili filmu bezbroj puta do sada iskorišćeni, u principu, slični modeli narativa tipa "Herojsko putovanje" [Link], u verziji Marketing 3.0 usvojen je novi termin - "Mušterijino putovanje". 

(Naravno, sve vreme istovremeno su aktivne ne samo verzija marketinga 3.0, već i one 2.0 i 1.0.)

mus2.jpg

U stvari, mnogi bi se mogli prilično i iznenaditi time koliko, bar po nekima, "Mušterijino putovanje" prolazi kroz faze slične onima kroz koje prolaze i heroji raznih literarnih, filmskih, kao i ko zna kojih još sve ne "Herojskih putovanja":

1) Heroj prepoznaje ili oseća problem u svom okruženju, što ga navodi da se iz realnog sveta "teleportuje" u virtuelni svet onostranog i nepoznatog - hm, paralela sa početkom "Mušterijinog putovanja" već postaje poprilično očigledna. Jer, sada čak imamo i veb kao veoma ozbiljnu varijantu "onostranog", odnosno virtuelnog.

2) U nastavku heroj-mušterija doživljava mnoge avanture i sreće virtuelne saborce i pomagače, protivnike, a kasnije čak i mentore, koji ga, u stvari, svi zajedno i upućuju na različite varijante onoga što bi, ili ne bi moglo da posluži kao razrešenje problema koji su junaka naše priče inače i pokrenuli na "herojsko-mušterijsko" putovanje.

3) Ključni trenutak epopeje predstavlja iskušenje na najtežoj tački putovanja, u kojoj se heroj-mušterija suočava sa arhineprijateljem, nekom konkurencijskom firmom koja mu takođe nudi, doduše u nešto izmenjenoj formi, odgovore na mnoga od njegovih ili njenih pitanja, nepoznanica ili nedoumica - odnosno mušteriji u principu nudi i neki drugi, konkurencijski proizvod.

mus7.jpg

4) Junak savladava iskušenje i ipak odlučuje da kupi baš vaš proizvod, tokom čega doživljava gotovo katarzičnu transformaciju, karakterističnu za mnoga literarna kao i za razna druga "herojska putovanja".

5) Posledicu pomenute katarze predstavlja i kupovina vašeg proizvoda ... pa mislim, red je da mušterija na određeni način i plati za svu zabavu koju joj pruža rijaliti program "Marketing ver. 3.0."

6) Kao i svaki drugi literarni heroj, iz virtuelnog marketinškog putovanja mušterija se vraća u realnost sa kupljenim proizvodom, koji za junaka više i nema uobičajenu upotrebnu vrednost, već i neke druge proizvodu pridružene gotovo magijske i katarzične osobine, koje na bolje menjaju ne samo junaka-mušteriju već i čitavo njegovo ili njeno okruženje.

Doduše, još uvek stoji ono početno, a verovatno i ključno pitanje - šta je to što one najbolje i najuspešnije kompanije u stvari na kraju svima nama i prodaju. Sad, neke manje uspešne izgleda da u principu prodaju sve što mogu, preživljavajući po svoj prilici samo od nekakve sitne marže. One srednje ipak izgleda imaju i nešto više vremena i prostora za razradu priče, što bi u principu moglo da rezultira i time da mogu kupcima da ponude i neki poseban, specifičan kvalitet. Ipak, iznad svih njih stoje oni najuspešniji, čije reklamne kampanje odavno prevazilaze okvire obične prodaje.

Naime, radi se o kompanijama koje, bar po nekima, uspevaju da ponude i prodaju nešto mnogo značajnije i dalekosežnije od uobičajene upotrebne vrednosti robe ili usluga. Jer, one, po mnogima, kupcima u stvari, na kraju, ne nude ništa manje do osećaj svrhe i smisla, privatnog ili profesionalnog, naravno, ukoliko se pazari njihov proizvod ili usluga. Sad, kako u tome uspevaju, to dobrim delom verovatno samo one izgleda i znaju (po nekima, sve upravo i počinje time što i one same u nekoj svojoj unutrašnjoj organizaciji postaju „purpose driven").

mus3.jpg

Što bi, opet, donekle ipak moglo da znači i to da se i dalje prilično toga, bilo da se radi o trgovini ili ne, vrti oko nekakvog smisla. Na kraju krajeva, zar i sve te silne ideologije, politike ili filozofije na određeni način ne trguju određenim smislom i svrhom. A opet, što bi neki rekli, da nije i malo previše za jednu u principu precenjenu reč, koja inače, bar po mnogima ionako ništa na kraju stvarno ni ne znači.

A, ko će ga znati, možda u tome što pričaju u stvari stvarno i ima nekog smisla.

 



Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 12:47 03.03.2019

finis coronat opus

ipak sve se vrti oko nekakvog smisla

апило нас друштво потрошачко
и од њега спаса више нема ,
бадава нам ....опирања труд
а будућност шта ли нам тек спрема
mirelarado mirelarado 14:09 03.03.2019

Spasavaj se ko može

Mene pomalo plaši neskrivena agresivnost reklamiranja ver. 3.0. Čim pogledaš neki proizvod na netu (iz drugih razloga, a ne zbog kupovine, često greškom) kreće progon: bombardovanje mejlovima, na svakom sajtu koji otvoriš, iskače lepeza dotičnih proizvoda, nema načina da se odbraniš od tog propagandnog bulinga i harasmenta.
jinks jinks 14:18 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Mada, u Marketingu 3.0 se izgleda ne radi samo o čistoj kompjutersko-programskoj-veb sajtovskoj-baza podataka sili i harasmentu. Izgleda da se tu neretko radi, ili će se raditi sve više, i o prilično sofisticiranijoj, između ostalog i režiji svakolikih virtuelno-realnih priča, koje traju, i koje bi u kontinuitetu izgleda i trebalo da proizvedu armije pouzdanih i vernih potrošača.
alselone alselone 14:22 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

mirelarado
Mene pomalo plaši neskrivena agresivnost reklamiranja ver. 3.0. Čim pogledaš neki proizvod na netu (iz drugih razloga, a ne zbog kupovine, često greškom) kreće progon: bombardovanje mejlovima, na svakom sajtu koji otvoriš, iskače lepeza dotičnih proizvoda, nema načina da se odbraniš od tog propagandnog bulinga i harasmenta.


Instaliraj par alatcica da ti pomognu. Neces imati muke sa reklamama.

1. https://www.ghostery.com
2. https://adblockplus.org

Koji brauzer koristis?

Javi ako treba pomoc...
mirelarado mirelarado 14:49 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

alselone
mirelarado
Mene pomalo plaši neskrivena agresivnost reklamiranja ver. 3.0. Čim pogledaš neki proizvod na netu (iz drugih razloga, a ne zbog kupovine, često greškom) kreće progon: bombardovanje mejlovima, na svakom sajtu koji otvoriš, iskače lepeza dotičnih proizvoda, nema načina da se odbraniš od tog propagandnog bulinga i harasmenta.


Instaliraj par alatcica da ti pomognu. Neces imati muke sa reklamama.

1. https://www.ghostery.com
2. https://adblockplus.org

Koji brauzer koristis?

Javi ako treba pomoc...


Hvala puno, Alse!

Na Chromeu sam, kompatibilno je.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:34 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Mene pomalo plaši neskrivena agresivnost reklamiranja ver. 3.0. Čim pogledaš neki proizvod na netu (iz drugih razloga, a ne zbog kupovine, često greškom) kreće progon:


Srecnice, ja sam pored reklama fasovala i kurir..
mirelarado mirelarado 16:36 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

apacherosepeacock
Mene pomalo plaši neskrivena agresivnost reklamiranja ver. 3.0. Čim pogledaš neki proizvod na netu (iz drugih razloga, a ne zbog kupovine, često greškom) kreće progon:


Srecnice, ja sam pored reklama fasovala i kurir..




Usnimi one Alseove alate, ne časeći ni časa!
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:38 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

mirelarado
apacherosepeacock
Mene pomalo plaši neskrivena agresivnost reklamiranja ver. 3.0. Čim pogledaš neki proizvod na netu (iz drugih razloga, a ne zbog kupovine, često greškom) kreće progon:


Srecnice, ja sam pored reklama fasovala i kurir..




Usnimi one Alseove alate, ne časeći ni časa!


Hocu, i ja sam na chrome. (fala, fala)
zemljanin zemljanin 16:41 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

a imate i Tor browser
jadragoljub jadragoljub 17:14 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

zemljanin
a imate i Tor browser

tor je i mwni komplikovan a tek što te američani oma proglase za teroristu.
probo ja i Talis da koristim, onaj OS što je koristila ona novinarka u homelandu, al brate nije žvaka za seljaka.
što će reći prosečan korisnik, čak i ja kao takav linuxaš, je ipak slab za te vrste teknologje.
maksa83 maksa83 17:39 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Hocu, i ja sam na chrome. (fala, fala)

Na Chromeu će ubrzano postati teško da se blokiraju reklame, pošto to nije u skladu sa Google željama i htijenjima, pošto od reklama živi. Što je najcrnje od Chromea će biti sve teže pobeći pošto je i Microsoft digao ruke i u budućnosti će i njihov brauzer raditi na Chrome endžinu (Chromium). Reklo bi se da će Firefox ostati bastion slobodnog weba (i Safari, ali to je na desktopu zanemarljivih 10% tržišta).
Milan Novković Milan Novković 19:44 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
... pošto je i Microsoft digao ruke ...

To je meni onomad bila jedna od biyarnijih priča - ovde u UK kupiš mašinu sa instaliranim Windows, i IE te prvo maltretira dok ne proplačeš sa security forama, aj to još i NE razumem, ali onda pokušaš da odeš na MSDN kao prvi korak (Microsoft Development Network za non-IT ljude) i on puca.

Nači šta smo imali: Microsoftov sajt neće da radi na Microsoftovom browseru na Microsoftovom operativnom

Instaliraš Chrome i MSDN radi, i srećan si, bar dok ne doinstaliraš mašinu.

To samo može da vuče korenje u neku tešku prošlost, nekih deceniju i po Ballmera, naduvanih ja-sam-naj i može mi se od kojih sam ja mislo da samo Britanci pate.

Nadrealno bizarno, pazi, onomad je trebalo pola sata posla da dovučeš skoro-Google broser engine (ok, promenilo se posle sve više) u svoju GUI Hello World app u čemu hoćeš, i imaš osnovni browser - kad sam ja to poslednji put radio pre nekoliko godina sve su mi nasumice probrane test stranice radile, sa non-trivijalnim JSom ispod.

I onda od Hello World app sa odličnim browser enginom ideš polako dalje, imaš interface ka enginu i udri.

Ja sam otišao u neku našu užu oblast, ali samo da ti dam primer - imali/imamo neki moćan workflow/process dizajner, koji onda piči fintech (trading strategies und structured products), personalised eLearning, IoT ... Visio-like JavaFX koja broseru dobacuje SVG (svi podržavaju) a fora nam je bila da u JavaFX imamo dizajner za sve i svašta, sa raznim back-testinzima i istorijskim simulacijama, i kad radi možeš automatski da uradiš deployment u samo html-svg-js okruženje.

A mi smo mala maca od MS Visia (dobro, imamo cool fazona, maznuo ja iz elektronike ali nisu bitni, MS ima Office, okenane, i prestiže ih Google , ko da neko ima BMW i dok nešto petlja prestigne ga sve bolji Trabant (ako se ne varam Google je prvi izašao sa, npr, colaborativnim editingom dokumenta, a MS "izmislio" office.

Retko moćan primer nadrealne nekompetentnosti.

Dobro, mogao sam sve prosto da kažem rečima kako je MS zakasnio u cloud
jinks jinks 20:02 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Milan Novković
trading strategies, structured products, personalised eLearning

Uf, pa vi bi Milane na temu personalized products sigurno mogli da napišete milion puta bolji blog na temu vođenja kupaca ka određenom proizvodu i svemu sličnom tome.
alselone alselone 20:11 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Na Chromeu će ubrzano postati teško da se blokiraju reklame, pošto to nije u skladu sa Google željama i htijenjima, pošto od reklama živi. Što je najcrnje od Chromea će biti sve teže pobeći pošto je i Microsoft digao ruke i u budućnosti će i njihov brauzer raditi na Chrome endžinu (Chromium). Reklo bi se da će Firefox ostati bastion slobodnog weba (i Safari, ali to je na desktopu zanemarljivih 10% tržišta).


A i Kinezi kupili Operu. I sada me teraju da je zamenim iako je koristim brat-bratu bliže 25 godina i baš je volim. Chrome based (Vivaldi je recimo odličan) bih propustio baš zbog ovih bezobrazluka, tako da mi ostaje Radulova Lisica kao bukvalno poslednja uteha.



vcucko vcucko 20:51 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
Hocu, i ja sam na chrome. (fala, fala)

Na Chromeu će ubrzano postati teško da se blokiraju reklame, pošto to nije u skladu sa Google željama i htijenjima, pošto od reklama živi. Što je najcrnje od Chromea će biti sve teže pobeći pošto je i Microsoft digao ruke i u budućnosti će i njihov brauzer raditi na Chrome endžinu (Chromium). Reklo bi se da će Firefox ostati bastion slobodnog weba (i Safari, ali to je na desktopu zanemarljivih 10% tržišta).

Samo Yandex. Majka.
Šta god mi je na Chrome, Opera, Pale Moon, šta sve nisam imao, trzalo-zapinjalo-vrtelo u besvest pa stenjalo, na Yandexu samo kaže "cak" i tu je.
Može i adblock i plus i šta god hoćeš. A Kaspersky oseća srodnu dušu, radi k'o doha, vajrus i bilo kakva pogan udave se u Crnom moru čim prođu Bosfor.
Milina.
maksa83 maksa83 21:55 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Dobro, mogao sam sve prosto da kažem rečima kako je MS zakasnio u cloud

Ne bih ja njih potcenjivao, klaud im je napravio iz Podzemnog Tajnog Vojnog Skladišta izvučen Dave Cuttler (tip koji im je napravio Windows NT, inače, kuriozitet - da se on pitao NT nikad ne bi imao GUI, pošto je on i cela njegova ekipa pre toga pravila VMS), a danas je na čelu Azure odjela - Marsovac Mark Russinovich lično (ne baš Hendrix programerskog sveta, nego recimo Steve Vai).

Nego, mnogo sam se smejao na ovo - A Brief, Incomplete, and Mostly Wrong History of Programming Languages

Samo jedan isečak odande:

1972 - Alain Colmerauer designs the logic language Prolog. His goal is to create a language with the intelligence of a two-year-old. He proves he has reached his goal by showing a Prolog session that says "No." to every query.
Milan Novković Milan Novković 22:11 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
Dobro, mogao sam sve prosto da kažem rečima kako je MS zakasnio u cloud

Ne bih ja njih potcenjivao, ...

Samo jedan isečak odande:

1972 - Alain Colmerauer designs the logic language Prolog. His goal is to create a language with the intelligence of a two-year-old. He proves he has reached his goal by showing a Prolog session that says "No." to every query.

Ne potcenjujem, naprotiv, oni imaju IP-ja ko svi ostli zajedno (možda sad ne, ali u jednom trenutku su imali) nego su nepotrebno zakasnili ...

Prolog - cool fora

Si vido kako jedan program položi Tjuringov test pre nekoliko godina, pa ga poništiše, u zvaničnom takmičenju, kažu komisija nije imala dobra pitanja

Neverovatno je, imali smo mi jednom NLP EC poso, to nam bio prvi (aj mi smo prvo radili tehničku i fundamentalnu analizu tržišta, nego nam je lik što je tad radio doktorat posle došao kao stalno zaposlen jedno 5 godina, dok mu roditelji nisu rekli da mora da se vrati u HK (Kinez) da ga ožene - plakao kad je odlazio

DA-NE-POVERUJEŠ koliko je svakodnevno NLP procesiranej lako, statistika, povrh tone meta podataka koje si izvudao čime - statistikom iz desetina gigabajta našeg "mudrovanja"
maksa83 maksa83 22:17 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

DA-NE-POVERUJEŠ koliko je svakodnevno NLP procesiranej lako, statistika, povrh tone meta podataka koje si izvudao čime - statistikom iz desetina gigabajta našeg "mudrovanja"


Kad reče NLP, pre neki dan sam naleteo na kuknjavu ovog Finca iz 8 delova kako je finski toliko zajeban za proceesiranje da ni kršten spelčeker za njega ne postoji.
Milan Novković Milan Novković 23:16 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
DA-NE-POVERUJEŠ koliko je svakodnevno NLP procesiranej lako, statistika, povrh tone meta podataka koje si izvudao čime - statistikom iz desetina gigabajta našeg "mudrovanja"


Kad reče NLP, pre neki dan sam naleteo na kuknjavu ovog Finca iz 8 delova kako je finski toliko zajeban za proceesiranje da ni kršten spelčeker za njega ne postoji.

Fascinantna tema

Iako on malo preteruje u smislu "reči" kao nešto odvojeno sa white spaces.

White space or not - not a big deal, nije isključeno da kad bi se neka naj-ekipa baš skoncentrisala na Finski njega bi najbolje odradili.

Nagađam, naravno, iako mu je i Luca napravio odličnu primedbu semi-filozofsku.

Ja mislim da su tek pre nekoliko godina "pronašli" najmanji zajednički sadržalac svim/većini jezika, ajd u nekim delovima evolucije, da ne preterujem sa apstrakcijama - pogodi šta/ka čemu stremimo - najmanjem utrošku energije dok pričamo

Neverovatno koliko je to univerzalan obrazac, iako sam ja vest pročitao na popularnom mestu, cenim da je problem višedimenzionalniji, tj šta to znači "dok pričamo" (tj gde je "pečat", dal se radi samo o brzini prenosta informacija, ne naravno, značenja,... hm ... možda, a informacije i semantike su višedimenzionalne, pa je sve razvučeno u vremeno, prožeto kontekstom ili prožima kontekst, pa se konteksti prožimaju između sebe.

A i šta je to "energija" u ovom slučaju - teško da je uopšte moguće "izoštriti" bilo koju dimenziju u ovom problemskom prostoru, a i šta mi znači "ovom", "prostor", "problem", jbt, da li mi, npr, u većini blogova uopšte znamo šta je problem, ili znamo odgovore prvo
Atomski mrav Atomski mrav 23:30 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Kad reče NLP, pre neki dan sam naleteo na kuknjavu ovog Finca iz 8 delova kako je finski toliko zajeban za proceesiranje da ni kršten spelčeker za njega ne postoji.


Sine, zar u finskom zaista postoji 15 padeža?!
maksa83 maksa83 23:35 03.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Sine, zar u finskom zaista postoji 15 padeža?!

Ako Mađar može da ima 15 samoglasnika što ne bi Finac imao 15 padeža...
mesan mesan 00:37 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
Sine, zar u finskom zaista postoji 15 padeža?!

Ako Mađar može da ima 15 samoglasnika što ne bi Finac imao 15 padeža...

Može se cenjkati, ali u mađarskom ima 18 padeža, dakle prvi deo ove liste, pa još izbaci genitiv:


pri čemu su poslednjih 9 potpuno algoritamski i fizički, čista logika i preciznost:
maksa83 maksa83 00:42 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Može se cenjkati, ali u mađarskom ima 18 padeža, dakle prvi deo ove liste, pa još izbaci genitiv:

O ištenem..
mesan mesan 00:51 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
Može se cenjkati, ali u mađarskom ima 18 padeža, dakle prvi deo ove liste, pa još izbaci genitiv:

O ištenem..

Edit će ti se dopasti :)
Pošto si živeo tamo, a imaš i neke rodbine u ravnici možda, jel pričaš malo? Bar koliko Balašević?
Atomski mrav Atomski mrav 00:52 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

U mađarskom imamo dakle 18 padeža x broj (jednina, množina) = 36 kombinacija
U finskom imamo 15 padeža x broj = 30 kombinacija
U srpskom imamo 7 padeža x broj x rod (muški, ženski, srednji) = 42 kombinacije

Da se ipak zna ko je babo.
Milan Novković Milan Novković 00:54 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može


mesan
maksa83
Sine, zar u finskom zaista postoji 15 padeža?!

Ako Mađar može da ima 15 samoglasnika što ne bi Finac imao 15 padeža...

Može se cenjkati, ali u mađarskom ima 18 padeža, dakle prvi deo ove liste, pa još izbaci genitiv:

Qué

Nije ni čudo što su u većim brojevima onomad podizali ruku na sebe.

Sada su spali na lestvici, valjda ih niko ne tera da pišu komentare u programima
maksa83 maksa83 00:56 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Pošto si živeo tamo, a imaš i neke rodbine u ravnici možda, jel pričaš malo? Bar koliko Balašević?

Tojaš, šojt, šonka (pujka šonka), feket ribizla, eđ ket harom rokenrol, ninč, nem, igen, nem irtem, nem tudom mađarul, SRBIJA TEŠTVIIIIR!

Dakle d bejziks. Tata koji je odrastao i do 18. bio u NS je znao mnogo više, deda još više, on je mislim baš mogao da priča, ali okej, kad je on rođen u knjige je upisan kao Emil pošto nisi mogao biti upisan kao Milan, tak'i bili zakoni.

Edit: i naravno tešik (sa viđazni i i bez) i kesenem (sa i bez sepen) i sve ono što priča automat u metrou, ozojtuk narudnok i nešto nešto ćukurnok, to sam malo zaboravio, ali mislim da sam samoglasinike prilično dobro ispodešavao kad izgovaram.

Edit 2: Sad pokušavam da naučim ~100 reči i fraza na portugalskom. Muke, muke, muke jebote vrati se mađarski sve ti je oprošteno.
mirelarado mirelarado 01:08 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

U srpskom imamo 7 padeža x broj x rod (muški, ženski, srednji) = 42 kombinacije


Pouzdano znam da je ovdašnji ambasador Japana toliko očaran našim padežima i svim tim kombinacijama da želi da napiše knjigu o tome. :)
mesan mesan 01:15 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Atomski mrav
U mađarskom imamo dakle 18 padeža x broj (jednina, množina) = 36 kombinacija
U finskom imamo 15 padeža x broj = 30 kombinacija
U srpskom imamo 7 padeža x broj x rod (muški, ženski, srednji) = 42 kombinacije

Da se ipak zna ko je babo.

E to me uvek kopkalo --- objašnjavm drugaru da je srpski super jer pripadnost označavaš punom preciznošću, dakle i vlasnik i pripadajuća stvar imaju rod, pa ti je (uz broj) 6x6 tabela:

njegov, njegova, njegovo, njegovi, njegove, njegova
njen, njena, njeno, njeni, njene, njena ("njina" u Banatu)
njegov, njegova, njegovo, njegovi, njegove, njegova
njihov, njihova, njihovo, njihovi, njihove, njihova
njihov, njihova, njihovo, njihovi, njihove, njihova
njihov, njihova, njihovo, njihovi, njihove, njihova

ali se nasankao jer imamo potpuno nasumične degeneracije --- zašto je NJENA sestra (jedna ženskorodna stvar) i NJENA deca (više srednjorodnih stvari).

A da ne pričamo kako su prvi i treći red potpuno degenerisani, IAKO se ne poklapaju u drugim slučajevima (padeži recimo).

Što kaže uča --- jezik je kao farmerke, gde ih najviše koristiš tu se istrcaju i izbuše.

Baška što je gramatički rod podvala, tj. skoro nasumičan --- još me za to jedna Amerka optužila, da li je srpski seksistički jezik? Jer je TA metla, TA kuhinja, a TAJ novac, itd..

Na mađarskom sa par nalepljenih slova preciziraš reč do imbecilnosti a s druge strane ne razlikuješ uopšte rod reči.

Kad već pominješ kombinacije, zbog tog lepljenja slova je teško definisati rečnik mađarskog (vrlo slični problemi kao onaj Maksin Finac što je opisao na Tviteru) --- pa je rečnik ili siromašan sa 100.000 reči ili je mega-bogat sa 10.000.000.

I tako, sve je to defektno i divno
maksa83 maksa83 01:19 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

ali se nasankao jer imamo potpuno nasumične degeneracije --- zašto je NJENA sestra (jedna ženskorodna stvar) i NJENA deca (više srednjorodnih stvari).

Ako hoćeš da ga izdeprimiraš reci mu da je množina od lav - lavovi, a množina od mrav nije mravovi nego mravi, i posmatraj kako mu glava eksplodira.
Atomski mrav Atomski mrav 01:27 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

ali se nasankao jer imamo potpuno nasumične degeneracije --- zašto je NJENA sestra (jedna ženskorodna stvar) i NJENA deca (više srednjorodnih stvari).

A da ne pričamo kako su prvi i poslednji red potpuno degenerisani, IAKO se ne poklapaju u drugim slučajevima (padeži recimo).

Baška što je gramatički rod podvala, tj. skoro nasumičan --- još me za to jedna Amerka optužila, da li je srpski seksistički jezik? Jer je TA metla, TA kuhinja, a TAJ novac, itd..


Gramatika norveškog jezika je prilično jednostavna ali ima puno izuzetaka. Gramatika srpskog jezika je prilično složena ali ima puno izuzetaka (i nelogičnosti).
Uz padeže, rod i broj imenica nam fali još samo određeni i neodređeni oblik za poker asova... a stranci koji počinju da uče srpski se verovatno prvo oduševe fonetskom azbukom a posle...
Atomski mrav Atomski mrav 01:29 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Ako hoćeš da ga izdeprimiraš reci mu da je množina od lav - lavovi, a množina od mrav nije mravovi nego mravi, i posmatraj kako mu glava eksplodira.


Eh sad, nije ni nama glava eksplodirala kad smo učili da množina imenice sheep nije sheeps.
maksa83 maksa83 01:32 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Eh sad, nije ni nama glava eksplodirala kad smo učili da množina imenice sheep nije sheeps.

Ma engleski je ceo majndfak, nema veze sa životom ni pravilima, ima onaj Pinkerov primer gde pokazuje da 'fish' možeš bez problema da napišeš kao "ghoti' i sve ok. Nemaju oni džabe u školi spelling contests.
Atomski mrav Atomski mrav 01:33 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Pouzdano znam da je ovdašnji ambasador Japana toliko očaran našim padežima i svim tim kombinacijama da želi da napiše knjigu o tome. :)


Kad sam čuo pre nekih desetak godina kako (tadašnji) kulturni ataše japanske ambasade priča srpski, vilica mi je pala na pod. Prvo nisam bio ni svestan da priča neko ko je stranac jer sam bio okrenut leđima televizoru a kad sam se okrenuo... nevera. Mislim da i kineski ambasador priča srpski daleko bolje od prestolonaslednika nam.

nsarski nsarski 01:43 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

ima onaj Pinkerov primer gde pokazuje da 'fish' možeš bez problema da napišeš kao "ghoti' i sve ok.


Prve verzije takvog spelovanja se pripisuju Džojsu i G.B. Šou (ne volim Pinkeru da dam kredit za stvari koje nije zaslužio! Bulšiter, mada mu je prva knjiga odlična dok se držao Čomskog).
maksa83 maksa83 01:45 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Kad sam čuo pre nekih desetak godina kako (tadašnji) kulturni ataše japanske ambasade priča srpski, vilica mi je pala na pod.

E, mislim da je on srpski zet, to se ne računa.

Reče mi drug kojii je bio šef obezbedženja u njihovoj ambasadi (bivši MOSAD uposlenik, ako to uopšte postoji, mislim, bivši) da njega Japanci ne smatraju za Japanca. :)))
maksa83 maksa83 01:46 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Prve verzije takvog spelovanja se pripisuju Džojsu i G.B. Šou (ne volim Pinkeru da dam kredit za stvari koje nije zaslužio! Bulšiter, mada mu je prva knjiga odlična dok se držao Čomskog).

I ne treba (Pinkeru dati kredit koji ne zaslužuje). Ako je prva knjiga Language Instinct i meni laiku je bila smislena, ono posle mi je izgledalo kao cuclanje para na novostečenoj slavi.
Atomski mrav Atomski mrav 01:47 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

i sve ono što priča automat u metrou, ozojtuk narudnok i nešto nešto ćukurnok


Prva stvar koju sam naučio na ruskom je da se pivo kaže - pivo. Druga stvar koju sam naučio da ponovim (i razumem) je: Осторожно, двери закрываются ! Следующая станция - Воробьёвы горы.

Sad pokušavam da naučim ~100 reči i fraza na portugalskom. Muke, muke, muke jebote vrati se mađarski sve ti je oprošteno.


Probaj brazilsku varijantu, lepše zvuči.
maksa83 maksa83 01:50 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Probaj brazilsku varijantu, lepše zvuči.

Ne, baš svesno pokušavam eksplicitno portugalski - portugalski, što nije lako naći pošto Brazilaca ima 200 miliona a ovih 20x manje.
Atomski mrav Atomski mrav 01:56 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Imam dvojicu kolega iz Portugala koji baš ne mogu da nauče norveški, ali ni mukajet. Jedan od njih kaže da mu germanski jezici baš ne idu od ruke. A i sećam se kad su Igre bez granica bile u Portugalu da je bio piš slušati njihove voditelje.
nsarski nsarski 02:04 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Ako je prva knjiga Language Instinct i meni laiku je bila smislena, ono posle mi je izgledalo kao cuclanje para na novostečenoj slavi.


Right you are. Baš to. Sada se meša u svašta, taj egomanijak.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:08 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

bivši MOSAD uposlenik, ako to uopšte postoji, mislim, bivši

misliš, bivši a živ, a da nije živ samo na aparatima, već mrda i radi?
mesan mesan 02:23 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
Probaj brazilsku varijantu, lepše zvuči.

Ne, baš svesno pokušavam eksplicitno portugalski - portugalski, što nije lako naći pošto Brazilaca ima 200 miliona a ovih 20x manje.

Koliko sam pohvatao, pravi portugalski je mekan i lep, šžžššž, a brazilski malo više rafalni, takadaka, ali me tu vrrrrlo zbunjuje što sam gledao jak film "City of God" --- "Cidad de Deus" (nagađam kako se tačno piše) a narator je lepo govorio "sidad d duŠ" i sva je naracija bila šumeća i mekana kao taj bog što je postao DEUS->DUŠ, a radnja film se odvija u faveli u Brazilu
Pa sam jedno vreme umislio da je situacija obrnuta i ubeđivao neke kolege brazilce da im je jezik lep i žuboreći a oni se bunili i smejali i krenuli tantopandotendo...
Sad više ne znam da li sam poludeo.
maksa83 maksa83 08:28 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Pa sam jedno vreme umislio da je situacija obrnuta i ubeđivao neke kolege brazilce da im je jezik lep i žuboreći a oni se bunili i smejali i krenuli tantopandotendo...

Brazilci više otvaraju usta dok pričaju, ono što je kod Portugalaca "š" kod njih je najčešće "s", njihov portugalski je navodno portugalski portugalski iz 18 veka, razlike porede sa queen's english i američkim engleskim, Brazici za "ti" kažu "voceu", portugalci "tu", dok bi oni "voceu" upotrebili kao recimo persiranje, itd. Ali sve je to sića, ako sam dobro razumeo postoji muški japanski, ženski japanski, zatim japanski u zavisnosti od toga da li je onaj sa kojim razgovaraš u hijerarhiji iznad, ispod, u ravni sa tobom...
alselone alselone 09:15 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Brazilci više otvaraju usta dok pričaju, ono što je kod Portugalaca "š" kod njih je najčešće "s", njihov portugalski je navodno portugalski portugalski iz 18 veka, razlike porede sa queen's english i američkim engleskim, Brazici za "ti" kažu "voceu", portugalci "tu", dok bi oni "voceu" upotrebili kao recimo persiranje, itd. Ali sve je to sića, ako sam dobro razumeo postoji muški japanski, ženski japanski, zatim japanski u zavisnosti od toga da li je onaj sa kojim razgovaraš u hijerarhiji iznad, ispod, u ravni sa tobom...


Južna Amerika priča mnogo arhaičnijim jezicima. Na primer, u Kolumbiji se koristi persiranje množini, što u Španiji već decenijama nije u upotebi. Španci na primer za "gospodin" koriste señor dok Kolumbijcki koriste arhaičnije caballero, što bi u bukvalnom prevodu bilo "konjanik", "vitez".
alselone alselone 09:18 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Stvarno je kul kada sedneš u restoran pa dođe konobar i kaže - Dobar dan konjaniče, izvolite.

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:45 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

ali me tu vrrrrlo zbunjuje što sam gledao jak film "City of God" --- "Cidad de Deus" (nagađam kako se tačno piše) a narator je lepo govorio "sidad d duŠ" i sva je naracija bila šumeća i mekana kao taj bog što je postao DEUS->DUŠ, a radnja film se odvija u faveli u Brazilu


Aaa, premotavala sam x puta odjavnu spicu zbog ove pesme. Ritam, jezik, stvarno je osobita.



A volim i portugalski Fado, divan jezik, divan.
mariopan mariopan 12:23 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

apacherosepeacock
Mene pomalo plaši neskrivena agresivnost reklamiranja ver. 3.0. Čim pogledaš neki proizvod na netu (iz drugih razloga, a ne zbog kupovine, često greškom) kreće progon:


Srecnice, ja sam pored reklama fasovala i kurir..

I ja.

I ko me terao da otvorim i gledam neki prsluk, isti kao moj pa da vidim cenu koliko je to kod nas (ja kupila u Atini, na sniženju bio 10 evra, redovna cena 35 evra)....a kod nas redovna cena preko 9000 dinara a sa popustom 2600. Zabezeknem se...e, sad mi iskače kao kvisko, i neke šarene čizmice koje sam pogledala baš zbog boja i mašte....ko me terao?

I ja ću poslušati alsea.
cassiopeia cassiopeia 14:17 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Instaliraj par alatcica da ti pomognu. Neces imati muke sa reklamama.

1. https://www.ghostery.com
2. https://adblockplus.org

Koji brauzer koristis?


Ja na kompu imam linux mint i firefox, mogu li ovo sama da instaliram ili je potrebno neko munja znanje?
alselone alselone 14:18 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Ja na kompu imam linux mint i firefox, mogu li ovo sama da instaliram ili je potrebno neko munja znanje?


Poseti sajtove. Ako ima rešenje za njih, sam će ti prepoznati i ponuditi instalaciju. Ako ne ponudi onda verovatno treba dobudživati ili tražiti alternative.
cassiopeia cassiopeia 14:21 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

alselone
Ja na kompu imam linux mint i firefox, mogu li ovo sama da instaliram ili je potrebno neko munja znanje?


Poseti sajtove. Ako ima rešenje za njih, sam će ti prepoznati i ponuditi instalaciju. Ako ne ponudi onda verovatno treba dobudživati ili tražiti alternative.


Hvala ti!
alselone alselone 14:26 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

cassiopeia


Hvala ti!


Javi da li si uspela, ako nisi da vidimo sta kazu Linuksasi. Ja bezim od toga ko djavo od krsta.
cassiopeia cassiopeia 14:30 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

alselone
cassiopeia


Hvala ti!


Javi da li si uspela, ako nisi da vidimo sta kazu Linuksasi. Ja bezim od toga ko djavo od krsta.


Instalirala ovaj drugi sajt. Klik, klik i gotovo :)
alselone alselone 14:33 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

cassiopeia


Instalirala ovaj drugi sajt. Klik, klik i gotovo :)


Super. Ako ga vidis u brauzeru gore desno, klikni desnim pa idi na opcije i tamo stikliraj

' Block additional tracking
' Block social media icons tracking

I destikliraj

' Allow Acceptable Ads

I puna kapa!
cassiopeia cassiopeia 14:41 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Super. Ako ga vidis u brauzeru gore desno, klikni desnim pa idi na opcije i tamo stikliraj


Malo su drugačiji koraci, al' iskopa ga Bili i hvala ti od
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:37 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

eđ hot harom rokenrol, ninč, nem, igen, nem irtem, nem tudom...
Dakle d bejziks


Plus jónapotkivano ! (umem dizgovorim/otpevam sa sve sopranom, altom, duzim A, falsetom - varijacijama, znaci propisno magyar

PS. Hvala na savetu za firefox.

Atomski mrav Atomski mrav 16:41 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Plus jónapotkivano !


I "viszontlátásra". S ovim prvim su počinjale vesti na mađarskom na TV NS a sa ovim drugim su se završavale. Takođe, kad gledaš Terminator 2 na mađarskoj televiziji, Švarceneger kaže "Viszontlátásra, baby!" kad upuca zamrznutog T1000 i razbije ga na komade.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:44 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Atomski mrav
Plus jónapotkivano !


I "viszontlátásra". S ovim prvim su počinjale vesti na mađarskom na TV NS a sa ovim drugim su se završavale. Takođe, kad gledaš Terminator 2 na mađarskoj televiziji, Švarceneger kaže "Viszontlátásra, baby!" kad upuca zamrznutog T1000 i razbije ga na komade.


Pa dobro Svarci im je komsija tj. bivsi zemljak (pre toga) pa se sve u stvari slaze kako treba..
maksa83 maksa83 17:13 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Plus jónapotkivano

Ovo je (to sam tamo naučio) zapravo tri reči - jo nopot kivanok. E da, gledajući njihov sinhronizovani HBO naučio sam da se "trči Forest, trči" kaže "fuš Foreest, fuš", a tamo sam prvi put gledaao i Matrix (našli bioskop koji ima titlove a ne sinhronizaciju) i naučio da se "shit" kaže "o fenibe".
jadragoljub jadragoljub 18:33 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Ja na kompu imam linux mint i firefox, mogu li ovo sama da instaliram ili je potrebno neko munja znanje?


mesan mesan 19:52 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
Plus jónapotkivano

Ovo je (to sam tamo naučio) zapravo tri reči - jo nopot kivanok.

Jedna zaboravljena knjiga mi davno otvorila oči na tu temu: "Vi mislite da izgovarate reči, ali slušalac koji ne razume vaš jezik čuje samo neprekidan tok zvuka --- teško će prepoznati zarez ili tačku a nikako neće prepoznati postojanje pojedinih reči!"
naučio da se "shit" kaže "o fenibe".


"U guzicu", tj. u duhu jezika, "dovraga" --- Neo naprasno prestaje da bude kul, džaba mu mantil i cvike


PS: Makso, jel ti se stvarno nije dojmilo onih devet padeža --- "ka", "unutar" i "iz" ali razlučeno za "prostor", "površinu" i "čvrsto telo"? Tak lep naučni koncept, mislio bih da je zlato za nerdove...


PPS: Kapiram da srpsko uho ne može da razluči mađarsko "a" od "o" (oba zvuče kao "o", ali interesantno mnogi ne čuju "k" na kraju izraza: "jonapotkivanoK" = "dobardanželiM", valjda zastane u grlu u brzini...
softelectronics_e softelectronics_e 20:15 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
ali se nasankao jer imamo potpuno nasumične degeneracije --- zašto je NJENA sestra (jedna ženskorodna stvar) i NJENA deca (više srednjorodnih stvari).

Ako hoćeš da ga izdeprimiraš reci mu da je množina od lav - lavovi, a množina od mrav nije mravovi nego mravi, i posmatraj kako mu glava eksplodira.

Od kada to važi!?
cassiopeia cassiopeia 20:22 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

jadragoljub




O, hvala ti! Na mobilnom mi sitno, sutra ću da proučavam.
maksa83 maksa83 20:51 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

"U guzicu", tj. u duhu jezika, "dovraga" --- Neo naprasno prestaje da bude kul, džaba mu mantil i cvike

Čekaj ako je o fenibe u guzicu, šta je o šegidbe? "Menjo kućo šegidbe..."
maksa83 maksa83 21:37 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

PPS: Kapiram da srpsko uho ne može da razluči mađarsko "a" od "o" (oba zvuče kao "o", ali interesantno mnogi ne čuju "k" na kraju izraza: "jonapotkivanoK" = "dobardanželiM", valjda zastane u grlu u brzini...

Mislim da tu ima udela i što su svi to naučili kao junopotkivanokervešnezuing (znam da je kedveš nezo..., ali tako je nama zvučalo), tj. da to k u kedveš "pojede" ono prvo.
mesan mesan 21:59 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

maksa83
"U guzicu", tj. u duhu jezika, "dovraga" --- Neo naprasno prestaje da bude kul, džaba mu mantil i cvike

Čekaj ako je o fenibe u guzicu, šta je o šegidbe? "Menjo kućo šegidbe..."

E dobro si upecao ovo --- da, "šegiDbe" je "u tvoju guzicu" ("šegibe" je "u njegovu guzicu" ), no, ja sam pročitao tvoju reč kao "feniKbe", tj. kao "fenéKbe", što je takođe (po potrebi u psovnoj upotrebi) reč za "u guzicu" (pattern recognition mi je bio prime-ovan rečju "shit" ).
Po mom osećaju za nijanse, "šeg" bi bio "ass/dupe" a "fenik" bi bio "bottom/guzica".

Tvoja reč je međutim, sad vidim, bila "fenibe", tj. "fenébe", bez "K", što je generička psovna reč kad si besan, nije vezana za dupe. No, opet bih i nju u duhu srpskog preveo kao "dođavola" ili "u pm".


Mislim da tu ima udela i što su svi to naučili kao junopotkivanokervešnezuing (znam da je kedveš nezo..., ali tako je nama zvučalo), tj. da to k u kedveš "pojede" ono prvo.

E ovo je prava stvar --- validna opservacija o stapanju "k", ubedljiva hipoteza o uticaju na veliki uzorak, test makar na jednom uzorku (sebi) --- dakle prihvatam da si dokazao odakle to potiče
mesan mesan 22:02 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

džank
Atomski mrav Atomski mrav 23:39 04.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Jedna zaboravljena knjiga mi davno otvorila oči na tu temu: "Vi mislite da izgovarate reči, ali slušalac koji ne razume vaš jezik čuje samo neprekidan tok zvuka --- teško će prepoznati zarez ili tačku a nikako neće prepoznati postojanje pojedinih reči!"


Meni je prvi susret s norveškim (Oslo dijalekt) delovao kao da Francuz čita tekst na nemačkom ali onako "po francuski". Dočim tamo kod Ribozoma pričaju kao da Srbin čita tekst na norveškom (onako "po Vuku" ).
nsarski nsarski 00:04 05.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Atomski mrav
Jedna zaboravljena knjiga mi davno otvorila oči na tu temu: "Vi mislite da izgovarate reči, ali slušalac koji ne razume vaš jezik čuje samo neprekidan tok zvuka --- teško će prepoznati zarez ili tačku a nikako neće prepoznati postojanje pojedinih reči!"


Meni je prvi susret s norveškim (Oslo dijalekt) delovao kao da Francuz čita tekst na nemačkom ali onako "po francuski". Dočim tamo kod Ribozoma pričaju kao da Srbin čita tekst na norveškom (onako "po Vuku" ).


Pa, odavno se zna da deca prilikom učenja jezika prvo nauče kako da tok zvuka podele na reči. Ispostavlja se da je taj proces zasnovan na statističkom mehanizmu. Ovo je je ključni rad koji je inicirao veliki broj drugih istraživanja o "infant statistical language learning".

Statistical Learning by 8-Month-Old Infants

The present study shows that a fundamental task of language acquisition, segmentation of words from fluent speech, can be accomplished by 8-month-old infants based solely on the statistical relationships between neighboring speech sounds. Moreover, this word segmentation was based on statistical learning from only 2 minutes of exposure, suggesting that infants have access to a powerful mechanism for the computation of statistical properties of the language input.

Po mom mišljenju, fantastična sposobnost dece da uoče pravilnost u nečemu što je za njih u početku šum.

Da, i ovo gore se odnosi na sticanje jezika, tzv., language acquisition. Kada se uči second language, kao atomski što je učio, onda je proces drugačiji, nervni putevi su drugačiji, ceo proces se mnogo istražuje u okviru lingvistike i neuronauka. Naš Brajović mnogo o tome zna, ali neće da priča već trpi...
Atomski mrav Atomski mrav 00:32 05.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Da, i ovo gore se odnosi na sticanje jezika, tzv., language acquisition. Kada se uči second language, kao atomski što je učio, onda je proces drugačiji, nervni putevi su drugačiji, ceo proces se mnogo istražuje u okviru lingvistike i neuronauka. Naš Brajović mnogo o tome zna, ali neće da priča već trpi...


Brajooooo... piši blog o tome, nemoj da si neki... imam bilingvalno dete.
jadragoljub jadragoljub 08:02 05.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Po mom mišljenju, fantastična sposobnost dece da uoče pravilnost u nečemu što je za njih u početku šum.

i ondak mi kažeš da nećemo da teraformiramo mars, oćemo itetekako baš taj šum će nam to omogućiti.
ps
izvinjuvam se đnksu što mu remetim koncepsiju bloga i prenosim temu sa drugog , al sam ja retko moralan ćovek pa sam morao. prašćaj.
jinks jinks 08:31 05.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

i ondak mi kažeš da nećemo da teraformiramo mars, oćemo itetekako baš taj šum će nam to omogućiti.

ps
izvinjuvam se đnksu što mu remetim koncepsiju bloga i prenosim temu sa drugog , al sam ja retko moralan ćovek pa sam morao. prašćaj.

Što, komentar je baš interesantan.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:34 05.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Geeks, a šta kažete za Brave*? Možda je on ok brauzer, iako radi na Chromiumu, takođe.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:29 05.03.2019

Re: Spasavaj se ko može

Turci su me nacisto zbunili, cavrljamo nesto o turcizmima u srpskom jeziku i sad ja navedem ocigledne primere gde nedostaje ili ima jedno izmenjeno slovo.

cesma (cesme), carapa (carap), kasika (kasik) - gledali me belo..

Posle sam proverila jos kod nekolicine jer mozebiti onaj prvi neki antisluhista bese, jok (ovo naravno razumeju), ni jedan/jedna.

Tek kad sam zviznula pravi naglasak i na turskom bilo aaaa pa sto ne kazes odma bla, bla.
myredneckself myredneckself 16:26 05.03.2019

To the human spirit

jinks
Izgleda da se tu neretko radi, ili će se raditi sve više, i o prilično sofisticiranijoj, između ostalog i režiji svakolikih virtuelno-realnih priča, koje traju, i koje bi u kontinuitetu izgleda i trebalo da proizvedu armije pouzdanih i vernih potrošača.

Ako je ranije u marketingu bio cilj da se proda što više proizvoda, (bili oni dobri ili loši), da se stvori velika potražnja i sl. s marketingom 3.0 sigurno treba da odu do višeg nivoa, da razumeju, prate i proučavaju ljude i njihove zahteve. Fokus u marketingu 3.0 autori bi mogli da pomere na, vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača.
I eto srećnije planete.
softelectronics_e softelectronics_e 18:41 05.03.2019

Re: To the human spirit

myredneckself
jinks
Izgleda da se tu neretko radi, ili će se raditi sve više, i o prilično sofisticiranijoj, između ostalog i režiji svakolikih virtuelno-realnih priča, koje traju, i koje bi u kontinuitetu izgleda i trebalo da proizvedu armije pouzdanih i vernih potrošača.

Ako je ranije u marketingu bio cilj da se proda što više proizvoda, (bili oni dobri ili loši), da se stvori velika potražnja i sl. s marketingom 3.0 sigurno treba da odu do višeg nivoa, da razumeju, prate i proučavaju ljude i njihove zahteve. Fokus u marketingu 3.0 autori bi mogli da pomere na, vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača.
I eto srećnije planete.

... do višeg nivoa sa (istim) ciljem da prodaju više proizvoda.
jinks jinks 19:01 05.03.2019

Re: To the human spirit

vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača

Ako, kao što neki misle, poenta najuspešnijih jeste u tome da se kroz proizvode prodaje i gradi životno okruženje sa određenim projektovanim ili kakvim već životnim smislom i svrhom, odnosno da "trgovina smislom" postane centar priče (što u principu odavno već i jeste ... umetnost trguje smislom, zar ne, politika, ideologije, pa čak i nauka, zašto onda ne bi i svi ostali) onda ovo gledano iz ugla ljudskog bića-potrošača postaje ozbiljno ozbiljna priča, suštinska :)
softelectronics_e softelectronics_e 19:08 05.03.2019

Re: To the human spirit

jinks
vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača

Ako, kao što neki misle, poenta najuspešnijih jeste u tome da se kroz proizvode prodaje i gradi životno okruženje sa određenim projektovanim ili kakvim već životnim smislom i svrhom, odnosno da "trgovina smislom" postane centar priče (što u principu odavno već i jeste ... umetnost trguje smislom, zar ne, politika, ideologije, pa čak i nauka, zašto onda ne bi i svi ostali) onda ovo gledano iz ugla ljudskog bića-potrošača postaje ozbiljno ozbiljna priča, suštinska :)

Joj, joj, joj!
Fascinantno mi je kako se pametni ljudi zalepe na svaku novu frazeologiju pronalazeći nove i nove ciljeve.
A cilj je jedan jedini - i uvek isti.
Navući 'mušterije' da što više kupuju ono što im, uglavnom, nije ni potrebno.
jinks jinks 19:29 05.03.2019

Re: To the human spirit

Navući 'mušterije' da što više kupuju ono što im, uglavnom, nije ni potrebno.

Dobro, smajli kod "suštinska" je služio da malo ublaži njeno značenje :)

Sad, pitanje je šta u kom trenutku i kako ljudima postaje potrebno ... ako nekoga stvarno i ubedite da svojim proizvodom i pričama koje ga prate stvarno i prodajete neku svrhu i smisao, onda sve to ozbiljno i može da postane stvar potrebe.
softelectronics_e softelectronics_e 19:41 05.03.2019

Re: To the human spirit

jinks
Navući 'mušterije' da što više kupuju ono što im, uglavnom, nije ni potrebno.

Dobro, smajli kod "suštinska" je služio da malo ublaži njeno značenje :)

Sad, pitanje je šta u kom trenutku i kako ljudima postaje potrebno ... ako nekoga stvarno i ubedite da svojim proizvodom i pričama koje ga prate stvarno i prodajete neku svrhu i smisao, onda sve to ozbiljno i može da postane stvar potrebe.

Pa da.
Nisi ti daleko od 'istine'.
Evo i ja sam sebe ubedio kako su mi potrebne još jedne patike, pored 5, 6 pari koje već imam.
maksa83 maksa83 19:58 05.03.2019

Re: To the human spirit

Evo i ja sam sebe ubedio kako su mi potrebne još jedne patike, pored 5, 6 pari koje već imam.

Sad kad si ti poklekao i, što kažu, autovao se, ja da priznam da sam shvatio da mi stvar-no treba novi ranac za kompjuter (i šumu kablova i koječega koju u njemu vukljam). To je trenutno jedino sejf mesto iz kog mi neće iskočiti Aleksandar Vučić, mada svačega tu ima pa mislim da bi kad bi malo zariljao po njemu i izvadio koješta ispao iz njega i nestali Vojislav Koštunica.
softelectronics_e softelectronics_e 21:03 05.03.2019

Re: To the human spirit

maksa83
Evo i ja sam sebe ubedio kako su mi potrebne još jedne patike, pored 5, 6 pari koje već imam.

Sad kad si ti poklekao i, što kažu, autovao se, ja da priznam da sam shvatio da mi stvar-no treba novi ranac za kompjuter (i šumu kablova i koječega koju u njemu vukljam). To je trenutno jedino sejf mesto iz kog mi neće iskočiti Aleksandar Vučić, mada svačega tu ima pa mislim da bi kad bi malo zariljao po njemu i izvadio koješta ispao iz njega i nestali Vojislav Koštunica.

Eeee, ja sam to pre nekoliko dana rešio.
Žena mi iz potkrovlja skinula jedan od ranaca koji tamo čame od ko zna kada - tako da sam sam se sa rancem samosnabdeo - i sada na posao ponovno idem sa slobodnim rukama.
A prošle godine mi mlađe dete dalo svoju novu torbu za lapatopa (ima takođe lapatopa od 17 i nešto inča, mrzi da nosi one malečke) jer se više dopala moja torba 'od ko zna kada'.
niccolo niccolo 21:08 05.03.2019

Re: To the human spirit

i sada na posao ponovno idem sa slobodnim rukama.

A sa kime si do sada išao?
softelectronics_e softelectronics_e 21:44 05.03.2019

Re: To the human spirit

niccolo
i sada na posao ponovno idem sa slobodnim rukama.

A sa kime si do sada išao?

Sa samim sobom - no, makar u jednoj ruci mi je nešto bilo.
A sada sam se ponovno vratio rancu - i ruke ponovno slobodne.
myredneckself myredneckself 00:19 06.03.2019

Re: To the human spirit

softelectronics_e
myredneckself
jinks
Izgleda da se tu neretko radi, ili će se raditi sve više, i o prilično sofisticiranijoj, između ostalog i režiji svakolikih virtuelno-realnih priča, koje traju, i koje bi u kontinuitetu izgleda i trebalo da proizvedu armije pouzdanih i vernih potrošača.

Ako je ranije u marketingu bio cilj da se proda što više proizvoda, (bili oni dobri ili loši), da se stvori velika potražnja i sl. s marketingom 3.0 sigurno treba da odu do višeg nivoa, da razumeju, prate i proučavaju ljude i njihove zahteve. Fokus u marketingu 3.0 autori bi mogli da pomere na, vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača.
I eto srećnije planete.

... do višeg nivoa sa (istim) ciljem da prodaju više proizvoda.

Misliš filantropi ostaju filantropi?

Pa dobro, cilj može i dalje da im bude samo da prodaju što više proizvoda, ali može da dođe i do oskudice kupaca. Današnji kupci nisu oni od pre 25 god. vremena su nova i drugačija. Danas su kupci pametni i traže najbolje proizvode i usluge za svoj novac, i ne kupuju nepotrebno, jer u sedmom paru patika (pored 6 postojećih parova) nema ni svrhe, ni smisla.


softelectronics_e softelectronics_e 06:06 06.03.2019

Re: To the human spirit

myredneckself
softelectronics_e
myredneckself
jinks
Izgleda da se tu neretko radi, ili će se raditi sve više, i o prilično sofisticiranijoj, između ostalog i režiji svakolikih virtuelno-realnih priča, koje traju, i koje bi u kontinuitetu izgleda i trebalo da proizvedu armije pouzdanih i vernih potrošača.

Ako je ranije u marketingu bio cilj da se proda što više proizvoda, (bili oni dobri ili loši), da se stvori velika potražnja i sl. s marketingom 3.0 sigurno treba da odu do višeg nivoa, da razumeju, prate i proučavaju ljude i njihove zahteve. Fokus u marketingu 3.0 autori bi mogli da pomere na, vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača.
I eto srećnije planete.

... do višeg nivoa sa (istim) ciljem da prodaju više proizvoda.

Misliš filantropi ostaju filantropi?

Pa dobro, cilj može i dalje da im bude samo da prodaju što više proizvoda, ali može da dođe i do oskudice kupaca. Današnji kupci nisu oni od pre 25 god. vremena su nova i drugačija. Danas su kupci pametni i traže najbolje proizvode i usluge za svoj novac, i ne kupuju nepotrebno, jer u sedmom paru patika (pored 6 postojećih parova) nema ni svrhe, ni smisla.



Eeee, ne da su današnji kupci pametni, ubilo se.
Pa će tako pametni, ipak, da kupe i sedmi par patika.
myredneckself myredneckself 12:13 06.03.2019

Re: To the human spirit

softelectronics_e
myredneckself
softelectronics_e
myredneckself
jinks
Izgleda da se tu neretko radi, ili će se raditi sve više, i o prilično sofisticiranijoj, između ostalog i režiji svakolikih virtuelno-realnih priča, koje traju, i koje bi u kontinuitetu izgleda i trebalo da proizvedu armije pouzdanih i vernih potrošača.

Ako je ranije u marketingu bio cilj da se proda što više proizvoda, (bili oni dobri ili loši), da se stvori velika potražnja i sl. s marketingom 3.0 sigurno treba da odu do višeg nivoa, da razumeju, prate i proučavaju ljude i njihove zahteve. Fokus u marketingu 3.0 autori bi mogli da pomere na, vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača.
I eto srećnije planete.

... do višeg nivoa sa (istim) ciljem da prodaju više proizvoda.

Misliš filantropi ostaju filantropi?

Pa dobro, cilj može i dalje da im bude samo da prodaju što više proizvoda, ali može da dođe i do oskudice kupaca. Današnji kupci nisu oni od pre 25 god. vremena su nova i drugačija. Danas su kupci pametni i traže najbolje proizvode i usluge za svoj novac, i ne kupuju nepotrebno, jer u sedmom paru patika (pored 6 postojećih parova) nema ni svrhe, ni smisla.



Eeee, ne da su današnji kupci pametni, ubilo se.
Pa će tako pametni, ipak, da kupe i sedmi par patika.

Kupuj šta čekaš, samo se ti bahati i razmeći, ali, tvoja kuća tvoje merdevine, ko sam ja da te savetujem. To je grupa kupaca kojoj ti pripadaš i tačka.
Usput, ima jedna vlogerka na YT, kupoholičarka, koja i sama vidi da je ljuti bolesnik i hoće da ide negde koznagde da se skine sa šopinga. (ne zanima me i to mi ne treba, ja sam se skinula sama, "na suho", kao što sam se skinula i sa duvana). Pa, velim, ako ti treba mogu da vidim nešto...
U međuvremenu, edit:
umesto što kudiš pamet jednog dela kupaca, bolje bi bilo da si me dobronamerno ispravio u ime pravopisno-gramatičke blogovske policije - bolje je reći pored 6 postojećih pari (jer se misli na patike), nego pored 6 postojećih parova. Ali, nema veze, samu sebe sam ispravila, a i mlada sam, naučiću.
softelectronics_e softelectronics_e 12:24 06.03.2019

Re: To the human spirit

myredneckself
softelectronics_e
myredneckself
softelectronics_e
myredneckself
jinks
Izgleda da se tu neretko radi, ili će se raditi sve više, i o prilično sofisticiranijoj, između ostalog i režiji svakolikih virtuelno-realnih priča, koje traju, i koje bi u kontinuitetu izgleda i trebalo da proizvedu armije pouzdanih i vernih potrošača.

Ako je ranije u marketingu bio cilj da se proda što više proizvoda, (bili oni dobri ili loši), da se stvori velika potražnja i sl. s marketingom 3.0 sigurno treba da odu do višeg nivoa, da razumeju, prate i proučavaju ljude i njihove zahteve. Fokus u marketingu 3.0 autori bi mogli da pomere na, vi ste za nas na prvom mestu ljudsko biće, mi vas ne posmatramo isključivo kao potrošača.
I eto srećnije planete.

... do višeg nivoa sa (istim) ciljem da prodaju više proizvoda.

Misliš filantropi ostaju filantropi?

Pa dobro, cilj može i dalje da im bude samo da prodaju što više proizvoda, ali može da dođe i do oskudice kupaca. Današnji kupci nisu oni od pre 25 god. vremena su nova i drugačija. Danas su kupci pametni i traže najbolje proizvode i usluge za svoj novac, i ne kupuju nepotrebno, jer u sedmom paru patika (pored 6 postojećih parova) nema ni svrhe, ni smisla.



Eeee, ne da su današnji kupci pametni, ubilo se.
Pa će tako pametni, ipak, da kupe i sedmi par patika.

Kupuj šta čekaš, samo se ti bahati i razmeći, ali, tvoja kuća tvoje merdevine, ko sam ja da te savetujem. To je grupa kupaca kojoj ti pripadaš i tačka.
Usput, ima jedna vlogerka na YT, kupoholičarka, koja i sama vidi da je ljuti bolesnik i hoće da ide negde koznagde da se skine sa šopinga. (ne zanima me i to mi ne treba, ja sam se skinula sama, "na suho", kao što sam se skinula i sa duvana). Pa, velim, ako ti treba mogu da vidim nešto...
U međuvremenu, edit:
umesto što kudiš pamet jednog dela kupaca, bolje bi bilo da si me dobronamerno ispravio u ime pravopisno-gramatičke blogovske policije - bolje je reći pored 6 postojećih pari (jer se misli na patike), nego pored 6 postojećih parova. Ali, nema veze, samu sebe sam ispravila, a i mlada sam, naučiću.

Ma, nema veze što grešiš - ja nisam kompetentan da te korigujem u jezičkim pitanjima ... tu su mirela, tasa i ostali jezičari.
Ono što sam ja posumnjao, polazeći od sebe, je pamet kupaca.
nask nask 15:22 03.03.2019

Kad si ceo život zaluđen fotografijom

onda ti prodaju i cipele

jadragoljub jadragoljub 17:15 03.03.2019

Re: Kad si ceo život zaluđen fotografijom

nask
onda ti prodaju i cipele


da nisi reko -cipele- ja ne bi znao šta je ovo
nask nask 17:29 03.03.2019

Re: Kad si ceo život zaluđen fotografijom

cipele/patike otpozade
kick68 kick68 16:32 03.03.2019

Mi ovde imamo

prilicno agresivni The shopping Channel (https://www.tsc.ca/)
E tu ta razrada price dolazi do izrazaja. Na najbanalniji nacin i prilicno glasno hvale se proizvodi, pa se covek oseca naprosto glup ako ne kupi nesto tako divno sto mu u stvari uopste ne treba:) Po meni to nema smisla:)
jinks jinks 19:10 03.03.2019

Re: Mi ovde imamo

pa se covek oseca naprosto glup ako ne kupi nesto tako divno sto mu u stvari uopste ne treba:

Koliko sam razumeo, u nekim novijim varijantama poenta uopšte i nije da kupac nešto kupi kako se ne bi osećao glup, daleko bilo, već pre kako bi doživeo "instant sense of happiness, purpose, and accomplishment, some would even say sometimes a kind of a fully-fledged apotheosis" ... sve po cijeni koja je prava sitnica :)
softelectronics_e softelectronics_e 19:53 03.03.2019

M'da!

Ne znam da li ima nešto bizarnije (Milan pomenuo bizarnost u svom komentaru) od silovanja jezika - konkretno reči 'proizvod'?!
Pa tako banke reklamiraju svoje proizvode?!
Užas!
Šta banke proizvode?
I kako bi to Tasa, Mirela i ostali jezičari rekli ... u početku beše Reč ....
Tako se bitka 'za kupca', pre svega, odvija u semantičkoj ravni obeznačivanjem značenja.
jinks jinks 19:57 03.03.2019

Re: M'da!

Tako se bitka 'za kupca', pre svega, odvija u semantičkoj ravni obeznačivanjem značenja.

"Bitkom za značenje" počinje kako kažete "bitka za kupca", ali sigurno i mnoge druge bitke.

A možda i "bitkom za svrhu i smisao" ... da se malo nadovežem i na tekst bloga.
softelectronics_e softelectronics_e 20:06 03.03.2019

Re: M'da!

jinks
Tako se bitka 'za kupca', pre svega, odvija u semantičkoj ravni obeznačivanjem značenja.

"Bitkom za značenje" počinje kako kažete "bitka za kupca", ali sigurno i mnoge druge bitke.

A možda i "bitka za svrhu i smisao" ... da se malo nadovežem i na tekst bloga.

Izvinjavam se, no, ja sam jedan, a ne nekoliko.
jinks jinks 20:11 03.03.2019

Re: M'da!

Nisam ti nikada do sada pisao na "ti", nema problema :)
karabasbarabas karabasbarabas 21:49 03.03.2019

Re: M'da!

softelectronics_e
Ne znam da li ima nešto bizarnije (Milan pomenuo bizarnost u svom komentaru) od silovanja jezika - konkretno reči 'proizvod'?!
Pa tako banke reklamiraju svoje proizvode?!
Užas!
Šta banke proizvode?
I kako bi to Tasa, Mirela i ostali jezičari rekli ... u početku beše Reč ....
Tako se bitka 'za kupca', pre svega, odvija u semantičkoj ravni obeznačivanjem značenja.


To je ona fora "igramo u istom timu", "vi ste nama najbitniji" i tako dalje.

Ne,smrade, vas cilj je da me izmuzete koliko je god moguce, a moj da to izbegnem. Ni hiljadu beba na bilbordu nece to promeniti.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:04 04.03.2019

.

svaki jebeni dan mi počinje sa kliktanjem opcije "remind me tomorrow", jer me moj rođeni operativni sistem svaki jebeni dan obavesti da je spreman da se apgrejduje. ne postoji akcija koju mogu da apliciram da mi operativni sistem svaki jebeni dan u isto sati ne ponudi apgrejd koji ne smem da uradim jer još uvek nije kompatibilan sa gomilom audio softvera i kerefeka koje koristim. nekada je apple davao mogućnost da se apgrejduješ kada želiš, ali te danas pritiska svaki dan. apple postaje polako od moje kompanije iz snova, do kompanije iz najgore noćne more.
ovo dole je glavni razlog koji nema veze sa reklamom, ali ima sa životom!!!!! pa jbt koliko kreteni mogu biti?!?!
http://cdm.link/2019/02/apple-2018-glitch/?fbclid=IwAR0BLIzBQ-A20l92enNtRPtRV7VMWJEOf_AZGmywwL5J2z2fuIN1tNV9g-Y
maksa83 maksa83 02:14 04.03.2019

Re: .

pa jbt koliko kreteni mogu biti?!?!

Mogu biti toliko kreteni da izmisle novi mehanizam za tastaturu da bi mogli da stanje kompjuter 1.5mm, i onda se ispostavi da je taj mehanizam sranje koje pokvare zalutale čestice prašine koje ne smetaju ni jednoj drugoj tastaturi u svemiru, a što su oni opravili tako što su napravili sledeću takvu tastaturu sa dodatim kurtončićima preko mehanizma. Ispostavlja da kurtončići baš i ne pomažu, ali trenutno oko toga glume gljivu. E da, zbog da-sve-bude-tanko slepljenog superintegrisanog dizajna nije moguće promeniti samo sjeban taster nego mora da se menja cela gornja ploča. Ludilo...


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana