Budućnost| Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Filozofija| Kultura

... a ne fašizam.

Srđan Fuchs RSS / 22.05.2019. u 12:14

300px-National_Liberation_War_collage.jpg

Naš kolega blogopisatelj, Ante Oksidantović, previše je fino biće da bi neke pojave nazvao njihovim imenom, no zaista je neverovatno kuda srlja Srbija.

Sve više postajemo svedoci, da u jednom medijski bolesnom miljeu - što je, opet, ništa drugo do odraz nezdrave i tiranične ličnosti vođe nam; se odvija ispred naših očiju određeno  veštačko povampirenje sila koje su uveliko istorijski poražene i pregažene u srpskom narodu. Valja se podsetiti nekoliko istorijskih činjenica :

 

a) Drugi svetski rat, bitku protiv nacizma, uz strašne žrtve, dobili su jugoslovenski partizani i ideološki levičari; u partizanskom sastavu najviše je bilo Srba i Crnogoraca; naporedo sa svetskim ratom unutar Jugoslovenstva, odigrala se i ideološka revolucija, i na čelo države dolazi komunizam;

b) predstavnici drugog političkog pravca, suprotstavljenog i idejno i oružano, u saradnji sa okupatorskim nacifašističkim silama, bili su četnici;

c) partizani su bili relativno nova pojava, inspirisana društvenim tokovima onog doba: evropskim (engleskim, francuskim i ruskim) socijalizmom, i španskim republikanskim snagama;

d) četnici su se pozivali na raniju tradiciju, srpsku herojsku i oslobodilačku iz Balkanskih ratova te Prvog svetskog rata, iako su u praksi bili obični svirepi koljači, čija su meta bili nelojalni Srbi-komunisti, te etnički različiti Jugosloveni - iz hrvatskog i bošnjačkog etničkog korpusa; četnici, budući i i doktrinalno i egzekuciono i metodološki na strani nacifašizma, gube podršku Saveznica-supersila (SAD, UK i SSSR);

e) Partizani, vođeni duhom herojstva i pobede, uz svesrdnu pomoć Saveznica, odnose pobedu nad nacifašizmom, uz stravične žrtve - preko 1700000 Srba izgubilo je živote pod nacifašizmom;

f) Četnici, interesantno, izuzev zanemarljive manjine srpskih nacista, izbegavaju blajburšku sudbinu ideoloških ih im prijatelja ustaša, te preko teškog decenijskog rada u britanskim rudnicima, kupuju svoju slobodu na Zapadu i završavaju od Zapadne Nemačke preko Kanade, do SAD i Australije, kao sasvim vesternizirani i odsečeni u tom trenu od daljeg toka jugoslovensko-srpske političke istorije;

g) Kod jugoslovenskih partizana dolazi do unutrašnje podele na, takoreći, internacionalnu i sovjetsku struju; internacionalna odnosi pobedu nauštrb stravične torture nad sovjetima;

h) internacionalna postaje, sa starenjem Maršala, sada nacionalna i ekstremno nacionalistička, ostvarujući iznova kontakte sa desničarskom nacionalnom strujom, već uveliko apsorbovanom u Egzilu;

i) dolazi do paradoksa, da veterani desničarskog egzila pomažu sada (Đuić), politički, finansijski i lobistički

41277407_1938220086235871_2928967374302347264_n.png?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.fbeg1-1.fna&oh=5058f6c011f458aa3d41aae00cf2b834&oe=5D96C50D

 mladim lavovima srpskog nacional-marksizma (Šešelj, Drašković, Koštunica); dvojica potonjih povampiruju priču o četništvu iako su operativci srpske nacional-marksističke duboke države (Mihailo Marković, Praksisovac iz zagrebačkog kruga Gaja Petrovića, vodeći ideolog novostvorene SPS);

j) Miloševićev nacional-socijalizam biva poražen 1999., napušten od Rusije, koja je u svojim problemima, i prepušten samome sebi;

k) 2000. na vlast u Republici Srbiji dolazi mikstura  internacionalnih i nacionalnih (bivših?) marksista, međutim, nakon samokorupcije gube vlast na svim nivoima 2012.

Od 2012. na vlasti je ponovo Miloševićev nacional-socijalistički aparatus, sada sa mladim snagama (gotovo svima su roditelji penzionisani operativci Miloševićeve duboke države, i, ponovo se povampiruju imidži poražene strane istorije, iako Srbija nije bila na njoj); kao rezultat toga, čini mi se, ojačane su dve struje - komunističko-internacionalna i fašističko-nacionalna, dok demokratska stagnira ili je već odavno i uveliko u Egzilu na Zapadu. 



Komentari (569)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 16:14 24.05.2019

Re: Danas su svi četnici

Drugari, za sve vreme ove nepresušne teme, nisam video da je neko promenio mišljenje ili otkrio nešto novo/kapitalno/neizgovoreno

Nisi pažljivo čitao. Savetujem ti ponovo prođeš kroz sve do sada ispisano o tome u poslednjih godinu dana, ali bez preskakanja, dakle temeljito.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:06 24.05.2019

Re: Danas su svi četnici

kakvu paralelu povući između Boke koja je prošla relativno bezbolno kroz WWII,


Pa i Srbija je prošla relativno mirno.
Od jeseni 41. kad su partizani shvatili da tu nemaju podršku i da ne mogu da opstanu pa otišli iz Srbije, a četnici da je suludo junačiti se junačenja radi, nije tu bilo nekih velikih borbi, ubijanja, stradanja.

A onda se dogodi to što se dogodi, saveznici prihvate partizane, ovi zaposednu Srbiju, i jebiga.
Atomski mrav Atomski mrav 20:32 24.05.2019

Re: Danas su svi četnici

Ipak, ovakve teme su put za ozdravljenje društva. I veliki napredak.

A i Blog je živnuo.

Nego, tek sam sad, nakon toliko godina, skontao da ti je nick predatorTz a ne predatorz. A pitao sam se par puta što si dodao to "z"...

Atomski mrav Atomski mrav 20:36 24.05.2019

Re: Danas su svi četnici

Nisi pažljivo čitao. Savetujem ti ponovo prođeš kroz sve do sada ispisano o tome u poslednjih godinu dana, ali bez preskakanja, dakle temeljito.

Ja ti savetujem da čitaš komentare unatraške. Kad ti pred oči izađu satanski stihovi, znaćeš koji blogeri su na strani dobra a koji na stani zla.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:30 25.05.2019

Re: Danas su svi četnici

shone shone 19:15 25.05.2019

Re: Danas su svi četnici

Seljaci su to bili, nije tu puno ideologije bilo. Botba za život.


shone shone 19:36 25.05.2019

Re: Danas su svi četnici


28:34



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:37 25.05.2019

Re: Danas su svi četnici

Прва Галилејска... Знаш да је основао IDF то - прву православнохришћанску бригаду, у Галилеји, има и галилејских израелско-арапских хришћана/комуниста у њој (деликатна сторија - у Галилеји делује прилично радикални Islamic Movement; и онда су хришћани рекли: "Знате шта, браћо Арапи, постаћемо нешто чега се највише гнушате - IDF!" ).
Иначе, читам сада ову књигу коју је Џуус индиректно поменула, код оног неког браћеле Јеврејина што се бедачи како је пукла Левица... Левица је сама, руку на срце, кривa јер се опустила у лагодности живота, у хајтек успону, не марећи за оне који немају, а онда је оне који немају узео под своје десни популизам... "Bibi, The turbulent life and times of Benjamin Netanyahu", Anshel Pfeffer*.

*Pfefer, jerusalimski novinar, radi za Haaretz, tako da ima neophodni ideološki i kritički otklon od subjekta kojeg obrađuje. Nabavi to, valjaće ti za posao.
nepopustljiv nepopustljiv 12:11 26.05.2019

Re: Danas su svi četnici

maksa83
Drugari, za sve vreme ove nepresušne teme, nisam video da je neko promenio mišljenje ili otkrio nešto novo/kapitalno/neizgovoreno

Nisi pažljivo čitao. Savetujem ti ponovo prođeš kroz sve do sada ispisano o tome u poslednjih godinu dana, ali bez preskakanja, dakle temeljito.

Uz obavezno otvaranje linkova i klipova.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:42 24.05.2019

*

gledao neko Černobilj (hvala krofnici! ) ? Jebote, ja sam još u čudu da je jedan od kreatora serije pre ovoga radio nastavke Hangovera i Mrak filma.





+ nova Tame Impala:


stefan.hauzer stefan.hauzer 13:50 24.05.2019

Re: *

i da kažem da nisam čitao komentare, a ako je bio neki dobar troll ili ako je neko već spominjao Černobilj, my bad. U svakom slučaju ova godina mi prolazi u iščekivanju novog Rik i Mortija i One punch mana








0:37 još jedan tekst o četnicima i partizanima
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:34 24.05.2019

Re: *

Odličan je Černobilj, ima i "Černobiljska molitva”, tragična i stravična...
shone shone 15:01 24.05.2019

sudbine

U ekskluzivnom dokumentu o saslušanju Gordane Mihailović u Udbi 13. oktobra 1948, a ovo je deo iz tog spisa:

“Šestog aprila 1941, prilikom bombardovanja, nalazila sam se u Beogradu. Kroz par meseci čuli smo da mi se otac nalazi na Ravnoj gori sa izvesnom grupom ljudi. Mislili smo da želi da pruži izvestan otpor okupatoru. U to vreme smo čuli i za pokret partizana. Moja majka se bojala da će Nemci vršiti neke represalije nad braćom i dogovarala se sa njima da idu i oni kod oca. Septembra 1941. godine otišao mi je srednji brat. Neko vreme iza njega otišao je i stariji. Kada su izbili sukobi sa POJ, moj stariji brat se vratio u Beograd sa još jednim drugom koji je bio zarobljen od četnika. To je sve u 1941. Pored toga što sam i ranije imala simpatije za KPJ, odlučnu prekretnicu igrao je momenat 1941. koji mi je ispričao brat… Da su četnici predali 360 omladinaca iz partizanskih redova Nemcima. Od tada im više nikada nisam verovala ma kako da je zapadni radio u početku veličao njihove borbe. Decembra 1941. Gestapo hapsi brata i mamu. Puštaju ih početkom 1942. Marta 1942. godine hapse nas sve i šalju na Banjicu (kao taoce). Maja 1942. sam isključena iz VI razreda gimnazije sa motivacijom da sam anacionalni elemenat. Tada sam bila povezana u gimnaziji. Veza nam je bila Lepa Mitrović. Neko vreme nam je bila veza i neka Danica…" - otkrila je ona u tom dokumentu.

Da podsetimo, Gordana Mihailović, ćerka generala Draže Mihailovića umrla je 2014.godine u Beogradu, u 87. godini života.



https://www.srbijadanas.com/vesti/drustvo/isplivali-tajni-dokumenti-potresna-ispovest-drazine-kcerke-gordana-mihailovic-otkrila-ogoljenu-2018-11-02
predatortz predatortz 15:22 24.05.2019

Re: sudbine

Gordana Mihailović


A, potom:

- Ja nemam moralno pravo da pričam o svom ocu kad sam ga se odrekla onda kada je bilo najteže. Jednostavno, stavljena sam u situaciju da održim govor protiv njega. Nisu me na to čak mnogo ni terali. Dovoljno je što sam tada mislila kao i oni. Nedavno su me na radiju prozivali kao na hipodromu. Javio se neki čovek koji je tvrdio da je video moju fotografiju u novinama onda kada sam držala taj govor. Ne zna tačno kako je sve to izgledalo, ali je siguran da sam zgranula Beograd i da sam bila u tipičnoj "musolinijevskoj" pozi. Izgleda da je svima dozvoljeno da promene mišljenje. Samo je meni to pravo oduzeto - izgovorila je to kao nekakvu završnu reč u najbolnijem procesu generacijskih zabluda, jer je (o) svom ocu sudila sa nepunih osamnaest godina.

LINK
shone shone 15:26 24.05.2019

Re: sudbine

A, potom:


Nešto drugo je tu interesantno. Kako da vodiš jedan pokret i održavaš red ako nisi u stanju da zavedeš red u svojoj kući sa svojom decom?
predatortz predatortz 15:29 24.05.2019

Re: sudbine

shone
A, potom:


Nešto drugo je tu interesantno. Kako da vodiš jedan pokret i održavaš red ako nisi u stanju da zavedeš red u svojoj kući sa svojom decom?


Ovo je jednako glupo kao kad bi neko Tita osuđivao što mu je sin bio alkoholičar.
Draža je u mladosti imao levičarske ideje. Pustio je decu da slobodno odlučuju. Nije bio diktator ni u kući ni generalno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:42 24.05.2019

Re: sudbine

predatortz


Ma ok je to, i mene neke teme smaraju.
Pročitam par redova, vidim da nije za mene i preskočim.
Srpsko društvo je podeljeno društvo. Vidim i da je dogmatizovano, sve dok postoje oni koji misle da su čuvari "apsolutne istine".
Ipak, ovakve teme su put za ozdravljenje društva. I veliki napredak. Sve dok se može diskutovati, sve dok ne postoje tabu teme, dok god ljudi mogu otvoreno iznositi stavove, pa makar i zablude, društvo ide u dobrom smeru.
Čim neko pokušava da to guši, da neke zločine osuđuje dok o drugim ne da ni da se pomenu, to je signal da je društvo bolesno.



Apsolutno. Podeljeni smo i oko Evrope ili Putina. Jevreji su takođe podeljeni, ali njihove ideološke sučeljenosti stvaraju konflikt mišljenja iz kojeg se uzima najkvalitetnije i sprovodi u delo. Njihova zemlja napreduje a naša stagnira. Zašto je tako? Što se četnika i partizana tiče, ispričaću vam insert iz života: organizujem ja ovde putovanja sa jednim momkom iz grada. Oficirsko dete, iz dobre komunističke porodice. Duša od čoveka. Sjajan, organizovan, praktičan, pouzdan, strpljiv, lojalan; ma Austrougarska jedna organizaciona škola sve u svemu... Čuju za našu organizaciju i Srbi preko okeana, iz Vindzora, Kanada, industrijalna severna Amerika, bogati, imućni ljudi. Izmešamo mi tako 40-ak Kanađana i 20-ak Srba. Jedni imućni, siloviti, ostvareni na Zapadu, četnička deca; drugi izmučeni, sumnjičavi, izglodani do srži bića, kao naš Tasić, neprestanom indoktrinacijom i poluinformacijama, partizanska deca... Posle dan-dva, izmešaju se oni, ne mo'š prepoznati, jedan narod, fin, mio, niđe razlike da su ovi iz zapadnog kapitalizma, a oni iz istočnog iscimanog bloka... Bilo dirljivo, sada nam dolaze ponovo, ponovo naša novosadsko-izrailjska organizacija, ponovo pola partizanske, pola četničke đece...
shone shone 15:44 24.05.2019

Re: sudbine

Ovo je jednako glupo kao kad bi neko Tita osuđivao što mu je sin bio alkoholičar.


Ako ti je ovo argument šta da ti kažem.

A ako već oćeš da,Tito kao roditelj je još kako odgovoran što mu je sin bio alkoholičar ali se bar nisu gledali preko nišana.

Eto zašto je ovaj blog go kurac.
O čemu mi raspravljamo? Pazi ovu rečenicu.

Pustio je decu da slobodno odlučuju


Da ratujem protiv svoje dece? Pa upuco bi se istog momenta.
docsumann docsumann 15:49 24.05.2019

Re: sudbine

Eto zašto je ovaj blog go kurac.
O čemu mi raspravljamo? Pazi ovu rečenicu.

Pustio je decu da slobodno odlučuju



Da ratujem protiv svoje dece? Pa upuco bi se istog momenta.


dramiš, bez potrebe.
maltene cijela crna gora je u WWII ratovala brat protiv brata, ili otac protiv sina, pa se nisu samoubijali
predatortz predatortz 15:56 24.05.2019

Re: sudbine

Da ratujem protiv svoje dece? Pa upuco bi se istog momenta.


A ne pitaš se, možda, što du deca nemačkog saradnika bila u nemačkom logoru, što mu je kuća opljačkana od Nemaca, dok Titu, od kog je Hitler drhtao, Nemci i ustaše ni prozor ne razbiše?

To ti nije čudno?

Uzgred, Dražina deca su zarobljena od partizana. Gordana je bila maloletna i kao takva "upućena" na Sremski front.
Zarobljenike su iskoristili za propagandu, jer eto "Dražina deca su sa njima".
Posle su ih poslali na Gole otoke i Svete Grgure.

Tebi to ok?
Jedino Dražino dete koje je zaista bilo u prilici da odlučuje o svojoj sudbini, bio je sin Vojislav. Poginuo je kao četnik, na Zelengori.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:03 24.05.2019

Re: sudbine

docsumann


dramiš, bez potrebe.
maltene cijela crna gora je u WWII ratovala brat protiv brata, ili otac protiv sina, pa se nisu samoubijali

Zar ne radite to i danas?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:06 24.05.2019

Re: sudbine

shone


Eto zašto je ovaj blog go kurac.
O čemu mi raspravljamo? Pazi ovu rečenicu.



Mole se drugovi umetnici da ne psuju kao kočijaši.
predatortz predatortz 16:06 24.05.2019

Re: sudbine

Srđan Fuchs
docsumann


dramiš, bez potrebe.
maltene cijela crna gora je u WWII ratovala brat protiv brata, ili otac protiv sina, pa se nisu samoubijali

Zar ne radite to i danas?


Ne još, ali će uskoro.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:11 24.05.2019

Re: sudbine

predatortz

A ne pitaš se, možda, što du deca nemačkog saradnika bila u nemačkom logoru, što mu je kuća opljačkana od Nemaca, dok Titu, od kog je Hitler drhtao, Nemci i ustaše ni prozor ne razbiše?

To ti nije čudno?

Uzgred, Dražina deca su zarobljena od partizana. Gordana je bila maloletna i kao takva "upućena" na Sremski front.
Zarobljenike su iskoristili za propagandu, jer eto "Dražina deca su sa njima".
Posle su ih poslali na Gole otoke i Svete Grgure.

Tebi to ok?
Jedino Dražino dete koje je zaista bilo u prilici da odlučuje o svojoj sudbini, bio je sin Vojislav. Poginuo je kao četnik, na Zelengori.


Moj deda, podoficir Vojske KJ, pa oficir POJ, pisao je da su oni, u oficirskom kadru Kosmajskog odreda sve vreme sumnjali u Rankovića, zapravo, da je bio taster nacistima.

Jedna stvar, druga stvar je da deca nisu kriva za grehe roditelja, i da ne može biti odmazde nad decom za zlodela roditelja. To je tiranija najgore vrste.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:13 24.05.2019

Re: sudbine

predatortz
Srđan Fuchs
docsumann


dramiš, bez potrebe.
maltene cijela crna gora je u WWII ratovala brat protiv brata, ili otac protiv sina, pa se nisu samoubijali

Zar ne radite to i danas?


Ne još, ali će uskoro.

Đe ne rade, a oni Kotorani što se poubijaše, sve usput pola Boke, Vojvodine, Praga i Beča pobivši?
gedza.73 gedza.73 16:25 24.05.2019

Re: sudbine

shone
ekskluzivnom dokumentu o saslušanju Gordane Mihailović u Udbi

Podseti me na jedan detalj.
Na blogu postoji ustaljeno pravilo da se ne suprostavljaš autoritetima i da se njihova ne poriče.

Tako je jedan špekulant ministar Milan Stojadinović proglašen za saradnika ustaša nakon rata i često su postavljali njegovu sliku sa Pavelićem.



predratni tajkun a sa ustašama.

Međutim, po starom dobrom običaju, se namerno prećute delovi priče koji daju potpuno drugačiju sliku.

Pošto je Stojadinović zbrisao u Južnu Ameriku njegovog brata hapse narodne vlasti (OZNA, UDBA) i osude ga na dugu zatvorsku kaznu uz oduzimanje celokupne imovine.

u dogovoru za oslobađanje brata Stojadinović pristane da špijunira ustašku emigraciju za oznaudba račun, da se približi Pavelići i da nakon toga zastupa interese Titove Jugoslavije pred zapadnim ekonomskim institucijama (pošto je imao i zadržao dosta od predratnih veza).

na blogu se stvori utisak da je strašno kad narodni neprijatelj, državni kriminalac sarađuje sa ustašama (preskoči 'detalj' da to radi za tajnu službu SFRJ) a nije strašno kad ga amnestira i angažuje socijalistička narodna vlast.

ciketanski ali prođe kod nekih pa krenu zgražavanja. Knez pavle (ispravka) internira Stojadinovića (između ostalog zbog bliskih veza sa Nemcima, hrvatsko pitanje, vatikan) Tito ga nakon rata angažuje.


e sad zamisli kad se provuklo ovih nekoliko 'nebitnih' informacija bez kojih je potencirana iskrivljena slika šta se sve dešavalo i koji su sve podaci uništeni u nekim ozbiljnijim slučajevima.
alselone alselone 16:33 24.05.2019

Re: sudbine

Na blogu postoji ustaljeno pravilo da se ne suprostavljaš autoritetima i da se njihova ne poriče.


Je l'?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:34 24.05.2019

Re: sudbine

gedza.73
shone
ekskluzivnom dokumentu o saslušanju Gordane Mihailović u Udbi

Podseti me na jedan detalj.
Na blogu postoji ustaljeno pravilo da se ne suprostavljaš autoritetima i da se njihova ne poriče.

Tako je jedan špekulant ministar Milan Stojadinović proglašen za saradnika ustaša nakon rata i često su postavljali njegovu sliku sa Pavelićem.



predratni tajkun a sa ustašama.

Međutim, po starom dobrom običaju, se namerno prećute delovi priče koji daju potpuno drugačiju sliku.

Pošto je Stojadinović zbrisao u Južnu Ameriku njegovog brata hapse narodne vlasti (OZNA, UDBA) i osude ga na dugu zatvorsku kaznu uz oduzimanje celokupne imovine.

u dogovoru za oslobađanje brata Stojadinović pristane da špijunira ustašku organizaciju, da se približi Pavelići i da nakon toga zastupa interese Titove Jugoslavije pred zapadnim ekonomskim institucijama (pošto je imao i zadržao dosta od predratnih veza).

na blogu se stvori utisak da je strašno kad narodni neprijatelj, državni kriminalac sarađuje sa ustašama (preskoči 'detalj' da to radi za tajnu službu SFRJ) a nije strašno kad ga amnestira i angažuje socijalistička narodna vlast.

ciketanski ali prođe kod nekih pa krenu zgražavanja. Knez pavle uhapsi Stojadinovića (između ostalog zbog bliskih veza sa Nemcima) Tito ga nakon rata angažuje.


e sad zamisli kad se provuklo ovih nekoliko 'nebitnih' informacija bez kojih je potencirana iskrivljena slika šta se sve dešavalo i koji su sve podaci uništeni u nekim ozbiljnijim slučajevima.


generalno, srpski staropartizani su se ućutali. jedini koji polivaju hejtom u srbiji su - novokomponovani četnici (što reče Alse neđe gore, kada mi nije bio u tripu hipsterskog direktora, pa kao agresivan, nabrijan kaj bi rekli braća Zagrepčani).
gedza.73 gedza.73 16:44 24.05.2019

Re: sudbine

alselone
Na blogu postoji ustaljeno pravilo da se ne suprostavljaš autoritetima i da se njihova ne poriče.


Je l'?

pa vi'š iz priče da nije baš cela istina ona koju su napisali eksperti nego da je potpuno drugačija.

moglo je i da ostane 'predratni srbijanac lopov a ustaša', neki bi tapšali 'uuu al si im šuknuo' a ovaj sav važan isprsio grudi sa dedinim ordenjem.

Srđan Fuchs
srpski staropartizani su se ućutali. jedini koji polivaju hejtom u srbiji su - novokomponovani četnici

sam si napisao da su četnici postali 'silni' Kanađani a da su im staropartizanski naslednici (kako reče 'sirotani'?) otišli na noge.
I kako su naslednici četnika postupili? hapsili? lažno prijavljivali kanadskim vlastima? na neki drugi način ih šikanirali?

opet kažem četnika u rukovodećim strukturama bilo vojnim bilo političkim tokom dešavanja devedesetih n e m a.

smešno je da se pripisuje politička moć bilo kome do onih koji su nas uveli u sva ova sranja. sve kako ti kažeš staropartizan do staropartizana.
koji je to general JNA bio četnik? mora valjda da ima bar jedan u JNA generalštabu sa koakrdom i kamom u zubima.
alselone alselone 17:04 24.05.2019

Re: sudbine

pa vi'š iz priče da nije baš cela istina ona koju su napisali eksperti nego da je potpuno drugačija.


Koje priče? Vidim jedan tvoj komentar.
gedza.73 gedza.73 17:11 24.05.2019

Re: sudbine

alselone
pa vi'š iz priče da nije baš cela istina ona koju su napisali eksperti nego da je potpuno drugačija.


Koje priče? Vidim jedan tvoj komentar.

a to. pa ti se informiši. uopšte ti ne tražim da aminuješ ono što sam ja rekao već bi bilo pametno, bez prethodnog klimanja glavom, da proveravaš svačiju priču ako možeš sa više strana.

baš bih voleo da dokažeš kako je ovaj 'jedan moj komentar' patka a da je 'stručno' mišljenje izneto nekoliko puta u komentarima tačno.
alselone alselone 17:13 24.05.2019

Re: sudbine

a to. pa ti se informiši. uopšte ti ne tražim da aminuješ ono što sam ja rekao već bi bilo pametno, bez prethodnog klimanja glavom, da proveravaš svačiju priču ako možeš sa više strana.

baš bih voleo da dokažeš kako je ovaj 'jedan moj komentar' patka a da je 'stručno' mišljenje izneto nekoliko puta u komentarima tačno.


Gde da se informišem? Na blogu?

rekao si da postoje autoriteti na blogu kojima se ne suprotstavlja.

Gde se to desilo?
shone shone 17:21 24.05.2019

Re: sudbine

maltene cijela crna gora je u WWII ratovala brat protiv brata, ili otac protiv sina, pa se nisu samoubijali


Pa nisu se samoubijali nego su se ubijali, a ako se nisu ubijali kako su onda ratovali.
Ako je tebi to ok samo napred, da ne kvarimo.
gedza.73 gedza.73 17:22 24.05.2019

Re: sudbine

Gde da se informišem? Na blogu?

šta ja znam. pitaj neke istoričare, idi u biblioteku...

rekao si da postoje autoriteti na blogu kojima se ne suprotstavlja.

Gde se to desilo?

ako neko postavi pitanje, suprostavi se iznešenom ekspertskom stavu pojavi se poneko ko kaže 'jbt. odakle tebi ideja da ti pitaš kad ti to nije struka?'

šta ako postoji neki drugi ekspert koji ima neke druge činjenice ili ideološki stav ili drugačiju interpretaciju ali 'nije trenutno dostupan' samo je ostavio par 'repova' po netu da li to znači da su polemika i suprotstavljanje (makar bilo i pogrešno) nepotrebni?

inače sam skoro preleteo, ne sećam se zbog čega, po blogovskoj arhivi i da ti kažem ima par blogera koji su se često upuštali u ovakve rasprave samo su danas ili promenili ili ublažili stavove.
shone shone 17:24 24.05.2019

Re: sudbine

Uzgred, Dražina deca su zarobljena od partizana. Gordana je bila maloletna i kao takva "upućena" na Sremski front.


A ti bio tamo i gledo pa prepričavaš iz prve ruke?
alselone alselone 17:29 24.05.2019

Re: sudbine

šta ja znam. pitaj neke istoričare, idi u biblioteku...


O čemu da ih pitam? Šta pričaš ti?


ako neko postavi pitanje, suprostavi se iznešenom ekspertskom stavu pojavi se poneko ko kaže 'jbt. odakle tebi ideja da ti pitaš kad ti to nije struka?'


Pa ne znam baš. Meni se ćini da ti isto tako citiraš neke autoritete u koje se ne sme sumnjati. I to ide obično ovako: ti ispričaš nekih, da kažem, 100 kila informacija. Onda ti pobiju 80, onda se ti uhvatih za onih 20 pa ih drviš, onda ti pobiju 19, onda se ti uhvatiš za onu kilu pa ne daš, a onda "oni" dignu ruke.

Onda prodje par dana pa ti ponovo onih 100 kila pa op-sa! idemo ponovo. kao da ništa nije bilo.
predatortz predatortz 17:30 24.05.2019

Re: sudbine

shone
Uzgred, Dražina deca su zarobljena od partizana. Gordana je bila maloletna i kao takva "upućena" na Sremski front.


A ti bio tamo i gledo pa prepričavaš iz prve ruke?


Ne, samo citiram Gordanu.
Trebalo bi da ona zna šta joj se događalo u životu.
I Branko je govorio o tome,plus kako su ih terali da pišu izjavu da se odriču oca.
gedza.73 gedza.73 17:41 24.05.2019

Re: sudbine

ti ispričaš nekih, da kažem, 100 kila informacija. Onda ti pobiju 80, onda se ti uhvatih za onih 20 pa ih drviš, onda ti pobiju 19, onda se ti uhvatiš za onu kilu pa ne daš, a onda "oni" dignu ruke.

u pravu si.
nema industrijske saradnje pre tries osme, ne postoji sporazum, nema zajedničke parade, smotre šta god.
dobro jeste sporazum ali svi su imali.
al' nisu svi napali.
jeste ali su ovi napali pre toga neke druge.
a ono što su zajednički paradirali u osvojenoj i podeljenoj zemlji?
to nije parada, samo par tenkića i nekoliko kamiončića
pa jel' ima još neka zemlja koja je zajednički vozila tenkiće i motoriće sa nemačkim nacistima?

šta ti znaš a i zatrpavaš blog. uz 'a šta ćemo sa crncima?'

većina ovih stvari nije smela da se pomene. sad odjednom jeste to istina ali delom, pa nije baš tako, morali su...

odo' da gledam film.

a vi ostajte u dobru. čuvajte blog i nadam se kako ćete se milosne majke Amerikancima. verujem da ima puno sa ratnim iskustvom protiv zlih imperijalista a da nisu samo ratne igrice.
alselone alselone 17:47 24.05.2019

Re: sudbine

I ratara i pastira u frulicu kad zasvira, jugoslavijo, jugoslavijo.


(razumeš da ovaj moj odgovor deluje suludo na ono što si ti napisao, filipe, e, tako to obično biva kada se previše sniva a stvarno se malo zna)

jadragoljub jadragoljub 18:00 24.05.2019

Re: sudbine

gedza.73

brate dosadan si, ko švaba tralala
alselone alselone 18:09 24.05.2019

Re: sudbine

Sve je ovo u redu, ali samo da kažem da sam upravo, 24. maja u 7. uveče, upalio grejanje u kući. JEBOTE SUNAC!
jadragoljub jadragoljub 18:13 24.05.2019

Re: sudbine

alselone
Sve je ovo u redu, ali samo da kažem da sam upravo, 24. maja u 7. uveče, upalio grejanje u kući. JEBOTE SUNAC!

nije opasno sve dok u junu ne ideš po punpe da kupuješ lož ulje. mene zadesilo 60ih.
alselone alselone 18:14 24.05.2019

Re: sudbine

nije opasno sve dok u junu ne ideš po punpe da kupuješ lož ulje.


Dobro pa si preživeo, dinosaurusi nisu.

maksa83 maksa83 18:14 24.05.2019

Re: sudbine

Sve je ovo u redu, ali samo da kažem da sam upravo, 24. maja u 7. uveče, upalio grejanje u kući. JEBOTE SUNAC!

Da citiram jednog drugara: "imam drva za maj, za juni ću morati da dokupim".

jadragoljub jadragoljub 18:21 24.05.2019

Re: sudbine

alselone
nije opasno sve dok u junu ne ideš po punpe da kupuješ lož ulje.


Dobro pa si preživeo, dinosaurusi nisu.


bogme , beše opasno.
zamisli klinca oko 12-14 g. kako u vijetnamki sa kantu šparta niš da nađe punpu di ima lož ulje, i nisam ga naš. jedan me punpadžija terao da kupim dizel i da sipem so u njega , kao da ne eksplodira peć. nisam teo da se igram, a i selimir bi me utepao da sam uzo dizel.
nepopustljiv nepopustljiv 18:22 24.05.2019

Re: sudbine

maksa83
Sve je ovo u redu, ali samo da kažem da sam upravo, 24. maja u 7. uveče, upalio grejanje u kući. JEBOTE SUNAC!

Da citiram jednog drugara: "imam drva za maj, za juni ću morati da dokupim".


pa da.
Nije čudo što starijij ljudi već u martu počnu da se brinu o nabavci drva.
Atomski mrav Atomski mrav 18:22 24.05.2019

Re: sudbine

A ja se ovih dana preznojavam u Oslu... znači dotle je došlo!
alselone alselone 18:23 24.05.2019

Re: sudbine

A ja se ovih dana preznojavam u Oslu


Upalili sveću u iglou?

Dobro, napustiću internet.
Atomski mrav Atomski mrav 18:29 24.05.2019

Re: sudbine

Ma bilo i do 23 stepena a to je ovde već prilična vrućina, tipa sunčanje po parkovima...
angie01 angie01 18:55 24.05.2019

Re: sudbine

sam si napisao da su četnici postali 'silni' Kanađani a da su im staropartizanski naslednici (kako reče 'sirotani'?) otišli na noge.
I kako su naslednici četnika postupili? hapsili? lažno prijavljivali kanadskim vlastima? na neki drugi način ih šikanirali?


je l moze nesto glupavije od ovoga-...izvini, ali bratee,...

rekoh vec jednom ovde- Srbi jedini nemaju svoj cenatr u Kanadi- od svih nacionalnih grupa iz celog sveta-, koji izdrava vlada Kanade, a sluzi samo za razne potrebe nacionalnih grupa, tipa, ucenje, pravna pomoc, pomoc oko zaposljavanja, socijalni programi,...kao i kao srediste odrazavanje kulture tog nekog naroda, pa za razne sekcije, sport, horovi, bla, bla,...odrzavanje raznih skupova,...kako god, vrlo znacajno i korisno mesto za iseljenike-...jer se cetnici i partizani iz stare imigracije ne mogu da sloze i organizuju ono potrebno sto im drzava Kanada trazi, da bi se ovakav centar otvorio.

Znaci, ta neverovatna kolicina destrukcije, tamodaleko u svetu, posle toliko godina, a medju ljudima koji zive u uredjenom svetu i ekonosmki su situirani, je toliko ziva i nepovoljna za sopstveni narod, isto kao i ovde- tako da nam niko nije kriv, mi smo jednostavno takvi.

a to sto kazes, da su prvo dosli cetnici- to prvo nije tacno i ranije su odlazili ljudi u Kanadu- ali bez obzira, nisu oni tamo u nekoj prednosti, nekog tvog zamisljenog prava prvestva- koje je pre svega glupavo kao ideja,koja je sem sto je maligno skodljiva i nedozvoljena kao takva, tako da sve sto ti pitas u maniru pokazivanja kako su fini, ne stoji, ni tako kako si postavio, a ni po mogucnostima da se se drugacije ponasaju....inace bi- sigurna sam.


jedino sto prave ona cetnicka posela, nose majce sa drazaom i mladicem u novije vreme, okrecu razanj, neki nose i subare sa kokradama, jednom recju, sveopsti primitivni cirkus sa sve popovima, i samo potvrdjuju ono sto ceo svet o nama misli.
zilikaka zilikaka 19:26 24.05.2019

Re: sudbine

Sve je ovo u redu, ali samo da kažem da sam upravo, 24. maja u 7. uveče, upalio grejanje u kući. JEBOTE SUNAC!

Khm, kako da kažem, mi ove godine još to nismo ugasili. Ima termostat, pa povremeno uključi.
Aj, dobro to, nego kad ukućanima dođe žuta minuta, te procene da "on nema pojma koliko je stepeni, viš da je ladno", onda ga pošalju na zimovanje.
To u prevodu znači, otvore vrata od frižidera i tamo ga smeste.
NAjgore što su to videli od mene , kad sam jednom nešto probala pa mi trebalo na brzinu da ga nateram da proradi.

Pazi kad je u maju sigurno dve noći prenoćio u frižideru.
Mi preznojani u bunilu i noćnim morama, a mučeni kotao piči za sve novce

Ako zbog nečeg dospemo u crnu hroniku, onda ćemo zbog tog termostata.
alselone alselone 19:29 24.05.2019

Re: sudbine

Ja sam ga "trajno" ugasio, pa ako malo naiđe ladnije, neka se uzme majica, pregrmi sat dva, ionako se ide na spavanje. Ali neš kolega...

Ako zbog nečeg dospemo u crnu hroniku, onda ćemo zbog tog termostata.


Ako ja zbog nečeg završim u crnoj hronici to je onda dozvola firme za

shone shone 20:19 24.05.2019

Re: sudbine

Ne, samo citiram Gordanu.
Trebalo bi da ona zna šta joj se događalo u životu.


U čemu je nesporazum, pa i ja sam citirao Gordanu (ako je verovati članku) o tome šta joj se dešavalo u životu.Ti verovatno sumnjaš u verodostojnost ovog članka ili šta?

Pričala je o “slobodnom” Beogradu, studijama, o odricanju oca četničkog komandanta, o studijama medicine
Na robiju ide sa preporukom prokazanog neprijatelja naroda, iako je bila član Komunističke partije Jugoslavije,Neko vreme iza njega otišao je i stariji. Kada su izbili sukobi sa POJ, moj stariji brat se vratio u Beograd sa još jednim drugom koji je bio zarobljen od četnika. To je sve u 1941. Pored toga što sam i ranije imala simpatije za KPJ, odlučnu prekretnicu igrao je momenat 1941. koji mi je ispričao brat… Da su četnici predali 360 omladinaca iz partizanskih redova Nemcima. Od tada im više nikada nisam verovala ma kako da je zapadni radio u početku veličao njihove borbe.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 24.05.2019

Re: sudbine

Uzgred, Dražina deca su zarobljena od partizana. Gordana je bila maloletna i kao takva "upućena" na Sremski front.


Ma to je bila praksa.
I Kalabićeva ćerka je naterana da ide u partizane.
docsumann docsumann 06:46 25.05.2019

Re: sudbine

Srđan Fuchs
docsumann


dramiš, bez potrebe.
maltene cijela crna gora je u WWII ratovala brat protiv brata, ili otac protiv sina, pa se nisu samoubijali

Zar ne radite to i danas?


ne, klanovi su upravo podijeljeni po rodbinsko-plemenskom pripadništvu
docsumann docsumann 06:52 25.05.2019

Re: sudbine

shone
maltene cijela crna gora je u WWII ratovala brat protiv brata, ili otac protiv sina, pa se nisu samoubijali


Pa nisu se samoubijali nego su se ubijali, a ako se nisu ubijali kako su onda ratovali.
Ako je tebi to ok samo napred, da ne kvarimo.


ko kaže da mi je ok, samo napominjem da podijele u ratu često znaju da se zalome posred porodice, razdvajajući braću po suprotnim stranama.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:20 25.05.2019

Re: sudbine

docsumann


ne, klanovi su upravo podijeljeni po rodbinsko-plemenskom pripadništvu


А, како се то задржало, Докси, зар није то Свијетла Мајска Мајка Наша искоренилa када је постала еманципована и социјалистичка?



docsumann docsumann 08:36 25.05.2019

Re: sudbine

А, како се то задржало, Докси, зар није то Свијетла Мајска Мајка Наша искоренилa када је постала еманципована и социјалистичка?


nije
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:50 25.05.2019

Re: sudbine

Je l' se ti pribojavaš da pričaš o tome?
shone shone 09:26 25.05.2019

Re: sudbine

Je l' se ti pribojavaš da pričaš o tome?


Lisac kako god okreneš dođeš do Kinšase. Ipak je Tasa prorok ili bar veći lisac od tebe.
docsumann docsumann 11:15 25.05.2019

Re: sudbine

Srđan Fuchs
Je l' se ti pribojavaš da pričaš o tome?


je l' ovo meni upućeno?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:15 25.05.2019

Re: sudbine

shone


Lisac kako god okreneš dođeš do Kinšase. Ipak je Tasa prorok ili bar veći lisac od tebe.


jedno je izvesno - barem znamo ko je crna guja.
prorok? And he said, Verily I say unto you, No prophet is accepted in his own country. "אֵין נָבִיא בְּעִירוֹ וּבְבֵיתוֹ"

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:19 25.05.2019

Re: sudbine

docsumann
Srđan Fuchs
Je l' se ti pribojavaš da pričaš o tome?


je l' ovo meni upućeno?




da, prinče od Čeva. pitam da li ste u strahu od toga Bokelji - ti lično, narod?
docsumann docsumann 13:54 25.05.2019

Re: sudbine

Srđan Fuchs
docsumann
Srđan Fuchs
Je l' se ti pribojavaš da pričaš o tome?


je l' ovo meni upućeno?




da, prinče od Čeva. pitam da li ste u strahu od toga Bokelji - ti lično, narod?


ne, zašto bih.
koliko mi je poznato, u CG se pored svih međumafijaških obračuna desile "tek" dvije kolateralne žrtve, u 15-tak godina.
jedna uslijed sličnosti slučajnog prolaznika sa "metom" (u starom gradu Budva) a druga u PG-u (od zalutalog metka).
u principu, ne diraju običan svijet.

generalno, narod ne osjeća te obračuna na svojoj koži, sem što naravno nije ni malo ugodno kada ti u komšiluku dignu neko vozilo u zrak, ili čuješ da se desilo ubistvo dvije ulice daleko od tvog stana.
a sa širenjem sukoba i njegovim inteziviranjem, naravno da nelagoda raste, mada to još uvijek ne utiče bitnije na svakodnevni život. mislim, ne izlazimo iz kuća u pancirima.

e sad, u posljednje vrijeme, u odmazdama su počeli da targretiraju i ljude koji nisu direktno uključeni u mafijaške poslove, već su rodbina članova protivničkog klana.
to se, recvimo, desilo Vesku Vukotiću, ocu vođa škaljarskog klana, koji je ni kriv ni dužan ubijen na praguu svoje kuće.

kako se priča po čaršiji, po srijedi je obračun genuine kriminalaca i kriminalaca koji rade za DB.

nemoć države, da l' stvarna ili uslovljena, da stane na put ovom sveoptem mafijanju i puškaranju je generalno najtragičnija u cijeloj priči, i totalno frustrirajuća za iole normalnog građanina CG.
i niko nikad, iz vrha policije, da podnese ostavku, ili bude smjenjen zbog neučinkovitosti istraga. pojedini tužioci čiji predmeti padaju na sudu (a država, tj. građani za to plaćaju debele nadoknade osdlobođenim od optužbi (slučaj Kalić)) napreduju u službi!?

lično mislim da je vrh države debelo upetljan u te igre. kad se samo sjetim kako je Milo zdušno stao u odbranu Šarića pred srbijanske medije, kada je kompletan slučaj izbio u žižu interesovanja javnosti u SR i CG, sve relativizujući i eufemizirajući navode iz medija.

a i mislim, i kakav bre kavački klan, pa u tom selu (Kavači) ima svega nekoliko kuća i desetak žitelja. ta imerna su data po nekoj slobodnoj geografskoj asocijaciji. a pripadnika te mafijaške družine ima na desetine, i to posvude po CG.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:12 25.05.2019

Re: sudbine

Pa-a, to sve isto kao kod nas, buraz... Nema rešavanja istraga, zato što rešavanje vodi do samog policajskog, ako ne i državnog vrha. Uživalo se dok nije bilo CIA-e, EUpola, NATO-a za vratom; a sada je odneo đavo šalu. ол дис пипв ај кивд... ај уонт то би фви... енд ај ем - фви. чувај се, Матори!

jadragoljub jadragoljub 18:33 24.05.2019

čisto da zajebavam

čarlijevce i dragoševce ovo kačim

jadragoljub jadragoljub 18:53 24.05.2019

Re: čisto da zajebavam 2. deo

jadragoljub jadragoljub 21:33 25.05.2019

ete takoj

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:04 26.05.2019

Re: ete takoj

jadragoljub
1913.


Идемо! У боој, крените јунаци сви, крен'те и не жал'те живот свој!

В бой , идите вперед герои,
Идите и не жалейте своих жизней,

Пой, пой, холодная вода Тимока
Помни , рассказывай о тех, кто падал в твои воды,
Помни храбрый строй , полный огня и могучей силы,
Кто изгнал захватчиков с нашей дорогой реки!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana